abonnement Unibet Coolblue
pi_189857922


Welkom bij een nieuw deel van "Vraag wat je wil".

Soms vraag je je wel eens af hoe bepaalde zaken in elkaar steken, hoe zou het zijn om een specifiek beroep te hebben. Wat beweegt mensen met een bijzondere hobby. Daarom hebben wij deze reeks op FOK! in het leven geroepen. Hier bieden wij mensen extra anonieme mogelijkheid om vragen te beantwoorden. De personen die zich kunnen opgeven in dit topic: GC / [Vraag wat je wil]: een inventarisatie. (andere feedback mag ook in dat topic). krijgen toegang tot het VraagWatJeWil account en kunnen via dit account een paar dagen vragen van jullie beantwoorden. Dit account blijft van de persoon totdat het volgende deel in de reeks geopend wordt.

Dit deel kunnen we vragen stellen aan iemand die fietsles geeft aan volwassenen dus ben jij benieuwd waarom er fietsles gegeven moet worden, of er meer bij de functie hoort en hoe je fietsbel correct afgesteld moet worden vraag het hier!

Wacht even totdat de ondervraagde zichzelf introduceert alvorens te reageren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189858050
Hewb je wel eens een lekke band gehad :?
pi_189858071
Zijn er wel eens blanke Nederlanders van 35 die nooit hebben leren fietsen en dan fietsles bij je nemen maar dan toegeven dat het een enorm geheim voor ze is en dat het volledig uit de hand is gelopen en dat zelfs hun eigen vrouw het niet weet of zoiets? |:)

Of zijn het echt voornamelijk moslima’s? Ik bedoel, dat is wat ik altijd gedacht heb. :@
-nee-
  vrijdag 8 november 2019 @ 22:28:16 #4
474314 MissGiraffe
NOOIT sarcastisch!
pi_189858111
Is dit topic serieus? 't niveau gaat wel omlaag he, ik zie niet in hoe dit topic verder gaat dan 2 pagina's ofzo.

Anyway:
1. is dit je fulltime baan of ben je een vrijwilliger bij Vluchtelingenwerk?
2. is er weleens een boerka/lange hoofddoek van een van je cursisten (want ik neem aan dat t alleen asielzoekers zijn) tussen de spaken gekomen?
HEy FOKKERZZZZZ! Denken we wel om .............?!????????????????
pi_189858174
Hallo, welkom bij deze versie van VraagWatJeWil. Met mijn dank aan de rechtbankverslaggever, ik neem graag het stokje van je over. Ik geef sinds een aantal jaar fietsles, voornamelijk aan vrouwen die nog niet kunnen fietsen. Dit doe ik als vrijwilliger, 1 ochtend in de week. Dus als je hier vragen over hebt dan hoor ik ze graag en probeer ze allemaal te beantwoorden.
Edit: Ik ga alleen op serieuze vragen over de fietslessen in, dus op vragen met een seksuele ondertoon of het wel of niet hebben van bepaalde fietsaccessoires ga ik niet in.

[ Bericht 19% gewijzigd door VraagWatJeWil op 08-11-2019 22:52:53 ]
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189858284
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:26 schreef Marsenal het volgende:
Zijn er wel eens blanke Nederlanders van 35 die nooit hebben leren fietsen en dan fietsles bij je nemen maar dan toegeven dat het een enorm geheim voor ze is en dat het volledig uit de hand is gelopen en dat zelfs hun eigen vrouw het niet weet of zoiets? |:)

Of zijn het echt voornamelijk moslima’s? Ik bedoel, dat is wat ik altijd gedacht heb. :@
Nee, het zijn niet allemaal moslima's. Vluchtelingen uit Ethiopië of Eritrea zijn vaak Christenen. En heel af en toe hebben we pubers die om de een of andere reden nooit hebben leren fietsen en nu op de fiets mee op schoolkamp moeten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189858350
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:28 schreef MissGiraffe het volgende:
Is dit topic serieus? 't niveau gaat wel omlaag he, ik zie niet in hoe dit topic verder gaat dan 2 pagina's ofzo.

Anyway:
1. is dit je fulltime baan of ben je een vrijwilliger bij Vluchtelingenwerk?
2. is er weleens een boerka/lange hoofddoek van een van je cursisten (want ik neem aan dat t alleen asielzoekers zijn) tussen de spaken gekomen?
Ach we zullen zien hoe ver we komen :)
1. Zoals ik in mijn intro al schreef doe ik dit als vrijwilliger, en ik zit bij een gemeentelijk project. Vluchtelingenwerk stuurt wel leerlingen door.
2. We hebben vluchtelingen, Marokkaanse/Turkse vrouwen die al 30 jaar hier wonen en nu pas naar buiten mogen en importbruiden (en ja, die kunnen ook gewoon met een Nederlander getrouwd zijn).
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189858381
Hoe veel lessen hebben volwassenen gemiddeld nodig? Leren ze fietsen met zijwieltjes?
Spoilers!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 8 november 2019 @ 22:43:47 #9
147316 crew  DJMO
#trut
pi_189858397
Ik vraag me vooral af hoe je te werk gaat .. bij kleine kinderen gaat dat met zijwieltjes en later met mee rennen, maar hoe werkt dat bij een volwassene?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_189858463
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hoe veel lessen hebben volwassenen gemiddeld nodig? Leren ze fietsen met zijwieltjes?
Ligt een beetje aan leeftijd, sportieve aanleg en motivatie. We hebben vouwfietsen zonder trappers zodat we een soort loopfiets creëren, en daar is dan een stang aan gemonteerd zodat we ze vast kunnen houden. Op het moment dat ze het evenwicht te pakken hebben en ze zijn niet bang kan het vrij snel gaan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Spellchecker vrijdag 8 november 2019 @ 22:47:36 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189858481
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:47 schreef maily het volgende:
Respect _O_ @:vraagwatjewil
Dank je wel!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 november 2019 @ 22:52:31 #13
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189858536
Kan iedereen leren fietsen? Of lukt het soms echt niet?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189858555
Bij zwemmen zit er een bepaalde systematische opbouw in (ondiep, diep, watertrappelen, schoolslag, etc. Geen idee eigenlijk meer, lang geleden :D). Hoe doe je dat bij leren fietsen?

(wat een surrealistische VWJW, maar wel tof :D )
Somebody that I used to know
pi_189858588
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:52 schreef livelink het volgende:
Kan iedereen leren fietsen? Of lukt het soms echt niet?
In principe kan iedereen leren fietsen, we hebben alleen een keer aan een mevrouw met evenwichtsproblemen een driewieler geadviseerd. Maar dan heeft het een medische reden. En mensen die een trauma hebben opgelopen in het verkeer duurt ook wat langer.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189858660
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:53 schreef Postbus100 het volgende:
Bij zwemmen zit er een bepaalde systematische opbouw in (ondiep, diep, watertrappelen, schoolslag, etc. Geen idee eigenlijk meer, lang geleden :D). Hoe doe je dat bij leren fietsen?

(wat een surrealistische VWJW, maar wel tof :D )
We beginnen serieus met leren remmen. Daarna evenwicht. We oefenen op een oud schoolplein, als we het gevoel hebben dat ze de fiets onder controle hebben gaan we de weg op, steeds verder en moeilijker. Als het slecht weer is krijgen ze theorieles.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 november 2019 @ 22:59:26 #17
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189858679
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:55 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

In principe kan iedereen leren fietsen, we hebben alleen een keer aan een mevrouw met evenwichtsproblemen een driewieler geadviseerd. Maar dan heeft het een medische reden. En mensen die een trauma hebben opgelopen in het verkeer duurt ook wat langer.
Is onderdeel van de lessen ook het fietsen in het verkeer, of is het alleen maar het technisch leren fietsen?

edit: ik zie dat je die vraag eigenlijk net min of meer al beantwoord hebt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189858693
Tegelijkertijd een fikse drempel af en een bocht moeten maken is erg lastig. Kwam ik achter toen iemand daarvoor afstapte...
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189858743
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:59 schreef livelink het volgende:

[..]

Is onderdeel van de lessen ook het fietsen in het verkeer, of is het alleen maar het technisch leren fietsen?
Nee, we gaan echt de weg op. Ze moeten van ons oude schooltje naar huis kunnen fietsen en door het centrum van ons stadje kunnen fietsen. En daarbij ook over schouders kijken bij afslaan en hand uitsteken. Eigenlijk dezelfde eisen die wij hadden bij het fietsexamen op de lagere school.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 november 2019 @ 23:04:41 #20
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189858785
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 23:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee, we gaan echt de weg op. Ze moeten van ons oude schooltje naar huis kunnen fietsen en door het centrum van ons stadje kunnen fietsen. En daarbij ook over schouders kijken bij afslaan en hand uitsteken. Eigenlijk dezelfde eisen die wij hadden bij het fietsexamen op de lagere school.
Ik ben echt blij om dat te lezen, want dat is inderdaad toch wel echt een wezenlijk onderdeel van het leren fietsen. Hoe ben je hier op gekomen eigenlijk?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189858916
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 23:04 schreef livelink het volgende:

[..]

Ik ben echt blij om dat te lezen, want dat is inderdaad toch wel echt een wezenlijk onderdeel van het leren fietsen. Hoe ben je hier op gekomen eigenlijk?
Het project bestaat al bijna 30 jaar, en iemand uit het wielrenclubje van mijn vriend is er al die tijd al bij betrokken. Ik wist dus wel al dat het bestond, en een jaar of 10 geleden kwam ik zonder baan te zitten en ben ik daar begonnen omdat ik het qua emancipatie en integratie een heel tof idee vond. Ondertussen werk ik al bijna 10 jaar voor mezelf en is dit wel heel leuk om erbij te doen, ter afwisseling.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189858970
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:58 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

We beginnen serieus met leren remmen. Daarna evenwicht. We oefenen op een oud schoolplein, als we het gevoel hebben dat ze de fiets onder controle hebben gaan we de weg op, steeds verder en moeilijker. Als het slecht weer is krijgen ze theorieles.
Oja, misschien is skeeleren of schaatsen wel een betere parallel. Dat je eerst leert remmen....

Goed bezig ^O^
Somebody that I used to know
  vrijdag 8 november 2019 @ 23:42:36 #23
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_189859588
Ik ken iemand die niet kan fietsen, gewoon doordat diegene als kind nooit een fiets heeft gehad/nooit op andermans fiets heeft gefietst. Later weleens geprobeerd te leren maar viel steeds dus de drempel om weer op te stappen is heel hoog. Ik denk weleens dat fietsles wat zou kunnen zijn maar diegene zelf denkt dat die het nooit onder de knie zal krijgen (ik denk het wel maar het is wel lastig hoor, op latere leeftijd. Als kind doe je dat soort dingen gewoon zonder er teveel bij stil te staan en als kind val je toch altijd wat zachter :+ ).

Hoeveel kost zo'n cursus ongeveer? Of bieden jullie het kosteloos aan?
pi_189859876
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 23:42 schreef Ceviche het volgende:
Ik ken iemand die niet kan fietsen, gewoon doordat diegene als kind nooit een fiets heeft gehad/nooit op andermans fiets heeft gefietst. Later weleens geprobeerd te leren maar viel steeds dus de drempel om weer op te stappen is heel hoog. Ik denk weleens dat fietsles wat zou kunnen zijn maar diegene zelf denkt dat die het nooit onder de knie zal krijgen (ik denk het wel maar het is wel lastig hoor, op latere leeftijd. Als kind doe je dat soort dingen gewoon zonder er teveel bij stil te staan en als kind val je toch altijd wat zachter :+ ).

Hoeveel kost zo'n cursus ongeveer? Of bieden jullie het kosteloos aan?
Bij ons is het helemaal gratis. En op heel veel plekken in Nederland zijn dit soort projecten, vraag het even bij maatschappelijk werk in je gemeente na. Of bij het wijkcentrum in je buurt.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  vrijdag 8 november 2019 @ 23:58:07 #25
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189859895
Mooi initiatief! ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_189859938
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 november 2019 23:58 schreef golfer het volgende:
Mooi initiatief! ^O^
Dank je wel!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189860021
Wat leuk om te lezen. In mijn woonplaats hadden ze ook zoiets, alleen net op een dag dat ik geen vrij kon krijgen. Anders had ik me zo aangesloten om te helpen.
Ik begreep via via dat er soms ook een soort "vriendengroep" uit voortkwam, gingen degenen die samen les hadden gehad er nadat ze goed konden fietsen, samen op fietstocht etc.
Doen jullie dat ook?
We have far more in common than that which devides us..
pi_189860116
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 00:06 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat leuk om te lezen. In mijn woonplaats hadden ze ook zoiets, alleen net op een dag dat ik geen vrij kon krijgen. Anders had ik me zo aangesloten om te helpen.
Ik begreep via via dat er soms ook een soort "vriendengroep" uit voortkwam, gingen degenen die samen les hadden gehad er nadat ze goed konden fietsen, samen op fietstocht etc.
Doen jullie dat ook?
Wij hebben elk jaar een uitje, een iftar-maaltijd bij de ramadan georganiseerd door de leerlingen en een etentje van de gemeente. Verder heb ik er persoonlijk een hele stoet vriendinnen aan over gehouden, afkomstig van alle continenten. Maar dat er worden bij ons geen gezamenlijke fietstochten gehouden.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 9 november 2019 @ 00:15:13 #29
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_189860119
Leren ze allemaal op een damesfiets fietsen of ook herenfiets met welbekende stang?

Dat maakt het opstappen ook moeilijker.


Oefenen jullie ook met iemand meenemen op de bagagedrager?
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_189860173
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 00:15 schreef KapiteinIglo het volgende:
Leren ze allemaal op een damesfiets fietsen of ook herenfiets met welbekende stang?

Dat maakt het opstappen ook moeilijker.

Oefenen jullie ook met iemand meenemen op de bagagedrager?
We leren ze fietsen op een damesfiets, dat zijn de enige die we hebben. Wel zo handig als er dames met lange jurken aan leren fietsen,
En er zit bij ons in het schooltje ook een fietsreparatieproject, en die vinden dat je niemand achterop mag nemen omdat de huidige aluminium fietsen daar heel slecht tegen kunnen. Dus dat doen we dan maar niet :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189860251
Tot morgen allemaal!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189860480
Wat is het ergste ongeluk dat je hebt gehad en hoe ga je daarmee om?
  zaterdag 9 november 2019 @ 02:04:02 #33
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_189860929
Zijn er dan ook lessen voor hoe je je kont af moet vegen?

Maar serieus, fietsen is toch iets wat je als motorisch onhandig kind al in 2 minuten leert?
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  zaterdag 9 november 2019 @ 06:22:59 #34
487685 Poesje_Mauw77
Poesje is woedend
pi_189861973
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 00:19 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

We leren ze fietsen op een damesfiets, dat zijn de enige die we hebben. Wel zo handig als er dames met lange jurken aan leren fietsen,
En er zit bij ons in het schooltje ook een fietsreparatieproject, en die vinden dat je niemand achterop mag nemen omdat de huidige aluminium fietsen daar heel slecht tegen kunnen. Dus dat doen we dan maar niet :)
Maar die lange gewaden maken het toch alleen maar link? Komen die nooit tussen de spaken?
Houd van poesjes
pi_189862088
Is je inspiratiebron de fietsles instructeur uit Rembo & Rembo geweest? _O_ _O_
Helaas flimpje niet meer vindbaar ;(



[ Bericht 5% gewijzigd door Hyaenidae op 09-11-2019 07:23:22 ]
pindazakje
pi_189862137
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 02:04 schreef Quotidien het volgende:
Zijn er dan ook lessen voor hoe je je kont af moet vegen?

Maar serieus, fietsen is toch iets wat je als motorisch onhandig kind al in 2 minuten leert?
Mwah, ik denk dat dat nog best lastig kan worden. Als je 20 bent en nooit gefietst hebt, rijdt je natuurlijk niet zomaar weg
pi_189862226
Goed idee om met een loopfiets te beginnen om er en beetje feeling voor te krijgen.
Ik heb wel eens als invaller geholpen bij zo'n fietscursus en was toch wel erg blij dat wij dat gewoon van jongs af aan meekrijgen.
Geeft mensen een hoop vrijheid als ze kunnen fietsen.
Mooi project!
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  zaterdag 9 november 2019 @ 07:58:09 #38
80382 manny
30 is best veel
pi_189862257
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:58 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Als het slecht weer is krijgen ze theorieles.

Waarom is dat ?

Juist in de regen heb je weer andere gevaren / situaties waar je op moet letten. En veel nederlandser dan het aantrekken van een regenpak wordt het toch niet ?



Yihaaa...
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 9 november 2019 @ 08:45:17 #39
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_189862537
Ik heb weleens buitenlandse gasten die niet kunnen fietsen. Maar over het algemeen leren de meeste het wel goed genoeg om de weg op te kunnen binnen 5 minuten ofzo. Hoeveel tijd kost het de gemiddelde cursist bij jou?

Heb denk 2 keer een gast gehad die het niet snapte. Die zijn de rest van de tijd maar met de bus gegaan.
pi_189862764
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 00:54 schreef phoenyx het volgende:
Wat is het ergste ongeluk dat je hebt gehad en hoe ga je daarmee om?
Gelukkig heb ik nog nooit iets ernstigers meegemaakt dan een gewone valpartij. Maar er hebben in die 10 jaar 2x valpartijen met wat ernstiger gevolgen plaatsgevonden. 1x gebroken arm, en 1x gebroken arm met een ernstige schouderblessure.
Maar voor de collega's die dat meemaken is dat redelijk heftig, we proberen ook alles omdat te voorkomen. Maar beide keren was de oorzaak door met de trapper tegen de stoeprand aan te komen. Dan zou ik ook vallen :)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189862772
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 02:04 schreef Quotidien het volgende:

Maar serieus, fietsen is toch iets wat je als motorisch onhandig kind al in 2 minuten leert?
Dat is het probleem, als je het als kind niet leert.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189862782
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 06:22 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:

[..]

Maar die lange gewaden maken het toch alleen maar link? Komen die nooit tussen de spaken?
Onze fietsen hebben jasbeschermers, we laten als het echt heel veel stof is die gewaden vastknopen boven hun middel en we maken dan een soort van grapje over het waarom de Nederlandse vrouw altijd een broek met sneakers aan heeft.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189862784
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 07:51 schreef svann het volgende:
Goed idee om met een loopfiets te beginnen om er en beetje feeling voor te krijgen.
Ik heb wel eens als invaller geholpen bij zo'n fietscursus en was toch wel erg blij dat wij dat gewoon van jongs af aan meekrijgen.
Geeft mensen een hoop vrijheid als ze kunnen fietsen.
Mooi project!
Dank je wel!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189862793
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 07:58 schreef manny het volgende:

[..]

Waarom is dat ?

Juist in de regen heb je weer andere gevaren / situaties waar je op moet letten. En veel nederlandser dan het aantrekken van een regenpak wordt het toch niet ?

[ afbeelding ]

Yihaaa...
We vinden het ook wel prettig om ze te leren dat ze niet de snelweg op moeten gaan ed.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189862813
quote:
7s.gif Op zaterdag 9 november 2019 08:45 schreef borbit het volgende:
Ik heb weleens buitenlandse gasten die niet kunnen fietsen. Maar over het algemeen leren de meeste het wel goed genoeg om de weg op te kunnen binnen 5 minuten ofzo. Hoeveel tijd kost het de gemiddelde cursist bij jou?

Heb denk 2 keer een gast gehad die het niet snapte. Die zijn de rest van de tijd maar met de bus gegaan.
Hangt heel erg van de leeftijd, conditie en motivatie af. Als je goed gevoel voor evenwicht hebt hoeft het allemaal niet zolang te duren, maar op je 50e, met enig overgewicht, en omdat je gestuurd bent door je casemanager van de sociale dienst duurt het allemaal wat langer.En de bussen hier rijden onhandig en zijn duur.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189862883
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 07:58 schreef manny het volgende:

[..]

Waarom is dat ?

Juist in de regen heb je weer andere gevaren / situaties waar je op moet letten. En veel nederlandser dan het aantrekken van een regenpak wordt het toch niet ?

[ afbeelding ]

Yihaaa...
Hoe denk je een regenpak aan te trekken als je een gewaad draagt?
pi_189862928
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:47 schreef maily het volgende:
Respect _O_ @:vraagwatjewil
Ja dit dus. Zag een hele tijd terug een klasje vrouwen leren fietsen. Denk dat het ze veel kan opbrengen.
pi_189863069
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:00 schreef bitterbal het volgende:

[..]
Denk dat het ze veel kan opbrengen.
Ja, dat doet het ook. Wij staan er eigenlijk niet bij stil hoe vanzelfsprekend is dat je kan fietsen. Maar het vergroot hun wereld, ze hoeven de boodschappen niet meer lopend te doen, het is makkelijker voor ze om werk te vinden etc.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 9 november 2019 @ 10:17:59 #49
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189863071
Spreken en/of begrijpen de cursisten allemaal even goed Nederlands? En zo nee, hoe pak je het dan aan? Zeker ook met theorieles.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 9 november 2019 @ 10:18:26 #50
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189863075
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 09:52 schreef Chia het volgende:

[..]

Hoe denk je een regenpak aan te trekken als je een gewaad draagt?
Een lange poncho, :7.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_189863077
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:17 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ja, dat doet het ook. Wij staan er eigenlijk niet bij stil hoe vanzelfsprekend is dat je kan fietsen. Maar het vergroot hun wereld, ze hoeven de boodschappen niet meer lopend te doen, het is makkelijker voor ze om werk te vinden etc.
Ja en een gevoel van zelfstandigheid. Ook al is het een fiets, ze kunnen die wel zelf besturen.
pi_189863139
quote:
17s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:17 schreef ChipsZak. het volgende:
Spreken en/of begrijpen de cursisten allemaal even goed Nederlands? En zo nee, hoe pak je het dan aan? Zeker ook met theorieles.
Sommige van onze leerlingen zijn bij binnenkomst nog maar een paar weken in Nederland. Er is ergens een lesmethode ontwikkeld voor deze doelgroep, met veel foto's en uitleg in heel veel talen. Zelf spreek ik redelijk goed Frans, er loopt altijd wel iemand rond die Arabisch/Farsi/Somalisch spreekt die dan kan tolken. Maar bij sommigen is dit inderdaad een groot probleem, we proberen eigenlijk dan ook om iedereen naar taalles te sturen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189863181
quote:
14s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:18 schreef bitterbal het volgende:

[..]

Ja en een gevoel van zelfstandigheid. Ook al is het een fiets, ze kunnen die wel zelf besturen.
Inderdaad, zoals ik al eerder opmerkte, emancipatie en integratie en dat met iets super Nederlands als kunnen fietsen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189863298
Zijn het alleen vrouwen of ook wel mannen?

Ik ga er van uit dat iedereen serieus wil leren maar is er ook een hop lol en hilariteit tijdens de les?

En respect, fijn dat dit soort dingen gedaan wordt.
pi_189863422
quote:
99s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:42 schreef qajariaq het volgende:
Zijn het alleen vrouwen of ook wel mannen?

Ik ga er van uit dat iedereen serieus wil leren maar is er ook een hop lol en hilariteit tijdens de les?

En respect, fijn dat dit soort dingen gedaan wordt.
We hebben wel eens jongens (pubers) die niet hebben leren fietsen toen ze klein waren, maar dat is maar af en toe.
En het is heel gezellig, maar de meeste vrouwen zijn echt geconcentreerd met een doel bezig, het leren fietsen. En het is wel heel mooi om te zien dat als er iemand zich afvraagt of ze het ooit gaat leren er altijd wel iemand roept dat ze een periode geleden in hetzelfde schuitje zat, maar dat ze moet kijken hoe ver ze is nu is.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189863538
Heb je liever een fietsbel die ping, tring of dingdong doet?
pi_189863605
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:11 schreef d4v1d het volgende:
Heb je liever een fietsbel die ping, tring of dingdong doet?
Bij de Turkse vrouwen een Toeter, oke?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zaterdag 9 november 2019 @ 11:31:30 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189863716
Het zijn vooral vrouwen. Maar kunnen mannen in die doelgroep wel fietsen? Of willen ze niet?
pi_189863725
geweldig dat je fietsles geeft ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_189863775
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:31 schreef Hexagon het volgende:
Het zijn vooral vrouwen. Maar kunnen mannen in die doelgroep wel fietsen? Of willen ze niet?
Ja, de mannen kunnen over het algemeen wel fietsen. Die leren het op de een of andere manier wel als kind, terwijl de meisjes dat dus niet mogen, of ze leren het wel als kind, maar fietsen dan vervolgens 20 jaar niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189863777
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 11:32 schreef Toverheks het volgende:
geweldig dat je fietsles geeft ^O^
Thanxs!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189863834
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 november 2019 10:18 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Een lange poncho, :7.
Dat is niet Nederlands genoeg blijkbaar.
pi_189863914
Mijn vraag is al beantwoord maar ik vind het wel super cool. ^O^
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_189863987
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:41 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ach we zullen zien hoe ver we komen :)
1. Zoals ik in mijn intro al schreef doe ik dit als vrijwilliger, en ik zit bij een gemeentelijk project. Vluchtelingenwerk stuurt wel leerlingen door.
2. We hebben vluchtelingen, Marokkaanse/Turkse vrouwen die al 30 jaar hier wonen en nu pas naar buiten mogen en importbruiden (en ja, die kunnen ook gewoon met een Nederlander getrouwd zijn).
;(

Wordt daar dan ook over gepraat over hoe het voelt om niet naar buiten te mogen en hoe ze het 'naar buiten mogen' ervaren?
pi_189864034
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 02:04 schreef Quotidien het volgende:
Zijn er dan ook lessen voor hoe je je kont af moet vegen?

Ja hoor... :') :') :')

https://www.facebook.com/(...)eos/443682752942078/

Sorry VWJW, kon het niet laten. Verder goed initiatief!!
pi_189864206
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:01 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

;(

Wordt daar dan ook over gepraat over hoe het voelt om niet naar buiten te mogen en hoe ze het 'naar buiten mogen' ervaren?
Die vrouwen spreken vaak ook maar heel gebrekkig Nederlands, en die vent is dan overleden, of ze zitten in het blijf-van-mijn-lijf huis. Ik ervaar daar dan een soort gelatenheid/vanzelfsprekendheid over, van zulke mannen zijn zo. En het wordt ook in stand gehouden door het verschil in opvoeding tussen de jongens en de meiden, en dat het niet als normaal wordt gevonden dat man/vrouw gelijkwaardig aan elkaar zijn.
Ze zien de verschillen ook heel goed, zeggen ook tegen me dat het voor mij heel anders is. Dat mijn vriend en ik niet getrouwd zijn dat kwam echt als een verrassing voor sommigen. Dat wij bewust de keuze hebben gemaakt om geen kinderen op deze wereld te zetten vinden ze op z'n zachts gezegd heel raar. (En dan voornamelijk dat ik dan niet verstoten ben door mijn man en zijn familie op het moment dat er geen kinderen kwamen).
Maar soms zegt er ook iemand dat ze echt niet kan fietsen vanwege de maandelijkse perikelen en dan zeg ik dat ik dan gewoon doorfiets omdat ik er geen zin in heb om thuis te blijven omdat ik ongesteld ben. Nee, dan schijn je zuchtend in een hoekje te moeten zitten ofzow.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189864600
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 12:21 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Die vrouwen spreken vaak ook maar heel gebrekkig Nederlands, en die vent is dan overleden, of ze zitten in het blijf-van-mijn-lijf huis. Ik ervaar daar dan een soort gelatenheid/vanzelfsprekendheid over, van zulke mannen zijn zo. En het wordt ook in stand gehouden door het verschil in opvoeding tussen de jongens en de meiden, en dat het niet als normaal wordt gevonden dat man/vrouw gelijkwaardig aan elkaar zijn.
Ze zien de verschillen ook heel goed, zeggen ook tegen me dat het voor mij heel anders is. Dat mijn vriend en ik niet getrouwd zijn dat kwam echt als een verrassing voor sommigen. Dat wij bewust de keuze hebben gemaakt om geen kinderen op deze wereld te zetten vinden ze op z'n zachts gezegd heel raar. (En dan voornamelijk dat ik dan niet verstoten ben door mijn man en zijn familie op het moment dat er geen kinderen kwamen).
Maar soms zegt er ook iemand dat ze echt niet kan fietsen vanwege de maandelijkse perikelen en dan zeg ik dat ik dan gewoon doorfiets omdat ik er geen zin in heb om thuis te blijven omdat ik ongesteld ben. Nee, dan schijn je zuchtend in een hoekje te moeten zitten ofzow.
Ik vraag me toch altijd af of die vrouwen nou echt menen wat ze zeggen of dat ze zeggen wat ze denken te moeten zeggen maar er stiekem heel anders over denken. Vooral als je in een land woont waar het allemaal heel anders en vrouwen vrij zijn kan het toch niet zo zijn dat je dat absurd vindt en het er mee eens bent dat er voor jou heel andere "regels" gelden? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand daar vrede mee heeft maar misschien denken zij dit wel andersom..

Ik vertelde laats ook aan een Marokkaanse dat ik nooit echt een kinderwens heb gehad want voor jezelf is kinderen krijgen misschien een leuk idee maar hoe leuk wordt het voor dat kind? Ze keek me verbaasd aan en reageerde verder niet echt, maar goed, de meeste mensen snappen geen kinderen willen niet.

Maar we dwalen af :D Ontopic: Hoe ben je erop gekomen dit werk te gaan doen?
pi_189865129
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:03 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Ik vraag me toch altijd af of die vrouwen nou echt menen wat ze zeggen of dat ze zeggen wat ze denken te moeten zeggen maar er stiekem heel anders over denken. Vooral als je in een land woont waar het allemaal heel anders en vrouwen vrij zijn kan het toch niet zo zijn dat je dat absurd vindt en het er mee eens bent dat er voor jou heel andere "regels" gelden? Ik kan me gewoon niet voorstellen dat iemand daar vrede mee heeft maar misschien denken zij dit wel andersom..

Ik vertelde laats ook aan een Marokkaanse dat ik nooit echt een kinderwens heb gehad want voor jezelf is kinderen krijgen misschien een leuk idee maar hoe leuk wordt het voor dat kind? Ze keek me verbaasd aan en reageerde verder niet echt, maar goed, de meeste mensen snappen geen kinderen willen niet.

Maar we dwalen af :D Ontopic: Hoe ben je erop gekomen dit werk te gaan doen?
Wij zijn ook vrij opgevoed, en hebben geleerd om kritisch na te denken. Maar ik merk dat bij hun de sociale controle veel groter is, en er veel meer geroddeld wordt dan bij ons. Als je dan afwijkt van wat hun algemene norm is dan volgt er een sociale boycot. En sommigen komen ook uit een
land met een totalitair regime, die durven zelfs niet anders te denken, laat staan te praten.

En kijk even naar post #21 ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189865266
Hoeveel lessen hebben mensen nodig om te leren fietsen en aan het verkeer deel te nemen? Ik zie wel eens van die stuntelende toeristen in Amsterdam, die hooguit 5 minuten uitleg hebben gehad en daarna de stad in worden gestuurd.
pi_189865272
Krijgen zij ook een fiets ?
Of moeten ze dat zelf betalen ?
pi_189865364
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 13:49 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Wij zijn ook vrij opgevoed, en hebben geleerd om kritisch na te denken. Maar ik merk dat bij hun de sociale controle veel groter is, en er veel meer geroddeld wordt dan bij ons. Als je dan afwijkt van wat hun algemene norm is dan volgt er een sociale boycot. En sommigen komen ook uit een
land met een totalitair regime, die durven zelfs niet anders te denken, laat staan te praten.

En kijk even naar post #21 ;)
Oh :@
pi_189866245
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:04 schreef Fixers het volgende:
Hoeveel lessen hebben mensen nodig om te leren fietsen en aan het verkeer deel te nemen? Ik zie wel eens van die stuntelende toeristen in Amsterdam, die hooguit 5 minuten uitleg hebben gehad en daarna de stad in worden gestuurd.
Zie mijn bovenstaande posts in dit topic ;)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189866307
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 14:04 schreef Geytenbeekje het volgende:
Krijgen zij ook een fiets ?
Of moeten ze dat zelf betalen ?
De mensen die in de bijstand zitten krijgen een opgeknapte tweedehandsfiets. Er zit bij ons ook een fietsreparatieproject, die krijgen weesfietsen van de gemeente, die weesfietsen knappen ze op en die geven wij dan weer aan onze leerlingen. Sommige mensen komen dan een week later weer om een fiets want ja gestolen/marktplaats/kindlief _O-
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189866316
Worden er ook wel eens fietsen gestolen door de cursisten, bv door weg te fietsen en niet meer terug te komen en hoe gaan jullie daar mee om?

[ Bericht 78% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2019 15:42:14 ]
pi_189866340
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 15:42 schreef Dries4Ever het volgende:
Worden er ook wel eens fietsen gestolen door de cursisten, bv door weg te fietsen en niet meer terug te komen en hoe gaan jullie daar mee om?
Nog nooit gebeurd.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189868114
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 07:58 schreef manny het volgende:

[..]

Waarom is dat ?

Juist in de regen heb je weer andere gevaren / situaties waar je op moet letten. En veel nederlandser dan het aantrekken van een regenpak wordt het toch niet ?

[ afbeelding ]

Yihaaa...
Yihaaa....



https://www.ad.nl/utrecht(...)-bilthoven~adc7709f/

:X
Somebody that I used to know
pi_189868233
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2019 22:37 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee, het zijn niet allemaal moslima's. Vluchtelingen uit Ethiopië of Eritrea zijn vaak Christenen. En heel af en toe hebben we pubers die om de een of andere reden nooit hebben leren fietsen en nu op de fiets mee op schoolkamp moeten.
Wij hadden vroeger op de (roomblanke) basisschool een jongen zitten die het vertikte om te fietsen. Woonde ook op 5 minuten loopafstand van de basisschool, dus hij had ook niet echt een noodzaak. Meerdere pogingen ondernomen, maar hij deed niets. Totdat hij tien of elf ofzo was, en nog steeds niet kon fietsen. Toen was voor een meester wel de maat vol: dit kon zo niet. Heeft hoogstpersoonlijk die jongen op een fiets gezet en is met hem gaan oefenen, net zo lang tot 'ie het deed. Zie ze nog rondjes rijden op het plein :P

(wel een goede move van die meester, anders had die jongen het nooit geleerd. En had hij misschien ook naar zo'n fietsles gemoeten).

Las laatst ook een artikel over niet kunnen lezen. Net zo'n 'handicap', wat later nog heel moeilijk aan te leren is, waarvan iedereen er op een bepaalde leeftijd vanuit gaat dat je het wel kan, en wat je wereld ook nogal klein maakt. Zie best wel paralellen.
Somebody that I used to know
pi_189868458
wauw tof dat je je er voor inzet. Ik ben zo blij om als vrouw in het westen te zijn geboren en als kind al heb leren fietsen. Lijkt mij idd zon skil die moeilijk is aan te leren als je volwassen bent.

Ik weet nog dat ik (opgegroeid in een dorp door ouders die praktisch alles fietsten) in Rotterdam op het MBO zat en klasgenoten had die in de stad opgegroeid waren die nooit hebben leren fietsen omdat dat a) veel te gevaarlijk was en b) de tram/metro voor de deur stopte. En c) waar moet je een fiets kwijt als je 3 hoog achter in een voor oorlogsappartement woont.
Waren het vaak ook wel klasgenoten waarvan een van de ouders een andere etnische achtergrond hadden en dus ook zelf niet oer hollandse leren fietsen opvoeding hebben gehad.

Leren jullie de leerlingen ook hoe zij hun kleine kinderen kunnen leren fietsen?
Of zijn er ook leerlingen die al kunnen fietsen, maar enkel op therorie les komen om veilig in het verkeer te kunnen begeven?
Fietsen jouw leerlingen met helm op?
pi_189868843
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 18:59 schreef Roosgeluk het volgende:
wauw tof dat je je er voor inzet. Ik ben zo blij om als vrouw in het westen te zijn geboren en als kind al heb leren fietsen. Lijkt mij idd zon skil die moeilijk is aan te leren als je volwassen bent.

Ik weet nog dat ik (opgegroeid in een dorp door ouders die praktisch alles fietsten) in Rotterdam op het MBO zat en klasgenoten had die in de stad opgegroeid waren die nooit hebben leren fietsen omdat dat a) veel te gevaarlijk was en b) de tram/metro voor de deur stopte. En c) waar moet je een fiets kwijt als je 3 hoog achter in een voor oorlogsappartement woont.
Waren het vaak ook wel klasgenoten waarvan een van de ouders een andere etnische achtergrond hadden en dus ook zelf niet oer hollandse leren fietsen opvoeding hebben gehad.

Leren jullie de leerlingen ook hoe zij hun kleine kinderen kunnen leren fietsen?
Of zijn er ook leerlingen die al kunnen fietsen, maar enkel op therorie les komen om veilig in het verkeer te kunnen begeven?
Fietsen jouw leerlingen met helm op?
* De woensdagmiddag is kindermiddag
* Toen er hier nog een AZC was hadden we inderdaad daar een programma voor, dat die mensen de Nederlandse verkeersregels onder de knie kregen.
* Er gaat geen leerling zonder helm op de fiets zitten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zaterdag 9 november 2019 @ 20:28:21 #80
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_189870009
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:25 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

* De woensdagmiddag is kindermiddag
* Toen er hier nog een AZC was hadden we inderdaad daar een programma voor, dat die mensen de Nederlandse verkeersregels onder de knie kregen.
* Er gaat geen leerling zonder helm op de fiets zitten.
Biedt de gemeente/organisatie dan ook iets als volwassen zwemles bijvoorbeeld? Misschien rare vraag, :@.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_189870749
In waterrijk NL toch een logische vraag. Al is het maar om mensen op te wijzen wat de gevaren van verdrinken is en hoe water en zee werkt.
pi_189871155
Wat ik begrijp niet, is er geen volwassenen zwemles. Kan natuurlijk wel in sommige gemeentes . Maar de statushouders is ik ken en die in diverse gemeentes wonen moet het zelf regelen. Volgens mij is er wel een kortingsregeling voor kinderen maar niet voor volwassenen
We have far more in common than that which devides us..
pi_189872382
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ik begrijp niet, is er geen volwassenen zwemles. Kan natuurlijk wel in sommige gemeentes . Maar de statushouders is ik ken en die in diverse gemeentes wonen moet het zelf regelen. Volgens mij is er wel een kortingsregeling voor kinderen maar niet voor volwassenen
Er wordt in onze gemeente geen zwemlessen voor volwassen vergoed. Kinderen die opgroeien in een gezin met een laag inkomen kunnen wel op gratis zwemles.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189872408
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 21:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat ik begrijp niet, is er geen volwassenen zwemles. Kan natuurlijk wel in sommige gemeentes . Maar de statushouders is ik ken en die in diverse gemeentes wonen moet het zelf regelen. Volgens mij is er wel een kortingsregeling voor kinderen maar niet voor volwassenen
Het gros van de Nederlandse 70plussers heeft ook nooit leren zwemmen
pi_189872459
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:37 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Het gros van de Nederlandse 70plussers heeft ook nooit leren zwemmen
Denk het ook, schoolzwemmen was er pas eind jaren 60
We have far more in common than that which devides us..
pi_189872496
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:37 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Het gros van de Nederlandse 70plussers heeft ook nooit leren zwemmen
Yep, mijn vader, 70+, heeft pas op z'n 35e ofzo zwemles genomen, samen met nog een paar leeftijdsgenoten, om maar niet de enige oudere te zijn bij zwemles.

Ik vind zwemmen trouwens ook wel minder maatschappelijk beperkend dan fietsen. Fietsen vergroot echt je wereld, zeker in Nederland.
Somebody that I used to know
pi_189872501
Al mijn grootouders konden zwemmen, en die zouden 100+ zijn. En ik zwem eigenlijk alleen op vakantie.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189872540
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:44 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Al mijn grootouders konden zwemmen, en die zouden 100+ zijn.
Mijn vader en schoonmoeder van net na de oorlog niet, mijn moeder en oom (van voor de oorlog)wel, maar het was zeker geen gemeengoed
pi_189872576
Ligt er misschien ook aan waar je opgroeide, mijn ouders/grootouders in Zeeland en Rotterdam, daar was het wel iets belangrijker dan op plekken waar er pas 5 km verder een slootje lag.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189872606
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:47 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ligt er misschien ook aan waar je opgroeide, mijn ouders/grootouders in Zeeland en Rotterdam, daar was het wel iets belangrijker dan op plekken waar er pas 5 km verder een slootje lag.
Mijn schoonmoeder is zowat in de haven van IJmuiden geboren, en mijn vader aan een kanaal (dat hij nooit verzopen is is een godswonder)
  zondag 10 november 2019 @ 01:05:30 #91
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_189874607
Ik vind dat iedereen die regelmatig fietst wel eens wat lessen mountainbike (veldrijden) mag nemen om wat techniek (keren en draaien) bij te leren. Dit is namelijk ook in het gewone woon-werk-fietsverkeer goed om te kunnen, wat behendiger zijn met de fiets.

Wat vind jij?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_189875272
leren jullie cursisten remmen met hand- of terugtraprem (of beide) ?

persoonlijk heb ik een hekel aan terugtrapremmen
pi_189875671
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 01:05 schreef Dagoduck het volgende:
Ik vind dat iedereen die regelmatig fietst wel eens wat lessen mountainbike (veldrijden) mag nemen om wat techniek (keren en draaien) bij te leren. Dit is namelijk ook in het gewone woon-werk-fietsverkeer goed om te kunnen, wat behendiger zijn met de fiets.

Wat vind jij?
Ik denk persoonlijk dat het een paar stappen te ver is. Om de link met zwemmen te houden, als je je zwemdiploma hebt gehaald ga je de dag erna ook niet diepzeeduiken.
Maar ik fiets wel eens zonder handen of ik doe wel eens een wheelie op een crossfietje (in mijn jeugd aan BMX gedaan) en dat is al heel ver van hun bed. Maar dat komt ook omdat ze allemaal het gevoel hebben dat ze het stuur nodig hebben om hun evenwicht te bewaren.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189875672
quote:
1s.gif Op zondag 10 november 2019 07:19 schreef mschol het volgende:
leren jullie cursisten remmen met hand- of terugtraprem (of beide) ?

persoonlijk heb ik een hekel aan terugtrapremmen
Met handremmen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_189875770
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 08:48 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Maar dat komt ook omdat ze allemaal het gevoel hebben dat ze het stuur nodig hebben om hun evenwicht te bewaren.
ik fiets al een heleboel jaartjes, gewoon fietsles op school gehad, maar kan ook echt niet met 2 handen los rijden
  zondag 10 november 2019 @ 09:44:32 #96
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_189875988
quote:
10s.gif Op zondag 10 november 2019 09:07 schreef mschol het volgende:

[..]

ik fiets al een heleboel jaartjes, gewoon fietsles op school gehad, maar kan ook echt niet met 2 handen los rijden
Ik fiets soms hele routes zonder handen naar huis. Is echt een gevalletje oefening baart kunst, behalve wanneer je een evenwichtsstoornis hebt.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 10 november 2019 @ 10:00:52 #97
269689 crew  Viv
pi_189876095
Zie je wel eens oud-cursisten fietsen? En meer algemeen: weten jullie in hoeverre de beoogde positieve effecten echt worden bereikt? Ik kan me voorstellen het bij een deel niet beklijft en dat ze op de oude voet ( ;) ) verder gaan.
pi_189876121
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 november 2019 22:37 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Het gros van de Nederlandse 70plussers heeft ook nooit leren zwemmen
Al mijn grootouders (die allemaal niet meer leven, maar van voor de oorlog waren) konden allemaal zwemmen. Ok kwamen allemaal uit een waterrijk gebied. Ze hebben leren zwemmen in zee of in de Lek. Die vaak letterlijk net niet in de achtertuin lag.
Ik kan mij ergens het verhaal herinneren dat opa zelfs al via georganiseerde zwemles les heeft gehad en met kleren aan moest kunnen zwemmen. Inclusief de zware orthopedische schoenen die opa droeg. Want ja die trok ie niet eerst ff uit voordat ie in t water zou vallen.
  zondag 10 november 2019 @ 10:22:18 #99
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
  zondag 10 november 2019 @ 10:25:05 #100
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189876298
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2019 10:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
Zie je wel eens oud-cursisten fietsen? En meer algemeen: weten jullie in hoeverre de beoogde positieve effecten echt worden bereikt? Ik kan me voorstellen het bij een deel niet beklijft en dat ze op de oude voet ( ;) ) verder gaan.
Ja, ik kom regelmatig cursisten tegen op de fiets. Ik vind het altijd keitof als ze zwaaien, zeker als ze ook nog een kind transporteren op de fiets :W.
En uiteraard is het hun eigen verantwoordelijkheid of ze er mee door willen gaan, maar af en toe komt er iemand na een paar jaar terug, nooit meer gefietst en dan durven ze het ook niet meer.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  zondag 10 november 2019 @ 10:27:38 #101
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_189876327
quote:
99s.gif Op zondag 10 november 2019 10:22 schreef Gary_Oak het volgende:
Leuk topic! :D
Ik vind het ook leuk *O*
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')