Ik denk dat ik het met schrijven ook wel getraind heb en dat daarom mijn rechterhand zoveel minder erg isquote:Op donderdag 7 november 2019 21:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Veel oefenen, is goed te trainen
Trainen op coördinatie, hersenloze activiteiten en repeterend, geen kracht oefenen want daar verneuk je juist fijne coördinatie mee
Boksquote:
Dat klinkt geheel niet verkeerd. Oma draait zich toch al om in haar graf omdat ik de boter met de helft heb verminderd. Dan kan deze heiligschennis er ook wel bij.quote:Op donderdag 7 november 2019 21:42 schreef Muck het volgende: [..] Mini marshmallows erdoor is ook lekker
![]()
Creatief dingen met links gaan doen dusquote:Op donderdag 7 november 2019 21:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het met schrijven ook wel getraind heb en dat daarom mijn rechterhand zoveel minder erg is
En sommige producten in de Jumbo of in de Jumbo City, volgens mij.quote:Op donderdag 7 november 2019 21:43 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ze wonen nu vooral langs snelwegen, heb ik het idee.
Jup. Ik snap ook niet waarom het cake heet. Het is niet eens gebakken.quote:Op donderdag 7 november 2019 21:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Nooit gehad maar klinkt gewoon matig
Ik ga voor jouw favoriete taart, Schwartzwalder![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Klopt.quote:Op donderdag 7 november 2019 21:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
En sommige producten in de Jumbo of in de Jumbo City, volgens mij.
Handwerken is niet een slimme zet, want vooral belastend vaak.quote:Op donderdag 7 november 2019 21:46 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het met schrijven ook wel getraind heb en dat daarom mijn rechterhand zoveel minder erg is
Wat dan?quote:Op donderdag 7 november 2019 21:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Creatief dingen met links gaan doen dus
Drank in taartquote:Op donderdag 7 november 2019 21:49 schreef fietsie het volgende:
Ik moet ook maar weer eens langevinger taart maken, daar moet rum in en advocaat op
De hazelnootpasta van de La Place bij de Jumbo is erg lekkere velen hazelnotenquote:Op donderdag 7 november 2019 21:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
En sommige producten in de Jumbo of in de Jumbo City, volgens mij.
Belastend omdat het zo'n repetitieve beweging is?quote:Op donderdag 7 november 2019 21:50 schreef Molo het volgende:
[..]
Handwerken is niet een slimme zet, want vooral belastend vaak.
Je wil vloeiendheid trainen, dus tappen op muziek, typen op toetsenbord, schrijven, licht tekenen, met lichte siliconenklei spelen/frunniken etc.
Eigenlijk alles wat je soepel en in een ritme kunt uitvoeren zonder veel kracht te zetten. Met je vingers
quote:Op donderdag 7 november 2019 21:50 schreef Tele6 het volgende:
Arretjescake: mijn moeder maakt 'm met margarine, mariabiscuitjes, cacao en kristalsuiker. Nogal goor, als kind vond ik het wel lekker. De structuur van de kristallen erin vonden we juist wel lekker, goed tegenwicht tegen alle zompigheid.
Wat doen de eieren voor de structuur van het spul, Cat?
wat Molo zegt, altijd doen wat Molo zegtquote:Op donderdag 7 november 2019 21:51 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat dan?
Met links schrijven of tekenen of kleurplaten inkleuren was geen succes. (We moesten dat bij creatieve therapie wel eens, "om de imperfectie te leren accepteren")
Ja. M'n moeder is sowieso nogal van de kookzondes. Zie ook stukjes appel door de chili con carne en lasagne met zo'n pakje aangemaakt met melkquote:
Je zet flink druk op je gewirhcten doorgaans, dat belemmert coördinatietraining. Dat wil je doen met gewrichten en structuren die niet op spanning staan want dan pas kun je vrij en soepel bewegenquote:Op donderdag 7 november 2019 21:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Belastend omdat het zo'n repetitieve beweging is?
Margarinequote:Op donderdag 7 november 2019 21:50 schreef Tele6 het volgende:
Arretjescake: mijn moeder maakt 'm met margarine, mariabiscuitjes, cacao en kristalsuiker. Nogal goor, als kind vond ik het wel lekker. De structuur van de kristallen erin vonden we juist wel lekker, goed tegenwicht tegen alle zompigheid.
Maakt de massa wat soepeler vind ik. En minder droog als je die hap botersuikerkoekjes eet.quote:Op donderdag 7 november 2019 21:50 schreef Tele6 het volgende:
Oh mijn moeder is een drama in de keuken hoor, ik ken het.quote:Op donderdag 7 november 2019 21:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja. M'n moeder is sowieso nogal van de kookzondes. Zie ook stukjes appel door de chili con carne en lasagne met zo'n pakje aangemaakt met melk![]()
![]()
M'n moeders argument: maar boter smaakt zo naar boter, dat is toch niet lekker? En Blue Band zegt dat het met Blue Band moet!quote:
Warm fruitquote:Op donderdag 7 november 2019 21:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja. M'n moeder is sowieso nogal van de kookzondes. Zie ook stukjes appel door de chili con carne en lasagne met zo'n pakje aangemaakt met melk![]()
![]()
Jouw moederquote:Op donderdag 7 november 2019 21:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
M'n moeders argument: maar boter smaakt zo naar boter, dat is toch niet lekker? En Blue Band zegt dat het met Blue Band moet!
Kleine rondjesquote:Op donderdag 7 november 2019 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ok, en mijn rechterwijvinger dan? NOU?
Wij van Wc Eend.quote:Op donderdag 7 november 2019 21:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
M'n moeders argument: maar boter smaakt zo naar boter, dat is toch niet lekker? En Blue Band zegt dat het met Blue Band moet!
Minder rechterwijsvingerenquote:Op donderdag 7 november 2019 21:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ok, en mijn rechterwijvinger dan? NOU?
Waar deed je de rondjes op?quote:
Dat heeft best even geduurd voor ik die smaak kon waarderenquote:
Ik heb nog vaker geweerwolfdquote:Op donderdag 7 november 2019 21:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vond het echt een leuke meet toen. Ook de enige x weerwolven voor mij toen En kijken vond ik leuker dan meedoen
Alleen je ex ben ik niet zo dol op (al deed hij toen nog redelijk normaal...
In de lucht gewoonquote:
Nopequote:Op donderdag 7 november 2019 21:57 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is er andere boter dan roomboter dan?
Mijn moederschip bakt cake met Bona en appeltaart met Blue Band...quote:Op donderdag 7 november 2019 21:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mee opgegroeid.quote:Op donderdag 7 november 2019 21:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat heeft best even geduurd voor ik die smaak kon waarderen
En arretjescake wordt hier nog steeds met margarine gemaakt. Ik hoor mijn fans nooit kagen
Brrrr...quote:Op donderdag 7 november 2019 21:59 schreef Muck het volgende:
[..]
Mijn moederschip bakt cake met Bona en appeltaart met Blue Band...![]()
En toch is het heerlijk
lijkt me nietquote:Op donderdag 7 november 2019 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
In de lucht gewoon![]()
Maar serieus, een vinger kan toch niet spontaan serieus pijn gaan doen?!
Lijkt mij ook niet. Maar ja..quote:
Misschien is het gewoon omdat ik het zo gewend benquote:
Beter!quote:Op donderdag 7 november 2019 22:03 schreef Muck het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon omdat ik het zo gewend ben![]()
Ik maak zelf appeltaart met koude blokjes roomboter in het deeg hoor
Ik heb geen bananen.quote:
Ik ook niet. Wel 1 banaanquote:
Ja zo hoort datquote:Op donderdag 7 november 2019 22:03 schreef Muck het volgende:
[..]
Misschien is het gewoon omdat ik het zo gewend ben![]()
Ik maak zelf appeltaart met koude blokjes roomboter in het deeg hoor
quote:Op donderdag 7 november 2019 21:49 schreef fietsie het volgende:
Ik moet ook maar weer eens langevinger taart maken, daar moet rum in en advocaat op
Das genoeg toch?quote:
Ik zit nu naar drank in thee te kijken.quote:Op donderdag 7 november 2019 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Drank in taart![]()
![]()
![]()
Drank in koffie![]()
![]()
Mja originele recept daarvan is met abrikoos toch?quote:Op donderdag 7 november 2019 21:29 schreef Zilverberk het volgende: [..] Bestaat niet
Vette troep, eet dan sachertorte.
Dáár heb ik wel een recept voor.
Dankjewel!quote:Op donderdag 7 november 2019 21:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Deze lijkt het meest op die van mijn moeder en oma
https://lekkertafelen.nl/recepten/bakken/cake/arretjescake/
Als je dat wilt doen, heel graag!quote:Op donderdag 7 november 2019 21:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Jaaa![]()
Cacao, boter, ei, suiker, mariekoekjes. Klaar.
Te lang geleden dat ik hem heb gemaakt dus hoeveelheden zitten niet in mijn hoofd.
Maar ik ga dadelijk briefje zoeken.
Ah daar is het al dankjewel!quote:Op donderdag 7 november 2019 21:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat klinkt geheel niet verkeerd. Oma draait zich toch al om in haar graf omdat ik de boter met de helft heb verminderd. Dan kan deze heiligschennis er ook wel bij.![]()
Ik heb hem ook eens gemaakt met oploskoffie erbij, krijg je een soort mokkasmaak. Wel lekker.. maar het was geen arretjescake meer.
Briefje!
50 gr cacao
2 eieren
200 gram suiker (basterd is het fijnste want dan proef je de kristallen niet)
125 gr boter
200 gr mariekoekjes
Eieren kloppen
Suiker en cacao erbij
Boter smelten en erbij
Koekjes verkruimelen en erin
Zooitje in een met folie beklede bakvorm doen en minimaal 2 uur laten opstijven. Langer vind ik lekkerder want dan worden de koekjes wat zompiger![]()
Als je chique bent: serveren met poedersuiker erover.
No, thanks. Maar enjoyquote:Op donderdag 7 november 2019 22:06 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik zit nu naar drank in thee te kijken.
Ik leef met je mee. Ik heb helaas geen oplossing voor je.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zit iig ad buitenkant rechts. Erop duwen is pijnlijk en het ding bewegen is goed pijnlijk.
Maar waarom?!
Zeg je nou dat Muck oud is??quote:Op donderdag 7 november 2019 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Muck is nou niet direct nieuw op CUL
Die Fiets hosselt wat af.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
En Fiets en Molo kennen elkaar ook al langer dan vandaag volgens mij
Ik had een chaperonnequote:
Ik gok op overbelastingquote:Op donderdag 7 november 2019 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zit iig ad buitenkant rechts. Erop duwen is pijnlijk en het ding bewegen is goed pijnlijk.
Maar waarom?!
Liefquote:Op donderdag 7 november 2019 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik leef met je mee. Ik heb helaas geen oplossing voor je.
Dan ben ik zelf stokoud.. Dus wat denk je zelf?quote:
Ik had hem jaren terug al keer eerder kort gemeetquote:Op donderdag 7 november 2019 22:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
En Fiets en Molo kennen elkaar ook al langer dan vandaag volgens mij
Gaat wel weer over.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik gok op overbelasting
Kan prima zo, maar check je huisarts even wat er precies is
Ik heb wel radijzen, witte en rooiequote:
Ik opperde de premeet dan ook nietquote:Op donderdag 7 november 2019 22:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik had hem jaren terug al keer eerder kort gemeet
Maat geen premeet hier hoor, daar ga ik niet heen
Alles uiteindelijk, voor je een jongetje bent, zei mijn moeder altijdquote:
Weet ik, maar geen zin in apart quoten, leek me zo duidelijk genoegquote:Op donderdag 7 november 2019 22:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik opperde de premeet dan ook niet
Tegenwoordig is dat modieus en kan t zo geregeld wordenquote:Op donderdag 7 november 2019 22:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Alles uiteindelijk, voor je een jongetje bent, zei mijn moeder altijd
Koos kijkt hier Blade Runner 2, wat een kutfilm eigenlijkquote:Op donderdag 7 november 2019 22:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb kruidnootjes![]()
Zit Minoes te kijken hele jonge Carice van Houten.
Daar gaat nogal een traject aan vooraf. Maar dat weet je zelf ook welquote:Op donderdag 7 november 2019 22:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Tegenwoordig is dat modieus en kan t zo geregeld worden
Daar gaat nogal een traject aan vooraf. Maar dat weet je zelf ook welquote:Op donderdag 7 november 2019 22:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ff geleden al jaquote:
Muck is een classicquote:Op donderdag 7 november 2019 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Muck is nou niet direct nieuw op CUL
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers!
Oh ja dat is idd niet veel nee haha.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:17 schreef Molo het volgende:
[..]
Koos kijkt hier Blade Runner 2, wat een kutfilm eigenlijk
En maakt Saroma toetjesquote:Op donderdag 7 november 2019 21:59 schreef Muck het volgende:
[..]
Mijn moederschip bakt cake met Bona en appeltaart met Blue Band...![]()
En toch is het heerlijk
Linkjequote:Op donderdag 7 november 2019 22:26 schreef Molo het volgende:
Muck heeft toffe kerstboomversiering gemaakt heb ik een vogeltje horen vertellen
Mijn moederschip had hele dozen in de kast staan...maar ja ik ben ouTquote:Op donderdag 7 november 2019 22:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Die moest ik even opzoeken. Brrr
Zit je weer in de whatsculappquote:Op donderdag 7 november 2019 22:26 schreef Molo het volgende:
Muck heeft toffe kerstboomversiering gemaakt heb ik een vogeltje horen vertellen
Waarom dat idiote ouT en andere verbasteringen (ja, ja, Fok!. Maar dan nog. We zijn geen 12 meer).quote:Op donderdag 7 november 2019 22:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Mijn moederschip had hele dozen in de kast staan...maar ja ik ben ouT![]()
Ja nog voor ik wist dat ze hier posttequote:
Fokhumorquote:Op donderdag 7 november 2019 22:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom dat idiote ouT en andere verbasteringen (ja, ja, Fok!. Maar dan jog. We zijn geen 12 meer).![]()
Maar goed, mijn humor is niet des Foks...
Na de eindeloze wachtrij...quote:Op donderdag 7 november 2019 22:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 7 november 2019 22:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Muck is een classic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Eindelijk!
Vintage
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
Vooral vervelend. Zal wel weer over gaan.quote:
Trustequote:Op donderdag 7 november 2019 22:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Fokhumor![]()
Nu eens even meer dan 450 minuten slapen, dat wordt echt fantastisch
Paar jaar terug een keer gekocht. Vond ik als kind altijd fantastisch. Opkloppen, in een mooi glas, in de koelkast.quote:
Godzijdank nietquote:
quote:Op donderdag 7 november 2019 22:33 schreef Muck het volgende:
[..]
Godzijdank niet![]()
Wel fantastische ouderwetsche bitterkoekjespudding
Iewwww blij dat ik dat nooit meer hoef te eten, net zoals griesmeelpuddingquote:Op donderdag 7 november 2019 22:33 schreef Muck het volgende:
[..]
Godzijdank niet![]()
Wel fantastische ouderwetsche bitterkoekjespudding
Daar zat ik net aan te denkenquote:Op donderdag 7 november 2019 22:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Saroma heeft ook heel kort zakjes gehad voor yoghurttoetjes. Die waren echt lekker. Toen.
Wel lief blijven he tegen het bezoekquote:
Gezeik aan tafel ga ik écht nirt aan beginnen.quote:
Ook heerlijkquote:Op donderdag 7 november 2019 22:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Iewwww blij dat ik dat nooit meer hoef te eten, net zoals griesmeelpudding
Griesmeelquote:Op donderdag 7 november 2019 22:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Iewwww blij dat ik dat nooit meer hoef te eten, net zoals griesmeelpudding
Watjequote:Op donderdag 7 november 2019 22:38 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Gezeik aan tafel ga ik écht nirt aan beginnen.Ik kook gewoon wat iedereen lust (en soms een dubbel menu als dat beter uitkomt).
Mijn oma maakte het weleens en dan zo'n ranzig vel erop.. Bah bahquote:Op donderdag 7 november 2019 22:27 schreef Blues het volgende:
[..]
Mijn moederschip had hele dozen in de kast staan...maar ja ik ben ouT![]()
Griesmeel wordt hier door maxi-mini-me verslonden als snoepgoedquote:Op donderdag 7 november 2019 22:38 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Griesmeel
Lust de mini-me niet.
Mijn broer lustte niks buiten kip-met-patat, dus in mijn jeugd was het vrijwel elke avond gezeik aan tafel. Diepe haat aan dat gemier aan tafel.quote:
Vechten om het vel.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:39 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mijn oma maakte het weleens en dan zo'n ranzig vel erop.. Bah bah
Stuur maar op.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik walg ook van griesmeelpuding. Maar mijn vader was er dol op. Dus voor hem een paar x gemaakt. Nu is hij al bijna 4 jaar niet meer onder ons, en heb ik nog griesmeel..
Bij ons ook. Want sommigr dingen lustte ik echt niet (en nog steeds niet), maar dat was dan pech voor mij. Punt.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:41 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Mijn broer lustte niks buiten kip-met-patat, dus in mijn jeugd was het vrijwel elke avond gezeik aan tafel. Diepe haat aan dat gemier aan tafel.
Overigens lag dat ook deels aan het gebrek aan kookvaardigheid van mijn moeder.Maar ja, als je toch nooit positieve feedback krijgt, ga je ook niet met plezier de keuken in.
Will do. DM je adres maarquote:
Mini-me mag een handvol dingen weigeren, dan krijgt ie wat anders. Wel af en toe (eens per jaar ofzo) nog even proberen, smaak verandert. Maar liever een pan extra op t vuur en tevreden eters aan tafel ja.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Bij ons ook. Want sommigr dingen lustte ik echt niet (en nog steeds niet), maar dat was dan pech voor mij. Punt.
Ook als we bij ooms en tsntes enzo gingen eten en ik lustte het niet had ik pech. Ze mochten me dan ook echt n iks anders geven (boterham, appelmoes oid).
Aan de andere kant is alleen kip en patat elke dag ook nergens goed voor...quote:Op donderdag 7 november 2019 22:48 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Mini-me mag een handvol dingen weigeren, dan krijgt ie wat anders. Wel af en toe (eens per jaar ofzo) nog even proberen, smaak verandert. Maar liever een pan extra op t vuur en tevreden eters aan tafel ja.Verplichten staat mij tegen en is ook nergens goed voor.
Anijsmelkquote:Op donderdag 7 november 2019 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Warme melk met een anijsblokje![]()
Warme melkmet een vel erop
Klinkt goedquote:Op donderdag 7 november 2019 22:49 schreef Lonaa het volgende:
Zo, woonkamer leeg. Was voller dan verwacht
Taart![]()
Peertjes gekregen dus morgen stoofpeertjes maken.![]()
Nog even een half glaasje rode wijn en dan lekker slapen. Prima wijn, trouwens, van de AH.
Ze had best wat creatiever kunnen worden in de keuken. Doodgekookte groenten leveren bij niemand gejuich op.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aan de andere kant is alleen kip en patat elke dag ook nergens goed voor...
Ben jij mijn tweelingzusquote:Op donderdag 7 november 2019 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Warme melk met een anijsblokje![]()
Warme melkmet een vel erop
Hulde aan je moeder.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn vader was heel moeilijk met eten en daar werd rekening mee gehouden. En mijn moeder vond, wanneer er voor hem een uitzondering werd gemaakt voor de rest ook. Dus meestal wel 2 groenten
True. Nu ken ik toch al mensen die jou kennen. Al houden die terecht je anonimiteit in ere.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:52 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Me and my big mouth... ik kan je het adres niet geven zonder mijn anonimiteit op te geven.
Trustequote:
Ik hoorde in de wandelgangen dat het nog even duurt.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waar blijft die nwe mod eigenlijk?
Wordt aan gewerkt. Mensen moeten wel even de tijd krijgen om te reagerenquote:Op donderdag 7 november 2019 22:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waar blijft die nwe mod eigenlijk?
Hebben wij nog een stemquote:Op donderdag 7 november 2019 23:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wordt aan gewerkt. Mensen moeten wel even de tijd krijgen om te reageren
Trustequote:Op donderdag 7 november 2019 23:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Uhuh.. Of je maakt Plompzakker modquote:Op donderdag 7 november 2019 23:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Deden wij ook nooit.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:48 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Mini-me mag een handvol dingen weigeren, dan krijgt ie wat anders. Wel af en toe (eens per jaar ofzo) nog even proberen, smaak verandert. Maar liever een pan extra op t vuur en tevreden eters aan tafel ja.Verplichten staat mij tegen en is ook nergens goed voor.
Mijn ex noemt dat altijd griebelpuddingquote:Op donderdag 7 november 2019 22:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik walg ook van griesmeelpuding. Maar mijn vader was er dol op. Dus voor hem een paar x gemaakt. Nu is hij al bijna 4 jaar niet meer onder ons, en heb ik nog griesmeel..
Gewoon blokjes of gezeefde kopen dus. Was enigszins verbaasd dat ze handmatig werden geoogst, want er zijn machines voor op de markt.quote:Op donderdag 7 november 2019 23:48 schreef Blues het volgende:
De uitzending over de Italiaanse bliktomaten van de keuringsdienst is heftig zeg![]()
Klopt. In het zuiden handmatig geoogst door 'slavenarbeiders' en in het noorden door machines. Dus alleen blikjes uit het Noorden van Italië kopen, zoals mijn favoriete merk Mutti.quote:Op vrijdag 8 november 2019 00:25 schreef derLudolf het volgende:
Gewoon blokjes of gezeefde kopen dus. Was enigszins verbaasd dat ze handmatig werden geoogst, want er zijn machines voor op de markt.
Dan kan de maffia, die er tussen zit en veel geld verdient aan zowel de arbeiders als de plantagehouders, er geen woekerwinsten meer op maken.quote:Op vrijdag 8 november 2019 00:44 schreef derLudolf het volgende:
Geen idee trouwens waarom ze dat in het zuiden niet doen. Zo'n machine zal zo'n 4 ton kosten denk ik. Maar ja, lijkt me veel fijner werken.
Heet kloppudding tegenwoordig.. krijg het aan boord nog zowat wekelijks.quote:Op donderdag 7 november 2019 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Bourbon vanille vond ik vroegah altijd![]()
![]()
Maar het bestaat niet meer, dus kan ook niet checken wat ik er nu van zou vinden
Waar heb je gegeten eigenlijk?quote:Op vrijdag 8 november 2019 07:21 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhGisteravond uit eten, daarna nog even naar mijn huis en vervolgens naar Rotterdam om te slapen. Kort nachtje wel
![]()
Toen gingen wij maar samenwonen na een paar maanden.quote:Op vrijdag 8 november 2019 07:21 schreef PdeHoog het volgende:
MogguhGisteravond uit eten, daarna nog even naar mijn huis en vervolgens naar Rotterdam om te slapen. Kort nachtje wel
![]()
Hier ook nog eens heel de dag... regelmatig vrij op vrijdagmiddag.quote:Op vrijdag 8 november 2019 07:44 schreef Zilverberk het volgende:
Werken op vrijdag.Da's al jaren mijn vrije dag. Bus ook nog gemist, lekker begin.
Hier ook niet.quote:
Zo ging ik ook al 2x samenwonen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 07:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Toen gingen wij maar samenwonen na een paar maanden.
En dat was nog wel in dezelfde stad.
Lag mijn schone broek bij mij of zijn schone sokken bij hem.
Alsmaar heen en weer fietsen.
De Jofel in Bleiswijkquote:Op vrijdag 8 november 2019 07:32 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Waar heb je gegeten eigenlijk?
Ik was naar de kleine ondeugd gister op de oostzeedijk
Nou, ik vind het wel even best zoquote:Op vrijdag 8 november 2019 07:50 schreef AnneX het volgende:
[..]
Toen gingen wij maar samenwonen na een paar maanden.
De laatste keer dat ik trouwde, was dat toch een heel geregel om dat te organiseren. Ben er anderhalf jaar mee bezig geweest.quote:Op vrijdag 8 november 2019 07:52 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zo ging ik ook al 2x samenwonen.
De laatste keer begon met: het is wel sneu dat poes steeds alleen zit...
hier heeft ze gezelschap van de mijne overdag...
En toen was ik ineens getrouwd...
Nu wat rustiger aan merk ik
Al viel al laatste toen ik een nieuwe klok kocht al wel de opmerking.. dat we daar in ieder geval geen discussie ovsr gingen hebben als we gaan samenwonen.
Vrees alleen dat de veestapel die we samen hebben... het voornaamste probleem gaat worden.
Mijn stapel met zijn stapeltje.. is niet alleen volle bak maar qua karakter ook geen combi vrees ik.
Ah daar was ik laatst met dochterlief en opa voor koffie.quote:Op vrijdag 8 november 2019 07:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De Jofel in BleiswijkStoofvlees met aardappelpuree en vooraf gerookte zalm met gefrituurde risotto balletjes
G. had zalm in bladerdeeg
Ging heel rap hier... anderhalf jaar tussen eerste date en huwelijk en kind en samen een koophuis.quote:Op vrijdag 8 november 2019 07:59 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik trouwde, was dat toch een heel geregel om dat te organiseren. Ben er anderhalf jaar mee bezig geweest.Hoe lukte het jou om 'ineens' getrouwd te zijn?
Daar hebben jullie geen gras over laten groeien, inderdaad. Wel heel jammer dat t op de lange termijn niet werkte.quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:07 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ging heel rap hier... anderhalf jaar tussen eerste date en huwelijk en kind en samen een koophuis.
haiquote:
Cutequote:Op vrijdag 8 november 2019 08:29 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Wij zijn pas laat samen gaan wonen, na bijna 4 jaar.
We vonden een lange afstandsrelatie (100km) wel best.
Ja ik snap dat het niet echt lange afstand isquote:Op vrijdag 8 november 2019 08:30 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Cute1020km hier
Maar goed. Blijf vanaf nu wel zoveel mogelijk in zweden.
Je kan ze toch allebei apart iets lekkers geven?quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:31 schreef Zilverberk het volgende:
Dit weekend vieren mijn ouders hun verjaardagen. Ik moet nog 'even' een cadeau verzinnen en regelen.
Die lui hebben alles al, hebben verder ook geen hobbies waar ze spullen voor nodig hebben en lusten ook niet hetzelfde 'lekkers' (vast of vloeibaar).
Yes, helemaal waarquote:Op vrijdag 8 november 2019 08:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja ik snap dat het niet echt lange afstand is
Maar toch het is wel anders dan 2 straten verderop, zoals de meeste van mijn leeftijd toen daten.
Je kan niet elke dag even samen zijn.
Dat is inderdaad het plan B waar ik al jaren op uitkom.quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je kan ze toch allebei apart iets lekkers geven?
Wij hadden geen zin in 180 km afstand en zijn daarom maar vlug gaan samenwonen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:29 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Wij zijn pas laat samen gaan wonen, na bijna 4 jaar.
We vonden een lange afstandsrelatie (100km) wel best.
Maar is toch niet erg?quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:35 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het plan B waar ik al jaren op uitkom.
Hoe snel je gaat samenwonen geeft toch geen garanties.quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:37 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Wij hadden geen zin in 180 km afstand en zijn daarom maar vlug gaan samenwonen.We vonden het beiden te vroeg, maar is goed gegaan.
mwah toch 10 jaar getrouwd geweest uiteindelijk..quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:08 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Daar hebben jullie geen gras over laten groeien, inderdaad. Wel heel jammer dat t op de lange termijn niet werkte.
heb ik nu ook niet..quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja ik snap dat het niet echt lange afstand is
Maar toch het is wel anders dan 2 straten verderop, zoals de meeste van mijn leeftijd toen daten.
Je kan niet elke dag even samen zijn.
Neem gewoon een bloemetje meequote:Op vrijdag 8 november 2019 08:31 schreef Zilverberk het volgende:
Dit weekend vieren mijn ouders hun verjaardagen. Ik moet nog 'even' een cadeau verzinnen en regelen.
Die lui hebben alles al, hebben verder ook geen hobbies waar ze spullen voor nodig hebben en lusten ook niet hetzelfde 'lekkers' (vast of vloeibaar).
Klinkt als een mooie opbouw waarbij je denkt aan je dochter en ook aan jezelf en je relatie.quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:49 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
heb ik nu ook niet..
het ritme dat er nu langzaam in sukkelt is eigenlijk dat ik op dinsdag na werk altijd daar eet/slaap
en dan in het weekend afhankelijk van wat we nog gaan doen.
en dat om de week.. want als dochterlief er is is het meteen weer een ander verhaal.
dan slapen we gewoon thuis
mag ie wel komen eten of mee wat leuks doen.. maar slapen doen we even rustig aan.
Ja als er een kind in het spel is, is het natuurlijk helemaal anders.quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:49 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
heb ik nu ook niet..
het ritme dat er nu langzaam in sukkelt is eigenlijk dat ik op dinsdag na werk altijd daar eet/slaap
en dan in het weekend afhankelijk van wat we nog gaan doen.
en dat om de week.. want als dochterlief er is is het meteen weer een ander verhaal.
dan slapen we gewoon thuis
mag ie wel komen eten of mee wat leuks doen.. maar slapen doen we even rustig aan.
mja scheelt dat we allebei ook graag af en toe wat tijd voor onszelf hebben.quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Klinkt als een mooie opbouw waarbij je denkt aan je dochter en ook aan jezelf en je relatie.
Wat vindt je dochter van je vriend?
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 8 november 2019 09:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja scheelt dat we allebei ook graag af en toe wat tijd voor onszelf hebben.
dochterlief loopt redelijk met hem weg gelukkig.
dat begon met dat ze zijn auto zooooo cool vind...
maar afgelopen weekend kwam hij een spelletje spelen zaterdagmiddag
en was er al toen ik nog in de supermarkt stond...
kwam ik thuis rolden ze in een kussengevecht over de bank met zn 2en.
en hij is echt heel rustig normaal....![]()
maar goed.. wil het ook niet op de spits drijven door het te hard te pushen dus komt ie gewoon weleens eten of wat leuks doen als ze er is.
en verder hou ik het redelijk rustig in die week.
Klinkt alsof jullie het goed voor elkaar hebbenquote:Op vrijdag 8 november 2019 09:13 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
mja scheelt dat we allebei ook graag af en toe wat tijd voor onszelf hebben.
dochterlief loopt redelijk met hem weg gelukkig.
dat begon met dat ze zijn auto zooooo cool vind...
maar afgelopen weekend kwam hij een spelletje spelen zaterdagmiddag
en was er al toen ik nog in de supermarkt stond...
kwam ik thuis rolden ze in een kussengevecht over de bank met zn 2en.
en hij is echt heel rustig normaal....![]()
maar goed.. wil het ook niet op de spits drijven door het te hard te pushen dus komt ie gewoon weleens eten of wat leuks doen als ze er is.
en verder hou ik het redelijk rustig in die week.
Dat zal het zijn ja, dat de telers ook onder druk staan om diensten af te nemen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 00:47 schreef golfer het volgende:
[..]
Dan kan de maffia, die er tussen zit en veel geld verdient aan zowel de arbeiders als de plantagehouders, er geen woekerwinsten meer op maken.
Ja, zo kan ik ook wel veganist wordenquote:Op vrijdag 8 november 2019 09:33 schreef Tele6 het volgende:
Zo lust ik geen krentenbrood, bladerdeeg, marsepein en amandelspijs.
ik DENK het ookquote:Op vrijdag 8 november 2019 09:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Klinkt alsof jullie het goed voor elkaar hebben
Die griesmeel uit de ovenquote:Op vrijdag 8 november 2019 09:33 schreef Tele6 het volgende:
De niet-lust-discussie van gisteravond:
met mijn kookclubje hebben we een recept voor griesmeelpudding uit de oven, dat is echt briljant spul. Griesmeelpudding koken volgens de verpakking, de helft in een ovenschaal doen, kersen erop (liefst verse, uit pot is ook wel oké), andere helft in de ovenschaal doen, laag suiker eroverheen strooien, in de oven tot de suiker gekaramelliseerd isen dan serveren met een saus van aalbessen (of cranberries als je niet aan aalbesssen kan komen)
Ik kreeg als kind niet echt de ruimte om iets niet te lusten. Het komt er nu op neer dat ik al het voedsel dat je bij maaltijden eet wel lust, maar allerlei "lekkers" niet, want dan was het wel toegestaan of mogelijk om nee dankje te zeggen. Zo lust ik geen krentenbrood, bladerdeeg, marsepein en amandelspijs. Dat slaat een goed gat in je sinterklaas- en kerstsnackmogelijkheden![]()
Mijn ouders hebben een jaar gehad dat ze per ongeluk meerdere vierkante meters aan aardperen gekweekt hadden in de tuin. Ze hadden aardperen op de composthoop gedaan, die kwamen uit maar bleken wel leuke plantjes, en een paar jaar later was de halve tuin overgenomen. Toen hebben we ze geoogst en een paar maanden lang praktisch iedere dag aardperen gegeten. Dat vind ik echt goor -- ze zijn ofwel snotterig ofwel hard, en ze smaken tegelijk zoetig en aards, en als je ze kookt en uit de schil eet zijn sommige stukken al wel gaar en sommige nog niet omdat ze heel onregelmatig van vorm zijn.En toch hebben we ze maandenlang gegeten. (We hadden echt kratten vol met aardperen
.) Inmiddels heb ik ze een keer geproefd toen ze in plakjes door een stoofpot heen zaten, en toen waren ze een stuk beter te doen. Als je ze hartig op smaak maakt en niet tot snot kookt, gaat het wel.
ik had laatst soort van griesmeel bij de turk... dat had echt niks te maken met onze hollandse griebelpudding (die ik overigens ook erg lekker vind)quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:05 schreef Molo het volgende:
[..]
Die griesmeel uit de oven![]()
Maar griesmeel sowieso![]()
En wow. Ik vind aardperen heerlijk maar dat klinkt als wat overenthousiast veel ja
Waar zat het verschil in?quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:12 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
ik had laatst soort van griesmeel bij de turk... dat had echt niks te maken met onze hollandse griebelpudding (die ik overigens ook erg lekker vind)
toch eens op jacht naar een recept
Oh bah oh bah...dat vond mijn vader ook zo lekker.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Waar zat het verschil in?
Liefst met dik vel hier trouwens![]()
Ik maak nog weleens eenpersoonsbakjes, want dan meer oppervlakte en dus meer vel![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh bah oh bah...dat vond mijn vader ook zo lekker.
En een keer op vakantie in Jordanië, was een man bij die persé warme melk bij het ontbijt wilde. Dat werd dus van poedermelk, en daar lag ook een enorm vel op. We hebben hem maar in z'n uppie aan een andere tafel laten eten.
quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:16 schreef FranticDJ het volgende:
Hij is goedgekeurd na een avond en ochtendMooi! Komt er nog wat aan de muur (ja wijvenopmerking, ikweetz)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Heb een cortenstalen wereldkaart.. denk die..quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi! Komt er nog wat aan de muur (ja wijvenopmerking, ikweetz)
Ventquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:20 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Heb een cortenstalen wereldkaart.. denk die..
Anders misschien nog een werk van Dave Pollot waar ik op aan t azen ben.
Z’n SpongeBob in Venetië komt boven ergens.
Ik word al onpasselijk van het vel over mjin warme chocoquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oh bah oh bah...dat vond mijn vader ook zo lekker.
En een keer op vakantie in Jordanië, was een man bij die persé warme melk bij het ontbijt wilde. Dat werd dus van poedermelk, en daar lag ook een enorm vel op. We hebben hem maar in z'n uppie aan een andere tafel laten eten.
Hey, het is tenminste geen zwarte bank met rood kleed en zwart-glazen vitrinekasten ernaast, enzo.quote:
Typische mannenkunst/aankleding dat johquote:
Ja maar zo'n vies geglibber in je keel iewquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:18 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Ik word echt een nog viezer mens als ik oud ben dan ik nu ben denk ik. Nul remmingen, doen wat ik wil en nul schaamte voor mijn gore eetgewoonten![]()
Tegen je gehemelte alquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja maar zo'n vies geglibber in je keel iew
Plus twee limegroene vierkanten op de muur geschilderd door zuslief en twee groene kaarsen op de salontafel ter decoratie. Accentaccessoiresquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hey, het is tenminste geen zwarte bank met rood kleed en zwart-glazen vitrinekasten ernaast, enzo.
Hahahaquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Typische mannenkunst/aankleding dat joh![]()
Niks mis mee, maar gewoon zo heerlijk passend in mijn gedefinieerde stereotypen
Sojamelk maakt ook altijd een extra goor vel, vind ik. En het koekt ook altijd zo aan op de bodem van het pannetje. Brrrquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik word al onpasselijk van het vel over mjin warme choco![]()
Ziet er comfortabel uit Frantic!
Hue-strips behoren ook wel echt tot de typisch manneninrichtingquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:24 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Hahaha
Nee Pollot blijft boven. Komt niet in de woonkamer. Die wereldkaart weet ik nog niet. Vind m in t echie minder mooi dan op de plaatjes. Wellicht dat ik m alsnog ergens ophang met een hue strip er achter ofzo..
Klinkt als m’n moeder dit.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Plus twee limegroene vierkanten op de muur geschilderd door zuslief en twee groene kaarsen op de salontafel ter decoratie. Accentaccessoires![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja maar zo'n vies geglibber in je keel iew
Hahaha de LSD kleuren blijven wel weg hoorquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hue-strips behoren ook wel echt tot de typisch manneninrichting
Jup, ik vis het er echt altijd eerst af. En inderdaad, aat een glaasje opgewarmde sojachoco staan, en je kunt het er 's avonds echt uitbeitelenquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:25 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Sojamelk maakt ook altijd een extra goor vel, vind ik. En het koekt ook altijd zo aan op de bodem van het pannetje. Brrr
Ditquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
B had eerst een rode bank met een zwart/grijs kleedquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Hey, het is tenminste geen zwarte bank met rood kleed en zwart-glazen vitrinekasten ernaast, enzo.
Hahahaquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:25 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Klinkt als m’n moeder dit.
Die kreeg al stuiptrekkingen toen ik zei dat ik niet meer dan 1 meubelstuk uit 1 serie wil.
quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:26 schreef Tele6 het volgende:
[..]
B had eerst een rode bank met een zwart/grijs kleed
gebakken kaas (kaas that is) is altijd lekker. Maar zo'n onbestemde glibber in je keel, net als (te grote) vetrandjes aan draadjes vlees.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:26 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Vind ik heerlijk, net als pap, pudding, haloumi, hüttenkäse en Finse leipäjuusto.
Damn wat heb ik dat laatste veel gegeten daar![]()
Mocht je een keer in Finland zijn, ga het allen proberen. Op Kaatje na dan![]()
Pieperige/squeaky gebakken 'kaas' dat![]()
[ afbeelding ]
Zaligquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:31 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
gebakken kaas (kaas that is) is altijd lekker. Maar zo'n onbestemde glibber in je keel, net als (te grote) vetrandjes aan draadjes vlees.
Mijne hebben allebei wel een paar niet-stereotiep-mannelijke trekjes, vind ik juist erg leuk. Ik mag B z'n haar soms invlechten en allebei zijn ze goed in over emoties praten en heel zorgzaamquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
Mijn vriend wilde een mintgroene muur (dat was nog voordat het opeens ÜBERhip werd, toen was het nog 'origineel'. Voor de duur van een jaar dan...), dus ik heb eigenlijk gewoon een beetje een wijf als vriend. Soms dan
Ik hou van hue stripsquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:25 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zal het eens proberenquote:Op vrijdag 8 november 2019 07:22 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Heet kloppudding tegenwoordig.. krijg het aan boord nog zowat wekelijks.
Heel Nederland is ongeveer early dew tegenwoordig johquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Onze eettafel, koffietafel, tv meubel en de kast zijn ook allemaal uit dezelfde serie.
Hebben ook een soort mint groene kleur op de muur. Early dew van flexa![]()
En een heerlijk hoogpolig kleed bij de bank. Ik vind het heerlijk![]()
Voor mij is alles uit een zelfde serie trouwens erg fijn omdat het ook een soort van rust in een interieur brengt en ik ben van mezelf echt al chaotisch genoeg
Oh ja dat heeft C hier ook. Nouja, niet dat ik z'n haar kan invlechten, want dat is veel te kort en te dun.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:32 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Mijne hebben allebei wel een paar niet-stereotiep-mannelijke trekjes, vind ik juist erg leuk. Ik mag B z'n haar soms invlechten en allebei zijn ze goed in over emoties praten en heel zorgzaam
Haha klopt. Maar dat kan mij aan mijn reet roesten hoor. Vond het al lastig genoeg om een kleur te kiezen en deze vonden we beide mooi.. Wat ook al een opgave is.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:43 schreef Molo het volgende:
[..]
Heel Nederland is ongeveer early dew tegenwoordig joh
Ooit een half jaar zonder gordijnen (met huis met veel inkijk) gezeten omdat we het niet eens konden wordenquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha klopt. Maar dat kan mij aan mijn reet roesten hoor. Vond het al lastig genoeg om een kleur te kiezen en deze vonden we beide mooi.. Wat ook al een opgave is.
Dat hebben we allemaal :pquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ook alles uit deselfde serie. Ben er niet blij mee maar we hebben wel meer te bekostigen dan wat meubels.
Oh ja fijn is datquote:Op vrijdag 8 november 2019 10:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ooit een half jaar zonder gordijnen (met huis met veel inkijk) gezeten omdat we het niet eens konden worden
Tijdschrift cadeau via zo'n cadeaubon ?quote:Op vrijdag 8 november 2019 08:35 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het plan B waar ik al jaren op uitkom.
Oh! Glasgordijnen ja. Zo ook nog even bestellen..quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:46 schreef Molo het volgende:
[..]
Ooit een half jaar zonder gordijnen (met huis met veel inkijk) gezeten omdat we het niet eens konden worden
Nou ik hoef dat niet in m'n huis hoor.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Typische mannenkunst/aankleding dat joh![]()
Niks mis mee, maar gewoon zo heerlijk passend in mijn gedefinieerde stereotypen
Dat is precies waarom wij voor grijze tegels hebben gekozen. Hout op hout is vele te lastig. En ik wil wel wat houten meubels. Geen salontafel ivm koffievlekken maar bij de andere meubels zie ik graag hout.quote:Op vrijdag 8 november 2019 10:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Enige wat ik hier trouwens niet echt mooi vind is dat we laminaat hebben liggen en daarop houten meubels. Ik ben gewoon niet zo van het hout op hout.
Ik doe deze: http://www.milkfreemom.com/vegan-quinoa-sweet-potato-chili/ en Turkse pizza. Of dat andere met platbrood dat jij pas had gemaakt.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:31 schreef Lonaa het volgende:
Tijd voor boodschappenlijst en weekmenu, iemand inspiratie te koop?
Ik maak meestal Turkse pizza met platboord.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik doe deze: http://www.milkfreemom.com/vegan-quinoa-sweet-potato-chili/ en Turkse pizza. Of dat andere met platbrood dat jij pas had gemaakt.
Oh ja, ik heb ook nog pulled pork liggen. Weer eens enchiladas maken. Kan ook wel gelijk enchiladasaus wecken dan. Moet ook nog stoofperen maken dus dat kan mooi tegelijk in de weckketel.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:34 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik maak meestal Turkse pizza met platboord.Maar vorige week nog, dus die kan niet op het menu, vind ik.
In de overweging:
Pulled pork met deze salade: https://www.theguardian.c(...)beef-brisket-recipes
Libanese gehaktballetjes van lamsgehakt met o.a. feta en pijnboompitten. Moet nog een bijgerecht verzinnen.
Een dip met tomaat, feta en garnalen. Met brood en pasta voor F.
In de vriezer o.a. nog 1 kg klapstuk en 700 gram bloemstuk. En schnitzels.
Pompoenquiche is ook wel een goed ideequote:Op vrijdag 8 november 2019 11:33 schreef Sarabi het volgende:
Kaatje (toch?) de pompoenquiche staat in de ovenstraks lekker mee lunchen
Ik deed dees: https://www.culy.nl/recepten/kip-fatteh-libanese-nachos/quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, ik heb ook nog pulled pork liggen. Weer eens enchiladas maken. Kan ook wel gelijk enchiladasaus wecken dan. Moet ook nog stoofperen maken dus dat kan mooi tegelijk in de weckketel.
Ik bedoelde fatteh voor het platbrood. Iemand een goed recept?
ook geen echt probleem ermee. Alleen de salontafel heb ik wel op een kleed gezet, dat vond ik mooier (en lekkerder aan de blote voeten)quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb echt geen problemen met hout op hout. Ons interieur is ook een allegaartje, maar ik hou ervan!
mmmmm lekker. Ik neem zo een shakequote:Op vrijdag 8 november 2019 11:33 schreef Sarabi het volgende:
Kaatje (toch?) de pompoenquiche staat in de ovenstraks lekker mee lunchen
Stoofpeertjes in de slowcooker, geen omkijken naarquote:Op vrijdag 8 november 2019 11:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik deed dees: https://www.culy.nl/recepten/kip-fatteh-libanese-nachos/
Moet ook nog stoofpeertjes maken. Maar kom beetje tijd te kort. Zo wat boodschappen, hond uitlaten, haren verven.
Morgen verjaardag nepnichtje, meer boodschappen, taxi spelen, eigen verjaardag vieren.
Oh ja, die leek me ook lekker. Ik doe denk ik deze van Nigella: https://thehappyfoodie.co.uk/recipes/beef-and-aubergine-fatteh maar dan met kippendijen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik deed dees: https://www.culy.nl/recepten/kip-fatteh-libanese-nachos/
Moet ook nog stoofpeertjes maken. Maar kom beetje tijd te kort. Zo wat boodschappen, hond uitlaten, haren verven.
Morgen verjaardag nepnichtje, meer boodschappen, taxi spelen, eigen verjaardag vieren.
Hmmm dat klinkt iets minder.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
mmmmm lekker. Ik neem zo een shake
Mooiquote:Op vrijdag 8 november 2019 11:41 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Hots. Nog een grote mensen aankoop
Hoe doen jullie afval scheiden eigenlijk?
Maar daar moet de pulled pork al in.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Stoofpeertjes in de slowcooker, geen omkijken naar
Yep. Valt (2 dagen bezig) niet tegen. De smaak van die dingen zijn beter dan 18 jaar geleden. Maar een quiche vs shake, da's geen vergelijking.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hmmm dat klinkt iets minder.
Om af te vallen?
Gelukkig zijn ze smakelijker dan vroegerquote:Op vrijdag 8 november 2019 11:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Yep. Valt (2 dagen bezig) niet tegen. De smaak van die dingen zijn beter dan 18 jaar geleden. Maar een quiche vs shake, da's geen vergelijking.
Woon in een flat dus het gaat een beetje anders.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:41 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Jij bent stiekem niet Bram maar een Spaanse moeke, dat wisten we toch allang lieverdquote:Op vrijdag 8 november 2019 11:28 schreef Bramito het volgende:
[..]
Nou ik hoef dat niet in m'n huis hoor.
Staat voor morgen op het program!quote:
Ik ga voor glas/oud papier e.d. echt geen zakjes kopen hoorquote:Op vrijdag 8 november 2019 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
MooiMaar te onpraktisch met al die kleine bakjes en aparte zakjes die je daarvoor moet kopen.
Wij hebben:
- Vuilnisbak plastic
- Vuilnisbak rest (dezelfde als plastic maar dan iets kleiner)
- Oud papierbak in de keuken en in de woonkamer
- In de bijkeuken van die recyclebakken van Ikea voor kleding, chemisch en glas
- Papieren zakje op het aanrecht voor het gft dat elke dag of om de dag in het compostvat gaat
Buiten:
- 2 groen
- grijs
- plastic
- papier
- compostvat
Vanaf januari moet hier alles echt gescheiden worden. Heb in principe mn 'afval opslag' buiten, waar grote dingen in principe gelijk heen gaan. Dit is meer even voor 't kleine grut binnen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Woon in een flat dus het gaat een beetje anders.
Vuilnis zak (nu nog gratis) gaat in een ondergrondse container vlak bij huis (, papier en plastic ook in een ondergrondse container maar net iets verder weg, dus meestal neem ik dat op de fiets mee als ik ergens heen ga, en glas is nog wat verder weg.
Vuilnisbak voor restafval (incl. groen) in de keuken, een zak voor pmd in de diepe keukenkast, daar ook een zak voor glas. En in een andere kamer een tas waar papier in gaat.
Kanonnen! Dat is dan hier weer huis super onpraktisch.. al die verschillende bakken..quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
MooiMaar te onpraktisch met al die kleine bakjes en aparte zakjes die je daarvoor moet kopen.
Wij hebben:
- Vuilnisbak plastic
- Vuilnisbak rest (dezelfde als plastic maar dan iets kleiner)
- Oud papierbak in de keuken en in de woonkamer
- In de bijkeuken van die recyclebakken van Ikea voor kleding, chemisch en glas
- Papieren zakje op het aanrecht voor het gft dat elke dag of om de dag in het compostvat gaat
Buiten:
- 2 groen
- grijs
- plastic
- papier
- compostvat
Ik heb in ons gootsteen kastje zin uitschuifbare vuilnisbak zitten daarin gaat het groen afval en de rest.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:41 schreef FranticDJ het volgende:
[ afbeelding ]
Nja die joseph Joseph net staan bekijken op Schiphol. zag er aardig neat uit. Dus gelijk maar besteldquote:Op vrijdag 8 november 2019 11:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Kanonnen! Dat is dan hier weer huis super onpraktisch.. al die verschillende bakken..
Wij willen ook heel graag afval gaan scheiden (doen we nu helemaal niet) dus ik ben ook zeker benieuwd naar de binnens-huis mogelijkheden
quote:
Ja wij een of andere room..quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:56 schreef Molo het volgende:
[..]![]()
Met mascarpone erbij, want koud zo lekker bij kladdkaka![]()
Ja, veel he? Ik vind het hartstikke handig. Maar ik heb er dan ook de ruimte voor.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Kanonnen! Dat is dan hier weer huis super onpraktisch.. al die verschillende bakken..
Wij willen ook heel graag afval gaan scheiden (doen we nu helemaal niet) dus ik ben ook zeker benieuwd naar de binnens-huis mogelijkheden
Karton bij karton alles met een plastic laagje wat op drink kartonnen lijkt enzo mag bij de PMD.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:57 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben er ok helemaal niet handig in.. in welke bak moet eigenlijk een pizza-bezorg-doos?
Er zitten teveel verschillende dingen in!
Glas doen we hier dan wel apart.. dat loopt nogal opquote:Op vrijdag 8 november 2019 11:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb in ons gootsteen kastje zin uitschuifbare vuilnisbak zitten daarin gaat het groen afval en de rest.
Plastic heb ik een grote vuilnisbak voor in de garage staan dus dat verzamel ik na het koken steeds en gooi het dan weg. Die zakken halen ze eens in de twee weken op.
Verder hebben we in de garage een doos staan en daar gooien we het oud papier in. Dat haken ze eens per maand op wat eigenlijk te weinig is en ik snap niet hoe mensen dat allemaal bewaren die minder berg ruimte hebben.
Oh ja en glas. Dat is bij ons meestal niet zoveel. Dat gooi ik iedere maandag weg als we toch boodschappen doen. Maar dat is meestal een lege fles wijn ofzo dus dat valt allemaal nog wel mee.
Blikjes moeten hier ook bij PMD vanaf januari..quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Karton bij karton alles met een plastic laagje wat op drink kartonnen lijkt enzo mag bij de PMD.
Restafval. Als je er mee aan de slag gaat, leer je het vanzelf. Onze gemeente heeft een app waarin je dat soort zaken op kunt zoeken.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:57 schreef Barreltje het volgende:
Ik ben er ok helemaal niet handig in.. in welke bak moet eigenlijk een pizza-bezorg-doos?
Er zitten teveel verschillende dingen in!
PMDquote:Op vrijdag 8 november 2019 11:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Karton bij karton alles met een plastic laagje wat op drink kartonnen lijkt enzo mag bij de PMD.
Daar wel redelijk wat lactosevrij verkrijgbaar toch?quote:
Ik gooi het glas dan ook iedere maandag even in de glasbakquote:Op vrijdag 8 november 2019 11:58 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Glas doen we hier dan wel apart.. dat loopt nogal op![]()
Verder wil ik ook een garage.. en een compost hoop.. hoe erg stinken die dingen?
Verschilt per gemeente/verwerker, om het makkelijk te makenquote:Op vrijdag 8 november 2019 11:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Plastic metaal drankverpakking, dat is een aparte categorie in veel gemeenten. Niet bij ons, hier is het alleen drankverpakking en plastic. Metaal moet bij de rest. Dus ook chipszakken enzo.quote:
DAT ga ik dit weekend maken denk ikquote:Op vrijdag 8 november 2019 11:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Stoofpeertjes in de slowcooker, geen omkijken naar
Je kunt ook klein beginnen toch? Vanaf nu al je plastic scheiden en dan steeds een stapje verder?quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:01 schreef Barreltje het volgende:
Mia.. er staan hier in de straat van die ondergrondse contrainers waar iedereen alles maar in kan donderen dus er is (behalve je eigen goede gevoel) ook niet een financiële noodzaak om te doen ofzo..
Op het plein om de hoek staan dan wel de gescheiden afval co trainers.. dus een enorm eind om is het ook niet ,maar toch...
Er is 1 winkeltje in Malmö dat echt alleen maar lactosevrij verkoopt. Daar gaan we 1x in de 2 weken voorraad in slaan.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar wel redelijk wat lactosevrij verkrijgbaar toch?
Chipszakken mogen hier niet bij de PMD omdat het teveel versmolten is ofzo. Dus die moeten weer bij rest... Ja echt..quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Plastic metaal drankverpakking, dat is een aparte categorie in veel gemeenten. Niet bij ons, hier is het alleen drankverpakking en plastic. Metaal moet bij de rest. Dus ook chipszakken enzo.
Hendig!quote:Op vrijdag 8 november 2019 12:02 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Er is 1 winkeltje in Malmö dat echt alleen maar lactosevrij verkoopt. Daar gaan we 1x in de 2 weken voorraad in slaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |