Als God meer is, dan is Jezus dus minder.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:18 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Hij zei dat de Vader meer is. Een van de andere twee personen van de drie-eenheid. Niet Jezus verkeerd citeren graag.
Zal leuk staan op het CV maareh..wat kunnen ze er nu precies mee?quote:Op woensdag 13 november 2019 15:29 schreef Nismo91 het volgende:
Protestante die maken er toch altijd zo’n heel feestje van in de kerk toch ? Dat vind ik wel gaaf, maar ik geloof eigenlijk nergens in dus ik heb verder geen mening hier over![]()
Heb mijn kids wel laten dopen zodat ze er later zelf iets mee kunnen doen als ze dat willen.
Communie doen en cadeautjes vangen !quote:Op woensdag 13 november 2019 15:31 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Zal leuk staan op het CV maareh..wat kunnen ze er nu precies mee?
Oh kom op. Je kent de Bijbel goed, waarschijnlijk beter dan ik hem ken. Je weet best dat Jezus zichzelf wel degelijk naar voren liet komen als de God van Israël, en dat dat nou juist de reden is dat de Joden hem wilden kruisigen.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:25 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Als God meer is, dan is Jezus dus minder.
Hij zei ook "waarom noemt u mij goed? Niemand is goed behalve de Vader".
Verder noemt Jezus zichzelf nergens God.
Protestanten heb je in vele soorten en matenquote:Op woensdag 13 november 2019 15:29 schreef Nismo91 het volgende:
Protestante die maken er toch altijd zo’n heel feestje van in de kerk toch ? Dat vind ik wel gaaf, maar ik geloof eigenlijk nergens in dus ik heb verder geen mening hier over![]()
Dat willen de evangelisten ons iig doen geloven. Dat de joden hem hebben omgebracht. Ze reppen echter ook over grote aanhang onder het volk. Ik heb het dan ook altijd vreemd gevonden dat de menigte die hem bij de intocht toejuichten een paar dagen daarna ineens als een blad aan een boom van gedachten was veranderd.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:36 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Oh kom op. Je kent de Bijbel goed, waarschijnlijk beter dan ik hem ken. Je weet best dat Jezus zichzelf wel degelijk naar voren liet komen als de God van Israël, en dat dat nou juist de reden is dat de Joden hem wilden kruisigen.
Leuk voor je.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:09 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Onzin want...de hemel en aarde zijn nog niet voorbijgegaan. Dat negeer je voortdurend.
Oftewel Jezus en God zijn niet gelijk aan elkaar.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:18 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Hij zei dat de Vader meer is. Een van de andere twee personen van de drie-eenheid. Niet Jezus verkeerd citeren graag.
En weeeeer draai je er om heen he?quote:Op woensdag 13 november 2019 15:47 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Leuk voor je.
Heeft niets met het offer van Jezus te maken en wat Jezus erover zei.
Jezus was en is waarlijk God en waarlijk mens. Alle christenen geloven dat, of ze nu katholiek, protestant, oosters-orthodox of nog iets heel anders zijn. Alleen kleine afgesplitste groepjes ontkennen de leer van de drie-eenheid, die al een slordige 1700 jaar staat als een huis.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:48 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Oftewel Jezus en God zijn niet gelijk aan elkaar.
Dat staat echt nergens in de Bijbel.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Jezus was en is waarlijk God en waarlijk mens.
Sinds 1 Johannes 5 vers 7 is ontmaskert als een latere vervalsing ontbreekt ook hiervoor elk Bijbels argument.quote:Alle christenen geloven dat, of ze nu katholiek, protestant, oosters-orthodox of nog iets heel anders zijn. Alleen kleine afgesplitste groepjes ontkennen de leer van de drie-eenheid, die al een slordige 1700 jaar staat als een huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door hoatzin op 13-11-2019 16:41:26 ]
Nee jij draait er om heen wat de Bijbel leert.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:48 schreef hoatzin het volgende:
[..]
En weeeeer draai je er om heen he?
Jezus zei dat de wet van kracht blijft totdat hemel en aarde zijn voorbijgegaan.
Nee Jezus is niet God.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Jezus was en is waarlijk God en waarlijk mens. Alle christenen geloven dat, of ze nu katholiek, protestant, oosters-orthodox of nog iets heel anders zijn. Alleen kleine afgesplitste groepjes ontkennen de leer van de drie-eenheid, die al een slordige 1700 jaar staat als een huis.
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.quote:Op woensdag 13 november 2019 16:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee jij draait er om heen wat de Bijbel leert.
Oftewel dat Jezus een nieuwe wet bracht.
Hier ben ik het met je eens. Maar jij zegt dat alleen maar omdat de grote leiders in NY dat dicteren.quote:Nee Jezus is niet God.
Jezus zei zelf dat God meer was.
Jezus ging in de hemel NAAST God zitten.
Jezus had zelf niet de kracht maar door God.
Zoveel voorbeelden te noemen waaruit te halen valt dat het 2 andere personen zijn.
Precies 1700 jr. Het is een on-Bijbelse leer. Verzonnen door de RKK 250 jaar na de Bijbel zelf.
En de leer van de 3-eenheid heeft nog nooit als een huis gestaan. Stond altijd al heel zwak
Feit is dat het een sekte is. Zowel in de traditionele zin van het woord als het enge gedachtegoed waarbij vele onnodige doden vallen door het uit elkaar trekken van een niet voor de Jehova Getuigen stukje tekst.quote:Op woensdag 13 november 2019 13:57 schreef bianconeri het volgende:
Je mag je mening geven klopt.
Maar de feiten worden niet anders.
JG valt niet onder een sekte en dat zal ook nooit gebeuren.
Dat jouw mening dat wel zo vindt, ok leuk voor je.
Ja om te eten of te drinken. Niet om levens mee te redden. Dat staat niet in de bijbel. En druist in in tegen de liefdevolle boodschap van Jezus. De keuze voor de dood voortkomend uit het verband trekken van een klein stukje niet voor Jehova Getuigen is kwaadaardig.quote:Weigeren bloed staat in de Bijbel.
Dit is onbijbels. Er is geen tweede wet. Sterker nog Jezus zegt duidelijk dat de wet (de eerste en enige wet) niet is vervallen.quote:2e wet is in orde.
Wat een sektarisch gewauwel zeg.quote:JHWH ook.
Wat wil je daarmee zeggen, dat deze niet voor jou bestemd zijn? Dat geldt voor heel de bijbel. Deze is niet voor jou geschreven en al helemaal niet voor die sekte van je.quote:10 geboden zijn Joods.
Maar niet transfusie? Los van het feit dat er nergens wordt gesproken in de bijbel dat transfusies niet mogen. De Bijbeltekst handelt immers over een heidens ritueel en niet over transfusies. Is dit nogal kersenplukken van je doet. Je hoeft je naasten niet meer lief te hebben, want joods. Je hoeft God niet meer lief te hebben, want joods. We hebben lak aan sabbath, want joods. Maar als je ligt te sterven en transfusie kan je leven redden dan weigeren we die en kiezen we voor de dood op basis van een tekst die niet voor ons geschreven is en we uit het verband rukken. Want een eng sektarisch gedrag zeg...quote:Nee maar vervulde de wet wel. Die was dus afgedaan. Jezus zei dat hij een nieuwe wet bracht.
Die van liefde.
Daarmee vervallen bv dierenoffers.
Zijn mening? Ben je blind en doof?quote:Op woensdag 13 november 2019 17:15 schreef Panterjong het volgende:
Dat jouw mening dat wel zo vindt, ok leuk voor je
Feit is van niet. Dat is simpel en duidelijk aan te tonen (en al genoeg gedaan hier).quote:Op woensdag 13 november 2019 17:15 schreef Panterjong het volgende:
Feit is dat het een sekte is. Zowel in de traditionele zin van het woord als het enge gedachtegoed waarbij vele onnodige doden vallen door het uit elkaar trekken van een niet voor de Jehova Getuigen stukje tekst.
Het wel tot je nemen van bloedtransfusie heeft ook heel veel levens gekost. Dus zo kun je heel veel kletsen. Er staat ook niet dat het om het eten of drinken van bloed gaat, sterker nog dat wordt apart genoemd.quote:Ja om te eten of te drinken. Niet om levens mee te redden. Dat staat niet in de bijbel. En druist in in tegen de liefdevolle boodschap van Jezus. De keuze voor de dood voortkomend uit het verband trekken van een klein stukje niet voor Jehova Getuigen is kwaadaardig.
Jezus gaf duidelijk aan dat de oude wet werd vervuld door zijn offer. En dat er de nieuwe wet van liefde was.quote:Dit is onbijbels. Er is geen tweede wet. Sterker nog Jezus zegt duidelijk dat de wet (de eerste en enige wet) niet is vervallen.
Wat is daar sektarisch aan? JHWH is niet onbijbels. Het staat toch echt in de Bijbel.quote:Wat een sektarisch gewauwel zeg.
De godsnaam die jullie gebruiken is onbijbels. Deze is later verzonnen en door jullie gestolen. En bijbels gezien onjuist. Dat deze wel in de bijbel van de Jehova Getuigen gebruikt wordt is foutief.
Goed van je. Ik ben geen jood.quote:Wat wil je daarmee zeggen, dat deze niet voor jou bestemd zijn? Dat geldt voor heel de bijbel. Deze is niet voor jou geschreven en al helemaal niet voor die sekte van je.
Dierenoffers vielen compleet onder de oude wet.quote:Maar niet transfusie? Los van het feit dat er nergens wordt gesproken in de bijbel dat transfusies niet mogen. De Bijbeltekst handelt immers over een heidens ritueel en niet over transfusies. Is dit nogal kersenplukken van je doet. Je hoeft je naasten niet meer lief te hebben, want joods. Je hoeft God niet meer lief te hebben, want joods. We hebben lak aan sabbath, want joods. Maar als je ligt te sterven en transfusie kan je leven redden dan weigeren we die en kiezen we voor de dood op basis van een tekst die niet voor ons geschreven is en we uit het verband rukken. Want een eng sektarisch gedrag zeg...
De feiten leren dat JG niet onder een sekte valt.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:08 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Zijn mening? Ben je blind en doof?![]()
![]()
![]()
Er is maar één site die het tegendeel beweert: jw.org.
Nee dat deed hij nergens. Hij gaf juist aan dat hij niet God was bij het aan de paal nagelen.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:36 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Oh kom op. Je kent de Bijbel goed, waarschijnlijk beter dan ik hem ken. Je weet best dat Jezus zichzelf wel degelijk naar voren liet komen als de God van Israël, en dat dat nou juist de reden is dat de Joden hem wilden kruisigen.
Dan moet je de Bijbel eens beter lezen.quote:Op woensdag 13 november 2019 17:01 schreef hoatzin het volgende:
Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen.
Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
Vervullen kan dus nooit en te nimmer "afschaffen" betekenen zolang de aarde en hemel bestaan.
Nee, omdat de Bijbel dat zegt.quote:Hier ben ik het met je eens. Maar jij zegt dat alleen maar omdat de grote leiders in NY dat dicteren.
leugenquote:Op woensdag 13 november 2019 21:43 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De feiten leren dat JG niet onder een sekte valt.
leugenquote:Je eigen woede en blindheid maakt het er niet beter op.
Jehovah's getuigen zijn gewoon een compleet open organisatie.
leugenquote:Niets is geheim.
leugenquote:Kennen geen menselijke leiders, niemand staat er boven. Niets is leidend.
Jullie Bijbel, dus leugen. Welke twee vragen worden er gesteld bij de doop van een JG?quote:Zijn geen financiële eisen. Niets dat de WT leidend zou zijn, puur de Bijbel.
leugenquote:Niets is afgeschermd. Het is zo simpel he.
Wat snap jij hier niet aan?quote:Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
Je kunt alles wel een leugen noemen maar onderbouwen kunnen ho maar.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:53 schreef hoatzin het volgende:
[..]
leugen
[..]
leugen
[..]
leugen
[..]
leugen
[..]
Jullie Bijbel, dus leugen. Welke twee vragen worden er gesteld bij de doop van een JG?
[..]
leugen
[..]
En verder negeren we de boel, zoals altijd.
[..]
Wat snap jij hier niet aan?
Dat is wat jij gelooft man ik geloof het onfeilbare woord van God in de KJV en als je daar goed onderzoek naar doet kom je erachter dat het ook zo is.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:07 schreef hoatzin het volgende:
[..]
En dat is dus gewoon fout.
In de KJV staat overigens het bewezen vervalste 1 Johannes 5 vers 7 nog steeds genoemd. Dus ook daar staan vervalsingen in.
Jezus is God en staat ook in jullie valse bijbel. En je kan zo nagaan of JG vals zijn door het ware woord van God na te gaan en dan zie je dat ze zoveel niet bijbelse dingen geloven.quote:Op donderdag 14 november 2019 11:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Je kunt alles wel een leugen noemen maar onderbouwen kunnen ho maar.
Alles is hartstikke open.
Het is een organisatie met een structuur ja, maar zijn het de leiders? Nee.
Onze Bijbel, iedereens Bijbel. Zeggen allemaal hetzelfde.
En ik negeer niets.
De oude wet is vervuld. Dus voldaan en klaar is kees.
Schijnbaar snap jij niet wat het punt is geweest. En waar het offer van Jezus voor stond.
Wel grappig dat niemand er dan over valt dat christenen geen offers meer brengen. Net zo goed deel van de joodse wet als die sabbat en de 10 geboden.
Gast, niemand die de Bijbel kent zegt dat Jezus God is.quote:Op donderdag 14 november 2019 12:58 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Jezus is God en staat ook in jullie valse bijbel. En je kan zo nagaan of JG vals zijn door het ware woord van God na te gaan en dan zie je dat ze zoveel niet bijbelse dingen geloven.
Dus jij gelooft niet dat het Comma Johanneum een latere toevoeging is?quote:Op donderdag 14 november 2019 12:53 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dat is wat jij gelooft man ik geloof het onfeilbare woord van God in de KJV en als je daar goed onderzoek naar doet kom je erachter dat het ook zo is.
Waar staat dat?quote:Op donderdag 14 november 2019 12:58 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Jezus is God en staat ook in jullie valse bijbel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |