Wetende dat het 90 zou moeten zijn, kan Rob* natuurlijk gerust andere getallen corrigeren.quote:
Hier kwam dus 91 uit. De verdenking valt dan vooral op Rob en Nathan. Heb niet teruggekeken maar was er tussen Buddy en Nathan ook niet even een discussie of het nu 90 of 91 moest zijn?quote:Op dinsdag 18 februari 2020 14:41 schreef lylastich het volgende:
het meten ervan ging fout bij het getal 90/91 daar stond rob aan het begin punt en nathan aan het eind en buddy was aan het rennen met de meter
Precies! Dit is voor mij wel reden om ineens veel meer naar Rob (en Nathan) te kijken. Het is ook logisch dat kandidaten eerst wat variaties in de laatst gemeten getallen gaan uitproberen, dus de mol heeft er baat bij dat er helemaal voorin een fout wordt gemaakt.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 05:47 schreef svann het volgende:
[..]
Wetende dat het 90 zou moeten zijn, kan Rob* natuurlijk gerust andere getallen corrigeren.
* Kies uw mol.
als nathan verkeerd had gestaan dan waren de daarop volgende getallen ook niet juist geweest, het moet rob zijn. (je krijgt me niet meer uit deze tunnelquote:Op vrijdag 21 februari 2020 08:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hier kwam dus 91 uit. De verdenking valt dan vooral op Rob en Nathan. Heb niet teruggekeken maar was er tussen Buddy en Nathan ook niet even een discussie of het nu 90 of 91 moest zijn?
Ja, dat klinkt logischquote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:26 schreef lylastich het volgende:
als nathan verkeerd had gestaan dan waren de daarop volgende getallen ook niet juist geweest, het moet rob zijn. (je krijgt me niet meer uit deze tunnel)
quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:26 schreef lylastich het volgende:
als nathan verkeerd had gestaan dan waren de daarop volgende getallen ook niet juist geweest, het moet rob zijn. (je krijgt me niet meer uit deze tunnel )
Want de mol verpest altijd meerdere aspecten van een opdracht? Bij de meet opdracht hoeft het maar op een van de plekken fout te zijn. Een slechte mol zou meerdere afstanden fout doen.quote:Op vrijdag 21 februari 2020 11:26 schreef lylastich het volgende:
[..]
als nathan verkeerd had gestaan dan waren de daarop volgende getallen ook niet juist geweest, het moet rob zijn. (je krijgt me niet meer uit deze tunnel)
Maar als er hier aan het uiteinde van het touw gemold is (bij Nathan en Buddy dus), is het beginpunt voor de afstand die hierop volgt ook niet meer juist is en is de kans dus groot dat het het cijfer na 90/91 ook fout zou moeten zijn. Dat is echter niet het geval, want later blijkt enkel 90/91 fout te zijn. Dit kan denk ik drie oorzaken hebben:quote:Op zaterdag 22 februari 2020 00:40 schreef lord_bono het volgende:
Want de mol verpest altijd meerdere aspecten van een opdracht? Bij de meet opdracht hoeft het maar op een van de plekken fout te zijn. Een slechte mol zou meerdere afstanden fout doen.
Uit netheid optie 4:quote:Op zaterdag 22 februari 2020 01:39 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Maar als er hier aan het uiteinde van het touw gemold is (bij Nathan en Buddy dus), is het beginpunt voor de afstand die hierop volgt ook niet meer juist is en is de kans dus groot dat het het cijfer na 90/91 ook fout zou moeten zijn. Dat is echter niet het geval, want later blijkt enkel 90/91 fout te zijn. Dit kan denk ik drie oorzaken hebben:
1) Nathan/Buddy verplaatsen min of meer terug naar de 'juiste' vindplaats voordat de volgende afstand gemeten wordt. Dat lijkt me een risicovolle onderneming, want dan ben je in totaal 2x verplaatst en de kans dat dat gezien wordt is natuurlijk groter dan wanneer je 1x verplaatst.
2) Nathan/Buddy blijven op de verplaatste 'foute' locatie staan, maar het verschil voor de volgende afstand is klein genoeg om de volgende afstand juist te kunnen meten (het maakt bijvoorbeeld niet uit of de afstand 37,3 of 37,0 meter is; in beide gevallen komen de kandidaten tot de conclusie '37'). Een gelukje bij het afronden dus.
3) Nathan/Buddy hebben niet gemold en het is Rob, aan de andere kant van het meetlint, die een metertje opgeschoven is.
Meest waarschijnlijke scenario kun je kiezen aan de hand van je tunnel
Dus niks aangehad dat Rob, Mil en Leonie op die brug stondenquote:Op zaterdag 22 februari 2020 20:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Als je de leader vastzet op 0:20 dan kun je al info verkrijgen over de aflevering van volgende (?) week.
Lijkt me ook totaal geen toegevoegde waarde om twee groene kaarten te biedenquote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:10 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Nee, we hebben 20 keer teruggekeken, het is gewoon rood en groen
Wat is de 10:41 hint? Die heb ik gemist denk ikquote:Op zaterdag 22 februari 2020 22:53 schreef PicoMMP het volgende:
Ik vind die 10:41 hint nog steeds erg sterk. Kan toch geen toeval zijn?
Leonie in beeld of te horen.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 23:14 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Wat is de 10:41 hint? Die heb ik gemist denk ik
Op een foto/filmpje over de WIDM-app staat een mobieltje met daarop de tijd 10:41. In alle afleveringen tot nu toe was Leonie te zien of te horen op 10:41.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 23:21 schreef MMunkun het volgende:
En wat is er dan bijzonder aan het getal 10:41?![]()
Of is het gewoon een willekeurig tijdstip waarop steeds een zekere persoon in beeld is en/of te horen is?
Was dat deze aflevering ook weer dan?quote:Op zaterdag 22 februari 2020 23:33 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Op een foto/filmpje over de WIDM-app staat een mobieltje met daarop de tijd 10:41. In alle afleveringen tot nu toe was Leonie te zien of te horen op 10:41.
Toen ik net terugkeek via npo gemist leek het niet zo te zijnquote:Op zaterdag 22 februari 2020 23:51 schreef Gutanoth het volgende:
Was dat deze aflevering ook weer dan?
Mooi, dan kan ik lekker in mijn Nathan tunnel blijvenquote:Op zaterdag 22 februari 2020 23:56 schreef MMunkun het volgende:
[..]
Toen ik net terugkeek via npo gemist leek het niet zo te zijn
Sjips wilde op niemand inzetten aflevering 7,maar had niet door dat het al 7 was.quote:Op dinsdag 7 januari 2020 11:26 schreef Cirilico het volgende:
Verder geen hint ofzo maar afleveringen 1, 3/4, 6/7 zijn de populairste "niemand-naar-huis"-afleveringen.
quote:Op zondag 23 februari 2020 00:02 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Sjips wilde op niemand inzetten aflevering 7,maar had niet door dat het al 7 was.
4 en 7 weer niemand naar huis dus.
Natuurlijk kan het een hint zijn, maar volgens mij heeft de montage gekozen voor Leonie en Nathan die de opdrachten mogen samenvatten. Dat doen ze iig relatief vaak, in tegenstelling tot de rest.quote:Op zaterdag 22 februari 2020 23:33 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Op een foto/filmpje over de WIDM-app staat een mobieltje met daarop de tijd 10:41. In alle afleveringen tot nu toe was Leonie te zien of te horen op 10:41.
Het zou me niets verbazen als de regie de verdenkingen iets anders doet overkomen dan dat ze werkelijk zijn inderdaadquote:Op zondag 23 februari 2020 07:04 schreef QIXL het volgende:
[..]
Natuurlijk kan het een hint zijn, maar volgens mij heeft de montage gekozen voor Leonie en Nathan die de opdrachten mogen samenvatten. Dat doen ze iig relatief vaak, in tegenstelling tot de rest.
Wat me wel opviel was dat nadat er gezegd werd dat ze gingen lasergamen tegen de mol, Leonie de kant van Rob uitkeek. Zou ze hem meer verdenken dan de montage aangeeft? Toegegeven, ik zit in een Rob tunnel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |