abonnement Unibet Coolblue
pi_189777537
Samenwonen mag uiteraard, maar... niet in de woning waar je nu zit. De oplossing is simpel: jij gaat verhuizen naar haar woning.
pi_189777540
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:33 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

dat bedoel ik dus.....ik zie het als een vorm van leeftijdsdiscriminatie....
Vast. Maar jij hebt die woning ook alleen gekregen omdat je 50+ was. Zat je toen ook te zeuren over leeftijdsdiscriminatie? Nee hè?
pi_189777554
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:37 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wel als het een 'alleen voor blanken' doelgroepwoning is.

Doelgroepwoningen zijn heel normaal, 50+ ook. Dan mag die vereniging gewoon eisen dat dit het geval is. In studentenwoningen mogen ook geen niet-studenten zitten (soms mag je nog even blijven zitten na je studie).
Niet 'soms'. Altijd wel minstens een jaar. Dat heet een campuscontract en dan heb je tijd om iets anders te zoeken.
  Redactie Frontpage maandag 4 november 2019 @ 10:57:21 #29
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_189777733
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:43 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Niet 'soms'. Altijd wel minstens een jaar. Dat heet een campuscontract en dan heb je tijd om iets anders te zoeken.
Wat ik bedoel is langer dan een jaar. Daar ken ik voorbeelden van in de stad waar ik woon. Mensen hadden soms 2 of zelfs 3 jaar de tijd omdat er zo moeilijk aan een andere woning the komen is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_189777745
De woningbouw wil hier gewoon niet aan beginnen. Waar ze bang voor zijn is dit spelletje:
* jij krijgt een 'relatie' met een 45-jarige X, die toevallig heel graag in het complex wil wonen waar jij woont
* ze komt (op papier) bij je wonen
* jullie gaan ook nog een geregistreerd partnerschap aan (waarbij al jullie vermogens gescheiden blijven)
* daarmee is X medehuurder geworden
* oeps, twee weken later is de 'relatie' voorbij, jullie gaan uit elkaar
* jij verhuist, je gaat samenwonen bij je echte vriendin, dat deed je eigenlijk toch al
* X mag daar blijven wonen en omzeilt de regels
pi_189777750
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:43 schreef KefirKater het volgende:

[..]

Niet 'soms'. Altijd wel minstens een jaar. Dat heet een campuscontract en dan heb je tijd om iets anders te zoeken.
6 maanden, staat in het specifieke wetsartikel.

Heb er zelf ook mee te maken in Rotterdam.
Overigens lijkt mij dit hele verhaal van TS gewoon niet wetsgeldig. Niemand die hem hier van kan overtuigen dusseh, TS, zoek lekker een jurist op?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189777770
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:58 schreef Geborenin1971 het volgende:
De woningbouw wil hier gewoon niet aan beginnen. Waar ze bang voor zijn is dit spelletje:
* jij krijgt een 'relatie' met een 45-jarige X, die toevallig heel graag in het complex wil wonen waar jij woont
* ze komt (op papier) bij je wonen
* jullie gaan ook nog een geregistreerd partnerschap aan (waarbij al jullie vermogens gescheiden blijven)
* daarmee is X medehuurder geworden
* oeps, twee weken later is de 'relatie' voorbij, jullie gaan uit elkaar
* jij verhuist, je gaat samenwonen bij je echte vriendin, dat deed je eigenlijk toch al
* X mag daar blijven wonen en omzeilt de regels
En dán hebben ze dus dat contract waarmee ze je gewoon het huis uit kunnen kicken binnen 6 maanden. Dán zijn ze daartegen wettelijk beschermd.

Niet als iemand inwoont bij iemand die gewoon aan de voorwaarden voldoet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_189777798
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:35 schreef sloopkogel het volgende:

[..]

Dat is een oplossing maar wellicht dat iemand mij op Fok zou kunnen helpen.
Daarom probeer ik het eerst hier....
Je kan vragen op basis van wat er niet iemand bij jou kan wonen? Of specifieker, welke wet leeftijdsdiscriminatie toestaat op wie er inwoont bij de hoofdhuurder.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 4 november 2019 @ 11:47:14 #34
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_189778397
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:58 schreef Geborenin1971 het volgende:
De woningbouw wil hier gewoon niet aan beginnen. Waar ze bang voor zijn is dit spelletje:
* jij krijgt een 'relatie' met een 45-jarige X, die toevallig heel graag in het complex wil wonen waar jij woont
* ze komt (op papier) bij je wonen
* jullie gaan ook nog een geregistreerd partnerschap aan (waarbij al jullie vermogens gescheiden blijven)
* daarmee is X medehuurder geworden
* oeps, twee weken later is de 'relatie' voorbij, jullie gaan uit elkaar
* jij verhuist, je gaat samenwonen bij je echte vriendin, dat deed je eigenlijk toch al
* X mag daar blijven wonen en omzeilt de regels
Er is een verschil tussen inwonen en mede-huurder zijn, en een een geregistreerd partnerschap is daarvoor een zwaar middel: dat is net als een huwelijk.

Kinderen moeten ook het huis uit als de enige ouder verhuist of overlijdt; die kunnen ook niet zelf huurder worden.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_189778726
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:47 schreef Clupea het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen inwonen en mede-huurder zijn, en een een geregistreerd partnerschap is daarvoor een zwaar middel: dat is net als een huwelijk.

Kinderen moeten ook het huis uit als de enige ouder verhuist of overlijdt; die kunnen ook niet zelf huurder worden.
Dat laatste klopt niet helemaal, soms zijn er gevallen waar je kan aantonen dat er toch sprake is van duurzaam samenwonen.
Ligt aan de situatie.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 4 november 2019 @ 12:34:07 #36
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_189779093
even gekoppeld aan je vorige topic,
graag volgende keer als je weer een vraag er over hebt je topic hergebruiken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_189779644
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Als zo'n WBV in het mooie reglement zetten dat er geen Surinamers mogen wonen, mag het dan ook?
Man man man, wat een trieste opmerking... :')
Ik hoop echt voor je dat je echt niet zó dom bent. Leeftijd is wel even iets anders dan afkomst.
  maandag 4 november 2019 @ 14:44:33 #38
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_189780909
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:37 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

In studentenwoningen mogen ook geen niet-studenten zitten (soms mag je nog even blijven zitten na je studie).
Mijn niet-studerende vriend woonde destijds gewoon bij mij in in mijn studentenwoning. (Hij kon alleen geen medehuurder worden, maar inwonen mocht gewoon.)
  maandag 4 november 2019 @ 14:55:36 #39
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_189781028
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 13:14 schreef DW457 het volgende:

[..]

Man man man, wat een trieste opmerking... :')
Ik hoop echt voor je dat je echt niet zó dom bent. Leeftijd is wel even iets anders dan afkomst.
Beide gevallen heb je toch echter zelf niet in de hand.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 20:20:50 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_189786356
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:26 schreef sloopkogel het volgende:
Beste mensen,

Ik heb een vraag waar ik enorm mee in de maag zit en hoop dat 1 van jullie mij juridisch van repliek kan bedienen.
Het gaat om het volgende.
Ik ben bewoner van een seniorenflat (50+)
Ik heb een vriendin leren, zijn erg gelukkig samen, en zij is 45 jaar.
Zij wil bij mij in komen wonen maar nu zegt de woningbouwvereniging dat dat niet mag omdat zij niet boven de 50 jaar is.
Weet iemand of dit juridisch mag?
Hoop op een serieus antwoord van jullie.

Groet
Samenwonen mag toch gewoon zonder dat de wbv het weet? Of is het specifiek een eenpersoons appartement waar via het BRP maar één inschrijving mag hebben? Op het contract zal wel een ander verhaal zijn...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 20:28:16 #41
9859 crew  Karina
Woman
pi_189786537
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:20 schreef Renesite het volgende:
Samenwonen mag toch gewoon zonder dat de wbv het weet?
Mmm dacht ik ook maar blijkbaar is dit toch niet altijd het geval:
quote:
Samenwoonverbod
In het huurcontract kan een samenwoonverbod staan. Uw partner moet dan toestemming vragen aan de verhuurder om met u te mogen samenwonen. Als het verbod niet redelijk is, kan uw partner het aanvechten.

Staat in de huurovereenkomst een samenwoonverbod? En heeft uw partner na 2 jaar samenwonen (zonder toestemming) gevraagd of u medehuurder mag worden? Dan mag de verhuurder de huurovereenkomst niet opzeggen omdat uw partner met u samenwoont. Bron
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_189786631
Stel dat je op je 51e nog een kind krijgt. Mag je kind dan niet in je seniorenwoning wonen?
  maandag 4 november 2019 @ 20:35:38 #43
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_189787380
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 10:37 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Wel als het een 'alleen voor blanken' doelgroepwoning is.

Doelgroepwoningen zijn heel normaal, 50+ ook. Dan mag die vereniging gewoon eisen dat dit het geval is. In studentenwoningen mogen ook geen niet-studenten zitten (soms mag je nog even blijven zitten na je studie).
TS is reeds bewoner die binnen de doelgroep valt en zal er ook blijven wonen. De woning wordt straks dus nog steeds voor en door de doelgro gebruikt.
pi_189787452
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:20 schreef Renesite het volgende:

[..]

Samenwonen mag toch gewoon zonder dat de wbv het weet? Of is het specifiek een eenpersoons appartement waar via het BRP maar één inschrijving mag hebben? Op het contract zal wel een ander verhaal zijn...
Dat zou kunnen en rechtsgeldig stand kunnen houden. Dan is de beperking echter niet de leeftijd van de partner, maar het aantal toegestane bewoners in de woning. Zo'n beperking komt nog wel eens voor bij complexen met kleine woningen. Denk dan aan 40-45m2 of minder per woning.
pi_189789461
Hoe oud ben je zelf dan?
Interessant he ?
pi_189789495
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 20:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
Stel dat je op je 51e nog een kind krijgt. Mag je kind dan niet in je seniorenwoning wonen?
Geen (schreeuwende) kinderen in de buurt lijkt mij juist een van de belangrijkste redenen om in een 50+ woning te wonen. het zou wel heel wrang zijn als je buren dan nog een kind gaan fokken.
pi_189789563
quote:
99s.gif Op maandag 4 november 2019 23:17 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Geen (schreeuwende) kinderen in de buurt lijkt mij juist een van de belangrijkste redenen om in een 50+ woning te wonen. het zou wel heel wrang zijn als je buren dan nog een kind gaan fokken.
Zie zelf wel vaker bij woningzoeksystemen dat ze bepaalde toelatingeis hebben.

Bijv, min leeftijd 35
Max leeftijd 50
enkel voor studenten
enkel voor alleenstaanden
Enkel voor koppels

etc, puur om het correct te puzzelen, een grote flat dicht langs een snelweg met nergens speeltuinen is niet geschikt voor kinderen maar wel geschikt voor jongvolwassenen
Interessant he ?
  maandag 4 november 2019 @ 23:33:46 #49
356649 MyTiredFeet
Onsamenhangend
pi_189789663
Volgens de Huisvestingswet 2014 is de gemeente de partij die de huisvestingsverordening opstelt.

In de Huisvestingsverordening Amsterdam 2016 (artikel 2.4.4. Passendheidscriteria) staat bijvoorbeeld.
quote:
Woonruimte in het bijzonder geschikt voor de huisvesting van senioren

huishoudens waarvan één lid tenminste de leeftijd van 65 jaar of ouder heeft bereikt. Indien geen huishouden voldoet aan het in de eerste zin bepaalde, wordt voorrang gegeven aan het huishouden met een lid dat de leeftijd van 55 jaar of ouder heeft
De vraag is dus; in welke gemeente woont TS?
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
pi_189791280
Dan gaat ze tijdelijk bij je logeren tot haar 50e.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')