abonnement Unibet Coolblue
pi_189759127
Hoi allemaal,

Waarschijnlijk zit ik met een dingetje die voor veel mensen herkenbaar zijn. Namelijk teveel schermtijd (ja... heel ironisch om daar een topic over te starten op een online forum). Ik wil dat drastisch gaan minderen en ik heb een stappenplan daarvoor gemaakt.

De reden dat ik dat wil is omdat het gewoon zonde is van mijn leven om zoveel achter een beeldscherm te zitten. Ondertussen knutsel ik wel een beetje, maar eigenlijk liggen de "moeilijkere" en "grotere" knutsels meestal op me te wachten. Doodzonde, want daar geniet ik meer van dan naar het kijken van een serie.

Doel is om tussen 9:00 en 16:00 geen beeldscherm te hebben (behalve muziek of podcast van de tablet of radio, want de stilte maakt me anders ongelukkig). Ik weet nog niet of dit realistisch is, maar ik heb evaluatiemomentjes ingepland en dan bekijk ik de struikelpunten en wat ik eraan kan doen en of ik nog wel haalbaar bezig ben.
Hoe ik dat met de telefoon doe weet ik nog niet.

Stappenplan begint maandag en houdt in dat ik dan 's ochtends een uur (wekker voor het gezet) en 's middags een uur geen beeldscherm te hebben. En dan elke week een uurtje erbij totdat het gewoon is. Van te voren bedenk ik wat ik in de PC-loze tijd wil doen (specifieke knutsel, lezen, puzzelen, etc) en dan gewoon ervoor gaan. Dat kon ik immers vroeger ook.

Het hele doel ervan is om meer uit mijn leven te halen en bovenal gelukkiger te worden. Ik heb nu echt het gevoel vastgehouden te worden mijn "beeldschermverslaving" en dat vind ik heel erg niet fijn.

Mijn vraag nu: zijn er meer mensen die dit hebben gedaan en hoe? Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen. Hoeveel uur besteden jullie aan je beeldschermen en wat doen jullie als je niet achter een scherm zit?

Thnx alvast :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189759305
Bedenk eerst of je ook daadwerkelijk interesses of doelen hebt die minstens zo leuk zijn. Alleen dan gaat het werken.
pi_189759347
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:37 schreef Cockwhale het volgende:
Bedenk eerst of je ook daadwerkelijk interesses of doelen hebt die minstens zo leuk zijn. Alleen dan gaat het werken.
Die heb ik! en ik baal ervan dat ik er niet meer tijd aan besteed... Er zijn zoveel dingen die ik leuker vind, maar niet doe. Dat is de hele motivatie hiervoor
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 3 november 2019 @ 12:42:50 #4
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189759378
Wat doe je dan op die beeldschermen? Is het alleen pc of ook tv? Smartphones?

Kun je goedkoop een transistorradio op batterijen kopen?
pi_189759396
Een heel groot deel van het kantoorpersoneel in NL zit van 9 tot 17u achter een beelscherm dus zo raar ben je niet.
pindazakje
pi_189759400
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Een heel groot deel van het kantoorpersoneel in NL zit van 9 tot 19u achter een beelscherm dus zo raar ben je niet.
Als ik van 9 tot 5 mijn beeldscherm uitzet krijg ik inderdaad ruzie met de baas :P
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_189759536
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 12:42 schreef Lunatiek het volgende:
Wat doe je dan op die beeldschermen? Is het alleen pc of ook tv? Smartphones?

Kun je goedkoop een transistorradio op batterijen kopen?
Alleen PC. En dan vooral series kijken en Pinterest scrollen.
En ik heb een radio! En podcast/muziek hoef je niet naar te kijken he, gewoon aanzetten en luisteren. Dat vind ik prima. Het is echt de PC dat minder moet.

quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:44 schreef Hyaenidae het volgende:
Een heel groot deel van het kantoorpersoneel in NL zit van 9 tot 17u achter een beelscherm dus zo raar ben je niet.
Ja, maar die zijn wel productief bezig. Ik niet, want ik leef van een wajong. En ik heb 1001 hobby's die ik ook gewoon wil uitvoeren, want als ik dat doe, geniet ik veel meer. En het geeft me meer rust in de bol
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  zondag 3 november 2019 @ 13:06:01 #8
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_189759726
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Alleen PC. En dan vooral series kijken en Pinterest scrollen.
En ik heb een radio! En podcast/muziek hoef je niet naar te kijken he, gewoon aanzetten en luisteren. Dat vind ik prima. Het is echt de PC dat minder moet.
Het idee is dat je met een transistorradio niet in de verleiding komt om op wat knoppen te drukken om toch op het beeldscherm te kijken.

Series kijken: maak je eigen tv gids, zodat je vooraf bepaalt wanneer je welke serie gaat kijken. Kijk ook welke series echt de moeite waard zijn voor jou. Persoonlijk kijk ik nooit series, je mist er namelijk helemaal niks aan, maar misschien is er iemand met wie je wilt kletsen over een serie of acteur.

Pintrest: stel jezelf een doel (bepaald plaatje voor je hobby vinden bijvoorbeeld) en stel een tijdslimiet met de kookwekker. Maar je kunt ook naar de bibliotheek gaan en een boek over het onderwerp doorbladeren.
pi_189759827
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2019 13:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het idee is dat je met een transistorradio niet in de verleiding komt om op wat knoppen te drukken om toch op het beeldscherm te kijken.

Series kijken: maak je eigen tv gids, zodat je vooraf bepaalt wanneer je welke serie gaat kijken. Kijk ook welke series echt de moeite waard zijn voor jou. Persoonlijk kijk ik nooit series, je mist er namelijk helemaal niks aan, maar misschien is er iemand met wie je wilt kletsen over een serie of acteur.

Pintrest: stel jezelf een doel (bepaald plaatje voor je hobby vinden bijvoorbeeld) en stel een tijdslimiet met de kookwekker. Maar je kunt ook naar de bibliotheek gaan en een boek over het onderwerp doorbladeren.
Ik heb een radio en CD's. Dus dat is misschien wel verstandiger idd. Ik ga opzoek naar een leuke zender (NPO 1 oid).

Die TV-gids is echt een heel goed idee (je andere ideeën trouwens ook :*). Ten eerste omdat het structuur geeft en daar heb ik veel van nodig. Ten tweede begrenzing en als laatste, ik houd van lijstjes maken en versieren. Dus het heeft voor mij alleen maar win win win!

Boeken en ideeën heb ik genoeg, dat is het probleem niet. Tijdslimiet op dingen zetten is idd erg slim. Het pinterest scrollen doe ik denk ik vooral omdat ik wil knutselen, maar de discipline niet heb.

Sowieso wil ik eerst al mijn liggende projecten afronden. Als ik dat heb gedaan print ik plaatjes van Pinterest en maakt een soort "moodboard" voor knutselen. Maar eerst afmaken wat ik heb liggen :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189760830
Wat moet je veel van jezelf. Is series kijken geen acceptabele hobby? Voor mij wel.
Spoilers!
pi_189761003
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 14:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat moet je veel van jezelf. Is series kijken geen acceptabele hobby? Voor mij wel.
Dat is het zeker, maar het moet niet mijn leven overnemen en dat gevoel heb ik nu wel. En dit doel is niet vaststaand he! Ik kijk na twee weken of het haalbaar is of dat het dan goed genoeg is. Ik ben zoekende, want ik het wel echt minder wil hebben.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189761048
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 14:31 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is het zeker, maar het moet niet mijn leven overnemen en dat gevoel heb ik nu wel. En dit doel is niet vaststaand he! Ik kijk na twee weken of het haalbaar is of dat het dan goed genoeg is. Ik ben zoekende, want ik het wel echt minder wil hebben.
Het is altijd goed om stil te staan wat je gelukkig maakt :Y Zo lang je maar niet principieel dingen gaat wijzigen omdat je jezelf een regel oplegt. Veel knutselplezier :)
Spoilers!
pi_189761051
(en over twee weken kies ik omdat het dan om het uur is en dat is op zich een heel mooi tussendoel om even bij stil te staan wat fijner is).m
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189761065
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 14:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het is altijd goed om stil te staan wat je gelukkig maakt :Y Zo lang je maar niet principieel dingen gaat wijzigen omdat je jezelf een regel oplegt. Veel knutselplezier :)
Het is niet principieel, het is echt omdat ik me er niet prettig bij voel.

En ik start morgen, rustig aan met 's ochtends en 's middags een uur, omdat ik nu erg moe ben (gisteren dagje KreaDoe-beurs gedaan).
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189776629
Mijn eerste computerloze uur gehad. Ben zelfs nog wat langer door gegaan. Toen ik nog een kwartier moest, begon ik een beetje te miepen tegen mezelf. Alleen uiteindelijk ben ik zelfs wat langer bezig geweest dan gepland
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189777535
Klinkt als weer een extra regel voor jezelf, ik dacht dat je daar een beetje vanaf wilde?

Je bent op het moment doodziek, ga gewoon voor die laptop hangen als je wilt. Leg jezelf niet zo veel op :*

Meeste werkende mensen melden zich ook gewoon ziek als ze een longontsteking hebben.
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 10:56:54 #17
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189777725


Je moet gewoon proberen nietbeelschermtijd te vermeerderen :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189777866
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2019 10:41 schreef Sarabi het volgende:
Klinkt als weer een extra regel voor jezelf, ik dacht dat je daar een beetje vanaf wilde?

Je bent op het moment doodziek, ga gewoon voor die laptop hangen als je wilt. Leg jezelf niet zo veel op :*

Meeste werkende mensen melden zich ook gewoon ziek als ze een longontsteking hebben.
Beetje aard van het beestje, vrees ik. Daar wordt aan gewerkt... Momenteel kom ik niet veel verder dan staren naar werklui buiten. Ik ben gewoon erg zoekende en ik weet niet waarnaar. maar goed nu een beetje een warhoofd

Dank je wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189777882
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2019 10:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]

Je moet gewoon proberen nietbeelschermtijd te vermeerderen :Y
Dit dus idd, is de reden waarom ik dat wil

Alleen ik weer dus door die longontsteking niet of het deze week al gaat lukken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189777895
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:06 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Beetje aard van het beestje, vrees ik. Daar wordt aan gewerkt... Momenteel kom ik niet veel verder dan staren naar werklui buiten. Ik ben gewoon erg zoekende en ik weet niet waarnaar. maar goed nu een beetje een warhoofd

Dank je wel :*
Gewoon contact houden met je begeleiders :) en laten weten dat je jezelf weer regels en doelen aan het op leggen bent. Dan kunnen ze je vast helpen.
pi_189777935
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:09 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Gewoon contact houden met je begeleiders :) en laten weten dat je jezelf weer regels en doelen aan het op leggen bent. Dan kunnen ze je vast helpen.
Komt goed. Dank je wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator maandag 4 november 2019 @ 11:13:26 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_189777952
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dit dus idd, is de reden waarom ik dat wil

Alleen ik weer dus door die longontsteking niet of het deze week al gaat lukken
Je wilt nu de schermtijd opvullen met hele actieve dingen maar je kunt ook andere ontspannende dingen zoeken. Bijvoorbeeld een boek lezen, een (leg)puzzel doen, of gewoon een beetje mediteren of actief muziek luisteren zonder iets anders te doen.

Het klinkt alsof het scherm afleiding geeft maar ook kleine beloningsmomentjes. De kunst is die beloning pas na een langere tijdsinterval te krijgen en daar ook ok mee te zijn. Dus beloon jezelf na een hoofdstuk met iets of na een album gehoord te hebben. Dat hoeft niet fysiek iets te zijn kan ook gewoon puur mentaal zijn. Probeer ook de negatieve gedachten die je misschien bij verveling hebt te negeren, zeg tegen jezelf het is prima om me te vervelen... want verveling is de tegenhanger van constante prikkelstroom. Je kunt zelfs verveling belonen of het actief inplannen, ik ga me nu een half uur vervelen. Zo kun je omdraaien dat je altijd maar iets (beloning) moet hebben.

En staren naar werklui buiten is toch niet persee slecht :D als je het maar met volle intentie doet :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_189778743
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja, maar die zijn wel productief bezig. Ik niet, want ik leef van een wajong. En ik heb 1001 hobby's die ik ook gewoon wil uitvoeren, want als ik dat doe, geniet ik veel meer. En het geeft me meer rust in de bol
Houd je wel rekening met de reden waardoor je momenteel niet aan die hobby's toe komt? Ik vind het klinken als iets waarmee je onbewust toch weer een bepaalde hoge lat voor jezelf legt. Alleen maar omdat je iets vroeger kon betekent niet dat je het nu direct weer moet kunnen. En volgens mij zijn die regels en jezelf dat soort dingen opleggen juist onderdeel van een deel van jouw problematiek.. Ik zou dit dus in goed overleg met je begeleiders doen.

Mij heeft het juist geholpen de lat voor mezelf bewust lager te leggen en genoegen te nemen met meer kleine stapjes in plaats van hele grote, op de lange termijn werkt dat veel beter voor mij. En daarin ook mild voor mezelf te zijn en rekening te houden met de omstandigheden.
pi_189778746
quote:
2s.gif Op maandag 4 november 2019 11:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Je wilt nu de schermtijd opvullen met hele actieve dingen maar je kunt ook andere ontspannende dingen zoeken. Bijvoorbeeld een boek lezen, een (leg)puzzel doen, of gewoon een beetje mediteren of actief muziek luisteren zonder iets anders te doen.
Zo had ik er nog niet over nagedacht... maar idd puzzelen vind ik heel fijn, lezen is mijn passie (en doe ik eigenlijk ook vaak overdag en 's avonds) en muziek luisteren doe ik vaak al, met uit het raam kijken (woon wel interessant, in de binnenstad). Alleen dat rekende ik als computertijd. Milder zijn hierin mag wel :) . En nog twee; diamond painting, kleuren... daar word ik altijd heel rustig van.
quote:
Het klinkt alsof het scherm afleiding geeft maar ook kleine beloningsmomentjes. De kunst is die beloning pas na een langere tijdsinterval te krijgen en daar ook ok mee te zijn. Dus beloon jezelf na een hoofdstuk met iets of na een album gehoord te hebben. Dat hoeft niet fysiek iets te zijn kan ook gewoon puur mentaal zijn. Probeer ook de negatieve gedachten die je misschien bij verveling hebt te negeren, zeg tegen jezelf het is prima om me te vervelen... want verveling is de tegenhanger van constante prikkelstroom. Je kunt zelfs verveling belonen of het actief inplannen, ik ga me nu een half uur vervelen. Zo kun je omdraaien dat je altijd maar iets (beloning) moet hebben.

En staren naar werklui buiten is toch niet persee slecht :D als je het maar met volle intentie doet :)
Vervelen vind ik moeilijk. En eigenlijk doe ik het bijna nooit. Als ik televisie zit te kijken 's avonds met een haakwerkje, classificeer ik dat als vervelen. Dat is gewoon niet waar. En soms zit ik echt te niksen (zoals nu) en dan voelt het niet als vervelen. Vervelen is bij mij meer een label dan een "activiteit". Net zoals lui zijn. Ik ben niet lui, verre van dat, alleen classificeer ik mijn gedrag wel vaak als lui.

Hahaha dat staren naar de werklui lukt wel. Ze hebben nu al een man diep gat gegraven en ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Dus met een kop thee volg ik ze op de voet. Ik heb net even kartonnetjes koffie gegeven, vonden ze leuk :)

Je hebt me enorm aan het denken gezet en dat waardeer ik enorm. Dank je wel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189778868
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 12:08 schreef Chia het volgende:

[..]

Houd je wel rekening met de reden waardoor je momenteel niet aan die hobby's toe komt? Ik vind het klinken als iets waarmee je onbewust toch weer een bepaalde hoge lat voor jezelf legt. Alleen maar omdat je iets vroeger kon betekent niet dat je het nu direct weer moet kunnen. En volgens mij zijn die regels en jezelf dat soort dingen opleggen juist onderdeel van een deel van jouw problematiek.. Ik zou dit dus in goed overleg met je begeleiders doen.

Mij heeft het juist geholpen de lat voor mezelf bewust lager te leggen en genoegen te nemen met meer kleine stapjes in plaats van hele grote, op de lange termijn werkt dat veel beter voor mij. En daarin ook mild voor mezelf te zijn en rekening te houden met de omstandigheden.
Het staat op het gesprekspuntenlijstje idd :)

En het steekt inderdaad wel met vroeger. Nu je het zo zegt. Al psychoses gehad (echt heel veel). Laatste was twee weken geleden, ben er net uit. Ik moet herstellen. Vrijdag was ik zo trots op mezelf dat het überhaupt weer lukte om Netflix te kijken. Je hebt gelijk, die lat moet omlaag.

Ik denk wel dat het op de lange termijn goed is als ik hier wat mee doe, gewoon omdat ik merk dat dit me ongelukkig maakt. Alleen de hoe en wat moet ik nog zien (ik laat mijn stappenplan even los totdat ik de hulpverlening gesproken heb). Wanneer de longontsteking voorbij is ga ik bewust wel PC-loze momenten inplannen. Simpelweg omdat ik het fijn vind (ik genoot er net echt van namelijk). Dat besluit ik in de ochtend (hoe laat en wat ik ga doen. Bijv. om 10 uur ga ik bezig met sokkenbreien, 'k noem maar wat). Als ik moe ben misschien niet of een rustig/klein dingetje, zoals de tip van Bosbeetle. Als ik energiek ben meer. Niet standaard twee uur per dag, zoals ik had bedacht met uitbouw

En idd de Wajong heb ik niet zo maar. Leren accepteren (wordt aan gewerkt. Gesprekken met evraringsdeskundige en behandelaren en zo).

Dank je wel :*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189779038
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2019 12:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn vraag nu: zijn er meer mensen die dit hebben gedaan en hoe? Ik ben gewoon benieuwd naar ervaringen van anderen. Hoeveel uur besteden jullie aan je beeldschermen en wat doen jullie als je niet achter een scherm zit?
Wij (ik en vrouw) proberen al een tijd beeldschermtijd buiten werktijd om te verlagen. Het gaat om telefoon, TV en PC gebruik. We merkten dat de prikkels uit beeldschermgebruik ons uitputte. Het brengt je namelijk vrijwel niets, zelfs geen (echte) voldoening. Met als dieptepunt tot diep in de nacht maar blijven scrollen op diverse social media en daarna niet goed kunnen slapen. :')

In tegenstelling tot jij, zijn wij het beeldschermgebruik daarom juist 's avonds gaan verlagen om met minder prikkels te gaan slapen. Dat hebben we gedaan door concrete regeltjes zoals geen smartphone meer in bed, een avond geen tv, etc. Deze discipline heeft geleid tot veel rust en de tijd die daarbij vrij komt wordt gestoken in dingen die wel een toegevoegde waarde hebben: meer sporten, meer lezen, meer aandacht voor elkaar (samen spelletjes spelen en avondwandelingen doen *; ).

Het werkt bevrijdend en is goed voor je ontwikkeling. De truc is discipline (door regeltjes) en te zorgen voor alternatieve activiteiten.

Je moet er echter voor waken dat je jezelf niet teveel oplegt, helemaal stoppen met beeldschermgebruik tussen 9:00 en 16:00 vind ik rigoureus en heeft de enorme valkuil dat je gaat overcompenseren in de avonduren. Het belangrijkste is wel, gezien je verleden, dat je niet gaan forceren. Doe het in stapjes en ga aftasten wat wel en niet werkt. Bij mij genieten sporten (stukje hardlopen) en boeken lezen de voorkeur.

[ Bericht 1% gewijzigd door Justinn op 04-11-2019 12:38:03 ]
pi_189779401
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 12:31 schreef Justinn het volgende:

[..]

Wij (ik en vrouw) proberen al een tijd beeldschermtijd buiten werktijd om te verlagen. Het gaat om telefoon, TV en PC gebruik. We merkten dat de prikkels uit beeldschermgebruik ons uitputte. Het brengt je namelijk vrijwel niets, zelfs geen (echte) voldoening. Met als dieptepunt tot diep in de nacht maar blijven scrollen op diverse social media en daarna niet goed kunnen slapen. :')

In tegenstelling tot jij, zijn wij het beeldschermgebruik daarom juist 's avonds gaan verlagen om met minder prikkels te gaan slapen. Dat hebben we gedaan door concrete regeltjes zoals geen smartphone meer in bed, een avond geen tv, etc. Deze discipline heeft geleid tot veel rust en de tijd die daarbij vrij komt wordt gestoken in dingen die wel een toegevoegde waarde hebben: meer sporten, meer lezen, meer aandacht voor elkaar (samen spelletjes spelen en avondwandelingen doen *; ).

Het werkt bevrijdend en is goed voor je ontwikkeling. De truc is discipline (door regeltjes) en te zorgen voor alternatieve activiteiten.

Je moet er echter voor waken dat je jezelf niet teveel oplegt, helemaal stoppen met beeldschermgebruik tussen 9:00 en 16:00 vind ik rigoureus en heeft de enorme valkuil dat je gaat overcompenseren in de avonduren. Het belangrijkste is wel, gezien je verleden, dat je niet gaan forceren. Doe het in stapjes en ga aftasten wat wel en niet werkt. Bij mij genieten sporten (stukje hardlopen) en boeken lezen de voorkeur.
Wat fijn dat het bij jullie zo goed werkt! Dat bevrijdende gevoel en het gevoel van voldoening is de reden waarom ik het doe.
En inderdaad, ik ben zoekende, en zoals hierboven beschreven ga ik het bespreken met de hulpverlening en bekijk ik het gewoon per dag. Al wil ik elke ochtend en middag minimaal 1 moment hebben dat ik iets leuks doe (dus even buiten huishouden en boodschappen en dat soort dingen) buiten het scherm. Alleen ik moet even bespreken + bedenken hoe ik dat wil doen.

Ik doe mijn best om mezelf niet meer regels te geven, want ik leef al een beetje van regel tot regel. En dat moet ik afleren... Ik ben even aan het zoeken hoe ik dit kan doen zonder obsessief te worden
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_189985865
Ik voel de neiging voor een update:

Het gaat nu best wel goed. Ik ben heel veel uren op een dag echt aan het knutselen. Het is niet zo strak in lijn als ik van plan was, alleen nu doe ik het om de een of andere reden natuurlijk en dat gaat gewoon fijn. Ik denk dat het komt omdat ik de afgelopen vijf jaar heel vaak ziek was, waardoor ik geen concentratie had. Waardoor het niet lukte. Nu heb ik meer gestructureerde dagplanning, waardoor het lukt. Mijn knutsel/pc-hoek anders ingericht, dat helpt ook enorm. En het belangrijkste: ik accepteer het als het een dagje niet lukt omdat ik moe ben of zo. Doordat dat oké is, is er minder druk, waardoor ik de ontspanning heb om echt wat te doen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')