Neequote:Op zaterdag 2 november 2019 18:23 schreef Twiitch het volgende:
Een vegetarische hamburger bestaat niet.
Ik denk dat ik 1x in de week ga flexitarienquote:Op zaterdag 2 november 2019 18:22 schreef pferdfahrer het volgende:
Is ook prima te doen, als meer mensen gaan flexitarieen dan zal het ook goedkoper worden.
Ik ben een FvD'erquote:
Dat zijn Hamburgers, geen hamburgers. Teringmongoolquote:Op zaterdag 2 november 2019 18:24 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Neein Hamburg wonen alleen vleeseters
Dat neem je terugquote:Op zaterdag 2 november 2019 18:25 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat zijn Hamburgers, geen hamburgers. Teringmongool
Echt wel!quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:23 schreef Twiitch het volgende:
Een vegetarische hamburger bestaat niet.
Staat daar ergens hamburger?quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Echt wel!
https://www.ah.nl/product(...)at-the-beyond-burger
Nice broer. Fijne zaterdagavond verder.quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:26 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Excuses aanvaard, we zijn weer koel
Een platte ronde schijf, dat is gewoon een hamburger.quote:
JA!!!!!!!quote:
Zit nog wel na te shaken van alle adrenalinequote:Op zaterdag 2 november 2019 18:26 schreef Twiitch het volgende:
Nice broer. Fijne zaterdagavond verder.
Die dingen van Garden Gourmet zijn ook prima te bikken en maar de helft van de prijsquote:Op zaterdag 2 november 2019 18:28 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
JA!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Alleen jammer dat het 6 euro kost voor 2
Ik blijf gewoon vlees eten hoor. Vlees is heerlijk! Dat ik 1 keer vegetarisch vlees probeer, dat maakt mij geen linkse hippiequote:
Wil je een knuffel?quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:28 schreef Fer_de_Lance het volgende:
[..]
Zit nog wel na te shaken van alle adrenaline
Volgende keer maar ff proberenquote:Op zaterdag 2 november 2019 18:29 schreef mstx het volgende:
[..]
Die dingen van Garden Gourmet zijn ook prima te bikken en maar de helft van de prijs
Staat daar ergens hamburger dan? Waar? Ik kan het niet vinden.quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:27 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Een platte ronde schijf, dat is gewoon een hamburger.
Burger dan. Jij je zinquote:Op zaterdag 2 november 2019 18:31 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Staat daar ergens hamburger dan? Waar? Ik kan het niet vinden.
6 euro voor 2 hamburgers vind ik duur ja.quote:
Zo dacht ik ook altijd. Maar ik vond het best lekkerquote:Op zaterdag 2 november 2019 18:37 schreef Solotovski het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt dat te kopen
Naar kip.quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:43 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Hoe smaken veganisten eigenlijk?
Dit soort standpuntenquote:Op zaterdag 2 november 2019 18:37 schreef Solotovski het volgende:
Ja wat?quote:
Hoe simplistisch moet je zijn om te denken dat het één het ander uitsluit. 😂quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:55 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Ja wat?
K wil gewoon lekker sappig stukje vlees gvd
Ok tofuteefquote:Op zaterdag 2 november 2019 19:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Hoe simplistisch moet je zijn om te denken dat het één het ander uitsluit. 😂
Leer maar alvast te wennen eraanquote:Op zaterdag 2 november 2019 18:37 schreef Solotovski het volgende:
TS heeft liever een echte vlees banaan in plaats van een vega worst.quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:20 schreef Nikonlover het volgende:
Voor de grap heb ik eens vegetarische hamburgers gekocht. Prima spul! Goede smaak! En krimpen niet in de panHeerlijk zitten smullen van mn aardappels, brocolo en hamburgertje
Ik ben echt positief verrast!
Jammer dat het zo duur isHet is echt lekker en goed maar als ik voor de prijs van 2 vegetarische burgers 5 burgers van echt vlees kan kopen... tja. Dan is de keuze snel gemaakt!
Klacht: vegetarisch vlees is duur
Geen idee waar je het over hebt, ik heb geen dochter.quote:Op zondag 3 november 2019 09:08 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Hoe is het met je dochter afgelopen Jos, heeft ze nog liggen krikken met dr studiegenootje?
Je was weer onder invloed ofzo gisteravond? KLB / Dochter gaat film kijken bovenquote:Op zondag 3 november 2019 09:09 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt, ik heb geen dochter.
Geen idee waar je het over hebt Benno.quote:Op zondag 3 november 2019 09:12 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Je was weer onder invloed ofzo gisteravond? KLB / Dochter gaat film kijken boven
Dat topic kan dus wel dicht met als reden verzonnen.
Ga dan maar even een TR zetten, verzonnen verhalen hebben we ONZ voor Jos.quote:Op zondag 3 november 2019 09:15 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Geen idee waar je het over hebt Benno.
Naast natuurlijk marketing is het ook zo dat de bewerking anders is, meer stappen.quote:
OK Benno, groetjes!quote:Op zondag 3 november 2019 09:17 schreef pferdfahrer het volgende:
Ga dan maar even een TR zetten, verzonnen verhalen hebben we ONZ voor Jos.
Deze mythe nog steeds geloven.quote:Op zondag 3 november 2019 09:11 schreef switchboy het volgende:
Van soja producten krijg je tieten en neemt je spierkracht en zaad productie af. Soyboys
Want?quote:Op dinsdag 5 november 2019 13:44 schreef VarkensHart het volgende:
Mensen die vega vlees eten opknopen aan de hoogte boom
¤ 26,39 de kilo voor wat eiwit, de goedkoopste oliën die er te vinden zijn en een berg toevoegingen om het nog ergens naar te doen lijken.quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:28 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
JA!!!!!!!![]()
![]()
![]()
Alleen jammer dat het 6 euro kost voor 2
Anno 2019 nog steeds denken dat een gebalanceerd dieet zonder vlees ondervoeding isquote:Op dinsdag 5 november 2019 21:58 schreef Grems het volgende:
Gewillig slaven die meewerken aan hun eigen planmatige ondervoeding
Anno 2019 nog steeds niet snappen dat de natuur ons niet voorzien heeft van maagzuur met een pH van 1.5 om de winstmargeproducten van KeloggBayerMonsanto te consumerenquote:Op woensdag 6 november 2019 08:59 schreef Intint het volgende:
[..]
Anno 2019 nog steeds denken dat een gebalanceerd dieet zonder vlees ondervoeding is
Laten we eens kijken wat de wetenschap zegt. Ben je bekend met de American Dietetic Association? Dat is de grootste voedings en gezondheidsorganisatie ter wereld. Dit zeggen zij over een dieet zonder vlees:quote:Op woensdag 6 november 2019 12:03 schreef Grems het volgende:
[..]
Anno 2019 nog steeds niet snappen dat de natuur ons niet voorzien heeft van maagzuur met een pH van 1.5 om de winstmargeproducten van KeloggBayerMonsanto te consumeren
Het standpunt van de Zevendedagsadventisten is mij bekend.quote:Op woensdag 6 november 2019 12:15 schreef Intint het volgende:
[..]
Laten we eens kijken wat de wetenschap zegt. Ben je bekend met de American Dietetic Association? Dat is de grootste voedings en gezondheidsorganisatie ter wereld. Dit zeggen zij over een dieet zonder vlees:
It is the position of the American Dietetic Association that appropriately planned vegetarian diets, including total vegetarian or vegan diets, are healthful, nutritionally adequate, and may provide health benefits in the prevention and treatment of certain diseases.
Well-planned vegetarian diets are appropriate for individuals during all stages of the life cycle, including pregnancy, lactation, infancy, childhood, and adolescence, and for athletes. A vegetarian diet is defined as one that does not include meat (including fowl) or seafood, or products containing those foods. This article reviews the current data related to key nutrients for vegetarians including protein, n-3 fatty acids, iron, zinc, iodine, calcium, and vitamins D and B-12. A vegetarian diet can meet current recommendations for all of these nutrients. In some cases, supplements or fortified foods can provide useful amounts of important nutrients. An evidence- based review showed that vegetarian diets can be nutritionally adequate in pregnancy and result in positive maternal and infant health outcomes.
The results of an evidence-based review showed that a vegetarian diet is associated with a lower risk of death from ischemic heart disease. Vegetarians also appear to have lower low-density lipoprotein cholesterol levels, lower blood pressure, and lower rates of hypertension and type 2 diabetes than nonvegetarians. Furthermore, vegetarians tend to have a lower body mass index and lower overall cancer rates. Features of a vegetarian diet that may reduce risk of chronic disease include lower intakes of saturated fat and cholesterol and higher intakes of fruits, vegetables, whole grains, nuts, soy products, fiber, and phytochemicals.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19562864
En als je toch natuur erbij wil betrekken. Ik eet vrijwel geen vleesvervangers. Je kunt je ook vragen hoe natuurlijk het is om een stukje vlees te eten dat uit een megastal komt en is volgespoten met vaak honderden 'extra ingredienten'.
Sta je dan wel nog steeds achter deze uitspraak:quote:Op woensdag 6 november 2019 12:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Het standpunt van de Zevendedagsadventisten is mij bekend.
Uiteraard moet je geen megastalproducten consumeren.
?quote:Op dinsdag 5 november 2019 21:58 schreef Grems het volgende:
Gewillig slaven die meewerken aan hun eigen planmatige ondervoeding
Uiteraard.quote:Op woensdag 6 november 2019 12:54 schreef Intint het volgende:
[..]
Sta je dan wel nog steeds achter deze uitspraak:
[..]
?
Hoe onderbouw je dat? Heb net een valide bron gegeven dat er helemaal geen sprake is van ondervoeding namelijk.quote:
Heel simpel, ik stel dat erwteneiwitisolaatpap onderdeel is van de planmatige ondervoeding van de bevolking. Zuivel en eieren zijn extreem voedzaam, die zijn, mits van goede oorsprong, prima in staat om tekorten te compenseren.quote:Op woensdag 6 november 2019 12:59 schreef Intint het volgende:
[..]
Hoe onderbouw je dat? Heb net een valide bron gegeven dat er helemaal geen sprake is van ondervoeding namelijk.
Wat heeft erwtenisolaatpap te maken met gebalanceerd plant-based dieet?quote:Op woensdag 6 november 2019 13:06 schreef Grems het volgende:
[..]
Heel simpel, ik stel dat erwteneiwitisolaatpap onderdeel is van de planmatige ondervoeding van de bevolking. Zuivel en eieren zijn extreem voedzaam, die zijn, mits van goede oorsprong, prima in staat om tekorten te compenseren.
Uiteraard niet in vergelijking met (orgaan)vlees van goede komaf, maar wel beter dan het slavendieet van mening moderne westerling.
https://annals.org/aim/fu(...)recommendations-fromquote:Op woensdag 6 november 2019 13:13 schreef Intint het volgende:
[..]
Wat heeft erwtenisolaatpap te maken met gebalanceerd plant-based dieet?
Er zitten veel voedingsstoffen in eieren en zuivel. Dat wil niet zeggen dat het gezond is. Gezond eten is het consumeren van voeding die longevity bevorderd. Overmatige consumptie van eieren, zuivel en rood vlees is geassocieerd met een toename van de kans op 5 van onze meest voorkomende doodsoorzaken. Stel dat rattengif werkelijk alle micro en macro voedinsstoffen zou hebben die we nodig hebben, dan maakt het het niet gezond. Er zit nog steeds rattengif in. Dit is natuurlijk maar een analogie maar je snapt mijn punt vast wel.
Ga ik morgen even voor zitten. Wil hem helemaal lezen.quote:Op woensdag 6 november 2019 13:23 schreef Grems het volgende:
[..]
https://annals.org/aim/fu(...)recommendations-from
"The rationale for our recommendation to continue rather than reduce consumption of unprocessed red meat or processed meat is based on the following factors. First, the certainty of evidence for the potential adverse health outcomes associated with meat consumption was low to very low (13–16)"
"For our review of randomized trials on harms and benefits (12 unique trials enrolling 54 000 participants), we found low- to very low-certainty evidence that diets lower in unprocessed red meat may have little or no effect on the risk for major cardiometabolic outcomes and cancer mortality and incidence (15). Dose–response meta-analysis results from 23 cohort studies with 1.4 million participants provided low- to very low-certainty evidence that decreasing unprocessed red meat intake may result in a very small reduction in the risk for major cardiovascular outcomes (cardiovascular disease, stroke, and myocardial infarction) and type 2 diabetes (range, 1 fewer to 6 fewer events per 1000 persons with a decrease of 3 servings/wk), with no statistically significant differences in 2 additional outcomes (all-cause mortality and cardiovascular mortality) (16). Dose–response meta-analysis results from 17 cohorts with 2.2 million participants provided low-certainty evidence that decreasing unprocessed red meat intake may result in a very small reduction of overall lifetime cancer mortality (7 fewer events per 1000 persons with a decrease of 3 servings/wk), with no statistically significant differences for 8 additional cancer outcomes (prostate cancer mortality and the incidence of overall, breast, colorectal, esophageal, gastric, pancreatic, and prostate cancer) (13). Similar to studies directly addressing red meat, cohort studies assessing dietary patterns (70 cohort studies with just over 6 million participants) provided mostly uncertain evidence for the risk for adverse cardiometabolic and cancer outcomes. Although statistically significant, low- to very low-certainty evidence indicates that adherence to dietary patterns lower in red or processed meat is associated with a very small absolute risk reduction in 9 major cardiometabolic and cancer outcomes (range, 1 fewer to 18 fewer events per 1000 persons), with no statistically significant differences for 21 additional outcomes observed (14)."
Waarom lijkt ons verteringsstelsel/gebit dan wel meer op dat van een herbivoor dan van een carnivoor?quote:Op woensdag 6 november 2019 13:46 schreef Atak het volgende:
Ik eet rauw vlees zoals steak tartaar. Daar is ons lichaam voor gemaakt. Wij zijn geen koeien of schapen die alleen groen eten. Hun maag is niet gemaakt voor vlees. Die van ons wel.
Een koe heeft hoeveel magen ook alweer? Om alleen al de taaiheid van "gras" te kunnen verwerken??quote:Op woensdag 6 november 2019 13:52 schreef Intint het volgende:
[..]
Waarom lijkt ons verteringsstelsel/gebit dan wel meer op dat van een herbivoor dan van een carnivoor?
Nee. Omdat ik mijn gezondheid waardeer en de bio-industrie afkeur. Snap niet wat feministen hier mee te maken hebben. Ben overigens powerlifter en heb nergens last van.quote:Op woensdag 6 november 2019 13:51 schreef Salvad0R het volgende:
Gast.
Je gaat toch niet vrijwillig je dieet verlagen naar een middeleeuws horig niveau, alleen omdat wat kortharige feministen met daddy-issues dat van je verwachten?!?!?!
Donder op man, gewoon op de BBQ ermee.
Je snapt dat niet alle herbivoren koeien zijn?quote:Op woensdag 6 november 2019 13:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Een koe heeft hoeveel magen ook alweer? Om alleen al de taaiheid van "gras" te kunnen verwerken??
Jij doet dom of je bent dom, je hebt iig geen recht van spreken.
Ja en ik ben commando van Call of Duty.quote:Op woensdag 6 november 2019 13:54 schreef Intint het volgende:
[..]
Nee. Omdat ik mijn gezondheid waardeer en de bio-industrie afkeur. Snap niet wat feministen hier mee te maken hebben. Ben overigens powerlifter en heb nergens last van.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4519257/quote:Op woensdag 6 november 2019 13:52 schreef Intint het volgende:
[..]
Waarom lijkt ons verteringsstelsel/gebit dan wel meer op dat van een herbivoor dan van een carnivoor?
Sterk argumentquote:Op woensdag 6 november 2019 13:57 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja en ik ben commando van Call of Duty.
Je snapt hoe vraag en aanbod werkt? Je zegt dat de bio-industrie kut is maar toch zorg je indirect dat deze industrie blijft bestaan. Wie betaald bepaald. Dat is een beetje hetzelfde als een huurmoordenaar inhuren en dan tegen de rechter zeggen dat jij onschuldig bent. Schoolvoorbeeld cognitieve dissonantie .quote:Op woensdag 6 november 2019 13:57 schreef Salvad0R het volgende:
De bio-industrie is kudt. Eensch. Maar dat heeft niets met jouw individuele menselijke consumptiepatroon te maken, het zijn concerns als AHOLD die schijt hebben aan dieren en rekening houden met derving van een derde van de veestapel, gebruik makend van hun monopolie de prijs omlaag drijven voor de boeren en hun afhankelijk maken van subsidies met hun EU vriendjes in de Loge,
Dat zijn de mensen die er direct schuld aan hebben. Niet powerliftende jij.
En mijn voorouders? Die stierven vaak te jong om chronische ziektes te krijgen die geassocieerd zijn met het eten van bepaalde dierlijke producten. Die waren bezig met overleven om net lang genoeg te leven zodat ze konden zorgen voor nageslacht. Je snapt dat dingen als Alzheimer en kanker dan een minder grote rol spelen? Inmiddels zijn de evolutie ontsprongen en is overleven gebasseerd op het voorkomen van chronische ziektes. En welke dieetgroep scoort over het algemeen het best op het voorkomen van de meest voorkomende chronische ziektes in het westen? Juist vegetariers/veganisten.quote:Op woensdag 6 november 2019 13:57 schreef Salvad0R het volgende:
Dat jij schijt wil hebben aan al je voorouders die met Jagen & Verzamelen generaties hebben overleefd in hongerwinters
Kun je me eens lijstje posten met essentiele voedingsstoffen en hormonen die je niet binnenkrijgt als je geen vlees eet? Waar heb ik me bemoeid met jouw BBQ? Lijkt erop dat jij offensiever bent dan mij met je dieet. Projection much?quote:Op woensdag 6 november 2019 13:57 schreef Salvad0R het volgende:
e.d, en jezelf wil onthouden van cruciale voedingsstoffen en hormonen, moet je lekker zelf weten. Maar hou dat lekker in je eigen leven, ga je niet met mijn fucking BBQ bemoeien,
quote:
Sterk argumentquote:Op woensdag 6 november 2019 14:10 schreef Salvad0R het volgende:
ga weg met je wannabe superieure moraal, kut vegan
[ afbeelding ]
Er zijn wel meerdere dingen die mij doen watertanden hoor.quote:Op woensdag 6 november 2019 14:06 schreef Salvad0R het volgende:
Een mensch begint als natuurlycke reactie op de geur van gebraden vleesch te watertanden als een hont.
Ga mij niet vertellen dat je die shit niet op moet eten want [guilt trip] .
Sterk argumentquote:Op woensdag 6 november 2019 14:00 schreef Salvad0R het volgende:
Fucking vegans die door hun eigen opgeblazen ego zo "verlicht" zijn dat ze niet eens doorhebben dat de keuze om veganistisch te leven een voorrecht en een luxe van de Eerste Wereld is![]()
Zo onbewust dat ze niet doorhebben dat hun drang naar superioriteit alleen maar hun minderwaardigheidscomplex aangeeft.
Er zijn verschillende punten die je hiermee kan maken. Welke is/zijn dat voor jou?quote:Op woensdag 6 november 2019 14:08 schreef Grems het volgende:
[..]
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4519257/
"It is interesting to note that humans, uniquely among the primates so far considered, appear to have stomach pH values more akin to those of carrion feeders than to those of most carnivores and omnivores. In the absence of good data on the pH of other hominoids, it is difficult to predict when such an acidic environment evolved. Baboons (Papio spp) have been argued to exhibit the most human–like of feeding and foraging strategies in terms of eclectic omnivory, but their stomachs–while considered generally acidic (pH = 3.7)–do not exhibit the extremely low pH seen in modern humans (pH = 1.5)"
"If, in carnivores and carrion-feeders, the stomach’s role is to act as an ecological filter then we would also expect to see higher microbial diversity and pathogen loads in cases where stomach pH is higher. We see evidence of this in age-related changes in the stomach. Baseline stomach lumen pH in humans is approximately 1.5 (Table 1)."
Het ontkrachten van je absurde stelling dat mensen een spijsverteringsstelsel zouden hebben vergelijkbaar met dat van een herbivoor.quote:Op woensdag 6 november 2019 14:18 schreef Intint het volgende:
[..]
Er zijn verschillende punten die je hiermee kan maken. Welke is/zijn dat voor jou?
Bijna. Dit is wat ik zei: "Waarom lijkt ons verteringsstelsel/gebit dan wel meer op dat van een herbivoor dan van een carnivoor?"quote:Op woensdag 6 november 2019 14:24 schreef Grems het volgende:
[..]
Het ontkrachten van je absurde stelling dat mensen een spijsverteringsstelsel zouden hebben vergelijkbaar met dat van een herbivoor.
Het ontkrachten van die absurditeit inderdaad.quote:Op woensdag 6 november 2019 14:26 schreef Intint het volgende:
[..]
Bijna. Dit is wat ik zei: "Waarom lijkt ons verteringsstelsel/gebit dan wel meer op dat van een herbivoor dan van een carnivoor?"
Jij post een artikeltje over PR waardes. Dit is slechts een klein onderdeel van ons verteringssysteem en heeft niets met ons gebit te maken. Zeggen dat je mijn redelijk brede claim hebt ontkracht met zo een specifiek artikel is onjuist en daarnaast nogal arrogant.quote:Op woensdag 6 november 2019 14:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Het ontkrachten van die absurditeit inderdaad.
Over onze pH waarde hoger dan menig carnivoor, inderdaad.quote:Op woensdag 6 november 2019 14:31 schreef Intint het volgende:
[..]
Jij post een artikeltje over PR waardes. Dit is slechts een klein onderdeel van ons verteringssysteem en heeft niets met ons gebit te maken. Zeggen dat je mijn redelijk brede claim hebt ontkracht met zo een specifiek artikel is onjuist en daarnaast nogal arrogant.
Dat gaat niet in op de rest van wat ik zeiquote:Op woensdag 6 november 2019 14:35 schreef Grems het volgende:
[..]
Over onze pH waarde hoger dan menig carnivoor, inderdaad.
JIj denkt dat kracht en groot zijn hetzelfde zijn als gezond zijn? Ik heb het namelijk louter over gezondheid gehad. Ik vind het ook vrij droevig dat er mensen zijn die hun dieet beperken tot een middeleeuws niveau. Wat heeft dat met mij te maken? Ik doe dat namelijk niet.quote:Op woensdag 6 november 2019 14:33 schreef Salvad0R het volgende:
Vroegah, in de middeleeuwen, toen de niet-edelen rond hun 50e afstierven, aten ze ook weinig vlees. De reden daarvoor was dat elk stuk vee eigendom was van de landheer, en daar moest je vanaf blijven met je klauwen, anders kwam de Schout je slaag geven. Het gepeupel at toen heel eenzijdig en beperkt, met tekorten aan cruciale proteïnen en mineralen, waardoor de levensverwachting laag bleef.
Dit werd pas een probleem, voor de edelen, op het slagveld. De Engelsen bijvoorbeeld, kwamen er achter dat 1 Duitse soldaat makkelijk twee van hun Engelse "commoner" soldaten kon slachten, omdat ze groter en sterker waren. Dat was natuurlijk een probleem. Dus wat deden die Engelsen, ze gunden een speciaal regiment van het leger een vlees-rijk dieet. De Beefeaters, die door hun dieet minstens zo sterk waren als hun tegenstanders.
De Duitse edelmannen en grondbezitters gunden hun horige loonslaven en landwerkers namelijk meer VLEESCH dan de Engelse adel dat deed. Duitsers mochten nog af en toe een varken verorberen, waar de Engelsen met een maandelijks stukje kip blij moesten zijn, bij wijze van spreken.
De zogenaamde adel van nu, in de huidige omgekeerde hiërarchie van verderf, wil het gepeupel (wij, jij en ik) weer het vlees onthouden wat ons een hoge levensverwachting heeft gegeven.
Dat er mensen zijn die vrijwillig hun dieet beperken tot een middeleeuws niveau van onderdanigheid.... stemt mij droevig.
Ja heb het ook niet als persoonlijke aanval op iemand. Behalve dan op een Klaver of Jetten die grote bek hebben over hoe boeren de veestapel moeten halveren voor "de natuur", terwijl zij de functie van volksvertegenwoordiger zouden moeten vervullen, niet van volksverhongeraars en volksverlakkers.quote:Op woensdag 6 november 2019 14:40 schreef Intint het volgende:
[..]
JIj denkt dat kracht en groot zijn hetzelfde zijn als gezond zijn? Ik heb het namelijk louter over gezondheid gehad. Ik vind het ook vrij droevig dat er mensen zijn die hun dieet beperken tot een middeleeuws niveau. Wat heeft dat met mij te maken? Ik doe dat namelijk niet.
(Zit overigens ook nog steeds op het lijstje essentiele hormonen en voedingsstoffen te wachten dat ik mis).
Denk dat je vooral een verkeerd beeld hebt van de mogelijkheden die je hebt zonder vlees in je dieet. Ik eet nu gevarieerder dan toen ik nog vlees at.quote:Op woensdag 6 november 2019 14:41 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja heb het ook niet als persoonlijke aanval op iemand. Behalve dan op een Klaver of Jetten die grote bek hebben over hoe boeren de veestapel moeten halveren voor "de natuur", terwijl zij de functie van volksvertegenwoordiger zouden moeten vervullen, niet van volksverhongeraars en volksverlakkers.
Vanavond weer een hele batch Pasta alla Norma makenquote:Op zondag 3 november 2019 09:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Naast natuurlijk marketing is het ook zo dat de bewerking anders is, meer stappen.
Dat maakt een duurder product.
Ik raad de ts dan ook aan om eens wat vegetarische gerechten te proberen zonder vlees vervangers.
Als je nadenkt over een of een paar vleesloze dagen is dat veel zinniger.
Probeer eens indiaas eten bv. Zat dingen wel met vlees, maar ook zat dingen zonder. Geen vleesvervanger nodig, gewoon zeer lekkere dingen zonder vlees.
De gehele aziatische keuken. Prachtige gerechten met vlees en zonder vlees. Vaak zonder enige vleesvervanger.
De medetariaanse keuken levert ook vele recepten zonder vlees en vleesvervanger. Of kan heel makkelijk ook zonder vlees.
Het geeft een groot aantal recepten zonder vlees of vleesvervanger waardoor je heel erg makkelijk en lekker een vleesloze dag kan doen (of meer zelfs).
Blijf niet hangen bij het vlees/vleesvervanger, beetje groente en aardappels. Verbreed je horizon eens. Het is een win-win situatie.
Heerlijk eten, minder vlees.
Gras is wat anders dan plantaardig. Beetje zoals een peer geen appel is, alleen dan met nog meer verschil.quote:Op woensdag 6 november 2019 13:46 schreef Atak het volgende:
Ik eet rauw vlees zoals steak tartaar. Daar is ons lichaam voor gemaakt. Wij zijn geen koeien of schapen die alleen groen eten. Hun maag is niet gemaakt voor vlees. Die van ons wel.
Nogmaals, ligt er gras op je bord dan???quote:Op woensdag 6 november 2019 13:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Een koe heeft hoeveel magen ook alweer? Om alleen al de taaiheid van "gras" te kunnen verwerken??
Jij doet dom of je bent dom, je hebt iig geen recht van spreken.
Jouw vleesfetisj is anders ook luxe.quote:Op woensdag 6 november 2019 14:00 schreef Salvad0R het volgende:
Fucking vegans die door hun eigen opgeblazen ego zo "verlicht" zijn dat ze niet eens doorhebben dat de keuze om veganistisch te leven een voorrecht en een luxe van de Eerste Wereld is![]()
Zo onbewust dat ze niet doorhebben dat hun drang naar superioriteit alleen maar hun minderwaardigheidscomplex aangeeft.
Wil je werkelijk leven zoals hun???quote:
We zijn omnivoor.quote:Op woensdag 6 november 2019 14:24 schreef Grems het volgende:
[..]
Het ontkrachten van je absurde stelling dat mensen een spijsverteringsstelsel zouden hebben vergelijkbaar met dat van een herbivoor.
Vega dieet is nog erger:quote:Op woensdag 6 november 2019 15:59 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Gras is wat anders dan plantaardig. Beetje zoals een peer geen appel is, alleen dan met nog meer verschil.
Nogal een prut vergelijking dit dus.
Rauw vlees kan ons lichaam beroerd slecht verwerken.
Steak tartaar is lekker, maar je lijf heeft er bar weinig aan. Nog los van de risico's van rauw vlees waar je als verwende Nederlander minder last van hebt (wees dankbaar voor de E nummers die of botulisme tegengaan. Maar wees ook dankbaar voor de gecontroleerde productie die de kans op parasieten verlaagt).
Jouw hele kijk mij eens de oerman uithangen is een illusie.
Als je vlees zou eten zoals die oerman zou je maar best eens binnen 5 jaar dood kunnen zijn. Of igg met grote problemen te kampen hebben.
Naast het feit dat die oerman helemaal niet zoveel vlees at. Dat kon hij simpelweg niet. De vrije beestjes die hij graag wilde eten werden niet graag opgegeten. Deden erg hun best dat te voorkomen.
Die oerman kon niet naar de supermarkt gaan om 250/500 gram vlees te halen alsof het niets was. Er gingen bergen aan energie verloren om aan een fractie van die hoeveelheden te komen.
Een reepje gedroogd vlees, zo taai als sinterklaas zijn kont, in een mengsel van grotendeels plantaardig. Dat was wat ze werkelijk hadden. Als ze 50 gram vlees per dag hadden waren ze blij. En dat geen vers vlees, maar gedroogd, bewaard. Met alle risico van dien er zelfs dodelijk ziek van te worden.
En dat zelfs met de zegen van vuur, die de risico's verkleinde. Waardoor je na een uur kauwen dat kleine stukje vlees weg kon krijgen.
Geen jong en vet beestje, heerlijk dooraderd. Maar hard en taai vlees met een hele sterke smaak.
Eet eens een haas in de vroege lente. Dan ga je het misschien begrijpen.
Als je stikkie honger hebt, je maag een holte vormt die pijn doet is dat fijn. Maar verwend zoals jij (en ik) ben zal je het laten staan. Gatver denken.
Je weet dat de maker van dit filmpje:quote:Op woensdag 6 november 2019 16:38 schreef Atak het volgende:
[..]
Vega dieet is nog erger:
Al die vleesvervangers en chiazaadjes klinkt leuk in de oren maar het lichaam neemt dat gewoon niet op. Je eet het en je poept het weer uit. Niks wordt opgenomen want onze voorouders aten geen chiazaden. Ze aten vlees en nog eens vlees. Wild kon je overal vinden. Misschien dat je jezelf voor max paar decennia voor de gek kan houden maar je maag kan je niet voor de gek houden. Wij eten eenmaal vlees. De oermens at rauw en gekookt door elkaar.
Sterk tegenargument!quote:Op woensdag 6 november 2019 18:08 schreef Salvad0R het volgende:
"Als je voor je vlees zou moeten jagen, zou je veel minder vlees eten"
[ afbeelding ]
Kan je dat ook bewijzen?quote:Op woensdag 6 november 2019 18:18 schreef Intint het volgende:
[..]
Je weet dat de maker van dit filmpje:
- Doet aan sungazing
- Maanden oud rottend vlees eet
- Zegt dat groenten ongezond zijn
- Wetenschap ontkent
- Bijna dood is gegaan door zijn eigen 'carnivorous diet'
- Iemand heeft neergestoken
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
En dat haal jij aan als bron? Prima, dan haal ik mijn bron van de vorige pagina maar weer erbij en dan mogen de mensen hier zelf bepalen welke een hogere validiteit heeft:
Ben je bekend met de American Dietetic Association? Dat is de grootste voedings en gezondheidsorganisatie ter wereld. Dit zeggen zij over een dieet zonder vlees:
It is the position of the American Dietetic Association that appropriately planned vegetarian diets, including total vegetarian or vegan diets, are healthful, nutritionally adequate, and may provide health benefits in the prevention and treatment of certain diseases.
Well-planned vegetarian diets are appropriate for individuals during all stages of the life cycle, including pregnancy, lactation, infancy, childhood, and adolescence, and for athletes. A vegetarian diet is defined as one that does not include meat (including fowl) or seafood, or products containing those foods. This article reviews the current data related to key nutrients for vegetarians including protein, n-3 fatty acids, iron, zinc, iodine, calcium, and vitamins D and B-12. A vegetarian diet can meet current recommendations for all of these nutrients. In some cases, supplements or fortified foods can provide useful amounts of important nutrients. An evidence- based review showed that vegetarian diets can be nutritionally adequate in pregnancy and result in positive maternal and infant health outcomes.
The results of an evidence-based review showed that a vegetarian diet is associated with a lower risk of death from ischemic heart disease. Vegetarians also appear to have lower low-density lipoprotein cholesterol levels, lower blood pressure, and lower rates of hypertension and type 2 diabetes than nonvegetarians. Furthermore, vegetarians tend to have a lower body mass index and lower overall cancer rates. Features of a vegetarian diet that may reduce risk of chronic disease include lower intakes of saturated fat and cholesterol and higher intakes of fruits, vegetables, whole grains, nuts, soy products, fiber, and phytochemicals.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19562864
Daarnaast zijn de mensen in dat filmpje van die gek wat jij hier plaatste 'raw vegans' en daarnaast vaak mentaal redelijk gestoord. Dat rauwe dieet is wel ongezond inderdaad. Net zoals dat alleen maar rauw vlees eten ongezond is
Overigens: jij denk dat een vleesloos dieet alleen maar bestaat uit vleesvervangers en chiazaad? "Niks wordt opgenomen want onze voorouders aten geen chiazaden". Sluitende logica!
Oermensen deden overigens wel meerdere dingen die we nu niet meer doen door de kennis van nu. Wie heeft een hogere autoriteit op gebied van voeding en gezondheid: een oermens of onze huidige medische wetenschap? Ik ga dan toch liever voor het tweede. Maar stel ik zou mee gaan in die 'appeal to nature fallacy' van je: de meeste mensen van die tijd aten fruit, zaden, knollengewassen, noten en af en toe ook vlees (afhankelijk van over welke oermens je het hebt): met andere woorden: ze aten alles wat ze konden vinden om maar tot een bepaalde hoeveelheid kcal te komen.
Inmiddels komen we makkelijk aan deze hoeveelheid kcal en zorgt overconsumptie van bepaalde van deze voedingsgroepen voor onze meest voorkomende ziektes.
Oh en PS: Hier wat werk van jouw betrouwbare bron. Voor de liefhebber!
Nou ja 5 burgers van wat mixjes van allerlei brut. Voor 4 euro 5 burgers.. dan weet je ook wel dat het niet 'echt vlees' is, beetje net als een kroket etc.quote:Op zaterdag 2 november 2019 18:20 schreef Nikonlover het volgende:
Voor de grap heb ik eens vegetarische hamburgers gekocht. Prima spul! Goede smaak! En krimpen niet in de panHeerlijk zitten smullen van mn aardappels, brocolo en hamburgertje
Ik ben echt positief verrast!
Jammer dat het zo duur isHet is echt lekker en goed maar als ik voor de prijs van 2 vegetarische burgers 5 burgers van echt vlees kan kopen... tja. Dan is de keuze snel gemaakt!
Klacht: vegetarisch vlees is duur
Wie zegt dat dat gezond is?quote:Op woensdag 6 november 2019 18:29 schreef Dauthi het volgende:
Vlees vervangen voor het equivalent van kipnuggets en dan claimen dat die zwaar verwerkte meuk gezond is![]()
https://southpark.cc.com/full-episodes/s23e04-let-them-eat-goo
Dat wordt geimpliceerd omdat het plantaardig is. En omdat men liever ziet dat mensen minder vlees eten, gaat men maar voorbij aan het feit dat zwaar verwerkte meuk ongezond is.quote:
Ah dus dat wordt nergens gezegd of geclaimed door de producent? Dus eigenlijk impliceer jij dat dat wordt geimpliceerd?quote:Op woensdag 6 november 2019 18:43 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Dat wordt geimpliceerd omdat het plantaardig is. En omdat men liever ziet dat mensen minder vlees eten, gaat men maar voorbij aan het feit dat zwaar verwerkte meuk ongezond is.
- Wetenschap ontkentquote:
Zal straks even zoeken naar de filmpjes als ik achter mijn laptop zit. Ga je ook nog in op de rest van wat ik zei ik pik je alleen deze 4% eruit?quote:Op woensdag 6 november 2019 18:46 schreef Atak het volgende:
[..]
- Wetenschap ontkent
- Bijna dood is gegaan door zijn eigen 'carnivorous diet'
- Iemand heeft neergestoken
Dat zijn ten eerste veganisten die ook nog eens rauw eten en dan ook nog eens dieet verslaafden.quote:Op woensdag 6 november 2019 16:38 schreef Atak het volgende:
[..]
Vega dieet is nog erger:
Al die vleesvervangers en chiazaadjes klinkt leuk in de oren maar het lichaam neemt dat gewoon niet op. Je eet het en je poept het weer uit. Niks wordt opgenomen want onze voorouders aten geen chiazaden. Ze aten vlees en nog eens vlees. Wild kon je overal vinden. Misschien dat je jezelf voor max paar decennia voor de gek kan houden maar je maag kan je niet voor de gek houden. Wij eten eenmaal vlees. De oermens at rauw en gekookt door elkaar.
Hoevaak heb jij al gejaagd?quote:Op woensdag 6 november 2019 18:08 schreef Salvad0R het volgende:
"Als je voor je vlees zou moeten jagen, zou je veel minder vlees eten"
[ afbeelding ]
Hoe vaak ben jij al snachts naar het dichtstbijzijnde natuurwater gelopen om te drinken als je dorst had?! Dit soort reactiesquote:
Ik wacht je bronnen af. Ik kan niet op alles ter gelijk antwoorden.quote:Op woensdag 6 november 2019 18:48 schreef Intint het volgende:
[..]
Zal straks even zoeken naar de filmpjes als ik achter mijn laptop zit. Ga je ook nog in op de rest van wat ik zei ik pik je alleen deze 4% eruit?
Er is ook een fenomeen dat evolutie heet hé? De verre voorouders van de mens at rauw vlees net zoals apen dat doen. Met de tijd zijn we overgestapt naar gekookt vlees omdat dat makkelijker was om te verteren. Als de mens geen vlees gegeten zou hebben dan zouden we een super kleine brein hebben net zoals dieren(en vegans) die planteneters zijnquote:Op woensdag 6 november 2019 20:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dat zijn ten eerste veganisten die ook nog eens rauw eten en dan ook nog eens dieet verslaafden.
Er zijn talloze voorbeelden van zeer gezonde vegetariers. Vele mensen uit India doen dat al wat eeuwtjes zelfs...
Onze voorouders aten geen vlees, vlees en nog wat vlees.
Wil je het testen? Dan geef ik je het voordeel van een goed modern mes. Ga het maar proberen. Vraag dat konijn maar liefjes of hij voor je stil wil blijven staan.
Weet je waarom echte carnivoren zoals leeuwen en wolven een 'vouw' op hun buik hebben?
Zodat ze enorm uit kunnen zetten. Want ze moeten nu ze het hebben kilo's eten, want de kans dat ze dat elke dag lukt ligt verdomd dichtbij de 0.
[ afbeelding ]
Als wij eens per drie dagen wat eten gaat het niet zo best met ons. We kunnen wel eventjes daarmee overweg, maar niet lang. We verzwakken snel dan.
Voor de meeste carnivoren (iig zoogdieren) geld dat dat vaak voorkomt. Zelfs zij die ronduit gespecialiseerd zijn voor de jacht vissen erg vaak naast het net.
Prooidieren liggen niet in lapjes klaar in de supermarkt. Die zijn aangepast op niet opgegeten worden.
Als je een heel succesvolle jager bent vang je elke 5 keer iets als je heel erg je best doet. Waarbij dan ook nog eens geld dat wat je vangt niet vet en lui is. Zoals het vleesje wat je gewend bent.
De oerman at idd ook allerlei vormen van vlees. Hij moest wel.
Maar at vooral heel veel plantaardig. Ook geen pretje om te verzamelen, maar een fundament dat ze leven gaf.
Ons lichaam is aangepast op voornamelijk plantaardig voedsel. We zijn alleseters en kunnen ook wat met (zoogdier) vlees. Maar ideaal is het niet.
Dat klopt, de moderne Westerse mens eet veel te weinig vlees en vaak ook nog eens van erbarmelijke kwaliteit.quote:Op woensdag 6 november 2019 16:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Hou dus gewoon op met zeggen en denken dat onze vleesconsumptie prima is. Want dat is het niet.
Bij gebrek aan beter kunnen we, na langdurig cultiveren en bewerken middels koken of fermentatie inderdaad calorieën en soms zelfs wat voedingsstoffen verkrijgen uit plantaardige bronnen.quote:Op woensdag 6 november 2019 16:13 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
We zijn omnivoor.
Als jij een bruine beer ziet, denk je dan omnivoor of carnivoor?
ha gaaaaaaaaayquote:Op zaterdag 2 november 2019 18:22 schreef pferdfahrer het volgende:
Is ook prima te doen, als meer mensen gaan flexitarieen dan zal het ook goedkoper worden.
Een gebalanceerd (met name groente) dieet is belangrijk. Maar er is eigenlijk niets mis met elke dag vlees eten op gezondheidsgebied.quote:Op woensdag 6 november 2019 22:53 schreef Grems het volgende:
[..]
Bij gebrek aan beter kunnen we, na langdurig cultiveren en bewerken middels koken of fermentatie inderdaad calorieën en soms zelfs wat voedingsstoffen verkrijgen uit plantaardige bronnen.
Helaas heeft menig modern mens zich ervan laten overtuigen om dit schaarstedieet als acceptabel of zelfs wenselijk te zien, zelfs in tijden van overvloed.
Groente is in zijn geheel onnodig voor mensen. Doe eens wat noodzakelijke voedingsstoffen die enkel of voornamelijk in planten voorkomen. En toon ook even aan dat mensen daadwerkelijk toegang hebben tot die voedingsstoffen.quote:Op woensdag 6 november 2019 22:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Een gebalanceerd (met name groente) dieet is belangrijk.
Uiteraard.quote:Op woensdag 6 november 2019 22:56 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar er is eigenlijk niets mis met elke dag vlees eten op gezondheidsgebied.
Ascorbinezuur. Ff snel een voorbeeld.quote:Op woensdag 6 november 2019 23:00 schreef Grems het volgende:
[..]
Groente is in zijn geheel onnodig voor mensen. Doe eens wat noodzakelijke voedingsstoffen die enkel of voornamelijk in planten voorkomen. En toon ook even aan dat mensen daadwerkelijk toegang hebben tot die voedingsstoffen.
[..]
Uiteraard.
Prima verkrijgbaar uit orgaanvlees ( lever ) en maar in zeer beperkte mate noodzakelijk bij een gezond voedingspatroon.quote:Op woensdag 6 november 2019 23:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ascorbinezuur. Ff snel een voorbeeld.
Bron? Ook graag even een bron van wat de nadelige consequenties zijn van te weinig vlees?quote:Op woensdag 6 november 2019 22:48 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat klopt, de moderne Westerse mens eet veel te weinig vlees
Waarom zou dat niet kunnen? Kun je niet meer dan een paar zinnen typen? Waarom zou ik in Godsnaam dan wel moeite gaan doen?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:00 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik wacht je bronnen af. Ik kan niet op alles ter gelijk antwoorden.
Vitamine Cquote:Op woensdag 6 november 2019 23:08 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ascorbinezuur. Ff snel een voorbeeld.
Ons brein is gaan groeien nadat we eten zijn gaan koken, niet nadat we meer vlees gingen eten. Wanneer heeft voor het laatst een krokodil de Nobelprijs gewonnen?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:03 schreef Atak het volgende:
[..]
Er is ook een fenomeen dat evolutie heet hé? De verre voorouders van de mens at rauw vlees net zoals apen dat doen. Met de tijd zijn we overgestapt naar gekookt vlees omdat dat makkelijker was om te verteren. Als de mens geen vlees gegeten zou hebben dan zouden we een super kleine brein hebben net zoals dieren(en vegans) die planteneters zijn
Krokodillen zijn wel vrij succesvolquote:Op donderdag 7 november 2019 01:21 schreef Intint het volgende:
[..]
Ons brein is gaan groeien nadat we eten zijn gaan koken, niet nadat we meer vlees gingen eten. Wanneer heeft voor het laatst een krokodil de Nobelprijs gewonnen?
https://www.sciencedaily.com/releases/2019/02/190205161420.htmquote:Op donderdag 7 november 2019 01:21 schreef Intint het volgende:
[..]
Ons brein is gaan groeien nadat we eten zijn gaan koken, niet nadat we meer vlees gingen eten. Wanneer heeft voor het laatst een krokodil de Nobelprijs gewonnen?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5417583/quote:Op donderdag 7 november 2019 01:17 schreef Intint het volgende:
[..]
Bron? Ook graag even een bron van wat de nadelige consequenties zijn van te weinig vlees?
https://www.bodybuilding.(...)-mass-nutrition.htmlquote:Op vrijdag 8 november 2019 20:21 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
FOK!-reactie hierop: Arnold Schwarzenegger is gay en een Groenlinks-bakfiets hippie.![]()
Alsof mensen die elke dag vlees eten en van de vetzucht niet meer op hun benen kunnen staan een gezond voorbeeld zijn. Echt ook he ...
Ga eens kijken bij een KFC of Mc Donalds binnen, echt ook het toppunt van gezondheid, niet, die mensen die je daar binnen ziet waggelen.
Mijn opa van 96 is een notoire dronkaard, rookt al sinds zijn 14e en stopt een halve varkenskop in zijn soeppan.quote:Op vrijdag 8 november 2019 20:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Hoeveel mensen hier denken deze leeftijd te kunnen halen en ook nog eens gezond te zijn op deze leeftijd? Hij is nu 104 jaar oud.
quote:Op vrijdag 8 november 2019 20:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Hoeveel mensen hier denken deze leeftijd te kunnen halen en ook nog eens gezond te zijn op deze leeftijd? Hij is nu 104 jaar oud.
Vezels.quote:Op woensdag 6 november 2019 23:00 schreef Grems het volgende:
[..]
Groente is in zijn geheel onnodig voor mensen. Doe eens wat noodzakelijke voedingsstoffen die enkel of voornamelijk in planten voorkomen. En toon ook even aan dat mensen daadwerkelijk toegang hebben tot die voedingsstoffen.
[..]
Uiteraard.
Schatje van me, ik kan je beloven dat dit andersom veel zwaarder geld.quote:
https://jandonline.org/article/S2212-2672(15)01743-8/fulltextquote:Op zaterdag 9 november 2019 08:48 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Vezels.
Zonder vezels werken je darmen niet optimaal. Gaat je darmgezondheid achteruit.
Onbalans in je bacterie leven daar wat talloze problemen op kan leveren.
Je opname systeem is aangepast op voldoende plantaardig eten. Doe je dat niet dan verstoor je je opname systeem waardoor je ook al dat goede uit vlees minder goed kan opnemen.
1 van de factoren die meespelen in bv een vitamine b12 tekort bij wel vlees eters is een tekort aan vezels. Een verstoord opnamesysteem.
quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:40 schreef Grems het volgende:
[..]
https://jandonline.org/article/S2212-2672(15)01743-8/fulltext
Although fiber is derived from one of the macronutrients, the absence of a deficiency state prevents it from being considered an essential nutrient.
Jammer maar helaas.
Daarnaast kregen onze voorouders veel meer vezels binnen (100-250g). Mensen hebben nog nooit zo weinig vezels gegeten als nu (12g).quote:The recommendation for fiber is not new and has not changed despite the advances that have been made regarding how it is quantified, yet many Americans are still falling short. The Executive Summary Scientific Report of the 2015 Dietary Guidelines Advisory Committee acknowledges fiber as a shortfall nutrient and considers it to be a “nutrient of public health concern [due to the] adverse health outcomes” relative to its underconsumption.5
Although the classification of fiber may need to be further clarified in the future, it is currently known that foods that are naturally good sources of fiber contribute to the nutrient adequacy of a person’s diet and are vital to good health. Promoting an overall healthy dietary pattern that includes a variety of fiber sources, especially fruits, vegetables, whole grains, legumes, nuts, and seeds, will help Americans achieve the daily recommended amount for dietary fiber and fulfill other important nutrient requirements while helping to lower their risk for some chronic diseases.
https://nutritionfacts.or(...)ition-and-dietetics/quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:40 schreef Grems het volgende:
[..]
Although fiber is derived from one of the macronutrients, the absence of a deficiency state prevents it from being considered an essential nutrient.
Jammer maar helaas.
Zoek een paar goede recepten op met zwarte bonen, linzen, tofu, kikkererwten, of andere bonen en peulvruchten. Vaak veel lekkerder en goedkoper.quote:Op zaterdag 9 november 2019 12:51 schreef Oblomov12345 het volgende:
Elke keer probeer ik het weer, dat vegetarische ''vlees''. Ik wil het lekker vinden, beter voor milieu enzo. Maar man wat een smerige rotzooi is dat toch zeg.![]()
Dan eet ik nog liever geen vlees.
De armste mensen ter wereld eten het minste vlees. Vlees is juist een luxeproduct.quote:Op woensdag 6 november 2019 14:00 schreef Salvad0R het volgende:
Ik durf het eigenlijk niet meer, maar vooruit, ik zal het een kans geven..quote:Op zaterdag 9 november 2019 13:48 schreef Case4891 het volgende:
[..]
Zoek een paar goede recepten op met zwarte bonen, linzen, tofu, kikkererwten, of andere bonen en peulvruchten. Vaak veel lekkerder en goedkoper.
Dit is dan wellicht een veilige optie:quote:Op zaterdag 9 november 2019 13:52 schreef Oblomov12345 het volgende:
[..]
Ik durf het eigenlijk niet meer, maar vooruit, ik zal het een kans geven..
Ik zou willen zeggen lees je eigen artikel eens, maar dat is al gedaan.quote:Op zaterdag 9 november 2019 10:40 schreef Grems het volgende:
[..]
Jammer maar helaas.
Ziet er lekker uit, maar is voor velen al best ingewkkeld.quote:Op zaterdag 9 november 2019 14:13 schreef Case4891 het volgende:
[..]
Dit is dan wellicht een veilige optie:
In dit recept worden wel veel losse kruiden gebruikt (turmeric, mustard seeds, coriander, cumin, fenugreek) maar deze zijn ook te vervangen door een vergelijkbare hoeveelheid kerriepoeder.
Bron?quote:Op zaterdag 9 november 2019 16:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Zonder voldoende vezelfs is opname van goede voedingsstoffen verminderd of zelfs onmogelijk.
Welke nadelige gevolgen, met bron graag.quote:Op zaterdag 9 november 2019 16:34 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Kan je antwoorden met inuit die van oorsprong voornamelijk vlees aten door barre omstandigheden. Maar feit is dat dat niet heel gunstig was, een stevige aanpassingen met nadelige gevolgen was. Moest, maar niet ideaal.
Nogmaals.
Zelfs leeuwen redden het niet op spiervlees alleen. Waarom denk je dat mensen dat wel kunnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |