abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 januari 2003 @ 19:15:33 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_7841991
Kent iemand dit hotel met waterparadijs? Wij gaan er in september heen. Het ziet er allemaal erg goed uit 4 sterren all-in hotel met gratis toegang tot het zwemparadijs, met veel glijbanen en allerlei attracties op watergebied.

Aquafantasy

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_7843039
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 19:15 schreef Rewimo het volgende:
Kent iemand dit hotel met waterparadijs? Wij gaan er in september heen. Het ziet er allemaal erg goed uit 4 sterren all-in hotel met gratis toegang tot het zwemparadijs, met veel glijbanen en allerlei attracties op watergebied.

Aquafantasy

Nee, sorry het park ken ik niet, ben ook nog nooit in Kusadassi geweest maar ook daar zullen we eens heen gaan. Ziet er allemaal wel heel erg mooi uit zeg dat hotel!!! Vertel je na de vakantie hoe het geweest is?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 januari 2003 @ 20:27:15 #3
13151 crew  Rewimo
pi_7843135
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 20:21 schreef quincy het volgende:

[..]

Nee, sorry het park ken ik niet, ben ook nog nooit in Kusadassi geweest maar ook daar zullen we eens heen gaan. Ziet er allemaal wel heel erg mooi uit zeg dat hotel!!! Vertel je na de vakantie hoe het geweest is?

Ja, doe ik Maar dat wordt wel begin oktober dan Kusadasi kan ik je zeer aanbevelen trouwens. Een van de leukste Turkse plaatsen vind ik.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 12 januari 2003 @ 21:10:10 #4
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_7861692
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 20:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, doe ik Maar dat wordt wel begin oktober dan Kusadasi kan ik je zeer aanbevelen trouwens. Een van de leukste Turkse plaatsen vind ik.

Beetje off-topic misschien, ik heb 2 seizoenen in Kusadasi gewerkt! :)Maar ehm, nee sorry, ik ken het niet. Kusadasi is inderdaad de leukste Turkse badplaats vind ik...
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  maandag 13 januari 2003 @ 14:39:21 #5
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_7873337
Ik ken het wel, ben er ook geweest, in het park dan, maar het is niet veel bijzonders. Leuk voor een middagje of 2 maar verder niet. Als het warm is, is het niet uit te houden op de stenen, dus draag slippers.

Kusadasi is mooi, en de natuur eromheen is ook super.

Do's:
-boottoch naar rustige baaitjes...
-Efese: NIET georganiseerd doen, maar zelf een dolmus pakken naar het dorpje erbij en vanaf daar een taxi. Dat scheelt VEEL geld. Vergeet ook je studentenkaart niet hier, want dat scheelt veel geld. Overal in Turkije eigenlijk.
-Onderhandelen, onderhandelen onderhandelen...
-Cocktails drinken tijdens happy hour :-)
-Kroegentocht van de 24....met VEEL shooters

Dont's:
-Spullen kopen bij de aanlegsteiger voor de cruise-schepen
-Niet onderhandelen
-Eten bij 24, met de NL -eigenaar. Niet echt bijzonder, en niet lekker.

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 januari 2003 @ 19:23:49 #6
13151 crew  Rewimo
pi_7878451
quote:
Op maandag 13 januari 2003 14:39 schreef SnuggLe het volgende:
Ik ken het wel, ben er ook geweest, in het park dan, maar het is niet veel bijzonders. Leuk voor een middagje of 2 maar verder niet. Als het warm is, is het niet uit te houden op de stenen, dus draag slippers.

Goeie tip, die zullen we meenemen

Kusadasi is mooi, en de natuur eromheen is ook super.

Dat weet ik

Do's:
-boottoch naar rustige baaitjes...

Niet handig met een klein mannetje, wel leuk

-Efese: NIET georganiseerd doen, maar zelf een dolmus pakken naar het dorpje erbij en vanaf daar een taxi. Dat scheelt VEEL geld. Vergeet ook je studentenkaart niet hier, want dat scheelt veel geld. Overal in Turkije eigenlijk.

We studeren helaas niet meer... Ik ben al een aantal keren in Turkije geweest, "zelf doen" scheelt inderdaad een hoop geld. Kijk trouwens ook uit voor verkopers van "oudheden" bij Efese. Je wordt genept waar je bijstaat!

-Onderhandelen, onderhandelen onderhandelen...

Ja, leuke sport

-Cocktails drinken tijdens happy hour :-)

We zitten all-in, bovendien drinken we nauwelijks

-Kroegentocht van de 24....met VEEL shooters

Zie hierboven

Dont's:
-Spullen kopen bij de aanlegsteiger voor de cruise-schepen

Niet verstandig idd

-Niet onderhandelen

Zie boven

-Eten bij 24, met de NL -eigenaar. Niet echt bijzonder, en niet lekker.

Zullen we niet doen. Ik eet liever echt Turks

Bedankt voor je tips! Wat het waterpark betreft, zien we wel. We hebben een klein mannetje (dan bijna 3) dat gek is op water, dus het wordt vast leuk
pi_9705770
Even de topictitel aangepast, dan kan dit topic hier ook mooi bij: Marbel Hotel
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 april 2003 @ 20:57:50 #8
13151 crew  Rewimo
pi_9706123
quote:
Op donderdag 10 april 2003 20:36 schreef YPPY het volgende:
Even de topictitel aangepast, dan kan dit topic hier ook mooi bij: Marbel Hotel
Jij bemoeit je ook overal mee hè?
pi_9706194
quote:
Op donderdag 10 april 2003 20:57 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Jij bemoeit je ook overal mee hè?

Ja. Nu gaat jouw topic extra lang mee, ben je vast trots op.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 april 2003 @ 21:03:54 #10
13151 crew  Rewimo
pi_9706210
quote:
Op donderdag 10 april 2003 21:02 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ja. Nu gaat jouw topic extra lang mee, ben je vast trots op.

Da's waar Zo kan ie nog maaaaaaaaaaanden mee
pi_9706419
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 20:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nou als ik m'n vriend zover krijg dan gaan we begin mei naar Kusadasi, ik heb hotel Marbel uitgekozen. Ziet er erg mooi uit zeg 4**** sterren hotel all inclusive en niet al te duur. Wat wil je nog meer?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 april 2003 @ 21:14:38 #12
13151 crew  Rewimo
pi_9706450
quote:
Op donderdag 10 april 2003 21:13 schreef quincy het volgende:

[..]

Nou als ik m'n vriend zover krijg dan gaan we begin mei naar Kusadasi, ik heb hotel Marbel uitgekozen. Ziet er erg mooi uit zeg 4**** sterren hotel all inclusive en niet al te duur. Wat wil je nog meer?

Waar ligt dat hotel ongeveer?
pi_9725086
quote:
Op donderdag 10 april 2003 21:14 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Waar ligt dat hotel ongeveer?

Het hotel ligt 1,5 km. van het strand en 1,5km van het centrum. Waar het precies ligt in Kasadasi weet ik verder niet.
pi_9725845
Hier volgt een aantal foto's van Kusadasi

pi_9725999
Dank je wel!!!!! Zijn die standen daar zo mooi wit? Hebben ze niet zoals in Alanya en Gumbet van die stenen?
pi_9726139
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 20:47 schreef quincy het volgende:
Dank je wel!!!!! Zijn die standen daar zo mooi wit? Hebben ze niet zoals in Alanya en Gumbet van die stenen?
Weet ik eigenlijk niet. De foto's die ik heb van Kusadasi laten allemaal witte stranden zien. Maar ik dacht dat Marmaris, Fethiye en Kusadasi witte stranden hadden en Bodrum en Alanya kiezensteentjes.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 14 april 2003 @ 20:29:14 #17
13151 crew  Rewimo
pi_9777990
Kusadasi heeft inderdaad zandstrand, niet zo gek breed maar wel mooi

edit: foto toegevoegd

pi_9838200
Ik ga deze zomer ook naar kusadasi --> appartement Golden Moon, van 23 juli tot en met 5 augustus, vet zin in dik feesten
als je bij me weggaat mag ik dan met je mee
pi_10013691
quote:
Op maandag 14 april 2003 20:29 schreef Rewimo het volgende:
Kusadasi heeft inderdaad zandstrand, niet zo gek breed maar wel mooi

[afbeelding]

edit: foto toegevoegd

Rewimo, welk hotel zat je toen deze foto werd genomen? Ik herken de omgeving iig.
I'm dead Pete. Dead people don't like company. (Johnny Quid)
pi_10013786
hehe daar heb ik nog gelegen
pi_10013881
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 20:47 schreef quincy het volgende:
Nope, ik ben er vorig jaar ook geweest, super mega heerlijk daar! Supestranden! S'avonds lekkere barretjes en overdag heerlijke witte stranden met stijle bergen naast je in de verte.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 april 2003 @ 20:24:39 #22
13151 crew  Rewimo
pi_10015219
quote:
Op vrijdag 25 april 2003 19:02 schreef exec het volgende:

[..]

Rewimo, welk hotel zat je toen deze foto werd genomen? Ik herken de omgeving iig.

Dat was Tusan Beach
  vrijdag 16 mei 2003 @ 13:01:37 #23
10358 TequiLa
TequiLa is the Devils Sweat...
pi_10471459
Wij zitten erover te denken om met z'n 8en naar hotel Marbel te gaan in Kusadasi. Het gaat vooral om strand en goed stappen. Iemand ervaringen met hotel en / of plaats? Thanx!
TequiLa aka Flow --> Jimmy Loo --> Flowing Productions --> Flowsplace --> Club KRANG
  zondag 25 mei 2003 @ 15:49:43 #24
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_10668085
Kan iemand me vertellen wat het voltage is in Turkije? En heb je daar dezelfde stopcontacten als in Nederland of heb ik een wereldstekker nodig? Ik ga namelijk samen met m'n vriend over 1,5 week naar Kusadasi.
pi_10668175
quote:
Op zondag 25 mei 2003 15:49 schreef dutchdevil het volgende:
Kan iemand me vertellen wat het voltage is in Turkije? En heb je daar dezelfde stopcontacten als in Nederland of heb ik een wereldstekker nodig? Ik ga namelijk samen met m'n vriend over 1,5 week naar Kusadasi.
Het is hetzelfde als in Nederland, 220 volt.
pi_10712024
Ik ga deze zomer ook naar Kusadasi. Het hotel waar ik heen ga heet Hotel Grand Blue Sky. Iemand ooit geweest of ooit iets over gehoord?
Ter info:
http://www.kusadasihotels.com/bluesky/

Ik wil tijdens mijn vakantie niet alleen liggen bakken en feesten, maar graag ook veel ondermenen of bezichtigen. Heeft iemand behalve de boottocht naar rustige baaitjes nog meer tips voor mij?? Iets wat wel de moeite waard.

Bedankt!

pi_10821095
Grand Blue Sky! Daar ga ik eind juni ook heen! Wanneer ga jij?
Erg leuk die website met 360 gr. rondkijken! Ben ook erg benieuwd naar reactie van mensen die er geweest zijn!
"Wat zullen de sterren wensen, bij het zien van al die vallende mensen..."
pi_10827740
Ik vertrek 13 juli, dus ik denk dat we elkaar net gaan mislopen
Maar ben benieuwd naar wat je ervan vind, laat maar weten tegen die tijd! Ben je van plan veel te gaan doen of weet je het nog niet?
pi_10828183
Ik laat het je zeker even weten, ik kom 8 juli weer terug dus dat moet nog wel lukken tussendoor.
Ik ben eigenlijk van plan om van alles wat te gaan doen, paar daagjes strand, paar daagjes cultureel en als het allemaal lukt wil ik ook (voor 't eerst) duiklessen nemen (maar weet niet of dat daar kan/geschikt/leuk/te betalen e.d. is...).
Ben ook wel van plan om 's avonds de Bar Street te gaan bekijken, zal wel niet echt ruig worden want ik ga samen met mijn vriend en dan houdt het bij een paar cocktailtjes drinken wel weer op natuurlijk!
  maandag 16 juni 2003 @ 17:47:25 #30
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_11148067
Nou ik heb net geboekt!

Van 22 juli tot 5 augustus ben ik daar met ivetje onder de pannen.

Nu is mijn vraag, iemand ervaringen daar in de buurt qua bezienswaardigheden of dingen waar we ECHT heen moeten gaan?

We gaan trouwens via Toerkoop met OAD en vliegen Martinair en naar hotel Merit Sunset Holiday Village (all-in).

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  maandag 16 juni 2003 @ 18:29:29 #31
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_11148936
Kom zelf net terug uit Kusadasi.
Ben daar 13 dagen geweest met Neckermann. Verbleef op basis van All-In in het Egeria Beach Club Hotel (ligt in Davutlar, vlak buiten Kusadasi). Hadden een hittegolf, aantal dagen 38 graden en 1 dag 42 graden. Maar dat is goed uit te houden. Andere hitte dan in nederland.

Excursies die je daar ter plaatse kon doen was niet echt wat (heb het zelf ook niet gedaan maar heb verhalen gehoord van mensen die wel excursies hebben geboekt). Onder andere excursies naar Samos (2 uur met de boot dan daar even rondlopen, ben je ff in griekenland geweest en dan weer terug voor ca. 40 euro p.p.).

Ook de excursie naar Pammukkale schijnt niet echt fantastisch te zijn. Iemand die daar op excursie naar toe ging vertelde dat de originele kalkbaden zo vervuild zijn dat ze zelf maar nieuwe hebben gemaakt waar gewoon leidingwater doorheenloopt. En daar zit je dan ook 4 uur voor in de bus (2 uur heen, 2 uur terug) :S

Maar ja, voor de rest is het wel leuk. Altijd leuk om te doen is een dagje naar een Aquapark (Aqua Fantasy of Adaland, liggen bij elkaar in de buurt, entree voor Adaland is 20 euro/33 miljoen lira per persoon)
En ja, goedkoop (nep)merkkleding inslaan is altijd leuk

pi_11239185
quote:
Maar ja, voor de rest is het wel leuk. Altijd leuk om te doen is een dagje naar een Aquapark (Aqua Fantasy of Adaland, liggen bij elkaar in de buurt, entree voor Adaland is 20 euro/33 miljoen lira per persoon)
En ja, goedkoop (nep)merkkleding inslaan is altijd leuk
Welk park is het leukste Aqua Fantasy of Adaland? Voor mensen van rond de 25 ZONDER kids?
  vrijdag 20 juni 2003 @ 11:48:07 #33
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11242083
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 09:40 schreef Tientje het volgende:

[..]

Welk park is het leukste Aqua Fantasy of Adaland? Voor mensen van rond de 25 ZONDER kids?

Persoonlijk jvond ik ADALAND leuker Super GROOT!!
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_11243280
quote:
Persoonlijk jvond ik ADALAND leuker Super GROOT!!
En dat moeten we hebben! Dank je wel!
  vrijdag 20 juni 2003 @ 14:18:51 #35
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_11246023
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 12:29 schreef Tientje het volgende:

[..]

En dat moeten we hebben! Dank je wel!

Nou ja, ligt eraan wat je onder groot verstaat. Volgens m'n vriend waren de parken in Spanje groter.
Voor meer informatie over Adaland:
http://www.adaland.com/contact.htm

Maar als je er bent, zeker de SideWinder proberen ! Echt gaaf ! (alhoewel ik moet toegeven dat ik in eerste instantie het niet zag zitten om van die glijbaan te gaan )

vrijdag 20 juni 2003 @ 23:06:59 #36
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_11258608
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 14:18 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Nou ja, ligt eraan wat je onder groot verstaat. Volgens m'n vriend waren de parken in Spanje groter.
Voor meer informatie over Adaland:
http://www.adaland.com/contact.htm

Maar als je er bent, zeker de SideWinder proberen ! Echt gaaf ! (alhoewel ik moet toegeven dat ik in eerste instantie het niet zag zitten om van die glijbaan te gaan )

Same here! Maar daarna konden ze mij er niet meer van af krijgen!
Je moet echt alles proberen! Gewoon doen en niet nadenken! Ze zijn echt allemaal superleuk!
.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_11571944
quote:
Op vrijdag 11 april 2003 19:53 schreef quincy het volgende:

[..]

Het hotel ligt 1,5 km. van het strand en 1,5km van het centrum. Waar het precies ligt in Kasadasi weet ik verder niet.

ik ga ook naar hotel marbel all-inclusive "BIRAAAA "
ik ga woensdag de 9 e al weg voor 2 weken, ben erg benieuwd
zijn er nog meer hier die daar heen gaan?
pi_11731979
Ben van plan om in augustus naar Kusadasi te gaan. Kent iemand het hotel Club Lion of ben je er al eens geweest, dan hoor ik graag jullie mening erover. Denk er nl over om voor dat hotel te boeken.
pi_11737424
We zijn in 2000 in Kusadasi geweest; het strand was daar toen zeker niet wit en aan de smalle kant (misschien is dat inmiddels veranderd).
Toen was het vertier meer in het centrum te zoeken, de boulevard viel wel mee. Voor mooie stranden en perfect en verrassend helder zwemwater moet je in het verderop gelegen Millipark zijn (nationaal park, 15 min. per Dolmus), je hebt daar de keus uit verschillende stranden, van zand tot kiezel en rots.

Blijf qua kopen idd weg uit de buurt van alles wat met de cruiseschepen te maken heeft, deze shops zijn er alleen op uit om de vaak meer gefortuneerde passagiers van deze schepen flink te melken. Ephese is een must; is naar ik meen de grootste opgraving ter wereld, absoluut de moeite waard (houd rekening met de hitte aldaar op een zonnige dag).
De excursie naar het Griekse Samos was ook leuk, zeker doen.

Naast de visafslag ligt een goed, maar redelijk prijzig visrestaurant waar Julio Iglesias ook wel eens schijnt te komen.

We zijn zelf niet in Adaland geweest, maar het zag er wel leuk uit, groots opgezet, perfect voor kinderen.

dinsdag 15 juli 2003 @ 13:10:59 #40
16976 Fling
Fan o' man
pi_11784298
Ik overweeg om een weekje Kusadasi te doen in september met een vriendin en hoop dat degenen die al geweest zijn (heb er toch al een paar geteld in dit topic die het er alweer op hebben zitten nu ) wat vragen kunnen beantwoorden.

1) Wat voor publiek komt er in Kusadasi? Welke leeftijd en uit welke landen? Ik ben zelf 28 Ga ik me oud voelen daar omdat er vooral 18-jarigen rondlopen of gaat dat meevallen? En verder; veel Nederlanders, Duitsers, Engelsen?
Kan je er sowieso een beetje leuk stappen? Leuke bars & disco's of alleen suffende 40-ers die op een terras naar een Julio-wannabee zitten te luisteren?

2) Waar moet ik op letten bij het boeken van een hotel? Ofwel: Is goed zwenbad noodzakelijk omdat er nauwelijks strand is? Is het mogelijk om zowel dichtbij strand als dichtbij centrum te zitten?

3) Welke reisorganisatie heeft voordelige reizen naar Kusadasi in z'n portefeuille? Volgens mij is het nog niet zo razend populair als Marmaris/Bodrum/etc; waar kan ik het beste boeken? Enneh... Nog aanraders in de categorie: centrale lokatie, luxe, mooi zwembad (en misschien) all-inc?

Alvast hartelijk dank want ik zie door de bomen het bos niet meer

Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  woensdag 6 augustus 2003 @ 14:21:31 #41
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_12257033
Nou wij zijn net terug uit Kusadasi (vannacht om 01:22 geland) en het was meer dan geweldig!

We zaten in Merit Sunset Holiday Village, op basis van All-Inclusive en dat was zeker een aanrader. Goede kamers, goede airco, goede voorzieningen en erg leuk, goed en gezellig personeel! Het enige minpunt was de bar die om 23:45 dichtging en de discotheek te warm was (graad of 40 tot 45) en we daar dus niet kwamen. Voor de rest alles perfect!!!

Zijn naar Efeze geweest en Aqualand, wat zeer zeker een aanrader is! Erg goed te doen!

Stranden zijn er wel, we zijn op Ladies Beach geweest maar dat zoog aan alle kanten, 2 meter strand ofzo met 3 rijen dik ligstoelen en verder niets. Dag erna naar Kustur Beach (per Dolmus uiteraard) gegaan en daar was het een stuk beter. Lekker rustig en overal gratis van die parasolletjes en alles in de buurt. Zandstrand tot in de zee, dus je kon ook fatsoenlijk de zee in lopen om te zwemmen/dobberen/etc. Dat was zeer zeker een aanrader!

Voor de rest, pas op met de cruiseschepen, de prijzen verdrievoudigen dan!

Tevens een leuk cafe/restaurant/etc. in Kusadasi was het A-1 restaurant met Nederlandse eigenaar Rob, was erg gezellig en goed betaalbaar!

Wij hebben het in ieder geval erg naar ons zin gehad, en balen dat we weer thuiszijn

pi_12262829
He grappig. heb ik waarschijnlijk met jou in het vliegtuig gezeten ! Vloog je ook met martinair? Ik ben ook net terug van 2 weken kusadasi.

Ik heb het ook aardig naar mijn zin gehad. Ik was met 3 vrienden en we zaten in appartement Golden Moon (altinay). Het centrum was 10 minuutjes lopen, wel een errug stijl weggetje (was minder na het uitgaan).

Echt lekker eten daar in Turkije. A-1 is inderdaad een goed restaurant, erg gezellig. Je zou niet verwachten dat er zo een binnenplaatsje achter zit. Rob is ook wel een aardige gozer ja. Ben er 2 keer geweest om te eten en 1 keer omdat de kroegentocht daar begon.

Ook lekker eten had je naast Jimmy's Irish bar. Een wat kleiner tentje op de hoek maar wel errug lekker.

Het uitgaan was wel aardig. Vond de barstreet wel gezelliger dan het oudere gedeelte waar de kroegentocht was. De leukste tent vond ik ook jimmy's bar. Leuke muziek en lachuh om die dronken mensen uit engeland, schotland en ierland. Personeel hier was ook erg vriendelijk.

Ben ook nog naar efese en een turksbadhuis geweest. Was allebei erg leuk. Efese vooral indrukwekkend en het badhuis gewoon leuk om een keer meegemaakt te hebben.

Tot zo ver een klein verslagje van mijn Kusadasi-vakantie.

woensdag 6 augustus 2003 @ 19:09:45 #43
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_12263169
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 18:47 schreef danerit het volgende:
He grappig. heb ik waarschijnlijk met jou in het vliegtuig gezeten ! Vloog je ook met martinair? Ik ben ook net terug van 2 weken kusadasi.
Jah wij ook Martinair, 2 weken Vlucht MP142. Op de heenweg MP141 met 2,5 uur vertraging.

Maar zeg is wie je bent op die foto dan, misschien kom je wel bekend voor

pi_12265109
Wie van de fokkers heeft deze zomer in het Marbel hotel gezeten??
pi_12266259
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 19:09 schreef thaduck het volgende:

[..]

Jah wij ook Martinair, 2 weken Vlucht MP142. Op de heenweg MP141 met 2,5 uur vertraging.

Maar zeg is wie je bent op die foto dan, misschien kom je wel bekend voor

ja ik zat in de zelfde vluchten. nee dat is het personeel van jimmy's sta ik niet bij. ik zat op de terugweg achterin het vliegtuig rij 44 stoel f.
  donderdag 7 augustus 2003 @ 23:50:16 #46
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_12291684
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 22:00 schreef danerit het volgende:

[..]

ja ik zat in de zelfde vluchten. nee dat is het personeel van jimmy's sta ik niet bij. ik zat op de terugweg achterin het vliegtuig rij 44 stoel f.

whehe wij zaten rij 38 dit keer, heen 39. Je was toch niet toevallig 1 van die gasten die naast me op de stoel kwam zitten om hem uit te proberen offie wel lekker zat? (dat waren 3 vrienden volgens mij nl.)
pi_12308792
nee sorry dat was ik niet. maar waar zat jij in kusadasi. want bij ons liep er ook iemand met een utrecht shirt rond. misschien was jij dat wel
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 20:11:17 #48
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_12309389
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:44 schreef danerit het volgende:
nee sorry dat was ik niet. maar waar zat jij in kusadasi. want bij ons liep er ook iemand met een utrecht shirt rond. misschien was jij dat wel
Nee da was ik nie Wij zaten in Merit Sunset Holiday Village net buiten Kusadasi.

Die gozer die jij bedoeld zat in het midden van het vliegtuig op rij 36 of 37 volgens mij. Was wel aardige gozer, maar die vrienden van hem........

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 26 augustus 2003 @ 21:34:34 #49
13151 crew  Rewimo
pi_12741101
Wij hebben onze tickets gekregen.

We vliegen naar Izmir Top, vorig jaar vlogen we naar Bodrum, da's verder vliegen en dan weer een heel stuk terug met de bus

Maar we vliegen pas om 20.30 uur, en da's niet fijn met een peuter van 2 We landen dan (als alles volgens schema gaat) om 0.50 lokale tijd en met een beetje mazzel zijn we dan rond 3 uur in het hotel...

Terug vliegen we om 16.45 en zijn dan om 19.30 op Schiphol, dat is goed te doen gelukkig.

donderdag 4 september 2003 @ 00:24:19 #50
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_12929425
Leuk om te horen dat iedereen het naar zijn zin had in Turkije
  donderdag 4 september 2003 @ 00:25:45 #51
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_12929441
quote:
Op donderdag 4 september 2003 00:24 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Gokje, je bent Turks?
  donderdag 4 september 2003 @ 00:34:59 #52
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_12929588
quote:
Op donderdag 4 september 2003 00:25 schreef thaduck het volgende:

[..]

Gokje, je bent Turks?

Ja, gedeeltelijk
Ik vind het gewoon leuk om te horen dat Hollanders zich helemaal laten gaan in Turkije en achteraf blij terugkomen van hun welverdiende zomervakantie. Zo heb ik een hoop mensen geholpen in Turkije en achteraf zeer mooie vriendschappen aan overgehouden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 4 september 2003 @ 09:32:00 #53
13151 crew  Rewimo
pi_12932185
quote:
Op donderdag 4 september 2003 00:24 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Wij moeten nog Maar ik ga nu al voor de zevende keer of zo, dus je kunt wel zeggen dat het me bevalt ja
pi_13314462
Wie kent hotel Grand Blue Sky? Ik ga er over 3 weken naartoe en was benieuwd naar ervaringen van anderen.
  zondag 28 september 2003 @ 14:55:44 #55
3498 Barb
Graduated Fool
pi_13497685
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 14:21 schreef thaduck het volgende:
Nou wij zijn net terug uit Kusadasi (vannacht om 01:22 geland) en het was meer dan geweldig!

We zaten in Merit Sunset Holiday Village, op basis van All-Inclusive en dat was zeker een aanrader. Goede kamers, goede airco, goede voorzieningen en erg leuk, goed en gezellig personeel! Het enige minpunt was de bar die om 23:45 dichtging en de discotheek te warm was (graad of 40 tot 45) en we daar dus niet kwamen. Voor de rest

Da's mooi m te lezen, want ik vertrek dinsdag naar dat hotel, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 28 september 2003 @ 19:09:10 #56
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_13503833
quote:
Op zondag 28 september 2003 14:55 schreef Barb het volgende:

[..]

Da's mooi m te lezen, want ik vertrek dinsdag naar dat hotel, .

* thaduck en ivetje wensen je bij deze al veel plezier!

Ivetje eigenlijk minder, want die wil terug

Ennuh, de fotograaf is een eikol daar! en de oude vent in de Sunset bar is lachen, maar pas op met bestellen anders krijg je 90% pure votka (zo schrijven ze het in Turkije ) in je glas en 2 druppels cola

zondag 28 september 2003 @ 23:54:46 #57
3498 Barb
Graduated Fool
pi_13511337
quote:
Op zondag 28 september 2003 19:09 schreef thaduck het volgende:
pas op met bestellen anders krijg je 90% pure votka (zo schrijven ze het in Turkije ) in je glas en 2 druppels cola
Da's precies zoals ik em graag wil hebben, .
When I rush it hits me
  maandag 29 september 2003 @ 00:26:28 #58
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_13511729
quote:
Op zondag 28 september 2003 23:54 schreef Barb het volgende:

[..]

Da's precies zoals ik em graag wil hebben, .

Geloof mij (ervaren vodka drinker ) je maag gaat PIJN doen! Die vodka (votka dus) daar gebruiken ze ook om de bar schoon te maken whehehehe

Kweet niet of je je kamernummer al weet, maar wij zatten in 331, dat is erhmm tegenover het winkeltje met overgroeid dak en dan 1e gebouw helemaal bovenin. Moet je maar ff kijken, op de folder enzo staat ook het balkon waar wij zaten

Tevens, als die er nog is hoor, de hamburgerbakker is een verdraaid toffe gozer! Als degene er staat die er bij ons stond, geef hem een paar peuken en hij maakt superrrgrote ijsjes voor je en je hoeft niet in de rij te staan voor je hamburgers/friet en ijs! Dan kan je gewoon lekker gaan zitten en roept ie wel als ie ze klaar heb voor je

En pas op met de fotomeneer (heb um niet zo 123 bij de hand op de foto helaas ) als je eenmaal met um meegaat naar Kusadasi dan gaat ie hele vakantie aan je hangen!!

Voor de rest (algemene Turkije tip!): strooi met miljoenen! Op je kussen bij weggaan, bij de bagagejongens, etc. etc. Ze doen echt ALLES voor je dan!

Top personeel en accomodatie in mijn ogen daar!

maandag 29 september 2003 @ 00:33:57 #59
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_13511809
Ff fototje gezocht en wat nummers erbij:

1. Kamer waar wij zaten, helemaal bovenop
2. Sunset bar, lekkel lekkel
3. Lift naar het strand (let op: kraakt en piept )
4. Winkeltje

Veel plezier!

maandag 29 september 2003 @ 10:30:11 #60
3498 Barb
Graduated Fool
pi_13514759
quote:
Op maandag 29 september 2003 00:33 schreef thaduck het volgende:
Veel plezier!
Thx .
When I rush it hits me
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 september 2003 @ 13:21:47 #61
13151 crew  Rewimo
pi_13518595
Hallo allemaal, groetjes vanuit een superzonnig Kusadasi Wij genieten er heel erg van hier, met een groot waterpark naast de deur

Rewimo, qltel en Christan!

maandag 29 september 2003 @ 20:29:28 #62
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_13529295
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:21 schreef Rewimo het volgende:
Hallo allemaal, groetjes vanuit een superzonnig Kusadasi Wij genieten er heel erg van hier, met een groot waterpark naast de deur

Rewimo, qltel en Christan!

Vreselijk figuur!

Adaland?

maandag 29 september 2003 @ 21:06:15 #63
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_13530165
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:29 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Vreselijk figuur!

Adaland?

Of Aquafantasy

Doe Rob van het 1A restaurant/bar de groeten btw

pi_13530681
Hmm turkije, ik zoek ook nog een vakantie bestemming op vertrekdatum 10,11 of 12 oktober voor 8 dagen. Ik vroeg mij af of het dan nog wel een beetje gezellig druk is in de bekendere plaatsen in Turkije. Hoe is het weer normaal rond deze tijd, kan er nog in zee gezwommen worden zonder enorm kou te lijden en hoe zijn de mensen in Turkije (opdringerig of juist heel vriendelijk) . Zijn de meeste voorzieningen rond deze tijd nog open, bijvoorbeeld barretjes, zwembad, eettentjes..?
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 oktober 2003 @ 22:15:34 #65
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_13675760
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:29 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Vreselijk figuur!

Adaland?

Nope, Aqua Fantasy. Erg leuk/mooi hotel en vreselijk leuk waterpark. (we zijn dus net een dagje terug en willen nu eigelijk alweer terugvliegen.. )
  zondag 5 oktober 2003 @ 22:52:57 #66
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_13677014
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 22:15 schreef qltel het volgende:

[..]

Nope, Aqua Fantasy. Erg leuk/mooi hotel en vreselijk leuk waterpark. (we zijn dus net een dagje terug en willen nu eigelijk alweer terugvliegen.. )

Mooi - dan ga ik meteen me spullen inpakken want ik wil ook mee
  maandag 6 oktober 2003 @ 10:29:37 #67
3498 Barb
Graduated Fool
pi_13683040
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:06 schreef thaduck het volgende:
Doe Rob van het 1A restaurant/bar de groeten btw
Rob word vast gestoord van al die groeten van vage internetfiguren die ie krijgt, .

Maar ... leuke man inderdaad. Fijn ook, om een beetje niet-toeristisch Nederlands te lullen wat niet bestaat uit klagen over elke dag hetzelfde eten en het suffe buffet en de vieze koffie en de stomme emmertjes naast ieder plee en de opdringerige Turken en weet ik wat allemaal nog meer.

Yes please, .

Anyway, ik heb het naar mijn zin, tijd schiet hier lekker op, eten is okee, temperatuur is héét (32 graden), ik ben wit en de rest is bruin.

When I rush it hits me
  maandag 6 oktober 2003 @ 11:04:01 #68
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_13683794
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 10:29 schreef Barb het volgende:

[..]

Anyway, ik heb het naar mijn zin, tijd schiet hier lekker op, eten is okee, temperatuur is héét (32 graden), ik ben wit en de rest is bruin.

Als je -20 van de temperatuur daar er af haalt - krijg je misschien een idee hoe warm het hier is

p.s.
niet geheel onverwacht, maar het regent hier

maandag 6 oktober 2003 @ 11:21:51 #69
3498 Barb
Graduated Fool
pi_13684252
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:04 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
niet geheel onverwacht, maar het regent hier
Mooi zo, .
When I rush it hits me
  maandag 6 oktober 2003 @ 11:30:17 #70
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_13684454
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:21 schreef Barb het volgende:

[..]

Mooi zo, .

Ey kom op zeg! Gun ons ook wat zonnestralen ja!

* NoT-YouR-MaN pakt zijn gucci bril alvast uit de kast - staat me nog steeds goed al zeg ik het zelf

[edit]
Hey een Eindhovenaar dus
[/edit]

maandag 6 oktober 2003 @ 12:00:19 #71
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_13685126
wij zijn ook dagje naar aqua-fantasy geweest. Wel leuk park, maar om er nou in het hotel te zitten...hotel kost bakken met geld, en na 2 dagen heb je de glijbanen en het zwembad echt wel gezien lijkt me...
Maar goed, ieder z'n eigen ding he

Verder...tja alweer tijd geleden dat we zijn geweest, maar het hotel was fantastisch Goed eten, iedereen is even aardig (behalve de fotograaf) en ze doen echt alles voor je. Eten in het Panorama-restaurant is trouwens ook erg gezellig. Er is niet zoveel variatie in wat je kan kiezen maar het is wel erg leuk en weer eens wat anders dan tussen de massa's mensen zitten die naar hun eten graaien in het buffet-restaurant

To infinity…and beyond!
  maandag 6 oktober 2003 @ 12:40:24 #72
50437 Okto
Spongeeeebob !!
pi_13686024
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:23 schreef BlackOrchid het volgende:
Hmm turkije, ik zoek ook nog een vakantie bestemming op vertrekdatum 10,11 of 12 oktober voor 8 dagen. Ik vroeg mij af of het dan nog wel een beetje gezellig druk is in de bekendere plaatsen in Turkije. Hoe is het weer normaal rond deze tijd, kan er nog in zee gezwommen worden zonder enorm kou te lijden en hoe zijn de mensen in Turkije (opdringerig of juist heel vriendelijk) . Zijn de meeste voorzieningen rond deze tijd nog open, bijvoorbeeld barretjes, zwembad, eettentjes..?
Ja natuurlijk kan je er nog zwemmen

Opdringerig maar meestal ook wel aardig

Neem aan dat er nog wel wat open is

ja okto moet met een C .. ik weet ut ! :)
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 6 oktober 2003 @ 15:30:14 #73
13151 crew  Rewimo
pi_13690231
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 12:00 schreef ivetje het volgende:
wij zijn ook dagje naar aqua-fantasy geweest. Wel leuk park, maar om er nou in het hotel te zitten...hotel kost bakken met geld, en na 2 dagen heb je de glijbanen en het zwembad echt wel gezien lijkt me...
Maar goed, ieder z'n eigen ding he
Daar hadden wij helemaal geen last van, dat het ging vervelen In het naseizoen is zo'n hotel trouwens best te betalen, en het is all-in dus je hebt als je er bent nauwelijks kosten. Het is ons in elk geval zo goed bevallen, dat we er volgend jaar weer heen willen
  maandag 19 januari 2004 @ 09:20:59 #74
35189 Troel
scherp en bot
pi_16387567
Ja,,, ik ben eigenlijk wel benieuwd... Ik heb dus even bij dat hotel van Rewimo gekeken...

Maar hoe zijn die prijzen opgebouwd. Een beetje kamer kost al 200 euro, maar is dat per nacht of per week of hoe zit dat?

En in hoeverre is dit interessant om met twee mensen heen te gaan zonder kinderen, waarvan er twee niet echt stapelgek op zwemmen zijn?

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 19 januari 2004 @ 09:33:40 #75
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_16387741
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:20 schreef Troel het volgende:
Ja,,, ik ben eigenlijk wel benieuwd... Ik heb dus even bij dat hotel van Rewimo gekeken...

Maar hoe zijn die prijzen opgebouwd. Een beetje kamer kost al 200 euro, maar is dat per nacht of per week of hoe zit dat?

En in hoeverre is dit interessant om met twee mensen heen te gaan zonder kinderen, waarvan er twee niet echt stapelgek op zwemmen zijn?

Misschien is het handig als je noteert waar jullie met z'n allen wel gek op zijn
  maandag 19 januari 2004 @ 09:37:31 #76
35189 Troel
scherp en bot
pi_16387804
quote:
Op maandag 19 januari 2004 09:33 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:

[..]

Misschien is het handig als je noteert waar jullie met z'n allen wel gek op zijn

hehe

Ik hou van een rustige vakantie (veel lezen in het zonnetje)
Hij houdt van een ietwat actieve vakantie

Fietsen, wandelen, dingetjes bekijken vinden we allebei leuk, hij zal zulke dingen vaker willen doen dan ik...

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 januari 2004 @ 09:49:50 #77
13151 crew  Rewimo
pi_16387988
quote:

Je kunt het beste even kijken in de reisgids (mail me maar even als je wilt weten welke organisatie erheen gaat, ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik dat hier post). 200 euro per nacht is de losse kamerprijs, dat betaal je als toerist echt niet

Je hoeft natuurlijk niet de hele dag in het water te liggen Aqua Fantasy ligt aan de kant van Efese, DE bezienswaardigheid in de omgeving (antieke stad). Verder heb je allerlei stadjes in de omgeving met leuke markten. Kusadasi is een van de leukste plaatsen die ik ken (ik ben in een aantal bekende plaatsen geweest). Je kunt er uren slenteren door alle straatjes met winkeltjes. Het badhuis (hammam) is ook een belevenis trouwens (lijkt me wel wat voor je, Troel ).

Bij het hotel kun je verschillende watersporten doen (sommige zijn inclusief, het hotel is all-in), je kunt er ook tennissen.

Zon en lekkere ligbedden voor het betere leesgebeuren zijn er ook volop

Meer weten? Vraag maar

maandag 19 januari 2004 @ 09:59:38 #78
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_16388135
quote:

Wij gaan ook naar dat hotel dit jaar. In het hoogseizoen dan. Wij zijn zo'n beetje 650 euro per persoon kwijt voor 2 weken (incl. vlucht). Lijkt een hoop geld, maar als je nagaat dat al je eten en drinken en de entree voor het waterpark er bij zit is dat natuurlijk helemaal niet duur. Normaal zijn wij al 120 euro per dag alleen aan eten en drinken kwijt zonder gek te doen. Wandelen en fietsen kan je ook in de buurt en je zit 10 minuten van Efese vandaan, wat erg mooi is.

Maar als je niet van zwemmen houdt kan je misschien beter een ander All In hotel nemen (Fantasia ofzo in Kusadasi schijnt ook erg goed te zijn).

Oh ja, overigens moet ik wel zeggen dat die prijs van 650 euro wel incl. kinderen is, die de prijs natuurlijk omlaag halen! Ik geloof dat je met 2 volwassenen 1100 pp kwijt bent in het hoogseizoen.

Angelic1 since 2001
  woensdag 25 februari 2004 @ 12:10:01 #79
13708 Schurk
Ja toch, JAAAAAAAH
pi_17351620
Hallo,

ik wil dit jaar op vakantie naar Kusadasi. Wat is de beste plek om te zitten, dicht bij het centrum of dicht bij ladies beach?

geen fratsen, dat scheelt
pi_17373861
Ik ga dit jaar ook naar Kusadasi, heb er veel zin in. Ben er zelf nog nooit geweest, iemand nog tips??
Het leven is zwaar, dus geniet ervan!
  zondag 7 maart 2004 @ 21:00:22 #81
13708 Schurk
Ja toch, JAAAAAAAH
pi_17561828
Nou ik heb geboekt, 2weekjes naar Kusadasi in app. Akdas. Heb er veel zin in.
pi_17585208
Iemand ervaring met Appartment Cicey in Kusadasi? Ga er in augustus heen...
pi_17591790
Op www.vakantiereiswijzer.nl vind je bijna alle hotels e.d. terug en daarbij de mening van mensen die daar zijn geweest. Dit geeft een goede indicatie.

Suc6.

Rob
pi_17601196
Alleen jammer dat 'mijn' appartement er niet tussenstaat
pi_17639226
Is er dan niemand hier die er is geweest?
pi_17655672
dit waterhotel ken ik. ok voor volwassenen maar ronduit gevaarlijk voor kinderen.
  zondag 14 maart 2004 @ 12:42:55 #88
13708 Schurk
Ja toch, JAAAAAAAH
pi_17705525
Mooie scherpe foto's. Krijg er steeds meer zin in
  woensdag 7 april 2004 @ 22:39:26 #89
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_18261325
Ik ben vorig jaar zomer in een klein hoteletje geweest in Kusadasi. Het beste is in de buurt van het centrum.....

Was mijn eerste ervaring met Turkije (ben nog nooit aardigere mensen tegen gekomen!!!), kusadasi is een relaxte kustplaats. Wij gingen altijd naar Long Beach naar het strand, we hadden een prijsafspraak gemaakt met een van de propers.

Tips om te gaan doen:
- Boat Trip
- Pamukala (alleen wel ver rijden en bloedheet!!!)
- Jet Skieen (altijd leuk)
- Turkse Sauna (de echte in het centrum!!!)
- Terrasje pakken aan de cruisehaven als er een cruiseschip aanlegt
  vrijdag 9 april 2004 @ 10:37:37 #90
13708 Schurk
Ja toch, JAAAAAAAH
pi_18294533
Waar kan je leuk uit in Kusadasi?
  vrijdag 9 april 2004 @ 11:01:19 #91
22386 the_RAVEN
Radioactieve Raaf
pi_18295005
uhm maakt eigenlijk niet zoveel uit.

je hebt daar een straat toepasselijk genaamd BAR STREET en die staat vol met discotheken en baren.
pi_18488373
Ik ga 14 juli samen met een vriendin voor 15 dagen naar Kusadasi, Hotel Derici.
Met zwembad op het dak
  zondag 18 april 2004 @ 15:31:57 #93
13708 Schurk
Ja toch, JAAAAAAAH
pi_18515104
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:33 schreef AnnekeM het volgende:
Met zwembad op het dak
Het app. waar ik heen ga heeft ook een zwembad op het dak, vin het wel wat hebben
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 april 2004 @ 18:09:34 #94
13151 crew  Rewimo
pi_18518553
quote:
Op zaterdag 17 april 2004 13:33 schreef AnnekeM het volgende:
Met zwembad op het dak
Kun je lekker diep duiken
pi_18523866
quote:
Kun je lekker diep duiken
Hehe
pi_18581275
Ik vertrek de 14e dus naar Kusadasi en ben er inmiddels achter dat wij dan eind van de middag vertrekken en de vlucht een reisduur heeft van 4 uur en 35 minuten. Op de terugreis vertrekken we in de avonduren en duurt onze vlucht maar 3 uren.

Hoe zat dat bij jullie? Waarom is er eigenlijk zo'n groot verschil in de heenreis en terugreis

En hoe zit het met 't tijdverschil in Turkije van 1 uur later?
pi_18581533
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:29 schreef AnnekeM het volgende:
Ik vertrek de 14e dus naar Kusadasi en ben er inmiddels achter dat wij dan eind van de middag vertrekken en de vlucht een reisduur heeft van 4 uur en 35 minuten. Op de terugreis vertrekken we in de avonduren en duurt onze vlucht maar 3 uren.

Hoe zat dat bij jullie? Waarom is er eigenlijk zo'n groot verschil in de heenreis en terugreis

En hoe zit het met 't tijdverschil in Turkije van 1 uur later?
Je hebt redelijk gusntige reistijden
Het komt ook weleens voor dat je bijv om 23.00 's avonds vliegt, dan ben je dus al meteen je 1e dag kwijt zonder dat je uberhaupt in Turkije bent geweest...

Het verschil in de tijd van heen- en terugreis kan ik niet echt verklaren
Tussenstop misschien? Andere route?

Het tijdsverschil van 1 uur later is heel makkelijk, je moet gewoon je horloge een uur vooruit zetten
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 april 2004 @ 11:46:31 #98
13151 crew  Rewimo
pi_18581605
Je vlucht zal in beide gevallen ongeveer 3,5 uur duren (misschien heb je een tussenstop?) maar het verschil zit hem dus in dat uur. De aankomsttijd is Turkse tijd (plus 1 uur dus), en dat geldt ook voor je vertrektijd op de terugreis. De heenreis lijkt dus een uur langer en de terugreis een uur korter
  woensdag 21 april 2004 @ 19:19:52 #99
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_18592607
quote:
Op woensdag 21 april 2004 11:46 schreef Rewimo het volgende:
Je vlucht zal in beide gevallen ongeveer 3,5 uur duren (misschien heb je een tussenstop?) maar het verschil zit hem dus in dat uur. De aankomsttijd is Turkse tijd (plus 1 uur dus), en dat geldt ook voor je vertrektijd op de terugreis. De heenreis lijkt dus een uur langer en de terugreis een uur korter
Vlucht duurt tussen 3 en 3 uur en 45 minuten. Beetje afhankelijk van de wind namelijk 2 jaar terug waren we heen 3 uur en 35 minuten bezig en terug net iets meer dan 3 uur (wind mee).

Kijk goed in je reispapieren (of ask reisbureau) of de aankomsttijd in Turkije en de vertrektijd aldaar Nederlandse of Turkse tijd zijn.

Als je met Martinair vliegt kan je een tussenlanding hebben op Dalaman (uitgaande van bestemming Izmir). Meestal heb je of 1 van de 2 vluchten dan een tussenstop. Wij kwamen bv. mensen tegen die bij Dalaman eruit moesten op heenreis, en op terugreis zaten ze al in vliegtuig
  woensdag 21 april 2004 @ 19:20:14 #100
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_18592617
Houd trouwens ook rekening met nog uurtje in de bus zitten, afhankelijk van het hotel waar je heen gaat
pi_18593148
quote:
Vlucht duurt tussen 3 en 3 uur en 45 minuten. Beetje afhankelijk van de wind namelijk 2 jaar terug waren we heen 3 uur en 35 minuten bezig en terug net iets meer dan 3 uur (wind mee).

Kijk goed in je reispapieren (of ask reisbureau) of de aankomsttijd in Turkije en de vertrektijd aldaar Nederlandse of Turkse tijd zijn.

Als je met Martinair vliegt kan je een tussenlanding hebben op Dalaman (uitgaande van bestemming Izmir). Meestal heb je of 1 van de 2 vluchten dan een tussenstop. Wij kwamen bv. mensen tegen die bij Dalaman eruit moesten op heenreis, en op terugreis zaten ze al in vliegtuig
We hebben onze reis geboekt bij Gogo jongerenreizen en vliegen met Transavia. We hebben onze tickets nog niet, maar op transavia.nl kunnen we onze vluchtschema wel alvast opvragen en daar staat dat we geen tussenstop hebben.
We zouden eerst naar Izmir vliegen, maar dit hebben ze geannuleerd ( ) en nu vliegen we naar Bodrum.
quote:
Juist als ze zo verwarrend doen met de Turkse en Nederlandse tijd komen mensen te laat voor het vliegtuig. Ik vind dit tijdverschil met heenvlucht en terugvlucht al zo verwarrend.
Vriendin waar ik mee naar Turkije ga zei dat ze de heenweg waarschijnlijk een andere route nemen i.v.m druk luchtverkeer? En terugweg dus een snellere route omdat we in de avonduren vliegen. Maar dan toch. Dat ene anderhalf uur geeft me het gevoel dat we eerst de hele wereld overvliegen voor we in Bodrum landen Zeker nu ik niet kan wachten voor onze vakantie èindelijk kan beginnen
quote:
Houd trouwens ook rekening met nog uurtje in de bus zitten, afhankelijk van het hotel waar je heen gaat
Jammer genoeg zelfs ± 2 uurtjes. Aanvlieghaven is Bodrum.
Hopelijk zal de hitte meevallen aangezien we in de avonduren aankomen en ook weer vertrekken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 april 2004 @ 20:03:30 #102
13151 crew  Rewimo
pi_18593583
De heen- en terugroute zijn inderdaad verschillend. Maar op de terugweg zit dus dat uur tijdwinst erin. Je vliegt geen 3 uur maar 4 uur. En 2 uur in de bus vanuit Bodrum inderdaad Wij vliegen gelukkig op Izmir en ons hotel is het eerste in de afzetroute
pi_18594693
Ha, ik snap het nu

Vertrek vanaf Schiphol: 15.45 > aankomst Bodrum: 20.20 (Nederlandse tijd 19.20)
Vertrek vanaf Bodrum: 21.05 (Nederlandse tijd 20.05) > Aankomst Schiphol: 00.05

Heenreis 3 uur en 35 minuten
Terugreis 4 uren..

En nu duurt de terugreis dus langer... Toch wel verwarrend hoor.. Tis trouwens de 1e keer dat ik vlieg
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 april 2004 @ 21:12:24 #104
13151 crew  Rewimo
pi_18595036
Vermoedelijk is de aanvliegroute op de heenweg dus korter, meer een rechte lijn. En op de terugweg moet je meer met een bocht. Logsch, anders krijg je van die vervelende botsingen Met welke maatschappij vlieg je?
pi_18595196
quote:
Op woensdag 21 april 2004 21:12 schreef Rewimo het volgende:
Vermoedelijk is de aanvliegroute op de heenweg dus korter, meer een rechte lijn. En op de terugweg moet je meer met een bocht. Logsch, anders krijg je van die vervelende botsingen Met welke maatschappij vlieg je?
-> even terug lezen dan.... Transavia

Van die botsingen als in Final Destination 1
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 april 2004 @ 21:31:19 #106
13151 crew  Rewimo
pi_18595495
Transavia: dan zitten er waarschijnlijk van die schermpjes in het vliegtuig waarop je kunt zien waar je vliegt, hoe hard, hoe de temperatuur buiten is, en welke route het vliegtuig volgt. Als je voor het eerst vliegt, is dat heel leuk om te zien
  woensdag 21 april 2004 @ 22:09:07 #107
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_18596525
quote:
Juist als ze zo verwarrend doen met de Turkse en Nederlandse tijd komen mensen te laat voor het vliegtuig. Ik vind dit tijdverschil met heenvlucht en terugvlucht al zo verwarrend.
Als jij braaf tijdens de reis je horloge aanpast zal je er niets van merken. Hou gewoon zowiezo de tijd op je horloge aan bij heen- en terugreis dan. Geloof me, 1 uur tijdsverschil merk je niet.
quote:
Jammer genoeg zelfs ± 2 uurtjes. Aanvlieghaven is Bodrum.
whehe krakkemige luchthaven dacht ik Moet je nog met looptrap uit het vliegtuig wandelen. Izmir en Dalaman hebben sluizen
Maar 2 uur in de bus dat zuigt wel
quote:
Hopelijk zal de hitte meevallen aangezien we in de avonduren aankomen en ook weer vertrekken.
Normale maatschappij heeft luxe bussen in Turkije. Behalve dat dit tijdstip van het jaar nog niet warm is (graad of 20 daar denk ik straks) en als het warm is ken de airco aan
Vorig jaar hadden wij het zelfs gewoon koud in de bus :S
quote:
Transavia: dan zitten er waarschijnlijk van die schermpjes in het vliegtuig waarop je kunt zien waar je vliegt, hoe hard, hoe de temperatuur buiten is, en welke route het vliegtuig volgt. Als je voor het eerst vliegt, is dat heel leuk om te zien
Moet zeggen dat ik het altijd leuk vind om te zien Beter dan de film vaak (vorig jaar heen Chicago en terug Spy Kids 2). Vorig jaar zat ik tussen ivetje en een onbekend meisje van jaar of 11 in en die lagen na 30 minuten te slapen allebei op mijn schouder. Spy Kids 2 aan en ik moest me toch pissen
quote:
Tis trouwens de 1e keer dat ik vlieg
Tip: neem iets leuks te doen mee. Opstijgen en landen is kewl maar voor de rest is het 1 saaie bedoeling.. Gameboy of boek doen wonderen
pi_18596641
quote:
Op woensdag 21 april 2004 21:31 schreef Rewimo het volgende:
Coowl!!! .. Kep net even op transavia.nl gekeken, maar hier staat niks over die schermpjes..
pi_18596968
quote:
Als jij braaf tijdens de reis je horloge aanpast zal je er niets van merken. Hou gewoon zowiezo de tijd op je horloge aan bij heen- en terugreis dan. Geloof me, 1 uur tijdsverschil merk je niet.
1 uur tijdsverschil valt inderdaad mee, maar de vluchttijden waren zo vreemd. Snap het nu Gewoon in het vliegtuig horloge uur vooruit en op terugweg uur terug.
quote:
whehe krakkemige luchthaven dacht ik Moet je nog met looptrap uit het vliegtuig wandelen. Izmir en Dalaman hebben sluizen
Maar 2 uur in de bus dat zuigt wel
Wel minder, maar maakt me niet uit. Als ik maar kan genieten van mij vakantie
quote:
Normale maatschappij heeft luxe bussen in Turkije. Behalve dat dit tijdstip van het jaar nog niet warm is (graad of 20 daar denk ik straks) en als het warm is ken de airco aan
Vorig jaar hadden wij het zelfs gewoon koud in de bus :S
Wij vertrekken 14 juli en vliegen de 28e weer terug. In het hoofdseizoen dus. 2 uurtjes in de bus zal wel meevallen hoop ik. Zie je tenminste wat meer dan in het vliegtuig
quote:
Moet zeggen dat ik het altijd leuk vind om te zien Beter dan de film vaak (vorig jaar heen Chicago en terug Spy Kids 2). Vorig jaar zat ik tussen ivetje en een onbekend meisje van jaar of 11 in en die lagen na 30 minuten te slapen allebei op mijn schouder. Spy Kids 2 aan en ik moest me toch pissen
Ook met Transavia gevlogen dus? Hm, filmpje in vliegtuig lijkt me ook leuk, afwachten of er een leuke film draait dan. Dan ben je in ieder geval snel op je bestemming
quote:
Tip: neem iets leuks te doen mee. Opstijgen en landen is kewl maar voor de rest is het 1 saaie bedoeling.. Gameboy of boek doen wonderen

Die tip neem ik van je aan!

Dan nog een vraagje.. Zijn er mensen die last hebben gehad van de luchtdruk en/of earplanes gebruiken/gebruikt hebben?
Ik kauw ook wel vaak op kauwgom en wil dat ook wel meenemen, maar heb begrepen dat earplanes beter zijn...
  donderdag 22 april 2004 @ 00:34:35 #110
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_18600033
quote:
Op woensdag 21 april 2004 22:23 schreef AnnekeM het volgende:
Wel minder, maar maakt me niet uit. Als ik maar kan genieten van mij vakantie
En groot gelijk heb je!
quote:
Wij vertrekken 14 juli en vliegen de 28e weer terug. In het hoofdseizoen dus. 2 uurtjes in de bus zal wel meevallen hoop ik. Zie je tenminste wat meer dan in het vliegtuig
Ow ik dacht aankomende 14 mei In Juli issut wel stukkie warmer (graad of 35).
quote:
Ook met Transavia gevlogen dus? Hm, filmpje in vliegtuig lijkt me ook leuk, afwachten of er een leuke film draait dan. Dan ben je in ieder geval snel op je bestemming
Ikke nie 2 jaar terug Martinair Big-Seats en vorig jaar Martinair Economy (gewoon achterin dus). Maar denk dat het niet zoveel zal schelen
Wij hadden helaas Harry Potter niet afgelopen jaar. Jaar ervoor was er film, Cheerleaders ofzo met allemaal dames in korte rokkies en dat vonden Webby en ik totaal nie vervelend
quote:
Dan nog een vraagje.. Zijn er mensen die last hebben gehad van de luchtdruk en/of earplanes gebruiken/gebruikt hebben?
Ik kauw ook wel vaak op kauwgom en wil dat ook wel meenemen, maar heb begrepen dat earplanes beter zijn...
Ikzelf heb er eigenlijk geen last van (met duiken wel, met vliegen niet). Meestal heb ik wel kauwgommetje bij me zodat ik iets te kauwen heb dat scheelt wel iets. Maar zonder kauwgom heb ik er eigenlijk geen last van. Ontspannen is beste oplossing denk ik. Maar meenemen van een pakkie kan natuurlijk nooit kwaad

Wel leuk verhaal, vorig jaar hadden we luchtzakje. Dan hobbel je beetje, niet echt spannend. Maar we hadden net eten gekregen, gaan lampies aan van gordels om en hop, bijna eten tegen het dak (beetje overdreven, het stuiterde alleen een beetje maar goed). Was best grappig
  donderdag 22 april 2004 @ 00:36:29 #111
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_18600056
En nog een tip, het kan niet op vandaag! Als je daar kleren koopt die bijna net echt zijn draag ze dan goed tijdens vakantie en prop ze in je waszak (ik neem daar meestal vuilniszak ofzo voor mee) en lekker onderin en doe vooral geen opvallende kleding aan op terugreis. Vorig jaar liepen er mensen ons met braaf hun glimmende nieuwe net echte nikes, perfect schone bijna echte no-fear broek en een voor een leek niet van echt te onderscheiden Diesel trui. Het geheel afmakend met een glanzend mooi nieuw petje van No-Fear. Dan ken je erop rekeken dat je even je koffertje uit mag pakken
pi_18602786
quote:
Op donderdag 22 april 2004 00:36 schreef thaduck het volgende:
En nog een tip, het kan niet op vandaag! Als je daar kleren koopt die bijna net echt zijn draag ze dan goed tijdens vakantie en prop ze in je waszak (ik neem daar meestal vuilniszak ofzo voor mee) en lekker onderin en doe vooral geen opvallende kleding aan op terugreis. Vorig jaar liepen er mensen ons met braaf hun glimmende nieuwe net echte nikes, perfect schone bijna echte no-fear broek en een voor een leek niet van echt te onderscheiden Diesel trui. Het geheel afmakend met een glanzend mooi nieuw petje van No-Fear. Dan ken je erop rekeken dat je even je koffertje uit mag pakken
Goeiemorgen

Wat het kleding in Turkije betreft heb ik al eens over gediscussieerd. Kleding uit Turkije??
Vind het wel jammer dat ze zo streng zijn met dat neppe gedoe binnenhalen, maar ik zal in ieder geval oppassen ze niet te dragen tijdens de terugreis.
pi_18679149
Nog een vraagje.. Ben er toch zó mee bezig..

Mijn vriendin en ik dragen beide een Cochleair Implantaat (inwendige implantaat + uitwendige oorhanger wat op een hoortoestel lijkt). We zijn zeker van plan om naar het strand te gaan (mogen we niet missen ). Maar waar moet ik dat apparaat laten als ik ga zwemmen? Het is geen optie om dat apparaat in 't hotel te laten, want dan horen we niks meer. Dagje gebaren kan nog wel, maar dat kletst niet lekker. Kan ik mijn apparaat gewoon in een waterdicht hoesje in mijn strandtas stoppen? Het is waardevol, net als een discman, portemonnee.
Mijn vraag is waar jullie de waardevolle spullen laten als jullie gaan zwemmen. Is het vertrouwd om de spullen in je tas achter te laten op 't strand?..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 april 2004 @ 22:20:53 #114
13151 crew  Rewimo
pi_18681637
Ik voel me in Turkije wat dat betreft altijd erg veilig. Heb er nooit rare dingen meegemaakt. Maar ja, garanties kan ik je niet geven natuurlijk. Ik kan me goed voorstellen dat je zo'n kostbaar apparaatje niet kunt missen (ik weet wat het is). Het ligt er denk ik ook erg aan waar je gaat zwemmen, als het openbaar strand is ligt het allemaal wat moeilijker dan op het privéstrand van je hotel.

Kijk, qua geld kun je alleen het hoognodige meenemen, en een discman kun je ook thuislaten, maar je hoortoestel niet. Misschien kun je eerst eens een keertje zonder gaan en kijken hoe het is op het strand?
  maandag 26 april 2004 @ 00:21:57 #115
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_18684302
Ik heb ook nooit 1 probleem gehad in Turkije. Ik weet dat sommige mensen er misschien anders over denken maar ik vind de Turkse mensen in Nederland toch van een ander kaliber dan de Turkse mensen in Turkije (heb zelfs het idee dat het door 'inburgeringscursus' of de Nederlandse mentaliteit komt). Mijn ervaring is dat de Turken niet eens omkijken naar je spullen, ze blijven af van wat niet van hun is (natuurlijk zal je uitzonderingen hebben).
2 jaar terug zaten we bij een stroompje water en hadden we alles gewoon op tafel liggen (lees: fototoestellen, mobiele telefoons, kettingen, etc.) en niemand heb er naar op of om gekeken (hier moet wel bij vermeld worden dat daar hoofdzakelijk echte Turken waren en geen toeristische).

Ik zit verder met een soortgelijk probleem, ik heb een bril. Wat ik meestal doe is mijn sneakers aan naar het strand en dan me bril daarin (evt. in hoesje nog). Misschien dat dat voor jouw (lees: jullie) ook een oplossing is. Een klein zakje waarin je de hanger kunt stoppen, welke je dan in je schoen stopt (reden: beschermde omgeving) of gewoon in je rugzak.

Zowiezo denk ik niet dat iemand het ook maar in ze hoofd haalt zoiets mee te nemen (ook niet in Nederland). Wat moet men ermee? Een discman kan je verpatsen en een mobieltje misbruiken, maar dit is niet van waarde en je kan het niet kwijt. Denk dus ook niet dat je je veel zorgen hoeft te maken.
pi_19345222
Weer even actie in deze topic. Ik zie allemaal verschillende leuke steden in de Travellijst, maar Kusadasi staat stil

Nog een paar weekjes, dan begint de zomervakantie ..... Zijn er meer mensen die plannen hebben om naar Kusadasi te gaan?
  zondag 23 mei 2004 @ 20:50:47 #117
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_19345442
Yep, vandaag precies over 2 maandjes
Angelic1 since 2001
pi_19345604
quote:
schreef Rewimo het volgende:
Kijk, qua geld kun je alleen het hoognodige meenemen, en een discman kun je ook thuislaten, maar je hoortoestel niet. Misschien kun je eerst eens een keertje zonder gaan en kijken hoe het is op het strand?
Dat gaat helaas niet lukken.. We hebben toch beide onze hoorapparaat nodig om gezellig de dag door te brengen. We willen natuurlijk ook niet aangekeken worden omdat we zo geconcentreerd moeten kijken naar elkaars lippen met ondersteunende gebaren. Dat is geen ontspanning.

Toch wel fijn dat het in Turkije redelijk veilig is. We nemen een strandtas mee met het nodige. Onze hoortoestellen doen we dan wel in een waterdicht beschermdoosje in onze schoenen ofzo (bedankt voor de tip!).

b.t.w, sorry voor de late reactie...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 mei 2004 @ 21:21:23 #119
13151 crew  Rewimo
pi_19346384
quote:
Op zondag 23 mei 2004 20:43 schreef AnnekeM het volgende:
Weer even actie in deze topic. Ik zie allemaal verschillende leuke steden in de Travellijst, maar Kusadasi staat stil

Nog een paar weekjes, dan begint de zomervakantie ..... Zijn er meer mensen die plannen hebben om naar Kusadasi te gaan?
Wij gaan 4 september
pi_19347365
quote:
Op zondag 23 mei 2004 21:21 schreef Rewimo het volgende:

Wij gaan 4 september
4 september pas?? Heb je laat vakantie??

Mijn vakantie begint de 18e juni al (officieel pas 12 juli)
Eerst nog even 2 weekjes werken en 14 juli op naar Kusadasi!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 23 mei 2004 @ 22:24:21 #121
13151 crew  Rewimo
pi_19348399
quote:
Op zondag 23 mei 2004 21:54 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

4 september pas?? Heb je laat vakantie??
Wij kunnen deze keer nog buiten de schoolvakanties, omdat ons zoontje in oktober 4 wordt
pi_19383068
Misschien wil ik einde volgende maand er wel naartoe.
Is er iemand weleens in hotel Imbat geweest? dit is een 4**** hotel en ik zag een aanbieding voor 600 euro 15 dagen all in. maar ik wil weten of iemand ervaringen met dit hotel heeft.

Hoelaat sluiten de uitgaansgelegenheden in de stad zelf, bars, disco's?

Hoeveel moet je ongeveer afdingen van de straatverkopers?

Hoe zit het precies als ik 20 nep rolex horloges en 10 armani shirtjes mee naar nederland wil nemen krijg ik dan problemen aan de grens?
Now you're playing with Power!
pi_19394504
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 05:05 schreef -giovanni- het volgende:
Misschien wil ik einde volgende maand er wel naartoe.
Is er iemand weleens in hotel Imbat geweest? dit is een 4**** hotel en ik zag een aanbieding voor 600 euro 15 dagen all in. maar ik wil weten of iemand ervaringen met dit hotel heeft.

Hoelaat sluiten de uitgaansgelegenheden in de stad zelf, bars, disco's?

Hoeveel moet je ongeveer afdingen van de straatverkopers?

Hoe zit het precies als ik 20 nep rolex horloges en 10 armani shirtjes mee naar nederland wil nemen krijg ik dan problemen aan de grens?
Hier kun je reacties van anderen lezen over Hotel Imbat: http://www.vakantiereiswi(...)ies_acc.php?xid=3383

Afdingen moet je àltijd doen!! Ik ben zelf ook nog niet naar Turkije geweest, maar kreeg steeds van anderen te horen dat we MOETEN afdingen, gewoon bij de helft of zelfs minder beginnen. Ze willen de spullen graag kwijt, voor hoeveel dan ook... Gewoon wat proberen dus... Niet extra betalen voor hun vriendelijkheid, wat dat zijn ze daar allemaal.
Er is een topic over kleding uit Turkije & de Douane: http://forum.fok.nl/topic/515808

Met metalen (horloges) zou ik maar oppassen, dan is de kans vast groot dat je je koffer uit mag pakken als het apparaat ziet dat jij een grote hoeveelheid metalen mee hebt in je koffer.
pi_19407484
Bedankt voor de links.

Hoe zit dat eigenlijk met de prijs die je betaald voor een taxi na het stappen moet je daar ook bij afdingen?
  dinsdag 25 mei 2004 @ 23:40:50 #125
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_19408385
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:06 schreef -giovanni- het volgende:
Bedankt voor de links.

Hoe zit dat eigenlijk met de prijs die je betaald voor een taxi na het stappen moet je daar ook bij afdingen?
Denk niet dat je dat moet doen. De meeste taxi chauffeurs verwachten volgens mij gewoon een fooi
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 26 mei 2004 @ 07:23:49 #126
13151 crew  Rewimo
pi_19412557
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:06 schreef -giovanni- het volgende:
Bedankt voor de links.

Niet doen. Gewoon de meter laten lopen komt over het algemeen gunstiger dan een prijs afspreken Duur is het sowieso niet.
pi_19423954
Hotel Marbel in Kusadasi is dus een aanrader als ik het topic zo doorlees??
was ik nog niet duidelijk genoeg........
pi_19653541
Wat is een leuke fooi voor een hotelmedewerker in euro's en lires?
pi_19654114
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 23:54 schreef -giovanni- het volgende:
Wat is een leuke fooi voor een hotelmedewerker in euro's en lires?
Geen idee... miljoen lire misschien??.. > klinkt wel wat meer dan 1 eurocent ...
*w8 ook op antwoord*

Wat is de koers op heden?.. *geen verstand van koersen heeft
  zaterdag 5 juni 2004 @ 00:21:49 #130
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19654434
1 EUR = 1,832,962.29 TRL
10 EUR = 18,329,243.93 TRL

of

1,000,000.00 TRL = 0.5455925 EUR
10,000,000.00 TRL= 5.4559826 EUR

koers
  zaterdag 5 juni 2004 @ 00:30:52 #131
11458 ivetje
pi_19654742
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 00:21 schreef treinreiziger het volgende:
koers
1,000,000.00 Turkey Liras = 0.5456194 EUR

Afgelopen zomer was het nog 0.60 EURO ongeveer. Daalt echt hard daar in Turkije..

[Edit]
Dit was dus Duck
[/Edit]
To infinity…and beyond!
  zaterdag 5 juni 2004 @ 00:35:51 #132
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19654918
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 00:30 schreef ivetje het volgende:
1,000,000.00 Turkey Liras = 0.5456194 EUR

Afgelopen zomer was het nog 0.60 EURO ongeveer. Daalt echt hard daar in Turkije..
sterker nog, begin april dit jaar was het nog 0,61 eurocent
pi_19656949
maar 50 cent ( 1 mlj lira ) is een gebruikelijke tip?
pi_19657959
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 00:21 schreef treinreiziger het volgende:
1 EUR = 1,832,962.29 TRL
10 EUR = 18,329,243.93 TRL

of

1,000,000.00 TRL = 0.5455925 EUR
10,000,000.00 TRL= 5.4559826 EUR

koers
Thanx! Dat is een stuk duidelijker... Over 3 weken ga ik geld inwisselen bij de bank voor Turkse Lires. Ik hoop dat 't geld een beetje makkelijk uit te geven is met al die nullen.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 10:10:27 #135
11458 ivetje
pi_19658001
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 10:06 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

Thanx! Dat is een stuk duidelijker... Over 3 weken ga ik geld inwisselen bij de bank voor Turkse Lires. Ik hoop dat 't geld een beetje makkelijk uit te geven is met al die nullen.
Inwisselen? Je bent gek, dat kost geld! Je moet gewoon 10 euro meenemen voor het visum bij aankomst en wat losse euros voor op schiphol. Voor de rest is binnen in Turkije gratis!

En je went echt heeel snel aan het geld
To infinity…and beyond!
pi_19658103
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 10:10 schreef ivetje het volgende:

[..]

Inwisselen? Je bent gek, dat kost geld! Je moet gewoon 10 euro meenemen voor het visum bij aankomst en wat losse euros voor op schiphol. Voor de rest is binnen in Turkije gratis!

En je went echt heeel snel aan het geld
He Wat gratis??... Is het niet zo dat je elke keer als je in het buitenland pint extra moet betalen? (ABN AMRO wereldpas).. Dacht dus dat 't wel een goed idee is om iets van 100 euro alvast in Nederland in te wisselen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 juni 2004 @ 10:28:34 #137
13151 crew  Rewimo
pi_19658152
Niet wisselen hier! Neem euro's mee en wissel in Turkije, of pin gewoon daar. Je kunt heel veel dingen gewoon met euro's betalen (ze rekenen over het algemeen een nette koers), lira's heb je eigenlijk alleen echt nodig voor de dolmus.

Hou er wel rekening mee dat je lira's krijgt als je pint, en dat je er dus niet te veel tegelijk opneemt. Niet meer dan 100 miljoen of zo (is dus 54 euro al klinkt het alsof je bergen geld hebt ). Terugwisselen kost pas ècht geld, daar verlies je gigantisch op.

Er schijnt trouwens ergens een geldautomaat te zijn waar je euro's kunt pinnen, maar vorig jaar hebben we hem niet kunnen vinden.

Nog een tip: kijk naar de koersen die aangegeven staan bij de wisselkantoortjes, en wissel *niet* in de buurt van de haven!
  zaterdag 5 juni 2004 @ 10:35:00 #138
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19658212
Gewoon pinnen.
Alhoewel het met de kosten voor pinnen varieert. Na het pinnen in Istanbul werd er van mijn rekening meer afgeschreven dan die van mijn vriend. En dat terwijl we allebei 200 miljoen hadden gepind. Bij de Fortis moet je nl gewoon nog 1,80 kosten betalen, bij de Postbank niets. Kortom: postbank is beter dan Fortis.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 10:35:26 #139
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19658217
Owja, en in Istanbul hielden ze een koers aan van 18 miljoen is 10 euro.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 11:57:18 #140
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19659220
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 10:28 schreef Rewimo het volgende:
Er schijnt trouwens ergens een geldautomaat te zijn waar je euro's kunt pinnen, maar vorig jaar hebben we hem niet kunnen vinden.
De bank waar je Euro's kan pinnen heet: Dişbank. De Dişbank zit precies in het centrum, op het punt waar de Dolmus stopt om je eruit te laten om te gaan stappen. Ook herkenbaar als de straat met de vele apotheken, de straat parallel aan de boulevard.

PS: nooit Euro's voor Turkse Liras inwisselen in Nederland, ze zullen je zelfs bij de bank uitlachen.

PS: ook handig: $ 10 doet ut voor een Visa op de luchthaven ook erg goed, je ontloopt de gigantische Euro rij voor een Visa en daarbij is het nog iets goedkoper ook
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 5 juni 2004 @ 12:04:15 #141
13151 crew  Rewimo
pi_19659334
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 11:57 schreef treinreiziger het volgende:

De bank waar je Euro's kan pinnen heet: Dişbank. De Dişbank zit precies in het centrum, op het punt waar de Dolmus stopt om je eruit te laten om te gaan stappen. Ook herkenbaar als de straat met de vele apotheken, de straat parallel aan de boulevard.
Aha... bedankt, zo moeten we hem kunnen vinden
pi_19662496
quote:
PS: nooit Euro's voor Turkse Liras inwisselen in Nederland, ze zullen je zelfs bij de bank uitlachen.
... Ik heb even bij de service desk van mijn bank geïnformeerd. Het kost me wel ¤ 2,25 als ik geld opneem in het buitenland + koersopslag.
quote:
Vergeet ook je studentenkaart niet hier, want dat scheelt veel geld. Overal in Turkije eigenlijk.
Studentenkaart?.. Gewoon je OV-kaart meenemen naar Turkije? Hoe weten ze in Turkije nou dat een OV kaart in Nederland een Studentenkaart is En waar krijg je dan o.a korting? Hier in Ned. krijg je al weinig studentenkorting.
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:55:16 #143
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19662667
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 10:28 schreef Rewimo het volgende:
Niet wisselen hier! Neem euro's mee en wissel in Turkije, of pin gewoon daar. Je kunt heel veel dingen gewoon met euro's betalen (ze rekenen over het algemeen een nette koers), lira's heb je eigenlijk alleen echt nodig voor de dolmus.
Dolmus kan je ook gewoon met pleuro betalen hoor. Alleen krijg je dan wel wisselgeld in lira's. 1 van de fijne dingen aan Turkije is juist dat ze nog ander geld hebben: echt het vakantiegevoel!
quote:
Midden in het centrum
quote:
Nog een tip: kijk naar de koersen die aangegeven staan bij de wisselkantoortjes, en wissel *niet* in de buurt van de haven!
Dat is idd waar! Beter is nog gewoon helemaal niet wisselen en lira's pinnen. Overtollig geld geef je gewoon als fooi in je hotel
  zaterdag 5 juni 2004 @ 14:55:45 #144
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_19662676
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:47 schreef AnnekeM het volgende:

[..]

... Ik heb even bij de service desk van mijn bank geïnformeerd. Het kost me wel ¤ 2,25 als ik geld opneem in het buitenland + koersopslag.
[..]
Welke bank zit je? Ik hoefde bij de Rabo niets extra te betalen naar ik weet.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 7 juni 2004 @ 20:27:13 #145
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_19711406
Voor degenen die naar Aqua-fantasy gaan, op http://ronald.qltel.org staan foto's die de afgelopen week gemaakt zijn, van een nog niet helemaal af, maar wel heel mooi uitgebreid Aqua fantasy resort.
  maandag 7 juni 2004 @ 21:19:21 #146
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_19712520
Ow gaaf, ik ga meteen kijken!!!
Angelic1 since 2001
  maandag 7 juni 2004 @ 21:27:19 #147
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_19712761
Ik heb trouwens van mensen gehoord dat ze 30% terug kregen op hun reis omdat Aqua Fantasy nog niet af was ter compensatie van de hinder. Hebben zij dit ook nog ontvangen? Ik heb begrepen dat het aankomend weekend helemaal klaar zou zijn. Ik ben benieuwd!
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 juni 2004 @ 22:45:50 #148
13151 crew  Rewimo
pi_19715433
Ja, klopt, zwager en schoonzus kregen ook een deel terug, ik meen een kwart.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 juni 2004 @ 22:46:51 #149
13151 crew  Rewimo
pi_19715467
Ze hebben trouwens gigantisch veel bijgebouwd, het ziet er allemaal prachtig uit. Naar het schijnt is inmiddels ook alles beplant en spuiten de olifanten water
  maandag 7 juni 2004 @ 22:47:28 #150
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_19715493
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:45 schreef Rewimo het volgende:
Ja, klopt, zwager en schoonzus kregen ook een deel terug, ik meen een kwart.
Hebben ze er veel hinder van gehad? Anders is dat toch mooi meegenomen!
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 juni 2004 @ 22:57:38 #151
13151 crew  Rewimo
pi_19715811
Op de kamer was nog geen bank en geen douchegordijn, werden later in de week geleverd, verder was nog niet alles klaar. Ik denk dat ze daarom ook geld terug hebben gekregen. Zij waren de eersten die in de nieuwe eetzaal hebben gegeten
  dinsdag 8 juni 2004 @ 18:01:54 #152
11458 ivetje
pi_19732881
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 11:57 schreef treinreiziger het volgende:

[..]

PS: ook handig: $ 10 doet ut voor een Visa op de luchthaven ook erg goed, je ontloopt de gigantische Euro rij voor een Visa en daarbij is het nog iets goedkoper ook
Kan je dan met dollars betalen als je uit nederland komt?? Dacht dat ze dan alleen nederlands (europees) geld aan namen. Lijkt me nl vreemd dat dat kan, want dan kan je natuurlijk op dat bord bij de luchthaven kijken waarmee je het goedkoopst uit bent en voordat dat betalen Als amerikaan moetje trouwens $ 100 betalen voor je visum

De straat waar die disbank zit, is idd bijna parallel aan de boulevard. Hij loopt schuim omhoog vanaf de boulevard zeg maar, en op het kruispunt zitten 2 banken...waarvan 1 de disbank is. Wij hebben bijna alles betaald met lira's, want in euro's ben je toch duurder uit. Vraag maar eens naar de prijs van een slof sigaretten in lira's en euro's. Dat scheelt best een hoop.

Verder heb ik nog 1 afrader...ladie's beach, weet niet of het al gezegt is (waarschijnlijk door mezelf al ) maar dat zuigt echt. Iedereen zegt dat het zo mooi moet zijn, maar het is echt bagger. Je licht hutje mutje op mekaar.

Verder ben ik een keer met transavia naar bodrum geweest, je krijgt nix in het vliegtuig...geen eten, drinken kan je kopen. Elke 3 rijen hebben een tvtje in het midden...die staat uit over het algemeen, dus je ziet de reisafstand niet enz. Alleen tijdens het info-filmpje gaat ie aan, en tijdens de film. Met martinair vorig jaar zag je idd de reisafstand, waar je vloog op de kaart, hoe laat het was, hoe lang je nog moest vliegen en hoe hard je vloog. Transavia is de goedkoopste vlucht die je kan krijgen, dus je krijgt er ook echt nix extra's bij helaas.
To infinity…and beyond!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 juni 2004 @ 18:06:49 #153
13151 crew  Rewimo
pi_19732978
Dat was Basiqair neem ik aan? Die vliegen inderdaad in toestellen van Transavia (maar ook andere). Dan weet je dat je niks krijgt aan boord.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 8 juni 2004 @ 18:13:28 #154
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_19733085
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:47 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Hebben ze er veel hinder van gehad? Anders is dat toch mooi meegenomen!
Je hebt mensen die makkelijk klagen en mensen die de "overlast" erbij nemen. Ze hebben er hinder van gehad. Ze hadden in 't begin geen bank in de kamer, ze hadden geen stoelen in de kamer (wel op 't balkon), douchegordijn ontbrak, dingen waren nog niet klaar. Maar alles wat belangrijk was was wel klaar. De sauna bijv. niet. Maar het restaurant bijv. wel (ziet er op de foto's schitterend uit naar mijn mening). En in 't restaurant kon je geweldig eten, de bank en de stoelen hadden ze niet echt nodig, het aquapark was geweldig, met andere woorden, ze hebben een supervakantie gehad. En ook zij kregen all-in in 't aquapark en een deel van hun geld terug (ik dacht een kwart). Ze zij dus zeer tevreden teruggekomen en gaan volgend jaar weer.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 18:14:13 #155
11458 ivetje
pi_19733110
Aqua fantasy zijn wij vorig jaar ook geweest voor 1 dag. Erg leuk, gave glijbanen...heb me wel vermaakt. Maar ik zou niet in het hotel willen zitten. Denk dat je na 2 weken wel bent uitgekeken op de glijbanen etc...en het is een erg duur hotel.

Wij zaten in merit sunset. http://www.kusadasihotels.com/meritsunset/
Erg goed hotel, alleen jammer dat de bar erg vroeg dicht ging. Dat is het enige nadeel, maar dat kan inmiddels wel veranderd zijn. Mensen waren aardig, goede schoonmaak, lekker eten en leuke dingen te doen. Echt een aanrader voor in kusadasi

Dan nog 1 tip. Kijk voordat je kusadasi ingaat even of er cuise-schepen in de haven liggen. Als dat het geval is kan je nl beter de volgende dag terug komen. Het is nl zo, dat als die schepen er liggen...dat je dan in de stad ongeveer 3 keer zoveel betaald als normaal ivm de toeristen van die schepen
To infinity…and beyond!
  dinsdag 8 juni 2004 @ 18:15:03 #156
11458 ivetje
pi_19733124
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 18:06 schreef Rewimo het volgende:
Dat was Basiqair neem ik aan? Die vliegen inderdaad in toestellen van Transavia (maar ook andere). Dan weet je dat je niks krijgt aan boord.
Nee, dat was transavia gewoon...ik ben nog nooit met basiq air gegaan.
To infinity…and beyond!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 8 juni 2004 @ 18:18:20 #157
13151 crew  Rewimo
pi_19733185
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 18:14 schreef ivetje het volgende:
Aqua fantasy zijn wij vorig jaar ook geweest voor 1 dag. Erg leuk, gave glijbanen...heb me wel vermaakt. Maar ik zou niet in het hotel willen zitten. Denk dat je na 2 weken wel bent uitgekeken op de glijbanen etc...en het is een erg duur hotel.
Wij waren vorig jaar na twee weken beslist niet uitgekeken op Aqua Fantasy Daarom gaan we dit jaar weer Het is niet goedkoop, maar in het naseizoen gelukkig wel betaalbaar.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 8 juni 2004 @ 19:09:22 #158
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_19734225
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 18:14 schreef ivetje het volgende:
Ik hoor dit vaker. En vooral van mensen die in een ander hotel hebben gezeten. Mensen die er een keer zijn geweest gaan meestal het jaar erna weer terug.. 1x raden hoe dat komt..
pi_19735343
Ik ga met vriend naar Appartementen Cicey. Iemand die hier eens is geweest?
  dinsdag 8 juni 2004 @ 21:03:26 #160
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19737083
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 18:01 schreef ivetje het volgende:

Kan je dan met dollars betalen als je uit nederland komt?

Dacht dat ze dan alleen Nederlands (europees) geld aan namen. Lijkt me nl vreemd dat dat kan, want dan kan je natuurlijk op dat bord bij de luchthaven kijken waarmee je het goedkoopst uit bent en voordat dat betalen.
Nederlanders mogen/kunnen in ¤ of in US $ betalen, beide valuta wordt geaccepteerd bij het visa hokje en in beide valuta is het 10,-
pi_19745566
quote:
Op zaterdag 5 juni 2004 14:55 schreef thaduck het volgende:
Welke bank zit je? Ik hoefde bij de Rabo niets extra te betalen naar ik weet.
ABN Amro... Mijn vriendin die meegaat naar Turkije zit bij de Rabo en hoeft idd nix te betalen voor geld opnemen in het buitenland. Ik helaas wel, maar het is wel te doen.. Kreeg ook antwoord van de bank dat geld opnemen in Turkije goedkoper is dan geld inwisselen bij de bank... Dus jullie hebben gelijk
Ik neem gewoon euro's mee vanuit Nederland, o.a voor visum en dan pin ik daar wel Lire's. Wel jammer dat de voorpret met het geld niet kan beginnen Toch wel leuk dat er nog landen zijn met een andere munteenheid.
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:03:06 #162
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_19753403
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 21:03 schreef treinreiziger het volgende:

[..]

Nederlanders mogen/kunnen in ¤ of in US $ betalen, beide valuta wordt geaccepteerd bij het visa hokje en in beide valuta is het 10,-
Dat kan ik bevestigen. Als je nog een biljet van 10 dollar hebt liggen, ben je dus zomaar een paar gulden goedkoper uit voor je visum, wat in Turkije buiten de toeristengebieden algauw goed is voor een volledige maaltijd.
It's not a lie, if you believe
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 9 juni 2004 @ 21:55:12 #163
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_19766504
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 14:03 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Dat kan ik bevestigen. Als je nog een biljet van 10 dollar hebt liggen, ben je dus zomaar een paar gulden goedkoper uit voor je visum, wat in Turkije buiten de toeristengebieden algauw goed is voor een volledige maaltijd.
Zul je het ook in Turkse Lira's kunnen betalen, vraag ik me nu ineens af..
  woensdag 9 juni 2004 @ 22:01:33 #164
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19766732
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 21:55 schreef qltel het volgende:

Zul je het ook in Turkse Lira's kunnen betalen, vraag ik me nu ineens af..
Nope dat is niet mogelijk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juni 2004 @ 22:02:21 #165
13151 crew  Rewimo
pi_19766755
Het gaat om de buitenlandse valuta die ze binnenkrijgen.
pi_19771056
Visum (op vliegveld) kun je alleen betalen in euro's. En zorg dat je 10 euro contant bij je hebt, want wisselen doen ze niet aan.
  donderdag 10 juni 2004 @ 00:24:59 #167
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19771631
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 00:02 schreef -Petor- het volgende:
Visum (op vliegveld) kun je alleen betalen in euro's. En zorg dat je 10 euro contant bij je hebt, want wisselen doen ze niet aan.
Heb je toch niet goed opgelet, Nederlanders mogen/kunnen gepast betalen in US $ 10,- of in ¤ 10,-.
  donderdag 10 juni 2004 @ 10:36:22 #168
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_19776650
Vraagje: geldt die 10 euro voor iedereen? Dus zelfs voor babies?
Angelic1 since 2001
  donderdag 10 juni 2004 @ 11:32:07 #169
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19777995
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 10:36 schreef Angelic1 het volgende:
Visas can be obtained at the port of entry in Turkey or from the Turkish Consulate General. Sticker type visas are issued at the port of entry and allow staying in Turkey for up to 90 days. It costs 10 Euro. If there is more than one person traveling on the same passport, each individual is liable to pay the visa fee. This type of visa does not permit to engage in paid or unpaid employment.

All Dutch passport holders are advised to have a minimum of three months validity on their passports from the date of their entry into Turkey.

Ja dus!
  donderdag 10 juni 2004 @ 12:53:58 #170
11458 ivetje
pi_19780269
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:09 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik hoor dit vaker. En vooral van mensen die in een ander hotel hebben gezeten. Mensen die er een keer zijn geweest gaan meestal het jaar erna weer terug.. 1x raden hoe dat komt..
Ik vind een waterpark voor 1 dag wel leuk, maar niet voor 14 dagen. En dat weet ik zeker Ik hou niet zo van zwembaden enz, voor even erin is het lekker...maar ik kan niet zo goed en lang zwemmen, dus een waterpark bij het hotel is nix voor mij
To infinity…and beyond!
pi_19780599
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 00:24 schreef treinreiziger het volgende:

[..]

Heb je toch niet goed opgelet, Nederlanders mogen/kunnen gepast betalen in US $ 10,- of in ¤ 10,-.
Mwah heb redelijk opgelet. In dollars betalen kan inderdaad ook, maar het lijkt em niet dat je dat als Nederlander bij je hebt als je op weg gaat naar Turkije. En in euro's moet je contant betalen want geld krijg je in de meeste gevallen niet terug
pi_19781139
Wij gaan 6 juli voor een week naar Pine Bay Holiday Resort all-in

Iemand hier al geweest/ervaringen ?
  donderdag 10 juni 2004 @ 13:30:03 #173
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_19781347
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:23 schreef Focusdriver het volgende:
Wij gaan 6 juli voor een week naar Pine Bay Holiday Resort all-in

Iemand hier al geweest/ervaringen ?
Hier al gekeken? http://www.vakantiereiswi(...)ies_acc.php?xid=1937
pi_19782646
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 13:30 schreef dutchdevil het volgende:

[..]

Hier al gekeken? http://www.vakantiereiswi(...)ies_acc.php?xid=1937
Ja, best positieve reacties daar, maar zijn er al medeforummers in dat resort geweest ?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 10 juni 2004 @ 21:31:54 #175
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_19795445
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 12:53 schreef ivetje het volgende:

[..]

Ik vind een waterpark voor 1 dag wel leuk, maar niet voor 14 dagen. En dat weet ik zeker Ik hou niet zo van zwembaden enz, voor even erin is het lekker...maar ik kan niet zo goed en lang zwemmen, dus een waterpark bij het hotel is nix voor mij
Vandaar dat die banden er ook zijn... Maarre, ga vooral naar een ander hotel, hoor. Ze hebben niet bepaald moeite om 't vol te krijgen en zo is er plek voor een ander..
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 juni 2004 @ 21:37:03 #176
13151 crew  Rewimo
pi_19795613
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 10:36 schreef Angelic1 het volgende:
Ja helaas wel
pi_20167643
zonde dat er niemand meer reageerd.
  vrijdag 25 juni 2004 @ 09:31:35 #178
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_20172000
* treinreiziger is vanaf zaterdag 26 juni in Turkije en vanaf 03 juli in Kuşadası!
  vrijdag 25 juni 2004 @ 09:56:46 #179
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_20172429
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 09:31 schreef treinreiziger het volgende:
* Angelic1 is vanaf zaterdag 26 juni in Turkije en vanaf 03 juli in Kuşadası!
Veel plezier! Laat even weten hoe het was...
Angelic1 since 2001
  vrijdag 25 juni 2004 @ 11:03:06 #180
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_20173943
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 09:56 schreef Angelic1 het volgende:
Veel plezier! Laat even weten hoe het was...
Ga ik zeker doen! Dank je!

Vanaf 26 juni ga ik een week een fly drive door Noordwest Turkije maken. Ik rijd vanaf İzmir via Bergama - Çanakkale - Edirne - İstanbul - Bursa naar Kuşadası. In Kuşadası blijf ik daarna nog een week. *zin in heb*

[ Bericht 1% gewijzigd door treinreiziger op 25-06-2004 20:48:14 (typo) ]
pi_20334590
Ik zit vanaf 10 juli in Hotel Adukale Vista ***** Ik hoop dat het leuk wordt.
  donderdag 1 juli 2004 @ 15:13:49 #182
11458 ivetje
pi_20337658
Ik zou zowiezo niet 2 keer naar hetzelfde gaan, misschien met een aantal jaren ertussen wel maar niet achter elkaar. Ik wil graag meer van een land zien dan 3 keer hetzelfde hotel en dezelfde omgeving Vandaar dat we dit jaar toch gaan kijken voor een last-minute naar Bodrum of richting kemer/side etc. In Bodrum ben ik wel al ooit geweest, maar dat hotel was gewoon te mooi om waar te zijn eigenlijk dus daar zou ik nog wel eens naar terug willen. Het was het World of wonders bodrum resort. En daar zat echt alles bij inbegrepen...alle watersporten etc, 24 uur per dag drinken in de lounge. Kompleet gewoon...
http://www.enka.nl/bodrum/bodrumresort.htm

Maar goed, dit zou meer iets zijn voor mijn huwelijksreis Ben er met mijn ouders geweest in mei met 4 personen en het kostte toen ongeveer 10.000 gulden (jaja, gudens nog) voor 2 weken...tja, 2500 gulden per persoon vind ik toch wel erg duur hoor. Dus dat wordt nog even sparen
To infinity…and beyond!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 1 juli 2004 @ 15:15:30 #183
13151 crew  Rewimo
pi_20337692
Ik ga in principe ook niet graag twee keer achter elkaar naar dezelfde plek, maar Aqua Fantasy was vorig jaar zo ontzettend leuk, vooral met onze kleine man, dat we nu een uitzondering maken.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 10:45:29 #184
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_20434862
Nog twee en halve week dan ga ik. Ben zo benieuwd hoe laat we vliegen. Ik hoor hier en daar van die onmogelijke tijden (\'s avonds laat of \'s nachts). Zal eind deze week de tickets toch wel krijgen?
Angelic1 since 2001
  dinsdag 6 juli 2004 @ 11:35:19 #185
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_20435914
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 10:45 schreef Angelic1 het volgende:
Nog twee en halve week dan ga ik. Ben zo benieuwd hoe laat we vliegen. Ik hoor hier en daar van die onmogelijke tijden (\\\'s avonds laat of \\\'s nachts). Zal eind deze week de tickets toch wel krijgen?
Dat ligt eraan met welke maatschappij je vliegt. Vlieg je met een charter dan kan je de reisbescheiden misschien pas een week voor vertrek ontvangen. Want die kunnen de tijden zelfs nog 24 uur voor vertrek wijzigen.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 11:41:12 #186
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_20436062
We vliegen met Transavia of Dutch Bird werd destijds aan de telefoon gezegd. We hebben geboekt via Kids World.
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 6 juli 2004 @ 11:43:07 #187
13151 crew  Rewimo
pi_20436113
Dan ga je vermoedelijk \'s morgens vroeg. Turkse maatschappijen vliegen rond 11 uur en \'s avonds, omdat die eerst moeten invliegen vanaf Turkije. Wij zijn een keer om 11 uur vertrokken, maar vorig jaar pas om 20.30 (beiden dus met Onur Air).
pi_20440718
Als je weet met welke maatschappij je vliegt, kun je de vluchttijden en aankomsttijden checken op www.schiphol.nl

Voor mij nog 8 dagen te gaan
  woensdag 14 juli 2004 @ 15:58:27 #189
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_20621049
Anneke is al weg zeker? Veel plezier nog!
Ik heb de tickets binnen. We vertrekken aan het eind van de middag. Wat op zich wel okay is, maar je komt natuurlijk wel pas 's avonds laat aan in Kusadasi. Terug vliegen we helemaal een ramptijd, namelijk 's avonds laat. Dus we komen 's nachts weer aan op Schiphol. Niet prettig met kleine kindjes.
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juli 2004 @ 15:59:30 #190
13151 crew  Rewimo
pi_20621069
Met welke maatschappij gaan jullie, Angelic?
  woensdag 14 juli 2004 @ 16:02:11 #191
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_20621124
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 15:59 schreef Rewimo het volgende:
Met welke maatschappij gaan jullie, Angelic?
Transavia. Hoe laat moet je je kamer uit? Zitten we natuurlijk de hele dag te wachten tot we terug gaan...
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 juli 2004 @ 16:12:07 #192
13151 crew  Rewimo
pi_20621314
Volgens mij om 12 uur, maar je kunt altijd vragen of je langer op je kamer mag blijven (ligt aan de bezetting).
  woensdag 14 juli 2004 @ 17:21:17 #193
11458 ivetje
pi_20622805
om 12 uur moet je je kamer uit, maar je kan een extra dag vaak bijboeken. Hoe duur dat is moet je aanvragen bij de receptie. De all-inclusive formule (als je die hebt) stopt ook om 12 uur smiddags!! alleen volgens mij wordt daar niet echt op gelet

Wij vlogen de vorige keer naar bodrum om 5 of 6 uur smorgens, en terug om 10 uur savonds geloof ik. We hadden dus echt die 2 dagen ook nog helemaal. Vorig jaar zouden we naar kusadasi om 4 uur gaan volgens mij, maar door vertaging werd dit 6/7 uur. We waren pas om 3 uur snachts in ons hotel. Terug gingen we uit het hotel ook rond 6 uur. Je kan dus echt op elke mogelijke tijd vliegen...ben benieuwd wat het dit jaar wordt. Nog steeds nix geboekt, maar als we echt nix kunnen vinden wordt het merit sunset net als vorig jaar, daar weten we iig dat het goed is en je zit er wel lekker. Jammer dat we dan 2 keer naar hetzelfde gaan...maar ik wil toch wel graag vakantie Nu maar w8en tot 14 augustus...nog 4 weken!!!!
To infinity…and beyond!
pi_20653182
Hey Ivetje,
ik weet niet waar je heen wilt dit jaar, maar afhankelijk van je budget denk ik dat Oludeniz misschien wel de grootste aanrader is. Komt er erg goed vanaf op vakantiereiswijzer.nl -- maar dat is naar mijn maatstaven (= uitgaan niet belangrijk, natuur & stranden wel belangrijk). Ik heb het zelf overwogen maar alle goedkope accommodaties daar lijken al volgeboekt te wezen.

Mijn eerste trip naar Turkije over 2 weken gaat naar Kusadasi --> Akfen Club
pi_20702923
quote:
Op woensdag 14 juli 2004 17:21 schreef ivetje het volgende:
om 12 uur moet je je kamer uit, maar je kan een extra dag vaak bijboeken. Hoe duur dat is moet je aanvragen bij de receptie. De all-inclusive formule (als je die hebt) stopt ook om 12 uur smiddags!! alleen volgens mij wordt daar niet echt op gelet

Wij vlogen de vorige keer naar bodrum om 5 of 6 uur smorgens, en terug om 10 uur savonds geloof ik. We hadden dus echt die 2 dagen ook nog helemaal. Vorig jaar zouden we naar kusadasi om 4 uur gaan volgens mij, maar door vertaging werd dit 6/7 uur. We waren pas om 3 uur snachts in ons hotel. Terug gingen we uit het hotel ook rond 6 uur. Je kan dus echt op elke mogelijke tijd vliegen...ben benieuwd wat het dit jaar wordt. Nog steeds nix geboekt, maar als we echt nix kunnen vinden wordt het merit sunset net als vorig jaar, daar weten we iig dat het goed is en je zit er wel lekker. Jammer dat we dan 2 keer naar hetzelfde gaan...maar ik wil toch wel graag vakantie Nu maar w8en tot 14 augustus...nog 4 weken!!!!
Ik kan je adakule wel aanbevelen. die met die grote toren, ook alles goed geregeld en 24 uur all-inclusive ook op de dag van vertrek.
  zondag 25 juli 2004 @ 22:09:38 #196
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_20854463
Ik ga 14aug naar hotel Korumar(http://www.korumar.com.tr/english/)

Heb nog niet het hele topic doorgelezen maar zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden, Zag 10euro meenemen voor visa.

Zijn er verder nog leuke dingen te bekijken te doen daar.
Wil opzich wel duiken en wat leuks bekijken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 25 juli 2004 @ 22:12:51 #197
13151 crew  Rewimo
pi_20854545
Korumar is een prima hotel, 2 jaar geleden geweest.
  maandag 26 juli 2004 @ 11:31:07 #198
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_20863091
* treinreiziger is in Korumar geweest van 3 t/m 10 juli 2004!

Super relaxt hotel!
pi_20865466
quote:
Op zondag 25 juli 2004 22:09 schreef Tito het volgende:

Heb nog niet het hele topic doorgelezen maar zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden, Zag 10euro meenemen voor visa.

Duiken zal ongetwijfeld kunnen. Ik het het vorig jaar gedaan in Marmaris. Kostte zo'n 20 euro, vrij goedkoop dus. Het was een prachtige ervaring overigens. Ga 7 augustus naar Kusadasi, appertementen Cicey. Zal mij benieuwen allemaal
  maandag 26 juli 2004 @ 14:58:48 #200
11458 ivetje
pi_20867918
quote:
Op zondag 18 juli 2004 17:02 schreef -giovanni- het volgende:

[..]

Ik kan je adakule wel aanbevelen. die met die grote toren, ook alles goed geregeld en 24 uur all-inclusive ook op de dag van vertrek.
We gaan dit jaar naar club voyage charm van 17 augustus tot en met 29 augustus Lekker met z'n tweeën all inclusive met neckermann.Hierbij even wat foto's van voyage charm. De kamers zijn inmiddels geheel gerenoveerd en hoe die er nu uitzien is op de tekening ongeveer te zien. Er hangen flatscreens met nederlandse zenders en airco 24 uur per dag etc. Dat is dus erg mooi geworden mag ik hopen Er is ook een bar open 24 uur per dag en verder gewoon weer alles inclusive.

Verder vliegen wij dus op die meest onmogelijke tijden helaas...heen gaan we met transavia om 18.10 hier weg dus rond uur of 12 in het hotel. Terug gaan we met fly air geloof ik en dan gaan we op de laatste dag om 3.30 terug...die dag missen we dus helemaal We zijn dus eigenlijk maar 11 dagen echt daar. Vorige keer naar bodrum had ik het beter, vroeg heen, laat terug. Maar helaas, je hebt het niet voor het kiezen dus. We konden ook met martinair maar dan was het maar 12 dagen en die tijden waren ook echt klote. Vandaar dat we dit maar hebben gedaan
To infinity…and beyond!
  maandag 26 juli 2004 @ 15:04:20 #201
11458 ivetje
pi_20868046
quote:
Op zondag 25 juli 2004 22:09 schreef Tito het volgende:

dit hotel lag bij ons om de hoek en we kwamen er elke dag langs...ik moet zeggen dat ik het van buitenaf niet zo geweldig vond, maar dat kan natuurlijk anders zijn binnenin. Als je aan de kant van de weg zit kijk je uit tegen een rotswand...dat lijkt me niet echt leuk. Verder hingen er de nodige feyenoord/ajax/psv-vlaggen over de balkonnetjes dus ik denk dat er veel jongeren zaten toen
To infinity…and beyond!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 26 juli 2004 @ 15:54:46 #202
13151 crew  Rewimo
pi_20869286
Korumar is van binnen erg mooi. Behoorlijk luxe. Wij waren buiten het seizoen, dus geen 'last' van jongeren
  maandag 26 juli 2004 @ 15:57:08 #203
11458 ivetje
pi_20869350
quote:
Op maandag 26 juli 2004 15:54 schreef Rewimo het volgende:
Korumar is van binnen erg mooi. Behoorlijk luxe. Wij waren buiten het seizoen, dus geen 'last' van jongeren
ja, ik zag het op de site inderdaad...ziet er super uit!! had dat niet verwacht als je er zo langs rijdt idd
To infinity…and beyond!
  maandag 26 juli 2004 @ 19:16:51 #204
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_20873387
Hebben jullien nog wat must do tips voor kusadasi??
Duiken heb ik spanje ook gedaan, was alleen daar 50 euro.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 00:16:56 #205
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_20880660
quote:
Op maandag 26 juli 2004 19:16 schreef Tito het volgende:
Hebben jullien nog wat must do tips voor kusadasi??
Duiken heb ik spanje ook gedaan, was alleen daar 50 euro.
Efeze! Ouwe troep, maar zeeer indrukwekkend!

Btw, is die meid met dat groene icoontje en dat poppetje nog niet terug? (naam ff kwijt )
pi_20883292
Hallo, Ik ben nieuw hier!

Ik ga aanstaande zaterdag(31-7) naar Kusadasi! Appartementen Golden Moon...is iemand daar geweest en hoe was het daar?
Nog iemand die toevallig in die tijd daar heen gaat?
  dinsdag 27 juli 2004 @ 09:53:34 #207
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_20883681
Heej treinreiziger bedankt voor je link!
Helaas heb ik die wel al gezien...als ik ergens een vakantie boek kijk ik eerst of de reacties daar een beetje goed zijn. Maar meer reacties zijn altijd welkom!! Dus jah..
pi_20914342
weet iemand hoe lang het in de praktijk duurt om vanaf vliegveld Bodrum met de transferbus naar Kusadasi te komen? ik zag ergens 2 uur staan, maar kan het ook veel langer duren wanneer andere hotels eerder aan de beurt zijn? beetje naar, ik land vrijdagnacht om 1:00 in Bodrum en moet dan nog gaan buszitten tot ik kan maffen charters zuigen
  woensdag 28 juli 2004 @ 18:06:17 #210
11458 ivetje
pi_20914770
in bodrum landen als je naar kusadasi gaat?? Da's raar, wij landen op izmir Vanaf bodrum kan het idd makkelijk 2 uur zijn en als je het laatste hotel hebt duurt dat zo ongeveer 3 uur ofzo reken daar iig maar vast op!! Veel plezier op je vakantie!!

Wat je idd moet bezichtigen in kusadasi is efeze...helaas kan je niet meer in het gedeelte met de huizen en schilderingen omdat dit is vernield door bezoekersvan efeze verder is het heel erg mooi en indrukwekkend, zeker de moeite waard om een dagje heen te gaan
To infinity…and beyond!
pi_20914874
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 18:06 schreef ivetje het volgende:
in bodrum landen als je naar kusadasi gaat?? Da's raar, wij landen op izmir Vanaf bodrum kan het idd makkelijk 2 uur zijn en als je het laatste hotel hebt duurt dat zo ongeveer 3 uur ofzo reken daar iig maar vast op!! Veel plezier op je vakantie!!
Kusadasi ligt precies tussen Izmir en Bodrum in... dus ik denk dat het vanuit Izmir ook wel een uur of 2 wordt hoor
  woensdag 28 juli 2004 @ 18:14:45 #212
11458 ivetje
pi_20914897
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 18:13 schreef ploppie_ het volgende:

[..]

Kusadasi ligt precies tussen Izmir en Bodrum in... dus ik denk dat het vanuit Izmir ook wel een uur of 2 wordt hoor
wij waren een uur onderweg vanaf izmir en toen moesten we de mensen nog wegbrengen. In totaal ongeveer 2 uur over gedaan volgens mij
To infinity…and beyond!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juli 2004 @ 19:01:54 #213
13151 crew  Rewimo
pi_20915908
Kusadasi ligt ongeveer een uur van Izmir af, Bodrum 2. Afhankelijk van waar je hotel ligt komt daar nog tijd bij. Wij zitten gunstig, Aqua Fantasy ligt aan de kant van Izmir, vorig jaar werden we als eerste gedropt. We waren er in 50 minuten (dat kwam omdat we 's nachts aankwamen trouwens)
pi_20917212
hmm bij nader inzien ligt Izmir inderdaad wel dichterbij Magoed, mijn hotel zit in het zuidoosten van Kusadasi, dus vanuit Bodrum... zou ik toch zeker niet als laatste aan de beurt moeten zijn. Hoop ik
zal wel een saaie rit worden zo middenin de nacht. maar je moet er wat voor over hebben
  woensdag 28 juli 2004 @ 21:03:15 #215
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_20918902
Krijg er ook steeds meer zin in, vertrek 14aug en ik land op izmir.
Hebben er hier ook mensen gedoken en kusadasi? zoja met welke duikschool ne beviel het.
Ik las dat korumar ook een duikschool had, maar kan er verder weinig info over vinden.

Verder welk strand in aan te raden en moet je daar ook voor betalen(en hoeveel)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 28 juli 2004 @ 21:09:16 #216
13151 crew  Rewimo
pi_20919072
Korumar heeft een eigen zandstrand, met bedden en parasols. Het strand loopt heel geleidelijk af, je moet een behoorlijk eind in zee wil je kunnen zwemmen. Een pier is er ook, en wat dingen als waterfietsen, en een banaan en zo.

Er zijn ook openbare stranden, en daar kun je bedden en een parasol huren, wat dat kost weet ik niet. Het strand op zich is gratis.
  woensdag 28 juli 2004 @ 22:17:03 #217
11458 ivetje
pi_20920674
quote:
Op woensdag 28 juli 2004 21:09 schreef Rewimo het volgende:
Korumar heeft een eigen zandstrand, met bedden en parasols. Het strand loopt heel geleidelijk af, je moet een behoorlijk eind in zee wil je kunnen zwemmen. Een pier is er ook, en wat dingen als waterfietsen, en een banaan en zo.

Er zijn ook openbare stranden, en daar kun je bedden en een parasol huren, wat dat kost weet ik niet. Het strand op zich is gratis.
Lady's beach is iig zeker niet gratis en ook eigenlijk niet de moeite waard...behalve als je hutje mutje op elkaar wil liggen met je voeten zowat in het water
Kustur beach ligt even buiten kusadasi en is wel heel erg leuk. Lekker groot, gratis parasols (geen ligbedden) en er komen weinig mensen. Erg rustig dus...wij waren toen zowat de enige op het strand samen met wat turkse mensen Je kan er met de dolmus makkelijk komen iig.
To infinity…and beyond!
pi_20921228
National Park beach ziet er erg gaaf uit
pi_20938983
Heej ploppie dan zit je tegelijk met mij daar zo in kusadasi.
Ik land trouwens ook in bodrum...beetje scheef vind ik het wel, maar je doet er verder nix aan.
Ik land zaterdag om 19:05 turkse tijd. Dus ben ook pas heeeel laat in mn huisje.
Kheb er wel ontiegelijk zin in!!!

Ik wil zeeeker naar efeze. Duiken heb ik al in marmaris gedaan...vond ik wel leuk voor een keertje maar niet nog eens.
Ik heb een beetje rond zitten surfen op internet en wat ik er van gezien heb lijkt Adaland mij het leukste waterpretpark...kan dat kloppen?
  donderdag 29 juli 2004 @ 20:52:39 #220
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_20939908
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 20:06 schreef Fiëstasnuggle het volgende:
Heej ploppie dan zit je tegelijk met mij daar zo in kusadasi.
Ik land trouwens ook in bodrum...beetje scheef vind ik het wel, maar je doet er verder nix aan.
Ik land zaterdag om 19:05 turkse tijd. Dus ben ook pas heeeel laat in mn huisje.
Kheb er wel ontiegelijk zin in!!!

Ik wil zeeeker naar efeze. Duiken heb ik al in marmaris gedaan...vond ik wel leuk voor een keertje maar niet nog eens.
Ik heb een beetje rond zitten surfen op internet en wat ik er van gezien heb lijkt Adaland mij het leukste waterpretpark...kan dat kloppen?
Adaland ! Dat was echt gaaf. Ben daar vorig jaar geweest toen ik in Kusadasi zat. Je moet zeker weten deze "glijbaan" proberen http://oce.xs4para.nl/gfx/egeria2003/pages/IMG_3440.htm Durfde daar zelf eerst niet vanaf maar op aandringen van m'n vriend toch maar gegaan en hij's echt gaaf
  donderdag 29 juli 2004 @ 21:48:03 #221
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_20941056
Ik hoorde dat er ook een soort disney waterwereld was, kan dat kloppen??
pi_20942393
quote:
Anneke is al weg zeker? Veel plezier nog!
Op het tijdstip [woensdag 14 juli 2004 15:58] zat ik net in het vliegtuig. We vertrokken namelijk om 16.00u.
Toch thanx! Het was echt fantastisch. Mijn 1e vliegreis en meteen op de heenvlucht al turbulentie gehad omdat het in Ned. en omliggende landen zulk slecht weer was. Er was ook weinig te zien vanuit te lucht en we hadden ook best veel last van de luchtdruk aangezien we op het maximale vlogen. Het dalen op Bodrum Airport was erg stijl en erg onaangenaam. Bijna iedereen had de vingers op hun oren . Ik schrok hier best van omdat het mijn 1e vlucht was. Gelukkig ging de terugvlucht veel beter en landden we heel rustig op Schiphol. Gister (wo 28 juli) ben ik om 22.30 geland. We zouden eerst om 22.55 landen (vertrek om 20.00u). We vertrokken zelfs nog een kwartier later, dus dat was héél netjes van Transavia.
Wel stond ik een beetje versteld van alle vluchttijden. Vanaf Bodrum vertrokken er gisteravond 4 vluchten van Transavia naar Amsterdam en allemaal laat in de avond. Ik had de 1e vlucht om 20.00u. De laatste vertrok om 23.40u, dan kom je dus midden in de nacht op Schiphol aan, vreselijk!
quote:
Terug vliegen we helemaal een ramptijd, namelijk 's avonds laat. (Transavia)
Zoals ik hierboven al vertel, waren er gisteren 4 avondvluchten naar Amsterdam waarvan 23.40u de laatste. Schijnt dus blijkbaar normaal te zijn.
quote:
Btw, is die meid met dat groene icoontje en dat poppetje nog niet terug? (naam ff kwijt ) (dinsdag 27 juli 2004)
Hehe, dat ben ik dus. Mis je me?!
Ik ben 28 juli terug gekomen van 15 dagen vakantie in Hotel Derici -> aan de boulevard. Echt een tè goed hotel voor 3 sterren. Erg vriendelijk personeel en ze spreken vloeiend Engels. We hebben er veel lol gehad.
Het eten was er prima, wel erg wennen, zeker die vele salades en mierzoete toetjes. Onze voorkeur ging dan bijna altijd naar de schaal fruit als nagerecht.
quote:
Ik ga aanstaande zaterdag(31-7) naar Kusadasi! Appartementen Golden Moon...is iemand daar geweest en hoe was het daar?
Bij ons in de bus zaten een paar jongeren die in een appartement van Golden Moon zaten. Het beviel hun erg goed en ook erg vriendelijk personeel. Enkelen kwamen zelfs nog even snel in de bus afscheid nemen.. (wij werden ook uitgezwaaid bij het Hotel ).
quote:
in bodrum landen als je naar kusadasi gaat?? Da's raar, wij landen op izmir
Wij zouden in de 1e instantie ook naar Izmir vliegen, maar die vluchten waren geannuleerd en nu vlogen we met Transavia naar Bodrum. Vind het niet zo gek hoor.. Het vliegveld ligt trouwens wel 20 km van Bodrum af, in de richting Kusadasi. Izmir ligt inderdaad wel wat dichterbij, maar veel scheelt het niet.
De bussen zijn voorzien van airconditioning en je ziet veel van de omgeving. ’s Avonds is het wel wat minder, dan is het er pikkedonker. Was best cool in de bergen. Op de terugreis hadden we zo’n slechte bus dat we echt vroegen of we moesten duwen om de berg op de komen. Een typische bus voor “kleine” turken. We hadden weinig tot geen beenruimte. Ik zat zelfs met mijn 1.69 met de knieën tegen de stoel voor me, echt pijnlijk. De heenreis daarop was beter.
quote:
Er zijn ook openbare stranden, en daar kun je bedden en een parasol huren, wat dat kost weet ik niet.
Long Beach is een aanrader!!! Erg leuk en gezellig strand. Er is van alles te doen. Strandstoelen kosten er 5.000.000 Lira. Dat komt neer op ± 3 euro p.p.

Ik vertel later nog wel meer.. Duik nu lekker mijn eigen bedje in. Dat zal vast heerlijk liggen na 2 weken . Ik heb vannacht namelijk bij een vriendin, met wie ik op vakantie was, overnacht die vlakbij Schiphol woont. Nogmaals: het was er fantastisch en ik heb genoten!!
Als er vragen zijn, lees ik het wel…. Truste..
  vrijdag 30 juli 2004 @ 18:57:30 #223
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_20960087
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 20:06 schreef Fiëstasnuggle het volgende:
wij zijn naar aqua fantasy geweest, omdat wij adaland wel zagen liggen maar van buitenaf niet zo mooi vonden. De letter van adaland op de berg waren half weg en omgevallen etc...dat vonden wij er uitzien alsof het niet zo goed werd onderhouden Maar ik heb idd gehoord dat adaland wel leuker is als aqua fantasy, maar daar kan ik niet over oordelen. Ik vond aqua fantasy iig ook echt super leuk!!

Let vooral op de witte glijbaan helemaal rechts op de foto Die is echt super en hou zeker je bikini vast hierbij

In deze glijbanen ga je met een band in...echt leuk in het donker!!

Bij deze ga je bovenaan met een madje en je start op hetzelfde moment met 2/3/4 personen...het gaat er dan om wie het eerst beneden is racen dus...

Ze lijken kort maar gaan echt hard!!

Het golfslagbad is super...zeker met een band en dan tegen de golven in...je weet niet meer wat boven en onder is. Als het gaat golven gaat iedereen met z'n band al klaarliggen en elkaar vasthouden

Maar goed, je ziet dat ik dit waterpark dus echt super vond het is iig een aanrader, maar adaland schijnt ook tof te zijn...dat wordt kiezen

(dit is een post van ivetje )
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 juli 2004 @ 19:01:55 #224
13151 crew  Rewimo
pi_20960172
Aqua Fantasy is in elk geval heel erg leuk, zoals je hierboven kunt lezen Een van de redenen om weer terug te gaan naar dit hotel met waterpark. Over 5 weken dobberen wij daar weer
  zondag 8 augustus 2004 @ 11:20:05 #225
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_21128251
Net terug uit Aqua Fantasy! Helemaal top! Je hebt niks te veel gezegd Rewimo. Ik wed dat het zelfs nog beter is geworden dan sinds jullie zijn geweest. Moe, dus alle verhalen volgen nog
Angelic1 since 2001
pi_21128806
net dit weekend terug gekomen uit Kusadasi --> top weekje gehad! het reizen was enigszins vermoeiend (nachtvlucht via bodrum + 2.5 uur transfer) maar het was 't zeker wel waard. We zijn in Akfen Club geweest, een hotel vlakbij de vrijdagmarkt. Redelijk centrale ligging, wel veel mensen in het hotel die niet veel verder kwamen dan het zwembad maar geen klachten
We wilden ook naar een waterpark en we kozen voor Adaland, was heel erg gaaf! We vonden het er hetzelfde uit zien als Aqua Fantasy, maar welk van de 2 het leukst is weten we dus niet. Aan de foto's te zien is het precies hetzelfde iig Vond het trouwens wel duurder dan verwacht, 21 euro pp. Met name op een van de windstille (=bloedhete) dagen is het echt een aanrader.
We zijn ook naar National Park geweest, was wel leuk maar de gevolgen waren iets minder (lunch -> voedselvergiftiging). Wel leuk strand, zitten trouwens voornamelijk Turken. Long Beach is ook mooi en niet zo heel druk. Zonsondergang gezien vanaf duifjeseiland is ook mooi zeker doen!

PS. ik hoorde over die aardbeving in Bodrum... daar was ik dus bijna heen geweest vorige week... raad eens waar ik vorig jaar zat tussen 9 en 23 augustus --> Zware aardbeving in Griekenland op lefkas dus

[ Bericht 7% gewijzigd door ploppie_ op 08-08-2004 12:13:09 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 augustus 2004 @ 12:07:12 #227
13151 crew  Rewimo
pi_21128867
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 11:20 schreef Angelic1 het volgende:
Net terug uit Aqua Fantasy! Helemaal top! Je hebt niks te veel gezegd Rewimo. Ik wed dat het zelfs nog beter is geworden dan sinds jullie zijn geweest. Moe, dus alle verhalen volgen nog
Hee Angelic! Ik ben blij dat jullie het leuk vonden, en erg benieuwd naar de verhalen
  zondag 8 augustus 2004 @ 16:30:21 #228
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_21133634
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 12:07 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hee Angelic! Ik ben blij dat jullie het leuk vonden, en erg benieuwd naar de verhalen
Foto's en uitgebreid verslag volgen ergens deze week. Even in het kort:
- Het resort is echt erg mooi, personeel en animatiemensjes super. Mooie fitnesszaal en binnen zwembad ook.
- Kids Club animatie was helemaal top. Sandro (oftewel "onze geweldige animatie-homo") was erg leuk met de kids en ook de Nederlandse meiden van Kids World waren erg leuk (op 1 na die vaak erg sacherijnig was). De 2 turkse meiden ook (Sabine en Sybel ofzo), alleen jammer dat ze maar 2 Nederlandse woorden kenden: zitten en nee De kidsdisco was ook leuk en uiteraard hebben we de CD gekocht als aandenken en om de dansjes thuis ook te kunnen doen. De watersafari was de 8 euro meer dan waard!
- eten was erg goed en de hele dag door kon je als je wilde eten
- superschoon! De schoonmaakster kwam elke dag en het resort is ook erg schoon.
- veel te doen, ook voor volwassenen
- strand is inderdaad een tegenvaller, lijkt wel modder. Maar met 2 mooie zwembaden en het Aqua Park er bij heb je eigenlijk geen strand nodig.

Kortom: ik had er weinig van verwacht, omdat ik niet zo van die "afgelegen resorts waar je niet vanaf komt" hou, maar heb me 2 weken lang prima vermaakt. Ben 3 keer van het park afgeweest met een gehuurde auto, maar had ook zonder prima vermaakt daar. De animatie is erg leuk en heb nog een paar leuke musicals gezien (vooral Grease was top). Ik weet niet of ik nog een keer zou gaan zelf (ik hou er niet zo van om 2 keer naar het zelfde te gaan), maar vindt het echt het geld dubbel en dwars waard. Echte aanrader.
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 augustus 2004 @ 17:56:15 #229
13151 crew  Rewimo
pi_21135327
Klinkt goed! Vorig jaar was de animatie lang niet zo uitgebreid als dit jaar, en er was geen kidsclub. Ik hoop dat Christan dat ook leuk vindt Fijn dat jullie het zo lekker hebben gehad!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 augustus 2004 @ 17:56:46 #230
13151 crew  Rewimo
pi_21135335
Wat is die watersafari eigenlijk?
  zondag 8 augustus 2004 @ 18:10:01 #231
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_21135565
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 17:56 schreef Rewimo het volgende:
Wat is die watersafari eigenlijk?
Dan gaan ze met een banaan (vanaf 6 jaar) of ringo (vanaf 3 jaar) achter een speedboot heen en weer voor het hotel. Dat vinden ze echt fantastisch. Ik zal zo een foto naar je mailen van de ringo. Je moest hier wel extra voor betalen (ze doen ook paardrijden en naar een struisvogelfarm tegen betaling, maar deze weken toevallig niet), maar ze zijn allebei de keren dat het was geweest omdat ze het geweldig vonden. De kidsclub is 's ochtends van 10 tot 12 en smiddags van 3 tot 5 en dan 's avonds vanaf 7 tot 9 kindereten, speeltuin en disco en ze zijn zowat elke dag geweest.
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 augustus 2004 @ 18:17:21 #232
13151 crew  Rewimo
pi_21135679
Ja, wil ik wel een foto van zien. Christan is nog geen 4, is dat wel een beetje safe dan?
  zondag 8 augustus 2004 @ 18:21:26 #233
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_21135757
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 18:17 schreef Rewimo het volgende:
Ja, wil ik wel een foto van zien. Christan is nog geen 4, is dat wel een beetje safe dan?
Ja hoor, ze krijgen een zwemvest aan en er gaat een juf mee. Mijn jongste dochter is ook nog maar 4. Er gingen we kleinere ukkies mee.
Angelic1 since 2001
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 augustus 2004 @ 18:29:36 #234
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_21135886
Gelukkig is 't je bevallen! Je maakt je altijd zorgen dat het tegenvalt als je een ander wat aanraad.
Aan de andere kant, waarom zou het tegenvallen...

Vervelende is wel dat ik intussen geen zin meer heb om 4 weken te moeten wachten..

Nouja, intussen zo af en toe de foto's maar bekijken die van diverse kanten al online staan.. Ik verheug me nu al op je verslag en foto's.
  zondag 8 augustus 2004 @ 18:49:29 #235
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_21136212
Ik heb op vakantiereiswijzer al een en ander gezet, maar zal van de week nog even een prive-pagina online zetten met de foto's en verhalen.
Angelic1 since 2001
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 augustus 2004 @ 19:00:35 #236
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_21136456
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 18:49 schreef Angelic1 het volgende:
Ik heb op vakantiereiswijzer al een en ander gezet, maar zal van de week nog even een prive-pagina online zetten met de foto's en verhalen.
Dat geeft weer wat tegenwicht aan die zeikerds die zo te zien in een heel ander hotel zijn geweest..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 augustus 2004 @ 19:41:44 #237
13151 crew  Rewimo
pi_21137478
Het is echt ongelooflijk wat je daar leest ja. Ik kan me er echt niks bij voorstellen. Ik vermoed ook dat wij straks in september het handdoekenprobleem niet zullen tegenkomen trouwens. Is meer een hoogseizoenkwaal (want dat gebeurt zowat overal).
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 augustus 2004 @ 20:00:56 #238
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_21138064
Het handdoekprobleem speelt voor zover ik weet ook alleen bij het zwembad bij het hotel. En daar zitten wij toch nooit Daar is 't waterpark veel te leuk voor..
  zondag 8 augustus 2004 @ 20:34:13 #239
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_21139000
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 20:00 schreef qltel het volgende:
Het handdoekprobleem speelt voor zover ik weet ook alleen bij het zwembad bij het hotel. En daar zitten wij toch nooit Daar is 't waterpark veel te leuk voor..
Ja, wij gingen ook meestal rond 11 uur naar het waterpark en dan was er bij de Piratenboot nog plek zat. We gingen meestal voor de palmboom die daar in het water staat zitten, zodat de ukkies makkelijk het water in konden lopen. Die zwembaden bij het hotel gebruikten we vaak pas rond 5 uur als de meeste mensen al weg gingen. En dan meestal het zwembad bij het a la carte restaurant, wat bij ons "voor de deur" was.
Angelic1 since 2001
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 augustus 2004 @ 21:36:01 #240
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_21140446
Wij zaten meestal een beetje verder, naast de :

Helicopter helikokter.. (ja sorry, zo moemde hij 'm)

Daar was onze kleine gezonnebrilde Turk ook meestal te vinden..

[ Bericht 2% gewijzigd door qltel op 08-08-2004 21:42:07 ]
  zondag 8 augustus 2004 @ 21:37:27 #241
28906 Christan
Prettige groetjes!
pi_21140476
Papa, dat is een helikokter!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 augustus 2004 @ 21:48:53 #242
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_21140748
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 20:34 schreef Angelic1 het volgende:

[..]
uur als de meeste mensen al weg gingen. En dan meestal het zwembad bij het a la carte restaurant, wat bij ons "voor de deur" was.
Dat huis dat dwars staat op het zwembad, neem ik aan? Nu de derde vanaf het waterpark, vorig jaar de tweede? Ben benieuwd waar wij terecht komen. Vorig jaar zaten we in deze:

zondag 8 augustus 2004 @ 22:07:25 #243
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_21141225
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 21:48 schreef qltel het volgende:

[..]

Dat huis dat dwars staat op het zwembad, neem ik aan? Nu de derde vanaf het waterpark, vorig jaar de tweede? Ben benieuwd waar wij terecht komen. Vorig jaar zaten we in deze:

[afbeelding]
Nee, echt recht op het zwembad. Vanaf mijn balkon keek ik op de bar in het water. Het hoekappartement. Als je op deze foto kijkt, het meest rechtse huis van het eerste blok. (nu het tweede blok vanaf het waterpark)

Ik denk trouwens dat daar een stuk aangebouwd is. Wij hadden een family suite, dus 2 kamers en de zijkamer leek wel onlangs aangebouwd, want dat zag er nieuwer uit. (en was van hout)
Angelic1 since 2001
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 augustus 2004 @ 22:20:23 #244
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_21141504
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:07 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Nee, echt recht op het zwembad. Vanaf mijn balkon keek ik op de bar in het water. Het hoekappartement.
Ai. Vorig jaar zat er elke avond iemand met een gitaar en keyboard in de poolbar en toen maakten we al grappen van "je zou daar een kamer hebben.." Maar dat is dus dat vierkante huis met die mooie binnenplaats. Dan hebben ze daar inderdaad dingen aangepast, want voor zover ik weet had die alleen goedkope (kleine) kamers. M'n schoonmoeder zat er vorig jaar, dat overlapte een enkel dag met onze vakantie en toen ben ik er dus binnen geweest.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 augustus 2004 @ 22:26:31 #245
13151 crew  Rewimo
pi_21141662
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:20 schreef qltel het volgende:
M'n schoonmoeder zat er vorig jaar, dat overlapte een enkel dag met onze vakantie en toen ben ik er dus binnen geweest.
Klopt ja, maar zij zaten wel precies aan de andere kant. Dat maakt kennelijk verschil.
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:26:50 #246
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_21141673
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:20 schreef qltel het volgende:

[..]

Ai. Vorig jaar zat er elke avond iemand met een gitaar en keyboard in de poolbar en toen maakten we al grappen van "je zou daar een kamer hebben.." Maar dat is dus dat vierkante huis met die mooie binnenplaats. Dan hebben ze daar inderdaad dingen aangepast, want voor zover ik weet had die alleen goedkope (kleine) kamers. M'n schoonmoeder zat er vorig jaar, dat overlapte een enkel dag met onze vakantie en toen ben ik er dus binnen geweest.
Ja, klopt. Ik heb nog wel foto's van de binnenplaats (druk aan het uploaden is...).
We hadden eigenlijk weinig last van de poolbar. De eerste week was er wel een zangeres, maar dat was maar een uurtje van 22.00 tot 23.00 want daarna ging ie dicht. De tweede week hadden ze alleen live-muziek in het a la carte en dat was om 10 uur al afgelopen en nog een stuk zachter. Ik vond het zelf het rustigste stukje van het park. Ik zou niet bij het nieuwe zwembad of hoofdgebouw willen zitten. Als ik nog eens ga vraag ik dezelfde kamer.
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 augustus 2004 @ 22:27:48 #247
13151 crew  Rewimo
pi_21141697
Het lijkt trouwens wel alsof de poolbar nu geen dak heeft
  zondag 8 augustus 2004 @ 22:29:49 #248
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_21141748
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:27 schreef Rewimo het volgende:
Het lijkt trouwens wel alsof de poolbar nu geen dak heeft
lol.. dat is een foto van de AF site van vorig jaar. Nu heeft ie wel een dak hoor
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 augustus 2004 @ 22:30:34 #249
13151 crew  Rewimo
pi_21141767
Ik vroeg me al af waarom ze het weggehaald hadden
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 8 augustus 2004 @ 22:32:44 #250
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_21141821
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:30 schreef Rewimo het volgende:
Ik vroeg me al af waarom ze het weggehaald hadden
Ik ben allang blij dat ze die man weggehaald hebben..
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 8 augustus 2004 @ 22:33:15 #251
13151 crew  Rewimo
pi_21141832
quote:
Op zondag 8 augustus 2004 22:32 schreef qltel het volgende:

[..]

Ik ben allang blij dat ze die man weggehaald hebben..
Da's waar
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 16:53:21 #252
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_21184503
Nog een vraagje ik vlieg van schiphol naar izmir, heb als vluchttijden hv 1347 vertrek 19:15 aankomst 23:40 en terug hv 1348 vertrek 23:35 aankomst:02:15, klopt dat 3,5 uur vliegen?

Hoe lang is het dan nog rijden vanaf izmir.

belachelijke vluchtijden,1e dag helemaal weg en s'nachts weer aankomen op schiphol als er geen treinen rijden..
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 17:00:48 #253
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_21184744
Ja, drie en half uur klopt wel ongeveer. Vanaf Izmir is het nog een uurtje rijden naar Kusadasi. Wij kwamen heen om 11 uur 's avonds aan in het hotel en terug waren we pas 1 uur 's nachts op Schiphol, dus zulke tijden zijn normaal voor Turkije blijkbaar.
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 10 augustus 2004 @ 18:12:30 #254
13151 crew  Rewimo
pi_21186674
Ik ga morgen ook eens bellen of ze onze vluchttijden al weten
pi_21211606
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 16:53 schreef Tito het volgende:
belachelijke vluchtijden,1e dag helemaal weg en s'nachts weer aankomen op schiphol als er geen treinen rijden..
Wanneer heb je geboekt?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 augustus 2004 @ 17:28:01 #256
13151 crew  Rewimo
pi_21212067
Onze vluchttijden onder voorbehoud:
Heen (Izmir): 13.40-18.05
Terug: 19.00-2140

Helemaal niet slecht
pi_21238059
Hoooooi

Ik ben gisteravond terug gekomen uit Kusadasi!
We hadden eigenlijk geboekt bij Golden Moon...maar dat was dus overboekt....wij helemaal pissed...mja we kwamen uiteindelijk bij een veel beter app. complex terecht.
Akdas...dat lag precies midden in het centrum! Ideaal dus voor ons(stapjongeren zeg maar)
Wij hadden een app. waar wel 6 mensen in konden...maar we waren maar met zn 3-en.
Ik ben dus ook naar Adaland geweest en ik vond t echt super!!! Helemaal geweldig!
Efese vond ik ook heel mooi!
Verder vond ik de Barstreet ook heel leuk...we gingen vooral stappen bij de Paradise Bar...en eten deden we meestal bij Akdeniz, Atilla of Planet Yucca(daar zijn we t vaakst geweest)

Ik heb ook een van de 2 ziekenhuizen van Kusadasi mogen aanschouwen helaas.
Een vriendin van mij viel zodanig hard van een stenen trap en raakte daarbij buiten bewustzijn.
Maar ik vond t echt een mooi ziekenhuis! Ik had echt niet verwacht dat dat zo zou zijn in turkije.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 augustus 2004 @ 18:21:19 #258
13151 crew  Rewimo
pi_21238293
Ben je in het 'groene' ziekenhuis geweest? Dat is een prima ziekenhuis inderdaad, erg modern en prima artsen. Jammer dat jullie erheen moesten, maar je wordt er prima geholpen.

Leuk dat jullie zo'n goede vakantie hebben gehad

Nog 3 weken... pfff het schiet niet op.
  donderdag 12 augustus 2004 @ 22:41:00 #259
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_21244892
quote:
Op donderdag 12 augustus 2004 18:12 schreef Fiëstasnuggle het volgende:
Hoooooi

Ik ben gisteravond terug gekomen uit Kusadasi!
We hadden eigenlijk geboekt bij Golden Moon...maar dat was dus overboekt....wij helemaal pissed...mja we kwamen uiteindelijk bij een veel beter app. complex terecht.
Akdas...dat lag precies midden in het centrum! Ideaal dus voor ons(stapjongeren zeg maar)
Hey wat leuk, daar heb ik een aantal maanden mogen bivakkeren 10 jaar geleden toen ik daar werkte! Ze hadden toen ergens boven een terras waar je kon ontbijten. Maar nu is het geloof ik alleen nog maar een appartement?
Angelic1 since 2001
  vrijdag 13 augustus 2004 @ 12:33:51 #260
14938 Tito
speelt spelletjes.
pi_21255835
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:13 schreef ploppie_ het volgende:

[..]

Wanneer heb je geboekt?
In december al ergens bij neckermann..

Weten jullie trouwens als je ook een grote handdoek krijgt om op te liggen bij hotel Korumar.
En of we ook een borg moeten betalen voor de kamer??
vertrek morgen is wel even makkelijk om te weten.
pi_21266097
Ja het is geloof ik alleen nog appartement...
Maar boven op het dak was idd het zwembad en zo een barretje waar je wel eten en drinken en ijsjes en zo kon halen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 augustus 2004 @ 09:33:36 #262
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_21278536
Weet er iemand een leuke CD-shop in Kusadasi? Wil er wat CD's kopen als ik er toch ben.
pi_21283941
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 09:33 schreef qltel het volgende:
Weet er iemand een leuke CD-shop in Kusadasi? Wil er wat CD's kopen als ik er toch ben.
Als je door het centrum van Kusadasi loopt zijn er genoeg winkeltjes die cd's verkopen. Naast de grote 'rode' bank is een er een kleine shop dat naast sieraden, foto's ontwikkelen, ook cd's verkoopt.
Op Schiphol heb je trouwens ook ruime keus in cd's.
pi_21285428
Ik ben natuurlijk allemaal liedjes aant downloaden die ik in kusadasi veel gehoord heb....heeft iemand nog tips?

Ik heb deze al:
Sean Paul -- Feel alright
Magic Box -- This is better
Mustafa Sandal -- Isyankar
Sezen Asku -- Hadi bakalim

En dan had je natuurlijk nog al die liedjes die we in nederland ook wel gewoon kennen...maar ik zoek juist die ze alleen in kusadasi hadden zeg maar...

Jigi jigi ay ay!
pi_21288410
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2004 16:56 schreef Fiëstasnuggle het volgende:
Ik ben natuurlijk allemaal liedjes aant downloaden die ik in kusadasi veel gehoord heb....heeft iemand nog tips?
Nou eh... Summer Jam
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 14 augustus 2004 @ 21:16:48 #266
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_21290863
Sezen Asku heet trouwens Sezen Aksu.. Ik wist niet dat ze een nieuwe had. Zal er eens naar gaan zoeken als ik in Kusadasi ben. Ik neem aan dat je in Kusadasi ook redelijk veel van Tarkan gehoord zal hebben. Dudu bijvoorbeeld.
pi_21295404
* gaat 22 september naar Kusadasi!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_21300068
Ja maar die zijn oud! Dat vond ik trouwens wel irritant in kusadasi...dat je veel liedjes hoort die al een paar jaar oud zijn...maar ik zoek dus juist de nieuwe,...geen summerjam of tarkan. daar krijg ik een beetje de sch**t van na 12 dagen non stop dat gehoord te hebben

Ow kheb wel leuke dansjes geleerd daar zo..en overal roepen ze door elk liedje heen Jigi Jigi Ay Ay!

Ow die van Sezen aksu(typfoutje de vorige keer) ik weet niet of die nieuw is...maar die is wel hot in Kusadasi. Alleen is het dan wel een cover waarschijnlijk...want t origineel is int engels van Loona.
  zondag 15 augustus 2004 @ 19:20:26 #269
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_21308091
In Aqua Fantasy draaien ze Sebe Allah Ye als "clubdance" met bijbehorend dansje. Dat is van Alpha Blondie.
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 augustus 2004 @ 21:12:38 #270
13151 crew  Rewimo
pi_21542829
quote:
Op woensdag 11 augustus 2004 17:28 schreef Rewimo het volgende:
Onze vluchttijden onder voorbehoud:
Heen (Izmir): 13.40-18.05
Terug: 19.00-2140

Helemaal niet slecht
En ze zijn inmiddels definitief
pi_21585524
ben ook in kusidasi geweest, 2 jaar terug. Wel leuk gehad daar.
Aan de boulevard bij Lady's Beach, kun je ontzettend lekkeren goed etem bij "somewhere else". Hassan en Serkan werkten daar toen ook, vrienden van degene met wie ik mee ging, was erg gezellie.
just be who you want to be
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 september 2004 @ 17:30:34 #272
13151 crew  Rewimo
pi_22061421
Wij zijn er weer, het was heerlijk! Gisteravond teruggekomen en nu al heimwee...

Wat foto's vind je hier: Koele Kids Praatjes Deel 5
pi_22061453
Nog drie dagen!
Ja, die met de ballen in de bek.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 19 september 2004 @ 17:39:16 #274
13151 crew  Rewimo
pi_22061589
Ik ben jaloers
  dinsdag 14 december 2004 @ 13:36:54 #275
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_23965943
Ik ga zeer waarschijnlijk aanstaande Mei

Zo te lezen bijna niets dan lof over deze bestemming, is er in Mei al het een en ander te doen ?
The tiniest cough can be deadlier than the fiercest dragon
  dinsdag 14 december 2004 @ 13:46:12 #276
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_23966163
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:36 schreef Dopekoe het volgende:
Ik ga zeer waarschijnlijk aanstaande Mei

Zo te lezen bijna niets dan lof over deze bestemming, is er in Mei al het een en ander te doen ?
Welk hotel ga je?
Angelic1 since 2001
  dinsdag 14 december 2004 @ 13:58:43 #277
11458 ivetje
pi_23966450
ik ben in mei in bodrum geweest en er was daar genoeg te doen, alles is iig al open enzo. Het toeristenseizoen is dan iig al wel begonnen.
Ik had in bodrum alleen erg last van koude wind en het water van zee en het zwembad is nog vreselijk koud in die tijd. Maarja, wat wil je in mei Het weer is dan iig al wel oke, maar ik ben echt van de hitte dus ik zit het liefst in augustus in turkije
To infinity…and beyond!
  dinsdag 14 december 2004 @ 14:15:19 #278
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_23966818
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 13:46 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Welk hotel ga je?
Ik heb nog geen idee eigenlijk.....
Ik hoop aqua fantasy
het is voor me ouders die 25 jaar getrouwd zijn en we gaan dan met ze allen daarheen een week....

M'n zus regelt de hotels en dat soort dingen... Het wordt iig All inclusive
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 december 2004 @ 14:18:34 #279
13151 crew  Rewimo
pi_23966896
In Aqua Fantasy zit je goed
  dinsdag 14 december 2004 @ 14:21:02 #280
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_23966954
Aqua Fantasy is al aardig volgeboekt. In juli en augustus al helemaal vol
Maar daar zal je in mei geen last van hebben denk ik. En daar is in ieder geval zat te doen.
Angelic1 since 2001
  dinsdag 14 december 2004 @ 14:37:19 #281
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_23967347
Jade was super .. Ben blij dat het naast Izmir nu eindelijk ook in Kusadasi te vinden was.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 december 2004 @ 14:58:29 #282
13151 crew  Rewimo
pi_23967837
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 14:21 schreef Angelic1 het volgende:
Aqua Fantasy is al aardig volgeboekt. In juli en augustus al helemaal vol
Maar daar zal je in mei geen last van hebben denk ik. En daar is in ieder geval zat te doen.
Vergis je niet. Wij wilden samen met schoonzusje en zwager twee weken in mei. Allebei voorgeboekt.

Uiteindelijk kregen we bericht dat zij de ene week konden en wij de tweede (het is dan namelijk schoolvakantie). Wij gaan nu in september, Christan is dan nog 4 en dus kunnen we nog 1x buiten de schoolvakantie.
  dinsdag 14 december 2004 @ 15:03:44 #283
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_23967937
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 14:58 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Vergis je niet. Wij wilden samen met schoonzusje en zwager twee weken in mei. Allebei voorgeboekt.

Uiteindelijk kregen we bericht dat zij de ene week konden en wij de tweede (het is dan namelijk schoolvakantie). Wij gaan nu in september, Christan is dan nog 4 en dus kunnen we nog 1x buiten de schoolvakantie.
Ja, bizar he?! Het is ook nog eens een heel stuk duurder geworden. Ik zou 500 euro meer kwijt zijn (komt ook omdat Justin nu 2 is). Dus het was al een twijfelgeval of we weer zouden gaan, maar die keus was snel gemaakt want het is gewoon al vol in de periode dat ik wil gaan. Dus nu maar op zoek naar iets anders leuks. In Griekenland hebben ze nu ook een leuk waterpark van Kids World.
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 14 december 2004 @ 15:06:25 #284
13151 crew  Rewimo
pi_23967999
Wij zijn ook duurder uit maar gelukkig niet zó veel dat we niet meer wilden gaan Jammer genoeg zal het wel de laatste keer zijn voorlopig. Overigens was die ene week in mei maar een paar honderd euro goedkoper dan twee weken in september.
  dinsdag 14 december 2004 @ 15:36:54 #285
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_23968565
Je kunt beter in september gaan Echt waar ..
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 december 2004 @ 17:57:58 #286
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_23994099
quote:
Op dinsdag 14 december 2004 14:18 schreef Rewimo het volgende:
In Aqua Fantasy zit je goed
Je bedoelt natuurlijk: In Aqua Fantasy zit je goed

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 december 2004 @ 23:31:58 #287
13151 crew  Rewimo
pi_24001956
quote:
Op woensdag 15 december 2004 17:57 schreef qltel het volgende:

[..]

Je bedoelt natuurlijk: In Aqua Fantasy zit je goed

Ook dat ja
  maandag 27 december 2004 @ 12:58:52 #288
32255 Dopekoe
Say no to drugs!
pi_24233894
Er is besloten dat we naar Hotel Korumar gaan
Ik heb niets dan goeds over dit hotel gelezen
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 27 december 2004 @ 13:04:50 #289
13151 crew  Rewimo
pi_24233994
Korumar is prima
  maandag 27 december 2004 @ 17:47:03 #290
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_24238550
Helaas geen Kusadasi voor ons in 2005. Wij hebben geboekt voor Pegasos Tropical in Sarigerme. Ben benieuwd... tis ook helemaal nieuw, dus ik hoop dat ze klaar zijn als we gaan.
Angelic1 since 2001
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')