quote:Nee, sorry het park ken ik niet, ben ook nog nooit in Kusadassi geweest maar ook daar zullen we eens heen gaan. Ziet er allemaal wel heel erg mooi uit zeg dat hotel!!! Vertel je na de vakantie hoe het geweest is?
Op zaterdag 11 januari 2003 19:15 schreef Rewimo het volgende:
Kent iemand dit hotel met waterparadijs? Wij gaan er in september heen. Het ziet er allemaal erg goed uit4 sterren all-in hotel met gratis toegang tot het zwemparadijs, met veel glijbanen en allerlei attracties op watergebied.
quote:Ja, doe ik
Op zaterdag 11 januari 2003 20:21 schreef quincy het volgende:[..]
Nee, sorry het park ken ik niet, ben ook nog nooit in Kusadassi geweest maar ook daar zullen we eens heen gaan. Ziet er allemaal wel heel erg mooi uit zeg dat hotel!!! Vertel je na de vakantie hoe het geweest is?
quote:Beetje off-topic misschien, ik heb 2 seizoenen in Kusadasi gewerkt! :)Maar ehm, nee sorry, ik ken het niet. Kusadasi is inderdaad de leukste Turkse badplaats vind ik...
Op zaterdag 11 januari 2003 20:27 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja, doe ik
Maar dat wordt wel begin oktober dan
Kusadasi kan ik je zeer aanbevelen trouwens. Een van de leukste Turkse plaatsen vind ik.
Kusadasi is mooi, en de natuur eromheen is ook super.
Do's:
-boottoch naar rustige baaitjes...
-Efese: NIET georganiseerd doen, maar zelf een dolmus pakken naar het dorpje erbij en vanaf daar een taxi. Dat scheelt VEEL geld. Vergeet ook je studentenkaart niet hier, want dat scheelt veel geld. Overal in Turkije eigenlijk.
-Onderhandelen, onderhandelen onderhandelen...
-Cocktails drinken tijdens happy hour :-)
-Kroegentocht van de 24....met VEEL shooters
Dont's:
-Spullen kopen bij de aanlegsteiger voor de cruise-schepen
-Niet onderhandelen
-Eten bij 24, met de NL -eigenaar. Niet echt bijzonder, en niet lekker.
quote:Bedankt voor je tips! Wat het waterpark betreft, zien we wel. We hebben een klein mannetje (dan bijna 3) dat gek is op water, dus het wordt vast leuk
Op maandag 13 januari 2003 14:39 schreef SnuggLe het volgende:
Ik ken het wel, ben er ook geweest, in het park dan, maar het is niet veel bijzonders. Leuk voor een middagje of 2 maar verder niet. Als het warm is, is het niet uit te houden op de stenen, dus draag slippers.Goeie tip, die zullen we meenemen
Kusadasi is mooi, en de natuur eromheen is ook super.
Dat weet ik
![]()
Do's:
-boottoch naar rustige baaitjes...Niet handig met een klein mannetje, wel leuk
-Efese: NIET georganiseerd doen, maar zelf een dolmus pakken naar het dorpje erbij en vanaf daar een taxi. Dat scheelt VEEL geld. Vergeet ook je studentenkaart niet hier, want dat scheelt veel geld. Overal in Turkije eigenlijk.
We studeren helaas niet meer... Ik ben al een aantal keren in Turkije geweest, "zelf doen" scheelt inderdaad een hoop geld. Kijk trouwens ook uit voor verkopers van "oudheden" bij Efese. Je wordt genept waar je bijstaat!
-Onderhandelen, onderhandelen onderhandelen...
Ja, leuke sport
-Cocktails drinken tijdens happy hour :-)
We zitten all-in, bovendien drinken we nauwelijks
-Kroegentocht van de 24....met VEEL shooters
Zie hierboven
Dont's:
-Spullen kopen bij de aanlegsteiger voor de cruise-schepenNiet verstandig idd
-Niet onderhandelen
Zie boven
-Eten bij 24, met de NL -eigenaar. Niet echt bijzonder, en niet lekker.
Zullen we niet doen. Ik eet liever echt Turks
![]()
quote:Jij bemoeit je ook overal mee hè?
Op donderdag 10 april 2003 20:36 schreef YPPY het volgende:
Even de topictitel aangepast, dan kan dit topic hier ook mooi bij: Marbel Hotel
quote:Ja.
Op donderdag 10 april 2003 20:57 schreef Rewimo het volgende:[..]
Jij bemoeit je ook overal mee hè?
quote:Da's waar
Op donderdag 10 april 2003 21:02 schreef YPPY het volgende:[..]
Ja.
Nu gaat jouw topic extra lang mee, ben je vast trots op.
quote:Nou als ik m'n vriend zover krijg dan gaan we begin mei naar Kusadasi, ik heb hotel Marbel uitgekozen. Ziet er erg mooi uit zeg 4**** sterren hotel all inclusive en niet al te duur. Wat wil je nog meer?
Op zaterdag 11 januari 2003 20:27 schreef Rewimo het volgende:[..]
Ja, doe ik
Maar dat wordt wel begin oktober dan
Kusadasi kan ik je zeer aanbevelen trouwens. Een van de leukste Turkse plaatsen vind ik.
quote:Waar ligt dat hotel ongeveer?
Op donderdag 10 april 2003 21:13 schreef quincy het volgende:[..]
Nou als ik m'n vriend zover krijg dan gaan we begin mei naar Kusadasi, ik heb hotel Marbel uitgekozen. Ziet er erg mooi uit zeg 4**** sterren hotel all inclusive en niet al te duur. Wat wil je nog meer?
quote:Het hotel ligt 1,5 km. van het strand en 1,5km van het centrum. Waar het precies ligt in Kasadasi weet ik verder niet.
Op donderdag 10 april 2003 21:14 schreef Rewimo het volgende:[..]
Waar ligt dat hotel ongeveer?
quote:Weet ik eigenlijk niet. De foto's die ik heb van Kusadasi laten allemaal witte stranden zien. Maar ik dacht dat Marmaris, Fethiye en Kusadasi witte stranden hadden en Bodrum en Alanya kiezensteentjes.
Op vrijdag 11 april 2003 20:47 schreef quincy het volgende:
Dank je wel!!!!! Zijn die standen daar zo mooi wit? Hebben ze niet zoals in Alanya en Gumbet van die stenen?
edit: foto toegevoegd
quote:Rewimo, welk hotel zat je toen deze foto werd genomen? Ik herken de omgeving iig.
Op maandag 14 april 2003 20:29 schreef Rewimo het volgende:
Kusadasi heeft inderdaad zandstrand, niet zo gek breed maar wel mooiedit: foto toegevoegd
quote:Nope, ik ben er vorig jaar ook geweest, super mega heerlijk daar! Supestranden!
Op vrijdag 11 april 2003 20:47 schreef quincy het volgende:
Dank je wel!!!!! Zijn die standen daar zo mooi wit? Hebben ze niet zoals in Alanya en Gumbet van die stenen?
quote:Dat was Tusan Beach
Op vrijdag 25 april 2003 19:02 schreef exec het volgende:[..]
Rewimo, welk hotel zat je toen deze foto werd genomen? Ik herken de omgeving iig.
quote:Het is hetzelfde als in Nederland, 220 volt.
Op zondag 25 mei 2003 15:49 schreef dutchdevil het volgende:
Kan iemand me vertellen wat het voltage is in Turkije? En heb je daar dezelfde stopcontacten als in Nederland of heb ik een wereldstekker nodig? Ik ga namelijk samen met m'n vriend over 1,5 week naar Kusadasi.
Ik wil tijdens mijn vakantie niet alleen liggen bakken en feesten, maar graag ook veel ondermenen of bezichtigen. Heeft iemand behalve de boottocht naar rustige baaitjes nog meer tips voor mij?? Iets wat wel de moeite waard.
Bedankt!
Van 22 juli tot 5 augustus ben ik daar met ivetje onder de pannen.
Nu is mijn vraag, iemand ervaringen daar in de buurt qua bezienswaardigheden of dingen waar we ECHT heen moeten gaan?
We gaan trouwens via Toerkoop met OAD en vliegen Martinair en naar hotel Merit Sunset Holiday Village (all-in).
Excursies die je daar ter plaatse kon doen was niet echt wat (heb het zelf ook niet gedaan maar heb verhalen gehoord van mensen die wel excursies hebben geboekt). Onder andere excursies naar Samos (2 uur met de boot dan daar even rondlopen, ben je ff in griekenland geweest en dan weer terug voor ca. 40 euro p.p.).
Ook de excursie naar Pammukkale schijnt niet echt fantastisch te zijn. Iemand die daar op excursie naar toe ging vertelde dat de originele kalkbaden zo vervuild zijn dat ze zelf maar nieuwe hebben gemaakt waar gewoon leidingwater doorheenloopt. En daar zit je dan ook 4 uur voor in de bus (2 uur heen, 2 uur terug) :S
Maar ja, voor de rest is het wel leuk. Altijd leuk om te doen is een dagje naar een Aquapark (Aqua Fantasy of Adaland, liggen bij elkaar in de buurt, entree voor Adaland is 20 euro/33 miljoen lira per persoon)
En ja, goedkoop (nep)merkkleding inslaan is altijd leuk
quote:Welk park is het leukste Aqua Fantasy of Adaland? Voor mensen van rond de 25 ZONDER kids?
Maar ja, voor de rest is het wel leuk. Altijd leuk om te doen is een dagje naar een Aquapark (Aqua Fantasy of Adaland, liggen bij elkaar in de buurt, entree voor Adaland is 20 euro/33 miljoen lira per persoon)
En ja, goedkoop (nep)merkkleding inslaan is altijd leuk
quote:Persoonlijk jvond ik ADALAND leuker
Op vrijdag 20 juni 2003 09:40 schreef Tientje het volgende:[..]
Welk park is het leukste Aqua Fantasy of Adaland? Voor mensen van rond de 25 ZONDER kids?
quote:En dat moeten we hebben!
Persoonlijk jvond ik ADALAND leukerSuper GROOT!!
quote:Nou ja, ligt eraan wat je onder groot verstaat. Volgens m'n vriend waren de parken in Spanje groter.
Op vrijdag 20 juni 2003 12:29 schreef Tientje het volgende:[..]
En dat moeten we hebben!
Dank je wel!
Maar als je er bent, zeker de SideWinder proberen ! Echt gaaf ! (alhoewel ik moet toegeven dat ik in eerste instantie het niet zag zitten om van die glijbaan te gaan )
quote:Same here!
Op vrijdag 20 juni 2003 14:18 schreef dutchdevil het volgende:[..]
Nou ja, ligt eraan wat je onder groot verstaat. Volgens m'n vriend waren de parken in Spanje groter.
Voor meer informatie over Adaland:
http://www.adaland.com/contact.htmMaar als je er bent, zeker de SideWinder proberen ! Echt gaaf ! (alhoewel ik moet toegeven dat ik in eerste instantie het niet zag zitten om van die glijbaan te gaan
)
quote:ik ga ook naar hotel marbel all-inclusive
Op vrijdag 11 april 2003 19:53 schreef quincy het volgende:[..]
Het hotel ligt 1,5 km. van het strand en 1,5km van het centrum. Waar het precies ligt in Kasadasi weet ik verder niet.
Blijf qua kopen idd weg uit de buurt van alles wat met de cruiseschepen te maken heeft, deze shops zijn er alleen op uit om de vaak meer gefortuneerde passagiers van deze schepen flink te melken. Ephese is een must; is naar ik meen de grootste opgraving ter wereld, absoluut de moeite waard (houd rekening met de hitte aldaar op een zonnige dag).
De excursie naar het Griekse Samos was ook leuk, zeker doen.
Naast de visafslag ligt een goed, maar redelijk prijzig visrestaurant waar Julio Iglesias ook wel eens schijnt te komen.
We zijn zelf niet in Adaland geweest, maar het zag er wel leuk uit, groots opgezet, perfect voor kinderen.
1) Wat voor publiek komt er in Kusadasi? Welke leeftijd en uit welke landen? Ik ben zelf 28 Ga ik me oud voelen daar omdat er vooral 18-jarigen rondlopen of gaat dat meevallen? En verder; veel Nederlanders, Duitsers, Engelsen?
Kan je er sowieso een beetje leuk stappen? Leuke bars & disco's of alleen suffende 40-ers die op een terras naar een Julio-wannabee zitten te luisteren?
2) Waar moet ik op letten bij het boeken van een hotel? Ofwel: Is goed zwenbad noodzakelijk omdat er nauwelijks strand is? Is het mogelijk om zowel dichtbij strand als dichtbij centrum te zitten?
3) Welke reisorganisatie heeft voordelige reizen naar Kusadasi in z'n portefeuille? Volgens mij is het nog niet zo razend populair als Marmaris/Bodrum/etc; waar kan ik het beste boeken? Enneh... Nog aanraders in de categorie: centrale lokatie, luxe, mooi zwembad (en misschien) all-inc?
Alvast hartelijk dank want ik zie door de bomen het bos niet meer
We zaten in Merit Sunset Holiday Village, op basis van All-Inclusive en dat was zeker een aanrader. Goede kamers, goede airco, goede voorzieningen en erg leuk, goed en gezellig personeel! Het enige minpunt was de bar die om 23:45 dichtging en de discotheek te warm was (graad of 40 tot 45) en we daar dus niet kwamen. Voor de rest alles perfect!!!
Zijn naar Efeze geweest en Aqualand, wat zeer zeker een aanrader is! Erg goed te doen!
Stranden zijn er wel, we zijn op Ladies Beach geweest maar dat zoog aan alle kanten, 2 meter strand ofzo met 3 rijen dik ligstoelen en verder niets. Dag erna naar Kustur Beach (per Dolmus uiteraard) gegaan en daar was het een stuk beter. Lekker rustig en overal gratis van die parasolletjes en alles in de buurt. Zandstrand tot in de zee, dus je kon ook fatsoenlijk de zee in lopen om te zwemmen/dobberen/etc. Dat was zeer zeker een aanrader!
Voor de rest, pas op met de cruiseschepen, de prijzen verdrievoudigen dan!
Tevens een leuk cafe/restaurant/etc. in Kusadasi was het A-1 restaurant met Nederlandse eigenaar Rob, was erg gezellig en goed betaalbaar!
Wij hebben het in ieder geval erg naar ons zin gehad, en balen dat we weer thuiszijn
Ik heb het ook aardig naar mijn zin gehad. Ik was met 3 vrienden en we zaten in appartement Golden Moon (altinay). Het centrum was 10 minuutjes lopen, wel een errug stijl weggetje (was minder na het uitgaan).
Echt lekker eten daar in Turkije. A-1 is inderdaad een goed restaurant, erg gezellig. Je zou niet verwachten dat er zo een binnenplaatsje achter zit. Rob is ook wel een aardige gozer ja. Ben er 2 keer geweest om te eten en 1 keer omdat de kroegentocht daar begon.
Ook lekker eten had je naast Jimmy's Irish bar. Een wat kleiner tentje op de hoek maar wel errug lekker.
Het uitgaan was wel aardig. Vond de barstreet wel gezelliger dan het oudere gedeelte waar de kroegentocht was. De leukste tent vond ik ook jimmy's bar. Leuke muziek en lachuh om die dronken mensen uit engeland, schotland en ierland. Personeel hier was ook erg vriendelijk.
Ben ook nog naar efese en een turksbadhuis geweest. Was allebei erg leuk. Efese vooral indrukwekkend en het badhuis gewoon leuk om een keer meegemaakt te hebben.
Tot zo ver een klein verslagje van mijn Kusadasi-vakantie.
quote:Jah wij ook Martinair, 2 weken
Op woensdag 6 augustus 2003 18:47 schreef danerit het volgende:
He grappig. heb ik waarschijnlijk met jou in het vliegtuig gezeten ! Vloog je ook met martinair? Ik ben ook net terug van 2 weken kusadasi.
Maar zeg is wie je bent op die foto dan, misschien kom je wel bekend voor
quote:ja ik zat in de zelfde vluchten. nee dat is het personeel van jimmy's sta ik niet bij. ik zat op de terugweg achterin het vliegtuig rij 44 stoel f.
Op woensdag 6 augustus 2003 19:09 schreef thaduck het volgende:[..]
Jah wij ook Martinair, 2 weken
Vlucht MP142. Op de heenweg MP141 met 2,5 uur vertraging.
Maar zeg is wie je bent op die foto dan, misschien kom je wel bekend voor
quote:whehe wij zaten rij 38 dit keer, heen 39. Je was toch niet toevallig 1 van die gasten die naast me op de stoel kwam zitten om hem uit te proberen offie wel lekker zat?
Op woensdag 6 augustus 2003 22:00 schreef danerit het volgende:[..]
ja ik zat in de zelfde vluchten. nee dat is het personeel van jimmy's sta ik niet bij. ik zat op de terugweg achterin het vliegtuig rij 44 stoel f.
quote:Nee da was ik nie
Op vrijdag 8 augustus 2003 19:44 schreef danerit het volgende:
nee sorry dat was ik niet. maar waar zat jij in kusadasi. want bij ons liep er ook iemand met een utrecht shirt rond. misschien was jij dat wel
Die gozer die jij bedoeld zat in het midden van het vliegtuig op rij 36 of 37 volgens mij. Was wel aardige gozer, maar die vrienden van hem........
We vliegen naar Izmir Top, vorig jaar vlogen we naar Bodrum, da's verder vliegen en dan weer een heel stuk terug met de bus
Maar we vliegen pas om 20.30 uur, en da's niet fijn met een peuter van 2 We landen dan (als alles volgens schema gaat) om 0.50 lokale tijd en met een beetje mazzel zijn we dan rond 3 uur in het hotel...
Terug vliegen we om 16.45 en zijn dan om 19.30 op Schiphol, dat is goed te doen gelukkig.
quote:Gokje, je bent Turks?
Op donderdag 4 september 2003 00:24 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Leuk om te horen dat iedereen het naar zijn zin had in Turkije
quote:Ja, gedeeltelijk
Op donderdag 4 september 2003 00:25 schreef thaduck het volgende:[..]
Gokje, je bent Turks?
quote:Wij moeten nog
Op donderdag 4 september 2003 00:24 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Leuk om te horen dat iedereen het naar zijn zin had in Turkije
quote:Da's mooi m te lezen, want ik vertrek dinsdag naar dat hotel,
Op woensdag 6 augustus 2003 14:21 schreef thaduck het volgende:
Nou wij zijn net terug uit Kusadasi (vannacht om 01:22 geland) en het was meer dan geweldig!We zaten in Merit Sunset Holiday Village, op basis van All-Inclusive en dat was zeker een aanrader. Goede kamers, goede airco, goede voorzieningen en erg leuk, goed en gezellig personeel! Het enige minpunt was de bar die om 23:45 dichtging en de discotheek te warm was (graad of 40 tot 45) en we daar dus niet kwamen. Voor de rest
quote:* thaduck en ivetje wensen je bij deze al veel plezier!
Op zondag 28 september 2003 14:55 schreef Barb het volgende:[..]
Da's mooi m te lezen, want ik vertrek dinsdag naar dat hotel,
.
Ivetje eigenlijk minder, want die wil terug
Ennuh, de fotograaf is een eikol daar! en de oude vent in de Sunset bar is lachen, maar pas op met bestellen anders krijg je 90% pure votka (zo schrijven ze het in Turkije ) in je glas en 2 druppels cola
quote:Da's precies zoals ik em graag wil hebben,
Op zondag 28 september 2003 19:09 schreef thaduck het volgende:
pas op met bestellen anders krijg je 90% pure votka (zo schrijven ze het in Turkije) in je glas en 2 druppels cola
quote:Geloof mij (ervaren vodka drinker
Op zondag 28 september 2003 23:54 schreef Barb het volgende:[..]
Da's precies zoals ik em graag wil hebben,
.
Kweet niet of je je kamernummer al weet, maar wij zatten in 331, dat is erhmm tegenover het winkeltje met overgroeid dak en dan 1e gebouw helemaal bovenin. Moet je maar ff kijken, op de folder enzo staat ook het balkon waar wij zaten
Tevens, als die er nog is hoor, de hamburgerbakker is een verdraaid toffe gozer! Als degene er staat die er bij ons stond, geef hem een paar peuken en hij maakt superrrgrote ijsjes voor je en je hoeft niet in de rij te staan voor je hamburgers/friet en ijs! Dan kan je gewoon lekker gaan zitten en roept ie wel als ie ze klaar heb voor je
En pas op met de fotomeneer (heb um niet zo 123 bij de hand op de foto helaas ) als je eenmaal met um meegaat naar Kusadasi dan gaat ie hele vakantie aan je hangen!!
Voor de rest (algemene Turkije tip!): strooi met miljoenen! Op je kussen bij weggaan, bij de bagagejongens, etc. etc. Ze doen echt ALLES voor je dan!
Top personeel en accomodatie in mijn ogen daar!
1. Kamer waar wij zaten, helemaal bovenop
2. Sunset bar, lekkel lekkel
3. Lift naar het strand (let op: kraakt en piept )
4. Winkeltje
Veel plezier!
quote:Thx
Op maandag 29 september 2003 00:33 schreef thaduck het volgende:
Veel plezier!
Rewimo, qltel en Christan!
quote:Vreselijk figuur!
Op maandag 29 september 2003 13:21 schreef Rewimo het volgende:
Hallo allemaal, groetjes vanuit een superzonnig KusadasiWij genieten er heel erg van hier, met een groot waterpark naast de deur
Rewimo, qltel en Christan!
Adaland?
quote:Of Aquafantasy
Op maandag 29 september 2003 20:29 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:[..]
Vreselijk figuur!
Adaland?
Doe Rob van het 1A restaurant/bar de groeten btw
quote:Nope, Aqua Fantasy. Erg leuk/mooi hotel en vreselijk leuk waterpark. (we zijn dus net een dagje terug en willen nu eigelijk alweer terugvliegen..
Op maandag 29 september 2003 20:29 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:[..]
Vreselijk figuur!
Adaland?
quote:Mooi - dan ga ik meteen me spullen inpakken want ik wil ook mee
Op zondag 5 oktober 2003 22:15 schreef qltel het volgende:[..]
Nope, Aqua Fantasy. Erg leuk/mooi hotel en vreselijk leuk waterpark. (we zijn dus net een dagje terug en willen nu eigelijk alweer terugvliegen..
)
quote:Rob word vast gestoord van al die groeten van vage internetfiguren die ie krijgt,
Op maandag 29 september 2003 21:06 schreef thaduck het volgende:
Doe Rob van het 1A restaurant/bar de groeten btw
Maar ... leuke man inderdaad. Fijn ook, om een beetje niet-toeristisch Nederlands te lullen wat niet bestaat uit klagen over elke dag hetzelfde eten en het suffe buffet en de vieze koffie en de stomme emmertjes naast ieder plee en de opdringerige Turken en weet ik wat allemaal nog meer.
Yes please, .
Anyway, ik heb het naar mijn zin, tijd schiet hier lekker op, eten is okee, temperatuur is héét (32 graden), ik ben wit en de rest is bruin.
quote:Als je -20 van de temperatuur daar er af haalt - krijg je misschien een idee hoe warm het hier is
Op maandag 6 oktober 2003 10:29 schreef Barb het volgende:[..]
Anyway, ik heb het naar mijn zin, tijd schiet hier lekker op, eten is okee, temperatuur is héét (32 graden), ik ben wit en de rest is bruin.
p.s.
niet geheel onverwacht, maar het regent hier
quote:Mooi zo,
Op maandag 6 oktober 2003 11:04 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
niet geheel onverwacht, maar het regent hier
quote:Ey kom op zeg! Gun ons ook wat zonnestralen ja!
Op maandag 6 oktober 2003 11:21 schreef Barb het volgende:[..]
Mooi zo,
.
* NoT-YouR-MaN pakt zijn gucci bril alvast uit de kast - staat me nog steeds goed al zeg ik het zelf
[edit]
Hey een Eindhovenaar dus
[/edit]
Verder...tja alweer tijd geleden dat we zijn geweest, maar het hotel was fantastisch Goed eten, iedereen is even aardig (behalve de fotograaf) en ze doen echt alles voor je. Eten in het Panorama-restaurant is trouwens ook erg gezellig. Er is niet zoveel variatie in wat je kan kiezen maar het is wel erg leuk en weer eens wat anders dan tussen de massa's mensen zitten die naar hun eten graaien in het buffet-restaurant
quote:Ja natuurlijk kan je er nog zwemmen
Op maandag 29 september 2003 21:23 schreef BlackOrchid het volgende:
Hmm turkije, ik zoek ook nog een vakantie bestemming op vertrekdatum 10,11 of 12 oktober voor 8 dagen. Ik vroeg mij af of het dan nog wel een beetje gezellig druk is in de bekendere plaatsen in Turkije. Hoe is het weer normaal rond deze tijd, kan er nog in zee gezwommen worden zonder enorm kou te lijden en hoe zijn de mensen in Turkije (opdringerig of juist heel vriendelijk) . Zijn de meeste voorzieningen rond deze tijd nog open, bijvoorbeeld barretjes, zwembad, eettentjes..?
Opdringerig maar meestal ook wel aardig
Neem aan dat er nog wel wat open is
quote:Daar hadden wij helemaal geen last van, dat het ging vervelen
Op maandag 6 oktober 2003 12:00 schreef ivetje het volgende:
wij zijn ook dagje naar aqua-fantasy geweest. Wel leuk park, maar om er nou in het hotel te zitten...hotel kost bakken met geld, en na 2 dagen heb je de glijbanen en het zwembad echt wel gezien lijkt me...
Maar goed, ieder z'n eigen ding he
Maar hoe zijn die prijzen opgebouwd. Een beetje kamer kost al 200 euro, maar is dat per nacht of per week of hoe zit dat?
En in hoeverre is dit interessant om met twee mensen heen te gaan zonder kinderen, waarvan er twee niet echt stapelgek op zwemmen zijn?
quote:Misschien is het handig als je noteert waar jullie met z'n allen wel gek op zijn
Op maandag 19 januari 2004 09:20 schreef Troel het volgende:
Ja,,, ik ben eigenlijk wel benieuwd... Ik heb dus even bij dat hotel van Rewimo gekeken...Maar hoe zijn die prijzen opgebouwd. Een beetje kamer kost al 200 euro, maar is dat per nacht of per week of hoe zit dat?
En in hoeverre is dit interessant om met twee mensen heen te gaan zonder kinderen, waarvan er twee niet echt stapelgek op zwemmen zijn?
quote:hehe
Op maandag 19 januari 2004 09:33 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:[..]
Misschien is het handig als je noteert waar jullie met z'n allen wel gek op zijn
Ik hou van een rustige vakantie (veel lezen in het zonnetje)
Hij houdt van een ietwat actieve vakantie
Fietsen, wandelen, dingetjes bekijken vinden we allebei leuk, hij zal zulke dingen vaker willen doen dan ik...
quote:Je kunt het beste even kijken in de reisgids (mail me maar even als je wilt weten welke organisatie erheen gaat, ik denk niet dat het de bedoeling is dat ik dat hier post). 200 euro per nacht is de losse kamerprijs, dat betaal je als toerist echt niet
Ja,,, ik ben eigenlijk wel benieuwd... Ik heb dus even bij dat hotel van Rewimo gekeken...Maar hoe zijn die prijzen opgebouwd. Een beetje kamer kost al 200 euro, maar is dat per nacht of per week of hoe zit dat?
Je hoeft natuurlijk niet de hele dag in het water te liggen Aqua Fantasy ligt aan de kant van Efese, DE bezienswaardigheid in de omgeving (antieke stad). Verder heb je allerlei stadjes in de omgeving met leuke markten. Kusadasi is een van de leukste plaatsen die ik ken (ik ben in een aantal bekende plaatsen geweest). Je kunt er uren slenteren door alle straatjes met winkeltjes. Het badhuis (hammam) is ook een belevenis trouwens (lijkt me wel wat voor je, Troel
).
Bij het hotel kun je verschillende watersporten doen (sommige zijn inclusief, het hotel is all-in), je kunt er ook tennissen.
Zon en lekkere ligbedden voor het betere leesgebeuren zijn er ook volop
Meer weten? Vraag maar
quote:Wij gaan ook naar dat hotel dit jaar. In het hoogseizoen dan. Wij zijn zo'n beetje 650 euro per persoon kwijt voor 2 weken (incl. vlucht). Lijkt een hoop geld, maar als je nagaat dat al je eten en drinken en de entree voor het waterpark er bij zit is dat natuurlijk helemaal niet duur. Normaal zijn wij al 120 euro per dag alleen aan eten en drinken kwijt zonder gek te doen. Wandelen en fietsen kan je ook in de buurt en je zit 10 minuten van Efese vandaan, wat erg mooi is.
Maar als je niet van zwemmen houdt kan je misschien beter een ander All In hotel nemen (Fantasia ofzo in Kusadasi schijnt ook erg goed te zijn).
Oh ja, overigens moet ik wel zeggen dat die prijs van 650 euro wel incl. kinderen is, die de prijs natuurlijk omlaag halen! Ik geloof dat je met 2 volwassenen 1100 pp kwijt bent in het hoogseizoen.
Het app. waar ik heen ga heeft ook een zwembad op het dak, vin het wel wat hebbenquote:Op zaterdag 17 april 2004 13:33 schreef AnnekeM het volgende:
Ik ga 14 juli samen met een vriendin voor 15 dagen naar Kusadasi, Hotel Derici.
Met zwembad op het dak
Kun je lekker diep duikenquote:Op zaterdag 17 april 2004 13:33 schreef AnnekeM het volgende:
Ik ga 14 juli samen met een vriendin voor 15 dagen naar Kusadasi, Hotel Derici.
Met zwembad op het dak
Je hebt redelijk gusntige reistijdenquote:Op woensdag 21 april 2004 11:29 schreef AnnekeM het volgende:
Ik vertrek de 14e dus naar Kusadasi en ben er inmiddels achter dat wij dan eind van de middag vertrekken en de vlucht een reisduur heeft van 4 uur en 35 minuten. Op de terugreis vertrekken we in de avonduren en duurt onze vlucht maar 3 uren.
Hoe zat dat bij jullie? Waarom is er eigenlijk zo'n groot verschil in de heenreis en terugreis
En hoe zit het met 't tijdverschil in Turkije van 1 uur later?
Vlucht duurt tussen 3 en 3 uur en 45 minuten. Beetje afhankelijk van de wind namelijkquote:Op woensdag 21 april 2004 11:46 schreef Rewimo het volgende:
Je vlucht zal in beide gevallen ongeveer 3,5 uur duren (misschien heb je een tussenstop?) maar het verschil zit hem dus in dat uur. De aankomsttijd is Turkse tijd (plus 1 uur dus), en dat geldt ook voor je vertrektijd op de terugreis. De heenreis lijkt dus een uur langer en de terugreis een uur korter
We hebben onze reis geboekt bij Gogo jongerenreizen en vliegen met Transavia. We hebben onze tickets nog niet, maar op transavia.nl kunnen we onze vluchtschema wel alvast opvragen en daar staat dat we geen tussenstop hebben.quote:Vlucht duurt tussen 3 en 3 uur en 45 minuten. Beetje afhankelijk van de wind namelijk2 jaar terug waren we heen 3 uur en 35 minuten bezig en terug net iets meer dan 3 uur (wind mee).
Kijk goed in je reispapieren (of ask reisbureau) of de aankomsttijd in Turkije en de vertrektijd aldaar Nederlandse of Turkse tijd zijn.
Als je met Martinair vliegt kan je een tussenlanding hebben op Dalaman (uitgaande van bestemming Izmir). Meestal heb je of 1 van de 2 vluchten dan een tussenstop. Wij kwamen bv. mensen tegen die bij Dalaman eruit moesten op heenreis, en op terugreis zaten ze al in vliegtuig
Juist als ze zo verwarrend doen met de Turkse en Nederlandse tijd komen mensen te laat voor het vliegtuig. Ik vind dit tijdverschil met heenvlucht en terugvlucht al zo verwarrend.quote:Je vlucht zal in beide gevallen ongeveer 3,5 uur duren (misschien heb je een tussenstop?) maar het verschil zit hem dus in dat uur. De aankomsttijd is Turkse tijd (plus 1 uur dus), en dat geldt ook voor je vertrektijd op de terugreis. De heenreis lijkt dus een uur langer en de terugreis een uur korter
Jammer genoeg zelfs ± 2 uurtjes. Aanvlieghaven is Bodrum.quote:Houd trouwens ook rekening met nog uurtje in de bus zitten, afhankelijk van het hotel waar je heen gaat
-> even terug lezen dan.... Transaviaquote:Op woensdag 21 april 2004 21:12 schreef Rewimo het volgende:
Vermoedelijk is de aanvliegroute op de heenweg dus korter, meer een rechte lijn. En op de terugweg moet je meer met een bocht. Logsch, anders krijg je van die vervelende botsingenMet welke maatschappij vlieg je?
Als jij braaf tijdens de reis je horloge aanpast zal je er niets van merken. Hou gewoon zowiezo de tijd op je horloge aan bij heen- en terugreis dan. Geloof me, 1 uur tijdsverschil merk je niet.quote:Juist als ze zo verwarrend doen met de Turkse en Nederlandse tijd komen mensen te laat voor het vliegtuig. Ik vind dit tijdverschil met heenvlucht en terugvlucht al zo verwarrend.
whehe krakkemige luchthaven dacht ikquote:Jammer genoeg zelfs ± 2 uurtjes. Aanvlieghaven is Bodrum.
Normale maatschappij heeft luxe bussen in Turkije. Behalve dat dit tijdstip van het jaar nog niet warm is (graad of 20 daar denk ik straks) en als het warm is ken de airco aanquote:Hopelijk zal de hitte meevallen aangezien we in de avonduren aankomen en ook weer vertrekken.
Moet zeggen dat ik het altijd leuk vind om te zienquote:Transavia: dan zitten er waarschijnlijk van die schermpjes in het vliegtuig waarop je kunt zien waar je vliegt, hoe hard, hoe de temperatuur buiten is, en welke route het vliegtuig volgt. Als je voor het eerst vliegt, is dat heel leuk om te zien
Tip: neem iets leuks te doen mee. Opstijgen en landen is kewl maar voor de rest is het 1 saaie bedoeling.. Gameboy of boek doen wonderenquote:Tis trouwens de 1e keer dat ik vlieg
quote:Op woensdag 21 april 2004 21:31 schreef Rewimo het volgende:
Transavia: dan zitten er waarschijnlijk van die schermpjes in het vliegtuig waarop je kunt zien waar je vliegt, hoe hard, hoe de temperatuur buiten is, en welke route het vliegtuig volgt. Als je voor het eerst vliegt, is dat heel leuk om te zien
1 uur tijdsverschil valt inderdaad mee, maar de vluchttijden waren zo vreemd. Snap het nuquote:Als jij braaf tijdens de reis je horloge aanpast zal je er niets van merken. Hou gewoon zowiezo de tijd op je horloge aan bij heen- en terugreis dan. Geloof me, 1 uur tijdsverschil merk je niet.
Wel minder, maar maakt me niet uit. Als ik maar kan genieten van mij vakantiequote:whehe krakkemige luchthaven dacht ikMoet je nog met looptrap uit het vliegtuig wandelen. Izmir en Dalaman hebben sluizen
Maar 2 uur in de bus dat zuigt wel
Wij vertrekken 14 juli en vliegen de 28e weer terug. In het hoofdseizoen dus. 2 uurtjes in de bus zal wel meevallen hoop ik. Zie je tenminste wat meer dan in het vliegtuigquote:Normale maatschappij heeft luxe bussen in Turkije. Behalve dat dit tijdstip van het jaar nog niet warm is (graad of 20 daar denk ik straks) en als het warm is ken de airco aan
Vorig jaar hadden wij het zelfs gewoon koud in de bus :S
Ook met Transavia gevlogen dus? Hm, filmpje in vliegtuig lijkt me ook leuk, afwachten of er een leuke film draait dan. Dan ben je in ieder geval snel op je bestemmingquote:Moet zeggen dat ik het altijd leuk vind om te zienBeter dan de film vaak (vorig jaar heen Chicago en terug Spy Kids 2). Vorig jaar zat ik tussen ivetje en een onbekend meisje van jaar of 11 in en die lagen na 30 minuten te slapen allebei op mijn schouder. Spy Kids 2 aan en ik moest me toch pissen
![]()
quote:Tip: neem iets leuks te doen mee. Opstijgen en landen is kewl maar voor de rest is het 1 saaie bedoeling.. Gameboy of boek doen wonderen
En groot gelijk heb je!quote:Op woensdag 21 april 2004 22:23 schreef AnnekeM het volgende:
Wel minder, maar maakt me niet uit. Als ik maar kan genieten van mij vakantie![]()
Ow ik dacht aankomende 14 meiquote:Wij vertrekken 14 juli en vliegen de 28e weer terug. In het hoofdseizoen dus. 2 uurtjes in de bus zal wel meevallen hoop ik. Zie je tenminste wat meer dan in het vliegtuig
Ikke niequote:Ook met Transavia gevlogen dus? Hm, filmpje in vliegtuig lijkt me ook leuk, afwachten of er een leuke film draait dan. Dan ben je in ieder geval snel op je bestemming![]()
Ikzelf heb er eigenlijk geen last van (met duiken wel, met vliegen niet). Meestal heb ik wel kauwgommetje bij me zodat ik iets te kauwen heb dat scheelt wel iets. Maar zonder kauwgom heb ik er eigenlijk geen last van. Ontspannen is beste oplossing denk ik. Maar meenemen van een pakkie kan natuurlijk nooit kwaadquote:Dan nog een vraagje.. Zijn er mensen die last hebben gehad van de luchtdruk en/of earplanes gebruiken/gebruikt hebben?
Ik kauw ook wel vaak op kauwgom en wil dat ook wel meenemen, maar heb begrepen dat earplanes beter zijn...
Goeiemorgenquote:Op donderdag 22 april 2004 00:36 schreef thaduck het volgende:
En nog een tip, het kan niet op vandaag! Als je daar kleren koopt die bijna net echt zijn draag ze dan goed tijdens vakantie en prop ze in je waszak (ik neem daar meestal vuilniszak ofzo voor mee) en lekker onderin en doe vooral geen opvallende kleding aan op terugreis. Vorig jaar liepen er mensen ons met braaf hun glimmende nieuwe net echte nikes, perfect schone bijna echte no-fear broek en een voor een leek niet van echt te onderscheiden Diesel trui. Het geheel afmakend met een glanzend mooi nieuw petje van No-Fear. Dan ken je erop rekeken dat je even je koffertje uit mag pakken
Dat gaat helaas niet lukken.. We hebben toch beide onze hoorapparaat nodig om gezellig de dag door te brengen. We willen natuurlijk ook nietquote:schreef Rewimo het volgende:
Kijk, qua geld kun je alleen het hoognodige meenemen, en een discman kun je ook thuislaten, maar je hoortoestel niet. Misschien kun je eerst eens een keertje zonder gaan en kijken hoe het is op het strand?
Wij gaan 4 septemberquote:Op zondag 23 mei 2004 20:43 schreef AnnekeM het volgende:
Weer even actie in deze topic. Ik zie allemaal verschillende leuke steden in de Travellijst, maar Kusadasi staat stil![]()
Nog een paar weekjes, dan begint de zomervakantie..... Zijn er meer mensen die plannen hebben om naar Kusadasi te gaan?
4 september pas?? Heb je laat vakantie??quote:Op zondag 23 mei 2004 21:21 schreef Rewimo het volgende:
Wij gaan 4 september
Wij kunnen deze keer nog buiten de schoolvakanties, omdat ons zoontje in oktober 4 wordtquote:Op zondag 23 mei 2004 21:54 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
4 september pas?? Heb je laat vakantie??
Hier kun je reacties van anderen lezen over Hotel Imbat: http://www.vakantiereiswi(...)ies_acc.php?xid=3383quote:Op dinsdag 25 mei 2004 05:05 schreef -giovanni- het volgende:
Misschien wil ik einde volgende maand er wel naartoe.
Is er iemand weleens in hotel Imbat geweest? dit is een 4**** hotel en ik zag een aanbieding voor 600 euro 15 dagen all in. maar ik wil weten of iemand ervaringen met dit hotel heeft.
Hoelaat sluiten de uitgaansgelegenheden in de stad zelf, bars, disco's?
Hoeveel moet je ongeveer afdingen van de straatverkopers?
Hoe zit het precies als ik 20 nep rolex horloges en 10 armani shirtjes mee naar nederland wil nemen krijg ik dan problemen aan de grens?
Denk niet dat je dat moet doen. De meeste taxi chauffeurs verwachten volgens mij gewoon een fooiquote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:06 schreef -giovanni- het volgende:
Bedankt voor de links.
Hoe zit dat eigenlijk met de prijs die je betaald voor een taxi na het stappen moet je daar ook bij afdingen?
Niet doen. Gewoon de meter laten lopen komt over het algemeen gunstiger dan een prijs afsprekenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:06 schreef -giovanni- het volgende:
Bedankt voor de links.
Hoe zit dat eigenlijk met de prijs die je betaald voor een taxi na het stappen moet je daar ook bij afdingen?
Geen idee... miljoen lire misschien??.. > klinkt wel wat meer dan 1 eurocentquote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:54 schreef -giovanni- het volgende:
Wat is een leuke fooi voor een hotelmedewerker in euro's en lires?
1,000,000.00 Turkey Liras = 0.5456194 EURquote:
sterker nog, begin april dit jaar was het nog 0,61 eurocentquote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:30 schreef ivetje het volgende:
1,000,000.00 Turkey Liras = 0.5456194 EUR
Afgelopen zomer was het nog 0.60 EURO ongeveer. Daalt echt hard daar in Turkije..
Thanx! Dat is een stuk duidelijker... Over 3 weken ga ik geld inwisselen bij de bank voor Turkse Lires. Ik hoop dat 't geld een beetje makkelijk uit te geven is met al die nullen.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 00:21 schreef treinreiziger het volgende:
1 EUR = 1,832,962.29 TRL
10 EUR = 18,329,243.93 TRL
of
1,000,000.00 TRL = 0.5455925 EUR
10,000,000.00 TRL= 5.4559826 EUR
koers
Inwisselen? Je bent gek, dat kost geld! Je moet gewoon 10 euro meenemen voor het visum bij aankomst en wat losse euros voor op schiphol. Voor de rest is binnen in Turkije gratis!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 10:06 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
Thanx! Dat is een stuk duidelijker... Over 3 weken ga ik geld inwisselen bij de bank voor Turkse Lires. Ik hoop dat 't geld een beetje makkelijk uit te geven is met al die nullen.
Hequote:Op zaterdag 5 juni 2004 10:10 schreef ivetje het volgende:
[..]
Inwisselen? Je bent gek, dat kost geld! Je moet gewoon 10 euro meenemen voor het visum bij aankomst en wat losse euros voor op schiphol. Voor de rest is binnen in Turkije gratis!
En je went echt heeel snel aan het geld![]()
De bank waar je Euro's kan pinnen heet: Dişbank. De Dişbank zit precies in het centrum, op het punt waar de Dolmus stopt om je eruit te laten om te gaan stappen. Ook herkenbaar als de straat met de vele apotheken, de straat parallel aan de boulevard.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 10:28 schreef Rewimo het volgende:
Er schijnt trouwens ergens een geldautomaat te zijn waar je euro's kunt pinnen, maar vorig jaar hebben we hem niet kunnen vinden.
Aha... bedankt, zo moeten we hem kunnen vindenquote:Op zaterdag 5 juni 2004 11:57 schreef treinreiziger het volgende:
De bank waar je Euro's kan pinnen heet: Dişbank. De Dişbank zit precies in het centrum, op het punt waar de Dolmus stopt om je eruit te laten om te gaan stappen. Ook herkenbaar als de straat met de vele apotheken, de straat parallel aan de boulevard.
quote:PS: nooit Euro's voor Turkse Liras inwisselen in Nederland, ze zullen je zelfs bij de bank uitlachen.
Studentenkaart?.. Gewoon je OV-kaart meenemen naar Turkije? Hoe weten ze in Turkije nou dat een OV kaart in Nederland een Studentenkaart isquote:Vergeet ook je studentenkaart niet hier, want dat scheelt veel geld. Overal in Turkije eigenlijk.
Dolmus kan je ook gewoon met pleuro betalen hoor. Alleen krijg je dan wel wisselgeld in lira's. 1 van de fijne dingen aan Turkije is juist dat ze nog ander geld hebben: echt het vakantiegevoel!quote:Op zaterdag 5 juni 2004 10:28 schreef Rewimo het volgende:
Niet wisselen hier!Neem euro's mee en wissel in Turkije, of pin gewoon daar. Je kunt heel veel dingen gewoon met euro's betalen (ze rekenen over het algemeen een nette koers), lira's heb je eigenlijk alleen echt nodig voor de dolmus.
Midden in het centrumquote:Er schijnt trouwens ergens een geldautomaat te zijn waar je euro's kunt pinnen, maar vorig jaar hebben we hem niet kunnen vinden.
Dat is idd waar! Beter is nog gewoon helemaal niet wisselen en lira's pinnen. Overtollig geld geef je gewoon als fooi in je hotelquote:Nog een tip: kijk naar de koersen die aangegeven staan bij de wisselkantoortjes, en wissel *niet* in de buurt van de haven!
Welke bank zit je? Ik hoefde bij de Rabo niets extra te betalen naar ik weet.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:47 schreef AnnekeM het volgende:
[..]
... Ik heb even bij de service desk van mijn bank geïnformeerd. Het kost me wel ¤ 2,25 als ik geld opneem in het buitenland + koersopslag.
[..]
Hebben ze er veel hinder van gehad? Anders is dat toch mooi meegenomen!quote:Op maandag 7 juni 2004 22:45 schreef Rewimo het volgende:
Ja, klopt, zwager en schoonzus kregen ook een deel terug, ik meen een kwart.
Kan je dan met dollars betalen als je uit nederland komt?? Dacht dat ze dan alleen nederlands (europees) geld aan namen. Lijkt me nl vreemd dat dat kan, want dan kan je natuurlijk op dat bord bij de luchthaven kijken waarmee je het goedkoopst uit bent en voordat dat betalenquote:Op zaterdag 5 juni 2004 11:57 schreef treinreiziger het volgende:
[..]
PS: ook handig: $ 10 doet ut voor een Visa op de luchthaven ook erg goed, je ontloopt de gigantische Euro rij voor een Visa en daarbij is het nog iets goedkoper ook
Je hebt mensen die makkelijk klagen en mensen die de "overlast" erbij nemen. Ze hebben er hinder van gehad. Ze hadden in 't begin geen bank in de kamer, ze hadden geen stoelen in de kamer (wel op 't balkon), douchegordijn ontbrak, dingen waren nog niet klaar. Maar alles wat belangrijk was was wel klaar. De sauna bijv. niet. Maar het restaurant bijv. wel (ziet er op de foto's schitterend uit naar mijn mening). En in 't restaurant kon je geweldig eten, de bank en de stoelen hadden ze niet echt nodig, het aquapark was geweldig, met andere woorden, ze hebben een supervakantie gehad. En ook zij kregen all-in in 't aquapark en een deel van hun geld terug (ik dacht een kwart). Ze zij dus zeer tevreden teruggekomen en gaan volgend jaar weer.quote:Op maandag 7 juni 2004 22:47 schreef Angelic1 het volgende:
[..]
Hebben ze er veel hinder van gehad? Anders is dat toch mooi meegenomen!
Nee, dat was transavia gewoon...ik ben nog nooit met basiq air gegaan.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:06 schreef Rewimo het volgende:
Dat was Basiqair neem ik aan? Die vliegen inderdaad in toestellen van Transavia (maar ook andere). Dan weet je dat je niks krijgt aan boord.
Wij waren vorig jaar na twee weken beslist niet uitgekeken op Aqua Fantasyquote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:14 schreef ivetje het volgende:
Aqua fantasy zijn wij vorig jaar ook geweest voor 1 dag. Erg leuk, gave glijbanen...heb me wel vermaakt. Maar ik zou niet in het hotel willen zitten. Denk dat je na 2 weken wel bent uitgekeken op de glijbanen etc...en het is een erg duur hotel.
Ik hoor dit vaker. En vooral van mensen die in een ander hotel hebben gezeten. Mensen die er een keer zijn geweest gaan meestal het jaar erna weer terug.. 1x raden hoe dat komt..quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:14 schreef ivetje het volgende:
Aqua fantasy zijn wij vorig jaar ook geweest voor 1 dag. Erg leuk, gave glijbanen...heb me wel vermaakt. Maar ik zou niet in het hotel willen zitten. Denk dat je na 2 weken wel bent uitgekeken op de glijbanen etc...en het is een erg duur hotel.
Nederlanders mogen/kunnen in ¤ of in US $ betalen, beide valuta wordt geaccepteerd bij het visa hokje en in beide valuta is het 10,-quote:Op dinsdag 8 juni 2004 18:01 schreef ivetje het volgende:
Kan je dan met dollars betalen als je uit nederland komt?
Dacht dat ze dan alleen Nederlands (europees) geld aan namen. Lijkt me nl vreemd dat dat kan, want dan kan je natuurlijk op dat bord bij de luchthaven kijken waarmee je het goedkoopst uit bent en voordat dat betalen.
ABN Amro... Mijn vriendin die meegaat naar Turkije zit bij de Rabo en hoeft idd nix te betalen voor geld opnemen in het buitenland. Ik helaas wel, maar het is wel te doen.. Kreeg ook antwoord van de bank dat geld opnemen in Turkije goedkoper is dan geld inwisselen bij de bank... Dus jullie hebben gelijkquote:Op zaterdag 5 juni 2004 14:55 schreef thaduck het volgende:
Welke bank zit je? Ik hoefde bij de Rabo niets extra te betalen naar ik weet.
Dat kan ik bevestigen. Als je nog een biljet van 10 dollar hebt liggen, ben je dus zomaar een paar gulden goedkoper uit voor je visum, wat in Turkije buiten de toeristengebieden algauw goed is voor een volledige maaltijd.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:03 schreef treinreiziger het volgende:
[..]
Nederlanders mogen/kunnen in ¤ of in US $ betalen, beide valuta wordt geaccepteerd bij het visa hokje en in beide valuta is het 10,-
Zul je het ook in Turkse Lira's kunnen betalen, vraag ik me nu ineens af..quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:03 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Dat kan ik bevestigen. Als je nog een biljet van 10 dollar hebt liggen, ben je dus zomaar een paar gulden goedkoper uit voor je visum, wat in Turkije buiten de toeristengebieden algauw goed is voor een volledige maaltijd.
Nope dat is niet mogelijk.quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:55 schreef qltel het volgende:
Zul je het ook in Turkse Lira's kunnen betalen, vraag ik me nu ineens af..
Heb je toch niet goed opgelet, Nederlanders mogen/kunnen gepast betalen in US $ 10,- of in ¤ 10,-.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:02 schreef -Petor- het volgende:
Visum (op vliegveld) kun je alleen betalen in euro's. En zorg dat je 10 euro contant bij je hebt, want wisselen doen ze niet aan.
Visas can be obtained at the port of entry in Turkey or from the Turkish Consulate General. Sticker type visas are issued at the port of entry and allow staying in Turkey for up to 90 days. It costs 10 Euro. If there is more than one person traveling on the same passport, each individual is liable to pay the visa fee. This type of visa does not permit to engage in paid or unpaid employment.quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:36 schreef Angelic1 het volgende:
Vraagje: geldt die 10 euro voor iedereen? Dus zelfs voor babies?
Ik vind een waterpark voor 1 dag wel leuk, maar niet voor 14 dagen. En dat weet ik zekerquote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:09 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik hoor dit vaker. En vooral van mensen die in een ander hotel hebben gezeten. Mensen die er een keer zijn geweest gaan meestal het jaar erna weer terug.. 1x raden hoe dat komt..
Mwah heb redelijk opgelet. In dollars betalen kan inderdaad ook, maar het lijkt em niet dat je dat als Nederlander bij je hebt als je op weg gaat naar Turkije. En in euro's moet je contant betalen want geld krijg je in de meeste gevallen niet terugquote:Op donderdag 10 juni 2004 00:24 schreef treinreiziger het volgende:
[..]
Heb je toch niet goed opgelet, Nederlanders mogen/kunnen gepast betalen in US $ 10,- of in ¤ 10,-.
Hier al gekeken? http://www.vakantiereiswi(...)ies_acc.php?xid=1937quote:Op donderdag 10 juni 2004 13:23 schreef Focusdriver het volgende:
Wij gaan 6 juli voor een week naar Pine Bay Holiday Resort all-in
Iemand hier al geweest/ervaringen ?
Ja, best positieve reacties daar, maar zijn er al medeforummers in dat resort geweest ?quote:Op donderdag 10 juni 2004 13:30 schreef dutchdevil het volgende:
[..]
Hier al gekeken? http://www.vakantiereiswi(...)ies_acc.php?xid=1937
Vandaar dat die banden er ook zijn... Maarre, ga vooral naar een ander hotel, hoor. Ze hebben niet bepaald moeite om 't vol te krijgen en zo is er plek voor een ander..quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:53 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik vind een waterpark voor 1 dag wel leuk, maar niet voor 14 dagen. En dat weet ik zekerIk hou niet zo van zwembaden enz, voor even erin is het lekker...maar ik kan niet zo goed en lang zwemmen, dus een waterpark bij het hotel is nix voor mij
Ja helaas welquote:Op donderdag 10 juni 2004 10:36 schreef Angelic1 het volgende:
Vraagje: geldt die 10 euro voor iedereen? Dus zelfs voor babies?
Veel plezier! Laat even weten hoe het was...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:31 schreef treinreiziger het volgende:
* Angelic1 is vanaf zaterdag 26 juni in Turkije en vanaf 03 juli in Kuşadası!
Ga ik zeker doen! Dank je!quote:Op vrijdag 25 juni 2004 09:56 schreef Angelic1 het volgende:
Veel plezier! Laat even weten hoe het was...
Dat ligt eraan met welke maatschappij je vliegt. Vlieg je met een charter dan kan je de reisbescheiden misschien pas een week voor vertrek ontvangen. Want die kunnen de tijden zelfs nog 24 uur voor vertrek wijzigen.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 10:45 schreef Angelic1 het volgende:
Nog twee en halve week dan ga ik. Ben zo benieuwd hoe laat we vliegen. Ik hoor hier en daar van die onmogelijke tijden(\\\'s avonds laat of \\\'s nachts). Zal eind deze week de tickets toch wel krijgen?
Transavia. Hoe laat moet je je kamer uit? Zitten we natuurlijk de hele dag te wachten tot we terug gaan...quote:Op woensdag 14 juli 2004 15:59 schreef Rewimo het volgende:
Met welke maatschappij gaan jullie, Angelic?
Ik kan je adakule wel aanbevelen. die met die grote toren, ook alles goed geregeld en 24 uur all-inclusive ook op de dag van vertrek.quote:Op woensdag 14 juli 2004 17:21 schreef ivetje het volgende:
om 12 uur moet je je kamer uit, maar je kan een extra dag vaak bijboeken. Hoe duur dat is moet je aanvragen bij de receptie. De all-inclusive formule (als je die hebt) stopt ook om 12 uur smiddags!! alleen volgens mij wordt daar niet echt op gelet
Wij vlogen de vorige keer naar bodrum om 5 of 6 uur smorgens, en terug om 10 uur savonds geloof ik. We hadden dus echt die 2 dagen ook nog helemaal. Vorig jaar zouden we naar kusadasi om 4 uur gaan volgens mij, maar door vertaging werd dit 6/7 uur. We waren pas om 3 uur snachts in ons hotel. Terug gingen we uit het hotel ook rond 6 uur. Je kan dus echt op elke mogelijke tijd vliegen...ben benieuwd wat het dit jaar wordt. Nog steeds nix geboekt, maar als we echt nix kunnen vinden wordt het merit sunset net als vorig jaar, daar weten we iig dat het goed is en je zit er wel lekker. Jammer dat we dan 2 keer naar hetzelfde gaan...maar ik wil toch wel graag vakantieNu maar w8en tot 14 augustus...nog 4 weken!!!!
Duiken zal ongetwijfeld kunnen. Ik het het vorig jaar gedaan in Marmaris. Kostte zo'n 20 euro, vrij goedkoop dus. Het was een prachtige ervaring overigens. Ga 7 augustus naar Kusadasi, appertementen Cicey. Zal mij benieuwen allemaalquote:Op zondag 25 juli 2004 22:09 schreef Tito het volgende:
Ik ga 14aug naar hotel Korumar(http://www.korumar.com.tr/english/)
Heb nog niet het hele topic doorgelezen maar zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden, Zag 10euro meenemen voor visa.
Zijn er verder nog leuke dingen te bekijken te doen daar.
Wil opzich wel duiken en wat leuks bekijken.
We gaan dit jaar naar club voyage charm van 17 augustus tot en met 29 augustusquote:Op zondag 18 juli 2004 17:02 schreef -giovanni- het volgende:
[..]
Ik kan je adakule wel aanbevelen. die met die grote toren, ook alles goed geregeld en 24 uur all-inclusive ook op de dag van vertrek.
dit hotel lag bij ons om de hoek en we kwamen er elke dag langs...ik moet zeggen dat ik het van buitenaf niet zo geweldig vond, maar dat kan natuurlijk anders zijn binnenin. Als je aan de kant van de weg zit kijk je uit tegen een rotswand...dat lijkt me niet echt leuk. Verder hingen er de nodige feyenoord/ajax/psv-vlaggen over de balkonnetjes dus ik denk dat er veel jongeren zaten toenquote:Op zondag 25 juli 2004 22:09 schreef Tito het volgende:
Ik ga 14aug naar hotel Korumar(http://www.korumar.com.tr/english/)
Heb nog niet het hele topic doorgelezen maar zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden, Zag 10euro meenemen voor visa.
Zijn er verder nog leuke dingen te bekijken te doen daar.
Wil opzich wel duiken en wat leuks bekijken.
ja, ik zag het op de site inderdaad...ziet er super uit!! had dat niet verwacht als je er zo langs rijdt iddquote:Op maandag 26 juli 2004 15:54 schreef Rewimo het volgende:
Korumar is van binnen erg mooi. Behoorlijk luxe. Wij waren buiten het seizoen, dus geen 'last' van jongeren
Efeze! Ouwe troep, maar zeeer indrukwekkend!quote:Op maandag 26 juli 2004 19:16 schreef Tito het volgende:
Hebben jullien nog wat must do tips voor kusadasi??
Duiken heb ik spanje ook gedaan, was alleen daar 50 euro.
Kusadasi ligt precies tussen Izmir en Bodrum in... dus ik denk dat het vanuit Izmir ook wel een uur of 2 wordt hoorquote:Op woensdag 28 juli 2004 18:06 schreef ivetje het volgende:
in bodrum landen als je naar kusadasi gaat?? Da's raar, wij landen op izmirVanaf bodrum kan het idd makkelijk 2 uur zijn en als je het laatste hotel hebt duurt dat zo ongeveer 3 uur ofzo
reken daar iig maar vast op!! Veel plezier op je vakantie!!
wij waren een uur onderweg vanaf izmir en toen moesten we de mensen nog wegbrengen. In totaal ongeveer 2 uur over gedaan volgens mijquote:Op woensdag 28 juli 2004 18:13 schreef ploppie_ het volgende:
[..]
Kusadasi ligt precies tussen Izmir en Bodrum in... dus ik denk dat het vanuit Izmir ook wel een uur of 2 wordt hoor
Lady's beach is iig zeker niet gratis en ook eigenlijk niet de moeite waard...behalve als je hutje mutje op elkaar wil liggen met je voeten zowat in het waterquote:Op woensdag 28 juli 2004 21:09 schreef Rewimo het volgende:
Korumar heeft een eigen zandstrand, met bedden en parasols. Het strand loopt heel geleidelijk af, je moet een behoorlijk eind in zee wil je kunnen zwemmen. Een pier is er ook, en wat dingen als waterfietsen, en een banaan en zo.
Er zijn ook openbare stranden, en daar kun je bedden en een parasol huren, wat dat kost weet ik niet. Het strand op zich is gratis.
Adaland ! Dat was echt gaaf. Ben daar vorig jaar geweest toen ik in Kusadasi zat. Je moet zeker weten deze "glijbaan" proberen http://oce.xs4para.nl/gfx/egeria2003/pages/IMG_3440.htm Durfde daar zelf eerst niet vanaf maar op aandringen van m'n vriend toch maar gegaan en hij's echt gaafquote:Op donderdag 29 juli 2004 20:06 schreef Fiëstasnuggle het volgende:
Heej ploppie dan zit je tegelijk met mij daar zo in kusadasi.
Ik land trouwens ook in bodrum...beetje scheef vind ik het wel, maar je doet er verder nix aan.
Ik land zaterdag om 19:05 turkse tijd. Dus ben ook pas heeeel laat in mn huisje.
Kheb er wel ontiegelijk zin in!!!
Ik wil zeeeker naar efeze. Duiken heb ik al in marmaris gedaan...vond ik wel leuk voor een keertje maar niet nog eens.
Ik heb een beetje rond zitten surfen op internet en wat ik er van gezien heb lijkt Adaland mij het leukste waterpretpark...kan dat kloppen?
Op het tijdstip [woensdag 14 juli 2004 15:58] zat ik net in het vliegtuig. We vertrokken namelijk om 16.00u.quote:Anneke is al weg zeker? Veel plezier nog!
Zoals ik hierboven al vertel, waren er gisteren 4 avondvluchten naar Amsterdam waarvan 23.40u de laatste. Schijnt dus blijkbaar normaal te zijn.quote:Terug vliegen we helemaal een ramptijd, namelijk 's avonds laat. (Transavia)
Hehe, dat ben ik dus. Mis je me?!quote:Btw, is die meid met dat groene icoontje en dat poppetje nog niet terug? (naam ff kwijt) (dinsdag 27 juli 2004)
Bij ons in de bus zaten een paar jongeren die in een appartement van Golden Moon zaten. Het beviel hun erg goed en ook erg vriendelijk personeel. Enkelen kwamen zelfs nog even snel in de bus afscheid nemen.. (wij werden ook uitgezwaaid bij het Hotel ).quote:Ik ga aanstaande zaterdag(31-7) naar Kusadasi! Appartementen Golden Moon...is iemand daar geweest en hoe was het daar?
Wij zouden in de 1e instantie ook naar Izmir vliegen, maar die vluchten waren geannuleerd en nu vlogen we met Transavia naar Bodrum. Vind het niet zo gek hoor.. Het vliegveld ligt trouwens wel 20 km van Bodrum af, in de richting Kusadasi. Izmir ligt inderdaad wel wat dichterbij, maar veel scheelt het niet.quote:in bodrum landen als je naar kusadasi gaat?? Da's raar, wij landen op izmir
Long Beach is een aanrader!!! Erg leuk en gezellig strand. Er is van alles te doen. Strandstoelen kosten er 5.000.000 Lira. Dat komt neer op ± 3 euro p.p.quote:Er zijn ook openbare stranden, en daar kun je bedden en een parasol huren, wat dat kost weet ik niet.
wij zijn naar aqua fantasy geweest, omdat wij adaland wel zagen liggen maar van buitenaf niet zo mooi vonden. De letter van adaland op de berg waren half weg en omgevallen etc...dat vonden wij er uitzien alsof het niet zo goed werd onderhoudenquote:Op donderdag 29 juli 2004 20:06 schreef Fiëstasnuggle het volgende:
Ik heb een beetje rond zitten surfen op internet en wat ik er van gezien heb lijkt Adaland mij het leukste waterpretpark...kan dat kloppen?
Hee Angelic! Ik ben blij dat jullie het leuk vonden, en erg benieuwd naar de verhalenquote:Op zondag 8 augustus 2004 11:20 schreef Angelic1 het volgende:
Net terug uit Aqua Fantasy! Helemaal top! Je hebt niks te veel gezegd Rewimo. Ik wed dat het zelfs nog beter is geworden dan sinds jullie zijn geweest. Moe, dus alle verhalen volgen nog
Foto's en uitgebreid verslag volgen ergens deze week. Even in het kort:quote:Op zondag 8 augustus 2004 12:07 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Hee Angelic! Ik ben blij dat jullie het leuk vonden, en erg benieuwd naar de verhalen
Dan gaan ze met een banaan (vanaf 6 jaar) of ringo (vanaf 3 jaar) achter een speedboot heen en weer voor het hotel. Dat vinden ze echt fantastisch. Ik zal zo een foto naar je mailen van de ringo. Je moest hier wel extra voor betalen (ze doen ook paardrijden en naar een struisvogelfarm tegen betaling, maar deze weken toevallig niet), maar ze zijn allebei de keren dat het was geweest omdat ze het geweldig vonden. De kidsclub is 's ochtends van 10 tot 12 en smiddags van 3 tot 5 en dan 's avonds vanaf 7 tot 9 kindereten, speeltuin en disco en ze zijn zowat elke dag geweest.quote:Op zondag 8 augustus 2004 17:56 schreef Rewimo het volgende:
Wat is die watersafari eigenlijk?
Ja hoor, ze krijgen een zwemvest aan en er gaat een juf mee. Mijn jongste dochter is ook nog maar 4. Er gingen we kleinere ukkies mee.quote:Op zondag 8 augustus 2004 18:17 schreef Rewimo het volgende:
Ja, wil ik wel een foto van zien. Christan is nog geen 4, is dat wel een beetje safe dan?
Dat geeft weer wat tegenwicht aan die zeikerds die zo te zien in een heel ander hotel zijn geweest..quote:Op zondag 8 augustus 2004 18:49 schreef Angelic1 het volgende:
Ik heb op vakantiereiswijzer al een en ander gezet, maar zal van de week nog even een prive-pagina online zetten met de foto's en verhalen.![]()
Ja, wij gingen ook meestal rond 11 uur naar het waterpark en dan was er bij de Piratenboot nog plek zat. We gingen meestal voor de palmboom die daar in het water staat zitten, zodat de ukkies makkelijk het water in konden lopen. Die zwembaden bij het hotel gebruikten we vaak pas rond 5 uur als de meeste mensen al weg gingen. En dan meestal het zwembad bij het a la carte restaurant, wat bij ons "voor de deur" was.quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:00 schreef qltel het volgende:
Het handdoekprobleem speelt voor zover ik weet ook alleen bij het zwembad bij het hotel. En daar zitten wij toch nooit Daar is 't waterpark veel te leuk voor..
Dat huis dat dwars staat op het zwembad, neem ik aan? Nu de derde vanaf het waterpark, vorig jaar de tweede? Ben benieuwd waar wij terecht komen. Vorig jaar zaten we in deze:quote:Op zondag 8 augustus 2004 20:34 schreef Angelic1 het volgende:
[..]
uur als de meeste mensen al weg gingen. En dan meestal het zwembad bij het a la carte restaurant, wat bij ons "voor de deur" was.
Nee, echt recht op het zwembad. Vanaf mijn balkon keek ik op de bar in het water. Het hoekappartement. Als je op deze foto kijkt, het meest rechtse huis van het eerste blok. (nu het tweede blok vanaf het waterpark)quote:Op zondag 8 augustus 2004 21:48 schreef qltel het volgende:
[..]
Dat huis dat dwars staat op het zwembad, neem ik aan? Nu de derde vanaf het waterpark, vorig jaar de tweede? Ben benieuwd waar wij terecht komen. Vorig jaar zaten we in deze:
[afbeelding]
Ai. Vorig jaar zat er elke avond iemand met een gitaar en keyboard in de poolbar en toen maakten we al grappen van "je zou daar een kamer hebben.."quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:07 schreef Angelic1 het volgende:
[..]
Nee, echt recht op het zwembad. Vanaf mijn balkon keek ik op de bar in het water. Het hoekappartement.
Klopt ja, maar zij zaten wel precies aan de andere kant. Dat maakt kennelijk verschil.quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:20 schreef qltel het volgende:
M'n schoonmoeder zat er vorig jaar, dat overlapte een enkel dag met onze vakantie en toen ben ik er dus binnen geweest.
Ja, klopt. Ik heb nog wel foto's van de binnenplaats (druk aan het uploaden is...).quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:20 schreef qltel het volgende:
[..]
Ai. Vorig jaar zat er elke avond iemand met een gitaar en keyboard in de poolbar en toen maakten we al grappen van "je zou daar een kamer hebben.."Maar dat is dus dat vierkante huis met die mooie binnenplaats. Dan hebben ze daar inderdaad dingen aangepast, want voor zover ik weet had die alleen goedkope (kleine) kamers. M'n schoonmoeder zat er vorig jaar, dat overlapte een enkel dag met onze vakantie en toen ben ik er dus binnen geweest.
lol.. dat is een foto van de AF site van vorig jaar. Nu heeft ie wel een dak hoorquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:27 schreef Rewimo het volgende:
Het lijkt trouwens wel alsof de poolbar nu geen dak heeft![]()
Ik ben allang blij dat ze die man weggehaald hebben..quote:Op zondag 8 augustus 2004 22:30 schreef Rewimo het volgende:
Ik vroeg me al af waarom ze het weggehaald hadden
Da's waarquote:Op zondag 8 augustus 2004 22:32 schreef qltel het volgende:
[..]
Ik ben allang blij dat ze die man weggehaald hebben..
Wanneer heb je geboekt?quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 16:53 schreef Tito het volgende:
belachelijke vluchtijden,1e dag helemaal weg en s'nachts weer aankomen op schiphol als er geen treinen rijden..
Hey wat leuk, daar heb ik een aantal maanden mogen bivakkeren 10 jaar geleden toen ik daar werkte!quote:Op donderdag 12 augustus 2004 18:12 schreef Fiëstasnuggle het volgende:
Hoooooi
Ik ben gisteravond terug gekomen uit Kusadasi!
We hadden eigenlijk geboekt bij Golden Moon...maar dat was dus overboekt....wij helemaal pissed...mja we kwamen uiteindelijk bij een veel beter app. complex terecht.
Akdas...dat lag precies midden in het centrum! Ideaal dus voor ons(stapjongeren zeg maar)
In december al ergens bij neckermann..quote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:13 schreef ploppie_ het volgende:
[..]
Wanneer heb je geboekt?
Als je door het centrum van Kusadasi loopt zijn er genoeg winkeltjes die cd's verkopen. Naast de grote 'rode' bank is een er een kleine shop dat naast sieraden, foto's ontwikkelen, ook cd's verkoopt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2004 09:33 schreef qltel het volgende:
Weet er iemand een leuke CD-shop in Kusadasi? Wil er wat CD's kopen als ik er toch ben.
Nou eh... Summer Jamquote:Op zaterdag 14 augustus 2004 16:56 schreef Fiëstasnuggle het volgende:
Ik ben natuurlijk allemaal liedjes aant downloaden die ik in kusadasi veel gehoord heb....heeft iemand nog tips?
En ze zijn inmiddels definitiefquote:Op woensdag 11 augustus 2004 17:28 schreef Rewimo het volgende:
Onze vluchttijden onder voorbehoud:
Heen (Izmir): 13.40-18.05
Terug: 19.00-2140
Helemaal niet slecht
Welk hotel ga je?quote:Op dinsdag 14 december 2004 13:36 schreef Dopekoe het volgende:
Ik ga zeer waarschijnlijk aanstaande Mei
Zo te lezen bijna niets dan lof over deze bestemming, is er in Mei al het een en ander te doen ?
Ik heb nog geen idee eigenlijk.....quote:
Vergis je niet. Wij wilden samen met schoonzusje en zwager twee weken in mei. Allebei voorgeboekt.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:21 schreef Angelic1 het volgende:
Aqua Fantasy is al aardig volgeboekt. In juli en augustus al helemaal vol
Maar daar zal je in mei geen last van hebben denk ik. En daar is in ieder geval zat te doen.
Ja, bizar he?! Het is ook nog eens een heel stuk duurder geworden. Ik zou 500 euro meer kwijt zijn (komt ook omdat Justin nu 2 is). Dus het was al een twijfelgeval of we weer zouden gaan, maar die keus was snel gemaakt want het is gewoon al vol in de periode dat ik wil gaan. Dus nu maar op zoek naar iets anders leuks. In Griekenland hebben ze nu ook een leuk waterpark van Kids World.quote:Op dinsdag 14 december 2004 14:58 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Vergis je niet. Wij wilden samen met schoonzusje en zwager twee weken in mei. Allebei voorgeboekt.
Uiteindelijk kregen we bericht dat zij de ene week konden en wij de tweede(het is dan namelijk schoolvakantie). Wij gaan nu in september, Christan is dan nog 4 en dus kunnen we nog 1x buiten de schoolvakantie.
Ook dat jaquote:Op woensdag 15 december 2004 17:57 schreef qltel het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk: In Aqua Fantasy zit je goed![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |