abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  vrijdag 15 november 2019 @ 08:29:21 #126
38496 Perrin
Sapere aude
pi_189949776
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 07:18 schreef borisz het volgende:
De Bijenkorf springt weer bij https://fd.nl/ondernemen/(...)m-kosten-te-besparen
Diverse medewerkers eruit en de lichtshow was dus ook geschrapt ipv de kosten.
Even geleden nog over gehad in deze topicsreeks:

quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2019 19:24 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Bijenkorf bewijst anders
De Bijenkorf houdt het slechts wat langer vol.
I didn't say it would be easy. I just said it would be the truth.
pi_189950460
Bijenkorf haalt steeds meer omzet uit web-verkopen. Logisch dat je dan kosten gaat reduceren op je fysieke winkels. Daar zit amper tot geen groei meer in. Ze hebben zeker voor een retailer gewoon een gezonde winstmarge.

Er zijn niet veel warenhuizen meer over maar de Bijenkorf heeft met zijn beperkte hoeveelheid winkels meer dan 25% van de markt in handen op dat gebied. Dat is netjes voor een warenhuis dat vooral op luxe gericht is.
pi_189953166
Voor mij komen die jubel verhalen die ik lees over de Bijenkorf ook nooit overeen met de drukte die ik zie in de winkels. Nu kom ik vooral in Rotterdam regelmatig maar daar kan je door de weeks een kanon afschieten. Je hebt er ook steeds minder verkoopmedewerkers en kassa's.
pi_189954417
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:01 schreef ConnerJohn het volgende:
Voor mij komen die jubel verhalen die ik lees over de Bijenkorf ook nooit overeen met de drukte die ik zie in de winkels. Nu kom ik vooral in Rotterdam regelmatig maar daar kan je door de weeks een kanon afschieten. Je hebt er ook steeds minder verkoopmedewerkers en kassa's.
In Amsterdam is het er wel altijd vrij druk. Dat hebben ze imo vooral aan de rijke Russische en Chinese toeristen te danken. En de locatie natuurlijk. Maar de Nederlandse huisvrouw shopt daar al lang niet meer.
  zondag 17 november 2019 @ 16:42:56 #130
429573 KingRadler
Zionists Made Me a Freak
pi_189987507
Ze kunnen beter weer een vestiging sluiten van de Bijenkorf.
pi_189987602
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 13:01 schreef ConnerJohn het volgende:
Vestiging Rotterdam heeft nu, op de begane grond, ook al zo'n koude rijke-mensen-uitstraling. Een tandje minder mag wel.

Eindhoven is gelukkig nog zoals het al jaren is. Daar zal minder markt zijn voor extra dure shop-in-shop-hokjes met bewakers ervoor.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')