Dat is simpelweg een leugen. Daar betrap ik jou wel vaker op.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 22:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, lagere snelheid is een betere doorstroom en hogere capaciteit.
Ook elektrische auto's rijden veel efficiënter met 100 t.o.v. 130.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat een gelul, ik rijdt uitstoot vrij in mijn elektrische auto die deze zonnige dagen ook nog eens rechtstreeks geladen wordt met stroom uit mijn zonnepanelen. Laat mij mij gewoon 130 rijden man
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 22:52 schreef Morrigan het volgende:
Voor de mensen die van alles roepen, zouden jullie ook bronnen willen plaatsen. Komt wat geloofwaardiger over.
Mij maakt het niet uit als ze de snelheid verlagen, maar ik zou wel graag een berekening willen zien die aantoont dat het inderdaad efficiënter is.
https://nos.nl/artikel/23(...)f-hoe-werkt-dat.htmlquote:Jan Willem Erisman, hoogleraar integrale stikstofstudies aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, verwacht dat de stikstofneerslag door een snelheidsverlaging van 130 naar 100 kilometer per uur afneemt met 4 procent. "Dat klinkt als weinig, maar daardoor ontstaat wel ruimte voor kleinere activiteiten, zoals het bouwen van huizen."
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 22:58 schreef Arkai het volgende:
Als ze de snelheid gaan verminderen dan is het wachten tot we dezelfde constructie gaan krijgen zoals ze die in Oostenrijk kennen. Namelijk dat elektrische auto's 130 km/h mogen rijden (want veel minder stikstof) en andere auto's maar 100 km/h. Bijtelling of niet, dan krijg je heel Nederland aan de Tesla.
Nee, dat schiet niet op. Het zal bij de meeste Natura 2000 gebieden net als bij steden echt wel 100 worden. Sterker nog: bij sommige steden is het zelfs 80, het zou me niet eens verbazen als bij bijvoorbeeld De Peel (de A67 is dat dacht ik) ook 80 wordt. Beschouw langs een Natura 2000 gebied rijden als langs/door een stad rijden.quote:Op vrijdag 1 november 2019 00:28 schreef Fir3fly het volgende:
100 is dan ook weer veel te laag. Het zal wel weer 120 worden zoals eerder.
Dat is geen leugen maar algemeen geaccepteerde wetmatigheid vanuit traffic control. Dat het jou niet uitkomt omdat je dat niet begrijpt, moet jij weten, maar kom niet met woorden als leugens aanzetten terwijl je zelf schaamteloos poep aan het praten bent.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is simpelweg een leugen. Daar betrap ik jou wel vaker op.
Je hebt er duidelijk weinig kaas van gegeten. Knap dat je 3 zinnen geformuleerd hebt met zogenaamde oorzaak-gevolgrelaties, maar die relaties die je suggereert werken to-taal anders. En zien we een bron voor deze lariekoek? Nee, want je verzint het immers zelf - dat is ook de reden dat het van geen kanten klopt.quote:Maar dit leugentje is heel makkelijk te weerleggen. Nogmaals, bij hogere snelheden is de maximumcapaciteit eerder bereikt en dus betere doorstroom.
Tot het punt waar de kritieke dichtheid overschreden wordt, dan is lagere snelheid beter. Als wat jij zegt waar zou zijn zou een tractor op een provincieweg dus voor beter doorstroom zorgen. Onzin natuurlijk.
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.htmlquote:Op vrijdag 1 november 2019 08:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is geen leugen maar algemeen geaccepteerde wetmatigheid vanuit traffic control. Dat het jou niet uitkomt omdat je dat niet begrijpt, moet jij weten, maar kom niet met woorden als leugens aanzetten terwijl je zelf schaamteloos poep aan het praten bent.
[..]
Je hebt er duidelijk weinig kaas van gegeten. Knap dat je 3 zinnen geformuleerd hebt met zogenaamde oorzaak-gevolgrelaties, maar die relaties die je suggereert werken to-taal anders. En zien we een bron voor deze lariekoek? Nee, want je verzint het immers zelf - dat is ook de reden dat het van geen kanten klopt.
Stond ook hier:quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.html
Door verlagen maximumsnelheid ben je volgens experts sneller thuis.
Voor wat betreft de onduidelijkheid is deze week trouwens een motie aangenomen dat overal de maximumsnelheid op de matrixborden moet komen te staan. Dan is het duidelijk genoeg (vind ik nu trouwens al met de hectometerpaaltjes).
Uit hetzelfde artikel:quote:Op vrijdag 1 november 2019 00:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Jan Willem Erisman, hoogleraar integrale stikstofstudies aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, verwacht dat de stikstofneerslag door een snelheidsverlaging van 130 naar 100 kilometer per uur afneemt met 4 procent. "Dat klinkt als weinig, maar daardoor ontstaat wel ruimte voor kleinere activiteiten, zoals het bouwen van huizen."
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)f-hoe-werkt-dat.html
[ afbeelding ]
https://nos.nl/artikel/23(...)r-natuurherstel.html
Dan de vraagt: neemt het totaal met 4% af, of het aandeel van het verkeer.quote:De bijdrage van het verkeer op stikstofneerslag in de natuur (ook wel depositie genoemd) is zo'n 6,5 procent.
De VVD staat regelmatig flink voor joker, hoor.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:02 schreef michaelmoore het volgende:
De VVD staat wel flink voor joker als vroem partij zijnde
Dan leg je de lat wel heel laag...quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:14 schreef DireStraits7 het volgende:
TT: Vroempartij*
'Snelheid snel verlagen' is ook een mooie woordspeling.
Nee, het is gewoon een keiharde leugen. Het staat nergens in jouw AD-artikeltje trouwens. Er is iemand die 95 km/h claimt als ideale snelheid voor maximale doorstroom, maar dat gaat alleen op als iedereen precies 95 rijdt wat dus nooit het geval is. Net zoals nu niet iedereen 130 rijdt waar het kan. De maximale doorstroom hangt volledig af van de drukte, als het niet druk is heeft het geen zin om langzamer te gaan rijden omdat dat de doorstroom verlaagt.quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:16 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat is geen leugen maar algemeen geaccepteerde wetmatigheid vanuit traffic control.
Nee, er staat letterlijk het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Stond ook hier:
https://www.autoweek.nl/a(...)ing-maximumsnelheid/
Lager snelheid = betere doorstroom.
Of je kunt niet lezen of je bent gewoon ideologisch verblind.quote:"De ideale snelheid is 95 kilometer per uur. Dan is de wegbenutting optimaal. Als je langzamer gaat rijden, gebruik je de wegcapaciteit niet optimaal.
Omdat volgens hen er dan minder files ontstaan door minder snelheidsverschil. Het probleem is dus dat niet iedereen 130 rijdt maar er te veel variabele snelheid is. Bij een lagere maximumsnelheid zullen de verschillen kleiner zijn en er dus minder onverwachte remmomenten optreden. Dit is inderdaad waar. Dat ik die nuance voor je moet uittypen geeft trouwens wel aan dat jij het niet helemaal snapt, maar goed.quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)maximumsnelheid.html
Door verlagen maximumsnelheid ben je volgens experts sneller thuis.
Het gaat niet om onduidelijkheid, het gaat om variabele maximumsnelheden. Dus dit heb je ook verkeerd begrepen. Het doel van een matrixbord is om de maximumsnelheid aan te kunnen passen aan de drukte op de weg op dat moment. Als het niet druk is heeft het geen zin om de maximumsnelheid te verlagen, dat zorgt voor minder doorstroming en kan juist weer voor meer filevorming zorgen.quote:Voor wat betreft de onduidelijkheid is deze week trouwens een motie aangenomen dat overal de maximumsnelheid op de matrixborden moet komen te staan. Dan is het duidelijk genoeg (vind ik nu trouwens al met de hectometerpaaltjes).
Dat doe ik niet. Stropop.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:40 schreef Hanca het volgende:
@:Fir3fly: jij hebt blijkbaar nog nooit van vrachtwagens gehoord... vrij dom, suggereren dat vrachtwagens en auto's met caravans e.d. 130 kunnen rijden
Dat zal. Maar je hebt mijn post dus niet eens gelezen want dit is daar geen reactie op. Als het alleen ging om meer borden dan waren gewone borden voldoende en niet matrixborden.quote:En het debat waarin de motie werd ingediend en de ingediende motie zelf heb je ook niet gevolgd/begrepen, want dat ging wel om onduidelijkheid. Veel mensen weten niet meer waar ze welke snelheid mogen rijden.
Waarom lees je niet? Dit is al weerlegd. Kap eens met onzin herhalen die al weerlegd is, daar trapt niemand in. Probeer eens te reageren op wat ik daadwerkelijk post.quote:Dat met een lagere maximumsnelheid de doorstroming beter is, is een feit dat door geen enkele expert wordt weersproken.
Ja? Denk je? De stikstof uitstoot die daalt al jaren en volgens mij wordt het niet echt beter of wel?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:58 schreef Hanca het volgende:
Dit heeft op sommige gebieden een heel groot effect, heel goed dat ze deze maatregel nemen. De makkelijkste manier om de bouw zo veel mogelijk vlot te trekken.
Ik snap het commentaar hier dan ook echt niet. Wat willen jullie dan? Binnen 3 weken allemaal goedlopende boerenbedrijven gaan onteigenen en daar honderden miljoenen aan uitgeven? Natuurlijk moet de veestapel kleiner, maar dat is lange adem werk, dat duurt maanden of zelfs jaren. Deze maatregel kun je vandaag nog nemen en het scheelt bij sommige Natura 2000 gebieden echt wel veel.
Prima, jij houdt vast aan je standpunt waar geen enkele expert het mee eens is. En je weet niet wat je zelf post (jij geeft zelf eerst aan dat het niet om onduidelijkheid gaat). En je snapt niet dat op een 4 baans snelweg, wat het grootste deel in NL is, je met 80 km voor vrachtwagens zit en er dus bij 130km voor de rest je veel te grote snelheidsverschillen hebt.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:52 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat doe ik niet. Stropop.
[..]
Dat zal. Maar je hebt mijn post dus niet eens gelezen want dit is daar geen reactie op.
[..]
Waarom lees je niet? Dit is al weerlegd. Kap eens met onzin herhalen die al weerlegd is, daar trapt niemand in. Probeer eens te reageren op wat ik daadwerkelijk post.
Lagere snelheid tov 120/130 zoals nu, pannenkoek.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, er staat letterlijk het tegenovergestelde.
[..]
Of je kunt niet lezen of je bent gewoon ideologisch verblind.
Stikstof werkt niet als CO2. Bij CO2 gaat het puur om de uitstoot, stikstof wordt opgenomen in de grond. Dat verminderd daarna niet. Zelfs als we in het hele land naar 0 stikstofuitstoot gaan, blijft er teveel stikstof in veel natuurgebieden zitten. Zie het als een emmer die buiten staat: als het stopt met regenen, is niet plots de emmer leeg. Daarom is het werken aan natuurherstel ook minstens zo belangrijk.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:55 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja? Denk je? De stikstof uitstoot die daalt al jaren en volgens mij wordt het niet echt beter of wel?
Le-zen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Prima, jij houdt vast aan je standpunt waar geen enkele expert het mee eens is
En waarom negeer je steevast de nuance die ik aan je eerdere post heb toegevoegd? Not bene uit het artikel dat je zelf post (maar ook niet verder leest dan de niet kloppende titel) Je hebt er een beetje moeite met nuance geloof ik. En dan ook nog proberen mijn motieven aan te vallen, 'je zult moeten accepteren dat'quote:"De ideale snelheid is 95 kilometer per uur. Dan is de wegbenutting optimaal. Als je langzamer gaat rijden, gebruik je de wegcapaciteit niet optimaal.
Ja leuk, dat zeg je nu. En ook dat is niet altijd waar.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Lagere snelheid tov 120/130 zoals nu, pannenkoek.
Ik heb nooit gezegd wat de ideale snelheid is, ik denk inderdaad dat we allemaal naar 100 zouden moeten. Dat voorkomt ontzettend veel files en is nog veel milieubewuster ook.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En waarom negeer je steevast de nuance die ik aan je eerdere post heb toegevoegd? Not bene uit het artikel dat je zelf post (maar ook niet verder leest dan de niet kloppende titel) Je hebt er een beetje moeite met nuance geloof ik. En dan ook nog proberen mijn motieven aan te vallen, 'je zult moeten accepteren dat'. Ik heb niet eens auto op dit moment, voor mij persoonlijk zal deze verandering nul effect hebben.
Wederom een valse aantijging. Ik val aan wat je wel gezegd hebt en dat is gewoon onzin. Het zegt nogal wat dat je steevast alleen maar reageert op wat ik niet zegquote:Op vrijdag 1 november 2019 10:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd wat de ideale snelheid is
Wat ik heb gezegd is dat bij langzamer rijden (dan we nu doen, dat snapt iedereen) er een betere doorstroming is. Jij doet alsof ik voor een lagere totale maximumsnelheid dan 95 km/u heb gepleit. Jij moet leren lezen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wederom een valse aantijging. Ik val aan wat je wel gezegd hebt en dat is gewoon onzin. Het zegt nogal wat dat je steevast alleen maar reageert op wat ik niet zeg.
Dan gaat dat verhaal toch over sterk geïsoleerde gebieden? Wat een gezeik zeg om een beetje natuurquote:Op vrijdag 1 november 2019 10:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Stikstof werkt niet als CO2. Bij CO2 gaat het puur om de uitstoot, stikstof wordt opgenomen in de grond. Dat verminderd daarna niet. Zelfs als we in het hele land naar 0 stikstofuitstoot gaan, blijft er teveel stikstof in veel natuurgebieden zitten. Zie het als een emmer die buiten staat: als het stopt met regenen, is niet plots de emmer leeg. Daarom is het werken aan natuurherstel ook minstens zo belangrijk.
Stikstof is dus helemaal niet gedaald, het stikstofgehalte stijgt alleen maar.
Dat verzin je er nu bij, net als VoMy. Om jezelf er uit te lullen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat ik heb gezegd is dat bij langzamer rijden (dan we nu doen, dat snapt iedereen)
Nope.quote:Jij doet alsof ik voor een lagere totale maximumsnelheid dan 95 km/u heb gepleit.
Die natuur is van levensbelang voor bepaalde diersoorten of plantensoorten, daarom is het dus beschermd Natura 2000 gebied geworden. Dat anders inrichten gaat dus ten koste van die diersoorten of plantensoorten, dat mag niet.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:07 schreef ludovico het volgende:
[..]
Misschien die natuur anders gaan inrichten en rustig beginnen met het afbouwen van veeteelt in deze regio's
Niet, dat is wat ik steeds heb gezegd.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat verzin je er nu bij, net als VoMy. Om jezelf er uit te lullen.
quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet, dat is wat ik steeds heb gezegd.
quote:Op donderdag 31 oktober 2019 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, langzamer rijden voorkomt files.
Stop met liegen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Door verlagen maximumsnelheid ben je volgens experts sneller thuis.
Jij kan mijn zinnen niet eens normaal lezen, maar je komt wel met allerlei teksten over leugensquote:Op vrijdag 1 november 2019 10:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja leuk, dat zeg je nu. En ook dat is niet altijd waar.
Sukkeltje, doelpalen verschuiven heet dit.
Daar hebben we dus 2000 kut gebiedjes van, als dat er nou eens 1000 worden die wat significanter zijn?quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die natuur is van levensbelang voor bepaalde diersoorten of plantensoorten, daarom is het dus beschermd Natura 2000 gebied geworden. Dat anders inrichten gaat dus ten koste van die diersoorten of plantensoorten, dat mag niet.
Leuk hoor zo'n persoonlijk aanval. Je moet wat als je verder compleet uitgeluld bent.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Jij kan mijn zinnen niet eens normaal lezen, maar je komt wel met allerlei teksten over leugensVerder laat je in al je posts merken dat je er echt he-le-maal niets van begrijpt, want je lijkt daadwerkelijk te geloven in je eigen, met fouten doorspekte, huis-tuin-en-keukenlogica omtrent doorstroom en dergelijke. Bij elk artikel wat al geplaatst is waarin experts precies zeggen hoe het zit, verzet je zelf even wat doelpalen, ga je schaven aan je eigen bedachte definities omtrent capaciteit enzo, in een poging om het allemaal overeind te laten staan. Jij bent degene die doelpalen verplaatst en je leest (bewust?) slecht alles wat tegen je geworpen wordt, zodat je met een paar schijnargumenten ermee weg denkt te komen.
Beetje treurig allemaal, je mag best toegeven dat je vanachter je computer het allemaal toch niet zo helder zag als je in eerste instantie dacht te zien. En je hoeft zeker niet met beschuldigingen tegen anderen te komen als je jezelf zo consequent vast aan het praten bent. Gewoon een beetje irritant, zeker die agressie van je op het moment dat we niet allemaal vrolijk aansluiten in je foutenpolonaise.
Iedereen ouder dan 1 snapt dat dat geen pleiten voor 45 per uur oid is. Maar dat het langzamer dan de huidige maximumsnelheid is. Maar ik snap dat jou alles blijkbaar moet worden voorgekauwd.quote:
We hebben er 166. En daar landen dan bijvoorbeeld vogels op doortocht, al decennia. Je kunt die vogels niet vertellen dat ze ergens anders moeten landen omdat we een mooi plekje voor ze hebben gemaakt. De omstandigheden in die gebieden zijn ook vaak niet na te bootsen op een andere plek.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Daar hebben we dus 2000 kut gebiedjes van, als dat er nou eens 1000 worden die wat significanter zijn?
Dat zeg ik ook niet, weer diezelfde stropop.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Iedereen ouder dan 1 snapt dat dat geen pleiten voor 45 per uur oid is.
En ook dat is dus niet altijd waar. Zoals ik al meerdere keren uitgelegd heb.quote:Maar dat het langzamer dan de huidige maximumsnelheid is.
Leuke persoonlijke aanval, maar dat ik geen auto heb betekent niet dat ik geen ervaring met snelwegrijden heb. Bovendien heb ik al uitgelegd hoe het werkt wat betreft snelwegrijden in een genuanceerde post waar je wederom gewoon niet op reageert. Je hebt alleen maar stropoppen en persoonlijke aanvallen en nul inhoud. Hoe vaak moet ik je eigen artikel nog quoten?quote:Ik snap nu ik lees dat jij geen auto hebt trouwens ook beter waarom jij zegt dat "als iedereen zich aan de maximumsnelheid houdt, de doorstroming beter is". Je hebt geen enkel idee hoe het er aan toe gaat op de snelweg
Dat gaat doden tot gevolg hebben. Die maximumsnelheid is er niet voor niets. Bijna wereldwijd.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:21 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En ja, de maximumsnelheid voor vrachtverkeer moet omhoog. Dat is het enige correcte dat je zegt.
Leuk, weer een niet-onderbouwde one-liner. En verder nul inhoudelijke reactie.quote:
Dit is dus niet waar.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is niet per se correct. Over het algemeen geldt het tegenovergestelde. Een reductie in snelheid veroorzaakt files.
Dit wel.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het gaat om afremmen wel... op een gelijke snelheid rijdend kan je bij lagere snelheid dichter op elkaar rijden, vergroot je de capaciteit van de weg en dus minder files.
Dit is dus niet waar.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat is onjuist. Capaciteit wordt groter bij hogere snelheden mits de weg dat ook aan kan. Maar dat is een metastabiele relatie. Vandaar dus dat afremmen voor files zorgt en niet versnellen.
We hebben het over snelwegen. Precies.quote:Nog een manier om het te weerleggen: wat gebeurt er als een tractor op een provinciale weg rijdt? Precies.
Nee, niet dus. Zie onder andere: alle experts op dit gebied.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar minder auto's per uur, dus minder capaciteit.
Dit had ik dan wel weer goed gezien. Dat is het concept van capaciteit ook he, dat er meer auto's verwerkt kunnen worden per uur - zoals alle experts zeggen dat het geval zou zijn als we de snelheid op snelwegen verlagen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 22:38 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, lagere snelheid is een betere doorstroom en hogere capaciteit.
Het was dus geen leugen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is simpelweg een leugen. Daar betrap ik jou wel vaker op.
Dit is dus weer onjuist. Bovendien hadden we het over snelwegen, niet over provinciale wegen. En niemand had het over tractoren en hun snelheid, daar begin je helemaal zelf over.quote:Maar dit leugentje is heel makkelijk te weerleggen. Nogmaals, bij hogere snelheden is de maximumcapaciteit eerder bereikt en dus betere doorstroom. Tot het punt waar de kritieke dichtheid overschreden wordt, dan is lagere snelheid beter. Als wat jij zegt waar zou zijn zou een tractor op een provincieweg dus voor beter doorstroom zorgen. Onzin natuurlijk.
Het was dus geen leugen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:10 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een keiharde leugen.
Je snapt het concept van verbeterde doorstroom niet. Verbeterde doorstroom = verbeterde doorstroom, daar zitten geen haken en ogen aan.quote:Het staat nergens in jouw AD-artikeltje trouwens. Er is iemand die 95 km/h claimt als ideale snelheid voor maximale doorstroom, maar dat gaat alleen op als iedereen precies 95 rijdt wat dus nooit het geval is. Net zoals nu niet iedereen 130 rijdt waar het kan. De maximale doorstroom hangt volledig af van de drukte, als het niet druk is heeft het geen zin om langzamer te gaan rijden omdat dat de doorstroom verlaagt.
Langzamer rijden zorgt voor een betere doorstroom. Daar zit alle nuance juist al in. Je mist die nuance zelf.quote:Jij blaat alleen maar 'langzamer rijden zorgt voor betere doorstroom' maar dat is gewoon niet waar. Je mist compleet alle nuance, zoals eigenlijk altijd.
Hier suggereer jij dat ik met langzamer 'langzamer dan 95 per uur' zou hebben bedoeld. Waar je dat vandaan haalt? Joost mag het weten. Je verzint het zelf. Dat is wel grappig, er is een naam voor een dergelijke drogredenering. Hoe was het ook weer?quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, er staat letterlijk het tegenovergestelde.
"De ideale snelheid is 95 kilometer per uur. Dan is de wegbenutting optimaal. Als je langzamer gaat rijden, gebruik je de wegcapaciteit niet optimaal.
Owja, dat was het. Dankje.quote:
Je weigert nog steeds in te stemmen met de opmerking die alle experts maken op het gebied van verkeersstromen. En je zegt ook nog eens 'dat het al weerlegd is'. Mooi man.quote:Waarom lees je niet? Dit is al weerlegd. Kap eens met onzin herhalen die al weerlegd is, daar trapt niemand in. Probeer eens te reageren op wat ik daadwerkelijk post.
Nergens bleek dat ik iets anders zou hebben bedoeld. Je bent zelf later met tractors, provinciale wegen en met een vergelijking tov 95 per uur gekomen. Ik niet. Ik vergeleek gewoon met de huidige praktijk op snelwegen. Zoals volkomen normaal, waarom zou ik ooit een idee gaan vergelijken met iets wat niet in de praktijk voorkomt??quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:03 schreef Fir3fly het volgende:
VoMy zei:
Lagere snelheid tov 120/130 zoals nu, pannenkoek.
Ja leuk, dat zeg je nu. En ook dat is niet altijd waar.
Sukkeltje, doelpalen verschuiven heet dit.
Er valt gewoon weinig te lullen als jij alleen maar wanhopig blijft herhalen dat je alles al weerlegd hebt en nu achteraf een beetje probeert om eerdere uitspraken verkeerd uit te leggen zodat het lijkt alsof jij toch heus echt wel echt wel gelijk had en hebt, terwijl je dat niet hebt.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Leuk hoor zo'n persoonlijk aanval. Je moet wat als je verder compleet uitgeluld bent.
We zeggen allebei exact hetzelfde. Beter lezen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is dus niet waar.
[..]
Dit wel.
[..]
Je blijft deze onzin maar herhalen. Langzamer rijden zorgt voor betere doorstroom afhankelijk van de drukte. Als de snelweg bijna leeg is zal de doorstroming (aantal auto's per uur voor het geval je het vergeten bent) verminderd worden door een lagere maximumsnelheid.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:28 schreef VoMy het volgende:
Langzamer rijden zorgt voor een betere doorstroom. Daar zit alle nuance juist al in. Je mist die nuance zelf.
Door een lagere snelheid neemt de relatieve drukte af omdat de doorstroming beter is.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je blijft deze onzin maar herhalen. Langzamer rijden zorgt voor betere doorstroom afhankelijk van de drukte. Als de snelweg bijna leeg is zal de doorstroming (aantal auto's per uur voor het geval je het vergeten bent) verminderd worden door een lagere maximumsnelheid.
Dat is je probleem: wat je zegt is slechts gedeeltelijk waar maar dat wil je maar niet toegeven.
Jawel, want die nuance staat nota bene in het artikel zelf. Die heb ik zelfs nog een keer volledig uitgetyptquote:Op vrijdag 1 november 2019 10:34 schreef VoMy het volgende:
Het is heel eenvoudig:
In de praktijk, met alle nuances erop en eraan, heb je een betere doorstroom als er op de snelweg een lagere maximumsnelheid is dan nu. Het beste zou zijn ergens tussen de 90 en de 100, maar geen enkele expert zegt dat je boven de 100 moet rijden. Daar valt verder niet echt op en aan te nuanceren
En dat komt rechtstreeks uit het artikel:quote:Nee, het is gewoon een keiharde leugen. Het staat nergens in jouw AD-artikeltje trouwens. Er is iemand die 95 km/h claimt als ideale snelheid voor maximale doorstroom, maar dat gaat alleen op als iedereen precies 95 rijdt wat dus nooit het geval is. Net zoals nu niet iedereen 130 rijdt waar het kan.
Het is niet de snelheid zelf die het verschil maakt, maar de expert zegt dat het gaat om de verschillen. Dat blijf je maar steeds missen met je dogmatische opstelling. Het gaat om snelheidsverschillen tussen auto's, er is een te groot gebied tusen 100 en 130 waarin mensen zich bewegen qua snelheid. De verlaging van de snelheid is volgens hem een oplossing om problemen te verminderen omdat dan meer mensen met gelijkwaardige snelheid rijden, de maximumsnelheid. Er zal dan dus minder gemiddeld verschil zitten tussen de snelheden van de auto's en dus minder inhaalbewegingen. En die zorgen voor oponthoud. Niet de hogere snelheid zélf. De problemen zouden ook verminderen als iedereen gewoon altijd de maximumsnelheid aanhield. Dan krijg je ook weer hogere doorstroming, omdat je dan dus weer betere de capaciteit van de weg benut. De conclusie is dat de verlaging zou leiden tot verandering in gedrag wat weer zou leiden tot minder oponthoud en dus betere doorstroming. Het is absoluut niet de verlaging zélf die daar voor zorgt.quote:Auto's die moeten inhalen, uitvoegen of invoegen, verhogen of verlagen hun snelheid en wisselen van rijstrook. Dat zorgt voor extra files. Als je de snelheid verlaagt, is het verschil tussen automobilisten onderling een stuk kleiner", denkt De Waard. "Niet iedereen rijdt immers 130 op plekken waar dat mag.
Nee sorry, dit is echt complete stierenpoep.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Door een lagere snelheid neemt de relatieve drukte af omdat de doorstroming beter is.
Nogmaals: je snapt blijkbaar niet dat veranderingen in snelheid op de snelweg bijna altijd te maken hebben met vrachtverkeer. En die rijden al de maximumsnelheid.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De problemen zouden ook verminderen als iedereen gewoon altijd de maximumsnelheid aanhield.
Waar staat dit in het artikel?quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nogmaals: je snapt blijkbaar niet dat veranderingen in snelheid op de snelweg bijna altijd te maken hebben met vrachtverkeer. En die rijden al de maximumsnelheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |