quote:Kabinet: Snelheid met spoed omlaag om huizen te bouwen
STIKSTOFCRISISOm de woningbouw al binnen een paar weken vlot te trekken, wil het kabinet met spoed de maximumsnelheid op wegen verlagen.
De stikstofruimte die dat oplevert, wordt gebruikt om nieuwbouwprojecten door te laten gaan.
Peter Winterman 31-10-19, 03:00 Laatste update: 07:36
104
Op dit moment laat het kabinet spoedmaatregelen in het verkeer, de landbouw en de industrie doorrekenen. Die maatregelen moeten - al op zeer korte termijn - voorkomen dat de woningbouw vastloopt. Een verlaging van de snelheid op snelwegen en provinciale wegen heeft het meeste effect, zo melden Haagse bronnen.
Dit is gewoon een politiek spelletje, omdat automobilisten minder protesteren dan boeren en de bouw. Dus de makkelijkste uitweg.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:50 schreef Piles het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de berekeningen hierachter. Als je ziet hoe weinig invloed verkeer op dit probleem heeft, gaat dit nooit veel ruimte creëren.
Ze zijn aan het schrapen omdat ze geen echte beslissingen durven te nemen. Totale angst voor de kiezer. Totale besluiteloosheid. Daar heeft de regering eigenlijk al last van sinds Balkenende I. We hebben geen bestuurders meer, ze schuiven alleen alles maar zo ver mogelijk door in de hoop dat niemand boos op ze wordt.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:50 schreef Piles het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar de berekeningen hierachter. Als je ziet hoe weinig invloed verkeer op dit probleem heeft, gaat dit nooit veel ruimte creëren.
Plucheplakkers ipv het land echt vooruit brengen. Impopulaire maatregelen kunnen ze nu mooi gaan verpakken onder mom van het moet nou eenmaal van de rechter.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:52 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ze zijn aan het schrapen omdat ze geen echte beslissingen durven te nemen. Totale angst voor de kiezer. Totale besluiteloosheid. Daar heeft de regering eigenlijk al last van sinds Balkenende I. We hebben geen bestuurders meer, ze schuiven alleen alles maar zo ver mogelijk door in de hoop dat niemand boos op ze wordt.
Meer gemakkelijk uitvoerbaar dan het uitkopen van boeren en een direct effect waardoor bouwplannen weer voort kunnen gaan. Best handig in een land met een chronisch tekort aan woningen. Buiten dat is allang duidelijk dat een lagere snelheid veiliger en minder vervuilend is dan hoge snelheiden. En waar heb je in vredesnaam die hoge snelheiden voor nodig? Je rijdt in 3.5 uur van de ene uithoek naar de andere uithoek van het landquote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:51 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dit is gewoon een politiek spelletje, omdat automobilisten minder protesteren dan boeren en de bouw. Dus de makkelijkste uitweg.
Maar zelfs dat durven ze nietquote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Plucheplakkers ipv het land echt vooruit brengen. Impopulaire maatregelen kunnen ze nu mooi gaan verpakken onder mom van het moet nou eenmaal van de rechter.
Zullen wel zijn geschrokken van massale protesten. Dat hebben ze jaren niet meegemaakt.quote:
De vraag is waar de oorzaak ligt. De kiezer is, als collectief, hartstikke onbetrouwbaar. Een partij kan al het mogelijke doen om zijn verkiezingsprogramma uit te voeren, nog loopt de kiezer bij de volgende verkiezing doodleuk naar een partij die aan de andere kant van het spectrum staat. Dat speelt dit gedrag in de hand.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Plucheplakkers ipv het land echt vooruit brengen. Impopulaire maatregelen kunnen ze nu mooi gaan verpakken onder mom van het moet nou eenmaal van de rechter.
Voorlopig heb ik weinig partijen gezien die hun programma hebben uitgevoerd of althans een poging daartoe. Ik zie vooral partijen die makkelijk hun standpunten die hun bestaansrecht zijn weggeven. En dan daar jaren later er toch maar erop terugkomen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:58 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
De vraag is waar de oorzaak ligt. De kiezer is, als collectief, hartstikke onbetrouwbaar. Een partij kan al het mogelijke doen om zijn verkiezingsprogramma uit te voeren, nog loopt de kiezer bij de volgende verkiezing doodleuk naar een partij die aan de andere kant van het spectrum staat. Dat speelt dit gedrag in de hand.
Eens. Die verzuiling was zo gek nog niet. Toen stemden mensen op een bepaalde partij vanuit ideaal. Niet met de waan van dag...quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:58 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
De vraag is waar de oorzaak ligt. De kiezer is, als collectief, hartstikke onbetrouwbaar. Een partij kan al het mogelijke doen om zijn verkiezingsprogramma uit te voeren, nog loopt de kiezer bij de volgende verkiezing doodleuk naar een partij die aan de andere kant van het spectrum staat. Dat speelt dit gedrag in de hand.
Onzin. Natuurlijk kan er geen enkele partij zijn volledige programma uitvoeren, maar als je het regeerakkoord pakt kun je heel goed zien wat welke partij heeft binnengehaald en welke maatregelen er van welke partij komen (en waar er wat in het midden is gaan zitten).quote:Op donderdag 31 oktober 2019 09:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Voorlopig heb ik weinig partijen gezien die hun programma hebben uitgevoerd of althans een poging daartoe. Ik zie vooral partijen die makkelijk hun standpunten die hun bestaansrecht zijn weggeven. En dan daar jaren later er toch maar erop terugkomen.
ja en de koeien die zijn belangrijk voor de economie, weliswaar met subsidie maar tochquote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:50 schreef Fir3fly het volgende:
Belachelijk dom idee, alleen maar om boeren te ontzien.
Hebben we nu dan een gekozen burgemeester ??quote:Op donderdag 31 oktober 2019 09:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een kroonjuweel wat ze wel hebben binnengehaald is de eerste stap maar de gekozen burgemeester, hadden zze niet in het kabinet gezeten had de eerste kamer daar nooit voor gestemd.
De agrarische sector draagt slechts 1,4 procent bij aan de Nederlandse economie. Het kost ons 725 miljoen aan subsidies en 771 miljoen euro aan bestrijding van milieuverontreiniging. En dan zijn de kosten ten gevolge van gezondheidsschade en waterbeheer hierin nog niet meegenomen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 09:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja en de koeien die zijn belangrijk voor de economie
Kiezers die van partij wisselen, dat moeten we niet hebbenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:58 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
De vraag is waar de oorzaak ligt. De kiezer is, als collectief, hartstikke onbetrouwbaar. Een partij kan al het mogelijke doen om zijn verkiezingsprogramma uit te voeren, nog loopt de kiezer bij de volgende verkiezing doodleuk naar een partij die aan de andere kant van het spectrum staat. Dat speelt dit gedrag in de hand.
Ja, lees vooral wat je erin wil lezen joh..quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:25 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Kiezers die van partij wisselen, dat moeten we niet hebbenOp naar een politiek systeem zoals in Amerika of Noord-Korea
Daar lopen de kiezers tenminste niet weg.
Cijfers/bron ? Ik ben wel benieuwd welk percentage kiezers naar "de andere kant van het spectrum" is overgelopen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:58 schreef Tja..1986 het volgende:
og loopt de kiezer bij de volgende verkiezing doodleuk naar een partij die aan de andere kant van het spectrum staat. Dat speelt dit gedrag in de hand.
Ik ben je persoonlijke googleassistent niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:32 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Cijfers/bron ? Ik ben wel benieuwd welk percentage kiezers naar "de andere kant van het spectrum" is overgelopen.
Jij beweert toch iets? Ik vraag gewoon netjes waar je dat vandaan hebt gehaald...meer niet.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:33 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ik ben je persoonlijke googleassistent niet.
Alle onderzoeken (met name rondom verkiezingen) over kiezersstromen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:36 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Jij beweert toch iets? Ik vraag gewoon netjes waar je dat vandaan hebt gehaald...meer niet.
Zou je me uit al die onderzoeken 1 onderzoek kunnen aanwijzen waarin ik iets van cijfers en/of data kan vinden? Tot nu toe vind ik vooral linkjes dat kiezers over het algemeen wel in de buurt blijven van de partij waar ze normaal gezien op stemmen(Groenlinksers en PvdA'ers wisselen bijv. makkelijk als het met de ene partij wat minder gaat).quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:37 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Alle onderzoeken (met name rondom verkiezingen) over kiezersstromen.
Zoek maar eens waar kiezers van bijvoorbeeld de PVV vandaan komen. Die komen regelmatig van de SP/PvdA hoek.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:41 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Zou je me uit al die onderzoeken 1 onderzoek kunnen aanwijzen waarin ik iets van cijfers en/of data kan vinden? Tot nu toe vind ik vooral linkjes dat kiezers over het algemeen wel in de buurt blijven van de partij waar ze normaal gezien op stemmen(Groenlinksers en PvdA'ers wisselen bijv. makkelijk als het met de ene partij wat minder gaat).
Dat is geen voorbeeld van kiezers die doorlopend wisselen he. Je hebt gelijk in die zin dat de PvdA heel veel kiezers heeft verloren aan de PVV, maar die winnen ze ook niet meer terug. En dat heeft eerder met de koers van de PvdA te maken dan met de wispelturigheid van de kiezer. Lijkt me.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:42 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Zoek maar eens waar kiezers van bijvoorbeeld de PVV vandaan komen. Die komen regelmatig van de SP/PvdA hoek.
Mijn gemiddelde snelheid op de A50 richting Arnhem is nu al maximaal 55 per uur. En je mag er 130. Dat terugbrengen naar 120 maakt geen fuck uit. Niemand gaat er NOG langzamer door rijden en langzaamrijdend verkeer stoot meer ellende uit doordat de verbranding niet optimaal is. Dus je sxhiet hier geen ruk mee op.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:58 schreef Hanca het volgende:
Dit heeft op sommige gebieden een heel groot effect, heel goed dat ze deze maatregel nemen. De makkelijkste manier om de bouw zo veel mogelijk vlot te trekken.
Ik snap het commentaar hier dan ook echt niet. Wat willen jullie dan? Binnen 3 weken allemaal goedlopende boerenbedrijven gaan onteigenen en daar honderden miljoenen aan uitgeven? Natuurlijk moet de veestapel kleiner, maar dat is lange adem werk, dat duurt maanden of zelfs jaren. Deze maatregel kun je vandaag nog nemen en het scheelt bij sommige Natura 2000 gebieden echt wel veel.
Meer met de verfascistisering van de samenleving, denk ik.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:46 schreef Gohf046 het volgende:
[..]
Dat is geen voorbeeld van kiezers die doorlopend wisselen he. Je hebt gelijk in die zin dat de PvdA heel veel kiezers heeft verloren aan de PVV, maar die winnen ze ook niet meer terug. En dat heeft eerder met de koers van de PvdA te maken dan met de wispelturigheid van de kiezer. Lijkt me.
Er wordt ook wel gewoon 130 gereden, misschien niet op de momenten dat jij er moet rijden.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Mijn gemiddelde snelheid op de A50 richting Arnhem is nu al maximaal 55 per uur. En je mag er 130. Dat terugbrengen naar 120 maakt geen fuck uit. Niemand gaat er NOG langzamer door rijden en langzaamrijdend verkeer stoot meer ellende uit doordat de verbranding niet optimaal is. Dus je sxhiet hier geen ruk mee op.
Ik zei ‘gemiddeld’. Stukje 130, stilstaan door een stomme verkeerssituatie die file oplevert enzovoort.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 14:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er wordt ook wel gewoon 130 gereden, misschien niet op de momenten dat jij er moet rijden.
99/100 keer komen files door menselijk gedrag (te hard rijden, niet opletten met baan wisselen etc. ) en niet door de verkeerssituatie.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 14:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik zei ‘gemiddeld’. Stukje 130, stilstaan door een stomme verkeerssituatie die file oplevert enzovoort.
Klopt, langzamer rijden voorkomt files.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 14:46 schreef arie_bc het volgende:
[..]
99/100 keer komen files door menselijk gedrag (te hard rijden, niet opletten met baan wisselen etc. ) en niet door de verkeerssituatie.
natuurgebieden opheffen anders kan er nog geen weg of spoor aangelegd of verbouwd wordenquote:Op donderdag 31 oktober 2019 13:55 schreef Hexagon het volgende:
Goede quickfix maar er moeten natuurlijk meer dingen gebeuren
Ik snap wat je bedoelt, maar ik vind dit gewoon een mooie uitspraak aangezien een file zo'n beetje bestaat uit langzaam rijdende auto's. Hoe langzamer ze rijden, hoe erger de file. Er zit dus iets paradoxaals in jouw uitspraak.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, langzamer rijden voorkomt files.
Dat is niet per se correct. Over het algemeen geldt het tegenovergestelde. Een reductie in snelheid veroorzaakt files.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 15:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt, langzamer rijden voorkomt files.
Als het gaat om afremmen wel... op een gelijke snelheid rijdend kan je bij lagere snelheid dichter op elkaar rijden, vergroot je de capaciteit van de weg en dus minder files.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is niet per se correct. Over het algemeen geldt het tegenovergestelde. Een reductie in snelheid veroorzaakt files.
Nee, dat is onjuist. Capaciteit wordt groter bij hogere snelheden mits de weg dat ook aan kan. Maar dat is een metastabiele relatie. Vandaar dus dat afremmen voor files zorgt en niet versnellen.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het gaat om afremmen wel... op een gelijke snelheid rijdend kan je bij lagere snelheid dichter op elkaar rijden, vergroot je de capaciteit van de weg en dus minder files.
Dan rij je langzamer maar wel met fors meer auto’s.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 17:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, dat is onjuist. Capaciteit wordt groter bij hogere snelheden mits de weg dat ook aan kan. Maar dat is een metastabiele relatie. Vandaar dus dat afremmen voor files zorgt en niet versnellen.
Nog een manier om het te weerleggen: wat gebeurt er als een tractor op een provinciale weg rijdt? Precies.
Maar minder auto's per uur, dus minder capaciteit.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan rij je langzamer maar wel met fors meer auto’s.
Als je sneller rijdt betekent de “2 seconden afstand houden” regel ook meer afstand tussen auto’s.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar minder auto's per uur, dus minder capaciteit.
Nee, dat feit klopt sowieso.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als je sneller rijdt betekent de “2 seconden afstand houden” regel ook meer afstand tussen auto’s.
Als we allemaal gaan bumperkleven klopt je aanname.
Op de A 50 wel. Stomme aansluiting van de A73 op de Tacitusbrug, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 14:46 schreef arie_bc het volgende:
[..]
99/100 keer komen files door menselijk gedrag (te hard rijden, niet opletten met baan wisselen etc. ) en niet door de verkeerssituatie.
Nee, lagere snelheid is een betere doorstroom en hogere capaciteit.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 18:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar minder auto's per uur, dus minder capaciteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |