abonnement Unibet Coolblue
pi_199929300
Oh heerlijk Donna, je gaat echt genieten van je bakfiets! Ik ben in ieder geval helemaal fan en ik fiets er zelf nog maar een week mee :')

Leuke foto van U O+
pi_199937657
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 15:22 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[ afbeelding ]
Fietsen met kinderen interpreteer ik ook als: fietsen met kind naast je.

Heb ik tot nu toe 2 keer gedaan. U. rijdt op z’n fiets met zijwieltjes naast me O+ Zo leuk. Maar hij is echt een dromer en zit alleen maar om zich heen te kijken. En als hij wel oplet, is hij met mij aan het racen. :D Durf de zijwieltjes er daarom nog niet af te halen.

Wanneer zetten jullie die stap?
De oudste met 4,5 ofzo. Hij kon niet fatsoenlijk met zijwieltjes fietsen en een traptractor kon hij bijvoorbeeld ook niks mee ‘ik ben niet zo goed met trappers..’ ook niet denderend gemotiveerd en ze loopfiets ging veel sneller. ( maar de algemene tendens bij hem is wel dat hij dingen niet wil oefenen maar gewoon doet als hij denkt dat ie het kan en dan lukt het vaak ook wel. Soms is dat sneller als gemiddeld, soms een stuk later dan gemiddeld). Toen vond ik op de weggeefhoek zo’n vestje met een handvat om te oefenen. Zijwieltjes er af en binnen 5 minuten kon hij fietsen.

De jongste was 3 (en een half denk ik maar weet ik niet precies) die wilde heel graag ook zonder zijwieltjes (en zo gezegd zo gedaan)
  vrijdag 18 juni 2021 @ 09:04:22 #253
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_199940532
Hier zonder zij wieltjes direct van de loopfiets naar een trapper fiets, het concentreren op wat ie aan het doen is was en is het grootste probleem :') dat trappen en evenwicht had ie heel snel door!

Ik heb gelezen dat zij wieltjes averechts kunnen werken, ze gaan scheef op die dingen hangen en leren het zo niet goed aan. Maar n=1 blij dat het bij ons prima zonder werkte!

Loopfiets blijft hier trouwens wel geregeld verkozen worden boven trappers :P
  vrijdag 18 juni 2021 @ 09:08:35 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_199940574
Ja die theorie over geen zijwieltjes nodig hebben als je loopfietsjes gebruikt is fantastisch, maar als je kinderen hebt die de loopfiets al doodeng vinden en ook op een driewieler de trappers niet onder de knie krijgen gaat het je echt niet lukken zonder zijwieltjes.
(Ik heb twee van zulke kinderen, de oudste heeft na anderhalf jaar zijwieltjes uiteindelijk rond de 5,5 jaar leren fietsen, mijn middelste gaat nog steeds traag op de loopfiets en is niet op de gewone fiets te krijgen, nu 4,5 jaar oud :'))

Als je een kind hebt wat de loopfiets geweldig vindt en er supersnel op sjeest, dan geloof ik het wel meteen ;)
disclaimer
pi_199940596
Mijn jongste zou het liefst ook nog op de loopfiets gaan, maar met 6 jaar is dat ding toch echt te klein geworden _O-. Het is een wonder dat het ding nog niet doorgebroken is eigenlijk. Al 7 jaar oud inmiddels en echt intensief gebruikt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator vrijdag 18 juni 2021 @ 09:27:01 #256
382129 crew  Donna
pi_199940758
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 16:40 schreef Aure het volgende:
Oh heerlijk Donna, je gaat echt genieten van je bakfiets! Ik ben in ieder geval helemaal fan en ik fiets er zelf nog maar een week mee :')

Leuke foto van U O+
Ohhh zo leuk ja!
O+

Wat betreft zijwieltjes, geen idee. G is van maart 2018 en die kan niet eens zo goed trapperen. :')
pi_199940789
We hebben voor de oudste een paar maand lang een Winther loopfiets geleend. Hij had wel een lichte, maar die zware was echt een goede aanloop om het "zweefmoment" te vinden. En de fiets met zijwieltjes om het trappen onder de knie te krijgen.

Hier n=2 voor fietsen met zijwieltjes en beide 3,5 toen ze los fietsten :P

En ipv zo'n vest gebruikte ik een sjaal. Achterin de nek, en dan voorlangs onder de oksel door. en achterop de eindes goed vasthouden. Zelfde effect..
pi_199941261
Mijn kind vond het zo interessant om naar de trappers te kijken, dat ik hem echt niet zonder zijwieltjes durfde te laten fietsen. En ook niet op de weg. Of langs auto’s. Of langs mensen. Want hij keek alleen maar naar beneden.
pi_199941417
ik had zo'n loopfietsfanaat. Die ging zo rond 4 van de loopfiets naar een gewone fiets. Dat was wel een paar keer oefenen, maar ging vrij snel goed...
  vrijdag 18 juni 2021 @ 21:57:56 #260
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_199951657
Wij zijn pas aan de trappers begonnen toen ie de loopfiets al een tijd heel goed door had. Was van t ene op t andere moment zo, daarvoor moest ie dr niks van hebben. Alleen z’n vier wieler maar die werd veel te klein :D volgens mij was ie al 3 toen. Nu bijna vier en kan los fietsen (maar nog niet super goed en alleen als z’n pet dr naar staat :P )
  zaterdag 19 juni 2021 @ 09:18:40 #261
319308 Tink89
To live is to dance
pi_199955896
Mijn prul is nu 2,5 en heeft net een 12inch fietsje met trappers en zijwielen. Gaat prima. Hiervoor een loopfiets, maar alleen met 3 wielen, anders vond ze 'm eng.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator zaterdag 19 juni 2021 @ 12:44:50 #262
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199958203
Nu Aapie bijna zelfstandig rechtop kan zitten wordt het ook tijd om een fiets en stoeltje aan te schaffen (ja, ik heb geen fiets :@ ) Ik weet alleen niet zo goed waar te beginnen. Waar moet je allemaal op letten?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 19 juni 2021 @ 13:12:19 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_199958588
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 12:44 schreef MaJo het volgende:
Nu Aapie bijna zelfstandig rechtop kan zitten wordt het ook tijd om een fiets en stoeltje aan te schaffen (ja, ik heb geen fiets :@ ) Ik weet alleen niet zo goed waar te beginnen. Waar moet je allemaal op letten?
qua fiets:
1. Je moet echt oefenen met opstappen en wegrijden met een fietszitje voorop. Mijn oorspronkelijke opstaptechniek bleek op geen enkele wijze compatible met een zitje. Ik moest dat echt opnieuw leren.
2. Een moederfiets heeft de meeste ruimte tussen stuur en zadel en kan handig zijn als punt 1 een groot issue is.
3. Je moet met je voeten bij de grond kunnen als je op het zadel zit. Dit is tamelijk essentieel voor de veiligheid omdat je met een voorzitje niet via de voorkant van je zadel kunt glijden.

Qua zitje:
Denk er over na of je beiden het zitje op je fiets wil kunnen plaatsen. Zo ja, ga dan voor een zitje dat je er makkelijk op en af klikt.
disclaimer
  zaterdag 19 juni 2021 @ 13:12:56 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_199958598
En wellicht ten overvloede:

Begin niet te vroeg. 9 maanden is het absolute minimum.
disclaimer
pi_199959222
Inderdaad proeffietsen met voorzitje want alleen dan kan je bepalen of er extra ruimte nodig is tussen zadel en stuur. Ik stap aan de zijkant op via de trapper en heb daardoor geen extra ruimte nodig. Mocht je voor een normale fiets gaan let er dan ook op of de standaard stevig genoeg is of laat deze vervangen voor een dubbele standaard.

En alvast vooruit denkend aan de toekomst, probeer ook het gewenste achterzitje op de fiets en bedenk hoe je bagage mee wil nemen.
(Ik had alle opties met de fietsenmaker besproken maar niet gepast. Toen we over wilden stappen naar het achterzitje bleken de standaard zadelbuisadapters niet te passen. Ook had ik achteraf gezien beter een lager frame kunnen kiezen dan bij mijn lengte hoort omdat de zadel een stukje omhoog moest voor het achterzitje.)
pi_199959331
Niet slecht om nu al te beginnen met kijken hoor @MaJo, volgens de lokale fietsenmakers hier zit er aardig wat levertijd op de gemiddelde fiets.

Ik ben ook aan het oriënteren, en heb een aantal voorkeuren: stuurslot (zodat ik het voorstuur vast kan zetten als ik Mickey in het zitje wil plaatsen), dubbele standaard (want stabiel, maar wel zwaarder ook) en middenmotor.

Gaan binnenkort proefritje maken op de Quip e-go. De accu zit dan op het frame, en ik heb daar mijn vraagtekens bij. Blijf ik daar niet achter hangen als ik opstap? Wel voordeel dat accu niet in de weg zit bij een evt. achterzitje! Maar ja, met mijn (on)handigheid vind ik een valrisico wel vervelend.

[ Bericht 0% gewijzigd door tpopml op 19-06-2021 14:14:49 (De het frame) ]
pi_199959336
Lalala foutje
  Moderator zaterdag 19 juni 2021 @ 14:27:51 #268
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199959513
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 13:12 schreef SQ het volgende:

[..]

qua fiets:
1. Je moet echt oefenen met opstappen en wegrijden met een fietszitje voorop. Mijn oorspronkelijke opstaptechniek bleek op geen enkele wijze compatible met een zitje. Ik moest dat echt opnieuw leren.
2. Een moederfiets heeft de meeste ruimte tussen stuur en zadel en kan handig zijn als punt 1 een groot issue is.
3. Je moet met je voeten bij de grond kunnen als je op het zadel zit. Dit is tamelijk essentieel voor de veiligheid omdat je met een voorzitje niet via de voorkant van je zadel kunt glijden.

Qua zitje:
Denk er over na of je beiden het zitje op je fiets wil kunnen plaatsen. Zo ja, ga dan voor een zitje dat je er makkelijk op en af klikt.
Dit zijn goede overwegingen ^O^ Ik heb een keer met een kind voorop gefietst en vond dat toen ontzettend ongemakkelijk! Begrijp ik het goed dat op de moederfiets die extra ruimte zit zodat je niet met "je benen wijd" hoeft te fietsen? Dat lijkt me wel het meest comfortabele.

Hoe stap je eigenlijk op als je niet aan de voorkant eraf kan glijden :?

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 13:12 schreef SQ het volgende:
En wellicht ten overvloede:

Begin niet te vroeg. 9 maanden is het absolute minimum.
Aangezien de levertijden lang zijn zal Aapie eerder 1,5 zijn dan 9 maanden als we gaan fietsen :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 14:00 schreef Elleska het volgende:
Inderdaad proeffietsen met voorzitje want alleen dan kan je bepalen of er extra ruimte nodig is tussen zadel en stuur. Ik stap aan de zijkant op via de trapper en heb daardoor geen extra ruimte nodig. Mocht je voor een normale fiets gaan let er dan ook op of de standaard stevig genoeg is of laat deze vervangen voor een dubbele standaard.

En alvast vooruit denkend aan de toekomst, probeer ook het gewenste achterzitje op de fiets en bedenk hoe je bagage mee wil nemen.
(Ik had alle opties met de fietsenmaker besproken maar niet gepast. Toen we over wilden stappen naar het achterzitje bleken de standaard zadelbuisadapters niet te passen. Ook had ik achteraf gezien beter een lager frame kunnen kiezen dan bij mijn lengte hoort omdat de zadel een stukje omhoog moest voor het achterzitje.)
Proeffietsen, check ^O^ En dus ook meteen voor de toekomst kijken. Met welke leeftijd gaat het kindje eigenlijk achterop?

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 14:12 schreef tpopml het volgende:
Niet slecht om nu al te beginnen met kijken hoor @:Majo, volgens de lokale fietsenmakers hier zit er aardig wat levertijd op de gemiddelde fiets.

Ik ben ook aan het oriënteren, en heb een aantal voorkeuren: stuurslot (zodat ik het voorstuur vast kan zetten als ik Mickey in het zitje wil plaatsen), dubbele standaard (want stabiel, maar wel zwaarder ook) en middenmotor.

Gaan binnenkort proefritje maken op de Quip e-go. De accu zit dan op het frame, en ik heb daar mijn vraagtekens bij. Blijf ik daar niet achter hangen als ik opstap? Wel voordeel dat accu niet in de weg zit bij een evt. achterzitje! Maar ja, met mijn (on)handigheid vind ik een valrisico wel vervelend.
Stuurslot lijkt me een goeie ja! Ik vroeg me al af hoe je het kind erop zet en het dan vast moet houden, maar dat is dus de oplossing ^O^

Fietsen jullie allemaal elektrisch? Mij lijkt het wel wat maar mijn man vind dat we daar nog veel te jong voor zijn :@ Een beetje trapondersteuning lijkt mij juist wel wat :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator zaterdag 19 juni 2021 @ 14:36:35 #269
382129 crew  Donna
pi_199959613
Mijn bakfiets is elektrisch, maar als ik ooit weer eens een gewone fiets koop (ik heb geen fiets) dan ook elektrisch hoor. Heerlijk!

Vanochtend een rondje met de meiden geweest in de bakfiets. Super leuk! O+
  zaterdag 19 juni 2021 @ 15:33:51 #270
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_199960704
Ik fiets niet elektrisch, behalve nu even hoogzwanger (met iemand geruild). Ik mis het normaal gesproken niet hoor, in ieder geval niet met 1 kind op de fiets. Even ongenuanceerd: je kan echt ook gewoon op spierkracht er komen. Goed voor je conditie, beter voor je portemonnee. Minder rampzalig als je fiets wordt gestolen. Et cetera.

Dus ik ben het wel met je man eens, MaJo. Maar ik ben zo iemand die ook vindt dat je niet altijd rondjes hoeft te rijden voor de dichtstbijzijnde parkeerplek of überhaupt je af en toe zonder de auto kan. Gebruik je spieren gewoon ^O^ .

Overigens heb ik geen aparte moederfiets maar ‘gewoon’ een stevige fiets met dubbele standaard. Gaat prima, zowel met zitje voor als achter. Vooral in Amsterdam vond ik het fijn om niet met een ding van honderden euro’s te fietsen. En een stuurslot heb ik ook al nooit gemist.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 19 juni 2021 @ 15:42:25 #271
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_199960874
Een kind kan ook afhankelijk van zijn lengte, gewicht, moment van gaan fietsen en stoeltje meteen achterop. Wij hebben nooit een voorstoelen gehad. Maar ben pas gaan fietsen toen meneer 13 maanden was.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_199960913
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 14:27 schreef MaJo het volgende:
Dit zijn goede overwegingen Ik heb een keer met een kind voorop gefietst en vond dat toen ontzettend ongemakkelijk! Begrijp ik het goed dat op de moederfiets die extra ruimte zit zodat je niet met "je benen wijd" hoeft te fietsen? Dat lijkt me wel het meest comfortabele.

Hoe stap je eigenlijk op als je niet aan de voorkant eraf kan glijden
Ik heb geen moederfiets en hoef niet met de benen wijd te fietsen hoor.
En opstappen via de zijkant, voet op de trapper, afzetten, andere voet op de trapper en gaan zitten (of zoiets... gaat zo automatisch dat ik er niet over nadenk)
Dat ga je allemaal wel merken wanneer je gaat proeffietsen met zitje. Als een fietsenmaker die niet wil monteren voor het proeffietsen weet je gelijk het serviceniveau van de fietsenmaker ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 14:27 schreef MaJo het volgende:
Proeffietsen, check En dus ook meteen voor de toekomst kijken. Met welke leeftijd gaat het kindje eigenlijk achterop?
Voorzitje is tot 15 kilo dus daarna moeten ze elders zitten. L was net 3 toen hij naar het achterzitje ging. Achterop mag bij de meeste stoeltjes direct vanaf 9 maanden maar voorop is veel gezelliger en ik vind het ook veiliger want je hebt zicht op je baby.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 14:27 schreef MaJo het volgende:
Stuurslot lijkt me een goeie ja! Ik vroeg me al af hoe je het kind erop zet en het dan vast moet houden, maar dat is dus de oplossing

Fietsen jullie allemaal elektrisch? Mij lijkt het wel wat maar mijn man vind dat we daar nog veel te jong voor zijn Een beetje trapondersteuning lijkt mij juist wel wat
Ik heb geen stuurslot. Eerlijk gezegd vond ik het stuurslot met proeffietsen maar een onding maar dat kan ook aan de fiets hebben gelegen.
Ook geen dubbele standaard maar een standaard bij de achteras waardoor de fiets goed rechtop staat. Beviel mij beter want ik kreeg een volgeladen fiets maar met moeite op de standaard getrokken.

En ja ik fiets elektrisch want gewrichtsklachten en ik doe alles op de fiets. Te jong ben je er sowieso niet voor want zelfs scholieren fietsen er op ipv een brommer/scooter zoals de 16jarigen vroeger.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 19-06-2021 21:36:14 ]
pi_199963864
Ik had een moederfiets niet elektrisch, maar heb de fiets veel te weinig gebruikt. Had een kleinere wielmaat dan standaard bij volwassen fietsen (omdat je dus met je voeten aan de grond moet kunnen) maar daardoor trap je je dus helemaal de blubber, al helemaal met twee kinderen op de fiets dus dat heb ik echt maar een enkele keer gedaan. Zo’n moederfiets is namelijk ook nog eens veel zwaarder dan een standaard fiets.

Daarna overgestapt naar een ‘normale’ fiets (want nam er toch geen twee tegelijk mee en de jongste kon toen ook achterop). En dat ging toch echt wel heel veel makkelijker moet ik zeggen. En dat was ook een niet elektrische fiets.

Ik heb in die tijd dus wel verschillende de keren benoemd dat ik snap dat moederfietsen ook vaak elektrisch zijn..
En ondanks m’n postuur heb ik echt geen extreem slechte conditie of zo, maar die lage wielmaat in combinatie met een zware fiets heeft me genekt denk ik.

Een collega van mij had overigens gewoon een moederstuur op haar fiets gezet (of laten zetten). Dan heb je dus ook de ruimte tussen je zadel en het voor zitje, maar dus niet zo’n logge zware fiets.

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik of een elektrische moederfiets kopen, of een normale fiets met moederstuur.
Maar ik vond de robuustheid van een moederfiets dan weer wel positief
  zaterdag 19 juni 2021 @ 19:09:46 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_199964203
Ik ben ook zo'n laatste der analoge mohicanen met een diepgrondige schurfthekel aan ebikes. Maar goed, ik fiets al heel mijn leven bijna dagelijks analoog dus voor mij is er ook geen reden waarom ik daar nu ineens ondersteuning bij nodig heb :P als je minder getraind bent kan het best een uitkomst zijn. Denk ik.
disclaimer
pi_199964321
Moederstuur O+ Tijden mee gefietst, ik vond het ideaal. Met een dubbele standaard erbij deed het niet onder voor een echte moederfiets vond ik. Ik ben alleen op elektrisch (geen moederfiets) overgestapt omdat ik die cadeau kreeg van mijn ouders.

Ik heb nu trouwens nog een moederstuur ter overname liggen *)
pi_199964375
Wij hebben een elektrische bakfiets en nu ook een elektrische fiets erbij gekocht. We hebben geen auto, dus we deden sowieso al alles op de fiets, maar als we nu met z'n allen weggaan is degene die niet op de bakfiets fietst wel een beetje de sjaak :P je zou natuurlijk de ondersteuning op de bakfiets uit kunnen zetten, maar dat is met twee kinderen erin zwaaaaaar.

Ik zie hier in de stad trouwens van jong tot oud op elektrische fietsen. Dus dat argument van dat je er te jong voor bent, daar kan ik niet zoveel me. En je hoeft je trapondersteuning niet altijd aan te zetten natuurlijk. Maar met tegenwind of een brug over is het toch best fijn, of met takkeweer en je gewoon wat sneller thuis wil zijn :P
  FOK!fossiel zaterdag 19 juni 2021 @ 19:25:18 #277
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199964535
Ik heb een elektrische transportfiets, maar ik vind het gerechtvaardigd omdat ik 100 km per week alleen al van-en-naar werk fiets.


Ik vind een transporter een prima alternatief voor een moederfiets. Breed stuur, stuurvergrendeling, dubbele standaard. En ziet er wat stoerder uit dan die moederfietsen die ik persoonlijk vaak wat tuttig vind.

(Kuddo’s trouwens voor Cortina die het over een ‘family-bike’ ipv een moederfiets heeft).
Chick on a mission
pi_199964632
@MaJo : je moet gewoon doen wat je zelf fijn vindt hoor. Zoveel mensen hier, zoveel meningen :)

Mijn ervaring: ik had eerst een gewone moederfiets. Die was inderdaad erg zwaar qua gewicht, maar ik vond hem wel erg veilig aanvoelen. Nooit een zitje voorop gehad (kind woog met 1 jaar al over de 10kg). Ding fietste heel fijn. Niet zo zwaar als je zou verwachten als je het gewicht bekeek.

Vorig jaar overgestapt op een elektrische transportfiets met een zadelbuiszitje. Je stapt dan hetzelfde op als met een zitje voor: eerst je been ertussendoor wurmen en dan op het zadel gaan zitten. Is wat onhandiger, maar vind het wel gezelliger met de kleuter voorop. En de fiets is fantastisch...heb hier naar mijn werk een heel lang recht stuk. Zet hem dan in de 7e versnelling met de maximale ondersteuning aan en zoef dan echt op topsnelheid met heel weinig inspanning B-) Was met die warmte van de afgelopen dagen echt heerlijk ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 20% gewijzigd door MorganLeFay op 20-06-2021 21:54:26 ]
  zaterdag 19 juni 2021 @ 19:35:18 #279
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_199964734
Hoe kan een (moeder)fiets nou tuttig zijn? :+

Ik heb een gewone moederfiets, m’n man een elektrische fiets. Hij heeft U.’s Yeppstoeltje nu achterop zijn fiets gezet.
Vind mijn gewone fiets prima, ook met kind, maar snap het ook wanneer mensen lyrisch zijn over een e-bike. Durf de elektrische fiets alleen niet achter te laten op het station.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zaterdag 19 juni 2021 @ 20:57:44 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_199965842
Bedankt voor alle ervaringen ^O^ Ik neig toch wel naar een elektrische fiets, ik heb al niet zoveel energie wegens ME dus als ik daarmee mezelf frustratie en energie kan besparen is dat alleen maar beter :+ Ik ga binnenkort eens een afspraak maken om te proeffietsen/naar een winkel om verder alles te bekijken. Maar ik heb nu wel wat meer info dan ik van tevoren had :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 19 juni 2021 @ 21:39:22 #281
327807 Mariposas
יה&#14
pi_199966718
Ik ben helemaal voor e-bikes, als dit er voor zorgt dat mensen minder de auto gebruiken of meer op pad gaan. Ik ken meerdere mensen die veel meer zijn gaan fietsen doordat zij nu een elektrische fiets hebben. ^O^
Waar ik me wel aan stoor zijn mensen die op raketsnelheid ermee over fietspaden zoeven. Dat is ronduit gevaarlijk. :N
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 19 juni 2021 @ 22:13:37 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_199967388
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 21:39 schreef Mariposas het volgende:
Ik ben helemaal voor e-bikes, als dit er voor zorgt dat mensen minder de auto gebruiken of meer op pad gaan. Ik ken meerdere mensen die veel meer zijn gaan fietsen doordat zij nu een elektrische fiets hebben. ^O^
Waar ik me wel aan stoor zijn mensen die op raketsnelheid ermee over fietspaden zoeven. Dat is ronduit gevaarlijk. :N
Haha ja, precies alles wat jij zegt ;)
disclaimer
  FOK!fossiel zaterdag 19 juni 2021 @ 22:15:10 #283
1455 Keroppi
kool kikker
pi_199967443
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 19:35 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hoe kan een (moeder)fiets nou tuttig zijn? :+

Of tuttig het goede woord is... maar ik denk dat ik de modellen met zo'n extra lage instap gewoon niet zo mooi vind :)



Edit: krijg het plaatje niet werkend, maar zoiets: https://images.app.goo.gl/5iEnga9YFxaPF5Lf8
Chick on a mission
pi_200909004
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 19:45 schreef Aure het volgende:
Wij hebben dus een bakfiets gewonnen ( O+) en vandaag heb ik er voor het eerst met de kinderen op gefietst (daarvoor wel mee gefietst maar zonder kinderen). Ik vond het wel wat spannend maar het viel alles mee en we hebben het overleefd :P maar de baby zit dus wel soms vol met z'n bakkes in de zon (in de maxi cosi met 't ding omhoog, maar dat helpt niet altijd). Iemand nog goeie tips? Want het is meteen janken als ie in de zon zit :')
Nog even een update omtrent deze, misschien nog handig voor iemand. Ik heb uiteindelijk naar aanleiding van een andere tip een soort van extra zonneschermkapding voor de maxi cosi op ali gekocht (gezocht op sun visor baby stroller) . Die doe je dan over de kap van de maxi cosi heen, het verlengt als het ware de zonnekap die de maxi cosi heeft. En das precies goed genoeg om m'n baby uit het zonnetje te houden ^O^ De peuter krijgt gewoon een zonnehoed en een zonnebril op z'n snufferd :P
pi_200911017
Foutje met quoten. Ik reageerde onnodig op een oud bericht en dat zag ik niet eerder :')

[ Bericht 9% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 14-08-2021 18:00:10 ]
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:40:09 #286
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_200914803
Ik had vorig jaar een Cortina U4 Family gekocht, maar drie weken terug toch een elektrische (Cortina Common Family) gekocht en ik ben er zoooool blij mee. Ben al meteen een heleboel meer gaan fietsen, juist bij de kleine afstanden. Precies wat Mariposas zegt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_204999172
Schop omhoog :)

Ervaringen gezocht met elektrische bakfietsen. We zijn op zoek naar een 2-wieler. Budget is rond de ¤3500,-. Fiets wordt vooral gebruikt voor recreatieve tochten.
Merken waar we eerst naar keken zijn Vogue en Baboe. Bij allebei schrikken de online reviews nogal af. Is er echt zo vaak wat kapot aan die fietsen? En is de klantenservice echt zo slecht?

Andere merken die we tot nu toe vinden vallen ruim boven het budget (bakfiets.nl, gazelle, Batavus en duurder). Bestaat er nog een merk wat prijstechnisch tussen baboe en bakfiets.nl zit?
pi_205003139
Wij hebben een 3dehands bakfiets.nl gekocht, 6 jaar geleden. De enige kosten tot nu toe waren dat we het frame hebben overgespoten vanwege roestvorming. Verder is het echt een hele fijne fiets. Als 2dehands een optie is voor jullie zou ik dat doen.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
  donderdag 9 juni 2022 @ 11:52:47 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205003335
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:12 schreef Takkie88 het volgende:
Schop omhoog :)

Ervaringen gezocht met elektrische bakfietsen. We zijn op zoek naar een 2-wieler. Budget is rond de ¤3500,-. Fiets wordt vooral gebruikt voor recreatieve tochten.
Merken waar we eerst naar keken zijn Vogue en Baboe. Bij allebei schrikken de online reviews nogal af. Is er echt zo vaak wat kapot aan die fietsen? En is de klantenservice echt zo slecht?

Andere merken die we tot nu toe vinden vallen ruim boven het budget (bakfiets.nl, gazelle, Batavus en duurder). Bestaat er nog een merk wat prijstechnisch tussen baboe en bakfiets.nl zit?
Wij hebben net onze Qivelo curve 2 binnen en zijn er dolgelukkig mee. Maar... de leverancier (niet de winkel, maar Westra die erachter zit) doet enorm kut nu blijkt dat de fiets net niet lekker afgesteld is. Ik raad de fiets aan, maar de leverancier eigenlijk niet. Wel goede service van de winkel waar hij besteld is, dat dan weer wel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 9 juni 2022 @ 13:14:35 #290
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205004072
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 21:12 schreef Takkie88 het volgende:
Schop omhoog :)

Ervaringen gezocht met elektrische bakfietsen. We zijn op zoek naar een 2-wieler. Budget is rond de ¤3500,-. Fiets wordt vooral gebruikt voor recreatieve tochten.
Merken waar we eerst naar keken zijn Vogue en Baboe. Bij allebei schrikken de online reviews nogal af. Is er echt zo vaak wat kapot aan die fietsen? En is de klantenservice echt zo slecht?

Andere merken die we tot nu toe vinden vallen ruim boven het budget (bakfiets.nl, gazelle, Batavus en duurder). Bestaat er nog een merk wat prijstechnisch tussen baboe en bakfiets.nl zit?
Nope, dat is er niet. Je hebt ook nog Dolly, maar die zitten inmiddels ook al op ¤4500 geloof ik.
Wij hebben nu drie jaar (en ruim 5000 km) een Babboe City-E en ik ben er niet kapot van. We hebben er al zeker voor ¤1500 aan reparatiekosten aan gehad. Je moet er ook rekening mee houden dat zeker niet elke fietsenmaker dit soort bakfietsen in onderhoud neemt, waardoor je bent veroordeeld tot de dure service van Babboe zelf. Dus wel een advies om dit vooraf na te vragen bij je locale fietsenmaker.

De fiets die @Tink89 heeft is precies dezelfde al de Vogue Carry 2. Het is een bakfiets die door Vogue of wie dan ook wordt ingekocht en waar zij dan hun naam aan hangen. Deze bakfiets wordt dus onder meerdere namen verkocht.

In principe zijn Babboe en Vogue prima bakfietsen, maar ze zijn niet heel degelijk. Voor dagelijks gebruik door weer en wind en als je de bakfiets buiten moet stallen (waar wij ‘m voor gebruiken dus :') ) vind ik ‘m minder geschikt, tenzij je helemaal oké bent met regelmatig reparatiekosten.

De klantenservice van Babboe is inderdaad zeker niet courant. Heb wel eens contact met ze gehad omdat ik het nogal idioot vond dat de handrem en display meteen afbrak na het omwaaien van de bakfiets, maar dat was m’n eigen schuld. :X

Heel recent had ik een huur-Urban Arrow. Wat een verschil, wat een heerlijek fiets is dat. Was wel even een harde realiteit toen ik weer op m’n eigen rammelbakfiets klom. :')
Ik heb er wel spijt van dat we destijds niet voor een UA zijn gegaan. Prijsverschil is hoog, maar dat verschil zijn we al zowat kwijt aan reparatiekosten nu. Plus UA behoudt goed zijn waarde, het is echt een gevestigde naam. Maar ja, wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mariposas op 09-06-2022 13:29:01 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  donderdag 9 juni 2022 @ 21:45:48 #291
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205008667
Niet helemaal waar mariposas. De accu en de velgen van de qivelo zijn anders dan die van vogue. Bij fietsoptimaal staat een beschrijving van de verschillen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205009222
Ik zou denk ik gaan kijken voor een tweedehands bakfiets van bakfiets.nl, urban arrow of dolly ofzo.

Met de eerste twee heb ik ervaring, hoewel de eerste alleen niet elektrisch. Maar het is een fijne degelijke bakfiets. We hebben hem destijds tweedehands gekocht en hij is in totaal iets van 8 jaar meegegaan(waarvan 2 bij ons), toen werd ie gejat :')

De urban arrow hebben we nu iets meer dan een jaar en wat een heerlijke bakfiets is dat toch. Nooit problemen mee, fietst heerlijk, de kinderen zitten laag in de bak wat ik zelf wel fijn vindt qua veiligheid.

Alleen weet ik niet of je een tweedehands urban arrow voor 3500 gaat vinden. Ze zijn tweedehands ook nog best aan de prijs. En je moet op marktplaats ook een beetje uitkijken voor oplichters/gestolen bakfietsen. Op Facebook zit wel een urban arrow groep waar er af en toe eentje aangeboden wordt, soms ook wel rond de 3500-4000 euro (dan is het vaak een wat ouder model).
pi_205009965
Bedankt voor alle reacties tot nu toe! Geeft weer stof tot nadenken. Tweedehands is zeker een optie maar dan wel via een erkende rijwielhandelaar zodat we het fietsplan via het werk in kunnen zetten.
pi_205010817
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2022 22:33 schreef Aure het volgende:
Alleen weet ik niet of je een tweedehands urban arrow voor 3500 gaat vinden. Ze zijn tweedehands ook nog best aan de prijs. En je moet op marktplaats ook een beetje uitkijken voor oplichters/gestolen bakfietsen. Op Facebook zit wel een urban arrow groep waar er af en toe eentje aangeboden wordt, soms ook wel rond de 3500-4000 euro (dan is het vaak een wat ouder model).
Really? :o Ik wil mijne binnenkort gaan verkopen, en dacht dat het mooi zou zijn als ik er nog ¤2500 voor zou kunnen krijgen… Deze prijzen zijn echt bizar, dan heb ik bijna mijn nieuwprijs weer terug voor een fiets van 5 jaar oud 8)7.

Maar goed, ik moet eerst nieuwe riempjes hebben. Die staan al sinds februari in bestelling en zijn hopelijk in augustus geleverd. Een bakfiets zonder riempjes verkopen, dat gaat ‘m niet worden ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  FOK!fossiel vrijdag 10 juni 2022 @ 10:07:06 #295
1455 Keroppi
kool kikker
pi_205011300
Ik heb een Dolly waar we superblij mee zijn. Vindt de UA net iets mooier, maar daar zaten op een gegeven moment zulke enorme wachttijden op...

De Dolly hadden we binnen 2 weken :)

En de service tot nu toe is top! Display deed na anderhalve maand raar. Is kosteloos én aan huis vervangen.
Chick on a mission
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:10:56 #296
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_205011327
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Really? :o Ik wil mijne binnenkort gaan verkopen, en dacht dat het mooi zou zijn als ik er nog ¤2500 voor zou kunnen krijgen… Deze prijzen zijn echt bizar, dan heb ik bijna mijn nieuwprijs weer terug voor een fiets van 5 jaar oud 8)7.

Maar goed, ik moet eerst nieuwe riempjes hebben. Die staan al sinds februari in bestelling en zijn hopelijk in augustus geleverd. Een bakfiets zonder riempjes verkopen, dat gaat ‘m niet worden ;).
Ja de levertijden voor nieuwe fietsen zijn relatief lang, dus 2e hands loopt lekker.

Nu het toch over bakfietsen gaat: Maxi-Cosi standaard of baby/ peuterschaal voor een 8 maanden oude baby? Over 2 weken komt Dolly aan huis voor een proefrit, de Makki van Gazelle hebben we ook getest en waren we ook erg tevreden over. Zodra de bakfiets er is kan mijn auto weg *O* want die heb ik niet meer nodig voor werk.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 10:47:50 #297
327807 Mariposas
יה&#14
pi_205011599
quote:
17s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:10 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Ja de levertijden voor nieuwe fietsen zijn relatief lang, dus 2e hands loopt lekker.

Nu het toch over bakfietsen gaat: Maxi-Cosi standaard of baby/ peuterschaal voor een 8 maanden oude baby? Over 2 weken komt Dolly aan huis voor een proefrit, de Makki van Gazelle hebben we ook getest en waren we ook erg tevreden over. Zodra de bakfiets er is kan mijn auto weg *O* want die heb ik niet meer nodig voor werk.
Wij zijn met 8 maanden overgegaan op de babyschaal. Peuterschaal met 14 maanden. Maxi-cosi is wel beter qua comfort maar het neemt wel veel ruimte in. Maar als je de ruimte niet nodig hebt zou ik zo lang mogelijk voor MC gaan.
Goed dat je verschillende modellen test. Ik zie veel Makki”s hier nu rijden. De geveerde voorvork lijkt me echt een plus. En het is technisch gezien ook echt een mooie bakfiets, vind ‘m gunstig geprijsd. Prijs is nagenoeg hetzelfde als Dolly dacht ik, maar de Dolly is technisch gezien wel minder.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 09:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Really? :o Ik wil mijne binnenkort gaan verkopen, en dacht dat het mooi zou zijn als ik er nog ¤2500 voor zou kunnen krijgen… Deze prijzen zijn echt bizar, dan heb ik bijna mijn nieuwprijs weer terug voor een fiets van 5 jaar oud 8)7.

Maar goed, ik moet eerst nieuwe riempjes hebben. Die staan al sinds februari in bestelling en zijn hopelijk in augustus geleverd. Een bakfiets zonder riempjes verkopen, dat gaat ‘m niet worden ;).
Is wel afhankelijk van het model, de goedkoopste was destijds de Active met gewone schijfremmen en 400Wh. Denk dat je daar wel op ¤3000 max mee zit.
En natuurlijk de staat van de bakfiets en de accu. :) Maar het blijft echt een enorm bedrag wat je er voor kan krijgen. Je hebt wat dat betreft mazzel dat de prijzen enorm zijn gestegen, vraag naar bakfietsen is gestegen, de UA een gewild merk is, en de levertijd van UA erg lang is.

[ Bericht 14% gewijzigd door Mariposas op 10-06-2022 11:36:31 ]
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_205011683
Wij hebben dezelfde twijfel @douche-eendje wat betreft babyschaal en maxicosi. Nu willen wij ook wel echt lange ritten maken dus denk ik dat we gaan kiezen voor de maxicosi. Onze oudste paste daar tot 2 jaar in dus dan kunnen we met kuiken voorlopig vooruit.
pi_205011839
Ik zou zelf zo lang mogelijk voor de maxi cosi gaan, als je er de ruimte voor hebt. Bij ons wordt het nu wel eens wat krap, dus ik heb sinds deze week een babboestoeltje op het bankje staan voor de dreumes. Maar ik gooi hem wel nog in de maxi cosi als ik precies rond middagslaaps de kleuter van school moet halen op woensdagmiddag. De dreumes is nu 1 jaar en 3 maanden.
pi_205012790
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 juni 2022 10:47 schreef Mariposas het volgende:

[..]
Wij zijn met 8 maanden overgegaan op de babyschaal. Peuterschaal met 14 maanden. Maxi-cosi is wel beter qua comfort maar het neemt wel veel ruimte in. Maar als je de ruimte niet nodig hebt zou ik zo lang mogelijk voor MC gaan.
Goed dat je verschillende modellen test. Ik zie veel Makki”s hier nu rijden. De geveerde voorvork lijkt me echt een plus. En het is technisch gezien ook echt een mooie bakfiets, vind ‘m gunstig geprijsd. Prijs is nagenoeg hetzelfde als Dolly dacht ik, maar de Dolly is technisch gezien wel minder.
[..]
Is wel afhankelijk van het model, de goedkoopste was destijds de Active met gewone schijfremmen en 400Wh. Denk dat je daar wel op ¤3000 max mee zit.
En natuurlijk de staat van de bakfiets en de accu. :) Maar het blijft echt een enorm bedrag wat je er voor kan krijgen. Je hebt wat dat betreft mazzel dat de prijzen enorm zijn gestegen, vraag naar bakfietsen is gestegen, de UA een gewild merk is, en de levertijd van UA erg lang is.
Je had toen maar 1 model, in 2 kleuren (zwart en wit). De zwarte moest besteld worden (dat zou 2 weken duren), de witte kon ik 2 dagen later ophalen. Daarom voor de witte gekozen, want mijn moederfiets was in de prak gereden en zonder fiets was ik erg onthand.

Dat gaat nu niet meer lukken, zelfs niet als je ¤6500 neerlegt… _O-.

Hij is nog in prima staat verder, altijd onderhoud bij de dealer gehad en accu gaat ook nog steeds 2 weken mee op de Tour-stand na volledig opladen.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')