donequote:
Zijn ze ook soms hard? Niet per se als een steen maar gewoon redelijk stevig als je ze aanraakt? Of zijn ze altijd zacht.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:15 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb ze elke keer als ik in mijn oor een heftige kraakbeen piercing laat zetten. Mijn lichaam reageert daar altijd op met een dikke klier. Ze gaan ook altijd weer weg. Valt dus niks zinnigs over te zeggen, laat er een arts naar kijken.
Je lichaam reageert - indien er sprake is van disbalans/ontsteking - altijd met opgezette lymfeklieren.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:17 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Zijn ze ook soms hard? Niet per se als een steen maar gewoon redelijk stevig als je ze aanraakt? Of zijn ze altijd zacht.
Jep maar mijn vraag is of ze dan hard zijn, want overal staat ga naar de huisarts als ze hard zijn want dat horen ze niet te zijn, is iets anders dan dat ze opgezet zijn.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:19 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Je lichaam reageert - indien er sprake is van disbalans/ontsteking - altijd met opgezette lymfeklieren.
Geen idee. Zoek een goede huisarts zoals ik al zei.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:20 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Jep maar mijn vraag is of ze dan hard zijn, want overal staat ga naar de huisarts als ze hard zijn want dat horen ze niet te zijn, is iets anders dan dat ze opgezet zijn.
Ja, ook echt beangstigend hard en dik en kloppend gehad (quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:17 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Zijn ze ook soms hard? Niet per se als een steen maar gewoon redelijk stevig als je ze aanraakt? Of zijn ze altijd zacht.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:22 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ja, ook echt beangstigend hard en dik en kloppend gehad (:') ). Maar goed, ik weet dus van mijn lichaam wat het is en reageer daarnaar. Jij weet niet wat nu de oorzaak is. Dan is het handig om er een arts naar te laten kijken.
Ja, die zag ik aankomen, huh-huhquote:
Als ie vergroot is ja, maar hij is nu hard en ik ben niet eens ziekquote:
Omdat ie zo hard werkt ben je niet ziek!quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:28 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Als ie vergroot is ja, maar hij is nu hard en ik ben niet eens ziek
Alleen ben niet goed verkouden, grieperig... Niet eens een beetje.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:32 schreef Farenji het volgende:
Heb daar ook wel last van als ik goed verkouden of grieperig word. Gewoon teken dat je lymfeklieren aan het werk zijn inderdaad. Dus maak je niet te druk, je hebt echt geen grafkanker hoor. Tenminste, dat kan wel natuurlijk (je weet het nooit!), maar heel waarschijnlijk is het niet.
M'n klieren in m'n gehemelte waren zaterdag al dik, vandaag m'n eerste "griepdag" met spierpijn en alles.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:36 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Alleen ben niet goed verkouden, grieperig... Niet eens een beetje.
Ah oke. Wie weet komt er nog iets aan, maar hij zit er al meerdere dagen. Hij is trouwens niet groot, maar gewoon erg hard. Vroeger had ik tijdens verkoudheid een andere klier die vergroot was, alleen die was nooit zo hard..quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
M'n klieren in m'n gehemelte waren zaterdag al dik, vandaag m'n eerste "griepdag" met spierpijn en alles.
In m'n nek zit er links ook 1 die aanvoelt als een langwerpige erwt (voor zover die bestaanquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:43 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ah oke. Wie weet komt er nog iets aan, maar hij zit er al meerdere dagen. Hij is trouwens niet groot, maar gewoon erg hard. Vroeger had ik tijdens verkoudheid een andere klier die vergroot was, alleen die was nooit zo hard..
Alright well dan ga ik vrijdag even voor een prof opinie naar de huisarts. Hopelijk is het goed. Moet zeggen ik had wel een flinke paniekaanval, ben veel te gestrest de laatste tijd. Hopelijk is dit allemaal oke.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
In m'n nek zit er links ook 1 die aanvoelt als een langwerpige erwt (voor zover die bestaan). Die voelt hard aan.
Rechts is hij zo groot als een rijstkorrel en moet ik m'n best doen om 'm te vinden.
quote:Een verdikking onder of achter de kaak, neusuitvloeiing en hoge koorts zijn enkele symptomen die kunnen duiden op droes. Deze besmettelijke ziekte, waarbij ontstekingen in de lymfeknopen optreden, wordt veroorzaakt door de Streptococcus equi bacterie (ook wel droesbacterie)
Dan nog vind ik vrijdag erg laat. Zou toch nog eens bellen dat je behoorlijk geschrokken bent.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:50 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Alright well dan ga ik vrijdag even voor een prof opinie naar de huisarts. Hopelijk is het goed. Moet zeggen ik had wel een flinke paniekaanval, ben veel te gestrest de laatste tijd. Hopelijk is dit allemaal oke.
Ben nu al een stuk kalmer gelukkig, maar t was gewoon dat ik allerlei shit voor me zag van nog maar enkele maanden te leven etc etc. Ze zei dat het vandaag ook kon maar dat zou letterlijk nu zijn en ik zit op m'n werk.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dan nog vind ik vrijdag erg laat. Zou toch nog eens bellen dat je behoorlijk geschrokken bent.
Snap je hoor, ben drie keer in m'n leven naar de huisarts geweest voor rare knobbeltjes. Het was elke keer niks, maar toch schrik je als je het weer hebt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:08 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ben nu al een stuk kalmer gelukkig, maar t was gewoon dat ik allerlei shit voor me zag van nog maar enkele maanden te leven etc etc. Ze zei dat het vandaag ook kon maar dat zou letterlijk nu zijn en ik zit op m'n werk.
Thanks, het is echt klote inderdaad. Vraag me af wanneer ik eindelijk een maand achterelkaar ga hebben dat ik gewoon relaxt en gefocust ben, man dat zou fijn zijn.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Snap je hoor, ben drie keer in m'n leven naar de huisarts geweest voor rare knobbeltjes. Het was elke keer niks, maar toch schrik je als je het weer hebt.
Thanks voor je reactie, en damn, lekker lang mee gewacht!! Gelukkig ben ik er snel bij, we zien vrijdag wel hoe 't gaat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:07 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik had een keer op dezelfde plaats een bobbeltje, maar maakte me er eigenlijk geen zorgen over, het deed verder ook geen pijn ofzo en vaak vergat ik dat ie er überhaupt zat. Wel kwam ik erachter dat ie groter werd, omdat nu zelfs een collega vroeg wat ik daar in mijn hals had zitten, maar ik vond het nog steeds geen reden om daar extra voor naar de huisarts te gaan.
Toen ik voor een andere reden naar de huisarts ging (ziek van werk, dus ik had een doktersbriefje nodig), werd gevraagd of ik een algemeen gezondheidsonderzoek wilde doen; daar heeft iedereen een keer per jaar gratis recht op hier in Oostenrijk. Dus ik zei ja, en vermeldde ook kort dat ik daar een bobbeltje had zitten. Nou, toen werd ik dus direct met een doorverwijzing naar een andere arts gestuurd om een echo te laten maken en toen bleek het om een tumor te gaan (speekselkliertumor). Uiteindelijk is toen operatief de hele speekselklier verwijderd en bleek het om een goedaardige tumor te gaan.
Maar sindsdien probeer ik wel wat beter op mezelf te passen en ga ook sneller naar een arts. Gelukkig heb ik geen rare bobbeltjes ontdekt sind die tijd...
Bottom line: het kan iets heel onschuldigs zijn, maar ook iets ernstig --> sowieso laten nakijken bij de arts dus.
Damn, daar gaan m'n nerves weer... Hoe ging t daarna met je en hoe is t nu?? Heb geen vermoeidheid (tegenovergestelde) en niet afgevallen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:38 schreef Black-Hole het volgende:
Goed dat je naar de huisarts gaat. Had zelf vier jaar geleden ook een harde lymfeklier bij m'n sleutelbeen zitten en dat was uiteindelijk foute boel.... Was er toen ook snel bij gelukkig.
Hopelijk valt het allemaal mee. Ben je niet vermoeider dan normaal of ben je afgevallen?
Damn, hahaquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:51 schreef E-Dubble het volgende:
Toen ik kind/tiener was zwollen mijn klieren in mijn nek ook voor de eerste keer op maar omdat ik een hele slechte huid had dacht ik dat het puisten waren dus had ik er min of meer een aantal zelf-chirurgisch verwijderd waar ik nu nog steeds de littekens van kan zien![]()
Overigens heb ik er nu ook nog last van, 3 verticaal in mijn hals en een paar net onder mijn kaaklijn waar ik ook naar de huisarts mee ben geweest maar die zei dat het geen kwaad kon terwijl ze wel eens in de zoveel maanden toch redelijk weer opzwellen
Hoi, bij mij zoals ik op je foto zie zijn het de Submandibulars, niet Tonsillar!quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:23 schreef E-Dubble het volgende:
Heel sporadisch echt hard inderdaad, Tonsillar, wat jij hebt, heb ik ook weleens maar dat is echt in 99,99% heel onschuldig en vaak is het gewoon een kleine infectie die is ontstaan op bijvoorbeeld je huid waar je niet eens iets van hebt gemerkt maar dat de klieren toch opzwellen. Kortom hoef je je echt geen druk te maken
[ link | afbeelding ]
Haha, ja, heb inderdaad aardig lang gewacht. Moet ook zeggen dat huisartsen in Nederland me heel vaak het gevoel hebben gegeven dat ik hun tijd aan het verspillen was met een voor hun blijkbaar onnodig artsbezoekje... Ik heb me hier in Oostenrijk eigenlijk altijd meer serieuzer genomen gevoeld, maar zelfs als dat niet het geval zou zijn, zou ik me tegenwoordig niet meer makkelijk weg laten sturen als ik het gevoel heb dat iets niet goed zit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:30 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie, en damn, lekker lang mee gewacht!! Gelukkig ben ik er snel bij, we zien vrijdag wel hoe 't gaat.
Het is nu allemaal weer goed gelukkig. Probeer jezelf niet gek te maken en vertrouw op je huisarts. Die zal je als die het niet vertrouwd doorsturen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:49 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Damn, daar gaan m'n nerves weer... Hoe ging t daarna met je en hoe is t nu?? Heb geen vermoeidheid (tegenovergestelde) en niet afgevallen.
Oh je zei achter je kaakquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:25 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Hoi, bij mij zoals ik op je foto zie zijn het de Submandibulars, niet Tonsillar!
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:29 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Het is nu allemaal weer goed gelukkig. Probeer jezelf niet gek te maken en vertrouw op je huisarts. Die zal je als die het niet vertrouwd doorsturen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.
Thanks, ja nogmaals het probleem is gewoon de hardheid, en dat ik niet ziek ben.... Heb wel soms koude rillingen in de dag dus misschien een klein virusje maar ben nogsteeds zo nerveus als n kip zonder kop. Vrijdag weet ik meer!quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:30 schreef E-Dubble het volgende:
[..]
Oh je zei achter je kaakmaar zelfde principe, die zwellen bij mij ook regelmatig op en de kans dat je wat hebt is echt minimaal
Dat is dan idd eerder bij de speekselklieren.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:25 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Hoi, bij mij zoals ik op je foto zie zijn het de Submandibulars, niet Tonsillar!
Thanks opnieuw, wat me redelijk kalmeert is m'n leeftijd en dat ik geen enkele andere symptomen heb. Ben nog wel zo nerveus als de pest maargoed, we zullen 't zien.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Inderdaad niet al te veel zorgen maken. Zelfs als het om een tumor zou gaan is het percentage van de tumoren in dat gebied dat kwaadaardig is zeer laag. Ik heb me ook ZO veel zorgen gemaakt en achteraf was het hele gedoe eerder mentaal een super belasting dan dat ik er lichamelijk überhaupt last van heb gehad. En ik ging ook de hele tijd van het ergste uit en heb mezelf helemaal gek lopen maken, terwijl dat natuurlijk ook helemaal niets oplevert...
Dit inderdaad. Goed dat je er wat mee gaat doenquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Inderdaad niet al te veel zorgen maken. Zelfs als het om een tumor zou gaan is het percentage van de tumoren in dat gebied dat kwaadaardig is zeer laag. Ik heb me ook ZO veel zorgen gemaakt en achteraf was het hele gedoe eerder mentaal een super belasting dan dat ik er lichamelijk überhaupt last van heb gehad. En ik ging ook de hele tijd van het ergste uit en heb mezelf helemaal gek lopen maken, terwijl dat natuurlijk ook helemaal niets oplevert...
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:17 schreef Guppy het volgende:
Ik heb exact hetzelfde gehad als jij omschrijft. Harde klier, niet erg vergroot, wel beweeglijk. Voelde me verder prima, niks aan het handje. Toch zsm naar de huisarts gegaan.
Bleek achter m’n oor een flinke puist de mogelijke oorzaak te zijnen inderdaad. Puist over, klier ook weer normaal
onschuldig, dus ik voelde me al helemaal ongemakkelijk. Maar de huisarts verzekerde dat je met dit soort dingen altijd even moet komen!
Dus, even laten checken
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:29 schreef Brybry het volgende:
Een vriendin van mij heeft exact hetzelfde gehad en dit bleek een goedaardig gezwel, deze is weggesneden en ze moet nu elke 3 maanden op controle
Thanks voor de reacties. Merk nu dat ik een paar keer per dag nies en soms m'n neus vol zit. Een sporadische verkoudheid dus, misschien is ie daarom gezwollen. Maargoed, nog steeds de hardheid zit me dwars, dus vrijdag huisarts.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 13:00 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Goed dat je er wat mee gaat doen
Gast. Ga gewoon morgen naar de huisarts. Hypochondrisch gedoe.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:01 schreef SherlockHolmes het volgende:
Jongens ik heb een paniekaanval![]()
Bel morgen gewoon meteen even met de huisarts en leg uit wat je voelt (zowel aan je klieren als aan je hoofd). Het is vast je beginnende verkoudheid, maar misschien kun je iets eerder komen om dit te laten bekijken.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:01 schreef SherlockHolmes het volgende:
Jongens ik heb een paniekaanval![]()
Ja het is echt klote. Ik ga morgen inderdaad.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:57 schreef Skv het volgende:
[..]
Gast. Ga gewoon morgen naar de huisarts. Hypochondrisch gedoe.
Yes, ga ik doen. Man wat klote altijd, voel me dan meteen als in een tornado van gedachtes die erin schieten. Thanksquote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:20 schreef Guppy het volgende:
[..]
Bel morgen gewoon meteen even met de huisarts en leg uit wat je voelt (zowel aan je klieren als aan je hoofd). Het is vast je beginnende verkoudheid, maar misschien kun je iets eerder komen om dit te laten bekijken.
Komt wel goed
Ik snap je hoor. Ik typ het nu heel erg cool, maar ik heb toen ook om 08:00 uur sharp bij de huisarts aan de telefoon gehangen met "ik heb opeens een bult in m'n nek ontdektquote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:27 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ja het is echt klote. Ik ga morgen inderdaad.
[..]
Yes, ga ik doen. Man wat klote altijd, voel me dan meteen als in een tornado van gedachtes die erin schieten. Thanks
Nou die verkoudheid valt wel mee! ik nies gewoon twee keer per dag ongeveer en dat was het haha, en het wordt ook niet erger die verkoudheid. Als die klier nou niet zo hard was dan zou ik me er niet zo veel druk om maken... Maargoed we zullen 't morgenochtend zien.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:38 schreef Guppy het volgende:
[..]
Ik snap je hoor. Ik typ het nu heel erg cool, maar ik heb toen ook om 08:00 uur sharp bij de huisarts aan de telefoon gehangen met "ik heb opeens een bult in m'n nek ontdekt".
Maar probeer het te relativeren voor jezelf. Je hebt een opkomende verkoudheid, dus 10 tegen 1 dat het daaraan ligt. Je lymfeklieren zijn waarschijnlijk gewoon hard bezig om deze ongemakken aan te vallen.
True, maar blijf gewoon telkens dat enge gevoel hebben, en als je dan die pagina met Possible Causes langsgaat dan voel ik ook gewoon mijn hard in m'n sloffen zinken. Pfffquote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:38 schreef Candaasje het volgende:
Opgezette lymfen zijn vrij normaal hè, bij bijvoorbeeld ontstekingsreacties. Natuurlijk is het goed om er even naar te laten kijken,
Maar de kans dat je 'opeens' 2 tumoren in je kaak hebt, waarbij de tweede nu ook plots verschenen is, veel kleiner dan dat je afweersysteem gewoon even volle bak aan het werk is.
Ha, een mede hypochonder. Waren ze bij jou ook soms wat harder? Dat is m'n grootste punt namelijk, zo heel groot zijn ze niet namelijk, maar eentje is gewoon echt hard, en hij voelt rond maar kan ook ovaalvormig zijn.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:41 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb ze ook regelmatig zonder dat ik ziek ben. Ook als ik ontstoken tandvlees heb ofzo, of gewoon zonder dat er iets aan de hand is. Vorig jaar had ik er eentje in de hals, beetje amandelvormig, maar de huisarts was nog niet onder de indruk en hij is uiteindelijk ook weggegaan. Tegenwoordig kijk ik het altijd een week of twee aan voor ik naar de huisarts ga.
Groetjes, een hypochonder.
Laat Google even voor wat het isquote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:43 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Nou die verkoudheid valt wel mee! ik nies gewoon twee keer per dag ongeveer en dat was het haha, en het wordt ook niet erger die verkoudheid. Als die klier nou niet zo hard was dan zou ik me er niet zo veel druk om maken... Maargoed we zullen 't morgenochtend zien.
[..]
True, maar blijf gewoon telkens dat enge gevoel hebben, en als je dan die pagina met Possible Causes langsgaat dan voel ik ook gewoon mijn hard in m'n sloffen zinken. Pfff
Ze zijn dan wel stevig, het zijn geen zachte vetkussentjes ofzo.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:43 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ha, een mede hypochonder. Waren ze bij jou ook soms wat harder? Dat is m'n grootste punt namelijk, zo heel groot zijn ze niet namelijk, maar eentje is gewoon echt hard, en hij voelt rond maar kan ook ovaalvormig zijn.
Goed te weten, thanks! Dat zijn dus die klieren bij de kaak daar. Ja, ik als ook dat bij serieuze afwijkingen maar niet altijd dat het vaak bij de onderkant van de keel of in 't midden zit.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:46 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Laat Google even voor wat het isMensen hebben de neiging voornamelijk de negatieve en sensationele verhalen te plaatsen. De minder spannende verhalen hoor je vaker niet dan wel.
En ik begrijp dat je onrustig wordt van de onzekerheid hoor, maar laat je niet gek maken.
De gl. mandibularis is een van de lymfen die in elk geval bij veel grote en kleine dieren gebruikt wordt om te zien of er in dat gebied iets aan de hand is qua ontstekingen. Dus het is echt vrij gangbaar dat die opzetten en wat harder worden.
Haha, herkenbaar. Had zelf ook zo iets met m'n maag. Had er last van door nervositeit over m'n studie etc en doordat ik er last van had begon ik erop te letten, zelf diagnose en hoppa ik heb nog enkele maanden over. Arts zei prikkelbare darm met een 90% kans dat ik die mezelf had gegeven door de stress. Nee, goed bezig manquote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze zijn dan wel stevig, het zijn geen zachte vetkussentjes ofzo.
De pest van hypochonderen is dat je er enorm op gaat letten. Ik wacht dus meestal twee weken en dan heb ik vaak weer ergens anders last van waar ik obsessief over ga zitten zijn. Ik liep die klieren onder m'n kaak laatst ook weer te bepotelen, maar toen kreeg ik last van een spier die van m'n borst naar m'n oksel en rug en schouderblad liep, dus was ik al met m'n uitvaart bezig. Als ik nu naar die klieren in m'n kaak zoek, kan ik ze amper vinden.
En die spier doet ook weer normaal. Waarschijnlijk een verkeerde houding achter m'n bureau.
Zover ik weet draineert de l mandibularis het gebied van de onderkaak. Het kan bijvoorbeeld duiden op gebitsproblemen in dat gebied, maar ook op bijvoorbeeld een keelontsteking. Om iets te noemenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:51 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Goed te weten, thanks! Dat zijn dus die klieren bij de kaak daar. Ja, ik als ook dat bij serieuze afwijkingen maar niet altijd dat het vaak bij de onderkant van de keel of in 't midden zit.
[..]
Haha, herkenbaar. Had zelf ook zo iets met m'n maag. Had er last van door nervositeit over m'n studie etc en doordat ik er last van had begon ik erop te letten, zelf diagnose en hoppa ik heb nog enkele maanden over. Arts zei prikkelbare darm met een 90% kans dat ik die mezelf had gegeven door de stress. Nee, goed bezig man. Hopelijk krijg ik morgen te horen wat het waarschijnlijk is, en waar ik wel/niet op moet letten....
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 21:00 schreef Guppy het volgende:
Stop met googlen voor vandaagals je zorgt op kiespijn vind je ook altijd de meest enge kaaktumoren.
Net terug van de huisarts, ze was niet onder de indruk van dat ding maar zei wel dat er duidelijk iets zit, maar dat de kans dat het iets ergs is minimaal is (maar niet onmogelijk). Vandaar dat ze me verwees naar een bloedtest. Net gehad, na het weekend hoor ik hoe dat eruit ziet. Ze zei ook dat als hij er over 6 weken (dan ben ik naar eigen idee al vergaanquote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zover ik weet draineert de l mandibularis het gebied van de onderkaak. Het kan bijvoorbeeld duiden op gebitsproblemen in dat gebied, maar ook op bijvoorbeeld een keelontsteking. Om iets te noemen
Vriend van mij had ook zoiets. Helaas is hij nu overledenquote:Op vrijdag 1 november 2019 08:54 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
[..]
Net terug van de huisarts, ze was niet onder de indruk van dat ding maar zei wel dat er duidelijk iets zit, maar dat de kans dat het iets ergs is minimaal is (maar niet onmogelijk). Vandaar dat ze me verwees naar een bloedtest. Net gehad, na het weekend hoor ik hoe dat eruit ziet. Ze zei ook dat als hij er over 6 weken (dan ben ik naar eigen idee al vergaan) nog zit, dan gaan ze een echo maken.
Ben nog niet meteen intens relaxed, maar ik ga er ook vanaf blijven nu, ik bel maandag, en dan daarna zien we het wel! Thanks in ieder geval voor de hulp.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn dat haar eerste indruk in elk geval best positief was! Ze kan je natuurlijk niet beloven dat het niks ernstigs is (dat is helaas altijd zo met geneeskunde) maar ik hoop dat het je toch iets gerust heeft gesteld.quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:54 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
[..]
Net terug van de huisarts, ze was niet onder de indruk van dat ding maar zei wel dat er duidelijk iets zit, maar dat de kans dat het iets ergs is minimaal is (maar niet onmogelijk). Vandaar dat ze me verwees naar een bloedtest. Net gehad, na het weekend hoor ik hoe dat eruit ziet. Ze zei ook dat als hij er over 6 weken (dan ben ik naar eigen idee al vergaan) nog zit, dan gaan ze een echo maken.
Ben nog niet meteen intens relaxed, maar ik ga er ook vanaf blijven nu, ik bel maandag, en dan daarna zien we het wel! Thanks in ieder geval voor de hulp.
Ik lees het. Spannend!quote:
Goed zo. Maandag even bellen en verder gewoon even niet meer aan denken. En dan goede kans dat ie over 6 weken gewoon weg is. Exact hetzelfde advies als ik ook gekregen heb toenquote:Op vrijdag 1 november 2019 08:54 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
[..]
Nope, inderdaad! Gelukkig maar. Ben wel echt opgelucht. Was niet eens in paniek constant ofzo maar het is gewoon dat zolang ik op antwoord wacht dat ik constant een 'achtergrond-nervositeit' voel, die aanwezig is in de ochtend als ik wakker word tot aan het moment dat ik in slaap val.quote:
Ik kan me wel voorstellen dat je een paar rottige dagen hebt gehad. Als zoiets eenmaal in je hoofd zit is het lastig het eruit te krijgen. Gelukkig heb je nu goed nieuws en kan je het achter je laten.quote:Op maandag 4 november 2019 09:32 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Nope, inderdaad! Gelukkig maar. Ben wel echt opgelucht. Was niet eens in paniek constant ofzo maar het is gewoon dat zolang ik op antwoord wacht dat ik constant een 'achtergrond-nervositeit' voel, die aanwezig is in de ochtend als ik wakker word tot aan het moment dat ik in slaap val.
Maar dat is nu achterwege. Ik wil in ieder geval iedereen echt bedanken voor de hulp, soms is het intens klote om je zo te voelen en als het thuis niet serieus genomen wordt is zo'n forum erg behulpzaam! Thanks!
quote:
Thanks!!quote:Op maandag 4 november 2019 12:54 schreef Sangha het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat je een paar rottige dagen hebt gehad. Als zoiets eenmaal in je hoofd zit is het lastig het eruit te krijgen. Gelukkig heb je nu goed nieuws en kan je het achter je laten.![]()
Haha, lol! Ze kent je dus blijkbaar goed nu!quote:Op maandag 4 november 2019 12:56 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
[..]
Thanks!!
Ik belde dus met die assistente voor het resultaat en ze zei "Oh en de huisarts heeft hier nog een opmerking opgeschreven dat je nu eindelijk moet relaxen"![]()
Dat heb je nu zelf gediagnosticeerd?quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:48 schreef SherlockHolmes het volgende:
Het lijkt me dat ik inderdaad zo een tumor heb maar dan goedaardig,
Thanks!!! Wat zeiden ze precies, qua wat het zou kunnen zijn?? Heb je ook verder geen symptomen?quote:Op zondag 15 december 2019 15:45 schreef vannelle het volgende:
Ik volg dit even.
Zelf heb ik op precies dezelfde plaats al >3 maanden zo'n harde bult zitten en er wordt 27 december een echo van gemaakt.
Ja, ik ben er eerder mee naar de huisarts geweest, zo'n 1,5 maand geleden en toen was afgesproken om het even af te wachten maar wel wekelijks op controle komen of antibiotica nemen.
Ik heb gekozen voor afwachten want ik slik al meer dan voldoende pillen.
En inderdaad, het is vrijwel altijd een teken dat je lichaam iets aan het bestrijden is maar in die >3 maanden ben ik niet ziek geweest of wat dan ook, dus geen idee wat er dan bestreden moet worden.
Dit kan enige tijd duren en dus ook wat langer een verdikking dus ik zoek/zocht er nog steeds niet veel achter.
Maar we waren het er over eens dat het nu wel érg lang duurt dus nu alsnog een echo laten maken de 27e.
Succes TS! Laat maar weten hoe het verder gaat.
Het woord speekselklier is ook gevallen dus ook daar zal wel naar gekeken worden, in de oproepbrief voor de echo staat alleen dat het om een onderzoek van de hals/keel gaat.quote:Op zondag 15 december 2019 16:38 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Thanks!!! Wat zeiden ze precies, qua wat het zou kunnen zijn?? Heb je ook verder geen symptomen?
Dus omdat het bij jou niks is, is het bij anderen vast ook onschuldig.quote:Op maandag 16 december 2019 13:10 schreef mirannie het volgende:
Sjonge... Ik heb meerdere van dit soort "harde balletjes die ik kan verplaatsen". Ooit mee naar de huisarts geweest en nadat die me verzekerd heeft dat het niks is, ook niet meer druk om gemaakt. Gek genoeg leef ik nog steeds (10 jaar na dat huisartsbezoek).
Maar TS heeft nu bij zichzelf mbv google een tumor gediagnosticeerd, dat moet je wel serieus nemen hoorquote:Op maandag 16 december 2019 13:10 schreef mirannie het volgende:
Sjonge... Ik heb meerdere van dit soort "harde balletjes die ik kan verplaatsen". Ooit mee naar de huisarts geweest en nadat die me verzekerd heeft dat het niks is, ook niet meer druk om gemaakt. Gek genoeg leef ik nog steeds (10 jaar na dat huisartsbezoek).
De arts heeft er al naar gekeken, zelfs nog extra een bloed onderzoek laten doen en dan een paar maanden later besluit hij zelf dat ie toch een tumor heeft... Dus nee, heeft niks met mij te maken, maar met iemand die denkt dat je van alles dood gaat, ook al zegt de arts (die er heel wat jaren voor geleerd heeft) dat het niet zo is.quote:Op maandag 16 december 2019 13:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus omdat het bij jou niks is, is het bij anderen vast ook onschuldig.
Hmm.
Dit dusquote:Op maandag 16 december 2019 13:14 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar TS heeft nu bij zichzelf mbv google een tumor gediagnosticeerd, dat moet je wel serieus nemen hoor![]()
Ik heb die dingen ook al meer dan mijn halve leven, niks aan de hand, gewoon een teken dat mijn afweersysteem werkt
Ik snap TS wel. En als vannelle dan ook nog komt vertellen over een onderzoek naar soortgelijke symptomen waarbij een bloedonderzoek dus geen absolute uitsluitsel geeft dat het onschuldig is...quote:Op maandag 16 december 2019 13:16 schreef mirannie het volgende:
[..]
De arts heeft er al naar gekeken, zelfs nog extra een bloed onderzoek laten doen en dan een paar maanden later besluit hij zelf dat ie toch een tumor heeft... Dus nee, heeft niks met mij te maken, maar met iemand die denkt dat je van alles dood gaat, ook al zegt de arts (die er heel wat jaren voor geleerd heeft) dat het niet zo is.
Maar voor dat verhaal van vannelle had TS zichzelf al een tumor aangepraat. Het lijkt mij zinnig dat TS ook voor wat psychische hulp bij de huisarts aankloptquote:Op maandag 16 december 2019 13:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap TS wel. En als vannelle dan ook nog komt vertellen over een onderzoek naar soortgelijke symptomen waarbij een bloedonderzoek dus geen absolute uitsluitsel geeft dat het onschuldig is...
Oh zeker.quote:Op maandag 16 december 2019 13:24 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Maar voor dat verhaal van vannelle had TS zichzelf al een tumor aangepraat. Het lijkt mij zinnig dat TS ook voor wat psychische hulp bij de huisarts aanklopt
En ik schreef als afsluiter ook dat TS zich niet druk moet maken vóór er feiten op tafel liggen.quote:Op maandag 16 december 2019 13:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snap TS wel. En als vannelle dan ook nog komt vertellen over een onderzoek naar soortgelijke symptomen waarbij een bloedonderzoek dus geen absolute uitsluitsel geeft dat het onschuldig is...
Ja, dat klopt.quote:Op maandag 16 december 2019 13:51 schreef vannelle het volgende:
[..]
En ik schreef als afsluiter ook dat TS zich niet druk moet maken vóór er feiten op tafel liggen.
Bloedonderzoek heb ik het niet over gehad, TS wel.
Witte bloedcellen, bloedstructuur (volgens mij) en of er infecties of andere dingen aanwezig zijn die de reden kunnen zijn voor het ding.quote:Op maandag 16 december 2019 15:31 schreef paulowna het volgende:
Wat is er eigenlijk getest bij dat bloedonderzoek?
Ben ik met je eens. Het is ook niet 24/7, alleen zodra ik gewoon iets afwijkends aan mijn lichaam heb dan kan ik alleen nog maar daar aan denken. Nu ook gewoon even een stressvolle periode, dus ik ga morgen naar de huisarts voor een antwoord en hopelijk een afspraak voor een echo, en als dit afgelopen is dan is dat mooi. Alleen ik ga gewoon over een week op een van de mooiste vakanties van mijn leven hopelijk dus wil gewoon zo kalm mogelijk zijn.quote:Op maandag 16 december 2019 15:42 schreef mirannie het volgende:
Kun je je dan niet beter psychisch laten behandelen aangezien je zelf al aangeeft een hypochonder te zijn? Heb je op de langere termijn ook nog wat aan.
Een vorige keer was je bang voor een trombosebeen, ook vlak voor je vakantie. Ik zie een patroon.quote:Op maandag 16 december 2019 16:02 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Het is ook niet 24/7, alleen zodra ik gewoon iets afwijkends aan mijn lichaam heb dan kan ik alleen nog maar daar aan denken. Nu ook gewoon even een stressvolle periode, dus ik ga morgen naar de huisarts voor een antwoord en hopelijk een afspraak voor een echo, en als dit afgelopen is dan is dat mooi. Alleen ik ga gewoon over een week op een van de mooiste vakanties van mijn leven hopelijk dus wil gewoon zo kalm mogelijk zijn.
Was alweer een tijdje geledenquote:Op maandag 16 december 2019 16:11 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een vorige keer was je bang voor een trombosebeen, ook vlak voor je vakantie. Ik zie een patroon.
Alleen is het dus in jouw hoofd pas afgelopen als het weg is. En de kans bestaat dat dit er altijd blijft zitten. Daarom zeg ik: beter een psycholoog raadplegen hoe je hiermee om kan/moet gaan.quote:Op maandag 16 december 2019 16:02 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Het is ook niet 24/7, alleen zodra ik gewoon iets afwijkends aan mijn lichaam heb dan kan ik alleen nog maar daar aan denken. Nu ook gewoon even een stressvolle periode, dus ik ga morgen naar de huisarts voor een antwoord en hopelijk een afspraak voor een echo, en als dit afgelopen is dan is dat mooi. Alleen ik ga gewoon over een week op een van de mooiste vakanties van mijn leven hopelijk dus wil gewoon zo kalm mogelijk zijn.
Ja, zeker!quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:40 schreef Lienekien het volgende:
OK. Beetje gerustgesteld?
En wanneer kan je terecht voor die echo?
Mooi.quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:50 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ja, zeker!
Komende vrijdag al, dag voor de vakantie. Bizar hoe snel alles geregeld wordt, en zoveel digitaal. Ideaal zeg, moet er nog even bij stilstaan.
Oh, da's lekker snel!quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:50 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ja, zeker!
Komende vrijdag al, dag voor de vakantie. Bizar hoe snel alles geregeld wordt, en zoveel digitaal. Ideaal zeg, moet er nog even bij stilstaan.
Geen idee!quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
Oh, da's lekker snel!![]()
Krijg je ook dezelfde dag de uitslag van de echo?
En anders maar niet.quote:Op vrijdag 20 december 2019 13:52 schreef SherlockHolmes het volgende:
Dit was ook echt het enige waarvan ik dacht dat er iets mis met me was, dus nu weet ik dat ik het dus toch nog een paar jaar vol kan gaan houden
Tot je weer wat anders gevonden hebt waar je weet ik hoeveel artsen en specialisten mee bezig gaat houden... #zuchtquote:Dit was ook echt het enige waarvan ik dacht dat er iets mis met me was, dus nu weet ik dat ik het dus toch nog een paar jaar vol kan gaan houden![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |