abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189683448
Beste mensen, ik word echt gek. Ik heb een afspraak gemaakt met de huisarts omdat ik zonder enige andere klachten een harde knikker (klein, maar toch vergroot in vergelijking met eerst) achter mijn kaak voel. Ik heb gezocht en als hij hard is, en beweegt als je er tegen aan drukt, en je hebt geen andere klachten zoals een ontsteking oid, dat het dan hoogstwaarschijnlijk een gevaarlijke situatie is. Vrijdag ga ik naar de dokter maar ik heb nu een hartslag van 5000, kan me nergens op concentreren en blijf maar denken aan wat er allemaal mis kan zijn, ik ben 22.
heb het nu echt even klote, en ik heb al geen makkelijk jaar achter de rug....

Heeft iemand dit eerder gehad, een harde lymfeklier, maar was er niets aan de hand?

[ Bericht 0% gewijzigd door SherlockHolmes op 29-10-2019 14:14:08 ]
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_189683694
ik wordt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_189683710
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:13 schreef Fok-it het volgende:
ik wordt
done
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:15:12 #4
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189683719
Ik heb ze elke keer als ik in mijn oor een heftige kraakbeen piercing laat zetten. Mijn lichaam reageert daar altijd op met een dikke klier. Ze gaan ook altijd weer weg. Valt dus niks zinnigs over te zeggen, laat er een arts naar kijken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_189683754
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:15 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb ze elke keer als ik in mijn oor een heftige kraakbeen piercing laat zetten. Mijn lichaam reageert daar altijd op met een dikke klier. Ze gaan ook altijd weer weg. Valt dus niks zinnigs over te zeggen, laat er een arts naar kijken.
Zijn ze ook soms hard? Niet per se als een steen maar gewoon redelijk stevig als je ze aanraakt? Of zijn ze altijd zacht.
-Don Draper
pi_189683768
99 van de 100 keer zijn ze dik omdat ze doen waar ze voor gemaakt zijn.

Heb nu toevallig wat griepverschijnselen en 2 opgezwollen klieren in m'n gehemelte.
Gebeurt me iedere 5 jaar wel een keer, maak me er niet druk om.
pi_189683774
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:17 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Zijn ze ook soms hard? Niet per se als een steen maar gewoon redelijk stevig als je ze aanraakt? Of zijn ze altijd zacht.
Je lichaam reageert - indien er sprake is van disbalans/ontsteking - altijd met opgezette lymfeklieren.
pi_189683788
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je lichaam reageert - indien er sprake is van disbalans/ontsteking - altijd met opgezette lymfeklieren.
Jep maar mijn vraag is of ze dan hard zijn, want overal staat ga naar de huisarts als ze hard zijn want dat horen ze niet te zijn, is iets anders dan dat ze opgezet zijn.
-Don Draper
pi_189683794
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:20 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Jep maar mijn vraag is of ze dan hard zijn, want overal staat ga naar de huisarts als ze hard zijn want dat horen ze niet te zijn, is iets anders dan dat ze opgezet zijn.
Geen idee. Zoek een goede huisarts zoals ik al zei.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:22:57 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189683838
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:17 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ja, ook echt beangstigend hard en dik en kloppend gehad ( :') ). Maar goed, ik weet dus van mijn lichaam wat het is en reageer daarnaar. Jij weet niet wat nu de oorzaak is. Dan is het handig om er een arts naar te laten kijken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_189683853
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:22 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, ook echt beangstigend hard en dik en kloppend gehad (:') ). Maar goed, ik weet dus van mijn lichaam wat het is en reageer daarnaar. Jij weet niet wat nu de oorzaak is. Dan is het handig om er een arts naar te laten kijken.
:9~ :9~
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:24:34 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189683870
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:23 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

:9~ :9~
Ja, die zag ik aankomen, huh-huh :')
pi_189683888
Dan issie hard aan het werk ;)
pi_189683923
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:25 schreef Magica het volgende:
Dan issie hard aan het werk ;)
Als ie vergroot is ja, maar hij is nu hard en ik ben niet eens ziek :'(
-Don Draper
pi_189683957
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:28 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Als ie vergroot is ja, maar hij is nu hard en ik ben niet eens ziek :'(
Omdat ie zo hard werkt ben je niet ziek! :P
Maak je niet zo druk wacht nu eerst maar even vrijdag af. Waarschijnlijk is het dan al weer over
pi_189683979
Heb daar ook wel last van als ik goed verkouden of grieperig word. Gewoon teken dat je lymfeklieren aan het werk zijn inderdaad. Dus maak je niet te druk, je hebt echt geen grafkanker hoor. Tenminste, dat kan wel natuurlijk (je weet het nooit!), maar heel waarschijnlijk is het niet.
pi_189684042
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:32 schreef Farenji het volgende:
Heb daar ook wel last van als ik goed verkouden of grieperig word. Gewoon teken dat je lymfeklieren aan het werk zijn inderdaad. Dus maak je niet te druk, je hebt echt geen grafkanker hoor. Tenminste, dat kan wel natuurlijk (je weet het nooit!), maar heel waarschijnlijk is het niet.
Alleen ben niet goed verkouden, grieperig... Niet eens een beetje.
-Don Draper
pi_189684123
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:36 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Alleen ben niet goed verkouden, grieperig... Niet eens een beetje.
M'n klieren in m'n gehemelte waren zaterdag al dik, vandaag m'n eerste "griepdag" met spierpijn en alles.
pi_189684158
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

M'n klieren in m'n gehemelte waren zaterdag al dik, vandaag m'n eerste "griepdag" met spierpijn en alles.
Ah oke. Wie weet komt er nog iets aan, maar hij zit er al meerdere dagen. Hij is trouwens niet groot, maar gewoon erg hard. Vroeger had ik tijdens verkoudheid een andere klier die vergroot was, alleen die was nooit zo hard..
-Don Draper
pi_189684184
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:43 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ah oke. Wie weet komt er nog iets aan, maar hij zit er al meerdere dagen. Hij is trouwens niet groot, maar gewoon erg hard. Vroeger had ik tijdens verkoudheid een andere klier die vergroot was, alleen die was nooit zo hard..
In m'n nek zit er links ook 1 die aanvoelt als een langwerpige erwt (voor zover die bestaan :P). Die voelt hard aan.
Rechts is hij zo groot als een rijstkorrel en moet ik m'n best doen om 'm te vinden.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:45:20 #21
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189684187
Ik heb een "vetbultje" dat voelt als een knikkertje in m'n nek. Toen naar de huisarts geweest en dus niks aan het handje. Zit er al zeker 15 jaar. Vrij hard maar wel beweegbaar
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_189684244
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

In m'n nek zit er links ook 1 die aanvoelt als een langwerpige erwt (voor zover die bestaan :P). Die voelt hard aan.
Rechts is hij zo groot als een rijstkorrel en moet ik m'n best doen om 'm te vinden.
Alright well dan ga ik vrijdag even voor een prof opinie naar de huisarts. Hopelijk is het goed. Moet zeggen ik had wel een flinke paniekaanval, ben veel te gestrest de laatste tijd. Hopelijk is dit allemaal oke.
-Don Draper
pi_189684255
Ik denk dat je droes hebt.
quote:
Een verdikking onder of achter de kaak, neusuitvloeiing en hoge koorts zijn enkele symptomen die kunnen duiden op droes. Deze besmettelijke ziekte, waarbij ontstekingen in de lymfeknopen optreden, wordt veroorzaakt door de Streptococcus equi bacterie (ook wel droesbacterie)

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2019 14:52:46 ]
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:02:08 #24
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189684431
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:50 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Alright well dan ga ik vrijdag even voor een prof opinie naar de huisarts. Hopelijk is het goed. Moet zeggen ik had wel een flinke paniekaanval, ben veel te gestrest de laatste tijd. Hopelijk is dit allemaal oke.
Dan nog vind ik vrijdag erg laat. Zou toch nog eens bellen dat je behoorlijk geschrokken bent.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_189684511
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:02 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dan nog vind ik vrijdag erg laat. Zou toch nog eens bellen dat je behoorlijk geschrokken bent.
Ben nu al een stuk kalmer gelukkig, maar t was gewoon dat ik allerlei shit voor me zag van nog maar enkele maanden te leven etc etc. Ze zei dat het vandaag ook kon maar dat zou letterlijk nu zijn en ik zit op m'n werk.
-Don Draper
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:22:24 #26
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189684696
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:08 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ben nu al een stuk kalmer gelukkig, maar t was gewoon dat ik allerlei shit voor me zag van nog maar enkele maanden te leven etc etc. Ze zei dat het vandaag ook kon maar dat zou letterlijk nu zijn en ik zit op m'n werk.
Snap je hoor, ben drie keer in m'n leven naar de huisarts geweest voor rare knobbeltjes. Het was elke keer niks, maar toch schrik je als je het weer hebt.
pi_189684714
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Snap je hoor, ben drie keer in m'n leven naar de huisarts geweest voor rare knobbeltjes. Het was elke keer niks, maar toch schrik je als je het weer hebt.
Thanks, het is echt klote inderdaad. Vraag me af wanneer ik eindelijk een maand achterelkaar ga hebben dat ik gewoon relaxt en gefocust ben, man dat zou fijn zijn.
-Don Draper
pi_189684845
Kan ook kalk zijn, dat kunnen ze net als nierstenen vergruizen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:53:32 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189685171
Ik had een talgkliercyste boven m'n staartbotje (onderhuids)
Een knikker van zo'n 3 cm doorsnee, vult idd hard aan. Wist niet of ik hem echt kon bewegen maar goed.

Langs de dokter gegaan en die heeft me doorgestuurd naar de chirurg.
Nog een echo gehad of die beetje losstaand was en later met een kleine ingreep is hij verwijderd.

Ze zeiden wel dat ik op tijd was, want als hij geknapt was :o dan veel kans op infecties enzo. Dus blijf er niet te lang mee zitten.

Even ter relativering: ik heb er 6 maanden denk ik mee rondgelopen... hij werd steeds groter (langzaam) en heb er ook flink druk op gezet, wantja, je belast hem bv goed bij bepaalde zithoudingen.
pi_189686460
Edit: nee laat maar

Maar maak je geen zorgen, ga gewoon naar de dokter en hoogstwaarschijnlijk is het niets. Gewoon zo snel mogelijk alles regelen, hoe eerder hoe beter. Waarom moet je zo lang wachten voor een huisarts? Heb je nog andere klachten?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189686801
Ik had een keer op dezelfde plaats een bobbeltje, maar maakte me er eigenlijk geen zorgen over, het deed verder ook geen pijn ofzo en vaak vergat ik dat ie er überhaupt zat. Wel kwam ik erachter dat ie groter werd, omdat nu zelfs een collega vroeg wat ik daar in mijn hals had zitten, maar ik vond het nog steeds geen reden om daar extra voor naar de huisarts te gaan.

Toen ik voor een andere reden naar de huisarts ging (ziek van werk, dus ik had een doktersbriefje nodig), werd gevraagd of ik een algemeen gezondheidsonderzoek wilde doen; daar heeft iedereen een keer per jaar gratis recht op hier in Oostenrijk. Dus ik zei ja, en vermeldde ook kort dat ik daar een bobbeltje had zitten. Nou, toen werd ik dus direct met een doorverwijzing naar een andere arts gestuurd om een echo te laten maken en toen bleek het om een tumor te gaan (speekselkliertumor). Uiteindelijk is toen operatief de hele speekselklier verwijderd en bleek het om een goedaardige tumor te gaan.

Maar sindsdien probeer ik wel wat beter op mezelf te passen en ga ook sneller naar een arts. Gelukkig heb ik geen rare bobbeltjes ontdekt sind die tijd...

Bottom line: het kan iets heel onschuldigs zijn, maar ook iets ernstig --> sowieso laten nakijken bij de arts dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door margaretha_01 op 29-10-2019 18:16:57 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_189688050
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:07 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik had een keer op dezelfde plaats een bobbeltje, maar maakte me er eigenlijk geen zorgen over, het deed verder ook geen pijn ofzo en vaak vergat ik dat ie er überhaupt zat. Wel kwam ik erachter dat ie groter werd, omdat nu zelfs een collega vroeg wat ik daar in mijn hals had zitten, maar ik vond het nog steeds geen reden om daar extra voor naar de huisarts te gaan.

Toen ik voor een andere reden naar de huisarts ging (ziek van werk, dus ik had een doktersbriefje nodig), werd gevraagd of ik een algemeen gezondheidsonderzoek wilde doen; daar heeft iedereen een keer per jaar gratis recht op hier in Oostenrijk. Dus ik zei ja, en vermeldde ook kort dat ik daar een bobbeltje had zitten. Nou, toen werd ik dus direct met een doorverwijzing naar een andere arts gestuurd om een echo te laten maken en toen bleek het om een tumor te gaan (speekselkliertumor). Uiteindelijk is toen operatief de hele speekselklier verwijderd en bleek het om een goedaardige tumor te gaan.

Maar sindsdien probeer ik wel wat beter op mezelf te passen en ga ook sneller naar een arts. Gelukkig heb ik geen rare bobbeltjes ontdekt sind die tijd...

Bottom line: het kan iets heel onschuldigs zijn, maar ook iets ernstig --> sowieso laten nakijken bij de arts dus.
Thanks voor je reactie, en damn, lekker lang mee gewacht!! Gelukkig ben ik er snel bij, we zien vrijdag wel hoe 't gaat.
-Don Draper
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:33:19 #33
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189688097
TS, als je je erg ongerust maakt, kun je dat morgen telefonisch melden bij de huisarts. Een goede praktijk laat je dan niet wachten tot vrijdag.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:38:16 #34
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_189688199
Goed dat je naar de huisarts gaat. Had zelf vier jaar geleden ook een harde lymfeklier bij m'n sleutelbeen zitten en dat was uiteindelijk foute boel.... Was er toen ook snel bij gelukkig.

Hopelijk valt het allemaal mee. Ben je niet vermoeider dan normaal of ben je afgevallen?
pi_189688326
Een hartslag van 5000 is dodelijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189688363
Verschijnselen builenpest

Builen, zogeheten bubonen. Dit zijn pijnlijke zwellingen van de lymfeklieren in de liezen, oksels of in de hals (afhankelijk van de plaats van de vlooienbeet). De builen zijn rood en ovaal van vorm.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189688404
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:38 schreef Black-Hole het volgende:
Goed dat je naar de huisarts gaat. Had zelf vier jaar geleden ook een harde lymfeklier bij m'n sleutelbeen zitten en dat was uiteindelijk foute boel.... Was er toen ook snel bij gelukkig.

Hopelijk valt het allemaal mee. Ben je niet vermoeider dan normaal of ben je afgevallen?
Damn, daar gaan m'n nerves weer... Hoe ging t daarna met je en hoe is t nu?? Heb geen vermoeidheid (tegenovergestelde) en niet afgevallen.
-Don Draper
pi_189688456
Toen ik kind/tiener was zwollen mijn klieren in mijn nek ook voor de eerste keer op maar omdat ik een hele slechte huid had dacht ik dat het puisten waren dus had ik er min of meer een aantal zelf-chirurgisch verwijderd waar ik nu nog steeds de littekens van kan zien :')

Overigens heb ik er nu ook nog last van, 3 verticaal in mijn hals en een paar net onder mijn kaaklijn waar ik ook naar de huisarts mee ben geweest maar die zei dat het geen kwaad kon terwijl ze wel eens in de zoveel maanden toch redelijk weer opzwellen
pi_189688528
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:51 schreef E-Dubble het volgende:
Toen ik kind/tiener was zwollen mijn klieren in mijn nek ook voor de eerste keer op maar omdat ik een hele slechte huid had dacht ik dat het puisten waren dus had ik er min of meer een aantal zelf-chirurgisch verwijderd waar ik nu nog steeds de littekens van kan zien :')

Overigens heb ik er nu ook nog last van, 3 verticaal in mijn hals en een paar net onder mijn kaaklijn waar ik ook naar de huisarts mee ben geweest maar die zei dat het geen kwaad kon terwijl ze wel eens in de zoveel maanden toch redelijk weer opzwellen
Damn, haha

Zijn ze bij jou dan ook redelijk hard als ze opzwellen?
-Don Draper
pi_189689017
Heel sporadisch echt hard inderdaad, Tonsillar, wat jij hebt, heb ik ook weleens maar dat is echt in 99,99% heel onschuldig en vaak is het gewoon een kleine infectie die is ontstaan op bijvoorbeeld je huid waar je niet eens iets van hebt gemerkt maar dat de klieren toch opzwellen. Kortom hoef je je echt geen druk te maken ;)

pi_189689063
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:23 schreef E-Dubble het volgende:
Heel sporadisch echt hard inderdaad, Tonsillar, wat jij hebt, heb ik ook weleens maar dat is echt in 99,99% heel onschuldig en vaak is het gewoon een kleine infectie die is ontstaan op bijvoorbeeld je huid waar je niet eens iets van hebt gemerkt maar dat de klieren toch opzwellen. Kortom hoef je je echt geen druk te maken ;)

[ link | afbeelding ]
Hoi, bij mij zoals ik op je foto zie zijn het de Submandibulars, niet Tonsillar! :{
-Don Draper
pi_189689110
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:30 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie, en damn, lekker lang mee gewacht!! Gelukkig ben ik er snel bij, we zien vrijdag wel hoe 't gaat.
Haha, ja, heb inderdaad aardig lang gewacht. Moet ook zeggen dat huisartsen in Nederland me heel vaak het gevoel hebben gegeven dat ik hun tijd aan het verspillen was met een voor hun blijkbaar onnodig artsbezoekje... Ik heb me hier in Oostenrijk eigenlijk altijd meer serieuzer genomen gevoeld, maar zelfs als dat niet het geval zou zijn, zou ik me tegenwoordig niet meer makkelijk weg laten sturen als ik het gevoel heb dat iets niet goed zit.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:29:57 #43
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_189689153
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:49 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Damn, daar gaan m'n nerves weer... Hoe ging t daarna met je en hoe is t nu?? Heb geen vermoeidheid (tegenovergestelde) en niet afgevallen.
Het is nu allemaal weer goed gelukkig. Probeer jezelf niet gek te maken en vertrouw op je huisarts. Die zal je als die het niet vertrouwd doorsturen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.
pi_189689163
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:25 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Hoi, bij mij zoals ik op je foto zie zijn het de Submandibulars, niet Tonsillar! :{
Oh je zei achter je kaak :P maar zelfde principe, die zwellen bij mij ook regelmatig op en de kans dat je wat hebt is echt minimaal
pi_189689213
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:29 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Het is nu allemaal weer goed gelukkig. Probeer jezelf niet gek te maken en vertrouw op je huisarts. Die zal je als die het niet vertrouwd doorsturen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:30 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Oh je zei achter je kaak :P maar zelfde principe, die zwellen bij mij ook regelmatig op en de kans dat je wat hebt is echt minimaal
Thanks, ja nogmaals het probleem is gewoon de hardheid, en dat ik niet ziek ben.... Heb wel soms koude rillingen in de dag dus misschien een klein virusje maar ben nogsteeds zo nerveus als n kip zonder kop. Vrijdag weet ik meer!
-Don Draper
pi_189689398
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:25 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Dat is dan idd eerder bij de speekselklieren.
pi_189689459
Inderdaad niet al te veel zorgen maken. Zelfs als het om een tumor zou gaan is het percentage van de tumoren in dat gebied dat kwaadaardig is zeer laag. Ik heb me ook ZO veel zorgen gemaakt en achteraf was het hele gedoe eerder mentaal een super belasting dan dat ik er lichamelijk überhaupt last van heb gehad. En ik ging ook de hele tijd van het ergste uit en heb mezelf helemaal gek lopen maken, terwijl dat natuurlijk ook helemaal niets oplevert...
pi_189689551
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Inderdaad niet al te veel zorgen maken. Zelfs als het om een tumor zou gaan is het percentage van de tumoren in dat gebied dat kwaadaardig is zeer laag. Ik heb me ook ZO veel zorgen gemaakt en achteraf was het hele gedoe eerder mentaal een super belasting dan dat ik er lichamelijk überhaupt last van heb gehad. En ik ging ook de hele tijd van het ergste uit en heb mezelf helemaal gek lopen maken, terwijl dat natuurlijk ook helemaal niets oplevert...
Thanks opnieuw, wat me redelijk kalmeert is m'n leeftijd en dat ik geen enkele andere symptomen heb. Ben nog wel zo nerveus als de pest maargoed, we zullen 't zien.
-Don Draper
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 07:17:59 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_189693279
Ik heb exact hetzelfde gehad als jij omschrijft. Harde klier, niet erg vergroot, wel beweeglijk. Voelde me verder prima, niks aan het handje. Toch zsm naar de huisarts gegaan.

Bleek achter m’n oor een flinke puist de mogelijke oorzaak te zijn :@ en inderdaad. Puist over, klier ook weer normaal :) onschuldig, dus ik voelde me al helemaal ongemakkelijk. Maar de huisarts verzekerde dat je met dit soort dingen altijd even moet komen!

Dus, even laten checken ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_189693328
Een vriendin van mij heeft exact hetzelfde gehad en dit bleek een goedaardig gezwel, deze is weggesneden en ze moet nu elke 3 maanden op controle :)
pi_189697524
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Dit inderdaad. Goed dat je er wat mee gaat doen
pi_189701289
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:17 schreef Guppy het volgende:
Ik heb exact hetzelfde gehad als jij omschrijft. Harde klier, niet erg vergroot, wel beweeglijk. Voelde me verder prima, niks aan het handje. Toch zsm naar de huisarts gegaan.

Bleek achter m’n oor een flinke puist de mogelijke oorzaak te zijn :@ en inderdaad. Puist over, klier ook weer normaal :) onschuldig, dus ik voelde me al helemaal ongemakkelijk. Maar de huisarts verzekerde dat je met dit soort dingen altijd even moet komen!

Dus, even laten checken ^O^
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:29 schreef Brybry het volgende:
Een vriendin van mij heeft exact hetzelfde gehad en dit bleek een goedaardig gezwel, deze is weggesneden en ze moet nu elke 3 maanden op controle :)
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:00 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Goed dat je er wat mee gaat doen
Thanks voor de reacties. Merk nu dat ik een paar keer per dag nies en soms m'n neus vol zit. Een sporadische verkoudheid dus, misschien is ie daarom gezwollen. Maargoed, nog steeds de hardheid zit me dwars, dus vrijdag huisarts.
-Don Draper
pi_189702951
Oef ik voel nu een tweede erachter, Jezus wat ben ik nerveus.
-Don Draper
pi_189702980
Jongens ik heb een paniekaanval :'( :'(
-Don Draper
pi_189704017
quote:
4s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:01 schreef SherlockHolmes het volgende:
Gast. Ga gewoon morgen naar de huisarts. Hypochondrisch gedoe.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 20:20:30 #56
155227 crew  Guppy
dus
pi_189704501
quote:
4s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:01 schreef SherlockHolmes het volgende:
Bel morgen gewoon meteen even met de huisarts en leg uit wat je voelt (zowel aan je klieren als aan je hoofd). Het is vast je beginnende verkoudheid, maar misschien kun je iets eerder komen om dit te laten bekijken.

Komt wel goed :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_189704647
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Gast. Ga gewoon morgen naar de huisarts. Hypochondrisch gedoe.
Ja het is echt klote. Ik ga morgen inderdaad.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:20 schreef Guppy het volgende:

[..]

Bel morgen gewoon meteen even met de huisarts en leg uit wat je voelt (zowel aan je klieren als aan je hoofd). Het is vast je beginnende verkoudheid, maar misschien kun je iets eerder komen om dit te laten bekijken.

Komt wel goed :*
Yes, ga ik doen. Man wat klote altijd, voel me dan meteen als in een tornado van gedachtes die erin schieten. Thanks ;(
-Don Draper
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 20:38:19 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_189704813
quote:
4s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:27 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ja het is echt klote. Ik ga morgen inderdaad.
[..]

Yes, ga ik doen. Man wat klote altijd, voel me dan meteen als in een tornado van gedachtes die erin schieten. Thanks ;(
Ik snap je hoor. Ik typ het nu heel erg cool, maar ik heb toen ook om 08:00 uur sharp bij de huisarts aan de telefoon gehangen met "ik heb opeens een bult in m'n nek ontdekt :'( ".

Maar probeer het te relativeren voor jezelf. Je hebt een opkomende verkoudheid, dus 10 tegen 1 dat het daaraan ligt. Je lymfeklieren zijn waarschijnlijk gewoon hard bezig om deze ongemakken aan te vallen.
pi_189704816
Opgezette lymfen zijn vrij normaal hè, bij bijvoorbeeld ontstekingsreacties. Natuurlijk is het goed om er even naar te laten kijken,

Maar de kans dat je 'opeens' 2 tumoren in je kaak hebt, waarbij de tweede nu ook plots verschenen is, veel kleiner dan dat je afweersysteem gewoon even volle bak aan het werk is.
pi_189704866
Ik heb ze ook regelmatig zonder dat ik ziek ben. Ook als ik ontstoken tandvlees heb ofzo, of gewoon zonder dat er iets aan de hand is. Vorig jaar had ik er eentje in de hals, beetje amandelvormig, maar de huisarts was nog niet onder de indruk en hij is uiteindelijk ook weggegaan. Tegenwoordig kijk ik het altijd een week of twee aan voor ik naar de huisarts ga.

Groetjes, een hypochonder.
Tap tap tap
pi_189704907
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:38 schreef Guppy het volgende:

[..]

Ik snap je hoor. Ik typ het nu heel erg cool, maar ik heb toen ook om 08:00 uur sharp bij de huisarts aan de telefoon gehangen met "ik heb opeens een bult in m'n nek ontdekt :'( ".

Maar probeer het te relativeren voor jezelf. Je hebt een opkomende verkoudheid, dus 10 tegen 1 dat het daaraan ligt. Je lymfeklieren zijn waarschijnlijk gewoon hard bezig om deze ongemakken aan te vallen.
Nou die verkoudheid valt wel mee! ik nies gewoon twee keer per dag ongeveer en dat was het haha, en het wordt ook niet erger die verkoudheid. Als die klier nou niet zo hard was dan zou ik me er niet zo veel druk om maken... Maargoed we zullen 't morgenochtend zien.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:38 schreef Candaasje het volgende:
Opgezette lymfen zijn vrij normaal hè, bij bijvoorbeeld ontstekingsreacties. Natuurlijk is het goed om er even naar te laten kijken,

Maar de kans dat je 'opeens' 2 tumoren in je kaak hebt, waarbij de tweede nu ook plots verschenen is, veel kleiner dan dat je afweersysteem gewoon even volle bak aan het werk is.
True, maar blijf gewoon telkens dat enge gevoel hebben, en als je dan die pagina met Possible Causes langsgaat dan voel ik ook gewoon mijn hard in m'n sloffen zinken. Pfff
-Don Draper
pi_189704932
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:41 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb ze ook regelmatig zonder dat ik ziek ben. Ook als ik ontstoken tandvlees heb ofzo, of gewoon zonder dat er iets aan de hand is. Vorig jaar had ik er eentje in de hals, beetje amandelvormig, maar de huisarts was nog niet onder de indruk en hij is uiteindelijk ook weggegaan. Tegenwoordig kijk ik het altijd een week of twee aan voor ik naar de huisarts ga.

Groetjes, een hypochonder.
Ha, een mede hypochonder. Waren ze bij jou ook soms wat harder? Dat is m'n grootste punt namelijk, zo heel groot zijn ze niet namelijk, maar eentje is gewoon echt hard, en hij voelt rond maar kan ook ovaalvormig zijn.
-Don Draper
pi_189704981
quote:
4s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:43 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Nou die verkoudheid valt wel mee! ik nies gewoon twee keer per dag ongeveer en dat was het haha, en het wordt ook niet erger die verkoudheid. Als die klier nou niet zo hard was dan zou ik me er niet zo veel druk om maken... Maargoed we zullen 't morgenochtend zien.
[..]

True, maar blijf gewoon telkens dat enge gevoel hebben, en als je dan die pagina met Possible Causes langsgaat dan voel ik ook gewoon mijn hard in m'n sloffen zinken. Pfff
Laat Google even voor wat het is :* Mensen hebben de neiging voornamelijk de negatieve en sensationele verhalen te plaatsen. De minder spannende verhalen hoor je vaker niet dan wel.

En ik begrijp dat je onrustig wordt van de onzekerheid hoor, maar laat je niet gek maken.
De ll. mandibularis is een van de lymfen die in elk geval bij veel grote en kleine dieren gebruikt wordt om te zien of er in dat gebied iets aan de hand is qua ontstekingen. Dus het is echt vrij gangbaar dat die opzetten en wat harder worden.
pi_189705009
quote:
4s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:43 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ha, een mede hypochonder. Waren ze bij jou ook soms wat harder? Dat is m'n grootste punt namelijk, zo heel groot zijn ze niet namelijk, maar eentje is gewoon echt hard, en hij voelt rond maar kan ook ovaalvormig zijn.
Ze zijn dan wel stevig, het zijn geen zachte vetkussentjes ofzo.

De pest van hypochonderen is dat je er enorm op gaat letten. Ik wacht dus meestal twee weken en dan heb ik vaak weer ergens anders last van waar ik obsessief over ga zitten zijn. Ik liep die klieren onder m'n kaak laatst ook weer te bepotelen, maar toen kreeg ik last van een spier die van m'n borst naar m'n oksel en rug en schouderblad liep, dus was ik al met m'n uitvaart bezig. Als ik nu naar die klieren in m'n kaak zoek, kan ik ze amper vinden.
En die spier doet ook weer normaal. Waarschijnlijk een verkeerde houding achter m'n bureau.
Tap tap tap
pi_189705079
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Laat Google even voor wat het is :* Mensen hebben de neiging voornamelijk de negatieve en sensationele verhalen te plaatsen. De minder spannende verhalen hoor je vaker niet dan wel.

En ik begrijp dat je onrustig wordt van de onzekerheid hoor, maar laat je niet gek maken.
De gl. mandibularis is een van de lymfen die in elk geval bij veel grote en kleine dieren gebruikt wordt om te zien of er in dat gebied iets aan de hand is qua ontstekingen. Dus het is echt vrij gangbaar dat die opzetten en wat harder worden.
Goed te weten, thanks! Dat zijn dus die klieren bij de kaak daar. Ja, ik als ook dat bij serieuze afwijkingen maar niet altijd dat het vaak bij de onderkant van de keel of in 't midden zit.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze zijn dan wel stevig, het zijn geen zachte vetkussentjes ofzo.

De pest van hypochonderen is dat je er enorm op gaat letten. Ik wacht dus meestal twee weken en dan heb ik vaak weer ergens anders last van waar ik obsessief over ga zitten zijn. Ik liep die klieren onder m'n kaak laatst ook weer te bepotelen, maar toen kreeg ik last van een spier die van m'n borst naar m'n oksel en rug en schouderblad liep, dus was ik al met m'n uitvaart bezig. Als ik nu naar die klieren in m'n kaak zoek, kan ik ze amper vinden.
En die spier doet ook weer normaal. Waarschijnlijk een verkeerde houding achter m'n bureau.
Haha, herkenbaar. Had zelf ook zo iets met m'n maag. Had er last van door nervositeit over m'n studie etc en doordat ik er last van had begon ik erop te letten, zelf diagnose en hoppa ik heb nog enkele maanden over. Arts zei prikkelbare darm met een 90% kans dat ik die mezelf had gegeven door de stress. Nee, goed bezig man :') . Hopelijk krijg ik morgen te horen wat het waarschijnlijk is, en waar ik wel/niet op moet letten....
-Don Draper
pi_189705154
quote:
4s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:51 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Goed te weten, thanks! Dat zijn dus die klieren bij de kaak daar. Ja, ik als ook dat bij serieuze afwijkingen maar niet altijd dat het vaak bij de onderkant van de keel of in 't midden zit.
[..]

Haha, herkenbaar. Had zelf ook zo iets met m'n maag. Had er last van door nervositeit over m'n studie etc en doordat ik er last van had begon ik erop te letten, zelf diagnose en hoppa ik heb nog enkele maanden over. Arts zei prikkelbare darm met een 90% kans dat ik die mezelf had gegeven door de stress. Nee, goed bezig man :') . Hopelijk krijg ik morgen te horen wat het waarschijnlijk is, en waar ik wel/niet op moet letten....
Zover ik weet draineert de l mandibularis het gebied van de onderkaak. Het kan bijvoorbeeld duiden op gebitsproblemen in dat gebied, maar ook op bijvoorbeeld een keelontsteking. Om iets te noemen :)
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 21:00:15 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_189705224
Stop met googlen voor vandaag :D als je zorgt op kiespijn vind je ook altijd de meest enge kaaktumoren.
pi_189725461
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:00 schreef Guppy het volgende:
Stop met googlen voor vandaag :D als je zorgt op kiespijn vind je ook altijd de meest enge kaaktumoren.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Zover ik weet draineert de l mandibularis het gebied van de onderkaak. Het kan bijvoorbeeld duiden op gebitsproblemen in dat gebied, maar ook op bijvoorbeeld een keelontsteking. Om iets te noemen :)
Net terug van de huisarts, ze was niet onder de indruk van dat ding maar zei wel dat er duidelijk iets zit, maar dat de kans dat het iets ergs is minimaal is (maar niet onmogelijk). Vandaar dat ze me verwees naar een bloedtest. Net gehad, na het weekend hoor ik hoe dat eruit ziet. Ze zei ook dat als hij er over 6 weken (dan ben ik naar eigen idee al vergaan :') ) nog zit, dan gaan ze een echo maken.
Ben nog niet meteen intens relaxed, maar ik ga er ook vanaf blijven nu, ik bel maandag, en dan daarna zien we het wel! Thanks in ieder geval voor de hulp.
-Don Draper
pi_189725519
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 november 2019 08:54 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

[..]

Net terug van de huisarts, ze was niet onder de indruk van dat ding maar zei wel dat er duidelijk iets zit, maar dat de kans dat het iets ergs is minimaal is (maar niet onmogelijk). Vandaar dat ze me verwees naar een bloedtest. Net gehad, na het weekend hoor ik hoe dat eruit ziet. Ze zei ook dat als hij er over 6 weken (dan ben ik naar eigen idee al vergaan :') ) nog zit, dan gaan ze een echo maken.
Ben nog niet meteen intens relaxed, maar ik ga er ook vanaf blijven nu, ik bel maandag, en dan daarna zien we het wel! Thanks in ieder geval voor de hulp.
Vriend van mij had ook zoiets. Helaas is hij nu overleden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189726160
quote:

[..]

[..]

Fijn dat haar eerste indruk in elk geval best positief was! Ze kan je natuurlijk niet beloven dat het niks ernstigs is (dat is helaas altijd zo met geneeskunde) maar ik hoop dat het je toch iets gerust heeft gesteld. :)

De bloedtest zal mogelijk uitwijzen of je ergens een ontsteking hebt.

Niet teveel piekeren ( ;) makkelijker gezegd dan gedaan) de komende dagen :*
  vrijdag 1 november 2019 @ 10:00:38 #71
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189726275
En, al naar de huisarts geweest?
  vrijdag 1 november 2019 @ 10:11:56 #72
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189726406
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:00 schreef SEMTEX het volgende:
En, al naar de huisarts geweest?
Pssst, paar posts hierboven. :D
  vrijdag 1 november 2019 @ 10:20:01 #73
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189726494
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:11 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Pssst, paar posts hierboven. :D
Ik lees het. Spannend!
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 19:37:59 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_189734354
quote:

[..]

[..]

Goed zo. Maandag even bellen en verder gewoon even niet meer aan denken. En dan goede kans dat ie over 6 weken gewoon weg is. Exact hetzelfde advies als ik ook gekregen heb toen :Y
  vrijdag 1 november 2019 @ 22:08:03 #75
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_189737310
Mijne is permanent ietsjes vergroot (alleen links) sinds een ontsteking na het verwijderen van een verstandskies. Dat is al meer dan 5 jaar geleden. Soms ietsje groter als ik een virusje heb, maar gaat denk ik nooit meer weg.
pi_189737731
Ik heb er 1 die permanent verhard is iets verderop in mijn kaak (de submental, als je het plaatje van E-Dubbel bekijkt).
Hoop onderzoeken gehad, nooit iets gevonden. Het zit er nu zo'n 15 jaar.
pi_189776443
Bloedtest helemaal goed terug gekomen. Geen problemen. _O_ _O_ _O_
-Don Draper
  maandag 4 november 2019 @ 09:20:48 #78
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_189776518
Top! Geen zorgen nu meer he ;)
pi_189776635
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:20 schreef Black-Hole het volgende:
Top! Geen zorgen nu meer he ;)
Nope, inderdaad! Gelukkig maar. Ben wel echt opgelucht. Was niet eens in paniek constant ofzo maar het is gewoon dat zolang ik op antwoord wacht dat ik constant een 'achtergrond-nervositeit' voel, die aanwezig is in de ochtend als ik wakker word tot aan het moment dat ik in slaap val.

Maar dat is nu achterwege. Ik wil in ieder geval iedereen echt bedanken voor de hulp, soms is het intens klote om je zo te voelen en als het thuis niet serieus genomen wordt is zo'n forum erg behulpzaam! Thanks! _O_
-Don Draper
  maandag 4 november 2019 @ 11:25:41 #80
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189778118
Heel fijn!! *O*
pi_189779382
quote:
4s.gif Op maandag 4 november 2019 09:32 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Nope, inderdaad! Gelukkig maar. Ben wel echt opgelucht. Was niet eens in paniek constant ofzo maar het is gewoon dat zolang ik op antwoord wacht dat ik constant een 'achtergrond-nervositeit' voel, die aanwezig is in de ochtend als ik wakker word tot aan het moment dat ik in slaap val.

Maar dat is nu achterwege. Ik wil in ieder geval iedereen echt bedanken voor de hulp, soms is het intens klote om je zo te voelen en als het thuis niet serieus genomen wordt is zo'n forum erg behulpzaam! Thanks! _O_
Ik kan me wel voorstellen dat je een paar rottige dagen hebt gehad. Als zoiets eenmaal in je hoofd zit is het lastig het eruit te krijgen. Gelukkig heb je nu goed nieuws en kan je het achter je laten. :) *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_189779416
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:25 schreef Zilverberk het volgende:
Heel fijn!! *O*
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2019 12:54 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat je een paar rottige dagen hebt gehad. Als zoiets eenmaal in je hoofd zit is het lastig het eruit te krijgen. Gelukkig heb je nu goed nieuws en kan je het achter je laten. :) *O*
Thanks!! :s)

Ik belde dus met die assistente voor het resultaat en ze zei "Oh en de huisarts heeft hier nog een opmerking opgeschreven dat je nu eindelijk moet relaxen" :') _O-
-Don Draper
pi_189779441
quote:
4s.gif Op maandag 4 november 2019 12:56 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

[..]

Thanks!! :s)

Ik belde dus met die assistente voor het resultaat en ze zei "Oh en de huisarts heeft hier nog een opmerking opgeschreven dat je nu eindelijk moet relaxen" :') _O-
Haha, lol! Ze kent je dus blijkbaar goed nu! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_189782406
Gelukkig is alles in orde! :D
pi_189783714
:D

En fijn! Kun je toch weer vrijer ademen! (Figuurlijk dan)
pi_190445850
Mensen, ben ik weer! Hij zit er nog steeds, maar is niet groter geworden.

Ik heb me net weer ingelezen, en blijkbaar zit hij precies bij de speekselklier, en als ik op speekselkliertumors zoek dan zie ik dat de helft in dat gebied qua kans kwaadaardig kan zijn. Het lijkt me dat ik inderdaad zo een tumor heb maar dan goedaardig, maar ik ga binnenkort op vakantie dus ik wil meer duidelijkheid. Ook lees ik dat je niet uit een bloedtest kan zien of een speekselkliertumor wel of niet aanwezig is (bij lymphomas dus wel, en ik dacht dat dat de enige mogelijkheid was en dacht er daarom niet meer over na).

Dus deze maandag ga ik weer naar de dokter, en hopelijk krijg ik dan uiteindelijk die duidelijkheid en wordt het ding getest en uiteindelijk hopelijk verwijderd.

De angst zit er echt weer goed in.

[ Bericht 2% gewijzigd door SherlockHolmes op 14-12-2019 23:10:17 ]
-Don Draper
  Moderator zondag 15 december 2019 @ 10:58:23 #87
155227 crew  Guppy
dus
pi_190451571
Ga nou niet zitten Googlen in het weekend
pi_190451717
Op mijn werk zie ik vaak dat ze goedaardig zijn en eigenlijk altijd zonder complicaties na een operatie kunnen worden weggehaald.
pi_190454904
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 december 2019 22:48 schreef SherlockHolmes het volgende:

Het lijkt me dat ik inderdaad zo een tumor heb maar dan goedaardig,

Dat heb je nu zelf gediagnosticeerd?
pi_190456938
Ik volg dit even.
Zelf heb ik op precies dezelfde plaats al >3 maanden zo'n harde bult zitten en er wordt 27 december een echo van gemaakt.
Ja, ik ben er eerder mee naar de huisarts geweest, zo'n 1,5 maand geleden en toen was afgesproken om het even af te wachten maar wel wekelijks op controle komen of antibiotica nemen.
Ik heb gekozen voor afwachten want ik slik al meer dan voldoende pillen.
En inderdaad, het is vrijwel altijd een teken dat je lichaam iets aan het bestrijden is maar in die >3 maanden ben ik niet ziek geweest of wat dan ook, dus geen idee wat er dan bestreden moet worden.
Dit kan enige tijd duren en dus ook wat langer een verdikking dus ik zoek/zocht er nog steeds niet veel achter.
Maar we waren het er over eens dat het nu wel érg lang duurt dus nu alsnog een echo laten maken de 27e.

Succes TS! Laat maar weten hoe het verder gaat. :)
pi_190458266
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 15:45 schreef vannelle het volgende:
Ik volg dit even.
Zelf heb ik op precies dezelfde plaats al >3 maanden zo'n harde bult zitten en er wordt 27 december een echo van gemaakt.
Ja, ik ben er eerder mee naar de huisarts geweest, zo'n 1,5 maand geleden en toen was afgesproken om het even af te wachten maar wel wekelijks op controle komen of antibiotica nemen.
Ik heb gekozen voor afwachten want ik slik al meer dan voldoende pillen.
En inderdaad, het is vrijwel altijd een teken dat je lichaam iets aan het bestrijden is maar in die >3 maanden ben ik niet ziek geweest of wat dan ook, dus geen idee wat er dan bestreden moet worden.
Dit kan enige tijd duren en dus ook wat langer een verdikking dus ik zoek/zocht er nog steeds niet veel achter.
Maar we waren het er over eens dat het nu wel érg lang duurt dus nu alsnog een echo laten maken de 27e.

Succes TS! Laat maar weten hoe het verder gaat. :)
Thanks!!! Wat zeiden ze precies, qua wat het zou kunnen zijn?? Heb je ook verder geen symptomen?
-Don Draper
pi_190475016
quote:
4s.gif Op zondag 15 december 2019 16:38 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Thanks!!! Wat zeiden ze precies, qua wat het zou kunnen zijn?? Heb je ook verder geen symptomen?
Het woord speekselklier is ook gevallen dus ook daar zal wel naar gekeken worden, in de oproepbrief voor de echo staat alleen dat het om een onderzoek van de hals/keel gaat.
Ik neem aan dat verdere details daar wel bekend zijn want ik heb de huisarts gevraagd om ook de rechterkant te laten onderzoeken. Daar heb ik soms ook last van als in gezwollen en pijnlijk bij manipulatie. Daarom denk ik dus dat de vraagstelling aan de radioloog wat uitgebreider is. ;)
Rechts kan alleen onderzocht worden als het dan ook gezwollen is dus voorlopig ga ik er van uit dat alleen links gekeken gaat worden.

Wat het zou kúnnen zijn is niks over gezegd, lijkt me ook té lastig als er nog geen onderzoek gedaan is.
Verdere symptomen zijn er niet veel. Vorige onderzoek had ik een rode keel en vroeg ze me of dat ook pijnlijk was. Nee dus.
Ook heb ik soms met slikken een raar gevoel, net alsof mijn adamsappel ergens langs moet, alsof hij lichtelijk wordt tegengehouden als je snapt wat ik bedoel.

Ik heb zelf wel een vermoeden trouwens: Ik ben nu 51 en heb mijn amandelen nog steeds, grote kans dat het daar mee te maken heeft. Eerlijk gezegd weet ik niet of de huisarts dat ook weet, dacht er later pas aan maar toen was de echo al gepland. Die wacht ik dus gewoon af en dan hoor ik het wel. Of niet. :)

En dat is tevens mijn tip aan jou, ook al genoemd door anderen:
Maak je niet te druk, niet te veel op internet zoeken en lezen om het vervolgens op jezelf te betrekken.
Dat heeft helemaal geen nut, juist omdat er nog lang niet zeker is wat er bij jou aan de hand is.
Wacht de feiten af, waarom zou je je druk maken om iets wat er misschien helemaal niet aan de hand is?
Op die manier bezorg je jezelf een onnodige rottijd. Als er wél iets aan de hand is hoor je het snel genoeg en dan kun je je altijd nog zorgen gaan maken. Of niet als er niks ernstigs aan de hand is. ;)

Eerst de feiten maar eens afwachten, druk maken om voorgevoelens/giswerk is gewoon níet slim om het maar eens voorzichtig te zeggen. :)

Al bij de huisarts geweest waar je vandaag heen zou gaan?
pi_190475043
Sjonge... Ik heb meerdere van dit soort "harde balletjes die ik kan verplaatsen". Ooit mee naar de huisarts geweest en nadat die me verzekerd heeft dat het niks is, ook niet meer druk om gemaakt. Gek genoeg leef ik nog steeds (10 jaar na dat huisartsbezoek).
  maandag 16 december 2019 @ 13:13:22 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190475093
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:10 schreef mirannie het volgende:
Sjonge... Ik heb meerdere van dit soort "harde balletjes die ik kan verplaatsen". Ooit mee naar de huisarts geweest en nadat die me verzekerd heeft dat het niks is, ook niet meer druk om gemaakt. Gek genoeg leef ik nog steeds (10 jaar na dat huisartsbezoek).
Dus omdat het bij jou niks is, is het bij anderen vast ook onschuldig.

Hmm.
The love you take is equal to the love you make.
pi_190475126
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:10 schreef mirannie het volgende:
Maar TS heeft nu bij zichzelf mbv google een tumor gediagnosticeerd, dat moet je wel serieus nemen hoor :'(
Ik heb die dingen ook al meer dan mijn halve leven, niks aan de hand, gewoon een teken dat mijn afweersysteem werkt
pi_190475160
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 13:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus omdat het bij jou niks is, is het bij anderen vast ook onschuldig.

Hmm.
De arts heeft er al naar gekeken, zelfs nog extra een bloed onderzoek laten doen en dan een paar maanden later besluit hij zelf dat ie toch een tumor heeft... Dus nee, heeft niks met mij te maken, maar met iemand die denkt dat je van alles dood gaat, ook al zegt de arts (die er heel wat jaren voor geleerd heeft) dat het niet zo is.
pi_190475164
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 13:14 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Maar TS heeft nu bij zichzelf mbv google een tumor gediagnosticeerd, dat moet je wel serieus nemen hoor :'(
Ik heb die dingen ook al meer dan mijn halve leven, niks aan de hand, gewoon een teken dat mijn afweersysteem werkt
Dit dus
  maandag 16 december 2019 @ 13:21:10 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190475256
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:16 schreef mirannie het volgende:

[..]

De arts heeft er al naar gekeken, zelfs nog extra een bloed onderzoek laten doen en dan een paar maanden later besluit hij zelf dat ie toch een tumor heeft... Dus nee, heeft niks met mij te maken, maar met iemand die denkt dat je van alles dood gaat, ook al zegt de arts (die er heel wat jaren voor geleerd heeft) dat het niet zo is.
Ik snap TS wel. En als vannelle dan ook nog komt vertellen over een onderzoek naar soortgelijke symptomen waarbij een bloedonderzoek dus geen absolute uitsluitsel geeft dat het onschuldig is...
pi_190475335
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 13:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap TS wel. En als vannelle dan ook nog komt vertellen over een onderzoek naar soortgelijke symptomen waarbij een bloedonderzoek dus geen absolute uitsluitsel geeft dat het onschuldig is...
Maar voor dat verhaal van vannelle had TS zichzelf al een tumor aangepraat. Het lijkt mij zinnig dat TS ook voor wat psychische hulp bij de huisarts aanklopt
  maandag 16 december 2019 @ 13:26:30 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190475386
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 13:24 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Maar voor dat verhaal van vannelle had TS zichzelf al een tumor aangepraat. Het lijkt mij zinnig dat TS ook voor wat psychische hulp bij de huisarts aanklopt
Oh zeker.

Maar er staat me ook wel iets van bij dat deze TS hypochondrisch is. Helaas wil dat niet altijd zeggen dat alles wat hij vreest ook echt ingebeeld is. ;(
pi_190475932
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 13:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En ik schreef als afsluiter ook dat TS zich niet druk moet maken vóór er feiten op tafel liggen. ;)
Bloedonderzoek heb ik het niet over gehad, TS wel.
  maandag 16 december 2019 @ 13:52:29 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190475970
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:51 schreef vannelle het volgende:

[..]

En ik schreef als afsluiter ook dat TS zich niet druk moet maken vóór er feiten op tafel liggen. ;)
Bloedonderzoek heb ik het niet over gehad, TS wel.
Ja, dat klopt.
pi_190476269
@iedereen hierboven:

Ja, jullie hebben gelijk, waarschijnlijk is het ook niets en ja ik ben een hypochonder, van mijn lieve moeder overgenomen waarschijnlijk. Alleen ja, ik zit mezelf geen symptomen aan te praten want die zijn er gewoon niet, het is gewoon dat het ding er CONSTANT zit, en dat als het iets niet-goeds is dat ik het alleen maar erger/gevaarlijker laat worden. Maar, ik moet wel zeggen in een maand tijd is het niet groter of erger geworden. Gewoon precies hetzelfde, terwijl de verkoudheid al lang voorbij is en de andere klieren gewoon weer back to normal zijn.

Morgen huisarts!

[ Bericht 2% gewijzigd door SherlockHolmes op 16-12-2019 14:16:49 ]
-Don Draper
pi_190477807
Wat is er eigenlijk getest bij dat bloedonderzoek?
pi_190477819
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:31 schreef paulowna het volgende:
Wat is er eigenlijk getest bij dat bloedonderzoek?
Witte bloedcellen, bloedstructuur (volgens mij) en of er infecties of andere dingen aanwezig zijn die de reden kunnen zijn voor het ding.
-Don Draper
pi_190477940
Kun je je dan niet beter psychisch laten behandelen aangezien je zelf al aangeeft een hypochonder te zijn? Heb je op de langere termijn ook nog wat aan.
pi_190478188
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 15:42 schreef mirannie het volgende:
Kun je je dan niet beter psychisch laten behandelen aangezien je zelf al aangeeft een hypochonder te zijn? Heb je op de langere termijn ook nog wat aan.
Ben ik met je eens. Het is ook niet 24/7, alleen zodra ik gewoon iets afwijkends aan mijn lichaam heb dan kan ik alleen nog maar daar aan denken. Nu ook gewoon even een stressvolle periode, dus ik ga morgen naar de huisarts voor een antwoord en hopelijk een afspraak voor een echo, en als dit afgelopen is dan is dat mooi. Alleen ik ga gewoon over een week op een van de mooiste vakanties van mijn leven hopelijk dus wil gewoon zo kalm mogelijk zijn.
-Don Draper
  maandag 16 december 2019 @ 16:11:23 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190478310
quote:
4s.gif Op maandag 16 december 2019 16:02 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ben ik met je eens. Het is ook niet 24/7, alleen zodra ik gewoon iets afwijkends aan mijn lichaam heb dan kan ik alleen nog maar daar aan denken. Nu ook gewoon even een stressvolle periode, dus ik ga morgen naar de huisarts voor een antwoord en hopelijk een afspraak voor een echo, en als dit afgelopen is dan is dat mooi. Alleen ik ga gewoon over een week op een van de mooiste vakanties van mijn leven hopelijk dus wil gewoon zo kalm mogelijk zijn.
Een vorige keer was je bang voor een trombosebeen, ook vlak voor je vakantie. Ik zie een patroon.
pi_190478323
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 16:11 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een vorige keer was je bang voor een trombosebeen, ook vlak voor je vakantie. Ik zie een patroon.
Was alweer een tijdje geleden :P Maar klopt.
-Don Draper
pi_190478327
quote:
4s.gif Op maandag 16 december 2019 16:02 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Alleen is het dus in jouw hoofd pas afgelopen als het weg is. En de kans bestaat dat dit er altijd blijft zitten. Daarom zeg ik: beter een psycholoog raadplegen hoe je hiermee om kan/moet gaan.
pi_190492027
Oké net naar de huisarts geweest, zit er nog steeds inderdaad, ze voelde twee klieren die gewoon wat groter zijn. Ze zei dat ze niet echt groot zijn want ze moest nog steeds diep en goed voelen voordat ze ze uberhaupt kon vinden, maar dat ze idd vergroot zijn. Daarop vroeg ze naar symptomen waarop ik dus antwoordde dat die er niet zijn. Ze zei dat ze gewoon permanent vergroot kunnen zijn en dat dit bij mensen wel vaker gebeurt na een bepaalde infectie (die ik dus in mijn mond heb gehad een jaar of anderhalf geleden).

Al met al, ze zei dat de klein dat het iets is extreem klein is en dat ik me geen zorgen moet maken, maar dat we voor de zekerheid een echo gaan laten doen in 't ziekenhuis.
-Don Draper
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:40:09 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190492101
OK. Beetje gerustgesteld?

En wanneer kan je terecht voor die echo?
pi_190492220
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:40 schreef Lienekien het volgende:
OK. Beetje gerustgesteld?

En wanneer kan je terecht voor die echo?
Ja, zeker!

Komende vrijdag al, dag voor de vakantie. Bizar hoe snel alles geregeld wordt, en zoveel digitaal. Ideaal zeg, moet er nog even bij stilstaan. _O_
-Don Draper
  dinsdag 17 december 2019 @ 10:53:12 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190492250
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:50 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ja, zeker!

Komende vrijdag al, dag voor de vakantie. Bizar hoe snel alles geregeld wordt, en zoveel digitaal. Ideaal zeg, moet er nog even bij stilstaan. _O_
Mooi.

Hou ons op de hoogte.
pi_190497432
quote:
4s.gif Op dinsdag 17 december 2019 10:50 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ja, zeker!

Oh, da's lekker snel! ^O^
Krijg je ook dezelfde dag de uitslag van de echo?
pi_190497517
Heb de rest niet bijgelezen, maar elke keer als ik ziekig ben en dus weer fijn een koortslip krijg, krijg ik daar elke keer weer een dikke knobbel in mn kaak bij :')
Zodra ik weer opgeknapt ben taaien de koortslip en de knobbel weer af ^O^
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_190500236
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 16:09 schreef vannelle het volgende:

[..]

Oh, da's lekker snel! ^O^
Krijg je ook dezelfde dag de uitslag van de echo?
Geen idee!
-Don Draper
  dinsdag 17 december 2019 @ 18:56:26 #118
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_190500449
Ik kan alleen TS adviseren niet te gaan googlen op je symptomen en gewoon op je HA bezoekje wachten. Je maakt jezelf helemaal gek als je gaat zoeken. ;)
pi_190502887
Heb op exact dezelfde plek al denk zon 15 jaar een bultje. Denk ter grote van doperwt (misschien iets kleiner). Ooit voor langsgaan bij huisarts die zei dat t niets was. Is ook niet groter geworden.
Eerst denken, dan typen
pi_190555627
Nou kom net van het ziekenhuis vandaan. Ze heeft een uitgebreide echo gemaakt, ze zei dat ik inderdaad vergrote klieren heb aan de linkerkant maar dat het wel binnen de norm is, en dat er dus niets aan de hand is.

Hoera! Nu nog even wachten op het belletje van de huisarts die er nog naar gaat kijken en dan is het allemaal afgrond.

Dit was ook echt het enige waarvan ik dacht dat er iets mis met me was, dus nu weet ik dat ik het dus toch nog een paar jaar vol kan gaan houden *O* *O* *O*
-Don Draper
pi_190555653
Dus: niet te snel zijn met het zelf vaststellen van een tumor!

:)
pi_190555693

[ Bericht 100% gewijzigd door Discombobulate op 20-12-2019 13:57:36 ]
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_190555905
quote:
4s.gif Op vrijdag 20 december 2019 13:52 schreef SherlockHolmes het volgende:
Dit was ook echt het enige waarvan ik dacht dat er iets mis met me was, dus nu weet ik dat ik het dus toch nog een paar jaar vol kan gaan houden
En anders maar niet. :D Dood ga je toch, ooit.
Eens kijken
pi_190557581
quote:
Dit was ook echt het enige waarvan ik dacht dat er iets mis met me was, dus nu weet ik dat ik het dus toch nog een paar jaar vol kan gaan houden *O* *O* *O*
Tot je weer wat anders gevonden hebt waar je weet ik hoeveel artsen en specialisten mee bezig gaat houden... #zucht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')