abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189697524
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Inderdaad niet al te veel zorgen maken. Zelfs als het om een tumor zou gaan is het percentage van de tumoren in dat gebied dat kwaadaardig is zeer laag. Ik heb me ook ZO veel zorgen gemaakt en achteraf was het hele gedoe eerder mentaal een super belasting dan dat ik er lichamelijk überhaupt last van heb gehad. En ik ging ook de hele tijd van het ergste uit en heb mezelf helemaal gek lopen maken, terwijl dat natuurlijk ook helemaal niets oplevert...
Dit inderdaad. Goed dat je er wat mee gaat doen
pi_189701289
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:17 schreef Guppy het volgende:
Ik heb exact hetzelfde gehad als jij omschrijft. Harde klier, niet erg vergroot, wel beweeglijk. Voelde me verder prima, niks aan het handje. Toch zsm naar de huisarts gegaan.

Bleek achter m’n oor een flinke puist de mogelijke oorzaak te zijn :@ en inderdaad. Puist over, klier ook weer normaal :) onschuldig, dus ik voelde me al helemaal ongemakkelijk. Maar de huisarts verzekerde dat je met dit soort dingen altijd even moet komen!

Dus, even laten checken ^O^
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 07:29 schreef Brybry het volgende:
Een vriendin van mij heeft exact hetzelfde gehad en dit bleek een goedaardig gezwel, deze is weggesneden en ze moet nu elke 3 maanden op controle :)
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 13:00 schreef Meridiaan het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Goed dat je er wat mee gaat doen
Thanks voor de reacties. Merk nu dat ik een paar keer per dag nies en soms m'n neus vol zit. Een sporadische verkoudheid dus, misschien is ie daarom gezwollen. Maargoed, nog steeds de hardheid zit me dwars, dus vrijdag huisarts.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_189702951
Oef ik voel nu een tweede erachter, Jezus wat ben ik nerveus.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_189702980
Jongens ik heb een paniekaanval :'( :'(
-Don Draper
pi_189704017
quote:
4s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:01 schreef SherlockHolmes het volgende:
Gast. Ga gewoon morgen naar de huisarts. Hypochondrisch gedoe.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 20:20:30 #56
155227 crew  Guppy
dus
pi_189704501
quote:
4s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:01 schreef SherlockHolmes het volgende:
Bel morgen gewoon meteen even met de huisarts en leg uit wat je voelt (zowel aan je klieren als aan je hoofd). Het is vast je beginnende verkoudheid, maar misschien kun je iets eerder komen om dit te laten bekijken.

Komt wel goed :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_189704647
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Gast. Ga gewoon morgen naar de huisarts. Hypochondrisch gedoe.
Ja het is echt klote. Ik ga morgen inderdaad.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:20 schreef Guppy het volgende:

[..]

Bel morgen gewoon meteen even met de huisarts en leg uit wat je voelt (zowel aan je klieren als aan je hoofd). Het is vast je beginnende verkoudheid, maar misschien kun je iets eerder komen om dit te laten bekijken.

Komt wel goed :*
Yes, ga ik doen. Man wat klote altijd, voel me dan meteen als in een tornado van gedachtes die erin schieten. Thanks ;(
-Don Draper
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 20:38:19 #58
155227 crew  Guppy
dus
pi_189704813
quote:
4s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:27 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ja het is echt klote. Ik ga morgen inderdaad.
[..]

Yes, ga ik doen. Man wat klote altijd, voel me dan meteen als in een tornado van gedachtes die erin schieten. Thanks ;(
Ik snap je hoor. Ik typ het nu heel erg cool, maar ik heb toen ook om 08:00 uur sharp bij de huisarts aan de telefoon gehangen met "ik heb opeens een bult in m'n nek ontdekt :'( ".

Maar probeer het te relativeren voor jezelf. Je hebt een opkomende verkoudheid, dus 10 tegen 1 dat het daaraan ligt. Je lymfeklieren zijn waarschijnlijk gewoon hard bezig om deze ongemakken aan te vallen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_189704816
Opgezette lymfen zijn vrij normaal hè, bij bijvoorbeeld ontstekingsreacties. Natuurlijk is het goed om er even naar te laten kijken,

Maar de kans dat je 'opeens' 2 tumoren in je kaak hebt, waarbij de tweede nu ook plots verschenen is, veel kleiner dan dat je afweersysteem gewoon even volle bak aan het werk is.
pi_189704866
Ik heb ze ook regelmatig zonder dat ik ziek ben. Ook als ik ontstoken tandvlees heb ofzo, of gewoon zonder dat er iets aan de hand is. Vorig jaar had ik er eentje in de hals, beetje amandelvormig, maar de huisarts was nog niet onder de indruk en hij is uiteindelijk ook weggegaan. Tegenwoordig kijk ik het altijd een week of twee aan voor ik naar de huisarts ga.

Groetjes, een hypochonder.
Tap tap tap
pi_189704907
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:38 schreef Guppy het volgende:

[..]

Ik snap je hoor. Ik typ het nu heel erg cool, maar ik heb toen ook om 08:00 uur sharp bij de huisarts aan de telefoon gehangen met "ik heb opeens een bult in m'n nek ontdekt :'( ".

Maar probeer het te relativeren voor jezelf. Je hebt een opkomende verkoudheid, dus 10 tegen 1 dat het daaraan ligt. Je lymfeklieren zijn waarschijnlijk gewoon hard bezig om deze ongemakken aan te vallen.
Nou die verkoudheid valt wel mee! ik nies gewoon twee keer per dag ongeveer en dat was het haha, en het wordt ook niet erger die verkoudheid. Als die klier nou niet zo hard was dan zou ik me er niet zo veel druk om maken... Maargoed we zullen 't morgenochtend zien.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:38 schreef Candaasje het volgende:
Opgezette lymfen zijn vrij normaal hè, bij bijvoorbeeld ontstekingsreacties. Natuurlijk is het goed om er even naar te laten kijken,

Maar de kans dat je 'opeens' 2 tumoren in je kaak hebt, waarbij de tweede nu ook plots verschenen is, veel kleiner dan dat je afweersysteem gewoon even volle bak aan het werk is.
True, maar blijf gewoon telkens dat enge gevoel hebben, en als je dan die pagina met Possible Causes langsgaat dan voel ik ook gewoon mijn hard in m'n sloffen zinken. Pfff
-Don Draper
pi_189704932
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:41 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb ze ook regelmatig zonder dat ik ziek ben. Ook als ik ontstoken tandvlees heb ofzo, of gewoon zonder dat er iets aan de hand is. Vorig jaar had ik er eentje in de hals, beetje amandelvormig, maar de huisarts was nog niet onder de indruk en hij is uiteindelijk ook weggegaan. Tegenwoordig kijk ik het altijd een week of twee aan voor ik naar de huisarts ga.

Groetjes, een hypochonder.
Ha, een mede hypochonder. Waren ze bij jou ook soms wat harder? Dat is m'n grootste punt namelijk, zo heel groot zijn ze niet namelijk, maar eentje is gewoon echt hard, en hij voelt rond maar kan ook ovaalvormig zijn.
-Don Draper
pi_189704981
quote:
4s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:43 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Nou die verkoudheid valt wel mee! ik nies gewoon twee keer per dag ongeveer en dat was het haha, en het wordt ook niet erger die verkoudheid. Als die klier nou niet zo hard was dan zou ik me er niet zo veel druk om maken... Maargoed we zullen 't morgenochtend zien.
[..]

True, maar blijf gewoon telkens dat enge gevoel hebben, en als je dan die pagina met Possible Causes langsgaat dan voel ik ook gewoon mijn hard in m'n sloffen zinken. Pfff
Laat Google even voor wat het is :* Mensen hebben de neiging voornamelijk de negatieve en sensationele verhalen te plaatsen. De minder spannende verhalen hoor je vaker niet dan wel.

En ik begrijp dat je onrustig wordt van de onzekerheid hoor, maar laat je niet gek maken.
De ll. mandibularis is een van de lymfen die in elk geval bij veel grote en kleine dieren gebruikt wordt om te zien of er in dat gebied iets aan de hand is qua ontstekingen. Dus het is echt vrij gangbaar dat die opzetten en wat harder worden.
pi_189705009
quote:
4s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:43 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ha, een mede hypochonder. Waren ze bij jou ook soms wat harder? Dat is m'n grootste punt namelijk, zo heel groot zijn ze niet namelijk, maar eentje is gewoon echt hard, en hij voelt rond maar kan ook ovaalvormig zijn.
Ze zijn dan wel stevig, het zijn geen zachte vetkussentjes ofzo.

De pest van hypochonderen is dat je er enorm op gaat letten. Ik wacht dus meestal twee weken en dan heb ik vaak weer ergens anders last van waar ik obsessief over ga zitten zijn. Ik liep die klieren onder m'n kaak laatst ook weer te bepotelen, maar toen kreeg ik last van een spier die van m'n borst naar m'n oksel en rug en schouderblad liep, dus was ik al met m'n uitvaart bezig. Als ik nu naar die klieren in m'n kaak zoek, kan ik ze amper vinden.
En die spier doet ook weer normaal. Waarschijnlijk een verkeerde houding achter m'n bureau.
Tap tap tap
pi_189705079
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:46 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Laat Google even voor wat het is :* Mensen hebben de neiging voornamelijk de negatieve en sensationele verhalen te plaatsen. De minder spannende verhalen hoor je vaker niet dan wel.

En ik begrijp dat je onrustig wordt van de onzekerheid hoor, maar laat je niet gek maken.
De gl. mandibularis is een van de lymfen die in elk geval bij veel grote en kleine dieren gebruikt wordt om te zien of er in dat gebied iets aan de hand is qua ontstekingen. Dus het is echt vrij gangbaar dat die opzetten en wat harder worden.
Goed te weten, thanks! Dat zijn dus die klieren bij de kaak daar. Ja, ik als ook dat bij serieuze afwijkingen maar niet altijd dat het vaak bij de onderkant van de keel of in 't midden zit.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze zijn dan wel stevig, het zijn geen zachte vetkussentjes ofzo.

De pest van hypochonderen is dat je er enorm op gaat letten. Ik wacht dus meestal twee weken en dan heb ik vaak weer ergens anders last van waar ik obsessief over ga zitten zijn. Ik liep die klieren onder m'n kaak laatst ook weer te bepotelen, maar toen kreeg ik last van een spier die van m'n borst naar m'n oksel en rug en schouderblad liep, dus was ik al met m'n uitvaart bezig. Als ik nu naar die klieren in m'n kaak zoek, kan ik ze amper vinden.
En die spier doet ook weer normaal. Waarschijnlijk een verkeerde houding achter m'n bureau.
Haha, herkenbaar. Had zelf ook zo iets met m'n maag. Had er last van door nervositeit over m'n studie etc en doordat ik er last van had begon ik erop te letten, zelf diagnose en hoppa ik heb nog enkele maanden over. Arts zei prikkelbare darm met een 90% kans dat ik die mezelf had gegeven door de stress. Nee, goed bezig man :') . Hopelijk krijg ik morgen te horen wat het waarschijnlijk is, en waar ik wel/niet op moet letten....
-Don Draper
pi_189705154
quote:
4s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:51 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Goed te weten, thanks! Dat zijn dus die klieren bij de kaak daar. Ja, ik als ook dat bij serieuze afwijkingen maar niet altijd dat het vaak bij de onderkant van de keel of in 't midden zit.
[..]

Haha, herkenbaar. Had zelf ook zo iets met m'n maag. Had er last van door nervositeit over m'n studie etc en doordat ik er last van had begon ik erop te letten, zelf diagnose en hoppa ik heb nog enkele maanden over. Arts zei prikkelbare darm met een 90% kans dat ik die mezelf had gegeven door de stress. Nee, goed bezig man :') . Hopelijk krijg ik morgen te horen wat het waarschijnlijk is, en waar ik wel/niet op moet letten....
Zover ik weet draineert de l mandibularis het gebied van de onderkaak. Het kan bijvoorbeeld duiden op gebitsproblemen in dat gebied, maar ook op bijvoorbeeld een keelontsteking. Om iets te noemen :)
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 21:00:15 #67
155227 crew  Guppy
dus
pi_189705224
Stop met googlen voor vandaag :D als je zorgt op kiespijn vind je ook altijd de meest enge kaaktumoren.
pi_189725461
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:00 schreef Guppy het volgende:
Stop met googlen voor vandaag :D als je zorgt op kiespijn vind je ook altijd de meest enge kaaktumoren.
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Zover ik weet draineert de l mandibularis het gebied van de onderkaak. Het kan bijvoorbeeld duiden op gebitsproblemen in dat gebied, maar ook op bijvoorbeeld een keelontsteking. Om iets te noemen :)
Net terug van de huisarts, ze was niet onder de indruk van dat ding maar zei wel dat er duidelijk iets zit, maar dat de kans dat het iets ergs is minimaal is (maar niet onmogelijk). Vandaar dat ze me verwees naar een bloedtest. Net gehad, na het weekend hoor ik hoe dat eruit ziet. Ze zei ook dat als hij er over 6 weken (dan ben ik naar eigen idee al vergaan :') ) nog zit, dan gaan ze een echo maken.
Ben nog niet meteen intens relaxed, maar ik ga er ook vanaf blijven nu, ik bel maandag, en dan daarna zien we het wel! Thanks in ieder geval voor de hulp.
-Don Draper
pi_189725519
quote:
4s.gif Op vrijdag 1 november 2019 08:54 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

[..]

Net terug van de huisarts, ze was niet onder de indruk van dat ding maar zei wel dat er duidelijk iets zit, maar dat de kans dat het iets ergs is minimaal is (maar niet onmogelijk). Vandaar dat ze me verwees naar een bloedtest. Net gehad, na het weekend hoor ik hoe dat eruit ziet. Ze zei ook dat als hij er over 6 weken (dan ben ik naar eigen idee al vergaan :') ) nog zit, dan gaan ze een echo maken.
Ben nog niet meteen intens relaxed, maar ik ga er ook vanaf blijven nu, ik bel maandag, en dan daarna zien we het wel! Thanks in ieder geval voor de hulp.
Vriend van mij had ook zoiets. Helaas is hij nu overleden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189726160
quote:

[..]

[..]

Fijn dat haar eerste indruk in elk geval best positief was! Ze kan je natuurlijk niet beloven dat het niks ernstigs is (dat is helaas altijd zo met geneeskunde) maar ik hoop dat het je toch iets gerust heeft gesteld. :)

De bloedtest zal mogelijk uitwijzen of je ergens een ontsteking hebt.

Niet teveel piekeren ( ;) makkelijker gezegd dan gedaan) de komende dagen :*
  vrijdag 1 november 2019 @ 10:00:38 #71
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189726275
En, al naar de huisarts geweest?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 1 november 2019 @ 10:11:56 #72
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189726406
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:00 schreef SEMTEX het volgende:
En, al naar de huisarts geweest?
Pssst, paar posts hierboven. :D
  vrijdag 1 november 2019 @ 10:20:01 #73
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189726494
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 10:11 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Pssst, paar posts hierboven. :D
Ik lees het. Spannend!
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 19:37:59 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_189734354
quote:

[..]

[..]

Goed zo. Maandag even bellen en verder gewoon even niet meer aan denken. En dan goede kans dat ie over 6 weken gewoon weg is. Exact hetzelfde advies als ik ook gekregen heb toen :Y
  vrijdag 1 november 2019 @ 22:08:03 #75
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_189737310
Mijne is permanent ietsjes vergroot (alleen links) sinds een ontsteking na het verwijderen van een verstandskies. Dat is al meer dan 5 jaar geleden. Soms ietsje groter als ik een virusje heb, maar gaat denk ik nooit meer weg.
pi_189737731
Ik heb er 1 die permanent verhard is iets verderop in mijn kaak (de submental, als je het plaatje van E-Dubbel bekijkt).
Hoop onderzoeken gehad, nooit iets gevonden. Het zit er nu zo'n 15 jaar.
pi_189776443
Bloedtest helemaal goed terug gekomen. Geen problemen. _O_ _O_ _O_
-Don Draper
  maandag 4 november 2019 @ 09:20:48 #78
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_189776518
Top! Geen zorgen nu meer he ;)
pi_189776635
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 09:20 schreef Black-Hole het volgende:
Top! Geen zorgen nu meer he ;)
Nope, inderdaad! Gelukkig maar. Ben wel echt opgelucht. Was niet eens in paniek constant ofzo maar het is gewoon dat zolang ik op antwoord wacht dat ik constant een 'achtergrond-nervositeit' voel, die aanwezig is in de ochtend als ik wakker word tot aan het moment dat ik in slaap val.

Maar dat is nu achterwege. Ik wil in ieder geval iedereen echt bedanken voor de hulp, soms is het intens klote om je zo te voelen en als het thuis niet serieus genomen wordt is zo'n forum erg behulpzaam! Thanks! _O_
-Don Draper
  maandag 4 november 2019 @ 11:25:41 #80
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189778118
Heel fijn!! *O*
pi_189779382
quote:
4s.gif Op maandag 4 november 2019 09:32 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Nope, inderdaad! Gelukkig maar. Ben wel echt opgelucht. Was niet eens in paniek constant ofzo maar het is gewoon dat zolang ik op antwoord wacht dat ik constant een 'achtergrond-nervositeit' voel, die aanwezig is in de ochtend als ik wakker word tot aan het moment dat ik in slaap val.

Maar dat is nu achterwege. Ik wil in ieder geval iedereen echt bedanken voor de hulp, soms is het intens klote om je zo te voelen en als het thuis niet serieus genomen wordt is zo'n forum erg behulpzaam! Thanks! _O_
Ik kan me wel voorstellen dat je een paar rottige dagen hebt gehad. Als zoiets eenmaal in je hoofd zit is het lastig het eruit te krijgen. Gelukkig heb je nu goed nieuws en kan je het achter je laten. :) *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_189779416
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2019 11:25 schreef Zilverberk het volgende:
Heel fijn!! *O*
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2019 12:54 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat je een paar rottige dagen hebt gehad. Als zoiets eenmaal in je hoofd zit is het lastig het eruit te krijgen. Gelukkig heb je nu goed nieuws en kan je het achter je laten. :) *O*
Thanks!! :s)

Ik belde dus met die assistente voor het resultaat en ze zei "Oh en de huisarts heeft hier nog een opmerking opgeschreven dat je nu eindelijk moet relaxen" :') _O-
-Don Draper
pi_189779441
quote:
4s.gif Op maandag 4 november 2019 12:56 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

[..]

Thanks!! :s)

Ik belde dus met die assistente voor het resultaat en ze zei "Oh en de huisarts heeft hier nog een opmerking opgeschreven dat je nu eindelijk moet relaxen" :') _O-
Haha, lol! Ze kent je dus blijkbaar goed nu! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_189782406
Gelukkig is alles in orde! :D
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_189783714
:D

En fijn! Kun je toch weer vrijer ademen! (Figuurlijk dan)
pi_190445850
Mensen, ben ik weer! Hij zit er nog steeds, maar is niet groter geworden.

Ik heb me net weer ingelezen, en blijkbaar zit hij precies bij de speekselklier, en als ik op speekselkliertumors zoek dan zie ik dat de helft in dat gebied qua kans kwaadaardig kan zijn. Het lijkt me dat ik inderdaad zo een tumor heb maar dan goedaardig, maar ik ga binnenkort op vakantie dus ik wil meer duidelijkheid. Ook lees ik dat je niet uit een bloedtest kan zien of een speekselkliertumor wel of niet aanwezig is (bij lymphomas dus wel, en ik dacht dat dat de enige mogelijkheid was en dacht er daarom niet meer over na).

Dus deze maandag ga ik weer naar de dokter, en hopelijk krijg ik dan uiteindelijk die duidelijkheid en wordt het ding getest en uiteindelijk hopelijk verwijderd.

De angst zit er echt weer goed in.

[ Bericht 2% gewijzigd door SherlockHolmes op 14-12-2019 23:10:17 ]
-Don Draper
  Moderator zondag 15 december 2019 @ 10:58:23 #87
155227 crew  Guppy
dus
pi_190451571
Ga nou niet zitten Googlen in het weekend
pi_190451717
Op mijn werk zie ik vaak dat ze goedaardig zijn en eigenlijk altijd zonder complicaties na een operatie kunnen worden weggehaald.
pi_190454904
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 december 2019 22:48 schreef SherlockHolmes het volgende:

Het lijkt me dat ik inderdaad zo een tumor heb maar dan goedaardig,

Dat heb je nu zelf gediagnosticeerd?
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_190456938
Ik volg dit even.
Zelf heb ik op precies dezelfde plaats al >3 maanden zo'n harde bult zitten en er wordt 27 december een echo van gemaakt.
Ja, ik ben er eerder mee naar de huisarts geweest, zo'n 1,5 maand geleden en toen was afgesproken om het even af te wachten maar wel wekelijks op controle komen of antibiotica nemen.
Ik heb gekozen voor afwachten want ik slik al meer dan voldoende pillen.
En inderdaad, het is vrijwel altijd een teken dat je lichaam iets aan het bestrijden is maar in die >3 maanden ben ik niet ziek geweest of wat dan ook, dus geen idee wat er dan bestreden moet worden.
Dit kan enige tijd duren en dus ook wat langer een verdikking dus ik zoek/zocht er nog steeds niet veel achter.
Maar we waren het er over eens dat het nu wel érg lang duurt dus nu alsnog een echo laten maken de 27e.

Succes TS! Laat maar weten hoe het verder gaat. :)
pi_190458266
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 15:45 schreef vannelle het volgende:
Ik volg dit even.
Zelf heb ik op precies dezelfde plaats al >3 maanden zo'n harde bult zitten en er wordt 27 december een echo van gemaakt.
Ja, ik ben er eerder mee naar de huisarts geweest, zo'n 1,5 maand geleden en toen was afgesproken om het even af te wachten maar wel wekelijks op controle komen of antibiotica nemen.
Ik heb gekozen voor afwachten want ik slik al meer dan voldoende pillen.
En inderdaad, het is vrijwel altijd een teken dat je lichaam iets aan het bestrijden is maar in die >3 maanden ben ik niet ziek geweest of wat dan ook, dus geen idee wat er dan bestreden moet worden.
Dit kan enige tijd duren en dus ook wat langer een verdikking dus ik zoek/zocht er nog steeds niet veel achter.
Maar we waren het er over eens dat het nu wel érg lang duurt dus nu alsnog een echo laten maken de 27e.

Succes TS! Laat maar weten hoe het verder gaat. :)
Thanks!!! Wat zeiden ze precies, qua wat het zou kunnen zijn?? Heb je ook verder geen symptomen?
-Don Draper
pi_190475016
quote:
4s.gif Op zondag 15 december 2019 16:38 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Thanks!!! Wat zeiden ze precies, qua wat het zou kunnen zijn?? Heb je ook verder geen symptomen?
Het woord speekselklier is ook gevallen dus ook daar zal wel naar gekeken worden, in de oproepbrief voor de echo staat alleen dat het om een onderzoek van de hals/keel gaat.
Ik neem aan dat verdere details daar wel bekend zijn want ik heb de huisarts gevraagd om ook de rechterkant te laten onderzoeken. Daar heb ik soms ook last van als in gezwollen en pijnlijk bij manipulatie. Daarom denk ik dus dat de vraagstelling aan de radioloog wat uitgebreider is. ;)
Rechts kan alleen onderzocht worden als het dan ook gezwollen is dus voorlopig ga ik er van uit dat alleen links gekeken gaat worden.

Wat het zou kúnnen zijn is niks over gezegd, lijkt me ook té lastig als er nog geen onderzoek gedaan is.
Verdere symptomen zijn er niet veel. Vorige onderzoek had ik een rode keel en vroeg ze me of dat ook pijnlijk was. Nee dus.
Ook heb ik soms met slikken een raar gevoel, net alsof mijn adamsappel ergens langs moet, alsof hij lichtelijk wordt tegengehouden als je snapt wat ik bedoel.

Ik heb zelf wel een vermoeden trouwens: Ik ben nu 51 en heb mijn amandelen nog steeds, grote kans dat het daar mee te maken heeft. Eerlijk gezegd weet ik niet of de huisarts dat ook weet, dacht er later pas aan maar toen was de echo al gepland. Die wacht ik dus gewoon af en dan hoor ik het wel. Of niet. :)

En dat is tevens mijn tip aan jou, ook al genoemd door anderen:
Maak je niet te druk, niet te veel op internet zoeken en lezen om het vervolgens op jezelf te betrekken.
Dat heeft helemaal geen nut, juist omdat er nog lang niet zeker is wat er bij jou aan de hand is.
Wacht de feiten af, waarom zou je je druk maken om iets wat er misschien helemaal niet aan de hand is?
Op die manier bezorg je jezelf een onnodige rottijd. Als er wél iets aan de hand is hoor je het snel genoeg en dan kun je je altijd nog zorgen gaan maken. Of niet als er niks ernstigs aan de hand is. ;)

Eerst de feiten maar eens afwachten, druk maken om voorgevoelens/giswerk is gewoon níet slim om het maar eens voorzichtig te zeggen. :)

Al bij de huisarts geweest waar je vandaag heen zou gaan?
pi_190475043
Sjonge... Ik heb meerdere van dit soort "harde balletjes die ik kan verplaatsen". Ooit mee naar de huisarts geweest en nadat die me verzekerd heeft dat het niks is, ook niet meer druk om gemaakt. Gek genoeg leef ik nog steeds (10 jaar na dat huisartsbezoek).
  maandag 16 december 2019 @ 13:13:22 #94
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190475093
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:10 schreef mirannie het volgende:
Sjonge... Ik heb meerdere van dit soort "harde balletjes die ik kan verplaatsen". Ooit mee naar de huisarts geweest en nadat die me verzekerd heeft dat het niks is, ook niet meer druk om gemaakt. Gek genoeg leef ik nog steeds (10 jaar na dat huisartsbezoek).
Dus omdat het bij jou niks is, is het bij anderen vast ook onschuldig.

Hmm.
The love you take is equal to the love you make.
pi_190475126
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:10 schreef mirannie het volgende:
Maar TS heeft nu bij zichzelf mbv google een tumor gediagnosticeerd, dat moet je wel serieus nemen hoor :'(
Ik heb die dingen ook al meer dan mijn halve leven, niks aan de hand, gewoon een teken dat mijn afweersysteem werkt
pi_190475160
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 13:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus omdat het bij jou niks is, is het bij anderen vast ook onschuldig.

Hmm.
De arts heeft er al naar gekeken, zelfs nog extra een bloed onderzoek laten doen en dan een paar maanden later besluit hij zelf dat ie toch een tumor heeft... Dus nee, heeft niks met mij te maken, maar met iemand die denkt dat je van alles dood gaat, ook al zegt de arts (die er heel wat jaren voor geleerd heeft) dat het niet zo is.
pi_190475164
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 13:14 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Maar TS heeft nu bij zichzelf mbv google een tumor gediagnosticeerd, dat moet je wel serieus nemen hoor :'(
Ik heb die dingen ook al meer dan mijn halve leven, niks aan de hand, gewoon een teken dat mijn afweersysteem werkt
Dit dus
  maandag 16 december 2019 @ 13:21:10 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190475256
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 13:16 schreef mirannie het volgende:

[..]

De arts heeft er al naar gekeken, zelfs nog extra een bloed onderzoek laten doen en dan een paar maanden later besluit hij zelf dat ie toch een tumor heeft... Dus nee, heeft niks met mij te maken, maar met iemand die denkt dat je van alles dood gaat, ook al zegt de arts (die er heel wat jaren voor geleerd heeft) dat het niet zo is.
Ik snap TS wel. En als vannelle dan ook nog komt vertellen over een onderzoek naar soortgelijke symptomen waarbij een bloedonderzoek dus geen absolute uitsluitsel geeft dat het onschuldig is...
pi_190475335
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 13:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik snap TS wel. En als vannelle dan ook nog komt vertellen over een onderzoek naar soortgelijke symptomen waarbij een bloedonderzoek dus geen absolute uitsluitsel geeft dat het onschuldig is...
Maar voor dat verhaal van vannelle had TS zichzelf al een tumor aangepraat. Het lijkt mij zinnig dat TS ook voor wat psychische hulp bij de huisarts aanklopt
  maandag 16 december 2019 @ 13:26:30 #100
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_190475386
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 13:24 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Maar voor dat verhaal van vannelle had TS zichzelf al een tumor aangepraat. Het lijkt mij zinnig dat TS ook voor wat psychische hulp bij de huisarts aanklopt
Oh zeker.

Maar er staat me ook wel iets van bij dat deze TS hypochondrisch is. Helaas wil dat niet altijd zeggen dat alles wat hij vreest ook echt ingebeeld is. ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')