abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:22:24 #26
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189684696
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:08 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ben nu al een stuk kalmer gelukkig, maar t was gewoon dat ik allerlei shit voor me zag van nog maar enkele maanden te leven etc etc. Ze zei dat het vandaag ook kon maar dat zou letterlijk nu zijn en ik zit op m'n werk.
Snap je hoor, ben drie keer in m'n leven naar de huisarts geweest voor rare knobbeltjes. Het was elke keer niks, maar toch schrik je als je het weer hebt.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_189684714
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:22 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Snap je hoor, ben drie keer in m'n leven naar de huisarts geweest voor rare knobbeltjes. Het was elke keer niks, maar toch schrik je als je het weer hebt.
Thanks, het is echt klote inderdaad. Vraag me af wanneer ik eindelijk een maand achterelkaar ga hebben dat ik gewoon relaxt en gefocust ben, man dat zou fijn zijn.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_189684845
Kan ook kalk zijn, dat kunnen ze net als nierstenen vergruizen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:53:32 #29
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189685171
Ik had een talgkliercyste boven m'n staartbotje (onderhuids)
Een knikker van zo'n 3 cm doorsnee, vult idd hard aan. Wist niet of ik hem echt kon bewegen maar goed.

Langs de dokter gegaan en die heeft me doorgestuurd naar de chirurg.
Nog een echo gehad of die beetje losstaand was en later met een kleine ingreep is hij verwijderd.

Ze zeiden wel dat ik op tijd was, want als hij geknapt was :o dan veel kans op infecties enzo. Dus blijf er niet te lang mee zitten.

Even ter relativering: ik heb er 6 maanden denk ik mee rondgelopen... hij werd steeds groter (langzaam) en heb er ook flink druk op gezet, wantja, je belast hem bv goed bij bepaalde zithoudingen.
pi_189686460
Edit: nee laat maar

Maar maak je geen zorgen, ga gewoon naar de dokter en hoogstwaarschijnlijk is het niets. Gewoon zo snel mogelijk alles regelen, hoe eerder hoe beter. Waarom moet je zo lang wachten voor een huisarts? Heb je nog andere klachten?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189686801
Ik had een keer op dezelfde plaats een bobbeltje, maar maakte me er eigenlijk geen zorgen over, het deed verder ook geen pijn ofzo en vaak vergat ik dat ie er überhaupt zat. Wel kwam ik erachter dat ie groter werd, omdat nu zelfs een collega vroeg wat ik daar in mijn hals had zitten, maar ik vond het nog steeds geen reden om daar extra voor naar de huisarts te gaan.

Toen ik voor een andere reden naar de huisarts ging (ziek van werk, dus ik had een doktersbriefje nodig), werd gevraagd of ik een algemeen gezondheidsonderzoek wilde doen; daar heeft iedereen een keer per jaar gratis recht op hier in Oostenrijk. Dus ik zei ja, en vermeldde ook kort dat ik daar een bobbeltje had zitten. Nou, toen werd ik dus direct met een doorverwijzing naar een andere arts gestuurd om een echo te laten maken en toen bleek het om een tumor te gaan (speekselkliertumor). Uiteindelijk is toen operatief de hele speekselklier verwijderd en bleek het om een goedaardige tumor te gaan.

Maar sindsdien probeer ik wel wat beter op mezelf te passen en ga ook sneller naar een arts. Gelukkig heb ik geen rare bobbeltjes ontdekt sind die tijd...

Bottom line: het kan iets heel onschuldigs zijn, maar ook iets ernstig --> sowieso laten nakijken bij de arts dus.

[ Bericht 3% gewijzigd door margaretha_01 op 29-10-2019 18:16:57 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_189688050
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:07 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik had een keer op dezelfde plaats een bobbeltje, maar maakte me er eigenlijk geen zorgen over, het deed verder ook geen pijn ofzo en vaak vergat ik dat ie er überhaupt zat. Wel kwam ik erachter dat ie groter werd, omdat nu zelfs een collega vroeg wat ik daar in mijn hals had zitten, maar ik vond het nog steeds geen reden om daar extra voor naar de huisarts te gaan.

Toen ik voor een andere reden naar de huisarts ging (ziek van werk, dus ik had een doktersbriefje nodig), werd gevraagd of ik een algemeen gezondheidsonderzoek wilde doen; daar heeft iedereen een keer per jaar gratis recht op hier in Oostenrijk. Dus ik zei ja, en vermeldde ook kort dat ik daar een bobbeltje had zitten. Nou, toen werd ik dus direct met een doorverwijzing naar een andere arts gestuurd om een echo te laten maken en toen bleek het om een tumor te gaan (speekselkliertumor). Uiteindelijk is toen operatief de hele speekselklier verwijderd en bleek het om een goedaardige tumor te gaan.

Maar sindsdien probeer ik wel wat beter op mezelf te passen en ga ook sneller naar een arts. Gelukkig heb ik geen rare bobbeltjes ontdekt sind die tijd...

Bottom line: het kan iets heel onschuldigs zijn, maar ook iets ernstig --> sowieso laten nakijken bij de arts dus.
Thanks voor je reactie, en damn, lekker lang mee gewacht!! Gelukkig ben ik er snel bij, we zien vrijdag wel hoe 't gaat.
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:33:19 #33
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189688097
TS, als je je erg ongerust maakt, kun je dat morgen telefonisch melden bij de huisarts. Een goede praktijk laat je dan niet wachten tot vrijdag.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:38:16 #34
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_189688199
Goed dat je naar de huisarts gaat. Had zelf vier jaar geleden ook een harde lymfeklier bij m'n sleutelbeen zitten en dat was uiteindelijk foute boel.... Was er toen ook snel bij gelukkig.

Hopelijk valt het allemaal mee. Ben je niet vermoeider dan normaal of ben je afgevallen?
pi_189688326
Een hartslag van 5000 is dodelijk.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189688363
Verschijnselen builenpest

Builen, zogeheten bubonen. Dit zijn pijnlijke zwellingen van de lymfeklieren in de liezen, oksels of in de hals (afhankelijk van de plaats van de vlooienbeet). De builen zijn rood en ovaal van vorm.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189688404
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:38 schreef Black-Hole het volgende:
Goed dat je naar de huisarts gaat. Had zelf vier jaar geleden ook een harde lymfeklier bij m'n sleutelbeen zitten en dat was uiteindelijk foute boel.... Was er toen ook snel bij gelukkig.

Hopelijk valt het allemaal mee. Ben je niet vermoeider dan normaal of ben je afgevallen?
Damn, daar gaan m'n nerves weer... Hoe ging t daarna met je en hoe is t nu?? Heb geen vermoeidheid (tegenovergestelde) en niet afgevallen.
-Don Draper
pi_189688456
Toen ik kind/tiener was zwollen mijn klieren in mijn nek ook voor de eerste keer op maar omdat ik een hele slechte huid had dacht ik dat het puisten waren dus had ik er min of meer een aantal zelf-chirurgisch verwijderd waar ik nu nog steeds de littekens van kan zien :')

Overigens heb ik er nu ook nog last van, 3 verticaal in mijn hals en een paar net onder mijn kaaklijn waar ik ook naar de huisarts mee ben geweest maar die zei dat het geen kwaad kon terwijl ze wel eens in de zoveel maanden toch redelijk weer opzwellen
pi_189688528
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:51 schreef E-Dubble het volgende:
Toen ik kind/tiener was zwollen mijn klieren in mijn nek ook voor de eerste keer op maar omdat ik een hele slechte huid had dacht ik dat het puisten waren dus had ik er min of meer een aantal zelf-chirurgisch verwijderd waar ik nu nog steeds de littekens van kan zien :')

Overigens heb ik er nu ook nog last van, 3 verticaal in mijn hals en een paar net onder mijn kaaklijn waar ik ook naar de huisarts mee ben geweest maar die zei dat het geen kwaad kon terwijl ze wel eens in de zoveel maanden toch redelijk weer opzwellen
Damn, haha

Zijn ze bij jou dan ook redelijk hard als ze opzwellen?
-Don Draper
pi_189689017
Heel sporadisch echt hard inderdaad, Tonsillar, wat jij hebt, heb ik ook weleens maar dat is echt in 99,99% heel onschuldig en vaak is het gewoon een kleine infectie die is ontstaan op bijvoorbeeld je huid waar je niet eens iets van hebt gemerkt maar dat de klieren toch opzwellen. Kortom hoef je je echt geen druk te maken ;)

pi_189689063
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:23 schreef E-Dubble het volgende:
Heel sporadisch echt hard inderdaad, Tonsillar, wat jij hebt, heb ik ook weleens maar dat is echt in 99,99% heel onschuldig en vaak is het gewoon een kleine infectie die is ontstaan op bijvoorbeeld je huid waar je niet eens iets van hebt gemerkt maar dat de klieren toch opzwellen. Kortom hoef je je echt geen druk te maken ;)

[ link | afbeelding ]
Hoi, bij mij zoals ik op je foto zie zijn het de Submandibulars, niet Tonsillar! :{
-Don Draper
pi_189689110
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:30 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Thanks voor je reactie, en damn, lekker lang mee gewacht!! Gelukkig ben ik er snel bij, we zien vrijdag wel hoe 't gaat.
Haha, ja, heb inderdaad aardig lang gewacht. Moet ook zeggen dat huisartsen in Nederland me heel vaak het gevoel hebben gegeven dat ik hun tijd aan het verspillen was met een voor hun blijkbaar onnodig artsbezoekje... Ik heb me hier in Oostenrijk eigenlijk altijd meer serieuzer genomen gevoeld, maar zelfs als dat niet het geval zou zijn, zou ik me tegenwoordig niet meer makkelijk weg laten sturen als ik het gevoel heb dat iets niet goed zit.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:29:57 #43
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_189689153
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:49 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Damn, daar gaan m'n nerves weer... Hoe ging t daarna met je en hoe is t nu?? Heb geen vermoeidheid (tegenovergestelde) en niet afgevallen.
Het is nu allemaal weer goed gelukkig. Probeer jezelf niet gek te maken en vertrouw op je huisarts. Die zal je als die het niet vertrouwd doorsturen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.
pi_189689163
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:25 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Hoi, bij mij zoals ik op je foto zie zijn het de Submandibulars, niet Tonsillar! :{
Oh je zei achter je kaak :P maar zelfde principe, die zwellen bij mij ook regelmatig op en de kans dat je wat hebt is echt minimaal
pi_189689213
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:29 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Het is nu allemaal weer goed gelukkig. Probeer jezelf niet gek te maken en vertrouw op je huisarts. Die zal je als die het niet vertrouwd doorsturen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:30 schreef E-Dubble het volgende:

[..]

Oh je zei achter je kaak :P maar zelfde principe, die zwellen bij mij ook regelmatig op en de kans dat je wat hebt is echt minimaal
Thanks, ja nogmaals het probleem is gewoon de hardheid, en dat ik niet ziek ben.... Heb wel soms koude rillingen in de dag dus misschien een klein virusje maar ben nogsteeds zo nerveus als n kip zonder kop. Vrijdag weet ik meer!
-Don Draper
pi_189689398
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:25 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Dat is dan idd eerder bij de speekselklieren.
pi_189689459
Inderdaad niet al te veel zorgen maken. Zelfs als het om een tumor zou gaan is het percentage van de tumoren in dat gebied dat kwaadaardig is zeer laag. Ik heb me ook ZO veel zorgen gemaakt en achteraf was het hele gedoe eerder mentaal een super belasting dan dat ik er lichamelijk überhaupt last van heb gehad. En ik ging ook de hele tijd van het ergste uit en heb mezelf helemaal gek lopen maken, terwijl dat natuurlijk ook helemaal niets oplevert...
pi_189689551
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 20:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Inderdaad niet al te veel zorgen maken. Zelfs als het om een tumor zou gaan is het percentage van de tumoren in dat gebied dat kwaadaardig is zeer laag. Ik heb me ook ZO veel zorgen gemaakt en achteraf was het hele gedoe eerder mentaal een super belasting dan dat ik er lichamelijk überhaupt last van heb gehad. En ik ging ook de hele tijd van het ergste uit en heb mezelf helemaal gek lopen maken, terwijl dat natuurlijk ook helemaal niets oplevert...
Thanks opnieuw, wat me redelijk kalmeert is m'n leeftijd en dat ik geen enkele andere symptomen heb. Ben nog wel zo nerveus als de pest maargoed, we zullen 't zien.
-Don Draper
  Moderator woensdag 30 oktober 2019 @ 07:17:59 #49
155227 crew  Guppy
dus
pi_189693279
Ik heb exact hetzelfde gehad als jij omschrijft. Harde klier, niet erg vergroot, wel beweeglijk. Voelde me verder prima, niks aan het handje. Toch zsm naar de huisarts gegaan.

Bleek achter m’n oor een flinke puist de mogelijke oorzaak te zijn :@ en inderdaad. Puist over, klier ook weer normaal :) onschuldig, dus ik voelde me al helemaal ongemakkelijk. Maar de huisarts verzekerde dat je met dit soort dingen altijd even moet komen!

Dus, even laten checken ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_189693328
Een vriendin van mij heeft exact hetzelfde gehad en dit bleek een goedaardig gezwel, deze is weggesneden en ze moet nu elke 3 maanden op controle :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')