Snap je hoor, ben drie keer in m'n leven naar de huisarts geweest voor rare knobbeltjes. Het was elke keer niks, maar toch schrik je als je het weer hebt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:08 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ben nu al een stuk kalmer gelukkig, maar t was gewoon dat ik allerlei shit voor me zag van nog maar enkele maanden te leven etc etc. Ze zei dat het vandaag ook kon maar dat zou letterlijk nu zijn en ik zit op m'n werk.
Thanks, het is echt klote inderdaad. Vraag me af wanneer ik eindelijk een maand achterelkaar ga hebben dat ik gewoon relaxt en gefocust ben, man dat zou fijn zijn.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:22 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Snap je hoor, ben drie keer in m'n leven naar de huisarts geweest voor rare knobbeltjes. Het was elke keer niks, maar toch schrik je als je het weer hebt.
Thanks voor je reactie, en damn, lekker lang mee gewacht!! Gelukkig ben ik er snel bij, we zien vrijdag wel hoe 't gaat.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:07 schreef margaretha_01 het volgende:
Ik had een keer op dezelfde plaats een bobbeltje, maar maakte me er eigenlijk geen zorgen over, het deed verder ook geen pijn ofzo en vaak vergat ik dat ie er überhaupt zat. Wel kwam ik erachter dat ie groter werd, omdat nu zelfs een collega vroeg wat ik daar in mijn hals had zitten, maar ik vond het nog steeds geen reden om daar extra voor naar de huisarts te gaan.
Toen ik voor een andere reden naar de huisarts ging (ziek van werk, dus ik had een doktersbriefje nodig), werd gevraagd of ik een algemeen gezondheidsonderzoek wilde doen; daar heeft iedereen een keer per jaar gratis recht op hier in Oostenrijk. Dus ik zei ja, en vermeldde ook kort dat ik daar een bobbeltje had zitten. Nou, toen werd ik dus direct met een doorverwijzing naar een andere arts gestuurd om een echo te laten maken en toen bleek het om een tumor te gaan (speekselkliertumor). Uiteindelijk is toen operatief de hele speekselklier verwijderd en bleek het om een goedaardige tumor te gaan.
Maar sindsdien probeer ik wel wat beter op mezelf te passen en ga ook sneller naar een arts. Gelukkig heb ik geen rare bobbeltjes ontdekt sind die tijd...
Bottom line: het kan iets heel onschuldigs zijn, maar ook iets ernstig --> sowieso laten nakijken bij de arts dus.
Damn, daar gaan m'n nerves weer... Hoe ging t daarna met je en hoe is t nu?? Heb geen vermoeidheid (tegenovergestelde) en niet afgevallen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:38 schreef Black-Hole het volgende:
Goed dat je naar de huisarts gaat. Had zelf vier jaar geleden ook een harde lymfeklier bij m'n sleutelbeen zitten en dat was uiteindelijk foute boel.... Was er toen ook snel bij gelukkig.
Hopelijk valt het allemaal mee. Ben je niet vermoeider dan normaal of ben je afgevallen?
Damn, hahaquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:51 schreef E-Dubble het volgende:
Toen ik kind/tiener was zwollen mijn klieren in mijn nek ook voor de eerste keer op maar omdat ik een hele slechte huid had dacht ik dat het puisten waren dus had ik er min of meer een aantal zelf-chirurgisch verwijderd waar ik nu nog steeds de littekens van kan zien![]()
Overigens heb ik er nu ook nog last van, 3 verticaal in mijn hals en een paar net onder mijn kaaklijn waar ik ook naar de huisarts mee ben geweest maar die zei dat het geen kwaad kon terwijl ze wel eens in de zoveel maanden toch redelijk weer opzwellen
Hoi, bij mij zoals ik op je foto zie zijn het de Submandibulars, niet Tonsillar!quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:23 schreef E-Dubble het volgende:
Heel sporadisch echt hard inderdaad, Tonsillar, wat jij hebt, heb ik ook weleens maar dat is echt in 99,99% heel onschuldig en vaak is het gewoon een kleine infectie die is ontstaan op bijvoorbeeld je huid waar je niet eens iets van hebt gemerkt maar dat de klieren toch opzwellen. Kortom hoef je je echt geen druk te maken
[ link | afbeelding ]
Haha, ja, heb inderdaad aardig lang gewacht. Moet ook zeggen dat huisartsen in Nederland me heel vaak het gevoel hebben gegeven dat ik hun tijd aan het verspillen was met een voor hun blijkbaar onnodig artsbezoekje... Ik heb me hier in Oostenrijk eigenlijk altijd meer serieuzer genomen gevoeld, maar zelfs als dat niet het geval zou zijn, zou ik me tegenwoordig niet meer makkelijk weg laten sturen als ik het gevoel heb dat iets niet goed zit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:30 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie, en damn, lekker lang mee gewacht!! Gelukkig ben ik er snel bij, we zien vrijdag wel hoe 't gaat.
Het is nu allemaal weer goed gelukkig. Probeer jezelf niet gek te maken en vertrouw op je huisarts. Die zal je als die het niet vertrouwd doorsturen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:49 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Damn, daar gaan m'n nerves weer... Hoe ging t daarna met je en hoe is t nu?? Heb geen vermoeidheid (tegenovergestelde) en niet afgevallen.
Oh je zei achter je kaakquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:25 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Hoi, bij mij zoals ik op je foto zie zijn het de Submandibulars, niet Tonsillar!
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:29 schreef Black-Hole het volgende:
[..]
Het is nu allemaal weer goed gelukkig. Probeer jezelf niet gek te maken en vertrouw op je huisarts. Die zal je als die het niet vertrouwd doorsturen naar het ziekenhuis voor verder onderzoek.
Thanks, ja nogmaals het probleem is gewoon de hardheid, en dat ik niet ziek ben.... Heb wel soms koude rillingen in de dag dus misschien een klein virusje maar ben nogsteeds zo nerveus als n kip zonder kop. Vrijdag weet ik meer!quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:30 schreef E-Dubble het volgende:
[..]
Oh je zei achter je kaakmaar zelfde principe, die zwellen bij mij ook regelmatig op en de kans dat je wat hebt is echt minimaal
Dat is dan idd eerder bij de speekselklieren.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:25 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Hoi, bij mij zoals ik op je foto zie zijn het de Submandibulars, niet Tonsillar!
Thanks opnieuw, wat me redelijk kalmeert is m'n leeftijd en dat ik geen enkele andere symptomen heb. Ben nog wel zo nerveus als de pest maargoed, we zullen 't zien.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:45 schreef margaretha_01 het volgende:
Inderdaad niet al te veel zorgen maken. Zelfs als het om een tumor zou gaan is het percentage van de tumoren in dat gebied dat kwaadaardig is zeer laag. Ik heb me ook ZO veel zorgen gemaakt en achteraf was het hele gedoe eerder mentaal een super belasting dan dat ik er lichamelijk überhaupt last van heb gehad. En ik ging ook de hele tijd van het ergste uit en heb mezelf helemaal gek lopen maken, terwijl dat natuurlijk ook helemaal niets oplevert...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |