abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189683448
Beste mensen, ik word echt gek. Ik heb een afspraak gemaakt met de huisarts omdat ik zonder enige andere klachten een harde knikker (klein, maar toch vergroot in vergelijking met eerst) achter mijn kaak voel. Ik heb gezocht en als hij hard is, en beweegt als je er tegen aan drukt, en je hebt geen andere klachten zoals een ontsteking oid, dat het dan hoogstwaarschijnlijk een gevaarlijke situatie is. Vrijdag ga ik naar de dokter maar ik heb nu een hartslag van 5000, kan me nergens op concentreren en blijf maar denken aan wat er allemaal mis kan zijn, ik ben 22.
heb het nu echt even klote, en ik heb al geen makkelijk jaar achter de rug....

Heeft iemand dit eerder gehad, een harde lymfeklier, maar was er niets aan de hand?

[ Bericht 0% gewijzigd door SherlockHolmes op 29-10-2019 14:14:08 ]
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_189683694
ik wordt
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_189683710
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:13 schreef Fok-it het volgende:
ik wordt
done
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:15:12 #4
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189683719
Ik heb ze elke keer als ik in mijn oor een heftige kraakbeen piercing laat zetten. Mijn lichaam reageert daar altijd op met een dikke klier. Ze gaan ook altijd weer weg. Valt dus niks zinnigs over te zeggen, laat er een arts naar kijken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_189683754
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:15 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb ze elke keer als ik in mijn oor een heftige kraakbeen piercing laat zetten. Mijn lichaam reageert daar altijd op met een dikke klier. Ze gaan ook altijd weer weg. Valt dus niks zinnigs over te zeggen, laat er een arts naar kijken.
Zijn ze ook soms hard? Niet per se als een steen maar gewoon redelijk stevig als je ze aanraakt? Of zijn ze altijd zacht.
-Don Draper
pi_189683768
99 van de 100 keer zijn ze dik omdat ze doen waar ze voor gemaakt zijn.

Heb nu toevallig wat griepverschijnselen en 2 opgezwollen klieren in m'n gehemelte.
Gebeurt me iedere 5 jaar wel een keer, maak me er niet druk om.
pi_189683774
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:17 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Zijn ze ook soms hard? Niet per se als een steen maar gewoon redelijk stevig als je ze aanraakt? Of zijn ze altijd zacht.
Je lichaam reageert - indien er sprake is van disbalans/ontsteking - altijd met opgezette lymfeklieren.
pi_189683788
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je lichaam reageert - indien er sprake is van disbalans/ontsteking - altijd met opgezette lymfeklieren.
Jep maar mijn vraag is of ze dan hard zijn, want overal staat ga naar de huisarts als ze hard zijn want dat horen ze niet te zijn, is iets anders dan dat ze opgezet zijn.
-Don Draper
pi_189683794
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:20 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Jep maar mijn vraag is of ze dan hard zijn, want overal staat ga naar de huisarts als ze hard zijn want dat horen ze niet te zijn, is iets anders dan dat ze opgezet zijn.
Geen idee. Zoek een goede huisarts zoals ik al zei.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:22:57 #10
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189683838
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:17 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ja, ook echt beangstigend hard en dik en kloppend gehad ( :') ). Maar goed, ik weet dus van mijn lichaam wat het is en reageer daarnaar. Jij weet niet wat nu de oorzaak is. Dan is het handig om er een arts naar te laten kijken.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_189683853
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:22 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ja, ook echt beangstigend hard en dik en kloppend gehad (:') ). Maar goed, ik weet dus van mijn lichaam wat het is en reageer daarnaar. Jij weet niet wat nu de oorzaak is. Dan is het handig om er een arts naar te laten kijken.
:9~ :9~
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:24:34 #12
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189683870
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:23 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

:9~ :9~
Ja, die zag ik aankomen, huh-huh :')
pi_189683888
Dan issie hard aan het werk ;)
pi_189683923
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:25 schreef Magica het volgende:
Dan issie hard aan het werk ;)
Als ie vergroot is ja, maar hij is nu hard en ik ben niet eens ziek :'(
-Don Draper
pi_189683957
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:28 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Als ie vergroot is ja, maar hij is nu hard en ik ben niet eens ziek :'(
Omdat ie zo hard werkt ben je niet ziek! :P
Maak je niet zo druk wacht nu eerst maar even vrijdag af. Waarschijnlijk is het dan al weer over
pi_189683979
Heb daar ook wel last van als ik goed verkouden of grieperig word. Gewoon teken dat je lymfeklieren aan het werk zijn inderdaad. Dus maak je niet te druk, je hebt echt geen grafkanker hoor. Tenminste, dat kan wel natuurlijk (je weet het nooit!), maar heel waarschijnlijk is het niet.
pi_189684042
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:32 schreef Farenji het volgende:
Heb daar ook wel last van als ik goed verkouden of grieperig word. Gewoon teken dat je lymfeklieren aan het werk zijn inderdaad. Dus maak je niet te druk, je hebt echt geen grafkanker hoor. Tenminste, dat kan wel natuurlijk (je weet het nooit!), maar heel waarschijnlijk is het niet.
Alleen ben niet goed verkouden, grieperig... Niet eens een beetje.
-Don Draper
pi_189684123
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:36 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Alleen ben niet goed verkouden, grieperig... Niet eens een beetje.
M'n klieren in m'n gehemelte waren zaterdag al dik, vandaag m'n eerste "griepdag" met spierpijn en alles.
pi_189684158
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

M'n klieren in m'n gehemelte waren zaterdag al dik, vandaag m'n eerste "griepdag" met spierpijn en alles.
Ah oke. Wie weet komt er nog iets aan, maar hij zit er al meerdere dagen. Hij is trouwens niet groot, maar gewoon erg hard. Vroeger had ik tijdens verkoudheid een andere klier die vergroot was, alleen die was nooit zo hard..
-Don Draper
pi_189684184
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:43 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Ah oke. Wie weet komt er nog iets aan, maar hij zit er al meerdere dagen. Hij is trouwens niet groot, maar gewoon erg hard. Vroeger had ik tijdens verkoudheid een andere klier die vergroot was, alleen die was nooit zo hard..
In m'n nek zit er links ook 1 die aanvoelt als een langwerpige erwt (voor zover die bestaan :P). Die voelt hard aan.
Rechts is hij zo groot als een rijstkorrel en moet ik m'n best doen om 'm te vinden.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:45:20 #21
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189684187
Ik heb een "vetbultje" dat voelt als een knikkertje in m'n nek. Toen naar de huisarts geweest en dus niks aan het handje. Zit er al zeker 15 jaar. Vrij hard maar wel beweegbaar
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_189684244
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

In m'n nek zit er links ook 1 die aanvoelt als een langwerpige erwt (voor zover die bestaan :P). Die voelt hard aan.
Rechts is hij zo groot als een rijstkorrel en moet ik m'n best doen om 'm te vinden.
Alright well dan ga ik vrijdag even voor een prof opinie naar de huisarts. Hopelijk is het goed. Moet zeggen ik had wel een flinke paniekaanval, ben veel te gestrest de laatste tijd. Hopelijk is dit allemaal oke.
-Don Draper
pi_189684255
Ik denk dat je droes hebt.
quote:
Een verdikking onder of achter de kaak, neusuitvloeiing en hoge koorts zijn enkele symptomen die kunnen duiden op droes. Deze besmettelijke ziekte, waarbij ontstekingen in de lymfeknopen optreden, wordt veroorzaakt door de Streptococcus equi bacterie (ook wel droesbacterie)

[ Bericht 52% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2019 14:52:46 ]
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:02:08 #24
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189684431
quote:
4s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 14:50 schreef SherlockHolmes het volgende:

[..]

Alright well dan ga ik vrijdag even voor een prof opinie naar de huisarts. Hopelijk is het goed. Moet zeggen ik had wel een flinke paniekaanval, ben veel te gestrest de laatste tijd. Hopelijk is dit allemaal oke.
Dan nog vind ik vrijdag erg laat. Zou toch nog eens bellen dat je behoorlijk geschrokken bent.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_189684511
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 15:02 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Dan nog vind ik vrijdag erg laat. Zou toch nog eens bellen dat je behoorlijk geschrokken bent.
Ben nu al een stuk kalmer gelukkig, maar t was gewoon dat ik allerlei shit voor me zag van nog maar enkele maanden te leven etc etc. Ze zei dat het vandaag ook kon maar dat zou letterlijk nu zijn en ik zit op m'n werk.
-Don Draper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')