Limburgs is geen taal toch?quote:Op maandag 28 oktober 2019 22:37 schreef Tele6 het volgende:
@:Limbabwe ik ben op de grens ervan opgegroeid, nog nét in Brabant. Wij noemden het Limboland
Ik heb een slechtere indruk van Venlo dan van Roermond eerlijk gezegd. Kan ook zijn omdat m'n ouders me drie jaar lang (8-11 jaar oud) zaterdags naar Venlo gesleurd hebben om een extra dag naar school te gaan om een taal erbij te leren
Officieel misschien niet nee. Maar toen ik voor het eerst in Weert (echt nét Limburg) was duurde het zeker een half uur uur voor ik chocola kon maken vh dialect.quote:
Ik versta er af en toe ook echt niks van haha.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar Oost-Brabants was ook geheimtaal voor me. Box en skoenen?! Wát zegt u?!
Waar ben jij opgegroeid dan? Ook West-Brabant toch?quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik versta er af en toe ook echt niks van haha.
Had jij geen skiles vandaag? IN Limburg?quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik versta er af en toe ook echt niks van haha.
Ja maar West Brabants en Oost Brabants lijken totaal niet op elkaar daarbij heb ik zelf wel.een zachte G maar niet echt een Brabants dialect. Mijn moeder is Rotterdamsequote:Op maandag 28 oktober 2019 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar ben jij opgegroeid dan? Ook West-Brabant toch?
Overigens woon ik nu al weer even in Den Haag. Haags versta ik prima
Klopt haha ben net thuis. De leraar die we nu hadden kon ik verstaan de vorige keer hadden we er volgens mij een uit Kerkrade Daar had ik af en toe de grootste moeite mee.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Had jij geen skiles vandaag? IN Limburg?
Hoe was het?
Dat weet ik uit ervaring. Geboren en getogen in West-Brabantquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar West Brabants en Oost Brabants lijken totaal niet op elkaar daarbij heb ik zelf wel.een zachte G maar niet echt een Brabants dialect. Mijn moeder is Rotterdamse
Ik idem. Wel zachte G, verder geen echt dialect.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar West Brabants en Oost Brabants lijken totaal niet op elkaar daarbij heb ik zelf wel.een zachte G maar niet echt een Brabants dialect. Mijn moeder is Rotterdamse
Fijn dat je het verstond nuquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Klopt haha ben net thuis. De leraar die we nu hadden kon ik verstaan de vorige keer hadden we er volgens mij een uit Kerkrade Daar had ik af en toe de grootste moeite mee.
Ik opgegroeid in West Brabant, daarna Eindhoven en nu sinds 3 jaar in "het dorp"quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat weet ik uit ervaring. Geboren en getogen in West-BrabantEn daarna een paar jaar in de buurt van Eindhoven gewoond. Daarna weer West-Brabant. Nu 10 jaar Zuid-Holland.
Ben kapot haha. Ik ben een beetje een slordige skiër en probeer het nu echt fatsoenlijk te leren. Maar houding is al beter. Netjes richting het dal zodat ik op mijn dalski sta en niet toch perongeluk een beetje op mijn berg skiquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Fijn dat je het verstond nu![]()
![]()
Hoe was de les? Tevreden mee?
Prima hoor. Woon zeer naar mijn zin. Al is mijn beste vriendin Limburgs en mijn beste vriend een Nijmegenaar. Vriendin woont hier in de buurt, vriend in Nijmegen. Geïntegreerd ben ik dus niet echtquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik opgegroeid in West Brabant, daarna Eindhoven en nu sinds 3 jaar in "het dorp"
Wil uiteindelijk wel weer terug richting Eindhoven. Woon hier nu prima maar wil hier niet nog 20 jaar zitten ofzo.
Hoe bevalt het tussen de Hagenezen?
Ogh dan heb je iig lekker een "multiculti" omgeving haha.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Prima hoor. Woon zeer naar mijn zin. Al is mijn beste vriendin Limburgs en mijn beste vriend een Nijmegenaar. Vriendin woont hier in de buurt, vriend in Nijmegen. Geïntegreerd ben ik dus niet echt
Totaal geen verstand van skieën, maar klinkt als vooruitgangquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ben kapot haha. Ik ben een beetje een slordige skiër en probeer het nu echt fatsoenlijk te leren. Maar houding is al beter. Netjes richting het dal zodat ik op mijn dalski sta en niet toch perongeluk een beetje op mijn berg ski
Volgende week weer.
Haha maakt niet uit als ik het maar snap. Uiteindelijk komt het goed. Maar dingen afleren js lastiger dan jezelf foute dingen aanleren.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Totaal geen verstand van skieën, maar klinkt als vooruitgang
Vandaag in het ziekenhuis zat ik naast en ras-Hagenees te wachten op een rontgenfoto. Dat was echt smullen qua directheid en taalgebruikquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ogh dan heb je iig lekker een "multiculti" omgeving haha.
Truequote:Op maandag 28 oktober 2019 23:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha maakt niet uit als ik het maar snap. Uiteindelijk komt het goed. Maar dingen afleren js lastiger dan jezelf foute dingen aanleren.
Oh ja dat is wel genieten. Ik heb dat altijd als ik bij mijn oom in Rotterdam ben. Die woont in een echt volksbuurtje. Is echt fantastisch haha.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vandaag in het ziekenhuis zat ik naast en ras-Hagenees te wachten op een rontgenfoto. Dat was echt smullen qua directheid en taalgebruik
Ja, preciesquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh ja dat is wel genieten. Ik heb dat altijd als ik bij mijn oom in Rotterdam ben. Die woont in een echt volksbuurtje. Is echt fantastisch haha.
Haha owjeej. Ik fladder een beetje overal en nergens op dit forum haha. Maar nee ik "ken" jou niet zo idd. Kan nog komenquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Grappig, ik "ken" je van je verhalen over Loebes in F&F. Maar ik lurk meer dan ik reageer. Dus ik "ken" jou wel, maar jij mij wrsch niet. Idem met Cat, al reageerde ik daar meer. Of met SQ en bleiblei. Of Claudia-×
Haha op een gegeven moment heb ik er ook wel genoeg van hoor. Maar het is een leuke afwisseling.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, precies
Ik werk in Rotterdam en kwam er vroeger ook vrij vaak. Heerlijk vind ik dat. Wel alleen voor even trouwens
No worriesquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha owjeej. Ik fladder een beetje overal en nergens op dit forum haha. Maar nee ik "ken" jou niet zo idd. Kan nog komen
[..]
Haha op een gegeven moment heb ik er ook wel genoeg van hoor. Maar het is een leuke afwisseling.
Ja, daar kun je je pan bami zo het raam uit gooien. Heerlijk.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh ja dat is wel genieten. Ik heb dat altijd als ik bij mijn oom in Rotterdam ben. Die woont in een echt volksbuurtje. Is echt fantastisch haha.
Boks, broek lijkt me? Dat wordt in het hele Nedersaksisch spraakgebied gebruikt.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar Oost-Brabants was ook geheimtaal voor me. Box en skoenen?! Wát zegt u?!
Ik kom niet uit het Nedersaksisch spraakgebied...quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Boks, broek lijkt me? Dat wordt in het hele Nedersaksisch spraakgebied gebruikt.
Via de WMOquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:52 schreef golfer het volgende:
Ik ben tevreden over onze nieuwe thuiskapster (via de WMO). Dacht een geblondeerd wicht van een jaar 25 te krijgen, maar bleek een erg leuke vrouw van 54 te zijn.
Ze heeft mij en B. echt prima geknipt en we hebben er heel gezellig mee kunnen kletsen en dat samen voor de prijs die B. tot nu alleen voor haarzelf bij de haarsalon moest betalen.
Goed experiment dus.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:52 schreef golfer het volgende:
Ik ben tevreden over onze nieuwe thuiskapster (via de WMO). Dacht een geblondeerd wicht van een jaar 25 te krijgen, maar bleek een erg leuke vrouw van 54 te zijn.
Ze heeft mij en B. echt prima geknipt en we hebben er heel gezellig mee kunnen kletsen en dat samen voor de prijs die B. tot nu alleen voor haarzelf bij de haarsalon moest betalen.
Ik heb (als Rotterdamse) een paar jaar in Twente gewoond. Ja, boks is n broek.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Boks, broek lijkt me? Dat wordt in het hele Nedersaksisch spraakgebied gebruikt.
Ik kennelijk ook nietquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kom niet uit het Nedersaksisch spraakgebied...
Wij hebben een jaarabonnement van Welzijn B.daalquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 07:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Via de WMO
Hoe werkt dat dan?
Hehe woon ik ook dus.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik mag niet eens naar een andere container, als de toegewezen bak vol zit, moet ik het weer mee naar huis nemen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 07:52 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hehe woon ik ook dus.
Woont echt helemaal prima voorlopig.
Wel gister maar eens bjj onze burgerblauwmannen aan de mouw getrokken dat als ze willen dat mensen hun afval weggooien... iemand wel moet zorgen dat het kan...
eigenlijk sinds de zomer kan ik steeds vaker eind van het weekend mijn afval niet meer kwijt omdat de container vol zit.
Maandagochtend 3 containers afgeweest voor ik mn rommel kwijt was... toen was het wel mooi geweest.
De burgerblauwmensen bij ons zijn best heel actief. Echt fijn.
Al vond ik hem vorige keer nogal creepy... maar toen had ik niet gezien wie het was en liep ie paar meter achter me “mee” omdat ik alleen was.
Niet heel relaxt
Lekker dan..quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 07:58 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik mag niet eens naar een andere container, als de toegewezen bak vol zit, moet ik het weer mee naar huis nemen.
Wat is dit ook een bananenland aan het worden af en toequote:Op dinsdag 29 oktober 2019 07:58 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik mag niet eens naar een andere container, als de toegewezen bak vol zit, moet ik het weer mee naar huis nemen.
Ze legen elke dag en alsnog zit t vol? Dan staan er toch gewoon te weinig bakken?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 08:10 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Lekker dan..
ik voorzie dan andere problemen.. want zondag is de enige dag dat ze niet legen... en dat kan dus kennelijk echt niet.
En weer mee naar huis nemen... lost de hoeveelheid niet op.
(Zeker in mijn geval niet... zoveel afval produceer ik niet met 1,5 persoons huishouden)
Hier legen ze vaak genoeg, er staat ook eigenlijk nooit wat naast.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 08:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat is dit ook een bananenland aan het worden af en toe
Maar Muppet wil niet, veel te koudquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 08:17 schreef Lonaa het volgende:
Muppet slaapt nog. Eigenlijk wil ik wandelen.
Ja, dat zou best kunnen. Misschien heeft ze ook wel dikke party gehad vannachtquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 08:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar Muppet wil niet, veel te koud
Om de dag.. de ene bak of de andere.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 08:12 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ze legen elke dag en alsnog zit t vol? Dan staan er toch gewoon te weinig bakken?
Fijne is trouwens dat aan mijn kant van de straat (waar de container regelmatig vol zit..) voornamelijk 1-2 persoonshuishoudens wonen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 08:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Om de dag.. de ene bak of de andere.
Dus vaker legen kan best.
Ah, dan is er ruimte voor verbetering ja.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 08:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Om de dag.. de ene bak of de andere.
Dus vaker legen kan best.
Handig! Maar dat gaat dan toch niet via de WMO?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 07:51 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij hebben een jaarabonnement van Welzijn B.daal
En die bieden allerlei diensten aan:
https://www.welzijnbloeme(...)/diensten-wonenplus/
Er komt ook eens per maand een student schoonmaken (de zware dingen).
Echt heel fijn
Lijkt mij ook raar, dat de gemeente moet meebetalen aan een kapper of tuinmanquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 09:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Handig! Maar dat gaat dan toch niet via de WMO?
Quality time for Ziva?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:02 schreef Lonaa het volgende:
Ik realiseer me de laatste dagen dat bij het opvoeden van de muppet, het niet de muppet is die me al m'n energie kost. Het is Ziva. Ze zit er de hele tijd bij, tussen en maakt alles moeilijker
Die krijgt ze, ze bemoeit zich gewoon overal mee.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Quality time for Ziva?
Hendig toch online shoppen.
Straks en morgen nieuwe kleding, maatje groter.
Maak een fok abbo aanquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die krijgt ze, ze bemoeit zich gewoon overal mee.
Meerkindgezinquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Die krijgt ze, ze bemoeit zich gewoon overal mee.
Mwoah. Het probleem is dat ze de koekjes die ik voor de muppet gebruik hoort of ruikt. En dan wil ze ook. Dus met trainen zit ze boven.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Meerkindgezin
Ziva is ook maar ongevraagd met muppet opgezadeld. Dan kun je ‘vervelend’ gedrag verwachten. Zal vastbijtrekken als ze aan de nieuwe indeling gewend is.
Ahaquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:24 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mwoah. Het probleem is dat ze de koekjes die ik voor de muppet gebruik hoort of ruikt. En dan wil ze ook. Dus met trainen zit ze boven.
Ik kan ze ook niet in mn broekzak hebben, want daar waar Muppet dat prima vindt, gaat Ziva aan mijn broek knagen.
Ik denk dat g de verkeerde term gebruikte.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 09:44 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Handig! Maar dat gaat dan toch niet via de WMO?
Denk het ook. Want kapper is niet waar WMO voor is bedoeld.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik denk dat g de verkeerde term gebruikte.
O ja, ze is een bengaaaaaaaaaalquote:
FTFYquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:08 schreef AnneX het volgende:
[..]
Quality time for Ziva?
Hendig toch online shoppen.
Straks en morgen nieuwe kleding, passende en flatterende maat
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:49 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
FTFY
Niemand gaat je labels checken. Passende kleding is fijn.
Dat maakt echt uit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
O ja, ze is een bengaaaaaaaaaal
Met die oosterse types heb je je handen vol ja.quote:
Welzijn Bloemendaal is een onderdeel van de WMO en het specifieke deel waar wij lid van zijn en gebruik van maken heet WonenPlus:quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
Denk het ook. Want kapper is niet waar WMO voor is bedoeld.
Zoals ik het lees is Welzijn Bloemendaal een van de uitvoerenden van de WMO in jullie gemeente. En bieden het WonenPlus pakket als extra service aan. Mooie, goedkope en laagdrempelige regeling.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:54 schreef golfer het volgende:
[..]
Welzijn Bloemendaal is een onderdeel van de WMO en het specifieke deel waar wij lid van zijn en gebruik van maken heet WonenPlus:
https://www.welzijnbloemendaal.nl/diensten/wonenplus/
Ja, weet ik wel...ondertussen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 11:49 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
FTFY
Niemand gaat je labels checken. Passende kleding is fijn.
Lekker joh olijvenquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 12:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Na 10 jaar kom ik erachter dat poes van olijven houdtZe worden nu een voor een uit mijn lege bakje gemist, waar ze zich in de tonijnsalade hadden verstopt.
Weet ik meteen waar ik die matige dingen kan dumpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Een poes met smaak!quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 12:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
Na 10 jaar kom ik erachter dat poes van olijven houdtZe worden nu een voor een uit mijn lege bakje gemist, waar ze zich in de tonijnsalade hadden verstopt.
Weet ik meteen waar ik die matige dingen kan dumpen.
https://www.thecubicle.co(...)ducts/yj-yulong-v2-mquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zijn hier spelletjes fanaten?
Ik moet weer een lijstje maken voor de goedheiligman en ik zoek leuke spelletjes tot ¤20,-
Ah ja sorry ik zal mijn vraag wat duidelijker maken maar ik bedoel vooral spelletjes die ik met andere kan spelen. Codenames, qwirkle, phase 10, uno dat soort dingenquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
https://www.thecubicle.co(...)ducts/yj-yulong-v2-m
Veel goedkoper krijg je hem niet met magneten
JunkArtquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik moet weer een lijstje maken voor de goedheiligman en ik zoek leuke Gezelschapsspelletjes tot ¤20,-
Ik speelde van t weekend regenwormenquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik moet weer een lijstje maken voor de goedheiligman en ik zoek leuke Gezelschapsspelletjes tot ¤20,-
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:27 schreef Zilverberk het volgende:
Bureauopruiming hier.Dingen terugvinden, dit dat alles.
Het lijkt bijna op een archeologische opgraving.
Ah ja het zijn spelletjes voor mezelf.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:24 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
JunkArt![]()
Maar is wel duurder dan 20 euro zo te zien. Tweedehands misschien wel te regelen.
Regenwormen is tof idd. Ligt in de kast. Moet die eigenlijk weer eens gaan spelen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:28 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik speelde van t weekend regenwormen
Verder heeft de kringloop hier een ruim aanbod. Wel alles natellen, maar met 20 euro budget kun je vermoedelijk 6 spelletjes kopen.
Munchkin zal ik eens naar kijken. Het hoeft allemaal niet al te serieus.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:31 schreef Candaasje het volgende:
[..]![]()
![]()
(Herkenbaar wel)
@:TP: Ik ben dol op Munchkin, maar dat is wel een dikke knipoog naar spellen zoals "Dungeons and Dragons'. (Alleen heel wat minder serieus. Het is gewoon geen serieus spel at all.) Dus daar moet je van houden.
(We spelen het ook met familie, die niet zo van de fantasy zijn, maar het spel wel leuk vinden.)
Ticket to ride zal wel duurder zijn vrees ik...
Pictonairy?
Ja flux is leuk! Zombie flux ken ik niet. Zal er eens naar kijken.quote:
JunkArt moet je gewoon zelf maar eens kopen. Zó leuk! Plezier voor jong en oud.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja flux is leuk! Zombie flux ken ik niet. Zal er eens naar kijken.
Ja die is ook leuk, alleen al vanwege de ‘miauw’ als je het doosje open doet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Opvallend trouwens dat Nederlandse spellen vaak goedkoper zijn dan de Engelse. Ik heb zelf altijd liever de Engelse varianten bij een spel waarin humor zit dat sluit beter aan ofzo.
Ik vind exploding kittens ook leuk trouwens.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja die is ook leuk, alleen al vanwege de ‘miauw’ als je het doosje open doet.
Ooit wil ik ook een spellen kamer. We zijn wel aan het kijken voor een extra pax kast voor de spellen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:41 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
JunkArt moet je gewoon zelf maar eens kopen. Zó leuk! Plezier voor jong en oud.![]()
Dat ik het als spelletjeshater aanprijs, is best uniek.
Samen met Flux het enige dat ik leuk vind, denk ik.
Ik zal zo even naar boven lopen om nog een ander spel op te zoeken wat waarschijnlijk in je budget past en leuk is. (Wij hebben een heuse spellenkamer)
Hahaha ja precies datquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja die is ook leuk, alleen al vanwege de ‘miauw’ als je het doosje open doet.
Spank the monkey! Wel slecht verkrijgbaar geloof ik.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Opvallend trouwens dat Nederlandse spellen vaak goedkoper zijn dan de Engelse. Ik heb zelf altijd liever de Engelse varianten bij een spel waarin humor zit dat sluit beter aan ofzo.
Ik vind exploding kittens ook leuk trouwens.
Ik heb vrienden waarbij alleen de titel van dit spel al aanleiding zal zijn voor bijzondere taferelen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Spank the monkey! Wel slecht verkrijgbaar geloof ik.
Mijn eega was vorige week drie dagen naar de internationale spellenbeurs in Essen, Duitsland.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:46 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ooit wil ik ook een spellen kamer. We zijn wel aan het kijken voor een extra pax kast voor de spellen.
Waar is de tijd gebleven dat het nog gewoon in de kast beneden paste
Ga ik opzoeken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Spank the monkey! Wel slecht verkrijgbaar geloof ik.
Hm dat hebben wij met jungle speed. Heeft toen een garagedeur en raam gekost.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:01 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb vrienden waarbij alleen de titel van dit spel al aanleiding zal zijn voor bijzondere taferelen.
Oh ja leuk! Het is binnenkort ook weer outlet bij 999 games.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:08 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Mijn eega was vorige week drie dagen naar de internationale spellenbeurs in Essen, Duitsland.
Wat een gek. Doet ‘ie elk jaar.
Het dobbelspelletje heet ‘dobbelland’Is leuk en waarschijnlijk wel onder de 20 euro. Misschien vind je Lost Cities ook wel aardig. Is voor twee personen.
Spank the monkey is leuk ja!quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ga ik opzoeken.
[..]
Hm dat hebben wij met jungle speed. Heeft toen een garagedeur en raam gekost.
[..]
Oh ja leuk! Het is binnenkort ook weer outlet bij 999 games.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:17 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Spank the monkey is leuk ja!
Mijn ex STOND er op dat ik het spel niet mee nam bij de scheiding...
ik mocht meenemen wat ik wilde... maar dat dus niet
Dat is karakter... daar moet je van houdenquote:
Ik hou ook wel van een beetje karakter, hence mijn kattenkeuzequote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:21 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat is karakter... daar moet je van houden
Heb daar met 1 van mijn 2 mannen ook last van.
En hoe lief ie ook is... soms ga ik bijna behang kopen hoor. Damn wat een aandachtstrekkend kliertje is het soms.
Hmm ik speel wel graag spelletjes maar vaak het issue dat we met zn 2en zijnquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Oh jeequote:Op dinsdag 29 oktober 2019 17:45 schreef Barreltje het volgende:
*In dit topic is al 2 uur en 17 minuten niet gepost. Denk goed na voordat je de rust in deze SC verstoord*
nope dat is Valess. Valess is een merk van Campina. Vivera is een soort knockoff Vegetarische Slager.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 17:58 schreef derLudolf het volgende:
Vivera is toch vaak met zuivel? Volgens mij bedoel je die andere
Vivera is 20 jaar ouder. Toen was Jaap Korteweg nog gewoon jagerquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:00 schreef Tele6 het volgende:
[..]
nope dat is Valess. Valess is een merk van Campina. Vivera is een soort knockoff Vegetarische Slager.
https://www.culy.nl/recepten/stoofpotje-van-buikspek/quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat voor stoofpotje was het precies?
Ooh, die.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 18:46 schreef Lonaa het volgende:
[..]
https://www.culy.nl/recepten/stoofpotje-van-buikspek/
Deze![]()
Ik heb m gehalveerd omdat voor 2 personen (wel 300 gram paddenstoelen), met een stuk ciabatta. Was nog teveel want het is wel flink.Maar lekker comfortfood
Dat is toch ook sneu voor de spelletjesfanaat dat zijn eega juist een spelletjeshater is!quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 13:41 schreef Duderinnetje het volgende:
JunkArt moet je gewoon zelf maar eens kopen. Zó leuk! Plezier voor jong en oud.![]()
Dat ik het als spelletjeshater aanprijs, is best uniek.
Samen met Flux het enige dat ik leuk vind, denk ik.
Ik zal zo even naar boven lopen om nog een ander spel op te zoeken wat waarschijnlijk in je budget past en leuk is. (Wij hebben een heuse spellenkamer)
Jaquote:
Met buffelmozarella en spekjes. Met pompoenpuree klinkt ook goedquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:02 schreef Lonaa het volgende:
Succes met de risotto danWat voor een wordt het?
Ik maak morgen of overmorgen ook risotto, met pompoenpuree. En spek. En salie.
quote:
Ik gebruik eigenlijk altijd speculaas en koekkruiden als er pumpkin spice in het recept staat. Is zo goed als hetzelfde.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met buffelmozarella en spekjes. Met pompoenpuree klinkt ook goedWaarom hebben we dat nog niet in blik in Nederland. Net als pumpkin spices, ook niet te koop. Lees nu zoveel recepten waar dat in zit en we kunnen het niet kopen
Kruiden mengen is niet zo moeilijk, toch? Maak je een voorraadje, zodat je voorlopig niet misgrijpt.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met buffelmozarella en spekjes. Met pompoenpuree klinkt ook goedWaarom hebben we dat nog niet in blik in Nederland. Net als pumpkin spices, ook niet te koop. Lees nu zoveel recepten waar dat in zit en we kunnen het niet kopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:30 schreef Zilverberk het volgende:
@:Isabeau hier een recept van Francesca.Oh, dank je wel! Er gaat heul geen pumpkin inSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En anders dus koek/speculaaskruiden zoals Lonaa aangeeft. ok, weer wat geleerd
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ja, wat een verdriet. Dat wisten ze zelf hoop ik toch ook wel dat dat alles behalve barmhartig wasquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:31 schreef AnneX het volgende:
Ja, ook risotto...met bleekselderij en courgette.
De helft van mijn bord voor morgen als lunch.
Net bij dwwd weer de moeders, die geblinddoekt moesten bevallen bij de nonnen en hun kind direct afstaan voor adoptie.
Wat een leed. Wat gruwelijk. Wat een schijnheiligheid. Wat een kortzichtigheid.
@:Isa...wil je Carcasonne online met mij spelen? Of iemand anders?
Zou een natte smeerboel worden, met pumpkin erdoor.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, dank je wel! Er gaat heul geen pumpkin inEn anders dus koek/speculaaskruiden zoals Lonaa aangeeft. ok, weer wat geleerd
Ja, weet ik veel! Ik dacht uit de voedseldroger of zo, zoals de olijvenpoeder van Kaatjequote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:50 schreef Zilverberk het volgende:
Zou een natte smeerboel worden, met pumpkin erdoor.
Oh, ja, dat had gekund. Daar heb ik niet aan gedacht.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, weet ik veel! Ik dacht uit de voedseldroger of zo, zoals de olijvenpoeder van Kaatje
Carcasonne online?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 19:31 schreef AnneX het volgende:
Ja, ook risotto...met bleekselderij en courgette.
De helft van mijn bord voor morgen als lunch.
Net bij dwwd weer de moeders, die geblinddoekt moesten bevallen bij de nonnen en hun kind direct afstaan voor adoptie.
Wat een leed. Wat gruwelijk. Wat een schijnheiligheid. Wat een kortzichtigheid.
@:Isa...wil je Carcasonne online met mij spelen? Of iemand anders?
Klinkt als een hele leuke avond! Het spelletje wat je omschrijft klinkt een beetje zoals ik een spel ken wat Jungle speed heet. We deden dat ooit met scouting en toen gingen we twee met de totum door de garagedeur en raam in. Sindsdien durven we dat niet meer zo goed bij mensen thuis te doenquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 15:28 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm ik speel wel graag spelletjes maar vaak het issue dat we met zn 2en zijn
Favorieten hier op het moment:
- flux (dr who versie)
- carcassonne dobbelspel
- kolonisten van katan... dobbelspel.
- qwixx (soort van bingo met dobbelstenen)
- agricola (de familie editie was 24¤.. dus eigenlijk net boven budget)
- Carcasonne the bridge is een 2persoons versie... maar die is denk ik niet meer te koop.
- sabotage hebben wij de 2persoons versie van die best leuk is.. ik vermoed dat de normale versie nog leuker is. Cardgame ook.
En je hebt nu ook escape-spellen in allerhande varianten. Varierend van doosje kaarten tot een compleet boek en alles ertussen.
En ik speelde laatste bij iemand “dobble classic”
Je bent allemaal tegelijk aan de beurt en moet de kaart van de stapel pakken zodra je een symbool ziet dat jij op je bovenste kaart hebt staan.
Omdat je de gewonnen kaart bovenop legt... is die dus steeds anders.
Ik was bij iemand die ik begin die avond nog niet kende dus iedereen begon wat voorzichtig maar rondje 2 begon er al een fanatiek glimmertje in ieders ogen te komen
Ik had een prima avond dus
(En ging met boek en een escape-spel dat degene al had gespeeld.. de deur weer uit)
Dit wil ik ook weten.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoe kan ik carcassonne online spelen?
Rondje lopen werkt bij mij daar wel tegen. Maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn natuurlijkquote:
Ik zit te wiebelen op de bank, helpt ook redelijk. Heb al wat rondjes woonkamer gehad. Buiten is het te koud en de muppet slaapt eindelijkquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Rondje lopen werkt bij mij daar wel tegen. Maar dat hoeft niet bij iedereen zo te zijn natuurlijk
Dat eenmalige vind ik ook wat jammer.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Klinkt als een hele leuke avond! Het spelletje wat je omschrijft klinkt een beetje zoals ik een spel ken wat Jungle speed heet. We deden dat ooit met scouting en toen gingen we twee met de totum door de garagedeur en raam in. Sindsdien durven we dat niet meer zo goed bij mensen thuis te doen![]()
Ik heb voor nu qwixx en code names de plaatjes variant op mijn lijstje gezet.
Ik vind het dit jaar heel erg moeilijk om wat te verzinnen.
Ik vind escape spelletjes altijd heel leuk
maar dat ik het maar een keer kan spelen houdt mij een beetje tegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik dacht al zoiets, maar was even bang dat het iets vreemds Drents was dat ik niet begreep.quote:
😎quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:10 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoe kan ik carcassonne online spelen?
Dm je mailadres, dan ontvang je een invite van de app. die ik speel.quote:
Interessant! Ik moet er nog even op terugkomen hoorquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:59 schreef Tele6 het volgende:
@:Candaasje: ik zat zonet een video te kijken over vegans en aan een tafel eten met vleeseters (rond 9 minuten)
Oef...ik heb er wel lol van , al jaren.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Whoei die app is toch nog ¤11,-
Zal is kijken of er niet ergens een code zit op de carcassonne spellen die ik heb.
Bij ticket to ride krijg je ook codes om online te spelen.
Dat is leukquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:07 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Carcasonne online?
Dat lijkt me wel leuk
Hoe gaat dat?
Ik vond het het geld wel waardquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
11 Euro voor een spelletje via een app? Wow, die durven. Ik hou het wel bij mijn gratis Township.
Moet zeggen.. het ziet er wel goed uit.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
11 Euro voor een spelletje via een app? Wow, die durven. Ik hou het wel bij mijn gratis Township.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tijd voor een kaasfondue- en spelletjesmeet dan?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:31 schreef Kaatje1 het volgende:
Spelletjes, vroeger thuis heel veel gespeeld, maar vrijwel niets waar jullie het over hebben. Want al jaren heb ik geen mensen in mijn omgeving die van spelletjes spelen houden.
Ik vind dat youtubekanaal sowieso een aanrader. Wel Amerikaans, maar ja, er zijn zo veel dingen Amerikaans.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Interessant! Ik moet er nog even op terugkomen hoor
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:09 schreef Candaasje het volgende:
Ik heb nu zin om spelletjes te spelen![]()
Maar ik ga toch maar op tijd naar bed. Het was vannacht 1 uur, en om 5:30 uur ging de wekker![]()
En god wat een practicum.Klinkt of je heel goed bezig bentSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In mijn ervaring (3 jaar scheikunde en 3 jaar biologie) is practicum altijd stressen, zelfs als je perfect voorbereid bent, perfecte groepsgenoten hebt en perfecte assistenten hebt. Practicum = stress. Maar wel superleerzaam![]()
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tijd voor een kaasfondue- en spelletjesmeet dan?
Yippiequote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:30 schreef derLudolf het volgende:
Goed, verkiezingen dus in het VK.
Kunnen ze direct wel weer drie maanden Brexit-uitstel vragen.
Echt waar, hoop dat ze er dan gewoon een harde Brexit krijgen. Stelletje kleuters.Gewoon eruit trappen inderdaad. Dat gezeik heeft al VEEL te lang geduurd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Jaaaaaaa. Of welk voedsel dan ook en spelletjesquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh maar dan moet ik gezellig doen en zoquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:13 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Klinkt of je heel goed bezig bent
In mijn ervaring (3 jaar scheikunde en 3 jaar biologie) is practicum altijd stressen, zelfs als je perfect voorbereid bent, perfecte groepsgenoten hebt en perfecte assistenten hebt. Practicum = stress. Maar wel superleerzaam
Mag ik ook mee dan?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja, datquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Jaaaaaaa. Of welk voedsel dan ook en spelletjes
Je mag ook thuis blijven hoor.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh maar dan moet ik gezellig doen en zo![]()
Voedsel met spelletjes is altijd goedquote:
Dat Flux is wel populair, toch maar eens op mijn lijstje schrijven dan!quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:27 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Voedsel met spelletjes is altijd goed
Wij doen op vakantie ook vaak zo’n avond dat we vanalles eten... toastjes, beleg, chippie, olijfje, tomaatje, paprika... beetje afhankelijk ook van wat er nog in de kast ligt vaak.
En dan om uur of 4 beginnen en dan met een spelletje tot bedtijd.
Afgelopen vakantie echt elke dag wel agricola of fluxx gespeeld.
Nu de expert editie van agricola gekregen voor dochters verjaardag en alles zit nog in plastic
Misschien van het weekend maar eens oplossen.
Ik zal wel taartje bakken danquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:27 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nou doe ik zo lief he.. maar je bent wel een beetje dwars hoor.
Mja het is makkelijk en snel.. en iedere keer anders. Wij spelen het onderweg vaak...quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat Flux is wel populair, toch maar eens op mijn lijstje schrijven dan!
Fluxx is echt leuk. De regels veranderen voortdurend dus je moet lekker scherp blijven.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dat klinkt al beterquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zal wel taartje bakken danHeb ik gisteren ook gezegd al
Ik heb het ook. Het is ook erg geschikt om te spelen met mensen die niet tegen hun verlies kunnen, aangezien het spel vaak zo verschrikkelijk random verloopt dat je niet echt kwaad kunt worden als je verliestquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet op alles te reageren, hè. Dat doet de rest ook nietquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Uitvaart was mooi...
Op de weg van de kerk naar de begraafplaats was er constant een regenboog. Regenboog die precies eindige op onze geboorteplaats/boerderij.
Bedankt lieverds voor al jullie lieve berichjes.. Nu is het klaar en goed.
Voor dit jaar heb ik juist vandaag het meest relaxde en het rustige dag gehad.
Okee ik lees ook wel maar weet niet zo goed om te reageren even.
Ben gewoon DOODmoe
Dude, je bent ook niet onbekend bij mij hoor ) Bedankt
Nou ja dat was de update
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Uitvaart was mooi...
Op de weg van de kerk naar de begraafplaats was er constant een regenboog. Regenboog die precies eindige op onze geboorteplaats/boerderij.
Ben gewoon DOODmoe
Nou ja dat was de update
Wat mooi van die regenboogquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Uitvaart was mooi...
Ben gewoon DOODmoe
Nou ja dat was de update
Een bijzondere dag dus.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Uitvaart was mooi...
Ben gewoon DOODmoe
Nou ja dat was de update
Dan mag je als troost een hapje kaasfonduequote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik wil ook meedoen aan de kaasfondue- & spelletjesmeet![]()
Al heb ik in geen eeuwen een spel gespeeld, ken ik al die spellen niet en ga ik grandioos verliezen
Mooi.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Uitvaart was mooi...
Ben gewoon DOODmoe
Nou ja dat was de update
Ik niet. Ik win echt heel graag. Ik kan prima tegen mijn verlies maar winnen is tof.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik wil ook meedoen aan de kaasfondue- & spelletjesmeet![]()
Al heb ik in geen eeuwen een spel gespeeld, ken ik al die spellen niet en ga ik grandioos verliezen
Waarom dequote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:49 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dan mag je als troost een hapje kaasfondue
Ik merk trouwens bij spellen als bijv katan... ik verliezen sowieso minder erg vind omdat je ondanks dat je verliest... best nog wat toevoegd aan her spel. En als ik weer eens echt hopeloos aan het verliezen ben van mijn exschoonpa (die wint echt veel te vaak) dan ga ik vaak over op de strategie om het hem zo moeilijk te maken en dan heb ik toch nog lol want je hoeft niet lijdzaam toe te kijken hoe een ander wint.
Ik ben ook redelijk fan van 999 games.. kennelijk is dat toch vaak mijn type spel
Sterkte!quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga weer op tijd te bedde trouwens, morgen gezellig naar de parodontoloog. Nou al zin in
Wat mooi van die regenboogquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Uitvaart was mooi...
Ben gewoon DOODmoe
Nou ja dat was de update
Niet meedoen of niet verliezen?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik niet. Ik win echt heel graag. Ik kan prima tegen mijn verlies maar winnen is tof.
Nja ik weet nietquote:
quote:Het eerste onderzoek zal vooral gericht zijn op het vaststellen van de problemen. Er zal een mondonderzoek
plaatsvinden met een uitgebreide documentatie over de bacteriële tandaanslag, tandsteen,
tandvleesbloedingen en ontstekingen. Dit document is de parodontiumstatus. Daarnaast worden
röntgenfoto's gemaakt om informatie over het kaakbot en omgeving te krijgen.
Ik ga niet verliezen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet meedoen of niet verliezen?
Bij de ene avond weerwolven die ik heb gedaan jaren geleden (op een FOK!-meet) vond ik observeren leuker dan meedoen
Ik ken ook een aantal mensen die áltijd lijken te winnen. De vader van m'n beste vriendin speelt vaak mee als we Carcassonne gaan spelen, maar dan wint hij eigenlijk altijd. Dan is het een strijd om wie er tweede wordt, of we proberen tegen hem samen te spannen. Ik speel nu ook Wordfeud tegen hem en ook daarbij wint hij vreselijk, maar dan is het extra veel waard als ik een keertje winquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:49 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dan mag je als troost een hapje kaasfondue
Ik merk trouwens bij spellen als bijv katan... ik verliezen sowieso minder erg vind omdat je ondanks dat je verliest... best nog wat toevoegd aan her spel. En als ik weer eens echt hopeloos aan het verliezen ben van mijn exschoonpa (die wint echt veel te vaak) dan ga ik vaak over op de strategie om het hem zo moeilijk te maken en dan heb ik toch nog lol want je hoeft niet lijdzaam toe te kijken hoe een ander wint.
Ik ben ook redelijk fan van 999 games.. kennelijk is dat toch vaak mijn type spel
Hij was er niet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:49 schreef AnneX het volgende:
@:Uniek: Wat mooi symbolisch met de regenboog.
Enne...heb je je ex herkend? En herkende hij jou! na al die jaren.
Wat rouw en rust betreft...neem de tijd. Niks moet.
Weerwolven observeren kan idd heel lollig zijn. Je hebt dan een hoop kennis die de mensen die spelen niet hebbenquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet meedoen of niet verliezen?
Bij de ene avond weerwolven die ik heb gedaan jaren geleden (op een FOK!-meet) vond ik observeren leuker dan meedoen
Ik vind wordfeud echt rampzalig.. dacht altijd dat ik slecht was in scrabble... maar zo digitaal bak ik er nog minder vanquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:55 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik ken ook een aantal mensen die áltijd lijken te winnen. De vader van m'n beste vriendin speelt vaak mee als we Carcassonne gaan spelen, maar dan wint hij eigenlijk altijd. Dan is het een strijd om wie er tweede wordt, of we proberen tegen hem samen te spannen. Ik speel nu ook Wordfeud tegen hem en ook daarbij wint hij vreselijk, maar dan is het extra veel waard als ik een keertje win
Ok, ik wil dan bij Kaatje aan tafel en zo te horen niet bij LS.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben een hele irritante spelletjes speler. Maakt me totaal niet uit of ik verlies. En dan vinden anderen bloed irritant. Mijn zus kon me de net wel omdraaien
De woordenlijst van Wordfeud is ook rampzalig. (Maar als je het een tijdje gespeeld hebt, weet je ook hoe je die kunt uitbuiten. Ik ken nu allerlei woorden waarvan ik niet dacht dat ze bestonden, maar die Wordfeud goedkeurtquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:57 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik vind wordfeud echt rampzalig.. dacht altijd dat ik slecht was in scrabble... maar zo digitaal bak ik er nog minder van
@:whiskers: als troost omdat je dan niet hebt gewonnen natuurlijk.
Oh, dat soort spelletjesspelers vind ik altijd wel leuk. Zo iemand is Beste Vriendin d'r moeder, dus als we dan met z'n vieren Carcassonne speelden, hadden we één iemand die altijd wilde winnen, twee mensen die hun best deden voor de tweede plek en één iemand die het vooral gezellig wilde hebben -- briljante groepquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:56 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben een hele irritante spelletjes speler. Maakt me totaal niet uit of ik verlies. En dan vinden anderen bloed irritant. Mijn zus kon me de net wel omdraaien
Hehe ohja.. hier een redelijk neutrale naam en dan weten ze je ook prima te vinden nog.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De woordenlijst van Wordfeud is ook rampzalig. (Maar als je het een tijdje gespeeld hebt, weet je ook hoe je die kunt uitbuiten. Ik ken nu allerlei woorden waarvan ik niet dacht dat ze bestonden, maar die Wordfeud goedkeurt.) Wat helpt is als je graag puzzelt. Door het maken van doorlopers ken ik een boel korte woorden waarmee je heel mooi aan andere woorden kunt vastleggen (dingen als UT, ON, AD, EX enzovoort)
En er zitten bakken met mannen op die je piemelpictures willen sturen
Ik heb mijn account maar een foto van een man gegeven, want ik werd het een beetje beu. B heeft om mijn theorie te bewijzen zijn account een meisjesnaam gegeven en nu krijgt hij speelverzoeken van allerlei vieze mannetjes.
Helder, thanksquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nja ik weet nietHet is de eerste keer, dus ik verwacht een intake en hooguit een soort verkennend onderzoekje of zo. En het is uiteindelijk bedoeld om grotere problemen te voorkomen. Ik zie het wel gebeuren allemaal.
[..]
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ga niet verliezen.
En iedereen graaf slap ouwehoeren. Dan heb ik mooi de tijd voor de ontwikkeling van mijn masterplan.
Ik ben nog steeds heel leuk hoor met spelletjesquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ok, ik wil dan bij Kaatje aan tafel en zo te horen niet bij LS.
Precies !quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:57 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Weerwolven observeren kan idd heel lollig zijn. Je hebt dan een hoop kennis die de mensen die spelen niet hebben![]()
Met mijn vriendengroep spelen we een iets aangepaste variant, waarbij je rol niet bekendgemaakt wordt als je doodgaat en met een boel rollen erbij verzonnen. Die is leuker om te spelen (je hebt minder kans om simpelweg Burger te zijn, en er valt meer te puzzelen en te redeneren)
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:57 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik vind wordfeud echt rampzalig.. dacht altijd dat ik slecht was in scrabble... maar zo digitaal bak ik er nog minder van
@:whiskers: als troost omdat je dan niet hebt gewonnen natuurlijk.
Oh en edit: no worries.. irl ben ik niet zo knuffelig als ik menswn niet zo ken
Ik vind dat altijd zo moeilijk te begrijpen. Ik bedoel, alsof je daar mee verwacht enig succes te halenquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:01 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De woordenlijst van Wordfeud is ook rampzalig. (Maar als je het een tijdje gespeeld hebt, weet je ook hoe je die kunt uitbuiten. Ik ken nu allerlei woorden waarvan ik niet dacht dat ze bestonden, maar die Wordfeud goedkeurt.) Wat helpt is als je graag puzzelt. Door het maken van doorlopers ken ik een boel korte woorden waarmee je heel mooi aan andere woorden kunt vastleggen (dingen als UT, ON, AD, EX enzovoort)
En er zitten bakken met mannen op die je piemelpictures willen sturen
Ik heb mijn account maar een foto van een man gegeven, want ik werd het een beetje beu. B heeft om mijn theorie te bewijzen zijn account een meisjesnaam gegeven en nu krijgt hij speelverzoeken van allerlei vieze mannetjes.
Trustequote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:12 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik ga eens slapen en over carcasonne nadenken
Spel is sowieso erg leuk.
Hebben hie in de kast ook al 3 varianten in de kast liggen.
Is het nog een beetje te spelen op de telefoon ook?
Want de tablet is overleden
Ik snap dat idd ook niet. Het enige wat ik denk als ik dat zie is "ieuwl" en dan blokkeer ik zequote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:10 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vind dat altijd zo moeilijk te begrijpen. Ik bedoel, alsof je daar mee verwacht enig succes te halen![]()
Doorlopers, die verslond m'n opa ook altijd. Staat er bij aangegeven hoeveel letters en woord heeft, of ligt dat aan het niveau?
Herkenbaarquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:56 schreef Kaatje1 het volgende:
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 06:33 schreef minilot het volgende:
Beeeeh. Poosje offlineish door (goeie!) dingen en nou zijn er veel meer topics terug te lezen dan ik red voordat iedereen zo wakker wordt. Halp!
Wat stop jij in je koffie? Ik wil hetquote:
Niksquote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat stop jij in je koffie? Ik wil het![]()
Bekervoetbalquote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:14 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Wat stop jij in je koffie? Ik wil het![]()
Leuk Borisz! Voetbal denk ik? (:D sorry, ik kijk enkel wel eens een rondje schaatsen/short track)
EDIT: oh ja, duh, strafschop
Succes!quote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
NiksIk ga gewoon op tijd slapen
Vandaag dus naar de paro, dus nog even helemaal niks, ook geen koffie. Ga zo de deur uit, trein van 7:45 pakken. Doei!
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:23 schreef borisz het volgende:
[..]
Bekervoetbal. Ik woon vlak bij HFC, maar heb een clubkaart voor Telstar
. De loting koppelde beide ploegen aan elkaar. En dan is het wel zo leuk om eens er naar toe te gaan. Het is in al die jaren pas mijn eerste uitwedstrijd
.
Conditie opgebouwd!quote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:46 schreef Zilverberk het volgende:
Mogguh
Ik hoorde de bus aankomen, sprintje ingezet naar de halte... bleek het de vuilniswagen te zijn. Voor niks gesprint.
Exact! Hoef je je de rest van de dag niet meer in te spannenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:52 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
En dat voor half acht 's ochtends!
Gewoon naar je lichaam luisterenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 07:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Succes!
(Ik denk dat ik juist te lang heb geslapen. Met 7-8 uur slaap kom ik als een zombie uit bed, terwijl ik met 5-6 uur slaap sneller opstart. Alleen dan klap ik ergens aan het eind van de dag meestal wel in)
Zó irritant. Voor die persoon vooral heel rot maar het werkt me zo op mn zenuwen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:23 schreef Zilverberk het volgende:
Dikke file onderweg hier. Lijkt wel of er weer wat mensen onderweg zijn naar het malieveld om te staken.
En iemand met een kriebelhoest in de bus. Klinkt niet fijn.
Wat een mysterieuze postquote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:36 schreef FranticDJ het volgende:
En zo werd de diepvries een kado van m’n zus
Wat is er mysterieus aanquote:
Als ik zo'n cake bak, stoom ik de pompoen meestal. Dat is een makkelijke manier om te voorkomen dat het een grote natte prut wordtquote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:33 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Zó irritant. Voor die persoon vooral heel rot maar het werkt me zo op mn zenuwen.
Ik ga zo richting de yogales, qua conditie. En dan taart bakken, pumpkin spice cake, met zelf gekookte en gepureerde pompoen en een zelf bij elkaar gekieperd kruidenmengels @:Isabeau
Of een grotere borstel? A heeft hier de badkamer ook met een borstel geschrobd en dat deed wel wonderen inderdaadquote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:37 schreef Isabeau het volgende:
Lekker herfsterig, Clubsoda
Het wordt echt fantastisch weer vandaag, zo te zienFris & zonnetje.
Maar ik ga de keuken poetsen en zit te overdenken om een nagelborsteltje á la sigme te halen.
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:47 schreef Myraela het volgende:
Mensen, vandaag de -15 kilo aangetikt.![]()
![]()
![]()
Tussentijdse doelen van 5 kilo zijn altijd fijn.![]()
Net als de momenten dat je weer voorbij een heel tiental gaat. Je moet zoveel mogelijk gewoon vieren.
Maar niet met frikandellentaarten, dat dan weer niet.
De fysio heeft me doorgestuurd naar de spoedeisende hulp (arm bleek ook dik ter hoogte vd breuk). Daar onderzocht en foto gemaakt. Konden niks vinden en de breuk staat prachtig en is goed genezen. Maar tussen 2 onderzoeken in knakte verschoof er iets toen ik mijn arm bewoog en toen zakte de pijn. Zwelling kon geen kwaad. Krijg nog een spieren- en pezenscan. Doorgaan met oefenen om frozen shoulder te voorkomen. Paracetamol tegen de pijn indien nodig.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:37 schreef AnneX het volgende:
Zeg Whiskers...wat was het advies van de ft nou over de pijnstilling?
En over de reden dat het de afgelopen week zó pijnlijk was?
Super knapquote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:47 schreef Myraela het volgende:
Mensen, vandaag de -15 kilo aangetikt.![]()
![]()
![]()
Tussentijdse doelen van 5 kilo zijn altijd fijn.![]()
Net als de momenten dat je weer voorbij een heel tiental gaat. Je moet zoveel mogelijk gewoon vieren.
Maar niet met frikandellentaarten, dat dan weer niet.
Bij mijn werkgever vervallen die uren aan t eind van het contract. Stelletje knieperts.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:52 schreef Myraela het volgende:
Ik keek net even op mijn loonstrookje. Ik werk nog een maand via het uitzendbureau, en ik kijk nu al uit naar mijn laatste salaris.Ik heb natuurlijk veel vakantiegeld openstaan, maar ook nog ruim 90 uur vakantie. Gimmeh the money.
Duurt dat niet onwijs lang?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Als ik zo'n cake bak, stoom ik de pompoen meestal. Dat is een makkelijke manier om te voorkomen dat het een grote natte prut wordt![]()
Ik doe gewoon een metalen zeef bovenin een pannetje.
Vervallen mag toch niet zomaar bij een contractbeëindiging?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:08 schreef Zilverberk het volgende:
Bij mijn werkgever vervallen die uren aan t eind van het contract. Stelletje knieperts.
Kloptquote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vervallen mag toch niet zomaar bij een contractbeëindiging?
Vast niet, maar wat doe je er tegen?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:13 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vervallen mag toch niet zomaar bij een contractbeëindiging?
Opnemen?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:16 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Vast niet, maar wat doe je er tegen?
Dat mag alleen 'als de dienst het toelaat'.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Opnemen?
Mogge allen, half dagje werken, heerlijk.
Gewoon je geld en/of uren eisen?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:16 schreef Zilverberk het volgende:
Vast niet, maar wat doe je er tegen?
Kan het ministerie die 90 uur niet over nemen? Als je het uit laat betalen verdwijnt er nogal veel richting de Belastingdienstquote:Op woensdag 30 oktober 2019 08:52 schreef Myraela het volgende:
Ik keek net even op mijn loonstrookje. Ik werk nog een maand via het uitzendbureau, en ik kijk nu al uit naar mijn laatste salaris.Ik heb natuurlijk veel vakantiegeld openstaan, maar ook nog ruim 90 uur vakantie. Gimmeh the money.
Dat antwoord kunnen ze niet geven, want ze hebben geen poot om op te staan. Gewoon juridische hulp zoeken.quote:
Heb je een OR? Anders vakbond?quote:
Wij moeten ook etenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kan het ministerie die 90 uur niet over nemen? Als je het uit laat betalen verdwijnt er nogal veel richting de Belastingdienst
envoor de 15kg
Die vraag staat nog een beetje open. Ik neem sowieso 36 uur mee, zodat ik in december meteen een week op vakantie kan. Maar voor die overige 90 uur is dat waarschijnlijk niet mogelijk. Maar ik leg het volgende week nog een keer voor aan HR, want dat zou wel mijn voorkeur hebben, ja.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:20 schreef derLudolf het volgende:
Kan het ministerie die 90 uur niet over nemen? Als je het uit laat betalen verdwijnt er nogal veel richting de Belastingdienst
envoor de 15kg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |