Limburgs is geen taal toch?quote:Op maandag 28 oktober 2019 22:37 schreef Tele6 het volgende:
@:Limbabwe ik ben op de grens ervan opgegroeid, nog nét in Brabant. Wij noemden het Limboland
Ik heb een slechtere indruk van Venlo dan van Roermond eerlijk gezegd. Kan ook zijn omdat m'n ouders me drie jaar lang (8-11 jaar oud) zaterdags naar Venlo gesleurd hebben om een extra dag naar school te gaan om een taal erbij te leren
Officieel misschien niet nee. Maar toen ik voor het eerst in Weert (echt nét Limburg) was duurde het zeker een half uur uur voor ik chocola kon maken vh dialect.quote:
Ik versta er af en toe ook echt niks van haha.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar Oost-Brabants was ook geheimtaal voor me. Box en skoenen?! Wát zegt u?!
Waar ben jij opgegroeid dan? Ook West-Brabant toch?quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik versta er af en toe ook echt niks van haha.
Had jij geen skiles vandaag? IN Limburg?quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik versta er af en toe ook echt niks van haha.
Ja maar West Brabants en Oost Brabants lijken totaal niet op elkaar daarbij heb ik zelf wel.een zachte G maar niet echt een Brabants dialect. Mijn moeder is Rotterdamsequote:Op maandag 28 oktober 2019 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar ben jij opgegroeid dan? Ook West-Brabant toch?
Overigens woon ik nu al weer even in Den Haag. Haags versta ik prima
Klopt haha ben net thuis. De leraar die we nu hadden kon ik verstaan de vorige keer hadden we er volgens mij een uit Kerkrade Daar had ik af en toe de grootste moeite mee.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Had jij geen skiles vandaag? IN Limburg?
Hoe was het?
Dat weet ik uit ervaring. Geboren en getogen in West-Brabantquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar West Brabants en Oost Brabants lijken totaal niet op elkaar daarbij heb ik zelf wel.een zachte G maar niet echt een Brabants dialect. Mijn moeder is Rotterdamse
Ik idem. Wel zachte G, verder geen echt dialect.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:14 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar West Brabants en Oost Brabants lijken totaal niet op elkaar daarbij heb ik zelf wel.een zachte G maar niet echt een Brabants dialect. Mijn moeder is Rotterdamse
Fijn dat je het verstond nuquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Klopt haha ben net thuis. De leraar die we nu hadden kon ik verstaan de vorige keer hadden we er volgens mij een uit Kerkrade Daar had ik af en toe de grootste moeite mee.
Ik opgegroeid in West Brabant, daarna Eindhoven en nu sinds 3 jaar in "het dorp"quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat weet ik uit ervaring. Geboren en getogen in West-BrabantEn daarna een paar jaar in de buurt van Eindhoven gewoond. Daarna weer West-Brabant. Nu 10 jaar Zuid-Holland.
Ben kapot haha. Ik ben een beetje een slordige skiër en probeer het nu echt fatsoenlijk te leren. Maar houding is al beter. Netjes richting het dal zodat ik op mijn dalski sta en niet toch perongeluk een beetje op mijn berg skiquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Fijn dat je het verstond nu![]()
![]()
Hoe was de les? Tevreden mee?
Prima hoor. Woon zeer naar mijn zin. Al is mijn beste vriendin Limburgs en mijn beste vriend een Nijmegenaar. Vriendin woont hier in de buurt, vriend in Nijmegen. Geïntegreerd ben ik dus niet echtquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik opgegroeid in West Brabant, daarna Eindhoven en nu sinds 3 jaar in "het dorp"
Wil uiteindelijk wel weer terug richting Eindhoven. Woon hier nu prima maar wil hier niet nog 20 jaar zitten ofzo.
Hoe bevalt het tussen de Hagenezen?
Ogh dan heb je iig lekker een "multiculti" omgeving haha.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Prima hoor. Woon zeer naar mijn zin. Al is mijn beste vriendin Limburgs en mijn beste vriend een Nijmegenaar. Vriendin woont hier in de buurt, vriend in Nijmegen. Geïntegreerd ben ik dus niet echt
Totaal geen verstand van skieën, maar klinkt als vooruitgangquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:22 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ben kapot haha. Ik ben een beetje een slordige skiër en probeer het nu echt fatsoenlijk te leren. Maar houding is al beter. Netjes richting het dal zodat ik op mijn dalski sta en niet toch perongeluk een beetje op mijn berg ski
Volgende week weer.
Haha maakt niet uit als ik het maar snap. Uiteindelijk komt het goed. Maar dingen afleren js lastiger dan jezelf foute dingen aanleren.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Totaal geen verstand van skieën, maar klinkt als vooruitgang
Vandaag in het ziekenhuis zat ik naast en ras-Hagenees te wachten op een rontgenfoto. Dat was echt smullen qua directheid en taalgebruikquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:23 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ogh dan heb je iig lekker een "multiculti" omgeving haha.
Truequote:Op maandag 28 oktober 2019 23:24 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha maakt niet uit als ik het maar snap. Uiteindelijk komt het goed. Maar dingen afleren js lastiger dan jezelf foute dingen aanleren.
Oh ja dat is wel genieten. Ik heb dat altijd als ik bij mijn oom in Rotterdam ben. Die woont in een echt volksbuurtje. Is echt fantastisch haha.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vandaag in het ziekenhuis zat ik naast en ras-Hagenees te wachten op een rontgenfoto. Dat was echt smullen qua directheid en taalgebruik
Ja, preciesquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh ja dat is wel genieten. Ik heb dat altijd als ik bij mijn oom in Rotterdam ben. Die woont in een echt volksbuurtje. Is echt fantastisch haha.
Haha owjeej. Ik fladder een beetje overal en nergens op dit forum haha. Maar nee ik "ken" jou niet zo idd. Kan nog komenquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Grappig, ik "ken" je van je verhalen over Loebes in F&F. Maar ik lurk meer dan ik reageer. Dus ik "ken" jou wel, maar jij mij wrsch niet. Idem met Cat, al reageerde ik daar meer. Of met SQ en bleiblei. Of Claudia-×
Haha op een gegeven moment heb ik er ook wel genoeg van hoor. Maar het is een leuke afwisseling.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, precies
Ik werk in Rotterdam en kwam er vroeger ook vrij vaak. Heerlijk vind ik dat. Wel alleen voor even trouwens
No worriesquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha owjeej. Ik fladder een beetje overal en nergens op dit forum haha. Maar nee ik "ken" jou niet zo idd. Kan nog komen
[..]
Haha op een gegeven moment heb ik er ook wel genoeg van hoor. Maar het is een leuke afwisseling.
Ja, daar kun je je pan bami zo het raam uit gooien. Heerlijk.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh ja dat is wel genieten. Ik heb dat altijd als ik bij mijn oom in Rotterdam ben. Die woont in een echt volksbuurtje. Is echt fantastisch haha.
Boks, broek lijkt me? Dat wordt in het hele Nedersaksisch spraakgebied gebruikt.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar Oost-Brabants was ook geheimtaal voor me. Box en skoenen?! Wát zegt u?!
Ik kom niet uit het Nedersaksisch spraakgebied...quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Boks, broek lijkt me? Dat wordt in het hele Nedersaksisch spraakgebied gebruikt.
Via de WMOquote:Op maandag 28 oktober 2019 23:52 schreef golfer het volgende:
Ik ben tevreden over onze nieuwe thuiskapster (via de WMO). Dacht een geblondeerd wicht van een jaar 25 te krijgen, maar bleek een erg leuke vrouw van 54 te zijn.
Ze heeft mij en B. echt prima geknipt en we hebben er heel gezellig mee kunnen kletsen en dat samen voor de prijs die B. tot nu alleen voor haarzelf bij de haarsalon moest betalen.
Goed experiment dus.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:52 schreef golfer het volgende:
Ik ben tevreden over onze nieuwe thuiskapster (via de WMO). Dacht een geblondeerd wicht van een jaar 25 te krijgen, maar bleek een erg leuke vrouw van 54 te zijn.
Ze heeft mij en B. echt prima geknipt en we hebben er heel gezellig mee kunnen kletsen en dat samen voor de prijs die B. tot nu alleen voor haarzelf bij de haarsalon moest betalen.
Ik heb (als Rotterdamse) een paar jaar in Twente gewoond. Ja, boks is n broek.quote:Op maandag 28 oktober 2019 23:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Boks, broek lijkt me? Dat wordt in het hele Nedersaksisch spraakgebied gebruikt.
Ik kennelijk ook nietquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 00:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik kom niet uit het Nedersaksisch spraakgebied...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |