Reeds gedaan, zij zag de rekening van de kinderen op haar ING account.quote:Op maandag 28 oktober 2019 20:28 schreef Linkse_krijger het volgende:
Gewoon een spaarrekening voor je kind koppelen aan je eigen account. Kan in ieder geval bij ING
Maar dan open je toch gewoon géén rekening, en kies je voor zo'n 'spaarpot' binnen je eigen bankomgeving? Die noem je dan "Nijns Jr's rekening" ofzo en wanneer Nijns Jr oud genoeg is draag je het over. Lijkt me heel sterk dat daar een seintje over gestuurd wordt, je kunt immers op exact dezelfde manier een 'spaarpot' openen die "Nieuwe computer" of "Uit eten" heet.quote:Op maandag 28 oktober 2019 21:07 schreef Nijns het volgende:
[..]
Reeds gedaan, zij zag de rekening van de kinderen op haar ING account.
De bank geeft aan dat zodra je een rekening voor je minderjarige kinderen zal openen bij een ING gerelateerde bank, deze automatisch aan beide ouders gekoppeld zal worden?
Klopt heb ik ook.quote:Op maandag 28 oktober 2019 21:27 schreef Kimsywimsy het volgende:
Bij de ABN AMRO kun je een KinderToekomst spaarrekening openen. Mijn partner (die eveneens bij diezelfde bank zit en gezag heeft over onze kinderen) kan niet bij deze twee spaarrekeningen. Sterker nog; als ik het niet had gezegd, had hij het niet geweten. De ABN AMRO is zuinig qua privacy en deelt niet zo snel informatie met anderen.
Volgens mij kan je met enkel een ouderschapsplan helemaal niet een ouder het gezag ontnemen, ook al is die ander akkoord..quote:Op maandag 28 oktober 2019 20:55 schreef Nijns het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Even voor de duidelijkheid, het is van toepassing op de situatie van een vriend van mij, niet mijn situatie.
Zijn ex gaat redelijk halsoverkop emigreren naar Amerika en 'dumpt' de kinderen definitief bij hem (hebben nu co-ouderschap).
Er is een ouderschapsplan wat zal worden aangepast naar dat hij het ouderlijk gezag krijgt.
Echter lijkt me dat zij toegang blijft houden tot de huidige spaarrekening van de kinderen? Of kan op vertoon van het ouderschapsplan haar toegang ontzegt worden?
Omdat hij niets weet over wat haar plannen daar zijn en ze momenteel erg onvoorspelbaar is, wil hij niet het risico lopen dat ze de rekening van de kinderen kan plunderen wanneer zij bijv. in financiële problemen komt daar.
En het dan buiten zicht van de ouder op papier elk jaar aan kind schenken zodat je later geen gedoe krijgt met schenkbelasting?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 07:36 schreef Peejtur het volgende:
Als het geen en/of rekening is, is er niets aan de hand neem ik aan.
Bij de Rabobank is (was) dat iig niet zo. De regenboogrekening van onze dochter zit aan mijn bankrekening gekoppeld. Mijn vriend moet de zichtbaarheid in zijn internet bankieren nog steeds aanvragen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 21:07 schreef Nijns het volgende:
[..]
De bank geeft aan dat zodra je een rekening voor je minderjarige kinderen zal openen bij een ING gerelateerde bank, deze automatisch aan beide ouders gekoppeld zal worden?
Dan ga je toch naar een andere bank. Of is dat te simpel gedacht?quote:Op maandag 28 oktober 2019 21:07 schreef Nijns het volgende:
[..]
Officieel gezien moeten beide ouders 50% van de bezittingen en schulden van de minderjarige kinderen opgeven in hun aangifte inkomstenbelasting.quote:Op maandag 28 oktober 2019 22:20 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Ik sluit niet uit de de Belastingdienst deze gegevens koppelt.
quote:U bent gescheiden
Bent u het hele jaar van aangifte gescheiden? En staat u niet meer allebei op hetzelfde adres ingeschreven bij de gemeente? Geef dan de helft van de bezittingen en schulden aan van uw kinderen waarover u het ouderlijk gezag hebt. De andere ouder geeft in zijn eigen aangifte de andere helft aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |