abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 oktober 2019 @ 11:49:41 #1
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189645149
Zijn er hier meer podcastfans? Ik ben ontzettend benieuwd welke podcasts over ESC jullie aan kunnen raden :) Want vind podcasts echt een fijne manier om op de hoogte te blijven (naast hier natuurlijk O+ )

Ik heb al even in mijn podcastapp gezocht, en ben de volgende vier tegengekomen die ik nu een kans wil geven. Zag er wel meer, maar hoef er ook niet 20 te volgen die toch allemaal hetzelfde nieuws hebben :@ :+

Die van ESCUnited met Matt!
Eurovision Calling van de BBC
Eurovisie Update
• Songfestival Update

En daarnaast nog een officiele van de EBU, maar die is volgens mij alleen in de finaleweek actief :? De laatste twee Nederlandse zijn toevallig ook allebei net nieuw, ingesprongen op de hypetrain van ESF in NL w/ w/

Nouja, ik ben dus heel benieuwd of jullie nog meer tips hierover hebben *O* *G*
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  ESF Reporter maandag 28 oktober 2019 @ 07:39:15 #2
87554 Cee
Welluk?
pi_189662495
Ohh leuk! Ik ben sinds een tijdje een beetje verslaafd aan zowat elk setje ESF-fans dat achter een microfoon kruipt en praat over oude jaargangen, nieuwe roddels, en dat als podcast online slingert. Tijdens het werk luister ik er naar en voor ik het weet is het 5 uur en baal ik zelfs dat ik naar huis moet. _O- Ik luister er ook tijdens het hardlopen naar.

De podcasts die je vermeldt heb ik nog niet geluisterd dus ik kan voorlopig weer vooruit. :D

Mijn favoriet is momenteel de podcast van Mike en Dale van Aussievision.
https://www.aussievision.net/podcast
Informatief, eigen mening, humor, enthousiast. Onlangs heb ik ook alles geluisterd uit 2017 en 2018, ze bespreken ook de voorrondes en hun verwachtingen en het is extra leuk om dat te horen wanneer je de uitkomst al weet.

Van eigen bodem is er de Ding-a-dong podcast:
https://podcastluisteren.nl/pod/Ding-a-Dong
Is nu in het tweede seizoen, zeker vanuit Nederlands perspectief ook heel informatief, beetje insider ook, lekker vals soms (maar niet op z’n wiwi’s). GJ is een (oud)-Fok!er die er in dit seizoen is bijgekomen en doordat hij zo veel weet en zo makkelijk praat vind ik het wel veel sterker dan het eerste seizoen. Daar kwam ik niet makkelijk door de eerste aflevering heen omdat ik me vaak wel wat ergerde over hoe weinig degene achter de microfoon nu echt wist (zijn fan-zijn niet in twijfel trekkende).

ESC Insight is een hele informatieve en diepgaande podcast, gemaakt door die kerel die Matt lastig viel tijdens de streams _O- Maar toch, het luistert lekker weg, is gevarieerd in opzet, veel gast-sprekers en altijd aanwezig bij het ESF tijdens de repetities.
https://escinsight.com/category/podcast/
  maandag 28 oktober 2019 @ 07:51:35 #3
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189662599
Tof, thanks *O* Heb jouw tips toegevoegd :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  ESF Reporter maandag 28 oktober 2019 @ 08:05:14 #4
87554 Cee
Welluk?
pi_189662696
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 07:51 schreef Meke het volgende:
Tof, thanks *O* Heb jouw tips toegevoegd :D
Nog meteen een tip er achteraan:
Wind machine podcast, wederom twee Aussies (dus met een voorliefde voor de echte EuroBops) die al op 58 afleveringen zitten waarbij ze iedere aflevering een seizoen uit dit decennium of een land bespreken (ze hebben alle landen gehad) en tijdens de voorronde- en finaleweken het huidige seizoen. w/
https://windmachinepodcast.com/
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:37:37 #5
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189688183
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2019 07:39 schreef Cee het volgende:
ESC Insight is een hele informatieve en diepgaande podcast, gemaakt door die kerel die Matt lastig viel tijdens de streams Maar toch, het luistert lekker weg, is gevarieerd in opzet, veel gast-sprekers en altijd aanwezig bij het ESF tijdens de repetities.
Maar dat accent :o Gelukkig kijk ik Masterchef, moest er echt aan wennen in het begin _O- _O- Ik vond Eurovisie Update wel leuk, maar vergeet soms dat we hier op het forum best collectieve meningen hebben :D Moest af en toe wel een beetje wennen aan hoe zij over dingen denken :@ _O-

Ding-a-dong lukt niet in mijn podcastapp -O- Ik kan de naam wel zien, maar staat sowieso geen icoontje bij en kan er ook niet op klikken ;(
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 22:58:27 #6
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189707621
Eurovisie Updates is nog niet zo populair :D Ze hebben in hun podcast opgeroepen om deze petitie te tekenen _O-

https://petities.nl/petit(...)1a68fbb06d?locale=nl
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  ESF Reporter donderdag 31 oktober 2019 @ 07:41:46 #7
87554 Cee
Welluk?
pi_189709894
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 19:37 schreef Meke het volgende:

[..]

Ding-a-dong lukt niet in mijn podcastapp -O- Ik kan de naam wel zien, maar staat sowieso geen icoontje bij en kan er ook niet op klikken ;(
Het staat ook op spotify, kan je het daar luisteren? Daar luister ik sowieso alle podcasts (voor zover ze erop verkrijgbaar zijn), vind ik handiger. Temeer ook omdat ik tijdens mijn werk regelmatig de browser afsluit als ik iets online heb opgezocht en vervolgens vergeet dat ik daar ook een podcast aan het streamen was. :')
iTunes kan natuurlijk ook maar vind ik minder overzichtelijk.
  ESF Reporter donderdag 31 oktober 2019 @ 16:37:15 #8
87554 Cee
Welluk?
pi_189716268
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 22:58 schreef Meke het volgende:
Eurovisie Updates is nog niet zo populair :D Ze hebben in hun podcast opgeroepen om deze petitie te tekenen _O-

https://petities.nl/petit(...)1a68fbb06d?locale=nl
Ik luister net de eerste aflevering, heb me al een paar keer gestoord aan die figuren.
Ten eerste beginnen ze met de mededeling dat we in 1976 voor het laatst wonnen voor Duncan.
En vervolgens pleiten ze met z’n drieën voor een herinvoering van een Nationaal Songfestival met foute slechte nummers waar we op moeten stemmen want dat is gezellig.
Je zou haast denken dat ze het ESF niks vinden maar blijkbaar zijn ze wel fan want een heeft al regelmatig het ESF bezocht. Zo’n cringe.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cee op 31-10-2019 22:19:17 ]
pi_189720959
Hebbal deze podcasts op mijn luisterlijst gezet. Ben benieuwd. Ik luister vooral op mijn werk naar de podcasts zodat ik me beter kan concentreren op mijn werk.
  vrijdag 1 november 2019 @ 11:10:36 #10
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189727042
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 16:37 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik luister net de eerste aflevering, heb me al een paar keer gestoord aan die figuren.
Ten eerste beginnen ze met de mededeling dat we in 1976 voor het laatst wonnen voor Duncan.
En vervolgens pleiten ze met z’n drieën voor een herinvoering van een Nationaal Songfestival met foute slechte nummers waar we op moeten stemmen want dat is gezellig.
Je zou haast denken dat ze het ESF niks vinden maar blijkbaar zijn ze wel fan want een heeft al regelmatig het ESF bezocht. Zo’n cringe.
Ja ik ben er nu ook wel weer klaar mee. Ze weten écht weinig, en op zich prima maar doe dan ook geen loze beweringen :P

Zo zeiden ze n.a.v. Love don't hate dat Duncan weer mee moest doen, maar zou dat wel mogen, een winnaar die meteen weer mee doet? Eh ja, Google even op Lena ofzo :P

En ze hebben het over "John Ludvik die tweede werd na Duncan" }:| Ik snap dat gezelschapskijkers dat denken, maar als je er een podcast over maakt?!
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  ESF Reporter vrijdag 1 november 2019 @ 14:47:05 #11
87554 Cee
Welluk?
pi_189729813
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 11:10 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja ik ben er nu ook wel weer klaar mee. Ze weten écht weinig, en op zich prima maar doe dan ook geen loze beweringen :P

Zo zeiden ze n.a.v. Love don't hate dat Duncan weer mee moest doen, maar zou dat wel mogen, een winnaar die meteen weer mee doet? Eh ja, Google even op Lena ofzo :P

En ze hebben het over "John Ludvik die tweede werd na Duncan" }:| Ik snap dat gezelschapskijkers dat denken, maar als je er een podcast over maakt?!
Die vrouw vroeg zich op een gegeven moment hardop af of Cliff Richard onlangs niet voor een tweede keer meedeed. De twee heren verbeterden haar niet.
Hef je dan maar op zeg. _O-
  vrijdag 1 november 2019 @ 15:06:13 #12
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189730064
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2019 14:47 schreef Cee het volgende:

[..]

Die vrouw vroeg zich op een gegeven moment hardop af of Cliff Richard onlangs niet voor een tweede keer meedeed. De twee heren verbeterden haar niet.
Hef je dan maar op zeg. _O-
Ja, dat verbaaste me ook :? Het is misschien juist leuk voor de dynamiek om iemand te hebben die (nog) niet zoveel van het ESF weet, maar niet zoveel weten en totaal verkeerde dingen claimen vind ik wel heel anders. Ik weet ook heus niet alles, maar zou niet zomaar ongefundeerde dingen gaan roepen in een podcast. Ik ga er ook altijd vanuit dat de podcasts die ik luister best betrouwbare bronnen zijn :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  ESF Reporter zondag 3 november 2019 @ 20:37:53 #13
87554 Cee
Welluk?
pi_189769218
Eurowhat is een podcast van een paar ESF fans uit de VS die écht veel weten (voor een Amerikaan), leuk om hun besprekingen van vorig jaar en dit jaar te luisteren. Ze hebben veel humor, zijn eerlijk en informatief. Soms zijn er gasten. Ik heb nog lang niet alles geluisterd, ben net begonnen met 2018 maar had al wel gecheckt wat ze van Duncan vonden dit jaar. Daar moet je wel effe doorheen hoor. _O- Twee vinden het niet bijzonder, eentje vindt het helemaal geweldig en na de finale hadden ze een of andere pop critic van de Boston Globe te gast die ook niet te spreken was over de voorspelbare winnaar, ze vergeleek het met een leuk seizoen van American Idol en dan wint Lee deWyze. Dat zegt je niks als je Idol niet volgde maar geloof me, dat is geen compliment (Lee was een totaal oninteressante winnaar). Anyway, de pop critic troela heeft een boek geschreven over Madonna dat ze kwam promoten en ze lult vervolgens een half uur de diepte in over Madonna’s huidige muziek en durft niet eens toe te geven dat dat optreden op ESF kut met peren was dus je moet dat mens maar gewoon even skippen, ik waarschuw alvast.
Happy listening! w/
  zondag 3 november 2019 @ 20:53:15 #14
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189769661
Klinkt goed, neem hun mening over Duncan wel met een korreltje zout _O-

Ik luister nu van alles eigenlijk vanaf dit seizoen *) Als ik ooit helemaal bij ben met al m'n podcasts ga ik wellicht nog terugluisteren :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 4 december 2019 @ 15:00:42 #15
403253 Meke
after all this time? always.
pi_190265289
Jaaa het is me toch gelukt (via de RSS) om de Ding-a-Dong podcast in m'n app te krijgen w/ w/ Ik vind dat denk ik de leukste :Y Luister nu ook vorig seizoen terug, heel grappig om ze nog wel een beetje sceptisch over Duncan en winnen te horen _O- "Ja jongens, laten we het gewoon accepteren, Nederland wint toch nooit meer".

EuroWhat?! vind ik ook leuk :Y

Windmachine vond ik niet zo als je niet nét het ESF waar ze over praten hebt gezien, want zo sterk is m'n kennis en geheugen nog niet :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 23:40:05 #16
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_190944206
De ding-a-dong podcast wordt het steeds populairder heb ik het idee. w/
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  donderdag 30 januari 2020 @ 13:16:50 #17
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_191263346
Hoi! Er is weer een nieuwe aflevering van Ding-A-Dong. We mochten naar de Allocation Draw en hebben daar een live uitzending gemaakt. Inclusief interviews met Jon Ola Sand, Gerben Bakker, Sietse Bakker, Said Kasmi en Jolanda Jansen.
Te luisteren via deze link waar je kunt doorklikken naar je favo podcast app :)
Thanks voor alle lieve woorden in dit topic over onze podcast. We vinden het zelf erg leuk om te maken en dit soort feedback worden we blij van!
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  woensdag 5 februari 2020 @ 11:11:53 #18
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_191358971
Zijn we weer! Dit keer met een interview met ANNNA, een melig spelletje (iets met Candlelight haha) en bespreken we de inzendingen van Tsjechie en Spanje.Heel benieuwd wat jullie er van vinden ;)

https://open.spotify.com/(...)67dXeaSRG4BsFeC508ZA
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  donderdag 13 februari 2020 @ 14:21:55 #19
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_191488207
*zwaai*
Een nieuwe aflevering staat online. Inclusief shoutouts naar de hilarische Stormcompilatie, uiteraard!

https://open.spotify.com/(...)V5GnHmRlW7gqj7GdEIBA
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  woensdag 19 februari 2020 @ 00:16:04 #20
403253 Meke
after all this time? always.
pi_191577945
Lekkere dode mus die trailer @CrazyDutchPunk _O- Ik dacht; wat een korte podcast, 26 minuten! Was het 26 seconden |:) _O-
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  woensdag 19 februari 2020 @ 12:18:48 #21
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_191582705
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2020 00:16 schreef Meke het volgende:
Lekkere dode mus die trailer @:CrazyDutchPunk _O- Ik dacht; wat een korte podcast, 26 minuten! Was het 26 seconden |:) _O-
Sorry, haha. Dat was onze nieuwe trailer omdat de vorige nogal oud was. Maarrrr de nieuwe is online!🥰
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Moderator woensdag 19 februari 2020 @ 13:23:30 #22
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191583459
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:21 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
*zwaai*
Een nieuwe aflevering staat online. Inclusief shoutouts naar de hilarische Stormcompilatie, uiteraard!

https://open.spotify.com/(...)V5GnHmRlW7gqj7GdEIBA
*O*
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 21 februari 2020 @ 13:27:10 #23
403253 Meke
after all this time? always.
pi_191614489
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2020 12:18 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Sorry, haha. Dat was onze nieuwe trailer omdat de vorige nogal oud was. Maarrrr de nieuwe is online!🥰
Jaa was ook wel leuke trailer :D

Ben nu aan het luisteren, wat gaaf dat jullie ook naar HQ gaan *O* *G* Ook echt leuk dat ze daarvoor open staan O+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 19:27:51 #24
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_191619357
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:27 schreef Meke het volgende:

[..]

Jaa was ook wel leuke trailer :D

Ben nu aan het luisteren, wat gaaf dat jullie ook naar HQ gaan *O* *G* Ook echt leuk dat ze daarvoor open staan O+
Ja, we zijn echt heel erg vereerd dat we langs mogen komen. En heel tof: we gaan daar vooral jong talent spreken wat op HQ werkt waar je nog niet zoveel van hebt gehoord. Ik ben zelf heel benieuwd hoe het is om als jong talent aan zo'n MEGA productie te mogen werken :)
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  vrijdag 21 februari 2020 @ 19:29:43 #25
403253 Meke
after all this time? always.
pi_191619383
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 19:27 schreef CrazyDutchPunk het volgende:

[..]

Ja, we zijn echt heel erg vereerd dat we langs mogen komen. En heel tof: we gaan daar vooral jong talent spreken wat op HQ werkt waar je nog niet zoveel van hebt gehoord. Ik ben zelf heel benieuwd hoe het is om als jong talent aan zo'n MEGA productie te mogen werken :)
Oh leuke insteek _O_ Heel benieuwd naar *O*
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')