TheFreshPrince | zondag 27 oktober 2019 @ 01:19 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:19 |
Titel? Geen pole voor Verstappen | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 01:19 |
Op social media denkt niemand er zo over en heeft niemand het over de FIA. Verstappen daarentegen wordt momenteel met de grond gelijk gemaakt vanwege zijn "arrogantie". | |
twiFight | zondag 27 oktober 2019 @ 01:19 |
Mwuah, ik vind dat persoonlijk niet zo relevant. Hierbij spreek ik even bewust over mijn mening en niet zozeer het sportregelement. We werken al tientallen jaren race na race, sessie na sessie met deze vlaggen. Hoezo is er nu opeens discussie over of de vlag duidelijk genoeg te zien zou zijn? Dat is altijd al de verantwoordelijkheid geweest van de coureur. En dan hebben we de crash zelf nog. Op het punt waar je de gele vlag kon zien hangen kon je ook al de gecrashte auto van Bottas zien staan. Dat het een gele vlagsituatie was, daar had je dus die hele vlag niet eens bij nodig. Coureurs kiezen er voor om bij ongelukken schijt te hebben aan alles en iedereen en ik erger mij daar al meer dan 10 jaar aan. Je moet niet willen afremmen omdat dat in de regels staat, je moet willen afremmen om dodelijke ongelukken te voorkomen. Een les die ik dacht dat ze die geleerd hadden na Bianchi, maar blijkbaar heeft die zich voor niks doodgereden. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:20 |
![]() hmmm...je ziet bij Verstappen geen lichtjes op zijn stuur maar je hoort de motor vol gas | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:20 |
Tijd om morgen te winnen daar dus. Nu heeft hij de kans om te slipstreamen naar die eerste bocht ipv in de verdediging te moeten. Ook een voordeel. | |
TheFreshPrince | zondag 27 oktober 2019 @ 01:21 |
Dat staat er toch? | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 01:21 |
Wat een domme oetlul kan die Verstappen toch ook zijn. Ik las dat de stewards in eerste instantie de zaak hadden afgesloten maar door zijn eigen opmerkingen toch weer een nieuw onderzoek zijn gestart. Dom en onprofessioneel. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 01:22 |
Max was niet arrogant maar eerlijk. Hij had gewoon twee keer de snelste tijd in q3. En de rest is niet belangrijk. Nee hij ging niet op de rem, of te laat. Jammer dan. Maar Max deed niet schijnheilig in tegenstelling tot anderen. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:22 |
Ja nu wel ![]() | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 01:23 |
Ja en die krijgt die vervolgens jarenlang om de oren, “we hadden je toen geholpen” tja doei | |
TheFreshPrince | zondag 27 oktober 2019 @ 01:23 |
Is niet aangepast, zo heb ik het topic aangemaakt. | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 01:23 |
Ja dit. De rest nemen we maar voor lief als liefhebbers. | |
franske19 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:24 |
Gridstraf is gewoon wat je krijgt voor het (onbewust) negeren van een gele vlag. Als je ze bewust negeert kun je zelfs een veel zwaardere grid straf krijgen. | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 01:24 |
Succes om dat duidelijk te maken aan de meute met hooivorken op Twitter ![]() | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:24 |
Ok Ik denk dat ik het verkeerd zag | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:25 |
Nee. Dom en onprofessioneel van de stewards omdat: - Ze zien dat de vlaggen uit hangen in eem gevaarlijke situatie en dat een coureur een snoeiharde tijd rijdt. Daarbij is 1 consequentie, namelijk tijd ongeldig. Dat ze daar geen actie op ondernamen, is hun te kort aan kennis uit jurisprudentie uit alle trainingen waar dit gebeurd is. Maar ze komen pas in actie als iemand iets zegt? Waaw. - Ze zich laten provorceren door een 22 jarig pestkereltje met een groot ego. Dat ego is terecht want hij is goed. Die gasten moetem even wat volwassenheid tonen en denken: fuck it, doei. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 01:26 |
Ik zit niet op sociaal media, ik kijk met liefde zelf naar de wedstrijden en kwalificaties | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:26 |
Ik heb het ff nagekeken...het was echt niet onbewust als je dit voor je ziet en niet van je gas af gaat (gele vlag voor hem en Bottas in de banden) Straf is terecht idd ![]() | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:26 |
Is twitter de standaard? | |
KennyPowers | zondag 27 oktober 2019 @ 01:27 |
Leuke sport dit. Na de race weet je nog niks. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:28 |
Nee Facebook | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 01:28 |
Ik heb Max ook wel eens blijer gezien bij het behalen van de pole 1... | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:28 |
De reden is terecht. De straf niet. De .910 had moeten tellen, de .758 had afgepakt moeten worden. Direct. Thats it. Klaar. Hele wereld inclusief Max 'klaar'. Maar nee. Dikke show en gelul maken. | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:29 |
Nog grotere bende. | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 01:29 |
Dit. In het FIA rapport staat ook duidelijk dat de vlag goed te zien was vanuit de onboard en tijdig genoeg werd gegeven. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:30 |
ja vind ik ook mja het is de veiligheid die in het geding komt hé | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 01:31 |
Waar kwam dat gezeik dan vandaan dat de telemetrie zou zeggen dat hij wel gelift had? | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 01:32 |
Standaardstraf bij het negeren van een gele vlag is een gridstraf. Een mindere straf zou inconsequent geweeest zijn. | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 01:33 |
Niemand behalve de meest uitgesproken Verstappen-fans die er zo over denken. Max heeft inmiddels een hele slechte reputatie waar ie in de toekomst nog vaak genoeg last van gaat krijgen. | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:33 |
Net als voetbal tegenwoordig. Compleet uit je plaat gaan voor iets wat afgepakt wordt wat met het blote oog niet zichtbaar is. In de huidige F1 kom je over de streep, interviewen, douchen, eten.. Jury er nog eens overheen, hoofdkantoor voorleggen, de kardinalen moeten ook nog pissen en de inktvis moet het linker of rechter gat doorzwemmen. En daar komt de officiele uitslag vandaan. Generatie anti-techniek-denk-het-zelf-beter-te-weten is aan het roer om het allemaal nog ingewikkelder te maken. | |
ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 01:34 |
Benieuwd welke lap ze nu gaan uploaden op het F1 kanaal. | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:35 |
Senna had die ook. Schumacher ook. | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 01:35 |
Er staat niet in waarop ze dat baseren. En er ontbreekt nog wel meer in dit stuk: o.a. waarom er initieel niet gestraft is en er daarna ineens sprake is van een overtreding. Voor dat "clearly shows" hadden ze heel veel tijd nodig. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 01:36 |
Dit en mooi dat die dat zelf ook aangaf. Jammer hoe het afgelopen is maar trots op Verstappen | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 01:36 |
Er waren er nog wel veel meer waarvan niemand zich inmiddels meer de namen kan herinneren. Het is een uitzondering en geen regel. | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 01:37 |
Wat doet een 'reputatie' er überhaupt toe? Gaat nergens over. | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:37 |
Dat zou namelijk laten zien dat ze zelf enorm falen. | |
Kleffe_Dop | zondag 27 oktober 2019 @ 01:37 |
Na zijn opmerkingen in de pers conferentie is dit geen grote verrassing. Daar heeft hij zich keihard in z'n eigen voet geschoten. Collega coureurs die het politieke spel wel beheersen hadden ze zich hier uitgeluld door er omheen te draaien en niks te bekennen. Max daarentegen groef zijn eigen graf. De PR debrief bij RBR zal niet mals zijn geweest... | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:37 |
Ik was nog trotser op Verstappen als hij van zijn gas af was gegaan en alsnog pole pakte | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:39 |
Maxima zou zeggen "Hij was een beetje dom" | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:39 |
Die gasten wonnen niet en hadden geen 7 overwinningen en 30 podiums voor hun 23ste waarop eigenlijk iedere andere zinnige coureur begint. | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 01:40 |
Maar dat maakt dus niet uit, volgens de stewards geeft de telemetrie ook aan dat hij niet van zijn gas ging. | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:41 |
Ik denk dat zij ook wel doorhebben dat de fia er een potje van maakt. Iemand pakken op basis van de persco is zoeken. Nog nooit gebeurd in de 25+ jaar dat ik de F1 volg. Ze hadden het zelf moeten constateren en starten. | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 01:41 |
De redenatie dat Hamilton niet fout is omdat het geel nog niet gezwaaid wordt is ook wel krom eigenlijk. Hamilton rijdt vlak achter Bottas en ziet hem crashen (kan niet anders), dan zou je JUIST verwachten dat je lift omdat je niet weet waar het wrak heen gaat. Hamilton gaat echter volgas door en verbeterd zijn tijd. Max krijgt geen waarschuwingen, zowel digitaal als op zijn stuur voordat hij de bocht in komt. Hij geeft aan dat hij Bottas zag, maar dat hij geen geel heeft gezien, wat wordt bevestigd doordat hij ook niks op zijn scherm ziet. Hij rijdt dus door en verbeterd zich. Verstappen had moeten inhouden, absoluut maar dan moet je Hamilton ook pakken op dit zelfde vergrijp. Nu pak je Max op iets wat hij niet zag en wat ook bijzonder slecht werd aangegeven. | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 01:42 |
Hamilton zwijnt weer eens. Wat een verrassing. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:42 |
Dat zeg ik....ik was nog trotser als hij wel van zijn gas af was gegaan (hij had de snelste tijd al staan) | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 01:44 |
Maar hij heeft de gele vlag niet gezien, dus dat was sowieso niet aan de orde. | |
Janneke141 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:44 |
Wat een prutser. De regels aan je laars lappen, er in eerste instantie nog mee wegkomen ook en dan jezelf klemlullen in een persco. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:45 |
Volgens Doornebos zie je dat echt wel | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 01:45 |
Dat de snelste tijd afgepakt wordt, is als ik het goed begrijp niet de standaard. De tijd blijft staan alleen er komt een gridstraf | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 01:45 |
Blijkbaar niet. | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 01:46 |
Tenzij hij het bewust heeft gedaan. Maar ik ben er nog niet uit wat het dan zou moeten opleveren. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:46 |
Ok....maar dan nog...Bottas zag ie echt wel staan | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 01:46 |
Ja, maar dat maakt dus niet uit. Zie Hamilton. | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 01:47 |
Nu ineens wel maar die data hebben we nog nergens gezien. | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 01:47 |
Gaan we ook nooit zien denk ik. Los van wat Verstappen zelf fout doet is het weer een complete gotspe bij de stewards. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:48 |
tja...ik denk zelf...adrenaline...je rijdt 1,5 minuut op het doen van je kunnen en dan 5 sec voor de finish moet je van je gas af....tja...ik weet ook niet of ik dat zou doen | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 01:48 |
Ik heb nog geen video's of screenshots gezien die aantonen dat hij langs een gele vlag is gereden. | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 01:49 |
Nee maar wel langs een crash. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:49 |
Recht voor hem (Doornebos wijst hem aan ![]() ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 27 oktober 2019 @ 01:50 |
Max graaft hier toch gewoon 100% zijn eigen graf? ![]() Buiten de hele discussie wat we wel en niet vinden van de stewards... hier had Max toch gewoon véél slimmer en gewiekster moeten zijn? | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:50 |
Dit vat het wel samen denk ik. Die stewards halen het leuke uit de sport. Geen touw aan vast te knopen. | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 01:50 |
Nee, wat Max zegt is irrelevant. De data zegt blijkbaar dat hij niet van het gas ging. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 01:51 |
Er was toen geen geel Ow wacht, er was wel geel bij Verstappen en dat vonden de stewards in eerste instantie totaal onbelangrijk. Hmz | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 01:51 |
Hilarisch! Maar serieus: als Hamilton echt langs geel is gereden moeten er toch ergens beelden van zijn? | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:51 |
Niet alleen de data....het geluid hoor je....hij gaat vol gas met die mooi klinkende Honda motor | |
Janneke141 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:52 |
En los van de domheid van Verstappen: je kijkt naar een jurysport. Het is net zoals kunstschaatsen en turnen: de jury bepaalt wie er wint. Beetje flauw om dan te gaan zeuren dat de jury ook echt zijn werk zit te doen. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 01:52 |
![]() | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 01:53 |
Klopt, maar je zou verwachten dat bij een crash vlak voor je je ook sowieso van het gas zou moeten gaan. Hamilton komt er dus mee weg op een technicality. Zoals wel vaker ![]() | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:53 |
je ziet Hamilton er langs rijden maar dan is er nog geen vlag te zien | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 01:53 |
Er is toch ook nog goed nieuws:
| |
ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 01:53 |
Het negeren van vlaggen is niet leuk. | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 01:53 |
Wat is er precies grappig? | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:54 |
Behalve deze ![]() (negeer maar) | |
ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 01:55 |
Ik vind dat juist een hele leuke vlag ![]() | |
franklop | zondag 27 oktober 2019 @ 01:55 |
Dat is dus al 7 keer gebeurd dit jaar (het laatste). Dus volledig correct en in lijn met wat er verder gebeurd is dit jaar | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 01:55 |
Zoiets is denk ik niet te handhaven, aangezien er wel vaker crashes zijn. Maar het zou wel ingevoerd moeten worden, zoals de knop die de virtual safetycar instant. | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:55 |
Nee. De stewards hadden het zelf moeten constateren en starten. Die hebben dus duidelijk hun ogen niet op de baan, maar gaan als de vlag al lang en breed is gevallen af op een verhaal uit de persco? Hoe dan? Dat is een goal terugdraaien nadat er al is afgefloten en de wedstrijd is gedaan als iemand nog verteld dat hij 'mss wel buitenspel stond'. Misschien wel terecht, maar klaar en over. De scheids zag het niet, grens ook niet en de var greep niet in. Situatie is dan over. Verder spelen. Nee, je lekker laten provorceren door een cocky 22 jarig mannetje en dan pas bedenken dat je moet gaan kijken. Wat voor een professional ben je dan? | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 01:56 |
Foutje. Ik dacht dat je op een Verstappen posting reageerde. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:56 |
Ik zeg standaard introduceren in de F1 ![]() | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 01:57 |
Klopt. Maar als een marshall dus iets sneller was geweest en de gele vlag net wat eerder had gezwaaid was Hamilton ook fucked geweest ![]() | |
Red_85 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:58 |
Inmiddels wel inderdaad. Ik ga maar weer schansspringen kijken. En kunstschaatsen. Wie de snelste/beste is geldt niet meer. | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 01:58 |
In het statement van de FIA haalt men het feit aan dat Vettel lift en dus de gele vlag heeft gezien. The Stewards noted from the on board images of Car 33, that the waved yellow flag was clearly visible and was shown with enough notice. The previous driver (Car 5) reduced the speed significaly as per the regulations." Heeft Vettel die ene gele vlag wel gezien of hield hij juist in omdat hij Bottas zag staan. Er zitten echt teveel onduidelijkheden in de veeklaring van de FIA. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 01:59 |
Waarom krijgen ze het eigenlijk niet te zien op hun stuur? Of is dat al zo? | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 01:59 |
Ik noem het iemand die de incompetentie van de FIA aan de kaak stelt. En het FIA complot noemt het arrogantie. Natuurlijk om het een bedreiging is voor de FIA. | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 01:59 |
Ik denk dat Verstappen die gele vlag gewoon niet gezien heeft en daarom niet van het gas ging. Dus de straf is op zich terecht, hij moet beter opletten. Maar het gezeik er omheen is echt bizar dom weer. | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 02:00 |
Dit soort gezeik kan wel naar BNW. | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 02:00 |
De sensoren in Bottas zijn auto gingen stuk bij de crash. Die sensoren geven geven aan of je buiten de baan bent en dus de gele lampen aan gaan. | |
ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 02:00 |
Dat vind ik wel een goede. Vettel had zeker nog verhoord moeten worden hierover. Sowieso vind ik die FIA documentjes maar matig eerlijk gezegd. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:01 |
Of nog beter......dat de auto standaard direct automatisch van zijn gas af gaat als er gele/rode vlag is | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 02:01 |
Dit zouden ze in de voetbal ook moeten introduceren. Dat een doelpunt of rode kaart teruggedraaid wordt als een speler opbiecht dat hij toneel speelde | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:02 |
Dat is niet erg handig....maar de G krachten waren hoog genoeg denk ik om een signaal te geven | |
Janneke141 | zondag 27 oktober 2019 @ 02:02 |
Lijkt me wel. Als een wielrenner achteraf opbiecht doping gebruikt te hebben raakt hij zijn overwinningen ook kwijt. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 02:03 |
Dan moet ook iedereen die de vlag negeert gestraft worden en dat gebeurt niet. Dat er een straf uitgedeeld wordt vind ik juist, maar het gebeurt niet consequent. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 02:05 |
Vind je het niet consequent straffen van de FIA maar gezeik, omdat jouw favoriete team toch wel wint. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 02:05 |
Hoe werkt dat met geel, want Bottas mocht paar races geleden zijn kwalificatietijd die hij onder rood neerzette houden omdat de rode vlag nog niet officieel aangemeld was oid. Dat werkt met geel niet zo? | |
twiFight | zondag 27 oktober 2019 @ 02:05 |
McLaren werd 7 maanden na de start van een seizoen nog alle punten afgenomen ![]() | |
VacaLoca | zondag 27 oktober 2019 @ 02:05 |
Hoe kan je van onboard beelden zeker zijn dat het ook zichtbaar is voor de coureur met een halo voor z'n neus? Maar goed, Max heeft wel heel ongelukkig z'n eigen Pole ongedaan gemaakt - eerst in je tweede poging geel negeren, terwijl niemand je tijd verbeterd heeft - er mee wegkomen maar dan in persco ze voor het blok zetten in je nadeel Beetje dom ja. Hopelijk wint ie alsnog. Blijft dit trouwens wel officieel z'n tweede Pole Position? Gok van niet. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:05 |
Ik hoop dat Max alsnog wint straks...zijn we alles weer vergeten ![]() | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 02:06 |
Dit is dus pure willekeur met straffen. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 02:07 |
Dat is niet altijd zo. Armstrong is geloof ik nog steeds de WK van x jaar. De FIA kan niks leren van het wielrennen | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 02:07 |
Pole position blijft staan voor Max. | |
chufi | zondag 27 oktober 2019 @ 02:07 |
Hoeveel afstand zat er tussen de gele vlag en de auto van Bottas? 1 seconde van je gas en je was er al voorbij ... FIA door de bocht against Max zoals altijd .. | |
twiFight | zondag 27 oktober 2019 @ 02:08 |
Het lukte Vettel anders prima hoor. | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 02:08 |
Ik moet je het antwoord schuldig blijven. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:08 |
![]() | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 02:08 |
Kunnen we het er trouwens over eens zijn dat Bottas een waardeloze coureur is die het beste zo snel mogelijk op kan rotten uit de Formule 1 met zijn faal-acties? | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 02:09 |
Toen hij voorbij het ongeluk was ging hij van het gas. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 02:09 |
Maar de uitslag van de kwalificatie blijft staan. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 02:10 |
Inhouden is voldoende. Zoals Verstappen die onbedoeld een paar milliseconden langzamer was in de laatste minisector (terwijl hij naar nu blijkt weldelijk vol gas reed). | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:10 |
Dat is ook raar dan ![]() | |
beantherio | zondag 27 oktober 2019 @ 02:10 |
Pole winnen is niet hetzelfde als van pole starten. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:11 |
Schiet mij maar lek | |
chufi | zondag 27 oktober 2019 @ 02:11 |
Fijne jury is dat de FIA | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 02:11 |
Komt dat door zijn verhaal bij de persco of na analyse van de data? | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:12 |
Ja ze moeten altijd Max hebben ![]() | |
chufi | zondag 27 oktober 2019 @ 02:13 |
Ja want hij was roekeloos "" toen ie rookie was | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 02:13 |
Na analyse van de data besloten de stewards om Verstappen geen straf te geven. ![]() | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:13 |
Volgens het rapport beide..lees maar..staat hier ergens | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 02:14 |
De straffen worden na de kwalificatie uitgedeeld. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:15 |
Ja maar de uitslag maak je dan toch met terugwerkende kracht lijkt mij? nja laat maar...klinkt te logisch denk ik | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 02:15 |
Als ik hem was zou ik bij een pole de volgende keer helemaal niks zeggen behalve dat het mooi weer is. Ze bekijken het maar. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:16 |
You have the right to remain silence Anything can and will be used against you | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 02:20 |
Stel een coureur kwalificeert zich als 20ste, maar een hoop concurrenten lopen gridstraffen op vanwege nieuwe onderdelen zoals een motor. Dus start die ineens vijf plekken hoger. Als hoeveelste heeft hij zich dan gekwalificeerd, 20ste of 15de? | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:22 |
Ja ok...maar dit gebeurde tijdens de race/kwali Maarja ik vind het prima | |
Breekfast | zondag 27 oktober 2019 @ 02:24 |
Max, echt waar, wat een kneus ben je dan als je jezelf zo in de voet schiet ![]() Had gewoon een lulverhaal opgehangen dat je het te laat zag of dat je niet meer op tijd kon reageren ofzo. Niet dat je bewust een gele vlag negeert. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:25 |
Laat dit een les zijn Hou je smoel dicht als je ergens van wordt verdacht Niet dat hij die straf niet gekregen had want data liegt niet Aan de andere kant....eerlijk duurt het langst zegt mijn moeder altijd [ Bericht 2% gewijzigd door HiDiHo op 27-10-2019 02:32:38 ] | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 02:31 |
Verstappen wist dat ie fout zat, gaat dan nog ff stoer doen bij de pers en krijgt dan deksel op zijn neus. Terecht. Geen respect voor gele vlag . | |
Oldground | zondag 27 oktober 2019 @ 02:33 |
Verstappen is echt achterlijk. | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 02:34 |
Het is ook een beetje pech. De ene coureur ziet de vlag, de andere niet. Max zat niet ver achter het ongeluk, dus het team kon hem niet op tijd waarschuwen. Daarnaast waren de sensors van Bottas kapot die een signaal geven op het stuur van de coureurs. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:34 |
Nou... zover wil ik niet gaan....ik wou dat ik zijn salaris had ![]() | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 02:35 |
Dat heeft hij niet gezegd of gedaan | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:36 |
Ja ok...maar ik zou zeggen je ziet Bottas staan dus je weet er is/komt een gele vlag | |
chufi | zondag 27 oktober 2019 @ 02:37 |
tussen gele vlag en finish zat volgens mij nog geen 3 seconden .. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:38 |
Klopt...en dat wil je niet opgeven als je weet dat je een snelste tijd rijdt (maar dat moet wel) | |
hjansen82 | zondag 27 oktober 2019 @ 02:39 |
Als ik een auto aan de kant zie staan en ik moet er vlak langs, is mijn eerste reflex ook : Gas eraf. | |
twiFight | zondag 27 oktober 2019 @ 02:39 |
Klopt, behalve dan letterlijk je hele zin. | |
Breekfast | zondag 27 oktober 2019 @ 02:39 |
Verstappen heeft heel veel talent. Maar hij is verre van een intelligente coureur. Hij blijft gewoon domme beslissingen nemen en van enig lerend vermogen lijkt geen sprake te zijn. Red Bull mag misschien teleur stellen na de zomerstop, maar het is met name Verstappen die na de zomerstop weer zijn oude niveau te pakken heeft qua domme beslissingen. Op de GP van Japan na heeft hij de slechte resultaten allemaal aan zichzelf te wijten. | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:40 |
Precies...weet je hoe hoog een boete is als je te hard langs wegwerkers rijdt | |
HiDiHo | zondag 27 oktober 2019 @ 02:42 |
Ik wijt dit aan zijn leeftijd en ervaring in de F1 Hij leert het heus weleens....ooit...hoop ik | |
THEFXR | zondag 27 oktober 2019 @ 02:50 |
@voss zien gek worden na dit bericht | |
3rr0r | zondag 27 oktober 2019 @ 02:56 |
vosss | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 02:04 |
Die data was al duidelijk en dat stoere verhaal erbij helpt niet . | |
shiz | zondag 27 oktober 2019 @ 04:59 |
Hij wilde gewoon de beste tijd zetten én een tow op het lange rechte stuk krijgen. Gewoon een topstrategie, want die Raris kwamen er anders toch wel voorbij. | |
StephanL | zondag 27 oktober 2019 @ 06:35 |
Toppie weer | |
Rianne84 | zondag 27 oktober 2019 @ 06:56 |
Jos zal hem wel een ferme tik op zijn achterhoofd gegeven hebben. | |
TagForce | zondag 27 oktober 2019 @ 07:03 |
Mensen die niet snappen dat dit gewoon aldoor het plan was van RBR: ![]() Pole position is verre van de beste plek om te starten in Mexico. De andere kant van de baan is beter. Vooraan is niet de beste plek om te starten, want het is een pokke-eind tot de 1e bocht met slipstreams enzo. Welke plek is dan de beste om te starten? De plek die aan de andere kant van pole staat, en niet vooraan... Dat is plek 4. Waar start Max morgen? Plek 4. Dus: Max heeft Pole in de boeken, EN start vanaf de ideale plek op de grid. Dit alles is win-win. | |
Treinkopper | zondag 27 oktober 2019 @ 07:07 |
Overal nootjes. | |
miss_dynastie | zondag 27 oktober 2019 @ 07:22 |
En als hij zou winnen en dit plan met een klein arrogant lachje toe zou geven- en zo is hij wel, zet hij de stewards helemaal in hun hemd ![]() | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 07:27 |
Wat een farce is deze sport aan het worden. Je zit naar iets te kijken en achteraf gaat er toch weer iets veranderen waarover iedereen een mening heeft. 1 Fucking poppenkast is het geworden. Het is dit seizoen al te vaak gebeurt dat er na de race (en nu na de Q) gekeken en gesproken moet worden. | |
Montov | zondag 27 oktober 2019 @ 07:34 |
Goed van Verstappen om er eerlijk over te zijn. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 27 oktober 2019 @ 07:36 |
*Er stoer over te doen als een 15-jarig kind. | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 07:41 |
Oh god, Verstappen maakt een zeldzaam foutje en ineens duiken de trolls weer overal op ![]() | |
Dven | zondag 27 oktober 2019 @ 07:50 |
Gras is groen | |
franske19 | zondag 27 oktober 2019 @ 07:52 |
Op de onboard zie je veel meer dan wat een coureur ziet. De coureur kijkt bovendien naar de apex dus hij kan die ene vlag best gemist hebben. Maar dat maakt het nog steeds een fout en dus krijg je een penalty. | |
VEM2012 | zondag 27 oktober 2019 @ 07:56 |
Hoezo is het een farce? Gewoon de regels. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 07:58 |
Ze hebben zoveel regels en passen die niet erg consequent toe. Lebler die vorige week bleef doorrijden met die kapotte wagen en daardoor anderen in gevaar bracht vs het negeren van een gele vlag... | |
m0ridin | zondag 27 oktober 2019 @ 07:59 |
Het is de verantwoordelijkheid van de coureur om zo'n gele vlag te zien en die gasten zien altijd alles, kom op zeg... Dit was gewoon oerdom van Verstappen, ten eerste om door te blijven planken op de baan bij geel en op die plek en ten tweede om zo bijdehand te doen in die persconferentie. Je kan EN de waarheid vertellen EN niet als een totale eikel overkomen. De gridstraf is terecht en consequent met eerdere penalties (helemaal omdat hij hier langs de plek van het ongeluk zelf raasde), dit is zijn eigen schuld (dubbelop) en het grootste probleem is dat hij dit gewoon bewust lijkt te doen. Met opmerkingen als 'ach, een coureur weet wel wat hij doet hoor... anders moet hij niet in een auto gaan zitten'. Misschien nog jeugdige overmoed, maar toch. Hier moet hij echt nog wel in groeien. En dat HAM zijn tijd zou hebben verbeterd, dat staat los van of hij liftte bij geel in S3 (als je 3 of 4 tienden sneller bent in S1 en S2 kun je best liften in S3 en alsnog je snelste ronde hebben). Iedereen die VOOR verstappen langs die plek kwam nam gas terug, alleen Verstappen dacht weer dat hij zich er niets van aan hoefde te trekken, Heel erg zonde dit, domper op de kwali... Hoop dat dit een Monaco moment is waarin hij beseft dat hij niet alles voor zichzelf kan beslissen en in kan schatten en beseft dat er verantwoordelijkheden zijn groter dan hemzelf alleen. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 08:00 |
En eerlijk gezegd denk ik dat p4 hem geen windeieren gaat leggen. Aanvallen ligt hem beter dan verdedigen. | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 08:02 |
Als de situatie zo gevaarlijk was, hadden ze met meer geschut moeten waarschuwen. | |
het_synergy_effect | zondag 27 oktober 2019 @ 08:03 |
Waarom kwam er na de crash van Bottas niet een rode vlag? Is toch veel duidelijker? | |
BorisDeLul | zondag 27 oktober 2019 @ 08:06 |
Wat een rare discussie is dit. Waar heeft de FIA hiermee te maken ![]() - Bottas crasht - Gele vlag wordt uitgestoken - Eerst komt Vettel, die lift - Dan komt Max, die lift niet Hoe is dit niet Max' eigen schuld? ![]() Gewoon stom van hem. Niet moeilijk over doen, toegeven, balen en klaar. ![]() | |
ootjekatootje | zondag 27 oktober 2019 @ 08:09 |
FIA zei eerst geen straf, en na Max zijn opmerking wel straf. | |
VEM2012 | zondag 27 oktober 2019 @ 08:09 |
Leclerc is daarvoor ook gestraft. En onder geel niet van je gas af is altijd straf. Dus daar zijn ze heel consequent in. | |
VEM2012 | zondag 27 oktober 2019 @ 08:10 |
Geel is net zo duidelijk. | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 08:15 |
Nu maar hopen dat Max zonder brokken de eerste bocht doorkomt. | |
VEM2012 | zondag 27 oktober 2019 @ 08:15 |
Ik denk dat ze anders wel de telemetrie hadden gechecked. En dan was hij ook de sigaar geweest. | |
m0ridin | zondag 27 oktober 2019 @ 08:16 |
De situatie wordt zo gevaarlijk wanneer anderen zich niets aantrekken van de vlaggen... en daarom krijgen die anderen straffen. Als het ECHT direct nodig is wordt het wel rood (stel bottas stond middenop de baan), nu kon het afgedaan worden met geel maar ja, dan moeten de coureurs daar wel naar luisteren. Ik snap echt niet hoe mensen hier zo wanhopig de schuld voor bij de FIA zoeken, het was een fout van VER en daar moet hij nu voor boeten. Zonde en onnodig maar wel terecht, en dat heeft hij aan zichzelf te wijten. Het is vooral te hopen dat hij hier in de toekomst een keer verstandiger in gaat worden. Het is een wereldcoureur, 9 vd 10x is zijn eerlijkheid een pre en over het algemeen is zijn instelling in directheid zeker iets dat in zijn voordeel werkt... maar soms zit hij gewoon fout, en dat moet hij ook leren inzien. Ik hoop vooral dat hij het niet afmaakt met een kansloze divebomb in de eerste bocht ![]() | |
Tinos85 | zondag 27 oktober 2019 @ 08:18 |
Die kans acht ik nu groter dan naast leclerc ![]() Bijzonder dat die barriers zo stonden trouwens, lijkt me dat de klap voor Bottas nu harder was dan wanneer er daar geen overlap geweest was. | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 08:25 |
Eerst geen onderzoek. Geen gele led’s langs de baan en op het stuur van de coureurs. Max is eerlijk, vervolgens een onderzoek en uren later een straf. Natuurlijk voel je je dan genaaid als toeschouwer. Was ook zo in Canada. Je kijkt naar iets, maar later wordt er door een willekeur aan interpretatie van de regels een uitspraak gedaan. Het begint steeds meer een jurysport te worden, waardoor er na het vallen van de vlag nog steeds niks duidelijk is. | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 08:26 |
Koekoek! | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 08:29 |
Dat hebben ze. En besloten tot geen straf omdat hij in een minisector gelift zou hebben. | |
TAV74 | zondag 27 oktober 2019 @ 08:31 |
Omstandigen speelden mee, maar straf zat er wel aan te komen en is alles overziend wel terecht. | |
ShaoliN | zondag 27 oktober 2019 @ 08:40 |
Het is zo’n opstapeling van achterlijkheid bij Max en Rbr dat ik haast geneigd ben dit te geloven. Het enige wat niet rijmt is de willekeur van Fia waar je geen grip op hebt. Voor hetzelfde geld moest hij op de fiets starten. Of kreeg hij 14 punten op zijn licentie. Je weet het niet et dat clownfiesta in de jury. | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 08:40 |
Blijft inderdaad ook raar dat er geen rood kwam na de crash van Bottas. In de VT is er om veel minder altijd al rood. En gelul dat geel genoeg is "omdat ze ervan uit moeten kunnen gaan dat de coureurs zich daaraan houden" is al helemaal idioot. Als organisatie moet je nergens "vanuit gaan". Je moet zekerheid hebben. Dus geef je rood. Maar het is de FIA he. Net zo debiel als in Japan "er vanuit gaan dat Ferrari zich aan de afspraak houdt om Sjarrel binnen te halen" en daarom geen meatball geven. Nee, je wil zekerheid en geeft daarom toch die meatball. Verandert niks aan de situatie maar het zorgt wel dat je de afspraak ook afdwingt. | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 08:42 |
Het voordeel is nu wel dat Max de slipstream van de Ferrari's en Hamilton kan pakken ipv dat hij sitting duck is | |
ShaoliN | zondag 27 oktober 2019 @ 08:42 |
Wat ik wel vind is dat de feiten overduidelijk waren. Kom dan ook binnen 10 min met je uitspraak. Deze poppenkast slaat nergens op. | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 08:44 |
Dat doet de FIA altijd als Max bij betrokken is. | |
XL | zondag 27 oktober 2019 @ 08:47 |
Heeft de FIA ergens aangegeven dat Hamilton voldoende van het gas ging en dat een symbolisch lift van een paar duizendste de reden is dat hij geen straf krijgt. | |
XL | zondag 27 oktober 2019 @ 08:48 |
Ze overleggen nog of hij dezelfde voorkeursbehandeling als Ferrari/Mercedes al verdiend | |
DeeBee | zondag 27 oktober 2019 @ 08:48 |
Kut FIA. En anders niks.Dit is inderdaad ook volkomen lachwekkend. Die vent verbetert z'n tijd ook, hoe dan. ![]() | |
THEFXR | zondag 27 oktober 2019 @ 08:49 |
dat zeker, vette ruzie | |
Bonobo11 | zondag 27 oktober 2019 @ 08:51 |
Hamilton, zat zo dicht achter Bottas dat er nog geen vlag hing. | |
_UserName_ | zondag 27 oktober 2019 @ 08:51 |
Wat heerlijk om die pole lap te kunnen zien. De eerste pole van Max heb ik destijds gemist. Max is dom maar eerlijk, dat vind ik hem wel sieren. Ik geloof ook wel dat als hij weet dat hij iets niet goed heeft gedaan en daarmee wint, hem dat niet lekker zit. Even een bekkie opzetten, speels zoals hij is maar snijdt zich wel in de vinger. Of juist niet: Pole blijft staan en krijgt nu slipstream mee. Overigens denk ik dat hij het moeilijk gaat krijgen om de ferrari's voorbij te gaan, of het moet op strategie komen. Al met al mooie kwali gezien, pole en een goede plek op de startgrid. Podium zou ultiem genot zijn, waar dan ook. | |
Zorro | zondag 27 oktober 2019 @ 08:51 |
Hoe ik ook een hekel heb aan Hamilton, in dit geval ging iedereen in de laatste sector langzamer dan in zijn eerste ronde. Ook Hamilton. Behalve Max. Of dat dan bewust langzamer is of gewoon een slechter gereden sector weet ik niet, maar het viel wel op. | |
TAV74 | zondag 27 oktober 2019 @ 08:52 |
Omstandigen speelden mee, maar straf zat er wel aan te komen en is alles overziend wel terecht. Eens dat het direct rood had moeten zijn hier. Overigens ook vreemd dat ze het weer oppakken obv persconferentie. Neem toch aan dat ze op de data wel kunnen zien hoe het zit, voor zover de tijd die Max reed niet al duidelijk was. Nou ja. Terechte straf, dubieus proces. | |
daNpy | zondag 27 oktober 2019 @ 08:53 |
Of overlap met de richting mee, zoals het normaal is ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 08:54 |
In de voorbeschouwing bij Jack zal Max zeggen dat hij baalt van de straf, maar dat hij een mooi een slipstream heeft | |
Tarado | zondag 27 oktober 2019 @ 08:55 |
het blijft hoe dan ook dubbeldom van Max, hij had al de snelste tijd en door z'n eigen opmerkingen kwam hij under investigation. | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 08:55 |
Zal Ferrari ook protest hebben ingediend? | |
Tarado | zondag 27 oktober 2019 @ 08:59 |
zou best kunnen, maar de FIA wuifde eerst alles weg en zei zelfs dat hij in een " microsector" van het gas af gang, maar nadat hij zelf in de persconferentie zei dat hij gewoon volgas ging konden ze het net meer laten zitten | |
THEFXR | zondag 27 oktober 2019 @ 09:00 |
ergens een interview van helmut marko te vinden? | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 09:01 |
Is dat wel zo? | |
Tarado | zondag 27 oktober 2019 @ 09:03 |
het lijkt zo | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 09:05 |
Ik vermoed van niet. Dat een ander team een protest ingediend heeft lijkt me vele malen waarschijnlijker. | |
Tarado | zondag 27 oktober 2019 @ 09:07 |
dat is ook hun goed recht en dat zou ook kunnen maar hij maakte het hoe dan makkelijker door z'n uitspraken | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 09:08 |
Welk team dan? Mercedes? | |
raptorix | zondag 27 oktober 2019 @ 09:08 |
Overigens ben ik voorstander om rijders die eenzijdig een crash veroorzaken ook een strafpunt te geven, speaking about, volgens mij zit Max nu redelijk op het randje qua punten. Edit: 4 dus (weet niet of dat al updated is). | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 09:09 |
? Wanneer dan? | |
zoem | zondag 27 oktober 2019 @ 09:09 |
totaal 4 | |
raptorix | zondag 27 oktober 2019 @ 09:09 |
Ja, hij stond natuurlijk alweer tijdje "droog" | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 09:09 |
Ik zie niet in hoe die relevant zijn. | |
Tarado | zondag 27 oktober 2019 @ 09:10 |
jij ziet wel vaker iets anders, verder geen punt ![]()
| |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 09:11 |
Nee, je hebt inderdaad geen punt. Dat mag. | |
Tarado | zondag 27 oktober 2019 @ 09:17 |
waarom jij altijd zo je best doet om een vervelend betwetertje te zijn geen idee, maar zolang er geen feiten zijn over een protest van een ander team blijft ook dat een veronderstelling, net als de mijne. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 09:18 |
Waarom staat HAM hier los van? Verstappen had precies zoals de regels eisen geen verbetering in de laatste minisector. Daarom kreeg hij in eerste instantie ook geen straf.... Dus er is helemaal niks consequents aan deze straf of conform andere penalties Iedereen is twee man en de helft (Hamilton) nam geen gas terug. | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 09:18 |
Die data hebben ze bekeken en ze besloten hem niet te straffen want hij ging langzamer in de microsector bij Bottas volgens hen. En toen kwam de persco waarin Max eerlijk was... | |
OscarMopperkont | zondag 27 oktober 2019 @ 09:18 |
Ferrari IA heeft zich weer laten gelden ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 09:19 |
Ja | |
Mansjester | zondag 27 oktober 2019 @ 09:22 |
Wat een domme idioot die Max. Beslissing van FIA is niet best,maar dit had ie zelf kunnen voorkomen door 1. Van zn gas te gaan en 2. Niet zo stoer doen tijdens de persconferentie. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 09:24 |
De FIA kon pas een uur na de race Leclerc een straf geven voor iets wat in de tweede ronde gebeurde ![]() Verstappen kreeg geen straf Dus niks consequent, gewoon beide gevallen helemaal niet. | |
de_boswachter | zondag 27 oktober 2019 @ 09:26 |
Max ![]() | |
MakkieR | zondag 27 oktober 2019 @ 09:27 |
Heeft FIA eigenlijk wel het besef dat Max Verstappen de toekomst is van Formule 1. Ik zou die gozer echt niet willen wegjagen. Zonder Verstappen is de Formule 1 stomweg dood. Gaan ze gezellig treintje rijden. | |
miss_dynastie | zondag 27 oktober 2019 @ 09:30 |
Waar moet ‘ie heen dan? Zijn hele leven is toegelegd op dat zitje in de F1. Ik denk dat het scenario ‘Verstappen geeft er de brui aan’ geen moment in ze op is gekomen en ik kan ze daar nou ook niet echt ongelijk in geven. | |
Mansjester | zondag 27 oktober 2019 @ 09:32 |
Verstappen zou eerst gewoon voor veiligheid op de baan moeten zorgen door niet door te racen als iemand is gecrashed | |
OscarMopperkont | zondag 27 oktober 2019 @ 09:35 |
Max naar de DTM. Daar zeikt niemand over als DTM naar Zandvoort komt ![]() ![]() | |
Tarado | zondag 27 oktober 2019 @ 09:36 |
daarom was gewoon niet zo slim maar daar leert hij weer van, beter nu dan in een jaar waarin hij wel WK zou kunnen worden | |
nogeenoudebekende | zondag 27 oktober 2019 @ 09:37 |
Hoop dat mocht hij vandaag de persco halen hij dan geen woord zegt. ![]() | |
miss_dynastie | zondag 27 oktober 2019 @ 09:41 |
“Ik beroep me op mijn zwijgrecht” ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 09:43 |
Zal wel humor zijn ![]() | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 09:44 |
Toekomst van de F1...... Norris, Russel, Leclerc... | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 09:46 |
En Verstappen | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 09:48 |
Het ging mij erom niet alleen Verstappen. Zucht.. | |
_UserName_ | zondag 27 oktober 2019 @ 09:48 |
Moet hij dat wel met een strak gezicht zeggen. Anders wordt ie nog weer gepakt. | |
Cherni | zondag 27 oktober 2019 @ 09:50 |
Dat is weer een les voor hem. Eerlijkheid word meestal bestraft, ook in het bedrijfsleven. | |
TAV74 | zondag 27 oktober 2019 @ 09:50 |
Ik zie het hem wel doen ja ![]() | |
TAV74 | zondag 27 oktober 2019 @ 09:53 |
Laten we hopen dat hij er niet teveel van leert in dat opzicht, zoutloze interviews zien we wel meer dan genoeg. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 09:55 |
Hoewel ik dit gevoel begrijp en mij hier in kan vinden, zou dat wel precies aantonen dat Verstappen qua volwassenheid echt nog veel te leren heeft | |
aesop | zondag 27 oktober 2019 @ 09:55 |
Dat is niet aan de coureur maar aan de FIA. Geen vlag, dan niet liften. Als coureur heb je nooit genoeg zich top de situatie om goed te kunnen oordelen over de ernst van de crash. Anders kunnen ze die vlaggen wel afschaffen. Men neemt dus iets te makkelijk aan dat Max bewust geel negeerde -iets met hoge bomen- maar dat blijkt nergens uit. Dat zou ook kwalijk zijn maar Max heeft inmiddels genoeg gele vlaggen meegemaakt om te weten wat ie moet doen. En wat je niet ziet kun je niet negeren. | |
Cherni | zondag 27 oktober 2019 @ 09:55 |
Dat is waar, maar het werkt wel behoorlijk in je nadeel. Daar moet je dan wel rekening mee houden. Hamilton is een meester in dit soort zaken. Die lult altijd met de wind mee. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 27 oktober 2019 @ 09:55 |
Zou het? Misschien is dit wel gewoon zijn persoonlijkheid/karakter. Hij heeft op dat gebied natuurlijk niet het meest optimale genenpakket ![]() | |
TAV74 | zondag 27 oktober 2019 @ 09:56 |
Hoeveel fouten maakte Jos per jaar en hoeveel maakt Max er laatste 1,5 jaar? | |
Mothzor | zondag 27 oktober 2019 @ 09:58 |
Zo Max sieren als hij vandaag alle pers momenten afdoet met een "no comment" voorzien van een dikke knipoog. Om vervolgens wel gewoon antwoord te geven uiteraard. | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 27 oktober 2019 @ 09:59 |
Max maakt een stuk minder fouten dan Jos en is bovendien in zo ongeveer alle aspecten een betere coureur. Dat neemt niet weg dat ze relatief veel overeenkomsten hebben. | |
het_synergy_effect | zondag 27 oktober 2019 @ 10:00 |
Precies dit. Spijker op de kop! Is er tegen de straf al beroep aangetekend? | |
WheeledWarrior | zondag 27 oktober 2019 @ 10:03 |
Zonde zeg. | |
MakkieR | zondag 27 oktober 2019 @ 10:07 |
Max kan in principe overal heen gaan waar hij maar wil. Er zijn meer klassen dan de F1. Gewoon in de F1 wat geld collecteren en dan hup naar DTM, Nascar of naar Indy 500 etc. | |
TAV74 | zondag 27 oktober 2019 @ 10:08 |
Ik ga er zeker niet vanuit dat het bewust was, maar dan blijft de vraag of hij het niet had moeten zien. | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 10:09 |
Nee, gaat ook niet gebeuren. | |
Cherni | zondag 27 oktober 2019 @ 10:11 |
Ik denk niet dat Max een liefhebber is van ovals. Dat is toch een compleet andere racevorm. Spectaculair en om dit live mee te maken is wel zeer apart. Ik kan mij wel voorstellen dat die Yanks Nascar meer waarderen dan F1 | |
MakkieR | zondag 27 oktober 2019 @ 10:12 |
Ik zie voorlopig alleen nog maar een tweestrijd tussen Leclerc en Verstappen in de toekomst. | |
Tinos85 | zondag 27 oktober 2019 @ 10:13 |
Waarom zouden ze dat doen? De straf is hetzelfde als andere straffen die gegeven zijn voor negeren van een gele vlag in kwalificatie. | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 10:13 |
Max zou naar Nascar kunnen ja? Betwijfel het, is ECHT een hele andere sport. | |
aesop | zondag 27 oktober 2019 @ 10:14 |
Volgens de FIA in elk geval wel, en daar kun je over discussieren. Zeker in een tijd dat een coureur via andere manieren wordt geinformeerd over geel, wat gisteren niet opging. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 10:15 |
Nee hoor, Verstappen kreeg de straf vanwege zijn oprechte antwoorden in de persconferentie. Nogmaals, de stewards hebben naar de data gekeken en geoordeeld dat Verstappen geen straf verdiende Na de persconferentie, is er een nieuw onderzoek en krijgt hij ineens wel een straf | |
MakkieR | zondag 27 oktober 2019 @ 10:15 |
De vraag is wil je bij F1 blijven als je constant door de FIA wordt genaaid. Er komt een moment aan dan zegt ook Max bekijk het maar. Misschien zo snel mogelijk een overstap maken naar Ferrari IA | |
S95Sedan | zondag 27 oktober 2019 @ 10:20 |
Alles leuk en aardig maar de FIA zijn gewoon een stel incompetente prutsers of zijn we de vorige race alweer vergeten? | |
Fir3fly | zondag 27 oktober 2019 @ 10:25 |
Naar aanleiding van diezelfde data. Dus wat is het nou? | |
#ANONIEM | zondag 27 oktober 2019 @ 10:25 |
Dit dus, man man. Miljarden sport en dan zetten ze het waarschuwingssysteem op de baan zodat iemand het kapot kan rijden ![]() ![]() | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 10:28 |
Ik weet niet zo goed wat jij bedoelt en ik heb bijzonder weinig behoefte aan nog een typische agressieve fir3fly reactie | |
Vliegbaard | zondag 27 oktober 2019 @ 10:28 |
Blijf het toch zuur vinden. Een coureur moet in 3 seconden tijd op basis van 1 gele vlag beslissen wat hij doet. Vervolgens krijgen de stewards 3 uur de tijd om er wat mee te doen. Natuurlijk zou het zo moeten zijn dat een coureur bij het zien van een gecrashte auto gelijk lift maar ik kan me in deze situatie goed voorstellen dat hij dat niet doet als hij geen geel op zijn stuur zit. Voor mijn gevoel duurde het sowieso heel erg lang voor dat er geel werd afgegeven | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 10:29 |
De FIA wilde toen en Ferrari en Leclerc spreken om te kijken of er toen bewust een order is genegeerd. Dat was niet het geval, anders was de straf veel zwaarder geweest. Nu was vooral Ferrari schuldig en niet Leclerc. | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 10:30 |
Hsmilton had nog geen gele vlag. Vettel wel, en die liftte. Dat had Max dus ook moeten doen. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 10:34 |
Zeker had Max dat moeten doen. Maar op de persoon die ik reageer zegt dat iedereen voor Verstappen liftten en die "iedereen" is maar 1 vd 2 coureurs. Én Max werd in eerste instantie niet bestraft vanwege negeren gele vlag Edit: Hamilton wist net zoals Verstappen dat in die bocht iemand zwaar gecrasht was. | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 10:41 |
Is al iets bekend over de auto van Bottas? Geen wissel ofzo? | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 10:46 |
https://www.gpupdate.net/(...)oor-druk-verstappen/ | |
opreis | zondag 27 oktober 2019 @ 10:49 |
3 crashes in 4 races is gewoon te veel ook, rookie of niet. Red Bull wilde hierom ook niet te veel rijden op een natte baan tijdens de training omdat de hoeveelheid reserve onderdelen klein werd. | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 10:53 |
in VT3 reed Albon best wel wat ronden op het natte asfalt | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 10:54 |
Godverdomme! ![]() | |
Dauthi | zondag 27 oktober 2019 @ 10:55 |
Ik vind niet dat hij hard pusht, dan zouden we veel meer midcorner slides zien (zoals grosjean). Hij plaatst de auto verkeerd, net als Bottas en Stroll dit weekend. Je auto op een kerbstone parkeren en dan gasgeven gaat niet... Ik zie het eerder als een gebrek aan rijvaardigheid.. | |
Nattekat | zondag 27 oktober 2019 @ 10:56 |
P1 was hoe dan ook weg na het rechte stuk, dan liever nog wat slipstream. | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 10:59 |
Hoe dan ook? Vorig jaar startte hij ook vanaf de eerste startrij en ging toch als eerste de eerste bocht in. | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 11:00 |
Maar niet van P1. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 11:00 |
Weliswaar met wat ellenbogen erbij, maar toch ![]() | |
Tinos85 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:00 |
Omdat de Ferrari’s toen klem zaten tussen de Red Bulls en Hamilton. Nu hadden ze vrij baan. Wordt lastig om ze nog in te halen op het rechte stuk. | |
tja77 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:01 |
Niemand voor hem (dus geen slipstream). | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 11:02 |
Ja maar ik krijg dit nu pas mee, was gisteren op een feestje en even teruggetrokken om de F1 te kijken en pole dus mooi verder feesten en alles. Dus ik llees nu pas van de straf. Hebben we onboardbeelden van Max vna dat moment? ![]() | |
Nattekat | zondag 27 oktober 2019 @ 11:02 |
Toen had Ferrari nog geen belachelijke motor en belandde er een Mercedes naast hem. | |
Nieuwschierig | zondag 27 oktober 2019 @ 11:05 |
Het bewijs is dat hij het zelf gezegd heeft in interviews na afloop. Als hij niets gezegd had was er geen onderzoek geweest | |
Tijn | zondag 27 oktober 2019 @ 11:05 |
Ja, hij krijgt gewoon een gele vlag en doet daar niks mee. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 11:06 |
Ik vraag niet om bewijs, ik vroeg of er beelden zijn, ik zag die gele vlaggen pas heel erg laat, maargoed, ik was beschonken, dus misschien werden ze wel direct getoond. | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 11:06 |
Lees even terug. | |
Nattekat | zondag 27 oktober 2019 @ 11:06 |
Vettel voor hem zag het wel en nam gas terug. | |
Tarado | zondag 27 oktober 2019 @ 11:06 |
hij kan wel Lewis pakken met een goeie start | |
Bonobo11 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:07 |
Idd er is een reden dat er al tig topics vannacht zijn volgeluld | |
Nieuwschierig | zondag 27 oktober 2019 @ 11:07 |
Je weet wel dat het op tv uitgezonden is en dat dat dan beelden zijn? | |
franklop | zondag 27 oktober 2019 @ 11:07 |
Overigens; het gele vlakje in laatste minisector kan ook zijn dat hij 0,001 trager was dan zijn snelste tijd he ![]() | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 11:08 |
Ja belachelijk dat elke vertraging al voldoende is | |
Janneke141 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:08 |
Maar nog even los van of die straf nu terecht was of niet, pas uren na afloop van de wedstrijd bekend maken wat nu precies de uitslag is, is slecht voor iedere sport. | |
opgebaarde | zondag 27 oktober 2019 @ 11:08 |
Onboard van Verstappen is niet uitgezonden.... | |
Bonobo11 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:09 |
| |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 11:10 |
Jezus loop wat te bitchen zeg. IS toch gewoon een normale vraag ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:11 |
Die straf is het probleem niet. Die is op zich terecht. Hij liftte écht niet, dat is te zien en te horen. En ook de gele vlag en Bottas zijn te zien vanaf zijn onboard. Probleem is dat hij eerder o.b.v. de data is "vrijgesproken" door de FIA (mocht pole houden want had gelift in de microsector waar Bottas stond) en pole mocht behouden. Vervolgens is hij te eerlijk in de persco, waarna hij o.b.v. diezelfde data (in combi met zijn uitspraken) alsnog gridstraf en licentiepunten krijgt. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 11:11 |
Dankjewel ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 27 oktober 2019 @ 11:12 |
Dit is gewoon standaard F1. Zelfs anderhalve week later kan de uitslag veranderen | |
Nieuwschierig | zondag 27 oktober 2019 @ 11:12 |
Beste voss, er zijn beelden van. Echter niet van zijn voet op het gaspedaal. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 11:12 |
Daar vraag ik toch ook niet om? ![]() Overigens is vosss met dubbel s ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:13 |
De FIA vond het in eerste instantie genoeg om hem "vrij te spreken". | |
Bonobo11 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:13 |
Bwoah, je komt als spuit elf met een kater in deze shitstorm naar de bekende weg vragen. | |
Whiskers2009 | zondag 27 oktober 2019 @ 11:13 |
Driedubbel s ![]() | |
Peterselieman | zondag 27 oktober 2019 @ 11:13 |
het is nooit officieel door de FIA zelf in een statement naar buiten gebracht dat Max op basis van data vrijgesproken is. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 11:13 |
Volgens mij werden de gele vlaggen in elk geval niet direct getoond toen Bottas de muur in vloog. Ik zag ze in elk geval pas erg laat. | |
potjecreme | zondag 27 oktober 2019 @ 11:14 |
trippel s | |
Nieuwschierig | zondag 27 oktober 2019 @ 11:15 |
Je vraagt of er beelden zijn maar je bedoeld: "kan iemand voor mij die beelden hier neerzetten?" Alsof ik thuis aan mijn ega vraag: "is er nog pindakaas?" maar bedoel: "pak de pindakaas even voor me" | |
McLaren_Fan | zondag 27 oktober 2019 @ 11:15 |
Verdiep je eens in de historie van de F1! Er zijn tal van voorbeelden waarbij (op discutabele wijze) straffen zijn opgelegd of ongedaan zijn gemaakt. Wees blij dat er binnen een paar uur een beslissing is gekomen en dat men niet overhaast straffen oplegt. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 11:15 |
Ja en waarom? Omdat het hier goddomme geen tweakers is. Geef mij die beelden! ![]() | |
McLaren_Fan | zondag 27 oktober 2019 @ 11:17 |
Net al de link door een andere user gepost, maar hier nogmaals. | |
vosss | zondag 27 oktober 2019 @ 11:18 |
Die had ik ook al bedankt ![]() | |
sasquatsch | zondag 27 oktober 2019 @ 11:19 |
De vraag is of die laatste minisector waar hij langzamer was bij Bottas of daarna (op het rechte stuk) was. In die daarvoor was hij nog paars | |
ChevyCaprice | zondag 27 oktober 2019 @ 11:20 |
Dicht |