S : Het waren eerder deze woorden: ...quote:Op vrijdag 8 november 2019 15:20 schreef SicSicSics het volgende:
Assumption.
[..]
Idiote gevolgtrekking.
[..]
Nog een valse gevolgtrekking.
Ik kan het ook, let op:
De overheid een wet maken, dus dan kunnen ze ook wetten maken om ons te onderdrukken! En als ze dat doen, dan zijn we geen vrij land meer! Dus het is gevaarlijk dat onze overheid ons wetten voorschrijft.
[..]
En van wie zijn deze 'wijze woorden'? En ik kan me niet voorstellen dat alleen deze woorden voldoende zijn om een inreisverbod in Engeland te krijgen. Dus als je daar een bron van hebt, dan ben ik super benieuwd!
Edit:
Robert Spencer (als ik even eerder op je link had geklikt...)
Het waren eerder deze woorden:
"It [Islam] is a religion or a belief system that mandates warfare against unbelievers for the purpose of establishing a societal model that is absolutely incompatible with Western society ... because of media and general government unwillingness to face the sources of Islamic terrorism these things remain largely unknown."
Er waren 26.000 handtekeningen tegen zijn komst verzamelt; dat is nog eens directe democratie.
Het Hoge Gerechtshof oordeelde in lijn met onze demostratie verboden:
"this was a public order case where the police had advised that significant public disorder and serious violence might ensue from the proposed visit."
Moet de politie maar koste wat het kost iedereen beschermen die dingen roept?
quote:Op maandag 4 november 2019 14:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus het komt erop neer dat wanneer mensen geweld gebruiken om anderen de mond te snoeren de overheid dat mond snoeren moet faciliteren?
Ik zou zeggen dat de staat de grondrechten moet verdedigen, en als islamieten vanuit hun heerszucht willen bepalen wat er op straat allemaal niet mag dan zet je net zoveel peletons ME in als nodig is. En als het structureel is dan gooi de moskee maar dicht. Sowieso, als de islam zich niet verdraagt met onze grondrechten dan moet de islam maar het land uit ipv de grondrechten de deur uit. Maar de islamieten zouden natuurlijk ook kunnen bedenken dat ze hier uberhaupt kunnen zijn dankzij de vrijheid van godsdienst en dat hun geloof hier dus niet kan heersen zoals in islamitische shithole countries en zelfbeheersing tonen.
En dat bevalt natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
We weten alleen wel vrij zeker dat er alleen slechte ideeen overblijven als mensen het recht geeft om anderen de mond te snoeren.
Het speelveld is gelijker en eerlijker dan het geweest is.
quote:Op vrijdag 8 november 2019 14:31 schreef CarbonC het volgende:
De versterkte gebedsoproep die de Blauwe Moskee in de Amsterdamse wijk Nieuw-West vandaag voor het eerst wilde laten horen, is gesaboteerd. Volgens een woordvoerder van de moskee is er een kabel van de geluidsinstallatie doorgeknipt. ,,We gaan uit van een kwajongensstreek”, zei hij.
De verbazing was volgens de zegsman groot toen er niets te horen was op het moment dat de oproep werd gedaan. ,,We stonden vol spanning klaar en er waren veel mensen buiten. Tot onze verbazing klonk er niets.” Hij spreekt van een ‘pijnlijk moment'.
Voor de moskee stonden enkele tientallen gelovigen te wachten op de gebedsoproep. Ook de landelijke media waren ervoor naar de moskee getrokken. Verschillende aanwezigen gaven vooraf aan het prachtig te vinden dat de oproep versterkt te horen zal zijn, en zeiden te hopen dat meer Amsterdamse moskeeën het voorbeeld zullen volgen.
Kort na 13.00 uur was het moment daar, maar de speaker liet het afweten. De oproep was enkel te horen voor mensen die in de buurt van een open deur stonden. Teleurstelling overheerste bij de verzamelde moskeegangers.
De woordvoerder van de moskee meldt dat de apparatuur gisteren nog succesvol is getest. Er wordt nog uitgezocht wat er precies is misgegaan. Volgende week vrijdag volgt een nieuwe poging.
Normaliseren
De Blauwe Moskee wil iedere vrijdagmiddag – voorafgaand aan het belangrijkste gebed van de week – de gebedsoproep versterkt laten klinken. De Blauwe Moskee is daarmee de eerste moskee in Amsterdam die dit gaat doen.
Het voornemen leidde tot onrust. Vorige maand zei hoofdimam Yassin Elforkani dat het initiatief bedoeld is om de islam te ‘normaliseren’. ,,Wij willen hiermee niet provoceren, maar proberen de islamitische tradities juist te normaliseren.”
De gemeenteraad en burgemeester Femke Halsema staan kritisch tegenover het voornemen, al erkennen zij dat het plan onder de godsdienstvrijheid valt.
Bron: https://www.bd.nl/binnenl(...)esaboteerd~aea8ad79/
Parallelle samenleving maar ook parallelle lexicon.quote:Op vrijdag 8 november 2019 11:32 schreef SicSicSics het volgende:
Er staat inderdaad dat het een poging is om godslatering strafbaar te maken, via de achterdeur. Er staat niet dat het gelukt is.![]()
Bovendien ook hier weer; dit is toch goed? Dit is het democratische proces. Men vindt iets, men wil iets en er wordt over gediscussieerd!Ook dit stuk laat blijken dat het inderdaad geen wetgeving is.
Tevens staat er in het stuk dat de OIC "defamation of religions" alle religies wil beschermen.
Dit betekent twee dingen: Men kent de OIC, sterker, de OIC heeft een openlijke lobby in de VN. 10 jaar proberen ze het al ...
De ontslagen majoor van jou zei dat ze onzichtbaar opereren?![]()
Ze zijn niet exclusief en alleen 'de islam' op de agenda aan het zetten, maar alle religies. (Ze kunnen ook niet anders natuurlijk... maar dat terzijde.)
Zo onzichtbaar en gevaarlijk zijn ze dus niet.
Dat is een nuance inderdaad.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:25 schreef TomLuny het volgende:
Schuldig door associatie is niet terecht maar dat is een MB-bolwerk.
Vandaar dat ik erbij zet, ik doe niet aan schuldig door associatie alleen.
Prima.quote:Op vrijdag 8 november 2019 17:55 schreef TomLuny het volgende:
RvJ heeft een wiki van 4 zinnetjes en een verwijswiki over media-ethiek met nog minder zinnetjes.
Dus ik laat voorlopig even een 'oordeel' achterwege.
Klopt!quote:Je had niet van de OIC gehoord maar beweert wel dat zij niets beheersen
De motieven tegen die club!?!quote:... dat de motieven tegen die club voortkomen uit haat, al dan niet angst, en dat de ummah, zoals te zien was in de video, een term dat ook door de OIC wordt gebruikt als aanduiding/omschrijving voor zichzelf, net mensen zijn.
There, there. Jij bent ook een mens in mijn ogen!quote:Ja, het zijn geen varkens en apen, dat zijn wij, zij zijn mensen.
Absoluut.quote:Papieren tijger noemde je het
De VN is een organisatie met 193 landen. En nog meer inwoners. Wil jij het wat anders noemen dan een papieren tijger?quote:Het is een organisatie van 56 landen met meer dan 1.8 miljard bewoners erin.
Dat heeft toch helemaal niets met hun 'slagkracht' te maken?quote:Allemaal met een zeer belabberde staat van dienst met vrijwel geen enkele uitgezonderd, op het gebied van mensenrechten.
Zeer onsuccesvol ... tot groot verdriet van de eigen lidstaten, die het ze kwalijk nemen dat ze niks voor elkaar kijgen.quote:En dat zit hier dan even hun agenda erdoorheen te drukken ...
Nee. Diegene die hun op een oneerlijke manier, met valse aannames en valse gevolgtrekkingen dingen in de schoenen wil schuiven die er niet gebeuren, die ze van een valse agenda beticht om daarna of daarmee te claimen dat alle moslims mindere mensen zijn en geen plekje in de (westerse) wereld verdienen.quote:... en wie dat in het daglicht brengt is bange wezel en haatzaaier. Lekker dan.
Omdat ze niks noemenswaardigs doen?quote:Dat de meesten er nooit van gehoord hebben komt omdat het amper genoemd wordt in de media.
Niet in Nederland althans. Waarom niet ? Rara.
Je begrijpt dat je nu een argument vóór de First Amendement aan het belachelijk maken bent toch?quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:10 schreef TomLuny het volgende:
Iets wat niet waar is zal vastlopen, vandaar het suiker benzine voorbeeld.
Kan lang duren maar uiteindelijk is Galileo gerehabiliteerd.
Dat was niet magical.
Somehow, magically, truth would emerge.
Amerika is geen democratie? Whut?quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:20 schreef TomLuny het volgende:
Amerika is geen democratie, hoewel ik geen staatskundige en geen wetgeleerde ben.
Dogmatisch bijna...quote:Daarom goed dat je dit even naar voren brengt, kan geen kwaad mijn aandacht daar wat meer op te richten.
Protect the constitution is een vrij bekende uitspraak dacht ik. Dat er nu een komiek op wordt losgelaten die amendementen binnen die constitutie even in de discussie groep en onder de tafel wil gooien, daarmee probeert hij volgens veel Amerikanen de pijlers onder hun land vandaan te schoppen. Dat is voor hun gewoon niet bespreekbaar.
https://en.wikipedia.org/(...)#Ratified_amendments
Onderbouwen alleen is niet genoeg.quote:Op vrijdag 8 november 2019 18:34 schreef TomLuny het volgende:
Over zulke woorden kan men inderdaad gepikeerd raken.
Punt is echter dat RS al zulke woorden onderbouwt.
Lekker makkelijk. En uiteindelijk geen antwoord.quote:Ik verwijs naar WS :
Klopt. De verkiezingen van 2016 hebben dat bewezen. Het Electoral College negeert de wil van het volk.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:19 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Amerika is geen democratie? Whut?
Dat is weer een aanname. En bovendien maakt het weinig uit, als de uiteindelijke tekst van resolutie of besluit maar 'de universele mensenrechten' bedoelen.quote:Op vrijdag 8 november 2019 20:58 schreef TomLuny het volgende:
Parallelle samenleving maar ook parallelle lexicon.
Als bijvoorbeeld de OIC het over het respecteren van de mensenrechten heeft dan denken wij dat zij daarmee de universele mensenrechten bedoelen. Maar dat is dus niet zo, zij bedoelen dan de mensenrechten zoals die in de sharia zijn bepaald (zonder dat 'kleine' detail van verschil er even bij te vermelden natuurlijk)
Daarom ook mijn terughoudendheid.quote:Komt uit het boek Reliance of the Traveller en dat bepaalt : er is geen andere religie als islam.
Dus als er staat : wij zijn tegen de ontering van iedere religie, en er is er maar één ........ is dat sluw en makkelijk gezegd natuurlijk.
Wat?quote:Koran-verbranding, het organiseren van the days of rage, Hillary in bed met de OIC waarmee de 1st in feite is verkracht en op minuut 60 de lexicon verwarrings toelichting.
Het is ook lastig. Mijn werk is een landelijke standaard in gegevens maken. Een landelijke standaard, waarbij iedereen dezelfde taal spreekt.quote:Free Speech Religion And The United Nations The Political Struggle To Define International Free Speech Norms
Finse schrijver meen ik, staat ook op Youtube, in het Fins
Dat wel ja.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Klopt. De verkiezingen van 2016 hebben dat bewezen. Het Electoral College negeert de wil van het volk.
Je had best de rest van mijn tekst kunnen laten staan hoor, zonder terugbladeren gaat nu de context deels in mist op. Ik gaf al aan dat het uitzoeken van de poppetjes en de vertakkingen van organisaties een iets te brede verruiming zijn van het TO. Ik gaf ook aan dat Coughlin zn lezing uit meerdere delen bestaat en dat ik niet verwacht dat hij IIIT bespreekt als dat geen enkele binding heeft met OIC en/of MB.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:00 schreef SicSicSics het volgende:
Dat is een nuance inderdaad.
Je vindt het niet terecht, maar je doet het wel. Niets menselijks is ons vreemd.
Medewerker As-Soennah-moskee vervolgd voor aanbevelen vrouwenbesnijdenis.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:56 schreef SicSicSics het volgende:
Interressante stelling.
Wat is jouw mening?
Terechte vervolging en daarmee censuur?
Of vrijheid van Godsdienst?
Want hij geeft al aan dat het niet zijn mening is, maar alleen een tekst uit een religieus boek.
Waarom denk je dat vervolging totaal zinloos is?
Het is noodzakelijk om rechtse mensen te belemmeren en te beperken in de vrijheid van meningsuiting en hun vrijheid van godsdienst. Zeer zeker omdat rechts heel denigrerend spreekt en schrijft over vrouwen. Maar om rechts te laten zwijgen heeft men echter grotere wapens nodig.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:52 schreef TomLuny het volgende:
Eerst deze tussendoor![]()
[ afbeelding ]
fotobron : https://www.denhaagcentra(...)h-bij-jaarwisseling/
Medewerker As-Soennah-moskee vervolgd voor aanbevelen vrouwenbesnijdenis.
De betrokken Hagenaar was te zien in een filmpje op de website van de moskee, waarin hij vrouwenbesnijdenis aanraadde.
Besnijdenis van vrouwen is in Nederland strafbaar.
Op 18 december houdt de rechtbank een regiezitting in de zaak.
Oud-voorzitter van de moskee, Abdelhamid Taheri, zegt dat de tekst over vrouwenbesnijdenis niet de mening van de docent was. 'Hij heeft gewoon een tekst voorgelezen tijdens een les over islamitische jurisprudentie.'
Taheri vraagt zich af of je in Nederland dan niet uit een geschiedenisboek iets mag voorlezen wat niet jouw mening is? Volgens de oud-voorzitter komt er door de rechtszaak hopelijk duidelijkheid. 'Die is er nu niet. Moskeebestuurders weten er nu geen raad mee.
Maar mensen worden wel belemmerd en beperkt in hun vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst.'
>
https://www.omroepwest.nl(...)was-niet-zijn-mening
https://nos.nl/artikel/23(...)uwenbesnijdenis.html
Totaal zinloos zo'n vervolging door het OM.
ah, islam wordt ineens rechts.quote:Op zaterdag 9 november 2019 12:40 schreef torentje het volgende:
Het is noodzakelijk om rechtse mensen te belemmeren en te beperken in de vrijheid van meningsuiting en hun vrijheid van godsdienst. Zeer zeker omdat rechts heel denigrerend spreekt en schrijft over vrouwen. Maar om rechts te laten zwijgen heeft men echter grotere wapens nodig.
Ik ga hier niet op ageren @ 3Squote:Op zaterdag 9 november 2019 11:15 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Prima.
[..]
Klopt!Als je naar statuten en vormgeving kijkt, dan is het een soort VN. Zonder uitvoerende of wetgevende macht. Een papieren tijger dus. Bovendien vind ik 10 jaar lobbyen zonder resultaat niet echt van een sinistere slagkracht overtuigen die jij (of in ieder geval je ontslagen majoor) ze toe wil dichten.
[..]
De motieven tegen die club!?!![]()
Nee, nee. Je haalt dingen door elkaar.
Ik zeg dat de kritiek van het Gatestone instituut, op de Islam in zijn algemeenheid, voorkomen uit haat, al dan niet uit angst.
Ummah is dan ook een hele gangbare term, vergelijkbaar met 'onze' (religeuze) term 'gemeente'. Daar zit niets sinisters achter.Logisch dat een OIC dezelfde term gebruikt. Dat doet de PKN ook.
[..]
There, there. Jij bent ook een mens in mijn ogen!
[..]
Absoluut.
[..]
De VN is een organisatie met 193 landen. En nog meer inwoners. Wil jij het wat anders noemen dan een papieren tijger?
[..]
Dat heeft toch helemaal niets met hun 'slagkracht' te maken?
[..]
Zeer onsuccesvol ... tot groot verdriet van de eigen lidstaten, die het ze kwalijk nemen dat ze niks voor elkaar kijgen.
[..]
Nee. Diegene die hun op een oneerlijke manier, met valse aannames en valse gevolgtrekkingen dingen in de schoenen wil schuiven die er niet gebeuren, die ze van een valse agenda beticht om daarna of daarmee te claimen dat alle moslims mindere mensen zijn en geen plekje in de (westerse) wereld verdienen.
Dát zijn bange wezels en haatzaaiers!
[..]
Omdat ze niks noemenswaardigs doen?Geen deuk in een pakje boter geslagen krijgen. Onderling elkaar de tent uit vechten.
![]()
Maar zie het vooral als bewijs voor je sinistere organisatie. De notie dat alles maar in het nieuws moet komen omdat het anders gekleurd is, blijft ook absurd.
Het argument van Richard Stengel was juist het tegendeel, dat de waarheid een leugen niet zal inhalen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:18 schreef SicSicSics het volgende:
Je begrijpt dat je nu een argument vóór de First Amendement aan het belachelijk maken bent toch?![]()
Het argument was (basically) "Al is een leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel."
dus
We moeten alles kunnen zeggen.
Nee, niet dogmatisch, dat is de dubbele veiligheidszekering waar ik het eerder over had.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:19 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Amerika is geen democratie? Whut?
[..]
Dogmatisch bijna...
Nee, dat is de reden dat er een Verdrag van Caïro is gekomen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:42 schreef SicSicSics het volgende:
Dat is weer een aanname. En bovendien maakt het weinig uit, als de uiteindelijke tekst van resolutie of besluit maar 'de universele mensenrechten' bedoelen.
Toren van Babylon soms, inderdaad.quote:Daarom ook mijn terughoudendheid.Ik wist dat dit zou komen.
[..]
Wat?_!
Wat is toch die fascinatie met rechts en verkrachting?![]()
[..]
Het is ook lastig. Mijn werk is een landelijke standaard in gegevens maken. Een landelijke standaard, waarbij iedereen dezelfde taal spreekt.Dat is tussen 2 partijen al lastig, laat staan tussen 193.
En wie bepaalt of de woorden steekhoudend zijn, de totalitaire regering of de toehoorders ?quote:Op zaterdag 9 november 2019 11:23 schreef SicSicSics het volgende:
TL : Over zulke woorden kan men inderdaad gepikeerd raken.
Punt is echter dat Robert Spencer al zulke woorden onderbouwt.
Onderbouwen alleen is niet genoeg.Het moet ook steekhoudend zijn.
Ik heb nergens gezegd dat alles gezegd moet kunnen worden en heb dat al een aantal keer eerder aangegeven in dit topic.quote:Lekker makkelijk. En uiteindelijk geen antwoord.
Ik vind dat er een grens zit aan wat je moet kunnen zeggen. Jij niet. Fair enough.
Ik vind dat er een grens zit aan hoeveel bescherming je moet kunnen krijgen voor wat je wil zeggen. Jij niet. Fair enough.
Is altijd rechts geweest, dat weet iedere fijne man. Want rechts is bang om gevonden te worden door fijne mannen die bewapend zijn met grotere wapens, aangezien zij dan niet meer kleinerend mogen spreken over vrouwen.quote:Op zaterdag 9 november 2019 12:41 schreef TomLuny het volgende:
[..]
ah, islam wordt ineens rechts.
handig
In principe geef ik je gelijk dat het pre-historische oer-conservatisme wat in het bericht over verminking van jonge kinderen binnen islam het onderwerp was, ingedeeld zou kunnen worden als rechtse terreur. Maar dat gebeurt dus niet en terecht.quote:Op zaterdag 9 november 2019 15:35 schreef torentje het volgende:
Is altijd rechts geweest, dat weet iedere fijne man. Want rechts is bang om gevonden te worden door fijne mannen die bewapend zijn met grotere wapens, aangezien zij dan niet meer kleinerend mogen spreken over vrouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |