abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189616321
<insert willekeurig Duits plaatje>
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189616350
trouwens je mag wel uitkijken met al je Halloween :o Voor sommige mensen is het TE eng :o https://nos.nl/artikel/23(...)-klinkt-kritiek.html
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189616379
Als ik in Duitsland ben, laat ik ook het liefst zo snel mogelijk mijn regel van 'zoveel mogelijk lokale keuken eten" vallen.

Al is zoiets wel lekker. :9

pi_189616415
huuu iets met bot erin :{w

Kluiven :{w
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:23:15 #5
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_189616417
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
trouwens je mag wel uitkijken met al je Halloween :o Voor sommige mensen is het TE eng :o https://nos.nl/artikel/23(...)-klinkt-kritiek.html
Dit is hier lokaal eerder de discussie dan Zwarte Piet :')
pi_189616432
Nooit geen duits of engels gehad want Buitengewoon Secundair Onderwijs.

Maar al doende leert men. Duits van een goeie vriendin en engels via fora.
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:31:34 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189616548
Ach ja, Engels ook wel op school gehad. Maar spreken op school gebeurde nauwelijks. Gelukkig had ik de uitwisselingen om te oefenen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189616579
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:23 schreef Anthraxx het volgende:

Dit is hier lokaal eerder de discussie dan Zwarte Piet :')
Hier is over zw Piet totaal geen kritiek. Halloween daarentegen :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189616672
Ik voel me zo op-en-top Hollander op het moment. Ik at net zilveruitjes bij een pasta.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:42:56 #10
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189616725
Ik ga restjes opmaken.
Even met de bezem door de koelkast zegmaar, figuurlijk.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:43:51 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189616746
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hier is over zw Piet totaal geen kritiek. Halloween daarentegen :X
Ach dom Amerikaans gedoe. 11/11 kunnen ze ook al vrachten snoep krijgen.
pi_189616761
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 16:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Heeft dat te maken met je veganistische basis? Als je familie daar niet relaxt mee omgaat is dat wel een dingetje.

Mijn idee van leuke kerst botst ook met die van familie. Wat een stom gedoe toch steeds.
Ja, maar eerlijk gezegd is het niet dat ze er niet relaxt mee omgaan. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat betreft Halloween: Ik ga morgen eens kijken of ik een spin (met 3D effect!) rond mijn oog kan tekenen met make-up. Ik make-up nooit, dus dat wordt een avontuur.
En eens kijken of ik nog in mijn Laughing Vampire-gothic jurk pas.
Morgenavond feestje, vandaar.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:46:40 #13
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189616778
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:39 schreef Myraela het volgende:
Ik voel me zo op-en-top Hollander op het moment. Ik at net zilveruitjes bij een pasta.
Netto ook meer saus als pasta?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_189616794
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:39 schreef Myraela het volgende:
Oh wauw, das wel heel Hollands ja :D
pi_189616821
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou zeggen, gooi inderdaad gewoon eens dat balletje op. Eerste keer word je weggehoond, tweede keer volgend jaar word je misschien uitgelachen, derde keer genegeerd, en op een gegeven moment gaan mensen toch nadenken en vinden dat ze er iets mee moeten :Y Maar dat moet ergens beginnen, dus. Just my 2 cts :s)
pi_189616829
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:46 schreef fietsie het volgende:
Netto ook meer saus als pasta?
Wel veel groenten, ja.
pi_189616848
Hier was het morgen-moet-liefste-werken-eten; dat is groente met pindasaus.
Deze keer een pond sperziebonen, 2 ons taugé, en een stuk bloemkool. En een koekepan met paddestoelen; shi-take en gewone champignons en een hele grote rare paddestoel met een rare naam die ik niet onthouden heb maar wel erg lekker was.
En gebakken kwarktaart. Die is nu bijna op, dus ik mag bijna weer nieuwe maken *O*
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189616859
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:52 schreef sigme het volgende:
Hier was het morgen-moet-liefste-werken-eten; dat is groente met pindasaus.
Waarom is dat standaard voordat hij moet werken? :D
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:53:46 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189616867
quote:

[..]

SPOILER
:')

Als dat er hier door kwam, ging ik elders eten. De wil aan anderen opdringen is ook geen kerstgedachte.

De er wordt rekening gehouden met jullie, dan kunnen jullie toch ook rekening houden met hun?
pi_189616887
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:52 schreef Myraela het volgende:

[..]

Waarom is dat standaard voordat hij moet werken? :D
Vroeger moesten we dan om 3u op, dus dan had ik de dag tevoren geen tijd om nog eens lekker na te denken wat we deze dag eens zouden gaan eten, en daarom stond van tevoren vast wat we die dag zouden eten. En dat was dan boontjes met pindasaus.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189616934
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:53 schreef derLudolf het volgende:

[..]

:')

Als dat er hier door kwam, ging ik elders eten. De wil aan anderen opdringen is ook geen kerstgedachte.

De er wordt rekening gehouden met jullie, dan kunnen jullie toch ook rekening houden met hun?
Ik wist dat er zo'n reactie ging komen.

Maar het heeft niks met mijn wil opdringen aan andere te maken - dat is niet mijn doel althans. Het gaat me niet om mij of hen - het gaat me om die miljarden dieren.
Het gaat me erom dat ik het fokken, gebruiken en doden van dieren als zodanig misdadig beschouw, dat ik er - zeker met kerst - geen deel meer van wil uitmaken.

Het voelt voor mij - en dan mag je me echt een sneeuwvlok vinden - alsof je aan me vraagt rond tafel te gaan zitten met een groep dierenmishandelaars, en maar te doen alsof ik het OK vindt.

Alsof je op straat loopt, een hond in elkaar getrapt ziet worden, en dan besluit je schouders op te halen omdat je het zelf dan niet doet. En vervolgens gezellig met diegene nog een borreltje gaat drinken.

En nogmaals; met elk ander feestje pas ik me aan, hou ik er rekening mee. Maar met kerst wil ik dat niet meer.
En wat ik ook zeg; als een ander dat overtrokken vind, prima, maar dan vier ik kerst liever zelf anders. Ik ben dus alleen aan het bedenken hoe ik dit naar familie overbreng zonder gelijk een familiedrama te veroorzaken. :)
pi_189617003
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Maar het heeft niks met mijn wil opdringen aan andere te maken - dat is niet mijn doel althans. Het gaat me niet om mij of hen - het gaat me om die miljarden dieren.
Het gaat me erom dat ik het fokken, gebruiken en doden van dieren als zodanig misdadig beschouw, dat ik er - zeker met kerst - geen deel meer van wil uitmaken.

Het voelt voor mij - en dan mag je me echt een sneeuwvlok vinden - alsof je aan me vraagt rond tafel te gaan zitten met een groep dierenmishandelaars, en maar te doen alsof ik het OK vindt.

Alsof je op straat loopt, een hond in elkaar getrapt ziet worden, en dan besluit je schouders op te halen omdat je het zelf dan niet doet. En vervolgens gezellig met diegene nog een borreltje gaat drinken.

En nogmaals; met elk ander feestje pas ik me aan, hou ik er rekening mee. Maar met kerst wil ik dat niet meer.
En wat ik ook zeg; als een ander dat overtrokken vind, prima, maar dan vier ik kerst liever zelf anders. Ik ben dus alleen aan het bedenken hoe ik dit naar familie overbreng zonder gelijk een familiedrama te veroorzaken. :)
Waarom heeft nou net "Kerst" voor jou deze waarde als allerbelangrijkste?

Kerst is natuurlijk bij uitstek een Christelijk (paaps) feestje, maar het is bij mijn weten niet gebruikelijk om in die dagen de boodschap van 'leeuw ligt bij lam' als hoogste boodschap te nemen.
En bij de vreetfeestende niet-papen is de meestgekoesterde waarde bij mijn weten 'familie'.
Dus ik kan het niet goed plaatsten :)
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:03:09 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189617013
Dan gewoon afmelden een na het eten komen. Of na de koffie, stel je voor dat iemand er koffiemelk in doet.
pi_189617137
Ik vind het niet meer dan logisch dat er veganistische opties zijn, maar het zou mij wel te ver gaan om helemaal geen dierlijke producten met Kerstmis te eten. Hopelijk reageert jouw familie er beter op.
pi_189617148
quote:
5s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:02 schreef sigme het volgende:

[..]

Waarom heeft nou net "Kerst" voor jou deze waarde als allerbelangrijkste?

Kerst is natuurlijk bij uitstek een Christelijk (paaps) feestje, maar het is bij mijn weten niet gebruikelijk om in die dagen de boodschap van 'leeuw ligt bij lam' als hoogste boodschap te nemen.
En bij de vreetfeestende niet-papen is de meestgekoesterde waarde bij mijn weten 'familie'.
Dus ik kan het niet goed plaatsten :)
Ik ken het eigenlijk niet vanuit religie (niet religieus opgevoed), maar enkel vanuit die gedachte. Dat is eigenlijk meer de gedachte waarmee we het thuis altijd vieren. :)
En samenzijn met familie is zeker belangrijk, maar is er een onderdeel van.

Natuurlijk kun je zeggen dat het voor mij eigenlijk voor elk feestje/samenzijn geldt. Maar zolang het geen feestje is dat ik niet zelf organiseer (of mede-organiseer), kan ik daar minder over zeggen, denk ik.
Verjaardagen bij mij thuis zijn wel plantbased. En met kerst is het vaak wel zo dat we allen iets bijdragen, dus toch ook ergens iets dat ik mee help organiseren.

Maar euh ja, de lijn is wel wat arbitrair.
pi_189617178
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:03 schreef derLudolf het volgende:
Dan gewoon afmelden een na het eten komen. Of na de koffie, stel je voor dat iemand er koffiemelk in doet.
Je kunt ook iets minder laatdunkend reageren. Ik heb allang gezegd dat ik dat best een optie vind ja.
Ik zou het jammer vinden, omdat het mijn eigen ouders betreft, maar ik zou het ook ergens begrijpen.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:13:39 #27
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189617193
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:20 schreef Myraela het volgende:
Als ik in Duitsland ben, laat ik ook het liefst zo snel mogelijk mijn regel van 'zoveel mogelijk lokale keuken eten" vallen.

[ afbeelding ]
_O_ _O_ _O_
pi_189617219
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:11 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het niet meer dan logisch dat er veganistische opties zijn, maar het zou mij wel te ver gaan om helemaal geen dierlijke producten met Kerstmis te eten. Hopelijk reageert jouw familie er beter op.
Ja, nouja het is wel een ding dus :D . In de zin dat ik iedereen zijn/haar feestje wil laten vieren, maar ik er dus niet per se aan mee wil doen. Maar dat er dus geen gevoel van 'ze vindt ons niet goed genoeg' aan blijft kleven. (Want dat is het niet. Ik wil gewoon niet tussen geslachte dieren zitten op mijn/ons feestje. Dat gaat me gewoon te aan het hart.)
pi_189617235
Goed, ik ben er weer vandoor, want moet met de bus en trein. En het ontvangst hier in België is om te huilen. Dus tot in Breda ofzo :D
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:17:38 #30
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189617260
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:13 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Je kunt ook iets minder laatdunkend reageren. Ik heb allang gezegd dat ik dat best een optie vind ja.
Ik zou het jammer vinden, omdat het mijn eigen ouders betreft, maar ik zou het ook ergens begrijpen.
Waarom, je wilt geen "dierenleed". Een wolkje melk en appeltaart met slagroom is dat ook volgens jou.
pi_189617282
Het is vandaag World Pasta Day *O* :Y) :7
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:19:04 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189617284
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral

Is opzich wel een goed uitgangspunt
pi_189617300
Lasagnette met boontjes en pittige gehaktsaus. En omdat dat te scherp en bovendien te weinig is: 2 gebakken eieren eroverheen :9 Precies goed nu *O*
pi_189617309
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:19 schreef Sigaartje het volgende:
Het is vandaag World Pasta Day *O* :Y) :7
Oh nou dan hebben wij onbewust meegedaan haha
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:33:28 #35
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189617524
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:16 schreef Candaasje het volgende:
Goed, ik ben er weer vandoor, want moet met de bus en trein. En het ontvangst hier in België is om te huilen. Dus tot in Breda ofzo :D
Maar candaasje.. Ik snap jouw redenatie hoor.. maar is het volgende niet een optie:

Over het algemeen is er een voor/tussen/hoofd/nagerecht, toch?

Begin om 1 jaar een van de gerechten volledig plantaardig te doen.. het jaar erop 2 gerechten etc.. en als je wil kan je dan dit jaar beginnen met zelf een van de gerechten op je te nemen . En ja, dat er bij de andere gerechten natuurlijk wel alternatieven voor jullie (en anderen!!) Zijn..

Ik heb zelf gemerkt dat verandering lastig is..maar dat als het stapje voor stapje is dat ik er makkelijker in groei. Dan is het meer een uitdaging dan een verplichting. Wellicht kan je op deze manier je familie wat meer bewust maken van de mogelijkheden die er zijn op plantaardig kook- gebied?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:37:50 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189617575
quote:
Hoe je met je reis ook rekening welke treinen leren stoelen hebben?
pi_189617588
Wij 'vieren' helemaal geen kerst.
Ben je ook overal van af :P >:O
pi_189617612
quote:
Goede reis!

Mijn idee erover is (volledig irrelevant, want het gaat natuurlijk om jou), dat je wat veel van de kerstgedachte voor jezelf claimt. Kerst is -in mijn idee- niet jouw feestje, in tegenstelling tot jouw verjaardag, of trouwdag, of afstuderen oid. Het wordt iets meer 'jouw feestje' als je het bij jou thuis huisvest, en nog iets meer wanneer jij alle eten verzorgt. Maar met wat je nu beschrijft denk ik dat het niet juist is om jouw idee over een ideale omgang met dieren bij deze gelegenheid op te leggen als omgangsnorm voor een familie-bijeenkomst met gezamelijke inbreng voor het eten.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:40:20 #39
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189617613
Mijn wifi verbinding van de laptop is brakkig.
Alle devices krijgen traffic binnen, maar laptop stopt er om de zoveel minuten even mee.
Geen disconnect, maar ook geen data...
pi_189617614
Ach jaa, en trouwens, er zijn toch TWEE kerstdagen? Je kunt best op de ene dag normaal doen en op de andere dag normaal doen, in de ogen van iemand anders, dan :+ Toch? :?
pi_189617615
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:37 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hoe je met je reis ook rekening welke treinen leren stoelen hebben?
Flauw :{

Al vraag ik me, net als sigme, af wat nu precies maakt dat Candaasje juist kerst koppelt aan het gezamenlijk diervrij eten. Waarom niet andere etentjes (die niet voor/door één persoon georganiseerd worden).
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189617650
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Goede reis!

Mijn idee erover is (volledig irrelevant, want het gaat natuurlijk om jou), dat je wat veel van de kerstgedachte voor jezelf claimt. Kerst is -in mijn idee- niet jouw feestje, in tegenstelling tot jouw verjaardag, of trouwdag, of afstuderen oid. Het wordt iets meer 'jouw feestje' als je het bij jou thuis huisvest, en nog iets meer wanneer jij alle eten verzorgt. Maar met wat je nu beschrijft denk ik dat het niet juist is om jouw idee over een ideale omgang met dieren bij deze gelegenheid op te leggen als omgangsnorm voor een familie-bijeenkomst met gezamelijke inbreng voor het eten.
Ik ben het hier helemaal mee eens.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:44:45 #43
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189617665
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:38 schreef Blues het volgende:
Wij 'vieren' helemaal geen kerst.
Ben je ook overal van af :P >:O
Hier is het elke dag 'feest'. *O*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:47:18 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189617695
Vrede op aarde.
De een wil graag konijn, de ander absoluut niet. Als beide er is, is er keus. Lekker vrede. Lekker vreten.

Doe plantaardig lekker op een verjaardag ofzo. zoals sigme ook zegt.
pi_189617700
Ga morgen weer naar Duitsland! Kleine week terug naar de oude Heimat. Zin in. Ben benieuwd hoe de treinreis gaat met monster nummer twee...
pi_189617779
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 16:49 schreef minilot het volgende:

[..]

Zeer oneens, ik vind het echt schitterend en wou dat ik er beter in was.
O+ Ik vind het ook echt een mooie taal én ik ben er heel goed in *O* :P Beter dan in Engels inmiddels. Hoewel ik wel meer dan in het Engels heel specifiek ben ingetuned op mijn wederhelft, vreemden versta ik een stuk minder goed :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_189617796
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

O+ Ik vind het ook echt een mooie taal én ik ben er heel goed in *O* :P Beter dan in Engels inmiddels. Hoewel ik wel meer dan in het Engels heel specifiek ben ingetuned op mijn wederhelft, vreemden versta ik een stuk minder goed :') Dat heb ik met Engels niet omdat ik dat veel breder hoor.
spreken jullie Duits thuis?
pi_189617888
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

spreken jullie Duits thuis?
Beide talen inmiddels. We begonnen met Duits maar daar is steeds meer Nederlands bijgekomen. Inmiddels is er geen peil op te trekken, we wisselen heen en weer, soms midden in gesprekken en soms spreekt ik Nederlands en zij Duits. We appen en mailen wel consequent in het Duits. Met mijn zoon praten we altijd Nederlands, hoewel hij ook feilloos Duits begrijpt (vooral als het over Geschenke gaat :P ). Zijn jullie consequent?
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:01:51 #49
63722 z80
I fink you freaky
pi_189617899
quote:
11s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:22 schreef Dr_Flash het volgende:
huuu iets met bot erin :{w

Kluiven :{w
Niets kluiven. Tik tegen het bod en deze er zo uit pakken.
Mist nog wel de zuurkool.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:03:45 #50
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189617930
Candaasje, ik probeer voor de verstokte vleeseters nog wel eens te koken en ze dan een goede vegetarische maaltijd voor te zetten. Vaak zijn ze vooraf tegen, dus benoem ik het niet en eten ze gewoon wat de pot schaft. En dan heeft men geen klachten.
Misschien kun je die strategie toepassen op kerst?
pi_189617942
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:03 schreef Zilverberk het volgende:
Candaasje, ik probeer voor de verstokte vleeseters nog wel eens te koken en ze dan een goede vegetarische maaltijd voor te zetten. Vaak zijn ze vooraf tegen, dus benoem ik het niet en eten ze gewoon wat de pot schaft. En dan heeft men geen klachten.
Is de kat al buiten/binnen?
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:05:15 #52
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189617959
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Is de kat al buiten/binnen?
Over 3 minuten loopt t beest buiten. :Y
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:06:08 #53
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189617972
Ik had vanmiddag ineens zomaar een Heilige Birmaan thuis binnen lopen, volgens mij een Blue Point. Lief diertje, kletste en speelde met stukjes schuurpapier :)
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:06:12 #54
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189617973
We hebben een muis.. }:|
pi_189617976
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:05 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Over 3 minuten loopt t beest buiten. :Y
*noteert*
pi_189617981
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:06 schreef Barreltje het volgende:
Daar moet een kat omheen *O*
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:07:26 #57
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189617989
quote:
Daar kun je relatief simpel een verleden tijd van maken
pi_189618010
quote:
Ik heb er 2 <3

vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:13:56 #59
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189618086
Ik heb hier 8 muizevallen staan. Sindsdien geen muis meer gezien.
pi_189618119
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:00 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Beide talen inmiddels. We begonnen met Duits maar daar is steeds meer Nederlands bijgekomen. Inmiddels is er geen peil op te trekken, we wisselen heen en weer, soms midden in gesprekken en soms spreekt ik Nederlands en zij Duits. We appen en mailen wel consequent in het Duits. Met mijn zoon praten we altijd Nederlands, hoewel hij ook feilloos Duits begrijpt (vooral als het over Geschenke gaat :P ). Zijn jullie consequent?
Wij spreken vrij consequent Engels met elkaar :') verder wel erg consequent onze eigen taal tegen de kinderen...
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:20:11 #61
63722 z80
I fink you freaky
pi_189618166
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:13 schreef fietsie het volgende:
Ik heb hier 8 muizevallen staan. Sindsdien geen muis meer gezien.
Doris. muizenval.
https://www.dailymotion.com/video/x6ynffj
pi_189618262
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:06 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

*noteert*
Beheer jij even Zilverberk's Grote Kattendienstregeling hmmkay :D
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:26:47 #63
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189618265
2971 vesssgilllende muisevalluh
pi_189618338
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:26 schreef fietsie het volgende:
2971 vesssgilllende muisevalluh
55.000 ččzurruh pččplččdinguh
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:31:17 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189618342
Denk dat er nog wel een serieus probleem gaat komen over enkele jaren. Dan worden rodenticiden verboden.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:32:18 #66
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189618358
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:31 schreef derLudolf het volgende:
Denk dat er nog wel een serieus probleem gaat komen over enkele jaren. Dan worden rodenticiden verboden.
Vast een voorstel van mensen die werken in het betreffende vakgebied; er zullen vast geen in Brussel verzonnen concepten aan ten grondslag liggen.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:32:25 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189618361
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

55.000 ččzurruh pččplččdinguh
Ja met Theunissen!!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:33:13 #68
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189618382
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:32 schreef fietsie het volgende:

[..]

Vast een voorstel van mensen die werken in het betreffende vakgebied; er zullen vast geen in Brussel verzonnen concepten aan ten grondslag liggen.
Sowieso.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:34:15 #69
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189618400
quote:
Goed plan :')
En wat is het alternatief?
Siesta & Fiesta!
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:35:02 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189618414
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:34 schreef Bramito het volgende:

[..]

Goed plan :')
En wat is het alternatief?
Rotzooi goed opruimen? :+
Katten niet meer voeren.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:38:28 #71
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189618477
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:35 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Rotzooi goed opruimen? :+
Katten niet meer voeren.
Daar zal de landbouw blij mee zijn.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:39:01 #72
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189618487
Ludolf weet jij waar ik particulier koudasfalt kan afhalen op zaterdag?

Dus niet online zegmaar? :P
pi_189618495
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:03 schreef Zilverberk het volgende:
Ik vind een vegetarische maaltijd toch nog wel wat anders dan een veganistische maaltijd hoor. Vegetarisch zou ik voor een kerstdiner nog prima vinden, vegan zou voor mij alle pret er wel een beetje uit halen.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:43:02 #74
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189618544
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:20 schreef Myraela het volgende:

[ afbeelding ]
Boh!
pi_189618617
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:32 schreef fietsie het volgende:

[..]

En die (nog) geen last hebben van ongedierte..
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:50:04 #76
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189618626
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:49 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

En die (nog) geen last hebben van ongedierte..
En al hadden ze dat, de onkostenvergoeding biedt vast ruimte voor het doorschuiven van het probleem naar een betaald dienstverlener.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:52:08 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189618648
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 18:15 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, nouja het is wel een ding dus :D . In de zin dat ik iedereen zijn/haar feestje wil laten vieren, maar ik er dus niet per se aan mee wil doen. Maar dat er dus geen gevoel van 'ze vindt ons niet goed genoeg' aan blijft kleven. (Want dat is het niet. Ik wil gewoon niet tussen geslachte dieren zitten op mijn/ons feestje. Dat gaat me gewoon te aan het hart.)
Maar je vindt toch ook daadwerkelijk wel dat ze niet goed genoeg zijn en moeten veranderen? Overgaan naar volledig plantaardige voeding/leven?
pi_189618686
quote:
Het verbod op neocidolgebruik is ook teruggedraaid (na een paar jaar ellendig creperende schapen), dus het is niet onmogelijk dat het geen blijvend verbod is.

En misschien valt het wel mee, met de gevolgen.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:56:02 #79
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189618699
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:39 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ik vind een vegetarische maaltijd toch nog wel wat anders dan een veganistische maaltijd hoor. Vegetarisch zou ik voor een kerstdiner nog prima vinden, vegan zou voor mij alle pret er wel een beetje uit halen.
Ik heb er te weinig ervaring mee om er een uitspraak over te kunnen doen. Ik denk dat Candaasje de haalbaarheid prima kan inschatten.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:56:31 #80
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189618706
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Het verbod op neocidolgebruik is ook teruggedraaid (na een paar jaar ellendig creperende schapen), dus het is niet onmogelijk dat het geen blijvend verbod is.

Hier in deze regio werden in de late zomer de weilanden opgetild door de muizen. Rara waar die heen gingen toen het natter werd....
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 19:57:03 #81
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189618714
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:55 schreef sigme het volgende:

[..]

Arme schapen. -O-
pi_189618753
Verder vind ik dat @Candaasje best een punt heeft hoor. Als ik ergens kerst moest vieren met het idee dat er gemartelde dieren ter tafel komen, zou ik daar ook grote moeite mee hebben, misschien wel zoveel dat ik liever thuis blijf. Maar het is wél nogal een statement; "ik vier liever kerst zonder jullie, dan met jullie met vlees op tafel". Dat kan gewoon bijna niet zonder over te komen als iemand die z'n principes belangrijker vindt dan z'n familie. En terecht, want dat is wat het is.
pi_189618760
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 17:58 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt... maar denk dat je dezelfde reactie als van ludolf gaat krijgen.

Niet uit onwil, net als bij jou, maar wel precies jouw gedachte... namelijk dat het ook hun feestje is.
En dat ze best rekening willen houden met jou.. maar dat ze ook willen dat jij met hen rekening houdt.

Denk dat willekeurig elke andere dag... makkelijker is om een vega(n) maaltijd erdoor te krijgen dan kerst..

En dat heeft niks van doen met iets tegen jou.. maar wel met dat mensen dan vaak meteen het idee hebben dat vega(n) per definitie minder lekker is.

Langzaam opvoeden werkt beter denk ik.
Dat ze leren dat jij net zo lekker eten kunt maken zonder een berg dood beest erbij.
pi_189618794
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:59 schreef sigme het volgende:
Verder vind ik dat @:Candaasje best een punt heeft hoor. Als ik ergens kerst moest vieren met het idee dat er gemartelde dieren ter tafel komen, zou ik daar ook grote moeite mee hebben, misschien wel zoveel dat ik liever thuis blijf. Maar het is wél nogal een statement; "ik vier liever kerst zonder jullie, dan met jullie met vlees op tafel". Dat kan gewoon bijna niet zonder over te komen als iemand die z'n principes belangrijker vindt dan z'n familie. En terecht, want dat is wat het is.
Principes zijn niet altijd makkelijk :)

En je kunt prima vega(n) eten.. maar veel mensen hebben er gewoon een beeld bij van kangen op een wortel met zn allen.

En zolang dat nog zo het algemene beeld is... vraag ik me af of de missie gaat lukken.

Ondanks dat er dus eigenlijk niks mis mee is.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:03:20 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189618802
Als ik kerst of welk ander feest vier met familie of vrienden wens ik niet 'opgevoed' of 'veranderd' te worden.
Dit leidt denk ik gewoon tot een (langzame) clash of verwijdering van elkaar vandaan waar je niet onderuit komt denk ik

Keuzes maken dan maar
pi_189618804
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Ja met Theunissen!!
:W *O*

vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:03:59 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189618812
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:W *O*
Ken je klassiekers O+
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:04:25 #88
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189618823
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:02 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Principes zijn niet altijd makkelijk :)

En je kunt prima vega(n) eten.. maar veel mensen hebben er gewoon een beeld bij van kangen op een wortel met zn allen.

En zolang dat nog zo het algemene beeld is... vraag ik me af of de missie gaat lukken.

Ondanks dat er dus eigenlijk niks mis mee is.
Misschien kun je mensen door t jaar heen lekker veganisch eten voorzetten, als wenmaaltijden. :D
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:04:42 #89
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189618829
quote:

[..]

SPOILER
Wat betreft Halloween: Ik ga morgen eens kijken of ik een spin (met 3D effect!) rond mijn oog kan tekenen met make-up. Ik make-up nooit, dus dat wordt een avontuur.
En eens kijken of ik nog in mijn Laughing Vampire-gothic jurk pas.
Morgenavond feestje, vandaar.
Je kan toch niet verwachten van mensen dat ze hun traditie gaan aanpassen op de belangrijkste feestmaaltijd van het jaar omdat jij het lastig vindt om met dode dieren etende mensen aan tafel te zitten? Wat is jouw offer tijdens kerstmis?
Siesta & Fiesta!
pi_189618855
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 19:59 schreef sigme het volgende:
Dat kan gewoon bijna niet zonder over te komen als iemand die z'n principes belangrijker vindt dan z'n familie. En terecht, want dat is wat het is.
Het zegt helemaal niets over hoe belangrijk je familie is. Alleen over hoe belangrijk je het vindt om een kerstdiner met je familie te eten.
pi_189618866
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:04 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Misschien kun je mensen door t jaar heen lekker veganisch eten voorzetten, als wenmaaltijden. :D
Lijkt me wel :)

Maar ik denk dat veel mensen zoiets met kerst... niet zo tof vinden.
Mensen zijn toch gewoontedieren uiteindelijk
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:07:45 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189618890
Wel een kerstvraag hier eigenlijk, waar kan ik in Nederland zo'n stuk varkensvlees zoals in de OP kopen? Of moet ik daarvoor echt naar Duitsland? Ook best, want mogelijkheden toe.

Wil dat dus met kerst op tafel zetten, of lamsbout maar weet niet of dat handig is qua leeftijd van lam dan tegen die tijd
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:08:16 #93
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189618899
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:04 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Wenmaaltijden, really? :')
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:09:39 #94
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189618927
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:06 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Lijkt me wel :)

Maar ik denk dat veel mensen zoiets met kerst... niet zo tof vinden.
Mensen zijn toch gewoontedieren uiteindelijk
Behalve gewoontedieren hebben ze gewoon ook een brein en kunnen ze prima beslissen dat ze gewoon niet willen en daar is niks mis mee. Mensen eten graag vlees want dat vinden mensen doorgaans lekker.
Siesta & Fiesta!
pi_189618928
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:05 schreef Myraela het volgende:

[..]

Het zegt helemaal niets over hoe belangrijk je familie is. Alleen over hoe belangrijk je het vindt om een kerstdiner met je familie te eten.
Daar heb je gelijk in. Dus: iemand die met kerst z'n principes belangrijker vindt dan bijeenkomen met de familie. Zo correcter?

En nogmaals: ik zou onder bepaalde omstandigheden me ook afvragen wat belangrijker is, ik vind Candaasjes probleem ermee niet onvoorstelbaar.
pi_189618932
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Teh Sneaky Vegan Infiltration Conspiracah *)
pi_189618933
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:08 schreef Molo het volgende:

[..]

Denk dat dat effectiever is dan eind oktober zeggen: nou voortaan eten we geen vlees meer met kerst.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:10:02 #98
63722 z80
I fink you freaky
pi_189618934
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:07 schreef Molo het volgende:
Wel een kerstvraag hier eigenlijk, waar kan ik in Nederland zo'n stuk varkensvlees zoals in de OP kopen? Of moet ik daarvoor echt naar Duitsland? Ook best, want mogelijkheden toe.

Wil dat dus met kerst op tafel zetten, of lamsbout maar weet niet of dat handig is qua leeftijd van lam dan tegen die tijd
Bij een echte slachter moet dit toch te bestellen zijn.
pi_189618938
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:02 schreef Uhmmpie het volgende:
Prima als een doordeweekse maaltijd, zeker. Ik heb best wat vegan gegeten, dus knagen op een wortel is het niet. Maar ik vind het ook onzin als mensen doen alsof je niets mist en het net zo lekker is.

Die stap naar vegetarisch is daarin echt een heel stuk makkelijker te maken.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:10:47 #100
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189618949
quote:

Bij de slager, ik vraag om hamschijven die nog aan elkaar zitten, met bot. Dan wordt er moeilijk gekeken, de slager wordt erbij gehaald en dan komt t uit de vriezer. ^O^
pi_189618952
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:09 schreef Bramito het volgende:

[..]

Behalve gewoontedieren hebben ze gewoon ook een brein en kunnen ze prima beslissen dat ze gewoon niet willen en daar is niks mis mee. Mensen eten graag vlees want dat vinden mensen doorgaans lekker.
Geloof niet dat iemand zegt dat ze dat niet hebben :)
pi_189618956
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:10 schreef z80 het volgende:

[..]

Bij een echte slachter moet dit toch te bestellen zijn.
Ik zou een slager zoeken. Genoeg echte slachters die wel slachten, maar niet uitsnijden.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:11:12 #103
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189618959
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:09 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Denk dat dat effectiever is dan eind oktober zeggen: nou voortaan eten we geen vlees meer met kerst.
Dit ja.
pi_189618962
quote:

Groothandel of online bestellen. Al zag ik ze laatst ook bij de Lidl, maar dat was misschien een themaweek.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:12:19 #105
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189618970
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:09 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Daar heeft Candaasje het toch ook niet over?

Plus dit
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:09 schreef Bramito het volgende:

[..]

vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:12:41 #106
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189618979
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Teh Sneaky Vegan Infiltration Conspiracah *)
_O-
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:13:15 #107
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189618991
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:10 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Geloof niet dat iemand zegt dat ze dat niet hebben :)
Jij doet geloven dat mensen het niet tof vinden omdat mensen gewoontedieren zijn. Ik zeg dat dat niet de reden hoeft te zijn. Mensen kunnen erover nadenken en beslissen dat ze dat niet willen.
Siesta & Fiesta!
pi_189618997
quote:

Oh, ik heb prima lamsboutjes tegen die tijd hoor. Niks te oud :D.
Lam mag lam heten tot 13 maanden, mijn lammeren die half november op de rol staan zijn geboren in maart / april.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:15:06 #109
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189619032
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Lam mag lam heten tot 13 maanden, mijn lammeren die half november op de rol staan zijn geboren in maart / april.
13 maanden?????
Jezus, hier is een lam maximaal 3.
Siesta & Fiesta!
pi_189619041
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:09 schreef sigme het volgende:
Daar heb je gelijk in. Dus: iemand die met kerst z'n principes belangrijker vindt dan bijeenkomen met de familie. Zo correcter?
Neehoor, want ze wil nog altijd met haar familie bijeenkomen, alleen misschien voor of na het diner.
Haar principes zijn belangrijker dan samen een kerstdiner eten, groter dan dat is het niet.
pi_189619058
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:12 schreef Molo het volgende:

[..]

Daar heeft Candaasje het toch ook niet over?

Plus dit
[..]

Dus volgend jaar zit ze weer met een vrolijke blik tussen de dooie beesten?
Lijkt me sterk.
Is ze volgend jaar dr principes vergeten?
Don’t think so.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:16:12 #112
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619065
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:11 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zou een slager zoeken. Genoeg echte slachters die wel slachten, maar niet uitsnijden.
Ja goeie

Zal het eens vragen daar :)
Heeft mooi varkensvlees dus zou moeten lukken :9
Geen idee hoe klaar te maken, maar zoek ik wel een keer op

Heerlijk _O_

Even kijken hoe we het gaan vieren en met wie, voor de boodschappen
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:16:17 #113
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189619068
quote:

Beef en Steak heeft ze soms, beenhammen heel
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:16:34 #114
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619074
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Groothandel of online bestellen. Al zag ik ze laatst ook bij de Lidl, maar dat was misschien een themaweek.
Lidl heeft vaak met allerlei saus bij zulke dingen, zo zonde ;(
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:18:02 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619104
quote:
6s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Klinkt goed

Vind sterker smakend lam ook geen enkel probleem, zeker bij ovengeroosterde bout.

Ook eens bedenken, teveel lekkers op den aard
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:18:27 #116
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189619113
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Lidl heeft vaak met allerlei saus bij zulke dingen, zo zonde ;(
Dat is toch gewoon een haxe op die foto?
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:18:42 #117
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619122
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:16 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dus volgend jaar zit ze weer met een vrolijke blik tussen de dooie beesten?
Lijkt me sterk.
Is ze volgend jaar dr principes vergeten?
Don’t think so.
Beide heeft niets te maken met wat ik zei dus ik snap deze zinnen niet zo
pi_189619124
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:13 schreef Bramito het volgende:

[..]

Jij doet geloven dat mensen het niet tof vinden omdat mensen gewoontedieren zijn. Ik zeg dat dat niet de reden hoeft te zijn. Mensen kunnen erover nadenken en beslissen dat ze dat niet willen.
Ik denk dat er weinig mensen zijn die hun idee van lekker eten met kerst.. aan willen passen naar dat van candaasje

En ik geloof ook niet... dat je daar makkelijk uit komt..

Of je moet toevallig familie hebben die toch al gewend zijn vaker vega(n) te eten en bij voorkeur ook uit principe.. want dan is de overstap veel minder groot.

Dus die wenmaaltijden... klinkt stom maar is het niet.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:19:39 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619139
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:18 schreef Bramito het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon een haxe op die foto?
Yes

Nooit in een winkel gezien hier

Als ik in Duitsland ben, eet ik het graag :9

Vrienden vinden dat ook top dus zou het weleens in Nederland willen maken

Mierikswortelsaus erbij, augurkjes, mosterd :9
pi_189619143
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:16 schreef fietsie het volgende:
Beef en Steak heeft ze soms, beenhammen heel
Beenham is veel groter, toch? Dit is een varkensschenkel.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:20:19 #121
63722 z80
I fink you freaky
pi_189619149
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:15 schreef Bramito het volgende:

[..]

13 maanden?????
Jezus, hier is een lam maximaal 3.
Daar zit toch geen smaak aan.
Schaap is nog lekkerder maar wat lastiger aan te komen.
pi_189619155
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Klinkt goed

Vind sterker smakend lam ook geen enkel probleem, zeker bij ovengeroosterde bout.

Ook eens bedenken, teveel lekkers op den aard
Oh, het gedoe over sterker smakend heb ik nooit zo begrepen, maar het schijnt ook gewoon niet het geval te zijn bij mijn schapenras (Drentse heideschapen). Ik eet ook schaap, en dat is vooral groter dan een lam, veel smaakverschil is er niet.

Al moet ons lam wel goed bestorven zijn, te kort bestorven lam blijft taai, ook na uren stoven.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:21:06 #123
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619161
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:18 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik denk dat er weinig mensen zijn die hun idee van lekker eten met kerst.. aan willen passen naar dat van candaasje

En ik geloof ook niet... dat je daar makkelijk uit komt..

Of je moet toevallig familie hebben die toch al gewend zijn vaker vega(n) te eten en bij voorkeur ook uit principe.. want dan is de overstap veel minder groot.

Dus die wenmaaltijden... klinkt stom maar is het niet.
Mensen willen bewust niet vegan eten, dus dan ga je het maar onbewust door hun strot duwen ter voorbereiding op toch de verandering?

Wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen?
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:21:07 #124
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189619162
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Beenham is veel groter, toch? Dit is een varkensschenkel.
Ja ze hebben op t moment inderdaad alleen beenhammetjes (klein) en voorpoten.

Ik kijk ff verder.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:22:16 #125
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189619180
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Yes

Nooit in een winkel gezien hier

Als ik in Duitsland ben, eet ik het graag :9

Vrienden vinden dat ook top dus zou het weleens in Nederland willen maken

Mierikswortelsaus erbij, augurkjes, mosterd :9
Ze verkopen toch wel haxe in NL? Mijn moeder maakte het vroeger wel. Kocht ze gewoon bij de slager.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:22:34 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619184
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:20 schreef sigme het volgende:

[..]

Oh, het gedoe over sterker smakend heb ik nooit zo begrepen, maar het schijnt ook gewoon niet het geval te zijn bij mijn schapenras (Drentse heideschapen). Ik eet ook schaap, en dat is vooral groter dan een lam, veel smaakverschil is er niet.

Al moet ons lam wel goed bestorven zijn, te kort bestorven lam blijft taai, ook na uren stoven.
Oh zo ver weet ik het niet, maar goed bestorven vlees is wel een must ja, dat herken ik wel goed.
Heerlijk indien goed vakmanschap is toegepast _O_

Je hebt zeker geen tien kilo lamspakketten? :D
Dat maak ik wel op hier in de vrienden/familiekring namelijk :9~
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:22:35 #127
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189619185
Maar als candaasje al jaaaaren tussen de dooie beesten zit, is het dan teveel gevraagd om 1 kerst vega(n) te eten?
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:24:01 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619207
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:22 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ze verkopen toch wel haxe in NL? Mijn moeder maakte het vroeger wel. Kocht ze gewoon bij de slager.
Nog nooit gezien :o

Maar ik zal eens aan de slager vragen. Een hele schenkel dus?

Geroosterde varkensknie in Praag was trouwens ook zo onwijs lekker. En is nog gezond ook door het kniegewricht en de weefsels/voedingsstoffen die je opeet na langzaam roosteren
pi_189619223
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:22 schreef Zilverberk het volgende:
Maar als candaasje al jaaaaren tussen de dooie beesten zit, is het dan teveel gevraagd om 1 kerst vega(n) te eten?
Er staan gewoon vegan gerechten op tafel, daarin passen ze zich in mijn ogen al genoeg aan. Waarom moeten ze ook zelf anders eten?
pi_189619236
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Mensen willen bewust niet vegan eten, dus dan ga je het maar onbewust door hun strot duwen ter voorbereiding op toch de verandering?

Wat bedoel je nou eigenlijk te zeggen?
Hoezo onbewust?
pi_189619242
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh zo ver weet ik het niet, maar goed bestorven vlees is wel een must ja, dat herken ik wel goed.
Heerlijk indien goed vakmanschap is toegepast _O_

Je hebt zeker geen tien kilo lamspakketten? :D
Dat maak ik wel op hier in de vrienden/familiekring namelijk :9~
Ik moest maar eens een inventarisatie-mailtje rondsturen naar de vaste familie/vriendenkring. Maar daar zitten er een paar tussen die meestal zoiets zeggen als 'alles wat je overhoudt koop ik'. Anyway, ik zal mezelf dit weekend eens aan de schrijf zetten, dan kan ik daarna bedenken of ik een paar pakketten wil aanbieden aan fok'ers. Vind ik wel altijd leuk namelijk, zo ontmoet ik nog eens iemand :D.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:26:05 #132
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189619253
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:20 schreef z80 het volgende:

[..]

Daar zit toch geen smaak aan.
Schaap is nog lekkerder maar wat lastiger aan te komen.
Ligt aan het ras. Het lokale ras heeft veel smaak. Niet alle Nederlanders vinden het lekker. Die N.Zeelandse meuk smaakt naar niks nee. Schaap verkopen ze hier gewoon.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:26:26 #133
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619258
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:25 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hoezo onbewust?
Met veganistische wenmaaltijden, terwijl je ook zegt dat mensen wellicht niet veganistisch wíllen eten. Waarom zou je dat in godsnaam willen doen
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:26:43 #134
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189619263
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Nog nooit gezien :o

Maar ik zal eens aan de slager vragen. Een hele schenkel dus?

Geroosterde varkensknie in Praag was trouwens ook zo onwijs lekker. En is nog gezond ook door het kniegewricht en de weefsels/voedingsstoffen die je opeet na langzaam roosteren
Hier hebben ze ze zo te zien:
https://butchery.nl/schweine-haxe-rauw-livar.html

Shit.... "Niet op voorraad"
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:27:18 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619272
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:25 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik moest maar eens een inventarisatie-mailtje rondsturen naar de vaste familie/vriendenkring. Maar daar zitten er een paar tussen die meestal zoiets zeggen als 'alles wat je overhoudt koop ik'. Anyway, ik zal mezelf dit weekend eens aan de schrijf zetten, dan kan ik daarna bedenken of ik een paar pakketten wil aanbieden aan fok'ers. Vind ik wel altijd leuk namelijk, zo ontmoet ik nog eens iemand :D.
Ik ben wel doodeng moet ik erbij vermelden >:O

Ik wacht het iig af ;)
pi_189619286
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:24 schreef Myraela het volgende:

[..]

Er staan gewoon vegan gerechten op tafel, daarin passen ze zich in mijn ogen al genoeg aan. Waarom moeten ze ook zelf anders eten?
Ik denk dat dat ook de reactie van familie gaat zijn.

Maar candaasje kent ze het beste.. dus die kan het beter inschatten dan wie dan ook.

En ik zou vest een keer vegan kunnen eten met kerst.
Maar volgens mij zijn meeste mensen toch meer gehecht aan een goed stuk vlees met kerst dan ik.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:28:36 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619296
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:26 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ligt aan het ras. Het lokale ras heeft veel smaak. Niet alle Nederlanders vinden het lekker. Die N.Zeelandse meuk smaakt naar niks nee. Schaap verkopen ze hier gewoon.
Spanje O+ O+ O+

Gisteren trouwens heerlijk Spaans gegeten in Amsterdams tapastentje. Van genoten _O_
Alleen de inktvis had meer gegrild mogen zijn. Die heb ik dus vanmiddag hier bij Schmidt Zeevis gekocht, kleine pijlstaartinktvisjes. Morgenavond goed hoog vuur grillen :9~
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:28:53 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619301
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:26 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik vraag den schlager wel :+
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:29:29 #139
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189619312
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:26 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik rook ze af en toe low en slow. Als ik ribben maak dan leg ik er 2 bij. Wat ik overhou voeg ik later toe aan peulvruchten.
Siesta & Fiesta!
pi_189619323
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Met veganistische wenmaaltijden, terwijl je ook zegt dat mensen wellicht niet veganistisch wíllen eten. Waarom zou je dat in godsnaam willen doen
Dat is toch niet onbewust?

Het is vooral zorgen dat mensen in hun hoofd krijgen dat vegan eten ook lekker is.
En dat het niet eind van de wereld is om vegan te eten.

Maar kerst is die ene maaltijd per jaar... dat ik me afvraag of dat gaat lukken.

En iets minder fel mag best.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:30:28 #141
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189619331
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:28 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook de reactie van familie gaat zijn.

Maar candaasje kent ze het beste.. dus die kan het beter inschatten dan wie dan ook.

En ik zou vest een keer vegan kunnen eten met kerst.
Maar volgens mij zijn meeste mensen toch meer gehecht aan een goed stuk vlees met kerst dan ik.
Ik heb in maart mijn 2 kuikentjes al uitgezocht, die nu al flink op gewicht aan het komen zijn. Kalkoentjes, lekker buiten rondfrottend tussen de fruitbomen en snachts binnen opgehokt.

Gemarteld, mishandeld, ontzettend on-ethisch eten natuurlijk. Crimineel.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:31:26 #142
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189619349
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:28 schreef Molo het volgende:

[..]

Spanje O+ O+ O+

Gisteren trouwens heerlijk Spaans gegeten in Amsterdams tapastentje. Van genoten _O_
Alleen de inktvis had meer gegrild mogen zijn. Die heb ik dus vanmiddag hier bij Schmidt Zeevis gekocht, kleine pijlstaartinktvisjes. Morgenavond goed hoog vuur grillen :9~
Pesthekel aan schoonmaken van kleintjes. Duurt me echt te lang.
Siesta & Fiesta!
pi_189619351
Ik heb geen idee wat ik ga eten met kerst...
Maar ik gok dat er beide dagen wel vlees op tafel komt.
En ook andere dierlijke dingen.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:31:31 #144
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619354
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:30 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Dat is toch niet onbewust?

Het is vooral zorgen dat mensen in hun hoofd krijgen dat vegan eten ook lekker is.
En dat het niet eind van de wereld is om vegan te eten.

Maar kerst is die ene maaltijd per jaar... dat ik me afvraag of dat gaat lukken.

En iets minder fel mag best.
Iemand geeft aan niet veganistisch te willen eten en dan ga je het toch opdringen. Ik vind dat raar en zou dat zeker niet op prijs stellen

Hoezo is dat fel, ik vind je gewoon onduidelijk en tegenstrijdig in je posts en hoopte op verduidelijking
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:32:16 #145
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619371
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:31 schreef Bramito het volgende:

[..]

Pesthekel aan schoonmaken van kleintjes. Duurt me echt te lang.
Dit wordt mijn eerste keer zelf klaarmaken, luie vlegel ik, maar ga het doen _O_
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:34:05 #146
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189619418
Een volledige vegan feestmaaltijd lijkt me wel een uitdaging. Wel zonder namaak vlees en kaas e.d. Natuurlijk.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:34:48 #147
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189619434
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Dit wordt mijn eerste keer zelf klaarmaken, luie vlegel ik, maar ga het doen _O_
Wat noem jij klein eigenlijk?
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:35:55 #148
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619457
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:34 schreef Bramito het volgende:

[..]

Wat noem jij klein eigenlijk?
Gemiddelde piemelgrootte

SPOILER
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:37:00 #149
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189619488
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:35 schreef Molo het volgende:

[..]

Gemiddelde piemelgrootte

SPOILER
https://i.blogs.es/1814e2(...)gos-dap/450_1000.jpg

Dit noem ik klein
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:37:29 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619497
Ik vind naast gegrilde octopus, chipirones fritos het allerlekkerste wat er is :9~

Eens regelen om in het voorjaar naar Spanje ofzo te gaan :9
pi_189619528
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Omdat ik best snap dat candaasje en issue heeft met dode beesten op tafel.
Ik denk alleen dat de rest van de familie, net als veel andere mensen, een issue hebben met een kerstmaaltijd zonder dode beesten op tafel.

En dat nog heel veel mensen denken... dat vlees hoort bij een maaltijd omdat het anders saai en smakeloos is. Wat natuurlijk helemaal niet zo is.
Dus kun je prima af en toe iemand een vegan maaltijd voorzetten. Maar misschien is met kerst niet de juiste timing.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:38:37 #152
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189619538
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:37 schreef Molo het volgende:
Ik vind naast gegrilde octopus, chipirones fritos het allerlekkerste wat er is :9~

Eens regelen om in het voorjaar naar Spanje ofzo te gaan :9
Das altijd een goed idee natuurlijk.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:39:39 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619565
quote:
Denk dat ze ongeveer dit zijn qua grootte

vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:40:07 #154
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189619583
Damn ze hebben hier mooie Porchetta met zwoerd.... Dat een paar uurtjes in mijn steenoven...
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:40:36 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189619593
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:39 schreef Molo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Daar zou ik ernstig aan moeten wennen :{ Maar misschien is het best lekker.
pi_189619610
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:30 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ik heb in maart mijn 2 kuikentjes al uitgezocht, die nu al flink op gewicht aan het komen zijn. Kalkoentjes, lekker buiten rondfrottend tussen de fruitbomen en snachts binnen opgehokt.

Gemarteld, mishandeld, ontzettend on-ethisch eten natuurlijk. Crimineel.

Hehe dood evengoed neem ik aan :)
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:41:48 #157
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189619631
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:41 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hehe dood evengoed neem ik aan :)
Nee ze komen aan tafel zitten om van de restjes te pikken....
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:42:00 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619635
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:38 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Omdat ik best snap dat candaasje en issue heeft met dode beesten op tafel.
Ik denk alleen dat de rest van de familie, net als veel andere mensen, een issue hebben met een kerstmaaltijd zonder dode beesten op tafel.

En dat nog heel veel mensen denken... dat vlees hoort bij een maaltijd omdat het anders saai en smakeloos is. Wat natuurlijk helemaal niet zo is.
Dus kun je prima af en toe iemand een vegan maaltijd voorzetten. Maar misschien is met kerst niet de juiste timing.
Zijn aannames die je doet. Zou kunnen, zou ook net zo goed niet kunnen

Ik eet regelmatig veganistisch, met kerst niet. Als iemand mij wenmaaltijden zou gaan voorzetten omdat diegene wil dat ik met kerst veganistisch eet, is de vriendschap/band vrij snel over denk ik
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:42:02 #159
63722 z80
I fink you freaky
pi_189619636
quote:
Die koop ik hier in Duitsland schoongemaakt en diepgevroren.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:42:28 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619645
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Heerlijk :9
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:43:48 #161
63722 z80
I fink you freaky
pi_189619672
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Nee. Nee. Daar moet je helemaal niet aan wennen. Molo en ik eten het wel voor je op.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:44:15 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619680
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:43 schreef z80 het volgende:

[..]

Nee. Nee. Nee. Daar moet je helemaal niet aan wennen. Molo en ik eten het wel voor je op.
Ook weer waar _O_
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:44:33 #163
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189619682
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:42 schreef z80 het volgende:

[..]

Die koop ik hier in Duitsland schoongemaakt en diepgevroren.
Hier zijn de diepgevroren niet schoongemaakt. Wij willen de inkt denk ik.
Siesta & Fiesta!
pi_189619685
Ik reageer later even hoor, het reageert wat lastig in deze hobbellende trein. Maar ik las heel veel goede vragen, en zeker ook helpende reacties (Ja ook de kritische! :D). Dus kom er op terug. vind het ook wel prima even te sparren. Scheelt misschien een crisis ;)
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:44:49 #165
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189619690
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:42 schreef Molo het volgende:

[..]

Heerlijk :9
Hier zijn ze op voorraad Molo, vanaf 4kg:
https://www.bbquality.nl/product/speenvarkenham/
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:45:05 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189619693
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:43 schreef z80 het volgende:

[..]

Ook best. Neem ik wel een frikandelletje speciaal :D :Y)
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:46:27 #167
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189619724
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:39 schreef Molo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als je de tentakels van de kop snijdt, zorgen dat je het inktzakje niet raakt. Anders wordt het zo’n zooitje. Inkt invriezen voor een risotto oid.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:47:58 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619760
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:44 schreef fietsie het volgende:

[..]

Hier zijn ze op voorraad Molo, vanaf 4kg:
https://www.bbquality.nl/product/speenvarkenham/
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:48:16 #169
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619765
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:46 schreef Bramito het volgende:

[..]

Als je de tentakels van de kop snijdt, zorgen dat je het inktzakje niet raakt. Anders wordt het zo’n zooitje. Inkt invriezen voor een risotto oid.
Goeie. Wist eigenlijk niet dat deze al inkt hadden :o
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:51:02 #170
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189619814
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Goeie. Wist eigenlijk niet dat deze al inkt hadden :o
Merk je morgen vanzelf >:)
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:53:09 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189619858
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:51 schreef Bramito het volgende:

[..]

Merk je morgen vanzelf >:)
_O-

Avontuur O+
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 20:55:31 #172
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189619898
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:53 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-

Avontuur O+
Is een makkie hoor. Ik maak dan chipirones encebollados en dan maak ik 2 kg van die dingen schoon. Dat slinkt dan ongeveer als spinazie |:(
Is gewoon teveel werk.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:13:19 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189620240
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 20:55 schreef Bramito het volgende:

[..]

Is een makkie hoor. Ik maak dan chipirones encebollados en dan maak ik 2 kg van die dingen schoon. Dat slinkt dan ongeveer als spinazie |:(
Is gewoon teveel werk.
Hmmm

Run jij ook een Airbnb daar toevallig? Kom ik met Koos en kind gezellig bij jou eten
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:23:41 #174
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189620439
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Hmmm

Run jij ook een Airbnb daar toevallig? Kom ik met Koos en kind gezellig bij jou eten
Dan kom je er achter dat ik eigenlijk gewoon in Nederland ergens op een zolderkamer woon.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:26:47 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189620504
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:23 schreef Bramito het volgende:

[..]

Dan kom je er achter dat ik eigenlijk gewoon in Nederland ergens op een zolderkamer woon.
Als er chipirones zijn vergeef ik je dat wel

Is je moeder wel beetje lief? :@
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:27:08 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189620508
Ik ga heerlijk luxe in mijn bed liggen, omdat het kan O+ O+ O+
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:30:29 #177
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189620563
Ik zoek verder naar koud asfalt in zakken of emmers, offline te koop, particulier.
pi_189620590
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:23 schreef Bramito het volgende:

[..]

Toch knap om vanaf je zolderkamer mijn lapje grond in Spanje zo goed te localiseren. Doe ik je niet na :D.

Ik heb trouwens met veel moeite uiteindelijk een zak wilde tijm-zaad op de kop getikt. Maar ja, nu kom ik weer niet in de herfst in Spanje, vanwege als die zwijntjes hier die niet al te snel groeien. Denk je dat tijm ook in februari/maart nog te zaaien is?
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:33:31 #179
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189620625
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Toch knap om vanaf je zolderkamer mijn lapje grond in Spanje zo goed te localiseren. Doe ik je niet na :D.

Ik heb trouwens met veel moeite uiteindelijk een zak wilde tijm-zaad op de kop getikt. Maar ja, nu kom ik weer niet in de herfst in Spanje, vanwege als die zwijntjes hier die niet al te snel groeien. Denk je dat tijm ook in februari/maart nog te zaaien is?
Volgens groei.nl:

quote:
Zaai tijm vooral vroeg in het voorjaar. Tijm is een kruid dat uit Mediterrane streken komt, de plant (eigenlijk is ze een halfheester) is meerjarig maar matig winterhard. Om te zorgen dat de planten al zo groot en sterk mogelijk de winter in gaan begin je met het zaaien het liefst tussen half februari en half april.
pi_189620640
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:33 schreef fietsie het volgende:

[..]

Volgens groei.nl:
[..]

Ja, maar Spanje is Nederland niet..
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:35:05 #181
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189620658
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:34 schreef sigme het volgende:

[..]

Ja, maar Spanje is Nederland niet..
Je zou ook kunnen zaaien in NL en berg plantjes mee kunnen nemen.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:37:15 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189620703
Bwuuh, leuk bod uitgebracht op 2 biljetjes die ik wel wil hebben, maar dan voor 80 euro minder en met gratis shipping :+ Morgen maar eens zien :s)

Nu slapen :W
pi_189620729
Ik las billetjes >:)
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:40:19 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189620759
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:38 schreef Blues het volgende:
Ik las billetjes >:)
Waar het hart van vol is... :+
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:40:52 #185
63722 z80
I fink you freaky
pi_189620767
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Bwuuh, leuk bod uitgebracht op 2 biljetjes die ik wel wil hebben, maar dan voor 80 euro minder en met gratis shipping :+ Morgen maar eens zien :s)

Nu slapen :W
Waarvan?
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:46:15 #186
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189620884
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:32 schreef sigme het volgende:

[..]

Google maps hč.
En volgens mij lukt dat makkelijk. Bij mij kwam het ook opeens in de lente op nadat het in de herfst niks had gedaan.
Siesta & Fiesta!
pi_189620894
VERHUISUPDATE

Het laminaat ligt! *O* *O* *O*

Het was nog best een boel werk -- we begonnen rond half 10 met leggen en waren (met goede stroopwafel- en lunchpauzes) om ongeveer half 5 klaar. Dan hebben we wel 24 m2 vloer gelegd met alle rare hoekjes en dingetjes die er in de keuken zaten (onder de koelkast, in de meterkast, in de plek waar een vaatwasser kan maar waar ik waarschijnlijk een kastje ga bouwen).

B en ik hebben gelegd en A heeft ons zo min mogelijk in de weg gelopen en alle bewijs van hoe een viespeuk Vorige Bewoner was verwijderd O+ de badkamer is nu niet meer geel met oranje, maar witte tegels met subtiele blauwgrijze spikkels en een grijze tegelvloer. En de keuken is niet meer plakkerig vet overal O+

We hebben pizza gehaald bij de pizzaboer om de hoek (dat is iets wat bij verhuizen hoort, het leren kennen van de lokale pizzaboer en/of chinees) en het was erg lekkere pizza. Knoflookolie over de randjes van de bodem, dus we stinken nu alledrie :')

Vanavond heb ik me nog vermaakt met het plakken van de plintjes. B heeft het me een eind voorgedaan en daarna heb ik het allemaal gedaan. Hij heeft een plintenschaar waarmee je supermakkelijk de juiste hoek kan knippen. Het is erg, erg mooi geworden allemaal O+

Morgen ga ik inpakken en mijn oma feliciteren. Zondag komen A, B en mijn beste vriendin E om te helpen met verhuizen. E leent de stationwagon van haar pa om alles te kunnen vervoeren. ^O^
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:47:22 #188
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189620905
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Als er chipirones zijn vergeef ik je dat wel

Is je moeder wel beetje lief? :@
Mijn moeder zit in de vriezer natuurlijk.
Siesta & Fiesta!
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 21:48:57 #189
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189620938
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:46 schreef Tele6 het volgende:
VERHUISUPDATE

Het laminaat ligt! *O* *O* *O*

Het was nog best een boel werk -- we begonnen rond half 10 met leggen en waren (met goede stroopwafel- en lunchpauzes) om ongeveer half 5 klaar. Dan hebben we wel 24 m2 vloer gelegd met alle rare hoekjes en dingetjes die er in de keuken zaten (onder de koelkast, in de meterkast, in de plek waar een vaatwasser kan maar waar ik waarschijnlijk een kastje ga bouwen).

B en ik hebben gelegd en A heeft ons zo min mogelijk in de weg gelopen en alle bewijs van hoe een viespeuk Vorige Bewoner was verwijderd O+ de badkamer is nu niet meer geel met oranje, maar witte tegels met subtiele blauwgrijze spikkels en een grijze tegelvloer. En de keuken is niet meer plakkerig vet overal O+

We hebben pizza gehaald bij de pizzaboer om de hoek (dat is iets wat bij verhuizen hoort, het leren kennen van de lokale pizzaboer en/of chinees) en het was erg lekkere pizza. Knoflookolie over de randjes van de bodem, dus we stinken nu alledrie :')

Vanavond heb ik me nog vermaakt met het plakken van de plintjes. B heeft het me een eind voorgedaan en daarna heb ik het allemaal gedaan. Hij heeft een plintenschaar waarmee je supermakkelijk de juiste hoek kan knippen. Het is erg, erg mooi geworden allemaal O+

Morgen ga ik inpakken en mijn oma feliciteren. Zondag komen A, B en mijn beste vriendin E om te helpen met verhuizen. E leent de stationwagon van haar pa om alles te kunnen vervoeren. ^O^
Tof! Nu kun je dus schaatsen in je huisje, op een paar wollen sokken?
pi_189620964
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:48 schreef fietsie het volgende:

[..]

Tof! Nu kun je dus schaatsen in je huisje, op een paar wollen sokken?
Vast wel O+

Al is het wel van dat sjieke laminaat met V-groef en een oppervlak met wat structuur erin. Maar ik denk alsnog dat ik best een eind kom ja O+
pi_189621082
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar het hart van vol is... :+
Niks mis met leuke billetjes

Mijn autocorrect maakte er bietjes van...
nu wordt het wel een heel raar verhaal
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:17:13 #192
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_189621482
Hey, wat gaaf Tele!! Dat gaat goedkomen, je nieuwe mooie plekje

Ik heb "Mem" verwijderd uit de telefoon :')
Maandag uitvaart, mijn ex-man komt ook, zou ik hem nog herkennen naar tien jaar? Haha, domme dingen ga je dan bedenken :P
Kleding is gekocht, helemaal uitgekozen door de kledingmevrouw, simpel, netjes, fijn zittend en duur :D
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_189621495
Knuffel @uniekhoorn :* rare tijd zal dit zijn zo.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:21:35 #194
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_189621562
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 22:17 schreef Tele6 het volgende:
Knuffel @:uniekhoorn :* rare tijd zal dit zijn zo.
Komt goed.
Het voelt alsof het de tijd is tussen kerst en oud&nieuw, even helemaal niks..
Komt goed, moet nog even wennen aan het niet zorgen .

Hey maar voelt het daar goed op je nieuw plekje...
Ruimte genoeg ook voor A en B?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:33:48 #195
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189621765
Uniekhoorn :* sterkte.
Fijn dat er al een hoop geregeld is.

Hoera voor het laminaat van Tele *O* Mooi dat de taken zo goed verdeeld waren. Lekker schoon is fijn. O+

En top dat de discussie over vega(n) kerst helpt.

Ik was even afgeleid door Harry. De kad is trouwens ook weer binnen.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:33:56 #196
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189621768
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 22:17 schreef uniekhoorn het volgende:

:*
Rare vraag: heb je haar stem nog ergens in een opname zitten?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! Šgolfer
pi_189621829
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 22:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Hey, wat gaaf Tele!! Dat gaat goedkomen, je nieuwe mooie plekje

Maandag uitvaart, mijn ex-man komt ook, zou ik hem nog herkennen naar tien jaar? Haha, domme dingen ga je dan bedenken :P
Kleding is gekocht, helemaal uitgekozen door de kledingmevrouw, simpel, netjes, fijn zittend en duur :D
Och. Gaat het? Alles geregeld?
SPOILER
Krijgen we nog foto’s te zien @Tele6?

Lekker gegeten vanavond met de familie, en weer goed bijgepraat. Kerst is helemaal niet ter sprake gekomen. De vader van mijn schoonzus is erg slecht, dus is ook alles afwachten. Voor mijn zus en mij staan de ouders van mijn schoonzus ook dichtbij, we kennen ze al ruim 45 jaar.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:37:27 #198
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189621843
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:47 schreef Bramito het volgende:

[..]

Mijn moeder zit in de vriezer natuurlijk.
Dan hoef jij toch niet op zolder te zitten?
pi_189621965
Ik vind dat soort dingen altijd heel lastig.
Mijn beste vriend is een paar jaar geleden overleden heb een paar weken terug pas zijn nummer eruit gehaald vond het toch nog slikken.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:30:09 #200
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189622625
Ik ben het filmpje van mijn vader kwijtgeraakt en heb ook geen voicemail kunnen redden. Ik zou zijn stem zoooooo graag nog eens horen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:31:24 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189622639
En nr verwijderd weet ik niet meer. Qua wanneer. Maar het is weg. Want het bestaat sowieso niet meer -O-
pi_189622649
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 22:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik vind dat soort dingen altijd heel lastig.
Mijn beste vriend is een paar jaar geleden overleden heb een paar weken terug pas zijn nummer eruit gehaald vond het toch nog slikken.
Ik checkte even.. mijn opa’s mobiele nummer staat nog in mn telefoon.
Hij is inmiddels alweer ruim 4 jaar overleden.

Neemt geen plek in, staat niet in de weg.. en verwijderen voelt zo definitief

SPOILER
Sowieso.. zit wel mooi verhaal achter.
Mijn opa vond die moderne tijden altijd prachrig en wat ie nog wel het mooist vond was internet en mobiele telefonie.
Mijn oma zei dan altijd: nou stel je niet zo aan... al die nieuwerwetse rommel.. wat moet je daar nou mee?

Dus uiteindelijk met familie op een goede dag besloten dat hij een mobiele telefoon voor zijn verjaardag kreeg.
Wel eentje met sneltoetsen zodat hij gewoon op 1 knopje hoefde te drukken om iemand aan de lijn te krijgen.

Die telefoon ging OVERAL mee naar toe.
Boodschappen, winkelen...
en vraag me af of ie hem ooit heeft opgeladen want hij heeft er letterlijk nooit mee gebeld.
Dus kan me niet voorstellen dat ie er aan dacht dat je hem ook af en toe moet opladen :)

Maar wel stug overal en altijd hij zich O+

[ Bericht 20% gewijzigd door Uhmmpie op 25-10-2019 23:39:22 ]
pi_189622705
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 23:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik ben het filmpje van mijn vader kwijtgeraakt en heb ook geen voicemail kunnen redden. Ik zou zijn stem zoooooo graag nog eens horen..
Ik had mijn vader op de voicemail, maar door een storing is dat weg. Hij had een bloedhekel om op de foto te gaan, maar gelukkig heeft mijn broer een paar mooie foto’s gemaakt. Vandaag is het 6 jaar geleden dat hij is overleden.
pi_189622706
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 23:32 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik checkte even.. mijn opa’s mobiele nummer staat nog in mn telefoon.
Hij is inmiddels alweer ruim 4 jaar overleden.

Neemt geen plek in, staat niet in de weg.. en verwijderen voelt zo definitief

SPOILER
ja hier gaat het ook om 6 jaar terug al voelt het als gisteren hoor.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:38:31 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189622736
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 23:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik had mijn vader op de voicemail, maar door een storing is dat weg. Hij had een bloedhekel om op de foto te gaan, maar gelukkig heeft mijn broer een paar mooie foto’s gemaakt. Vandaag is het 6 jaar geleden dat hij is overleden.
Mijn vader op 4 dec 4 jaar. Dag (nacht eigenlijk) na zijn verjaardag overleden. Nog net 75 geworden.
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:39:36 #206
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189622752
quote:

[..]

Vandáág?! Sterkte lieverd :*
pi_189622778
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 23:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Mijn vader op 4 dec 4 jaar. Dag (nacht eigenlijk) na zijn verjaardag overleden. Nog net 75 geworden.
Blijft raar he.
Vader misschien nog wel erger dan een opa.
Al waren wij wel altijd 2 handen op 1 buik.
5 juni 2015..
3 dagen voor mijn moeders verjaardag..

Hij wilde PERSE nog 1x de tour de france kijken... dat is dus exact niet gelukt.
pi_189622784
quote:

[..]

Vandaag ook nog... knuf
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:42:54 #209
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189622791
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 23:41 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Blijft raar he.
Vader misschien nog wel erger dan een opa.
Al waren wij wel altijd 2 handen op 1 buik.
5 juni 2015..
3 dagen voor mijn moeders verjaardag..

Hij wilde PERSE nog 1x de tour de france kijken... dat is dus exact niet gelukt.
Het is bizar. Voor mij dan. Ik heb de klap ook nog niet gehad.
pi_189622803
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is bizar. Voor mij dan. Ik heb de klap ook nog niet gehad.
Snap ik wel..

En nou is de timing nooit goed natuurlijk... maar lijkt me zo rind de feestdagen extra pijnlijk eigenlijk
Dat zijn toch van die familiedingen uiteindelijk
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:47:18 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189622838
Ik heb niks met Sinterklaas. Behalve jeudherrineringen. Ik heb geen kind(eren).
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 23:49:10 #212
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189622865
Ga maar eens slapen.
pi_189622871
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ga maar eens slapen.
Ik ook

Truste
pi_189622964
Dank!
T is meer een rare dag dan een verdrietige. Ik ben “blij” dat hij toen is overleden p, ik zou echt niet willen dat hij nog leefde. Hij was 85 en wilde niet meer. De dag ervoor had hij een gesprek met de huisarts gehad over actieve euthanasie en daar zou aan gewerkt worden. Wij denken dat die wetenschap hem rust heeft gegeven. Hij is donderdagavond naar bed gegaan, verzorging heeft om 2 en om 4 uur gekeken en toen snurkte hij normaal, en om 7 uur was het anders en niet goed. Huisarts erbij, wij zijn gebeld en het zou nog wel 3 dagen kunnen duren. Dat werd 15.15. Voor hem goed (en voor ons ook, hij hoefde niet meer te lijden)

[ Bericht 0% gewijzigd door Kaatje1 op 26-10-2019 00:06:42 ]
pi_189622968
quote:

[..]

Vandaag ook echt :{ sterkte.
pi_189622975
Ik ga slapen morgen een dag vol achtbanen en in de avond griezelen... Als jullie iemand heel hard horen gillen.. sorry.
pi_189623016
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 00:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ga slapen morgen een dag vol achtbanen en in de avond griezelen... Als jullie iemand heel hard horen gillen.. sorry.
Veel plezier :)
pi_189623034
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 00:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zou nu al beginnen met gillen...ik wil niet ik wil niet ik wil niet ;)
pi_189623129
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 00:06 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik zou nu al beginnen met gillen...ik wil niet ik wil niet ik wil niet ;)
Je hoeft ook niet hoor als je ECHT niet wil :)
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:18:38 #220
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189623143
:W
Goede wijn
Lekker gegeten
Ongedwongen service
Top avond
Morgen een kater
Zou het helpen tegen de muis? :+

Verder *O* voor de bijna verhuizing van tele en :* voor uniek. Ik kan me er geen voorstelling van maken wat je doormaakt.. maar iig sterkte!
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:22:01 #221
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189623183
Oh.. en een -O- voor allen die hun vader en/of moeder moeten missen..

Moderator zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:41:29 #222
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189623433
Mijn opa en oma hebben wel ooit een mobieltje gehad, heb m'n ouders ze gegeven. Maar volgens mij is d'r nooit mee gebeld. M'n oma vond het ook onzin.

Ik denk dat m'n oma m'n opa best wel in veel dingen geremd heeft, die vond veel dingen niet nodig of dat wou ze niet. En dan bleef koos opa voor oma ipv zichzelf.

M'n oma leeft nog steeds, ze wordt over twee weken 93, m'n opa werd op 87e ofzo redelijk plots dement en is een paar jaar terug overleden. Het is allicht lomp/gek om te zeggen maar misschien had ik het liever andersom gehad :@ Die had meer zin/lust om nog wel dingen te doen. M'n oma is opgehaald worden met kerst haast nog te veel. Dat vragen we haar dus ook nooit, maar we delen gewoon mede dat we d'r ophalen :P

Toen ik net m'n rijbewijs had moest m'n opa ook elke zaterdag wel maar Emmen. Daarvoor was het misschien eens per maand dat m'n ouders gevraagd werd om wat dingen te kopen :D
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:42:58 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189623458
Mijn (stief)vader is in 1980 overleden en zijn stem heb ik nergens. Net zo min als die van mijn moeder die in 1992 overleed. (nog geen voicemail)
Mijn echte vader, die in 2005 overleed, zijn stem heb ik gelukkig nog op een opname en interview over zijn oorlogsverleden van de Anne Frankstichting.
Poef.....gone! Šgolfer
  Moderator zaterdag 26 oktober 2019 @ 00:43:47 #224
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189623471
Vind het jammer trouwens dat ik geen foto van ze samen heb gemaakt op de stoep voor de voordeur (die nooit open ging O+ ) tussen de bloemen van het huis waar ze zo'n 55 jaar gewoond zullen hebben.
pi_189624217
@Ludolf...dat was vast een leuke foto geweest!

Mijn vaders stem was als van Philip Bloemendal.
voor de jongere garde https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Philip_Bloemendal
Mijn vader sprak onze huwelijksfilm in. Nog steeds niet teruggezien. :7
pi_189624487
Hallo SC. Mijn dag was leuk. Vriendin was prima aanspreekbaar en hartstikke gezellig. We hebben de puzzel van afgelopen woensdag zo goed als compleet. We zijn tot ver na einde bezoekuur gebleven. Daarna nog lang bijgekletst met haar man. Was heerlijk.

Was een complexe situatie Candaasje. Ik heb het idee dat jullie met een grote groep zijn. Is het een idee om met alle vegas/vegans/geinteresseerden daarin een aparte tafel te doen? Ik denk werkelijk dat het potentieel kwaad bloed kan zetten. En dat is vaak wel voor altijd.

Succes net kater en muis Barrel :D
Spoilers!
pi_189624522
Nou ja...Lucky...is dat medicatie? Of voelt zij zich beter met een opname?
Lastig te begrijpen zeg.
Fijn dat het zo gezellig was. Had je dat verwacht?
Hebben haar man en jij nu weer even “rust”?
pi_189624552
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 02:54 schreef AnneX het volgende:
Nou ja...Lucky...is dat medicatie? Of voelt zij zich beter met een opname?
Lastig te begrijpen zeg.
Het is ook lastig te begrijpen. Als ze eenmaal een bepaalde grens over is, heeft ze geen rationeel brein meer. Ze is nu wel nog steeds heel suicidaal maar dat wil niet zeggen dat ze niet gezellig tegen mij kan doen. De crisis is wel over maar de suicidaliteit niet.
Ze heeft in de kliniek rust, voelt zich veilig en gehoord. Dat is erg belangrijk.

Ze heeft nu eenmaal een chronische ziekte, dit hoort er helaas bij.
Er wordt geen extra medicatie verstrekt. Ze heeft al prima meds.
Spoilers!
pi_189624578
Kan je niet slapen AnneX? Of heb je een wakker uurtje?
Spoilers!
pi_189624692
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 03:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kan je niet slapen AnneX? Of heb je een wakker uurtje?
Inderdaad...een wakker uurtje.
Nu wel weer voorbij. (8>
Trusten.

P.S. wat geweldig trouwens dat jij het niet opgeeft.👍
pi_189624881
Moggeh :7

Fatsoenlijk weertje vandaag..
pi_189624951
:O :W
Let me see you stripped down to the bone
pi_189624953
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 02:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hallo SC. Mijn dag was leuk. Vriendin was prima aanspreekbaar en hartstikke gezellig. We hebben de puzzel van afgelopen woensdag zo goed als compleet. We zijn tot ver na einde bezoekuur gebleven. Daarna nog lang bijgekletst met haar man. Was heerlijk.
Ha, wat fijn dat zulke dagen er ook nog gewoon tussenzitten! Voor jullie allemaal. :* Vriendin en man hebben een puike vriendin aan je, LS O+ Je moet het allemaal wel kunnen trekken, zeg.. Lukt lang niet iedereen.
pi_189624961
Oh Tele, wat klinkt je laminaatdag goed! _O_ Is A. te lenen voor schrobwerk? :7
En ja, zo'n plakplintenschaar! *O* Toen een tijdje geleden mijn broertje en moeder tegelijk verhuisden heeft dat ding mij vele uren vloeken bespaard :+
pi_189624964
Mogge! Het is verdomme 15 graden buiten! En donker, dat ook.

@Tele6: gaat goed met de verhuizing eh? Leuk hoor.
Laminaat, zeg ik een kennis van me na: dat kan ik me niet veroorloven. Nooit gehad, en ga ik ook nooit ergens krijgen.

@minilot: goedemorgen! Ook lekker vroeg uit de veren :).
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 06:46:49 #236
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189624972
Laminaat is zo duur toch niet? Of is het vooral niet praktisch bij jullie sigme?

Tevens goedemorgen incl kater }:|
pi_189624975
Kus voor de kater, Barrel! :*

@sigme, nog in bed hoor :) Zo wel eruit, zodra koter weer wat dieper slaapt.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 06:56:25 #238
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_189624979
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 22:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Rare vraag: heb je haar stem nog ergens in een opname zitten?
Ja, van 2 week geleden. Rare vraag is dat niet.
pi_189624980
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 06:35 schreef sigme het volgende:
Mogge! Het is verdomme 15 graden buiten! En donker, dat ook.
0 graden.. en zowat slechts 6u/dag daglicht -O-
pi_189624981
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 06:46 schreef Barreltje het volgende:
Laminaat is zo duur toch niet? Of is het vooral niet praktisch bij jullie sigme?
Kan je zo duur maken als je zelf wilt.. maar vaak vaak wordt her verward met parket.
pi_189624985
@Barrel
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 06:46 schreef Barreltje het volgende:

Tevens goedemorgen incl kater }:|
Mogge kater!

Nee, laminaat is beneden m'n stand :D.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 07:03:35 #242
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_189624989
Sterkte met deze rare dag Kaatje. :*

Whiskers :*
pi_189624996
Teruglezend: ik heb het nummer van mijn lieve vader juist onmiddellijk uit mijn telefoon geplukt toen -ie overleed, ter voorkoming van steeds wat sip worden bij erlangs scrollen..
pi_189625000
Zo lang je ex-man helemaal niet gezien Uniek? :* Maf hč, de dingen waar je zomaar mee te maken krijgt als je ouder(s) je ontvallen? Nogmaals sterkte en liefs jij *;
pi_189625008
Voel je je alweer iets beter Kaatje?

Knuffel voor iedereen die pa/ma/opa/oma kwijt is.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_189625081
Goedemorgen! De stukadoor komt zo }:|

Wat een hoop mensen die hun dierbaren missen :*

Ik wil ook geen laminaat meer, maar het is voor studentenkamers heel fijn spul, lekker strak en makkelijk schoon te maken. Fijn dat alles zo voorspoedig loopt Tele!
pi_189625142
Goedemorgen :W
pi_189625201
Mogguh :O
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_189625250
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 22:21 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Komt goed.
Het voelt alsof het de tijd is tussen kerst en oud&nieuw, even helemaal niks..
Komt goed, moet nog even wennen aan het niet zorgen .

Hey maar voelt het daar goed op je nieuw plekje...
Ruimte genoeg ook voor A en B?
Dat zal wennen zijn ja :*

Ik ben erg enthousiast over mijn nieuwe plekje, zeker nu het door al het klussen steeds meer mijn plekje begint te worden. Het wordt een heel fijn huis O+
Er zal ruimte zat zijn voor A en B om tegelijk langs te komen (dat was in mijn oude huis niet zo, dan liepen we elkaar alleen maar gigantisch in de weg). Ik krijg van m'n oma een eettafel die je uit kunt schuiven en dan kun je er wel met z'n zessen aan zitten! Het enige is dat ik een eenpersoonsbed heb en voor nu laat ik dat maar even zo. Logeren wordt dan toch gedoe met matjes en slaapzakken als we met z'n drieën zijn.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 22:36 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Och. Gaat het? Alles geregeld?
SPOILER
Krijgen we nog foto’s te zien @:Tele6?

Lekker gegeten vanavond met de familie, en weer goed bijgepraat. Kerst is helemaal niet ter sprake gekomen. De vader van mijn schoonzus is erg slecht, dus is ook alles afwachten. Voor mijn zus en mij staan de ouders van mijn schoonzus ook dichtbij, we kennen ze al ruim 45 jaar.
Ik maak wel een voor-en-na fotocompilatie als alles klaar en rustig is. We hebben iig foto's gemaakt, dus dat moet lukken!
pi_189625458
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 06:29 schreef minilot het volgende:
Oh Tele, wat klinkt je laminaatdag goed! _O_ Is A. te lenen voor schrobwerk? :7
En ja, zo'n plakplintenschaar! *O* Toen een tijdje geleden mijn broertje en moeder tegelijk verhuisden heeft dat ding mij vele uren vloeken bespaard :+
Hihi, ik geloof dat hij het poetsen nu wel weer beu was ;)
Ik kon hem wel goed motiveren O-)
pi_189625470
@sigme Laminaat is in de categorie studentenkamervloeren wel Superdeluxeluxe. De rangorde is soort van:
zeil > tapijt > goedkoop laminaat > iets minder goedkoop laminaat
Ik heb iets minder goedkoop laminaat, dus ik voel me de koning te rijk! *O* *O* *O*
pi_189625474
:W gaat dozen inpakken. Niet mijn hobby :O
pi_189625520
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 08:55 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik kon hem wel goed motiveren O-)
:D O+
pi_189625531
Helloooo, zwarte spijkerbroek maat 40, lang niet gezien gepast! Ik zeg w00t! \o/
pi_189625583
Goedemorgen :W

Tijd voor een rondje door de plaatselijke dierentuin.
pi_189625651
Net iets te lang blijven hangen gisteren. Muppet is druk en ik moet zo boodschappen doen. :O
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189625657
Mogge. Veel inpak plezier Tele. Dan kom je erachter dat je veel meer hebt dan je zelf dacht.

Leuk Sarabi, dierentuin, veel plezier. Straks naar de kapper en intratuin, t ziet er hier nu een beetje sneu uitt.

Laminaat, ik ben er blij mee. Wilde toen ik ruim 5 jaar geleden ging verbouwen parket, maar ik had laminaat gezien dat ik zo mooi vond, en er kwam geen parket in de buurt. Ben er nog steeds heel blij mee,
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:22:26 #258
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189625692
Wij willen een nieuwe vloer op de beneden verdieping.. wordt waarschijnlijk een pvc laminaat vloer incl de nodige isolatie..
pi_189625737
Wij hadden in het andere huis best wel duur pvc laminaat laten leggen. Dat bleef gewoon niet mooi :N
pi_189625809
Wij hebben op de eerste verdieping al ouderd (vermoedelijk) massief eiken en beneden eiken fineer. Dat hebben we laten leggen en in dezelfde kleur geolied als boven O+ op zolder lag lelijke vloerbedekking en daar komt nu waarschijnlijk vinyl, ook vanwege de geluidsisolatie. We gaan zo nog maar eens een offerte laten maken want de vorige viel nogal duur uit :o
pi_189625920
Ik moet hier ook eens op zoek naar iets nieuws...
en tegelijkertijd ook aan het kijken voor een ander huis... dus dat motiveert niet enorm.
pi_189626084
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 09:03 schreef minilot het volgende:
Helloooo, zwarte spijkerbroek maat 40, lang niet gezien gepast! Ik zeg w00t! \o/
*O* *O* *O* *O* *O*
pi_189626118
Ik ben met de Switch Ringfit aan het spelen. Het is echt wel pittig. Zweten, alles. Maar wel een goede combinatie van verschillende oefeningen. En leuker dan elke keer hetzelfde filmpje maar een beetje nadoen ofzo.

Benieuwd hoe lang het leuk blijft, maar voor nu dikke prima.
pi_189626393
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 21:40 schreef z80 het volgende:

[..]

Waarvan?
Spitsbergen. King's Bay Kull Company a/s om precies te zijn :)
pi_189626424
Op de benedenverdieping een ouwe houten vloer. Verzot erop en medeveroorzaker van dit huis gekocht O+
Boven heel suf whitewash laminaat maar keurig gelegd door de vorige bewoner en te lui om er wat aan te doen. :+
pi_189626463
Ontbijt met warme broodjes, gebakken worstjes, gegrillde tomaten, dikke bacon, witte bonen in tomatensaus, koffie en versgeperst sap. *burp* Ik denk wel dat ik in mijn broek blijf passen, want sinaasappels persen met onze handcitruspers kost nogal wat spierballerij :')
pi_189626467
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 10:38 schreef minilot het volgende:
Ontbijt met warme broodjes, gebakken worstjes, gegrillde tomaten, dikke bacon, witte bonen in tomatensaus, koffie en versgeperst sap. *burp* Ik denk wel dat ik in mijn broek blijf passen, want sinaasappels persen met onze handcitruspers kost nogal wat spierballerij :')
:D
Spoilers!
pi_189626473
Mijn ontbijt was een banaan. Iets minder spannend.
pi_189626474
Maar ik ga zo lekker in Breda lunchen. O+
pi_189626498
Zwarte pompoenen en slangenkrans op de deur ogen wel serieus en subtiel kwaadaardig. Zo met tot dusver de enige in de straat zijn met Halloweenversiering ziet het er vooral uit alsof er een stel satanisten tussen de gereformeerden woont. :') >:)
pi_189626509
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 10:39 schreef Myraela het volgende:
Mijn ontbijt was een banaan. Iets minder spannend.
Anders wel lekker! *O* Ik neem er zo ook één. ^O^
Waar in Breda ga je eten? :)
pi_189626531
Bij Puick, waarschijnlijk.
pi_189626555
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 10:38 schreef minilot het volgende:
:D Heb je veel sinaasappels geperst dan? :D
pi_189626739
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 10:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:D Heb je veel sinaasappels geperst dan? :D
Ja! Drie grote volle glazen vergt heel wat persen :)
pi_189626867
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 10:41 schreef minilot het volgende:
Zwarte pompoenen en slangenkrans op de deur ogen wel serieus en subtiel kwaadaardig. Zo met tot dusver de enige in de straat zijn met Halloweenversiering ziet het er vooral uit alsof er een stel satanisten tussen de gereformeerden woont. :') >:)
Wel cool
pi_189626886
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 10:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja! Drie grote volle glazen vergt heel wat persen :)
Oeh ja dat geloof ik :Y
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:11:14 #277
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189626970
Mogguh :W
Ik heb beloofd taart te bakken, maar ik heb eigenlijk geen zin. -O-
pi_189626994
Er zit een vogeltje in mijn ding waar al mijn stekkers van de pc in zitten -O- Piep. Piep. Piep. Oooh, zo storend :'(

G'morgen. Gisteren viele schnapps gehad.

Bijzonder dilemma, Candaasje. Geen tips, geen oplossingen. Wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen. Hier gisteren wel xmas besproken. Het wordt 1e kerstdag bijm mijn ouders en ik ga kerstavondnacht werken. Dus dan laat naar ouders, want eerst slapen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 11:14:49 #279
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189627040
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 11:12 schreef Isabeau het volgende:
Er zit een vogeltje in mijn ding waar al mijn stekkers van de pc in zitten -O- Piep. Piep. Piep. Oooh, zo storend :'(

G'morgen. Gisteren viele schnapps gehad.

Bijzonder dilemma, Candaasje. Geen tips, geen oplossingen. Wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen. Hier gisteren wel xmas besproken. Het wordt 1e kerstdag bijm mijn ouders en ik ga kerstavondnacht werken. Dus dan laat naar ouders, want eerst slapen.
Misschien kan de kater van barrel dat vogeltje vangen? :P
pi_189627045
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 11:14 schreef Zilverberk het volgende:

Mijn kat doet ook of ie doof is -O-
pi_189627047
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 11:14 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Die was al druk met de muis begreep ik. Misschien kan Barrel morgen een nieuwe kater aanleveren _O-
pi_189627148
Voor muizen moet je de kat van mijn ouders hebben. Nog nooit zo'n actief en fel jagende kat gezien. Helaas ook ten koste van de vogelpopulatie.
pi_189627175
Ik hoor de piep zelfs in de keuken. Jakkes. Ik heb zo'n nieuw ding nodig, maar dat is er dan vast pas maandag of zo. Misschien even een normale stekkerdoos opsnorren in de tussentijd. Het gaat vast niet onweren dit weekend.
pi_189627643
Als ik de buurt van Twente zou wonen zou ik volgend weekend misschien wel even hierheen gaan: museumboerderij Wendezoele, in Delden. Er wordt dan een versgeslacht varken wordt uitgesneden en het vlees verkocht. Maar voor mij veel te ver weg, en bovendien heb ik m'n handen vol aan mijn eigen varkens.

SPOILER
  Moderator zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:00:57 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189627727
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 11:54 schreef sigme het volgende:
Als ik de buurt van Twente zou wonen zou ik volgend weekend misschien wel even hierheen gaan: museumboerderij Wendezoele, in Delden. Er wordt dan een versgeslacht varken wordt uitgesneden en het vlees verkocht. Maar voor mij veel te ver weg, en bovendien heb ik m'n handen vol aan mijn eigen varkens.

SPOILER
Jammer, ik heb al wat te doen/beloofd mee te helpen met een verhuizing
pi_189627763
Ik zie die borrel niet meer terug in het programma :o
  Moderator zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:04:45 #287
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189627775
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zie die borrel niet meer terug in het programma :o
Dat is geen programma onderdeel, dat gebeurde van oudsher gewoon voor/tijdens/na het slachten.
pi_189627837
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 09:17 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge. Veel inpak plezier Tele. Dan kom je erachter dat je veel meer hebt dan je zelf dacht.

[..]
Dankje. Tot nu toe vond ik er niet veel aan. Ik heb m'n kamer al ingepakt nu, 5 dozen vol, en nog 3 dozen over voor de keuken. De keuken inpakken is nog vervelender, want dat zijn allemaal dingen die breekbaar zijn en niet goed in een doos passen. Boeken zijn tenminste nog rechthoekig, maar die hebben weer als probleem dat ze veel te zwaar zijn om een hele doos mee vol te stouwen (ik heb geen speciale boekendozen). Ik ga nooit een optimale pakking vinden voor alles :(

Maar ik was in twee uur klaar met m'n kamer en de keuken zal minder lang duren dan dat. Dat is weer een positief punt. *O*

En ik ben m'n miniboekenverzameling tegengekomen O+ -- ik wist niet meer waar ik die had gelaten. (Nadeel van miniboeken...)

Nu de hele middag familiefeest :W :')
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:11:43 #289
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189627858
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die was al druk met de muis begreep ik. Misschien kan Barrel morgen een nieuwe kater aanleveren _O-
Waarom afschuiven op Barrel? Jij kan morgen ook een kater hebben, toch?

Stoofperenkruimeltaart staat in de oven, een kleintje, diameter 18 cm (ipv 24). De valperen van gisteren waren niet erg talrijk.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:12:49 #290
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189627875
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 12:10 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dankje. Tot nu toe vond ik er niet veel aan. Ik heb m'n kamer al ingepakt nu, 5 dozen vol, en nog 3 dozen over voor de keuken. De keuken inpakken is nog vervelender, want dat zijn allemaal dingen die breekbaar zijn en niet goed in een doos passen. Boeken zijn tenminste nog rechthoekig, maar die hebben weer als probleem dat ze veel te zwaar zijn om een hele doos mee vol te stouwen (ik heb geen speciale boekendozen). Ik ga nooit een optimale pakking vinden voor alles :(
Als je wil leren inpakken, moet je denk ik 2 maanden meelopen met een verhuisbedrijf. Die lui kunnen pakken... bizar snel, breukvrij, draagbaar. _O_
pi_189627908
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 12:12 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Als je wil leren inpakken, moet je denk ik 2 maanden meelopen met een verhuisbedrijf. Die lui kunnen pakken... bizar snel, breukvrij, draagbaar. _O_
Oh ja, dat is een goede.
Met m'n twee maanden vakantiewerk op een boerderij heb ik als een malle leren wieden :Y
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:17:41 #292
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189627934
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 12:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh ja, dat is een goede.
Met m'n twee maanden vakantiewerk op een boerderij heb ik als een malle leren wieden :Y
Dat is ook heel handig om goed en vlot te kunnen.

Ik googlede op zere stuit en volgens google ga ik deaud... ;( ;(
SPOILER
pi_189628033
Wat een heerlijk weer O+ lekker 2 uur rond gelopen.
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:27:45 #294
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189628065
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 12:17 schreef Zilverberk het volgende:

SPOILER
SPOILER
Poef.....gone! Šgolfer
  zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:28:45 #295
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189628078
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 12:27 schreef golfer het volgende:

[..]

SPOILER
Wat een romantiek. O+
pi_189628140
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 12:17 schreef Zilverberk het volgende:

Dat is ook heel handig om goed en vlot te kunnen.

SPOILER
Ik wilde eigenlijk net zeggen who cares, want de blote benen tijd is toch voorbij, maar het wordt vandaag zo warm dat dat best zou kunnen :+ Klinkt wel akelig pijnlijk :* Hopelijk snel verbetering.

Er zit geen vogeltje in mijn stekkerding. Er zit een vogeltje in mijn duurste monitor en als ik stekkerding uit deed dan hield het geluid daarvan ook op. Duh. Dit is wat zorgelijker dan piep in stekkerding :{
  Moderator zaterdag 26 oktober 2019 @ 12:35:03 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189628145
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 12:15 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Oh ja, dat is een goede.
Ik heb jaren in de lelies gewerkt. Knoppen verwijderen. Als ik nu lelies zie wil ik de knoppen er uit breken :D
pi_189628178
Wat een bijlees vandaag!
Dikke :* voor Uniekie.

Stem van mijn moedertje + bewegend beeld daarbij heb ik gelukkig wel (90 geworden, overleden in 2011) omdat ik in 2008 een video voor mijn Aussiezoon heb opgenomen met allerlei familie en klasgenoten.
Pa heb ik wel op foto's, maar helaas niet meer zijn stem, overleden al in 1989, 72 geworden. Die moet wel ergens op super8 filmpjes staan w.s. maar waar die zijn gebleven weet niemand :(

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 26-10-2019 12:43:18 ]
pi_189628197
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 12:38 schreef Blues het volgende:
Wat een bijlees vandaag!
Dikke :* voor Uniekie.

Stem van mijn moedertje + bewegend beeld daarbij heb ik gelukkig wel (90 geworden, overleden in 2011) omdat ik in 2008 een video voor mijn Aussiezoon heb opgenomen met allerlei familie en klasgenoten.
Pa heb ik wel op foto's, maar helaas niet meer zijn stem. Die moet wel ergens op super8 filmpjes staan w.s. maar waar die zijn gebleven weet niemand :(
Dat zal toch niet zijn weg gegooid, Blues? Die super8 filmpjes. zouden nog best een keer bij een verhuizing/grote opruiiming ergens boven water kunnen komen.
pi_189628230
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 12:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat zal toch niet zijn weg gegooid, Blues? Die super8 filmpjes. ouden nog best een keer bij een verhuizing/grote opruiiming ergens boven water kunnen komen.
Mogelijkheid 1.
Dat ze in mijn moeders flat hebben gelegen, daar is mijn zus ingetrokken toen ze dakloos werd (lang verhaal) na mijn moeders vertrek naar aanleunwoning en later overleden is mijn zus in die flat blijven wonen..zus is in 2013 overleden met mogelijke schulden dus daar mochten we het huis niet meer van leeghalen ihk van 'van de erfenis afzien' -O-
Mogelijkheid 2.
Broer in Duitsland waar ik geen contact meer mee heb zou ze mogelijk kunnen hebben, maar zowel zijn dochter als mijn andere zus hebben het nagevraagd en hij zegt ze niet te hebben... niet dat ik dat geloof maar ok :P
pi_189628241
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 12:27 schreef golfer het volgende:

[..]

SPOILER
Er zijn mannen.. die dat echt leuk vinden.

Ik was enigzins verbaasd... (gezien ik het zelf echt zo min mogelijk doe als het even kan :) )
Maar toch :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')