Dit is hier lokaal eerder de discussie dan Zwarte Pietquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
trouwens je mag wel uitkijken met al je HalloweenVoor sommige mensen is het TE eng
https://nos.nl/artikel/23(...)-klinkt-kritiek.html
Hier is over zw Piet totaal geen kritiek. Halloween daarentegenquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:23 schreef Anthraxx het volgende:
Dit is hier lokaal eerder de discussie dan Zwarte Piet
Ach dom Amerikaans gedoe. 11/11 kunnen ze ook al vrachten snoep krijgen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier is over zw Piet totaal geen kritiek. Halloween daarentegen
Ja, maar eerlijk gezegd is het niet dat ze er niet relaxt mee omgaan.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 16:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heeft dat te maken met je veganistische basis? Als je familie daar niet relaxt mee omgaat is dat wel een dingetje.
Mijn idee van leuke kerst botst ook met die van familie. Wat een stom gedoe toch steeds.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat betreft Halloween: Ik ga morgen eens kijken of ik een spin (met 3D effect!) rond mijn oog kan tekenen met make-up. Ik make-up nooit, dus dat wordt een avontuur.
En eens kijken of ik nog in mijn Laughing Vampire-gothic jurk pas.
Morgenavond feestje, vandaar.
Netto ook meer saus als pasta?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:39 schreef Myraela het volgende:
Ik voel me zo op-en-top Hollander op het moment. Ik at net zilveruitjes bij een pasta.
Oh wauw, das wel heel Hollands jaquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:39 schreef Myraela het volgende:
Ik voel me zo op-en-top Hollander op het moment. Ik at net zilveruitjes bij een pasta.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, maar eerlijk gezegd is het niet dat ze er niet relaxt mee omgaan.
Ik zou zeggen, gooi inderdaad gewoon eens dat balletje op. Eerste keer word je weggehoond, tweede keer volgend jaar word je misschien uitgelachen, derde keer genegeerd, en op een gegeven moment gaan mensen toch nadenken en vinden dat ze er iets mee moetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat moet ergens beginnen, dus. Just my 2 cts
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Waarom is dat standaard voordat hij moet werken?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:52 schreef sigme het volgende:
Hier was het morgen-moet-liefste-werken-eten; dat is groente met pindasaus.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, maar eerlijk gezegd is het niet dat ze er niet relaxt mee omgaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dat er hier door kwam, ging ik elders eten. De wil aan anderen opdringen is ook geen kerstgedachte.
De er wordt rekening gehouden met jullie, dan kunnen jullie toch ook rekening houden met hun?Kranplätze müssen verdichtet sein
Vroeger moesten we dan om 3u op, dus dan had ik de dag tevoren geen tijd om nog eens lekker na te denken wat we deze dag eens zouden gaan eten, en daarom stond van tevoren vast wat we die dag zouden eten. En dat was dan boontjes met pindasaus.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:52 schreef Myraela het volgende:
[..]
Waarom is dat standaard voordat hij moet werken?
Ik wist dat er zo'n reactie ging komen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als dat er hier door kwam, ging ik elders eten. De wil aan anderen opdringen is ook geen kerstgedachte.
De er wordt rekening gehouden met jullie, dan kunnen jullie toch ook rekening houden met hun?
Waarom heeft nou net "Kerst" voor jou deze waarde als allerbelangrijkste?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:58 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik wist dat er zo'n reactie ging komen.
Maar het heeft niks met mijn wil opdringen aan andere te maken - dat is niet mijn doel althans. Het gaat me niet om mij of hen - het gaat me om die miljarden dieren.
Het gaat me erom dat ik het fokken, gebruiken en doden van dieren als zodanig misdadig beschouw, dat ik er - zeker met kerst - geen deel meer van wil uitmaken.
Het voelt voor mij - en dan mag je me echt een sneeuwvlok vinden - alsof je aan me vraagt rond tafel te gaan zitten met een groep dierenmishandelaars, en maar te doen alsof ik het OK vindt.
Alsof je op straat loopt, een hond in elkaar getrapt ziet worden, en dan besluit je schouders op te halen omdat je het zelf dan niet doet. En vervolgens gezellig met diegene nog een borreltje gaat drinken.
En nogmaals; met elk ander feestje pas ik me aan, hou ik er rekening mee. Maar met kerst wil ik dat niet meer.
En wat ik ook zeg; als een ander dat overtrokken vind, prima, maar dan vier ik kerst liever zelf anders. Ik ben dus alleen aan het bedenken hoe ik dit naar familie overbreng zonder gelijk een familiedrama te veroorzaken.
Ik ken het eigenlijk niet vanuit religie (niet religieus opgevoed), maar enkel vanuit die gedachte. Dat is eigenlijk meer de gedachte waarmee we het thuis altijd vieren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:02 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom heeft nou net "Kerst" voor jou deze waarde als allerbelangrijkste?
Kerst is natuurlijk bij uitstek een Christelijk (paaps) feestje, maar het is bij mijn weten niet gebruikelijk om in die dagen de boodschap van 'leeuw ligt bij lam' als hoogste boodschap te nemen.
En bij de vreetfeestende niet-papen is de meestgekoesterde waarde bij mijn weten 'familie'.
Dus ik kan het niet goed plaatsten
Je kunt ook iets minder laatdunkend reageren. Ik heb allang gezegd dat ik dat best een optie vind ja.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:03 schreef derLudolf het volgende:
Dan gewoon afmelden een na het eten komen. Of na de koffie, stel je voor dat iemand er koffiemelk in doet.
quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 17:20 schreef Myraela het volgende:
Als ik in Duitsland ben, laat ik ook het liefst zo snel mogelijk mijn regel van 'zoveel mogelijk lokale keuken eten" vallen.
Al is zoiets wel lekker.
[ afbeelding ]
Ja, nouja het is wel een ding dusquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:11 schreef Myraela het volgende:
Ik vind het niet meer dan logisch dat er veganistische opties zijn, maar het zou mij wel te ver gaan om helemaal geen dierlijke producten met Kerstmis te eten. Hopelijk reageert jouw familie er beter op.
Waarom, je wilt geen "dierenleed". Een wolkje melk en appeltaart met slagroom is dat ook volgens jou.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Je kunt ook iets minder laatdunkend reageren. Ik heb allang gezegd dat ik dat best een optie vind ja.
Ik zou het jammer vinden, omdat het mijn eigen ouders betreft, maar ik zou het ook ergens begrijpen.
Maar candaasje.. Ik snap jouw redenatie hoor.. maar is het volgende niet een optie:quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:16 schreef Candaasje het volgende:
Goed, ik ben er weer vandoor, want moet met de bus en trein. En het ontvangst hier in België is om te huilen. Dus tot in Breda ofzo
Hoe je met je reis ook rekening welke treinen leren stoelen hebben?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:16 schreef Candaasje het volgende:
Goed, ik ben er weer vandoor, want moet met de bus en trein. En het ontvangst hier in België is om te huilen. Dus tot in Breda ofzo
Goede reis!quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:16 schreef Candaasje het volgende:
Flauwquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoe je met je reis ook rekening welke treinen leren stoelen hebben?
Ik ben het hier helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Goede reis!
Mijn idee erover is (volledig irrelevant, want het gaat natuurlijk om jou), dat je wat veel van de kerstgedachte voor jezelf claimt. Kerst is -in mijn idee- niet jouw feestje, in tegenstelling tot jouw verjaardag, of trouwdag, of afstuderen oid. Het wordt iets meer 'jouw feestje' als je het bij jou thuis huisvest, en nog iets meer wanneer jij alle eten verzorgt. Maar met wat je nu beschrijft denk ik dat het niet juist is om jouw idee over een ideale omgang met dieren bij deze gelegenheid op te leggen als omgangsnorm voor een familie-bijeenkomst met gezamelijke inbreng voor het eten.
Hier is het elke dag 'feest'.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:38 schreef Blues het volgende:
Wij 'vieren' helemaal geen kerst.
Ben je ook overal van af![]()
quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 16:49 schreef minilot het volgende:
[..]
Zeer oneens, ik vind het echt schitterend en wou dat ik er beter in was.
spreken jullie Duits thuis?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 18:53 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Ik vind het ook echt een mooie taal én ik ben er heel goed in
![]()
Beter dan in Engels inmiddels. Hoewel ik wel meer dan in het Engels heel specifiek ben ingetuned op mijn wederhelft, vreemden versta ik een stuk minder goed
Dat heb ik met Engels niet omdat ik dat veel breder hoor.
Beide talen inmiddels. We begonnen met Duits maar daar is steeds meer Nederlands bijgekomen. Inmiddels is er geen peil op te trekken, we wisselen heen en weer, soms midden in gesprekken en soms spreekt ik Nederlands en zij Duits. We appen en mailen wel consequent in het Duits. Met mijn zoon praten we altijd Nederlands, hoewel hij ook feilloos Duits begrijpt (vooral als het over Geschenke gaatquote:
Niets kluiven. Tik tegen het bod en deze er zo uit pakken.quote:
Is de kat al buiten/binnen?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 19:03 schreef Zilverberk het volgende:
Candaasje, ik probeer voor de verstokte vleeseters nog wel eens te koken en ze dan een goede vegetarische maaltijd voor te zetten. Vaak zijn ze vooraf tegen, dus benoem ik het niet en eten ze gewoon wat de pot schaft. En dan heeft men geen klachten.
Misschien kun je die strategie toepassen op kerst?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |