abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 08:58:02 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189609640
Welkom in alweer een nieuw deel van het Utrecht reeks

Het Utrecht topic, dat sinds juni 2006 bestaat op het forum van Fok! Hier komen Utrechters bij elkaar om te kletsen, klagen, nieuwtjes te melden en bezoekers helpen. Wij hebben niet echt regels, maar houd het netjes en gezellig.

Over Utrecht

Utrecht is een stad en gemeente in Nederland en de hoofdstad van de provincie Utrecht. Met 328.577 inwoners (1 januari 2014; bron: CBS) is Utrecht de vierde stad van Nederland naar inwonertal. Utrecht was een van de eerste steden in het huidige Nederland met stadsrechten en heeft een lange geschiedenis en een belangrijk historisch centrum. Kenmerkend voor de stad zijn onder meer de grachten met haar werfkelders en de Dom van Utrecht (met de 112 meter hoge Domtoren) waaraan de stad de bijnaam Domstad ontleent. In de stad zijn drie universiteiten gevestigd. De Universiteit Utrecht is de bekendste en de grootste werkgever van de stad. Verder zijn er drie hogescholen, het hoofdkantoor van de NS, ProRail, de Rabobank Nederland en de Jaarbeurs Utrecht gevestigd. Bekende trekpleisters in de stad zijn: De Dom, TivoliVredenburg, de oude stad, Hoog Catharijne, diverse musea: Centraal Museum met het Dick Brunahuis, het Nederlands Spoorwegmuseum, sterrenwacht Sonnenborgh, Rietveldhuis en het Catharijneconvent.

Vaste baliekluivers:

[ afbeelding ] Blik, [ afbeelding ] Bork, woont alweer 16 jaar (14 +2) in Utrecht en wil nooit meer weg. [ afbeelding ] d4v1d, [ afbeelding ] Ireth, [ [url=http://i.fokzine.net/usericons/7566/arcade.jpgMaJo, vindt na 7,5 jaar in Utrecht wonen dat hij ook wel in de OP mag. [img=25,25]http://i.fokzine.net/usericons/421259/zedong.jpg]afbeelding[/url] ] Miauw_Zedong, [ afbeelding ] Paul, staat in de OP als Zeistenaar [ afbeelding ] Q, [ afbeelding ] Neelix, [ afbeelding ] Nielsch, [ afbeelding ] Speknek, [ afbeelding ]Zatoichi,
[ afbeelding ]Marsenal

Wil je ook in de lijst of eruit? Log je dan even in op de Fok! Wiki en voeg/verwijder je eigen UI hier toe/af aan het lijstje.

Nuttige links

http://www.utrecht.nl/

Evenementen en activiteiten http://www.utrechtsuitburo.nl/events/search?period=THISMONTH

Storingen bij U-OV http://u-ov.info/plan-mijn-reis/storingen

Live werkzaamheden en afzettingen: http://live.andes.nl/utrechtltc/

OH MaJo hoort er ook bij!

[ afbeelding ]

[..]

Leve de Domstad *O*
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 09:01:35 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189609679
En nog even mijn laatste reactie:

quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 00:11 schreef EnterToets het volgende:
Tijdje geleden terug gekomen van een lange reis met mijn vriendin en al bijna 2 maanden op zoek naar een huurhuis rand centrum, maar bijna niet te doen joh..

Budget is nog aardig hoog (1500-2000) , maar lijkt erop dat meeste kans van slagen gewoon via via is. Iemand nog tips 😓
Met dit budget kun je toch beter kopen? Wij betalen 700 euro per maand aan hypotheek voor een huis dat 187000 kostte. Jullie kunnen dan wel richting de 4 ton met dit budget :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_189610312
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 09:01 schreef MaJo het volgende:
En nog even mijn laatste reactie:
[..]

Met dit budget kun je toch beter kopen? Wij betalen 700 euro per maand aan hypotheek voor een huis dat 187000 kostte. Jullie kunnen dan wel richting de 4 ton met dit budget :)
Joh, er zijn toch zat scnerarios te bedenken waarom hij wil huren:
- Op zoek naar een woning voor een half jaar tot en jaar om daarna weer op reis te gaan
- Geen vast contract, nog op zoek naar een werkgever en niet aan de regio willen binden
- Huur wordt door ouders betaald maar die willen niet kopen
- Gewoonweg zelf niet willen

Weten wij veel!
pi_189610326
Wat MaJo zegt ja, is kopen geen optie? Ik zou dat zelf niet aan huur willen betalen, dat is meer voor expats die we helemaal leegtrekken |:)
-nee-
pi_189610338
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 09:48 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Joh, er zijn toch zat scnerarios te bedenken waarom hij wil huren:
- Op zoek naar een woning voor een half jaar tot en jaar om daarna weer op reis te gaan
- Geen vast contract, nog op zoek naar een werkgever en niet aan de regio willen binden
- Huur wordt door ouders betaald maar die willen niet kopen
- Gewoonweg zelf niet willen

Weten wij veel!
Bakken met zwart geld te besteden :X
-nee-
pi_189610363
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 09:50 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Bakken met zwart geld te besteden :X
Mocromaffia uit Overvecht, je weet toch
  Moderator vrijdag 25 oktober 2019 @ 15:41:52 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189614912
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 09:48 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Joh, er zijn toch zat scnerarios te bedenken waarom hij wil huren:
- Op zoek naar een woning voor een half jaar tot en jaar om daarna weer op reis te gaan
- Geen vast contract, nog op zoek naar een werkgever en niet aan de regio willen binden
- Huur wordt door ouders betaald maar die willen niet kopen
- Gewoonweg zelf niet willen

Weten wij veel!
Het is alleen maar een voorstel he? Niet iedereen weet dat een hypotheek goedkoper kan zijn dan huren. Ik zou het zonde vinden om zoveel kwijt te zijn maar als er goede redenen voor zijn dan kan dat uiteraard :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  dinsdag 19 november 2019 @ 20:02:20 #8
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_190025710
Misschien hoort het in klaagbaak, maar waarschijnlijk herkennen Utrechters dit beter. Ik rijd tegenwoordig soms via knooppunt Rijnsweerd naar Lunetten en word gek van alle mensen die direct van rijbaan willen wisselen i.p.v. de gehele 2km lange ritsstrook te gebruiken. Zelfs wanneer iedereen honderd zou gaan rijden houd je de files die daardoor ontstaan niet tegen.
pi_190041203
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 20:02 schreef Halveprijs het volgende:
Misschien hoort het in klaagbaak, maar waarschijnlijk herkennen Utrechters dit beter. Ik rijd tegenwoordig soms via knooppunt Rijnsweerd naar Lunetten en word gek van alle mensen die direct van rijbaan willen wisselen i.p.v. de gehele 2km lange ritsstrook te gebruiken. Zelfs wanneer iedereen honderd zou gaan rijden houd je de files die daardoor ontstaan niet tegen.
maar dat gebeurd toch bij iedere plek waar er voorgesorteerd moet worden?
Bij Oudenrijn gebeurd hetzelfde. Zo snel mogelijk wisselen is blijkbaar het enige wat kan.

Ook op de Amersfoortseweg zie ik het, als je naar Zeist wil moet je dat al 2 km eerder doen en daardoor links blijven rijden.

Als je niet durft te rijden, lever dan je rijbewijs in . :Y
pi_190085925
Voor de mensen die in de buurt van restaurant Il Forno wonen (italiaans restaurant)

via uber eats kan je 2 pizza's van 10 euro kopen en dan kan je ook 2 bakjes ben en jerrys ijs gratis bijbestellen
uiteindelijk ben je maar 12,50 kwijt
pi_190086830
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 20:02 schreef Halveprijs het volgende:
Lunetten
:')
  zondag 24 november 2019 @ 19:03:41 #12
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_190104190
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2019 20:21 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

:')
Knooppunt Rijnsweerd naar knooppunt Lunetten. ;)
pi_190209757
Is er misschien iemand die weet of de Dirk vd Broek op de Zambesidreef vandaag open is? Het enige dat ik weet is dat het sinds afgelopen donderdag dicht was vanwege een muizenplaag, en ik heb geen zin om er straks weer voor een gesloten deur te staan. :(
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 1 december 2019 @ 08:11:31 #14
12621 tcr
*nix 4ever
pi_190209865
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 07:43 schreef Hathor het volgende:
Is er misschien iemand die weet of de Dirk vd Broek op de Zambesidreef vandaag open is? Het enige dat ik weet is dat het sinds afgelopen donderdag dicht was vanwege een muizenplaag, en ik heb geen zin om er straks weer voor een gesloten deur te staan. :(
Ik denk voorlopig niet: https://www.duic.nl/algem(...)door-muizenoverlast/
pi_190209896
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 08:11 schreef tcr het volgende:

[..]

Ik denk voorlopig niet: https://www.duic.nl/algem(...)door-muizenoverlast/
Je zou toch denken dat zo'n probleem wel in een paar dagen is opgelost, die muizen kosten klauwen vol geld zo.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_190210029
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 08:19 schreef Hathor het volgende:

[..]

Je zou toch denken dat zo'n probleem wel in een paar dagen is opgelost, die muizen kosten klauwen vol geld zo.
100 ¤ dat ze daar van die systeemplafonds hebben waar hele koloniën zich gevestigd hebben _O-
-nee-
pi_190211139
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2019 08:41 schreef Marsenal het volgende:

[..]

100 ¤ dat ze daar van die systeemplafonds hebben waar hele koloniën zich gevestigd hebben _O-
En volop muizen in de directe omgeving vanwege mensen die voedingsresten dumpen en duiven overvoeren.
pi_190211460
Nou, ik ben dus even wezen kijken, maar naast schoonmakers liepen er ook bouwvakkers, er schijnt binnen het een en ander afgebroken te moeten worden om bij die nesten te komen, ik ben bang dat die tent nog wel een poosje dicht zal blijven. mooi genaaid mee ook, nu ben ik doorgelopen naar de Appie op het groot winkelcentrum, en dan ben ik dus gewoon anderhalf uur weg, terwijl ik als ik mijn spullen bij Dirk haal binnen 25 minuten op en neer ben geweest.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_190221332
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 11:22 schreef Hathor het volgende:
Nou, ik ben dus even wezen kijken, maar naast schoonmakers liepen er ook bouwvakkers, er schijnt binnen het een en ander afgebroken te moeten worden om bij die nesten te komen, ik ben bang dat die tent nog wel een poosje dicht zal blijven. mooi genaaid mee ook, nu ben ik doorgelopen naar de Appie op het groot winkelcentrum, en dan ben ik dus gewoon anderhalf uur weg, terwijl ik als ik mijn spullen bij Dirk haal binnen 25 minuten op en neer ben geweest.
Er zijn echt wel grote winkels dichterbij dan dat je anderhalf uur bezig bent.
  zondag 1 december 2019 @ 21:45:00 #20
141482 Q.
JurassiQ
pi_190222302
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 11:22 schreef Hathor het volgende:
Nou, ik ben dus even wezen kijken, maar naast schoonmakers liepen er ook bouwvakkers, er schijnt binnen het een en ander afgebroken te moeten worden om bij die nesten te komen, ik ben bang dat die tent nog wel een poosje dicht zal blijven. mooi genaaid mee ook, nu ben ik doorgelopen naar de Appie op het groot winkelcentrum, en dan ben ik dus gewoon anderhalf uur weg, terwijl ik als ik mijn spullen bij Dirk haal binnen 25 minuten op en neer ben geweest.
Je kan ook op de fiets hè?
For great justice!
pi_190222395
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 11:22 schreef Hathor het volgende:
Nou, ik ben dus even wezen kijken, maar naast schoonmakers liepen er ook bouwvakkers, er schijnt binnen het een en ander afgebroken te moeten worden om bij die nesten te komen, ik ben bang dat die tent nog wel een poosje dicht zal blijven. mooi genaaid mee ook, nu ben ik doorgelopen naar de Appie op het groot winkelcentrum, en dan ben ik dus gewoon anderhalf uur weg, terwijl ik als ik mijn spullen bij Dirk haal binnen 25 minuten op en neer ben geweest.
Terwijl de AH XL, maar 1,3 km verderop zit. Dat zou max. een half uur extra moeten zijn.
pi_190222491
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 21:11 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Er zijn echt wel grote winkels dichterbij dan dat je anderhalf uur bezig bent.
Ja, de Lidl, maar daar hebben ze maar weinig wat me kan boeien.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_190222508
quote:
14s.gif Op zondag 1 december 2019 21:45 schreef Q. het volgende:

[..]

Je kan ook op de fiets hè?
Geen auto, geen fiets, ik doe mijn boodschappen te voet. Zal wel moeten. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_190222549
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 21:51 schreef Hathor het volgende:

[..]

Geen auto, geen fiets, ik doe mijn boodschappen te voet. Zal wel moeten. :')
Een fiets kost iets van 8 euro als je bij het janskerkhof gaat staan in de nacht. Geld moet t probleem niet zijn voor een fiets en het is heel handig.
pi_190222593
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 21:52 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Een fiets kost iets van 8 euro als je bij het janskerkhof gaat staan in de nacht. Geld moet t probleem niet zijn voor een fiets en het is heel handig.
Mjah, maar op de weg terug heb ik twee grote tassen vol met meuk, lijkt me ook niet handig fietsen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_190222601
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 21:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mjah, maar op de weg terug heb ik twee grote tassen vol met meuk, lijkt me ook niet handig fietsen.
fietstassen
  maandag 2 december 2019 @ 06:03:32 #27
141482 Q.
JurassiQ
pi_190226009
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 21:53 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

fietstassen
For great justice!
pi_190226489
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 11:22 schreef Hathor het volgende:
Nou, ik ben dus even wezen kijken, maar naast schoonmakers liepen er ook bouwvakkers, er schijnt binnen het een en ander afgebroken te moeten worden om bij die nesten te komen, ik ben bang dat die tent nog wel een poosje dicht zal blijven. mooi genaaid mee ook, nu ben ik doorgelopen naar de Appie op het groot winkelcentrum, en dan ben ik dus gewoon anderhalf uur weg, terwijl ik als ik mijn spullen bij Dirk haal binnen 25 minuten op en neer ben geweest.
Picnic
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 3 december 2019 @ 17:44:08 #29
141482 Q.
JurassiQ
pi_190251808
Ambitieuze plannen voor het Jaarbeursterrein:



For great justice!
pi_190252953
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2019 17:44 schreef Q. het volgende:
Ambitieuze plannen voor het Jaarbeursterrein:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow, dan lijkt het opeens een echt serieuze stad! :o
  dinsdag 3 december 2019 @ 19:13:30 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_190253359
Ja tot nu toe waren de plannen voor een entertainment gebied op het Jaarbeursterrein nogal ongeloofwaardig, maar zo kom je er wel ja. Je moet er ook wel entertainment creëren want niemand komt daar nog weg uit het verkeersinfarct.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190254098
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2019 17:44 schreef Q. het volgende:
Ambitieuze plannen voor het Jaarbeursterrein:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ambitieus is het juiste woord, jezusmina. In wat voor een termijn gaan ze dit verkeersinfarct met bouwverkeer veroorzaken? :P
-nee-
pi_190254155
Jezus wanneer gaan ze eens stoppen met bouwen. Is altijd een teringzooi rondom centraal. Dit gaat ook weer minstens 10 jaar duren.
  dinsdag 3 december 2019 @ 19:55:35 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_190254285
Het viel me op dat ik nog steeds reclame kreeg voor het wisselspoor nieuwbouwproject. Ik had me daar toen drie maanden geleden(?) bijna voor ingeschreven maar toch maar vanaf gezien. Het is een uitstekende locatie (beetje onder bloemen buurt net voorbij het spoor over de ASW) en de huizen zijn 195m2. Meestal zijn deze gelijk weg, maar nu dus maanden later nog steeds te koop. Maar goed, ze hebben dan ook de grootste herenhuizen pal naast het spoor gezet. En voor 8 ton zit je niet te wachten op minstens elke 5 minuten een trein die langsdendert. Is dit het einde van de hybris?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 3 december 2019 @ 19:57:35 #35
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_190254323
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2019 17:44 schreef Q. het volgende:
Ambitieuze plannen voor het Jaarbeursterrein:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Neem aan dat we eerst nog even de Weg der Verenigde Naties enkelbaans gaan maken, anders zul je zien dat mensen zowaar gaan proberen naar hun werk te rijden.
pi_190254420
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2019 19:57 schreef Nobu het volgende:

[..]

Neem aan dat we eerst nog even de Weg der Verenigde Naties enkelbaans gaan maken, anders zul je zien dat mensen zowaar gaan proberen naar hun werk te rijden.
Whoa whoa whoa, that’s dangerous thinking right there, best not get involved
-nee-
  woensdag 4 december 2019 @ 12:06:59 #37
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_190263128
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 08:19 schreef Hathor het volgende:
Je zou toch denken dat zo'n probleem wel in een paar dagen is opgelost, die muizen kosten klauwen vol geld zo.
Inderdaad een paar dagen. vandaag is hij weer open
https://www.ad.nl/utrecht(...)a-een-week~a5cda8e6/

(Ik weet niet hoe het nu met de muizenplaag in het stadhuis is gesteld)
pi_190277395
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:06 schreef Halveprijs het volgende:

[..]

Inderdaad een paar dagen. vandaag is hij weer open
https://www.ad.nl/utrecht(...)a-een-week~a5cda8e6/

(Ik weet niet hoe het nu met de muizenplaag in het stadhuis is gesteld)
Nou mooi, want mijn koelkast is leeg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_190279627
wel raar, dat men het ook al heel lang erover heeft dat de jaarbeurs eigenlijk weg uit het centrum moet, en dat kon nooit, maar nu blijft er van de werkelijke jaarbeurshallen weinig over, en gaan ze gewoon een halve stad in de stad bouwen daar. en niemand die er wat van zegt.

wel leuk, lekker stedelijk, maar ik vind het ook een beetje eng, dit. vraag me af wat Utrecht er nou werkelijk aan heeft...
pi_190279761
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:51 schreef pokkerdepok het volgende:
vraag me af wat Utrecht er nou werkelijk aan heeft...
Duizenden woningen er bij. Jaarbeurs die niet meer zo'n ruimteslurpende UFO midden in de stad is? Niet meer van die enorme lege parkeerwoestijnen midden in de stad? Veel meer voorzieningen?

Best veel dus. Maar goed, ik woon er vlak bij en heb dus het meeste profijt van verbeteringen aan dit gebied. Ik merk dat de mensen die ten oosten van het spoor wonen zich nogal verzetten tegen alles wat ook maar een beetje modern is.
For great justice!
pi_190279941
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2019 11:00 schreef Q. het volgende:

[..]

Duizenden woningen er bij. Jaarbeurs die niet meer zo'n ruimteslurpende UFO midden in de stad is? Niet meer van die enorme lege parkeerwoestijnen midden in de stad? Veel meer voorzieningen?

Best veel dus. Maar goed, ik woon er vlak bij en heb dus het meeste profijt van verbeteringen aan dit gebied. Ik merk dat de mensen die ten oosten van het spoor wonen zich nogal verzetten tegen alles wat ook maar een beetje modern is.
ik kom uit west.
ik bedoel, die woningen, die zullen waarschijnlijk niet goedkoop zijn.
prima dat er wat gedaan wordt met dit hele gebied. maar het blijft een bedrijf dat nu gaat bepalen wat en hoe.
pi_190280025
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 11:17 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik kom uit west.
ik bedoel, die woningen, die zullen waarschijnlijk niet goedkoop zijn.
prima dat er wat gedaan wordt met dit hele gebied. maar het blijft een bedrijf dat nu gaat bepalen wat en hoe.
Ach, we zijn toch wel gewend dat de stad wordt gegijzeld door bedrijven? Of het nu Kleppiere of de Jaarbeurs is.
For great justice!
pi_190281167
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2019 11:22 schreef Q. het volgende:

[..]

Ach, we zijn toch wel gewend dat de stad wordt gegijzeld door bedrijven? Of het nu Kleppiere of de Jaarbeurs is.
ja, helaas is het vrij normaal hier.
  donderdag 5 december 2019 @ 12:46:41 #44
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_190281216
Ik ga het hier ook maar even proberen :+ Iemand tips/leads om snel een kamer te vinden in U? Ik zit even in between kamers en wil gewoon zo snel mogelijk de stad weer in. Kosten maken me echt niet uit (alles tot 700 eu is prima), er hoeft alleen een bed in te staan, en locatie is irrelevant als het op fietsafstand van de binnenstad is. Gouden tip krijgt een etentje van me.

Zit ook in al die Facebookgroepen/Kamernet etc hoor, maar misschien dat jullie nog een extra tip of lead hebben :P
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  donderdag 5 december 2019 @ 16:12:07 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_190283913
Struikelde toevallig op deze kaart.



Utrecht als enige bastion van jeugdigheid in de toekomst.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190285016
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2019 11:00 schreef Q. het volgende:

[..]

Duizenden woningen er bij. Jaarbeurs die niet meer zo'n ruimteslurpende UFO midden in de stad is? Niet meer van die enorme lege parkeerwoestijnen midden in de stad? Veel meer voorzieningen?

Best veel dus. Maar goed, ik woon er vlak bij en heb dus het meeste profijt van verbeteringen aan dit gebied. Ik merk dat de mensen die ten oosten van het spoor wonen zich nogal verzetten tegen alles wat ook maar een beetje modern is.
En niet bang voor de bouwput?
pi_190285202
quote:
7s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:28 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En niet bang voor de bouwput?
Nope!
For great justice!
pi_190290403
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 16:12 schreef speknek het volgende:
Struikelde toevallig op deze kaart.

[ afbeelding ]

Utrecht als enige bastion van jeugdigheid in de toekomst.
Jeugdigheid... in 2040 ben ik zestig en woon ik in Utrecht... maar jeugdig...
  donderdag 5 december 2019 @ 23:34:59 #49
8369 speknek
Another day another slay
pi_190290974
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 22:53 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Jeugdigheid... in 2040 ben ik zestig en woon ik in Utrecht... maar jeugdig...
Hey dat is onder de 65.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_190294662
quote:
14s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:41 schreef Q. het volgende:

[..]

Nope!
Mooi ^O^.

Ik vind het ook niet verkeerd. Jaarbeurs zoals het was was echt verspilling van ruimte inderdaad. Begrijp op zich wel dat mensen vinden dat deze plannen niet bij Utrecht passen, maar tijden veranderen nu eenmaal. En dan krijg je een beetje zoals in veel Europese steden dat je een oud en een nieuw centrum hebt.
pi_190294856
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Mooi ^O^.

Ik vind het ook niet verkeerd. Jaarbeurs zoals het was was echt verspilling van ruimte inderdaad. Begrijp op zich wel dat mensen vinden dat deze plannen niet bij Utrecht passen, maar tijden veranderen nu eenmaal. En dan krijg je een beetje zoals in veel Europese steden dat je een oud en een nieuw centrum hebt.
ik heb niks tegen grootstedelijk, integendeel. maar dit is wel een gigantisch gepland project. dan krijgt het meestal toch een vinex wijk-achtig karakter, volledig afgestemd op wat de jaarbeurs wil....
als je in new york of tokyo loopt,of bijvoorbeeld in onze binnenstad, is elk adres een andere ontwikkelaar, gebouwen uit andere periodes. dan groeit een stad natuurlijk.
pi_190295116
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:26 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik heb niks tegen grootstedelijk, integendeel. maar dit is wel een gigantisch gepland project. dan krijgt het meestal toch een vinex wijk-achtig karakter, volledig afgestemd op wat de jaarbeurs wil....
als je in new york of tokyo loopt,of bijvoorbeeld in onze binnenstad, is elk adres een andere ontwikkelaar, gebouwen uit andere periodes. dan groeit een stad natuurlijk.
Ja maar om zo'n terrein nou deels 100 jaar braak te laten liggen zodat je een elk decennia verschil ziet is ook geen oplossing natuurlijk.

Doe het dan als zijdebalen in het groot.

Zo lang het maar niet Leidsche Rijn wordt. Net door het stationsgebied naar het ziekenhuis gelopen maar wat een graflelijke appartementen zijn daar neergezet. Daar komt alleen publiek op af dat de hele dag de gordijnen dicht heeft. Geen sfeer, geen gezelligheid, alleen maar kil en koud.
pi_190296790
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:53 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja maar om zo'n terrein nou deels 100 jaar braak te laten liggen zodat je een elk decennia verschil ziet is ook geen oplossing natuurlijk.

Doe het dan als zijdebalen in het groot.

Zo lang het maar niet Leidsche Rijn wordt. Net door het stationsgebied naar het ziekenhuis gelopen maar wat een graflelijke appartementen zijn daar neergezet. Daar komt alleen publiek op af dat de hele dag de gordijnen dicht heeft. Geen sfeer, geen gezelligheid, alleen maar kil en koud.
nee, dat gaat niet haha, klopt.
zijdebalen is goed gedaan inderdaad , mooie wijk.
je kan ook allemaal verschillende ontwikkelaars een stukje geven in zo'n gebied, en dan bouwen ze allemaal iets anders.
pi_190298078
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 10:53 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ja maar om zo'n terrein nou deels 100 jaar braak te laten liggen zodat je een elk decennia verschil ziet is ook geen oplossing natuurlijk.

Doe het dan als zijdebalen in het groot.

Zo lang het maar niet Leidsche Rijn wordt. Net door het stationsgebied naar het ziekenhuis gelopen maar wat een graflelijke appartementen zijn daar neergezet. Daar komt alleen publiek op af dat de hele dag de gordijnen dicht heeft. Geen sfeer, geen gezelligheid, alleen maar kil en koud.
Zo erg is LR toch niet? Ruim opgezet, Maximaparkje, zichtlijnen die oude Romeinse wegen weerspiegelen. Alleraardigst.

Uiteindelijk is het probleem van dat soort stedelijke gebieden dat men er vooral gaat wonen om een gezinnetje te stichten, wat de fun een beetje uit een wijk haalt. En het is de enige wijk waar de VVD vaak de grootste partij is, dat heeft ook wel impact natuurlijk.
pi_191005002
En toen woonde ik ook opeens in Utrecht.
  maandag 13 januari 2020 @ 06:53:38 #57
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_191005010
quote:
11s.gif Op maandag 13 januari 2020 06:46 schreef DW457 het volgende:
En toen woonde ik ook opeens in Utrecht.
Welkom! :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_191005121
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2020 06:53 schreef Muck het volgende:

[..]

Welkom! :D
Dank dank dank.
  maandag 13 januari 2020 @ 07:38:02 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_191005186
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 13 januari 2020 @ 07:58:23 #60
141482 Q.
JurassiQ
pi_191005355
Belachelijk, al die mensen die maar in Utrecht komen wonen. :(

Mensen. :r
For great justice!
pi_191006006
quote:
11s.gif Op maandag 13 januari 2020 06:46 schreef DW457 het volgende:
En toen woonde ik ook opeens in Utrecht.
Beste beslissing ever!
pi_191006014
quote:
8s.gif Op maandag 13 januari 2020 07:58 schreef Q. het volgende:
Belachelijk, al die mensen die maar in Utrecht komen wonen. :(

Mensen. :r
Beetje lief doen tegen allochtonen. Wie weet is hij zo een volledig geïntegreerde baliekluiver.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 18:18:24 #63
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191236529
Komt wel dichtbij zo... :{

Spoorknooppunt Wuhan is 'Utrecht van China' en ligt helemaal stil

"Je kunt Wuhan vergelijken met Utrecht", zegt Erik Groot Wassink, die bij transportbedrijf Nunner Logistics verantwoordelijk is voor het transport per trein.

https://nos.nl/artikel/23(...)t-helemaal-stil.html
pi_191236709
Ja zo kan ik er nog toen verzinnen. Wuhan is het Amsterdam van China want het zit vol met Chinezen...
  dinsdag 28 januari 2020 @ 18:59:03 #65
141482 Q.
JurassiQ
pi_191237025
En wij hadden ook een Chinees! Maar goed dat Paradijs weg is.
For great justice!
pi_191237949
quote:
11s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:59 schreef Q. het volgende:
En wij hadden ook een Chinees! Maar goed dat Paradijs weg is.
Vind ik nog steeds jammer overigens.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 20:24:17 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_191238282
quote:
11s.gif Op maandag 13 januari 2020 06:46 schreef DW457 het volgende:
En toen woonde ik ook opeens in Utrecht.
Dat bepalen wij wel of je in Utrecht woont, verkeerde kant A2 is gemeente Woerden ;)
pi_191244084
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:24 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat bepalen wij wel of je in Utrecht woont, verkeerde kant A2 is gemeente Woerden ;)
Centrum is nog steeds Utrecht, toch? :+
pi_191467833
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 08:02 schreef DW457 het volgende:

[..]

Centrum is nog steeds Utrecht, toch? :+
Laten we maar zeggen van wel.
pi_191467984
Ik fietste laatst door Leidsche Rijn en ging weer richting Utrecht; voor die gele brug gaan ze nu een wijkje uit de grond stampen en dat heet "Nieuw-Oost".

Toen bedacht ik me ook wel dat Leidsche Rijners het op die manier ook wel zelf in stand houden door een wijk in in het westen van Utrecht de naam Oost te geven distantieer je jezelf van de stad natuurlijk...
pi_191468013
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:42 schreef zatoichi het volgende:
Ik fietste laatst door Leidsche Rijn en ging weer richting Utrecht; voor die gele brug gaan ze nu een wijkje uit de grond stampen en dat heet "Nieuw-Oost".

Toen bedacht ik me ook wel dat Leidsche Rijners het op die manier ook wel zelf in stand houden door een wijk in in het westen van Utrecht de naam Oost te geven distantieer je jezelf van de stad natuurlijk...
Slaat natuurlijk helemaal nergens op zo'n naam. Ze willen blijkbaar niet eens bij Utrecht horen. Prima.
  woensdag 12 februari 2020 @ 09:46:15 #72
8369 speknek
Another day another slay
pi_191468032
Met de nieuwe wijk die nog onder Leidsche Rijn gebouwd gaat worden moeten ze dat ook wel doen, anders kun je helemaal net zo goed jezelf een Nieuwegeiner of IJsselsteiner noemen, zo ver als dat je van het centrum van Utrecht af zit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191468157
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 09:42 schreef zatoichi het volgende:
Toen bedacht ik me ook wel dat Leidsche Rijners het op die manier ook wel zelf in stand houden door een wijk in in het westen van Utrecht de naam Oost te geven distantieer je jezelf van de stad natuurlijk...
Alsof Leidsche Rijners hier ook maar iets over te zeggen hebben. Die projectnamen worden door projectontwikkelaar/gemeente bedacht, niet door de inwoners van Leidsche Rijn.

Maar ik had het zeker niet erg gevonden als heel Leidsche Rijn een eigen kern én gemeente was geworden (met De Meern en Vleuten), in plaats van bij de stad/gemeente Utrecht horen.
  woensdag 12 februari 2020 @ 10:13:04 #74
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_191468329
Ik had het helemaal niet erg gevonden als heel Leidsche Rijn ergens in Australië of zo was gebouwd :7
pi_191468663
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 10:13 schreef Domnivoor het volgende:
Ik had het helemaal niet erg gevonden als heel Leidsche Rijn ergens in Australië of zo was gebouwd :7
Ach; we zijn gewoon buren; af en toe bij elkaar op de koffie kan ook geen kwaad. De gentrificatie van de stad vind ik ook niet een heel goede ontwikkeling eerlijk gezegd (al ben ik daar keihard zelf medeverantwoordelijk voor :X )
pi_191485507
Nieuw Oost :')

Utrecht Oost daarentegen _O_

Tevens Lunetten :')
  donderdag 13 februari 2020 @ 11:15:02 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_191485691
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 10:37 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Ach; we zijn gewoon buren; af en toe bij elkaar op de koffie kan ook geen kwaad. De gentrificatie van de stad vind ik ook niet een heel goede ontwikkeling eerlijk gezegd (al ben ik daar keihard zelf medeverantwoordelijk voor :X )
Ja ik ben dus op zoek naar een nieuw huis. Nou wordt Lombok ook langzaam onbetaalbaar, maar door de allochtonen blijft de prijs nog een beetje gedrukt en werkt dus ongeveer de helft van mijn buren in de creatieve industrie. In het algemeen leuk volk. Maar als ik groter wil, dan betaal ik en de hoofdprijs (gelukkig minder erg als je eigen huis ook meegestegen is), en zijn straks al mijn buren alleen nog maar Rabobankmanagers, notarissen en tandartsen. Daar zit ik wat minder op te wachten (nofi aan de Rabobankmanagers, notarissen en tandartsen die hier meelezen). Dan is Leidsche Rijn in dat opzicht zelfs nog beter.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191486672
@Q. is toch Rabomanager?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 13 februari 2020 @ 12:46:09 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_191486797
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:35 schreef Nielsch het volgende:
@:Q. is toch Rabomanager?
Infesteren ze nu ook al Transwijk?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191488020
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 11:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja ik ben dus op zoek naar een nieuw huis. Nou wordt Lombok ook langzaam onbetaalbaar, maar door de allochtonen blijft de prijs nog een beetje gedrukt en werkt dus ongeveer de helft van mijn buren in de creatieve industrie. In het algemeen leuk volk. Maar als ik groter wil, dan betaal ik en de hoofdprijs (gelukkig minder erg als je eigen huis ook meegestegen is), en zijn straks al mijn buren alleen nog maar Rabobankmanagers, notarissen en tandartsen. Daar zit ik wat minder op te wachten (nofi aan de Rabobankmanagers, notarissen en tandartsen die hier meelezen). Dan is Leidsche Rijn in dat opzicht zelfs nog beter.
Overvecht, daar zit tenminste nog een beetje rek in de huizenprijzen
  donderdag 13 februari 2020 @ 14:52:38 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_191488590
Da's ook weer zo het andere uiterste...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191488676
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 12:35 schreef Nielsch het volgende:
@:Q. is toch Rabomanager?
Ik manage alleen mezelf. En dat al met moeite. :7
For great justice!
pi_191488696
quote:
8s.gif Op donderdag 13 februari 2020 14:52 schreef speknek het volgende:
Da's ook weer zo het andere uiterste...
Lekker gentrifyen! *O*
For great justice!
  donderdag 13 februari 2020 @ 15:08:04 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_191488741
ik gok zo dat ze daar eerder de gentry fryen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191488801
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:02 schreef Q. het volgende:

[..]

Lekker gentrifyen! *O*
Laatst artikel in het AD met als kop "Kanaleneiland wordt steeds witter. Hoe yuppen een Utrechtse 'probleemwijk' overnemen." Ging dan om een stijging van 22 naar 27 procent van inwoners met puur Nederlandse wortels, in tien jaar tijd.
pi_191489393
Hoograven gentrificeert ook redelijk merk ik, er komen steeds meer collega’s in de wijk wonen (die vroeger naar lombok of oog in al zouden gaan).

quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Laatst artikel in het AD met als kop "Kanaleneiland wordt steeds witter. Hoe yuppen een Utrechtse 'probleemwijk' overnemen." Ging dan om een stijging van 22 naar 27 procent van inwoners met puur Nederlandse wortels, in tien jaar tijd.
Dat komt puur door de nieuwbouwtorens lijkt me zo. Ik vind het toch een prestatie.
pi_191489461
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 11:15 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja ik ben dus op zoek naar een nieuw huis. Nou wordt Lombok ook langzaam onbetaalbaar, maar door de allochtonen blijft de prijs nog een beetje gedrukt en werkt dus ongeveer de helft van mijn buren in de creatieve industrie. In het algemeen leuk volk. Maar als ik groter wil, dan betaal ik en de hoofdprijs (gelukkig minder erg als je eigen huis ook meegestegen is), en zijn straks al mijn buren alleen nog maar Rabobankmanagers, notarissen en tandartsen. Daar zit ik wat minder op te wachten (nofi aan de Rabobankmanagers, notarissen en tandartsen die hier meelezen). Dan is Leidsche Rijn in dat opzicht zelfs nog beter.
Misschien zijn er wijken die al een stukje verder zijn met gentrificatie dan Overvecht, maar nog steeds betaalbaar. Wordt moeilijk zo langzamerhand. Ik denk misschien aan Schepenbuurt, Hoograven Zuid, Zuilen-West of Tuinwijk-West?
pi_191489490
quote:
10s.gif Op donderdag 13 februari 2020 15:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Laatst artikel in het AD met als kop "Kanaleneiland wordt steeds witter. Hoe yuppen een Utrechtse 'probleemwijk' overnemen." Ging dan om een stijging van 22 naar 27 procent van inwoners met puur Nederlandse wortels, in tien jaar tijd.
Dat moet door de nieuwbouw komen. Die oude lelijke flats met Arabische opschriften zullen niet zo snel gentrificeren denk ik.
  donderdag 13 februari 2020 @ 16:19:14 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_191489549
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:14 schreef Coppi het volgende:

[..]

Misschien zijn er wijken die al een stukje verder zijn met gentrificatie dan Overvecht, maar nog steeds betaalbaar. Wordt moeilijk zo langzamerhand. Ik denk misschien aan Schepenbuurt, Hoograven Zuid, Zuilen-West of Tuinwijk-West?
Bedankt dat jullie meedenken hoor, maar ik woon al in Lombok, dus als ik groter/mooier wil (en nog steeds dicht bij het station) kom je al gauw in Vogelenbuurt/Wittevrouwen/Oudwijk/Binnenstad. Dus het is meer dat ik de bankmanagers moet gaan leren kennen dan dat ik moedwillig achteruit ga ;).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191489580
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:19 schreef speknek het volgende:

[..]

Bedankt dat jullie meedenken hoor, maar ik woon al in Lombok, dus als ik groter/mooier wil (en nog steeds dicht bij het station) kom je al gauw in Vogelenbuurt/Wittevrouwen/Oudwijk/Binnenstad. Dus het is meer dat ik de bankmanagers moet gaan leren kennen dan dat ik moedwillig achteruit ga ;).
Ah zo, ik had je verkeerd begrepen. Ik vond het al zo vreemd. Lombok is een prima wijk. 8 jaar heerlijk gewoond en destijds was het zogenaamd nog een rafelrandje van de stad.
Prima mensen hoor bankmanagers en als je wat creatievere mensen wilt ontmoeten dan hoef je in Utrecht nooit ver te fietsen.
  donderdag 13 februari 2020 @ 16:22:29 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_191489597
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:15 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat moet door de nieuwbouw komen. Die oude lelijke flats met Arabische opschriften zullen niet zo snel gentrificeren denk ik.
Meh, iedereen wil in Utrecht wonen. Zelfs de garageboxen gaan over de kop. Nou zal ik zelf nog eerder Leidsche Rijn kiezen dan Overvecht (hemelsbreed scheelt dat toch niks en je hebt tenminste comfort), maar als mensen straks voor Rijnenburg moeten gaan kiezen gok ik dat zelfs Overvecht een valide keuze wordt.

Edit: ik zie nu dat het over kanaleneiland ging, niet overvecht.

[ Bericht 4% gewijzigd door speknek op 13-02-2020 17:01:07 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_191489636
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:22 schreef speknek het volgende:

[..]

Meh, iedereen wil in Utrecht wonen. Zelfs de garageboxen gaan over de kop. Nou zal ik zelf nog eerder Leidsche Rijn kiezen dan Overvecht (hemelsbreed scheelt dat toch niks en je hebt tenminste comfort), maar als mensen straks voor Rijnenburg moeten gaan kiezen gok ik dat zelfs Overvecht een valide keuze wordt.
Rijnenburg wordt denk ik gewoon een prima woonwijkje voor standaard Vinexbewoners. D66/VVD stemmers met 1,5 salaris en 1,8 kind. Niet te wild dus het centrum van Woerden is dichtbij genoeg en lekker met de leasebak dichtbij de snelweg.
pi_191489782
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:25 schreef Coppi het volgende:

[..]

Rijnenburg wordt denk ik gewoon een prima woonwijkje voor standaard Vinexbewoners. D66/VVD stemmers met 1,5 salaris en 1,8 kind. Niet te wild dus het centrum van Woerden is dichtbij genoeg en lekker met de leasebak dichtbij de snelweg.
Nog meer polders volbouwen! Waarom stoppen bij Rijnenburg? Moet je kijken hoeveel ruimte er nog is! Dat kan je prachtig allemaal volbouwen met mooie vrijstaande huizen met flinke tuinen. O+! VINEX 2.0!

For great justice!
pi_191489790
Wel even de A12 verbreden naar 20 rijbanen per richting maar dat lijkt me geen probleem.
For great justice!
pi_191489799
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:33 schreef Q. het volgende:

[..]

Nog meer polders volbouwen! Waarom stoppen bij Rijnenburg? Moet je kijken hoeveel ruimte er nog is! Dat kan je prachtig allemaal volbouwen met mooie vrijstaande huizen met flinke tuinen. O+! VINEX 2.0!

[ afbeelding ]
Don't shoot the messenger, maar Utrecht kennende zal dat het wel worden.
pi_191489876
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:35 schreef Coppi het volgende:

[..]

Don't shoot the messenger, maar Utrecht kennende zal dat het wel worden.
Één grote prachtige zee aan eensgezinswoningen met 2,5 auto voor de deur zich uitstrekkend van grens tot kust. O+! #DutchDream
For great justice!
pi_191489900
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:35 schreef Coppi het volgende:

[..]

Don't shoot the messenger, maar Utrecht kennende zal dat het wel worden.
Rijnenburg is het laatste stukje onbebouwde grond in eigendom van de gemeente. Daarom willen ze (GL iig) daar ook zo graag duurzame energie.
pi_191489962
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Rijnenburg is het laatste stukje onbebouwde grond in eigendom van de gemeente. Daarom willen ze (GL iig) daar ook zo graag duurzame energie.
Gewoon de rest van het Groen Hart annexeren. Aanstellers allemaal. :{w
For great justice!
pi_191489996
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:15 schreef Coppi het volgende:

[..]

Dat moet door de nieuwbouw komen. Die oude lelijke flats met Arabische opschriften zullen niet zo snel gentrificeren denk ik.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:08 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoograven gentrificeert ook redelijk merk ik, er komen steeds meer collega’s in de wijk wonen (die vroeger naar lombok of oog in al zouden gaan).
[..]

Dat komt puur door de nieuwbouwtorens lijkt me zo. Ik vind het toch een prestatie.
Je hebt bijvoorbeeld ook twee renovatieprojecten van die lelijke flats, koophuizen, daar zijn veel "yuppen" in komen wonen. Spaaklaan en Adenauerlaan. En sowieso zijn ze de hele wijk aan het renoveren, openbare ruimte aan het opknappen, etc. Dus het wordt wel beter. Ben benieuwd wat er gebeurt met de opgeknapte appartementen die in de vrije huursector terecht komen, wat voor publiek dat aantrekt.

Verschil met overvecht is dat het dichter bij het centrum ligt en dat veel (ver)bouwplannen al voor de crisis zijn gemaakt.
pi_191490046
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[..]

Je hebt bijvoorbeeld ook twee renovatieprojecten van die lelijke flats, koophuizen, daar zijn veel "yuppen" in komen wonen. Spaaklaan en Adenauerlaan. En sowieso zijn ze de hele wijk aan het renoveren, openbare ruimte aan het opknappen, etc. Dus het wordt wel beter. Ben benieuwd wat er gebeurt met de opgeknapte appartementen die in de vrije huursector terecht komen, wat voor publiek dat aantrekt.

Verschil met overvecht is dat het dichter bij het centrum ligt en dat veel (ver)bouwplannen al voor de crisis zijn gemaakt.
Ik denk dat je gelijk het dat Kanaleneiland meer kansen heeft dan Overvecht. Het is ook lekker compact en tegenwoordig centraal gelegen. Toch kan ik het mij bijna niet voorstellen dat die lelijke flats ooit vol komen te zitten met Rabomanagers.
pi_191490155
quote:
14s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:40 schreef Q. het volgende:

[..]

Één grote prachtige zee aan eensgezinswoningen met 2,5 auto voor de deur zich uitstrekkend van grens tot kust. O+! #DutchDream
Tja, blijkbaar wat veel gezinnen willen en waar ook voor gebouwd wordt. Overigens zijn er voor anderen natuurlijk buurten als de Merwedekanaalzone. Met 15.000 man op 1km2. Een smaak ertussenin is in Utrecht moeilijk te vinden.
Verder komt er natuurlijk nog bouwgrond vrij op de sportvelden van Elinkwijk. Benieuwd wat dat gaat worden. Verder zijn er hier en daar nog wel wat andere opvulplekken te vinden. Wellicht kunnen we wat stukken van Gemeente de Bilt afsnoepen?
pi_191490289
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:14 schreef Coppi het volgende:

[..]
Tuinwijk-West?
Voor speknek te klein denk ik, en al volkomen gegentrificeerd:
https://www.funda.nl/koop(...)walenborchstraat-59/

8)7
pi_191490419
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 16:52 schreef Coppi het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk het dat Kanaleneiland meer kansen heeft dan Overvecht. Het is ook lekker compact en tegenwoordig centraal gelegen. Toch kan ik het mij bijna niet voorstellen dat die lelijke flats ooit vol komen te zitten met Rabomanagers.
Dat lijkt me ook sterk :P. Zal mss een tussencategorie aantrekken qua vermogendheid. Als je het geld hebt, tja, dan zijn er uiteraard mooiere plekken.

Maar Lunetten, hoograven, tuinwijk, tuindorp, etc. etc. zijn allemaal vrij lelijk imo.
pi_191491016
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 17:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar Lunetten, hoograven, tuinwijk, tuindorp, etc. etc.
Wat is hier etc. aan? Dat zijn in mijn ogen compleet verschillende wijken. Ben dus wel benieuwd hoe je de etc. verder invult :-)
pi_191491419
Nou, dat zijn nogal verschillende wijken, ja.. zeker Lunetten en Tuindorp (-West) verschillen enorm. Tuindorp-Oost komt misschien iets meer in de buurt, al is het wel alweer 6 jaar geleden dat ik daar regelmatig kwam, misschien is dat ook al bijgetrokken.
pi_191491710
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Nou, dat zijn nogal verschillende wijken, ja.. zeker Lunetten en Tuindorp (-West) verschillen enorm. Tuindorp-Oost komt misschien iets meer in de buurt, al is het wel alweer 6 jaar geleden dat ik daar regelmatig kwam, misschien is dat ook al bijgetrokken.
Oost alles rondom Griftpark en daardoor iets beter gewaardeerd dan west. West had vroeger juist best wat sociale huur, met name helemaal in het westen (troelstralaan) was het echt pauper; dat is al enorm bijgetrokken, dus wel in de lift gekomen.

En de NS-woningen ("De tuinwijk") zijn weliswaar sociale huur, maar vind ik echt heel mooi in de wijk O+

pi_191492055
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 19:02 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Oost alles rondom Griftpark en daardoor iets beter gewaardeerd dan west. West had vroeger juist best wat sociale huur, met name helemaal in het westen (troelstralaan) was het echt pauper; dat is al enorm bijgetrokken, dus wel in de lift gekomen.

En de NS-woningen ("De tuinwijk") zijn weliswaar sociale huur, maar vind ik echt heel mooi in de wijk O+

[ afbeelding ]
Maar dat is Tuinwijk, waar je het nu over hebt (Troelstralaan), niet Tuindorp. Tuindorp-West (ten noorden van Kardinaal de Jongweg, van Meester Tripkade tot Eykmanlaan) ken ik als dure hoogopgeleide witte bakfietsenwijk, Tuindorp-Oost (rechts van Eykmanlaan, tot Voordorp/Veemarkt) was destijds bijna het tegenovergestelde en stukken goedkoper. Al zal dat inmiddels ook wel iets gemengder zijn.
pi_191492613
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 19:20 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Maar dat is Tuinwijk, waar je het nu over hebt (Troelstralaan), niet Tuindorp. Tuindorp-West (ten noorden van Kardinaal de Jongweg, van Meester Tripkade tot Eykmanlaan) ken ik als dure hoogopgeleide witte bakfietsenwijk, Tuindorp-Oost (rechts van Eykmanlaan, tot Voordorp/Veemarkt) was destijds bijna het tegenovergestelde en stukken goedkoper. Al zal dat inmiddels ook wel iets gemengder zijn.
niet echt tegenovergesteld, voor een flatwijk is het best wel mooi nog, daar. west is wel echt meer upperclass.
pi_191492909
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 19:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

niet echt tegenovergesteld, voor een flatwijk is het best wel mooi nog, daar. west is wel echt meer upperclass.
Ik bedoelde tegenovergesteld van dure hoogopgeleide witte bakfietsenwijk. Toen ik er in de tussen- en buitenschoolse opvang werkte was 85% procent buitenlands en was het ook zeker geen hoogopgeleide wijk. En goedkoop.
pi_191493082
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 18:11 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Wat is hier etc. aan? Dat zijn in mijn ogen compleet verschillende wijken. Ben dus wel benieuwd hoe je de etc. verder invult :-)
Dat zijn wijken die ik niet echt mooi vind. Transwijk, Nieuw Engeland. En heel veel wijken zijn vrij neutraal: oog in al, zuilen, ondiep, rijnsweerd, ondiep, pijlsweerd, voordorp, Leidsche Rijn. Echt uitgesproken mooi vind ik Oudwijk, centrum, vogelenbuurt, wittevrouwen.

Maar extreem gegeneraliseerd natuurlijk, en ook nog eens gebaseerd op het kleine gedeelte wat ik van die wijken ken.
pi_191496356
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 19:20 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Maar dat is Tuinwijk, waar je het nu over hebt (Troelstralaan), niet Tuindorp. Tuindorp-West (ten noorden van Kardinaal de Jongweg, van Meester Tripkade tot Eykmanlaan) ken ik als dure hoogopgeleide witte bakfietsenwijk, Tuindorp-Oost (rechts van Eykmanlaan, tot Voordorp/Veemarkt) was destijds bijna het tegenovergestelde en stukken goedkoper. Al zal dat inmiddels ook wel iets gemengder zijn.
Oh Ja, sorry verkeerd gelezen.

Tuindorp ben ik opgegroeid als kind in de jaren 80. Ten was het echt een hele andere wijk.

Tuindorp west is voor mij vooral het studentencomplex, maar ja dat is gewoon ook mijn referentiekader.

Tuindorp Oost lijkt wel aardig. Volgens mij zijn die huizen daar ook ontzettend duur geworden maar het heeft mij nooit zo aangesproken. Dat vond ik samen met Voordorp vooral erg saai.

Gek hoe die gevoelens die je in je jeugd over wijken ontwikkeld toch blijven hangen. :D
pi_191496401
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:05 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik bedoelde tegenovergesteld van dure hoogopgeleide witte bakfietsenwijk. Toen ik er in de tussen- en buitenschoolse opvang werkte was 85% procent buitenlands en was het ook zeker geen hoogopgeleide wijk. En goedkoop.
okee, klopt wel.
pi_191496761
Ik zat daar op school tot rond de millenniumwisseling en er hing wel een soort consensus dat meisjes uit Tuindorp leuke nette havo-meisjes waren waar je je thuis geen buil aan viel. Altijd als ik Dionne Stax zie moet ik daar aan denken.
-nee-
pi_191502277
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 17:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook sterk :P. Zal mss een tussencategorie aantrekken qua vermogendheid. Als je het geld hebt, tja, dan zijn er uiteraard mooiere plekken.

Maar Lunetten, hoograven, tuinwijk, tuindorp, etc. etc. zijn allemaal vrij lelijk imo.
Misschien iets voor de startende Rabomanager? Tuindorp-oost is natuurlijk juist wel een erg mooie wijk (best duur), net als grote delen van Tuinwijk. Ook Hoograven-Zuid heeft delen uit de jaren dertig.
pi_192953288
Vapiano failliet. Voor Corona kwam er al bijna niemand en met zo'n dure a-locatie kon dit niet lang meer duren. Wel mooie plek voor een bar met rooftop terras.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:39:28 #116
141482 Q.
JurassiQ
pi_192954725
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 03:23 schreef Nielsch het volgende:
Vapiano failliet. Voor Corona kwam er al bijna niemand en met zo'n dure a-locatie kon dit niet lang meer duren. Wel mooie plek voor een bar met rooftop terras.
Daar missen we niets aan.
For great justice!
pi_192954750
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:39 schreef Q. het volgende:

[..]

Daar missen we niets aan.
Heb er 2 keer geluncht in de afgelopen 2 jaar. Was op zich wel aardig. Zal ze niet missen want genoeg andere plekken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 5 mei 2020 @ 09:49:57 #118
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_192954838
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 03:23 schreef Nielsch het volgende:
Vapiano failliet. Voor Corona kwam er al bijna niemand en met zo'n dure a-locatie kon dit niet lang meer duren. Wel mooie plek voor een bar met rooftop terras.
Waarom dacht je dat er niemand kwam? Rond de spits zat het vrijwel altijd gigantisch vol
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_192954864
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 09:49 schreef Faux. het volgende:

[..]

Waarom dacht je dat er niemand kwam? Rond de spits zat het vrijwel altijd gigantisch vol
Voor mijn gevoel was ik er tijdens de spits best vaak langs gelopen en zag ik (voor zover dat te zien was vanaf straatniveau) bijna niemand bij de ramen zitten. Ik geloof je hoor, I stand corrected.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_192960582
De FOK!stok ligt nu in Haarzuilens! Who's in? :7
GC / FOK!STOK door Nederland #270 - Doezum (gedoes)
pi_192962778
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 18:18 schreef Piles het volgende:
De FOK!stok ligt nu in Haarzuilens! Who's in? :7
GC / FOK!STOK door Nederland #270 - Doezum (gedoes)
Neeee ik zit al zo lang te azen op dat ding en net nu ben ik een weekje niet thuis _O-

Zit momenteel in zeeland en vorige keer dat ik daar was lag ie in retranchement maar was ik ook net een dag te vroeg weg _O-
-nee-
pi_193127110
https://strawpoll.com/hfhpfbds stem even op patat Utrechtste vrinden, en stuur het door naar je patatvrienden!
  donderdag 14 mei 2020 @ 18:04:16 #123
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193127116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 18:03 schreef ikbenrond het volgende:
https://strawpoll.com/hfhpfbds stem even op patat Utrechtste vrinden, en stuur het door naar je patatvrienden!
Friet gestemd.
pi_193127753
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 18:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Friet gestemd.
Dat.
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:12:11 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193128297
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 18:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Friet gestemd.
Dit.
Huilen dan.
pi_193128363
patat anders neputrechter
  donderdag 14 mei 2020 @ 19:44:40 #127
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193129215
Go friet or go home.
Huilen dan.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:40:18 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_193130832
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 18:04 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Friet gestemd.
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2020 18:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat.
quote:
2s.gif Op donderdag 14 mei 2020 19:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dit.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:42:58 #129
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193130903
Hier, dit is een patat:

Huilen dan.
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:51:52 #130
8369 speknek
Another day another slay
pi_193131105
Als je een Belg bent ja.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 14 mei 2020 @ 21:02:51 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193131372
Hoe zou jij één stukje "patat" noemen?

Huilen dan.
  donderdag 14 mei 2020 @ 21:05:41 #132
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_193131445
Jongens
Utrecht O+
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  donderdag 14 mei 2020 @ 21:06:45 #133
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_193131475
Want groot of klein ach het maakt ons niet uit
Utrecht blijft de mooiste peer in t Neerlandse fruit
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  donderdag 14 mei 2020 @ 21:07:33 #134
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193131498
Rot op man, mensen zijn hier met serieuze dingen bezig. Ga ergens anders spelen.
Huilen dan.
  donderdag 14 mei 2020 @ 21:12:18 #135
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_193131634
quote:
8s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:07 schreef Isdatzo het volgende:
Rot op man, mensen zijn hier met serieuze dingen bezig. Ga ergens anders spelen.
Niks ervan. Dit is juist Utrecht.
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
pi_193133907
Mensen die friet stemmen noemen zichzelf Utrechtenaar.
pi_193133977
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 22:43 schreef zatoichi het volgende:
Mensen die friet stemmen noemen zichzelf Utrechtenaar.
:D w/
pi_193133980
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 22:43 schreef zatoichi het volgende:
Mensen die friet stemmen noemen zichzelf Utrechtenaar.
pi_193133993
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 20:40 schreef speknek het volgende:

[..]


[..]


[..]

[ afbeelding ]
Wat doet die Kerrie hier :{w
pi_193134283
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 22:49 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

En nemen ketchup in plaats van curry bij n patatje speciaal :r
  vrijdag 15 mei 2020 @ 00:11:00 #141
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193135333
Tja... dat mensen die het patat noemen weinig smaak bezitten mag niet als een verrassing komen.
Huilen dan.
pi_193144683
Herinnert u zicht deze nog:



Bijna onherkenbaar inmiddels, zeker als het straks af is:
  vrijdag 15 mei 2020 @ 17:24:42 #143
62913 Blik
The one and Only!
pi_193144774
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 23:05 schreef DW457 het volgende:

[..]

En nemen ketchup in plaats van curry bij n patatje speciaal :r
Friet/patat discussie boeit me helemaal niks. Maar ketchup bij een frietje speciaal is echt heiligschennis
pi_193178263
quote:
17s.gif Op donderdag 14 mei 2020 21:05 schreef Faux. het volgende:
Jongens
Utrecht O+
  zondag 17 mei 2020 @ 16:29:27 #145
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193178954
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 17:16 schreef Piles het volgende:
Herinnert u zicht deze nog:

[ afbeelding ]

Bijna onherkenbaar inmiddels, zeker als het straks af is:
[ afbeelding ]
Bizar hoe ze dat ooit zo hebben kunnen verpesten.
Huilen dan.
pi_193179535
Hier nog mensen die begin jaren negentig op de Floris Vos
(later Prisma College) hebben gezeten?
  donderdag 21 mei 2020 @ 11:15:44 #147
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_193239577
quote:
1s.gif Op zondag 17 mei 2020 17:26 schreef GM78 het volgende:
Hier nog mensen die begin jaren negentig op de Floris Vos
(later Prisma College) hebben gezeten?
Thorbecke, later Spectrum hier.
pi_193360761
We hebben weer een burgemeester die overstapt naar een grotere stad; het zal weer eens niet, maar ja wat kun je ook verwachten van VVD'ers....

https://nos.nl/artikel/23(...)eester-den-haag.html

Wie moet de nieuwe burgemeester van Utrecht worden?
pi_193360861
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:24 schreef zatoichi het volgende:
We hebben weer een burgemeester die overstapt naar een grotere stad; het zal weer eens niet, maar ja wat kun je ook verwachten van VVD'ers....

https://nos.nl/artikel/23(...)eester-den-haag.html

Wie moet de nieuwe burgemeester van Utrecht worden?
Ik denk dat Louis van Gaal de enige juiste keuze is maar ik verwacht dat er iemand komt waar ik eigenlijk niet eerder van gehoord heb en die ook een springplank nodig heeft voor het grote werk. :)
-nee-
pi_193361076
Vond van Zanen altijd wel een toffe peer ondanks VVD en ondanks zijn gehul met het koor.
  donderdag 28 mei 2020 @ 22:58:37 #152
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_193361274
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2020 22:24 schreef zatoichi het volgende:
We hebben weer een burgemeester die overstapt naar een grotere stad; het zal weer eens niet, maar ja wat kun je ook verwachten van VVD'ers....

https://nos.nl/artikel/23(...)eester-den-haag.html
En net als Brouwer en Opstelten was hij eerst burgemeester van een kleinere stad.
quote:
Wie moet de nieuwe burgemeester van Utrecht worden?
Doe maar iemand die een band met Utrecht heeft en problemen wil aanpakken.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 29 mei 2020 @ 00:34:55 #153
491163 Viesdik
pi_193362549
Pechtold nieuwe burgemeester van Utrecht?
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 00:43:01 #154
236264 crew  capricia
pi_193362606
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:34 schreef Viesdik het volgende:
Pechtold nieuwe burgemeester van Utrecht?
Pardon?
Definitely not CIA
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 29 mei 2020 @ 00:44:35 #155
491163 Viesdik
pi_193362613
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Pardon?
Ja, dat zou echt dodelijk zijn voor die stad :')
  Moderator vrijdag 29 mei 2020 @ 00:45:59 #156
236264 crew  capricia
pi_193362620
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:44 schreef Viesdik het volgende:

[..]

Ja, dat zou echt dodelijk zijn voor die stad :')
Ja.
Ik schrok er van. :D
Definitely not CIA
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 29 mei 2020 @ 00:51:18 #157
491163 Viesdik
pi_193362643
Ik kan maar 3 geschikte kandidaten bedenken voor Utrecht

1. Henk Westbroek
2. Melanie Schultz van Haegen
3. Ronald Plasterk

Uiterste geval job cohen of henk bleker
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 29 mei 2020 @ 00:58:33 #158
491163 Viesdik
pi_193362685
henkwestbroek twitterde op vrijdag 29-05-2020 om 00:30:42 Het gerucht gaat dat Alexander P. Jan van Z. een appartementje in Scheveningen heeft aangeboden mits J. voor A. Utrecht ritselt. We zullen zien, maar zoals ik J. ken brandt hij daar zijn vingers niet aan. reageer retweet
pi_193363507
Hanke Bruins-Slot wellicht. Prima politica, helder qua communicatie en heeft een band met de stad (was ooit student en landskampioen met Kampong). Maar misschien is Utrecht net te groot voor een eerste burgemeesterschap.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 29 mei 2020 @ 07:08:23 #160
8369 speknek
Another day another slay
pi_193363839
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:51 schreef Viesdik het volgende:
Ik kan maar 3 geschikte kandidaten bedenken voor Utrecht

1. Henk Westbroek
2. Melanie Schultz van Haegen
3. Ronald Plasterk

Uiterste geval job cohen of henk bleker
... Ik heb liever Pechtold.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193363854
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 00:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Pardon?
Mijn gedachte was toch ook, als ze maar niet Pechtold naar voren schuiven.

Of Lot van Hooijdonk :+
pi_193364467
Zo'n move laat toch wel weer duidelijk zien dat je niet de vier grote steden hebt, maar de drie grote steden en Utrecht.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:01:14 #163
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_193364704
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 08:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zo'n move laat toch wel weer duidelijk zien dat je niet de vier grote steden hebt, maar de drie grote steden en Utrecht.
Ja. Het is een springplank naar een van de grote drie.
  vrijdag 29 mei 2020 @ 09:36:42 #164
8369 speknek
Another day another slay
pi_193365031
Van Zanen had dan beter even kunnen Googelen voor hij ja zei.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193365065
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:36 schreef speknek het volgende:
Van Zanen had dan beter even kunnen Googelen voor hij ja zei.

[ afbeelding ]
Ja, die 1.3m is de provincie :D Gemeente Utrecht zit op zo'n 350k.

En de grootsheid van een stad is natuurlijk niet alleen het aantal inwoners. Ik kan me wel voorstellen dat Den Haag interessanter kan zijn voor een burgemeester (regeringszetel etc.).
pi_193365429
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 09:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, die 1.3m is de provincie :D Gemeente Utrecht zit op zo'n 350k.

En de grootsheid van een stad is natuurlijk niet alleen het aantal inwoners. Ik kan me wel voorstellen dat Den Haag interessanter kan zijn voor een burgemeester (regeringszetel etc.).
Pfff haha Den Haag heeft niet eens een universiteit!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193366412
Laten we hopen dat het géén uitgesproken politicus is. Want dat is niet de rol van de burgemeester natuurlijk :)
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 30 mei 2020 @ 11:35:39 #168
491163 Viesdik
pi_193381804
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2020 09:27 schreef Coppi het volgende:

[..]

Van Zanen heeft toch ook afgelopen termijn zijn vrouw ingeruild voor zijn vriendin?
Echt waar? :D
Dat wist ik niet
pi_193414478
Zou Boris Dittrich een goede burgemeester kunnen zijn?

Is geboren in Utrecht, heeft veel politieke en ook internationale ervaring.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 1 juni 2020 @ 09:58:40 #171
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_193415055
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  maandag 1 juni 2020 @ 10:26:55 #172
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_193415411
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:08 schreef zatoichi het volgende:
Zou Boris Dittrich een goede burgemeester kunnen zijn?

Is geboren in Utrecht, heeft veel politieke en ook internationale ervaring.
Lijkt me een uitstekende kandidaat.
pi_193428592
Misschien moet Halsema nog op zoek naar een nieuwe stad na vandaag :-D
  maandag 1 juni 2020 @ 23:48:28 #174
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193428873
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 23:29 schreef zatoichi het volgende:
Misschien moet Halsema nog op zoek naar een nieuwe stad na vandaag :-D
Dit kan op twee manieren wensdenken zijn.
Huilen dan.
  dinsdag 2 juni 2020 @ 22:35:29 #175
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_193444971
quote:
19s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:58 schreef Paul het volgende:
[ afbeelding ]
Examenopstelling :P
pi_193484727
quote:
0s.gif Op maandag 1 juni 2020 09:08 schreef zatoichi het volgende:
Zou Boris Dittrich een goede burgemeester kunnen zijn?

Is geboren in Utrecht, heeft veel politieke en ook internationale ervaring.
Lijkt mij ook prima ja.

Een vrouw valt ook wel wat voor te zeggen.
pi_193484782
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lijkt mij ook prima ja.

Een vrouw valt ook wel wat voor te zeggen.
Utrecht heeft toch juist een vrouwenoverschot? :o
pi_193488282
Ik denk Halsema als burgemeester. Moet weg uit Amsterdam en begint dan in Utrecht :+
pi_193489152
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 13:17 schreef larry_flynt het volgende:
Ik denk Halsema als burgemeester. Moet weg uit Amsterdam en begint dan in Utrecht :+
als dat eerste al gaat gebeuren gaat het tweede echt niet gebeuren.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 5 juni 2020 @ 15:23:59 #180
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_193489945
Tot straks bij de demo boyz!
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  vrijdag 5 juni 2020 @ 15:36:52 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_193490072
Boris Dittrich _O_ laatste keer dat ik echt op een politicus heb gestemd, en niet gewoon het eerste lekkere wijf op de lijst.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193499251
Wat is die herrie buiten? Klinkt mechanisch... Bouwwerkzaamheden snachts?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193681919
Waarnemend burgemeester aangesteld: Peter den Oudsten (PvdA)

https://www.nu.nl/binnenl(...)ster-in-utrecht.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Nielsch op 18-06-2020 11:03:22 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:00:23 #184
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_193682027
Nooit van gehoord, maar in elk geval een ervaren bestuurder.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:01:08 #185
141482 Q.
JurassiQ
pi_193682037
Het is voor eventjes wel een goede.
For great justice!
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 13:51:35 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193684173
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2020 11:23 schreef Piles het volgende:
Laten we hopen dat het géén uitgesproken politicus is. Want dat is niet de rol van de burgemeester natuurlijk :)
Een burgemeester dient zijn of haar politieke kleur geheel achter zich te laten, dus dat zou niet uit moeten maken :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 18 juni 2020 @ 14:01:32 #187
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_193684282
Zou niet uit moeten maken, maar ik voelde me wel genaaid toen we in een referendum konden kiezen tussen PvdA en PvdA.
  donderdag 18 juni 2020 @ 14:41:36 #188
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_193684771
Het stuk tussen de Koningslaan, Lunetten en de A27 is op een paar sportvelden na nog zo leeg, er loopt zelfs al een prachtige trambaan doorheen! Mag daar niet gebouwd worden of zo?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_193735796
2x geoefend en bij de 3de keer kwam ik tot 1004 punten

https://overdwars.com/utrecht/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193735885
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:41 schreef bork het volgende:
Het stuk tussen de Koningslaan, Lunetten en de A27 is op een paar sportvelden na nog zo leeg, er loopt zelfs al een prachtige trambaan doorheen! Mag daar niet gebouwd worden of zo?
Daar verbaas ik me ook altijd over als ik er doorheen fiets.
pi_193735965
quote:
6s.gif Op maandag 22 juni 2020 12:45 schreef Nielsch het volgende:
2x geoefend en bij de 3de keer kwam ik tot 1004 punten

https://overdwars.com/utrecht/
Leuk :)
Cafe de Rat gewoon in 1 x precies de juiste straathoek aangetikt :')
-nee-
pi_193736077
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 14:41 schreef bork het volgende:
Het stuk tussen de Koningslaan, Lunetten en de A27 is op een paar sportvelden na nog zo leeg, er loopt zelfs al een prachtige trambaan doorheen! Mag daar niet gebouwd worden of zo?
Daar zijn al plannen voor geloof ik. In de Omgevingsvisie van Lunetten (?) en als je goed zoekt op de site van gemeente Utrecht is daar wel iets over te vinden.
pi_193736183
https://www.ad.nl/utrecht(...)d-woningen~a04c0893/
maar dit is weer aan de zuidkant van station Lunetten. Terwijl je denk ik juist doelde op dat stuk aan de noordkant, tussen de rails. Daar heb ik volgens mij ook al eens plannen voor gezien, maar kan het zo gauw niet vinden.

https://www.utrecht.nl/fi(...)aarschalkerweerd.pdf
Hier wordt Tussen de rails wel genoemd, maar niet voor woningen.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2020 13:20:31 ]
  maandag 22 juni 2020 @ 13:19:00 #194
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193736187


Groetjes uit Amsterdam.
Huilen dan.
  maandag 22 juni 2020 @ 13:35:44 #195
8369 speknek
Another day another slay
pi_193736385
1189

toegegeven, was de zevende keer.

edit: nu ben ik er klaar mee



[ Bericht 59% gewijzigd door speknek op 22-06-2020 13:41:00 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 22 juni 2020 @ 13:41:50 #196
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_193736460
quote:
6s.gif Op maandag 22 juni 2020 12:45 schreef Nielsch het volgende:
2x geoefend en bij de 3de keer kwam ik tot 1004 punten

https://overdwars.com/utrecht/
1037 de 1e keer.
pi_193736536
Post hier als je drie keer op rij het Utrechts Archief bij het Griftpark hebt geplaatst _O_
-nee-
  maandag 22 juni 2020 @ 13:56:44 #198
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193736639
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:35 schreef speknek het volgende:
1189

toegegeven, was de zevende keer.

edit: nu ben ik er klaar mee

[ afbeelding ]


Kutspel.
Huilen dan.
  maandag 22 juni 2020 @ 14:09:04 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_193736837
quote:
8s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Kutspel.
Haha Utrechtenaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 22 juni 2020 @ 14:23:54 #200
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_193737048
Bij een iets minder verkapte verwensing had je een note gekregen.
Huilen dan.
pi_193738022
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:18 schreef Chia het volgende:
https://www.ad.nl/utrecht(...)d-woningen~a04c0893/
maar dit is weer aan de zuidkant van station Lunetten. Terwijl je denk ik juist doelde op dat stuk aan de noordkant, tussen de rails. Daar heb ik volgens mij ook al eens plannen voor gezien, maar kan het zo gauw niet vinden.

https://www.utrecht.nl/fi(...)aarschalkerweerd.pdf
Hier wordt Tussen de rails wel genoemd, maar niet voor woningen.
quote:
Het gebied Tussen de Rails krijgt een (tijdelijke) recreatieve bestemming als open veld waar (op delen) enkele evenementen per jaar georganiseerd kunnen worden.
Ben wel benieuwd.
  maandag 22 juni 2020 @ 17:38:29 #202
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_193739505
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:04 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Leuk :)
Cafe de Rat gewoon in 1 x precies de juiste straathoek aangetikt :')
Ik ook, als laatste, zo precies dat je het bolletje eronder niet zag, scary
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_193741041
quote:
6s.gif Op maandag 22 juni 2020 12:45 schreef Nielsch het volgende:
2x geoefend en bij de 3de keer kwam ik tot 1004 punten

https://overdwars.com/utrecht/
1043 de eerste keer :P
pi_193741589
Het gaat mij te snel en het is te klein -O-
pi_193855866
Brief van de scheidend burgemeester

quote:
Beste Utrechters,

Afgelopen vrijdag fietste ik een afscheidsronde door een zonovergoten (en snikheet) Utrecht. Moest opeens aan een bierviltje denken. Misschien kwam het door het vooruitzicht van een pitstop onderweg - voor iets verfrissends. Maar zeer waarschijnlijk kwam het door het idee dat ooit op een bierviltje begon en uitgroeide tot een van mijn mooiste (en dierbaarste) herinneringen als burgemeester van Utrecht. Toeval of niet: op 4 juli 2015, toen Utrecht knalgeel kleurde voor de start van de Tour de France, was het roodgloeiend heet - net als tijdens mijn rondje om de (Dom)kerk.

Mijn fietstocht door Utrecht was zo afwisselend als de Ronde van Frankrijk, met doorkomsten in de Pelikaanstraat, de Maliebaan, Tractieweg, Hoograven, Haarzuilens, Vleuten-De Meern, Leidsche Rijn Centrum, de Munt en de Mariaplaats. Met etappeplaatsen als Sterrenwijk en het 24 Oktoberplein. Een colletje (Dafne Schippersbrug) en revitaliseringstops bij Panino Fresco in Overvecht en het vernieuwde Museum van Zuilen in Werkspoor. En uiteindelijk de aankomst bij het Stadhuis. Er stond zelfs publiek langs het parcours. In één woord onvergetelijk.

Fietste niet alleen langs allerlei hoeken en gaten van de Domstad, maar ook langs herinneringen. Mooie momenten kwamen weer bovendrijven, zoals het Tourpeloton dat onder de Domtoren door zoefde, de huldiging van de Oranjevrouwen in Park Lepelenburg, de Canal Pride, beschuit met muisjes eten bij Sebastiaan, de 350.000e Utrechter, de opening van de grootste fietsenstalling ter wereld … het is bijna teveel om op te noemen."

We hebben samen ook getreurd. Om het verlies van Dick Bruna. Oud-burgemeester Annie Brouwer. Anne Faber. Humphrey Mijnals. Alle stadsgenoten die we verloren door het coronavirus. We werden stil van de aanblik van een lege stad tijdens de lockdown. We waren geschokt door de afschuwelijk tramaanslag. Op het 24 Oktoberplein (waar ik vrijdag even stilstond en ben gaan zitten …) kwamen we samen en huilden, rouwden, troostten elkaar."

"En we probeerden - zo goed en zo kwaad als dat ging - samen weer op te krabbelen. Geweld mag nooit het laatste woord hebben, dus tijdens een indrukwekkende tocht liepen wij zwijgend zij aan zij - Utrechts antwoord tegen terreur. De beelden van de moslimvaders en FC Utrechtsupporters gingen de wereld over. Als ik daaraan terugdenk, krijg ik weer kippenvel.

Indrukwekkend was het massaal in acht nemen van de RIVM-richtlijnen. Even wat minder vrijheden, maar we weten waarvoor en voor wie we het doen. En ook alle spontane acties die tijdens de lockdown ontstonden om onze medemens te beschermen, eenzame mensen uit hun isolement te halen - gewoon iets goeds te doen voor de mede-Utrechters. Mededogen, meeleven, samen delen: dát is Utrecht …

Uw betrokkenheid bij onze stadsgenoten die een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken, uw veerkracht op de verdrietige en angstige momenten, uw energie om Utrecht tot een plek te maken waar iedereen zich vrij, geborgen, veilig, welkom, gezien en gewaardeerd wordt, maken burgemeester zijn tot de allermooiste baan die er is.

Zie mijzelf niet, om het fietsthema (dat deze stad past als de regenboogtrui) door te trekken, als een ploegleider van een wielerpeloton. Een burgemeester is het ene moment kopman, dan weer diegene die de gaatjes dichtrijdt of zorgt dat de achterblijvers kunnen bijbenen, kortom degene die er mede ervoor zorgt dat het 350.000 koppige rood-witte peloton bij elkaar blijft. Moest tussentijds door ziekte twee maanden van mijn fiets stappen, maar kwam er - gesterkt door uw warme betrokkenheid - weer bovenop.

Heb het altijd een voorrecht, genoegen en een eer gevonden burgemeester te zijn van deze fantastische stad, van Amaliapark tot Zambesidreef. Uw burgervader, die hoopt dat hij iets aan deze mooie stad heeft kunnen toevoegen. De stad van mijn dromen … Als ik zou moeten opschrijven wat ik voor Utrecht voel, dan zijn duizend bierviltjes niet genoeg

De Tour d'Utrecht zit voor dit jochie erop. U fietst door, straks met mijn opvolg(st)er aan uw zijde, een zonnige en gezonde toekomst tegemoet. Wens het u met hart en ziel toe.
En ondertussen: kijk naar elkaar om. Zorg goed voor elkaar … en voor Utrecht.

Met hartelijke groet,

Jan van Zanen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:07:25 #206
141482 Q.
JurassiQ
pi_193857159
Dag Jan. We gaan je missen.
For great justice!
pi_193919917
Benieuwd of we hier nog iets van gaan merken vandaag.
  zaterdag 4 juli 2020 @ 10:22:23 #208
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_193920024
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:12 schreef DW457 het volgende:
Benieuwd of we hier nog iets van gaan merken vandaag.
Er is zelfs al een topic over.
pi_193920617
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 10:22 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Er is zelfs al een topic over.
Oh kijk nou.
pi_193999241
Tickets te koop om met de lift de Domtoren op te zoeven *G*
Toch binnenkort eens doen O+
  zaterdag 11 juli 2020 @ 17:20:28 #211
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_194038966
Vanmiddag was er een overval in winkelcentrum Overvecht

Burgernetbericht:

Zamenhofdr ivm overval op zk, man li get, grijze jas, cap op, dnkr broek. Weg op zwrt Opoefiets met rammel idrv de Lidle. Niet zelf benaderen

Lekker duidelijk zo :')
pi_194039001
:D
  Moderator zaterdag 11 juli 2020 @ 18:04:07 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_194039561
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 17:20 schreef Domnivoor het volgende:
Vanmiddag was er een overval in winkelcentrum Overvecht

Burgernetbericht:

Zamenhofdr ivm overval op zk, man li get, grijze jas, cap op, dnkr broek. Weg op zwrt Opoefiets met rammel idrv de Lidle. Niet zelf benaderen

Lekker duidelijk zo :')
Zo onduidelijk is het toch niet? Licht getinte man met een grijze jas, cap en donkere broek heeft een zaak overvallen op de Zamenhofdreef. Hij reed weg op een rammelende zwarte opoefiets in de richting van de Lidl.

Lijkt mij vrij duidelijk :D

Ik was daar gisteren nog, komt wel dichtbij zo :'( :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:09:06 #214
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_194040553
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juli 2020 18:04 schreef MaJo het volgende:

[..]

Zo onduidelijk is het toch niet? Licht getinte man met een grijze jas, cap en donkere broek heeft een zaak overvallen op de Zamenhofdreef. Hij reed weg op een rammelende zwarte opoefiets in de richting van de Lidl.

Lijkt mij vrij duidelijk :D
Zo wel ja :D

Nu nog een foto, anders kun je er nog niks mee.
quote:
Ik was daar gisteren nog, komt wel dichtbij zo :'( :')
;)
pi_194040741
Ik was daar vanmiddag nog... oh wacht... Ik bedoel ik was ergens anders... ehm, bij de fietsenmaker om mijn rammelende fiets te laten repareren.
  zaterdag 11 juli 2020 @ 19:24:56 #216
62913 Blik
The one and Only!
pi_194040772
Ik zag vandaag nog een licht getinte man

Komt wel erg dichtbij zo!
pi_194041097
Ik ben een man.

Komt wel erg dichtbij zo!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 11 juli 2020 @ 20:14:05 #218
8369 speknek
Another day another slay
pi_194041391
Een lichtgetinte man met petje op bij winkelcentrum Overvecht.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 5 augustus 2020 @ 18:58:17 #219
411456 Halveprijs
Twee keer de helft
pi_194416387
Ik fietste vandaag langs de singels; en het gaat nu best hard:

DUIC Nog een paar weken te gaan maar het water keert nu al terug in de Utrechtse singel

Aftellen naar 12 september
pi_194423656
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:58 schreef Halveprijs het volgende:
Ik fietste vandaag langs de singels; en het gaat nu best hard:

DUIC Nog een paar weken te gaan maar het water keert nu al terug in de Utrechtse singel

Aftellen naar 12 september
netjes
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 6 augustus 2020 @ 09:23:40 #221
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_194424154
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2020 18:58 schreef Halveprijs het volgende:
Ik fietste vandaag langs de singels; en het gaat nu best hard:

DUIC Nog een paar weken te gaan maar het water keert nu al terug in de Utrechtse singel

Aftellen naar 12 september
Die reacties onder dat artikel :')

Het gaat mooi worden ^O^
pi_194424337
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2020 09:23 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Die reacties onder dat artikel :')

Het gaat mooi worden ^O^
Zeiken over alles. O+
For great justice!
pi_194426084
In mijn fb-Utreggroepis iemand er onderdoor gevaren met een kano tot ie niet verder kon _O-
pi_194565299
T is gezellig in Kanaleneiland...

#Kansloos... :N
pi_194565456
Als ze het maar lekker in Kanaleneiland houden
pi_194565525
En natuurlijk is er beeld...(van een eveneens kansloos medium, dat dan weer wel)

hier
pi_194565605
Oh en hier zien we dat de politie best effectief is.
pi_194571688
Vuurwerk bij mij in de wijk...u-oh...en het is zo'n nette buurt :{
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:28:43 #229
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_194577619
Overvecht wil niet onderdoen voor Kanaleneiland.

“In de berichten wordt geschreven dat men de rellen van vrijdagavond in Kanaleneiland wil overtreffen.”

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2085157/
pi_194577907
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 21:28 schreef Domnivoor het volgende:
Overvecht wil niet onderdoen voor Kanaleneiland.

“In de berichten wordt geschreven dat men de rellen van vrijdagavond in Kanaleneiland wil overtreffen.”

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/2085157/
Zo ken ik de nektasjes weer _O_
-nee-
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 05:21:33 #231
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_194611991
Binnenkort ook bij u in de buurt ^O^
Noodbevelen in Zuilen, Ondiep en Hoograven:
https://nos.nl/artikel/23(...)-vanwege-onrust.html
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 05:34:04 #232
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_194612022
Den Oudsten moet maar eens een stevig kopje thee drinken met deze jongeren.
  dinsdag 18 augustus 2020 @ 09:43:15 #233
141482 Q.
JurassiQ
pi_194613357
quote:
8s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 05:34 schreef Domnivoor het volgende:
Den Oudsten moet maar eens een stevig kopje thee drinken met deze jongeren.
Zonder suiker. Dat zal ze leren.
For great justice!
pi_194613662
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 00:33 schreef Fugue het volgende:
Als ze het maar lekker in Kanaleneiland houden
Van de arrestaties in Kanaleneiland kwam een kwart uit de wijk zelf.
pi_194613849
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2020 10:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Van de arrestaties in Kanaleneiland kwam een kwart uit de wijk zelf.
Tja, op je (motor)scooter ben je zo vanuit een andere plek in Kanaleneiland natuurlijk :Y)
pi_194634787
https://nos.nl/artikel/23(...)llende-jongeren.html

quote:
'Onvrede bij Utrechtse agenten over aanpak rellende jongeren'

Binnen de Utrechtse politie neemt de onvrede toe over de aanpak van rellende jongeren in de stad, meldt NRC. Agenten vinden dat meer de nadruk moet liggen op het arresteren van jongeren die de rellen organiseren. Een agent spreekt van "dweilen met de kraan open".

In Utrecht zijn sinds vrijdag onlusten, waar grote groepen jongeren bij betrokken zijn. Gisteravond was het onrustig in de wijken Kanaleneiland, Zuilen en Ondiep.

Zaterdag werden in Overvecht 25 mensen aangehouden voor het belagen van agenten en vrijdag waren zo'n 250 jongeren in Kanaleneiland betrokken bij ongeregeldheden. Door de gemeente werd meerdere keren een noodbevel afgekondigd.

's Nachts achter ze aan rennen
Volgens NRC zeggen veel agenten niet te begrijpen dat aangehouden jongeren meestal binnen een dag weer op straat staan. Een agent zegt dat het vooral gaat om jeugd van Marokkaanse afkomst, die vaker met de politie in aanraking is geweest.

"We kennen die gasten uit onze wijk en we zouden ze 's ochtends gewoon van hun bed kunnen lichten", zegt een politieman uit de wijk Kanaleneiland. "In plaats daarvan moeten we 's nachts achter ze aan rennen."

Langere diensten
De Nederlandse Politiebond (NPB) zegt tegen de krant dat sprake is van een "breedgedeelde onrust en wens tot een andere aanpak". De voorzitter van de NPB, Jan Struijs, zegt dat "het de hoogste tijd wordt meer daders op te pakken in plaats van eindeloos te discussiëren over de oorzaken van de rellen".

Alle agenten in Utrecht is gisterochtend per app gemeld dat ze in de avond langere diensten moeten draaien. De late dienst eindigt voorlopig om 02.00 uur in de nacht, in plaats van om 23.00 uur. Een politiewoordvoerder zegt tegen NRC dat gekeken is hoe de werkdruk beter kan worden verdeeld. "Wij willen voorkomen dat medewerkers uitvallen."

Waarnemend burgemeester Den Oudsten zei maandag dat jongeren die verantwoordelijk zijn voor de onrust hard moeten worden aangepakt. Ook prees hij de aanpak van de politie. "Het is heel ingewikkeld om zoiets goed te doen", zei hij tegen RTV Utrecht. "Als mensen uit zijn op rellen en confrontaties is de kans groot dat het escaleert als de politie te snel ingrijpt."

Arrestaties voor opruiing
Gisteren zijn twee mannen van 26 en 22 jaar uit Hilversum aangehouden voor opruiing. Volgens het Openbaar Ministerie riepen ze via sociale media op tot de rellen van vrijdag in Kanaleneiland. Een van de twee wordt ook verdacht van het vernielen van een beveiligingscamera in die wijk.

In Amersfoort werd gisteren een 17-jarige jongen opgepakt voor het mishandelen van een cameraman tijdens de rellen van maandag.


[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2020 16:39:41 ]
pi_194635190
Ik begrijp wel dat je je als politieagent behoorlijk nutteloos voelt als je dagelijks achter dezelfde jongens aan moet.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
  dinsdag 20 oktober 2020 @ 03:22:39 #238
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
  donderdag 5 november 2020 @ 09:20:39 #239
62913 Blik
The one and Only!
pi_196066840
Beetje stil hier

Vraag voor de locals. Welke wat chiquere restaurants hebben allemaal een afhaalmenu die je kan bestellen voor thuis en dan thuis kan klaarmaken? Tijdens de eerste lockdown regelmatig iets besteld bij Streetfoodclub en Ruby Rose, maar ben ook op zoek naar wat andere opties dan dat voor deze donkere maanden. Zie bij de restaurants bij mij in de omgeving dat ze dit nu ook aanbieden tijdens de huidige horeca-sluiting (Belle in Oud-Zuilen en Colour Kitchen in zuilen), dus ik verwacht dat er wel meer restaurants tussen zullen zitten die dit aanbieden.

Iemand suggesties?
pi_196066934
Balijepark, maar die leveren alleen in LR, De Meern en Vleuten. Maar afhaal kan natuurlijk wel :)
Paar maanden geleden gedaan, beviel ons goed :Y
  Moderator donderdag 5 november 2020 @ 10:52:55 #241
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_196068422
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:20 schreef Blik het volgende:
Beetje stil hier

Vraag voor de locals. Welke wat chiquere restaurants hebben allemaal een afhaalmenu die je kan bestellen voor thuis en dan thuis kan klaarmaken? Tijdens de eerste lockdown regelmatig iets besteld bij Streetfoodclub en Ruby Rose, maar ben ook op zoek naar wat andere opties dan dat voor deze donkere maanden. Zie bij de restaurants bij mij in de omgeving dat ze dit nu ook aanbieden tijdens de huidige horeca-sluiting (Belle in Oud-Zuilen en Colour Kitchen in zuilen), dus ik verwacht dat er wel meer restaurants tussen zullen zitten die dit aanbieden.

Iemand suggesties?
ik gok watertoren ook weer. Deden ze bij de eerste ook.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_196071378
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:20 schreef Blik het volgende:
Beetje stil hier

Vraag voor de locals. Welke wat chiquere restaurants hebben allemaal een afhaalmenu die je kan bestellen voor thuis en dan thuis kan klaarmaken? Tijdens de eerste lockdown regelmatig iets besteld bij Streetfoodclub en Ruby Rose, maar ben ook op zoek naar wat andere opties dan dat voor deze donkere maanden. Zie bij de restaurants bij mij in de omgeving dat ze dit nu ook aanbieden tijdens de huidige horeca-sluiting (Belle in Oud-Zuilen en Colour Kitchen in zuilen), dus ik verwacht dat er wel meer restaurants tussen zullen zitten die dit aanbieden.

Iemand suggesties?
Als je bereid bent iets verder ervoor te rijden, en dat is bij jou vandaan ook zo gebeurd, dan zou ik een keer gaan afhalen bij Celine in Nieuwegein. Ik ben graag een ambassadeur voor ze want ze koken echt fantastisch :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_196071958
Saar! Heb daar lekker eten gekregen en ze bezorgen voor 5 euro.
  donderdag 5 november 2020 @ 14:15:47 #244
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_196072298
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 09:20 schreef Blik het volgende:
Beetje stil hier

Vraag voor de locals. Welke wat chiquere restaurants hebben allemaal een afhaalmenu die je kan bestellen voor thuis en dan thuis kan klaarmaken? Tijdens de eerste lockdown regelmatig iets besteld bij Streetfoodclub en Ruby Rose, maar ben ook op zoek naar wat andere opties dan dat voor deze donkere maanden. Zie bij de restaurants bij mij in de omgeving dat ze dit nu ook aanbieden tijdens de huidige horeca-sluiting (Belle in Oud-Zuilen en Colour Kitchen in zuilen), dus ik verwacht dat er wel meer restaurants tussen zullen zitten die dit aanbieden.

Iemand suggesties?
Thuisuiteten.nl? Heb fico en wt urban kitchen geprobeerd via die site en prima bevallen!
  donderdag 5 november 2020 @ 14:27:23 #245
8369 speknek
Another day another slay
pi_196072593
Ik heb vorige week wat bij restaurant West besteld dat je thuis moet afbakken en opmaken. Vond het zeer geslaagd. 12 kleine gerechtjes voor 20 euro, gratis bezorgd.

https://www.restaurantwest.nl/afhalen-voor-de-buurt/
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 5 november 2020 @ 14:27:47 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_196072606
Overigens is de Jasmijn & Ik box deze weken ook top, maar dat is kant en klaar.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 5 november 2020 @ 14:41:51 #247
62913 Blik
The one and Only!
pi_196072926
Kijk, mooie suggesties uit de omgeving, moet toch de horeca een beetje sponsoren in deze tijd. De supermarkten verdienen al genoeg aan me :D
pi_196073439
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:27 schreef speknek het volgende:
Ik heb vorige week wat bij restaurant West besteld dat je thuis moet afbakken en opmaken. Vond het zeer geslaagd. 12 kleine gerechtjes voor 20 euro, gratis bezorgd.

https://www.restaurantwest.nl/afhalen-voor-de-buurt/
Awwww daar zat ooit het Café van Nol. (waar ik een blauwe maandag wat mee had). En in die straat heb ik mijn hele jeugd doorgebracht. O+
pi_196075734
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:41 schreef Blik het volgende:
Kijk, mooie suggesties uit de omgeving, moet toch de horeca een beetje sponsoren in deze tijd. De supermarkten verdienen al genoeg aan me :D
Goed punt.

En goeie tips ^O^ Iemand ook nog een vega-tip?
  donderdag 5 november 2020 @ 20:34:43 #250
62913 Blik
The one and Only!
pi_196081268
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Goed punt.

En goeie tips ^O^ Iemand ook nog een vega-tip?
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Goed punt.

En goeie tips ^O^ Iemand ook nog een vega-tip?
Hemel en Aarde ziet er goed uit, die hebben een vegetarisch menu. Bestellen via www.thuisuiteten.nl
  donderdag 5 november 2020 @ 20:45:52 #251
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_196081567
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Goed punt.

En goeie tips ^O^ Iemand ook nog een vega-tip?
GYS is wel oké.

https://gysutrecht.nl/
  donderdag 5 november 2020 @ 20:47:22 #252
8369 speknek
Another day another slay
pi_196081613
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Goed punt.

En goeie tips ^O^ Iemand ook nog een vega-tip?
Jasmijn & Ik heeft dus ook een vega variant. Ik geloof alleen niet dat ze heel ver bezorgen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196090070
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 20:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Jasmijn & Ik heeft dus ook een vega variant. Ik geloof alleen niet dat ze heel ver bezorgen.
Dat zag ik idd :D Maar dat is prima af te halen voor mij :)
pi_196090205
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 17:04 schreef Piles het volgende:

[..]

Goed punt.

En goeie tips ^O^ Iemand ook nog een vega-tip?
Saar heeft ook een vega menu (niet vegan). Verder voor vega draag ik Broei een warm hart toe, maar dat is wel een segment eenvoudiger dan de andere opties :)
  Moderator vrijdag 6 november 2020 @ 09:33:40 #255
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_196091800
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:27 schreef speknek het volgende:
Overigens is de Jasmijn & Ik box deze weken ook top, maar dat is kant en klaar.
eens, vorige week nog gehaald :9
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_196091833
Brouwerij Maximus in Leidsche Rijn heeft nu ook in het weekend afhaalkeuken, met wekelijks ander menu en altijd een vega-optie. Deze en vorige week zijn het borrelboxen, maar daarvoor waren het tweegangenmenu's en die komen vast ook weer terug. De borrelbox is in elk geval een aanrader ^O^
pi_196091902
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:35 schreef lunapuella het volgende:
Brouwerij Maximus in Leidsche Rijn heeft nu ook in het weekend afhaalkeuken, met wekelijks ander menu en altijd een vega-optie. Deze en vorige week zijn het borrelboxen, maar daarvoor waren het tweegangenmenu's en die komen vast ook weer terug. De borrelbox is in elk geval een aanrader ^O^
Paar pandora'tjes erbij en gaan :@
-nee-
  vrijdag 6 november 2020 @ 09:47:39 #258
62913 Blik
The one and Only!
pi_196092029
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:35 schreef lunapuella het volgende:
Brouwerij Maximus in Leidsche Rijn heeft nu ook in het weekend afhaalkeuken, met wekelijks ander menu en altijd een vega-optie. Deze en vorige week zijn het borrelboxen, maar daarvoor waren het tweegangenmenu's en die komen vast ook weer terug. De borrelbox is in elk geval een aanrader ^O^
Brouwerij Deleckere heeft ook zoiets. 3 gangen menu's, aparte gerechten en biertjes bestellen online en via een drivethru afhalen

https://www.werkspoorcafe.nl/bestellen/
pi_196092043
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:39 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Paar pandora'tjes erbij en gaan :@
Box is inclusief 2 flesbiertjes ;)
pi_196122439
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:27 schreef speknek het volgende:
Ik heb vorige week wat bij restaurant West besteld dat je thuis moet afbakken en opmaken. Vond het zeer geslaagd. 12 kleine gerechtjes voor 20 euro, gratis bezorgd.

https://www.restaurantwest.nl/afhalen-voor-de-buurt/
Net gehaaid, lekker maar was wel heel karig weinig. Straks nog maar wat extra afhalen :’)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 7 november 2020 @ 20:35:57 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_196123047
Oh balen! Voor ons was het precies genoeg, maar we zijn geen hele grote eters. Wees gewaarschuwd dus als je dat wel bent.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196123136
Wel even hier komen showen, jullie etentjes thuis hoor ;)

CUL / Thuis-uit-eten. Welk restaurant heeft er voor jou gekookt?
pi_196177507
Sharon Dijksma
Ik weet niet wat te zeggen :+
pi_196177699
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2020 09:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Lijkt mij ook prima ja.

Een vrouw valt ook wel wat voor te zeggen.
Niet onverwachts :).

Dijksma is wel een capabele bestuurder volgens mij.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 21:40:56 #265
236264 crew  capricia
pi_196177816
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2020 09:35 schreef lunapuella het volgende:
Brouwerij Maximus in Leidsche Rijn heeft nu ook in het weekend afhaalkeuken, met wekelijks ander menu en altijd een vega-optie. Deze en vorige week zijn het borrelboxen, maar daarvoor waren het tweegangenmenu's en die komen vast ook weer terug. De borrelbox is in elk geval een aanrader ^O^
Heb je een linkje?
Definitely not CIA
pi_196177822
Ze wilde dit eerder al, maar toen kozen ze Van Zanen. Ik ben er niet blij mee. Ze is een eeuwige beroepspoliticus die totaal geen affiniteit met de normale burger heeft.

Edit: ik was in de war met Agnes Jongerius.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nielsch op 10-11-2020 21:46:09 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 21:41:28 #267
236264 crew  capricia
pi_196177829
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sharon Dijksma
Ik weet niet wat te zeggen :+
Prima bestuurster. Wmb warm welkom. :)
Definitely not CIA
  dinsdag 10 november 2020 @ 21:49:54 #268
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_196178006
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:26 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sharon Dijksma
Ik weet niet wat te zeggen :+
Ik ben er niet blij mee, gezien haar verleden als staatssecretaris van Economische Zaken. Maar we zullen het zien.
pi_196178195
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:40 schreef capricia het volgende:

[..]

Heb je een linkje?
https://www.maximusbrouwerij.nl/product-categorie/maximus-keuken/

Dit weekend ook weer borrelboxen zie ik.
  Moderator dinsdag 10 november 2020 @ 22:09:16 #270
236264 crew  capricia
pi_196178463
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 november 2020 21:58 schreef lunapuella het volgende:

[..]

https://www.maximusbrouwerij.nl/product-categorie/maximus-keuken/

Dit weekend ook weer borrelboxen zie ik.
Dank je super!
Definitely not CIA
pi_196181618
Ik ga gesjeesde student Sharon een kans geven.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 11 november 2020 @ 07:49:53 #272
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_196181680
Dat kraaiennest verdient ook een kans.

pi_196181720
Ik wordt er niet erg enthousiast van, maar we gaan het zien. Zolang ze maar de burgermoeder wordt en niet de politica.
pi_196225642
quote:
14s.gif Op woensdag 11 november 2020 07:49 schreef Domnivoor het volgende:
Dat kraaiennest verdient ook een kans.

[ afbeelding ]
Ik vind haar uiterlijke uitstraling niks, heb je niet het idee van dat die de belangen voor je behartigt, eerder zichzelf met etentjes op kosten van de Belastingbetaler.

Maar goed, haar idee van gratis ov was leuk, mag ze van mij in Utrecht introduceren :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  vrijdag 13 november 2020 @ 20:20:00 #276
8369 speknek
Another day another slay
pi_196227680
Ik heb niets tegen Sharon Dijksma (ook niets voor, maar goed). Ik ben het ook niet eens met de kritiek dat ze geen seconde in het bedrijfsleven heeft gewerkt. De politiek werkt heel anders dan het bedrijfsleven. Ik snap alleen niet waarom het weer iemand van de PvdA moet zijn. Die lui hebben net drie zetels, tegenover 12 voor GroenLinks en 10 voor D66. Prima dat je geen parvenus zonder bestuurservaring wil, maar dat geldt toch niet voor D66 en (in iets mindere mate) GroenLinks.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196238086
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2020 20:20 schreef speknek het volgende:
Ik heb niets tegen Sharon Dijksma (ook niets voor, maar goed). Ik ben het ook niet eens met de kritiek dat ze geen seconde in het bedrijfsleven heeft gewerkt. De politiek werkt heel anders dan het bedrijfsleven. Ik snap alleen niet waarom het weer iemand van de PvdA moet zijn. Die lui hebben net drie zetels, tegenover 12 voor GroenLinks en 10 voor D66. Prima dat je geen parvenus zonder bestuurservaring wil, maar dat geldt toch niet voor D66 en (in iets mindere mate) GroenLinks.
Ja D66 en GroenLinks scoren al een tijdje een stuk beter. Anderzijds, ideologisch liggen die drie partijen vrij dicht bij elkaar. Over tien jaar kan dat heel anders zijn.

En van Zanen was een VVD'er he :)
  zaterdag 14 november 2020 @ 13:56:25 #278
8369 speknek
Another day another slay
pi_196238163
Ja in mijn herinnering zat die er korter, maar dat was niet zo. VVD heeft op zich nog 6 zetels, nog steeds een stuk minder dan de anderen, maar ook weer niet 3 van de PvdA.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_196238638
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2020 13:56 schreef speknek het volgende:
Ja in mijn herinnering zat die er korter, maar dat was niet zo. VVD heeft op zich nog 6 zetels, nog steeds een stuk minder dan de anderen, maar ook weer niet 3 van de PvdA.
is al heel wat dat het geen VVDer is, toch?
  donderdag 17 december 2020 @ 04:15:44 #280
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_196778339
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_196778423
quote:
oef... dat is wat onhandig gezegd. maar goed, ik wens haar al het beste.
pi_196778524
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 06:47 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Haha Sharon zelf ook
Past goed dus. :7
For great justice!
pi_196778525
quote:
Utrecht is ook maar een dorp.
For great justice!
pi_196779766
quote:
Eens, je hebt Amsterdam, dan een tijdje niets, dan Rotterdam en Den Haag, dan weer een tijdje niets, en dan Utrecht (en dan weer een tijdje niets). Dat geeft Utrecht juist een mooie positie.
pi_196779884
Dit is trouwens het hele citaat:
quote:
Maar ik ben in zo’n situatie geen bestuurder die angstvallig aan de rand van het zwembad blijft staan bibberen en afwacht tot ik een onverhoedse duw in de rug krijg.

Liever spring ik zelf met een ferme sprong vooruit. En ja, onderweg slik ik misschien wat water in. Maar ik bereik wel mijn doel. Wetend waar ik heen zwem. Omdat ik weet waar ik vandaan kom.

Bibberend langs de rand van het zwembad blijven staan, vind ik geen houding die bij Utrecht past. Laten we ons voornemen de Utrechtse trots op ons stadsie meer te laten zien! Laten we zelfbewust onze rol pakken. Laten zien dat we het lef hebben om als eerste in dat zwembad te springen. We zijn misschien de kleinste onder de groten (en daar trekken we ons niks van aan), maar zeker zoveel zijn we de grootste van alle kleinen! Een unieke positie.
pi_196779963
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dit is trouwens het hele citaat:
[..]

Makkelijk wel om daar dan ene zinsdeel uit te pikken. Zo ziet het er heel anders uit.
  donderdag 17 december 2020 @ 11:58:42 #288
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_196781405
quote:
14s.gif Op donderdag 17 december 2020 07:45 schreef Q. het volgende:

[..]

Utrecht is ook maar een dorp.
Zo ervaar ik het eigenlijk ook. De historische binnenstad is klein en compact, zonder brede boulevards, grote parken, of wolkenkrabbers. Je loopt er in een uur of twee omheen.
  donderdag 17 december 2020 @ 12:01:01 #289
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_196781446
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 10:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Makkelijk wel om daar dan ene zinsdeel uit te pikken. Zo ziet het er heel anders uit.
Het blijft een merkwaardige uitspraak.
pi_196782622
Beter dan valse grootspraak waar Amsterdammers altijd zo'n last van hebben.
pi_196805151
Net even met de motor lekker kriskras door de stad gereden. Inclusief de Oude- en de Nieuwegracht. Wat is en blijft dit toch een mooie stad met fijne mensen O+
pi_196818474
Ik kom a.s. donderdag met 'mijn' beeld in deze rubriek *G*
https://www.nieuws030.nl/(...)htse-beeldengalerij/
  zaterdag 19 december 2020 @ 12:05:32 #293
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_196818565
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:57 schreef Blues het volgende:
Ik kom a.s. donderdag met 'mijn' beeld in deze rubriek *G*
https://www.nieuws030.nl/(...)htse-beeldengalerij/
Welk beeld is ‘jouw’ beeld?
pi_196818609
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 december 2020 11:57 schreef Blues het volgende:
Ik kom a.s. donderdag met 'mijn' beeld in deze rubriek *G*
https://www.nieuws030.nl/(...)htse-beeldengalerij/
Leuk, ik ben benieuwd
pi_196818774
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 december 2020 12:05 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Welk beeld is ‘jouw’ beeld?
Donderdag!! :7
  zaterdag 19 december 2020 @ 12:21:52 #296
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
  zaterdag 19 december 2020 @ 12:58:10 #297
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_196819230
Er staat al een spoiler in je linkje :+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_196819621
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 12:58 schreef Muck het volgende:
Er staat al een spoiler in je linkje :+
Nee hoor, tenzij je weet hoe ik heet :D
pi_196819721
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:18 schreef Blues het volgende:

[..]

Nee hoor, tenzij je weet hoe ik heet :D
Ik gok dat je geen Els heet en dan blijft er één vrouw over.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2020 13:26:00 ]
pi_196821181
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 december 2020 13:25 schreef Chia het volgende:

Ik gok dat je geen Els heet en dan blijft er één vrouw over.
;) :7
pi_196821222
https://www.ad.nl/utrecht(...)e-kledder~a3583b2b0/

Oh oh, dat is niet handig op zijn zachtst gezegd :B
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')