Dan hadden de teams moeten protesteren, maar hebben ze niet gedaan. RBR heeft juist gezorgd voor de TD's in plaats van een protest.quote:Op woensdag 20 november 2019 18:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu? Dat heeft toch geen zin joh. Hadden ze voor die TD moeten doen. Nu vind je niks en gaan ze bij Ferrari roepen dat er niks mis is. Hoe doorzichtig
Misschien ben ik iets te verdorven door het volgen van de impeachment van Trump. Maar ik zie al een vergelijkbaar patroon ontstaan.quote:Op woensdag 20 november 2019 20:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan hadden de teams moeten protesteren, maar hebben ze niet gedaan. RBR heeft juist gezorgd voor de TD's in plaats van een protest.
Normaal gesproken gaat de FIA ook niet op eigen houtje zoiets onderzoeken, maar nu willen ze alle negativiteit die hierdoor ontstaan is uit de wereld helpen.
Het maakt ook niet meer uit of Ferrari vals speelde of niet, maar wel dat ze nu niet meer vals spelen.
Yesterdays news. Inmiddels nog langer. Sluit me aan bij "lees terug!"quote:Op woensdag 20 november 2019 18:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu? Dat heeft toch geen zin joh. Hadden ze voor die TD moeten doen. Nu vind je niks en gaan ze bij Ferrari roepen dat er niks mis is. Hoe doorzichtig
Is ook al gezegd. Niet dat je het dan niet neer mag zeggen.quote:Op woensdag 20 november 2019 20:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien ben ik iets te verdorven door het volgen van de impeachment van Trump. Maar ik zie al een vergelijkbaar patroon ontstaan.
Komt er straks een rapportje waar uit blijkt dat er nu niets meer aan de hand is (joh echt). En krijg je dan Ferrari: “ZIE JE WEL NIKS AAN DE HAND, HEKSENJACHT”.
Laat het dan ook gewoon rusten als fia.
Waarschijnlijk wilde ze dat ook, maar dan was er geen geld meer voor Kubica zijn salaris rest van het jaar.quote:Op woensdag 20 november 2019 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb weinig aan te merken op de stewards, maar die straf voor Kubica en zijn unsafe release was wel echt dikke onzin.
De stewards hebben hard gezocht om de straf te onderbouwen en kwamen met: "slow to depart".
Kubica vertrok binnen 2 tienden en dit was het zicht toen hij groen licht kreeg:
[ afbeelding ]
Als het plaatje niet werkt, druk hier
Williams een boete van 5.000 euro geven was meer op zijn plaats geweest
Dus als je het hele seizoen (of een deel ervan, whatever) valsspeelt dan geeft dat niks, als je het nu maar niet meer doet? Het voordeel wat je in die tijd gehad hebt: och laat maar zitten dan?quote:Op woensdag 20 november 2019 20:36 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het maakt ook niet meer uit of Ferrari vals speelde of niet, maar wel dat ze nu niet meer vals spelen.
Ja facking vet.quote:
tuurlijk, hij wonquote:Op donderdag 21 november 2019 19:29 schreef Dazalbest het volgende:
Ook onderzoek naar auto van Verstappen?
Ja, is niet heel vreemd.quote:Op donderdag 21 november 2019 19:29 schreef Dazalbest het volgende:
Ook onderzoek naar auto van Verstappen?
Ah okéquote:Op donderdag 21 november 2019 19:57 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, is niet heel vreemd.
Ferrari - vanwege het vermoeden van het breken van de regels
Alfa - Rijdt met Ferrari, dus wat is er anders tussen deze motor en de Ferrari Ferrari?
Honda - Wat doet Ferrari anders dan een ander top team?
De Alfa en Honda zijn gewoon vergelijkingsmateriaal. Niet meer, niet minder.
De FIA verplicht een 2e brandstofsensor va seizoen 2020 begreep ik.quote:Op donderdag 21 november 2019 19:19 schreef mikieu het volgende:
De FIA roept nu om een tweede sensor, gezien het verleden kan het toch niet meer anders dan dat Ferrari illegaal was?
Zo bedoel ik het niet. Natuurlijk is het erg als er vals gespeeld is. Alleen is dat niet meer te controleren.quote:Op donderdag 21 november 2019 08:04 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dus als je het hele seizoen (of een deel ervan, whatever) valsspeelt dan geeft dat niks, als je het nu maar niet meer doet? Het voordeel wat je in die tijd gehad hebt: och laat maar zitten dan?
Apart.
Ja.quote:Op donderdag 21 november 2019 21:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De FIA verplicht een 2e brandstofsensor va seizoen 2020 begreep ik.
Hulkenberg? Infinite...quote:
Hoe is dat daar goed aan te zien? Hamilton begon wel even bij iets anders dan Sauber/BMW en Toro Rosso..quote:Op vrijdag 22 november 2019 01:08 schreef twiFight het volgende:
Wat er wel goed aan is is dat weltsmerz het keiharde feit kan zien dat Hamilton op een slechte dag met een blinddoek voor nog beter is dan Vettel.
Hij had ook verder moeten kijken dan z'n neus lang is.quote:Op woensdag 20 november 2019 19:54 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb weinig aan te merken op de stewards, maar die straf voor Kubica en zijn unsafe release was wel echt dikke onzin.
De stewards hebben hard gezocht om de straf te onderbouwen en kwamen met: "slow to depart".
Kubica vertrok binnen 2 tienden en dit was het zicht toen hij groen licht kreeg:
[ afbeelding ]
Als het plaatje niet werkt, druk hier
Williams een boete van 5.000 euro geven was meer op zijn plaats geweest
Het zicht naar voren zegt niet zo veel over de mensen die achter je aan komen rijden. Wat doet die monteur RV trouwens nog bij dat wiel als het groen isquote:Op vrijdag 22 november 2019 01:33 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Hij had ook verder moeten kijken dan z'n neus lang is.
Het was een grapje naar de neus van Kubica denk ik.quote:Op vrijdag 22 november 2019 08:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het zicht naar voren zegt niet zo veel over de mensen die achter je aan komen rijden. Wat doet die monteur RV trouwens nog bij dat wiel als het groen is
Als rijder kun je hier sowieso niet veel aan doen. Je ziet niks in je spiegels, ook niet als je (schuin) naar de pitstraat rijdt. Het is vervelend dat de coureur gestraft wordt, maar aan de andere kant, als je een directe concurrent kun hinderen is 5k een lachertje voor de meeste teams.
Het is in feite dan ook meer een reactie op opgebaardequote:Op vrijdag 22 november 2019 08:17 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het was een grapje naar de neus van Kubica denk ik.
Het is jammer dat hij het niet rondkreeg met Haas. vind m toch beter dan Grosjean.quote:Op donderdag 21 november 2019 23:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hulkenberg? Infinite...
Maar goed, het is deels ook maar net in wat voor auto je stapt in je eerste seizoen natuurlijk
Ik heb er al eens een gewaagd topic aan... gewaagd:quote:Op vrijdag 22 november 2019 20:43 schreef nils7 het volgende:
Ik word altijd voor gek verklaard als ik zeg dat F1 elektrisch moet worden en die grap van hybride motoren in 2030 een enorme miskleun vind.
De eerste fabrikant (niet de minste want VW) is inmiddels overstag: https://e-racing365.com/o(...)electric-motorsport/
En als VW overstag is, hoe lang duurt het eer de rest van de VAG mee gaat dan.
Niet dat er iets van de VAG in de F1 zit op dit moment, maar je kan dus de hoop op Porsche, Audi of Bugatti in de F1 wel in een vulkaan werpen.
Ook denk ik dat dit voor meer fabrikanten gaat gelden.
Waarom zou Formule E toestaan dat Formule 1 elektrisch wordt?quote:Op vrijdag 22 november 2019 20:43 schreef nils7 het volgende:
Ik word altijd voor gek verklaard als ik zeg dat F1 elektrisch moet worden en die grap van hybride motoren in 2030 een enorme miskleun vind.
De eerste fabrikant (niet de minste want VW) is inmiddels overstag: https://e-racing365.com/o(...)electric-motorsport/
En als VW overstag is, hoe lang duurt het eer de rest van de VAG mee gaat dan.
Niet dat er iets van de VAG in de F1 zit op dit moment, maar je kan dus de hoop op Porsche, Audi of Bugatti in de F1 wel in een vulkaan werpen.
Ook denk ik dat dit voor meer fabrikanten gaat gelden.
Dat er een exclusiviteitscontract ligt, wil niet zeggen dat er geen oplossing voor kan komen. Geld maakt vaste contracten vloeibaar.quote:Op zaterdag 23 november 2019 10:42 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Waarom zou Formule E toestaan dat Formule 1 elektrisch wordt?
Ze hebben een exclusiviteitscontract voor 25 seizoenen...
Waarom zou Formule E dat doen, wanneer ze een monopolie op elektrisch hebben?quote:Op zaterdag 23 november 2019 11:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat er een exclusiviteitscontract ligt, wil niet zeggen dat er geen oplossing voor kan komen. Geld maakt vaste contracten vloeibaar.
Op dit moment rijdt Formule E vooral op stratencircuits, waar de Formule 1 nog veel op klassieke circuits rijdt. Ik weet niet hoe exclusief die contracten zijn maar daar zal vast wat in geruild kunnen worden.
Hoe het gaat lopen kan ik niet voorspellen maar ik geloof niet dat Max Verstappen in 2032 nog in een F1 auto met verbrandingsmotor rondrijdt.quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:10 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Waarom zou Formule E dat doen, wanneer ze een monopolie op elektrisch hebben?
Wat houdt Formule E tegen om over 10 seizoenen niet zelf op klassieke circuits te gaan rijden?
Ze hebben de potentie om F1 uit de boeken te schrijven en die positie over te nemen. Waarom zou je dat ondermijnen? Voor wat korte termijn centen?
Ja, Formule E heeft een exclusiviteitscontract met de FIA dat zij als enige volledig elektrisch mogen zijn. Ik zou niet weten wat daar juridisch ongeldig aan zou zijn.quote:Op zondag 24 november 2019 12:50 schreef rubbereend het volgende:
is er exclusiviteit over het soort aandrijving? Ik betwijfel hoe juridisch houdbaar dat is
Lijkt me ook sterk, denk dat huidig F1 model geen decennium meer houdbaar is.quote:Op zaterdag 23 november 2019 12:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe het gaat lopen kan ik niet voorspellen maar ik geloof niet dat Max Verstappen in 2032 nog in een F1 auto met verbrandingsmotor rondrijdt.
Biobrandstoffenquote:Op zondag 24 november 2019 18:41 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk, denk dat huidig F1 model geen decennium meer houdbaar is.
Binnen een bepaalde sector dan. Want wrx gaat dat ook al.quote:Op zondag 24 november 2019 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, Formule E heeft een exclusiviteitscontract met de FIA dat zij als enige volledig elektrisch mogen zijn. Ik zou niet weten wat daar juridisch ongeldig aan zou zijn.
We racen nu nog steeds met 70 jaar oude auto's, dus dat blijft wel.quote:Op zondag 24 november 2019 18:41 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Lijkt me ook sterk, denk dat huidig F1 model geen decennium meer houdbaar is.
Ja, elektrische karts bv zijn ook geen probleem natuurlijk.quote:Op zondag 24 november 2019 20:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Binnen een bepaalde sector dan. Want wrx gaat dat ook al.
Maak dan een Formule 0/GP0 waarbij de aandrijving 0 (slechte) uitstoot moet hebben.quote:Op zondag 24 november 2019 20:36 schreef Rossdale het volgende:
Dan wordt F1 gewoon een klasse waarbij alternatieven voor elektra kunnen worden uitgetest. Waterstof, mierenzuur of andere varianten
Accupakket past niet in dat rijtje.quote:Op maandag 25 november 2019 08:31 schreef nils7 het volgende:
[..]
Maak dan een Formule 0/GP0 waarbij de aandrijving 0 (slechte) uitstoot moet hebben.
Waterstof? Mierenzuur? Kernreactor? Accupakket? be my guest welke het efficienste is wint.
Zou best een markt voor zijn, zou wel eens in een race willen zien wat nu beter is.
Als het gaat om volledige elektrische race klasse dan wel als er ook teams met waterstof of een kernreactor rijden.quote:Op maandag 25 november 2019 08:33 schreef babylon het volgende:
[..]
Accupakket past niet in dat rijtje.
Accu's zijn energiedragers. Als je die oplaadt met bruinkool, zijn ze niet echt 0 uitstoot.quote:Op maandag 25 november 2019 08:34 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als het gaat om volledige elektrische race klasse dan wel als er ook teams met waterstof of een kernreactor rijden.
Waterstof kan ook gemaakt worden met stroom van bruinkool dus wat wil je daarmee zeggen?quote:Op maandag 25 november 2019 08:39 schreef babylon het volgende:
[..]
Accu's zijn energiedragers. Als je die oplaadt met bruinkool, zijn ze niet echt 0 uitstoot.
Goed punt. Waterstof past ook niet in je rijtjequote:Op maandag 25 november 2019 08:40 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waterstof kan ook gemaakt worden met stroom van bruinkool dus wat wil je daarmee zeggen?
Ja beide kan ook met wind- of zonne-energie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |