Ja je uitgangspunt is verkeerd. 200 mbit is geen eerste levensbehoefte maar luxe.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 12:37 schreef Silven het volgende:
[..]
Kom jij eens met een alternatief dan, ik wil ook wel besparen! Wat ik sowieso wil/nodig heb:
- minimaal 200/50 mbit
- digitale tv d.m.v. smartcard in ci+ module
Kom maar op!
Prima of het nu uit de lengte of de breedte komt maakt dan ook niet veel meer uit aangezien je het zelf ook graag wilt, maar die overige 30 euro uitgeven aan een pizza avond is dan wel erg krom toch?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 12:24 schreef User16909 het volgende:
En de reden dat hij tv/internet betaalt is dat hij wel graag íets wil bijdragen aan de vaste lasten.
Waarom? Ik heb elke week wel een paar dagen waarop ik geen energie heb om eten te koken. Meestal worden die opgevuld met 'restjes uit de vriezer' (ook niet onbeperkt, want na drie keer 'restjes uit de vriezer' moet ik toch weer uitgebreid koken en dingen invriezen), maar 1× per maand valt de keuze op 'pizza'.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:00 schreef Elpis het volgende:
[..]
Prima of het nu uit de lengte of de breedte komt maakt dan ook niet veel meer uit aangezien je het zelf ook graag wilt, maar die overige 30 euro uitgeven aan een pizza avond is dan wel erg krom toch?
Oh nu is het ineens een uitgave van jullie samen? Als het om 1 pizza p.p. gaat kun je voor minder dan 7 euro klaar zijn. Dat scheelt toch weer ¤23,-.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:12 schreef User16909 het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb elke week wel een paar dagen waarop ik geen energie heb om eten te koken. Meestal worden die opgevuld met 'restjes uit de vriezer' (ook niet onbeperkt, want na drie keer 'restjes uit de vriezer' moet ik toch weer uitgebreid koken en dingen invriezen), maar 1× per maand valt de keuze op 'pizza'.
Volgens mijn hulpverleners is het gezonder om te kiezen voor pizza, dan een lege maag.
Ik snap dat er goedkopere opties zijn qua 'makkelijke maaltijden'.
Iinderdaad, deze kerel zou toch minimaal kunnen koken als ts dat op sommige dagen niet kan.quote:
Maar voor minder dan 2 euro kan je al een pizza van de AH in de oven gooien. Of is het aanzetten van de oven ook al teveel?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:12 schreef User16909 het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb elke week wel een paar dagen waarop ik geen energie heb om eten te koken. Meestal worden die opgevuld met 'restjes uit de vriezer' (ook niet onbeperkt, want na drie keer 'restjes uit de vriezer' moet ik toch weer uitgebreid koken en dingen invriezen), maar 1× per maand valt de keuze op 'pizza'.
Volgens mijn hulpverleners is het gezonder om te kiezen voor pizza, dan een lege maag.
Ik snap dat er goedkopere opties zijn qua 'makkelijke maaltijden'.
^Dat bedoelde ik met 'ik weet dat er goedkopere opties zijn'.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:35 schreef Elpis het volgende:
[..]
Maar voor minder dan 2 euro kan je al een pizza van de AH in de oven gooien. Of is het aanzetten van de oven ook al teveel?
Als algemene regel zou ik zeggen: zorgen dat je structureel rondkomt, dus zorgen dat je maandelijkse uitgaven niet hoger zijn dan je inkomsten. En liever betalingsregelingen laten lopen dan je buffer aanspreken. Dan ben je in totaal meer geld kwijt, maar helemaal geen buffer hebben is rampzalig. En @TechLight heeft ook gelijk: er zijn uitzonderingen denkbaar als de rente hoog is, als je niet je volledige buffer aan hoeft te spreken of als je denkt dat je je buffer snel aan kunt vullen. Maar helemaal geen buffer hebben is niet goed.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:12 schreef User16909 het volgende:
[..]
Er zijn er vier. 3x Toeslagen, 1x energieleverancier.
Geen idee. Mijn brein snapt dit dus niet.
Mijn ambulant begeleider (oh ja, ik heb een ambulant begeleider -het is een jonge vrouw waar ik keiveel aan heb, maar ze is geen administratie-held-) zegt: "lekker laten lopen, die betalingsregelingen, niet aan je spaargeld komen!", mijn impulsiviteit zegt: "afbetalen, die handel! Dan ben je er vanaf!" en hier krijg ik ook nog tig verschillende adviezen.
Hoe weet je nou wat de verstandigste move is..?
Dus je weet dat je 26 euro kan besparen maar je wilt gewoon niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:36 schreef User16909 het volgende:
[..]
^Dat bedoelde ik met 'ik weet dat er goedkopere opties zijn'.
Op een keikapotte dag heb ik niet de energie om naar de AH te fietsen voor diepvriespizza's. En als ze niet op mijn boodschappenlijstje staan, koop ik ze niet bij de weekboodschappen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:39 schreef Elpis het volgende:
[..]
Dus je weet dat je 26 euro kan besparen maar je wilt gewoon niet.
En als het voor TS inderdaad teveel is, dan kan haar darmman dat altijd nog doen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:35 schreef Elpis het volgende:
[..]
Maar voor minder dan 2 euro kan je al een pizza van de AH in de oven gooien. Of is het aanzetten van de oven ook al teveel?
quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:44 schreef User16909 het volgende:
[..]
Op een keikapotte dag heb ik niet de energie om naar de AH te fietsen voor diepvriespizza's. En als ze niet op mijn boodschappenlijstje staan, koop ik ze niet bij de weekboodschappen.
Ik zet ze wel op mijn lijstje voor volgende week, want goed als back-up-maaltijd.![]()
Het is haar backup voor een slechte dag, maar met een kant en klare bodem kun je alsnog een pizza zelf maken én vervolgens invriezen voor een slechte dag.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:52 schreef LXIV het volgende:
Je kunt ook zelf pizza's maken. Dan maak je met meel de bodem, dat kost nog geen 50 cent. Je belegt hem zelf met groenten en wat strooikaas van de Aldi. Dan heb je een hele lekkere pizza voor 2 euro.
Ja, maar die kant-en-klare bodems zijn niet zo lekker.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:58 schreef Chia het volgende:
[..]
Het is haar backup voor een slechte dag, maar met een kant en klare bodem kun je alsnog een pizza zelf maken én vervolgens invriezen voor een slechte dag.
Soep maken en - eten we elke vrijdag. Aardappel-preisoep (leek & potato) kost echt geen drol.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar die kant-en-klare bodems zijn niet zo lekker.
Een diepvriespizza kost nagenoeg niets, maar dat proef je er dan wel aan. Ik zou dan het gewoon zelf maken.
Zelf soep maken is ook lekker en heel goedkoop.
Ook nog een idee; hout sprokkelen. Dat ligt er tegenwoordig volop in de bossen. Half uurtje sprokkelen en je kunt de hele avond stoken. Dat spaart enorm op de gasrekening.
Misschien kun je als je een keer wat geld hebt een kachel laten installeren. Die verdient zich echt wel terug en het is ook nog gezellig!quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:04 schreef User16909 het volgende:
[..]
Soep maken en - eten we elke vrijdag. Aardappel-preisoep (leek & potato) kost echt geen drol.
Grinnik. Ik geloof niet dat de woningbouw heel blij wordt als ik een vuurtje bouw in huis (of tuin).
Je weet dat het verboden is om dit in het wild te plukken?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:56 schreef LXIV het volgende:
Bramen, bosbessen, frambozen in het seizoen ook te krijgen als je weet waar ze staan. Van die kleine wilde pruimen (kerspruimen) staan echt overal, keilekker en best een lang seizoen (2 mnd).
Plus dat een ritje naar de AH al te veel moeite kost, laat staan zelf dingen plukken of van het land rapen...quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Je weet dat het verboden is om dit in het wild te plukken?
Nee, ik wist niet dat het verboden is om fruit wat in het wild groeit te plukken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Het kost me niet 'teveel moeite'. Het kost me energie die ik niet heb. Da's iets anders.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:09 schreef t-star het volgende:
[..]
Plus dat een ritje naar de AH al te veel moeite kost, laat staan zelf dingen plukken of van het land rapen...
Onzin. Ja, 10 tassen met eekhoorntjesbrood om aan een restaurant door te verkopen wel. Maar niemand die een bekeuring krijgt omdat hij wat bessen plukt of noten raapt. Totale onzinquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit dus ^^quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:18 schreef LXIV het volgende:
Onzin. Ja, 10 tassen met eekhoorntjesbrood om aan een restaurant door te verkopen wel. Maar niemand die een bekeuring krijgt omdat hij wat bessen plukt of noten raapt. Totale onzin
https://www.1limburg.nl/h(...)meenemen-uit-het-bosquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onzin. Ja, 10 tassen met eekhoorntjesbrood om aan een restaurant door te verkopen wel. Maar niemand die een bekeuring krijgt omdat hij wat bessen plukt of noten raapt. Totale onzin
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |