Bullshit.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
je hebt recht op bijstand als je geen geld of inkomen hebt, dus eerst je spaargeld opmaken en daarna pas aankloppen voor een uitkering.
Oh echt? Hoe dan? Wij hebben volgens mij al vijf jaar hetzelfde abbo dat steeds verlengd wordt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:47 schreef Leesaa het volgende:
Bij Ziggo kun je bij een verlenging een korting krijgen. Ik betaal de eerste 6 maanden altijd rond de ¤30 en dan 6 maanden rond de ¤50.
Wat voor je normaal is hoeft niet voor iedereen het geval te zijn.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:57 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Het niet hebben van een buffer is verontrustend lees ik, maarja wat is een goed buffer vraag ik me altijd af? En hoevaak of snel raak je nou in de shit? En als ik in de shit raak, heb ik altijd nog een vader, een moeder, een zusje en een broer waar ik op terug kan vallen. Dat zal niet voor iedereen hetzelfde zijn, maar het is toch ook normaal dat je een sociaal vangnet hebt als in familie of vrienden?
In theorie, ja. Mijn netwerk is klein en onfortuinlijk, helaas. Ik ben eerlijk gezegd al jaren die sukkel die leningen en giften verleent aan naasten (ook al kon ik die, bij nader inzien, dus niet echt missen).quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:57 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Het niet hebben van een buffer is verontrustend lees ik, maarja wat is een goed buffer vraag ik me altijd af? En hoevaak of snel raak je nou in de shit? En als ik in de shit raak, heb ik altijd nog een vader, een moeder, een zusje en een broer waar ik op terug kan vallen. Dat zal niet voor iedereen hetzelfde zijn, maar het is toch ook normaal dat je een sociaal vangnet hebt als in familie of vrienden?
Nee.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:02 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
En kan je nu ook niet terecht bij familie?
quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:01 schreef User16909 het volgende:
[..]
Sparen = overzicht houden = executieve functie.Jullie werken alletwee niet en dan ga je de data/tijden die ze aanbieden afwijzen ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je maakt het jezelf nog extra moeilijk
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
Ik moet hierop gewoon even reageren.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 15:06 schreef User16909 het volgende:
[..]
Ik woon niet in de Randstad. Hier is de keuze ook beperkt en is ¤60 Ziggo een van de redelijkste opties.
Natuurlijk kunnen we een stapje goedkoper, maar die acht euro zet niet echt zoden aan de dijk.
Bovendien gaat dit van partner's rekening af. Als hij sneller internet (en daardoor minder spaargeld) wil hebben, is dat zijn keuze.
Hij geeft zijn dertig euro 'spaargeld' trouwens uit aan een maandelijks pizza-avondje, een donatie aan mij voor boodschappen óf hij spaart het op om uit te geven voor (bijvoorbeeld) een nieuw paar schoenen voor zichzelf. Het is niet zo dat hij zijn ¤90 Zorgtoeslag besteedt aan bier ofzo (ook niet aan zijn zorgverzekering, maar dat is een keuze die we jaren geleden hebben gemaakt omdat ik toen nog ruim genoeg inkomsten had).
Slim? Weet niet. Is eerder een gevalletje 'afspraak is afspraak'.
Darmproblemen waardoor hij altijd in de buurt van een wc moet zijn. En het is hem niet gelukt om goed Nederlands te leren.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:12 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Wat was er nou met je partner dat ie niet kon werken?
Dunne ontlasting.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:12 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Wat was er nou met je partner dat ie niet kon werken?
Goed dat je gestopt bent met roken! dat scheelt al een hoop.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:24 schreef User16909 het volgende:
@:0108daniel: Roken in 2013 gestopt, drinken paar jaar geleden bijna volledig mee gestopt. Technisch gezien ben ik momenteel niet-praktiserend alcoholist: ik kan niet één biertje drinken, het zijn er meteen 15. Daarom drink ik 0%-radlers en ben al ruim een jaar niet in een kroeg geweest (raar, want ik heb 15 jaar in diverse horeca gewerkt -toen dronk ik ECHT heel veel-).
Toptip voor autisten die alcohol gebruiken als prikkeldemper: word kluizenaar.
Ja, dat snap ik. Maar zo werkt mijn brein niet. Het is alles of niets.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:28 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Goed dat je gestopt bent met roken! dat scheelt al een hoop.
Ik kan je natuurlijk gaan vertellen dat je ipv gelijk 15 biertjes er max 5 kan drinken, scheelt 10 biertjes.
Maar ik denk dat jij dit ook al hebt bedacht
In dat geval zou ik dan voor niets gaan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:28 schreef User16909 het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar zo werkt mijn brein niet. Het is alles of niets.
Ik ben eigenwijs genoeg om 'niets' vol te houden (dat heb ik met het roken ook gedaan: besloten 'ik kap ermee', na bijna tien jaar op ruim een pakje per dag te hebben gezeten), zolang ik wegblijf van feestjes.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:36 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
In dat geval zou ik dan voor niets gaan.
Het bespaard geld en omdat je dat nu juist te kort heb kan je er bewust iets aan doen.
Ik snap dat het moeilijk is, maar als je het zelf niet wilt of niet kan dan kan je daar hulp voor zoeken wat tevens vergoed word.
Ik bel ze gewoon wanneer mijn contract bijna afloopt. Dan geef ik aan dat ik graag een aanbieding met korting wil. Als ze dat niet willen geven dan vraag je of ze je doorverbinden met de afdeling opzeggingen. Daar kunnen ze vaak meer betekenen als het bij de eerste persoon niet lukt.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:56 schreef User16909 het volgende:
[..]
Oh echt? Hoe dan? Wij hebben volgens mij al vijf jaar hetzelfde abbo dat steeds verlengd wordt.
Hell no. Ik doe niet aan bezoekers in huis. Laat staan tijdelijke bewoners.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:54 schreef Basp1 het volgende:
Kunnen jullie niet tijdelijk een kamer verhuren om zo wat extra inkomsten te genereren?
Dit vind ik best een leuk ideequote:Op zaterdag 26 oktober 2019 12:06 schreef 0108daniel het volgende:
Hoe goed ben je in computers? of je vriend?
Misschien is het wel leuk om in excell een sheet bij te houden met een lijngrafiek of balkgrafiek voor je inkomsten en uitgaven.
Ik doe dat zelf ook ondanks dat ik niet op de kleintjes hoeft te letten.
Het geeft een goed en duidelijk overzicht hoe je ervoor staat
En opzich is dat nog best leuk! zo kan je in de toekomst een beetje inschatten waarmee je kan bezuinigen en hoe je kan stijgen.
Er zijn op internet ook een aantal voorbeelden te vinden die je kan downloaden zodat je alleen nog je eigen inkomsten/uitgaves hoeft in te vullen
Dit is heel vreemd. De zorgtoeslag is om je zorgkosten te drukken. Niet om een TV pakket van te nemen.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 20:29 schreef User16909 het volgende:
[..]
Nee, geen ¤90 tv/internet: het hele pakket kost volgens mij ¤60, maar wordt betaald uit de ¤90 Zorgtoeslag die partner krijgt.
Ik betaal de zorgverzekeringen van mijn rekening, omdat ik een collectieve 5% korting krijg op de tandartsverzekering. Als ik 'm door partner zelf laat betalen, krijgt hij die korting niet. Dat was althans de gedachte erachter, toen we de zorgverzekering afsloten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 12:15 schreef tstile het volgende:
[..]
Dit is heel vreemd. De zorgtoeslag is om je zorgkosten te drukken. Niet om een TV pakket van te nemen.
Met een goedkoop mobiel abonnement kun je een hotspot maken zodat je toch de websites van de overheid kunt bereiken etc.
Dan kan dat hele tv en internet pakket de deur uit. Evt lief vragen aan de buren of je op hun wifi mag.
60,- per maand is toch een dikke 700,- per jaar.
Ik vind het altijd zo apart dat mensen klagen over geld maar ondertussen wel maandelijks zoveel geld aan Ziggo en consorten betalen.
Kom jij eens met een alternatief dan, ik wil ook wel besparen! Wat ik sowieso wil/nodig heb:quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 12:15 schreef tstile het volgende:
[..]
Dit is heel vreemd. De zorgtoeslag is om je zorgkosten te drukken. Niet om een TV pakket van te nemen.
Met een goedkoop mobiel abonnement kun je een hotspot maken zodat je toch de websites van de overheid kunt bereiken etc.
Dan kan dat hele tv en internet pakket de deur uit. Evt lief vragen aan de buren of je op hun wifi mag.
60,- per maand is toch een dikke 700,- per jaar.
Ik vind het altijd zo apart dat mensen klagen over geld maar ondertussen wel maandelijks zoveel geld aan Ziggo en consorten betalen.
Ik verdien 1800 netto. Maar om te besparen heb ik geen vast abonnement. Dus geen TV, geen internet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 12:24 schreef User16909 het volgende:
[..]
Jongens, is dit nou echt zo enorm raar?
PS. Ik ga niet mijn Ziggo opzeggen. Internet is mijn #1 methode om contact te onderhouden met de buitenwereld.
Ziggo is niet de enige manier van internetten, zal wel iemand F1 heel erg leuk vinden bij jullie en verwacht dat er ook nog wel een netflix abonnementje loopt of iets toch? disney+ of amazon prime.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 12:24 schreef User16909 het volgende:
[..]
Ik betaal de zorgverzekeringen van mijn rekening, omdat ik een collectieve 5% korting krijg op de tandartsverzekering. Als ik 'm door partner zelf laat betalen, krijgt hij die korting niet. Dat was althans de gedachte erachter, toen we de zorgverzekering afsloten.
En de reden dat hij tv/internet betaalt is dat hij wel graag íets wil bijdragen aan de vaste lasten.
Jongens, is dit nou echt zo enorm raar?
PS. Ik ga niet mijn Ziggo opzeggen. Internet is mijn #1 methode om contact te onderhouden met de buitenwereld.
Geen abbo's (naast Ziggo tv/internet) hier. Dus geen Amazon, Netflix, Videoland of iets dergelijks. En zoals ik zei is mijn internetverbinding niet alleen 'een keer per dag mail checken'.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 12:44 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Ziggo is niet de enige manier van internetten, zal wel iemand F1 heel erg leuk vinden bij jullie en verwacht dat er ook nog wel een netflix abonnementje loopt of iets toch? disney+ of amazon prime.
Ziggo is gewoon oplichterij qua prijs, en niemand heeft 200mbit nodig om te kunnen internetten, ook een 50mbit lijn fungeert prima.
Ja je uitgangspunt is verkeerd. 200 mbit is geen eerste levensbehoefte maar luxe.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 12:37 schreef Silven het volgende:
[..]
Kom jij eens met een alternatief dan, ik wil ook wel besparen! Wat ik sowieso wil/nodig heb:
- minimaal 200/50 mbit
- digitale tv d.m.v. smartcard in ci+ module
Kom maar op!
Prima of het nu uit de lengte of de breedte komt maakt dan ook niet veel meer uit aangezien je het zelf ook graag wilt, maar die overige 30 euro uitgeven aan een pizza avond is dan wel erg krom toch?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 12:24 schreef User16909 het volgende:
En de reden dat hij tv/internet betaalt is dat hij wel graag íets wil bijdragen aan de vaste lasten.
Waarom? Ik heb elke week wel een paar dagen waarop ik geen energie heb om eten te koken. Meestal worden die opgevuld met 'restjes uit de vriezer' (ook niet onbeperkt, want na drie keer 'restjes uit de vriezer' moet ik toch weer uitgebreid koken en dingen invriezen), maar 1× per maand valt de keuze op 'pizza'.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:00 schreef Elpis het volgende:
[..]
Prima of het nu uit de lengte of de breedte komt maakt dan ook niet veel meer uit aangezien je het zelf ook graag wilt, maar die overige 30 euro uitgeven aan een pizza avond is dan wel erg krom toch?
Oh nu is het ineens een uitgave van jullie samen? Als het om 1 pizza p.p. gaat kun je voor minder dan 7 euro klaar zijn. Dat scheelt toch weer ¤23,-.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:12 schreef User16909 het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb elke week wel een paar dagen waarop ik geen energie heb om eten te koken. Meestal worden die opgevuld met 'restjes uit de vriezer' (ook niet onbeperkt, want na drie keer 'restjes uit de vriezer' moet ik toch weer uitgebreid koken en dingen invriezen), maar 1× per maand valt de keuze op 'pizza'.
Volgens mijn hulpverleners is het gezonder om te kiezen voor pizza, dan een lege maag.
Ik snap dat er goedkopere opties zijn qua 'makkelijke maaltijden'.
Iinderdaad, deze kerel zou toch minimaal kunnen koken als ts dat op sommige dagen niet kan.quote:
Maar voor minder dan 2 euro kan je al een pizza van de AH in de oven gooien. Of is het aanzetten van de oven ook al teveel?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:12 schreef User16909 het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb elke week wel een paar dagen waarop ik geen energie heb om eten te koken. Meestal worden die opgevuld met 'restjes uit de vriezer' (ook niet onbeperkt, want na drie keer 'restjes uit de vriezer' moet ik toch weer uitgebreid koken en dingen invriezen), maar 1× per maand valt de keuze op 'pizza'.
Volgens mijn hulpverleners is het gezonder om te kiezen voor pizza, dan een lege maag.
Ik snap dat er goedkopere opties zijn qua 'makkelijke maaltijden'.
^Dat bedoelde ik met 'ik weet dat er goedkopere opties zijn'.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:35 schreef Elpis het volgende:
[..]
Maar voor minder dan 2 euro kan je al een pizza van de AH in de oven gooien. Of is het aanzetten van de oven ook al teveel?
Als algemene regel zou ik zeggen: zorgen dat je structureel rondkomt, dus zorgen dat je maandelijkse uitgaven niet hoger zijn dan je inkomsten. En liever betalingsregelingen laten lopen dan je buffer aanspreken. Dan ben je in totaal meer geld kwijt, maar helemaal geen buffer hebben is rampzalig. En @TechLight heeft ook gelijk: er zijn uitzonderingen denkbaar als de rente hoog is, als je niet je volledige buffer aan hoeft te spreken of als je denkt dat je je buffer snel aan kunt vullen. Maar helemaal geen buffer hebben is niet goed.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:12 schreef User16909 het volgende:
[..]
Er zijn er vier. 3x Toeslagen, 1x energieleverancier.
Geen idee. Mijn brein snapt dit dus niet.
Mijn ambulant begeleider (oh ja, ik heb een ambulant begeleider -het is een jonge vrouw waar ik keiveel aan heb, maar ze is geen administratie-held-) zegt: "lekker laten lopen, die betalingsregelingen, niet aan je spaargeld komen!", mijn impulsiviteit zegt: "afbetalen, die handel! Dan ben je er vanaf!" en hier krijg ik ook nog tig verschillende adviezen.
Hoe weet je nou wat de verstandigste move is..?
Dus je weet dat je 26 euro kan besparen maar je wilt gewoon niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:36 schreef User16909 het volgende:
[..]
^Dat bedoelde ik met 'ik weet dat er goedkopere opties zijn'.
Op een keikapotte dag heb ik niet de energie om naar de AH te fietsen voor diepvriespizza's. En als ze niet op mijn boodschappenlijstje staan, koop ik ze niet bij de weekboodschappen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:39 schreef Elpis het volgende:
[..]
Dus je weet dat je 26 euro kan besparen maar je wilt gewoon niet.
En als het voor TS inderdaad teveel is, dan kan haar darmman dat altijd nog doen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:35 schreef Elpis het volgende:
[..]
Maar voor minder dan 2 euro kan je al een pizza van de AH in de oven gooien. Of is het aanzetten van de oven ook al teveel?
quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:44 schreef User16909 het volgende:
[..]
Op een keikapotte dag heb ik niet de energie om naar de AH te fietsen voor diepvriespizza's. En als ze niet op mijn boodschappenlijstje staan, koop ik ze niet bij de weekboodschappen.
Ik zet ze wel op mijn lijstje voor volgende week, want goed als back-up-maaltijd.![]()
Het is haar backup voor een slechte dag, maar met een kant en klare bodem kun je alsnog een pizza zelf maken én vervolgens invriezen voor een slechte dag.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:52 schreef LXIV het volgende:
Je kunt ook zelf pizza's maken. Dan maak je met meel de bodem, dat kost nog geen 50 cent. Je belegt hem zelf met groenten en wat strooikaas van de Aldi. Dan heb je een hele lekkere pizza voor 2 euro.
Ja, maar die kant-en-klare bodems zijn niet zo lekker.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:58 schreef Chia het volgende:
[..]
Het is haar backup voor een slechte dag, maar met een kant en klare bodem kun je alsnog een pizza zelf maken én vervolgens invriezen voor een slechte dag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |