abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189612530
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 12:42 schreef User16909 het volgende:
Overwinning: ¤43 voor alle weekboodschappen. Dan eten we wel max 1 portie groenten p.p. per dag (en sowieso al vegetarisch), maar OK. Als dit nog 22 maanden moet, zijn we over twee jaar superslank. :)
Of je laat je vriend ook werken (of afkeuren) en dan bestaat het hele probleem niet meer.

Ik heb je pohi nog eens doorgelezen en ik begrijp dat jullie al een tijdje samen zijn.
Ik snap dan eerlijk gezegd niet dat je een topic opent met "Ik kom niet rond". Dat vind ik wel raar, als je samen een huishouden bestiert dan is het toch een gezamenlijk probleem?

Waarom doet je vriend niets? Als ik je topics lees dan lijken jullie A) niet bij elkaar te passen en B) leeft hij vooral op jouw zak. En nu die zak kleiner wordt kijkt hij toe hoe jij het probleem oplost.
So we just called him Fred too
pi_189612597
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 12:53 schreef Fred2 het volgende:

[..]

Of je laat je vriend ook werken (of afkeuren) en dan bestaat het hele probleem niet meer.

Ik heb je pohi nog eens doorgelezen en ik begrijp dat jullie al een tijdje samen zijn.
Ik snap dan eerlijk gezegd niet dat je een topic opent met "Ik kom niet rond". Dat vind ik wel raar, als je samen een huishouden bestiert dan is het toch een gezamenlijk probleem?

Waarom doet je vriend niets? Als ik je topics lees dan lijken jullie A) niet bij elkaar te passen en B) leeft hij vooral op jouw zak. En nu die zak kleiner wordt kijkt hij toe hoe jij het probleem oplost.
Hmm.
A. Dat komt omdat je alleen de PoHi van mijn kloon ziet. Hij past prima bij mij.
B. Ja, misschien. Maar niet omdat hij gemeen/lui/whatever is. Hij kán niet bijdragen op dit moment.
pi_189612658
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:00 schreef User16909 het volgende:

[..]

Hmm.
A. Dat komt omdat je alleen de PoHi van mijn kloon ziet. Hij past prima bij mij.
B. Ja, misschien. Maar niet omdat hij gemeen/lui/whatever is. Hij kán niet bijdragen op dit moment.
hij kan misschien niet werken/geld verdienen maar hij kan toch wel boodschappen doen bij 5 verschillende supermarkten zodat je voor weinig te eten hebt elke dag?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_189613362
quote:

[..]

Hmm.
Hij kan toch een krantenbaantje nemen bij jullie in de buurt. Als hij naar het toilet moet dan fietst hij snel naar huis, of zit hij daar 24.7 op?.. Lijkt me een gevalletje liever lui dan moe.
pi_189613549
Toch wel apart om te zien hoe nu de vriend van ts aan het kruis wordt genageld..
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:16:20 #106
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189613634
Ik vind je zorgverzekering aan de hoge kant. Ik betaal 90 euro per maand en mijn gebit is ook echt niet geweldig. Ik heb alleen maximaal eigen risico genomen. Behandelingen bij de tandarts gewoon zelf betalen is meestal goedkoper dan dat bedrag per maand extra.

Verder, wat ik me nog herinner uit mijn tijd in de ww: shoppen bij Aldi, alle onnodige abonnementen opzeggen, probeer goedkoper internet te regelen (Telfort wellicht?) en korte termijn oplossing: spulletjes verkopen waar je niet zoveel meer mee doet?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_189613713
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:16 schreef SEMTEX het volgende:
Ik vind je zorgverzekering aan de hoge kant. Ik betaal 90 euro per maand en mijn gebit is ook echt niet geweldig. Ik heb alleen maximaal eigen risico genomen. Behandelingen bij de tandarts gewoon zelf betalen is meestal goedkoper dan dat bedrag per maand extra.

Verder, wat ik me nog herinner uit mijn tijd in de ww: shoppen bij Aldi, alle onnodige abonnementen opzeggen, probeer goedkoper internet te regelen (Telfort wellicht?) en korte termijn oplossing: spulletjes verkopen waar je niet zoveel meer mee doet?
Vermoed dat verhoging eigen risico niet kan, aangezien ze gespreid betalen qua eigen risico. Dat doen ze normaal alleen als het in voorgaande jaren compleet is opgegaan. (+ als er dan wat fout gaat zitten ze dieper in de shit)

= de korting * 12 meer dan de verhoging van je eigen risico? dan pas is het de moeite waard anders niet.

@TS
Heel simpel. Aangezien je 100% afgekeurd bent, je vriend geen inkomen heeft. Zal je voorlopig toch echt met dit geld rond moeten komen.
Enige wat je kan doen is in de onkosten snijden.

Als ik het goed herinner van mijn vrouw, is het berekend loon incl vakantiegeld, maar is de uitbetaling per maand excl vakantiegeld (en vang je het vakantiegeld in mei)
Daar komt volgens mij het grote verschil tussen bruto en netto vandaan

Als je kijkt naar jouw kosten:
quote:
¤15 Duo
¤77 Eigen Risico zorgverzekering (twee personen)
¤270 Premie zorgverzekering (twee personen)
¤11 Water
¤5 Verzekering
¤2 Kosten bank
¤550 Huur huis
¤100 Gas/elektra
¤25 Betalingsregeling gas/elektra
¤60 Betalingsregelingen Toeslagen
Duo kan je toch tijdelijk stil zetten? scheelt toch weer 15,-
De 77 eruo van eigen risico worden volgende maand en de maand daarna niet geint (dat is maar 10x per jaar, niet 12) hou je de komende 2 maanden iig 77 extra over (gaat dit eigen risico voor beide personen ook echt op?)
Kan je qua zorgverzekering niet overstappen naar een goedkopere incl tandheelkunde? zonder hoger eigen risco (als deze geheel opgaat)
  vrijdag 25 oktober 2019 @ 14:20:57 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189613720
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:58 schreef Queryn het volgende:

[..]

Hij kan toch een krantenbaantje nemen bij jullie in de buurt. Als hij naar het toilet moet dan fietst hij snel naar huis, of zit hij daar 24.7 op?.. Lijkt me een gevalletje liever lui dan moe.
Dit is een grap, hè?
Naar de wc moeten met een darmaandoening is een kwestie van binnen een minuut (of nog sneller) op een wc terecht moeten kunnen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_189613812
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 13:58 schreef Queryn het volgende:

[..]

:')

Denk eerder online- of telefoonwerk. Sommige sites die helpen bij bepaalde onderwerpen schijnen toch leuk zakcentje op te leveren door Google Ads. Dus site opzetten, of telefonisch verkopen of desnoods wat geld bij elkaar hijgen via de telefoon met betaalde telefoonseks.

Kortom, thuis werk. Kan je je eigen tempo ook bepalen.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_189613897
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit is een grap, hè?
Naar de wc moeten met een darmaandoening is een kwestie van binnen een minuut (of nog sneller) op een wc terecht moeten kunnen.
Om en nabij, ja. Op heel erge dagen moet ik naar een openbaar gebouw om te kunnen plassen, omdat geliefde dan oprecht 20/24 uur op de wc zit. Op zo'n dag slaapt hij dan ook niet en komt alleen van de wc om even snel iets te eten.
The f*ing joys of surviving bowel cancer.
pi_189613927
Toeslagen middelen heb je daar al aan gedacht?
Internet en TV kan ook samen voor nog geen 35 per maand overigens via bijvoorbeeld Tele2 plus NLZIET.
pi_189614090
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:20 schreef rood_wit_blauw het volgende:

[..]

Vermoed dat verhoging eigen risico niet kan, aangezien ze gespreid betalen qua eigen risico. Dat doen ze normaal alleen als het in voorgaande jaren compleet is opgegaan. (+ als er dan wat fout gaat zitten ze dieper in de shit)

= de korting * 12 meer dan de verhoging van je eigen risico? dan pas is het de moeite waard anders niet.

@:TS
Heel simpel. Aangezien je 100% afgekeurd bent, je vriend geen inkomen heeft. Zal je voorlopig toch echt met dit geld rond moeten komen.
Enige wat je kan doen is in de onkosten snijden.

Als ik het goed herinner van mijn vrouw, is het berekend loon incl vakantiegeld, maar is de uitbetaling per maand excl vakantiegeld (en vang je het vakantiegeld in mei)
Daar komt volgens mij het grote verschil tussen bruto en netto vandaan

Als je kijkt naar jouw kosten:
[..]

Duo kan je toch tijdelijk stil zetten? scheelt toch weer 15,-
De 77 eruo van eigen risico worden volgende maand en de maand daarna niet geint (dat is maar 10x per jaar, niet 12) hou je de komende 2 maanden iig 77 extra over (gaat dit eigen risico voor beide personen ook echt op?)
Kan je qua zorgverzekering niet overstappen naar een goedkopere incl tandheelkunde? zonder hoger eigen risco (als deze geheel opgaat)
Bij mijn verzekering betaal je gespreid eigen risico van maart t/m december ;)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_189614159
Mijn Eigen Risico gaat elk jaar wel op. En dat van partner ook. Daarbuiten betalen we ook op heel veel dingen Eigen Bijdrage (of zijn we aangewezen op Kruitvat/andere 'over the counter' medicatieverstrekkers). Veel pijnstillers, diareeremmers e.d.

We komen wel aan de ¤40-¤50 'uit eigen zak' medicatie per maand.
pi_189614227
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Toeslagen middelen heb je daar al aan gedacht?
Internet en TV kan ook samen voor nog geen 35 per maand overigens via bijvoorbeeld Tele2 plus NLZIET.
Op sommige plekken heb je alleen ziggo, zoals bij ons. Dan kan je dus alleen maar het goedkoopste ziggo abo nemen van 52,- pm?
pi_189614257
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:56 schreef 111210 het volgende:

[..]

Op sommige plekken heb je alleen ziggo, zoals bij ons. Dan kan je dus alleen maar het goedkoopste ziggo abo nemen van 52,- pm?
Dat was mij niet bekend, in Amsterdam is ADSL standaard beschikbaar.
pi_189614395
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:57 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat was mij niet bekend, in Amsterdam is ADSL standaard beschikbaar.
Ik woon niet in de Randstad. Hier is de keuze ook beperkt en is ¤60 Ziggo een van de redelijkste opties.
Natuurlijk kunnen we een stapje goedkoper, maar die acht euro zet niet echt zoden aan de dijk.

Bovendien gaat dit van partner's rekening af. Als hij sneller internet (en daardoor minder spaargeld) wil hebben, is dat zijn keuze.
Hij geeft zijn dertig euro 'spaargeld' trouwens uit aan een maandelijks pizza-avondje, een donatie aan mij voor boodschappen óf hij spaart het op om uit te geven voor (bijvoorbeeld) een nieuw paar schoenen voor zichzelf. Het is niet zo dat hij zijn ¤90 Zorgtoeslag besteedt aan bier ofzo (ook niet aan zijn zorgverzekering, maar dat is een keuze die we jaren geleden hebben gemaakt omdat ik toen nog ruim genoeg inkomsten had).

Slim? Weet niet. Is eerder een gevalletje 'afspraak is afspraak'.
pi_189614462
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 15:06 schreef User16909 het volgende:

[..]

Ik woon niet in de Randstad. Hier is de keuze ook beperkt en is ¤60 Ziggo een van de redelijkste opties.
Natuurlijk kunnen we een stapje goedkoper, maar die acht euro zet niet echt zoden aan de dijk.

Bovendien gaat dit van partner's rekening af. Als hij sneller internet (en daardoor minder spaargeld) wil hebben, is dat zijn keuze.
Hij geeft zijn dertig euro 'spaargeld' trouwens uit aan een maandelijks pizza-avondje, een donatie aan mij voor boodschappen óf hij spaart het op om uit te geven voor (bijvoorbeeld) een nieuw paar schoenen voor zichzelf. Het is niet zo dat hij zijn ¤90 Zorgtoeslag besteedt aan bier ofzo (ook niet aan zijn zorgverzekering, maar dat is een keuze die we jaren geleden hebben gemaakt omdat ik toen nog ruim genoeg inkomsten had).

Maar nu maak jij je spaargeld op, terwijl hij nog kan sparen... Lijkt mij niet eerlijk. Als hij ineens 1000 euro per maand gaat verdienen dan is het toch ook niet zo dat hij alles mag houden want 'afspraak is afspraak' :o

Ga eens met hem om de tafel om de mogelijk te bespreken :Y
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_189614484
quote:

[..]

Ik denk dat het in jullie huidige kader van bezuinigingen wel wijs is om eerder gemaakte afspraken en gewoontes onder de loep te nemen. Dat is toch ook je vraag? Hoe kan ik wél rondkomen? Nou, dat kan alleen door je huidige situatie en gewoonten te veranderen.

Em hoezo zíjn spaargeld? Jullie voeren toch gewoon een gezamenlijk huishouden? Hoe kan het nou zo zijn dat jíj krap zit en híj tegelijkertijd spaart?
pi_189614936
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 12:42 schreef User16909 het volgende:

[..]

^Klopt. Ik snap niet waarom er volledige verrekening plaatsvindt én 3x¤20 afbetaling.

Stichting MEE is inmiddels op de hoogte en gaat meedenken over een (vrijwillige) administratiehulp. Heb deze eerder gehad, maar de persoon in kwestie is inmiddels weg.

Overwinning: ¤43 voor alle weekboodschappen. Dan eten we wel max 1 portie groenten p.p. per dag (en sowieso al vegetarisch), maar OK. Als dit nog 22 maanden moet, zijn we over twee jaar superslank. :)
Goede 1e stap is gezet. Zal misschien wennen worden. Maar je kunt het zo te zien.

En over je internet abbo 8 euro per maand is 96 euro op een jaar. Zet stiekem toch best wat zoden aan de dijk.
paar kleintjes maken een grote.
pi_189615152
quote:

[..]

40 euro voor een ADSL abbo scheelt 20 euro per maand dus 240 euro op jaar basis. Of je moet echt in een ver afgelegen buitengebied wonen waar ADSL niet beschikbaar is.
pi_189617021
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 14:53 schreef User16909 het volgende:
Mijn Eigen Risico gaat elk jaar wel op. En dat van partner ook. Daarbuiten betalen we ook op heel veel dingen Eigen Bijdrage (of zijn we aangewezen op Kruitvat/andere 'over the counter' medicatieverstrekkers). Veel pijnstillers, diareeremmers e.d.

We komen wel aan de ¤40-¤50 'uit eigen zak' medicatie per maand.
Wow dat is een flinke hap uit je budget. Kun je zelfzorg medicijn gebruik eens met je behandelend (huis)arts bespreken. Dan kunnen jullie samen bekijken naar betere alternatieven en of ook de zelfzorgmedicatie goed op elkaar afgestemd is.
Soms kun je door afstemming en ander medicatie gebruik veel minder nodig hebben.
Of bekijken naar mogelijkheden of bepaalde medicatie op recept kan en daardoor wel (deels) terug betaald zijn.

Maar ook of achterliggende problemen beter aangepakt kunnen worden (bijv. minder darm/maag problemen door voeding aan te passen of minder hoofdpijn door beter leren omgaan met stress).
pi_189617102
quote:

[..]

:X
pi_189617133
Allereerst klopt er iets niet.
Bij jouw bruto inkomen verwacht ik iets hoger inkomen dan 1300. Rond de 1385.
Is het netto inkomen wat je noemt geen 4weken bedrag? Of is die 1860 inclusief vakantiegeld? Want dit scheelt al tegen de 100 euro.

Waarom betaal je ruim 70 euro aan eigen risico? 385*2/12 = 64. Scheelt weer ruim een tientje.

Je geeft aan dat je niet meer kan sparen, dus per saldo kom je op 0 uit.

De betalingsregelingen zullen neem ik aan wegvallen 'straks'. Dus dat scheelt 85 per maand.

Internetabonnement kan je op besparen. Voor 28 euro heb je internet only via telefoonlijn. Verder zullen er nog wel wat dingen zijn die je kan besparen.

Dus eigenlijk is het probleem dat je nu vrijwel niet kan sparen tot je betalingsregelingen klaar zijn.
Als je hier en daar wat besparingen doet, en je regelingen lopen af
Dan hou je straks weer 150 per maand over.

Je loon nog even controleren maar dan moet je kunnen rondkomen toch? (Plus vakantiegeld nog).

550 is inderdaad niet duur, maar sociale huurwoning zou nog goedkoper moeten kunnen op lange termijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Piger op 25-10-2019 18:20:24 ]
Eerst denken, dan typen
pi_189617246
Eigen risico is per maand 38.50 x 2 is 77.

Maar die pizza avond misschien even tijdelijk skippen en daarmee een groot gedeelte van die 38.50 betalen?
Ik snap die afspraak, maar in deze situatie is er toch even geen 'eigen geld?'. Wat jij doet is 'mijn geld is ons geld' hij doet is vooral 'ik geef MIJN geld alleen aan mij uit. Dat zou kunnen als jullie een gelijkwaardig salaris hadden of anders als jullie niet zo in de shit zaten.

Misschien is dit maar mijn mening hoor. Maar echt zo'n vriend :{
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_189617298
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2019 15:13 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik denk dat het in jullie huidige kader van bezuinigingen wel wijs is om eerder gemaakte afspraken en gewoontes onder de loep te nemen. Dat is toch ook je vraag? Hoe kan ik wél rondkomen? Nou, dat kan alleen door je huidige situatie en gewoonten te veranderen.

Em hoezo zíjn spaargeld? Jullie voeren toch gewoon een gezamenlijk huishouden? Hoe kan het nou zo zijn dat jíj krap zit en híj tegelijkertijd spaart?
Eens, die 30 euro is nu hard nodig om andere gaten te dichten en daar hebben jullie beiden veel belang bij.

quote:

[..]

Hmm.
In de PoHi van je originele account staat dat je vriend in het verleden wel vanuit huis aan freelance opdrachten werkte. Waarom kan dat nu niet meer? En hoe kan het dat zijn Nederlands niet is verbeterd ondanks de cursussen.

En sowieso zijn er genoeg kantoorbanen waarbij hij altijd dichtbij de wc kan zijn. Ook Nederlandstalig zijn is niet per se een vereiste. Zeker met de krapte op de arbeidsmarkt is er ook een plekje voor je als je niet aan een bepaalde pre voldoet, maar gewoon het werk kan uitvoeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')