Soep maken en - eten we elke vrijdag. Aardappel-preisoep (leek & potato) kost echt geen drol.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar die kant-en-klare bodems zijn niet zo lekker.
Een diepvriespizza kost nagenoeg niets, maar dat proef je er dan wel aan. Ik zou dan het gewoon zelf maken.
Zelf soep maken is ook lekker en heel goedkoop.
Ook nog een idee; hout sprokkelen. Dat ligt er tegenwoordig volop in de bossen. Half uurtje sprokkelen en je kunt de hele avond stoken. Dat spaart enorm op de gasrekening.
Misschien kun je als je een keer wat geld hebt een kachel laten installeren. Die verdient zich echt wel terug en het is ook nog gezellig!quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:04 schreef User16909 het volgende:
[..]
Soep maken en - eten we elke vrijdag. Aardappel-preisoep (leek & potato) kost echt geen drol.
Grinnik. Ik geloof niet dat de woningbouw heel blij wordt als ik een vuurtje bouw in huis (of tuin).
Je weet dat het verboden is om dit in het wild te plukken?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:56 schreef LXIV het volgende:
Bramen, bosbessen, frambozen in het seizoen ook te krijgen als je weet waar ze staan. Van die kleine wilde pruimen (kerspruimen) staan echt overal, keilekker en best een lang seizoen (2 mnd).
Plus dat een ritje naar de AH al te veel moeite kost, laat staan zelf dingen plukken of van het land rapen...quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Je weet dat het verboden is om dit in het wild te plukken?
Nee, ik wist niet dat het verboden is om fruit wat in het wild groeit te plukken.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Het kost me niet 'teveel moeite'. Het kost me energie die ik niet heb. Da's iets anders.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:09 schreef t-star het volgende:
[..]
Plus dat een ritje naar de AH al te veel moeite kost, laat staan zelf dingen plukken of van het land rapen...
Onzin. Ja, 10 tassen met eekhoorntjesbrood om aan een restaurant door te verkopen wel. Maar niemand die een bekeuring krijgt omdat hij wat bessen plukt of noten raapt. Totale onzinquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit dus ^^quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:18 schreef LXIV het volgende:
Onzin. Ja, 10 tassen met eekhoorntjesbrood om aan een restaurant door te verkopen wel. Maar niemand die een bekeuring krijgt omdat hij wat bessen plukt of noten raapt. Totale onzin
https://www.1limburg.nl/h(...)meenemen-uit-het-bosquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onzin. Ja, 10 tassen met eekhoorntjesbrood om aan een restaurant door te verkopen wel. Maar niemand die een bekeuring krijgt omdat hij wat bessen plukt of noten raapt. Totale onzin
Maar door die diepvriespizza voortaan vooruit te kopen/zelf te maken hebben jullie alweer ruim 25 euro winst.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:04 schreef User16909 het volgende:
[..]
Soep maken en - eten we elke vrijdag. Aardappel-preisoep (leek & potato) kost echt geen drol.
Grinnik. Ik geloof niet dat de woningbouw heel blij wordt als ik een vuurtje bouw in huis (of tuin).
Er zijn wel in veel plaatsen pluktuinen. Kun je voor 5 euro zoveel plukken als je wilt van het fruit wat er aan de bomen/struiken groeit.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:11 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Nee, ik wist niet dat het verboden is om fruit wat in het wild groeit te plukken.
Als dat zo is, is dat wmb een regel die hoognodig afgeschaft moet worden, maar dat is een andere discussie.
Ik ben een 'je', mid-30 met partner die een paar jaar ouder is.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:11 schreef anitapatat het volgende:
TS mag ik vragen hoe oud jij/u bent en uw vriend?
Oost-Europeanen die 30 kg paddestoelen plukken om door te verkopen ja. Dat zie ik Polen e.d. hier ook doen. Maar Nederlanders die gaan wandelen en wat kastagnes rapen echt, echt niet hoor!quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:33 schreef User16909 het volgende:
Wildplukken is kei-verboden. Ex-collega's van partner (oostblokkers in orderpicker-functies) kregen een paar jaar geleden stuk voor stuk boetes omdat ze paddestoelen en andere eetbare dingen plukten in de omgeving.
[..]
Ik ben een 'je', mid-30 met partner die een paar jaar ouder is.
Dat snap ik dus ook niet.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:33 schreef praadje het volgende:
Worden de toeslagen die nu verrekend worden over die 22 maanden verrekend? Dus zit je 22 maanden zonder die toeslagen en ook nog vast aan die betalingsregeling?
Dan moet je wel een gigantisch bedrag terugbetalen. Weet je waar dat fout is gegaan zodat dat in de toekomst niet meer gebeurd?
Ook goed. Hoe dan ook lijkt het me onwaarschijnlijk dat je paddenstoelen gaat plukkenquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:16 schreef User16909 het volgende:
[..]
Het kost me niet 'teveel moeite'. Het kost me energie die ik niet heb. Da's iets anders.
Dat heb jij goed ingeschat.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:38 schreef t-star het volgende:
[..]
Ook goed. Hoe dan ook lijkt het me onwaarschijnlijk dat je paddenstoelen gaat plukken
Neem contact op met de gemeente. Die kunnen je wellicht doorverwijzen naar sociaal werk of een andere instantie waar mensen werken die kunnen helpen uitzoeken hoe het nu precies zit met je toeslagen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:37 schreef User16909 het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet.
Schuld is 450 + 250 + 190, dus zeg even een kleine ¤1000. Dit wordt in termijnen van ¤20 per schuld (dus 3×20 per maand) afgelost. Dan zou die verrekening toch overbodig moeten zijn..? Of is dit een manier waarop de Belastingdienst winst maakt..?
Misschien is je toeslag (uit voorzorg) omlaag gezet door de BD.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:37 schreef User16909 het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook niet.
Schuld is 450 + 250 + 190, dus zeg even een kleine ¤1000. Dit wordt in termijnen van ¤20 per schuld (dus 3×20 per maand) afgelost. Dan zou die verrekening toch overbodig moeten zijn..? Of is dit een manier waarop de Belastingdienst winst maakt..?
Ja. Inkomen 2018 viel hoger uit dan gedacht. Hóe weet ik niet precies, maar tussen de schatting en het uiteindelijke inkomen zat een gat van tweeduizend euro, om en nabij (hoe ik dan bijna duizend euro aan toeslagen 'teveel' heb ontvangen snap ik ook niet').quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 15:07 schreef Leesaa het volgende:
[..]
Misschien is je toeslag (uit voorzorg) omlaag gezet door de BD.
Wat was de reden dat je terug moest betalen? Meer verdiend dan verwacht? Je kan eea ook nakijken in ‘mijn toeslagen’.
Als het goed is heb je een brief gehad waarin staat hoeveel toeslag je gehad hebt, en het bedrag waar je wel recht op had. Het verschil is hetgeen je moet terugbetalen.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 15:16 schreef User16909 het volgende:
[..]
Ja. Inkomen viel hoger uit dan gedacht. Dat valt op te maken uit de cijfers van mijntoeslagen. Daar is niets terug te vinden over het 'waarom' en 'hoe lang nog' van verrekeningen. Aan de telefoon wordt mij elke keer gezegd dat 'het is zoals het is' en ik 'alles terug kan vinden op mijntoeslagen', maar dat is dus echt onzin.
Ja, of deels verrekenen en deels betalingsregeling. Niet allebei.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 15:27 schreef Leesaa het volgende:
[..]
Als het goed is heb je een brief gehad waarin staat hoeveel toeslag je gehad hebt, en het bedrag waar je wel recht op had. Het verschil is hetgeen je moet terugbetalen.
Als dit bedrag overeenkomt met je regeling dan zou je nu gewoon toeslag moeten krijgen. Al lijkt het me dat de belastingdienst pas een regeling afsluit als ze niet kunnen verrekenen met lopende toeslagen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |