abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 15:15:57 #1
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189548094
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189548137
Ik denk dat ik zaterdag even naar het slachthuis ga. :Y #lokaalditdat.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189548157
Ik slacht momenteel wat tarweproduct uit het verre Bayern. Uit Erding om precies te zijn B:)B

Voor mij is het namelijk al avond :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 15:20:56 #4
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189548158
Avondeten... zouden gister soep en dan schnitzel met wat patat eten. Maar waren lekker aan het eten in soep en brood dat het daar bij gebleven is.

Dus sowieso nog een restje soep en een schnitzel vandaag. En wat salade en patat ofzo.
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:21:38 #5
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189548166
Arjen Lubach legt het even haarfijn uit voor al die mensen uit Sleeswijk-Holstein:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 15:26:02 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189548225
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik slacht momenteel wat tarweproduct uit het verre Bayern. Uit Erding om precies te zijn B:)B

Voor mij is het namelijk al avond :+
Aprospros Bayern...
Waren keer met een excursie in Augsburg beland en een maat liet hem het "Kellerbier" erg goed smaken. Toen noemden we hem ook al Fritzl.

Maar afgelopen week verklaarde een en ander zich, hij woont vlakbij Ruinerwold. Nog sterker, z'n zuipkeet stond op het erf voor die boerderij _O-
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 15:28:08 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189548256
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:21 schreef golfer het volgende:
Arjen Lubach legt het even haarfijn uit voor al die mensen uit Sleeswijk-Holstein:
De VPRO is ook absoluut niet links...

Luchtvaart en energiecentrales staan bijvoorbeeld helemaal niet in dat overzicht.
pi_189548264
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik denk dat ik zaterdag even naar het slachthuis ga. :Y #lokaalditdat.
Oehhh, daar had ik in een ver verleden een sollicitatiegesprek. Moest daar heen van het arbeidsbureau. Liep langs al die karkassen (dat zou dan iedere dag moeten). Heb mezelf niet aangeprezen ;)
We have far more in common than that which devides us..
pi_189548290
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:28 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Oehhh, daar had ik in een ver verleden een sollicitatiegesprek. Moest daar heen van het arbeidsbureau. Liep langs al die karkassen (dat zou dan iedere dag moeten). Heb mezelf niet aangeprezen ;)
Ik heb daar weinig moeite mee, eigenlijk.
pi_189548296
kaas en worst :9

In het kader van baby-mensen en baby-honden zijn in veel opzichten vergelijkbaar: doe je ook aan inbakeren bij moe maar wel hyper, Lonaa? :P
freedom is just another word for nothing left to lose
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:30:49 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189548321
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:28 schreef derLudolf het volgende:

De VPRO is ook absoluut niet links...

Luchtvaart en energiecentrales staan bijvoorbeeld helemaal niet in dat overzicht.
Bij overige.
Overzicht is trouwens niet van de VPRO, maar van het RIVM. Maar die wetenschappelijke club heeft er ook geen verstand van, want de uitkomst bevalt de boeren niet. Dus klopt het niet.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 15:30:51 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189548322
quote:
een uitleg van wat nu eigenlijk het probleem bij de boeren is.

Allereerst onze excuses voor de uit de hand gelopen demonstraties voor het provinciehuis in Groningen. Dit had niet mogen gebeuren, maar ik kan wel begrijpen hoe dit is ontstaan. Het bestuur van de provincie Groningen bestaat voor een groot deel uit aanhangers van Jesse Klaver en Tjeerd de Groot. Dus mensen die de boeren liever kwijt dan rijk zijn.

Maar wat is er nu aan de hand? Waarom gaan de boeren ook naar de provinciehuizen en het RIVM?

Ik leg het aan de hand van voorbeelden uit.

In Nederland hadden de boeren meer dan 30 jaar een melkquotum. Wanneer een boer wilde uitbreiden, moest hij van een stoppende boer zijn melkquotum kopen.
Er waren zelfs makelaars, die het complete melkquotum van een stoppende boer opkochten en vervolgens weer in kleine beetjes verkochten aan bedrijven die wilden uitbreiden. Immers, de prijs was best hoog en zo kochten de bedrijven, die wilden groeien elk jaar iets erbij. De EU heeft het melkquotum in de EU afgeschaft in 2015 en dus ook in Nederland.

Kom maar met meer melk
De melkfabrieken riepen tegen de boeren: 'kom maar met meer melk, wij verwerken het'. Degene die destijds het hardst riep om meer melk, was onze Tjeerd de Groot, destijds werkzaam bij de Nederlandse Zuivel Organisatie. Ook de banken zeiden: investeren. De jonge boeren die wilden groeien, hebben hier dankbaar gebruik van gemaakt.
Stel wij praten over boer Piet. Hij had in 2015 zo'n 100 melkkoeien. Om uit te breiden heeft hij een vergunning aangevraagd voor 200 koeien. Die vergunning heeft hij destijds gekregen van de provincie. Vervolgens is hij een stal gaan bouwen. Meestal kleiner dan de aangevraagde vergunning, omdat hij de vergunning voor toekomstige groei had aangevraagd.

Stel hij heeft een stal gebouwd voor 180 koeien. Begin 2015 was de stal klaar. Vervolgens moesten er koeien worden gekocht om de stal te vullen. Omdat de koeien schaars waren en in verband met dierziekten, hebben de meeste boeren besloten te groeien door middel van de eigen fokkerij. Medio 2015 had Piet 115 koeien. Een jaar later 130 koeien.

Extra korting door de overheid
In 2017 zag de overheid dat het fosfaatplafond, wat de EU ons heeft opgelegd, werd overschreden. Dus het aantal koeien moest omlaag. De overheid heeft als oplossing het fosfaatquotum ingevoerd. Daarbij werd gekeken hoeveel koeien boer Piet had op 2 juli 2015. Dit waren 115 koeien. Dus boer Piet moest terug naar 115 koeien. En kwam er een extra korting van 8% door de overheid over het aantal koeien.

Voor boer Piet betekent dit 115 koeien min 8% = 105 koeien. Dus eind 2017 was boer Piet weer bij 105 koeien.
Boer Piet wil toch naar 200 koeien groeien. Dus om uit te breiden, probeert boer Piet nu fosfaatrechten te kopen. Deze rechten kosten per koe circa 11.500 euro. Dus in 2018 en begin 2019 heeft Piet zoveel gespaard, dat hij voor 5 koeien fosfaatrechten heeft gekocht en zit dan op 110 koeien.

Vergunning pakken we af
Nu komt het stikstofprobleem. De overheid weet geen oplossing. Alleen bij boeren is op korte termijn stikstofrechten te ontfutselen.
Nu zegt Den Haag, boer Piet, jij hebt vergunning voor 200 koeien. Deze vergunning pakken wij af van jou, want jij hebt op 4 oktober maar plaats voor 180 koeien in je stal. Deze stikstofrechten gebruiken wij om aan de bouw en andere projecten te geven, zodat er toch weer iets door kan gaan in Nederland.

De provincies zien echter in dat deze oplossing te weinig stikstofrechten oplevert, om de projecten die op stapel staan door te laten gaan.
Dus zij zeggen nu: 'nee boer Piet, jij hebt op 8 oktober slechts 110 koeien. Wij gaan uit van deze 110 koeien, en de rest van jouw rechten pikken wij af. Al deze rechten kunnen wij gebruiken om onze projecten door te laten gaan.'
Boer Piet heeft de rechten gekocht, dure verplichtingen met de bank aangegaan en nu worden van hem alle groeimogelijkheden afgepakt om zijn stal te vullen.
Zijn financiële verplichtingen aan de bank waren immers gebaseerd op 180 koeien. Hoe moet hij nu verder met zijn aflossingen?
Een bedrijf wat niet meer kan groeien, kan niet meer investeren in toekomstige ontwikkelingen en is ten dode opgeschreven.

Moet intern salderen
De overheid wil de nog niet gerealiseerde rechten stelen van de boeren. Omdat stelen niet mag, past de overheid de wet aan en wel zo dat het ineens geen stelen meer is. De provincies willen nog meer stelen van de boeren.

Hoe slim zit de diefstal in elkaar?
De minister zegt: 'Boer Piet, je mag uitbreiden naar die 180 koeien. Geen Probleem. Maar je moet intern salderen.'
Dit houdt in: als je dan van 110 koeien uitbreidt naar 180 koeien, mag je maximaal dezelfde stikstofuitstoot hebben als je nu hebt met 110 koeien. Boer Piet heeft al een nieuwe stal, dus dit is een onmogelijke opgave. Immers, de landbouw heeft al sinds 1990 gemiddeld 60% minder stikstofuitstoot.
En wanneer we de provincie hiermee confronteren zegt de provincie: “misschien moeten we even nadenken of dit wel klopt” En zo is in het Kamerdebat op 17 oktober aangegeven. Tot 1 december gaat Schouten met provincies na of dit niet te zwaar is en we voor intern salderen terug moeten naar 180. Maar bij extern salderen blijft 110 het vertrekpunt.

Financiële verplichtingen
Dit betekent: In een oude stal is de stikstofafname ten opzichte van 1990 misschien slechts 4% afgenomen. Maar de nieuwe stal van Boer Piet is ten opzichte van 1990 al een stikstofreductie van misschien wel 80% bereikt. En dat terwijl hij vergunning heeft gekregen voor 200 koeien van de overheid. Boer Piet kan niet aan zijn financiële verplichtingen voldoen en gaat failliet. Terwijl hij juist de boer was, die niet wilde stoppen.

Heel onbegrijpelijk is dat deze diefstalpraktijken zijn ontstaan door verontruste cijfers van het RIVM over de stikstofuitstoot. De stikstof die de gewassen opnemen, wordt niet meegeteld door het RIVM.
Het RIVM wil alleen niet openbaar maken, hoe zij aan de cijfers komen. In ieder geval is een groot deel van de cijfers gebaseerd op aannames. Dus waar praten wij over?
Al dat gesjoemel met cijfers van het RIVM, lijkt wel op bangmakerij van de bevolking en roept bij mij veel vraagtekens op. Ik vraag mij ook steeds meer af, hoe de natuurinstanties de RIVM beïnvloeden.
Hoe slechter het RIVM praat over de natuur, hoe meer geld en gronden de natuurinstanties ontvangen van Den Haag.
Immers, door de wensen van Natuurmonumenten en Staatsbosbeheer hebben wij zoveel Natura2000-gebieden in Nederland. Veel meer dan de EU eiste.

Plantensoorten op de lijst
De politiek heeft zitten slapen en dit gewoon toegestaan.
Uiteindelijk zijn de natuurinstanties de oorzaak van ons stikstofprobleem. Zij hebben zelfs plantensoorten op de lijst opgenomen die niet eens in Nederland voorkwamen, maar waarvan zij wel droomden. Dit lukt niet, nee logisch.
Stikstofvervuiling bestaat uit 2/3 deel NOx (industrie, luchtvaart en verkeer) en 1/3 deel NH3.
Van deze NH3, zeggen de geleerden, wordt 60% van de uitstoot veroorzaakt door de landbouw.
Bij de landbouw zijn ook de dieren die in het wild leven, de huisdieren (3 miljoen), de paarden en de dieren van de natuurinstanties voor het onderhoud van de natuurgebieden, te samen geteld.
Verder is NOx veel zwaarder dan NH3 en gaat de NH3 dus direct hoog in de atmosfeer vervluchtigen.
De NH3 is dus zeer moeilijk te meten. Iets wat niet is onderzocht. Waarom niet eerst meten en dan weten. Dan pas concluderen.
Door al deze aannames van het RIVM staat nu de hele economie op slot. En waarom? Als je bouwt en dan een huis neerzet die veel minder uitstoot, is dit toch een win-situatie?

Natuur gaat meer verloederen
Dit beleid van de overheid leidt tot de ondergang van geheel Nederland. Wanneer u niet tot inkeer komt, leidt dit tot massa ontslagen. Zelfs de natuur gaat dan nog meer verloederen.
Er is maar een simpele verklaring voor de vervuiling van de aarde. De kringloopwijzer van de mens zelf. Deze kringloopwijzer moeten wij sluitend zien te krijgen en niet ons verschuilen achter de boer en dan zeggen: 'de boer heeft het gedaan, want hij heeft het niets gedaan'.
Sterker nog, geen sector heeft het zo goed gedaan, als de boer. Nee alleen wij zelf zijn de boosdoener.
Geen enkele politieke partij praat hier echter over. De politiek doet alleen maar dweilen met de kraan open. En in plaats van de kraan dicht draaien, wordt de kraan steeds verder open gezet.
pi_189548332
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:29 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik heb daar weinig moeite mee, eigenlijk.
Ik vond het echt niet fijn. Tegenwoordig weet je daar meer vanaf, maar zo’n 40 jaar geleden was dit best wel een schok voor een 18 jarige
pi_189548343
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:30 schreef Lot_1 het volgende:
kaas en worst :9

In het kader van baby-mensen en baby-honden zijn in veel opzichten vergelijkbaar: doe je ook aan inbakeren bij moe maar wel hyper, Lonaa? :P
Hahahaha. Ja, wel beetje. Dan leg ik d'r naast me neer en masseer ik d'r rug en nek, dan gaat ze liggen en dan stop ik d'r in :') :@
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 15:37:38 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189548429
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:30 schreef golfer het volgende:

[..]

Bij overige.
Overzicht is trouwens niet van de VPRO, maar van het RIVM. Maar die wetenschappelijke club heeft er ook geen verstand van, want de uitkomst bevalt de boeren niet. Dus klopt het niet.
Heb jij verstand van meettechniek?

Al voordat deze hele discussie bestond, wat zeg ik, voordat de PAS bestond, vertelde een docent meet- regel- en systeemtechniek, die betrokken was bij allerlei testopstellingen dat die hele ammoniak metingen geen snars klopte. Het was erg lastig te meten, een kleverig gas bovendien dat in de meetapparatuur bleef zitten (waardoor je teveel meet dus). Er zitten veel aannames en onnauwkeurigheden in.

Bovendien staan twee van de meetpunten verkeerd.
pi_189548440
Pfff, Is de dag al bijna voorbij? Weet niet hoeveel kots opgeruimd. Samen met een vandaag irritante dreumes is het maar een heftige dag.

Goed nieuws, meneer heeft een uur geleden een beetje havermoutpap gegeten en het zit er nog in!
pi_189548448
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Pfff, Is de dag al bijna voorbij? Weet niet hoeveel kots opgeruimd. Samen met een vandaag irritante dreumes is het maar een heftige dag.

Goed nieuws, meneer heeft een uur geleden een beetje havermoutpap gegeten en het zit er nog in!
:*
pi_189548482
quote:

Och wat een ellende daar. Arm ziek kind, maar vooral ook arme jij.
  maandag 21 oktober 2019 @ 15:45:33 #19
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189548539
quote:

Arme jullie. :*
pi_189548627
Ik heb heus ook nog wel wat echt thuisgewerkt hoor! Maar ik moest dus ook vlees braden, want gister uit de diepvries gehaald.

SPOILER: braadstukken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189548646
:9
pi_189548692
Ik moet nog soep, moussaka en cheesecake maken.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 15:59:52 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189548759
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:50 schreef sigme het volgende:
Ik heb heus ook nog wel wat echt thuisgewerkt hoor! Maar ik moest dus ook vlees braden, want gister uit de diepvries gehaald.

Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:9
pi_189548789
@sigme...is de rollade op z’n gronings gekruid?
Dat is vooral kruidnagel, toch?
Mijn oom moest die meenemen naar den haag voor mijn moeder.
Zijn schoonvader was slager in de Oude Ebbinge.
pi_189548793
Wat zijn jullie lekker aan het koken O+

Ik moet nog even moed verzamelen geloof ik.
Maar deze week en weekend nog geen afspraken... dus wie weet :)

Tijd voor even het bordje weer op de deur:
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 16:10:04 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189548884
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:02 schreef AnneX het volgende:
@:sigme...is de rollade op z’n gronings gekruid?
Rollade wordt hier royaal gekruid met kruidnagel inderdaad :9 :9
pi_189548962
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:50 schreef sigme het volgende:

Krijg meteen honger, :9~
pi_189549026
@borisz...viste ik op voor jou:

...” The year is 2192. The British Prime Minister visits Brussels to ask for an extension of the Brexit deadline. No one remembers where this tradition originated, but every year it attracts many tourists from all over the world....” 8-)
pi_189549040
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:19 schreef AnneX het volgende:
@:borisz...viste ik op voor jou:

...” The year is 2192. The British Prime Minister visits Brussels to ask for an extension of the Brexit deadline. No one remembers where this tradition originated, but every year it attracts many tourists from all over the world....” 8-)
:D :')

Aandoenlijk figuur is het, Johnson. Nu al. Al een tijdje ook.
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:21:22 #30
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189549045
quote:

_O-
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_189549117
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Lastig. Voor een groot deel is het ook ondernemersrisico natuurlijk. Als je in 2015 je toko wilt verdubbelen, neem je echt een levensgroot risico.

Een boer is een ondernemer. Er zijn zo veel ondernemers die hun bestaan onzeker zijn door veranderende wet- en regelgeving (kinderopvang). Of door een flucuerende economie (bouw). Minister dinges heeft eind jaren 90 besloten dat per de volgende dag er geen PC privé-projecten meer konden zijn. Halve branche binnen een paar maanden failliet.

Ik snap niet eens waarom een boer een grotere stal zou willen. Van het verkopen van de melk aan de cooperatie wordt je niet rijk, ook niet met meer koeien. Waarom zou je het probleem, als je het al zo slecht hebt, willen verdubbelen? Begin lekker een boerderijwinkel, ga aan de slag met jerseykoeien, ga mozzarella maken, pompoenen verbouwen als bijverdienste, wijn maken, etc.

Ja, ik zie dat de overheid en het RIVM onduidelijkheid scheppen. Maar die boeren zijn hoe dan ook de sjaak. Is het niet vandaag, dan is het wel morgen. Ze kunnen beter hun energie stoppen in innovatie. Innovatie als in hun bedrijf verbreden, niet een borstel ophangen waar een koe zich mee kan krabben.
Spoilers!
pi_189549135
pi_189549141
quote:

_O-
Spoilers!
pi_189549259
Cols van de buitencategorie in Brussel: https://www.bruzz.be/wete(...)categorie-2019-10-21
pi_189549279
Wie is Eugenie?

Wacht, het varken van Miss_Isis denk ik.
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_189549286
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:36 schreef Pinnenmutske het volgende:
Wie is Eugenie?

Wacht, het varken van Miss_Isis denk ik.
een varken van Sigme dacht ik.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 16:37:26 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189549293
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Lastig. Voor een groot deel is het ook ondernemersrisico natuurlijk. Als je in 2015 je toko wilt verdubbelen, neem je echt een levensgroot risico.

Een boer is een ondernemer. Er zijn zo veel ondernemers die hun bestaan onzeker zijn door veranderende wet- en regelgeving (kinderopvang). Of door een flucuerende economie (bouw). Minister dinges heeft eind jaren 90 besloten dat per de volgende dag er geen PC privé-projecten meer konden zijn. Halve branche binnen een paar maanden failliet.

Ik snap niet eens waarom een boer een grotere stal zou willen. Van het verkopen van de melk aan de cooperatie wordt je niet rijk, ook niet met meer koeien. Waarom zou je het probleem, als je het al zo slecht hebt, willen verdubbelen? Begin lekker een boerderijwinkel, ga aan de slag met jerseykoeien, ga mozzarella maken, pompoenen verbouwen als bijverdienste, wijn maken, etc.

Ja, ik zie dat de overheid en het RIVM onduidelijkheid scheppen. Maar die boeren zijn hoe dan ook de sjaak. Is het niet vandaag, dan is het wel morgen. Ze kunnen beter hun energie stoppen in innovatie. Innovatie als in hun bedrijf verbreden, niet een borstel ophangen waar een koe zich mee kan krabben.
Even waar weerleggingen:
Maat van me had mooi bedrijf, maar wilden nieuwe stal want die was oud. Donker, laag, oude vloer. Maar een evengrote nieuwe stal die van deze tijd is, dat wou de bank niet financieren. Moesten van 120 naar minimaal 190 melkkoeien. Zij hadden de mogelijk een bedrijf van 5 jaar oud voor 140 koeien een paar kilometer verderop te kopen, maar dat heeft ook niet iedereen.

Als iedereen Jersey koeien heeft, zakt die markt ook in. Hetzelfde geldt voor pompoenen, volgens mij is dat vaak zelfs contractteelt.

Je kunt veel verzinnen, maar ja als de helft van de boeren er iets bij gaat doen, is daar markt voor?
pi_189549304
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

een varken van Sigme dacht ik.
Kan ook.
Werewolf
pi_189549307
quote:

_O-
pi_189549329
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:02 schreef AnneX het volgende:
@:sigme...is de rollade op z’n gronings gekruid?
De rollade is gekruid door de slager in Zuidbroek - in het oosten van de provincie dus.
Ik haal hier op de markt bij mijn kruidenboer wel vaak Groningse vleeskruiden, voor alle soorten vlees :9

Bijna alle slagerswinkels zijn verdwenen, al zie ik tot mijn vreugde dat de achteruitgang wel tot stilstand is gekomen. De slagers die er nu nog zijn lopen redelijk goed geloof ik. Ik kom helaas zélden bij een slager - het nadeel van eigen vlees.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189549363
quote:
Wat gaaf! Heb je zelf iets in handen waarmee je hoger of lager gaat of doet die persoon op jetski dat?
Bij het eerste stukje lijkt het net alsof je op water loopt _O-
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:43:17 #42
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189549368
quote:
Vet fles! En leuk je opgeheven handen in overwinning!!

Ging het vanzelf in een rondje ?
pi_189549389
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Wat gaaf! Heb je zelf iets in handen waarmee je hoger of lager gaat of doet die persoon op jetski dat?
Bij het eerste stukje lijkt het net alsof je op water loopt _O-
Nee dat doet die persoon op de jetski. De pro's bedienen de jetski zelf inderdaad. Dat ding gaat dus ook nergens heen omdat al het water dat normaal gebruikt wordt voor voortstuwing van dat ding, nu gebruikt wordt om mij omhoog te liften. Ik sleep dat ding in feite een beetje in het rond ook. Zij kan wel een beetje sturen maar aandrijving heeft dat ding niet meer. Deze was trouwens 155 PK.
pi_189549403
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:43 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Vet fles! En leuk je opgeheven handen in overwinning!!

Ging het vanzelf in een rondje ?
Nee dat was best nauwkeurig sturen een beetje voeten omhoog en omlaag, dan de linker knie intrekken dan de rechter en zo een beetje dansen door de balans heen zeg maar :) Maar ja, zo a-motorisch als ik ben, als IK dit in een kwartier kan leren kan iedereen het :Y
  maandag 21 oktober 2019 @ 16:48:04 #45
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189549419
Mm dm doet alles dubbel.. :o
pi_189549428
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:48 schreef Barreltje het volgende:
Mm dm doet alles dubbel.. :o
ja heb ik al en week last van ongeveer. En als het traag is en je drukt nog een keer, BAM drie
  Moderator / Redactie Sport maandag 21 oktober 2019 @ 16:48:58 #47
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_189549434
quote:

:D

Het maakt mijn naamgenoot niet uit hoe de Brexit tot stand komt, als die maar tot stand komt. Om daarna Thatcher over te troeven qua laat de markt zijn gang maar gaan. Met zijn vriendjes die hun gelden al in Ierland hebben verstopt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_189549443
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:48 schreef borisz het volgende:

[..]

Het maakt mijn naamgenoot niet uit hoe de Brexit tot stand komt, als die maar tot stand komt. Om daarna Thatcher over te troeven qua laat de markt zijn gang maar gaan. Met zijn vriendjes die hun gelden al in Ierland hebben verstopt.
Kwalijk, zulk volk.
pi_189549454
Oh die Brexit. British Airways had er ook last van.
Werewolf
pi_189549469
Ik ga eind november naar Brexitania. Zal mij benieuwen. Dan zitten ze er gewoon nog in :P
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 16:51:45 #51
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189549470
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:40 schreef sigme het volgende:

Bijna alle slagerswinkels zijn verdwenen, al zie ik tot mijn vreugde dat de achteruitgang wel tot stilstand is gekomen. De slagers die er nu nog zijn lopen redelijk goed geloof ik. Ik kom helaas zélden bij een slager - het nadeel van eigen vlees.
We zijn hier op 3500 inwoners nog gezegend met twee zelfslachtende slagers.

Dat dat best bijzonder was kwam ik ook pas later achter.
pi_189549555
Slagers genoeg hier. Beetje jammer dat ze weinig over de herkomst van hun vlees vertellen. Net als visboeren. In de supermarkt staat er tenminste bij wat voor leven een dier heeft gehad.
Spoilers!
pi_189549603
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]

We zijn hier op 3500 inwoners nog gezegend met twee zelfslachtende slagers.

Dat dat best bijzonder was kwam ik ook pas later achter.
De dorpsslager slachtte nog lang zelf.
Stond zoon 1 - ook slager - eens een keer in vader’s winkel.
Maak ik hem complimenten over de biefstuk een week eerder.
Even nadenken: oh, dat was Kees, die liep bij ons op de dijk. 8)7
SPOILER
pi_189549787
Hmm ik doe het onderhoud van kachel en geister graag bij een lokaal bedrijfje.
Bestaat al tientallen jaren en ik gun ze nog vele jaren.

Maad het zou toch eens fijn zijn als ze daadwerkelijk komen als je een afspraak maakt met ze.

Als ze komen is alles prima geregeld en ik laat ze desnoods nog via de buurman binnen.
Gaat ie zn eigen gang en dat is prima.
En het is altijd goed gedaan en netjes en schoon als ze weggaan. Not to mention dat ze gratis en voor niks to the rescue komen als ik mn kachel zelf weer eens niet aan krijg...

Maar nu voor de 2e middag dat ik voor nop thuis zit. Word hier toch wel echt een beetje narrig van.
En ik weet dat ze het nu stikdruk hebben want oktober en dat is wel het moment om te ontdekken dat je kachel niet werkt weet ik uit eigen ervaring...
maar bel dan even :(
Of maak geen afspraak.. ook een optie.
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:21:40 #55
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_189549837
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 16:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zo. _O_
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_189549881
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:21 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Zo. _O_
Ja op zich wel, alleen is alles wat de boeren ook doen, niet anders dan symptoombestrijding. Beter pak je de overheid aan die elk jaar weer met nieuwe regeltjes komt, want die kan dat gratis doen, en daarmee de boeren duperen. Het is eigenlijk een godswonder dat er in dit land nog één boer bestaat.
pi_189549961
In de herhaling, op verzoek:

SPOILER: pakketten
pi_189550002
quote:

[..]

Zo. _O_
Ja nou, ik weet het nog steeds niet. Ik heb het gevoel dat ik een partij moet kiezen. Of in elk geval voor of tegen de boeren moet zijn.

Eigenlijk is dat gek want ik bevind me vrijwel altijd in kamp enerzijds/anderzijds.
Bij deze is het besloten, ook wat dit betreft ga ik in dat kamp. Ik kan begrip opbrengen voor alle partijen (niet voor vernielingen). Het is heel ingewikkeld. Er zitten vele kanten aan het verhaal. Zo. Mijn wereld klopt weer.
Spoilers!
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:36:35 #59
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189550011
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:32 schreef sigme het volgende:

Ik wil wel, maar ik kan geen 10 kg vlees kwijt. -O-
  Official ESF Kreviewer maandag 21 oktober 2019 @ 17:37:19 #60
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189550018
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja op zich wel, alleen is alles wat de boeren ook doen, niet anders dan symptoombestrijding. Beter pak je de overheid aan die elk jaar weer met nieuwe regeltjes komt, want die kan dat gratis doen, en daarmee de boeren duperen. Het is eigenlijk een godswonder dat er in dit land nog één boer bestaat.
46% van alle co2 uitstoot komt van boeren. Hoe is het verminderen van de veestapel dan symptoombestrijding? Of begrijp ik niet wat je zegt.

En zolang we de OP 1 na grootste agrarische exporteur ter wereld zijn, zal het wel meevallen met de regeltjes en dw wonderen..
pi_189550045
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:36 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Hmm ik ook niet denk ik..
probeer me even voor te stellen hoeveel ruimte dat inneemt maar vermoed ruim de ruimte die ik beschikbaar heb.
pi_189550058
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:36 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Dan zoek je toch vriendjes ter waarde van 5 kilo?

Ik zoek eerst voldoende 10-kilo-afnemers, en dan kan ik wanneer ik het vlees werkelijk heb, kijken hoeveel en wat ik overhoud. Dan kan ik altijd daarvan nog kleinere pakketten maken. Het is best lastig hoor, voldoende afnemers maar niet te veel afnemers zoeken voor een varken waarvan ik niet weet hoe zwaar het beest is. Natuurlijk heb ik eerder varkens gehad, maar weet je, ze lijken allemaal enorm op een varken, en de herinnering aan grootte verdwijnt.
pi_189550075
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:32 schreef sigme het volgende:

Zucht.. mobiel zit dat report-knopje echt te dicht op het quote knopje.

Niks voor @fietsie?

Probeerde ik dus te zeggen.
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:41:21 #64
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189550077
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:39 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm ik ook niet denk ik..
probeer me even voor te stellen hoeveel ruimte dat inneemt maar vermoed ruim de ruimte die ik beschikbaar heb.
Ik koop vlees vaak in porties van ongeveer 1 kg en dan zit 1 lade al redelijk vol. Ik heb 7 lades, waarvan er 5 mudvol zitten. :D
pi_189550089
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:41 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Zucht.. mobiel zit dat report-knopje echt te dicht op het quote knopje.

Niks voor @:fietsie?

Probeerde ik dus te zeggen.
Spoilers!
pi_189550107
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik zoek eerst voldoende 10-kilo-afnemers, en dan kan ik wanneer ik het vlees werkelijk heb, kijken hoeveel en wat ik overhoud. Dan kan ik altijd daarvan nog kleinere pakketten maken. Het is best lastig hoor, voldoende afnemers maar niet te veel afnemers zoeken voor een varken waarvan ik niet weet hoe zwaar het beest is. Natuurlijk heb ik eerder varkens gehad, maar weet je, ze lijken allemaal enorm op een varken, en de herinnering aan grootte verdwijnt.
Ik twijfel nog steeds.
Spoilers!
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:46:38 #67
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189550142
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Bestaan er geen varkenweegschalen?
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:47:25 #68
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189550147
Wij ruimden vandaag de keukenkastjes uit..
9 verschillende soorten suiker..
:{

In wat voor marketing trap zijn wij nou weer gevallen? :o
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:48:09 #69
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189550155
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:47 schreef Barreltje het volgende:

Ik heb een dedicated suikerkastje. :@
pi_189550160
quote:

[..]

Zo. _O_
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ja nou, ik weet het nog steeds niet. Ik heb het gevoel dat ik een partij moet kiezen. Of in elk geval voor of tegen de boeren moet zijn.

Eigenlijk is dat gek want ik bevind me vrijwel altijd in kamp enerzijds/anderzijds.
Bij deze is het besloten, ook wat dit betreft ga ik in dat kamp. Ik kan begrip opbrengen voor alle partijen (niet voor vernielingen). Het is heel ingewikkeld. Er zitten vele kanten aan het verhaal. Zo. Mijn wereld klopt weer.
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Er is natuurlijk niet zoiets als 'de boeren', die zich allemaal reactionair verzetten en zich op domme wijze in de schulden steken. Er zijn innovatieve boeren, sommigen redden zich uitstekend, sommigen worden genaaid door regels. Ik ken een paar, die proberen wanhopig een paar oud Nederlandse koeienrassen (Blaarkop & Lakenvelder) in een kudde in stand te houden, extensief, allemaal heel leuk enzo, en die worden genaaid.

Er zijn reactionaire subsidieboeren die miljoenen binnenharken. Er zijn BD-boeren die dankzij donateurs kunnen boeren. Er zijn hardwerkende boeren met een ouderwets 'gangbare' bedrijfsvoering. Sommige zijn miljonair, sommigen bezitten niets. Er zijn pachters. Er zijn grootgrondeigenaren. Er zijn er die willen maar niet kunnen stoppen (je kan een boerderij niet zomaar verkopen hè, er zijn regels).
  Official ESF Kreviewer maandag 21 oktober 2019 @ 17:49:31 #71
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189550167
quote:

Ik heb 27 planten in mijn woonkamer. Hoarders unite.
pi_189550169
quote:

_O-

3 Soorten basterd, rietsuiker, kristalsuiker, palmsuiker, poedersuiker. Welke mis ik?
Spoilers!
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:50:53 #73
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189550183
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

_O-

3 Soorten basterd, rietsuiker, kristalsuiker, palmsuiker, poedersuiker. Welke mis ik?
Suikerklonten, suikerstroop?
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 17:50:56 #74
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189550184
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

_O-

Kandij, gelei, fructose
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:51:33 #75
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189550194
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:50 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kandij, gelei, fructose
Gewone gelei of de halfzoete?
pi_189550197
Hoe dan ook: als je de 'goede' boeren wil steunen - wat je ook maar 'goed' vindt, koop dan je eten zodat het geproduceerd wordt door boeren waarvan jij denkt dat die toekomstvast zijn.

Besteed je geld waar je principes liggen - wie de mond vol heeft van asoboeren maar plofgroente en -vlees koopt is een oorzaak van het probleem. De aso-boer is dan enkel een gevolg.
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:52:34 #77
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_189550208
Ludolf, ik wist dat niet en vind het ook wel een beetje kinderlijk, van die omgekeerde vlag. En zo belezen ben ik niet hoor, maar grappig dat jij dat denkt. Denk dat er heel wat mensen hier een stuk slimmer zijn dan ik!

Verder bedankt ook Lonaa. Mag je me ook gewoon in een quote zeggen hoor. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
  Official ESF Kreviewer maandag 21 oktober 2019 @ 17:55:56 #78
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189550267
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:51 schreef sigme het volgende:

Besteed je geld waar je principes liggen - wie de mond vol heeft van asoboeren maar plofgroente en -vlees koopt is een oorzaak van het probleem. De aso-boer is dan enkel een gevolg.
Nederlanders zijn niet zo principieel als het geld kost.
Ik doe het zelf deels. Ik koop wel redelijk bewust mijn kaas, vlees en eieren, maar ik kijk niet op elk product waar de ingrediënten vandaan komen.

Ik denk overigens dat boeren niet alleen maar een gevolg zijn. Die doen gewoon wat de supermarkt eist, omdat het geld oplevert. Ook daar hadden ze nee kunnen zeggen tegen plofkippen.
  maandag 21 oktober 2019 @ 17:57:03 #79
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189550285
Ik koop sinds dit weekend melk met 3 sterren. Een vriend wees mij erop dat t bestond.
pi_189550322
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:42 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Sorry LS
pi_189550354
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:46 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Bestaan er geen varkenweegschalen?
Wel een meetlintmethode, maar die schijnt niet erg betrouwbaar te zijn.
quote:
Met behulp van een soepel meetlint (liefst niet van metaal want dat kan het varken bij een onverwachte beweging lelijk verwonden) moet zowel de lengte vanaf de plek tussen de oren tot aan de inplant van de staart, als de buik vlak achter de schouders worden opgemeten. Het aantal centimeters in de lengte van het varken vermenigvuldigt u met de omtrek van de buik. Het totaal deelt u door 185 (slank varken), 170 (normaal varken) of 155 (dik varken) en dan heeft u het gewicht in kilo’s. Er bestaat nog een andere formule. Gewicht (Kg) = (Lengte x Omtrek x Omtrek): 13781 (cm). Hierbij wel de kanttekening dat deze formule voor grote varkens vaak iets te hoog uitvalt en voor kleine varkens iets te laag.
https://www.levendehave.n(...)wicht-van-het-varken
Er zijn speciale meetlinten in de handel, zodat je de sommetjes niet hoeft te maken (ofzo, eigenlijk weet ik niet wat er speciaal aan is, maar ze zijn er.)
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:02:24 #82
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189550362
Mail naar sigme onderweg.. *O*
pi_189550372
Ik koop (groten)deels biologisch vlees, groenten meestal bij de groenteboer (vandaag even niet). Met eieren ben ik er nog niet uit, biologisch of scharrel, wat is fijner voor kippen?

Koop en koe/kip/varken zou ik wel willen, maar da’s vaak zo verpakt dat ik een week hetzelfde vlees moet eten, dat komt altijd diepgevroren.
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:03:46 #84
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189550380
quote:
3s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:01 schreef sigme het volgende:

[..]

Wel een meetlintmethode, maar die schijnt niet erg betrouwbaar te zijn.
[..]

Er zijn speciale meetlinten in de handel, zodat je de sommetjes niet hoeft te maken (ofzo, eigenlijk weet ik niet wat er speciaal aan is, maar ze zijn er.)
Daar zal de uitkomst al op staan aangegeven denk ik dan...
Siesta & Fiesta!
pi_189550396
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:03 schreef Bramito het volgende:

[..]

Daar zal de uitkomst al op staan aangegeven denk ik dan...
Gezien de formules zie ik dat niet voor me, jij wel?
pi_189550405
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:02 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik koop (groten)deels biologisch vlees, groenten meestal bij de groenteboer (vandaag even niet). Met eieren ben ik er nog niet uit, biologisch of scharrel, wat is fijner voor kippen?

Koop en koe/kip/varken zou ik wel willen, maar da’s vaak zo verpakt dat ik een week hetzelfde vlees moet eten, dat komt altijd diepgevroren.
Ik sprak dus recent een vriendin die daar toch wel heel enthousiast over was.
Ook over de ingevroren porties die best heel goed te doen zijn met zn 2en.

Maar ook daarvoor geldt dat ik eerst een extra vriezer in de berging zou moeten hebben.

Which reminds me... dat ik dat even in de gaten kan houden bij het huis dat ze aan het leeghalen zijn hiernaast.
Of het nou mee gaat met grof vuil of in mijn bergjng verdwijnt... zal ze vast weinig uitmaken.
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:06:37 #87
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189550414
quote:
5s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:04 schreef sigme het volgende:

[..]

Gezien de formules zie ik dat niet voor me, jij wel?
Is inderdaad wel een uitdaging. Misschien aan de andere kant van het meetlint de meest gangbare uitkomsten? :D
Siesta & Fiesta!
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:07:40 #88
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189550424
quote:

Dat is niet helemaal waar.. wij bestellen nu eigenlijk al ons eten van koop een koe.. en als het komt op de dag van levering ( hun voorstel) dan is het alleen gevacumeerd.. als je het op een andere dag wil dan is het bevroren..
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:08:37 #89
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189550438
Oh kut, mijn vlucht is 1:40h vertraagd. |:(
Siesta & Fiesta!
pi_189550444
quote:

Die van Kipster geven hoog op over het dierenwelzijn, het klinkt wel plausibel vind ik.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Official ESF Kreviewer maandag 21 oktober 2019 @ 18:12:11 #91
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189550471
quote:

Geen idee. Ik koop witte eieren (want goedkoper) met drie sterren. Dat is dan denk ik het het maximaal haalbare in de supermarkt.
pi_189550474
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik heb 27 planten in mijn woonkamer. Hoarders unite.
62 ;(
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:13:54 #93
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189550499
Tevens vonden we vandaag gluten vrije wraps, pannenkoeken meel en bladerdeeg *O*
pi_189550517
quote:

Bedoel je in plaats van scharrel vrije uitloop? Want scharrel is het slechtste dat je in een winkel kunt kopen.
Spoilers!
pi_189550527
Ik heb net een kapsalon besteld met extra vlees, extra kaas en extra knoflooksaus :') Hate me ;(
pi_189550536
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

62 ;(
Hmm ik slechts.. 10.

En dan groeit aan het overgrote deel iets peperachtigs.
Verder een efteling-ficusje en een woestijnroos die paar maanden terug hartstikke overleden leek... maar met dank aan goed stutwerk van dochterlief groeit hij nu als een speer. Alleen dat karakteristieke waterreservoir onder aan de stam... lijkt niet meer terug te komen op de een of andere manier... maar goed hij heeft meer blaadjes dan ooit dus ik klaag maar niet O+
pi_189550539
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb net een kapsalon besteld met extra vlees, extra kaas en extra knoflooksaus :') Hate me ;(
Bakkie hartkwaal.
Maar wel lekker :)
  Official ESF Kreviewer maandag 21 oktober 2019 @ 18:18:22 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189550540
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

62 ;(
Zonder automagisch irrigatiesysteem is dat best veel werk. Ik heb er niet genoeg lichte plekken voor in de woonkamer.
pi_189550545
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:17 schreef Uhmmpie het volgende:
een woestijnroos die paar maanden terug hartstikke overleden leek
dat heb ik met stokroos hier. Niet uit te roeien die kutzooi
pi_189550558
De consumentenbond:

quote:
Scharrelei: in plaats van in een kooi lopen de kippen in een grote stal waar strooisel op de grond ligt en daglicht naar binnen valt. De kippen gaan niet naar buiten, of hebben per kip minder dan 4 vierkante meter buitenruimte. In het voer zijn kleurstoffen en - alleen als een kip ziek is - antibiotica toegestaan.
Vrije-uitloopeieren: de verschillen met scharreleieren zijn dat de kippen minimaal 4 vierkante meter buitenruimte hebben en afleidingsmateriaal zoals strobalen en pikstenen. In het voer zijn kleurstoffen en antibiotica toegestaan (alleen als een kip ziek is).
Biologische eieren: kippen kunnen binnen op stok, er is een zachte ondergrond en de kippen hebben meer dan 4 vierkante meter buitenruimte per kip, waar ze gras kunnen eten. Er zitten geen bijproducten in het voer om kippen onnatuurlijk snel te laten groeien. Bovendien bestaat het voer uit biologische granen die niet zijn gekweekt met kunstmest of chemische bestrijdingsmiddelen.
Maar er zijn ook mensen die zeggen dat kippen helemaal niet van buiten houden omdat het bosdieren zijn (boskippen hihaho) en ze angstig worden van teveel open ruimte. Bovendien is diervriendelijk niet ook per definitie milieuvriendelijk (o.a. vanwege fijnstof). Maar die Kipsters zeggen dus voor beide punten een oplossing te hebben.
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:21:12 #101
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_189550565
Ik kan niet eens één plant in de woonkamer goed houden. En dat is zo’n stammig ding dat nog een kernoorlog zou overleven.

In de tuin gaat het wel goed. Raar eigenlijk. 8)7
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:22:30 #102
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189550586
Hoe zijn eieren eigenlijk Europees geregeld? In mijn dorp zit een kippenboer. Daar halen mijn buren de afgekeurde eieren. Daar heb ik nog nooit een kip buiten zien lopen.
Siesta & Fiesta!
pi_189550596
Rondeel schijnt ook milieubewust te ondernemen. Ik zag deze draak van een zin:

quote:
Gezien kippen van nature 95% van hun actieve tijd bezig zijn met eten, en eten vergaren d.w.z. scharrelen, heeft Rondeel de bosrand en het buitenverblijf hier op ingericht.
En gokte dat ze in Brabant zitten. Dat klopt :+
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:24:29 #104
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_189550610
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:22 schreef Bramito het volgende:
Hoe zijn eieren eigenlijk Europees geregeld? In mijn dorp zit een kippenboer. Daar halen mijn buren de afgekeurde eieren. Daar heb ik nog nooit een kip buiten zien lopen.
Misschien kippen van de Moon-sekte :o
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:25:07 #105
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189550621
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:24 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Misschien kippen van de Moon-seke. :o
:P
Siesta & Fiesta!
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:25:15 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189550623
volgende keer Kipsalon. Afgelopen met die onzin :P
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:27:46 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189550657
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2019 17:37 schreef Kreator het volgende:
46% van alle co2 uitstoot komt van boeren.
Dát is met het rekenkundige trucje er bij dat methaan factor 100 CO2 is ja. Wat die grapjassen er niet bij vertellen is dat methaan binnen een jaar gehalveerd is, en is omgezet in CO2. Die kan vervolgens weer door maïs of gras worden opgenomen. Ja er wordt veel uitgestoten in de agrarische sector, ja, het kan vast minder, maar tegelijkertijd is het ook zo'n beetje de enige sector die CO2 vast legt.

Het omgekeerde gebeurd ook, als een vliegtuig boven de 1000 voet hoog zit, stoot ie op papier niets meer uit.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:28:51 #108
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189550673
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:23 schreef Clubsoda het volgende:
Rondeel schijnt ook milieubewust te ondernemen. Ik zag deze draak van een zin:
[..]

En gokte dat ze in Brabant zitten. Dat klopt :+
Er zijn meerdere Ronddeel stallen. Bij Barneveld zit er ook eentje en volgens mij elders in Gelderland ook.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:30:31 #109
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189550694
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:22 schreef Bramito het volgende:
Kippen binnen houden is qua emissie en met het oog op virussen een stuk beter.
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:31:17 #110
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189550701
Ik zit nu naar een paar gefristreerde reizigers te kijken die hun vlucht naar Newark gemist hebben. De schuld is van het grondpersoneel. De y’alls en de disrespecting mes zijn niet van de lucht.
Siesta & Fiesta!
  Official ESF Kreviewer maandag 21 oktober 2019 @ 18:31:31 #111
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189550704
Rondeel en kipster zijn niet biologisch maar wel fatsoenlijk genoeg voor drie sterren, aldus de dierenbescherming.
Als ik het zo lees is drie sterren sowieso wel Prima. Dus daar hou ik me dan aan.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:32:06 #112
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189550708
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:20 schreef Clubsoda het volgende:
Bovendien is diervriendelijk niet ook per definitie milieuvriendelijk (o.a. vanwege fijnstof)
Klopt, op bepaalde punten is het welzijn van de dieren verbeterd toen de legbatterij werd afgeschaft, maar qua stof in de stal zijn ze achteruit gegaan.
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:32:23 #113
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189550710
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Bedoel je in plaats van scharrel vrije uitloop? Want scharrel is het slechtste dat je in een winkel kunt kopen.
Waarom is scharrel zo verkeerd? nog niet ver genoeg doorgelezen.. :+
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:32:49 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189550715
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:31 schreef Bramito het volgende:
Ik zit nu naar een paar gefristreerde reizigers te kijken die hun vlucht naar Newark gemist hebben. De schuld is van het grondpersoneel. De y’alls en de disrespecting mes zijn niet van de lucht.
Amerikanen :')
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:33:14 #115
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189550720
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:30 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Kippen binnen houden is qua emissie en met het oog op virussen een stuk beter.
Alle dieren neem ik aan.
Siesta & Fiesta!
pi_189550726
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Klopt, op bepaalde punten is het welzijn van de dieren verbeterd toen de legbatterij werd afgeschaft, maar qua stof in de stal zijn ze achteruit gegaan.
Hoofdkantoor zit in Eersel :Y
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:33:50 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189550734
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:32 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Waarom is scharrel zo verkeerd?
Omdat standaard is en het goedkoopste. Dus dat kan niet goed zijn.
Qua CO2 uitstoot en antibiotica gebruik kun je gerust scharrel kopen :Y
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:34:19 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189550739
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:33 schreef Bramito het volgende:

[..]

Alle dieren neem ik aan.
Kippen zijn nog weer een tikkie gevoeliger
pi_189550756
quote:

[..]

Dat is simpelweg vier vierkante meter per kip en verder niets. Best ook nog claustrofobisch.
pi_189550767
quote:

[..]

Dat heeft de allerlaagste standaard. Het minst ruimte. Geen buitenruimte. Geen afleidingsmaferiaal. Geen ruimte voor natuurlijk gedrag.
Spoilers!
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:36:17 #121
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189550775
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:32 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Amerikanen :')
Moet je trouwens je best voor doen om in dit mini stukje terminal je vlucht te missen
Siesta & Fiesta!
pi_189550783
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:33 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Omdat standaard is en het goedkoopste. Dus dat kan niet goed zijn.
Qua CO2 uitstoot en antibiotica gebruik kun je gerust scharrel kopen :Y
Nee. Omdat het veel beter kan is het niet goed.
Spoilers!
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:37:55 #123
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189550807
Wel.lastig hoor.. de afweging tussen dieren welzijn en no2/co2 uitstoot..
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:38:03 #124
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189550809
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:35 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat is simpelweg vier vierkante meter per kip en verder niets. Best ook nog claustrofobisch.
[ afbeelding ]
Dit is toch geen scharrel?
Siesta & Fiesta!
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:38:14 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189550815
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit is geen realistisch beeld, dit zijn de stokken, waar ze 's nachts uit zich zelf op gaan. Op de grond ligt stro, zodat ze ook echt scharrelen en eens stofbad kunnen nemen.
pi_189550850
Deze dan, van een pluimveehouderij, met als noemer 'onze scharrelkippen':

maandag 21 oktober 2019 @ 18:40:27 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189550854
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit heeft niets te maken met vier, met vierkante, met meter, met per, of met kip.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:41:00 #128
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189550869
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:37 schreef Barreltje het volgende:
En dat is het dus altijd... Wat is duurzaam? Economisch duurzaam voor de boer? Beter voor het milieu? Beter voor het dier.
pi_189550892
Ja zeg, ik citeer de consumentenbond op scharreleieren. Verder google ik op scharrelkip en dan krijg ik dit plaatje, samen met vele vergelijkbare. Of dat realistisch is weet ik niet, ik ben geen kip en ik heb er ook geen. Je mag je neergehaalde duimpjes voor je houden 8)7
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:43:16 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189550909
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:42 schreef Clubsoda het volgende:
Ja zeg, ik citeer de consumentenbond op scharreleieren. Verder google ik op scharrelkip en dan krijg ik dit plaatje, samen met vele vergelijkbare. Of dat realistisch is weet ik niet, ik ben geen kip en ik heb er ook geen. Je mag je neergehaalde duimpjes voor je houden 8)7
Nou ja of je mag een beetje meer onderzoek doen voordat je maar alles uit google hier neerkotst zonder erover na te denken
pi_189550922
quote:
3s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja of je mag een beetje meer onderzoek doen voordat je maar alles uit google hier neerkotst zonder erover na te denken
Goed, kom jij dan met een passend plaatje over hoe een scharrelstal eruit ziet? En meld je het ANP even dat ze foute foto's hebben gemaakt.
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:44:34 #132
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189550923
De dames worden nu verwijderd door de security. Niet vliegen is niet in de terminal mogen zijn.
Siesta & Fiesta!
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:45:03 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189550932
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:44 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Goed, kom jij dan met een passend plaatje over hoe een scharrelstal eruit ziet? En meld je het ANP even dat ze foute foto's hebben gemaakt.
Nee waarom? Vroeg ik erom? Beweerde ik er iets over? Nee.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:45:28 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189550938
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:42 schreef Clubsoda het volgende:
Nja, dat er veel kippen in zo'n stal zitten, dat is wel zo. Maar dat ze op een roostervloer lopen zoals in de plaatje te zien was is dus niet zo. Wat allemaal natuurlijk gedrag van kippen is weet ik niet, maar zaken zoals stofbaden en scharrelen kunnen ze wel in een stal.
pi_189550940
Biologische eieren blijven het dus.
Ik heb al een paar keer gehad dat ik vlees bestelde bij een slager (niet bij koop een koe/kip/varken). Werd vacuüm geleverd stond erbij. Maar door de vrieselementen was alles diepgevroren. 1 kg gehakt. Alle worstjes zaten aan elkaar gevroren.
pi_189550966
quote:
5s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee waarom? Vroeg ik erom? Beweerde ik er iets over? Nee.
Jawel hoor, jij beweert dat die foto niet klopt.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:47:29 #137
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189550967
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:44 schreef Bramito het volgende:
De dames worden nu verwijderd door de security. Niet vliegen is niet in de terminal mogen zijn.
Nou binnenkort zal de hele klaagzang wel op FB of Twitter te lezen zijn. Ze hebben hopelijk niet een kleurtje?
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:47:34 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189550969
https://nos.nl/artikel/23(...)ver-brexit-deal.html

Die John Bercow stikt gewoon van het lachen _O- Best knap nog om dan serieus over te komen _O_ Held vind ik die man :D
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:48:17 #139
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189550976
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Serieus? :') Jij hebt toch wel enigszins een idee hoeveel 4 vierkante meter is? Onniedan?
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:48:45 #140
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189550983
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:47 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Er is vast een lijstje van. En dit staat er niet op.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:50:19 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189551000
_O-
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:51:20 #142
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189551017
quote:
Met een facebook filter plugin zit dit soort posts er heel ehm.... digitaal uit :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_189551027
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Serieus? :') Jij hebt toch wel enigszins een idee hoeveel 4 vierkante meter is? Onniedan?
Nee, want ik ben zwakbegaafd en ben ontzettend gelukkig dat je mij op deze vriendelijke wijze het licht laat zien en je zo puik in de discussie mengt *O* Nou goed?
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:53:14 #144
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189551046
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nou binnenkort zal de hele klaagzang wel op FB of Twitter te lezen zijn. Ze hebben hopelijk niet een kleurtje?
Toevallig wel.
Siesta & Fiesta!
pi_189551060
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:40 schreef Clubsoda het volgende:
Deze dan, van een pluimveehouderij, met als noemer 'onze scharrelkippen':

[ afbeelding ]
Dat is zoals ik ook altijd zulke stallen op tv zie. Ze klieken bij elkaar omdat ze nergens kunnen schuilen. Ze leren sowieso geen natuurlijk gedrag in een stal met nauwelijks daglicht, beschutting, speelmateriaal of wat dan ook. Er zijn dan vele vierkante meters kiploos in zo'n stal.
Spoilers!
pi_189551084
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:44 schreef Bramito het volgende:
Live entertainment *O*
Spoilers!
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:56:08 #147
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189551089
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:53 schreef Bramito het volgende:

[..]

Toevallig wel.
Racism
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:56:19 #148
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189551091
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is zoals ik ook altijd zulke stallen op tv zie. Ze klieken bij elkaar omdat ze nergens kunnen schuilen. Ze leren sowieso geen natuurlijk gedrag in een stal met nauwelijks daglicht of wat dan ook. Er zijn dan vele vierkante meters kiploos in zo'n stal.
De kippen die in het bos lopen bij een kennis van mijn ouders, klieken ook bij elkaar. Niet heel de dag maar wel vaak.
Siesta & Fiesta!
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:57:16 #149
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189551100
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Live entertainment *O*
Helaas nu over
Siesta & Fiesta!
pi_189551101
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:56 schreef Bramito het volgende:

[..]

De kippen die in het bos lopen bij een kennis van mijn ouders, klieken ook bij elkaar. Niet heel de dag maar wel vaak.
Is ook wel kip-eigen inderdaad.
Spoilers!
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:57:22 #151
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_189551102
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:56 schreef Bramito het volgende:

[..]

Dat. Wij hebben een grote ren. En ze mogen los. Maar ze klieken continu bij elkaar. Altijd.
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:57:36 #152
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189551107
quote:
11s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:56 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Racism
Zal wel meevallen
Siesta & Fiesta!
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 18:58:07 #153
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189551112
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:51 schreef fietsie het volgende:

[..]

Met een facebook filter plugin zit dit soort posts er heel ehm.... digitaal uit :P
Hmm nou dan een paar die niet van FB komen dan :P

SPOILER
Toch maar even m'n vlag aanhangen he ;)
  maandag 21 oktober 2019 @ 18:59:26 #154
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189551131
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Hmm nou dan een paar die niet van FB komen dan :P

SPOILER
Toch maar even m'n vlag aanhangen he ;)
Ik vind ze wel geniaal.
Siesta & Fiesta!
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 19:01:34 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189551171
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:59 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ik vind ze wel geniaal.
Mijn mondhoeken gingen ook wel omhoog ja ;)
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:01:38 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189551172
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Nee, want ik ben zwakbegaafd en ben ontzettend gelukkig dat je mij op deze vriendelijke wijze het licht laat zien en je zo puik in de discussie mengt *O* Nou goed?
Doe even normaal wil je :') Je bent niet zwakbegaafd. Het enige wat ik doe is aangeven dat die foto die jij postte totaal niets te maken heeft met een "vier vierkante meter per kip" bewering. Vervolgens ga je paniekerig lopen doen "dat je het ook maar allemaal van google hebt en als ik het beter weet ik bij hunnie moet wezen" :')

En het kan best zijn hoor, dat je geen enkel flauw idee hebt van hoeveel vier vierkante meter is of zo. Dat kan. Dat maakt je nog steeds niet zwakbegaafd, hooguit dyscalculisch.

Maar van mij aannemen dat die foto NIET gelijk staat aan "vier vierkante meter per kip" wil je ook niet. En het is mijn schuld :D Ja, nog effe :')
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 19:04:36 #157
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189551214
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
En het kan best zijn hoor, dat je geen enkel flauw idee hebt van hoeveel vier vierkante meter is of zo. Dat kan. Dat maakt je nog steeds niet zwakbegaafd, hooguit dyscalculisch.
vierkante meter? Wat is dat? In het nieuws communiceren ze altijd in voetbalvelden
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 19:08:31 #158
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189551283
De breedte van een voetbalveld mag variëren tussen 100-120m breed en 64-75m breed ofzo.
Het grootste veld is 1,4 keer zo groot.
pi_189551288
Mag ik nog een eitje leggen? oO<

Witte eieren zijn nog milieuvriendelijker ook :s)
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:10:12 #160
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189551309
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:08 schreef derLudolf het volgende:
De breedte van een voetbalveld mag variëren tussen 100-120m breed en 64-75m breed ofzo.
Het grootste veld is 1,4 keer zo groot.
Europees voetbal bedoel je dan?

lange as kan 135-185m lang zijn en de korte as kan 110-155m wijd zijn.
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 19:10:33 #161
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189551318
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:08 schreef Blues het volgende:
Mag ik nog een eitje leggen? oO<

Witte eieren zijn nog milieuvriendelijker ook :s)
Maar dat weet iedereen toch?
pi_189551333
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:10 schreef derLudolf het volgende:

Maar dat weet iedereen toch?
Kweenie?

en als dat zo is, waarom kopen we dan nog bruine eieren ??? :|W
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 19:12:28 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189551346
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:10 schreef fietsie het volgende:

[..]

Europees voetbal bedoel je dan?

[ afbeelding ]

lange as kan 135-185m lang zijn en de korte as kan 110-155m wijd zijn.
uiteraard, want American football is geen voetbal maar een slap aftreksel van rugby.
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:12:35 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189551350
en nu ga iuk kapsalon eten en de laatste drie of vier afleveringen van Nick & Simon - The Dream bingekijken. Houdoe :W
  Official ESF Kreviewer maandag 21 oktober 2019 @ 19:14:07 #165
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189551388
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:37 schreef Barreltje het volgende:
Vind je dat echt? :o.

Wat mij betreft dierenwelzijn ruim op één. Minder dieren om probleem twee aan te pakken. Opgelost.
pi_189551389
quote:
10s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe even normaal wil je :') Je bent niet zwakbegaafd. Het enige wat ik doe is aangeven dat die foto die jij postte totaal niets te maken heeft met een "vier vierkante meter per kip" bewering. Vervolgens ga je paniekerig lopen doen "dat je het ook maar allemaal van google hebt en als ik het beter weet ik bij hunnie moet wezen" :')

Maar van mij aannemen dat die foto NIET gelijk staat aan "vier vierkante meter per kip" wil je ook niet. En het is mijn schuld :D Ja, nog effe :')
Paniiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeek! :'( Dank voor het duiden van mijn emotie _O_
  Official ESF Kreviewer maandag 21 oktober 2019 @ 19:17:15 #167
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189551433
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:14 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Paniiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeek! :'( Dank voor het duiden van mijn emotie _O_
Het is echt een parel in dit topic. Dat zie je zo.
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:18:01 #168
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189551445
*Popcorn pakt*
pi_189551446
Een parel voor de kippen :Y
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:19:02 #170
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189551459
Nieuw BBQ boek gekocht

"Knapperig Marokkaans varkens rib."

Hmm... :?
pi_189551481
Onjuist spatiegebruik :r
  Official ESF Kreviewer maandag 21 oktober 2019 @ 19:24:41 #172
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189551572
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:20 schreef Clubsoda het volgende:
Irritand ja.
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:25:22 #173
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189551583
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:19 schreef Barreltje het volgende:
Nieuw BBQ boek gekocht

"Knapperig Marokkaans varkens rib."

Hmm... :?
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:25:32 #174
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189551587
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:20 schreef Clubsoda het volgende:
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:24 schreef Kreator het volgende:

[..]

Irritand ja.
}:| :{

Ja? Gaat het ?
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:25:40 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189551590
Hele middag zitten loeren maar geen Pimpdehoog gespot in Blijdorp
pi_189551642
Oh jongens. Ik zit. De moussaka en cheesecake moeten wachten tot morgen. Blerf.
pi_189551661
Mijn moeder whatsappte laatst 'ik wordt' -O-
pi_189551698
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:28 schreef Lonaa het volgende:
Oh jongens. Ik zit. De moussaka en cheesecake moeten wachten tot morgen. Blerf.
Hier gaat zo de blackened fish taco die jij ooit postte in de pan :9 Trek in.
Spoilers!
pi_189551715
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:17 schreef Kreator het volgende:

[..]

Het is echt een parel in dit topic. Dat zie je zo.
En dan ben jij de oester? Ik zie je zo vaak op hem happen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189551724
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:29 schreef Jagärtrut het volgende:
Mijn moeder whatsappte laatst 'ik wordt' -O-
:'(

‘Ik werdt’ is nog erger. DAT WOORD BESTAAT NIET :(
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_189551737
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Hier gaat zo de blackened fish taco die jij ooit postte in de pan :9 Trek in.
Oh! Ik dacht er laatst aan dat ik die weer eens moet maken :9

Hier deze week weing boeiends. #weiniginspiratieenenergie.

Vandaag soep, morgen moussaka, woensdag rendang, donderdag AVG, vrijdag turkse pizza.
4 uit 5 vlees om te compenseren voor de 4 vega maaltijden van vorige week :+
pi_189551758
quote:
2s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:33 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh! Ik dacht er laatst aan dat ik die weer eens moet maken :9

Hier deze week weing boeiends. #weiniginspiratieenenergie.

Vandaag soep, morgen moussaka, woensdag rendang, donderdag AVG, vrijdag turkse pizza.
4 uit 5 vlees om te compenseren voor de 4 vega maaltijden van vorige week :+
Ze zijn een goede bestemming voor je jalapenos :+
Spoilers!
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:35:39 #183
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_189551768
Mem is vanmiddag om half drie overleden. Ongeveer wel soort van rustig. Nu alles regelen. X
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_189551780
Ach. Gecondoleerd Uniekie :*
Spoilers!
pi_189551787
Gecondoleerd Uniek :*
pi_189551789
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:35 schreef uniekhoorn het volgende:
Mem is vanmiddag om half drie overleden. Ongeveer wel soort van rustig. Nu alles regelen. X
:* gecondoleerd, lieve uniek
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:37:24 #187
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189551799
quote:
Gecondoleerd en sterkte lieverd :*
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189551810
quote:
Gecondoleerd lieve Uniek :*
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:39:08 #189
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189551827
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is zoals ik ook altijd zulke stallen op tv zie. Ze klieken bij elkaar omdat ze nergens kunnen schuilen. Ze leren sowieso geen natuurlijk gedrag in een stal met nauwelijks daglicht, beschutting, speelmateriaal of wat dan ook. Er zijn dan vele vierkante meters kiploos in zo'n stal.
Ohja, kippen zijn bosdieren.
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:39:12 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189551829
quote:
Gecondoleerd. Mooi afscheid gewenst voor jullie
pi_189551861
quote:
Gecondoleerd ;( :*
Heb je iemand om ook een beetje voor jou te zorgen in deze drukke regeldagen?
pi_189551892
Ach, gecondoleerd lief Uniekje. Sterkte de komende tijd. :*
pi_189551903
quote:
Gecondoleerd :*
Werewolf
pi_189551916
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:25 schreef Molo het volgende:
En mij ook niet :o
pi_189551925
Gecondoleerd uniek :*
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:44:30 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189551946
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:42 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

En mij ook niet :o
Jou wel :@

SPOILER
Was verrassend rustig voor de vakantie trouwens, wat ik natuurlijk was vergeten toen ik erheen ging. Want geen schoolgaand kind
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 19:44:35 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189551949
Gecondoleerd Uniek
pi_189551957
Uniek, gecondoleerd :*
  Moderator maandag 21 oktober 2019 @ 19:46:41 #199
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189551987
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:44 schreef Molo het volgende:

[..]

SPOILER
Was verrassend rustig voor de vakantie trouwens, wat ik natuurlijk was vergeten toen ik erheen ging. Want geen schoolgaand kind
Rotterdam is ook geen regio Noord qua vakanties? Niet dat de bezoekers alleen uit Rotterdam komen maar toch, een week geleden was het indien droog drukker denk ik.
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:50:19 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189552047
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:46 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Rotterdam is ook geen regio Noord qua vakanties? Niet dat de bezoekers alleen uit Rotterdam komen maar toch, een week geleden was het indien droog drukker denk ik.
Geen idee, maar de scholen zijn wel vrij hier nu
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:54:28 #201
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_189552122
quote:
Gecondoleerd
:*
pi_189552135
quote:
:* :* :* Gecondoleerd
pi_189552136
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:44 schreef Molo het volgende:

[..]

SPOILER
Viel mij ook op! Lekker wel. Ik heb jou ook niet gespot -O-
pi_189552156
quote:

[..]

Midden, maar noord en midden zijn samen. Zuid was vorige week.
pi_189552157
quote:
Gecondoleerd lieve uniek. Ik kan me voorstellen dat het fijn is dat het voorbij is. Vooral voor haar. :*
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:56:36 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189552175
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:55 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Viel mij ook op! Lekker wel. Ik heb jou ook niet gespot -O-
Ik weet helemaal niet of jij weet hoe ik eruit zie :+
  maandag 21 oktober 2019 @ 19:59:26 #207
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189552244
Och Uniek.. gecondoleerd.. :*
Sterkte de komende tijd.. voel je niet verplicht om hier te posten..
pi_189552249
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik weet helemaal niet of jij weet hoe ik eruit zie :+
Geen idee nee :+
pi_189552290
quote:
Sterkte met het verlies van je moeder.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189552305
@Lonaa en andere hoarders: https://stek.app
  Official ESF Kreviewer maandag 21 oktober 2019 @ 20:02:33 #211
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189552317
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:32 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

En dan ben jij de oester? Ik zie je zo vaak op hem happen.
Ik hap wel weer. "zo vaak". Klinkt als een verzinsel.
  Official ESF Kreviewer maandag 21 oktober 2019 @ 20:03:24 #212
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189552341
Gecondoleerd, uniek.
pi_189552347
Uniek...mijn welgemeende condoleances.
Veel sterkte met geregel voor nu en de komende tijd. :* :* :*
# collega.
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:04:32 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189552363
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:59 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Geen idee nee :+
_O-
pi_189552365
quote:
11s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik hap wel weer. "zo vaak". Klinkt als een verzinsel.
Procentueel gezien. Zo vaak kom je hier niet. Als Fles er dan ook is dan is het hommeles.
  Official ESF Kreviewer maandag 21 oktober 2019 @ 20:06:41 #216
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189552417
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Procentueel gezien. Zo vaak kom je hier niet. Als Fles er dan ook is dan is het hommeles.
Ik wil best zeggen dat ik wel eens een oorzaak van discussie ben, maar dat is in dit geval dikke vette onzin.
Procentueel gezien: 1x. Op 100.000 posts in dit topic. Dat is een vrij klein percentage.
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:11:52 #217
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189552518
Oh jongens.. Ik ben verkouden aan het worden.. en dan moet ik woensdag op cursus en een bekerwedstrijd spelen.. }:|

Timing =ruk..
pi_189552521
Sommige mensen liggen elkaar nou eenmaal niet.

pi_189552562
quote:
5s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:06 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik wil best zeggen dat ik wel eens een oorzaak van discussie ben, maar dat is in dit geval dikke vette onzin.
Procentueel gezien: 1x. Op 100.000 posts in dit topic. Dat is een vrij klein percentage.
Dan was ik niet duidelijk... Met die procenten doelde ik uiteraard op het aantal posts wat jij hier in de CUL SC hebt gemaakt de laatste tijd. Zullen er geen 100.000 zijn geweest.
pi_189552719
quote:
Sterkte!!
pi_189552731
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:39 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ohja, kippen zijn bosdieren.
Kippies hier in het hertenkamp slapen ook gewoon in de boom. Zoals het hoort O+
  Official ESF Kreviewer maandag 21 oktober 2019 @ 20:24:02 #222
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189552741
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:13 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dan was ik niet duidelijk... Met die procenten doelde ik uiteraard op het aantal posts wat jij hier in de CUL SC hebt gemaakt de laatste tijd. Zullen er geen 100.000 zijn geweest.
Ja, dan is 1x wel heel vaak. :').

Maar goed. Laten we er over ophouden. Dit gaat nergens over kennelijk.
pi_189552745
quote:

[..]

Rotterdam heeft gewoon vakantie.
Maar het is wellicht niet helemaal geniaal weer op het moment :)
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:26:42 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189552786
quote:
Nou gecondoleerd uniekje :* -O- weer een volgende (zware) fase in...
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:27:33 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189552802
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:24 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Rotterdam heeft gewoon vakantie.
Maar het is wellicht niet helemaal geniaal weer op het moment :)
Zat binnenplekken in Blijdorp natuurlijk wel

Kind schrok zich trouwens de tering van de verrassingswaterval in het Oceanium :') Jenken dit dat
pi_189552816
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Zat binnenplekken in Blijdorp natuurlijk wel

Kind schrok zich trouwens de tering van de verrassingswaterval in het Oceanium :') Jenken dit dat
Gaat niet goed met haar sinds de hoorntjes zijn afgevallen }) :+
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:28:40 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_189552821
quote:
Ach Uniekje. Heel veel sterkte. :*
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:30:51 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189552856
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:28 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Gaat niet goed met haar sinds de hoorntjes zijn afgevallen }) :+
Nou, zal je een foto appen
Ogen zeggen genoeg vrees ik :')
pi_189552871
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah, de fontein bevatte wijwater _O-
pi_189552872
Lieve Uniek, veel sterkte voor nu en voor de komende tijd met al het geregeld.
Dikke :*
pi_189552884
quote:

Ik wil ook *O*
pi_189552892
Wij gaan zaterdag met wat vrienden naar Toverland met aansluitend zo'n fright night gedoe in de avond.. Ben benieuwd.
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:34:34 #233
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189552927
Star trek voyager op Netflix *O*

SPOILER
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:35:26 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189552937
ik ben kapot. Slapen :O :W :z :Z
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:35:54 #235
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189552945
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:32 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij gaan zaterdag met wat vrienden naar Toverland met aansluitend zo'n fright night gedoe in de avond.. Ben benieuwd.
Dat lijkt me echt dood eng.. zou je ook een bandje om mogen dat ze je niet zo hard laten schrikken :?
pi_189552968
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:35 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Dat lijkt me echt dood eng.. zou je ook een bandje om mogen dat ze je niet zo hard laten schrikken :?
Haha ja zal wel lekker wakker zijn die nacht _O- Maar ze zijn niet echt he haha.
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:37:43 #237
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189552986
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:34 schreef Barreltje het volgende:

SPOILER
_O_
Siesta & Fiesta!
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:39:23 #238
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189553034
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Haha ja zal wel lekker wakker zijn die nacht _O- Maar ze zijn niet echt he haha.
Ik heb ooit een halve nacht niet geslapen na het kijken van Blair witch project.. Ik ben daar een beetje te gevoelig voor geloof ik.. }:|
pi_189553048
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:39 schreef Barreltje het volgende:

[..]

[..]

Ik heb ooit een halve nacht niet geslapen na het kijken van Blair witch project.. Ik ben daar een beetje te gevoelig voor geloof ik.. }:|
Horror films kijk ik ook niet hoor. brrr
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:40:00 #240
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189553049
Oh.. nu doet FOK! Wel een beetje gek.. :o :o
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:40:29 #241
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189553055
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:37 schreef Bramito het volgende:

[..]

_O_
Waar ben je eigenlijk naar op weg bramito?
pi_189553060
quote:
Ben ook benieuwd naar jouw verslag! Daar ging ik van m’n levensdagen nog niet naar toe.
pi_189553066
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:34 schreef Barreltje het volgende:

SPOILER
Ik ben mijn Voyager dvd box al weken aan het bingen O+
Je clip :D Dat is lang geleden _O-
pi_189553086
Ach uniekhoorn.. gecondoleerd.
Sterkte en succes met alle regelwerk dat nog volgt.
pi_189553091
Korte mededeling aan @Myraela: géén zestien euro uitgeven aan De Grote Schijn. :O
Let me see you stripped down to the bone
pi_189553093
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:40 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ben ook benieuwd naar jouw verslag! Daar ging ik van m’n levensdagen nog niet naar toe.
Haha nou ik zal wat laten weten _O-
pi_189553100
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:39 schreef Barreltje het volgende:

[..]

[..]

Dat dus. Zelfs The Birds van Hitchcock nog nooit helemaal gezien, laat staan Psycho
pi_189553110
Oh man ik kan The IT nog niet eens kijken :')
pi_189553128
quote:
Taaie dobber hè, dat waken? :* Nu klaar. Rustig aan en gecondoleerd en heel, heel veel liefs.
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:44:26 #250
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189553140
quote:

[..]

Rode kooltjes die liggen te gloeien achter kristallen venstertjes?
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:44:30 #251
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189553141
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:42 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Dat dus. Zelfs The Birds van Hitchcock nog nooit helemaal gezien, laat staan Psycho
Daar heb ik gewoon het boek van gelezen.. is dan meteen lang zo griezelig niet.. :7
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:45:29 #252
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189553158
}:|

Dat dan ineens het internet het niet doet..

Voyager! o|O
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:45:52 #253
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189553163
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:45 schreef Barreltje het volgende:

Voyager! o|O
Het internet weer eens stuk ja?
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:46:16 #254
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189553172
Gecondoleerd, Uniekhoorn.
pi_189553194
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:45 schreef Barreltje het volgende:

Voyager! o|O
Stuck in the Delta quadrant ;(
pi_189553202
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:44 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Daar heb ik gewoon het boek van gelezen.. is dan meteen lang zo griezelig niet.. :7
Slapeloze nachten van een boek van Preston and Child. Geen idee meer welke, maar dood en doodsbang was ik.
Rosemary’s child, net zo(boek en film)
pi_189553215
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:44 schreef fietsie het volgende:

[..]

Rode kooltjes die liggen te gloeien achter kristallen venstertjes?
Één oog ontvangen. En wat voor oog :o :X
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:48:53 #258
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189553221
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Stuck in the Delta quadrant ;(
_O-

Nerd! O+
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:49:51 #259
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189553253
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Die van d'r moeder daar bevriezen spontaan de Zevenhuizenseplassen van, dus die kleine zal ook wel zo'n soort vibe tentoonspreiden ;)
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:50:02 #260
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189553259
Dan maar chateau meiland.. :X 8)7
pi_189553317
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:48 schreef Barreltje het volgende:

[..]

_O-

Nerd! O+
*O*

Nu bij seizoen vijf. voor de derde keer
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:52:33 #262
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189553326
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:50 schreef Barreltje het volgende:
Dan maar chateau meiland.. :X 8)7
:r
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:52:50 #263
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189553336
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:49 schreef fietsie het volgende:

[..]

Die van d'r moeder daar bevriezen spontaan de Zevenhuizenseplassen van, dus die kleine zal ook wel zo'n soort vibe tentoonspreiden ;)
*Zevenhuizerplas.
pi_189553348
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:52 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

*Zevenhuizerplas.
Dat was voordat Molo ernaar keek :P
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:53:32 #265
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189553358
Ziggo faalt hier in het bezorgen van internet. ;(
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:53:51 #266
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189553369
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

:r
Je hebt gelijk..

Dus nu toch maar roman holiday
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:54:28 #267
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189553383
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:53 schreef Zilverberk het volgende:
Ziggo faalt hier in het bezorgen van internet. ;(
Den Haag, Eindhoven, Amersfoort of Rotterdam?
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:54:57 #268
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189553395
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:56:24 #269
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189553435
quote:
Ik heb er honderden keren in gelegen, ding heet echt zevenhuizerplas.

Laatste link staat t goed in het fotobijschrift. :P
pi_189553440
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:40 schreef Barreltje het volgende:
Oh.. nu doet FOK! Wel een beetje gek.. :o :o
Sorry, ze zijn mijn probleem aan t fixen denk ik >:)
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:00:42 #271
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189553536
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:56 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Ik heb er honderden keren in gelegen, ding heet echt zevenhuizerplas.

Laatste link staat t goed in het fotobijschrift. :P
In 't spraakgebruik in die regio Zevenhuizense, ik heb 't net even gechecked bij iemand die er naast geboren is :P
M'n nichtje twijfelde, die geeft jou gelijk.
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:07:15 #272
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189553694
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:00 schreef fietsie het volgende:

[..]

In 't spraakgebruik in die regio Zevenhuizense, ik heb 't net even gechecked bij iemand die er naast geboren is :P
M'n nichtje twijfelde, die geeft jou gelijk.
Je nichtje is een verstandig mens. :7
pi_189553883
Gecondoleerd Uniek :* Sterkte!

Verder maar half bijgelezen. Het was vroeg vandaag en een lange dag. Wel een interessante dag :Y
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:31:06 #274
63722 z80
I fink you freaky
pi_189554188
Gecondoleerd Uniek
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_189554253
Morgen maar eens naar CZ bellen.
Ik krijg al anderhalve maand brieven op mijn adres, gericht aan een andere verzekerde. (Ben zelf al jaren niet meer bij hen verzekerd).
Braaf retour afzender gestuurd maar na vijf brieven moet ik de conclusie trekken dat dat niet werkt.
Nu dus maar het briefgeheim geschonden in de hoop meer info te vinden. Verzekerde blijkt binnenkort tegen een betalingsachterstand aan te kijken.....
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:35:23 #276
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189554287
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:33 schreef Cat-astrophe het volgende:
Morgen maar eens naar CZ bellen.
Ik krijg al anderhalve maand brieven op mijn adres, gericht aan een andere verzekerde. (Ben zelf al jaren niet meer bij hen verzekerd).
Braaf retour afzender gestuurd maar na vijf brieven moet ik de conclusie trekken dat dat niet werkt.
Nu dus maar het briefgeheim geschonden in de hoop meer info te vinden. Verzekerde blijkt binnenkort tegen een betalingsachterstand aan te kijken.....
Oepsie, dat is slordig...
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:43:55 #277
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189554485
Hier iemand al eens van "de Jonker Fransenoorlog" gehoord?
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:44:16 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189554492
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:32 schreef Blues het volgende:

[..]

Ik wil ook *O*
Ik heb heul geen nummer van jou

Zal je wel DM sturen met foto van de duivel :+
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:46:10 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189554523
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:41 schreef minilot het volgende:
Korte mededeling aan @:Myraela: géén zestien euro uitgeven aan De Grote Schijn. :O
Was het zo matig? :o
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:46:59 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189554536
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:48 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

*)

Mijn addergebroed O+
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:53:29 #281
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189554654
Ik werd even voor 8en gebeld door uk: "We moeten het als ik thuis ben toch eens over een pony hebben."
pi_189554701
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:53 schreef fietsie het volgende:
Ik werd even voor 8en gebeld door uk: "We moeten het als ik thuis ben toch eens over een pony hebben."
_O-
  maandag 21 oktober 2019 @ 21:58:58 #283
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189554776
quote:
"Is goed, ga maar sparen"?
pi_189554803
quote:
Wat leuk, je mag eindelijk een pony O+
pi_189554815
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:58 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

"Is goed, ga maar sparen"? oefenen met stront scheppen”
*pony in de wei had als kind*
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:07:17 #286
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189554922
quote:
14s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

*pony in de wei had als kind*
Beter plan ja. :Y
pi_189555006
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 19:25 schreef Molo het volgende:
Ben er toch echt tot 5 uur of zo geweest. :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_189555029
quote:
Uniekje :* Gecondoleerd en heel veel sterkte :*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:13:52 #289
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_189555053
Uniek, heel veel sterkte.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_189555168
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 21:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb heul geen nummer van jou

Zal je wel DM sturen met foto van de duivel :+
Duivel _O_
pi_189555179
quote:
pi_189555214
quote:
”Tuurlijk kind, wil je er twee?” zei moeders dan. B-)

SPOILER
Wat maakt mij dat? Ouwe zeur?😎
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:20:54 #293
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189555215
"Curious fog-formations" zijn tekenen van buitenaardse waarheden, aldus History Channel.
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:22:04 #294
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_189555239
Gecondoleerd, Uniek. En sterkte. :*
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:23:14 #295
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189555271
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:20 schreef AnneX het volgende:

[..]

SPOILER
Is pony lekker eigenlijk?

@fietsie, hoe groot is die pizzaoven van jou? Kan daar een beetje grote stoofschotel in als je em wat minder hoog opstookt? O-) Of twee?
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:24:03 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189555284
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:23 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Is pony lekker eigenlijk?

@:Fietsie, hoe groot is die pizzaoven van jou? Kan daar een beetje grote stoofschotel in als je em wat minder hoog opstookt? O-) Of twee?
Binnendiameter, dus de doorsnee van de bakvloer, is 75cm.
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:24:40 #297
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189555296
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:24 schreef fietsie het volgende:

[..]

Binnendiameter, dus de doorsnee van de bakvloer, is 75cm.
Hoe klein kun je ponys kopen? })
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:26:01 #298
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189555324
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:24 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Hoe klein kun je ponys kopen? })
In Belgie schijnen horeca gelegenheden genoeg te zijn waar ponnie gewoon op de kaart staat.

Bron: tv. Die man op die fiets met een mand voorop, en een Duffelse jas aan.
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:26:17 #299
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189555332
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:12 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ben er toch echt tot 5 uur of zo geweest. :P
Komt wel dichtbij zo! :o
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:26:36 #300
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189555339
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:18 schreef Blues het volgende:

[..]

Duivel _O_
Yep, screwed for life ik :')
  maandag 21 oktober 2019 @ 22:27:05 #301
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189555351
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 22:20 schreef AnneX het volgende:

[..]

SPOILER
Yep!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')