Uitrijden pitlane, kneep in de voorrem, maar die blokkeerde meteen... dus voorover geslagen...quote:
Dat begon een aantal jaar geleden, bij CEV, laatste race in Valencia... You can't overtake 4 people in the last corner.... Masia: hold my beer....quote:Op zaterdag 16 november 2019 13:22 schreef shiz het volgende:
Ben niet zo heel into Moto3... maar vanwaar de Masia fandom?
En viel me nu eens op dat er gereden werd met Zarco (5), Rins (42), Hayden (69) en Lorenzo (99) startnummers... niet genoeg getallen anders?
Race-ervaring?quote:Op zaterdag 16 november 2019 13:27 schreef shiz het volgende:
ok, dan stap ik nu in 't vliegtuig en rij ik morgen wel mee...
Hij heeft best veel pech gehad, en kwali gaat vaak niet goed... Maar hij zit op het einde van de race altijd in de kopgroep, of rijdt er naar toe en bemoeit zich met de kop. Maar de motor waar hij op rijdt is gewoon te langzaam. En veel problemen in zijn team. Ze werden gesponsord door Dubai Bester Capital, maar die zijn niet over de brug gekomen, dus mid-season moesten ze een nieuwe sponsor zoeken etc. Maar volgend jaar gaat hij bij Leopard rijden geloof ik, dan moet hij wel kunnen strijden om het kampioenschap. Winnen kan hij wel (Argentinie)..quote:Op zaterdag 16 november 2019 13:36 schreef shiz het volgende:
Klopt, dat was wel mooi gedaan vorige keer. Verder nooit zo opgevallen.
Dat is als ik en skiën. Zoals 't elke Nederlander betaamt 'ja, dat heb ik op tv gezien, dat ziet er best simpel uit'.quote:
Ik ben een keer zo heftig gecrasht met skieen, dat ik wel nog het touwtje van de ski-stok en de bovenkant van het handvat om mijn arm had, meer de rest van de stok finaal afgebroken. Ik zag 10 seconden lang alleen maar sneeuw om me heen...quote:Op zaterdag 16 november 2019 13:48 schreef shiz het volgende:
[..]
Dat is als ik en skiën. Zoals 't elke Nederlander betaamt 'ja, dat heb ik op tv gezien, dat ziet er best simpel uit'.Meteen rode piste natuurlijk en gaaaaannn... niks gebroken.
Zo pak ik dat ook altijd aanquote:Op zaterdag 16 november 2019 13:48 schreef shiz het volgende:
[..]
Dat is als ik en skiën. Zoals 't elke Nederlander betaamt 'ja, dat heb ik op tv gezien, dat ziet er best simpel uit'.Meteen rode piste natuurlijk en gaaaaannn... niks gebroken.
Verstand op 0 en gaanquote:Op zaterdag 16 november 2019 13:53 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zo pak ik dat ook altijd aan. Helaas resulteert dat niet altijd in "niks gebroken".
Best herkenbaarquote:Op zaterdag 16 november 2019 14:04 schreef shiz het volgende:
Haha...op een gegeven moment kon ik geen bochtjes meer maken, alleen nog rechtdoor versnellen... toen dacht ik nog 'ik kan me laten vallen, maar dat doet vast pijn'... gelukkig werd het wat later vlak en kon ik tot stilstand komen. Na een tijdje waren m'n vrienden er dan ook eens en zeiden 'wat de hel was dat?', ik natuurlijk trots 'ja, zo goed ben ik'.
Maar met een rotswand links en een ravijn rechts toch maar gedacht 'volgende keer misschien een cursusje'. xD
Ben op de brommer een keer in de herfst op een bebladerde rotonde (met negative banking) onderuitgegaan... toen ik opkeek politie... 'waren een beetje te snel onderweg, hè?'... 'ja, het is glad inderdaad'. xD Sindsdien wel een beetje wat schrik om stevige lean angles aan te gaan. Twee jaar geleden maar klein motorrijbewijs gedaan en een Suzuki GSX-R125 gekocht.Was een tof dingetje, lekker door de bochte smijten (Oostenrijk). Nu weer terug in NL, ga ik in de lente maar op voor m'n grootmotorrijbewijs... en dan... Triumph Daytona 765R (Moto2), Honda CBR650R... Aprilia RS660 (of Tuono 660)... misschien.
Heb iets te vaak meegemaakt dat ik dacht "oei nu gaat het pijn doen", en dat dat vervolgens ook uit kwamquote:Op zaterdag 16 november 2019 14:04 schreef shiz het volgende:
Haha...op een gegeven moment kon ik geen bochtjes meer maken, alleen nog rechtdoor versnellen... toen dacht ik nog 'ik kan me laten vallen, maar dat doet vast pijn'... gelukkig werd het wat later vlak en kon ik tot stilstand komen. Na een tijdje waren m'n vrienden er dan ook eens en zeiden 'wat de hel was dat?', ik natuurlijk trots 'ja, zo goed ben ik'.
Maar met een rotswand links en een ravijn rechts toch maar gedacht 'volgende keer misschien een cursusje'. xD
Ondingenquote:Ben op de brommer
Leuke machines hoorquote:een keer in de herfst op een bebladerde rotonde (met negative banking) onderuitgegaan... toen ik opkeek politie... 'waren een beetje te snel onderweg, hè?'... 'ja, het is glad inderdaad'. xD Sindsdien wel een beetje wat schrik om stevige lean angles aan te gaan. Twee jaar geleden maar klein motorrijbewijs gedaan en een Suzuki GSX-R125 gekocht.Was een tof dingetje, lekker door de bochte smijten (Oostenrijk). Nu weer terug in NL, ga ik in de lente maar op voor m'n grootmotorrijbewijs... en dan... Triumph Daytona 765R (Moto2), Honda CBR650R... Aprilia RS660 (of Tuono 660)... misschien.
Slecht smoesje. Ik heb mezelf vorig jaar aardig goed kapot gereden maar ik zou er voor geen goud mee kappen.quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:11 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Best herkenbaar![]()
ik wilde zelfs eerst motorrijbewijs halen, voor mijn autorijbewijs.. Maar ben blij dat dat nooit door gegaan is. Als ik een motor zou hebben, zou ik me helemaal kapot rijden.
Misschien dat ik een schakelbrommer ga kopen.. Wie weet wat erna komt, maar tegen de tijd dat ik geld heb voor dat rijbewijs/een motor, zit ik in mijn midlife-crisis... (en minder depressie zijn, is ook wel een doel, voordat ik op een racer stap...)quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Slecht smoesje. Ik heb mezelf vorig jaar aardig goed kapot gereden maar ik zou er voor geen goud mee kappen.
Een goede vriend van me is een fervent motorrijder, en technicus. Dus ik vraag eerst wel wat lesjes aan hem, op een schakelbrommer, dan kan ik dat iig al, als ik een motor zou willenquote:Op zaterdag 16 november 2019 14:21 schreef shiz het volgende:
Die 125 cursus was ook grapsig. Normaal ga je dat dan op een Yamaha Max 125 scooter doen, maar ik wilde natuurlijk schakelen leren. Groep van 20 man ofzo. 2 50cc jonkies. 3 wilden schakelen. Gelukkig had ik vantevoren YouTube videos e.d. gekeken (en Twist of the Wrist by Keith Code), want die andere 2 hadden echt nul idee en er was geen 1-op-1 onderricht. 'Hier is de bike, have fun'![]()
Na een beetje slalom en remmen pauze... thank god, was ik aantoe. Oh... nee... geen pauze... klaar. Volgende dag papiertje ophalen en ready to rumble. xD Deed 125cc omdat in Oostenrijk volle rijbewijs teveel gedoe was.
Dit en dit doen, zoveel uur, multi-phasen traject erna. Maar dit was wel het andere uiterste. Dacht echt 'uh, nu mag ik al de weg op?!'. Meteen ff wat dinkies gehuurd. KTM Duke... Aprilia Tuono, Yamaha MT. Ff gewacht op de Suzuki, die was toen net aangekondigd en alle pers laaiend enthusiast. Die is het toen ook geworden na een klein proefritje.
1000cc hoeft ook niet meteen. Small & nimble. Hoewel ik op de Vienna Autoshow op een 2019 BMW S1000RR heb gezeten.Dat is nog niet eens zo'n hele gigantische bike, voelde ook wel goed.
Echt bizar.twitter:Eurosport_NL twitterde op zaterdag 16-11-2019 om 13:30:37🏍️ | Helaas, het seizoen van @PeccoBagnaia zit erop na deze bizarre crash in FP3 van de #ValenciaGP. Hij breekt zijn hand en zal niet meedoen morgen.Kijk de kwalificatie voor de #MotoGP van Valencia nu Live op Eurosport 1 📺 of hier 📱💻👉https://t.co/hy1RsSNoVE https://t.co/WyyxltUq6B reageer retweet
Mwoa, ik denk dat als je de openbare weg opgaat met een motor, het wel goed is dat je iig iets van training krijgt. Dat het asociaal duur is hier in NL, is idd wel kut.quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:33 schreef shiz het volgende:
In België is 125cc rijden bij het B-rijbewijs inbegrepen (alleen na 2011 behaalde rijbewijzen moeten een (examenloze) 4 uurs cursus doen, zoals het Code 111 op 't rijbewijs in andere EU landen (6 uur in Oostenrijk). Beetje jammer dat NL dat niet heeft. In België hebben ze zelfs een hele mobilitietscampagne op touw gezet in de hoop dat mensen hun auto laten staan voor een 125cc machine.
Ben nog niet 100% dat ik een motor haal... in Oostenrijk was het natuurlijk prachtig rijden... in NL, not so sure... misschien wat te recht toe recht aan? Wind/regen? E.d. haal ik misschien liever i.p.v. een motor een auto... Renault Clio R.S. ofzo (woon naast circuit Zandvoort).
Ik kan je qua auto iig Renault afraden... Tenzij je 6 keer per jaar naar de garage wilt rijden en de auto 2 weken kwijt bent per keer... Dan doen!quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:39 schreef shiz het volgende:
Iedereen zei 'haal een KTM Duke'!Kudtding.
Geef mij maar gewoon een supersport.
Maar idd... in de Randstad een motor... meh.
Iig motorijbewijs halen en dan misschien af en toe eentje huren ofzo.
Hoe minder elektronica hoe beter bij een renault...quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:42 schreef shiz het volgende:
Ok ik dacht juist een wat oudere Clio omdat die fun zijn en nog vrij basic zijn en makkelijk te repareren/aan te sleutelen valt.
Zal ik dit jaar maar ff overslaan....quote:
Beetje moto3 taferelen... Maar, als je vroeg al een tijd neerzet, gaan ze er weer onder, dan moet je zelf ook weer.. Als je dat op het einde doet, kan niemand er meer onderdoor.quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:46 schreef shiz het volgende:
Ik begrijp nooit zo goed waarom iedereen 't altijd op 't laatste rondje laat aankomen... kan zijn dat er iemand in de weg zit... je zelf een foutje maakt. Waarom niet gewoon vroeger in de sessie gewoon je best mogelijke lap doen door alles te geven?
Ja, maar als je in 't laatste rondje je hardst gaat... kun je dat toch ook 3 rondes ervoor?quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:48 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Beetje moto3 taferelen... Maar, als je vroeg al een tijd neerzet, gaan ze er weer onder, dan moet je zelf ook weer.. Als je dat op het einde doet, kan niemand er meer onderdoor.
Ik ben het eens met het 1e... Maar denk dat het 2e wel klopt.quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:49 schreef shiz het volgende:
[..]
Ja, maar als je in 't laatste rondje je hardst gaat... kun je dat toch ook 3 rondes ervoor?
Of wacht iedereen gewoon 'wat goed genoeg is' dat ze niet hun best hoeven te doen.beetje onsportief
MM gaat het lastig krijgen met hem.....quote:
Omdat de baan sneller wordt tijdens de sessie. Doorgaans geldt meer warm rubber op de baan = meer grip en dat kan in de kwalificatie gewoon het verschil maken.quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:46 schreef shiz het volgende:
Ik begrijp nooit zo goed waarom iedereen 't altijd op 't laatste rondje laat aankomen... kan zijn dat er iemand in de weg zit... je zelf een foutje maakt. Waarom niet gewoon vroeger in de sessie gewoon je best mogelijke lap doen door alles te geven?
Volgens de laatste geruchten gaat Alex de plek van Lorenzo overnemen.... Als Alex net zo goed is op de Honda als zijn broer.....quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:53 schreef shiz het volgende:
7 & 8 voor Suzuki.
Hoop dat QUA nu eens de overwinning pakt. Zal Marquez wel weer worden.
Maar idd... volgend jaar kan heel spannend worden!
MotoE was er vandaag en gisteren ook... Maar dat laten ze niet zien.quote:
Dat kan ik beamen, maar, zou wel grappig zijn als ze het toch doen... MvdS zal wel pissed worden dan, maar ja...quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:56 schreef shiz het volgende:
No waii. Twee broers in 't zelfde team. Never work along family.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |