abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189523971
quote:
zo doe je dat:
JanCeesVogelaar twitterde op zaterdag 19-10-2019 om 12:08:39 @TNO_pers @trouw Hallo TNO waarom hebben jullie de 123,6 Kton Nox uit de scheepvaart niet meegenomen in jullie "factsheet" bij CBS is deze wel te vinden https://t.co/AVBGr2r8nQ TNO zit alles er in jullie "Factsheet"?? Of keuzen gemaakt?? @thierrybaudet @HelmaLodders @JacoGeurts @TjeerdD66 reageer retweet
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189524018
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

zo doe je dat:
JanCeesVogelaar twitterde op zaterdag 19-10-2019 om 12:08:39 @:TNO_pers @:trouw Hallo TNO waarom hebben jullie de 123,6 Kton Nox uit de scheepvaart niet meegenomen in jullie "factsheet" bij CBS is deze wel te vinden https://t.co/AVBGr2r8nQ TNO zit alles er in jullie "Factsheet"?? Of keuzen gemaakt?? @:thierrybaudet @:HelmaLodders @:JacoGeurts @:TjeerdD66 reageer retweet
:)
pi_189524647
Dit hele probleem voelt als een administratieve probleem en niemand is gebaat bij de huidige situatie. Dan vraag je je soms af: waar zijn we nu mee bezig? Om een voorbeeld te noemen: de Oostvaardersplassen, daar loopt enorm veel vee rond in de buitenlucht. Gaan ze daar straks extra veel vee afschieten om aan de stikstofnormen te voldoen?

De overheden moeten aansturen op een eerlijke en gezonde economie. Ze moeten niet gevangen raken in regels die ooit zijn opgesteld met goede bedoelingen, maar die hun doel niet meer treffen.
pi_189525262
Een stuk of 10 kerncentrales, zou dat niet een oplossing zijn?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189526782
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 10:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het verwerken van mest op het eigen land is verplicht en was bedoeld om weidegang te bevorderen .omdat de overheid denkt dat koeien in de weide horen , daarom houden boeren de koeien in de stal en injecteren de mest in de bodem
De overheid wil kennelijk koeien in de weide zien , echter veel koeien kunnen nauwelijks nog lopen en in de stal geven ze meer melk

Dat al die fosfaat en ammoniak niet goed is in de grondwater dat weet men al jaren,daarom heeft de overheid weer fosfaatrechten ingesteld.

Misschien dat de overheid nu toestaat dat de mest verwerkt wordt tot droge mest en verkocht voor export
Hoe kom je in godsnaam aan die onzin?
pi_189526813
quote:
5s.gif Op zondag 20 oktober 2019 08:21 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dat vraag ik me inderdaad ook af.
Ik woon in een klein plattelandsdorpje en loop met mijn hond geregeld tussen de weilanden en daar zijn diverse veehouders met een hoop koeien en die zie ik toch echt regelmatig lopen en ook rennen _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_189526991
quote:
5s.gif Op zondag 20 oktober 2019 08:21 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hij is gewoon een beetje laag bij de grond.
pi_189530843
Ik heb de neiging om de blokkeerboeren en de blokkeerklimaatjongeren op één hoop te gooien.
Het zijn gewoon blokkeerders. Punt uit.
En ze zijn verstard in hun eigen gelijk.
Verschillen:
Blokkeerboeren hebben de beschikking tot hun robuuste trekkers. Hierdoor de presentatie per individu veel indrukwekkender dan die bij de blokkeerklimaatjongeren.
Een trekker verschaft zich toegang tot plekken waar je enkel met je vege lijf gelijk wordt weggemept door oom agent.
Een trekkerbestuurder zit lekker veilig in zijn cabine tijdens het blokkeren. Een klimaatjongere gaat op de tramrails liggen en zet zijn leven op het spel.
Een blokkeerboer wil een dialoog met de overheid en ramt zo nodig een provinciehuisdeur.
Een klimaatjongere wordt door de overheid (Mark Rutte) uitgenodigd en zegt vervolgens af.
"Tegenstanders" van de klimaatboeren gaan de confrontatie aan (Tjeerd de Groot en Jesse Klaver). Bij de klimaatjongeren heb ik zover ik weet geen boerenleider, Geert Wilders of Thierry Baudet gezien die de jongeren toesprak.
Verder zijn ze allebei overtuigd van hun gelijk en hebben ze allebei hun favoriete wetenschappers.
Ipv de wetenschappers sommeren eens aan tafel te gaan zitten om tot een éénsluidend oordeel te komen gaan ze wetenschappelijke zienswijzen omvormen tot politieke stellingnames (zoals zovaak gebeurt). Het is hierdoor vergelijkbaar met verstarren in je eigen bijna religieuze overtuiging.
Kortom: alle ingrediënten voor de geldigheid van de hoefijzer-theorie (google maar).
De hoefijzertheorie zal door beide extremistische groepen worden ontkend.
Zo van "Nee hoor, wij zijn niet hetzelfde en we zijn het nergens met elkaar eens".
Maar dat is een contradictio in terminis.
Immers.... Ze zijn het er allebei over eens dat ze het nooit met elkaar eens zijn.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 20 oktober 2019 @ 14:40:14 #34
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189531091
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik heb de neiging om de blokkeerboeren en de blokkeerklimaatjongeren op één hoop te gooien.

Immers.... Ze zijn het er allebei over eens dat ze het nooit met elkaar eens zijn.
Bij de boeren gaat het dan ook niet om het klimaat he.
pi_189531427
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij de boeren gaat het dan ook niet om het klimaat he.
Is dit een mening of is dit cynisch bedoeld.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  zondag 20 oktober 2019 @ 15:10:30 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189533778
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 14:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Grote verschil is dat de ene groep rechtstreeks in z'n brood voorzieningen word geraakt en de ander niet.

[ Bericht 58% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2019 17:54:39 ]
pi_189533805
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:10 schreef AchJa het volgende:

[..]

De stikstofdepositiediscussie heeft geen reet met het klimaat te maken. Dat is geen mening maar een feit.
Niet met het klimaat idd, wel met natuur/ milieu. Biodiversiteit etc. Wordt maar al te vaak door elkaar gebruikt.
pi_189533823
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:53 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Grote verschil is dat de ene groep rechtstreeks in z'n brood voorzieningen word geraakt en de ander niet.
Dat rechtvaardigt de doodsbedreigingen, intimideren van e.o.a. bestuurslid van de RIVM niet die gewoon zijn werk doet en het schijt hebben aan de wet niet. Ze hadden op dezelfde manier behandeld moeten worden.
  zondag 20 oktober 2019 @ 18:01:15 #40
3542 Gia
User under construction
pi_189533876
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 15:08 schreef Twentsche_Ros het volgende:

Is dit een mening of is dit cynisch bedoeld.
Wordt het warmer door stikstof, regent het vaker of waait het harder door stikstof?
Volgens mij niet.
  zondag 20 oktober 2019 @ 18:02:59 #41
3542 Gia
User under construction
pi_189533903
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:56 schreef LorneMalvo het volgende:

[..]

Niet met het klimaat idd, wel met natuur/ milieu. Biodiversiteit etc. Wordt maar al te vaak door elkaar gebruikt.
Zowel het veranderende klimaat als het stikstofprobleem hebben invloed op de natuur. Maar niet op elkaar.
  zondag 20 oktober 2019 @ 18:08:29 #42
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_189534247
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat rechtvaardigt de doodsbedreigingen, intimideren van e.o.a. bestuurslid van de RIVM niet die gewoon zijn werk doet en het schijt hebben aan de wet niet. Ze hadden op dezelfde manier behandeld moeten worden.
Zo ken ik er ook nog één.

Het leger werd ingezet tegen de boeren. De Turken konden er ondertussen lekker op los slaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-10-2019 18:19:36 ]
pi_189534403
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:18 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Zo ken ik er ook nog éénn.

Het leger werd ingezet tegen de boeren. De Turken konden er ondertussen lekker op los slaan.
Met 'het leger is ingezet' bedoel je dat er op z'n hoogst militairen onderweg zwaaiden naar de voorbijrijdende boeren? Ik ben het er wel mee eens dat de boeren net zo behandeld hadden moeten worden als de klimaatactivisten. Of andersom. Dat de wet niet of in mindere mate geldt voor groepen voor wie meer sympathie bestaat, is wat vreemd.
pi_189534479
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met 'het leger is ingezet' bedoel je dat er op z'n hoogst militairen onderweg zwaaiden naar de voorbijrijdende boeren? Ik ben het er wel mee eens dat de boeren net zo behandeld hadden moeten worden als de klimaatactivisten. Of andersom. Dat de wet niet of in mindere mate geldt voor groepen voor wie meer sympathie bestaat, is wat vreemd.
Hé, als jij overdrijft, kan ik het ook.
pi_189534531
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:30 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Hé, als jij overdrijft, kan ik het ook.
Wat was er overdreven aan?
pi_189534610
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat was er overdreven aan?
Welke doodsbedreigingen?
pi_189534621
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:37 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Welke doodsbedreigingen?
I stand corrected. Doodsverwensingen.
pi_189536099
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:37 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Welke doodsbedreigingen?
"Boeren met een missie, Klaver in een kissie".
  maandag 21 oktober 2019 @ 05:19:34 #50
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_189541792
Boeren moeten de trekkers laten staan dat zal veel schelen in de uitstoot van stikstof, gewoon weer met de hand melken als vroeger, kringloop landbouw
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')