abonnement Unibet Coolblue
pi_189467881


MartijnKlungel twitterde op dinsdag 15-10-2019 om 23:52:23 Alle ingangen naar het Binnenhof zijn vannacht al geblokkeerd door politiebusjes. Boeren willen morgen naar het Binnenhof, maar dat mag niet van minister Grapperhaus. Ook @rtvnoord volgt het #boerenprotest in Den Haag. https://t.co/qU2Sq2dWCw reageer retweet


quote:
Protesterende boeren gaan woensdag in ochtendspits op pad: grote problemen verwacht

De protesterende boeren die woensdag het Binnenhof in Den Haag willen gaan bezetten, zullen vermoedelijk in de ochtendspits voor grote problemen op wegen in het hele land zorgen. Ze hebben afgesproken om 09.00 uur bij het RIVM in Bilthoven en rijden daarna door naar Den Haag. Er doen naar verwachting duizenden boeren mee.

De actiegroep Farmers Defence Force heeft de planning voor het protest van woensdag 16 oktober vandaag bekendgemaakt. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu is eerst aan de beurt. Daar willen de boeren om 09.00 uur al zijn. ,,De Rijksdienst die met schimmige methodes en uitkomsten ons als grootste vervuiler heeft aangewezen'', staat in het programma.

Daarna rijden de 'trekkers, bussen en auto's' naar Den Haag met verschillende eisen: ,,eerst onafhankelijke metingen en pas daarna maatregelen. Geen eliminatie van boerenbedrijven, geen inbreuk op grondrechten.'' De Farmers Defence Force zegt te verwachten dat premier Rutte en landbouwminister Schouten de actievoerders woensdag aanhoren.



De plannen laten zien dat de boeren al vroeg op pad gaan. Dat zal opnieuw zorgen voor grote drukte op de Nederlandse wegen. Tijdens het protest van 1 oktober zorgden de boeren ook al voor ellenlange files.

De actie van komende woensdag, waar naar verwachting duizenden boeren aan mee zullen doen en die groter moet worden dan de boerenactie van vorige week, wordt gehouden uit protest tegen de kabinetsbesluiten. De boeren willen niet weggesaneerd worden en eisen onder meer een betere vergoeding voor nertsenfokkerijen die over enkele jaren verboden worden.

Ontbijt
Een delegatie van actievoerders blijft in Den Haag. Donderdag wil de actiegroep daar ontbijt klaarzetten voor burgers, om het 'ongemak' dat de demonstraties met zich mee hebben gebracht, te verzachten. Het moet een ontbijt worden met in Nederland geproduceerde producten. Die middag zullen de boeren die overnacht hebben in Den Haag ook nog een tocht maken langs verschillende rijksgebouwen in de stad, maakte actieleider Mark van den Oever van actiegroep Farmers Defence Force vanmiddag bekend.



https://www.ad.nl/binnenl(...)n-verwacht~a5cd1fe3/
quote:
Provincies zwichten voor boerenprotest: geen nieuwe stikstofregels voor boeren

Nadat Drenthe en Overijssel de regels geheel introkken, schortte Gelderland de invoering voorlopig op. In Groningen en Flevoland houdt het bestuur voet bij stuk.



Meerdere provinciebesturen hebben maandag besloten af te zien van de invoering van nieuwe stikstofregels. Drenthe en Overijssel schrapten de regels voor boeren, net als Friesland vorige week al deed. Gelderland schortte invoering ervan voorlopig op. Dit onder druk van demonstrerende boeren, die maandag met tractoren richting de provinciehuizen zijn getrokken. Groningen en Flevoland houden ondanks de protesten vast aan de gemaakte afspraken.

De Groningse gedeputeerde Henk Staghouwer (ChristenUnie) zei maandagavond in een persconferentie dat het provinciebestuur voet bij stuk houdt en geen uitzonderingen maakt in de nieuwe stikstofregels. ,,Vier andere provincies hebben een andere keuze gemaakt. Wij hebben gemeend daaraan vast te moeten houden." Staghouwer zei vanaf morgen met de landbouwsector en het Rijk in gesprek te gaan over een oplossing.

Eerder op de dag was de binnenstad van Groningen het toneel van grimmig protest. Demonstrerende boeren belaagden agenten met hooi en reden betonnen paaltjes omver. Een tractor reed door een afzetting bij de Vismarkt - fietsers en voorbijgangers konden hem ternauwernood ontwijken. Eén boer werd gearresteerd nadat hij met zijn tractor geprobeerd zou hebben op een politiepaard in te rijden.

Bij het provinciehuis moesten agenten met wapenstokken de menigte bij de deur weg houden. De honderden boeren daar eisten het schrappen van de stikstofregels, en dreigden de deur uit het provinciehuis te rammen - een trekker vlak voor de ingang van het provinciehuis zette hun dreigement kracht bij. Toen er om 16.30 uur nog geen conclusie was, reed de tractor de deur van het provinciehuis er daadwerkelijk uit. Agenten konden voorkomen dat de menigte naar binnen drong, zo is te zien op beelden van RTV Noord.

Koepelorganisatie LTO Noord, dat de demonstratie organiseerde, keurt de actie af en vraagt leden terug naar huis te gaan.

Drenthe, Overijssel en Gelderland
In andere provincies ging het provinciebestuur wel overstag. De Drentse gedeputeerde Henk Jumelet (CDA) zei maandagmiddag tegenover zo'n duizend boeren, die zich hadden verzameld bij het provinciehuis in Assen, dat de maatregelen worden ingetrokken. ,,Wij hebben goed geluisterd en geconstateerd dat we hetzelfde bedoelen", zei Jumelet. ,,We gaan samen terug en trekken in."

Eerder op de dag zei Jumelet nog dat de maatregelen zouden worden uitgesteld. ,,Daarmee zijn de beleidsregels van tafel tot er iets beters ligt." Later werd hij stelliger in zijn bewoordingen. Ook in Overijssel werden de stikstofregels voor boeren helemaal ingetrokken.

In Gelderland is de invoering van de maatregelen voorlopig opgeschort, in elk geval tot de collegevergadering van volgende week. Een woordvoerder laat weten dat het provinciebestuur in overleg gaat om de maatregelen ,,die voor agrariërs gelden niet of nog niet in te laten gaan".

Friesland al overstag
Vrijdag trokken enkele tientallen boeren voor een demonstratie naar Leeuwarden. Daar kregen zij van gedeputeerde Johannes Kramer (FNP) te horen dat het nieuwe stikstofbeleid wordt ingetrokken.

Het intrekken of opschorten van de invoering van nieuwe stikstofregels betekent dat er voorlopig geen nieuwe vergunningen kunnen worden afgegeven aan boerenbedrijven. Door een verstrekkend besluit van de Raad van State mogen alleen stikstof-uitstotende uitbreidingen van bedrijven volgen als die uitstoot elders wordt gecompenseerd.

Boeren vinden dat zij onevenredig hard worden getroffen door de maatregelen. Maandag zorgen demonstrerende boeren in delen van het land voor verkeersopstoppingen. Behalve naar Assen en Groningen trokken zij op tractoren naar de provinciehuizen in onder meer Haarlem, Den Haag, Zwolle en Arnhem.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)erenprotest-a3976663


(illegale zender)
pi_189467933
op RTVnoord wordt nu aangegeven dat het schoonmaken van het provinciehuis en vervangen van hang en sluitwerk 13.000 euro gekost heeft. Ik ben dan wel benieuwd naar de facturen daarvan, want afspuiten van een gevel, vegen van wat stro en hang en sluitwerk vervangen van 1 deur kom ik echt niet op 13.000 euro. Oh, en dit terwijl er boeren zijn geweest die aangeboden hebben dit gratis te doen
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_189467984
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:15 schreef Bensel het volgende:
op RTVnoord wordt nu aangegeven dat het schoonmaken van het provinciehuis en vervangen van hang en sluitwerk 13.000 euro gekost heeft. Ik ben dan wel benieuwd naar de facturen daarvan, want afspuiten van een gevel, vegen van wat stro en hang en sluitwerk vervangen van 1 deur kom ik echt niet op 13.000 euro.
Het gaat ook niet om een gewone deur zoals die in een gemiddeld huis hangen geloof ik...
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 17:18:11 #4
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189467986
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:15 schreef Bensel het volgende:
op RTVnoord wordt nu aangegeven dat het schoonmaken van het provinciehuis en vervangen van hang en sluitwerk 13.000 euro gekost heeft. Ik ben dan wel benieuwd naar de facturen daarvan, want afspuiten van een gevel, vegen van wat stro en hang en sluitwerk vervangen van 1 deur kom ik echt niet op 13.000 euro. Oh, en dit terwijl er boeren zijn geweest die aangeboden hebben dit gratis te doen
Er waren ook een paar ramen gesneuveld.
pi_189467988
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:15 schreef Bensel het volgende:
op RTVnoord wordt nu aangegeven dat het schoonmaken van het provinciehuis en vervangen van hang en sluitwerk 13.000 euro gekost heeft. Ik ben dan wel benieuwd naar de facturen daarvan, want afspuiten van een gevel, vegen van wat stro en hang en sluitwerk vervangen van 1 deur kom ik echt niet op 13.000 euro. Oh, en dit terwijl er boeren zijn geweest die aangeboden hebben dit gratis te doen
Wat vervelend nou. Volgende keer gewoon niets slopen mss?
Make my day!
pi_189468010
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:18 schreef agter het volgende:

[..]

Wat vervelend nou. Volgende keer gewoon niets slopen mss?
Dit zijn boeren, die hebben een lager IQ.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_189468015
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:18 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Er waren ook een paar ramen gesneuveld.
:') Dan nog joh. Je kan er een keuken of badkamer mee verbouwen. Het is het gemak waarmee ambtenaren belastinggeld over de balk flikkeren of ze waren nu zelfs gemotiveerd om het zo duur mogelijk te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2019 17:20:51 ]
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:20:50 #8
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_189468027
Typisch weer dat die domme boertjes de boel weer moeten slopen. Hoor al geluiden van dronken boeren die uit zijn op ellende. Ik weet genoeg.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:21:01 #9
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189468032
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:15 schreef Bensel het volgende:
op RTVnoord wordt nu aangegeven dat het schoonmaken van het provinciehuis en vervangen van hang en sluitwerk 13.000 euro gekost heeft. Ik ben dan wel benieuwd naar de facturen daarvan, want afspuiten van een gevel, vegen van wat stro en hang en sluitwerk vervangen van 1 deur kom ik echt niet op 13.000 euro. Oh, en dit terwijl er boeren zijn geweest die aangeboden hebben dit gratis te doen
Of ze het zelf gratis wilden doen doet niet ter zake, dit laat je doen door professionals.
pi_189468040
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:15 schreef Bensel het volgende:
op RTVnoord wordt nu aangegeven dat het schoonmaken van het provinciehuis en vervangen van hang en sluitwerk 13.000 euro gekost heeft. Ik ben dan wel benieuwd naar de facturen daarvan, want afspuiten van een gevel, vegen van wat stro en hang en sluitwerk vervangen van 1 deur kom ik echt niet op 13.000 euro. Oh, en dit terwijl er boeren zijn geweest die aangeboden hebben dit gratis te doen
Het gaat om een monumentaal pand, dan worden zelfs de simpelste klusjes al vrij duur.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:25:15 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189468070
De boeren waren eerder om de schade te vergoeden en herstellen incl graszaad, dan dat de rekening er was..
pi_189468073
quote:
13s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:20 schreef Draak31 het volgende:
Hoor al geluiden van dronken boeren die uit zijn op ellende. Ik weet genoeg.
Klopt wel een beetje. Toen ik nog jong was en wat frequenter uitging waren het altijd 'boeren' die vechtpartijtjes uitlokten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189468084
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:25 schreef Zolderkamer het volgende:
De boeren waren eerder om de schade te vergoeden en herstellen incl graszaad, dan dat de rekening er was..
Ah ja, met graszaad repareer je ramen en deuren.
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 17:26:47 #14
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_189468092
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:26 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ah ja, met graszaad repareer je ramen en deuren.
:D.
pi_189468093
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:26 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ah ja, met graszaad repareer je ramen en deuren.
misschien moet je de zin even goed lezen voor je reageert
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:29:54 #16
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189468114
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:15 schreef Bensel het volgende:
op RTVnoord wordt nu aangegeven dat het schoonmaken van het provinciehuis en vervangen van hang en sluitwerk 13.000 euro gekost heeft. Ik ben dan wel benieuwd naar de facturen daarvan, want afspuiten van een gevel, vegen van wat stro en hang en sluitwerk vervangen van 1 deur kom ik echt niet op 13.000 euro. Oh, en dit terwijl er boeren zijn geweest die aangeboden hebben dit gratis te doen
Dan heb jij er geen idee van hoe duur slotenwerk is met sloten van en gebouw a la provinciehuizen.

Bij ons in het hotel zou het al een paar duizend euro kosten sloten te vervangen van de besloten ruimtes
Laffe huichelaar
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:30:58 #17
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189468138
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Klopt wel een beetje. Toen ik nog jong was en wat frequenter uitging waren het altijd 'boeren' die vechtpartijtjes uitlokten.
Zaterdagavond uitgaan in stad leert dat idd ja.
pi_189468163
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:29 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dan heb jij er geen idee van hoe duur slotenwerk is met sloten van en gebouw a la provinciehuizen.

Bij ons in het hotel zou het al een paar duizend euro kosten sloten te vervangen van de besloten ruimtes
het gaat om 1 deur. En wat schoonmaakwerkzaamheden. Sorry, maar ik kom inclusief uren niet verder dan 1500 euro. Max. Dit is een factor 10 verschil
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:33:52 #19
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189468174
Dusss, wat gaat het kabinet doen? Als het onveranderd blijft zijn ze er over 2 weken weer. Dan zou ik toch echt het aftreden van het kabinet eisen en pas weggaan als het kabinet daadwerkelijk gevallen is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:36:28 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189468213
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:32 schreef Bensel het volgende:

[..]

het gaat om 1 deur. En wat schoonmaakwerkzaamheden. Sorry, maar ik kom inclusief uren niet verder dan 1500 euro. Max. Dit is een factor 10 verschil
laten we 1500 voor de deur zeggen. Dat is realistischer.

Wat denk jij dat het kost om een hele gevel opnieuw te verven? Je kan immers niet zo maar een vierkante meter verven want dan krijg je verschil.

Ik heb geen idee hoe groot dat gebouw is maar een gevel verven doe je 2x en het lijkt me aabnemelijk dat je daar met twee man 2x een halve dag mee bezig bent. Dat laat je niet door een paar polen doen maar door een fatsoenlijk bedrijf. En dat is niet goedkoop.
Laffe huichelaar
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:36:53 #21
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_189468222
thierybaudet twitterde op woensdag 16-10-2019 om 07:55:44 Waar ik opgroeide hadden we geen weet van het bestaan van tractoren en moesten we ploegen met handen en voeten. Tegelijk bestreden we met hooivorken vervaarlijke lavendel dieven. Ik weet wat exact wat jullie boeren voelen en sta ik zij aan zij met de #Boerenactie #boerenprotesten reageer retweet
Tot nooit .......
pi_189468229
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:33 schreef ACT-F het volgende:
Dusss, wat gaat het kabinet doen? Als het onveranderd blijft zijn ze er over 2 weken weer. Dan zou ik toch echt het aftreden van het kabinet eisen en pas weggaan als het kabinet daadwerkelijk gevallen is.
Kunnen die boeren dan meteen naar Altrecht begeleid worden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:37:32 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_189468232
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:33 schreef ACT-F het volgende:
Dusss, wat gaat het kabinet doen? Als het onveranderd blijft zijn ze er over 2 weken weer. Dan zou ik toch echt het aftreden van het kabinet eisen en pas weggaan als het kabinet daadwerkelijk gevallen is.
Ik mag hopen dat het kabinet gewoon hetzelfde blijft doen en zich niet laten chanteren door boeren die janken hoe slecht ze het hebben
Laffe huichelaar
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:38:33 #24
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_189468241
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat het kabinet gewoon hetzelfde blijft doen en zich niet laten chanteren door boeren die janken hoe slecht ze het hebben
Ze schakelen het leger in, zo bang zijn ze. :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_189468247
Markla94 twitterde op woensdag 16-10-2019 om 16:46:17 Wilders: willen jullie meer of minder stikstofregels?Het antwoord laat zich raden, Wilders zegt daarop: “nou, dan gaan we dat regelen.” (PVV stemde destijds voor het PAS, dat huidige crisis veroorzaakte) reageer retweet
_O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 17:40:03 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_189468258
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:39 schreef Caland het volgende:
Markla94 twitterde op woensdag 16-10-2019 om 16:46:17 Wilders: willen jullie meer of minder stikstofregels?Het antwoord laat zich raden, Wilders zegt daarop: “nou, dan gaan we dat regelen.” (PVV stemde destijds voor het PAS, dat huidige crisis veroorzaakte) reageer retweet
_O-
Ja wat een held
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_189468259
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:36 schreef Speekselklier het volgende:
thierybaudet twitterde op woensdag 16-10-2019 om 07:55:44 Waar ik opgroeide hadden we geen weet van het bestaan van tractoren en moesten we ploegen met handen en voeten. Tegelijk bestreden we met hooivorken vervaarlijke lavendel dieven. Ik weet wat exact wat jullie boeren voelen en sta ik zij aan zij met de #Boerenactie #boerenprotesten reageer retweet
Nep acc, Thierry ipv Thiery
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189468266
De populisten worden weer aardig bediend vandaag.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189468272
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

laten we 1500 voor de deur zeggen. Dat is realistischer.

Wat denk jij dat het kost om een hele gevel opnieuw te verven? Je kan immers niet zo maar een vierkante meter verven want dan krijg je verschil.

Ik heb geen idee hoe groot dat gebouw is maar een gevel verven doe je 2x en het lijkt me aabnemelijk dat je daar met twee man 2x een halve dag mee bezig bent. Dat laat je niet door een paar polen doen maar door een fatsoenlijk bedrijf. En dat is niet goedkoop.
er is niet geverfd en dat gaat ook niet gebeuren, de gevel is afgespoten met behulp van een hoogwerker op dinsdag. thats it
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_189468273
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

laten we 1500 voor de deur zeggen. Dat is realistischer.

Wat denk jij dat het kost om een hele gevel opnieuw te verven? Je kan immers niet zo maar een vierkante meter verven want dan krijg je verschil.

Ik heb geen idee hoe groot dat gebouw is maar een gevel verven doe je 2x en het lijkt me aabnemelijk dat je daar met twee man 2x een halve dag mee bezig bent. Dat laat je niet door een paar polen doen maar door een fatsoenlijk bedrijf. En dat is niet goedkoop.
De gevel verven ?
Gewoon schoonspuiten want het is natuursteen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spectator19 op 16-10-2019 17:47:09 ]
pi_189468287
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:40 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Ja wat een held
Ironisch dat die boeren klappen voor iemand die sinds de oprichting van zijn partij al tegen de bio-industrie is.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_189468326
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:15 schreef Bensel het volgende:
op RTVnoord wordt nu aangegeven dat het schoonmaken van het provinciehuis en vervangen van hang en sluitwerk 13.000 euro gekost heeft. Ik ben dan wel benieuwd naar de facturen daarvan, want afspuiten van een gevel, vegen van wat stro en hang en sluitwerk vervangen van 1 deur kom ik echt niet op 13.000 euro. Oh, en dit terwijl er boeren zijn geweest die aangeboden hebben dit gratis te doen
Goedprater gespot
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:47:27 #33
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189468336
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:37 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat het kabinet gewoon hetzelfde blijft doen en zich niet laten chanteren door boeren die janken hoe slecht ze het hebben
Dat is op provinciaal niveau niet echt gelukt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189468343
Mag dat politiek-militante plaatje uit de OP?
pi_189468361
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:32 schreef Bensel het volgende:

[..]

het gaat om 1 deur. En wat schoonmaakwerkzaamheden. Sorry, maar ik kom inclusief uren niet verder dan 1500 euro. Max. Dit is een factor 10 verschil
Het is wel een deur van de overheid he die zijn altijd 10x zo duur als normale deuren
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_189468371
En nu weer dat hele klere-eind terugrijden :')
pi_189468375
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:32 schreef Bensel het volgende:

[..]

het gaat om 1 deur. En wat schoonmaakwerkzaamheden. Sorry, maar ik kom inclusief uren niet verder dan 1500 euro. Max. Dit is een factor 10 verschil
:')

Je moet dan ook niet de beschadiging van een huurhuis vergelijken met dat van een dergelijk pand.
pi_189468383
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:42 schreef Caland het volgende:

[..]

Ironisch dat die boeren klappen voor iemand die sinds de oprichting van zijn partij al tegen de bio-industrie is.
Ja inderdaad.

Waarom werken de boeren eigenlijk niet samen met de SP?

Dat is een partij die qua standpunten dicht in de buurt komt en deze partij heeft ook lokaal meer invloed en ervaring dan een FvD en PVV.

Is het omdat de SP het labeltje 'links' heeft of weet de SP zich niet goed te profileren.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:54:24 #39
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189468426
Wel apart hoe al die kleine kinderen op tractoren worden misbruikt door de veevoer industrie en onze boeren.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189468437
quote:
8s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:54 schreef gniffie het volgende:
Wel apart hoe al die kleine kinderen op tractoren worden misbruikt door de veevoer industrie en onze boeren.
:') :')
pi_189468456
Cirque du Soleil afgelast

Kutboeren :'(
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:56:53 #42
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189468458
Zo ondertussen even een hampreitaart gemaakt... 8-)
Eieren opkloppen met de herrie van de stream...
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:57:19 #43
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189468467
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Cirque du Soleil afgelast

Kutboeren :'(
Dit gaat te ver.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:58:25 #44
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189468488
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:55 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

:') :')
Toch triest. Alsof ze weten waar ze voor protesteren
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  Spellchecker woensdag 16 oktober 2019 @ 17:58:47 #45
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:59:32 #46
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189468509
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:57 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit gaat te ver.
Alles ging toch te ver?
Geweld.. Voorstelling aflasten.. Alles... Ver..
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:04:03 #47
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189468567
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:59 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Alles ging toch te ver?
Geweld.. Voorstelling aflasten.. Alles... Ver..
Lol, coherente reactie weer :P
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:06:53 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189468609
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:33 schreef ACT-F het volgende:
Dusss, wat gaat het kabinet doen? Als het onveranderd blijft zijn ze er over 2 weken weer. Dan zou ik toch echt het aftreden van het kabinet eisen en pas weggaan als het kabinet daadwerkelijk gevallen is.
Dat zou niets anders zijn dan een staatsgreep.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:07:07 #49
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_189468613
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Het gaat om een monumentaal pand, dan worden zelfs de simpelste klusjes al vrij duur.
Ja, er moeten natuurlijk wel eerst 23 werkgroepjes worden gevormd die minimaal 3x per week extern moeten vergaderen voordat via een Europese uitbesteding die reparaties uitgevoerd kunnen worden...
Don't let my username fool you...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 oktober 2019 @ 18:09:23 #50
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189468644
Mensen die denken dat een paar rellende boeren met een grote bek en een trekker kabinet omver kunnen werpen _O-
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:10:42 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189468657
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:09 schreef Kyran het volgende:
Mensen die denken dat een paar rellende boeren met een grote bek en een trekker kabinet omver kunnen werpen _O-
Lukte zelfs de ambtenaren in 1983 niet. En die hebben toch echt een stuk meer macht. Zonder trekkers.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:10:45 #52
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189468658
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:09 schreef Kyran het volgende:
Mensen die denken dat een paar rellende boeren met een grote bek en een trekker kabinet omver kunnen werpen _O-
Rellen doen ze niet.. en wacht maar af hoelang ze het volhouden...
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:12:24 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189468674
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Rellen doen ze niet.. en wacht maar af hoelang ze het volhouden...
Niet zo lang aangezien het ondernemers zijn en geen werknemers.
pi_189468678
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:09 schreef Kyran het volgende:
Mensen die denken dat een paar rellende boeren met een grote bek en een trekker kabinet omver kunnen werpen _O-
Wat niet is kan nog komen...
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 oktober 2019 @ 18:13:17 #55
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189468681
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Lukte zelfs de ambtenaren in 1983 niet. En die hebben toch echt een stuk meer macht. Zonder trekkers.
Sowieso, als het wel lukt hebben we een probleem in dit land. Dan gaat iedere groep die zijn/haar zin niet krijgt rellen, wegen blokkeren, dreigen, politie negeren etc. Daarom is het zo gevaarlijk om dit soort protesten maar te gedogen. Op een gegeven moment is het genoeg geweest.

Ook protesteren doe je binnen de gestelde regels.
pi_189468682
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:10 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Rellen doen ze niet.. en wacht maar af hoelang ze het volhouden...
Ja, de volgende keer gaat ze misschien nog wel lukken, de keren daarna komen ze waarschijnlijk Den Haag niet eens meer in.
pi_189468684
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet zo lang aangezien het ondernemers zijn en geen werknemers.
Ja, Guus kom naar huus, want de koeien op springen. Of heeft iedere melkveehouder nu een melkrobot?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:14:08 #58
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189468696
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Niet zo lang aangezien het ondernemers zijn en geen werknemers.
Je hebt de tentjes nog niet voorbij zien komen om een uur of vier?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:15:05 #59
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189468704
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:13 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ja, de volgende keer gaat ze misschien nog wel lukken, de keren daarna komen ze waarschijnlijk Den Haag niet eens meer in.
Ze gaan niet weg... morgen gewoon ontbijten.. Voor iedereen die geholpen heeft is er ontbijt..
pi_189468707
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:13 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ja, de volgende keer gaat ze misschien nog wel lukken, de keren daarna komen ze waarschijnlijk Den Haag niet eens meer in.
Er zijn meer grote steden dan Den Haag
pi_189468723
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:15 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ze gaan niet weg... morgen gewoon ontbijten.. Voor iedereen die geholpen heeft is er ontbijt..
Mwa het merendeel gaat gewoon weg hoor, er zullen er vast een paar blijven, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:17:28 #62
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189468742
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sowieso, als het wel lukt hebben we een probleem in dit land. Dan gaat iedere groep die zijn/haar zin niet krijgt rellen, wegen blokkeren, dreigen, politie negeren etc. Daarom is het zo gevaarlijk om dit soort protesten maar te gedogen. Op een gegeven moment is het genoeg geweest.

Ook protesteren doe je binnen de gestelde regels.
Het lijkt dan wel op korea met het leger tegen eigen volk....
pi_189468747
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:13 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ja, de volgende keer gaat ze misschien nog wel lukken, de keren daarna komen ze waarschijnlijk Den Haag niet eens meer in.
Ja, nou, dan gaan ze Utrecht of Amsterdam in. Er zijn zat andere plekken in Nederland wat je helemaal vast kan zetten waardoor het land ontwricht raakt.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:18:11 #64
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189468759
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:16 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Mwa het merendeel gaat gewoon weg hoor, er zullen er vast een paar blijven, maar dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Ja ze gaan niet in het park slapen.. Er is rondom de stad slaapruimte geregeld
pi_189468773
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:17 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het lijkt dan wel op korea met het leger tegen eigen volk....
Hou toch eens op met het leger tegen het volk, die hebben puur wat zwaar materiaal uitgeleend omdat de boeren zich niet aan de afspraken houden, en door een hekje zo heen rijden.

Of heb jij zwaarbewapende militairen gezien? :') kneus.
pi_189468779
Die NOS kneuzenkermis moeten ze ook opdoeken.... zeuren om 10K voor een deur, terwijl NOS ons voorliegt van ons eigen geld, miljoenen per jaar.

  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:19:21 #67
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189468780
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:17 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ja, nou, dan gaan ze Utrecht of Amsterdam in. Er zijn zat andere plekken in Nederland wat je helemaal vast kan zetten waardoor het land ontwricht raakt.
Ja, ervoor zorgen dat een stad vol gewone burgers niet op zijn werk kan komen lijkt me inderdaad bijzonder effectief :')
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189468788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, ervoor zorgen dat een stad vol gewone burgers niet op zijn werk kan komen lijkt me inderdaad bijzonder effectief :')
Best wel ja.
pi_189468802
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:17 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ja, nou, dan gaan ze Utrecht of Amsterdam in. Er zijn zat andere plekken in Nederland wat je helemaal vast kan zetten waardoor het land ontwricht raakt.
Het land ontwricht valt eigenlijk ook wel mee moet ik zeggen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:20:44 #70
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189468807
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:18 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Hou toch eens op met het leger tegen het volk, die hebben puur wat zwaar materiaal uitgeleend omdat de boeren zich niet aan de afspraken houden, en door een hekje zo heen rijden.

Of heb jij zwaarbewapende militairen gezien? :') kneus.
Hee debiel hou eens op met dat gescheld.. Je zet jezelf alleen maar ontzettend voor lul..
pi_189468808
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:19 schreef Salvad0R het volgende:
Die NOS kneuzenkermis moeten ze ook opdoeken.... zeuren om 10K voor een deur, terwijl NOS ons voorliegt van ons eigen geld, miljoenen per jaar.

[ afbeelding ]
Buiten dat is de NOS een waanzinnig grote kutzooi vind, het is logisch dat ze 10000 boeren kunnen spreken die voor zijn, maar ze ook wel de andere kant willen horen, en dat is wat moeilijker.
pi_189468818
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hee debiel hou eens op met dat gescheld.. Je zet jezelf alleen maar ontzettend voor lul..
En dat zeg jij _O-
pi_189468828
Laten we het netjes houden mensen.
pi_189468829
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:20 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Buiten dat is de NOS een waanzinnig grote kutzooi vind, het is logisch dat ze 10000 boeren kunnen spreken die voor zijn, maar ze ook wel de andere kant willen horen, en dat is wat moeilijker.
Joh op Twitter gebruikte de NOS vanmiddag nog een plaatje van gevecht tussen Zwarte Piet supporters en de politie, met als bijschrift dat "het uit de hand loopt" .... terwijl er niets aan de hand was/is.

Echt, landverraders volgens de wet.

Klaar.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:22:43 #75
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189468846
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:21 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

En dat zeg jij _O-
Ik scheld niet.. doei
pi_189468851
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Joh op Twitter gebruikte de NOS vanmiddag nog een plaatje van gevecht tussen Zwarte Piet supporters en de politie, met als bijschrift dat "het uit de hand loopt" .... terwijl er niets aan de hand was/is.

Echt, landverraders volgens de wet.

Klaar.
Ah, er trappen dus nog steeds mensen in dat soort fake-accounts
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_189468854
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:20 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Buiten dat is de NOS een waanzinnig grote kutzooi vind, het is logisch dat ze 10000 boeren kunnen spreken die voor zijn, maar ze ook wel de andere kant willen horen, en dat is wat moeilijker.
Maakt niet uit of vrachtwagens mooi bosgroen zijn geverfd hoor :') Met een trekker druk je zo'n ding zo aan de kant :') En tanks heeft Rutte verkocht :') Het leger doet hetzelfde werk als boeren: Beetje bouwen, beetje slachten.

Boeren krijgen duimpjes omhoog van de militairen. En terecht.
pi_189468855
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:22 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik scheld niet.. doei
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:20 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hee debiel
:')
pi_189468868
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:19 schreef Salvad0R het volgende:
Die NOS kneuzenkermis moeten ze ook opdoeken.... zeuren om 10K voor een deur, terwijl NOS ons voorliegt van ons eigen geld, miljoenen per jaar.

[ afbeelding ]
_O-

Ja misschien één of andere geitenwollensokken hobbyboer met een paar geiten
pi_189468874
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:23 schreef Caland het volgende:

[..]

Ah, er trappen dus nog steeds mensen in dat soort fake-accounts
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:23:46 #81
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_189468876
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Joh op Twitter gebruikte de NOS vanmiddag nog een plaatje van gevecht tussen Zwarte Piet supporters en de politie, met als bijschrift dat "het uit de hand loopt" .... terwijl er niets aan de hand was/is.

Echt, landverraders volgens de wet.

Klaar.
https://twitter.com/NOS/status/1184430058619965445

In dit geval is het écht niet de NOS die fake news verspreidt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_189468889
NOS twitterde op woensdag 16-10-2019 om 13:25:06 Er wordt op Twitter een bericht gedeeld met een oude foto waarop te zien is dat politie-agenten ingrijpen bij een demonstratie. Gesuggereerd wordt dat het bericht van ons komt en dat wij een oude foto hebben gebruikt. Dat klopt niet, wij hebben niets met dat account te maken. reageer retweet
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:23 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja, precies wat ik zeg.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_189468890
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

https://twitter.com/NOS/status/1184430058619965445

In dit geval is het écht niet de NOS die fake news verspreidt.
Apart
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:24:58 #84
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189468899
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Joh op Twitter gebruikte de NOS vanmiddag nog een plaatje van gevecht tussen Zwarte Piet supporters en de politie, met als bijschrift dat "het uit de hand loopt" .... terwijl er niets aan de hand was/is.

Echt, landverraders volgens de wet.

Klaar.
De NOS is van de staat en tegen wie protesteren de boeren... Juist...
Dus een beetje mens begrijpt dat ie niet te veel waarde aan de NOS moet hechten...
pi_189468929
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:23 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Maakt niet uit of vrachtwagens mooi bosgroen zijn geverfd hoor :') Met een trekker druk je zo'n ding zo aan de kant :') En tanks heeft Rutte verkocht :') Het leger doet hetzelfde werk als boeren: Beetje bouwen, beetje slachten.

Boeren krijgen duimpjes omhoog van de militairen. En terecht.
Ja hoor jongen, met een trekker van 5-15 ton zet je even een vrachtwagen van 25 ton aan de kant, jij wel....

En daarbij, dat gaan ze natuurlijk niet doen, die boeren zijn ook niet gek.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:27:16 #86
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189468944
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:26 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ja hoor jongen, met een trekker van 5-15 ton zet je even een vrachtwagen van 25 ton aan de kant, jij wel....

En daarbij, dat gaan ze natuurlijk niet doen, die boeren zijn ook niet gek.
Hoeveel versnellingen heeft een trekker eigenlijk?
pi_189468946
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

https://twitter.com/NOS/status/1184430058619965445

In dit geval is het écht niet de NOS die fake news verspreidt.
nee maar al die andere keren dus wel.
pi_189468969
Die boeren vandaag gezien, voor die gasten is dit gewoon een uitje man :')
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:28:47 #89
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189468971
Een verrassing voor boeren die woensdagavond op de terugweg van de protesten in Den Haag over de snelweg A12 tussen Beek en Babberich rijden. Bij een tankstation langs de weg kunnen ze namelijk gratis komen tanken.

https://www.omroepgelderl(...)-op-terugweg-protest
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:28:49 #90
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189468972
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Joh op Twitter gebruikte de NOS vanmiddag nog een plaatje van gevecht tussen Zwarte Piet supporters en de politie, met als bijschrift dat "het uit de hand loopt" .... terwijl er niets aan de hand was/is.

Echt, landverraders volgens de wet.

Klaar.
Maar dan niet echt.
pi_189468979
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:24 schreef Caland het volgende:
NOS twitterde op woensdag 16-10-2019 om 13:25:06 Er wordt op Twitter een bericht gedeeld met een oude foto waarop te zien is dat politie-agenten ingrijpen bij een demonstratie. Gesuggereerd wordt dat het bericht van ons komt en dat wij een oude foto hebben gebruikt. Dat klopt niet, wij hebben niets met dat account te maken. reageer retweet
[..]

Ja, precies wat ik zeg.
De lijmsnuiversbrigade draait ook wel weer op volle toeren vandaag. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_189468988
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:27 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hoeveel versnellingen heeft een trekker eigenlijk?
Daar gaat het niet om, het gaat er om dat je wat makkelijker over een simpel hekje heen rijdt dan over een beladen vrachtwagen, als je dat al wil proberen ben je gewoon zwaar gestoord, en kan je een terrorist genoemd worden.
pi_189468997
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:28 schreef Zolderkamer het volgende:
Een verrassing voor boeren die woensdagavond op de terugweg van de protesten in Den Haag over de snelweg A12 tussen Beek en Babberich rijden. Bij een tankstation langs de weg kunnen ze namelijk gratis komen tanken.

https://www.omroepgelderl(...)-op-terugweg-protest
Oh, ze gingen toch niet terug?
pi_189469014
Sikkom050 twitterde op dinsdag 15-10-2019 om 17:15:46 De boer die de deur van het provinciehuis vernielde, kreeg in 2018 ruim 120.000 euro subsidie. Waarvan het grootste deel als inkomenssteun. Ook de vernielboer van de Vismarkt ontving veel geld uit Brussel. Lees meer: https://t.co/INRv2FqmsA #Boerenprotest #Groningen https://t.co/NAZvhLj6lp reageer retweet
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:31:06 #95
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189469021
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:29 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, het gaat er om dat je wat makkelijker over een simpel hekje heen rijdt dan over een beladen vrachtwagen, als je dat al wil proberen ben je gewoon zwaar gestoord, en kan je een terrorist genoemd worden.
_O- Jawel... Lol :D
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 oktober 2019 @ 18:31:18 #96
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189469026
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:29 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, het gaat er om dat je wat makkelijker over een simpel hekje heen rijdt dan over een beladen vrachtwagen, als je dat al wil proberen ben je gewoon zwaar gestoord, en kan je een terrorist genoemd worden.
Niet normaal wat ze allemaal goed proberen te praten vanuit hun veilige stoel.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:31:32 #97
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189469030
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:30 schreef Bluesdude het volgende:
Sikkom050 twitterde op dinsdag 15-10-2019 om 17:15:46 De boer die de deur van het provinciehuis vernielde, kreeg in 2018 ruim 120.000 euro subsidie. Waarvan het grootste deel als inkomenssteun. Ook de vernielboer van de Vismarkt ontving veel geld uit Brussel. Lees meer: https://t.co/INRv2FqmsA #Boerenprotest #Groningen https://t.co/NAZvhLj6lp reageer retweet
Sikkom _O_
pi_189469031
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:31 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

_O- Jawel... Lol :D
En dan vooral ook niet op de rest reageren, wat ben jij toch simpel zeg.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:31:46 #99
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189469034
ambulancehm twitterde op woensdag 16-10-2019 om 14:11:09 Ondanks de drukte op de weg kunnen we toch door 🚑 Bedankt voor het meedenken en sterkte op de weg vandaag! #boerenprotesten #boereninactie #ravhm #ambulancezorg #aanpassenendoor https://t.co/BLpf3rx2gq reageer retweet
Mooi filmpje
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:32:59 #100
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189469048
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:30 schreef Bluesdude het volgende:
Sikkom050 twitterde op dinsdag 15-10-2019 om 17:15:46 De boer die de deur van het provinciehuis vernielde, kreeg in 2018 ruim 120.000 euro subsidie. Waarvan het grootste deel als inkomenssteun. Ook de vernielboer van de Vismarkt ontving veel geld uit Brussel. Lees meer: https://t.co/INRv2FqmsA #Boerenprotest #Groningen https://t.co/NAZvhLj6lp reageer retweet
Ik wil ook wel een ton inkomenssteun. Ik heb opeens veel meer begrip voor de boeren.
pi_189469055
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:23 schreef Caland het volgende:

[..]

Ah, er trappen dus nog steeds mensen in dat soort fake-accounts
Idiocracy is gaande
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:33:18 #102
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189469056
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:31 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

En dan vooral ook niet op de rest reageren, wat ben jij toch simpel zeg.
Ja een trekker trekt met gemak 25 ton gewicht van zn plek.. en 50 ton ook..
Dat komt door het aantal versnellingen..

Jij beweerde dat dat niet kon en daar moet ik van schaterlachen
pi_189469059
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Je moet dan ook niet de beschadiging van een huurhuis vergelijken met dat van een dergelijk pand.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:26 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ja hoor jongen, met een trekker van 5-15 ton zet je even een vrachtwagen van 25 ton aan de kant, jij wel....

En daarbij, dat gaan ze natuurlijk niet doen, die boeren zijn ook niet gek.
je weet dat het niet zo zeer gaat om het gewicht maar om de koppel en het overkomen van de wrijving? Op asfalt of op stenen zal een trekker echt wel een volle vrachtwagen verplaatsen. Zij zijn gemaakt om veel kracht te kunnen leverenHun banden hebben ook meer oppervlak op de grond, waardoor ze meer grip hebben. Als eenmaal de initiele wrijving overkomen is dan schuift zo'n vrachtwagen relatief makkelijk
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_189469060
Oh en trouwens, dat er nu legervoertuigen worden ingezet is ook omdat ze vorige keer wat particuliere bedrijven hebben ingehuurd, die soms ook contacten hadden met boeren, logisch dat die nu niet meer willen komen opdraven, want hun bedrijf en de eigenaren werden met naam en toenaam aan de schandpaal genageld.
pi_189469076
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:33 schreef Bensel het volgende:

[..]

[..]

je weet dat het niet zo zeer gaat om het gewicht maar om de koppel en het overkomen van de wrijving? Op asfalt of op stenen zal een trekker echt wel een volle vrachtwagen verplaatsen. Zij zijn gemaakt om veel kracht te kunnen leverenHun banden hebben ook meer oppervlak op de grond, waardoor ze meer grip hebben. Als eenmaal de initiele wrijving overkomen is dan schuift zo'n vrachtwagen relatief makkelijk
Oh het kan ongetwijfeld wel, maar het is niet dat je ze zo even aan de kant rijdt, en nogmaals:

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:29 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om, het gaat er om dat je wat makkelijker over een simpel hekje heen rijdt dan over een beladen vrachtwagen, als je dat al wil proberen ben je gewoon zwaar gestoord, en kan je een terrorist genoemd worden.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:34:30 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189469077
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:14 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je hebt de tentjes nog niet voorbij zien komen om een uur of vier?
Jawel maar ik schat dat de regering daar niet zo van onder de indruk gaat zijn.
pi_189469093
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja een trekker trekt met gemak 25 ton gewicht van zn plek.. en 50 ton ook..
Dat komt door het aantal versnellingen..

Jij beweerde dat dat niet kon en daar moet ik van schaterlachen
Nee jij verdraait wederom mijn post, dat doe je wel vaker de laatste dagen, ik zeg dat je daar niet zomaar even een vrachtwagen mee aan de kant zet.
pi_189469103
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:34 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Oh het kan ongetwijfeld wel, maar het is niet dat je ze zo even aan de kant rijdt, en nogmaals:
[..]

Geen enkel probleem voor een trekker hoor. Ik heb een oude trekker een volgeladen bietentransport die vastgelopen was in de berm en tot de assen in de modder zat zonder moeite zien wegtrekken. Een legertruck als dit is appeltje eitje
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:36:56 #110
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189469108
quote:
Door Soros betaalde staatspropagandahoax !!1!
pi_189469109
quote:
NOSop3 is pas echt een subsidie slurpende instelling
pi_189469136
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:36 schreef Bensel het volgende:

[..]

Geen enkel probleem voor een trekker hoor. Ik heb een oude trekker een volgeladen bietentransport die vastgelopen was in de berm en tot de assen in de modder zat zonder moeite zien wegtrekken. Een legertruck als dit is appeltje eitje
Ja met de rijrichting mee, kun eens even hoe dit spulletje opgesteld staat, precies zo dat je dat niet gaat lukken.

Maar vooral ook niet op de rest reageren hoor. Ik heb de boeren niet zo hoog zitten, maar wel zo hoog dat ze het niet eens gaan proberen.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:38:38 #113
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189469139
De boeren mogen de NPO trouwens op hun blote knietjes bedanken voor de Boer zoekt vrouw propaganda.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:39:28 #115
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189469157
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:35 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Nee jij verdraait wederom mijn post, dat doe je wel vaker de laatste dagen, ik zeg dat je daar niet zomaar even een vrachtwagen mee aan de kant zet.
Ik verdraai niets.. Jij loopt enkel te schelden en als je dat niet doet zet je jezelf voor gek met je beweringen..

Maar het is wel vermakelijk hoor.. dat wel..
pi_189469170
Trekkerterreur kan toch nog op verrassend veel bijval rekenen, als ik dit topic zo volg. Jongemannen vallen blijkbaar wel op respectloze, onbeschaafde grote bekken en afdwingen.
Paardje tikken, hekjes laten vliegen, ruiten ingooien, parkje omploegen, midden in de nacht toeterend door steden trekken, in de volle breedte over de snelweg files veroorzaken, trambanen blokkeren, halve stad lamleggen, het moet allemaal maar kunnen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:40:40 #117
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189469178
quote:
Ja, een paar uurtjes terug. De conclusie van de juristen was dat de boeren teveel ontzien werden toch?
pi_189469180
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik verdraai niets.. Jij loopt enkel te schelden en als je dat niet doet zet je jezelf voor gek met je beweringen..

Maar het is wel vermakelijk hoor.. dat wel..
Dat je mij daar van durft te beschuldigen, je bent nog geen 1x inhoudelijk op mijn post ingegaan _O-
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:41:10 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189469196
quote:
Ja door iemand die niet door had dat het kabinet volgens hen nog niet hard genoeg is.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:41:11 #120
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189469197
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:38 schreef Hexagon het volgende:
De boeren mogen de NPO trouwens op hun blote knietjes bedanken voor de Boer zoekt vrouw propaganda.
_O- _O- Ja want iefon heeftut allumaal gedaan.. ;(
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:41:38 #121
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189469205
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik verdraai niets.. Jij loopt enkel te schelden en als je dat niet doet zet je jezelf voor gek met je beweringen..

Maar het is wel vermakelijk hoor.. dat wel..
Nee, je scheldt zelf en je beweringen gaan alle kanten op.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:41:55 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189469209
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:40 schreef OllieA het volgende:
Trekkerterreur kan toch nog op verrassend veel bijval rekenen, als ik dit topic zo volg. Jongemannen vallen blijkbaar wel op respectloze, onbeschaafde grote bekken en afdwingen.
Paardje tikken, hekjes laten vliegen, ruiten ingooien, parkje omploegen, midden in de nacht toeterend door steden trekken, in de volle breedte over de snelweg files veroorzaken, trambanen blokkeren, halve stad lamleggen, het moet allemaal maar kunnen.
Nee, hier hangen wat lui rond bij wie chaos en ontwrichting toevallig in hun politieke agenda past.
pi_189469212
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:40 schreef OllieA het volgende:
Trekkerterreur kan toch nog op verrassend veel bijval rekenen, als ik dit topic zo volg. Jongemannen vallen blijkbaar wel op respectloze, onbeschaafde grote bekken en afdwingen.
Paardje tikken, hekjes laten vliegen, ruiten ingooien, parkje omploegen, midden in de nacht toeterend door steden trekken, in de volle breedte over de snelweg files veroorzaken, trambanen blokkeren, halve stad lamleggen, het moet allemaal maar kunnen.
Mwa vandaag waren ze nog vrij netjes, een beetje overlast hoort bij een goed protest. Wat ze maandag deden kan echt niet.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:42:18 #124
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189469218
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:40 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Dat je mij daar van durft te beschuldigen, je bent nog geen 1x inhoudelijk op mijn post ingegaan _O-
Ik heb je net een heel verhaal over trekkers uitgelegd.. Niet steeds zo zeuren hoor... :{w
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:42:57 #125
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189469228
Ik merk het al.. tijd om te eten..
pi_189469230
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:40 schreef OllieA het volgende:
Trekkerterreur kan toch nog op verrassend veel bijval rekenen, als ik dit topic zo volg. Jongemannen vallen blijkbaar wel op respectloze, onbeschaafde grote bekken en afdwingen.
Paardje tikken, hekjes laten vliegen, ruiten ingooien, parkje omploegen, midden in de nacht toeterend door steden trekken, in de volle breedte over de snelweg files veroorzaken, trambanen blokkeren, halve stad lamleggen, het moet allemaal maar kunnen.
er wordt steeds gezegd 'hou t netjes' maar bereik je daar wel iets mee? braaf op een grasveldje staan veranderd weinig aan al die onzinregels, dat hebben we 2 weken geleden gezien.
pi_189469242
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:40 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, een paar uurtjes terug. De conclusie van de juristen was dat de boeren teveel ontzien werden toch?
Zag hem net voorbij komen had hem nog niet in het topic gezien, wel zo netjes om te plaatsen vandaar :)

Ging meer over dat die drempel al niet haalbaar was:

quote:
,,Gelet op de bestaande rechtspraak is een drempelwaarde op landelijk niveau op korte termijn nagenoeg onmogelijk’’, laat jurist Emma Sonnemans aan de Tweede Kamer weten. Ook de Nijmeegse jurist Minke Oude Breuil kraakt de invoering van zo’n drempelwaarde. De reden: natuurgebieden in Nederland zijn nu al overbelast door stikstof, waardoor er juridisch geen enkele ruimte is om stikstofuitstoot in de omgeving van natuurgebieden toe te laten.
Maar pakt dan ook niet goed uit voor de boeren denk ik zo?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:46:16 #128
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_189469283
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:43 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Zag hem net voorbij komen had hem nog niet in het topic gezien, wel zo netjes om te plaatsen vandaar :)

Ging meer over dat die drempel al niet haalbaar was:
[..]

Maar pakt dan ook niet goed uit voor de boeren denk ik zo?
Dat lijkt me niet goed voor ze nee. Tenzij ze graag uitgekocht willen worden natuurlijk.
Waar de boeren dus demonstreren voor versoepeling, dreigt het vanwege het staatsrecht alleen maar verder van ze weg te lopen...
pi_189469313
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet goed voor ze nee. Tenzij ze graag uitgekocht willen worden natuurlijk.
Waar de boeren dus demonstreren voor versoepeling, dreigt het vanwege het staatsrecht alleen maar verder van ze weg te lopen...
Ik vraag mij oprecht af hoe dit gaat aflopen, ik ben bang niet goed. Als de boeren nu al met zo'n masse naar Den Haag gaan, wat zouden ze doen als ze wettelijk geen poot hebben om op te staan? Ik heb begrip voor hun situatie, steun ze zelfs, maar als het kabinet al gebonden is aan wettelijke regels kunnen ze niet een middenweg zoeken om iedereen tegemoet te komen. Dit gaan een flink dossier worden denk ik zo, blij dat ik die beslissing niet hoeft te nemen.
pi_189469324
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:28 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar dan niet echt.
De echte wet wel
pi_189469327
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:38 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ja met de rijrichting mee, kun eens even hoe dit spulletje opgesteld staat, precies zo dat je dat niet gaat lukken.

Maar vooral ook niet op de rest reageren hoor. Ik heb de boeren niet zo hoog zitten, maar wel zo hoog dat ze het niet eens gaan proberen.
jij denkt dat die banden meer weerstand leveren op deze ondergrond dan wielen die tot de as in modder zitten? Een trekker zal deze zonder moeite gewoon zijdelings wegtrekken hoor.
Zie:
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:50:58 #132
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_189469358
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:49 schreef Bensel het volgende:

[..]

jij denkt dat die banden meer weerstand leveren op deze ondergrond dan wielen die tot de as in modder zitten? Een trekker zal deze zonder moeite gewoon zijdelings wegtrekken hoor.
Zie:
Doe geen moeite joh. Dat is een typische student uit de stad, verstand van een aardappel. Dat soort mensen moet je geen aandacht gunnen man, te min.
pi_189469391
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:50 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Doe geen moeite joh. Dat is een typische student uit de stad, verstand van een aardappel. Dat soort mensen moet je geen aandacht gunnen man, te min.
Gast, ik woon in Emmeloord en kom uit een boeren familie, om mij heen is alleen maar landbouw _O-

Ik zeg enkel dat je niet zomaar door legertrucks heen gaat banjeren, dat vind mijn familie ook niet echt normaal.
pi_189469489
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:42 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Mwa vandaag waren ze nog vrij netjes, een beetje overlast hoort bij een goed protest. Wat ze maandag deden kan echt niet.
Wat ze vandaag deden kan imho ook niet. Trekkers horen niet op de snelweg, niet op de trambaan en niet in winkelstraten.

Ik beschouw het puur als geweld om hun (in mijn ogen stupide) standpunt door te drukken. Het is de rechtstaat en de democratie aan je laars lappen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_189469600
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het even goed door.
Heb ik gedaan? Ik was mij eens in aan het lezen wat er nu allemaal speelt, en ook ben ik zo eerlijk om dan iets te posten wat minder goed in mijn straatje past. ;)
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:05:04 #137
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189469601
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:48 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Ik vraag mij oprecht af hoe dit gaat aflopen, ik ben bang niet goed. Als de boeren nu al met zo'n masse naar Den Haag gaan, wat zouden ze doen als ze wettelijk geen poot hebben om op te staan? Ik heb begrip voor hun situatie, steun ze zelfs, maar als het kabinet al gebonden is aan wettelijke regels kunnen ze niet een middenweg zoeken om iedereen tegemoet te komen. Dit gaan een flink dossier worden denk ik zo, blij dat ik die beslissing niet hoeft te nemen.
Tja een heel groot deel van de boeren vind het prima om te stoppen als ze er een goede zak geld voor krijgen. Daar zouden de overgebleven boeren zelfs nog meer ruimte mee kunnen krijgen.

Maar het probleem is dat de LTO dan minder macht heeft en de Rabobank en nog wat andere bedrijven inkomsten verliezen.
pi_189469624
DWDD nu met boeren en tegenstanders.
pi_189469684
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja een heel groot deel van de boeren vind het prima om te stoppen als ze er een goede zak geld voor krijgen. Daar zouden de overgebleven boeren zelfs nog meer ruimte mee kunnen krijgen.

Maar het probleem is dat de LTO dan minder macht heeft en de Rabobank en nog wat andere bedrijven inkomsten verliezen.
Eerlijk gezegd weet ik het niet, ik ben tot nu toe op de hand van de boeren, maar geef eerlijk toe dat het meer komt vanwege mijn aversie tegen het kabinet en daarbij het schouwspel prachtig vind (de massa's trekkers dan). Ook mooi om te zien dat er nog zoveel mensen opkomen voor hun "recht", of ze nu gelijk hebben of niet. Ik wil mij daarom ook niet teveel inhoudelijk met de discussie bemoeien want dan ga ik dingen roepen waarover ik geen weet heb. Wat ik hier zo lees hebben beide kampen wel punten waar ik mij in kan vinden, dus we hopen maar op een oplossing waar alle partijen zich in kunnen vinden. :)
pi_189469691
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:06 schreef Airbus89 het volgende:
DWDD nu met boeren en tegenstanders.
Bedankt, heb het opgezet ^O^
pi_189469846
Deze woordvoerder van de boeren komt in elk geval wat verstandiger over dan die klapjosti op de Grote Markt maandag.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2019 19:23:37 ]
pi_189469867
Grappig wel dat de renovatie van het Binnenhof uitgesteld wordt vanwege stikstofmaatregelen (bron: Volkskrant).
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_189469941
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:21 schreef Airbus89 het volgende:
Deze woordvoerder van de boeren komt in elk geval wat verstandiger over dan die klapjosti op de Grote Markt maandag.
Wel grappig dat hij probeerde zijn gelijk te halen bij die deskundige, maar op alle fronten ongelijk bleek te hebben. :D
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:28:45 #144
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189469980
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wel grappig dat hij probeerde zijn gelijk te halen bij die deskundige, maar op alle fronten ongelijk bleek te hebben. :D
En gaf wel aan begrip te hebben voor die actie om Klavers naam op een doodskist te zetten
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:28:51 #145
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189469983
Maargoed, wie denkt dat de regering hier ook maar een beetje van onder de indruk is moet dit eens lezen
https://anderetijden.nl/aflevering/444/Ambtenarenstaking-1983
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:38:58 #146
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189470238
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:13 schreef Kyran het volgende:

[..]

Sowieso, als het wel lukt hebben we een probleem in dit land. Dan gaat iedere groep die zijn/haar zin niet krijgt rellen, wegen blokkeren, dreigen, politie negeren etc. Daarom is het zo gevaarlijk om dit soort protesten maar te gedogen. Op een gegeven moment is het genoeg geweest.

Ook protesteren doe je binnen de gestelde regels.
Wat?

Leven we in het communisme ofso? De politiek moet zich kunnen blijven realiseren dat ze er zitten bij gratie van het electoraat. Niet andersom.
En dat is bij de politici al niet echt duidelijk meer. Het volk heeft altijd meer macht nodig in een zichzelf respecterende democratie, realiseer je dat even voordat je met dit soort onzin baggert.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:46:42 #148
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_189470332
Die domme boertjes zetten Nederland wel weer op zijn kop hoor. Man man wat een sensatie. En iedereen begint zich al tegen de boeren te keren. Klassieke Nederlandse reactie wanneer iemand net iets té lang voor zijn rechten op komt. Doe nou maar normaal, domme boertjes. Dan doen jullie al gek genoeg. Ik hoor al geluiden van mensen die vinden dat ze die boeren met geweld aan moeten pakken.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:47:28 #149
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189470354
Eem opruimn'


  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:47:52 #150
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_189470362
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Wel grappig dat hij probeerde zijn gelijk te halen bij die deskundige, maar op alle fronten ongelijk bleek te hebben. :D
Jammer dat die ‘discussie’ werd afgekapt inderdaad _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_189470369
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:46 schreef Draak31 het volgende:
Die domme boertjes zetten Nederland wel weer op zijn kop hoor. Man man wat een sensatie. En iedereen begint zich al tegen de boeren te keren. Klassieke Nederlandse reactie wanneer iemand net iets té lang voor zijn rechten op komt. Doe nou maar normaal, domme boertjes. Dan doen jullie al gek genoeg. Ik hoor al geluiden van mensen die vinden dat ze die boeren met geweld aan moeten pakken.
Haha, gelul van de bovenste plank dit.
Ik hoor en zie gewoon juist steeds meer positieve reacties. Niet gereden op de snelweg vandaag toevallig? Overal duimpjes omhoog en getoeter in positieve zin.

Ook meer positieve reacties op internet heb ik het idee.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:48:56 #152
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189470387
Ik denk dat de boeren een stuk meer succes zouden hebben met acties voor hogere uitkoopsommen.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:51:36 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189470451
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:38 schreef Sicstus het volgende:
Helemaal klaar met die tyfusboeren. Dit is gewoon binnenlandse terreur. Waarom zetten ze het leger niet in om die kankerboeren terug naar Schubbekuttveen te schieten?
Omdat iedere spindoctor wel begrijpt dat je repressiemaatregelen zo minimaal mogelijk moet gebruiken. Dus enkel op de wetsovertredingen.
pi_189470459
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:13 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ja, de volgende keer gaat ze misschien nog wel lukken, de keren daarna komen ze waarschijnlijk Den Haag niet eens meer in.
Prima toch?

Paar afritten blokkeren in Amsterdam.
Bij den haag ergens op de rails gaan staan met z'n 50'en.
Datzelfde bij hoofddorp voor de schipholtunnel.
Trekkers dwarsover de a15 bij de botlek.
Nog wat op de a2, a4, a12 en a27.

Land plat en wijzen naar den haag.

Het is zo makkelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189470505
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja een heel groot deel van de boeren vind het prima om te stoppen als ze er een goede zak geld voor krijgen. Daar zouden de overgebleven boeren zelfs nog meer ruimte mee kunnen krijgen.

Maar het probleem is dat de LTO dan minder macht heeft en de Rabobank en nog wat andere bedrijven inkomsten verliezen.
Uitkoop van met name veehouders tegen een serieus bedrag lijkt mij zeker een optie waarvoor geld uitgetrokken zou kunnen worden.

De vrijgekomen gronden zouden dan deels in gebruik en beheer gegeven kunnen worden bij omliggende bedrijven, zonder dat hun veestapel mag groeien. De gronden van de omliggende bedrijven worden dan minder intensief gebruikt, wat de biodiversiteit ten goede komt. Inheemse weidebloemen bijvoorbeeld krijgen op een minder intensief gebruikt veld immers meer kans.

De overige vrijgekomen gronden kunnen zoveel mogelijk ingericht worden met wilde bloemen en andere flora die de hoeveelheden en diversiteit aan inheemse vogels en insecten zullen versterken.

Zonneparken bouwen kan ook nog een optie zijn, voor zover het stroomnet ter plaatse dat aan kan.

Ja, het zal miljarden kosten. Op dit moment is dat geld er gewoon in Nederland. Er is een comfortabel begrotingsoverschot, dat kan gebruikt worden om versneld ons land te verduurzamen. Stel jaarlijks een budget beschikbaar om stoppende boeren uit te kopen.
pi_189470507
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Prima toch?

Paar afritten blokkeren in Amsterdam.
Bij den haag ergens op de rails gaan staan met z'n 50'en.
Datzelfde bij hoofddorp voor de schipholtunnel.
Trekkers dwarsover de a15 bij de botlek.
Nog wat op de a2, a4, a12 en a27.

Land plat en wijzen naar den haag.

Het is zo makkelijk.
Mwa, ik zag ze vanochtend met honderden rijden tussen Emmeloord en de Ketelbrug om 6:00. Als ze Emmeloord voorbij zijn gooi je de snelweg dicht voor het overige verkeer, en gooien ze die brug open. Dan kun je weinig meer.

Al zullen boeren wel denken dat ze die brug wel omver rijden.Nah dat zeg ik eigenlijk verkeerd, de paar mensen in dit topic zullen wel denken dat ze de brug wel omver rijden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2019 19:56:16 ]
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:55:11 #157
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_189470509
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

ben jij een shill van de overheid ofzo? niet veel mensen keren zich tegen de boeren.
Nou ik zie ze ook in dit topic. En in mijn omgeving is iedereen al goed klaar met ze. Vooral die domme walgelijke muziek die ze luisteren tussen de toespraken door, mijn god wat een aanslag op je oren. En dan die domme gapende blikken als een of andere droeftoeter zoals Wilders even een vocaal plasje komt doen. Verschrikkelijk. Om nog maar niet te spreken over de stank die ze met zich meebrengen.
pi_189470542
Wilders en Baudet die wat stemmen ruiken... Man man man :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:57:31 #159
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189470551
Volgens mij ben ik weer gecensureerd? Mn reacties zijn weer weg!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_189470556
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:48 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat de boeren een stuk meer succes zouden hebben met acties voor hogere uitkoopsommen.
En die acties zou ik ook zeker steunen.

Deze kop in het zand en we willen lekker doorgaan met het verder verneuken van de biodiversiteit en daarmee leefbaarheid houding zint me niks. Valt niet constructief over een oplossing voor de werkelijke problemen te praten.
pi_189470560
quote:
Dat is dan wel weer netjes.
pi_189470562
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:55 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Mwa, ik zag ze vanochtend met honderden rijden tussen Emmeloord en de Ketelbrug om 6:00. Als ze Emmeloord voorbij zijn gooi je de snelweg dicht voor het overige verkeer, en gooien ze die brug open. Dan kun je weinig meer.

Al zullen boeren wel denken dat ze die brug wel omver rijden.Nah dat zeg ik eigenlijk verkeerd, de paar mensen in dit topic zullen wel denken dat ze de brug wel omver rijden.
Omrijden via kampen en zwolle. Nou poe he. Desnoods via de afsluitdijk.

En alle boeren komen uit het noorden?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189470567
Als de regering het leger inzet om te vechten tegen zijn eigen burgers ( boeren in dit geval ) begint dit dan niet gevaarlijk veel te lijken op een dictatuur. Ik dacht dat dit nooit in Nederland zou kunnen gebeuren. Denk je eens in als jij tot de groep behoort waar de regering het leger op jou afstuurt alleen omdat jij boos bent op de regering. Ik blijf dit maar een gevaarlijke ontwikkeling van onmacht vinden. Waar Nederland blijkbaar er niet voor terugdeinst het leger tegen zijn eigen burgers in te zetten.
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 19:58:44 #165
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189470574
quote:
Zo heurt 't
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:58:52 #166
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_189470579
quote:
Op die onderste foto liggen nog duidelijk plastic zakjes en andere boerse rommel. :') Als je het doet doe het dan ook goed. Typisch weer dit. Een wit voetje proberen te halen bij de rest van Nederland maar wel met een halve slof aan natuurlijk. Man man man. :')
pi_189470584
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Omrijden via kampen en zwolle. Nou poe he. Desnoods via de afsluitdijk.

En alle boeren komen uit het noorden?
Als je Emmeloord voorbij bent kom je daar niet echt mee he, zeker niet als je de laatste afrit ook nog even dichtgooit, maar zo zijn er meer van die punten in dit land.
pi_189470586
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:58 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer netjes.
Dat zijn vast niet de boeren zelf
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_189470588
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:57 schreef Sicstus het volgende:
Volgens mij ben ik weer gecensureerd? Mn reacties zijn weer weg!
Dat zou prima uitkomen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:59:17 #170
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_189470591
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:58 schreef MakkieR het volgende:
Als de regering het leger inzet om te vechten tegen zijn eigen burgers ( boeren in dit geval ) begint dit dan niet gevaarlijk veel te lijken op een dictatuur. Ik dacht dat dit nooit in Nederland zou kunnen gebeuren. Denk je eens in als jij tot de groep behoort waar de regering het leger op jou afstuurt alleen omdat jij boos bent op de regering. Ik blijf dit maar een gevaarlijke ontwikkeling van onmacht vinden. Waar Nederland blijkbaar er niet voor terugdeinst het leger tegen zijn eigen burgers in te zetten.
Vechten? Gewoon het eigen materieel gebruikt in plaats van die te huren van ondernemers.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_189470604
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:58 schreef MakkieR het volgende:
Als de regering het leger inzet om te vechten tegen zijn eigen burgers ( boeren in dit geval ) begint dit dan niet gevaarlijk veel te lijken op een dictatuur. Ik dacht dat dit nooit in Nederland zou kunnen gebeuren. Denk je eens in als jij tot de groep behoort waar de regering het leger op jou afstuurt alleen omdat jij boos bent op de regering. Ik blijf dit maar een gevaarlijke ontwikkeling van onmacht vinden. Waar Nederland blijkbaar er niet voor terugdeinst het leger tegen zijn eigen burgers in te zetten.
dit is t begin van t einde. zou mooi zijn als het leger zich aansluit bij de protesten.
pi_189470607
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Vechten? Gewoon het eigen materieel gebruikt in plaats van die te huren van ondernemers.
Dit
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:00:31 #173
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189470617
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:59 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dat zijn vast niet de boeren zelf
Worden wss betaald door de veevoer bedrijven
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189470618
Toetertrekkers, overal... Burgerlijke ongehoorzaamheid tegen ambtenaren.

Mooi om te zien hoe dicht de Turkse en oud-Hollandse klompen tradities zo dicht bij elkaar liggen! Een positief iets dat we mee kunnen nemen naar de toekomst.

Voor de ene trouwstoet heb je denk, voor de andere trekkerstoet PVV en FvD.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:00:39 #175
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189470619
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:58 schreef MakkieR het volgende:
Als de regering het leger inzet om te vechten tegen zijn eigen burgers ( boeren in dit geval ) begint dit dan niet gevaarlijk veel te lijken op een dictatuur. Ik dacht dat dit nooit in Nederland zou kunnen gebeuren. Denk je eens in als jij tot de groep behoort waar de regering het leger op jou afstuurt alleen omdat jij boos bent op de regering. Ik blijf dit maar een gevaarlijke ontwikkeling van onmacht vinden. Waar Nederland blijkbaar er niet voor terugdeinst het leger tegen zijn eigen burgers in te zetten.
Wat erg zeg. Een regering die geen staatsgreep van boeren tolereert. Wat een schande. :')
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:00:41 #176
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_189470621
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:59 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Dat zijn vast niet de boeren zelf
Zou mij niets verbazen als een paar van die domme boertjes voor de belofte van een biertje even doen alsof ze aan het opruimen zijn. Mits de camera aanstaat natuurlijk. :') En dan nóg de helft laten liggen. En het dan raar vinden dat hun bedrijven failliet gaan. Man man man.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:00:45 #177
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189470624
quote:
Hulde ^O^

Reed vandaag nog tweemaal tussen de trekkers op de N14 en A12, daar werd in ieder geval netjes gereden en ruimte gegeven aan andere medeweggebruikers. Veel duimpjes omhoog dus ook.

Mijn indruk is dus prima :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189470628
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:59 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Als je Emmeloord voorbij bent kom je daar niet echt mee he, zeker niet als je de laatste afrit ook nog even dichtgooit, maar zo zijn er meer van die punten in dit land.
Nou ja, zet ze stil. Dat zullen ze zien als uitlokking. Wat het ook is. En heb je geweld.

Uitgelokt door de politiek.

Wat koop je daarvoor? Dat ze de provinciehuizen in de hens gaan steken?

Rode lap. Stier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189470631
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:59 schreef Caland het volgende:

[..]

Vechten? Gewoon het eigen materieel gebruikt in plaats van die te huren van ondernemers.
Als de boeren wel naar het binnenhof waren gegaan met geweld dan hadden we nu een dictatuur in Nederland gezien.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:01:38 #180
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189470637
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:58 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Op die onderste foto liggen nog duidelijk plastic zakjes en andere boerse rommel. :') Als je het doet doe het dan ook goed. Typisch weer dit. Een wit voetje proberen te halen bij de rest van Nederland maar wel met een halve slof aan natuurlijk. Man man man. :')
pi_189470656
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat erg zeg. Een regering die geen staatsgreep van boeren tolereert. Wat een schande. :')
Jaaahoor, een staatsgreep :D

Overdrijven is wel je goeiste vak geweest he. Of lul je gewoon mee met wat je moet zeggen van robotje easyjetten?

Je wordt met de dag senieler.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189470662
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nou ja, zet ze stil. Dat zullen ze zien als uitlokking. Wat het ook is. En heb je geweld.

Uitgelokt door de politiek.

Wat koop je daarvoor? Dat ze de provinciehuizen in de hens gaan steken?

Rode lap. Stier.
Nou in het beginsel zijn de boeren in overtreding natuurlijk, het is nu al een paar keer door de vingers gekeken dat ze over de snelweg rijden, dat kan natuurlijk niet zo door blijven gaan.

Zo ver is het nog niet, maar er zijn zat manieren om de boeren te stoppen op een gegeven moment, en nee, dat praat het dan niet goed dat ze provinciehuizen in de fik steken.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:03:25 #183
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_189470667
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:01 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mijn hemel wat droevig zeg. Ik hoop dat de politiek nog meer draconische maatregelen aankondigt na deze wantvertoning.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:03:42 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189470673
Maargoed die boeren kunnen met hun trekkers wellicht iets stoerder doen dan ambtenaren of fabrieksarbeiders. Maar hun uithoudingsvermogen is toch echt een stuk zwakker gezien ze feitelijk tegen zichzelf staken.
pi_189470695
Die boeren lappen alle regels aan hun laars, zetten de Randstad vast, maken bedreigingen naar politici, maar de rechtse strontzakjes alhier vinden het allemaal prachtig, typisch weer.
Waarom schiet de politie niet met scherp op die lui?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:04:55 #186
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189470698
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:03 schreef Draak31 het volgende:

[..]

Mijn hemel wat droevig zeg. Ik hoop dat de politiek nog meer draconische maatregelen aankondigt na deze wantvertoning.
Slechte comeback..
pi_189470702
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat erg zeg. Een regering die geen staatsgreep van boeren tolereert. Wat een schande. :')
Wat ik een schande vind is dat de regering het leger durft in te zetten om de vrijheid van meningsuiting en het recht om te protesteren tegen te houden ( weet je nog blokkeer friezen? zij hielden een protest ook tegen en we weten allemaal hoe dat afliep )
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:05:34 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189470709
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:02 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jaaahoor, een staatsgreep :D

Overdrijven is wel je goeiste vak geweest he. Of lul je gewoon mee met wat je moet zeggen van robotje easyjetten?

Je wordt met de dag senieler.
Eh ja, een regering ten val brengen door middel van ontwrichting van ons land is weinig anders te noemen dan een staatsgreep.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:05:36 #189
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189470711
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:04 schreef Sicstus het volgende:
Die boeren lappen alle regels aan hun laars, zetten de Randstad vast, maken bedreigingen naar politici, maar de rechtse strontzakjes alhier vinden het allemaal prachtig, typisch weer.
Waarom schiet de politie niet met scherp op die lui?
Je vroeg je net nog af waarom je posts verdwenen...
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:06:11 #190
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189470725
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:05 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Wat ik een schande vind is dat de regering het leger durft in te zetten om de vrijheid van meningsuiting en het recht om te protesteren tegen te houden ( weet je nog blokkeer friezen? zij hielden een protest ook tegen en we weten allemaal hoe dat afliep )
Ze mochten gewoon protesteren hoor. Binnen bepaalde kaders. Daar is niks mis mee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:06:11 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189470726
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:05 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Wat ik een schande vind is dat de regering het leger durft in te zetten om de vrijheid van meningsuiting en het recht om te protesteren tegen te houden ( weet je nog blokkeer friezen? zij hielden een protest ook tegen en we weten allemaal hoe dat afliep )
Demonstreren is wat anders dan de samenleving ontwrichten.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:06:12 #192
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_189470728
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:04 schreef Sicstus het volgende:
Die boeren lappen alle regels aan hun laars, zetten de Randstad vast, maken bedreigingen naar politici, maar de rechtse strontzakjes alhier vinden het allemaal prachtig, typisch weer.
Waarom schiet de politie niet met scherp op die lui?
Hopelijk zetten ze volgende keer witte fosfor in tegen die groep. Genoeg is genoeg.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:06:33 #193
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189470737
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:05 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je vroeg je net nog af waarom je posts verdwenen...
Omdat er boeren in het mod-team zitten dus? of wat?
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_189470739
Sint Sictus, joris het draakje.

Zuur! Meer zuur!! Kommop trollen, maar jullie energie waar.
Met de post lijken jullie dommer te worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:06:38 #196
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_189470740
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Demonstreren is wat anders dan de samenleving ontwrichten.
Ontwrichten? Zeg maar gerust snoeihard verkrachten.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:06:54 #197
3542 Gia
User under construction
pi_189470745
Wat ik vooral lees over die stikstofuitstoot gaat over die natura2000 gebieden.
Stikstof is voeding voor heel veel inheemse planten en die groeien er geweldig goed van. Maar sommige zeldzame planten, zoals de orchidee, komen daardoor in de verdrukking, alsmede de insecten die het daarvan moeten hebben.

Wtf, de orchidee hoort helemaal niet thuis in de Nederlandse natuur. Daarbij, dan pleeg je wat vaker groenonderhoud om het allemaal, letterlijk, binnen de perken te houden. Goed voor de werkgelegenheid.

Verder stel ik voor om mensen met een tuin van minimaal 50 m2 te verplichten om minsten één boom te plaatsen. Echt, zoem eens in op earth, hoeveel mensen een compleet verharde 'tuin' hebben, lekker onderhoudsarm. En dan klagen over het milieu en de boeren de schuld geven.
pi_189470754
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Demonstreren is wat anders dan de samenleving ontwrichten.
Demonstreren is een samenleving ontwrichten, anders helpt een protest helemaal niet. Denk toch even na,...
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:07:57 #199
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_189470763
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:01 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Als de boeren wel naar het binnenhof waren gegaan met geweld dan hadden we nu een dictatuur in Nederland gezien.
Want?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_189470768
Goed dat ze het leger inzetten tegen deze losgeslagen inteelthufters! ^O^
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_189470769
DannyWijnhoud twitterde op woensdag 16-10-2019 om 19:03:24 Meerdere doodsbedreigingen @jesseklaver en oproep tot verkrachting van @carolaschouten, maar niet de ophef van toen iemand 'paf' riep op antiracisme demonstratie. Zouden Jesse en Carola al aangifte hebben gedaan? #boerenprotesten #boerenprotest #boereninactie #boerentuig https://t.co/9UzAGkcQS reageer retweet
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:08:23 #202
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_189470780
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:06 schreef Gia het volgende:
Wat ik vooral lees over die stikstofuitstoot gaat over die natura2000 gebieden.
Stikstof is voeding voor heel veel inheemse planten en die groeien er geweldig goed van. Maar sommige zeldzame planten, zoals de orchidee, komen daardoor in de verdrukking, alsmede de insecten die het daarvan moeten hebben.

Wtf, de orchidee hoort helemaal niet thuis in de Nederlandse natuur. Daarbij, dan pleeg je wat vaker groenonderhoud om het allemaal, letterlijk, binnen de perken te houden. Goed voor de werkgelegenheid.

Verder stel ik voor om mensen met een tuin van minimaal 50 m2 te verplichten om minsten één boom te plaatsen. Echt, zoem eens in op earth, hoeveel mensen een compleet verharde 'tuin' hebben, lekker onderhoudsarm. En dan klagen over het milieu en de boeren de schuld geven.
Oma, doe die raampjes gewoon weer dicht. Je raaskalt.
pi_189470784
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:05 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Wat ik een schande vind is dat de regering het leger durft in te zetten om de vrijheid van meningsuiting en het recht om te protesteren tegen te houden ( weet je nog blokkeer friezen? zij hielden een protest ook tegen en we weten allemaal hoe dat afliep )
We weten ook hoe het vorige protest afliep. De regering had alle recht om hier het leger voor in te zetten. Weet je ook waarom het leger ingezet is? Omdat de reguliere bedrijven het niet aandurfden....

quote:
Op de vraag waarom nu dan het leger is ingezet, heeft de gemeente Den Haag een simpel antwoord: de transportbedrijven wilden niet. En dat komt door het vorige boerenprotest in Den Haag, op 1 oktober.
https://nos.nl/artikel/23(...)pen-in-den-haag.html
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189470786
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:58 schreef MakkieR het volgende:
Als de regering het leger inzet om te vechten tegen zijn eigen burgers ( boeren in dit geval ) begint dit dan niet gevaarlijk veel te lijken op een dictatuur. Ik dacht dat dit nooit in Nederland zou kunnen gebeuren. Denk je eens in als jij tot de groep behoort waar de regering het leger op jou afstuurt alleen omdat jij boos bent op de regering. Ik blijf dit maar een gevaarlijke ontwikkeling van onmacht vinden. Waar Nederland blijkbaar er niet voor terugdeinst het leger tegen zijn eigen burgers in te zetten.
Al die krachtige medemensen zijn geen Nederlandse burgers, want ze willen geen mini's( van snacks tot voertuigen tot mensen)
pi_189470794
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:48 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Ik hoor en zie gewoon juist steeds meer positieve reacties. Niet gereden op de snelweg vandaag toevallig? Overal duimpjes omhoog en getoeter in positieve zin.

Ook meer positieve reacties op internet heb ik het idee.
Dat idee heb ik ook, dat de boerenacties door het gros positief tot zeer positief worden ontvangen.

Persoonlijk vind ik dat overigens volstrekt onbegrijpelijk.

Ik vind dat deze column wat dat betreft de spijker op z'n kop slaat:

quote:
#Boerenterreur

Ewald Engelen

Boeren demonstreren bij het provinciehuis van Haarlem tegen het stikstofbeleid.

Het is weer eens zover: een kleine belangengroep gijzelt Nederland om het eigen smalle, kortetermijnbelang er bij publiek, pers en politiek door te drukken. Ik heb het over een handvol veehouders die vrezen voor hun broodwinning nu de rechter een einde heeft gemaakt aan het jarenlange gedogen door de overheid van forse overtredingen van de stikstofregels.

Twee weken geleden legden zij onaangekondigd en zonder toestemming met een trekkeroptocht het land plat om in Den Haag op het Malieveld te demonstreren. Voor deze week staan opnieuw grote demonstraties op de rol. Het is pure intimidatie, uitsluitend bedoeld om de voornemens om de veehouderij in Nederland te halveren van tafel te krijgen. Dat burgers van de 120 miljoen dieren (!) in de bio-industrie doodziek worden, dat de natuur ervan naar de ratsmodee gaat, dat regels voor dierenwelzijn met voeten worden getreden en dat het klimaatverandering bespoedigt, doet er niet toe.

Desondanks trapt half Nederland in het bucolische narratief van de veehouders. Slim presenteren zij zich als sappelende middenstanders, hardwerkend, ondernemend, zuchtend onder regels en belastingen, van groot belang voor de economie en cruciaal voor de voedselvoorziening. Het is pertinente onzin.

Onafhankelijk en onbevreesd. Sinds 1877.

Volgens de Algemene Rekenkamer is de bio-industrie een subsidieslurpende sector en verdienen boeren bovengemiddeld goed. Bovendien zijn sommige boeren schatrijk. Volgens het CBS is een op de vijf van de 112.000 miljonairs die Nederland kent boer. En dat zijn ook precies de boeren die in de top vijftien van stikstofuitstoters staan die De Groene vorige week publiceerde.

Ook op het economische belang van de bio-industrie valt veel af te dingen. Zo draagt de agrarische sector voor slechts 1,4 procent bij aan de Nederlandse economie. En werken er maar 170.000 mensen in de agrarische sector, ongeveer twee procent van de beroepsbevolking. En dat is inclusief land- en tuinbouw.

Datzelfde geldt voor de exportcijfers. Van de 90 miljard euro die de sector vorig jaar exporteerde, kwam ongeveer een derde voor rekening van wederdoorvoer. En is een onbekend percentage toe te schrijven aan exotische goederen als koffie, thee en cacao die hier (licht) worden bewerkt.

Tot slot is ook het argument dat de Nederlandse boeren ons voeden flauwekul. Pakweg tachtig procent van hun jaarlijkse productie van 110 miljard euro is bestemd voor de export. En van de 46 miljard euro die huishoudens per jaar aan voeding besteden komt 36 miljard uit het buitenland. Als onze boeren ons daadwerkelijk zouden voeden, zouden ze toe kunnen met minder dan de helft van het huidige landbouwareaal.

Nederlandse boeren voeden ons? Flauwekul
In het Nederland van Rutte is het een bekend tafereel geworden. Grootbedrijven die retorisch hun economisch belang oppompen om lagere belastingen af te dwingen. Banken die hun bijdrage aan de economie gebruiken om de belastingbetaler een ongekend forse poot uit te draaien. En fiscalisten die hun politieke vrienden weten te bewegen het Nederlandse belastingparadijs koste wat het kost tegen buitenlandse pressie te verdedigen. En elke keer zijn het keurige middenpartijen die als de pr-machines ervan fungeren. Het maakt een karikatuur van onze democratie. Na tien jaar vvd is Nederland net zo corrupt geworden als de partij zelf.

Deze keer is ook de rechtsstaat in het geding. Burgers die vorige week de Stadhouderskade bezetten konden zes uur in de cel zitten en kregen een boete van 380 euro aan hun broek. Studenten die vorig jaar het P.C. Hoofthuis bezetten werden hardhandig gearresteerd en in de cel gesmeten. En nog vers in het geheugen: de behandeling die de Maagdenhuisbezetters in 2015 van de ME ten deel viel.

Het contrasteert schril met de reacties op de boerenterreur. Inrijden op politiepaarden, afzettingen omverrijden, duizend kilometer file veroorzaken, wetenschappers van het rivm intimideren, voordeuren van provinciehuizen intrappen. De beloning is sympathie van middenpartijen als vvd en cda, provincies die schielijk handhaving van de stikstofnorm opschorten en een quasi gouvernementele koepel als lto die bewonderend meldt leden ‘die hun tanden hebben laten zien’ (lees: leden die zich schuldig hebben gemaakt aan wetsovertreding) niet te zullen royeren. En dat gaat dan over een sector die zich al decennia niets aantrekt van God noch gebod, die illegale staluitbreidingen doodnormaal vindt, en die zich niets gelegen laat liggen aan dierenwelzijnsregels.

Meten met twee maten: het botst met alle principes van rechtsstatelijkheid.

Stikstof-uitstoot
Minder kunstmest zorgt voor minder bedrijfssluitingen voor de boeren
Het kabinet gaat boeren uitkopen en op sommige snelwegen de maximumsnelheid verlagen om de uitstoot van stikstof te verminderen. Eén voor de hand liggende maatregel blijft buiten beeld: minder kunstmest.


Ewald Engelen is hoogleraar financiële geografie aan de Universiteit van Amsterdam.
en dat gejank van de boeren over de regeldruk, schaalvergroting en de lage prijs die ze krijgen voor hun producten hebben ze ook grotendeels aan eigen keuzes te wijten.

Het gros stemt zelf al jarenlang CDA, kiezen zelf voor schaalvergroting, en laten zich zelf onder druk zetten door de Aholds en Campinas van deze wereld.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:09:15 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189470795
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:07 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Demonstreren is een samenleving ontwrichten, anders helpt een protest helemaal niet. Denk toch even na,...
Ja daar mag de regering dus tegen optreden.

Als je met dit soort acties steeds je zin kan afdwingen bij de regering kunnen we onze democratische rechtsstaat beter meteen wegdoen.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:09:31 #208
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189470803
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:06 schreef Gia het volgende:
Wat ik vooral lees over die stikstofuitstoot gaat over die natura2000 gebieden.
Stikstof is voeding voor heel veel inheemse planten en die groeien er geweldig goed van. Maar sommige zeldzame planten, zoals de orchidee, komen daardoor in de verdrukking, alsmede de insecten die het daarvan moeten hebben.

Wtf, de orchidee hoort helemaal niet thuis in de Nederlandse natuur. Daarbij, dan pleeg je wat vaker groenonderhoud om het allemaal, letterlijk, binnen de perken te houden. Goed voor de werkgelegenheid.

Verder stel ik voor om mensen met een tuin van minimaal 50 m2 te verplichten om minsten één boom te plaatsen. Echt, zoem eens in op earth, hoeveel mensen een compleet verharde 'tuin' hebben, lekker onderhoudsarm. En dan klagen over het milieu en de boeren de schuld geven.
Er ligt ook gewoon een snelweg in die natura2000 gebieden he?

Oh en ik heb zoveel bomen dat ik ze niet kan tellen.. Dus er mogen best een paar stadse meisjes meeliften op die van mij.. :Y
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:09:36 #209
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_189470804
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:06 schreef Gia het volgende:
Wat ik vooral lees over die stikstofuitstoot gaat over die natura2000 gebieden.
Stikstof is voeding voor heel veel inheemse planten en die groeien er geweldig goed van. Maar sommige zeldzame planten, zoals de orchidee, komen daardoor in de verdrukking, alsmede de insecten die het daarvan moeten hebben.

Wtf, de orchidee hoort helemaal niet thuis in de Nederlandse natuur. Daarbij, dan pleeg je wat vaker groenonderhoud om het allemaal, letterlijk, binnen de perken te houden. Goed voor de werkgelegenheid.

Verder stel ik voor om mensen met een tuin van minimaal 50 m2 te verplichten om minsten één boom te plaatsen. Echt, zoem eens in op earth, hoeveel mensen een compleet verharde 'tuin' hebben, lekker onderhoudsarm. En dan klagen over het milieu en de boeren de schuld geven.
Stop met het lezen van facebook berichten en doe ff normaal.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_189470809
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:07 schreef Caland het volgende:

[..]

Want?
Want dan kun je Nederland vergelijken met Noord Korea waar het volk ook wordt onderdrukt door de regering door middel van het leger. Noem mij eens een voorbeeld van een westers land dat het leger heeft gebruikt tegen zijn eigen onschuldige burgers
pi_189470834
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Demonstreren is wat anders dan de samenleving ontwrichten.
Jahoor!
Is de economie komen stil te vallen? Heb jij vandaag de maatschappij en civilisatie zien stoppen?

Heb net nog gewoon een pak melk en een brood kunnen halen iig..
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:11:26 #212
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_189470838
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:09 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Want dan kun je Nederland vergelijken met Noord Korea waar het volk ook wordt onderdrukt door de regering door middel van het leger. Noem mij eens een voorbeeld van een westers land dat de leger heeft gebruikt tegen zijn eigen onschuldige burgers
Nogmaals, het ging slechts om het materieel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:11:35 #213
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189470843
boerbewust twitterde op woensdag 16-10-2019 om 19:05:16 ‘Kabinetsbeleid stikstof juridisch onhoudbaar’, kamer in verwarring #boerenprotesten #boereninactie https://t.co/qnNGPOoCrV reageer retweet


  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:12:01 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189470852
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jahoor!
Is de economie komen stil te vallen? Heb jij vandaag de maatschappij en civilisatie zien stoppen?

Heb net nog gewoon een pak melk en een brood kunnen halen iig..
Heb jij het leger vandaag heel hard zien optreden?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:12:11 #215
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_189470858


Wat een bek joh. Man man. En dan afvragen waarom iedereen je uitkotst.
pi_189470865
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:09 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Want dan kun je Nederland vergelijken met Noord Korea waar het volk ook wordt onderdrukt door de regering door middel van het leger. Noem mij eens een voorbeeld van een westers land dat de leger heeft gebruikt tegen zijn eigen onschuldige burgers
Ieder westers land wanneer nodig?

Frankrijk: https://www.volkskrant.nl(...)ele-hesjes~b389404e/
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:12:52 #217
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189470873
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:12 schreef Draak31 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een bek joh. Man man. En dan afvragen waarom iedereen je uitkotst.
ja joh |:) |:)
pi_189470878
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:12 schreef Draak31 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een bek joh. Man man. En dan afvragen waarom iedereen je uitkotst.
Chromosoompje teveel
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_189470904
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:11 schreef Caland het volgende:

[..]

Nogmaals, het ging slechts om het materieel.
Maakt niet uit, het leger is het leger en daarmee geef je een heel fout signaal af. Het gebruik maken van het leger is iets dat alleen doet met hele nare situaties of de veiligheid te garanderen, dan denk ik alleen aan oorlog of terrorisme. Dit is echt zo fout wat de regering heeft gedaan.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:14:39 #220
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189470916
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:09 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Want dan kun je Nederland vergelijken met Noord Korea waar het volk ook wordt onderdrukt door de regering door middel van het leger. Noem mij eens een voorbeeld van een westers land dat het leger heeft gebruikt tegen zijn eigen onschuldige burgers
Maar jij vind dus dat iedere boze groep zomaar onze regering omver moet kunnen werpen?
pi_189470922
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:14 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maakt niet uit, het leger is het leger en daarmee geef je een heel fout signaal af. Het gebruik maken van het leger is iets dat alleen doet met hele nare situaties of de veiligheid te garanderen, dan denk ik alleen aan oorlog of terrorisme. Dit is echt zo fout wat de regering heeft gedaan.
Het is ook gewoon terrorisme wat die kutboeren plegen
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_189470924
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:11 schreef Zolderkamer het volgende:
boerbewust twitterde op woensdag 16-10-2019 om 19:05:16 ‘Kabinetsbeleid stikstof juridisch onhoudbaar’, kamer in verwarring #boerenprotesten #boereninactie https://t.co/qnNGPOoCrV reageer retweet
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
kan zo'n 30% zijn als ik het goed heb gehoord bij DWDD.
pi_189470946
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:12 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ieder westers land wanneer nodig?

Frankrijk: https://www.volkskrant.nl(...)ele-hesjes~b389404e/
En lees voor de gein dat stukje even, voor het eerst in 70 jaar en ver gaande maatregelen. Ik maak mijn punt hiermee juist duidelijk.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:16:18 #224
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_189470947
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:14 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Maakt niet uit, het leger is het leger en daarmee geef je een heel fout signaal af. Het gebruik maken van het leger is iets dat alleen doet met hele nare situaties of de veiligheid te garanderen, dan denk ik alleen aan oorlog of terrorisme. Dit is echt zo fout wat de regering heeft gedaan.
Je overdrijft enorm. De bedrijven waar de overheid tijdens de vorige demonstratie van huurden werden lastig gevallen dus werden er maar eigen trucks gebruikt dit keer

Of heb jij militairen in volle bepakking op straat mensen zien neerschieten vandaag
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_189470961
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:12 schreef Draak31 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een bek joh. Man man. En dan afvragen waarom iedereen je uitkotst.
Wat ben jij een huilebalk en een engnek zeg. Jankbal, ga lekker ergens anders de boel ophitsen met je opruiende reacties.
pi_189470980
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:16 schreef MakkieR het volgende:

[..]

En lees voor de gein dat stukje even, voor het eerst in 70 jaar en ver gaande maatregelen. Ik maak mijn punt hiermee juist duidelijk.
Welk punt maak je hier ook alweer mee? Dat dit boerenprotest dusdanig grimmig werd dat de reguliere bedrijven het niet meer aandurfden om zich hiervoor te laten inhuren en de gemeente dus genoodzaakt was om het leger in te zetten?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:17:24 #227
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_189470981
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar jij vind dus dat iedere boze groep zomaar onze regering omver moet kunnen werpen?
als dat zou kunnen >:)
je ik ben dan ook nog van de oude stamboom oO/

en juist als de regering al zich helemaal gaat in bouwen en beveiligen zou bij mij juist alleen maar meer wantrouwen geven ..
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_189470985
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar jij vind dus dat iedere boze groep zomaar onze regering omver moet kunnen werpen?
Ik vind dat iedere groep het recht heeft om te demonstreren, de blokkeerfrezen moesten hier voor boeten, waarom de regering niet.
pi_189471018
Genieten dit.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:19:20 #230
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471019
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:16 schreef Noordzijde het volgende:

[..]

Wat ben jij een huilebalk en een engnek zeg. Jankbal, ga lekker ergens anders de boel ophitsen met je opruiende reacties.
Die nieuwe smiley is voor hem gemaakt.. |:)
pi_189471021
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:17 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik vind dat iedere groep het recht heeft om te demonstreren, de blokkeerfrezen moesten hier voor boeten, waarom de regering niet.
Ze hebben ruimte zat om te demonstreren, maar van regeringsgebouwen blijf je gewoon af. Als je dat toestaat is het hek van de dam.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2019 20:19:46 ]
pi_189471031
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Welk punt maak je hier ook alweer mee? Dat dit boerenprotest dusdanig grimmig werd dat de reguliere bedrijven het niet meer aandurfden om zich hiervoor te laten inhuren en de gemeente dus genoodzaakt was om het leger in te zetten?
Ik maak juist duidelijk dat andere westerse landen geen gebruik maken van het leger, zo ja dan is dit uiterst bijzonder. Dictaturen maken juist wel gebruik van het leger om de burgers te onderdrukken. De boeren zijn en worden in hun vak onderdrukt door de regering, vind je het dan gek dat ze boos zijn.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:20:44 #233
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471050
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:19 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ze hebben ruimte zat om te demonstreren, maar van regeringsgebouwen blijf je gewoon af. Als je dat toestaat is het hek van de dam.
Er staat heulemaal geen hek op de dam...

En regeringsgebouwen zijn vrijwel allemaal openbaar..
pi_189471051
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:19 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Ze hebben ruimte zat om te demonstreren, maar van regeringsgebouwen blijf je gewoon af. Als je dat toestaat is het hek van de dam.
Ja en van Dokkum blijf je ook af, precies mijn punt.
pi_189471053
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook, dat de boerenacties door het gros positief tot zeer positief worden ontvangen.

Persoonlijk vind ik dat overigens volstrekt onbegrijpelijk.

Ik vind dat deze column wat dat betreft de spijker op z'n kop slaat:
[..]

en dat gejank van de boeren over de regeldruk, schaalvergroting en de lage prijs die ze krijgen voor hun producten hebben ze ook grotendeels aan eigen keuzes te wijten.

Het gros stemt zelf al jarenlang CDA, kiezen zelf voor schaalvergroting, en laten zich zelf onder druk zetten door de Aholds en Campinas van deze wereld.
UVA.
Politiek ook ernstig gekleurd. Helaas.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189471056
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:20 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik maak juist duidelijk dat andere westerse landen geen gebruik maken van het leger, zo ja dan is dit uiterst bijzonder. Dictaturen maken juist wel gebruik van het leger om de burgers te onderdrukken. De boeren zijn en worden in hun vak onderdrukt door de regering, vind je het dan gek dat ze boos zijn.
je doet net alsof Nederland wekelijks het leger inzet tegen protesten. :')
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189471062
kuzu.png
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:21:41 #238
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_189471071
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:20 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ja en van Dokkum blijf je ook af, precies mijn punt.
Huh, maar je zegt net nog dat iedereen het recht heeft om te protesteren
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:22:12 #239
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_189471084
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:20 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik maak juist duidelijk dat andere westerse landen geen gebruik maken van het leger, zo ja dan is dit uiterst bijzonder. Dictaturen maken juist wel gebruik van het leger om de burgers te onderdrukken. De boeren zijn en worden in hun vak onderdrukt door de regering, vind je het dan gek dat ze boos zijn.
Elke onderdaan van de regering word in hun vak onderdrukt door de regering, vind je het dan gek dat ze boos zijn. :D

Ik ben ook al 24 jaar bezig tegen mijn werkgever .. ja overheid :o
dus ik weet dat het taaie mensen zijn
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
pi_189471086
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Huh, maar je zegt net nog dat iedereen het recht heeft om te protesteren
Alleen als het in zijn straatje past.
pi_189471099
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

UVA.
Politiek ook ernstig gekleurd. Helaas.
Ja, zo kun je alles wel wegzetten.

Lekker makkelijk. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_189471107
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:20 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

je doet net alsof Nederland wekelijks het leger in zet tegen protesten. :')
Nee ik zeg dat Nederland op een dictatuur begint te lijken als je het leger inzet tegen je eigen burgers. Als een ander land dit doet wat niet westers is dan krijgt deze al snel het de titel dictatuur.
pi_189471124
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:12 schreef Draak31 het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een bek joh. Man man. En dan afvragen waarom iedereen je uitkotst.
Jij bent wel moeders mooiste?
Ja?

Hou je muil gewoon, halve tamme, met je stemmingmakerij.

Toevoeging hier: nihil.
Net als je billenmaatje sictus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189471129
Kut boeren.
pi_189471134
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:21 schreef Caland het volgende:

[..]

Huh, maar je zegt net nog dat iedereen het recht heeft om te protesteren
De blokkeer friezen hebben een protest tegengehouden, deze friezen moesten voor de rechter komen, de regering houdt nu ook een protest tegen ( binnenhof ) die mogen dit blijkbaar doen met hun leger. Dictatuur.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:24:53 #246
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189471137
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:17 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik vind dat iedere groep het recht heeft om te demonstreren, de blokkeerfrezen moesten hier voor boeten, waarom de regering niet.
De regering is er voor verantwoordelijk te zorgen dat de maatschappij niet ontwricht wordt. Daar hebben ze middelen als het leger voor.

En als boeren zich niet bezig houden met ontwrichtende activiteiten zal het leger ook niets doen om die een halt toe te roepen.
pi_189471143
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ja, zo kun je alles wel wegzetten.

Lekker makkelijk. :')
Ej, dat maniertje is wat hier continu wordt gebezigd.
Vraag engnek hexagon of koosje maar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:25:34 #248
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_189471145
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:24 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De blokkeer friezen hebben een protest tegengehouden, deze friezen moesten voor de rechter komen, de regering houdt nu ook een protest tegen ( binnenhof ) die mogen dit blijkbaar doen met hun leger. Dictatuur.
Nope, ze sluiten slechts een plek af waar niet gedemonstreerd mag worden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_189471148
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:23 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nee is zeg dat Nederland op een dictatuur begint te lijken als je het leger inzet tegen je eigen burgers. Als een ander land dit doet wat niet westers is dan krijgt deze al snel het de titel dictatuur.
Ja hoor, blijf lekker in je droomwereld. Nederland een dictatuur. Nu heb ik alles gehoord vandaag hoor.

Reguliere bedrijven durfden het niet aan om de binnenstad af te zetten (wat duidelijk nodig was, want ook vandaag konden de boeren zich weer niet inhouden), dus moet je een andere partij zoeken die vrachtwagens heeft: hé, het leger heeft vrachtwagens.

Maar Nederland is een dictatuur hoor... Mijn hemel.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:25:49 #250
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471153
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:24 schreef vscncls het volgende:
Kut boeren.
Nee dat zijn hoeren.. die zitten verderop
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:28:21 #251
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189471182
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:24 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De blokkeer friezen hebben een protest tegengehouden, deze friezen moesten voor de rechter komen, de regering houdt nu ook een protest tegen ( binnenhof ) die mogen dit blijkbaar doen met hun leger. Dictatuur.
Nee, een demonstratie kan bepaalde voorwaarden meekrijgen. Dat was zo bij KOZP, en dat was zo bij de boeren.

De blokkeerfriezen zorgden ervoor dat KOZP de demonstratie, ook binnen die voorwaarden, niet meer uit konden voeren.

Het leger en de gemeente Den Haag zorgen er juist voor dat de boeren wél binnen de voorwaarden kunnen demonstreren.

Erg groot verschil dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189471183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heb jij het leger vandaag heel hard zien optreden?
Was dat nodig dan?
Nee.

Het is namelijk geen maatschappelijke ontwrichting.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:28:54 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189471188
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja hoor, blijf lekker in je droomwereld. Nederland een dictatuur. Nu heb ik alles gehoord vandaag hoor.

Reguliere bedrijven durfden het niet aan om de binnenstad af te zetten (wat duidelijk nodig was, want ook vandaag konden de boeren zich weer niet inhouden), dus moet je een andere partij zoeken die vrachtwagens heeft: hé, het leger heeft vrachtwagens.

Maar Nederland is een dictatuur hoor... Mijn hemel.
Sommige mensen denken hier ook dat de regering zich als makke lammetjes overgeeft aan iedere groep die intimiderend naar ze toe komt. Zou wel een mooie samenleving worden als dat zo was.
pi_189471190
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja hoor, blijf lekker in je droomwereld. Nederland een dictatuur. Nu heb ik alles gehoord vandaag hoor.

Reguliere bedrijven durfden het niet aan om de binnenstad af te zetten (wat duidelijk nodig was, want ook vandaag konden de boeren zich weer niet inhouden), dus moet je een andere partij zoeken die vrachtwagens heeft: hé, het leger heeft vrachtwagens.

Maar Nederland is een dictatuur hoor... Mijn hemel.
Wacht maar af tot jij tot de groep behoort die de regering tegenhoudt. Vandaag zijn het de boeren, maar wat is het morgen.
pi_189471204
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:28 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Wacht maar af tot jij tot de groep behoort die de regering tegenhoudt. Vandaag zijn het de boeren, maar wat is het morgen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:30:21 #256
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_189471211
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:28 schreef MakkieR het volgende:
Vandaag zijn het de boeren, maar wat is het morgen.
Turkse trouwstoeten _O_
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:30:40 #257
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_189471220
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Was dat nodig dan?
Nee.

Het is namelijk geen maatschappelijke ontwrichting.
Dat zal bij Erdogan algezien worden als staats Coup ~O>
Die schrijf al voor kleine dingen de noodtoestand uit o|O
Ik stijg als een vogel, maar kom never in nesten…!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:30:52 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189471222
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Was dat nodig dan?
Nee.

Het is namelijk geen maatschappelijke ontwrichting.
De regering neemt het risico daar ook niet op. Dus prima plan het leger preventief aanwezig te hebben voor het geval er enkele menen dat wel te moeten doen.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:31:27 #259
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471234
quote:
Stikstofmaatregelen kostten deze boer tonnen: 'Ik ben veel te lief geweest'
Boer Adrie Boonman uit Midwolda had woensdag geen tijd om aan te sluiten bij zijn demonstrerende collega's in Bilthoven en Den Haag. Maar hij staat vierkant achter de acties.

Boonman heeft een gemengd bedrijf. Hij runt een varkensmesterij. Daarnaast teelt hij gewassen, waaronder maïs. De opbrengst gebruikt hij als voer voor zijn 11.000 dieren.

'Ik heb een traditioneel boerenbedrijf', zegt Boonman. 'Maar ook ik heb heel wat investeringen gedaan om de stikstofuitstoot van mijn bedrijf zoveel mogelijk te verminderen.'
Tonnen geïnvesteerd

Boonman doelt op zijn zeven zogeheten luchtwasinstallaties. 'Daarmee filter ik tachtig procent van de stikstof (in de vorm van ammoniak) en tachtig procent van de fijnstof uit de lucht. Die luchtwassers hebben mij 700.000 euro gekost. Ik had dat beter niet kunnen doen, gelet op wat ze nu weer van plan zijn. Ik ben veel te lief geweest.'

De luchtwasinstallatie van Adrie Boonman. (Foto: Jetta Post/RTV Noord)


'Luchtwassers zuigen de lucht uit de stal en blazen dat door filters heen', legt Boonman. 'Daar zit een grote sproeibak boven. Het water wordt rondgepompt. Bacteriën breken de ammoniak en de stank voor tachtig procent af. Het fijnstof wordt zelfs voor honderd procent opgeslagen in het spuiwater.'
Vraagtekens

Wetenschappers zetten vraagtekens bij de effectiviteit van de luchtwasser. Boonman: 'Ik begrijp dat niet. Ik geloof de metingen van het RIVM ook niet. De Milieudienst komt ieder jaar langs om de luchtwassers te controleren. Ze worden telkens goedgekeurd, dus daar hoef je niet aan te twijfelen.'

Geweld keur ik af, maar ik begrijp het wel
Adrie Boonman - boer

Dat hij deze keer niet op de trekker naar Den Haag is afgereisd, heeft vooral een praktische reden. 'Ik heb daar geen tijd voor. Onder meer door mechanische pech aan een rooimachine heb ik achterstand in het werk opgelopen. 1 oktober heb ik wel meegedaan, nu heb ik echt geen tijd.'

'Ik steun de acties van harte. Geweld keur ik af, maar ik begrijp het wel', besluit Boonman.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)veel-te-lief-geweest
pi_189471243
Zijn er mensen die werkelijk geloven dat de boeren niet naar het Binnenhof waren gegaan als er geen blokkades opgeworpen waren?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189471246
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sommige mensen denken hier ook dat de regering zich als makke lammetjes overgeeft aan iedere groep die intimiderend naar ze toe komt. Zou wel een mooie samenleving worden als dat zo was.
Nee het is juist andersom, de regering wil dat wij ons als makke lammetjes gaan gedragen zodat we scheel kunnen blijven betalen aan belastingen. De regering steelt namelijk niet alleen van de boeren, studenten mogen immers ook lenen voor hun studie, we betalen met zijn allen een godsvermogen aan belasting, en wat te denken van de zorgverzekering hoe deze is gestegen. De Nederlander lekker dom houden, wij accepteren het wel.
pi_189471256
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:30 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Turkse trouwstoeten _O_
Scholieren met hun studie lening
pi_189471269
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De regering neemt het risico daar ook niet op. Dus prima plan het leger preventief aanwezig te hebben voor het geval er enkele menen dat wel te moeten doen.
Nou ja, de overheid staat wel op het punt de levens van veel boeren te ontwrichten.
Niet zo raar dat ze boos zijn. Dat moet jij nu wel snappen na deze post.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:33:23 #264
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471276
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Zijn er mensen die werkelijk geloven dat de boeren niet naar het Binnenhof waren gegaan als er geen blokkades opgeworpen waren?
:D
Zijn er mensen die geloven dat het ze niet gelukt was door de blokkades?
pi_189471283
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Scholieren met hun studie lening
De sylvana's en medejankmuilen van kozp enzo over de vermeende discriminatie in NL.
Starters op de woningmarkt.
Jongeren die straks zitten zonder pensioen.
Iedereen in NL die straks zonder verzorgingsstaat zit door de massaimmigratie van kansloos rommelvolk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189471299
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

:D
Zijn er mensen die geloven dat het ze niet gelukt was door de blokkades?
Ja, want ze konden er niet langs.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_189471303
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De sylvana's en medejankmuilen van kozp enzo over de vermeende discriminatie in NL.
Jongeren die boos zijn omtrent de pensioen regelingen die straks voor hun niet meer bestaat.
pi_189471305
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

:D
Zijn er mensen die geloven dat het ze niet gelukt was door de blokkades?
Absoluut, je doet nou net of die boeren losgeslagen gekken zijn, ik dacht dat je aan hun kant stond?
pi_189471307
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Zijn er mensen die werkelijk geloven dat de boeren niet naar het Binnenhof waren gegaan als er geen blokkades opgeworpen waren?
Je hoopt het wel, maar je verwacht het niet.
Check it out
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:35:12 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189471309
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nee het is juist andersom, de regering wil dat wij ons als makke lammetjes gaan gedragen zodat we scheel kunnen blijven betalen aan belastingen. De regering steelt namelijk niet alleen van de boeren, studenten mogen immers ook lenen voor hun studie, we betalen met zijn allen een godsvermogen aan belasting, en wat te denken van de zorgverzekering hoe deze is gestegen. De Nederlander lekker dom houden, wij accepteren het wel.
De regering is er gewoon door de bevolking neergezet.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:36:12 #271
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471330
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:34 schreef TTSS het volgende:

[..]

Ja, want ze konden er niet langs.
Ze konden ook niet naar het malieveld... Heeft weinig geholpen vind je ook niet?
pi_189471337
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De regering is er gewoon door de bevolking neergezet.
Tenzij de verkiezingen bedrog zijn door andere partijen uit te sluiten. wacht dat gebeurt ook...
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:36:50 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189471345
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nou ja, de overheid staat wel op het punt de levens van veel boeren te ontwrichten.
Niet zo raar dat ze boos zijn. Dat moet jij nu wel snappen na deze post.
De regering mag wat mij betreft wel met een forse zak geld over de brug komen voor veel boeren na wanbeleid. Maar het doet weinig af aan de noodzaak voor een kleinere sector.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:36:51 #274
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471347
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:35 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Absoluut, je doet nou net of die boeren losgeslagen gekken zijn, ik dacht dat je aan hun kant stond?
Je snapt het verschil niet tussen kunnen en willen?
pi_189471351
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De regering is er gewoon door de bevolking neergezet.
jij gelooft nog in dat sprookje?
pi_189471352
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:36 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ze konden ook niet naar het malieveld... Heeft weinig geholpen vind je ook niet?
Het Malieveld was dan ook niet zo belangrijk als het Binnenhof.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189471354
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:36 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ze konden ook niet naar het malieveld... Heeft weinig geholpen vind je ook niet?
Was wel een lichtelijk verschil in blokkade... Maar goed, ik neem aan dat je niet in den Haag was vandaag want anders had je het in één oogopslag kunnen zien.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:37:33 #278
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189471363
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:36 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ze konden ook niet naar het malieveld... Heeft weinig geholpen vind je ook niet?
Een hekje rijd je wat makkelijker omver dan een paar bewaakte legertrucks en betonblokken :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:37:40 #279
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471365
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:36 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het Malieveld was dan ook niet zo belangrijk als het Binnenhof.
Waarom niet.. beide waren afgesloten.. net als het centrum..
pi_189471367
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De regering is er gewoon door de bevolking neergezet.
Die worden gekozen, omdat ze andere dingen beloven en vervolgens iets anders gaan doen. En de bevolking uitknijpen en de machtige vriendjes ontzien.
Check it out
pi_189471369
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:36 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Je snapt het verschil niet tussen kunnen en willen?
Nou laat ik het dan zo zeggen, als er een paar hekjes stonden waren ze er wel heen gereden, nu is dat gewoon even een brug te ver.

Hoop dat je het nu snapt?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:37:53 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189471373
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:36 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Tenzij de verkiezingen bedrog zijn door andere partijen uit te sluiten. wacht dat gebeurt ook...
Nee hoor de verkiezingen gaan in ons land eerlijk en een meerderheid kan een coalitie vormen naar eigen inzicht.
pi_189471387
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:37 schreef hjansen82 het volgende:

[..]

Die worden gekozen, omdat ze andere dingen beloven en vervolgens iets anders gaan doen. En de bevolking uitknijpen en de machtige vriendjes ontzien.
vergeet niet het uitsluiten van andere partijen zoals de PVV en FvD. .
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:38:41 #284
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471389
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:37 schreef TTSS het volgende:

[..]

Was wel een lichtelijk verschil in blokkade... Maar goed, ik neem aan dat je niet in den Haag was vandaag want anders had je het in één oogopslag kunnen zien.
Eehm.. ik heb hier honderd miljoen miljard fotos geplaatst van een fokster die door de stad liep ja....
Kijk eerst maar even terug anders...
pi_189471406
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee hoor de verkiezingen gaan in ons land eerlijk en een meerderheid kan een coalitie vormen naar eigen inzicht.
Zeg dat maar tegen de PVV en FvD.
pi_189471416
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:38 schreef MakkieR het volgende:

[..]

vergeet niet het uitsluiten van andere partijen zoals de PVV, FvD en SP.
En vooral niet partijen aan de macht laten die wel naar het volk luisteren. Dan kunnen ze de wil van de machtige instituties niet meer doordrukken. Dat zou wat zijn.
Check it out
pi_189471417
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:38 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Eehm.. ik heb hier honderd miljoen miljard fotos geplaatst van een fokster die door de stad liep ja....
Kijk eerst maar even terug anders...
Je was niet in den Haag, prima hoor. Het Malieveld was niet afgezet met trucks zoals het Spui en de toegangswegen bij het voorhout etc.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:40:09 #288
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471428
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:37 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Een hekje rijd je wat makkelijker omver dan een paar bewaakte legertrucks en betonblokken :D
De ME, leger en politie hebben de boel opgegeven omdat er geen houden aan was.. niet alleen in de stad maar ook op de snelwegen daarbuiten.. De legertrucks gingen heel snel opzij en juichten allemaal mee
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:40:10 #289
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189471429
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:37 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarom niet.. beide waren afgesloten.. net als het centrum..
Hoeveel legertrucks hebben ze omvergereden om op het Malieveld te komen eigenlijk?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189471440
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

De ME, leger en politie hebben de boel opgegeven omdat er geen houden aan was.. niet alleen in de stad maar ook op de snelwegen daarbuiten.. De legertrucks gingen heel snel opzij en juichten allemaal mee
Niet naar het Binnenhof, niemand kon er langs.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_189471445
Nog even wat anders, het leger inzetten... wie gaat dat betalen?
pi_189471446
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:37 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Waarom niet.. beide waren afgesloten.. net als het centrum..
Het Malieveld was 'afgesloten' en de politie heeft het gedoogd om erger te voorkomen. Het Binnenhof waren ze nooit binnengekomen, dat hadden ze nooit toegestaan.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:41:17 #293
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471454
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:37 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Nou laat ik het dan zo zeggen, als er een paar hekjes stonden waren ze er wel heen gereden, nu is dat gewoon even een brug te ver.

Hoop dat je het nu snapt?
De enige reden is dat ze geen oorlog willen maar resultaat..
Oorlogje op het binnenhof is zo geregeld en gewonnen
pi_189471460
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:40 schreef MakkieR het volgende:
Nog even wat anders, het leger inzetten... wie gaat dat betalen?
Is gewoon normaal gebruik bij dit soort dingen. Het leger staat er ook bij de vierdaagse, bevrijdingsfestival en dat soort dingen.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:41:46 #295
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189471461
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:40 schreef MakkieR het volgende:
Nog even wat anders, het leger inzetten... wie gaat dat betalen?
Jij, onder andere.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189471464
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:40 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

De legertrucks gingen heel snel opzij en juichten allemaal mee
Wat een onzin _O-
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:42:01 #297
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189471467
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de PVV en FvD.
Ja als een meerderheid van zetels dat het beste vind is dat het gevolg. Dan moeten ze maar een meerderheid van kiezers overtuigen.

Een samenwerkingsplicht zou betekenen dat men verplicht is concessies te doen aan iedere partij waardoor die dus ondemocratisch anderen hun wil kan opleggen.
pi_189471470
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

De enige reden is dat ze geen oorlog willen maar resultaat..
Oorlogje op het binnenhof is zo geregeld en gewonnen
Je bent echt knettergek joh.
pi_189471472
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:40 schreef MakkieR het volgende:
Nog even wat anders, het leger inzetten... wie gaat dat betalen?
Ik denk dat we het van de eier- en broodprijs afhalen, want vanwege de boeren moest het leger ingezet worden. Lijkt me fair, toch?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:43:12 #300
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189471486
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

De enige reden is dat ze geen oorlog willen maar resultaat..
Oorlogje op het binnenhof is zo geregeld en gewonnen
Neu, dat zou ze nooit lukken. Weten ze zelf gelukkig ook wel, en dan is het inderdaad een kwestie van pick your battles.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:43:17 #301
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471489
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:39 schreef TTSS het volgende:

[..]

Je was niet in den Haag, prima hoor. Het Malieveld was niet afgezet met trucks zoals het Spui en de toegangswegen bij het voorhout etc.
Zie alle livestream videos maar hoe alle boeren om de politie heen geleid zijn:
https://www.facebook.com/pg/Kuilbanden/videos/?ref=page_internal

Kon je allemaal live zien vanmorgen/middag..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')