abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:28:21 #251
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189471182
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:24 schreef MakkieR het volgende:

[..]

De blokkeer friezen hebben een protest tegengehouden, deze friezen moesten voor de rechter komen, de regering houdt nu ook een protest tegen ( binnenhof ) die mogen dit blijkbaar doen met hun leger. Dictatuur.
Nee, een demonstratie kan bepaalde voorwaarden meekrijgen. Dat was zo bij KOZP, en dat was zo bij de boeren.

De blokkeerfriezen zorgden ervoor dat KOZP de demonstratie, ook binnen die voorwaarden, niet meer uit konden voeren.

Het leger en de gemeente Den Haag zorgen er juist voor dat de boeren wél binnen de voorwaarden kunnen demonstreren.

Erg groot verschil dus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_189471183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Heb jij het leger vandaag heel hard zien optreden?
Was dat nodig dan?
Nee.

Het is namelijk geen maatschappelijke ontwrichting.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:28:54 #253
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189471188
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja hoor, blijf lekker in je droomwereld. Nederland een dictatuur. Nu heb ik alles gehoord vandaag hoor.

Reguliere bedrijven durfden het niet aan om de binnenstad af te zetten (wat duidelijk nodig was, want ook vandaag konden de boeren zich weer niet inhouden), dus moet je een andere partij zoeken die vrachtwagens heeft: hé, het leger heeft vrachtwagens.

Maar Nederland is een dictatuur hoor... Mijn hemel.
Sommige mensen denken hier ook dat de regering zich als makke lammetjes overgeeft aan iedere groep die intimiderend naar ze toe komt. Zou wel een mooie samenleving worden als dat zo was.
pi_189471190
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:25 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ja hoor, blijf lekker in je droomwereld. Nederland een dictatuur. Nu heb ik alles gehoord vandaag hoor.

Reguliere bedrijven durfden het niet aan om de binnenstad af te zetten (wat duidelijk nodig was, want ook vandaag konden de boeren zich weer niet inhouden), dus moet je een andere partij zoeken die vrachtwagens heeft: hé, het leger heeft vrachtwagens.

Maar Nederland is een dictatuur hoor... Mijn hemel.
Wacht maar af tot jij tot de groep behoort die de regering tegenhoudt. Vandaag zijn het de boeren, maar wat is het morgen.
pi_189471204
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:28 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Wacht maar af tot jij tot de groep behoort die de regering tegenhoudt. Vandaag zijn het de boeren, maar wat is het morgen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:30:21 #256
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_189471211
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:28 schreef MakkieR het volgende:
Vandaag zijn het de boeren, maar wat is het morgen.
Turkse trouwstoeten _O_
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:30:40 #257
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_189471220
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Was dat nodig dan?
Nee.

Dat zal bij Erdogan algezien worden als staats Coup ~O>
Die schrijf al voor kleine dingen de noodtoestand uit o|O
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:30:52 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189471222
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Was dat nodig dan?
Nee.

De regering neemt het risico daar ook niet op. Dus prima plan het leger preventief aanwezig te hebben voor het geval er enkele menen dat wel te moeten doen.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:31:27 #259
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471234
quote:
Stikstofmaatregelen kostten deze boer tonnen: 'Ik ben veel te lief geweest'
Boer Adrie Boonman uit Midwolda had woensdag geen tijd om aan te sluiten bij zijn demonstrerende collega's in Bilthoven en Den Haag. Maar hij staat vierkant achter de acties.

Boonman heeft een gemengd bedrijf. Hij runt een varkensmesterij. Daarnaast teelt hij gewassen, waaronder maïs. De opbrengst gebruikt hij als voer voor zijn 11.000 dieren.

'Ik heb een traditioneel boerenbedrijf', zegt Boonman. 'Maar ook ik heb heel wat investeringen gedaan om de stikstofuitstoot van mijn bedrijf zoveel mogelijk te verminderen.'
Tonnen geïnvesteerd

Boonman doelt op zijn zeven zogeheten luchtwasinstallaties. 'Daarmee filter ik tachtig procent van de stikstof (in de vorm van ammoniak) en tachtig procent van de fijnstof uit de lucht. Die luchtwassers hebben mij 700.000 euro gekost. Ik had dat beter niet kunnen doen, gelet op wat ze nu weer van plan zijn. Ik ben veel te lief geweest.'

De luchtwasinstallatie van Adrie Boonman. (Foto: Jetta Post/RTV Noord)

'Luchtwassers zuigen de lucht uit de stal en blazen dat door filters heen', legt Boonman. 'Daar zit een grote sproeibak boven. Het water wordt rondgepompt. Bacteriën breken de ammoniak en de stank voor tachtig procent af. Het fijnstof wordt zelfs voor honderd procent opgeslagen in het spuiwater.'
Vraagtekens

Wetenschappers zetten vraagtekens bij de effectiviteit van de luchtwasser. Boonman: 'Ik begrijp dat niet. Ik geloof de metingen van het RIVM ook niet. De Milieudienst komt ieder jaar langs om de luchtwassers te controleren. Ze worden telkens goedgekeurd, dus daar hoef je niet aan te twijfelen.'

Geweld keur ik af, maar ik begrijp het wel
Adrie Boonman - boer

Dat hij deze keer niet op de trekker naar Den Haag is afgereisd, heeft vooral een praktische reden. 'Ik heb daar geen tijd voor. Onder meer door mechanische pech aan een rooimachine heb ik achterstand in het werk opgelopen. 1 oktober heb ik wel meegedaan, nu heb ik echt geen tijd.'

'Ik steun de acties van harte. Geweld keur ik af, maar ik begrijp het wel', besluit Boonman.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)veel-te-lief-geweest
pi_189471243
Zijn er mensen die werkelijk geloven dat de boeren niet naar het Binnenhof waren gegaan als er geen blokkades opgeworpen waren?
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_189471246
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Sommige mensen denken hier ook dat de regering zich als makke lammetjes overgeeft aan iedere groep die intimiderend naar ze toe komt. Zou wel een mooie samenleving worden als dat zo was.
Nee het is juist andersom, de regering wil dat wij ons als makke lammetjes gaan gedragen zodat we scheel kunnen blijven betalen aan belastingen. De regering steelt namelijk niet alleen van de boeren, studenten mogen immers ook lenen voor hun studie, we betalen met zijn allen een godsvermogen aan belasting, en wat te denken van de zorgverzekering hoe deze is gestegen. De Nederlander lekker dom houden, wij accepteren het wel.
pi_189471256
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:30 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Turkse trouwstoeten _O_
Scholieren met hun studie lening
pi_189471269
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De regering neemt het risico daar ook niet op. Dus prima plan het leger preventief aanwezig te hebben voor het geval er enkele menen dat wel te moeten doen.
Nou ja, de overheid staat wel op het punt de levens van veel boeren te ontwrichten.
Niet zo raar dat ze boos zijn. Dat moet jij nu wel snappen na deze post.
1947-2016
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:33:23 #264
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471276
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Zijn er mensen die werkelijk geloven dat de boeren niet naar het Binnenhof waren gegaan als er geen blokkades opgeworpen waren?
:D
Zijn er mensen die geloven dat het ze niet gelukt was door de blokkades?
pi_189471283
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Scholieren met hun studie lening
De sylvana's en medejankmuilen van kozp enzo over de vermeende discriminatie in NL.
Starters op de woningmarkt.
Jongeren die straks zitten zonder pensioen.
Iedereen in NL die straks zonder verzorgingsstaat zit door de massaimmigratie van kansloos rommelvolk.
1947-2016
pi_189471299
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ja, want ze konden er niet langs.
Que fácil fue tocar el cielo la primera vez
Cuando los besos fueron el motor de arranque
Que encendió la luz que hoy se desaparece
pi_189471303
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

De sylvana's en medejankmuilen van kozp enzo over de vermeende discriminatie in NL.
Jongeren die boos zijn omtrent de pensioen regelingen die straks voor hun niet meer bestaat.
pi_189471305
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:33 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Absoluut, je doet nou net of die boeren losgeslagen gekken zijn, ik dacht dat je aan hun kant stond?
pi_189471307
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:31 schreef DireStraits7 het volgende:
Je hoopt het wel, maar je verwacht het niet.
Check it out
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:35:12 #270
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189471309
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:32 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nee het is juist andersom, de regering wil dat wij ons als makke lammetjes gaan gedragen zodat we scheel kunnen blijven betalen aan belastingen. De regering steelt namelijk niet alleen van de boeren, studenten mogen immers ook lenen voor hun studie, we betalen met zijn allen een godsvermogen aan belasting, en wat te denken van de zorgverzekering hoe deze is gestegen. De Nederlander lekker dom houden, wij accepteren het wel.
De regering is er gewoon door de bevolking neergezet.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:36:12 #271
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471330
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:34 schreef TTSS het volgende:

[..]

Ja, want ze konden er niet langs.
Ze konden ook niet naar het malieveld... Heeft weinig geholpen vind je ook niet?
pi_189471337
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tenzij de verkiezingen bedrog zijn door andere partijen uit te sluiten. wacht dat gebeurt ook...
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:36:50 #273
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189471345
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:33 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nou ja, de overheid staat wel op het punt de levens van veel boeren te ontwrichten.
Niet zo raar dat ze boos zijn. Dat moet jij nu wel snappen na deze post.
De regering mag wat mij betreft wel met een forse zak geld over de brug komen voor veel boeren na wanbeleid. Maar het doet weinig af aan de noodzaak voor een kleinere sector.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:36:51 #274
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_189471347
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:35 schreef Airbus89 het volgende:

[..]

Absoluut, je doet nou net of die boeren losgeslagen gekken zijn, ik dacht dat je aan hun kant stond?
Je snapt het verschil niet tussen kunnen en willen?
pi_189471351
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]

jij gelooft nog in dat sprookje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')