abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:10:29 #1
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_189458923
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:12:02 #2
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189458938
quote:
_O-

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:09 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Hij rijdt eindelijk? :o
Yessss!

Rijdt echt hartstikke prima _O_ _O_ _O_

Einnnnnndelijk!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:12:30 #3
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_189458947
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:12 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-
[..]

Yessss!

Rijdt echt hartstikke prima _O_ _O_ _O_

Einnnnnndelijk!
De laatste keer dat ik er reed was het nog een NS lijn. Altijd feest om de laatste pont te halen na een D&D weekend 8-)
pi_189458965
Goed! Waarom hebben jullie zo'n hekel aan Spijkenisse?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:14:26 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189458977
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:12 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

De laatste keer dat ik er reed was het nog een NS lijn. Altijd feest om de laatste pont te halen na een D&D weekend 8-)
Haasten O+ :D

Pontje is wel liefde hoor, voelt altijd als vakantie _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:15:30 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189458996
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:13 schreef PdeHoog het volgende:
Goed! Waarom hebben jullie zo'n hekel aan Spijkenisse?
Loop eens het winkelcentrum waar o.a. de delifrance in zit of blijf wat langer bij het metrostation hangen en je weet genoeg?

Er is echt niets wat me aantrekt daar

Ok, Zoetermeer is e/nog saaier, maar ja :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 09:16:05 #7
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189459001
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:03 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

De aarde overleeft het wel hoor. De mensen er op alleen niet.

De problematiek samenvatten naar minder vliegen, autorijden en vleeseten vind ik ook wel lastig. Het probleem is allemaal erg complex en er zijn zoveel factoren die bijdrage aan opwarming en klimaatverandering.
Jup.

En aan de ene kant, er wordt bijvoorbeeld geroepen "Tata steel wordt ongemoeid gelaten" en dan denk ik dat die ook wel wat kunnen doen.

Maar aan de andere kant, in IJmuiden gaat er voor elke ton staal 1,7ton CO2 de lucht in. In China 3 tot 4 ton. Dus ja, dan kun je het ze hier nog wel moeilijker gaan maken maar het enige gevolg zal zijn dat er nog meer staal geïmporteerd gaat worden.

En het eventuele geld van invoerheffingen wordt echt niet allemaal aan milieu besteed.

Denk dat we ook wel in een lastige situatie zitten doordat we veel dingen al erg efficiënt doen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 09:18:56 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189459032
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:08 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Je geeft P alleen maar meer beren op zijn weg.
Als ze elkaar overhoop steken is het probleem vanzelf een keer opgelost.

Een Slowaakse ziet er anders uit dan een Antilliaanse dus ook op dat vlak zie ik weinig problemen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189459052
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:15 schreef Molo het volgende:

[..]

Loop eens het winkelcentrum waar o.a. de delifrance in zit of blijf wat langer bij het metrostation hangen en je weet genoeg?

Er is echt niets wat me aantrekt daar

Ok, Zoetermeer is e/nog saaier, maar ja :+
Of vertel het gewoon? Is het saai of is het onveilig?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:21:05 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189459066
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Of vertel het gewoon? Is het saai of is het onveilig?
Beide

Maar goed, generaliserend etc etc, en natuurlijk ook vast afhankelijk van met welke mensen je je inlaat

Rondje door de buurt/wijk zegt meestal genoeg toch, als je op je gevoel af gaat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189459110
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:13 schreef PdeHoog het volgende:
Goed! Waarom hebben jullie zo'n hekel aan Spijkenisse?
Lopen gewoon opvallend veel asociale mensen rond. Als je in Rotterdam loopt en iemand ziet waar je liever een bochtje omheen loopt, dan pakt zo iemand aan het eind van de dag weer de metro om naar Spijkenisse te gaan.

Er zijn ook wel wat normale mensen, die hebben zich door de lagere huizenprijzen laten verleiden zonder Spijkenisse te kennen.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:25:04 #12
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_189459125
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:20 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Of vertel het gewoon? Is het saai of is het onveilig?
Ik vond het gewoon saai. Maar dat zijn zoveel gemeente. Inclusief degene waar ik nu woon :+
pi_189459139
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:21 schreef Molo het volgende:

[..]

Beide

Maar goed, generaliserend etc etc, en natuurlijk ook vast afhankelijk van met welke mensen je je inlaat

Rondje door de buurt/wijk zegt meestal genoeg toch, als je op je gevoel af gaat
En van hoe lang geleden zijn je ervaringen? :P

We keken gister rond in de buurt en het was er rustig en netjes. In de buurt De Hoek. Ik begreep dat De Akkers het grote probleemgebied is?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:32:11 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189459246
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:25 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

En van hoe lang geleden zijn je ervaringen? :P

We keken gister rond in de buurt en het was er rustig en netjes. In de buurt De Hoek. Ik begreep dat De Akkers het grote probleemgebied is?
Recent

Ik weet alleen niet precies de wijken enzo, kwam op verschillende plekken wel voor huisbezoeken bij patiënten tot paar maanden terug
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:32:23 #15
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189459249
Verder eens met myraela
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189459357
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:24 schreef Myraela het volgende:

Lopen gewoon opvallend veel asociale mensen rond. Als je in Rotterdam loopt en iemand ziet waar je liever een bochtje omheen loopt, dan pakt zo iemand aan het eind van de dag weer de metro om naar Spijkenisse te gaan.

Er zijn ook wel wat normale mensen, die hebben zich door de lagere huizenprijzen laten verleiden zonder Spijkenisse te kennen.
Er is natuurlijk wel een reden dat de prijzen er laag zijn duh.

Mijn ex heeft er even gewoond en die zei ook dat het een tuigstad was. Die is toen verhuisd naar Rotterdam. Dus sinds ik hem kende associeer ik Spijkenisse met tuig terwijl ik er maar 1x zelf ben geweest :+ Toen maakte het verder eigenlijk geen enkele indruk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189459359
Geen ervaring met het wonen in Rotterdam en omgeving.

Ik ben even aan het genieten van alle optredens van Floor Jansen in de Beste Zangers van..... O+

Verder net 'goedgekeurd' bij de bedrijfs/studentenarts. Tetanusvaccinatie gehad. En gewogen :D .
pi_189459369
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:41 schreef Candaasje het volgende:
Geen ervaring met het wonen in Rotterdam en omgeving.

Ik ben even aan het genieten van alle optredens van Floor Jansen in de Beste Zangers van..... O+

Verder net 'goedgekeurd' bij de bedrijfs/studentenarts. Tetanusvaccinatie gehad. En gewogen :D .
Hebben jullie een bedrijfs/studentenarts? :D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189459407
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Hebben jullie een bedrijfs/studentenarts? :D
:Y Ja, omdat we ook in stallen gaan werken/stage lopen (ook op de uni zelf) moet die er zijn. Voor de verzekering, maar ook voor eventuele ongevallen.
pi_189459420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er is natuurlijk wel een reden dat de prijzen er laag zijn duh.

Mijn ex heeft er even gewoond en die zei ook dat het een tuigstad was. Die is toen verhuisd naar Rotterdam. Dus sinds ik hem kende associeer ik Spijkenisse met tuig terwijl ik er maar 1x zelf ben geweest :+ Toen maakte het verder eigenlijk geen enkele indruk.
Jullie maken het er niet leuker op moet ik zeggen -O-
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_189459427
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:46 schreef PdeHoog het volgende:

Jullie maken het er niet leuker op moet ik zeggen -O-
Gewoon lekker snel gaan samenwonen *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:47:01 #22
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_189459436
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:46 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Gewoon lekker snel gaan samenwonen *)
In Spijkenisse?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 09:48:07 #23
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_189459453
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:46 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Jullie maken het er niet leuker op moet ik zeggen -O-
Ik denk dat je het gewoon zelf moet ervaren. Als de wijk goed voelt, wat is er dan op tegen? Het is een stad met voldoende voorzieningen en een goede aansluiting richting Rotterdam.

Elk stad of dorp heeft wel zijn shit.
pi_189459479
quote:
12s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:47 schreef Anthraxx het volgende:

In Spijkenisse?
Nee joh! In het mooie Delft *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189459491
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:46 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Jullie maken het er niet leuker op moet ik zeggen -O-
On a bright note: Ik woon in IJsselstein in de wijk waar een vader voor zijn dochters ogen op de is neergeschoten, waar mijn onderbuurjongen uit zijn eigen huis (een flatgebouw verderop) is gezet omdat hij er een wietkwekerij had :') , ik zie regelmatig de politie aan de overkant naar binnen stormen, en de portieken zijn dichtgemaakt wegens overlast. En ik heb een paar tokkie-achtige buren. En ondanks dat alles, heb ik mezelf nooit onveilig gevoeld. (In tegenstelling tot hier in BE, waar ik 's avonds niet meer relaxt door het park loop. Terwijl de wijk wel netter is (ligt echt in een villa-wijk).)

En mijn oma woont in Overvecht in Utrecht, en zelfde verhaal. Die heeft het daar meer dan prima naar haar zin.

Dus met andere woorden; ook in de mindere wijken kan het nog prima wonen zijn :)
pi_189459527
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:50 schreef Candaasje het volgende:

On a bright note: Ik woon in IJsselstein in de wijk waar een vader voor zijn dochters ogen op de is neergeschoten, waar mijn onderbuurjongen uit zijn eigen huis (een flatgebouw verderop) is gezet omdat hij er een wietkwekerij had :') , ik zie regelmatig de politie aan de overkant naar binnen stormen, en de portieken zijn dichtgemaakt wegens overlast. En ik heb een paar tokkie-achtige buren. En ondanks dat alles, heb ik mezelf nooit onveilig gevoeld. (In tegenstelling tot hier in BE, waar ik 's avonds niet meer relaxt door het park loop. Terwijl de wijk wel netter is (ligt echt in een villa-wijk).)

En mijn oma woont in Overvecht in Utrecht, en zelfde verhaal. Die heeft het daar meer dan prima naar haar zin.

Dus met andere woorden; ook in de mindere wijken kan het nog prima wonen zijn :)
Ik heb zelf in een achterbuurt gewoond. De 'ergste straat' van de stad. Merkte je niks van als je er zelf woonde. Sindsdien nooit weer in zo'n idioot sociale buurt gewoond. Iedereen stond dag en nacht voor je klaar om te helpen en iedereen was super vriendelijk. Als je er maar zelf woonde :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189459557
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb zelf in een achterbuurt gewoond. De 'ergste straat' van de stad. Merkte je niks van als je er zelf woonde. Sindsdien nooit weer in zo'n idioot sociale buurt gewoond. Iedereen stond dag en nacht voor je klaar om te helpen en iedereen was super vriendelijk. Als je er maar zelf woonde :+
Ja, een rat bevuilt zijn eigen nest niet. Doorgaans dan, als je de wietlucht in de hal niet meerekend :D
Maar eerlijk hoor; bij die onderburen zou ik als het echt moet, 's nachts nog durven aanbellen en 10 tegen 1 dat ze me dan zouden helpen :Y .
pi_189459593
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:54 schreef Candaasje het volgende:

Ja, een rat bevuilt zijn eigen nest niet. Doorgaans dan, als je de wietlucht in de hal niet meerekend :D
Maar eerlijk hoor; bij die onderburen zou ik als het echt moet, 's nachts nog durven aanbellen en 10 tegen 1 dat ze me dan zouden helpen :Y .
:Y hier ken ik mijn buren eigenlijk niet eens! Ja, de bovenbuurman. Maar die ken ik van FOK! :') en daar speel ik soms WoW mee. Wel handig als poezenoppas als we niet thuis zijn. Verder leuke, normale jongen. In tegenstelling tot de meeste anderen. In die achterbuurt was iedereen vreemd, maar wel heel sociaal en vriendelijk. En zou ik ook zonder na te denken om 3 uur 's nachts hebben aangebeld.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189459658
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:54 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja, een rat bevuilt zijn eigen nest niet. Doorgaans dan, als je de wietlucht in de hal niet meerekend :D
Maar eerlijk hoor; bij die onderburen zou ik als het echt moet, 's nachts nog durven aanbellen en 10 tegen 1 dat ze me dan zouden helpen :Y .
Mwah.... ik merk dat op zuid...
vaak juist dingen die escaleren... het gevolg zijn van familiezaken danwel ons-kent-ons-problemen.

Ik als brave buitenstaander zie er dus enkel de uitwassen van. Zegmaar... de sirenes die de slachtoffers afvoeren.

Maar ik voel me niet onveilig want mij laten ze gewoon met rust. En als ik savonds laat over straat loop en iemand valt me lastig..
is het datzelfde tuig wat er dus wel wat van zegt.

Het is een beetje dubbel dus.

En inderdaad ik kan dag en nacht aankloppen bij mijn buren als er wat is.
En als alleenstaande ouder merk ik ook dat er ook een soort van onder het oppervlak netwerk is van mensen die elkaar helpen waar het kan omdat ze het zelf ook niet zo breed hebben.
pi_189459708
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:02 schreef Uhmmpie het volgende:

En als alleenstaande ouder merk ik ook dat er ook een soort van onder het oppervlak netwerk is van mensen die elkaar helpen waar het kan omdat ze het zelf ook niet zo breed hebben.
Waarheid als een koe! Hoe minder mensen zelf te besteden hebben, hoe vrijgeviger ze lijken te worden. Want ze weten zelf heel goed hoe het is om niks te hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189459794
Ik heb niet het idee dat er nou veel verschil zit tussen Spijkenisse en Charlois. Als het huis enorm veel beter is, is het toch gewoon een verbetering? En het hoeft niet voor altijd te zijn natuurlijk.
Spoilers!
pi_189459804
Ik heb geen kinderen, maar ik zou vooral gewoon bang voor de slechte invloeden waar je toch eerder mee in aanraking. Kun je nergens voorkomen, maar heb toch liever wat meer goede voorbeelden.
pi_189459817
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:10 schreef Myraela het volgende:
Ik heb geen kinderen, maar ik zou vooral gewoon bang voor de slechte invloeden waar je toch eerder mee in aanraking. Kun je nergens voorkomen, maar heb toch liever wat meer goede voorbeelden.
Maar dat zou ik in Rotterdam ook al hebben. Daar heb ik vooral het beeld dat er meer kinderen in de klassen zitten die extra aandacht nodig hebben.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 oktober 2019 @ 10:14:06 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_189459856
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:05 schreef Isabeau het volgende:
En als alleenstaande ouder merk ik ook dat er ook een soort van onder het oppervlak netwerk is van mensen die elkaar helpen waar het kan omdat ze het zelf ook niet zo breed hebben.

Ook op macroniveau is het zo dat relatief gezien de mensen met het minste inkomen het meeste weggeven aan goede doelen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_189459874
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:14 schreef borisz het volgende:

Ook op macroniveau is het zo dat relatief gezien de mensen met het minste inkomen het meeste weggeven aan goede doelen.
Dat citaat is fake news! :o Ik heb heul geen kinderen!

En ja, ik geloof je direct :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 10:15:42 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189459883
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar dat zou ik in Rotterdam ook al hebben. Daar heb ik vooral het beeld dat er meer kinderen in de klassen zitten die extra aandacht nodig hebben.
Dat is overal... Ja misschien op de allerkleinste scholen met weinig leerlingen, maar ja, hoe veel zijn daar nog van over.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189459886
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:15 schreef Isabeau het volgende:
Dat citaat is fake news! :o Ik heb heul geen kinderen!
Ik was ook even in de war. :D
pi_189459915
Ik vond dat het zo lang stil was in het topic, maar die was al dicht. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189459926
Ik heb, sinds ik het huis uit ben, alleen maar in 'mindere' buurten gewoond. Met als extremiteit wel de Caenstraat in Doetinchem. Maar dat schijnt al een stuk beter te zjin dan destijds. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189459939
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:15 schreef derLudolf het volgende:
Dat is overal... Ja misschien op de allerkleinste scholen met weinig leerlingen, maar ja, hoe veel zijn daar nog van over.
Tuurlijk, maar lijkt mij dat het verschil wel wat groter is in omgevingen met veel lagere inkomens en mensen met andere culturele achtergronden. Als dat de meerderheid in een klas vormt, zou ik dat wel jammer vinden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 oktober 2019 @ 10:20:26 #41
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_189459951
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:15 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat citaat is fake news! :o Ik heb heul geen kinderen!

En ja, ik geloof je direct :Y
:D

Ik weet niet hoe dat kwam. Ik had iig niks aangepast.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 10:20:47 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189459962
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y hier ken ik mijn buren eigenlijk niet eens! Ja, de bovenbuurman. Maar die ken ik van FOK! :') en daar speel ik soms WoW mee. Wel handig als poezenoppas als we niet thuis zijn. Verder leuke, normale jongen. In tegenstelling tot de meeste anderen. In die achterbuurt was iedereen vreemd, maar wel heel sociaal en vriendelijk. En zou ik ook zonder na te denken om 3 uur 's nachts hebben aangebeld.
De niet in ploegen werkende Nederlander slaapt rond die tijd ook en moet over een uur of 5 fris op het werk zitten.

Als er echt iets is zul je wel geholpen worden om een vreemd tijdstip. Maar zo dronken zijn dat je je voordeur niet meer kunt vinden wordt iets minder gewaardeerd :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 10:22:52 #43
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189459995
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar lijkt mij dat het verschil wel wat groter is in omgevingen met veel lagere inkomens en mensen met andere culturele achtergronden. Als dat de meerderheid in een klas vormt, zou ik dat wel jammer vinden.
Daarom zullen die bijzondere onderwijsvormen wel zo populair zijn in het westen. Is een politiek correcte manier om te zeggen dat je kind naar een witte school gaat
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 10:23:19 #44
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189460008
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:18 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb, sinds ik het huis uit ben, alleen maar in 'mindere' buurten gewoond. Met als extremiteit wel de Caenstraat in Doetinchem. Maar dat schijnt al een stuk beter te zjin dan destijds. :7
Toen jij weg ging? :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189460024
Ik werk op zuid (IJsselmonde, Feijenoord én Charlois :D), en woon zelf in het centrum. Maar ben in al die jaren heel erg van zuid gaan houden O+

Maar ik begrijp dus dat het om BSO gaat, ik ging om een of andere reden uit van kinderdagopvang :') maar BSO in de buurt van werk is dan in dit geval misschien niet zo handig nee :D
pi_189460049
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:58 schreef Isabeau het volgende:
In die achterbuurt was iedereen vreemd, maar wel heel sociaal en vriendelijk. En zou ik ook zonder na te denken om 3 uur 's nachts hebben aangebeld.
Exact mijn ervaring toen ik een paar jaar in de asociaalste baggerflat van mijn dorp woonde. Moest in het trappenhuis 's avonds laat soms over snurkende bezopen buren heenstappen maar een partij lief dat iedereen tegen elkaar in de flat was!

Zoveel contact (en bijkomende sociale controle) is toevallig echt niks voor mij, maar het had objectief gezien zeker wel wat :)

Pee, hoe oud is die knaap eigenlijk? Ik dacht wel de leeftijd naderend dat de bso verruild zou kunnen worden voor een sleutel van de voordeur en genoeg boterhammen in de voorraadkast, maar ik kan abuis zijn :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_189460058
Wat een liefde voor Zuid hier! O+
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 10:27:47 #48
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189460065
Mijn broertje is chauffeur op een containerwagen boven in Drenthe. Bepaalde dure villadorpen komt ie niet graag, in de andere wijken krijgt ie altijd koffie, soms koek, gebak of broodjes.

Het zou eigenlijk niet eens in me opkomen om naar buiten te lopen en iets aan te bieden als ze hier dit de straat rijden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189460075
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar dat zou ik in Rotterdam ook al hebben. Daar heb ik vooral het beeld dat er meer kinderen in de klassen zitten die extra aandacht nodig hebben.
Hmm mijn dochter zat dus op een behoorlijk strenge school met 23 kinderen in de klas. Midden in charlois :)
Waar ik zelden hoorde van problemen in de klas.

Dus kwestie van goed om je heen kijken :)

Ook de best presterende school qua cito zit in diezelfde wijk. (Of althans.. dat deed ie 10 jaar geleden toen wij op basisschooljacht waren)
pi_189460080
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:10 schreef Myraela het volgende:
Ik heb geen kinderen, maar ik zou vooral gewoon bang voor de slechte invloeden waar je toch eerder mee in aanraking. Kun je nergens voorkomen, maar heb toch liever wat meer goede voorbeelden.
Tsja. Günther hier groeit op met deels gereformeerden. Ook niet op alle vlakken prettig. ;)
Let me see you stripped down to the bone
pi_189460114
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:29 schreef minilot het volgende:

Tsja. Günther hier groeit op met deels gereformeerden. Ook niet op alle vlakken prettig. ;)
Op zich alleen maar heel positieve ervaring mee, moet ik zeggen. Ook al geloof ik zelf niet.
In de straat waar ik opgroeide zat een artikel 31 kerkje (super streng) en ik speelde dus veel met grefo kinderen en één van mijn beste vriendinnen was grefo. Haar ouders en broers en zus zijn ook echt super leuke, aardige mensen _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189460118
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Toen jij weg ging? :o
Soberso.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189460122
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:11 schreef Myraela het volgende:

[..]

Maar dat zou ik in Rotterdam ook al hebben. Daar heb ik vooral het beeld dat er meer kinderen in de klassen zitten die extra aandacht nodig hebben.
Vriendin van mij geeft les op een witte basisschool in een dorp hier in de buurt (geloof een katholieke). Heel veel kinderen met (echte) rugzakjes (of door ouders aangepraat), maar wat je soms over die ouders hoort, da's echt heel apart (en dan ben ik netjes)
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 10:33:25 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189460140
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:29 schreef minilot het volgende:

[..]

Tsja. Günther hier groeit op met deels gereformeerden. Ook niet op alle vlakken prettig. ;)
Ach ja, altijd beter dan een kelder in Ruinerwold.


Oudste zoon schijn FB te hebben. Geboren in Hasselt, vervolgens ook in Zwartsluis gewoond. Vermoed iets over het geloof...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189460155
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:33 schreef derLudolf het volgende:
Ach ja, altijd beter dan een kelder in Ruinerwold.

Oudste zoon schijn FB te hebben. Geboren in Hasselt, vervolgens ook in Zwartsluis gewoond. Vermoed iets over het geloof...
Is dit jaar nog naar Canada geweest :7 Dus 9 jaar niet uit de kelder (die er niet was) komen lijkt een leugen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 10:35:50 #56
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189460169
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:34 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is dit jaar nog naar Canada geweest :7 Dus 9 jaar niet uit de kelder (die er niet was) komen lijkt een leugen.
Oh dat heb ik dan gemist. Maar dan heeft ie ook wel een paspoort dus.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189460180
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:35 schreef derLudolf het volgende:

Oh dat heb ik dan gemist. Maar dan heeft ie ook wel een paspoort dus.
Lijkt me wel. Maar hij heeft zelf getwitterd dat hij in Toronto zat, maar dat kan ook weer door hem gelogen zijn natuurlijk 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189460192
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:29 schreef minilot het volgende:
Tsja. Günther hier groeit op met deels gereformeerden. Ook niet op alle vlakken prettig. ;)
Lijkt me toch een stuk minder snel invloed hebben op schoolprestaties.
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 10:41:19 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189460239
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:37 schreef Myraela het volgende:

[..]

Lijkt me toch een stuk minder snel invloed hebben op schoolprestaties.
Bepaalde onderwerpen van aardrijkskunde en biologie zullen ze wat minder scoren :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 16 oktober 2019 @ 10:42:19 #60
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189460250
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 09:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y hier ken ik mijn buren eigenlijk niet eens! Ja, de bovenbuurman. Maar die ken ik van FOK! :') en daar speel ik soms WoW mee. Wel handig als poezenoppas als we niet thuis zijn. Verder leuke, normale jongen. In tegenstelling tot de meeste anderen. In die achterbuurt was iedereen vreemd, maar wel heel sociaal en vriendelijk. En zou ik ook zonder na te denken om 3 uur 's nachts hebben aangebeld.
Hebben jullie geen verhuisplannen meer?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 10:43:41 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189460272
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar lijkt mij dat het verschil wel wat groter is in omgevingen met veel lagere inkomens en mensen met andere culturele achtergronden. Als dat de meerderheid in een klas vormt, zou ik dat wel jammer vinden.
Daar zou ik mijn kind niet heen sturen ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 10:45:36 #62
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189460303
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Lijkt me wel. Maar hij heeft zelf getwitterd dat hij in Toronto zat, maar dat kan ook weer door hem gelogen zijn natuurlijk 8)7
Het is iig een verhaal waar van alles niet aan klopt :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189460309
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:26 schreef minilot het volgende:
Pee, hoe oud is die knaap eigenlijk? Ik dacht wel de leeftijd naderend dat de bso verruild zou kunnen worden voor een sleutel van de voordeur en genoeg boterhammen in de voorraadkast, maar ik kan abuis zijn :)
8 :P Ik denk niet dat dat nou echt de juiste leeftijd is voor een voordeursleutel :P
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 16 oktober 2019 @ 10:50:48 #64
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189460410
Goeie reminder wel, ik moet nog even uitzoeken hoe het met de BSO zit na de zomervakantie

Weer een nieuwe wereld om me in te verdiepen :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189460539
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

8 :P Ik denk niet dat dat nou echt de juiste leeftijd is voor een voordeursleutel :P
mwah waar ze nu woont.. zie ik soms kindertjes van een jaar 8 niet alleen een eigen sleutel hebben maar bovendien ook met de kinderwagen en een klein broertje/zusje..

bizar vind ik dat.

Mijn gup heeft een eigen sleutel al een jaar of 2.
Echter zorg ik wel dat er gewoon iemand thuis is na schooltijd danwel dat opa/oma to the rescue gaan na schooltijd.
Die sleutel is meer voor tijdens het buitenspelen :)
Of mocht ik vertraging hebben op weg naar huis dat ze gewoon naar binnen kan.
Dat laatste is echter letterlijk nog nooit gebeurd.

Nu zit ze op de middelbare school.. is het alweer een ander verhaal.
maar dan nog.. is het toch helemaal niet fijn als je als kind thuis komt en je moet je zelf maar vermaken tot paps of mams ergens rond etenstijd eens binnen komt vallen?
pi_189460540
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:31 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Op zich alleen maar heel positieve ervaring mee, moet ik zeggen. Ook al geloof ik zelf niet.
In de straat waar ik opgroeide zat een artikel 31 kerkje (super streng) en ik speelde dus veel met grefo kinderen en één van mijn beste vriendinnen was grefo. Haar ouders en broers en zus zijn ook echt super leuke, aardige mensen _O_
Ik ben opgegroeid in een artikel 31-dorp. Misschien ben ik daardoor een eigenheimer geworden, in elk geval was het maar een matig vriendelijk dorp. Een enkeling liet naastenliefde zwaarder wegen dan hun fundamentalisme. Maar niemand sprak schande van de mensen die hun (16-jarige) dochter verbannen had omdat ze ongetrouwd zwanger was geworden. Opa en oma voedden het kind wel op. Met zuinige mond en streng in de leer.

Het is wel een mooi kerkje, dat wel.


Tegenwoordig zijn zelfs de artikel 31'ers los in de heupen. De wereld gaat ten onder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189460696
Dat verbannen van de zwangere 16-jarige gebeurde (óok) in de grote stad.
Het was in de 3e klas middelbare school.
En ik heb mij later altijd afgevraagd hoe het verder is gegaan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 16 oktober 2019 @ 11:09:26 #68
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_189460703
Ooit bij de Snackbar in Wekerom (op zondag (!)) gegeten. Ze waren één van de weinige niet gelovigen in het dorp. Er zijn veel mensen die niet bij hun de patatjes kwamen halen omdat de snackbar op zondag open is. En dat is nu erger dan tien tot vijftien jaar geleden.

[ Bericht 1% gewijzigd door borisz op 16-10-2019 11:22:51 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 11:10:34 #69
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189460730
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:08 schreef AnneX het volgende:
Dat verbannen van de zwangere 16-jarige gebeurde (óok) in de grote stad.
Het was in de 3e klas middelbare school.
En ik heb mij later altijd afgevraagd hoe het verder is gegaan.
En ook bij andere geloven
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 11:12:50 #70
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189460765
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:09 schreef borisz het volgende:
Ooit bij de Snackbar in Wekerom (op zondag (!)) gegeten. Ze waren één van de weinige niet gelovigen in het dorp. Er zijn veel mensen die niet bij hun een patatjes komen halen omdat de snackbar op zondag open is. En dat is nu erger dan tien tot vijftien jaar geleden.
Keer in een discotheek daar geweest. Rond 24u complete wisseling van de wacht qua bezoekers _O-

Alsof de tijd had stilgestaan, gezellige en drukke uitgaansgelegenheid in een klein dorp en het rookverbod leek niet te bestaan _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189460823
Vriendin woonde in Garderen, daar gingen op zaterdag na sluitingstijd de gordijnen van de winkels dicht zodat er op zondag geen verleiding was om aan "aardse" zaken te denken als men naar de kerk liep. De pinautomaat in de buurt van de kerken waren ook afgesloten.
ND website is (nu nog) niet te bereiken op zondag.
We have far more in common than that which devides us..
pi_189460968
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:42 schreef Molo het volgende:

Hebben jullie geen verhuisplannen meer?
Jawel :Y Maar ik wil liever voorlopig in de buurt van mijn ouders wonen en de huizen in hun dorp zijn knalduur en waar ik zelf nu woon wil ik niet blijven wonen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189461066
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:10 schreef derLudolf het volgende:

En ook bij andere geloven
De katholieke kerk was daar ook niet vies van :X

quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:58 schreef sigme het volgende:

Ik ben opgegroeid in een artikel 31-dorp. Misschien ben ik daardoor een eigenheimer geworden, in elk geval was het maar een matig vriendelijk dorp. Een enkeling liet naastenliefde zwaarder wegen dan hun fundamentalisme. Maar niemand sprak schande van de mensen die hun (16-jarige) dochter verbannen had omdat ze ongetrouwd zwanger was geworden. Opa en oma voedden het kind wel op. Met zuinige mond en streng in de leer.

Het is wel een mooi kerkje, dat wel.
[ afbeelding ]

Tegenwoordig zijn zelfs de artikel 31'ers los in de heupen. De wereld gaat ten onder.
Mijn ervaring is absoluut anders. Allemaal toffe mensen die mensenliefde veel hoger hadden staan dan de zogenaamde strenge leer. Och, die zullen er ook wel in die kerk hebben gezeten, maar dat waren geen mensen die ik kende. De buurjongen had nog wel een meisje van 17 bezwangerd, dat was wel een dingetje. De dag na haar 18e verjaardag hoogzwanger getrouwd en ze moesten op de knieën in de kerk de gemeente om vergiffenis smeken. Ik vond dat toch wel bizar. God om vergiffenis smeken had ik nog wel begrip voor gehad, maar dit was gewoon wat gek. Maar er werd niemand verbannen en ze hebben nu een heel zwik kinderen en zijn nog steeds getrouwd. Toch al bijna 20 jaar.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189461120
Zeg Isa...hoe denkt het vriendinnetje er nu over? na twintig jaar...
pi_189461144
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:32 schreef AnneX het volgende:
Zeg Isa...hoe denkt het vriendinnetje er nu over? na twintig jaar...
Geen idee. Ons contact bestaat momenteel uit vriendelijk groeten als we elkaar zien en zeggen dat we onze wederzijdse ouders de groetjes moeten doen en zo :+ Ze zijn overigens gewoon nog steeds lid van die kerk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 11:41:18 #76
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189461252
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De katholieke kerk was daar ook niet vies van :X
En de moslims met eerwraak enzo. Is ook niet heel gemoedelijk :+


quote:
Mijn ervaring is absoluut anders. Allemaal toffe mensen die mensenliefde veel hoger hadden staan dan de zogenaamde strenge leer. Och, die zullen er ook wel in die kerk hebben gezeten, maar dat waren geen mensen die ik kende. De buurjongen had nog wel een meisje van 17 bezwangerd, dat was wel een dingetje. De dag na haar 18e verjaardag hoogzwanger getrouwd en ze moesten op de knieën in de kerk de gemeente om vergiffenis smeken. Ik vond dat toch wel bizar. God om vergiffenis smeken had ik nog wel begrip voor gehad, maar dit was gewoon wat gek. Maar er werd niemand verbannen en ze hebben nu een heel zwik kinderen en zijn nog steeds getrouwd. Toch al bijna 20 jaar.
Het ligt ook enorm aan de dominee. Hoe die dingen verkondigt aan z'n gemeenschap.

Hier in het dorp is ook zo'n getrouwd stelletje, hij zo'n van de voormalig dominee van de baptisten, zij een van de mensen die altijd vooraan zat. Ik ken hem niet, maar van haar zou je verwachten dat ze op z'n minst bi is. Die jongen is overduidelijk homo volgens anderen.

Maar ja, volgens de bappies is dat een ziekte.

De dominee van de PKN kerk kwam ik zondag tegen op het voetbalveld.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189461322
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:41 schreef derLudolf het volgende:

En de moslims met eerwraak enzo. Is ook niet heel gemoedelijk :+

Ik vind de obsessie van geloven met seks en seksorganen echt bizar eigenlijk. Je zou denken dat dat niemand wat aan gaat, behalve de twee (of voor mijn part 3,4,5) mensen die samen seks hebben.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189461420
Jaren geleden heb ik een (stiekem) opgenomen preek uit de bible belt gehoord. Dat was echt dood en dood eng. Hoe de dominee daar over het leven/dood etc sprak. Hoe de mensen moesten leven. Het was, kan er geen ander woord bij bedenken, zwart/somber. Het leven was lijden en meestal kwam je daarna in de hel. Daar kwam het eigenlijk op neer.
We have far more in common than that which devides us..
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 11:49:04 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189461425
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind de obsessie van geloven met seks en seksorganen echt bizar eigenlijk. Je zou denken dat dat niemand wat aan gaat, behalve de twee (of voor mijn part 3,4,5) mensen die samen seks hebben.
Hier ben ik het heel erg mee eens _O_

Verder wil ik met die hele gelovigenboel het liefst helemaal niks te maken hebben. En ja dat betekent dus ook het uitsluiten van de helft van mijn familie. Ik vind het prima zo ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 11:50:29 #80
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189461457
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Jaren geleden heb ik een (stiekem) opgenomen preek uit de bible belt gehoord. Dat was echt dood en dood eng. Hoe de dominee daar over het leven/dood etc sprak. Hoe de mensen moesten leven. Het was, kan er geen ander woord bij bedenken, zwart/somber. Het leven was lijden en meestal kwam je daarna in de hel. Daar kwam het eigenlijk op neer.
Nja, als mensen nog zelf na konden denken zouden ze denken "Doei, dit wil ik helemaal niet horen". Maar ja, indoctrinatie, groepsdruk, "sociale controle" etc. Killing -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189461529
Eetgerelateerd:

Vanavond kippenpoten. :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189461583
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen idee. Ons contact bestaat momenteel uit vriendelijk groeten als we elkaar zien en zeggen dat we onze wederzijdse ouders de groetjes moeten doen en zo :+ Ze zijn overigens gewoon nog steeds lid van die kerk.
is dat Freecell?

Wij zijn nu aan het twijfelen wat we met school voor de kinderen moeten doen. Ik vind het heerlijk dat hij naar de enorm gemêleerde buurtschool gaat, waar allerlei soorten kinderen komen. Alleen staat de kwaliteit van het onderwijs niet super hoog aangeschreven. Voor kleuteronderwijs natuurlijk niet zo belangrijk, daarna wel.

Hij zou ook naar een EU school kunnen. 1 voordeel is daar dat hij ook onderwijs krijgt in het Duits, wtat z'n tweede taal natuurlijk enorm stimuleert. Het grote nadeel vind ik dat hij dan alleen maar bij kinderen van ouders zoals wij in de klas komt. Het geeft wel een heel bekrompen beeld van de wereld.

Maar goed, dit zijn luxe problemen.

Goedemorgen, trouwens. Al voelt het alsof het avond is, we zijn allemaal al sinds 5 uur wakker.
pi_189461590
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:53 schreef Lonaa het volgende:
Eetgerelateerd:

Vanavond kippenpoten. :9
Vanavond erwtensoep. :9
pi_189461592
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hier ben ik het heel erg mee eens _O_

Verder wil ik met die hele gelovigenboel het liefst helemaal niks te maken hebben. En ja dat betekent dus ook het uitsluiten van de helft van mijn familie. Ik vind het prima zo ^O^
Ben gelovig opgevoed, pa kwam uit een streng katholieke familie maar was al op z'n 18e hervormd geworden (voor opa en oma een enorm lastig punt), mijn moeder was hervormd. Maar beiden wilden ze op latere leeftijd geen dominee meer zien (geen idee wat er voorgevallen is), maar pa wilde zelfs niet in een verzorgingshuis op gelovige leest.

Maar aan de andere kant heb ik de afgelopen 4 jaar heel veel samengewerkt met gelovigen uit een vrijgemaakt gereformeerde kerk bij het vrijwilligers werk. Toen de koepelgevangenis gevuld werd met asielzoekers was er een hele goede samenwerking met de buurt waar de asielzoekers kwamen en die kerk. En heb nog steeds contact met de mensen uit die kerk, die zetten nog steeds dingen op of ondersteunen ze. Maar, in tegenstelling tot pinkstergemeente mensen, totaal geen last gehad van "evangeliseren". Het was prima wat je deed, maakte niet uit of en wat je geloofde.
We have far more in common than that which devides us..
pi_189461652
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:56 schreef Jagärtrut het volgende:

is dat Freecell?
Nee! :D Als zij 20 jaar geleden getrouwd was dan was ze nog geen 18 zeg maar :7
Tara ken ik van FOK!, dat was niet mijn buurjongen. We kennen elkaar straks in december al 20 jaar :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 12:00:00 #86
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189461661
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

is dat Freecell?

Wij zijn nu aan het twijfelen wat we met school voor de kinderen moeten doen. Ik vind het heerlijk dat hij naar de enorm gemêleerde buurtschool gaat, waar allerlei soorten kinderen komen. Alleen staat de kwaliteit van het onderwijs niet super hoog aangeschreven. Voor kleuteronderwijs natuurlijk niet zo belangrijk, daarna wel.

Hij zou ook naar een EU school kunnen. 1 voordeel is daar dat hij ook onderwijs krijgt in het Duits, wtat z'n tweede taal natuurlijk enorm stimuleert. Het grote nadeel vind ik dat hij dan alleen maar bij kinderen van ouders zoals wij in de klas komt. Het geeft wel een heel bekrompen beeld van de wereld.

Maar goed, dit zijn luxe problemen.

Goedemorgen, trouwens. Al voelt het alsof het avond is, we zijn allemaal al sinds 5 uur wakker.
Wat is zijn eerste taal? Duits, de meest gesproken taal van Europa, als tweede taal lijkt me een groot pluspunt. Weegt niet op tegen het nadeel vind ik
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189461670
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:56 schreef Myraela het volgende:

[..]

Vanavond erwtensoep. :9
https://www.kawalingpinoy.com/crispy-soy-chicken/

denk dat ik deze maak. met aardappeltjes en boontjes met knoflook en citroen :9
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189461676
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee! :D Als zij 20 jaar geleden getrouwd was dan was ze nog geen 18 zeg maar :7
Tara ken ik van FOK!, dat wa sniet mijn buurjongen. We kennen elkaar straks in december al 20 jaar :o
Nou ja, zou bijna kunnen toch?

@Ludolf, wat denk je wat zijn eerste taal is?
pi_189461686
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

is dat Freecell?

Wij zijn nu aan het twijfelen wat we met school voor de kinderen moeten doen. Ik vind het heerlijk dat hij naar de enorm gemêleerde buurtschool gaat, waar allerlei soorten kinderen komen. Alleen staat de kwaliteit van het onderwijs niet super hoog aangeschreven. Voor kleuteronderwijs natuurlijk niet zo belangrijk, daarna wel.

Hij zou ook naar een EU school kunnen. 1 voordeel is daar dat hij ook onderwijs krijgt in het Duits, wtat z'n tweede taal natuurlijk enorm stimuleert. Het grote nadeel vind ik dat hij dan alleen maar bij kinderen van ouders zoals wij in de klas komt. Het geeft wel een heel bekrompen beeld van de wereld.

Maar goed, dit zijn luxe problemen.

Goedemorgen, trouwens. Al voelt het alsof het avond is, we zijn allemaal al sinds 5 uur wakker.
Zijn jullie van plan om hier altijd te blijven? Of trekken jullie verder de wereld door? Ik heb begrepen dat internationale scholen wereldwijd hetzelfde lesprogramma hebben.
We have far more in common than that which devides us..
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 12:02:12 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189461690
Ja geen idee, anders vraag ik het toch niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189461702
@scholen: ik heb zelf op een school in 'probleemwijk' gezeten met veel kinderen van verschillende nationaliteiten. Met veel kinderen die opgegeven' waren door andere scholen. Want ze hadden een rugzakje; van ADHD en autisme tot kinderen uit oorlogsgebieden. Maar ook kinderen met een Joodse achtergrond, of Nederlands vanuit een familie met nazi-trekjes (Ja die laatste twee zaten beide in mijn klas ;) ) Of gewoon niet zo 'goed' presterend op taal en rekenen. Of arm. Of.... nouja, of 'gewoon' zoals ik. (EDIT: Dat bedoel ik niet oordelend. Ik bedoel het meer in de zin van: geen bijzonderheden, behalve juist alle kansen krijgen. Geen armoede, geen familiedrama's, geen oorlog, etc. )

Fantastische tijd gehad. Oprecht. Zulke bedreven leerkrachten. Zoveel onderlinge vriendschappen tussen zoveel verschillende mensen; kinderen hielpen elkaar. Ik ben later nog terug geweest (als gastdocent) en toen zag ik het ook vanuit een ander perspectief. En waar ik eerst schrok van de 'chaos' (die zie je als kind minder :P ), wist ik na een paar dagen weer waarom ik het er zo fijn en veilig had gevonden als kind.

10x liever zo'n school - die het op cito-uitslagen dus inderdaad wat minder goed deed - dan een roomwitte school zonder enige variatie. (Natuurlijk kan het ook doorslaan naar de andere kant, maar echt, ik heb zo ontzettend veel geleerd op die basisschool. Dat ging veel verder dan rekenen, taal en geschiedenis. ) O+
pi_189461712
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:01 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Zijn jullie van plan om hier altijd te blijven? Of trekken jullie verder de wereld door? Ik heb begrepen dat internationale scholen wereldwijd hetzelfde lesprogramma hebben.
nee, we gaan niet elke 5 jaar verhuizen. Ik sluit niet uit dat we naar NL of Duitsland terug verhuizen, maar voor nu geen concrete plannen. Nog een voordeel van de EU school, dat de kans kleiner is dat ze makkelijker aansluiten bij het nationale curriculum.....
pi_189461740
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 11:56 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ben gelovig opgevoed, pa kwam uit een streng katholieke familie maar was al op z'n 18e hervormd geworden (voor opa en oma een enorm lastig punt), mijn moeder was hervormd. Maar beiden wilden ze op latere leeftijd geen dominee meer zien (geen idee wat er voorgevallen is), maar pa wilde zelfs niet in een verzorgingshuis op gelovige leest.

Maar aan de andere kant heb ik de afgelopen 4 jaar heel veel samengewerkt met gelovigen uit een vrijgemaakt gereformeerde kerk bij het vrijwilligers werk. Toen de koepelgevangenis gevuld werd met asielzoekers was er een hele goede samenwerking met de buurt waar de asielzoekers kwamen en die kerk. En heb nog steeds contact met de mensen uit die kerk, die zetten nog steeds dingen op of ondersteunen ze. Maar, in tegenstelling tot pinkstergemeente mensen, totaal geen last gehad van "evangeliseren". Het was prima wat je deed, maakte niet uit of en wat je geloofde.
Mijn vader heeft op kostschool gezeten tussen de nonnen en is helemaal anti kerk..
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189461768
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

Mijn vader heeft op kostschool gezeten tussen de nonnen en is helemaal anti kerk..
Een tante van mij is opgegroeid tussen de nonnen :X Nou, die is niet héél positief, zeg maar. Nonnen in films zijn lieve vrouwtjes, maar nonnen waar zij over praat waren eerder boosaardige demonen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189461788
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een tante van mij is opgegroeid tussen de nonnen :X Nou, die is niet héél positief, zeg maar. Nonnen in films zijn lieve vrouwtjes, maar nonnen waar zij over praat waren eerder boosaardige demonen.
Jup ons pap zegt ook altijd dat wat hij daar gezien heeft dat de honden er geen brood van lusten.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189461799
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Mijn vader heeft op kostschool gezeten tussen de nonnen en is helemaal anti kerk..
Mijn ouders zijn zich pas later gaan afzetten. Heel apart. Ik kreeg wel alle vrijheid (in tegenstelling tot klasgenoten en vrienden) om niet te geloven, hoefde vanaf ca. mijn 13e ook niet meer mee naar de kerk of naar belijdenis. Maar mijn vader had zelfs een vrijwilligersfunctie in de kerk.
We have far more in common than that which devides us..
pi_189461867
Ik ben opgegroeid tussen de refo's en zou mijn kind dat echt niet aan willen doen. Ik weet dat er ergere dingen zijn maar zo veel oordelen heb ik als enorm onprettig ervaren. Gelukkig ging ik naar een Montessorischool buiten het dorp en daar was wel een normale afspiegeling van de samenleving.
Spoilers!
pi_189461878
Voor wat het waard is, ik heb wel een heel goed ontwikkelde refo-radar.
Spoilers!
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 12:18:44 #99
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189461942
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor wat het waard is, ik heb wel een heel goed ontwikkelde refo-radar.
Ik redelijk. Kon wel redelijk voorspellen wie er in Barneveld uit de trein zouden stappen _O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189461967
op het moment ben ik aan het werk in de JeugdBieb op school, ook een lokaal waar kinderen opdrachten buiten de klas doen.
Zoals nu drie jochies van 9 jaar die met de laptop foto's maken van kleine poppetjes op een uitgetekend vel om daarmee een verhaal uit te beelden. Vergelijk een tekenfilm. (8>
pi_189462005
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik redelijk. Kon wel redelijk voorspellen wie er in Barneveld uit de trein zouden stappen _O-
In Wageningen leer je dat ook wel denk ik zo. Alhoewel ik nu vaak denk dat ik daar goed op mijn plaats was geweest, was het voor mij heel goed om die lui te ontvluchten. We hebben ook echt wel opgelet in wat voor dorp we zouden gaan wonen.
Spoilers!
pi_189462022
Ik ben tijdens mijn basisschoolperiode 3 keer verhuisd. De laatste school heb ik maar 2 jaar gezeten, en daar merkte ik wel hoeveel invloed een goede school op je kan hebben. Ze werkte met weekplannen, en dat is superfijn. Maar ik zat in het 'hoogste' weekplan en was na 3 dagen altijd al klaar met de hele week. En alle aandacht ging naar de leerlingen die nog in stof uit groep 6 aan het werk waren. Ik moest dan twee dagen computeren.

Terwijl ik op de middelbare erachter kwam dat ook het hoogste weekplan niet de gebruikelijke kennis bevatte. Dingen als topografie gingen bijvoorbeeld niet verder dan alleen Nederland, terwijl mijn klasgenoten toen al wel allemaal europa- en wereldtopografie hadden gehad.
pi_189462135
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:20 schreef AnneX het volgende:
op het moment ben ik aan het werk in de JeugdBieb op school, ook een lokaal waar kinderen opdrachten buiten de klas doen.
Zoals nu drie jochies van 9 jaar die met de laptop foto's maken van kleine poppetjes op een uitgetekend vel om daarmee een verhaal uit te beelden. Vergelijk een tekenfilm. (8>
Het lijkt me zo grappig om op die manier nog op de hoogte te blijven van wat kinderen bezighoudt. Sowieso lekker organiseren met biebboeken O+
Spoilers!
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 12:34:50 #104
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189462210
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:23 schreef Myraela het volgende:
was na 3 dagen altijd al klaar met de hele week.
Ik ook. Als er zes rijtjes sommen waren mocht ik er vijf over slaan als ik dacht dat dat kon. Twee dagen met technisch Lego spelen _O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189462224
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:23 schreef Myraela het volgende:
Ik ben tijdens mijn basisschoolperiode 3 keer verhuisd. De laatste school heb ik maar 2 jaar gezeten, en daar merkte ik wel hoeveel invloed een goede school op je kan hebben. Ze werkte met weekplannen, en dat is superfijn. Maar ik zat in het 'hoogste' weekplan en was na 3 dagen altijd al klaar met de hele week. En alle aandacht ging naar de leerlingen die nog in stof uit groep 6 aan het werk waren. Ik moest dan twee dagen computeren.

Terwijl ik op de middelbare erachter kwam dat ook het hoogste weekplan niet de gebruikelijke kennis bevatte. Dingen als topografie gingen bijvoorbeeld niet verder dan alleen Nederland, terwijl mijn klasgenoten toen al wel allemaal europa- en wereldtopografie hadden gehad.
:o Groep 6 was Nederland, groep 7 Europa en groep 8 de wereld!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189462234
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:02 schreef Candaasje het volgende:
@:scholen: ik heb zelf op een school in 'probleemwijk' gezeten met veel kinderen van verschillende nationaliteiten. Met veel kinderen die opgegeven' waren door andere scholen. Want ze hadden een rugzakje; van ADHD en autisme tot kinderen uit oorlogsgebieden. Maar ook kinderen met een Joodse achtergrond, of Nederlands vanuit een familie met nazi-trekjes (Ja die laatste twee zaten beide in mijn klas ;) ) Of gewoon niet zo 'goed' presterend op taal en rekenen. Of arm. Of.... nouja, of 'gewoon' zoals ik. (EDIT: Dat bedoel ik niet oordelend. Ik bedoel het meer in de zin van: geen bijzonderheden, behalve juist alle kansen krijgen. Geen armoede, geen familiedrama's, geen oorlog, etc. )

Fantastische tijd gehad. Oprecht. Zulke bedreven leerkrachten. Zoveel onderlinge vriendschappen tussen zoveel verschillende mensen; kinderen hielpen elkaar. Ik ben later nog terug geweest (als gastdocent) en toen zag ik het ook vanuit een ander perspectief. En waar ik eerst schrok van de 'chaos' (die zie je als kind minder :P ), wist ik na een paar dagen weer waarom ik het er zo fijn en veilig had gevonden als kind.

10x liever zo'n school - die het op cito-uitslagen dus inderdaad wat minder goed deed - dan een roomwitte school zonder enige variatie. (Natuurlijk kan het ook doorslaan naar de andere kant, maar echt, ik heb zo ontzettend veel geleerd op die basisschool. Dat ging veel verder dan rekenen, taal en geschiedenis. ) O+
O+ Wat een fijne post!
Let me see you stripped down to the bone
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 12:38:08 #107
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189462257
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:o Groep 6 was Nederland, groep 7 Europa en groep 8 de wereld!
Hmm volgens mij zijn wij ergens met Europa al gestopt helaas.

Voor Nederland altijd tienen. Op Gelderland na, ik had Zutphen verkeerd geschreven. Boos dat ik was vanwege m'n 9+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189462277
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:35 schreef Isabeau het volgende:
:o Groep 6 was Nederland, groep 7 Europa en groep 8 de wereld!
Nou, daar dus niet. :D
pi_189462318
Oh ja, eetpost tussen het bijlezen door: vanavond burgers met teriyaki-glaze, spitskoolsla met wasabimayo, Japanse aangemaakte plakrijst.

Tevens eind deze week na een jaar voorgenomen eindelijk echt eens thuis langs bij het volgens mij best wel toffe alternatieve/goth stel met jonge kinderen dat een paar staten verderop woont en zich ook dit jaar inzet voor de organisatie van een Halloweenviering in de buurt. :s)
Let me see you stripped down to the bone
pi_189462323
Wij kregen bijvoorbeeld ook helemaal geen engels, was volgens mij ook niet gebruikelijk.
pi_189462334
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:39 schreef Myraela het volgende:

Nou, daar dus niet. :D
En ik maar denken dat bepaalde dingen die je op de basisschool leert vrij algemeen zijn. Rekenen, schrijven, lezen, topografie :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189462340
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:41 schreef minilot het volgende:
Oh ja, eetpost tussen het bijlezen door: vanavond burgers met teriyaki-glaze, coleslaw met wasabimayo, Japanse aangemaakte plakrijst.

Tevens eind deze week na een jaar voorgenomen eindelijk echt eens thuis langs bij het volgens mij best wel toffe alternatieve/goth stel met jonge kinderen dat een paar staten verderop woont en zich ook dit jaar inzet voor de organisatie van een Halloweenviering in de buurt. :s)
Nieuwe mensen ontmoeten *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189462360
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:42 schreef Lonaa het volgende:

Nieuwe mensen ontmoeten *O*
Ik vind dat vrij vermoeiend :+ Ik ga liever op bezoek bij mensen die ik al heul lang ken O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189462366
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:42 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Nieuwe mensen ontmoeten *O*
Nja, ik ga me opgeven als vrijwilliger. *wiebel*
Volgens mij zijn ze echt heel gaaf, maar ja, sociaal gedoe :X

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 16-10-2019 12:53:00 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_189462368
Hm bij ons begonnen ze ook al vroeg met Engels.

Voor de rest zat ik op een rk basisschool in een piep klein dorpje dus tja :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189462378
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:43 schreef minilot het volgende:

[..]

Nja, ik ga me opgeven als vrijwilliger. *wiebel*
Volgens mij zin ze echt heel gaaf, maar ja, sociaal gedoe :X
Vandaar ook de jompel voor jou *O*
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189462395
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind dat vrij vermoeiend :+ Ik ga liever op bezoek bij mensen die ik al heul lang ken O+
Ik moet er voor in de stemming zijn, niet altijd zin in, maar kan leuke mooie dingen opleveren.

En mini wilde dit geloof ik al tijden dus Lonaa trots :P
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189462478
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik moet er voor in de stemming zijn, niet altijd zin in, maar kan leuke mooie dingen opleveren.

En mini wilde dit geloof ik al tijden dus Lonaa trots :P
Ik had al een keer langskomen/ontmoeten beloofd op mijn veel te fangirlie duistere kerstkaart :')
Nu dus tien maanden geleden. :X

En dank! :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_189462571
Succes Mini! *O*

Zo, nog maar eens een hoorcollege kijken. Ik had vandaag alweer veel meer moeten doen, maar ik ben allerlei nieuws aan het volgen en het is niet goed voor mijn bloeddruk :')

Hopelijk begint de prof straks niet over de actualiteit*, want dan vrees ik dat ik begin te janken. Of vuur te spuwen. :+ (*Doet 'ie soms, en hij houdt van provoceren en heeft naar mijn idee niet zulke goede ervaringen met dierenrechtactivisten/vegans. Maar de laatste twee lessen geen onvertogen woord, dus ik hoop dat voor nu ook. ;) )
pi_189462747
Heuj. CUL-vraagje: hoeveel suiker hoort er in goede appelmoes te zitten?
Ik heb nu een potje en daarin kan ik mijn lepel rechtop zetten :') Mierzoet, maar dan ook echt miérzoet. Is 21 gram suiker per 100gr...is dat normaal? :P
pi_189462801
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:43 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind dat vrij vermoeiend :+ Ik ga liever op bezoek bij mensen die ik al heul lang ken O+
Wanneer gaan we weer eens meeten *)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_189462816
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:03 schreef Candaasje het volgende:
Heuj. CUL-vraagje: hoeveel suiker hoort er in goede appelmoes te zitten?
Ik heb nu een potje en daarin kan ik mijn lepel rechtop zetten :') Mierzoet, maar dan ook echt miérzoet. Is 21 gram suiker per 100gr...is dat normaal? :P
Geen bij mij.
Spoilers!
pi_189462855
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Geen bij mij.
Ja ik had niet gedacht dat ze er nog eens extra suiker bij zouten stoppen, naast al die fruitsuikers.
Volgende keer maar weer etiketten lezen :P
pi_189462997
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja ik had niet gedacht dat ze er nog eens extra suiker bij zouten stoppen, naast al die fruitsuikers.
Volgende keer maar weer etiketten lezen :P
Je hebt van HAK ook de 0% variant. Daar zit geen extra suiker in.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 16 oktober 2019 @ 13:17:09 #125
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189462998
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:03 schreef Candaasje het volgende:
Heuj. CUL-vraagje: hoeveel suiker hoort er in goede appelmoes te zitten?
Ik heb nu een potje en daarin kan ik mijn lepel rechtop zetten :') Mierzoet, maar dan ook echt miérzoet. Is 21 gram suiker per 100gr...is dat normaal? :P
Appels bevatten een procent of 10-11 suiker als ik mij niet vergis. Dus dat is zeker 10 gram toegevoegde suiker.
Siesta & Fiesta!
pi_189463038
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:17 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Je hebt van HAK ook de 0% variant. Daar zit geen extra suiker in.
Ga ik daar eens naar kijken, want van deze vielen mijn tanden bijkans uit :')
  woensdag 16 oktober 2019 @ 13:38:02 #127
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189463460
Appelmoes O+
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_189463851
Zin om appelmoes te maken :9 En stoofpeertjes. Ik moet binnenkort toch echt eens naar het fruitbedrijf.
Spoilers!
pi_189463952
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zin om appelmoes te maken :9 En stoofpeertjes. Ik moet binnenkort toch echt eens naar het fruitbedrijf.
:Y :9
Wat is dat voor fruitbedrijf?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_189464015
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:06 schreef PdeHoog het volgende:

Wanneer gaan we weer eens meeten *)
Ik dacht er nog dit weekend aan, maar vermoedde dat je het eeeeventjes te druk hebt met een leuke vrouw *) Maar als je tijd hebt, of zij heeft het even druk dan roep je maar :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189464030
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:08 schreef Candaasje het volgende:

Ja ik had niet gedacht dat ze er nog eens extra suiker bij zouten stoppen, naast al die fruitsuikers.
Volgende keer maar weer etiketten lezen :P
Ik koop alleen appelmoes zonder toegevoegde suikers. Zoet zat :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_189464041
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:58 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

:Y :9
Wat is dat voor fruitbedrijf?
Appels, peren, kersen en een veel te dure boerderijwinkel met producten uit de streek.
Spoilers!
pi_189464171
Ik was een beetje bang dat erwtensoep zonder vlees echt een hele saaie bedoeling zou worden, maar hij is eigenlijk heel erg lekker geworden. :9
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:01:31 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189465256
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:02 schreef Candaasje het volgende:
@:scholen: ik heb zelf op een school in 'probleemwijk' gezeten met veel kinderen van verschillende nationaliteiten. Met veel kinderen die opgegeven' waren door andere scholen. Want ze hadden een rugzakje; van ADHD en autisme tot kinderen uit oorlogsgebieden. Maar ook kinderen met een Joodse achtergrond, of Nederlands vanuit een familie met nazi-trekjes (Ja die laatste twee zaten beide in mijn klas ;) ) Of gewoon niet zo 'goed' presterend op taal en rekenen. Of arm. Of.... nouja, of 'gewoon' zoals ik. (EDIT: Dat bedoel ik niet oordelend. Ik bedoel het meer in de zin van: geen bijzonderheden, behalve juist alle kansen krijgen. Geen armoede, geen familiedrama's, geen oorlog, etc. )

Fantastische tijd gehad. Oprecht. Zulke bedreven leerkrachten. Zoveel onderlinge vriendschappen tussen zoveel verschillende mensen; kinderen hielpen elkaar. Ik ben later nog terug geweest (als gastdocent) en toen zag ik het ook vanuit een ander perspectief. En waar ik eerst schrok van de 'chaos' (die zie je als kind minder :P ), wist ik na een paar dagen weer waarom ik het er zo fijn en veilig had gevonden als kind.

10x liever zo'n school - die het op cito-uitslagen dus inderdaad wat minder goed deed - dan een roomwitte school zonder enige variatie. (Natuurlijk kan het ook doorslaan naar de andere kant, maar echt, ik heb zo ontzettend veel geleerd op die basisschool. Dat ging veel verder dan rekenen, taal en geschiedenis. ) O+
Ik heb dezelfde ervaringen op mijn Rooms katholieke school zonder rugzakjes en met behoorlijk veel meer 'witheid' en ander sociaal milieu en inkomen bij de ouders dan gemiddeld in Den Haag ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:02:20 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189465271
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een tante van mij is opgegroeid tussen de nonnen :X Nou, die is niet héél positief, zeg maar. Nonnen in films zijn lieve vrouwtjes, maar nonnen waar zij over praat waren eerder boosaardige demonen.
Tante van een goede vriendin was non. Die verhalen _O-

Orgies, overspel, haat en nijd, manipulatie, uitsluiting, alles :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189465298
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:02 schreef Molo het volgende:

Tante van een goede vriendin was non. Die verhalen _O-

Orgies, overspel, haat en nijd, manipulatie, uitsluiting, alles :D
Geen Sound of Music of Sisteract dus?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:03:35 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189465304
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 12:20 schreef AnneX het volgende:
op het moment ben ik aan het werk in de JeugdBieb op school, ook een lokaal waar kinderen opdrachten buiten de klas doen.
Zoals nu drie jochies van 9 jaar die met de laptop foto's maken van kleine poppetjes op een uitgetekend vel om daarmee een verhaal uit te beelden. Vergelijk een tekenfilm. (8>
Wat tof!

Net als kijkdozen, nog steeds Dé bom hoorde ik laatst, hoezee _O_ ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:05:58 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189465357
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:17 schreef Bramito het volgende:

[..]

Appels bevatten een procent of 10-11 suiker als ik mij niet vergis. Dus dat is zeker 10 gram toegevoegde suiker.
Ingekookt wellicht wel meer natuurlijke (appel)suiker

Staat het niet op de ingrediëntenlijst Cand?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189465380
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Wat tof!

Net als kijkdozen, nog steeds Dé bom hoorde ik laatst, hoezee _O_ ^O^
Oh maar kijkdozen zijn ook enorm tof *O*
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:07:16 #140
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189465389
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik koop alleen appelmoes zonder toegevoegde suikers. Zoet zat :o
Áls ik het al koop, meestal voor kind en Koos, is het appelcompote, Textuur _O_
Kauwen kreng _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:07:36 #141
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189465402
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Oh maar kijkdozen zijn ook enorm tof *O*
Ik maak ze weleens voor bruiloften en jubilea als cadeautje :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:08:50 #142
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189465427
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Geen Sound of Music of Sisteract dus?
Nee eerder hoe horror verpleegkundigen kunnen zijn als ze de kolder in hun kop hebben ofzo en allemaal achter dezelfde nieuwe arts assistent aan zitten

Je kent het wel :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:12:55 #143
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189465527
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Ingekookt wellicht wel meer natuurlijke (appel)suiker

Staat het niet op de ingrediëntenlijst Cand?
Ja klopt natuurlijk.
Siesta & Fiesta!
pi_189466385
Inmiddels Whatsappende met de buren. We komen er wel :+ #kluizenaar
Let me see you stripped down to the bone
pi_189466481
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:03 schreef Molo het volgende:

[..]


Net als kijkdozen, nog steeds Dé bom hoorde ik laatst, hoezee _O_ ^O^
Oh, dat dat nog maar een paar jaar zo blijft dan! Retegaaf, kijkdozen O+
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:59:02 #146
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189466488
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:03 schreef Candaasje het volgende:
Heuj. CUL-vraagje: hoeveel suiker hoort er in goede appelmoes te zitten?
Ik heb nu een potje en daarin kan ik mijn lepel rechtop zetten :') Mierzoet, maar dan ook echt miérzoet. Is 21 gram suiker per 100gr...is dat normaal? :P
Geen toegevoegde suiker, wel suiker uit de appels. En ik heb geen idee hoeveel suiker een rijpe appel bevat. :+
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:02:08 #147
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189466552
Wat betreft de tt: waar blijven de recepten eigenlijk voor berenhachee, berensteak en berenham?
pi_189466571
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daarom zullen die bijzondere onderwijsvormen wel zo populair zijn in het westen. Is een politiek correcte manier om te zeggen dat je kind naar een witte school gaat
Hoe kom je erbij dat 'bijzondere onderwijsvormen' (ik neem aan dat je daarmee algemeen bijzonder onderwijs mee bedoelt, zoals monterssori/jenaplan/dalton etc?) Per definitie wit zouden zijn? En als dat zo is, dat ouders er daarom voor kiezen? Bij vrije school kan ik me er nog iets bij voorstellen, dat die overwegend wit zijn omdat dat een vrij specifieke onderwijsvorm is, maar verder?

Wat een geniale hoop vooroordelen in een post overigens :')
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:06:33 #149
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189466635
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:03 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat 'bijzondere onderwijsvormen' (ik neem aan dat je daarmee algemeen bijzonder onderwijs mee bedoelt, zoals monterssori/jenaplan/dalton etc?) Per definitie wit zouden zijn? En als dat zo is, dat ouders er daarom voor kiezen? Bij vrije school kan ik me er nog iets bij voorstellen, dat die overwegend wit zijn omdat dat een vrij specifieke onderwijsvorm is, maar verder?

Wat een geniale hoop vooroordelen in een post overigens :')
Het is ook mijn ervaring dat hogeropgeleide ouders van kaaskopafkomst vaker kiezen voor dalton, montesori of jenaplan.

Deze ervaring is niet gestoeld op statistieken.

In mijn wijk zijn de rk en de prot christ school ook 'witter' dan de openbare school. Bijzondere scholen zoals hierboven genoemd hebben we niet.
pi_189466689
Witter is niet wit en het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat witte ouders er vaker voor kiezen omdat de schoolvorm ze aanspreekt in plaats van dat ze een achterdeur zoeken om een witte school te kiezen :') Maar ik zal eens hier in de wijk niet-witte hoofdjes gaan turven op het schoolplein binnenkort :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 oktober 2019 @ 16:10:52 #151
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189466709
Dat je de vaatwasser uitpakt en er 3 trainees aan komen wandelen. Of ik even aan de kant wil want hij wil een schoon kopje uit de vaatwasser.
Om vervolgens ook de laatste koffie-cupjes op te maken en niet bij te vullen.

Ik heb een dienblad met alle vaat volgepakt en een dienblad met cups en die bij de 3 nieuwe-young-professionals op het bureau geflikkerd met de opmerking: "dit is je training voor vanmiddag."

#trauma #trainee #weetnietofzemorgennogdurvenwerken.

##fwp

###update: ze zijn nu de kopjes en cups aan het opruimen. Het werkt.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:12:55 #152
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189466741
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:09 schreef Clubsoda het volgende:
Witter is niet wit en het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat witte ouders er vaker voor kiezen omdat de schoolvorm ze aanspreekt in plaats van dat ze een achterdeur zoeken om een witte school te kiezen :') Maar ik zal eens hier in de wijk niet-witte hoofdjes gaan turven op het schoolplein binnenkort :P
Zou daar niet al onderzoek naar zijn?
pi_189466773
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:10 schreef Kreator het volgende:
Dat je de vaatwasser uitpakt en er 3 trainees aan komen wandelen. Of ik even aan de kant wil want hij wil een schoon kopje uit de vaatwasser.
Om vervolgens ook de laatste koffie-cupjes op te maken en niet bij te vullen.

Ik heb een dienblad met alle vaat volgepakt en een dienblad met cups en die bij de 3 nieuwe-young-professionals op het bureau geflikkerd met de opmerking: "dit is je training voor vanmiddag."

#trauma #trainee #weetnietofzemorgennogdurvenwerken.

##fwp

###update: ze zijn nu de kopjes en cups aan het opruimen. Het werkt.
passief-agressief-level: over 9000
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189466794
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:10 schreef Kreator het volgende:
Dat je de vaatwasser uitpakt en er 3 trainees aan komen wandelen. Of ik even aan de kant wil want hij wil een schoon kopje uit de vaatwasser.
Om vervolgens ook de laatste koffie-cupjes op te maken en niet bij te vullen.

Ik heb een dienblad met alle vaat volgepakt en een dienblad met cups en die bij de 3 nieuwe-young-professionals op het bureau geflikkerd met de opmerking: "dit is je training voor vanmiddag."

#trauma #trainee #weetnietofzemorgennogdurvenwerken.

##fwp

###update: ze zijn nu de kopjes en cups aan het opruimen. Het werkt.
_O-
Spoilers!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 16:16:38 #155
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189466802
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:10 schreef Kreator het volgende:
Dat je de vaatwasser uitpakt en er 3 trainees aan komen wandelen. Of ik even aan de kant wil want hij wil een schoon kopje uit de vaatwasser.
Om vervolgens ook de laatste koffie-cupjes op te maken en niet bij te vullen.

Ik heb een dienblad met alle vaat volgepakt en een dienblad met cups en die bij de 3 nieuwe-young-professionals op het bureau geflikkerd met de opmerking: "dit is je training voor vanmiddag."

#trauma #trainee #weetnietofzemorgennogdurvenwerken.

##fwp

###update: ze zijn nu de kopjes en cups aan het opruimen. Het werkt.
Ja zo zou dat bij ons ook gegaan zijn :D _O- Weten ze meteen bij wat voor club ze beland zijn ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189466810
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

passief-agressief-level: over 9000
Young professionals maken het er doorgaans zelf naar :{w
Let me see you stripped down to the bone
pi_189466830
Mijn Montessorischool stond in een achterstandswijk dus er zaten veel kinderen van niet Nederlandse afkomst op. Het was nou eenmaal de school die voor hen het meest dichtbij was.
Spoilers!
pi_189466841
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Young professionals maken het er doorgaans zelf naar :{w
Was ook louter een observatie van mijn kant :+
Sterkheidsbaas van alles.
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 oktober 2019 @ 16:20:41 #159
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189466879
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

passief-agressief-level: over 9000
Ik vond zijn 'kun je even aan de kant gaan' terwijl ik aan het opruimen was ook wel gewaagd, dus ik dacht hij kan het hebben.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:20:49 #160
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189466880
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:10 schreef Kreator het volgende:
Dat je de vaatwasser uitpakt en er 3 trainees aan komen wandelen. Of ik even aan de kant wil want hij wil een schoon kopje uit de vaatwasser.
Om vervolgens ook de laatste koffie-cupjes op te maken en niet bij te vullen.

Ik heb een dienblad met alle vaat volgepakt en een dienblad met cups en die bij de 3 nieuwe-young-professionals op het bureau geflikkerd met de opmerking: "dit is je training voor vanmiddag."

#trauma #trainee #weetnietofzemorgennogdurvenwerken.

##fwp

###update: ze zijn nu de kopjes en cups aan het opruimen. Het werkt.
Ik dacht eerst dat je een nieuwe vaatwasser uit de doos aan het pakken was. _O-
Siesta & Fiesta!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:21:50 #161
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189466897
quote:
9s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vond zijn 'kun je even aan de kant gaan' terwijl ik aan het opruimen was ook wel gewaagd, dus ik dacht hij kan het hebben.
Wel coulant van je dat je ook opzij ging trouwens.
Siesta & Fiesta!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 16:22:47 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189466914
quote:
9s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vond zijn 'kun je even aan de kant gaan' terwijl ik aan het opruimen was ook wel gewaagd, dus ik dacht hij kan het hebben.
gewoon meteen erin vliegen. "En wie ben jij precies??!" :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:23:03 #163
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189466917
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:54 schreef minilot het volgende:
Inmiddels Whatsappende met de buren. We komen er wel :+ #kluizenaar
Mijn manager belt altijd, want appvrees en oneindige belbundel
Ik app juist altijd, want belvrees en vrijwel oneindige internetbundel

:+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Official ESF Kreviewer woensdag 16 oktober 2019 @ 16:23:13 #164
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_189466920
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:21 schreef Bramito het volgende:

[..]

Wel coulant van je dat je ook opzij ging trouwens.
Ik dacht dat hij wilde helpen. Maar die droom duurde niet lang.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:24:33 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189466939
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:58 schreef minilot het volgende:

[..]

Oh, dat dat nog maar een paar jaar zo blijft dan! Retegaaf, kijkdozen O+
Ik hou het al een jaar of vijftien vol, dus ik zou zeggen, het is vrijwel oneindig gewéldig tof endezo _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189466941
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Mijn manager belt altijd, want appvrees en oneindige belbundel
Ik app juist altijd, want belvrees en vrijwel oneindige internetbundel

:+
Mijn nieuwe klant is ook een beller. Vandaag al drie keer waarvan 2 zeer uitgebreide voicemails. Ik antwoord als het kan via mail. Hij is vrij onbereikbaar gelukkig.
Spoilers!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:25:45 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189466961
quote:
9s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:20 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ik vond zijn 'kun je even aan de kant gaan' terwijl ik aan het opruimen was ook wel gewaagd, dus ik dacht hij kan het hebben.
Wellicht leek je hen een zeer geschikte middle aged schoonmaakprofessional?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:26:57 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189466974
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:24 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Mijn nieuwe klant is ook een beller. Vandaag al drie keer waarvan 2 zeer uitgebreide voicemails. Ik antwoord als het kan via mail. Hij is vrij onbereikbaar gelukkig.
Ik ben me er langzaamaan overheen aan het zetten, knap wel, op mijn leeftijd nog _O-

Want onzin'angst'.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189466975
Duistere buren blijken sambalbedrijfje te hebben binnenkort krijgen we samples van alle zes de soorten! O+ Nog CUL-esk ook, luitjes! #prilleliefde
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:27:28 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189466983
Nieuwe spijkerbroek aan en blijkbaar zit ik daar veel aan met mijn handen, heb steeds hele blauwe handen, ziet er debiel uit :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:27:44 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189466991
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:27 schreef minilot het volgende:
Duistere buren blijken sambalbedrijfje te hebben binnenkort krijgen we samples van alle zes de soorten! O+ Nog CUL-esk ook, luitjes! #prilleliefde
Wélke soorten? :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189467004
Ik vind bellen geen probleem, maar goed - ook niet voor niks jarenlang een technische helpdesk gemanaged en trainingen gegeven :+
Doe het privé eigenlijk vrijwel nooit meer nu mijn moeder ook aan het Whatsappen is geslagen. :)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:29:13 #173
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189467014
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ben me er langzaamaan overheen aan het zetten, knap wel, op mijn leeftijd nog _O-

Want onzin'angst'.
Ik was vroeger ook geen beller. ik vond het echt verschrikkelijk, maar daar ben ik door het moeten doen wel overheen gegroeid. Helaas doet iedereen nu alles via whatsapp. Om gek van te worden.
Siesta & Fiesta!
pi_189467015
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:27 schreef Molo het volgende:

[..]

Wélke soorten? :9~
Ik laat het weten!
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:31:09 #175
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189467047
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:27 schreef minilot het volgende:
Duistere buren blijken sambalbedrijfje te hebben binnenkort krijgen we samples van alle zes de soorten! O+ Nog CUL-esk ook, luitjes! #prilleliefde
Dit is wel cool. Jammer dat Spanjaarden niet van pittig houden, anders zou ik er ook een beginnen.
Siesta & Fiesta!
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 16:33:19 #176
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189467083
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:10 schreef Kreator het volgende:
Dat je de vaatwasser uitpakt en er 3 trainees aan komen wandelen. Of ik even aan de kant wil want hij wil een schoon kopje uit de vaatwasser.
Om vervolgens ook de laatste koffie-cupjes op te maken en niet bij te vullen.

Ik heb een dienblad met alle vaat volgepakt en een dienblad met cups en die bij de 3 nieuwe-young-professionals op het bureau geflikkerd met de opmerking: "dit is je training voor vanmiddag."

#trauma #trainee #weetnietofzemorgennogdurvenwerken.

##fwp

###update: ze zijn nu de kopjes en cups aan het opruimen. Het werkt.
_O_
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189467181
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:10 schreef Kreator het volgende:
Dat je de vaatwasser uitpakt en er 3 trainees aan komen wandelen. Of ik even aan de kant wil want hij wil een schoon kopje uit de vaatwasser.
Om vervolgens ook de laatste koffie-cupjes op te maken en niet bij te vullen.

Ik heb een dienblad met alle vaat volgepakt en een dienblad met cups en die bij de 3 nieuwe-young-professionals op het bureau geflikkerd met de opmerking: "dit is je training voor vanmiddag."

#trauma #trainee #weetnietofzemorgennogdurvenwerken.

##fwp

###update: ze zijn nu de kopjes en cups aan het opruimen. Het werkt.
_O_
We have far more in common than that which devides us..
pi_189467255
Ik heb mijn jeugd doorgebracht op 4 verschillende basisscholen

Nr 1, 1e klas:
Openbare basisschool in artikel 31-dorp; grootste klas die de school ooit gehad had (10 leerlingen). School had 2 lokalen en 2 leerkrachten: een juf voor klas 1,2,3 en een meester voor klas 4,5,6.

Nr 2; 2e klas:
Montessorischool, artikel 12 gemeente (Deventer). Voor mijn begrippen een enórme school, maar met gemengde klassen met klas 1, 2 en 3 door elkaar, maar ik denk dat er dan wel 2 of 3 van die klassen waren. Mijn peuterbroertje zat trouwens dat jaar bij nonnen op de peuterschool.

Nr 3: 3 en deel 4e klas:
Openbare basisschool, speciaal gericht op Turkse gastarbeiderskinderen (Vlaardingen-Oost). Ze hadden een Turkse leerkracht, die elke klas 1 dag/week had. Die dag hadden de niet-Turkse leerlingen een soort van 'vermaakjezelfmaardag'. In mijn klas waren dat er 5: ikzelf, 2 Nederlandse jongens, 1 Marokkaans en 1 Arabisch meisje.

Nr4: deel 4e, 5 & 6e klas:
Openbare basisschool; van oudsher gelieerd aan het schippersinternaat.
Veruit de meest 'gewone' school. Kaaskopjes. Na de 6e gingen de meisjes naar de huishoudschool, op 2 na, 4 jongens naar ITO, 3 naar de scholengemeenschap mavo/havo/vwo, de rest naar de LTS.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_189467268
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:29 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ik was vroeger ook geen beller. ik vond het echt verschrikkelijk, maar daar ben ik door het moeten doen wel overheen gegroeid. Helaas doet iedereen nu alles via whatsapp. Om gek van te worden.
Een vriend van mij gebruik whatsapp op de computer. Krijg je een enorme lap tekst, niet door te komen. Ik stuur mijn antwoord via mail met de mededeling dat ik geen zin heb ik zo lang op een telefoonschermpje te typen. Boodschap komt niet over :?
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:44:16 #180
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189467320
Artikel over segregatie op scholen hier.

Met daarin de volgende tekst: "Het zijn resultaten waar Thijs Bol niet van opkijkt. De socioloog doet aan de Universiteit van Amsterdam onderzoek naar onderwijsongelijkheid. Kinderen van hoogopgeleide ouders klonteren samen op categorale gymnasia, tweetalig onderwijs of bijzondere onderwijsconcepten als Montessorischolen en vrije scholen, zegt hij. 'Of dat is omdat ze afkomen op een school met veel gelijkgestemden of omdat mensen met een vergelijkbaar opleidingsniveau nu eenmaal hetzelfde zoeken in een school, weten we nog niet.'"
pi_189467344
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Een vriend van mij gebruik whatsapp op de computer. Krijg je een enorme lap tekst, niet door te komen. Ik stuur mijn antwoord via mail met de mededeling dat ik geen zin heb ik zo lang op een telefoonschermpje te typen. Boodschap komt niet over :?
Webwhatsapp _O_ O+
Er zit mijns inziens geen grens aan hoe breedsprakig je via Whatsapp wezen kan :9
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:45:49 #182
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189467369
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Een vriend van mij gebruik whatsapp op de computer. Krijg je een enorme lap tekst, niet door te komen. Ik stuur mijn antwoord via mail met de mededeling dat ik geen zin heb ik zo lang op een telefoonschermpje te typen. Boodschap komt niet over :?
Heb ik ook een tijdje gebruikt. Ik negeer nu vaak de whatsappjes en vraag mensen via e-mail te werken. Aziaten doen alles via whatsapp ze sturen zelfs orders. Die mogen ze dan vervolgens via email bevestigen.
Siesta & Fiesta!
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 16:46:20 #183
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189467382
Och God, Geerd moet ook even stemmen winnen :')

Ik kom vanaf de rechtbank vanwege een vraag die misschien niet had moeten stellen. Maar ik stel nu weer een vraag
"Willen jullie hier in deze stad, in Nederland, meer of minder stikstofregels"

Dan regelen we dat
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 16:48:10 #184
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189467420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:45 schreef Bramito het volgende:

[..]

Heb ik ook een tijdje gebruikt. Ik negeer nu vaak de whatsappjes en vraag mensen via e-mail te werken. Aziaten doen alles via whatsapp ze sturen zelfs orders. Die mogen ze dan vervolgens via email bevestigen.
Whatsapp of iets anders? Meende dat hun een eigen variant hadden.

Maar app is kut dan, dan kun je nooit wat terug vinden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189467427
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:46 schreef derLudolf het volgende:
Och God, Geerd moet ook even stemmen winnen :')

Ik kom vanaf de rechtbank vanwege een vraag die misschien niet had moeten stellen. Maar ik stel nu weer een vraag
"Willen jullie hier in deze stad, in Nederland, meer of minder stikstofregels"

Dan regelen we dat
:X ;(
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:50:22 #186
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189467467
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:29 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ik was vroeger ook geen beller. ik vond het echt verschrikkelijk, maar daar ben ik door het moeten doen wel overheen gegroeid. Helaas doet iedereen nu alles via whatsapp. Om gek van te worden.
Nee joh, geweldig. Alles zwart op wit en terug te zoeken, op moment dat het jezelf uitkomt _O_
Kruip terug in die schulp mien jong! _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:51:29 #187
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189467490
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:45 schreef minilot het volgende:

[..]

Webwhatsapp _O_ O+
Er zit mijns inziens geen grens aan hoe breedsprakig je via Whatsapp wezen kan :9
Dit! _O_

Plus gifjes en andere zut. Kom maar door met álles

Beeldmateriaal in welke vorm dan ook, heerlijk _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189467501
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee joh, geweldig. Alles zwart op wit en terug te zoeken, op moment dat het jezelf uitkomt _O_
Kruip terug in die schulp mien jong! _O_
Ga maar eens van android naar iphone of andersom.
Als ik een iphone heb, heb ik opeens m'n wandelnaarSpanje-app-geschiedenis terug. Maar dan ben ik de afgelopen 2 jaar kwijt. Op android andersom.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:52:11 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189467505
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:45 schreef Bramito het volgende:

[..]

Heb ik ook een tijdje gebruikt. Ik negeer nu vaak de whatsappjes en vraag mensen via e-mail te werken. Aziaten doen alles via whatsapp ze sturen zelfs orders. Die mogen ze dan vervolgens via email bevestigen.
Ja ok, dat gaat wel te ver ja :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:52:41 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189467517
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Whatsapp of iets anders? Meende dat hun een eigen variant hadden.

Maar app is kut dan, dan kun je nooit wat terug vinden.
Hoezo kan je dat niet terug vinden?

Sterren _O_

Zoekfunctie _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:52:51 #191
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189467519
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:48 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Whatsapp of iets anders? Meende dat hun een eigen variant hadden.

Maar app is kut dan, dan kun je nooit wat terug vinden.
Aziaten is whatsapp. Chinezen hebben wechat. Russen, Oekraïne zijn meer van de Viber in mijn ervaring.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:53:20 #192
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189467527
quote:
3s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:51 schreef sigme het volgende:

[..]

Ga maar eens van android naar iphone of andersom.
Als ik een iphone heb, heb ik opeens m'n wandelnaarSpanje-app-geschiedenis terug. Maar dan ben ik de afgelopen 2 jaar kwijt. Op android andersom.
Ik blijf bij android, en doe aan backups die ik weer in mijn drive of mail flikker dus is geen probleem mee O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:53:40 #193
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189467533
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:31 schreef Bramito het volgende:

[..]

Dit is wel cool. Jammer dat Spanjaarden niet van pittig houden, anders zou ik er ook een beginnen.
Maar Spaans eten :9~ :9~ :9~
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189467541
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Een vriend van mij gebruik whatsapp op de computer. Krijg je een enorme lap tekst, niet door te komen. Ik stuur mijn antwoord via mail met de mededeling dat ik geen zin heb ik zo lang op een telefoonschermpje te typen. Boodschap komt niet over :?
Als je kunt mailen, kun je toch ook gewoon whatsappen op je computer. :D Lijkt me minder gedoe dan ineens switchen naar een mailtje.
pi_189467569
Ik heb vooral een hekel aan imessage. Ik heb het op mijn telefoon uitgezet, dus daar verstuur en krijg ik ze niet meer. Maar nu had ik er dus vanochtend eentje op mijn laptop. :') Wat een onzin is dat. En het is een oud vrouwtje die vast geen idee heeft dat ze een imessage stuurt ipv een smsje.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:55:35 #196
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189467580
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:50 schreef Molo het volgende:

[..]

Nee joh, geweldig. Alles zwart op wit en terug te zoeken, op moment dat het jezelf uitkomt _O_
Kruip terug in die schulp mien jong! _O_
Gaat niet meer. Ik heb ooit ontdekt dat mijn stem imponeert en als ik dan zeg dat Meneer Bramito belt denken ze meteen dat ik belangrijk ben.
Siesta & Fiesta!
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 16:55:41 #197
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189467584
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:52 schreef Bramito het volgende:

[..]

Aziaten is whatsapp. Chinezen hebben wechat. Russen, Oekraïne zijn meer van de Viber in mijn ervaring.
Ah ja, WeChat dat is um, Thaien gebruiken dat ook.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:55:59 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189467593
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:53 schreef Myraela het volgende:

[..]

Als je kunt mailen, kun je toch ook gewoon whatsappen op je computer. :D Lijkt me minder gedoe dan ineens switchen naar een mailtje.
Kan niet op mijn werkaccounts

Maar goed, ik heb het probleem dan ook niet

Big ass telefoonscherm O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:56:26 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189467605
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:55 schreef Myraela het volgende:
Ik heb vooral een hekel aan imessage. Ik heb het op mijn telefoon uitgezet, dus daar verstuur en krijg ik ze niet meer. Maar nu had ik er dus vanochtend eentje op mijn laptop. :') Wat een onzin is dat. En het is een oud vrouwtje die vast geen idee heeft dat ze een imessage stuurt ipv een smsje.
Ik heb zelfs geen idee wat het is _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:57:10 #200
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189467617
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Maar Spaans eten :9~ :9~ :9~
O+ O+ O+

en zoveel meer Spaanse dingen ook!
Siesta & Fiesta!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:57:31 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189467625
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:55 schreef Bramito het volgende:

[..]

Gaat niet meer. Ik heb ooit ontdekt dat mijn stem imponeert en als ik dan zeg dat Meneer Bramito belt denken ze meteen dat ik belangrijk ben.
Oh dat is wel een top feature _O_

Dat effect heb ik doorgaans eigenlijk alleen als ik een ruimte binnen loop :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:57:50 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189467628
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:57 schreef Bramito het volgende:

[..]

O+ O+ O+

en zoveel meer Spaanse dingen ook!
Ja! _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 16:58:02 #203
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189467633
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoezo kan je dat niet terug vinden?

Sterren _O_

Zoekfunctie _O_
Nou, emails kun je niet opslaan en in een ordermap opslaan bijvoorbeeld. Bestanden/bijlagen verdwijnen op den duur
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189467656
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:56 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik heb zelfs geen idee wat het is _O-
Als je op een iPhone een smsje stuurt naar een andere iPhone, dan maakt hij daar een iMessage van. Eigenlijk een soort whatsapp, want het maakt dan geen gebruik van je sms-bundel. Maar je ontvangt het dus niet, als je het uit hebt staan. En soms verstuurt die het wel, terwijl mensen het niet kunnen ontvangen. Is gewoon echt een baggersysteem.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:59:20 #205
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189467664
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:55 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ah ja, WeChat dat is um, Thaien gebruiken dat ook.
Die van mij niet.
Het probleem is dat Wechat het enige is dat in China werkt. De rest werkt soms niet of helemaal niet.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 16:59:34 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189467670
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Nou, emails kun je niet opslaan en in een ordermap opslaan bijvoorbeeld. Bestanden/bijlagen verdwijnen op den duur
Ik snap er geen hout van wat je nou zegt :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189467671
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:53 schreef Myraela het volgende:

[..]

Als je kunt mailen, kun je toch ook gewoon whatsappen op je computer. :D Lijkt me minder gedoe dan ineens switchen naar een mailtje.
Ik denk dat onze IT afdeling op tilt slaat. Er mag bij ons meer niet dan wel. En mijn laptop thuis heb ik niet zo vaak aan.
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:00:18 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189467691
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:59 schreef Myraela het volgende:

[..]

Als je op een iPhone een smsje stuurt naar een andere iPhone, dan maakt hij daar een iMessage van. Eigenlijk een soort whatsapp, want het maakt dan geen gebruik van je sms-bundel. Maar je ontvangt het dus niet, als je het uit hebt staan. En soms verstuurt die het wel, terwijl mensen het niet kunnen ontvangen. Is gewoon echt een baggersysteem.
Oh zo

Ja dat klinkt als een behoorlijk achterhaald idee en iets wat gewoon moet stoppen :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189467734
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:59 schreef Myraela het volgende:

[..]

Als je op een iPhone een smsje stuurt naar een andere iPhone, dan maakt hij daar een iMessage van. Eigenlijk een soort whatsapp, want het maakt dan geen gebruik van je sms-bundel. Maar je ontvangt het dus niet, als je het uit hebt staan. En soms verstuurt die het wel, terwijl mensen het niet kunnen ontvangen. Is gewoon echt een baggersysteem.
Dat klopt. Duurde een paar jaar geleden even voordat ik erachter kwam. Maar gebruik of whatsapp of messenger
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:04:54 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189467771
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:59 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik denk dat onze IT afdeling op tilt slaat. Er mag bij ons meer niet dan wel. En mijn laptop thuis heb ik niet zo vaak aan.
Ik had hiervoor een manager die vond dat mobiele telefoons verboden waren op de werkplek en appen was al helemaal de duivellll

Maar aangezien ik een 'ik kan overal zijn' functie had, geen pieper/dect had en telefoonbereik ongeveer nul in die bunker, was mobiel appen gewoon altijd het handigste.

Dus ze kon de tering krijgen van me

Appen it was _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 17:11:50 #211
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189467885
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik snap er geen hout van wat je nou zegt :D
Met email krijg je een email. Order/patiënt XXX. Je maakt een .msg bestand, daarin staan de bijlagen ook al. Dan sla je hem even op in de map van het project/order/patiënt

Kan iedereen het terug vinden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189467943
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik had hiervoor een manager die vond dat mobiele telefoons verboden waren op de werkplek en appen was al helemaal de duivellll

Maar aangezien ik een 'ik kan overal zijn' functie had, geen pieper/dect had en telefoonbereik ongeveer nul in die bunker, was mobiel appen gewoon altijd het handigste.

Dus ze kon de tering krijgen van me

Appen it was _O_
Bij ons gaan de vaste telefoonlijnen (en nummers) er eind deze maand uit. Alleen bij de receptie en bij mij niet _O- want wij moeten naar mensen kunnen doorverbinden. Moet zeggen dat ik het wel prettig vind, als ik een half uur aan de telefoon hang en ook aantekeningen moet maken (skype lukt niet altijd) is het prettiger om een tussen oor en schouder te klemmen ipv mobieltje
We have far more in common than that which devides us..
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 17:15:56 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189467953
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:58 schreef minilot het volgende:
Oh, dat dat nog maar een paar jaar zo blijft dan! Retegaaf, kijkdozen O+
Bwooh die heb ik al lang niet meer gezien inderdaad :o Zou er best eens eentje van het uitzicht hier kunnen maken O+ Er gebeurt genoeg :D

Ze nemen alleen altijd zo veel ruimte in -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:18:21 #214
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189467994
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:11 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met email krijg je een email. Order/patiënt XXX. Je maakt een .msg bestand, daarin staan de bijlagen ook al. Dan sla je hem even op in de map van het project/order/patiënt

Kan iedereen het terug vinden.
Kan toch ook als je het als Whatsapp binnen krijgt als je dan gewoon zelf door zet?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:19:17 #215
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468005
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Bij ons gaan de vaste telefoonlijnen (en nummers) er eind deze maand uit. Alleen bij de receptie en bij mij niet _O- want wij moeten naar mensen kunnen doorverbinden. Moet zeggen dat ik het wel prettig vind, als ik een half uur aan de telefoon hang en ook aantekeningen moet maken (skype lukt niet altijd) is het prettiger om een tussen oor en schouder te klemmen ipv mobieltje
Als het goed werkt en mensen ook daadwerkelijk bereikbaar zijn, prima. Ik zie me dat hier iig heel moeilijk voor me


En waarom heb jij geen fancy headset?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:26:09 #216
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189468082
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh dat is wel een top feature _O_

Dat effect heb ik doorgaans eigenlijk alleen als ik een ruimte binnen loop :D
Als ik een ruimte binnenloop gebeurt er echt helemaal niks. :')
Siesta & Fiesta!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:27:38 #217
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189468096
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 16:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat effect heb ik doorgaans eigenlijk alleen als ik een ruimte binnen loop :D
Bij mij doet er dan meestal iemand het licht aan :D
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:31:03 #218
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189468139
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:27 schreef fietsie het volgende:

[..]

Bij mij doet er dan meestal iemand het licht aan :D
je bent een vampier?
Siesta & Fiesta!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:31:49 #219
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189468150
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:31 schreef Bramito het volgende:

[..]

je bent een vampier?
Zouden ze bang zijn dat ik bijt? Ik dacht altijd dat het kwam door de verduistering van het door de deur binnenvallend licht..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_189468236
Ik ben een beetje sip. Had een jurk besteld bij topvintage mijn man mij netjes opgemeten en die maat besteld. Trek hem aan echt veel te groot. Dus die moet terug. En ik zag mij van het weekend al in mijn nieuwe jurk rond huppelen :')
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189468237
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Als het goed werkt en mensen ook daadwerkelijk bereikbaar zijn, prima. Ik zie me dat hier iig heel moeilijk voor me


En waarom heb jij geen fancy headset?
Toen wij 4 jaar geleden naar dit gebouw verhuisden en alles vernieuwd moest worden heeft men (zonder na te vragen of het een goed idee was) besloten om toestellen aan te schaffen waarbij dat niet mogelijk was. IT is er nog wel mee bezig geweest, en voor receptie/centrale is het wel gelukt maar die bellen nu via een extra computer. Lekker handig allemaal, een verhuizing laten organiseren door management. Vorige bedrijf had kopieerhokken waar de kopieerapparaten niet in konden (te klein) maar ook niet eens door de deur konden _O-
Ik ging met en bouwbeheerder kijken en vroeg of er een kopieerapparaat zou passen in het hok...hij trok wit weg >:)
We have far more in common than that which devides us..
pi_189468269
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben een beetje sip. Had een jurk besteld bij topvintage mijn man mij netjes opgemeten en die maat besteld. Trek hem aan echt veel te groot. Dus die moet terug. En ik zag mij van het weekend al in mijn nieuwe jurk rond huppelen :')
Beter dat dan de ervaring van Kaatje bij Modetalente (geen terugsturen effectief mogelijk).
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 17:44:29 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189468310
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben een beetje sip. Had een jurk besteld bij topvintage mijn man mij netjes opgemeten en die maat besteld. Trek hem aan echt veel te groot. Dus die moet terug. En ik zag mij van het weekend al in mijn nieuwe jurk rond huppelen :')
Je man noemt je dik :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189468312
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Beter dat dan de ervaring van Kaatje bij Modetalente (geen terugsturen effectief mogelijk).
Niet :o nu moet ik volgens mij ook zelf betalen voor de terugzending. Hm daar ben ik het eigenlijk niet helemaal mee eens gezien ik mij aan hun maattabel heb gehouden eens kijken hoe dat zit.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189468316
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je man noemt je dik :+
Dan heeft hij gelijk.
I solemnly swear i'm up to no good
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 17:46:28 #226
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189468328
Ik zie helemaal voor me hoe dat gegaan is _O- "Hmmm.... 78.... *vult 84 in" :D O-)

Sorry TP :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189468340
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Beter dat dan de ervaring van Kaatje bij Modetalente (geen terugsturen effectief mogelijk).
Heb wel 15% teruggekregen “om het te laten vermaken” _O-
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:51:34 #228
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468384
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben een beetje sip. Had een jurk besteld bij topvintage mijn man mij netjes opgemeten en die maat besteld. Trek hem aan echt veel te groot. Dus die moet terug. En ik zag mij van het weekend al in mijn nieuwe jurk rond huppelen :')
Snel nieuwe bestellen dan, TV is snel met versturen toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:52:25 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468398
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Toen wij 4 jaar geleden naar dit gebouw verhuisden en alles vernieuwd moest worden heeft men (zonder na te vragen of het een goed idee was) besloten om toestellen aan te schaffen waarbij dat niet mogelijk was. IT is er nog wel mee bezig geweest, en voor receptie/centrale is het wel gelukt maar die bellen nu via een extra computer. Lekker handig allemaal, een verhuizing laten organiseren door management. Vorige bedrijf had kopieerhokken waar de kopieerapparaten niet in konden (te klein) maar ook niet eens door de deur konden _O-
Ik ging met en bouwbeheerder kijken en vroeg of er een kopieerapparaat zou passen in het hok...hij trok wit weg >:)
Jezus wat ruk

Wellicht nu wel wat in te fixen, tijdje later?
Weet niet hoeveel je belt maar wellicht is het de moeite waard, nare belasting van je nek en schouders dat
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189468408
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Snel nieuwe bestellen dan, TV is snel met versturen toch?
Dit ja! Plus extra goodie zoals tasspiegeltje of kersenlollies! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:54:35 #231
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468429
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Niet :o nu moet ik volgens mij ook zelf betalen voor de terugzending. Hm daar ben ik het eigenlijk niet helemaal mee eens gezien ik mij aan hun maattabel heb gehouden eens kijken hoe dat zit.
Oh, weird. Dacht dat dat niet meer mocht binnen Nederland als je de hele bestelling retourneert
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189468435
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:51 schreef Molo het volgende:

[..]

Snel nieuwe bestellen dan, TV is snel met versturen toch?
Maakt nu niet meer zoveel uit. Hij had anders vanavond naar mijn schoonmoeder gemoeten om in te korten. Ik ben een kabouter.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:55:40 #233
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189468440
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:54 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh, weird. Dacht dat dat niet meer mocht binnen Nederland als je de hele bestelling retourneert
Dat waren ze toch weer aan het terugdraaien omdat er volksstammen paupers dat aan het misbruiken waren als gratis op zicht krijgen alsof ze in een showroom zijn?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_189468445
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maakt nu niet meer zoveel uit. Hij had anders vanavond naar mijn schoonmoeder gemoeten om in te korten. Ik ben een kabouter.
Boks! Lastig met kleding hè? Hoe lang ben jij?
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:56:30 #235
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189468453
Kabouters is niks mis mee.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:56:56 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468461
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Maakt nu niet meer zoveel uit. Hij had anders vanavond naar mijn schoonmoeder gemoeten om in te korten. Ik ben een kabouter.
https://www.consumentenbo(...)aankopen-terugsturen

Voor je retourkosten ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:57:25 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468468
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:55 schreef fietsie het volgende:

[..]

Dat waren ze toch weer aan het terugdraaien omdat er volksstammen paupers dat aan het misbruiken waren als gratis op zicht krijgen alsof ze in een showroom zijn?
Kan je als winkel zijnde ook op een andere manier afvangen dus dacht van niet
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:58:09 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468481
Flared broeken van nu, bij mijn formaat :')

Kansloos

Gelukkig een smalle pijpen broek (corduroy O+ ) gevonden zaterdag _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189468483
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Boks! Lastig met kleding hè? Hoe lang ben jij?
1,57 haha dus met mijn gewicht bijna vierkant :') mijn man is 1,93 trouwens.. Was leuk met de trouwfoto's :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_189468484
Vochtig en klam in huis. Wel 20,5 graden. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_189468495
quote:
Thanks.. Heb de vorige keer dus mooi betaald :{
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:58:55 #242
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468499
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

1,57 haha dus met mijn gewicht bijna vierkant :') mijn man is 1,93 trouwens.. Was leuk met de trouwfoto's :+
_O-

Dat is echt wel mini voor jurken ja

Mijn moeder is 1.53
En heeft maat 35 van schoenen, die koopt ze dus altijd maar gewoon in Italië :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:59:01 #243
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189468501
quote:
2s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:58 schreef Lonaa het volgende:
Vochtig en klam in huis. Wel 20,5 graden. :')
Boven raam open, beneden stoken en zo de boel wat drogen?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:59:18 #244
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468505
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Thanks.. Heb de vorige keer dus mooi betaald :{
Niet meer doen dus, terugeisen die handel *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189468515
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:59 schreef fietsie het volgende:

[..]

Boven raam open, beneden stoken en zo de boel wat drogen?
Zoiets wordt overwogen.
Sterkheidsbaas van alles.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:01:01 #246
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189468529
Doe-het-zelf pizza's hier in de oven; uk mocht kiezen en "koken" vanavond.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_189468530
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:58 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-

Dat is echt wel mini voor jurken ja

Mijn moeder is 1.53
En heeft maat 35 van schoenen, die koopt ze dus altijd maar gewoon in Italië :')
Ik heb maat 36 soms 37 bij schoenen dus dat is gelukkig nog net gangbaar.

Mijn schoonmoeder kort als mijn jurken in. Zeker die vintage stijl zijn vaak op kuit lengte dat ziet er bij mij niet uit dus dat wordt altijd boven/op de knie.
I solemnly swear i'm up to no good
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:03:57 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468565
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:01 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik heb maat 36 soms 37 bij schoenen dus dat is gelukkig nog net gangbaar.

Mijn schoonmoeder kort als mijn jurken in. Zeker die vintage stijl zijn vaak op kuit lengte dat ziet er bij mij niet uit dus dat wordt altijd boven/op de knie.
Ja die moeten wel echt goed vallen ja

Ik ga alle dergelijkejurken van mij binnenkort (<-- hahaha yeah right, ok, ooit :+ ) eens op de foto zetten en dan op marktplaats ofzo. En uitzoeken wat dat tweedehands nog doet. Zonde om weg te mikken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189468649
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 10:19 schreef Myraela het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar lijkt mij dat het verschil wel wat groter is in omgevingen met veel lagere inkomens en mensen met andere culturele achtergronden. Als dat de meerderheid in een klas vormt, zou ik dat wel jammer vinden.
Wel goed voor de algemene ontwikkeling van je kind :Y en met een beetje geluk is het een school wat meer middelen krijgt en dus per saldo een inhoudelijk betere school :7
pi_189468663
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:52 schreef Molo het volgende:

[..]

Jezus wat ruk

Wellicht nu wel wat in te fixen, tijdje later?
Weet niet hoeveel je belt maar wellicht is het de moeite waard, nare belasting van je nek en schouders dat
Steeds minder. Af en toe zelfs een telefoonloze dag. Skype natuurlijk wel via headset
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:14:27 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468698
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:10 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Wel goed voor de algemene ontwikkeling van je kind :Y en met een beetje geluk is het een school wat meer middelen krijgt en dus per saldo een inhoudelijk betere school :7
Mwah, zou ik me niet zo in kunnen vinden hoor
Beetje een goed voorbeeld vind ik belangrijker eigenlijk
Ouders die Nederlands kunnen, werken, niet in de bak zitten of allerlei hulp nodig hebben om zich staande te houden.
Heb eigenlijk veel en veel liever dat mijn kind dat als voorbeeld heeft om van te leren
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:15:23 #252
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189468708
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:14 schreef Molo het volgende:

[..]

Mwah, zou ik me niet zo in kunnen vinden hoor
Beetje een goed voorbeeld vind ik belangrijker eigenlijk
Ouders die Nederlands kunnen, werken, niet in de bak zitten of allerlei hulp nodig hebben om zich staande te houden.
Heb eigenlijk veel en veel liever dat mijn kind dat als voorbeeld heeft om van te leren
Eens, en ja mijn vrouw kan Nederlands....
Siesta & Fiesta!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 18:16:05 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189468718
Mijn vrouw zit niet in de bak *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:16:17 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468720
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn vrouw zit niet in de bak *O*
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:16:37 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468727
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:15 schreef Bramito het volgende:

[..]

Eens, en ja mijn vrouw kan Nederlands....
Kan ze wel boerenkool maken? |:)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189468751
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Mijn vrouw zit niet in de bak *O*
Of misschien juist nog wel en heb je haar daarom nog niet ontmoet. Je weet maar nooit.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:18:23 #257
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468762
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Of misschien juist nog wel en heb je haar daarom nog niet ontmoet. Je weet maar nooit.
Vrouwenvleugel _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:18:49 #258
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189468769
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:16 schreef Molo het volgende:

[..]

Kan ze wel boerenkool maken? |:)
Hou op man, dat noemt ze Kale... ik heb wel een MILF hè.
Siesta & Fiesta!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:20:11 #259
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189468800
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:18 schreef Bramito het volgende:

[..]

Hou op man, dat noemt ze Kale... ik heb wel een MILF hè.
Hoe noem je eigenlijk kwarktassen in het Spaans?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189468811
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

1,57 haha dus met mijn gewicht bijna vierkant :') mijn man is 1,93 trouwens.. Was leuk met de trouwfoto's :+
Ha, ik ben maar een centimeter langer en mijn lief is ook zoiets. Inderdaad @ trouwfoto's :Y
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:21:13 #261
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189468817
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoe noem je eigenlijk kwarktassen in het Spaans?
Pechos de leche?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 18:23:07 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189468853
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:17 schreef Myraela het volgende:

[..]

Of misschien juist nog wel en heb je haar daarom nog niet ontmoet. Je weet maar nooit.
Nou ja, daar zeg je zo wat. Ik ben sinds kort wel aan het schrijven met een vrouwelijke inmate in het kader van WriteAPrisoner.com. Schijnt goed te zijn voor hun resocialisatie of gewoon voor het draaglijk maken van hun dagen. En ik doe graag iets goeds voor iemand anders O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189468857
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:21 schreef fietsie het volgende:

[..]

Pechos de leche?
Klinkt als een dessert! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:23:39 #264
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189468872
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:23 schreef minilot het volgende:

[..]

Klinkt als een dessert! *O*
Toepasselijk
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 18:23:45 #265
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189468875
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Kan toch ook als je het als Whatsapp binnen krijgt als je dan gewoon zelf door zet?
Moet je het per berichtje doen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_189468904
quote:
11s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, daar zeg je zo wat. Ik ben sinds kort wel aan het schrijven met een vrouwelijke inmate in het kader van WriteAPrisoner.com. Schijnt goed te zijn voor hun resocialisatie of gewoon voor het draaglijk maken van hun dagen. En ik doe graag iets goeds voor iemand anders O+
Goed! :Y
Ik weet nog dat @Isegrim ooit met een ter dood veroordeelde schreef en de ex van mijn lief toevallig ook. Daar zou ik dan weer echt niet tegen kunnen en te verdrietig van worden..
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:29:00 #267
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189468978
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoe noem je eigenlijk kwarktassen in het Spaans?
Zijn dat tieten?
Siesta & Fiesta!
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 18:29:26 #268
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189468987
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Goed! :Y
Ik weet nog dat @:Isegrim ooit met een ter dood veroordeelde schreef en de ex van mijn lief toevallig ook. Daar zou ik dan weer echt niet tegen kunnen en te verdrietig van worden..
Oh death row dat lijkt me wel pittig ja. Maar misschien ook niet hoor, best kans dat die mensen het liefst over koetjes en kalfjes lullen met je :) En tsja, dan houdt het opeens op en weet je wel ongeveer hoe laat het is :X

Maar goed, "de mijne" heeft maar 90 jaar te pakken, met op z'n vroegst kans op vervroegde vrijlating in 2055. Kun je allemaal online opzoeken, Amerika geeft geen ene fuck om privacy :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 18:30:15 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189469002
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:20 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoe noem je eigenlijk kwarktassen in het Spaans?
Molos Muchos Gigantes denk ik. Zou het gewoon zo proberen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189469012
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Bij ons gaan de vaste telefoonlijnen (en nummers) er eind deze maand uit. Alleen bij de receptie en bij mij niet _O- want wij moeten naar mensen kunnen doorverbinden. Moet zeggen dat ik het wel prettig vind, als ik een half uur aan de telefoon hang en ook aantekeningen moet maken (skype lukt niet altijd) is het prettiger om een tussen oor en schouder te klemmen ipv mobieltje
Kan je dan niet beter een oortje nemen? Heb je je handen vrij. Hebben ze bij ons veel.
pi_189469022
quote:
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 17:59 schreef Molo het volgende:

[..]

Niet meer doen dus, terugeisen die handel *O*
Huh? Er staat toch gewoon dat je die dient te betalen?
*Bezorgkosten* moet je terugkrijgen (mits je de hele bestelling terugstuurt). Maar retourkosten hoeft de webwinkel niet voor z'n rekening te nemen.

quote:
Als je een bestelling terugstuurt, hoort de webwinkel ook de eventueel betaalde bezorgkosten terug te betalen. Dat zijn de kosten voor de thuisbezorging van het artikel.

Let op: dit geldt alleen als je de hele bestelling terugstuurt. Als je 2 artikelen bestelt en er 1 houdt en 1 terugstuurt, hoeft de webwinkel de bezorgkosten niet terug te betalen. [b]De (retour)kosten voor het terugsturen betaal je wel zelf[/b[, tenzij de verkoper dit gratis aanbiedt.
https://www.consumentenbo(...)aankopen-terugsturen
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 18:35:05 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189469084
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:29 schreef Bramito het volgende:

[..]

Zijn dat tieten?
Tieten vanaf een bepaald kaliber ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189469133
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Molos Muchos Gigantes denk ik. Zou het gewoon zo proberen :Y
_O-
Spoilers!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:39:16 #274
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189469154
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tieten vanaf een bepaald kaliber ja
Bolsas de quark
Siesta & Fiesta!
pi_189469233
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:30 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Kan je dan niet beter een oortje nemen? Heb je je handen vrij. Hebben ze bij ons veel.
Had ik bij de vorige telefoon wel, heerlijk dat ding. Maar bij de “nieuwe” kan het niet _O-
We have far more in common than that which devides us..
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:45:09 #276
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189469258
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Molos Muchos Gigantes denk ik. Zou het gewoon zo proberen :Y
Giga memmen dit dat _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:45:32 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189469261
quote:
5s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:31 schreef sigme het volgende:

[..]


[..]

Huh? Er staat toch gewoon dat je die dient te betalen?
*Bezorgkosten* moet je terugkrijgen (mits je de hele bestelling terugstuurt). Maar retourkosten hoeft de webwinkel niet voor z'n rekening te nemen.
[..]

https://www.consumentenbo(...)aankopen-terugsturen
Oh ja, idd :o :D
Helemaal overheen gelezen

Oeps, my bad!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 18:47:53 #278
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189469305
Wordt nog een interessant debat morgen....

https://nos.nl/l/2306420
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 18:49:18 #279
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189469331
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:47 schreef derLudolf het volgende:
Wordt nog een interessant debat morgen....

https://nos.nl/l/2306420
Staan die 3 miljard trekkers nog in De Bilt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:52:09 #280
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_189469377
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:45 schreef Molo het volgende:

[..]

Giga memmen dit dat _O_
Molos lolas molan mogollón.
Siesta & Fiesta!
pi_189469388
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:47 schreef derLudolf het volgende:
Wordt nog een interessant debat morgen....

https://nos.nl/l/2306420
Ah. De deskundigen hebben ook hun 5 minutes of fame :’)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 18:57:00 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189469474
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ah. De deskundigen hebben ook hun 5 minutes of fame :’)
Ja, want laten we daar vooral niet naar luisteren en lekker mee janken met de wolven in het bos. Toch? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_189469494
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Goed! :Y
Ik weet nog dat @:Isegrim ooit met een ter dood veroordeelde schreef en de ex van mijn lief toevallig ook. Daar zou ik dan weer echt niet tegen kunnen en te verdrietig van worden..
Inside Outside.

Ik ken iemand die vóór Isegrim jarenlang heel actief was in die club. Veruit de meesten van haar penvrienden leven nog steeds. Een enkeling is zelfs vrij.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 18:58:54 #284
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189469501
Holy fuck. Ruinerwoldgate heeft ook 'Murica bereikt: https://www.yahoo.com/new(...)-time-160444464.html Het schijnt nogal wat te zijn.

Overigens is inmiddels ongeveer alles wat er in dat Yahoo bericht staat, inmiddels alweer achterhaald :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 19:02:23 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189469556
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Staan die 3 miljard trekkers nog in De Bilt?
Nee, die gingen in de loop van de ochtend of naar huis of naar DH
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 19:02:34 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189469559
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Inside Outside.

Ik ken iemand die vóór Isegrim jarenlang heel actief was in die club. Veruit de meesten van haar penvrienden leven nog steeds. Een enkeling is zelfs vrij.
Ik heb er pas één :s) Maar ik zit te denken aan een tweede *;
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 16 oktober 2019 @ 19:02:58 #287
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_189469567
Anyway ik ga eens een pizzaatje opsnorren :9
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:04:40 #288
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189469594
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:52 schreef Bramito het volgende:

[..]

Molos lolas molan mogollón.
Dat is wel mijn nickname geweest jarenlang ja :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 19:06:07 #289
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189469618
quote:
15s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, want laten we daar vooral niet naar luisteren en lekker mee janken met de wolven in het bos. Toch? :?
Ik denk dat er nog heel wat rechtszaken gevoerd gaan worden als er niet naar ze geluisterd wordt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 19:06:30 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189469622
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Anyway ik ga eens een pizzaatje opsnorren :9
Mahlzeit
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:07:29 #291
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189469641
Zelfgebakken pizza's waren lekker. Blij met mn pizzasteen in de binnenoven.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:19:10 #292
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189469808
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_189469845
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:07 schreef fietsie het volgende:
Zelfgebakken pizza's waren lekker. Blij met mn pizzasteen in de binnenoven.
Je hebt binnen ook een pizzaoven? Of bedoel je je normale oven?

Nadat we de tuin hebben verbouwd wil ik ook een pizzaoven. Twijfel nog een beetje wat het handigste is. Ik heb een prima Boretti barbecue, maar misschien ga ik wel voor een pizza-oven/barbecue combinatie en doe ik die gewoon weg.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:22:29 #294
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189469869
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:21 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je hebt binnen ook een pizzaoven? Of bedoel je je normale oven?

Nadat we de tuin hebben verbouwd wil ik ook een pizzaoven. Twijfel nog een beetje wat het handigste is. Ik heb een prima Boretti barbecue, maar misschien ga ik wel voor een pizza-oven/barbecue combinatie en doe ik die gewoon weg.
Binnen heb ik een normale (brakke, aan vervanging toe zijnde) electrische oven, maar wel met een dikke pizzasteen. Die warm ik 30 minuten op bij 250 graden voor er een pizza opgaat.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_189469931
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:22 schreef fietsie het volgende:
Binnen heb ik een normale (brakke, aan vervanging toe zijnde) electrische oven, maar wel met een dikke pizzasteen. Die warm ik 30 minuten op bij 250 graden voor er een pizza opgaat.
Oh daar zou ik het geduld denk ik niet voor hebben. :D Tenminste, buiten ben ik wat relaxter met koken. Maar normaal is pizza juist mijn makkelijke snelle maaltijd. 30 minuten is zo lang. ;( Ik heb altijd zoveel honger als ik thuiskom. :') Al is je pizza dan normaal wel weer veel sneller.

Ik stop mijn (bloemkool)pizzabodems altijd gewoon in een koude oven en wacht dan 20 minuten tot het een klein krokant randje krijgt. :')
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:26:52 #296
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189469938
Ging het hier vanmiddag niet over het mooie pittoreske Spijkenisse?
NWS / ‘Geef 5000 euro of seks met je vrouw’
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:28:15 #297
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189469968
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Staan die 3 miljard trekkers nog in De Bilt?
Nee, die zijn weer weg.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:28:38 #298
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_189469978
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:26 schreef Myraela het volgende:

[..]

Oh daar zou ik het geduld denk ik niet voor hebben. :D Tenminste, buiten ben ik wat relaxter met koken. Maar normaal is pizza juist mijn makkelijke snelle maaltijd. 30 minuten is zo lang. ;( Ik heb altijd zoveel honger als ik thuiskom. :') Al is je pizza dan normaal wel weer veel sneller.

Ik stop mijn (bloemkool)pizzabodems altijd gewoon in een koude oven en wacht dan 20 minuten tot het een klein krokant randje krijgt. :')
8 minuten gaat pizza op de steen.

Binnenlopen, steen in oven, over aan op 250 graden.
Schoenen uit, opruimen.
Jas uit, opruim.
Tas leegruimen in de keuken.
Wat drinken.
Pizza spullen uit de koelkast pakken.
Pizza opbouwen naar wens.
Tafel dekken, nog wat drinken.
Piep; oven warm.
8 minuten pizza bakken.
Eventueel 2e wanneer eten met zn 2en
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:30:48 #299
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:31:39 #300
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_189470027
Ik vind het lastig een pizza van vers deeg zonder schuiven, vouwen en opfrommelen op de steen te krijgen. Vergt hier veel bloem, die dan weer verbrandt na enige tijd.
  Moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 19:31:43 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_189470029
quote:
Meeste zijn toch kweekvis
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')