https://www.rtvdrenthe.nl(...)e-op-eind-der-tijdenquote:In een afgelegen boerderij aan de Buitenhuizerweg bij Ruinerwold is een onbekende vader met zes kinderen ontdekt, die al jaren in de kelder van de boerderij woonden. Zij zouden wachten op 'het einde der tijden'.
De oudste zoon, een man van 25 jaar, verdween gisteren uit de boerderij en meldde zich bij een kroeg in Ruinerwold. Dat meldt een bron aan RTV Drenthe. De man was compleet verward, waarna de politie is gebeld. Ook burgemeester Roger de Groot van De Wolden is toen gewaarschuwd.
Trap achter de kast
De politie heeft de boerderij doorzocht en ontdekte achter een kast in de woonkamer een trap naar de kelder. Daar 'woonden' de vader en de vijf andere kinderen. De vader bleek enkele jaren geleden een herseninfarct te hebben gehad en lag in bed.
Het gezin, de kinderen zijn tussen de zestien en 25 jaar, had geen contact met de buitenwereld en leefde volledig zelfvoorzienend. Zij hadden een groentetuin en een geit en hielden zich daarmee in leven. De buren kenden het gezin niet. Volgens een buurman woonde er een man alleen en had hij de hele boerderij dichtgetimmerd. Op het erf liepen volgens hem enkele ganzen en een blaffende hond.
Alleen op de wereld
De politie heeft de familie uit huis gehaald en ondergebracht op een recreatiepark, terwijl de woning werd gecontroleerd op onder meer brandveiligheid. De kinderen zouden geen idee hebben dat er ook nog andere mensen op de wereld bestonden. Waar de moeder is, is niet bekend. De mogelijkheid bestaat dat zij 'begraven ligt' op het terrein.
De politie heeft de hele avond gezocht op het terrein en afgelopen nacht was het afgesloten. Politiewoordvoerder Ramona Venema bevestigt dat het gezin is gevonden in de boerderij. Volgens Venema zit de politie nog vol met vragen en doet het verder onderzoek.
Als je al zo lang ondergedoken zit zul je weinig van het klimaatgedram meegekregen hebben.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
WTF inderdaad!
Vraag mij altijd af bij zo'n berichten hoeveel mensen nu nog "verscholen" zitten voor de buitenwereld, waar wij totaal nog geen weet over hebben.
EDIT: Vraag mij wel af wat hij bedoeld met het einde der tijden, gebaseerd op religie of misschien wel het angstzaaien over het klimaat?
quote:De oudste zoon, een man van 25 jaar, verdween gisteren uit de boerderij en meldde zich bij een kroeg in Ruinerwold.
Inderdaad, vreemd verhaal.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:40 schreef Tinos85 het volgende:
Als ze een groentetuin en een geit hadden kwamen ze wel buiten toch. Dan zou je toch denken dat ze wel dingen gezien of gehoord hebben waardoor ze konden denken dat er meer mensen bestaan?
Als de oudste 25 is en de kinderen geen weet hadden van andere mensen zitten ze er al *iets* langer in dan sinds 2012quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:43 schreef Cothen het volgende:
In 2012 was toch het einde der tijden bedacht? Toen zijn ze er wel in gaan zitten lijkt me.
Veel langer kan ook niet, anders waren de hond en de geit al overleden
Is toch ergens zo een eilandje waar een stel koppensnellers wonen. Elk gepoogd contact met die club wilden eindigden in een wisse dood voor de betreffende avonturiers. Kom ff niet op de naam.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:35 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
WTF inderdaad!
Vraag mij altijd af bij zo'n berichten hoeveel mensen nu nog "verscholen" zitten voor de buitenwereld, waar wij totaal nog geen weet over hebben.
EDIT: Vraag mij wel af wat hij bedoeld met het einde der tijden, gebaseerd op religie of misschien wel het angstzaaien over het klimaat?
Iemand van 25 was dan 18, die zou zich toch wel moeten herinneren dat er een buitenwereld is? Bizar verhaal wel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:43 schreef Cothen het volgende:
In 2012 was toch het einde der tijden bedacht? Toen zijn ze er wel in gaan zitten lijkt me.
Veel langer kan ook niet, anders waren de hond en de geit al overleden
quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:43 schreef Craptacular het volgende:
Die oudste zoon is wel een goede voor een fok account
Koos, soms zitten we wel eens op één lijn. Het eerste waar ik aan moest denken bij dit bericht.quote:
Noord Sentineleiland.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Is toch ergens zo een eilandje waar een stel koppensnellers wonen. Elk gepoogd contact met die club wilden eindigden in een wisse dood voor de betreffende avonturiers. Kom ff niet op de naam.
Yep. Alleen was die nooit buiten geweest geloof ik, in tegenstelling tot de zoon in dit verhaal. Maar dan nog, bizarre situatie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Koos, soms zitten we wel eens op één lijn. Het eerste waar ik aan moest denken bij dit bericht.
Lijkt er wel op, zal de komende dagen wel meer aan het licht komen over dit voorval. Maar hoe betaal je belasting zonder baan/inkomen, doktersbezoeken, tandarts etc. Raar dat een gezin in Nederland zo van de radar kan zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:43 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als de oudste 25 is en de kinderen geen weet hadden van andere mensen zitten ze er al *iets* langer in dan sinds 2012
Ik denk dat ze dood is.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:38 schreef Ericr het volgende:
'Begraven ligt op het terrein', WTF. Wat is er met die moeder gebeurd dan?
Wel een gigantische rukfilm, btw.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Koos, soms zitten we wel eens op één lijn. Het eerste waar ik aan moest denken bij dit bericht.
Als je niet naar de tandarts gaat komt er echt geen tandartspolitie hoor.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:45 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Lijkt er wel op, zal de komende dagen wel meer aan het licht komen over dit voorval. Maar hoe betaal je belasting zonder baan/inkomen, doktersbezoeken, tandarts etc. Raar dat een gezin in Nederland zo van de radar kan zijn.
Ligt er maar net aan waar je klemtoon in deze zin legt:quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:43 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als de oudste 25 is en de kinderen geen weet hadden van andere mensen zitten ze er al *iets* langer in dan sinds 2012
In hun beleving was het einde der tijden aangebroken, dus waren ze verbaasd dat er óók nog andere mensen in leven waren.quote:De kinderen zouden geen idee hebben dat er ook nog andere mensen op de wereld bestonden.
Tuurlijk niet, maar ik vraag mij gewoon af hoe iemand al die jaren kan leven zonder contact met de buitenwereld. Er zal toch een moment moeten zijn dat je contact nodig hebt met de buitenwereld. Vroegen die kids zich nooit af waar die folders en brieven in de bus vandaan kwamen bijvoorbeeld? Nooit een vliegtuig gezien/gehoord? Als er ganzen en een hond op het erf liepen ga ik er vanuit dat ze namelijk wel eens buitenkwamen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:49 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Als je niet naar de tandarts gaat komt er echt geen tandartspolitie hoor.
Niet als je in je kelder zit natuurlijk. Pa zal die kinderen daar gehouden hebben. Nu met het herseninfarct moesten ze wel naar buiten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:55 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Ik geloof maar weinig van dit verhaal.
Vliegtuigen die over vliegen, auto's die je vast wel een keer moet horen, ik zie elk jaar wel een keer een luchtballon, zoveel signalen in dit land waar je zelfs als je je best doet niet om heen kan.
Ik gok dat alleen die pa buiten kwam. Die zal zijn kinderen wel wijs hebben gemaakt dat alles vernietigd was ofzo.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:51 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, maar ik vraag mij gewoon af hoe iemand al die jaren kan leven zonder contact met de buitenwereld. Er zal toch een moment moeten zijn dat je contact nodig hebt met de buitenwereld. Vroegen die kids zich nooit af waar die folders en brieven in de bus vandaan kwamen bijvoorbeeld? Nooit een vliegtuig gezien/gehoord? Als er ganzen en een hond op het erf liepen ga ik er vanuit dat ze namelijk wel eens buitenkwamen.
Pa had een infarct en lag op bed, ze hadden en geit en verbouwden groenten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Niet als je in je kelder zit natuurlijk. Pa zal die kinderen daar gehouden hebben. Nu met het herseninfarct moesten ze wel naar buiten.
Wel geniaal om dan maar meteen naar de kroeg te gaan.
Ja maar zelfs die weten dat er andere mensen zijn. Onlangs hadden ze nog een missionary gedood die het woord van Jezus kwam brengenquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Is toch ergens zo een eilandje waar een stel koppensnellers wonen. Elk gepoogd contact met die club wilden eindigden in een wisse dood voor de betreffende avonturiers. Kom ff niet op de naam.
Maar als niemand je heeft geleerd wat een vliegtuig is denk je daar niet zo over zoals wij.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Pa had een infarct en lag op bed, ze hadden en geit en verbouwden groenten.
Nah, die hebben echt wel wat over zien / horen vliegen.
Dit. Het systeem accepteert uitsluitend conformisme.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:39 schreef dagobertE6 het volgende:
Wel knap dat ze zelfvoorzienend zijn
Dit soort shot leren we natuurlijk niet op school want dan zijn wij geen LOONSLAAF meer
Ja, dat is waar. Wel lekker rebels om je hele leven in een kelder te zitten. Dat zal 'het systeem' leren! Pak aan!quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dit. Het systeem accepteert uitsluitend conformisme.
hadden ze geen internet dan?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:33 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.rtvdrenthe.nl(...)e-op-eind-der-tijden
Wel een lekker wijf though.quote:
Je zal je vast heel volwassen voelen bij het typen van een post als deze.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:05 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Wel lekker rebels om je hele leven in een kelder te zitten. Dat zal 'het systeem' leren! Pak aan!
twitter:poldrenthe twitterde op dinsdag 15-10-2019 om 10:58:00Gisteren heeft zich iemand bij ons gemeld die zich zorgen maakte om de leefomstandigheden van mensen in een woning aan de Buitenhuizerweg in #Ruinerwold. Zij zouden daar in een afgesloten ruimte verblijven. Wij zijn daar heen gegaan. reageer retweet
twitter:poldrenthe twitterde op dinsdag 15-10-2019 om 11:00:13De eigenaar van het pand werkte niet mee aan ons onderzoek, dus is hij aangehouden. Het betreft een 58-jarige man uit Ruinerwold. Zijn rol in dit onderzoek moet nog worden onderzocht. reageer retweet
twitter:poldrenthe twitterde op dinsdag 15-10-2019 om 11:01:57We hebben zes meerderjarigen aangetroffen, daar is zorg en aandacht voor. Alle scenario’s staan nog open. Ons onderzoek is in volle gang en meer informatie kunnen we op dit moment niet delen. reageer retweet
Vond 'm wel leukquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wel een gigantische rukfilm, btw.
Ook geniaal als je daar al 40 jaar als stamgast zit, er gebeurt nooit wat in Ruinerwold, en dan komt DIT ineens binnen. Dan heb je toch ook een schitterend verhaal (wat waarschijnlijk daar tot 2066 elke avond wordt verteld).quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Niet als je in je kelder zit natuurlijk. Pa zal die kinderen daar gehouden hebben. Nu met het herseninfarct moesten ze wel naar buiten.
Wel geniaal om dan maar meteen naar de kroeg te gaan.
+1.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:44 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Jarenlange manipulatie en angstzaaien door een persoon die ze vertrouwen. Onderschat het niet, het zijn/waren kinderen, waarvan ik ook verwacht dat ze een flinke achterstand hebben. In Amerika was er tijd terug toch ook een gezin met 10+ kinderen wat ze zwaar verwaarloosden. Die kinderen gingen naar school, en als mam en pap weg waren durfden ze niet buiten te komen. Genoeg kansen gehad zou je zeggen om uit de situatie te ontsnappen, maar geestelijke manipulatie wordt vaak onderschat.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:13 schreef Ceased2Be het volgende:
Maar pa lag jaren op bed na z'n herseninfarct en geen van die pubers heeft ooit de neiging gehad het erf af te lopen? Geloof er geen zak van.
Blijkbaar hebben we de boeren ondanks hun felle protesten ook niet nodig. 1 moestuin en 1 geit is blijkbaar voldoende om jarenlang met een gezin van te leven.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 10:39 schreef dagobertE6 het volgende:
Wel knap dat ze zelfvoorzienend zijn
Dit soort shot leren we natuurlijk niet op school want dan zijn wij geen LOONSLAAF meer
Als ik de politie mag geloven, lag paps niet zielig op bed...quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:13 schreef Ceased2Be het volgende:
Maar pa lag jaren op bed na z'n herseninfarct en geen van die pubers heeft ooit de neiging gehad het erf af te lopen? Geloof er geen zak van.
Tenzij de eigenaar van het pand en de vader twee verschillende personen zijn, maar dat is onwaarschijnlijkquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:17 schreef Tourniquet het volgende:
twitter:poldrenthe twitterde op dinsdag 15-10-2019 om 11:00:13De eigenaar van het pand werkte niet mee aan ons onderzoek, dus is hij aangehouden. Het betreft een 58-jarige man uit Ruinerwold. Zijn rol in dit onderzoek moet nog worden onderzocht. reageer retweet
Dat is wel zoals het vroeger gewoon ging.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:28 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Blijkbaar hebben we de boeren ondanks hun felle protesten ook niet nodig. 1 moestuin en 1 geit is blijkbaar voldoende om jarenlang met een gezin van te leven.
5 bier voor zichzelf besteld en meteen opgedronken. Wat een baasquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:41 schreef Bluesdude het volgende:
RTV Drenthe
31,1K abonnees
Chris Westerbeek, eigenaar cafe Ruinerwold, vertelt over zijn ontmoeting met de oudste zoon van het gezin dat in de kelder woonde in Ruinerwold.
In een afgelegen boerderij aan de Buitenhuizerweg bij Ruinerwold is een onbekende vader met zes kinderen ontdekt, die al jaren in de kelder van de boerderij woonden. Zij zouden wachten op 'het einde der tijden'. De eigenaar van de boerderij, een 58-jarige man, werkte niet mee aan het onderzoek en is opgepakt.
Dit dusquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Die jongen heeft zijn prioriteiten in ieder geval wel op een rij. Gewoon eerst naar de kroeg gaan zodra je eindelijk uit die kutkelder bent.
net na minuut 2:00 zegt hij "dit was de derde keer dat hij hier kwam"...zou dat op dezelfde avnd zijn en dan steeds 5 bier, of waren dat afzonderlijke avonden?quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:41 schreef Bluesdude het volgende:
RTV Drenthe
31,1K abonnees
Chris Westerbeek, eigenaar cafe Ruinerwold, vertelt over zijn ontmoeting met de oudste zoon van het gezin dat in de kelder woonde in Ruinerwold.
In een afgelegen boerderij aan de Buitenhuizerweg bij Ruinerwold is een onbekende vader met zes kinderen ontdekt, die al jaren in de kelder van de boerderij woonden. Zij zouden wachten op 'het einde der tijden'. De eigenaar van de boerderij, een 58-jarige man, werkte niet mee aan het onderzoek en is opgepakt.
Dat komt wel goed, zal een flinke tijd duren en veel psychische hulp maar geef het een aantal jaar en ze doen gewoon mee, wel met achterstand verwacht ik gezien ze ook niet naar school zijn gegaan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Die reacties hier.... Dit is buitengewoon triest. De kinderen die geen weet hadden dat er ook nog andere mensen bestaan.... Wat te denken geeft: hoe lang zitten ze daar al? Zijn de kinderen daar geboren?
Hoe moeten de kinderen in deze maatschappij integreren?
Het gaat in ieder geval een hele klus worden. Ik gok dat er niet veel psychologen zijn die ervaring hebben met zulke situaties.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:57 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dat komt wel goed, zal een flinke tijd duren en veel psychische hulp maar geef het een aantal jaar en ze doen gewoon mee, wel met achterstand verwacht ik gezien ze ook niet naar school zijn gegaan.
Inderdaad, dat is nog niet helemaal duidelijk. Zegt wel veel over de rest van de stamgasten als ze pas bij de 3e keer gaan nadenken dat het wel heel erg vreemd is allemaal.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:50 schreef realAIVD het volgende:
[..]
net na minuut 2:00 zegt hij "dit was de derde keer dat hij hier kwam"...zou dat op dezelfde avnd zijn en dan steeds 5 bier, of waren dat afzonderlijke avonden?
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 12:03 schreef SpecialK het volgende:
Die geit heeft nu eindelijk vakantie.
Dat dan weer wel.
Het niet buitenkomen, afsluiten van de wereld etc. daar zal niemand ervaring mee hebben. Het manipuleren door een ouder wel. Die kinderen moet je de komende jaren ook met rust laten, geen interviews, laat ze maar even tot rust komen en de huidige wereld tot zich nemen. Ik neem aan dat het legertje agenten en hulpverleners al een complete shock voor hun is gezien ze in de veronderstelling waren dat er geen mensen meer waren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 12:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het gaat in ieder geval een hele klus worden. Ik gok dat er niet veel psychologen zijn die ervaring hebben met zulke situaties.
Nou nou, als we die klimaatroepers mogen geloven dan kan dit gezin nog wel eens een voorbeeld zijn geweest voor de rest van de samenleving.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 12:09 schreef TLC het volgende:
Dan krijg je ervan als je teveel naar die doomsday prepper rotzooi op Discovery Channel kijkt
Ik ook vooral die moeder die cocktails dronk te ze doordraaidequote:
quote:Waar de moeder is, is niet bekend. De mogelijkheid bestaat dat zij 'begraven ligt' op het terrein.
Dat er verder geen mensen waren, tja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 12:05 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Het niet buitenkomen, afsluiten van de wereld etc. daar zal niemand ervaring mee hebben. Het manipuleren door een ouder wel. Die kinderen moet je de komende jaren ook met rust laten, geen interviews, laat ze maar even tot rust komen en de huidige wereld tot zich nemen. Ik neem aan dat het legertje agenten en hulpverleners al een complete shock voor hun is gezien ze in de veronderstelling waren dat er geen mensen meer waren.
Het kan toch ook dat hij zo slecht lag dat er geen zinnig woord uit kwam en ze hem voor de veiligheid hebben opgepakt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:31 schreef realAIVD het volgende:
[..]
Als ik de politie mag geloven, lag paps niet zielig op bed...
[..]
Tenzij de eigenaar van het pand en de vader twee verschillende personen zijn, maar dat is onwaarschijnlijk
Het staat gewoon in de tekst dat het 2 personen waren. Vader lag op de bank aan gevolgen van infarct. Eigenaar van het pand is aangehouden voor het niet mee willen werken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 11:31 schreef realAIVD het volgende:
[..]
Als ik de politie mag geloven, lag paps niet zielig op bed...
[..]
Tenzij de eigenaar van het pand en de vader twee verschillende personen zijn, maar dat is onwaarschijnlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |