twitter:Ransijn twitterde op maandag 14-10-2019 om 13:11:04Zojuist is Thierry Baudet op de trekker gestapt om mee te doen met de protestmars tegen de politieke dwaling van het kabinet https://t.co/4pqz4HYbxV reageer retweet
quote:Protesterende boeren gaan woensdag in ochtendspits op pad: grote problemen verwacht
De protesterende boeren die woensdag het Binnenhof in Den Haag willen gaan bezetten, zullen vermoedelijk in de ochtendspits voor grote problemen op wegen in het hele land zorgen. Ze hebben afgesproken om 09.00 uur bij het RIVM in Bilthoven en rijden daarna door naar Den Haag. Er doen naar verwachting duizenden boeren mee.
De actiegroep Farmers Defence Force heeft de planning voor het protest van woensdag 16 oktober vandaag bekendgemaakt. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu is eerst aan de beurt. Daar willen de boeren om 09.00 uur al zijn. ,,De Rijksdienst die met schimmige methodes en uitkomsten ons als grootste vervuiler heeft aangewezen'', staat in het programma.
Daarna rijden de 'trekkers, bussen en auto's' naar Den Haag met verschillende eisen: ,,eerst onafhankelijke metingen en pas daarna maatregelen. Geen eliminatie van boerenbedrijven, geen inbreuk op grondrechten.'' De Farmers Defence Force zegt te verwachten dat premier Rutte en landbouwminister Schouten de actievoerders woensdag aanhoren.
De plannen laten zien dat de boeren al vroeg op pad gaan. Dat zal opnieuw zorgen voor grote drukte op de Nederlandse wegen. Tijdens het protest van 1 oktober zorgden de boeren ook al voor ellenlange files.
De actie van komende woensdag, waar naar verwachting duizenden boeren aan mee zullen doen en die groter moet worden dan de boerenactie van vorige week, wordt gehouden uit protest tegen de kabinetsbesluiten. De boeren willen niet weggesaneerd worden en eisen onder meer een betere vergoeding voor nertsenfokkerijen die over enkele jaren verboden worden.
Ontbijt
Een delegatie van actievoerders blijft in Den Haag. Donderdag wil de actiegroep daar ontbijt klaarzetten voor burgers, om het 'ongemak' dat de demonstraties met zich mee hebben gebracht, te verzachten. Het moet een ontbijt worden met in Nederland geproduceerde producten. Die middag zullen de boeren die overnacht hebben in Den Haag ook nog een tocht maken langs verschillende rijksgebouwen in de stad, maakte actieleider Mark van den Oever van actiegroep Farmers Defence Force vanmiddag bekend.
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-verwacht~a5cd1fe3/
quote:Provincies zwichten voor boerenprotest: geen nieuwe stikstofregels voor boeren
Nadat Drenthe en Overijssel de regels geheel introkken, schortte Gelderland de invoering voorlopig op. In Groningen en Flevoland houdt het bestuur voet bij stuk.
Meerdere provinciebesturen hebben maandag besloten af te zien van de invoering van nieuwe stikstofregels. Drenthe en Overijssel schrapten de regels voor boeren, net als Friesland vorige week al deed. Gelderland schortte invoering ervan voorlopig op. Dit onder druk van demonstrerende boeren, die maandag met tractoren richting de provinciehuizen zijn getrokken. Groningen en Flevoland houden ondanks de protesten vast aan de gemaakte afspraken.
De Groningse gedeputeerde Henk Staghouwer (ChristenUnie) zei maandagavond in een persconferentie dat het provinciebestuur voet bij stuk houdt en geen uitzonderingen maakt in de nieuwe stikstofregels. ,,Vier andere provincies hebben een andere keuze gemaakt. Wij hebben gemeend daaraan vast te moeten houden." Staghouwer zei vanaf morgen met de landbouwsector en het Rijk in gesprek te gaan over een oplossing.
Eerder op de dag was de binnenstad van Groningen het toneel van grimmig protest. Demonstrerende boeren belaagden agenten met hooi en reden betonnen paaltjes omver. Een tractor reed door een afzetting bij de Vismarkt - fietsers en voorbijgangers konden hem ternauwernood ontwijken. Eén boer werd gearresteerd nadat hij met zijn tractor geprobeerd zou hebben op een politiepaard in te rijden.
Bij het provinciehuis moesten agenten met wapenstokken de menigte bij de deur weg houden. De honderden boeren daar eisten het schrappen van de stikstofregels, en dreigden de deur uit het provinciehuis te rammen - een trekker vlak voor de ingang van het provinciehuis zette hun dreigement kracht bij. Toen er om 16.30 uur nog geen conclusie was, reed de tractor de deur van het provinciehuis er daadwerkelijk uit. Agenten konden voorkomen dat de menigte naar binnen drong, zo is te zien op beelden van RTV Noord.
Koepelorganisatie LTO Noord, dat de demonstratie organiseerde, keurt de actie af en vraagt leden terug naar huis te gaan.
Drenthe, Overijssel en Gelderland
In andere provincies ging het provinciebestuur wel overstag. De Drentse gedeputeerde Henk Jumelet (CDA) zei maandagmiddag tegenover zo'n duizend boeren, die zich hadden verzameld bij het provinciehuis in Assen, dat de maatregelen worden ingetrokken. ,,Wij hebben goed geluisterd en geconstateerd dat we hetzelfde bedoelen", zei Jumelet. ,,We gaan samen terug en trekken in."
Eerder op de dag zei Jumelet nog dat de maatregelen zouden worden uitgesteld. ,,Daarmee zijn de beleidsregels van tafel tot er iets beters ligt." Later werd hij stelliger in zijn bewoordingen. Ook in Overijssel werden de stikstofregels voor boeren helemaal ingetrokken.
In Gelderland is de invoering van de maatregelen voorlopig opgeschort, in elk geval tot de collegevergadering van volgende week. Een woordvoerder laat weten dat het provinciebestuur in overleg gaat om de maatregelen ,,die voor agrariėrs gelden niet of nog niet in te laten gaan".
Friesland al overstag
Vrijdag trokken enkele tientallen boeren voor een demonstratie naar Leeuwarden. Daar kregen zij van gedeputeerde Johannes Kramer (FNP) te horen dat het nieuwe stikstofbeleid wordt ingetrokken.
Het intrekken of opschorten van de invoering van nieuwe stikstofregels betekent dat er voorlopig geen nieuwe vergunningen kunnen worden afgegeven aan boerenbedrijven. Door een verstrekkend besluit van de Raad van State mogen alleen stikstof-uitstotende uitbreidingen van bedrijven volgen als die uitstoot elders wordt gecompenseerd.
Boeren vinden dat zij onevenredig hard worden getroffen door de maatregelen. Maandag zorgen demonstrerende boeren in delen van het land voor verkeersopstoppingen. Behalve naar Assen en Groningen trokken zij op tractoren naar de provinciehuizen in onder meer Haarlem, Den Haag, Zwolle en Arnhem.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)erenprotest-a3976663
Ze kwamen met de deur binnenvallen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Iemand een korte samenvatting vd gebeurtenissen?
Ben ik ook voor hoor. Ik profiteer namelijk van geen van beiden.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor huursubsidie en HRA waardoor de woningprijzen alleen maar opgestuwd worden. Ook afschaffen.
Subsidie is enkel bedacht om regels die niet kunnen erdoor te drukken.. met jouw conclusie en idee als gevolg..quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:37 schreef beantherio het volgende:
Volgens de Algemene Rekenkamer zou 52% van de boeren zonder inkomenssteun minder dan minimumloon verdienen: https://www.boerderij.nl/(...)nee-inkomen-428317E/
Is het niet een beetje waanzin om zo'n verliesgevende business te blijven subsidiėren? Een halvering van het aantal boeren is misschien helemaal zo'n slecht idee nog niet.
Gast? Zijn dit nou die “nederlandse waarden” waar iedereen het over heeft? Intimidatie (van politie), kraken, geweld, blokkades. Hun eerste protest was terecht, maar dit... dit zou iedereen moeten afkeuren. Met je huillachquote:
Boer.. pizza.. meer dan verwacht.. kutmuziek.. slechte streams.. deur.. vermaak..quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Iemand een korte samenvatting vd gebeurtenissen?
Maar dan zou de vraag niet afnemen toch, en de boerderijen slechts verplaatsen naar oostblok landen of zo waar men helemaal weinig heeft met milieu en dierenrechten?quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:37 schreef beantherio het volgende:
Volgens de Algemene Rekenkamer zou 52% van de boeren zonder inkomenssteun minder dan minimumloon verdienen: https://www.boerderij.nl/(...)nee-inkomen-428317E/
Is het niet een beetje waanzin om zo'n verliesgevende business te blijven subsidiėren? Een halvering van het aantal boeren is misschien helemaal zo'n slecht idee nog niet.
Er hadden gewonden kunnen vallen. Dit is gewoon wilden gedrag. Het zijn gewoon tokkies en aso’s, en ik ben eigenlijk blij dat hun masker vandaag is gevallen. Dat is dan wel weer een pluspunt. Ik hoop ook niet dat dit de normale boeren schaadt (de meerderheid). Maar ik vrees van wel.twitter:endeeh twitterde op maandag 14-10-2019 om 18:42:25Knettergek. https://t.co/MHLy0C5ZoU reageer retweet
Zo zo jij bent erg stoer.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:41 schreef BoneThugss het volgende:
Boeren![]()
![]()
![]()
![]()
Voor elke milieugekkie trek ik nog een keer extra hard op bij het stoplicht.
Misschien moet chronologie eens in opstand komen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:43 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Boer.. pizza.. meer dan verwacht.. kutmuziek.. slechte streams.. deur.. vermaak..
Nee bepaalde mensen hebben het over waarden... anderen moeten daar dan weer een beetje om gniffelen..quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:41 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Gast? Zijn dit nou die “nederlandse waarden” waar iedereen het over heeft? Intimidatie (van politie), kraken, geweld, blokkades. Hun eerste protest was terecht, maar dit... dit zou iedereen moeten afkeuren. Met je huillach
Aso’squote:Op maandag 14 oktober 2019 19:41 schreef BoneThugss het volgende:
Boeren![]()
![]()
![]()
![]()
Voor elke milieugekkie trek ik nog een keer extra hard op bij het stoplicht.
Als ik een petje zou dragen, zou ik hem voor mezelf afnemenquote:
Praat geen poepquote:Op maandag 14 oktober 2019 19:45 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Aso’sYeah!
Kraken, politie intimideren! Super stoer!
Ga je nu op een filmpje af alle boeren wegzetten vriendelijke ronde vriend?quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:44 schreef ikbenrond het volgende:
Dit soort shit is echt compleet bizarEr hadden gewonden kunnen vallen. Dit is gewoon wilden gedrag. Het zijn gewoon tokkies en aso’s, en ik ben eigenlijk blij dat hun masker vandaag is gevallen. Dat is dan wel weer een pluspunt. Ik hoop ook niet dat dit de normale boeren schaadt (de meerderheid). Maar ik vrees van wel.twitter:endeeh twitterde op maandag 14-10-2019 om 18:42:25Knettergek. https://t.co/MHLy0C5ZoU reageer retweet
jas, gaan ze het RIVM veroverenquote:Op maandag 14 oktober 2019 19:39 schreef ikbenrond het volgende:
Enorm trieste gasten. Simpele, domme boeren. Ik kan alleen maar hopen dat ze opgepakt/zwaar beboet worden
Feitelijk aantoonbaar. De filmpjes staan allemaal online. Het masker is gevallen: het zijn gewoon een stel tokkies dat vandaag de weg op gingquote:
quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:45 schreef ikbenrond het volgende:
[..]
Aso’sYeah!
Kraken, politie intimideren! Super stoer!
Volgens mij zegt hij nog heel netjesquote:Op maandag 14 oktober 2019 19:46 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat is dan wel weer een pluspunt. Ik hoop ook niet dat dit de normale boeren schaadt (de meerderheid)
Dus neequote:Ik hoop ook niet dat dit de normale boeren schaadt (de meerderheid)
Debiele actie inderdaad.. en daarnaast geef je ook alle partijen die tegen je zijn ook onnodig munitie die ze tegen je gaan gebruiken.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:44 schreef ikbenrond het volgende:
Dit soort shit is echt compleet bizarEr hadden gewonden kunnen vallen. Dit is gewoon wilden gedrag. Het zijn gewoon tokkies en aso’s, en ik ben eigenlijk blij dat hun masker vandaag is gevallen. Dat is dan wel weer een pluspunt. Ik hoop ook niet dat dit de normale boeren schaadt (de meerderheid). Maar ik vrees van wel.twitter:endeeh twitterde op maandag 14-10-2019 om 18:42:25Knettergek. https://t.co/MHLy0C5ZoU reageer retweet
Boeren voerden actie bij provinciehuizen. Drenthe, friesland en gelderland gaven toe en schorten de stikstofmaatregelen op, of trekken deze in.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:39 schreef Lospedrosa het volgende: Iemand een korte samenvatting vd gebeurtenissen?
Hoe dan?quote:
Nee, lees je toch?quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ga je nu op een filmpje af alle boeren wegzetten vriendelijke ronde vriend?
Terwijl vrije doorgang toegezegd was en ze aan het oversteken was toen ze midden op de weg stil hield..quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:47 schreef -mosrednA het volgende:
nadat een agente die gebruikte om een boer de weg te blokkeren.
Hij spreekt over hun masker wat af zou vallen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:47 schreef Airbus89 het volgende:
[..]
Volgens mij zegt hij nog heel netjes
[..]
Dus nee
Precies wat die mensen dus al jaren voelen / aangedaan wordt. Koekje van eigen deeg.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:47 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Boeren voerden actie bij provinciehuizen. Drenthe, friesland en gelderland gaven toe en schorten de stikstofmaatregelen op, of trekken deze in.
In Groningen echter gaven ze niet toe, tot onvrede van de boeren daar. Hierdoor werd de situatie grimmig en zorgde de frustratie voor een aantal uit de hand gelopen acties die onveilige situaties creėerden. Zo werd de deur van het provinciehuis met een trekker geforceerd, een paar bouwhekken lomp omver gereden, waarbij fietsers aldaar verwond hadden kunnen worden en werd er met opzet met een trekker een politiepaard aangetikt, nadat een agente die gebruikte om een boer de weg te blokkeren. Verder werd er met een hooiwagen hooi gestrooid, ook over ordehandhavers en werd er een strop opgehangen ter intimidatie.
Na de hele dag actie gevoerd te hebben, hebben de bestuurders van Groningen wederom niet toegegeven en zijn de boeren inmiddels naar huis. Woensdag wordt eenzelfde soort demonstratie verwacht als een paar dagen geleden.
Ze hebben de deur eruit gereden met een trekker.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe dan?
Krijg je als je boeren steeds uitdaagt. Dat zijn uiteindelijk geen lieverdjes hoor.![]()
Ja waarom een groot deel van wat vandaag de weg op ging beboeten, er is toch maar een hand vol incidenten of ben ik nou gek?quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:48 schreef ikbenrond het volgende:
en die ligt wmb wel bij intimidatie van hulpverleners. Mijn sympathie zijn ze iig kwijt. Zonde, want die hadden ze nog wel
Van de tokkieboeren ja.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:48 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Hij spreekt over hun masker wat af zou vallen.
Ze hebben het slot geforceerd... de deur is gewoon open gegaan na een duwtje.. en even later ging ie weer dicht...quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:49 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ze hebben de deur eruit gereden met een trekker.
Hier staat meer, ook filmpjes. https://www.ad.nl/binnenl(...)eede-kamer~a02e96c1/
Toch zijn er maar weinig boeren die op ziekenbezoek gaan, terwijl ze pretenderen niet de oorzaak te zijn van zoveel zieken. Ook doen boeren niets aan het ontsmetten van plekken waar men heel gemakkelijk besmet kan worden met een ziektekiemen/virus, waardoor men met een slopende ziekte in bed moet blijven liggen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:40 schreef Nikonlover het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)tractor-over-snelweg
[..]
Ik geef ze groot gelijk. Er zijn veel ergere vervuilers. Pak die eerst aan en laat de boeren met rust.
OP van Gia
Helemaal mee eens, alleen vind ik dat de boer een te groot risico nam om dat beest een tik te geven. Een gebroken been bij zo’n dier en het is einde oefening.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:48 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Terwijl vrije doorgang toegezegd was en ze aan het oversteken was toen ze midden op de weg stil hield..
Gewoon getreiter dus.. nergens een stopteken..
quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:50 schreef AchJa het volgende:
Alleen al om de frustratie van @:Hexagon cs. is dit een fantastisch topic.
Mee eensquote:Op maandag 14 oktober 2019 19:49 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Precies wat die mensen dus al jaren voelen / aangedaan wordt. Koekje van eigen deeg.
quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:50 schreef AchJa het volgende:
quote:
Hij loopt helemaal over ja. Typisch D66-stadsmannetje.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:50 schreef AchJa het volgende:
Welnee, ik vind het een prima bijzaak dat ze ook hun eigen glazen hiermee ingooien.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:50 schreef AchJa het volgende:
Welke glazen nog meer dan?quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welnee, ik vind het een prima bijzaak dat ze ook hun eigen glazen hiermee ingooien.
Jij wordt natuurlijk helemaal warm van het met intimidatie en geweld het bestuur proberen te gijzelen om ze je wil op te leggen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:52 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Hij loopt helemaal over ja. Typisch D66-stadsmannetje.
Ik vind dat dieren en politie niet samengaan.. Wat gaat er in die koppen om?quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:51 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, alleen vind ik dat de boer een te groot risico nam om dat beest een tik te geven. Een gebroken been bij zo’n dier en het is einde oefening.
Wat heb jij in het algemeen tegen die gasten?quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:46 schreef Hexagon het volgende:
Ach die boeren kunnen wel lekker stoer doen. Maar justitie weet hun bedrijven wel te vinden met de rekening.
Nee hoor, ik heb al eerder in deze reeks aangegeven dat ik het niet eens een prachtactie vind. Wel snap ik dat de boeren protesteren (escalaties als een galg daargelaten), omdat zij zich bedreigd voelen in hun broodwinning.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij wordt natuurlijk helemaal warm van het met intimidatie en geweld het bestuur proberen te gijzelen om ze je wil op te leggen.
quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:21 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Dit soort mensen moet je meteen met scherp schieten.
Zoals onze president zegt: van onze politiepeerte blijf je af
Ik heb iets tegen lui die boven de wet denken te staan en gewelddadige en intimiderende acties het bestuur proberen te gijzelen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:54 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Wat heb jij in het algemeen tegen die gasten?
Ik vind het afhankelijk van het dierenwelzijn. Doorgaans prima dusquote:Op maandag 14 oktober 2019 19:53 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik vind dat dieren en politie niet samengaan.. Wat gaat er in die koppen om?
Paar activisten overrijden, op woensdag ochtend. Giertank leegspuiten op de dam donderdag middag.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:54 schreef Sigaartje het volgende:
Wat staat de komende dagen nog op de agenda van die kloteboeren?
quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Paar activisten overrijden, op woensdag ochtend. Giertank leegspuiten op de dam donderdag middag.
Wat heb je tegen boeren?quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:54 schreef Sigaartje het volgende:
Wat staat de komende dagen nog op de agenda van die kloteboeren?
Paarden zijn er maar voor 1 ding.. Klappen vangen tijdens voetbal en rellen..quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:56 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Ik vind het afhankelijk van het dierenwelzijn. Doorgaans prima dus
Ja, het ging er hard aan toe:quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hoe dan?
Krijg je als je boeren steeds uitdaagt. Dat zijn uiteindelijk geen lieverdjes hoor.![]()
Gewoon laten uitrazen tot ze moe zijn en allemaal op de foto zetten. En dan vervolgens ze keurig een voor een thuis komen ophalen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:58 schreef TwenteFC het volgende:
Ik vraag mij wel af hoe ze denken de boeren te gaan stoppen wanneer echt alle stoppen er door gaan wat waarschijnlijk ook een van de redenen is dat sommige provincies de keutel al intrekken. Ze hebben veel meer en veel zwaarder materiaal dan de ME.
De leraren staken al regelmatig dus die zijn weer even klaarquote:Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef hoechst het volgende:
Nu de boeren.
Straks de leraren
Daarna de huisjes melkers.
En zo gaat heel nederland staken
Nee.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gewoon laten uitrazen tot ze moe zijn en allemaal op de foto zetten. En dan vervolgens ze keurig een voor een thuis komen ophalen.
De huisjesmelkers? Daar moet juist tegen gedemonstreerd worden. Door de starters bijvoorbeeld.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef hoechst het volgende:
Nu de boeren.
Straks de leraren
Daarna de huisjes melkers.
En zo gaat heel nederland staken
Nja ik vind het niet zo schokkend eerlijk gezegd. Maar ik sta daar ook wel wat simpeler in eerlijk gezegd. Die beesten worden uitstekend verzorgd en doorgaans verloopt zo’n ‘werkdag’ zonder problemen, op een incident daargelaten.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Paarden zijn er maar voor 1 ding.. Klappen vangen tijdens voetbal en rellen..
Niets met dierenwelzijn te maken imo..
Wat vaker van je zolderkamer komen en brinta en spek eten krijg je weerstand van en word je niet ziek van een mug...quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:51 schreef torentje het volgende:
Toch zijn er maar weinig boeren die op ziekenbezoek gaan, terwijl ze pretenderen niet de oorzaak te zijn van zoveel zieken. Ook doen boeren niets aan het ontsmetten van plekken waar men heel gemakkelijk besmet kan worden met een ziektekiemen/virus, waardoor men met een slopende ziekte in bed moet blijven liggen.
Dat eerste snap ik. Maar dat tweede niet helemaal. Als je een beetje van de hoed en de rand weet dan zie je dat boeren / ondernemers al zo ontiegelijk veel belasting betalen dat het allemaal compenseert en ze echt stelselmatig genaaid zijn politiek gezien de afgelopen 20 jaar.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb iets tegen lui die boven de wet denken te staan en gewelddadige en intimiderende acties het bestuur proberen te gijzelen.
En ik ben voor natuurbehoud.
Dat waren nog eens tijden, toen er nog bergingstanks ingezet werden tegen de krakers.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ja, het ging er hard aan toe:
[ afbeelding ]
Hoop dat de boeren een beetje nadenken want er is echt geen houden aan. Er staat voor hun ook een stuk meer op het spel dan bij een protest van een gemiddelde leraar of hippie. Het gaat om hun bedrijf, hun manier van leven en hun woning. En daar zit veel passie en gedrevenheid achter.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gewoon laten uitrazen tot ze moe zijn en allemaal op de foto zetten. En dan vervolgens ze keurig een voor een thuis komen ophalen.
Zit een hele snelle doorloop in die beesten.. Ook altijd een hoop gekletter met transport.. en altijd op verhard terrein.. Geen ideale omstandigheden voor paarden..quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:00 schreef -mosrednA het volgende:
[..]
Nja ik vind het niet zo schokkend eerlijk gezegd. Maar ik sta daar ook wel wat simpeler in eerlijk gezegd. Die beesten worden uitstekend verzorgd en doorgaans verloopt zo’n ‘werkdag’ zonder problemen, op een incident daargelaten.
Ik heb er niet zo’n probleem mee.
Tja met geld betalen verminder je de vervuiling niet.quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:02 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Dat eerste snap ik. Maar dat tweede niet helemaal. Als je een beetje van de hoed en de rand weet dan zie je dat boeren / ondernemers al zo ontiegelijk veel belasting betalen dat het allemaal compenseert en ze echt stelselmatig genaaid zijn politiek gezien de afgelopen 20 jaar.
En jij staat dan vooraan om aan te wijzen wie op de foto waar woont he ouwe Riphagen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:59 schreef Hexagon het volgende:
Is hij van de verkeeerde kaaaant?quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
En jij staat dan vooraan om aan te wijzen wie op de foto waar woont he ouwe Riphagen.
Daarmee draaien ze zichzelf eerder de nek om dan dat de regering dat doet.quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:03 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Hoop dat de boeren een beetje nadenken want er is echt geen houden aan. Er staat voor hun ook een stuk meer op het spel dan bij een protest van een gemiddelde leraar of hippie. Het gaat om hun bedrijf, hun manier van leven en hun woning. En daar zit veel passie en gedrevenheid achter.
Gaat dit nog steeds over de boeren, of over klimaatdemonstraten?quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nu lijkt het meer een soort sekte waar niemand uit mag, ook niet vrijwillig.
Nee, ik herken er geen een waarschijnlijk.quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
En jij staat dan vooraan om aan te wijzen wie op de foto waar woont he ouwe Riphagen.
twitter:erikhogeboom twitterde op maandag 14-10-2019 om 19:59:17Voor het provinciehuis in Groningen staat nog een handjevol mensen, ook mensen die gewoon komen kijken. Er wordt opgeruimd en er staat nog redelijk wat politie. #groningen #rtvnoord https://t.co/JeQyy3ATCb reageer retweet
Dat eerste valt natuurlijk te betwisten als jij bv heel A'Dam elektrisch wil laten varen is dat morgen geregeld maar dan moet je ondernemers -want dat zijn het- eenmalig subsidiėren en voorzieningen aanleggen. Dat gebeurt niet en het had allang waarheid kunnen zijn want die miljarden voor Windmolens die weg staan te roesten bij Urk vanwege te veel zout in het water hadden ook beter besteed kunnen worden. Geld is het probleem niet.quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja met geld betalen verminder je de vervuiling niet.
En genoeg boeren die voor een goed bedrag best willen stoppen. Ga daarmee onderhandelen en het is waarschijnlijk genoeg. Nu lijkt het meer een soort sekte waar niemand uit mag, ook niet vrijwillig.
Tsjah en dan heb je ze op een punt waar ze helemaal niets meer te verliezen hebben. Verstandig.quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daarmee draaien ze zichzelf eerder de nek om dan dat de regering dat doet.
Die was aan het skutsjesilen:quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:53 schreef Hoogslaper het volgende:
Ik zag alleen maar blanke boeren. Waar waren de boeren van kleur..?
Bij rent-a-tank zijn ze wel te vindenquote:Op maandag 14 oktober 2019 20:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat waren nog eens tijden, toen er nog bergingstanks ingezet werden tegen de krakers.
Maar ja, tanks... Daar is iets mee...![]()
Ergo, jouw oplossing zal bijzonder weinig effect sorteren.quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:06 schreef Hexagon het volgende:
Nee, ik herken er geen een waarschijnlijk.
Tja, dat is ook weer zo inderdaad. Ik denk niet dat er echt een eenzijdige conclusie aan te verbinden is.quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:03 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Zit een hele snelle doorloop in die beesten.. Ook altijd een hoop gekletter met transport.. en altijd op verhard terrein.. Geen ideale omstandigheden voor paarden..
Als je de politie aanrijdt, mag de politie schoten lossen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 19:55 schreef Oostwoud het volgende:
[..]
Nee hoor, ik heb al eerder in deze reeks aangegeven dat ik het niet eens een prachtactie vind. Wel snap ik dat de boeren protesteren (escalaties als een galg daargelaten), omdat zij zich bedreigd voelen in hun broodwinning.
Jammer joh, dat ik niet in je frame pas.
Nu moet ik zeggen, dat het altijd nog een graadje erger kan:
[..]
Tuurlijk.. de overheid zit er alleen voor zichzelf.. was te verwachtenquote:Op maandag 14 oktober 2019 20:13 schreef Oostwoud het volgende:
Reacties uit de Tweede Kamer op het verloop van de dag in Groningen. Afkeuring is de tendens.
Reacties van hoogleraren, die verbaasd zijn dat provinciale bestuurders zo snel toegeven.
Niet als de politie het uitlokt en een agent tegen eigen opgedragen regels ingaat..quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:15 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Als je de politie aanrijdt, mag de politie schoten lossen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)angehouden~a2aa2c81/
Krasse taal, ik hoor ze meestal nooit als Antifa weer eens een halve buurt gesloopt heeft.quote:Op maandag 14 oktober 2019 20:13 schreef Oostwoud het volgende:
Reacties uit de Tweede Kamer op het verloop van de dag in Groningen. Afkeuring is de tendens.
Reacties van hoogleraren, die verbaasd zijn dat provinciale bestuurders zo snel toegeven.
Uitlokken nog welquote:Op maandag 14 oktober 2019 20:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Niet als de politie het uitlokt en een agent tegen eigen opgedragen regels ingaat..
twitter:MrDeluxeno twitterde op maandag 14-10-2019 om 18:00:11Beelden van de boer die een agente te paard aanrijdt. Niet veel later is deze persoon (terecht) opgepakt. #boerenprotest #Groningen https://t.co/5VyTQZ3XVJ reageer retweet
Wat een simpele ben je danquote:Op maandag 14 oktober 2019 20:25 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Uitlokken nog wel
Trekker slaat expres een straat in waar hij niet in mag en rijdt daardoor een agente omvertwitter:MrDeluxeno twitterde op maandag 14-10-2019 om 18:00:11Beelden van de boer die een agente te paard aanrijdt. Niet veel later is deze persoon (terecht) opgepakt. #boerenprotest #Groningen https://t.co/5VyTQZ3XVJ reageer retweet
Jezus is dat allesquote:Op maandag 14 oktober 2019 20:25 schreef Oscar. het volgende:
[..]
Uitlokken nog wel
Trekker slaat expres een straat in waar hij niet in mag en rijdt daardoor een agente omvertwitter:MrDeluxeno twitterde op maandag 14-10-2019 om 18:00:11Beelden van de boer die een agente te paard aanrijdt. Niet veel later is deze persoon (terecht) opgepakt. #boerenprotest #Groningen https://t.co/5VyTQZ3XVJ reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |