abonnement Unibet Coolblue
pi_189428124
Hey allen! Ik heb twee aanbiedingen gekregen om ergens aan de slag te gaan. Top dus! Maar het blijkt toch een lastige keuze te zijn.

Bedrijf A:
- Rijbewijs nodig op termijn, kosten voor eigen rekening
- Meer verantwoordelijkheden en erg waardevolle ervaring
- Drukke functie, iets minder privéleven
- OV Vrij business card, ook voor privé gebruik
- Salaris: 2700 bruto
- Jaarcontract, 1 maand proeftijd
- Mensen komen een stuk vriendelijker over
- Reistijd 1u15 min
- Pensioenregeling onbekend, ga ik naar informeren.

Bedrijf B:
- Rijbewijs niet nodig.
- Iets minder verantwoordelijkheden, minder waardevolle ervaring
- Comfortabelere functie, iets meer privéleven.
- Reiskostenvergoeding obv daadwerkelijk gemaakte kosten, geen OV Vrij kaart voor privegebruik.
- Salaris: eerste 3 maanden 3300, daarna 3000 bruto
- Ze willen me de eerste 3 maanden via een payroller inhuren voordat ze me een jaarcontract durven te geven. Oftewel een langere proeftijd dan wettelijk is toegestaan
- Ze praten negatief over bedrijf A en doen overdreven fake hun best om mij te overtuigen, wat me persoonlijk een beetje stoort.
- Reistijd 45 min
- Geen pensioenregeling.

Dus..

A lijkt minder te betalen (moet nog informeren naar een pensioenregeling) en vereist dat ik een rijbewijs haal. Sfeer lijkt me wel fijner en ervaring is waardevoller. Bieden me een OV Vrij kaart (ik maak privé zo'n 50-150 euro OV kosten per maand).

B betaalt significant meer, maar heeft geen pensioenregeling en een shady constructie via een payroller de eerste 3 maanden waar ik me niet comfortabel bij voel. In hoeverre kan ik nu al zwart op wit afspraken maken over een arbeidscontract wat pas na 3 maanden in zou gaan, als het al in gaat? Zie het al gebeuren dat ik lekker gesetteld ben en ineens een minder aanbod krijg dan verwacht. Dan ben ik natuurlijk zsm pleite maar fraai vind ik deze constructie niet. Aan de andere kant.. meer geld, minder reistijd, meer privéleven.


Zonder de payrollconstructie zou ik waarschijnlijk voor B kiezen. 1 maand proeftijd is voldoende om te beoordelen of ik de functie naar behoren uit kan voeren. Ik ben een erg loyale medewerker en het steekt een beetje dat ze me via een loophole 3 maanden willen testen. Super flexibel voor hen en alle risico's voor mij, dat stel ik niet op prijs.

[ Bericht 8% gewijzigd door Boond0ck op 14-10-2019 13:27:32 ]
  Moderator maandag 14 oktober 2019 @ 13:34:55 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189428354
Dan moet je voor A gaan he. Overigens, bij een vast contract direct is je proeftijd 2 maanden, dan is die ene maand ook niet voldoende.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189428416
Wat is je positie? Ben je starter of is het een overstap? Wat vind je belangrijker; hoger inkomen of meer vrije tijd? En is je gevoel bij B niet al doorslaggevend om niet voor B te kiezen? Oh en geef me één reden waarom je in zou stemmen met een salarisverlaging na 3 maanden?

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:34 schreef CoolGuy het volgende:
Dan moet je voor A gaan he. Overigens, bij een vast contract direct is je proeftijd 2 maanden, dan is die ene maand ook niet voldoende.
Er wordt nergens gesproken over een 'vast contract' - mits je daarmee hint op een contract voor onbepaalde tijd :?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator maandag 14 oktober 2019 @ 13:41:11 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189428435
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:39 schreef baskick het volgende:
Wat is je positie? Ben je starter of is het een overstap? Geef me één reden waarom je in zou stemmen met een salarisverlaging na 3 maanden?
[..]

Er wordt nergens gesproken over een 'vast contract' - mits je daarmee hint op een contract voor onbepaalde tijd :?
Ja, onbepaalde tijd, omdat ts stellig zegt van '1 maand is wel voldoende' maar ja, bij onbepaalde tijd wil men ook 2 maanden, dan is schijnbaar die ene maand ook niet voldoende. Om maar aan te geven dat '1 maand is ook wel genoeg' wat kort door de bocht is wellicht.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189428487
A biedt een jaarcontract met 1 maand proeftijd. Zoals het hoort.

B biedt me een jaarcontract na die eerste 3 maanden verkapte proeftijd via een payroller. Althans.. als ik ze op hun woord kan geloven. Het zal dan om een nieuw contract gaan, dus nieuwe onderhandelingen.. En dat zit me gewoon niet lekker. Volgens mij kan ik nu geen arbeidsvoorwaarden afdwingen voor dat toekomstige contract. Ze kunnen me bij wijze van spreken ook ineens lachend 2000 bruto bieden, of terug de WW in flikkeren.
Ze willen graag van mij leren, oftewel dat ik hun minder bekwame personeel met een vast contract opleid, en ergens ben ik ook een beetje bang dat ze me na 3 maanden kennismelking niet meer nodig achten.

Bij B krijg ik via de payroller wat extra salaris als een soort "risico-vergoeding". Bij B in dienst zakt mijn salaris inderdaad, maar alsnog een stuk hoger dan A.

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, onbepaalde tijd, omdat ts stellig zegt van '1 maand is wel voldoende' maar ja, bij onbepaalde tijd wil men ook 2 maanden, dan is schijnbaar die ene maand ook niet voldoende. Om maar aan te geven dat '1 maand is ook wel genoeg' wat kort door de bocht is wellicht.
1 maand is voldoende voor mij om aan te tonen dat ik geschikt ben. Ik ben namelijk niet onervaren, de inwerkperiode zal minimaal zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:39 schreef baskick het volgende:
Wat is je positie? Ben je starter of is het een overstap? Wat vind je belangrijker; hoger inkomen of meer vrije tijd? En is je gevoel bij B niet al doorslaggevend om niet voor B te kiezen? Oh en geef me één reden waarom je in zou stemmen met een salarisverlaging na 3 maanden?
[..]

Er wordt nergens gesproken over een 'vast contract' - mits je daarmee hint op een contract voor onbepaalde tijd :?
Het hogere inkomen gaat in dit geval dus ook gepaard met meer vrije tijd. Maar de functie zit al een beetje op een plateau en zal op langere termijn minder opleveren. De functie bij bedrijf A betaalt minder en heeft een hogere werkdruk, maar veel meer groeimogelijkheden.

[ Bericht 13% gewijzigd door Boond0ck op 14-10-2019 14:05:20 ]
pi_189428785
Je noemt een significant salaris verschil. Persoonlijk zou ik echter die ¤300,- meer/ minder niet laten meespelen in je beslissing. Dat (niet zo significante verschil) ben je na een paar maanden vergeten.

Zeker als je aangeeft bij A meer te kunnen groeien.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2019 14:07:46 ]
  maandag 14 oktober 2019 @ 14:33:41 #7
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189429314
Bedrijf A klinkt interessanter en fijner. Dus dan zou ik voor die kiezen.

Als er verder niets is, is het wel handig om aan te nemen. Mits je ook daadwerkelijk je reisbewijs wilt halen. En daarna krijg je een auto van de zaak?

Qua loon zou ik niet perse naar bedrijf B gaan, het klinkt sowieso minder interessant zou ik zeggen.

Maar.. die 5 kwartier reistijd (Bedrijf A) zou mijzelf echt te veel zijn. Dan liever verder zoeken of tijdelijk bij A
pi_189429522
Wat zegt B over hun intentie om je wel of niet voor langere tijd in dienst te nemen?
Stel eens voor om zonder payroller een jaarcontract te nemen en kijk wat ze dan zeggen.

Als je een korte klus zoekt dan lijkt B me prima maar als je een langere arbeidsrelatie wil dan zou ik ze daarover toch wat meer bevragen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_189429598
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:07 schreef LosMuertos het volgende:
Je noemt een significant salaris verschil. Persoonlijk zou ik echter die ¤300,- meer/ minder niet laten meespelen in je beslissing. Dat (niet zo significante verschil) ben je na een paar maanden vergeten.

Zeker als je aangeeft bij A meer te kunnen groeien.
300 bruto pm verschil is best veel, zeker als ik alsnog een rijbewijs haal en een leaseauto krijg. Van die 2700 bij bedrijf A moet nog een leaseauto afgetrokken worden en dan wordt het best karig voor iemand die alleen woont in een prijzige woning.

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:45 schreef jeroen25 het volgende:
Wat zegt B over hun intentie om je wel of niet voor langere tijd in dienst te nemen?
Stel eens voor om zonder payroller een jaarcontract te nemen en kijk wat ze dan zeggen.

Als je een korte klus zoekt dan lijkt B me prima maar als je een langere arbeidsrelatie wil dan zou ik ze daarover toch wat meer bevragen.
B Zegt dat ze me na die 3 maanden, als het goed gaat, een jaarcontract bieden (zonder proeftijd). Ze weigeren me direct een jaarcontract met 1 maand proeftijd te bieden. Ze willen echt per se die 3 maanden payrolling als proeftijd.

Ik kan natuurlijk zeggen: geef me direct een contract en anders doe ik het niet (wel wat subtieler verwoord) en kijken hoe ze daarop reageren. "Weglopen" kan een sterk effect hebben, maar kan ook betekenen dat ze doei zeggen haha.

Heb A gesproken: ze hebben een zeer karige pensioenregeling. Iets, maar niet veel beter dan niets. En ze weigeren hun salaris te verhogen om mijn keuze makkelijker te maken.
A zal, tot ik een rijbewijs heb, overigens zeer onprettig zijn qua reizen.

Ik wil eigenlijk gewoon bij B werken (meer geld, meer privéleven en eigenlijk wil ik sowieso naar een andere tak van de IT dus die werkervaring is niet super boeiend), maar dan met een fatsoenlijk contract en geen payroller de eerste 3 maanden.
  maandag 14 oktober 2019 @ 15:00:09 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189429764
En op zoek naar bedrijf C een optie?
pi_189429774
quote:
6s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:00 schreef Cue_ het volgende:
En op zoek naar bedrijf C een optie?
Nee, zit in de WW waar ik niet van kan leven en moet 1 van deze aanbiedingen accepteren.
  maandag 14 oktober 2019 @ 15:01:59 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_189429792
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:00 schreef Boond0ck het volgende:

Nee, zit in de WW waar ik niet van kan leven en moet 1 van deze aanbiedingen accepteren.
Nouja, blijkbaar wil je bij B werken, dat geef je zelf aan. Dus dan daarvoor kiezen. En dan zie je wel hoe het met die constructie werkt.
pi_189429984
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:49 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Ik wil eigenlijk gewoon bij B werken (meer geld, meer privéleven en eigenlijk wil ik sowieso naar een andere tak van de IT dus die werkervaring is niet super boeiend), maar dan met een fatsoenlijk contract en geen payroller de eerste 3 maanden.
Dan moet je voor B gaan. En proberen van die constructie af te komen.
pi_189430117
Salaris verschil vind ik niet echt significant. Scheelt je netto 150 per maand.
Daar krijg je dan een pensioen voor terug en onbeperkt privé met openbaar vervoer.

Dan kan je kiezen om max 500 km privé te rijden en daardoor geen bijtelling.
Reistijd is wel kut ja. Is beide inclusief files?
Eerst denken, dan typen
pi_189430322
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:00 schreef Boond0ck het volgende:
Nee, zit in de WW waar ik niet van kan leven en moet 1 van deze aanbiedingen accepteren.
Hoeveel WW heb je dan nog over?
En wat was het salaris daarvoor?

Je zou ook 3 maanden bij B voor 3300 kunnen gaan werken zodat als ze je dan dumpen je meer WW krijgt.
Intussen ga je dan naar C op zoek.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator maandag 14 oktober 2019 @ 15:45:44 #16
9859 crew  Karina
Woman
pi_189430376
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:19 schreef Boond0ck het volgende:
Rijbewijs nodig op termijn, kosten voor eigen rekening
-
- OV Vrij business card, ook voor privé gebruik
Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom krijg je een OV kaart als je voor de functie een rijbewijs nodig hebt? En, meer wat voor de experts, hoe zit het met loonbelasting o.i.d. als je zo een kaart 'gratis' krijgt?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_189431351
quote:
99s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:45 schreef Karina het volgende:

[..]

Gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom krijg je een OV kaart als je voor de functie een rijbewijs nodig hebt? En, meer wat voor de experts, hoe zit het met loonbelasting o.i.d. als je zo een kaart 'gratis' krijgt?
En is er niet te onderhandelen?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator maandag 14 oktober 2019 @ 17:53:29 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189432245
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:49 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

300 bruto pm verschil is best veel, zeker als ik alsnog een rijbewijs haal en een leaseauto krijg. Van die 2700 bij bedrijf A moet nog een leaseauto afgetrokken worden en dan wordt het best karig voor iemand die alleen woont in een prijzige woning.
[..]

B Zegt dat ze me na die 3 maanden, als het goed gaat, een jaarcontract bieden (zonder proeftijd). Ze weigeren me direct een jaarcontract met 1 maand proeftijd te bieden. Ze willen echt per se die 3 maanden payrolling als proeftijd.

Ik kan natuurlijk zeggen: geef me direct een contract en anders doe ik het niet (wel wat subtieler verwoord) en kijken hoe ze daarop reageren. "Weglopen" kan een sterk effect hebben, maar kan ook betekenen dat ze doei zeggen haha.

Heb A gesproken: ze hebben een zeer karige pensioenregeling. Iets, maar niet veel beter dan niets. En ze weigeren hun salaris te verhogen om mijn keuze makkelijker te maken.
A zal, tot ik een rijbewijs heb, overigens zeer onprettig zijn qua reizen.

Ik wil eigenlijk gewoon bij B werken (meer geld, meer privéleven en eigenlijk wil ik sowieso naar een andere tak van de IT dus die werkervaring is niet super boeiend), maar dan met een fatsoenlijk contract en geen payroller de eerste 3 maanden.
Ja, maar jij komt vanuit een WW situatie dus het is of het een of het ander. Zij willen niet af van die 3-maanden-regeling dus dan kun je het op de spits drijven met het risico dat zij de stekker er uit trekken en dan ben je alsnog op A aangewezen, maar bij A heb je een rijbewijs nodig waar je getuige je eerdere topic geen geld voor hebt.

De wereld draait niet om jou, dus je zult ergens concessies moeten doen als je uit de situatie wil waar je nu in zit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189432433
Heb een alternatief bod gedaan voor bedrijf B: 7 maanden met 1 maand proeftijd, direct in dienst, geen gedoe met payrolling en onzekerheid over of ik uberhaupt een contract krijg na die 3 maanden. Of niets.

Payrolling is duur, misschien wel het dubbele van mijn maandsalaris. Ik zou het best vreemd vinden als ze dit af zouden wijzen, tenzij ze financieel zo krap zitten dat 7 maanden een probleem voor ze zou vormen.. Als ze niet akkoord gaan kies ik voor A.

Reistijd naar A is idd kut met het OV, met de auto wat beter maar alleen zonder file. Reistijd naar B is heerlijk kort met het OV en ik heb dan geen rijbewijs nodig.

Heb overwogen om hun aanbod van 3 maanden payrolling te accepteren maar ik ga verdomme niet helemaal krom liggen van flexibiliteit en onzekerheid omdat ze geen contract van 7 maanden durven te geven. :') Nee. Principekwestie. Ik heb geen zin om na 2,5 maand in de WW te belanden omdat men wegens een financiële tegenslag liever van wat extern personeel af wilt oid.
pi_189434462
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 14:49 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

300 bruto pm verschil is best veel, zeker als ik alsnog een rijbewijs haal en een leaseauto krijg. Van die 2700 bij bedrijf A moet nog een leaseauto afgetrokken worden en dan wordt het best karig voor iemand die alleen woont in een prijzige woning.
[..]
Gaat je leasebedrag van je salaris af dan? Blijft er met een beetje middenklasser niet veel over :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189434602
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:02 schreef baskick het volgende:

[..]

Gaat je leasebedrag van je salaris af dan? Blijft er met een beetje middenklasser niet veel over :N
Ik mag hopen dat hij bijtelling bedoelt. Bij ons verdient een starter minimaal 3000 inclusief leaseauto, dertiende maand, 35 vakantiedagen en een zeer goede pensioenregeling
pi_189434876
Vind de reistijd voor beide ook nog best fors, is dit inc files etc?
pi_189435491
quote:
99s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:11 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Ik mag hopen dat hij bijtelling bedoelt. Bij ons verdient een starter minimaal 3000 inclusief leaseauto, dertiende maand, 35 vakantiedagen en een zeer goede pensioenregeling
Bijtelling is niet verplicht, vandaar m'n Vraag.

quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:26 schreef Pap89 het volgende:
Vind de reistijd voor beide ook nog best fors, is dit inc files etc?
Is al beantwoord in post #19. En TS heeft nu geen keuze, want ww en inkomsten tekort.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189436428
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:58 schreef baskick het volgende:

[..]

Bijtelling is niet verplicht, vandaar m'n Vraag.
[..]

Is al beantwoord in post #19. En TS heeft nu geen keuze, want ww en inkomsten tekort.
Nee klopt, maar een auto van de zaak waar je alleen woon/werk verkeer mee rijdt die ook nog eens van de bruto salaris af zou gaan lijkt mij écht belachelijk :')
pi_189436784
quote:
99s.gif Op maandag 14 oktober 2019 21:40 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Nee klopt, maar een auto van de zaak waar je alleen woon/werk verkeer mee rijdt die ook nog eens van de bruto salaris af zou gaan lijkt mij écht belachelijk :')
Vandaar m'n vraag. Aangezien TS geen geld heeft voor een rijbewijs én niet rond kan komen bij een tijdelijke salarisverlaging én tot nu toe zonder auto leefde én gratis OV kan reizen, zou het m.i. tamelijk onhandig zijn voor een leaseauto te gaan betalen (direct door vermindering salaris of indirect door bijtelling).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189462933
Opgelost!

Partij B hield voet bij stuk met hun "3 maanden proeftijd via payrolling en als dat goed gaat krijg je een jaarcontract". Ik hou sowieso niet van dit soort loopholes om de wet te omzeilen (100% ten nadelen van mij ook nog eens) en je kan nog zoveel goede intenties hebben met een jaarcontract, woorden betekenen niks.

Dus ik ben weggelopen. "Walk Away Power". Een uur later was een contract met 1 maand proeftijd ineens wel mogelijk.

Ik ga voor B. Meer geld, meer privéleven.. dat is op dit moment toch net iets belangrijker voor me dan werkervaring die uitdagender is. Dan kan ook over een jaar of 2 nog. Alleen het gebrek aan een fatsoenlijk arbeidscontract zat in de weg.
pi_189463009
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:00 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Nee, zit in de WW waar ik niet van kan leven en moet 1 van deze aanbiedingen accepteren.
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:15 schreef Boond0ck het volgende:

Ik ben een starter.
Welke WW?
pi_189463066
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:17 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

[..]

Welke WW?
Een starter in deze sector. Ik heb natuurlijk wel een baan gehad om m'n studie te bekostigen maar dat was niet zo heel spannend. En ja ik heb veel gewerkt naast m'n studie, vandaar WW ipv bijstand.
pi_189464254
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:13 schreef Boond0ck het volgende:
Opgelost!

Partij B hield voet bij stuk met hun "3 maanden proeftijd via payrolling en als dat goed gaat krijg je een jaarcontract". Ik hou sowieso niet van dit soort loopholes om de wet te omzeilen (100% ten nadelen van mij ook nog eens) en je kan nog zoveel goede intenties hebben met een jaarcontract, woorden betekenen niks.

Dus ik ben weggelopen. "Walk Away Power". Een uur later was een contract met 1 maand proeftijd ineens wel mogelijk.

Ik ga voor B. Meer geld, meer privéleven.. dat is op dit moment toch net iets belangrijker voor me dan werkervaring die uitdagender is. Dan kan ook over een jaar of 2 nog. Alleen het gebrek aan een fatsoenlijk arbeidscontract zat in de weg.
Dus je houdt niet van dit soort "loopholes" maar gaat wel bij een organisatie werken die bij voorkeur zo werkt?

Verder had het niet alleen nadelen; je kreeg die 3 maanden ook een risicotoeslag:
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:45 schreef Boond0ck het volgende:
Bij B krijg ik via de payroller wat extra salaris als een soort "risico-vergoeding". Bij B in dienst zakt mijn salaris inderdaad, maar alsnog een stuk hoger dan A.
Anyway; gefeliciteerd :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189464363
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:12 schreef baskick het volgende:

[..]

Dus je houdt niet van dit soort "loopholes" maar gaat wel bij een organisatie werken die bij voorkeur zo werkt?

Verder had het niet alleen nadelen; je kreeg die 3 maanden ook een risicotoeslag.

Anyway; gefeliciteerd :Y
De kans is zeer groot dat iedereen in dit topic meermaals in hun leven arbeidsrechtelijk genaaid is door een werkgever. Voor een werkgever is het altijd de vraag: kan ik er mee weg komen en wat zijn de consequenties als iemand formeel protesteert? Er zijn maar weinig werkgevers met schone handen op dat gebied, dus nee, ik heb er geen probleem mee om voor ze te werken, zolang ik maar wel een contract krijg.

900 bruto risicotoeslag stelt toch niks voor joh. Blijft 500 netto van over in ruil voor 3 maanden flexibiliteit en onzekerheid.

En ik breng veel kennis met me mee.. Het is een startup en ze zijn goed in sales, maar nog onervaren in het product wat ze aanbieden. In 3 maanden kan ik hun huidige personeel veel leren. Dat ga ik niet als uitzendkracht doen, is te waardevol, dan had ik beter als freelancer aan de slag kunnen gaan. Contract of geen deal.

Mijn carrière is overigens op een aparte manier verlopen, vandaar dat ik als "starter" in de positie ben om een start-up bedrijfje aanzienlijk te helpen.
pi_189489845
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:18 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

De kans is zeer groot dat iedereen in dit topic meermaals in hun leven arbeidsrechtelijk genaaid is door een werkgever. Voor een werkgever is het altijd de vraag: kan ik er mee weg komen en wat zijn de consequenties als iemand formeel protesteert? Er zijn maar weinig werkgevers met schone handen op dat gebied, dus nee, ik heb er geen probleem mee om voor ze te werken, zolang ik maar wel een contract krijg.

900 bruto risicotoeslag stelt toch niks voor joh. Blijft 500 netto van over in ruil voor 3 maanden flexibiliteit en onzekerheid.

En ik breng veel kennis met me mee.. Het is een startup en ze zijn goed in sales, maar nog onervaren in het product wat ze aanbieden. In 3 maanden kan ik hun huidige personeel veel leren. Dat ga ik niet als uitzendkracht doen, is te waardevol, dan had ik beter als freelancer aan de slag kunnen gaan. Contract of geen deal.

Mijn carrière is overigens op een aparte manier verlopen, vandaar dat ik als "starter" in de positie ben om een start-up bedrijfje aanzienlijk te helpen.
Och de flexibiliteit kan in je voordeel werken. Als het niet klikt ben je ook zo weer weg. Maar goed, dat werkt psychologisch gezien alleen als je een groot netwerk hebt, laten we zeggen 200+ linkedin connecties.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:09:10 #32
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_189494714
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:13 schreef Boond0ck het volgende:
Ik ga voor B. Meer geld
Mooi onderhandeld!

Of het meer geld is, dat is gedeeltelijk waar. Het is meer, maar dat wordt deels teniet gedaan omdat je immers geen pensioen opbouwt. Wel doen, zie ook dit topic van deze week:
WGR / Vraag omtrent pensioensopbouw
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')