abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189462933
Opgelost!

Partij B hield voet bij stuk met hun "3 maanden proeftijd via payrolling en als dat goed gaat krijg je een jaarcontract". Ik hou sowieso niet van dit soort loopholes om de wet te omzeilen (100% ten nadelen van mij ook nog eens) en je kan nog zoveel goede intenties hebben met een jaarcontract, woorden betekenen niks.

Dus ik ben weggelopen. "Walk Away Power". Een uur later was een contract met 1 maand proeftijd ineens wel mogelijk.

Ik ga voor B. Meer geld, meer privéleven.. dat is op dit moment toch net iets belangrijker voor me dan werkervaring die uitdagender is. Dan kan ook over een jaar of 2 nog. Alleen het gebrek aan een fatsoenlijk arbeidscontract zat in de weg.
pi_189463009
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 15:00 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Nee, zit in de WW waar ik niet van kan leven en moet 1 van deze aanbiedingen accepteren.
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:15 schreef Boond0ck het volgende:

Ik ben een starter.
Welke WW?
pi_189463066
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:17 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

[..]

Welke WW?
Een starter in deze sector. Ik heb natuurlijk wel een baan gehad om m'n studie te bekostigen maar dat was niet zo heel spannend. En ja ik heb veel gewerkt naast m'n studie, vandaar WW ipv bijstand.
pi_189464254
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:13 schreef Boond0ck het volgende:
Opgelost!

Partij B hield voet bij stuk met hun "3 maanden proeftijd via payrolling en als dat goed gaat krijg je een jaarcontract". Ik hou sowieso niet van dit soort loopholes om de wet te omzeilen (100% ten nadelen van mij ook nog eens) en je kan nog zoveel goede intenties hebben met een jaarcontract, woorden betekenen niks.

Dus ik ben weggelopen. "Walk Away Power". Een uur later was een contract met 1 maand proeftijd ineens wel mogelijk.

Ik ga voor B. Meer geld, meer privéleven.. dat is op dit moment toch net iets belangrijker voor me dan werkervaring die uitdagender is. Dan kan ook over een jaar of 2 nog. Alleen het gebrek aan een fatsoenlijk arbeidscontract zat in de weg.
Dus je houdt niet van dit soort "loopholes" maar gaat wel bij een organisatie werken die bij voorkeur zo werkt?

Verder had het niet alleen nadelen; je kreeg die 3 maanden ook een risicotoeslag:
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 13:45 schreef Boond0ck het volgende:
Bij B krijg ik via de payroller wat extra salaris als een soort "risico-vergoeding". Bij B in dienst zakt mijn salaris inderdaad, maar alsnog een stuk hoger dan A.
Anyway; gefeliciteerd :Y
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189464363
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:12 schreef baskick het volgende:

[..]

Dus je houdt niet van dit soort "loopholes" maar gaat wel bij een organisatie werken die bij voorkeur zo werkt?

Verder had het niet alleen nadelen; je kreeg die 3 maanden ook een risicotoeslag.

Anyway; gefeliciteerd :Y
De kans is zeer groot dat iedereen in dit topic meermaals in hun leven arbeidsrechtelijk genaaid is door een werkgever. Voor een werkgever is het altijd de vraag: kan ik er mee weg komen en wat zijn de consequenties als iemand formeel protesteert? Er zijn maar weinig werkgevers met schone handen op dat gebied, dus nee, ik heb er geen probleem mee om voor ze te werken, zolang ik maar wel een contract krijg.

900 bruto risicotoeslag stelt toch niks voor joh. Blijft 500 netto van over in ruil voor 3 maanden flexibiliteit en onzekerheid.

En ik breng veel kennis met me mee.. Het is een startup en ze zijn goed in sales, maar nog onervaren in het product wat ze aanbieden. In 3 maanden kan ik hun huidige personeel veel leren. Dat ga ik niet als uitzendkracht doen, is te waardevol, dan had ik beter als freelancer aan de slag kunnen gaan. Contract of geen deal.

Mijn carrière is overigens op een aparte manier verlopen, vandaar dat ik als "starter" in de positie ben om een start-up bedrijfje aanzienlijk te helpen.
pi_189489845
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:18 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

De kans is zeer groot dat iedereen in dit topic meermaals in hun leven arbeidsrechtelijk genaaid is door een werkgever. Voor een werkgever is het altijd de vraag: kan ik er mee weg komen en wat zijn de consequenties als iemand formeel protesteert? Er zijn maar weinig werkgevers met schone handen op dat gebied, dus nee, ik heb er geen probleem mee om voor ze te werken, zolang ik maar wel een contract krijg.

900 bruto risicotoeslag stelt toch niks voor joh. Blijft 500 netto van over in ruil voor 3 maanden flexibiliteit en onzekerheid.

En ik breng veel kennis met me mee.. Het is een startup en ze zijn goed in sales, maar nog onervaren in het product wat ze aanbieden. In 3 maanden kan ik hun huidige personeel veel leren. Dat ga ik niet als uitzendkracht doen, is te waardevol, dan had ik beter als freelancer aan de slag kunnen gaan. Contract of geen deal.

Mijn carrière is overigens op een aparte manier verlopen, vandaar dat ik als "starter" in de positie ben om een start-up bedrijfje aanzienlijk te helpen.
Och de flexibiliteit kan in je voordeel werken. Als het niet klikt ben je ook zo weer weg. Maar goed, dat werkt psychologisch gezien alleen als je een groot netwerk hebt, laten we zeggen 200+ linkedin connecties.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 09:09:10 #32
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_189494714
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 13:13 schreef Boond0ck het volgende:
Ik ga voor B. Meer geld
Mooi onderhandeld!

Of het meer geld is, dat is gedeeltelijk waar. Het is meer, maar dat wordt deels teniet gedaan omdat je immers geen pensioen opbouwt. Wel doen, zie ook dit topic van deze week:
WGR / Vraag omtrent pensioensopbouw
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')