abonnement Unibet Coolblue
pi_189317275
Weg...

[ Bericht 75% gewijzigd door Peejtur op 07-10-2019 17:37:10 ]
pi_189317652
quote:
19s.gif Op maandag 7 oktober 2019 17:24 schreef Gunner het volgende:
Waarom zouden ze je uberhaupt dan aannemen als je geen rijbewijs hebt? Bij dat soort functies lijkt me dat een vereiste.
Als je niks zegt dan zullen ze aannemen dat je er 1 hebt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_189317711
Ga eens heen!

[ Bericht 92% gewijzigd door Peejtur op 07-10-2019 19:48:20 ]
  maandag 7 oktober 2019 @ 18:00:21 #29
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_189317720
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je niks zegt dan zullen ze aannemen dat je er 1 hebt....
Als dat dat hier het geval is gaat dat een korte carrière worden.
pi_189317857
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 16:54 schreef Adames het volgende:
Fietsplan en eerder bijvoorbeeld het PC-Prive project waren uitzonderingen op de regel om zodoende bepaalde aankopen te bevorderen, Fiets vanwege gezondheid en PC-Prive vanwege de digitalisering die er aan zat te komen.
Rijbewijzen zijn geen dingen die een overheid snel zal stimuleren.

Interessante vraag, maar ik vind dit wel logisch.
Er is een pijnlijk tekort aan hoogopgeleide ITers, in sommige vakgebieden is het tekort zo groot dat projecten op de plank blijven liggen en er weinig vooruitgang geboekt wordt, en dat terwijl Nederland een zogenaamde kenniseconomie is. En de nadruk ligt steeds meer op flexibel talent dmv detachering/dienstverlening/freelancing ipv in-house IT functies.
Dan vind ik het idee om mensen tegemoet te komen bij het halen van hun rijbewijs voor dit soort beroepen eigenlijk niet zo heel gek.

quote:
19s.gif Op maandag 7 oktober 2019 17:24 schreef Gunner het volgende:
Waarom zouden ze je uberhaupt dan aannemen als je geen rijbewijs hebt? Bij dat soort functies lijkt me dat een vereiste.
Mijn kennis is erg specifiek en schaars. Helaas heb ik ook een rugzakje wat mij dan weer minder aantrekkelijk maakt op de arbeidsmarkt.

Ze deden idd de aanname dat ik al een rijbewijs had. Maar als je de eerste 24 jaar van je leven in Amsterdam hebt gewoond, gestudeerd en gewerkt is dat niet zo vanzelfsprekend. :)

Ze raadden me wel dringend aan er 1 te halen omdat het heel handig is voor werk, en er werd geïmpliceerd dat ik dit dan mijn eigen verantwoordelijkheid zou zijn. Voor sommige klanten zou ik vanaf mijn huis bijiv 3u in het OV moeten zitten, terwijl het met de auto 1,5u is zonder file.

De eerste maanden is dit niet zo'n probleem maar na het inwerken zal ik steeds meer op pad zijn.
pi_189317884
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:10 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Er is een pijnlijk tekort aan hoogopgeleide ITers, in sommige vakgebieden is het tekort zo groot dat projecten op de plank blijven liggen en er weinig vooruitgang geboekt wordt, en dat terwijl Nederland een zogenaamde kenniseconomie is. En de nadruk ligt steeds meer op flexibel talent dmv detachering/dienstverlening/freelancing ipv in-house IT functies.
Dan vind ik het idee om mensen tegemoet te komen bij het halen van hun rijbewijs voor dit soort beroepen eigenlijk niet zo heel gek.
Genoeg vacatures waar je geen auto bij nodig hebt.
En verder hoef je mij niet te overtuigen, maar de BD. En dat zal niet op gaan.

En genoeg salaris als gewilde schaarse ICT'er, daar moet wel een rijbewijs vanaf kunnen.
pi_189317934
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:12 schreef Adames het volgende:

[..]

Genoeg vacatures waar je geen auto bij nodig hebt.
En verder hoef je mij niet te overtuigen, maar de BD. En dat zal niet op gaan.
Dat valt vies tegen hoor. Bedrijven willen talent hebben waar ze ook zo weer vanaf kunnen. Dus huren ze externen in om een bepaald probleem op te lossen. De interne IT afdeling bestaat doorgaans uit simpelere functies.

De tak van de IT waar ik in werk is, inherent, nauw verwant aan detachering/consultancy/freelancing. Er is namelijk geen enkel normaal bedrijf wat deze kennis standaard in huis heeft, wordt allemaal ingehuurd.

En dan is een rijbewijs heel erg handig.

quote:
En genoeg salaris als gewilde schaarse ICT'er, daar moet wel een rijbewijs vanaf kunnen.
Ik ben een starter. Zal tussen de 2500-3000 liggen. Klinkt misschien als veel, maar om verschillende redenen kan ik dat geld de komende maanden maar voor een zeer klein gedeelte aan een rijbewijs spenderen.
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 18:26:07 #33
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189318124
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:15 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Dat valt vies tegen hoor. Bedrijven willen talent hebben waar ze ook zo weer vanaf kunnen. Dus huren ze externen in om een bepaald probleem op te lossen. De interne IT afdeling bestaat doorgaans uit simpelere functies.

De tak van de IT waar ik in werk is, inherent, nauw verwant aan detachering/consultancy/freelancing. Er is namelijk geen enkel normaal bedrijf wat deze kennis standaard in huis heeft, wordt allemaal ingehuurd.

En dan is een rijbewijs heel erg handig.
[..]

Ik ben een starter. Zal tussen de 2500-3000 liggen. Klinkt misschien als veel, maar om verschillende redenen kan ik dat geld de komende maanden maar voor een zeer klein gedeelte aan een rijbewijs spenderen.
Ja, allemaal leuk, maar jij probeert jouw probleem het probleem van iemand anders te maken. Als jij je rijbewijs niet kunt halen, dan heb je pech gehad. De werkgever gaat het niet voor je betalen, dus dan kun je het toch of zelf halen, of heel erg lang onderweg zijn, of ergens anders (moeten) gaan werken.

De realiteit is nou eenmaal zoals 'ie is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189318148
Misschien als optie een voorschot vanuit de werkgever vragen?
pi_189318261
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:26 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, allemaal leuk, maar jij probeert jouw probleem het probleem van iemand anders te maken. Als jij je rijbewijs niet kunt halen, dan heb je pech gehad. De werkgever gaat het niet voor je betalen, dus dan kun je het toch of zelf halen, of heel erg lang onderweg zijn, of ergens anders (moeten) gaan werken.

De realiteit is nou eenmaal zoals 'ie is.
Dat is een mogelijkheid.

Een andere mogelijkheid is dat de werkgever wel degelijk een rijbewijs aanbied. Gewoon omdat ze er de meerwaarde van inzien en begrip hebben voor de situatie waar TS zich in bevind.
  Moderator maandag 7 oktober 2019 @ 18:39:08 #36
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_189318316
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:35 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]

Dat is een mogelijkheid.

Een andere mogelijkheid is dat de werkgever wel degelijk een rijbewijs aanbied. Gewoon omdat ze er de meerwaarde van inzien en begrip hebben voor de situatie waar TS zich in bevind.
Volgens mij heeft TS eerder aangegeven dat werkgever er op heeft aangedrongen dat TS zijn rijbewijs haalt, maar dat dat wel zijn eigen verantwoordelijkheid is.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_189318337
Fietsplan is in het leven geroepen om fietsen te bevorderen. Ik denk dat je hieruit wel kan opmaken waarom ze het niet bij een rijbewijs doen.
pi_189318507
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:39 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Volgens mij heeft TS eerder aangegeven dat werkgever er op heeft aangedrongen dat TS zijn rijbewijs haalt, maar dat dat wel zijn eigen verantwoordelijkheid is.
Tja, dan is het maar net de vraag hoe graag ze TS willen hebben denk ik.
pi_189318547
Als starter vraag ik me af wat voor specifieke kennis je hebt maar ok.

Verder heb je het over zon 2500 euro, welke werkgever doet daar moeilijk over? zeker als ze iemand graag willen hebben?
pi_189318577
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:15 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Dat valt vies tegen hoor. Bedrijven willen talent hebben waar ze ook zo weer vanaf kunnen. Dus huren ze externen in om een bepaald probleem op te lossen. De interne IT afdeling bestaat doorgaans uit simpelere functies.

De tak van de IT waar ik in werk is, inherent, nauw verwant aan detachering/consultancy/freelancing. Er is namelijk geen enkel normaal bedrijf wat deze kennis standaard in huis heeft, wordt allemaal ingehuurd.

En dan is een rijbewijs heel erg handig.
[..]

Ik ben een starter. Zal tussen de 2500-3000 liggen. Klinkt misschien als veel, maar om verschillende redenen kan ik dat geld de komende maanden maar voor een zeer klein gedeelte aan een rijbewijs spenderen.
Wat kost een rijles tegenwoordig? Zo'n 5 tientjes per uur? Kies een rijschool waar je gewoon per les kunt betalen. Hoef je geen groot bedrag voor te hebben. Tenzij maandelijks 200-250 al te krap is...
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_189321453
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:35 schreef Rapporteer-Deze-Gebruiker het volgende:

[..]

Dat is een mogelijkheid.

Een andere mogelijkheid is dat de werkgever wel degelijk een rijbewijs aanbied. Gewoon omdat ze er de meerwaarde van inzien en begrip hebben voor de situatie waar TS zich in bevind.
Dit.

Ik was de enige kandidaat voor de functie. Om maar even een beeld te scheppen van de schaarste. Omdat ik een starter ben kan ik pas over een paar jaar een dik salaris vragen, maar ik vind het niet gek om de werkgever te vragen naar mogelijkheden mij te steunen in het behalen van een rijbewijs. We zitten nog in de onderhandelingsfase.

Ik ga sowieso tekenen maar was benieuwd wat er mogelijk was op dat gebied. Een volledig rijbewijs vergoed vond ik een beetje ver gaan. De kennis die ik heb kunnen ze ook gewoon inkopen (freelancers die voor 50-125e per uur werken) dus er is geen hoge nood. Ze willen gewoon graag een intern iemand, en dat is lastig aangezien de meesten als freelancer gaan werken zodra ze 2 jaar ervaring hebben. Zie uurtarief.

quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:40 schreef SwitchSwatch het volgende:
Fietsplan is in het leven geroepen om fietsen te bevorderen. Ik denk dat je hieruit wel kan opmaken waarom ze het niet bij een rijbewijs doen.
En het UWV scholingsbudget is in het leven geroepen om mensen om te scholen naar de IT ivm schaarste.

Aangezien veel van de banen in de IT waar een tekort aan talent is, het ligt heel erg aan het vakgebied, een rijbewijs vereisen (of je moet je privéleven op willen geven omdat je 20-30 uur per week in het OV zit) vind ik die sprong niet zo gek, maar dat zal wel aan mij liggen.

[ Bericht 12% gewijzigd door Boond0ck op 07-10-2019 21:09:02 ]
pi_189321596
Is er schaarste aan junior IT consultants?
pi_189321687
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:08 schreef Linkse_krijger het volgende:
Is er schaarste aan junior IT consultants?
Over het algemeen, ja. Vooral als het gaat om consultants met technisch talent. Dat ontbreekt helaas bij de meeste consultants die ik ontmoet heb.

In het veld waar ik in ga werken al helemaal. Het is erg specifiek, en de mensen die er ervaring mee hebben gaan snel als ZZPer aan de slag of beginnen hun eigen bedrijf.

Er zijn maar ~1000 mensen in heel Europa die de exacte functie kunnen vervullen die ik ga vervullen. Het is ook erg pittig, een flinke uitdaging voor mij, maar dat motiveert me.
pi_189321711
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:12 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Over het algemeen, ja. Vooral als het gaat om consultants met talent.

In het veld waar ik in ga werken, 100%. Het is erg specifiek, en de mensen die er ervaring mee hebben gaan snel als ZZPer aan de slag of beginnen hun eigen bedrijf.

Er zijn maar ~1000 mensen in heel Europa die de exacte functie kunnen vervullen die ik ga vervullen. Het is ook erg pittig, een flinke uitdaging voor mij, maar dat motiveert me.
Als je daadwerkelijk zo'n uitzonderlijk talent bent doet je werkgever toch niet zo moeilijk om een rijbewijs?
pi_189321758
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:13 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Als je daadwerkelijk zo'n uitzonderlijk talent bent doet je werkgever toch niet zo moeilijk om een rijbewijs?
Geen idee. Ik voel me er ongemakkelijk bij ze te vragen het rijbewijs voor me te betalen. Er is namelijk ook een schaarste aan werkgevers die mensen binnen mijn vakgebied in vaste dienst aannemen. Dit is een kans die ik niet snel krijg, en ik heb nog niet genoeg ervaring om als zelfstandige aan de slag te gaan.
pi_189321788
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:15 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Geen idee. Ik voel me er ongemakkelijk bij ze te vragen het rijbewijs voor me te betalen. Er is namelijk ook een schaarste aan werkgevers die mensen binnen mijn vakgebied in vaste dienst aannemen. Dit is een kans die ik niet snel krijg, en ik heb nog niet genoeg ervaring om als zelfstandige aan de slag te gaan.
Regel 1 bij het onderhandelen: Over alles kan onderhandeld worden.
pi_189321819
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:17 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Regel 1 bij het onderhandelen: Over alles kan onderhandeld worden.
Tja.. ik zal het erover hebben.

Ik krijg feitelijk een senior functie, als starter. Maar dat komt omdat de echte seniors zelden in loondienst werken. Ik wil het niet verprutsen door teveel eisen te stellen. Zij kunnen makkelijker zonder mij dan omgekeerd.
pi_189321903
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:18 schreef Boond0ck het volgende:

[..]

Tja.. ik zal het erover hebben.

Ik krijg feitelijk een senior functie, als starter. Maar dat komt omdat de echte seniors zelden in loondienst werken. Ik wil het niet verprutsen door teveel eisen te stellen. Zij kunnen makkelijker zonder mij dan omgekeerd.
Je reistijd naar een klant is werktijd, dus als ze met een eenmalige investering meer omzet uit jou halen is dat heeel snel terugverdiend..
dag
  Eindredactie Games maandag 7 oktober 2019 @ 21:29:49 #49
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_189322040
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:13 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Als je daadwerkelijk zo'n uitzonderlijk talent bent doet je werkgever toch niet zo moeilijk om een rijbewijs?
Omdat een rijbewijs een te hoog prive karakter heeft, gaan werkgevers hun handen er niet aan branden. Je kunt beter vragen om een 13de maand of een bonus en daarvan je rijbewijs betalen. Alleen kun je als werkgever dan niet van je medewerker eisen dat ie ook daadwerkelijk zijn rijbewijs haalt, en niet stiekem een nieuwe laptop.

Daarbij, iedere lamlul heeft een rijbewijs. Als ie echt zo speciaal is, dan krijgt ie wel een auto met chauffeur
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_189322401
quote:
4s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:29 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Omdat een rijbewijs een te hoog prive karakter heeft, gaan werkgevers hun handen er niet aan branden. Je kunt beter vragen om een 13de maand of een bonus en daarvan je rijbewijs betalen. Alleen kun je als werkgever dan niet van je medewerker eisen dat ie ook daadwerkelijk zijn rijbewijs haalt, en niet stiekem een nieuwe laptop.

Daarbij, iedere lamlul heeft een rijbewijs. Als ie echt zo speciaal is, dan krijgt ie wel een auto met chauffeur
Waar woon je? Ik ken behoorlijk veel, vaak hoogopgeleide mensen, die wonen en werken in steden en geen rijbewijs hebben. Ik kom zelf uit een gezin zonder auto.
Met de fiets en het OV ben je veel goedkoper en vaak ook sneller. Daarnaast kan je in het OV werken met een laptop, in een auto kan dat niet. Veel kantoren in grote steden hebben niet eens genoeg parkeerplaatsen voor hun personeel, alleen het management en gasten mogen parkeren.

De enige momenten waarop ik in mijn leven een rijbewijs gemist heb, was als ik ging verhuizen. Maar dan kan je desnoods voor een paar honderd euro een verhuizer inhuren dus zo ernstig is dat ook weer niet.

Ik zou mijn auto vrijwel alleen maar voor werk gebruiken. Alles wat ik nodig heb is binnen 5-10 minuten loop/fietsafstand van mijn huis.

Als je uit een of ander dorp komt en een uur moet fietsen om naar de supermarkt te gaan snap ik wel dat je zo denkt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Boond0ck op 07-10-2019 21:50:35 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')