Ook ik ben weer op de motor naar werk! Super fijn altijd. Hoe lang moet jij rijden naar je werk?quote:Op maandag 14 oktober 2019 09:30 schreef Anne het volgende:
Hier was het heel mooi weer.
Dus... rondje gedaan én de motor gewassen en een beetje gepoetst .
Vandaag ook weer op de motor naar mijn werk, want ik leen mijn autootje uit.
Drie kwartier binnendoor of een half uur over (alleen maar) snelweg.quote:Op maandag 14 oktober 2019 14:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ook ik ben weer op de motor naar werk! Super fijn altijd. Hoe lang moet jij rijden naar je werk?
Spijtig dat hipsters nu ook de gemotoriseerde tweewielers ontdekt hebben. Kunnen ze het niet gewoon bij hun fixie houden?quote:Op maandag 14 oktober 2019 15:48 schreef Atta-boy het volgende:
Gisteren meegedaan met de destinguished gentlemans ride en was echt leuk
Er waren ook lang niet alleen maar café racers en iedereen mocht volgens mij gewoon meedoen. Was een leuke rit met toch nog mooi weer
Hipsters rijden alleen maar rondjes over de centrumring met een pothelmpje zodat je de handlebarmoustache goed kunt zien. Onderweg stoppen doen ze bij de barbier.quote:Op maandag 14 oktober 2019 22:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Spijtig dat hipsters nu ook de gemotoriseerde tweewielers ontdekt hebben. Kunnen ze het niet gewoon bij hun fixie houden?
Zaten wel wat hipsters bij maar eigenlijk was alles wel een beetje vertegenwoordigd. Waren een hoop mensen op Harleys en ook een hoop mensen op snellere motoren en sommige handen zich inderdaad helemaal opgedoft met krullende snor en pijp maar waren ook mensen in gewoon motorpak. Ik vond het best leuk iig met zo'n mega groep, zaten ook een heleboel coole motoren bijquote:Op maandag 14 oktober 2019 22:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Spijtig dat hipsters nu ook de gemotoriseerde tweewielers ontdekt hebben. Kunnen ze het niet gewoon bij hun fixie houden?
Dit jaar voor het eerst gedaan. Vorig jaar heb ik een Pegaso 650 gekocht voor de winter. Twee problemen: ten eerste is een bokkerige eencilinder vrij kut op sneeuw en ijs. Ten tweede ben ik er lichtelijk verliefd op geworden Hij staat te wachten op nieuwe wiellagers en daarna gaat ie vrij snel op stal denk ik, hopelijk nog even een rondje door het bos eerst..quote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:41 schreef Snuitebolletje het volgende:
Zijn er hier meer die voor de winter een autotje kopen?
Mocht het gaan vriezen vind ik 4 wielen onder me toch een stuk fijner dan 2 in de lucht. Van de week dan ook maar een 500,- barrel opgevist met een jaar APK. Eens kijken of die het de winter door redt.
Het is wel een ultra kekke 50 tinten gele Hyundai Excel uit '97 met evenveel cilinderinhoud als de motor
Hipsters zitten nu op harley’squote:Op woensdag 16 oktober 2019 09:18 schreef Atta-boy het volgende:
[..]
Zaten wel wat hipsters bij maar eigenlijk was alles wel een beetje vertegenwoordigd. Waren een hoop mensen op Harleys en ook een hoop mensen op snellere motoren en sommige handen zich inderdaad helemaal opgedoft met krullende snor en pijp maar waren ook mensen in gewoon motorpak. Ik vond het best leuk iig met zo'n mega groep, zaten ook een heleboel coole motoren bij
@:fathank regroup punt was bij berschenbos zonder pumpkin lattes, barbiers, analoge foto's of vegan food
Dat het opvallend is is natuurlijk ook de bedoeling omdat er dan over gepraat word en het goede doel onder de aandacht komt. Is toch in totaal iets van 30.000 + alles wat er van de loterij en drankjes ed nog bij kwam opgehaald
Juist andersom. Ik heb een 'oldtimer' (W201) maar die moet ik dec-feb stallen. De racer gaat dan ook op stal dus ik beperk me tot mtb, bus en trein.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:41 schreef Snuitebolletje het volgende:
Zijn er hier meer die voor de winter een autotje kopen?
Mocht het gaan vriezen vind ik 4 wielen onder me toch een stuk fijner dan 2 in de lucht. Van de week dan ook maar een 500,- barrel opgevist met een jaar APK. Eens kijken of die het de winter door redt.
Het is wel een ultra kekke 50 tinten gele Hyundai Excel uit '97 met evenveel cilinderinhoud als de motor
Ik heb een Harley maar moest wel want ben opgegroeid met Harleysquote:Op zondag 27 oktober 2019 10:37 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Hipsters zitten nu op harley’s
Nu zijn caferacers alweer te mainstream.
Aan mijn pak te voelen wel ja :’)quote:
Nee, (nog niet).quote:
.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 15:35 schreef Maegrim het volgende:
en kan je die 'seison' in de titel even fixen?
Begint dat nu alweer ja?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 15:06 schreef Anne het volgende:
Gaat er iemand (toch nog) naar de MOTORbeurs?
Vond het de laatste jaren niet zo spannend meer.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 15:06 schreef Anne het volgende:
Gaat er iemand (toch nog) naar de MOTORbeurs?
Woop woop, dat is best balen.quote:Op zondag 3 november 2019 22:26 schreef Maegrim het volgende:
woop woop mn achterband loopt langzaam leeg
(Tweetakt) crosser halen.quote:Op dinsdag 5 november 2019 11:55 schreef DW457 het volgende:
Hm, weinig aan, rijden met dit sombere natte grijze weer...
Om de opwarming van de aarde een handje te helpen?quote:
Hier ook al...quote:Op dinsdag 5 november 2019 12:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Om de opwarming van de aarde een handje te helpen?
Ok ok. Electrische crosser halen danquote:Op dinsdag 5 november 2019 12:23 schreef fathank het volgende:
[..]
Om de opwarming van de aarde een handje te helpen?
Niemand is meer veilig.quote:
Kun je wel in stilte vluchten voor de boswachterquote:Op dinsdag 5 november 2019 12:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ok ok. Electrische crosser halen dan
quote:Op dinsdag 5 november 2019 12:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ok ok. Electrische crosser halen dan
Ik vind het zo jammer dat de elektrische motoren zo krankzinnig duur zijn...quote:
Met kabaal vluchten voor het bevoegd gezag is anders wel een groot deel van de ervaring /quote:Op dinsdag 5 november 2019 12:29 schreef fathank het volgende:
[..]
Niemand is meer veilig.
[..]
Kun je wel in stilte vluchten voor de boswachter
Komt vanzelf goed.quote:Op dinsdag 5 november 2019 12:29 schreef DW457 het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het zo jammer dat de elektrische motoren zo krankzinnig duur zijn...
Leek me wel weer eens leuk, jaquote:Op donderdag 31 oktober 2019 15:06 schreef Anne het volgende:
Gaat er iemand (toch nog) naar de MOTORbeurs?
Interesse in een TDM850 uit 2000?quote:Op woensdag 6 november 2019 14:50 schreef Isdatzo het volgende:
Zo maar eens ff op marktplaats gluren.
Daar dacht ik nou niet direct aan, maar wie weet. Ken die motor verder niet zo goed, maar:quote:
Prijs nog geen idee, heb nog niet echt rond gekeken naar marktprijzen. Km-stand is rond de 55k uit m'n hoofd. Verbruik heb ik nooit bijgehouden, dus geen flauw idee. Staat van onderhoud: accu is stuk en moet vervangen worden en voorband loopt langzaam leeg (ventiel is al vervangen). Verder heeft ie altijd netjes z'n beurtjes gehad en heb ik er technisch nooit problemen mee gehad.quote:Op woensdag 6 november 2019 15:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Daar dacht ik nou niet direct aan, maar wie weet. Ken die motor verder niet zo goed, maar:
- wat moet je ervoor hebben?
- staat van onderhoud?
- verbruik?
Duidelijk.quote:Op woensdag 6 november 2019 15:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Prijs nog geen idee, heb nog niet echt rond gekeken naar marktprijzen. Km-stand is rond de 55k uit m'n hoofd. Verbruik heb ik nooit bijgehouden, dus geen flauw idee. Staat van onderhoud: accu is stuk en moet vervangen worden en voorband loopt langzaam leeg (ventiel is al vervangen). Verder heeft ie altijd netjes z'n beurtjes gehad en heb ik er technisch nooit problemen mee gehad.
Waarom zou het niet mijn ding zijn ? Zo'n twin is allicht wat minder saai dan een gezapige 4-cylinder, ook al gaat het voornamelijk om suffe kilometers. Maar als ik zelf zo op marktplaats kijk denk ik dat 'ie wat meer waard is dan wat ik eraan wil uitgeven (+- ¤1000).quote:Maar kan me voorstellen dat het niet helemaal jouw ding is Ik wil er (ooit) wel vanaf (rij veel te weinig de laatste tijd), maar geen zin in het gedoe. Dus blijft ie maar staan...
Leek me niet helemaal bij jou passen, maar voor de winterkilometers inderdaad misschien welquote:Op woensdag 6 november 2019 16:02 schreef Isdatzo het volgende:
Waarom zou het niet mijn ding zijn ? Zo'n twin is allicht wat minder saai dan een gezapige 4-cylinder, ook al gaat het voornamelijk om suffe kilometers.
Ja, dat hoop ik stiekem welquote:Maar als ik zelf zo op marktplaats kijk denk ik dat 'ie wat meer waard is dan wat ik eraan wil uitgeven (+- ¤1000).
¤1000 en een krat pils, kom ik 'm vanavond ophalen.quote:Op woensdag 6 november 2019 16:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Leek me niet helemaal bij jou passen, maar voor de winterkilometers inderdaad misschien wel
[..]
Ja, dat hoop ik stiekem wel
Het besluit om je fietsje toch maar echt te verkopen blijft altijd emotioneel, ik voel ‘m. Boks.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:19 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja dus nee
Laat m nog wel ff staan tot ik echt afscheid wil nemen
NTV revere kopen? Cardan, laag verbruik, betrouwbaar en de laatste jaren van een oud vrouwtje geweestquote:Op woensdag 6 november 2019 14:50 schreef Isdatzo het volgende:
Nu ik afgelopen vrijdag voor de zoveelste keer de laatste tijd weer belachelijk lang in de file stond en ik aan alle kanten voorbij gereden werd door tweewielers dacht ik bij mezelf: misschien toch maar weer eens een goedkoop fietsje halen om mezelf deze frustratie te besparen.
Zo maar eens ff op marktplaats gluren.
Wel een leuke machinequote:Op maandag 11 november 2019 23:42 schreef mjan het volgende:
[..]
NTV revere kopen? Cardan, laag verbruik, betrouwbaar en de laatste jaren van een oud vrouwtje geweest
1.3 toch? Jaaaaaaren geleden een Excel uit 1998 gehad prima autotje maar zie ze zelden nogquote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:41 schreef Snuitebolletje het volgende:
Zijn er hier meer die voor de winter een autotje kopen?
Mocht het gaan vriezen vind ik 4 wielen onder me toch een stuk fijner dan 2 in de lucht. Van de week dan ook maar een 500,- barrel opgevist met een jaar APK. Eens kijken of die het de winter door redt.
Het is wel een ultra kekke 50 tinten gele Hyundai Excel uit '97 met evenveel cilinderinhoud als de motor
Ik rij ook in de winter door (tenzij kans op gladheid), maar heb er ook een autootje naast.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 13:41 schreef Snuitebolletje het volgende:
Zijn er hier meer die voor de winter een autotje kopen?
Mocht het gaan vriezen vind ik 4 wielen onder me toch een stuk fijner dan 2 in de lucht. Van de week dan ook maar een 500,- barrel opgevist met een jaar APK. Eens kijken of die het de winter door redt.
Het is wel een ultra kekke 50 tinten gele Hyundai Excel uit '97 met evenveel cilinderinhoud als de motor
Ergens begrijp ik wel waarom je ze zelden meer ziet.. Heerlijke rammelbak.quote:Op dinsdag 12 november 2019 09:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
1.3 toch? Jaaaaaaren geleden een Excel uit 1998 gehad prima autotje maar zie ze zelden nog
Van welk merk is jou kledij?quote:Op woensdag 13 november 2019 17:13 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ergens begrijp ik wel waarom je ze zelden meer ziet.. Heerlijke rammelbak.
Vandaag weer eens een heerlijk doorgelekt pak. Toch maar eens terug ermee. lang leve 5 jaar garantie op een gore-tex pak. Benieuwd hoe ze dat oppakken.
Het was een aanbieding, dus het "viel mee". Toch nog steeds 300,- meer dan mijn eerste motor van 500,- maargoed..quote:Op woensdag 13 november 2019 19:22 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Van welk merk is jou kledij?
Heb twee weken geleden een Dainese GoreTex pak gepast.. Zat me zeer lekker maar die prijs werd ik daarintegen niet lekker van. Kost wel een beetje, maar eigenlijk gewoon vergelijkbaar aan het leren Dainese pak wat ik nu heb, heb nou eenmaal een lengtemaat dus de prijs is voor mij altijd een nadeel.
Ai.. te laat.quote:Op maandag 11 november 2019 23:42 schreef mjan het volgende:
[..]
NTV revere kopen? Cardan, laag verbruik, betrouwbaar en de laatste jaren van een oud vrouwtje geweest
GS500 IS BAAS! Maar mijn Eendje heeft ook in Amsterdam een winter aan de straat gestaan en het resultaat daarvan is een prachtig bloemkolenpalet. Koop in ieder geval even een hoes ofzo.quote:Op woensdag 13 november 2019 23:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ai.. te laat.
Heb dit ding gehaald: [ afbeelding ]
Uit '97, maar ziet er werkelijk nog bijna als nieuw uit . 24.000 gelopen of zo. Ik dacht voordat ik 'm gezien had dat hij wss het klokje rond was geweest, maar ik geloof het gewoon echt .
Nu kijken of ik het geweld van deze brute machine wel de baas kan .
Geen idee, ook geen ervaring mee. Ik heb een overdekte parkeerplaats en een garage bij m'n ouders die ik in kan pikken als 't nodig is. Maar ik zit er voor deze winter wel naar te kijken, omdat ik vanwege werk langer door rijd. Als jij er dus straks meer over weet, informeer mij dan ook even!quote:Op donderdag 14 november 2019 00:06 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, ga morgen eens neuzen voor een hoes. Die Verheul-dingen schijnen wel aardig te zijn toch?
Geen ervaring met hoezen, m'n andere motoren staan altijd binnen .
Heb ook nog een motorhoes liggen.. Mag tegen verzendkosten wegquote:Op donderdag 14 november 2019 00:06 schreef Isdatzo het volgende:
Ja, ga morgen eens neuzen voor een hoes. Die Verheul-dingen schijnen wel aardig te zijn toch?
Geen ervaring met hoezen, m'n andere motoren staan altijd binnen .
Wat voor ding is dat? De Pegaso neemt hier behoorlijk wat ruimte in in de schuur namelijk, zou handig zijn als ik die wat makkelijker kan verplaatsen..quote:Op donderdag 14 november 2019 13:44 schreef FranticDJ het volgende:
Geen idee of T hier mag, maar heb liever dat ie naar een liefhebber gaat.
Iemand interesse in een motormover? Gratis op te halen in T zuid westen van T land
https://i.imgur.com/e9CeoJB.jpg ooit gekocht bij Datonaquote:Op donderdag 14 november 2019 22:40 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat voor ding is dat? De Pegaso neemt hier behoorlijk wat ruimte in in de schuur namelijk, zou handig zijn als ik die wat makkelijker kan verplaatsen..
Bocht vergeten te nemen?quote:Op zondag 24 november 2019 00:16 schreef BlackLining het volgende:
[ link | afbeelding ]
Man man man wat is dat toch lekker he
Wow! Dat is wel rottig nieuws! Vond het een erg fijne winkel...moet nu wel een pokke eind rijden voor een beetje motorwinkel...quote:Op dinsdag 3 december 2019 14:03 schreef CoExist het volgende:
MotoZoom heeft zijn webshop en fysieke winkels gesloten.
Denk er ff om als je hier alsnog besteld of bestellingen hebt lopen.
https://www.nieuwsmotor.n(...)n-webshop-en-winkels
Wel interesse. Foto via dm?quote:Op donderdag 14 november 2019 13:44 schreef FranticDJ het volgende:
Geen idee of T hier mag, maar heb liever dat ie naar een liefhebber gaat.
Iemand interesse in een motormover? Gratis op te halen in T zuid westen van T land
Heb je m’n toenmalige Edit gelezen ? Is inmiddels weg helaas.quote:Op dinsdag 3 december 2019 14:10 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Wel interesse. Foto via dm?
Ja, ik vind ook het ook jammer.quote:Op dinsdag 3 december 2019 14:07 schreef DW457 het volgende:
[..]
Wow! Dat is wel rottig nieuws! Vond het een erg fijne winkel...moet nu wel een pokke eind rijden voor een beetje motorwinkel...
op wat voor brommer moet het passen?quote:Op dinsdag 3 december 2019 16:16 schreef Snuitebolletje het volgende:
De winkel was top, de webshop bagger..
Van de week bijna nog 800,- uitgegeven aan bestelling. In de winkel kreeg ik het advies even te wachten daar ze wat ‘leverproblemen’ hadden. Wel wederom top geholpen.
Druk op zoek naar bagage mogelijkheden voor een 3 weekse 8000 km trip komende zomer.
Neig nu erg naar de kriegja OS serie.
Een 1290 supah adventure.quote:Op woensdag 4 december 2019 14:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
op wat voor brommer moet het passen?
quote:Op woensdag 4 december 2019 17:46 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Een 1290 supah adventure.
Bumot, mosko moto of kriega zijn nu de grote kanshebbers. De giant loop vind ik niet zo mooi en givi heeft ze in wat mindere kwaliteit.
Ik heb een Giant Loop, en ik vind hem best heel ok.. durf ik met 120 zo van de buddy te mikken; weet zéker dat ie heel blijft Lekker veel lusjes eraan, altijd vast te krijgen en je knoopt er vanalles aan vast. Like it.. a lotquote:Op woensdag 4 december 2019 17:46 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Een 1290 supah adventure.
Bumot, mosko moto of kriega zijn nu de grote kanshebbers. De giant loop vind ik niet zo mooi en givi heeft ze in wat mindere kwaliteit.
Wat nou weer?quote:Op zaterdag 15 februari 2020 13:19 schreef Isdatzo het volgende:
Kan er de komende tijd toch niet op rijden omdat ik mezelf weer eens gesloopt heb .
6250quote:
Dat denk ik ook .quote:Denk dat ie wel mooi naast mn andere brom zou staan.
Het zit je ook niet mee hè!quote:Op zaterdag 15 februari 2020 13:34 schreef Isdatzo het volgende:
In Chili van een berg geflikkerd, binnenste en buitenste knieband gescheurd.
hij is al onderweg, nice!!quote:Op zaterdag 15 februari 2020 13:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
6250
[..]
Dat denk ik ook .
Geen enkele motor gehad waar ik zo veel plezier mee/aan beleefd heb.. vind 't jammer dat hij weg gaat maar ik wil een motor erbij waar ik langere afstanden en wat offroad mee kan doen (1190 Adv R is onderweg naar m'n schuur) en ik heb gewoon geen ruimte om er 4 te stallen.
Dank.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 13:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Het zit je ook niet mee hè!
Beterschap
Die svartpilen is wel echt een ander ding. Het is dan wel een 690-blok, maar de geometrie is wel echt compleet anders.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 14:17 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
hij is al onderweg, nice!!
Denk dat ik eens een proefrit ergens moet regelen. Ook op een husky 701 svartpillen. Die zien er ook geniaal uit.
Woei, dat tocht wel lekker door.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:22 schreef Anne het volgende:
Brr. Koud vanochtend op de motor.
Colletje vergeten, en blijkbaar toch niet warm genoeg aangekleed.
Ik heb geen middenbok. Waar het fout ging is dat mijn hoes als parachute ging fungeren...wat niet handig is bij harde wind. Maar chill man, dat je me gelijk even wijst op mijn eigen fout, daar was ik mezelf nog niet van bewust...wijsneus.quote:Op maandag 24 februari 2020 11:23 schreef Salatrel het volgende:
Dan heb je hem verkeerd om op de standaard gezet of niet op de middenbok
Geen schade hoop ik?quote:Op maandag 24 februari 2020 10:30 schreef DW457 het volgende:
En toen werd mijn motor omver geblazen door de wind...
Mijn rechterspiegel is kaduuk, dus laat hem nu wel even staan totdat ik een nieuwe binnen heb. Gelukkig verder geen lak- of kapschade. Die hoes ving gelijk ook het een en ander op. Dus het valt mee, ¤ 40,- nu.quote:
Valt mee, maar toch jammer. Die van mij blijft nog even lekker in de garage staanquote:Op dinsdag 25 februari 2020 11:35 schreef DW457 het volgende:
[..]
Mijn rechterspiegel is kaduuk, dus laat hem nu wel even staan totdat ik een nieuwe binnen heb. Gelukkig verder geen lak- of kapschade. Die hoes ving gelijk ook het een en ander op. Dus het valt mee, ¤ 40,- nu.
anne op een motorquote:Op dinsdag 25 februari 2020 09:22 schreef Anne het volgende:
Brr. Koud vanochtend op de motor.
Colletje vergeten, en blijkbaar toch niet warm genoeg aangekleed.
Ver...heel ver vooruit kijken en tegenhangen. En ja, ik ben ook een keer een afrit opgewaaidquote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:20 schreef whY... het volgende:
Ik heb eigenlijk de hele winter doorgereden, hoe hebben jullie eigenlijk alle stormen overleefd? Want eerlijk ik heb hem wel een paar keer geknepen vorige week.
Ik rij nu bijna 10 jaar motor waarvan zeker 6 jaar ook de winter, alleen na zoveel stormen achterelkaar ben je het helemaal zat haha.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:24 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ver...heel ver vooruit kijken en tegenhangen. En ja, ik ben ook een keer een afrit opgewaaid
Op de A2 of het snelst rijden (uitloop op links) of als langzaamst (vluchtstrook als uitwijk). Verder topkoffer er wel even af gevist en flink tegenhangen. Ben met vlagen >28 graden schuin geweest, en grote stukken continue >20 graden schuin hangend. Leuk van die hellingshoek afhankelijke bochten verlichting op een rechte weg.quote:Op dinsdag 25 februari 2020 15:20 schreef whY... het volgende:
Ik heb eigenlijk de hele winter doorgereden, hoe hebben jullie eigenlijk alle stormen overleefd? Want eerlijk ik heb hem wel een paar keer geknepen vorige week.
Om aan een ringetje te hangenquote:
Ik rij een KTM Duke 390 . Extra verlaagd ook nog .quote:Op donderdag 27 februari 2020 14:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Get a room hahaha
Wat rijdt ze dan? een honda Monkey?
Maarre die regen mag wel ff stoppen nu...alles klaar liggen om het ding een beurtje te geven.
Zin om te rijden man!
ligt eraan wat je ervoor over hebt op maat kan natuurlijk ookquote:Op donderdag 27 februari 2020 15:51 schreef Anne het volgende:
En nog wat extra ontopic:
Ik ga maar eens sparen voor een nieuw pak.
Niet heel lang geleden nog een nieuwe motorbroek gekocht omdat de oude te klein was geworden door de +- 8kg die erbij waren gekomen. Maar ik zit inmiddels weer op mijn 'oude' 52kg, waardoor de nieuwe broek weer behoorlijk ruim zit [ afbeelding ].
Voor de zekerheid zal ik de broek maar wel bewaren.
Aangezien mijn jas en laarzen daarnaast oud en versleten zijn en mijn helm ook al heel wat jaren oud is, wordt het tijd voor helemaal wat nieuws. Ik ben alleen nog lekker aan het twijfelen over wat precies. Toch weer textiel? Of toch leer? En sowieso, wat is er allemaal verkrijgbaar in mijn maat?
Mijn kleine mensen lijf doet 't goed in Rev'it. Ik heb nu de Galaxy jas (inmiddels niet meer te krijgen, zelfde pasvorm als de Xena 2) met de Xena 2 broek. De Jupiter is de textiel versie daarvan. Rev'it komt in kleine maten én in korte en lange varianten. Ik heb zelf een gewone maat 36, zowel voor de jas als voor de broek, maar ik moet wel altijd de scheenbeschermers even omhoog tillen voordat ik m'n motorlaarzen dicht doe. Bevalt me wel echt heel goed en ik houd er nog vorm in over ook. Ik heb er Sidi Strada Rain onder. Zal later nog even een foto voor je opduikelen.quote:Op donderdag 27 februari 2020 15:51 schreef Anne het volgende:
En nog wat extra ontopic:
Ik ga maar eens sparen voor een nieuw pak.
Niet heel lang geleden nog een nieuwe motorbroek gekocht omdat de oude te klein was geworden door de +- 8kg die erbij waren gekomen. Maar ik zit inmiddels weer op mijn 'oude' 52kg, waardoor de nieuwe broek weer behoorlijk ruim zit [ afbeelding ].
Voor de zekerheid zal ik de broek maar wel bewaren.
Aangezien mijn jas en laarzen daarnaast oud en versleten zijn en mijn helm ook al heel wat jaren oud is, wordt het tijd voor helemaal wat nieuws. Ik ben alleen nog lekker aan het twijfelen over wat precies. Toch weer textiel? Of toch leer? En sowieso, wat is er allemaal verkrijgbaar in mijn maat?
Jaa, foto's van vrouwelijke motorijders!!!quote:Op donderdag 27 februari 2020 20:15 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Mijn kleine mensen lijf doet 't goed in Rev'it. Ik heb nu de Galaxy jas (inmiddels niet meer te krijgen, zelfde pasvorm als de Xena 2) met de Xena 2 broek. De Jupiter is de textiel versie daarvan. Rev'it komt in kleine maten én in korte en lange varianten. Ik heb zelf een gewone maat 36, zowel voor de jas als voor de broek, maar ik moet wel altijd de scheenbeschermers even omhoog tillen voordat ik m'n motorlaarzen dicht doe. Bevalt me wel echt heel goed en ik houd er nog vorm in over ook. Ik heb er Sidi Strada Rain onder. Zal later nog even een foto voor je opduikelen.
In leerquote:Op vrijdag 28 februari 2020 07:50 schreef DW457 het volgende:
[..]
Jaa, foto's van vrouwelijke motorijders!!!
Rev'it valt wel klein ja. Ik pas doorgaans best met wat moeite in een broek maat 34, maar no freaking way met deze broek. Ik denk dat ze passen als confectiemaat zonder de protectie erin, maar dat verdikt natuurlijk behoorlijk, uiteindelijk.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 09:15 schreef Anne het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's ja .
Wel zag ik dat zelfs Rev'it alsnog 'maar' tot maat 34 gaat. Maar goed; dat kan natuurlijk in het eggie alsnog een maat 32 zijn.
Jeans heb ik ook! Maar meer voor naar feestjes enzo, niet voor echte plezierritjes.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:16 schreef mitchelll0181 het volgende:
Go Go Powerrangers!! >
Nee leuk joh!
Moet ook is een leren motorjas halen.. hele rit Duitsland vorig jaar met textiel gedaan.. en rij meestal met een motor jeans.. maja volgens lig je toch redelijk open als je gaat met 100+
Haha nice, ik heb alleen nog een textiel broek naast die jeans maar vergeleken met die jeans vindt ik dat echt heel naar lopen en rijden... hartstikke dik.. wel lekker warm, dat wel.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 12:58 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Jeans heb ik ook! Maar meer voor naar feestjes enzo, niet voor echte plezierritjes.
[ afbeelding ]
Mijn leren broek rijdt wel echt fijner dan m'n kevlarjeans, met een dunne sportlegging eronder in de zomer is 't leer ook minder warm/broeierig. Goed leren motorpak.quote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Haha nice, ik heb alleen nog een textiel broek naast die jeans maar vergeleken met die jeans vindt ik dat echt heel naar lopen en rijden... hartstikke dik.. wel lekker warm, dat wel.
Nee ik rij bijna altijd met die jeans haha
Is het al zomer? tijd voor een FOK! rit
Niet te snel. Moet eerst mijn rijbewijs nog halen en daarna nog een motor kopenquote:Op vrijdag 28 februari 2020 13:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Haha nice, ik heb alleen nog een textiel broek naast die jeans maar vergeleken met die jeans vindt ik dat echt heel naar lopen en rijden... hartstikke dik.. wel lekker warm, dat wel.
Nee ik rij bijna altijd met die jeans haha
Is het al zomer? tijd voor een FOK! rit
Mooi ding!quote:Op maandag 2 maart 2020 09:53 schreef Anne het volgende:
Thanks voor de foto's Sarasi, ziet er sjiek en comfortabel uit inderdaad .
Ik heb precies vandaag alweer 9 jaar mijn motorrijbewijs .
Speciaal voor deze dag heb ik mijn motor afgelopen zaterdag maar even 'gewassen' (met een hele hoop emmertjes water en een poetsdoek helaas.. aangezien er logischerwijs geen buitenkraan is bij mijn appartementencomplex).
[ afbeelding ]
Oké, wat ik hierboven zei is niet helemaal waar. Ik moest gewoon het zout eraf hebben.
echt he gewoon de hele winter op mijn teenslippers gereden.quote:Op maandag 2 maart 2020 10:30 schreef BlackLining het volgende:
Vrûûger, toen er nog gewoon snertritten gehouden werden.
Vrûûger, toen het 's winters nog vroor
Vraagje Anne! Hoe bevalt deze 390? Ik wil er ook 1 maar weet niet zeker of hij gaat bevallen, heb net mijn rijbewijs en heb voornamelijk gelest op een CB 650 (4 cilinder). Hoe is het rijden met een 1 cilinder? Valt hij sneller stil?quote:Op maandag 2 maart 2020 09:53 schreef Anne het volgende:
Thanks voor de foto's Sarasi, ziet er sjiek en comfortabel uit inderdaad .
Ik heb precies vandaag alweer 9 jaar mijn motorrijbewijs .
Speciaal voor deze dag heb ik mijn motor afgelopen zaterdag maar even 'gewassen' (met een hele hoop emmertjes water en een poetsdoek helaas.. aangezien er logischerwijs geen buitenkraan is bij mijn appartementencomplex).
[ afbeelding ]
Oké, wat ik hierboven zei is niet helemaal waar. Ik moest gewoon het zout eraf hebben.
Sorry, ik zie je berichtje nu pas!quote:Op maandag 2 maart 2020 15:22 schreef ssebt het volgende:
[..]
Vraagje Anne! Hoe bevalt deze 390? Ik wil er ook 1 maar weet niet zeker of hij gaat bevallen, heb net mijn rijbewijs en heb voornamelijk gelest op een CB 650 (4 cilinder). Hoe is het rijden met een 1 cilinder? Valt hij sneller stil?
Hahahaquote:Op vrijdag 6 maart 2020 18:33 schreef fathank het volgende:
Maar 120 pk.
Nu klink je als een R1-ridder op slippers
Voorlopig heeft ze dit jaar al meer gereden dan ikquote:
Dan moet je wel heel goed opletten dat die 8 kilo niet terugkomt, ander heb je een heeeel duur pak wat niet meer past , of je ziet eruit als een vacuüm verpakte rollade.quote:Op donderdag 27 februari 2020 16:08 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ligt eraan wat je ervoor over hebt op maat kan natuurlijk ook
Eensch met deze man; het is veel leuker als je iets rijdt wat je de sporen kunt geven zonder dat hij je bijt. Op de openbare weg voor dagelijks gebruik vind ik een PK pakhuis helemaal niet zo ideaal.quote:Op vrijdag 6 maart 2020 20:27 schreef Isdatzo het volgende:
M'n R1 had er destijds 172, maar met de 70(?) pk 690 SMC-R beleefde ik toch veel meer plezier. Net zo als dat ik met de +-130 pk van m'n circuitmotor snellere rondetijden zet dan dat ik deed toen ik een seizoen op een GSX-R1000 reed.
't Zegt allemaal niet heel veel.
Die Duke's reden zo geweldig, 390 en 790. Mooie dingen ook. Jammer dat ze fabrieksaf allebei weer net te hoog zijn.quote:Op maandag 2 maart 2020 09:53 schreef Anne het volgende:
Thanks voor de foto's Sarasi, ziet er sjiek en comfortabel uit inderdaad .
Ik heb precies vandaag alweer 9 jaar mijn motorrijbewijs .
Speciaal voor deze dag heb ik mijn motor afgelopen zaterdag maar even 'gewassen' (met een hele hoop emmertjes water en een poetsdoek helaas.. aangezien er logischerwijs geen buitenkraan is bij mijn appartementencomplex).
[ afbeelding ]
Oké, wat ik hierboven zei is niet helemaal waar. Ik moest gewoon het zout eraf hebben.
Stampende 2cyl verveelt eigenlijk nooitquote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eensch met deze man; het is veel leuker als je iets rijdt wat je de sporen kunt geven zonder dat hij je bijt. Op de openbare weg voor dagelijks gebruik vind ik een PK pakhuis helemaal niet zo ideaal.
Als je veel snelweg rijdt is een beetje koppel wel lekker, maar dat gekrijs is niet echt wat.
heb je niet van die spicegirl schoenen?quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:50 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die Duke's reden zo geweldig, 390 en 790. Mooie dingen ook. Jammer dat ze fabrieksaf allebei weer net te hoog zijn.
Nee, wel een minimaal hakje. Maar dat helpt niet echt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 14:10 schreef Salatrel het volgende:
[..]
heb je niet van die spicegirl schoenen?
Die van Anne is profi verlaagd, misschien moeten jullie eens meeten voor een pas-sessie.. die 390jes koop je voor een appel en een ei als je kijkt naar hun grotere broers. Volgens mij is een 690/790 sowieso al een stuk groter qua frame, want op anne d'r brommertje zit ik opgevouwen, op een 690 duke niet. Niet dat die heel ruim is ofzo, maar is toch wel wat anders als een 390, die zijn echt voor kleinere mensen gemaakt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 11:50 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Die Duke's reden zo geweldig, 390 en 790. Mooie dingen ook. Jammer dat ze fabrieksaf allebei weer net te hoog zijn.
Heb ik, met 68pk, en da's echt zat om als een debiel te rijdenquote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:29 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Stampende 2cyl verveelt eigenlijk nooit
De 790 was lager bij de grond, maar de 390 paste me beter toen ik eenmaal reed, wb knieën en tank enzo. Denk inderdaad dat een verlaagde 390 echt perfect zou zijn, wel een goede om in 't achterhoofd te houden als er over een paar jaar een motor bij komt.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die van Anne is profi verlaagd, misschien moeten jullie eens meeten voor een pas-sessie.. die 390jes koop je voor een appel en een ei als je kijkt naar hun grotere broers. Volgens mij is een 690/790 sowieso al een stuk groter qua frame, want op anne d'r brommertje zit ik opgevouwen, op een 690 duke niet. Niet dat die heel ruim is ofzo, maar is toch wel wat anders als een 390, die zijn echt voor kleinere mensen gemaakt.
Nooit! Eendje.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 15:59 schreef Salatrel het volgende:
Erbij? Die eend gewoon in de shredder toch?
Mits 't een stampende is. Je hebt ook van die tamme 2-cylinders waarop je van ellende gewoon in slaap kan vallen.quote:Op zaterdag 7 maart 2020 13:29 schreef Amoeba het volgende:
[..]
Stampende 2cyl verveelt eigenlijk nooit
Als ik Google op Yamaha JR vind ik twee dingen.quote:Op maandag 9 maart 2020 09:37 schreef gooddaddy het volgende:
Zaterdag wezen kijken voor suzuki Intruder VS800 uit 1987 van een oom van me. Prachtding, 100 % in orde (mijn oom restaureert zelf ook motors heeft nog een volledig gerestaureerde Horex staan), maar de zithouding beviel me toch niet. Het gaat straks toch meer iets richting BMW RT, Yamaha JR worden denk ik
Jawel want Yamaha maakt ook muziekinstrumenten. Daarom dat het logo ook uit 3 stemvorken bestaatquote:Op dinsdag 10 maart 2020 22:05 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als ik Google op Yamaha JR vind ik twee dingen.
[ afbeelding ]
En
[ afbeelding ]
Hoewel ik een lekker gitaarmuziekje tijdens het rijden zeker kan waarderen; dit heeft toch allebei niks met motorrijden te maken?
Dat weet ik maar op een piano kan ik niet rijden, in tegenstelling tot wat in sommige tekenfilms wordt beweerdquote:Op woensdag 11 maart 2020 09:27 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Jawel want Yamaha maakt ook muziekinstrumenten. Daarom dat het logo ook uit 3 stemvorken bestaat
ligt dat dan aan jou of aan die piano?quote:Op woensdag 11 maart 2020 09:28 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Dat weet ik maar op een piano kan ik niet rijden, in tegenstelling tot wat in sommige tekenfilms wordt beweerd
Aan de piano. Altijd aan de piano.quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ligt dat dan aan jou of aan die piano?
Deftige brommer alleen jammer van die lelijke einddempers van tegenwoordig.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:01 schreef -Richard- het volgende:
Season approaching? Ik heb er al 3200km op zitten sinds November, tussen het zout door een paar rondjes maar het meeste de laatste maanden
Heb inmiddels de Suzuki GSXR750 verkocht en daarvoor deze in de plek, lekker weer een nakedbike!
[ afbeelding ]
Leuke fiets. Heb er ooit bij de bmw motorrad dag de abs mogen testen toen de voorrijder op het laatste moment besloot toch te stoppen voor het verkeerslicht.quote:Op dinsdag 10 maart 2020 21:01 schreef -Richard- het volgende:
Season approaching? Ik heb er al 3200km op zitten sinds November, tussen het zout door een paar rondjes maar het meeste de laatste maanden
Heb inmiddels de Suzuki GSXR750 verkocht en daarvoor deze in de plek, lekker weer een nakedbike!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gave s1000r
Klopt mooi is het niet, maar ze hebben hun best gedaan omtrent het budget dat ze ervoor hadden, titanium en carbon.. het zijn dure materialen. Verder heb ik er al mee leren leven omdat ik eigenlijk geen keus heb. Het is nu al een sportief geluid met de voorbochten dus ik laat het erbij. Een 'shorty' einddemper of iets dergelijks is mooi maar niet mee te rijden zo luid.quote:Op woensdag 11 maart 2020 11:59 schreef fathank het volgende:
[..]
Deftige brommer alleen jammer van die lelijke einddempers van tegenwoordig.
Ja wtf handig dat die gast ineens denkt: mooi we stoppen hier, EN NU! Maar afijn, door te stoppen zeker boetevrij geblevenquote:Op woensdag 11 maart 2020 12:11 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Leuke fiets. Heb er ooit bij de bmw motorrad dag de abs mogen testen toen de voorrijder op het laatste moment besloot toch te stoppen voor het verkeerslicht.
Is ook beeld van
Ik geniet ook prima van de Street triple RSquote:Op woensdag 11 maart 2020 21:56 schreef -Richard- het volgende:
Als je 'm vaker rijdt geniet je elke rit weer, meer.
quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:03 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja joh! Goeie idd!
Hey vraag, hoe heet de krik op dit filmpje...
Ideaal man!
ff googlen op center paddock stand of central lift.quote:Op woensdag 18 maart 2020 19:03 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja joh! Goeie idd!
Hey vraag, hoe heet de krik op dit filmpje...
Ideaal man!
Ik wilde van het weekend, maar mijn motor staat in opslag.. ben de schuur maar gaan inrichten/opruimen, dan kan hij naar huis.quote:Op zondag 15 maart 2020 17:01 schreef SebbeSwensje het volgende:
Gebroeders en gezusterden.
Vandaag even lekker wezen rijden en al veel rijders op de weg her en der. Wanneer is er een FOK! ritje dan?!
Geef maar heads up als je hem weer hebt. Mijne moet eigenlijk ff voor een beurt weg, maar komt me momenteel erg slecht uit.quote:Op donderdag 19 maart 2020 02:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik wilde van het weekend, maar mijn motor staat in opslag.. ben de schuur maar gaan inrichten/opruimen, dan kan hij naar huis.
Kan nog effe aanlopen, werkweekie van 70 uur voor de boeg, en als er nog meer machinisten sneuvelen door het bierdoppiesgebeuren, wordt dat nog veel gekker.quote:Op donderdag 19 maart 2020 02:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Geef maar heads up als je hem weer hebt. Mijne moet eigenlijk ff voor een beurt weg, maar komt me momenteel erg slecht uit.
Zwaai over een uurtje effe als ik langsvroemquote:
Ik mag toch hopen dat ze die fratsen hier wel uit hun hoofd laten.quote:Op donderdag 19 maart 2020 03:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kan nog effe aanlopen, werkweekie van 70 uur voor de boeg, en als er nog meer machinisten sneuvelen door het bierdoppiesgebeuren, wordt dat nog veel gekker.
Tot de regering ons huisarrest geeft, maja, dan mag je dus ook niet motorrijden.
Ik hoop dan toch wel echt te slapenquote:Op donderdag 19 maart 2020 03:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zwaai over een uurtje effe als ik langsvroem
Ben er bang voor; een hoop mensen hebben echt een bord voor hun harses.. Was vanmorgen op een bouwtje, hoop tumult in de keet, was er eentje ziek, die liep effe een volle keet in; die werd bijna gelynchtquote:Op donderdag 19 maart 2020 03:08 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat ze die fratsen hier wel uit hun hoofd laten.
[..]
Ik hoop dan toch wel echt te slapen
Nja bij jullie was het allemaal nog wel grappig als ik het goed begrijp, maar wat een paniek sommigen maken, niet te geloven.quote:Op donderdag 19 maart 2020 03:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ben er bang voor; een hoop mensen hebben echt een bord voor hun harses.. Was vanmorgen op een bouwtje, hoop tumult in de keet, was er eentje ziek, die liep effe een volle keet in; die werd bijna gelyncht
Ben er net een uurtje uit
Ga nu de auto in. iets met een sluis in IJmuiden
Yeah, daarstraks zat ik ergens tegen de germaanse grens, nu ben ik (al een uurtje) in IJmuidenquote:Op donderdag 19 maart 2020 03:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nja bij jullie was het allemaal nog wel grappig als ik het goed begrijp, maar wat een paniek sommigen maken, niet te geloven.
Maar je komt zo langs zoeven, maar je moet naar een sluis? Waarschijnlijk moet ik gaan slapen
Bridgestone BT02x reeks heb ik voor de mijne Sport/toer net als jij wil begrijp ik.quote:Op zondag 22 maart 2020 17:25 schreef Qunix het volgende:
Ik moet 2 nieuwe banden hebben, maar waar moet ik opletten eigenlijk? Nederlands weer, al rij ik niet of nauwelijks als het regent. Ik gebruik hem bij mooi weer beetje toeren en soms woon/werk. Welke merk (geen idee, huidige zijn Bridgestone).
Moet ik ook opletten op het profieldesign?
Ben vandaag ff omgeving Amelisweerd wezen touren hoop volk gelijk op zo'n zonnig dagje terwijl er nog best wat wind staat.quote:Op donderdag 19 maart 2020 05:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Yeah, daarstraks zat ik ergens tegen de germaanse grens, nu ben ik (al een uurtje) in IJmuiden
Had ik ook op het vizier. Thanks!quote:Op zondag 22 maart 2020 17:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bridgestone BT02x reeks heb ik voor de mijne Sport/toer net als jij wil begrijp ik.
Hier ook Conti, sportattack.quote:Op zondag 22 maart 2020 20:16 schreef BlackLining het volgende:
Ik zweer nog steeds bij Conti's RA2's onder wijlen Bandit, en TKC70 onder de Pegaso. Maar goed, daar rij ik al een jaar of vijf op, dus echt vergelijken met de concurrentie kan ik niet.
Heh, wat?quote:Op woensdag 25 maart 2020 10:48 schreef KneusTeun het volgende:
Na dat stukje van NPO over het gesjoemel met occasions ben ik helemaal para geworden voor een aankoop.
Blijkbaar is het gewoon een wild westen.
XT660 kopen? Van oud vrouwtje geweest, showroomstaat altijd binnen gestaan en alleen met mooi weer op gereden. Net 5000 op de tellerquote:Op woensdag 25 maart 2020 10:48 schreef KneusTeun het volgende:
Na dat stukje van NPO over het gesjoemel met occasions ben ik helemaal para geworden voor een aankoop.
Blijkbaar is het gewoon een wild westen.
quote:
Ingegaan al als het goed is.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:50 schreef daNpy het volgende:
In België is een plezier (motor)ritten verbod op handen/ingegaan?
Pfff. Zolang je solo rijdt moet dat geen probleem zijn lijkt me.quote:
hier in Nederland niet nee. Zou voor de zekerheid toch even inlezen voordat je de grens over gaatquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Pfff. Zolang je solo rijdt moet dat geen probleem zijn lijkt me.
Ik ga de grens niet overquote:Op woensdag 25 maart 2020 12:58 schreef Salatrel het volgende:
[..]
hier in Nederland niet nee. Zou voor de zekerheid toch even inlezen voordat je de grens over gaat
Toch is het onnodig contact met de buitenwereld. Denk aan tanken bv. Daarnaast ben je als motorrijder een kwetsbare groep. Je wilt op dit moment echt niet in het ziekenhuis terechtkomen, laat staan een IC bedje in beslag nemen....quote:Op woensdag 25 maart 2020 12:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
Pfff. Zolang je solo rijdt moet dat geen probleem zijn lijkt me.
Nou, kon 't toch niet laten om een paar goede wheelies en dikke strepen te trekken bij het uitaccelereren van de bochten. Met zo'n weer en thuis"werken" moet je toch wat hè.quote:Op woensdag 25 maart 2020 19:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Toch is het onnodig contact met de buitenwereld. Denk aan tanken bv. Daarnaast ben je als motorrijder een kwetsbare groep. Je wilt op dit moment echt niet in het ziekenhuis terechtkomen, laat staan een IC bedje in beslag nemen....
Hahaha, zo ook is een klein rondje doenquote:Op woensdag 25 maart 2020 20:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, kon 't toch niet laten om een paar goede wheelies en dikke strepen te trekken bij het uitaccelereren van de bochten. Met zo'n weer en thuis"werken" moet je toch wat hè.
Dat laatste is de reden dat ik de motor momenteel even laat staanquote:Op woensdag 25 maart 2020 19:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Toch is het onnodig contact met de buitenwereld. Denk aan tanken bv. Daarnaast ben je als motorrijder een kwetsbare groep. Je wilt op dit moment echt niet in het ziekenhuis terechtkomen, laat staan een IC bedje in beslag nemen....
Ik ook. Voor mij is het maar een plezier ritjequote:Op donderdag 26 maart 2020 19:36 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Dat laatste is de reden dat ik de motor momenteel even laat staan
Sja, je moet je idd nu even goed afvragen of je in deze tijd wel in een ambulance en/of ziekenhuis terecht wilt komen.. Maar gewoon effe een rondje rijden moet kunnen vind ikquote:Op vrijdag 27 maart 2020 14:29 schreef BlackLining het volgende:
Ik overweeg de mijne wel weer in rijdende staat te brengen. Carbs en uitlaat liggen eraf. Maar dan worden het in ieder geval even geen ritjes onverhard, dat lijkt me toch wat ziekenhuis-gevoeliger..
Sjieke fiets ouwe! Maegrim heeft erop gereden toen ik op de speed twin reedquote:Op vrijdag 27 maart 2020 18:11 schreef Tankiej het volgende:
Gewoon een rondje kan prima inderdaad. Proefritje op een nieuwe motor ook, en ik heb hem ook maar gekocht
Triumph Scrambler 1200 XE, in t blauw zoals op de foto!
[ afbeelding ]
Ja, hij noemde het laatst nog een tamme SMTquote:Op vrijdag 27 maart 2020 19:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Sjieke fiets ouwe! Maegrim heeft erop gereden toen ik op de speed twin reed
Gaat denk ik een duke 690, triple of mt07 worden ofzo.quote:Op woensdag 25 maart 2020 11:25 schreef Salatrel het volgende:
[..]
XT660 kopen? Van oud vrouwtje geweest, showroomstaat altijd binnen gestaan en alleen met mooi weer op gereden. Net 5000 op de teller
triple is ook leukquote:Op dinsdag 31 maart 2020 08:42 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Gaat denk ik een duke 690, triple of mt07 worden ofzo.
Alleen street of speed?quote:
Street is 675 of 765cc speed 1050. Nooit op een speed gereden.quote:Op dinsdag 31 maart 2020 12:49 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Alleen street of speed?
En beide in ander segment als je abs wil... daar waar mt en duke gewoon abs hebben.
Je mag toch niet meer harder dan 100quote:Op woensdag 1 april 2020 11:31 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nou .. daar zou ik me idd ook niet druk om kunnen maken...
What's next? maximaal 25PK?
De autobahn is hier dichtbij genoegquote:Op woensdag 1 april 2020 12:00 schreef Salatrel het volgende:
[..]
Je mag toch niet meer harder dan 100
Ik heb dat liever niet bij machines die binnen secondes 200+ lopen. Heb het ook een keer gehad, (ook vrij nieuwe band) band vervangenquote:Op maandag 6 april 2020 12:29 schreef DW457 het volgende:
En toen had ik een schroef in mijn (vrij nieuwe) achterband. Hoe denken jullie over een prop erin en doorrijden?
Nou ben ik wel een rustige woon-werk rijder, maar je hebt hier wel een punt. Denk dat ik er wel één laat schieten, zodat ik de tijd kan overbruggen totdat er een nieuwe band gemonteerd kan worden.quote:Op maandag 6 april 2020 12:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik heb dat liever niet bij machines die binnen secondes 200+ lopen. Heb het ook een keer gehad, (ook vrij nieuwe band) band vervangen
Nee, ik bel morgen gelijk even met de garage voor een afspraak.quote:
Heerlijk weer en veel mensen aan het tourenquote:Op zaterdag 11 april 2020 17:00 schreef Salatrel het volgende:
Nog mensen wezen rijden? en zoja nog last gehad?
Zag dit ook al voorbij komen en dat nog wel in de provincie Utrecht!!! Alles en iedereen is gek geworden.quote:Op maandag 6 april 2020 14:56 schreef Salatrel het volgende:
1.379 voor een litertje peut. Dat zijn mooie prijzen
Ja, Even klein rondje gedaan. Toch heerlijk op de xjrquote:Op zaterdag 11 april 2020 17:00 schreef Salatrel het volgende:
Nog mensen wezen rijden? en zoja nog last gehad?
Gaaf ding manquote:Op zaterdag 18 april 2020 16:57 schreef Isdatzo het volgende:
Gister van het mooie weer gebruikgemaakt om 't eea aan de KTM te doen:
- fatsoenlijk luchtinlaattraject erop
- geïsoleerde uitlaatbocht op de achterste cilinder (ivm BBQ-billen)
- lambda-sensoren eruit en weerstandjes in de stekkers (loopt een stuk prettiger bij deellast onder de 5500 toeren en zou ook wat moeten helpen tegen BBQ-billen)
- standaard demper in de kliko
- kabels getrokken en steun bevestigd voor navigatie
- Led-lampen en in de koplamp (in het donker veel beter zicht nu )
Meteen maar even wat plaatjes geschoten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, ik wil geen kofferrek. Ik ga voor zachte zijtassen (denk aan enduristan blizzard bv) gecombineerd met een (grote) roltas. Dat is ook liever voor je pootjes als je een keer op je bek gaat en eronder/ertussen komt (mezelf kennende is die kans wel redelijk aanwezig).quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:34 schreef Snuitebolletje het volgende:
Ik mis de kofferbeugels achterop. Er af gehaald voor een rek?
Blijft leuk spul. Als je nog eens mild off road gaat wil ik mn SAS ook wel eens uitlaten.
Ben zelf voor een outback motortek rek icm kriega os tassen gegaan om de reden die jij noemt. Plus dat dat gewoon meer optaters kan hebben als ik hem weer eens neer leg.quote:Op zaterdag 18 april 2020 22:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee, ik wil geen kofferrek. Ik ga voor zachte zijtassen (denk aan enduristan blizzard bv) gecombineerd met een (grote) roltas. Dat is ook liever voor je pootjes als je een keer op je bek gaat en eronder/ertussen komt (mezelf kennende is die kans wel redelijk aanwezig).
Off-road moet helaas nog een tijdje wachten tot m'n knie weer een beetje functioneert. Benieuwd wanneer ik geopereerd kan worden, maar ik vrees dat het nog even duurt. En daarna revalidatie ditdat. Hoop op zomer volgend jaar, maar misschien is dat iets te optimistisch.
Nice! Waar is dit?quote:Op zaterdag 18 april 2020 16:57 schreef Isdatzo het volgende:
Gister van het mooie weer gebruikgemaakt om 't eea aan de KTM te doen:
- fatsoenlijk luchtinlaattraject erop
- geïsoleerde uitlaatbocht op de achterste cilinder (ivm BBQ-billen)
- lambda-sensoren eruit en weerstandjes in de stekkers (loopt een stuk prettiger bij deellast onder de 5500 toeren en zou ook wat moeten helpen tegen BBQ-billen)
- standaard demper in de kliko
- kabels getrokken en steun bevestigd voor navigatie
- Led-lampen en in de koplamp (in het donker veel beter zicht nu )
Meteen maar even wat plaatjes geschoten.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou mogelijk moeten zijn. Met wisselende mate van succes kun je zelfs verschillende merken pairen. Kwestie van per exemplaar even de handleiding checken hoe. Kan ook als universeel pairing staanquote:Op maandag 20 april 2020 17:18 schreef TjjWester het volgende:
Ik heb een cardo rider scala packtalk slim, een vriend van me heeft een cardo freecom.
Zijn deze op enige wijze compatible??? Gezien het hetzelfde merk is.
Militair oefenterrein in de buurt van Oirschot. Leuke locatie om (niet helemaal legaal) te crossen. Waar ging jouw ritje (ook op de KTM toch) heen?quote:Op zondag 19 april 2020 13:10 schreef Anne het volgende:
[..]
Nice! Waar is dit?
Ik ben ook weer effe een ritje aan het maken! 🥰
Dat sowieso. Maar dat is al snel als je met twee wielen op weg bent. Naar die Kriega-tassen zit ik ook wel met een schuin oog te kijken, maar denk toch dat ik voor een oplossing zonder rek ga. Eigenlijk zou ik eens naar een zaak moeten gaan waar ze een hoop hebben liggen om het eens met eigen ogen te aanschouwen.quote:Op zondag 19 april 2020 06:46 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ben zelf voor een outback motortek rek icm kriega os tassen gegaan om de reden die jij noemt. Plus dat dat gewoon meer optaters kan hebben als ik hem weer eens neer leg.
Hoop voor je dat je pootje weer snel gefixt kan worden voor je. Tot die tijd dan maar feest vieren op de weg. Uitlaten van dat ding is altijd een dikke glimlach.
Feli . En, staat 'ie er al?quote:Op zondag 19 april 2020 17:18 schreef KneusTeun het volgende:
Nou ik denk dat er vanaf volgende week hier ook een ktm 990 sm staat.
Vandaag proefritten gedaan en meteen verkocht (had niet anders verwacht ook)
Wat een beest!
Nice! Lijkt een beetje op de Mookerheide hier, maar daar kun je ook niet legaal crossen.quote:Op maandag 20 april 2020 22:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Militair oefenterrein in de buurt van Oirschot. Leuke locatie om (niet helemaal legaal) te crossen. Waar ging jouw ritje (ook op de KTM toch) heen?
Zaterdag ochtend ophalen, en ik zou daarna een week vrij zijn maar gezien het weer zijn de goden met me 😭 dus denk dat ik die week maar even doorschuif.quote:
Heel herkenbaar.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:03 schreef daNpy het volgende:
Jaja * daNpy heeft zijn motor weer eens weggebracht voor een reparatie.
Voor het zoveelste jaar op rij weer een succesnummertje hoor. Is dan niemand meer te vertrouwen voor je tweewieler?
Ik breng dat ding juist weg omdat ik er niet zelf aan wil prutsen
Anyway een paar weken geleden wilde ik weer eens een rondje doen. Op zaterdag alles gecontroleerd, banden ketting vloeistoffen etc. Zondag motor gestart, deur gesloten, plasje onder de motor
Hij lekte benzine bij de carburateurs, op 1 van de pijpjes tussen 2 carbs. Kutzooi. Motor van vriendin gepakt en geregeld dat mijn motor gerepareerd zou worden bij een zaak waarvan ik 1 van de jongens al bijna 20 jaar ken. Ze hebben ook de motor van m'n vriendin al een paar keer gehad en op zich niet heel ontevreden.
Na lang wachten (levertijd op de O-ringen is lang) eergisteren opgehaald. Motor liep slecht, wat waarschijnlijk kwam door vervuilde stationair sproeiers. Na wat warmdraaien ging het al beter, dus de keuze was
1. alles weer open maken om te controleren (¤¤¤¤¤)
2. Nieuwe benzine en cleaner erin en proberen.
Overigens liep hij alsog hij op 3 cilinders liep en klonk als een 2 cilinder, tot 5-6k rpm. Beetje inhouden etc, zo beroerd heeft ie in 12 jaar nog nooit gelopen.
Ik gekozen voor 2, want zo slecht liep hij namelijk niet toen hij benzine lekte.
Bij het losmaken van de tank om af te tappen zie ik
1. De poetsdoek nog in m'n achterveer zitten
2. 4 vacuumslangetjes afgedopt. Moeten eigenlijk "loos" aan het luchtfilterhuis, maar nog
3. Beide benzine ontluchtingsslangen hangen los. Het slangetje wat ik tijdelijk aan de tank had gemaakt omdat ie anders daardoor flink lekte, zat er wel in en gewoon ergens tussen gefrommeld
Kijk, als hun zeggen: Je hebt hem zelf half gedemonteerd, ik heb nog niet alles goed terug gebouwd, doe dat zelf ff: geen probleem. Maar ik heb hem "klaar" terug gekregen en dan verwacht ik deze onzin niet.
Gisteravond een kennis hier gehad die wél verstand heeft van motoren. We hebben de carbs weer gedemonteerd en gecontroleerd. Bij het loshalen zat de CO schroef van carb 4 al erg los. Zo los, deze zat eigenlijk niet vast
De andere schroeven zaten op 8 slagen, ipv de voorgschreven 3
Alles gecontroleerd en doorgeblazen. Geen vervuiling opgemerkt in de sproeiers of wat dan ook.
Alles terug gebouwd en motor weer gestart. Op de synchronisatie na loopt ie weer goed. Eigenlijk hebben we niks gedaan behalve 1 CO schroef terug gezet en de andere 3 afgesteld....
Hier wordt ik echt niet blij van.
Carbutatiegezeik heeft zó vaak van doen met die stelschroefjes. En fietsen die ogenschijnlijk prima lopen zijn vaak mettertijd toch wat uit de pas geraakt. Als je die schroefjes dan even goed zet, maakt dat alsnog een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 11:03 schreef daNpy het volgende:
Jaja * daNpy heeft zijn motor weer eens weggebracht voor een reparatie.
Voor het zoveelste jaar op rij weer een succesnummertje hoor. Is dan niemand meer te vertrouwen voor je tweewieler?
Ik breng dat ding juist weg omdat ik er niet zelf aan wil prutsen
Anyway een paar weken geleden wilde ik weer eens een rondje doen. Op zaterdag alles gecontroleerd, banden ketting vloeistoffen etc. Zondag motor gestart, deur gesloten, plasje onder de motor
Hij lekte benzine bij de carburateurs, op 1 van de pijpjes tussen 2 carbs. Kutzooi. Motor van vriendin gepakt en geregeld dat mijn motor gerepareerd zou worden bij een zaak waarvan ik 1 van de jongens al bijna 20 jaar ken. Ze hebben ook de motor van m'n vriendin al een paar keer gehad en op zich niet heel ontevreden.
Na lang wachten (levertijd op de O-ringen is lang) eergisteren opgehaald. Motor liep slecht, wat waarschijnlijk kwam door vervuilde stationair sproeiers. Na wat warmdraaien ging het al beter, dus de keuze was
1. alles weer open maken om te controleren (¤¤¤¤¤)
2. Nieuwe benzine en cleaner erin en proberen.
Overigens liep hij alsog hij op 3 cilinders liep en klonk als een 2 cilinder, tot 5-6k rpm. Beetje inhouden etc, zo beroerd heeft ie in 12 jaar nog nooit gelopen.
Ik gekozen voor 2, want zo slecht liep hij namelijk niet toen hij benzine lekte.
Bij het losmaken van de tank om af te tappen zie ik
1. De poetsdoek nog in m'n achterveer zitten
2. 4 vacuumslangetjes afgedopt. Moeten eigenlijk "loos" aan het luchtfilterhuis, maar nog
3. Beide benzine ontluchtingsslangen hangen los. Het slangetje wat ik tijdelijk aan de tank had gemaakt omdat ie anders daardoor flink lekte, zat er wel in en gewoon ergens tussen gefrommeld
Kijk, als hun zeggen: Je hebt hem zelf half gedemonteerd, ik heb nog niet alles goed terug gebouwd, doe dat zelf ff: geen probleem. Maar ik heb hem "klaar" terug gekregen en dan verwacht ik deze onzin niet.
Gisteravond een kennis hier gehad die wél verstand heeft van motoren. We hebben de carbs weer gedemonteerd en gecontroleerd. Bij het loshalen zat de CO schroef van carb 4 al erg los. Zo los, deze zat eigenlijk niet vast
De andere schroeven zaten op 8 slagen, ipv de voorgschreven 3
Alles gecontroleerd en doorgeblazen. Geen vervuiling opgemerkt in de sproeiers of wat dan ook.
Alles terug gebouwd en motor weer gestart. Op de synchronisatie na loopt ie weer goed. Eigenlijk hebben we niks gedaan behalve 1 CO schroef terug gezet en de andere 3 afgesteld....
Hier wordt ik echt niet blij van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |