quote:
Op dinsdag 15 oktober 2019 17:24 schreef nostra het volgende:[..]
Snap ik, maar als ze met zo'n specifieke rekensom komt - en dat zal deels mijn autistische cijferkant zijn - verwacht je ook een confrontatie met de huidige situatie en waarom die maatregelen (en liefst specifiek
die maatregelen) daar dan een oplossing voor zouden bieden. "Een auto neemt 80 m2 in beslag, daarom moet de Van Woustraat autoluw gemaakt worden" zegt zo ongeveer precies niets.
Overigens lijkt dat rijtje maatregelen verder nu niet bepaald bijzonder ingrijpend en vrij logisch, al ken ik de specifieke situaties zelf niet allemaal. Dat in tegenstelling tot de hersenspinsels die Groot Wassink voor ogen had.
Die maatregelen vertellen mij:
'allemaal modegril maatregelen en welke wind nu waait, gaan we op mee. Geen eenduidige visie.'
Zelfde met toekomstig stadsdeel Haven-Stad.
Echt prachtige maquette en plan. Precies wat een groeistad als Amsterdam nodig heeft. Giga. Een stad als Leiden moet er bij komen. Duidelijke visie op gebouwen, wonen, werken en recreëren. Bij alle overige verdichtingsgebieden in Amsterdam ook.
Maar iets mist: een duidelijke logistieke visie. OV? Fietsroutes? Monorails? Doortrekken metro's? Centrale parkeerhublocaties ofso?
Nothing. Nada. Niente.
Nog zo'n voorbeeld. De Sluisbuurt wordt gebouwd. On Amsterdamse dichtheid met een paar duizend inwoners op een klein eilandje. Dan denk je eerst: stratenplan en hoe kunnen we het OV zo snel mogelijk aansluiten. Nee, dat wordt pas als laatste gedaan. Zelfs nu zijn ze nog aan het ruziën over waar een fietsbrug moet komen.
Wat hou je over? Mensen die een auto aanschaffen. Zie IJburg.
Zo. Ontzettend. Dom.
Werk daar eerst eens aan zou ik zeggen. Een logistieke visie.
En bouw daarna je stad.