abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 15 oktober 2019 @ 17:18:27 #51
9859 crew  Karina
Woman
pi_189448880
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:09 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Enlight me please.
Wat ik zei: 's avonds en in het weekend geen plek te vinden, door de week overdag plek zat. Moet je wel betalen natuurlijk. Flink ook.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_189448946
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 14:24 schreef Ludachrist het volgende:
Volgens mij onderbouwen dat de maatregelen om Amsterdam autoluw te maken verstandig zijn, omdat er maar zoveel m2's zijn in Amsterdam.
Snap ik, maar als ze met zo'n specifieke rekensom komt - en dat zal deels mijn autistische cijferkant zijn - verwacht je ook een confrontatie met de huidige situatie en waarom die maatregelen (en liefst specifiek die maatregelen) daar dan een oplossing voor zouden bieden. "Een auto neemt 80 m2 in beslag, daarom moet de Van Woustraat autoluw gemaakt worden" zegt zo ongeveer precies niets.

Overigens lijkt dat rijtje maatregelen verder nu niet bepaald bijzonder ingrijpend en vrij logisch, al ken ik de specifieke situaties zelf niet allemaal. Dat in tegenstelling tot de hersenspinsels die Groot Wassink voor ogen had.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_189449051
quote:
99s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:18 schreef Karina het volgende:

[..]

Wat ik zei: 's avonds en in het weekend geen plek te vinden, door de week overdag plek zat. Moet je wel betalen natuurlijk. Flink ook.
Ow zo!

Ja, persoonlijke vervoersmiddelen gaan nu eenmaal van een huis naar een plek en terug.
Trams en metro's hebben overigens ook een huis, een remise. Neemt ook heel veel ruimte in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_189449188
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:24 schreef nostra het volgende:

[..]

Snap ik, maar als ze met zo'n specifieke rekensom komt - en dat zal deels mijn autistische cijferkant zijn - verwacht je ook een confrontatie met de huidige situatie en waarom die maatregelen (en liefst specifiek die maatregelen) daar dan een oplossing voor zouden bieden. "Een auto neemt 80 m2 in beslag, daarom moet de Van Woustraat autoluw gemaakt worden" zegt zo ongeveer precies niets.

Overigens lijkt dat rijtje maatregelen verder nu niet bepaald bijzonder ingrijpend en vrij logisch, al ken ik de specifieke situaties zelf niet allemaal. Dat in tegenstelling tot de hersenspinsels die Groot Wassink voor ogen had.
Die maatregelen vertellen mij:

'allemaal modegril maatregelen en welke wind nu waait, gaan we op mee. Geen eenduidige visie.'

Zelfde met toekomstig stadsdeel Haven-Stad.
Echt prachtige maquette en plan. Precies wat een groeistad als Amsterdam nodig heeft. Giga. Een stad als Leiden moet er bij komen. Duidelijke visie op gebouwen, wonen, werken en recreëren. Bij alle overige verdichtingsgebieden in Amsterdam ook.

Maar iets mist: een duidelijke logistieke visie. OV? Fietsroutes? Monorails? Doortrekken metro's? Centrale parkeerhublocaties ofso?
Nothing. Nada. Niente.

Nog zo'n voorbeeld. De Sluisbuurt wordt gebouwd. On Amsterdamse dichtheid met een paar duizend inwoners op een klein eilandje. Dan denk je eerst: stratenplan en hoe kunnen we het OV zo snel mogelijk aansluiten. Nee, dat wordt pas als laatste gedaan. Zelfs nu zijn ze nog aan het ruziën over waar een fietsbrug moet komen.
Wat hou je over? Mensen die een auto aanschaffen. Zie IJburg.

Zo. Ontzettend. Dom.
Werk daar eerst eens aan zou ik zeggen. Een logistieke visie.
En bouw daarna je stad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')