abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 oktober 2019 @ 22:19:57 #1
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_189307106
Klets hier lekker verder... Over wel of geen messen in de vaatwasser... Zolang we ons zelf maar niet prikken... *)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  Licht Ontvlambaar zondag 6 oktober 2019 @ 22:22:57 #2
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189307163
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2019 22:19 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Ooit eens moeten slijpen?
Alleen het officemes, met een slijpsteending. Broodmes hebben we wel nieuw gekocht een jaar of vijf geleden.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_189307240
Twee jaar terug heb ik n paar grote messen meegenomen naar zo'n lokale farmersmarket omdat daar zo'n scharensliep stond. Hij helemaal lyrisch over 1 van die messen, was t cheape segment van ikea :')
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_189310558
Messen met de punt naar beneden, vooral sinds ik me een keer gesneden heb bij het uitruimen van de vaatwasser toen ik messen nog met de punt naar boven in de machine stopte :')

En als je mes bot wordt, gebruik je gewoon dit ding:

De kinderen zaten hier laatst toevallig een review van op YouTube te kijken. Nee, het lijkt niet te werken zoals in de commercial. Maar toch wil ik 't hebben. Want Tell Sell O+ :@
  maandag 7 oktober 2019 @ 10:08:01 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189310942
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 09:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
Messen met de punt naar beneden, vooral sinds ik me een keer gesneden heb bij het uitruimen van de vaatwasser toen ik messen nog met de punt naar boven in de machine stopte :')

En als je mes bot wordt, gebruik je gewoon dit ding:

[ link | afbeelding ]

De kinderen zaten hier laatst toevallig een review van op YouTube te kijken. Nee, het lijkt niet te werken zoals in de commercial. Maar toch wil ik 't hebben. Want Tell Sell O+ :@
Denk aan Fransje O+

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189311781
quote:
Nostalgie O+
  maandag 7 oktober 2019 @ 12:08:56 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_189312605
quote:
Ik heb nog steeds zo'n chickonwingrekske nodig. Past allemaal prima zo hop , in de laai O+
disclaimer
  maandag 7 oktober 2019 @ 12:15:58 #8
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189312676
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 12:08 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds zo'n chickonwingrekske nodig. Past allemaal prima zo hop , in de laai O+
Gij houde zeker van sauuuuuuus? Dipt um erin!

Hier hebben we het ook altijd over de laai, en miliumfolie O+
pi_189319609
“Waor bergde um op? In de laai!”

Wij zetten alles met het eetgedeelte omhoog in het bestekbakje. Dan verspreid het zich meer (als in: waaiert het meer uit dan opgefrot in dat mandje) en wordt het beter schoon. Dat is me ooit wijsgemaakt bij het Miele experience centre
Overigens hebben we in het nieuwe huis een vaatwasser met besteklade.

[ Bericht 23% gewijzigd door Malteser op 07-10-2019 20:04:34 ]
pi_189319987
Team besteklade! :W Geen gekut met kiezen tussen vuile vaat of afgesneden vingers! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189326245
De volgende vaatwasser zou ik ook wel een besteklade willen, handiger dan dat mandje.
Fake it till you make it...
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:43:04 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189326430
Besteklade O+
Ik was bijna blij toen de inbouwvaarwasser in dit huis kapot ging, want ik miste de besteklade heel erg.
Stond die middag een verse vaatwasser met besteklade te bestellen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189341445
over scherpe messen gesproken:

Ik helemaal blij met mn ikea messenset: https://www.ikea.com/be/nl/p/ikea-365-messenset-3-delig-90341170/

en deze messenslijper: https://www.ikea.com/be/nl/p/aspekt-messenslijper-zwart-57145296/
pi_189345191
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:45 schreef Malteser het volgende:
“Waor bergde um op? In de laai!”

Wij zetten alles met het eetgedeelte omhoog in het bestekbakje. Dan verspreid het zich meer (als in: waaiert het meer uit dan opgefrot in dat mandje) en wordt het beter schoon. Dat is me ooit wijsgemaakt bij het Miele experience centre
Overigens hebben we in het nieuwe huis een vaatwasser met besteklade.
Dat heb ik me ook laten vertellen idd, dus dat doen we dan maar braaf :Y) Onze vorige vaatwasser had een besteklade, maar ik ben juist blij dat we nu weer een bakje hebben. Vond het maar gedoe..
  woensdag 9 oktober 2019 @ 14:44:29 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189346759
#teambakje
Ik heb vaak genoeg bij vrienden zo'n lade gehad maar ik vind het helemaal niks. wat een geklooi. Ik grijp gewoon een hand bestek uit het verzamelbakje op het aanrecht en flikker dat zo het bakje in. <3

Ooit opperde mijn lieftallige om het per soort er in te zetten. Werkte als een trein, ware het niet dat hij dat plan snel liet varen en ik me er groen en geel aan ergerde, dus ik heb het ook weer overboord gezet. :D
pi_189347001
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
#teambakje
Ik heb vaak genoeg bij vrienden zo'n lade gehad maar ik vind het helemaal niks. wat een geklooi. Ik grijp gewoon een hand bestek uit het verzamelbakje op het aanrecht en flikker dat zo het bakje in. <3

Ooit opperde mijn lieftallige om het per soort er in te zetten. Werkte als een trein, ware het niet dat hij dat plan snel liet varen en ik me er groen en geel aan ergerde, dus ik heb het ook weer overboord gezet. :D
Ook #teambakje
En ik flikker het ook zo die bak in, ik zoek niks uit.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_189347949
Ik ben echt erg, ik sorteer het al in de besteklade van de vaatwasser want als je soort bij soort doet past er ook meer in. Met uitruimen ook handig, dan pak ik in 1x alle vorken en die kunnen dan zo de andere lade in. :D

Verder ben ik niet zo geordend, met name omdat dat me overspannen zou maken met 3 mannen in huis die daar minder mee hebben :') :'(. Ik maak een uitzondering voor het inruimen van de vaatwasser, die richt ik meestal nog ff opnieuw in voordat ik ’m aanzet :+
Venus in pocketformaat
© loveli
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 oktober 2019 @ 16:08:16 #18
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189348006
En dan past alles wat er naast staat ‘omdat de vaatwasser vol was’ er ineens wel bij :+
  woensdag 9 oktober 2019 @ 16:22:39 #19
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189348186
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 16:04 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben echt erg, ik sorteer het al in de besteklade van de vaatwasser want als je soort bij soort doet past er ook meer in. Met uitruimen ook handig, dan pak ik in 1x alle vorken en die kunnen dan zo de andere lade in. :D

Verder ben ik niet zo geordend, met name omdat dat me overspannen zou maken met 3 mannen in huis die daar minder mee hebben :') :'(. Ik maak een uitzondering voor het inruimen van de vaatwasser, die richt ik meestal nog ff opnieuw in voordat ik ’m aanzet :+
Ik deed dat ook, maar de messen werden dan vaak niet goed schoon omdat ze tegen elkaar lagen. :(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_189348885
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 16:08 schreef Sjeen het volgende:
En dan past alles wat er naast staat ‘omdat de vaatwasser vol was’ er ineens wel bij :+
Precies dat ja! *O*

Mariposas, ik doe steeds 2 messen naast elkaar, dan een vakje leeg, dan weer 2 messen. Dan gaat het meestal wel goed!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 9 oktober 2019 @ 19:00:55 #21
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_189350119
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 16:08 schreef Sjeen het volgende:
Heel herkenbaar. En ook heel apart dat dat beroemde ruimtelijk inzicht bij mannen hen compleet in de steek laat zodra er een afwasmachine in beeld is :P
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_189351099
Ik kijk de documentaire Turn! van 2doc. Pff, wat sneu voor die kinderen. En wat heftig is dat wereldje.
pi_189351222
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:51 schreef Hupje het volgende:
Ik kijk de documentaire Turn! van 2doc. Pff, wat sneu voor die kinderen. En wat heftig is dat wereldje.
Daar wordt je niet blij van. Vooral die ene vader en die trainer :(
Gelukkig is het niet overal zo. En ik was even blij dat mijn kind niet zoveel talent heeft een lekker recreatief kan prutsen :P
pi_189351394
quote:
Ja pff steeds "het is jouw keuze als je wil stoppen maar als je het mij zou vragen zou ik zeggen dat je door moet gaan" en die vreselijk volwassen manier van praten tegen die kleintjes, vooral door die draak van een coach :r
pi_189351429
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:57 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Daar wordt je niet blij van. Vooral die ene vader en die trainer :(
Gelukkig is het niet overal zo. En ik was even blij dat mijn kind niet zoveel talent heeft een lekker recreatief kan prutsen :P
Ik hoop ook dat mijn kind geen topsporter wordt :D lijkt me ook vrij onwaarschijnlijk als hij mijn (niet bestaande) doorzettingsvermogen heeft geerft :+
pi_189351636
Mijn oudste turnt sinds juni in de selectie :+. Gelukkig gaat het er tot nu toe heel gemoedelijk en gezellig aan toe en heb ik hem nog niet 1x horen zeggen dat hij geen zin had. Ze maken tussendoor ook genoeg lol, als ik die kinderen in de docu zag... Kon op geen enkel moment een lachje vanaf (al kan dat selectief filmen zijn geweest, maar iets zegt me van niet). Ik blijf er wel heel alert op. Dat het nog leuk is, zeg maar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189352029
quote:
Volgens mij heb ik al een keer zo'n zelfde soort docu gezien.

Net voor het eerst Coco gekeken, wat een mooie film. Heb er aardig wat traantjes bij gelaten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 21:09:27 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189352585
Oh, Coco is idd O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189353191
Phaidra, met goede sfeer en intrinsieke motivatie vind ik niks mis aan op hoger niveau sporten, maar dit was zo'n gepush. Dat zelfs de ouders niet tegen de trainers in durfden te gaan :o
Ik vind niet dat een kind meteen van een sport af moet als hij een keer geen zin heeft, een beetje leren doorzetten vind ik ook belangrijk, maar dat heeft wel grenzen. En daar werd echt ver overheen gegaan.
pi_189353299
quote:
Op welke zender was dit?
pi_189353374
Ik gok op (NPO)2 :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_189353428
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:41 schreef Clubsoda het volgende:
Ik gok op (NPO)2 :P
Ja al gevonden haha!
Ik kijk bijna nooit televisie dus moest even zoeken
pi_189354308
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:35 schreef Hupje het volgende:
Phaidra, met goede sfeer en intrinsieke motivatie vind ik niks mis aan op hoger niveau sporten, maar dit was zo'n gepush. Dat zelfs de ouders niet tegen de trainers in durfden te gaan :o
Ik vind niet dat een kind meteen van een sport af moet als hij een keer geen zin heeft, een beetje leren doorzetten vind ik ook belangrijk, maar dat heeft wel grenzen. En daar werd echt ver overheen gegaan.
Ja, heel ver. Dat die moeder kon blijven filmen terwijl die trainer van die nare uitspraken deed, vind ik ook een godswonder. Ik vond het geestelijke mishandeling. ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189355201
Ik heb zelf een topsportverleden in de acrobatiek. Het is prachtig om te doen, maar zeker mentaal erg pittig. Het gaat soms echt over lijken. En trainen gaat áltijd voor. Ook voor feestjes, verjaardagen..
En toch zou mijn kind, mocht hij het talent hebben, vol voor zijn sport mogen gaan, óók in de topsport. En waarom? Omdat het je ook heel veel moois kan brengen.

Edit: maar ik heb ook met buikpijn de docu gekeken hoor. De meeste trainers die ik ken zijn wel iets pedagogischer onderlegd.

[ Bericht 33% gewijzigd door Peacefulll op 09-10-2019 22:35:55 ]
pi_189355955
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 22:30 schreef Peacefulll het volgende:
Ik heb zelf een topsportverleden in de acrobatiek. Het is prachtig om te doen, maar zeker mentaal erg pittig. Het gaat soms echt over lijken. En trainen gaat áltijd voor. Ook voor feestjes, verjaardagen..
En toch zou mijn kind, mocht hij het talent hebben, vol voor zijn sport mogen gaan, óók in de topsport. En waarom? Omdat het je ook heel veel moois kan brengen.

Edit: maar ik heb ook met buikpijn de docu gekeken hoor. De meeste trainers die ik ken zijn wel iets pedagogischer onderlegd.
Ik snap ook wel dat je keuzes moet maken en dat een topsportleven ook zwaar kan/zal zijn op enig moment. Ik vond die ouders ook erg naïef die wilden dat hun zoon én naar hockey zou blijven gaan, én pianoles, én dan nog 15 uur trainen in de week voor turnen. Dan heb je iets niet helemaal begrepen (en arm kind, als dat de verwachtingen van je ouders zijn).

Ik zie overigens ook veel goede dingen idd. Hij heeft veel meer zelfvertrouwen gekregen en is in korte tijd zelfstandiger geworden. Om maar iets te noemen. En ik ben onwijs trots hoor :@, en verbaasd ook dat een kind met mijn genen opeens aanleg blijkt te hebben voor een sport! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 10 oktober 2019 @ 07:58:36 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189358766
Spuit 11 reactie: team besteklade hier. *O* Wat een genot t.o.v. dat irritante mandje. En inderdaad, fijn om alvast te sorteren bij het erin leggen. Dat ruimt daarna erg makkelijk op.
in de haak.
pi_189358965
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:00 schreef livelink het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. En ook heel apart dat dat beroemde ruimtelijk inzicht bij mannen hen compleet in de steek laat zodra er een afwasmachine in beeld is :P
of als ze dingen in de kast zetten, gewoon opstapelen, ook al zou het logischer zijn om groter onderop te zetten. Gemakzucht.
Net als met dingen zoeken, la open trekken en als je het niet gelijk ziet liggen dan is het er niet... terwijl het er dus wel is... Tja.

Die docu wilde ik gisteren kijken, maar ik kreeg steeds een foutmelding :(
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:48:04 #38
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189361444
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 22:52 schreef Phaidra het volgende:
Ik snap ook wel dat je keuzes moet maken en dat een topsportleven ook zwaar kan/zal zijn op enig moment. Ik vond die ouders ook erg naïef die wilden dat hun zoon én naar hockey zou blijven gaan, én pianoles, én dan nog 15 uur trainen in de week voor turnen. Dan heb je iets niet helemaal begrepen (en arm kind, als dat de verwachtingen van je ouders zijn).
En dan zeggen: "Ja, er moet natuurlijk wel tijd overblijven om te spelen." |:(

Ik denk dat de documentaire met name gaat over topturnen, en dat topsport een beetje te algemeen is. Ik denk dat er geen andere sport is waarbij zulke jonge kinderen zó hard trainen (afgezien van ballet misschien). En ook waarbij het lichaam zo moet veranderen (en dat is zeker bij ballet het geval).
pi_189361991
Ik heb een bakje in mijn vaatwasser. Doe scherpe messen nu wel met punt naar beneden, want heb mezelf een keer gesneden met uitruimen.

Ik las over dat programma. En wat ik las vond ik al heftig. Dan maar liever geen topsporter :@
Met mijn genen ook erg onwaarschijnlijk dat ik een sporttalentje heb :D
pi_189362940
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:48 schreef Gaoxing het volgende:
Ik denk dat de documentaire met name gaat over topturnen, en dat topsport een beetje te algemeen is.
Dat geloof ik ook wel, maar ik denk dat élke topsport wel veel van een kind vraagt, wat ze moeten laten. Ik ben in mijn werk ook kinderen tegengekomen die 3x per week van 6.30-8u moesten trainen (zwemmen) voor ze naar school gingen en dan na schooltijd vaak nog 2 uur.
pi_189370855
Besteklade? Eerlijk gezegd heb ik nooit een mening gehad over ons bestekbakje :+

Ik ben wel heel blij dat F vanaf zaterdag niet meer om 8 uur zwemles heeft maar om 8:45. We werden er allebei heel chagrijnig van om al zo vroeg op pad te moeten in het weekend :')
pi_189373881
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 21:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Besteklade? Eerlijk gezegd heb ik nooit een mening gehad over ons bestekbakje :+

Ik ben wel heel blij dat F vanaf zaterdag niet meer om 8 uur zwemles heeft maar om 8:45. We werden er allebei heel chagrijnig van om al zo vroeg op pad te moeten in het weekend :')
Ik vond dat altijd heerlijk. Ik zat gewoon op zaterdagochtend om 8 uur een uurtje bij te komen onder het genot van een lekkere cappuccino. O+ Nu moeten we op woensdagmiddag en dat vind ik gewoon een soort van zonde van mijn tijd. Op zaterdag om 8 uur had ik toch niets beters te doen zegmaar en wakker waren zijn wij toch wel. :')
  donderdag 10 oktober 2019 @ 23:09:00 #43
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_189374297
Ik ben halverwege met Turn.. Nu Nienke naar de 'beloften' bij atletiek gaat wilde ik even puur voor mezelf kijken hoe ik het straks niet moet doen.. Gelukkig is de vereniging hier anders dan die turn-trainers :X de vereniging hamert hier continue op het plezier dat iedereen moet hebben
(al moet ik bekennen dat hier ook wel iets aangepast aan sport is; de keuze voor de middelbare school. Twee scholen; eentje op een paar minuten fietsen, eentje op 40min fietsen. Als ze 4x per week op de atletiekbaan wil trainen is elke dag zo ver fietsen naar school B een beetje zonde van de kostbare tijd. Daar moet ze dus nog even over in conclaaf met zichzelf. IK hoor wel wat het wordt ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_189377206
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 23:09 schreef E.T. het volgende:
Ik ben halverwege met Turn.. Nu Nienke naar de 'beloften' bij atletiek gaat wilde ik even puur voor mezelf kijken hoe ik het straks niet moet doen.. Gelukkig is de vereniging hier anders dan die turn-trainers :X de vereniging hamert hier continue op het plezier dat iedereen moet hebben
(al moet ik bekennen dat hier ook wel iets aangepast aan sport is; de keuze voor de middelbare school. Twee scholen; eentje op een paar minuten fietsen, eentje op 40min fietsen. Als ze 4x per week op de atletiekbaan wil trainen is elke dag zo ver fietsen naar school B een beetje zonde van de kostbare tijd. Daar moet ze dus nog even over in conclaaf met zichzelf. IK hoor wel wat het wordt ;)
Bij ons staat een middelbare school letterlijk naast de turnhal (en zwembad/algemene sporthal). Zij hebben ook een speciale topsport klas geloof ik. Dus als de oudste tegen die tijd nog steeds wil turnen, denk ik wel dat het die school zal worden. Maar dat duurt nog 4 jaar, da’s wel érg lange termijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189390962
🎉🎉 vandaag mijn 20e FOK verjaardag!! 🎉🎉

Ik registreerde me op 12-10-1999
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:42:20 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189391015
Wow, 20 jaar al!
Gefeliciteerd! 🥳😘
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189392509
Haha mooi jubileum Vicky!

Ik registreerde me in 2003, voelt ook al een eeuwigheid geleden :o

Oooh, vandaag ga ik alvast een deel van onze huisraad verhuizen (zolder leeg trekken). Daar ben ik dan meteen zo hyper van dat ik al om 6 uur wakker was }:| en dat zonder huilende kinderen :')
pi_189392743
Ik heb mn fokverjaardag net gemist zie ik, 9 okt 2003 :o
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:52:15 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189392890
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 00:37 schreef Vicky het volgende:
🎉🎉 vandaag mijn 20e FOK verjaardag!! 🎉🎉

Ik registreerde me op 12-10-1999
Congrats!
Wij zijn vandaag 14 jaar getrouwd. Ook een beetje een FOK-feestje. ;)
pi_189392923
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 08:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Congrats!
🤵👰 gefeliciteerd!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:33:39 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189401821
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 08:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Congrats!
Ook gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189402066
Dankzij jullie heb ik de leverancier van de keuken voor ons nieuwe huis gemaild om te vragen of er een besteklade in de vaatwasser zit :D
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:49:18 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189402090
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 21:48 schreef McLaura het volgende:
Dankzij jullie heb ik de leverancier van de keuken voor ons nieuwe huis gemaild om te vragen of er een besteklade in de vaatwasser zit :D
Kun je toch zo met het typenummer opzoeken?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189402231
Dan moest ik eerst het typenummer opzoeken. Dit was net zo makkelijk.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_189402255
Gefeliciteerd met je Fok-verjaardag, Vicky! En BE met je trouwdag!
pi_189406982
Vicky en be Gefeliciteerd
  zondag 13 oktober 2019 @ 08:35:41 #57
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189407594
Wij zijn afgelopen vrijdag getrouwd O+.
KuikenGuppy
pi_189407764
Wat leuk!! Gefeliciteerd Burdie!
pi_189407789
🎉❤ gefeliciteerd Burdie ❤🎉
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 13 oktober 2019 @ 09:08:10 #60
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189407925
Gefeliciteerd! O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 13 oktober 2019 @ 09:27:47 #61
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189408177
Gefeliciteerd Burdie! O+
pi_189408401
quote:
17s.gif Op zondag 13 oktober 2019 08:35 schreef Burdie het volgende:
Gefeliciteerd ^) O+
pi_189409687
Wat leuk! Gefeliciteerd Burd O+ *O*
pi_189410224
Gefeliciteerd Burdie!
  zondag 13 oktober 2019 @ 12:16:42 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189410642
quote:
Gefeliciteerd! *O* O+ :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189411579
Wat leuk Burdie, van harte!!
pi_189411918
Leuk Burdie. Gefeliciteerd O+
pi_189413815
Gefeliciteerd Burdie! Was de dag alles waar je op hoopte? Vertel!
Met een meidenkwartet
pi_189419850
quote:
Gefeliciteerd!! O+ O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189420371
Gefeliciteerd Burdie! O+ Goeie datum ook, wij waren vrijdag 7 jaar getrouwd. ;)
pi_189420874
Gefeliciteerd!
  maandag 14 oktober 2019 @ 19:58:56 #72
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189434386
Bedankt allemaal O+.
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2019 16:28 schreef Cathmar het volgende:
Gefeliciteerd Burdie! Was de dag alles waar je op hoopte? Vertel!
Het was mooier, bijzonderder als het over jezelf gaat. Had ik niet zo kunnen bedenken van te voren...
De buren hadden een ballonnenboog neergezet en overal in de straat hingen vlaggen uit O+. In de ochtend hebben we onze handtekening gezet op het stadhuis en in de middag hadden we een prachtige kerkdienst. Ik kwam binnen aan de arm van mijn vader O+. Na de dienst hadden we een borrel en aansluitend een diner-dansant. Dat was een groot succes :D. We waren om 22 uur klaar met de dag, en hebben ons toen lekker teruggetrokken op onze kamer. Alle daggasten bleven slapen, dus de volgende ochtend was ook nog gezellig.
En nu zijn we een paar dagen weg, even alles laten bezinken en tot rust komen.
KuikenGuppy
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:12:56 #73
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189434637
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 21:48 schreef McLaura het volgende:
en, zat ie erin?

Burdie, van harte gefelicibruidstaart! Heb je misschien al een leuk fotootje om hier te showen?
in de haak.
  maandag 14 oktober 2019 @ 20:27:17 #74
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189434894
Gefeliciteerd Burdie! Het klinkt als een mooie dag maar ik sta ook open voor visueel bewijs *) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189449384
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2019 20:12 schreef trui het volgende:

[..]

en, zat ie erin?

Ja!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 15:27:30 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189465823
Kiek-tan! Ik dacht 'wat @SQ kan, kan ik ook!' :D *O*
pi_189466004
Niet meer bij te houden straks al die wijzigingen in nicks 8-)
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 oktober 2019 @ 15:35:46 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189466006
:D
pi_189466122
Haha! We zijn hier in OUD zo goed in namen afkorten, dat we allemaal wel zouden moeten :7
  woensdag 16 oktober 2019 @ 17:05:41 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_189467782
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:35 schreef Fazz het volgende:
Niet meer bij te houden straks al die wijzigingen in nicks 8-)
Woei!!
disclaimer
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:42:14 #81
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189469216
Ja maar... hoe moet ik dan heten? Le? Dat vind ik wel enigszins verwarrend met L-E. Of gewoon afkorten door die m eruit te halen? oO< .
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189469381
Mijn afkorting is al bezet :'(
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:01:56 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189469549
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:52 schreef littledrummergirl het volgende:
Mijn afkorting is al bezet :'(
LDM dan? Girl = Milf?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:02:31 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189469558
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:42 schreef Lemijn het volgende:
Ja maar... hoe moet ik dan heten? Le? Dat vind ik wel enigszins verwarrend met L-E. Of gewoon afkorten door die m eruit te halen? oO< .
HotChick*insert geboortejaar*
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:04:16 #85
149959 SQ
snelle trees
pi_189469590
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 18:42 schreef Lemijn het volgende:
Maar jij wordt al niet constant afgekort hier op het forum, dus dan is die vraag ook niet zo relevant :P
disclaimer
pi_189469635
Fr kan natuurlijk nog wel
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:19:29 #87
37150 livelink
pi_189469816
quote:
6s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 15:27 schreef BE het volgende:
Kiek-tan! Ik dacht 'wat @:SQ kan, kan ik ook!' :D *O*
Het valt niet eens op bij jou :o
Voor mij was je al lang BE.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:20:01 #88
37150 livelink
pi_189469827
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:07 schreef ferrari_rood het volgende:
Fr kan natuurlijk nog wel
ll vind ik dan weer minder voor mij.
pi_189469849
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:33:56 #90
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189470063
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:19 schreef livelink het volgende:

[..]

Het valt niet eens op bij jou :o
Voor mij was je al lang BE.
Mooi he! :D
pi_189470119
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:20 schreef livelink het volgende:

[..]

LL??
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:40:16 #92
37150 livelink
pi_189470183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:36 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

LL??
Nee, ik ben van de kleine letters op FOK!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 19:44:54 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_189470283
Ik vraag me ook af of het überhaupt iemand was opgevallen bij mij :')
disclaimer
  Jubileum moderator woensdag 16 oktober 2019 @ 19:58:52 #94
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_189470578
BE en SQ *O* _O-
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:00:03 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189470609
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:44 schreef SQ het volgende:
Als het geen onderwerp was geweest had het zomaar even kunnen duren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:00:31 #96
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_189470616
hahahaha! SQ viel me dan wel op, maar BE niet. ook erg. _O-
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:04:03 #97
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189470680
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Buufke voor jou?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:04:47 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_189470693
Buuv O+
disclaimer
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:13:20 #99
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189470886
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:04 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar jij wordt al niet constant afgekort hier op het forum, dus dan is die vraag ook niet zo relevant :P
Nee weet ik het was dan ook een grapjuh. Omdat RS zei dat we allemaal voor een afko moesten gaan.

Zowel SQ als BE vielen me gelijk op trouwend. Donna en Fazz ook (van die laatste kreeg ik een autocorrect naar de oude versie). Mis ik dan nog wat?
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:14:29 #100
149959 SQ
snelle trees
pi_189470911
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:13 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Nee weet ik het was dan ook een grapjuh. Omdat RS zei dat we allemaal voor een afko moesten gaan.

Zowel SQ als BE vielen me gelijk op trouwend. Donna en Fazz ook (van die laatste kreeg ik een autocorrect naar de oude versie). Mis ik dan nog wat?
Niet van de OUD garde, voorlopig :D
disclaimer
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:14:40 #101
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189470918
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:02 schreef Molo het volgende:

[..]

HotChick*insert geboortejaar*
Ik ben allang niet meer hot :{w .
pi_189471061
quote:
Is het nu eindelijk duidelijk dat ik niet BE ben O+
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:22:48 #103
37150 livelink
pi_189471101
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:44 schreef SQ het volgende:
Ja, dat viel me wel direct op en gelukkig had ik ook meteen door dat jij het was. Ik weet nog niet wie Fazz is en ook niet Donna :@
Ik ben zo slecht met nickchanges ;(
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:24:26 #104
37150 livelink
pi_189471131
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:14 schreef Lemijn het volgende:

[..]

IkBenAllangNietMeerHot
vergeet niet je geboortejaar te inserten!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:28:29 #105
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189471185
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:24 schreef livelink het volgende:

[..]

vergeet niet je geboortejaar te inserten!
Ik ben zoveel meer dan NietMeerHot }:| .
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:31:09 #106
37150 livelink
pi_189471229
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:28 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ik ben zoveel meer dan NietMeerHot }:| .
Je bent ook lastig, ja :N

MeerDanNietMeerHot

Zo dan!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:49:03 #107
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189471601
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:31 schreef livelink het volgende:

[..]

Je bent ook lastig, ja :N

MeerDanNietMeerHot

Zo dan!
Ik zal het eens rustig overwegen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 16 oktober 2019 @ 20:52:53 #108
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189471663
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:20 schreef livelink het volgende:

[..]

Jij bent gewoon lieveling, in mijn hoofd dan :+
pi_189471742
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:49 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Je mag ook gewoon jezelf blijven hoor Lemijn O+
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:57:06 #110
37150 livelink
pi_189471743
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:49 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Lemijn vind ik ook goed hoor *O*
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:57:16 #111
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189471747
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:52 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ja goeie, zet die e er in ieder geval tussen! Ik lees het nooit als laiflink namelijk, mocht het zo bedoeld zijn.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 20:58:46 #112
37150 livelink
pi_189471778
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:52 schreef Sjeen het volgende:

[..]

O+
Helaas in het echt wat minder, vrees ik. Mijn puberdochter heeft me gisteren de silent-treatment gegeven. Ze is pas net weer tegen me gaan praten :P
  woensdag 16 oktober 2019 @ 21:14:02 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189472059
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Bij jou zou Buuf wel passen! :Y ;)
  woensdag 16 oktober 2019 @ 21:14:18 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189472072
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:21 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

*;
  woensdag 16 oktober 2019 @ 21:16:37 #115
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189472113
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:21 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Jij bent gewoon Bloedje :*
KuikenGuppy
  woensdag 16 oktober 2019 @ 21:20:07 #116
37150 livelink
pi_189472167
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 20:57 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ja goeie, zet die e er in ieder geval tussen! Ik lees het nooit als laiflink namelijk, mocht het zo bedoeld zijn.
Ja, zo is het eigenlijk wel bedoeld.
Ik was toen voor mijn werk hier mee bezig.

En het enige leuke van dat werk vond ik de naam O+
pi_189472313
Oei je dochter livelink. Je komt altijd over als een rustige, lieve doortastende moeder.
pi_189472374
Fr bestaat al daar gaat mijn change
  woensdag 16 oktober 2019 @ 21:36:41 #119
37150 livelink
pi_189472460
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 21:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Oei je dochter livelink. Je komt altijd over als een rustige, lieve doortastende moeder.
Ze is op het moment heftig aan het puberen. Ze is nu bijna 18 en ik dacht dat ik de dans was ontsprongen, maar had te vroeg gejuicht :X

Ik probeer rustig te blijven en niet in alle valkuilen te trappen, maar dat is soms echt moeilijk hoor. Ik hoorde me gisteren bijna zeggen dat ik wel goed genoeg was om haar te helpen met haar schoolwerk en om haar was te doen, maar wist me net op tijd in te houden.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 21:38:06 #120
37150 livelink
pi_189472490
@FR
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 21:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Fr bestaat al daar gaat mijn change
Als het een nauwelijks gebruikt account is, kun je Danny mailen. Ik zag dat er 4 x mee gepost was.
Ik weet niet hoe zwaar dat telt.
pi_189472527
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 21:36 schreef livelink het volgende:

[..]

Ze is op het moment heftig aan het puberen. Ze is nu bijna 18 en ik dacht dat ik de dans was ontsprongen, maar had te vroeg gejuicht :X

Ik probeer rustig te blijven en niet in alle valkuilen te trappen, maar dat is soms echt moeilijk hoor. Ik hoorde me gisteren bijna zeggen dat ik wel goed genoeg was om haar te helpen met haar schoolwerk en om haar was te doen, maar wist me net op tijd in te houden.
Dat vind ik knap van je. Ik zou dat nl wel zeggen :@
pi_189477462
quote:
Zolang jullie niet ook nog je avater gaan vervangen kan ik het nog wel volgen :P
  donderdag 17 oktober 2019 @ 10:07:09 #123
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189478252
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:00 schreef SQ het volgende:
Even een update: vanaf heden graag alle fanmail aan @:SQ richten (ook via dm/pm!) Grazie :)
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 14:23 schreef BE het volgende:
:D Ik heb hier ook over getwijfeld! :D

Check me out! :7
Jongens, zo raak ik helemaal in de war. Als jullie maar wel je plaatjes hetzelfde laten hoor...

Oh, wat Nijna zegt dus *O*
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 17 oktober 2019 @ 14:05:41 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189481747
Veranderende avatars trek ik zelf ook altijd heel slecht, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. ;)
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 oktober 2019 @ 14:24:57 #125
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189482045
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 14:05 schreef BE het volgende:
Veranderende avatars trek ik zelf ook altijd heel slecht, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. ;)
Ik ging eens kijken wat mijn avatar ook al weer was... had alles uitstaan :P
  donderdag 17 oktober 2019 @ 14:32:00 #126
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189482137
Echt? Volgens mij zag ik de jouwe gewoon hoor. :Y
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 oktober 2019 @ 14:44:48 #127
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189482296
Ja, maar ikzelf niet, ooit alles wat Mb’s slurpte uitgezet. Realiseerde me net dat dat nu helemaal niet meer nodig is :+
  donderdag 17 oktober 2019 @ 15:13:15 #128
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189482632
Blooooonde dame = Sjeen *O* Jij hebt zo'n lekker herkenbaar plaatje.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 15:20:35 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_189482731
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 08:40 schreef Nijna het volgende:

[..]

Zolang jullie niet ook nog je avater gaan vervangen kan ik het nog wel volgen :P

@BE, zullen we een dagje van avatar ruilen?
disclaimer
pi_189482821
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:20 schreef SQ het volgende:

[..]

@:BE, zullen we een dagje van avatar ruilen?
Grapjas... dan raak ik echt het spoor bijster 8)7 , is daar ook iets van nazorg (misschien is voor-zorg nog beter) voor te regelen dan ofzo... :')
pi_189482916
Ik zie mobiel geen ava's
pi_189483213
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2019 19:04 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik vind het een gemiste kans, skjoe
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:06:48 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_189483283
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:00 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik vind het een gemiste kans, skjoe
Volgens mij heb ik zelf het account @Skjoe al ooit geregistreerd. Voor het geval dat.
disclaimer
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:07:18 #134
149959 SQ
snelle trees
pi_189483289
Hm, kennelijk niet :P
disclaimer
pi_189483394
Muh geen vast contract gekregen @ work :'( gedoe rondom flexibele schil, dus binnenkort baanloos -O-

Iemand nog op zoek naar een leuke hulpverlener :')?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:27:04 #136
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189483598
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Muh geen vast contract gekregen @ work :'( gedoe rondom flexibele schil, dus binnenkort baanloos -O-

Flexibele schil :? Was dat dan?

Maar goed waardeloos.. met al die verhalen dat er in " de zorg" zoveel banen zijn moet dat toch wel gaan lukken? Of valt hulpverlening niet onder de zorg?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:31:55 #137
149959 SQ
snelle trees
pi_189483686
Oh wat balen ldg ;(
disclaimer
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:38:46 #138
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189483820
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik zie mobiel geen ava's
Even bij "Opties" aanzetten, wel mobiel doen dus.
Rechtsboven naast je eigen avatar staat je naam, met een driehoekje ernaast, klik op je naam en dan op Opties.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 17 oktober 2019 @ 16:41:03 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189483861
Bummer LDG, succes met het vinden van een andere baan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189484161
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:06 schreef SQ het volgende:

[..]

Volgens mij heb ik zelf het account @:Skjoe al ooit geregistreerd. Voor het geval dat.
Ben je leuk en kun je een hard uurtje reizen naar het zuidoosten? Wij zoeken nog iemand.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 17 oktober 2019 @ 17:00:51 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_189484171
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:00 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ben je leuk en kun je een hard uurtje reizen naar het zuidoosten? Wij zoeken nog iemand.
huhwat? :')
disclaimer
  donderdag 17 oktober 2019 @ 17:02:42 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_189484201
Oh wacht, die zal wel voor LDG zijn bedoeld :P
disclaimer
pi_189484545
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:02 schreef SQ het volgende:
Oh wacht, die zal wel voor LDG zijn bedoeld :P
O ja! Oeps! :') ging over de baan in de zorg. :+
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_189484582
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:27 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Maar goed waardeloos.. met al die verhalen dat er in " de zorg" zoveel banen zijn moet dat toch wel gaan lukken? Of valt hulpverlening niet onder de zorg?
Flexibele schil is om mensen geen vast contract te geven, waardoor er veel verloop is en dus steeds nieuwe collega’s krijgt. Gevolg van de manier van financieren van de zorg.
Zelf kan ik bv elk jaar mijn baan verliezen door de jaarlijkse keuzes van gemeentes. Ook de aanbestedingen zijn een drama dat lijkt tot meer flexibele schil.
*OUD heilige*
pi_189484883
quote:
1s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:22 schreef YPPY het volgende:

[..]

Flexibele schil is om mensen geen vast contract te geven, waardoor er veel verloop is en dus steeds nieuwe collega’s krijgt. Gevolg van de manier van financieren van de zorg.
Zelf kan ik bv elk jaar mijn baan verliezen door de jaarlijkse keuzes van gemeentes. Ook de aanbestedingen zijn een drama dat lijkt tot meer flexibele schil.
Precies dit.. Er mag maar een bepaald percentage vaste contracten te zijn, de rest moet snel te lozen zijn :W haha

Maareehm uurtje reizen is wat te veel van t goeie denk ik ;) waar zit je ongeveer?
pi_189484910
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:27 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Niet zoveel als bij verzorgenden en verpleegkundigen evt, maar alsnog wel een ok aantal vacatures. Gaat ook wel weer goedkomen om iets te vinden, maar vandaag baal ik even :+
  donderdag 17 oktober 2019 @ 17:47:42 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189485030
Ah.... door de aanbestedingen moeten de zorgorganisaties telkens met de gemeentes in onderhandeling over de vergoedingen, en als er dan een onder gaat zitten qua prijs "wint" die de aanbesteding en moeten de andere zorgorganisaties hun personeel snel weten te lozen.

Net als met die aan bestedingen voor de buslijnen, dat Syntus Connexxion "verslaat" en dat al die Connexxion chauffeurs dan op straat staan, maar Syntus er tegelijkertijd heel veel nodig heeft.

Wat een drama, die "marktwerking" in de zorg en het OV.... dit soort achterlijk gedoe waarbij men aanbestedingen probeert te "winnen" voor bedragen die eigenlijk niet haalbaar zijn en die ook nog eens tot gevolg hebben dat je je personeel niet alleen waardeloos moet betalen maar ze ook nog eens geen zekerheid kunt geven.

Die "flexibele schil" is dus gewoon de mogelijkheid van een bedrijf zo snel mogelijk weer te krimpen tot de pit (en het kleine beetje vruchtvlees daar omheen dat ze niet kunnen lozen).
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189485261
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 17:47 schreef Leandra het volgende:
Ah.... door de aanbestedingen moeten de zorgorganisaties telkens met de gemeentes in onderhandeling over de vergoedingen, en als er dan een onder gaat zitten qua prijs "wint" die de aanbesteding en moeten de andere zorgorganisaties hun personeel snel weten te lozen.

Net als met die aan bestedingen voor de buslijnen, dat Syntus Connexxion "verslaat" en dat al die Connexxion chauffeurs dan op straat staan, maar Syntus er tegelijkertijd heel veel nodig heeft.

Wat een drama, die "marktwerking" in de zorg en het OV.... dit soort achterlijk gedoe waarbij men aanbestedingen probeert te "winnen" voor bedragen die eigenlijk niet haalbaar zijn en die ook nog eens tot gevolg hebben dat je je personeel niet alleen waardeloos moet betalen maar ze ook nog eens geen zekerheid kunt geven.

Die "flexibele schil" is dus gewoon de mogelijkheid van een bedrijf zo snel mogelijk weer te krimpen tot de pit (en het kleine beetje vruchtvlees daar omheen dat ze niet kunnen lozen).
:Y jep, het is gewoon risicobeperking
pi_189485360
Wat jammer zeg! En wat een stomme manier van organiseren zeg :(
  donderdag 17 oktober 2019 @ 18:10:59 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189485366
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:02 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

:Y jep, het is gewoon risicobeperking
Zo jammer, want daardoor raken ze zoveel gemotiveerde ervaren krachten kwijt.
Plus dat ik het sowieso niet gewenst vind dat mensen geen zekerheden meer hebben, we zouden weer gewoon wijkverpleegkundigen moeten hebben, in vaste dienst, en niet iedere paar jaar een andere organisatie die dat dan allemaal mag regelen en uiteindelijk toch niet in staat is betere zorg voor minder geld te leveren.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 17 oktober 2019 @ 18:13:58 #151
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_189485406
Ah! Tnx voor de (uitgebreide) uitleg dames!

Ik werk voor een werkgever die er prat op gaat dat werknemers nog 40 jaar in dienst zijn enzo.. en de inleners verdienen hier dan toch wel het dubbele van de werkgevers,dus totaal andere verhoudingen..

@LDG (is die niet meer vrij? :P ) is zzp-en een optie?
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  donderdag 17 oktober 2019 @ 18:17:01 #152
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189485447
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat jammer zeg! En wat een stomme manier van organiseren zeg :(
Als de politiek gewoon eens zou toegeven dat dat hele "marktwerking" in een aantal sectoren helemaal niet werkt (zorg, OV, post, schoolvervoer) en we dat weer fatsoenlijke manier zouden doen, zodat mensen weer weten waar ze aan toe zijn en trots op hun werk en werkgever kunnen zijn dan komt dat de kwaliteit zoveel ten goede.

Er worden hele ladingen bussen omgestickerd als het een andere vervoerder is geworden, ik geloof er geen bal van dat die "marktwerking" werkelijk een kostenbesparend gevolg heeft, maar het heeft wel tot gevolg dat hele beroepsgroepen totaal geen zekerheid meer kunnen krijgen, daardoor weinig te eisen hebben qua salarisgroei.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 17 oktober 2019 @ 18:19:26 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189485485
Niet vrij, maar ook nog nooit gebruikt, dus ik zou er een mailtje aan Danny aan wagen, ik gok dat deze naam wel vrijgegeven kan worden.
LDG

Edit: ook geen FP-posts trouwens.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189485540
Nou inderdaad, breek me de bek niet open over marktwerking zeg. :(
pi_189485593
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 18:13 schreef Barreltje het volgende:
Ah! Tnx voor de (uitgebreide) uitleg dames!

Ik werk voor een werkgever die er prat op gaat dat werknemers nog 40 jaar in dienst zijn enzo.. en de inleners verdienen hier dan toch wel het dubbele van de werkgevers,dus totaal andere verhoudingen..

@:ldg (is die niet meer vrij? :P ) is zzp-en een optie?
Ik ben bang dat ik niet gestructureerd ben om te zzp'en :@ dan moet je alles zelf regelen en bijhouden ect. En ik ben bang dat ik daar wat te chaotisch voor ben :P
pi_189485628
Ik overweeg soms ook gewoon iets zonder mensen/gedoe/crises/achterlijke werkdruk te doen :Y gewoon lekker bij de bakker ofzo, maar daar kan ik mn huur niet van betalen :'( als er zoiets zou zijn voor een ongeveer vergelijkbaar salaris zou ik t zo doen
  donderdag 17 oktober 2019 @ 19:04:53 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189486072
Twee weken geleden was ik trouwens naar de VT-wonen beurs om moed te vinden het huis te verbouwen (niet gevonden), kom ik terug op het station hier; fiets weg :(
M'n mooie elektrische Gazelle Miss Grace.... god wat was ik kwaad.
Gelukkig ook verzekerd, vandaag een verse Miss Grace opgehaald bij de fietswinkel, dit keer wordt hij met track & trace verzekerd, gewoon omdat ik het die hufters niet gun dat ze er mee weg kunnen komen.

Maar vanmorgen eerst naar de tandarts, er moest een kies uit waar een barst in zat en waardoor de pockets steeds dieper werden, want natuurlijk niet goed schoon te krijgen, en er zat ook ontstekingsweefsel volgens de tandarts, dus nu lig ik met een pijnlijk gezicht in bed (bakje vanillevla op het nachtkastje), terwijl ik nog helemaal niet op mijn mooie nieuwe fiets gefietst heb, want N heeft hem van de fietswinkel naar huis gefietst.

/dagboek
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 17 oktober 2019 @ 19:18:11 #158
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189486242
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 15:20 schreef SQ het volgende:

[..]

@:BE, zullen we een dagje van avatar ruilen?
pi_189486251
Balen ldg.
Zo'n onzin die flexibele schil.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 11:02:26 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_189496109
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 19:19 schreef F_r het volgende:
Balen ldg.
Zo'n onzin die flexibele schil.
Jij bent ook om!
disclaimer
pi_189496471
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 11:02 schreef SQ het volgende:

[..]

Jij bent ook om!
:Y
pi_189497333
Yes! Ik ben eindelijk Vlinder! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:17:16 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189497364
:D Grappig dit!

Een aantal jaar terug kon dit ook eens en toe heb ik er geen seconde over nagedacht.
pi_189497451
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 12:14 schreef Vlinder het volgende:
Yes! Ik ben eindelijk Vlinder! *O*
Zoekt like-knop.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:39:48 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189497593
Mooi, die aanpassingen ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189497638
Het kon nooit want al sinds mn registratie was er al een Vlinder maar die was nooit actief. Mocht niet regels en noem maar op.
Maar nu mag het wel. Dus inleveren die naam! *O*
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:46:04 #167
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189497681
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2019 17:54 schreef McLaura het volgende:

[..]

Ja!
fijn! :D
in de haak.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:50:08 #168
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189497726
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 19:04 schreef Leandra het volgende:
Twee weken geleden was ik trouwens naar de VT-wonen beurs om moed te vinden het huis te verbouwen (niet gevonden), kom ik terug op het station hier; fiets weg :(
M'n mooie elektrische Gazelle Miss Grace.... god wat was ik kwaad.
Gelukkig ook verzekerd, vandaag een verse Miss Grace opgehaald bij de fietswinkel, dit keer wordt hij met track & trace verzekerd, gewoon omdat ik het die hufters niet gun dat ze er mee weg kunnen komen.

Maar vanmorgen eerst naar de tandarts, er moest een kies uit waar een barst in zat en waardoor de pockets steeds dieper werden, want natuurlijk niet goed schoon te krijgen, en er zat ook ontstekingsweefsel volgens de tandarts, dus nu lig ik met een pijnlijk gezicht in bed (bakje vanillevla op het nachtkastje), terwijl ik nog helemaal niet op mijn mooie nieuwe fiets gefietst heb, want N heeft hem van de fietswinkel naar huis gefietst.

/dagboek
Balen van je fiets, Leandra! En sterkte met je kies.
in de haak.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 12:50:49 #169
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189497738
ruimt lekker op, al die afko-namen. ;)
in de haak.
pi_189498336
Succes met je kies Leandra!

Het gaat eindelijk gebeuren, ons huis gaat, na een opknapbeurtje, in de verkoop! Van de week is de makelaar geweest om te kijken wat er nog gedaan moet worden. Ik vind het best spannend en ook wel een beetje gek. Ons 1e huis, het huis waar de kinderen geboren zijn.

Vandaag feest :D A is 14!! geworden :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:32:27 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189498408
14 al :o
Gefeliciteerd! :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189498412
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:29 schreef Vicky het volgende:

Het gaat eindelijk gebeuren, ons huis gaat, na een opknapbeurtje, in de verkoop! Van de week is de makelaar geweest om te kijken wat er nog gedaan moet worden. Ik vind het best spannend en ook wel een beetje gek. Ons 1e huis, het huis waar de kinderen geboren zijn.

Zeker waar jij zit is het echt het moment om te verkopen. Mijn huis ging daar voor bijna 2 ton.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189498414
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:32 schreef Leandra het volgende:
14 al :o
Gefeliciteerd! :*
ja echt 14......
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_189498429
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zeker waar jij zit is het echt het moment om te verkopen. Mijn huis ging daar voor bijna 2 ton.
yep... toplocatie :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 13:57:55 #175
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_189498802
quote:

Spannend! Waar willen jullie zelf heen?
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:02:41 #176
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189498895
Gefeliciteerd, Vicky. En leuk, verhuisplannen. Ik ben ook benieuwd waar jullie naartoe gaan.
in de haak.
pi_189498974
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:57 schreef laziness het volgende:

[..]

Spannend! Waar willen jullie zelf heen?
Binnen RW, richting Strijp
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_189499183
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:07 schreef Vicky het volgende:

[..]

Binnen RW, richting Strijp
Ik lees strijp en denk :? Je woont toch niet hier in de buurt
pi_189499200
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 14:16 schreef F_r het volgende:

[..]

Ligt eraan waar jij woont 🤣🤣
Zie DM
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 14:19:04 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189499229
quote:

Ja, wat fijn joh!
Maar idd ook spannend! :Y
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:07:42 #181
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189503384
quote:

[..]

Same here. Maar ik begreep RW wel 🙂
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:11:06 #182
149959 SQ
snelle trees
pi_189503450
Hier zou dat de rondweg zijn, dus het kon nog steeds :')
disclaimer
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:13:52 #183
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189503513
True 🙂
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:14:48 #184
244125 laziness
pi_189503538
quote:

[..]

Vicky woont in dezelfde plaats als ik dus dan weet je het wel ;)
pi_189520925
Heeft iemand tips om een hoofdkussen met dons te wassen? Of tips waar ik voor een acceptabele prijs een goed nieuw kussen kan kopen? Kleuter was ziek en moest spugen, mijn hoofdkussen was de pineut... dankzij mijn ninja skills (ook midden in de nacht) kwam ik er zelf goed van af. Maar mijn kussen is uit model en stinkt nu na het wassen.
pi_189520998
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:15 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand tips om een hoofdkussen met dons te wassen? Of tips waar ik voor een acceptabele prijs een goed nieuw kussen kan kopen? Kleuter was ziek en moest spugen, mijn hoofdkussen was de pineut... dankzij mijn ninja skills (ook midden in de nacht) kwam ik er zelf goed van af. Maar mijn kussen is uit model en stinkt nu na het wassen.
Ikea
pi_189521022
quote:
Ikea heeft kussens met dons voor ik meen rond de 10 euro. Ik heb ook eens zo'n akkefietje gehad met een donzen kussen en een poging tot wassen gedaan. Maar het kussen was bijna niet droog te krijgen en stonk toen hij eenmaal droog was naar natte eend of iets dergelijks. Heel smerig! :r T wilde er niet meer op slapen door de stank en wij hebben toen ook een nieuwe bij Ikea gekocht.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:21:51 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189521072
IKEA en ik was ze regelmatig (2x per jaar ofzo).
KuikenGuppy
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:23:03 #189
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189521094
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:21 schreef Burdie het volgende:
IKEA en ik was ze regelmatig (2x per jaar ofzo).
Kussens wassen :?. Nou wil ik niet wasopsomming nr 5832 starten hier maar dat is echt nog nooit in me opgekomen. Is dat raar?
pi_189521167
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:23 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Kussens wassen :?. Nou wil ik niet wasopsomming nr 5832 starten hier maar dat is echt nog nooit in me opgekomen. Is dat raar?
Ja.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:26:01 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189521171
Ik heb er zo'n Kungsmynta omheen, en dan een wit sloop en dan het sloop wat bij het dekbed hoort.
Als er een keer wat met het kussen gebeurt dan gaan die 3 op 60 graden in de was, het kussen zelf begin ik ook niet aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:26:06 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_189521172
Ik gooi donzen kussens en dekbedden dus gewoon in wasmachine en droger na kotsbuien, gaat altijd prima.

Zonder droger gaat het wel meuren.

Mijn eigen kussen was ik ook nooit. Ik kots dan ook nooit in bed. :')
disclaimer
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:26:40 #193
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189521186
quote:

[..]

nee
pi_189521204
Ik heb geen donzen kussen, maar met synthetische vezels, en die was ik een paar keer per jaar, en daarna gewoon in de droger. Bedden worden wekelijks verschoond inclusief onderhoezen (hoe heten die dingen officieel?).
pi_189521222
nope de mijne nog nooit in mn hele leven gewassen hoor.
Maar dons/watten kussens kun je toch alleen degelijk wassen en dan drogen in de droger met tennisballen?
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:28:59 #196
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189521230
quote:

[..]

Ik heb er nog een ondersloop omheen. Maar als er desondanks toch op geplast wordt, gespuugd of erg gezweet, dan gooi ik ze zo in de was. En ik schat zo in dat dat 2x per jaar gebeurt. Dan heb ik het over de kussens van de kinderen, btw.
KuikenGuppy
pi_189521247
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:27 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik heb geen donzen kussen, maar met synthetische vezels, en die was ik een paar keer per jaar, en daarna gewoon in de droger. Bedden worden wekelijks verschoond inclusief onderhoezen (hoe heten die dingen officieel?).
hoeslakens of nog die dr onder, dat zijn matrasbeschermers.
pi_189521265
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:30 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

hoeslakens of nog die dr onder, dat zijn matrasbeschermers.
Ja, maar ik bedoel die onderhoezen die je als eerste om het kussen doet, voordat je de sloop erom doet.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:31:48 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189521279
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:28 schreef Roosgeluk het volgende:
nope de mijne nog nooit in mn hele leven gewassen hoor.
Maar dons/watten kussens kun je toch alleen degelijk wassen en dan drogen in de droger met tennisballen?
Yep, tennisballen erbij in de droger, die heb ik daarom zelfs speciaal in het washok liggen.
Niet dat m'n donzen dekbed daardoor nog wel goed is, maar dat is wat anders.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189521297
haha uhm hoe die onderhoezen om je kussens heet geen idee. Hier gewoon extra neutrale katoenen kussensloop dr omheen.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:34:23 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189521332
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:32 schreef Roosgeluk het volgende:
haha uhm hoe die onderhoezen om je kussens heet geen idee. Hier gewoon extra neutrale katoenen kussensloop dr omheen.
Je bedoelt een molton? Tussen je matras en de hoeslaken om het matras?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:35:40 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189521369
Ik heb daar ook nog zo'n matrasbeschermer trouwens, maar we hebben sowieso een topper, en dan een matrasbeschermer, ook een Kungsmynta denk ik, dan een molton (of Jersey, maar net zoals het me uitkomt) en dan de hoeslaken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189521410
Nee mrs Peel wist ff niet meer hoe zon onderhoes heette.

Maar wat uitgebreid zeg, hier gewoon matrasbeschermer en dan hoeslaken.

Wat hebben de Kungsmynta en een molton als extra voordeel dan? :@

Topper is omdat je op een boxspring slaapt?
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:42:40 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189521505
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:37 schreef Roosgeluk het volgende:
Nee mrs Peel wist ff niet meer hoe zon onderhoes heette.

Maar wat uitgebreid zeg, hier gewoon matrasbeschermer en dan hoeslaken.

Wat hebben de Kungsmynta en een molton als extra voordeel dan?

Topper is omdat je op een boxspring slaapt?
Die Kungsmynta is gewoon een extra (wasbare) laag tussen ons en de topper.
En we slapen idd op boxsprings, maar de reden dat we de topper hebben is niet alleen dat we dan geen rand tussen de matrassen hebben, maar vooral dat het voor mij veel makkelijker is het bed op te maken of te verschonen, omdat ik nagenoeg nooit aan die zware matrassen hoef te trekken.
Een matrashoes over een topper van 5 cm hoog krijgen is zoveel eenvoudiger dan matrashoezen over 2 matrassen van 28 cm hoog.

Gemak dient de mens.

Dus één topper van 180*220 op twee matrassen van 90*220.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189521511
Ah kijk. Met tennisballen en kussen dan eens naar mijn schoonouders voor de droger. En anders kan ik dus bij Ikea best een fatsoenlijke scoren? Mooi ^O^
pi_189521586
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Die Kungsmynta is gewoon een extra (wasbare) laag tussen ons en de topper.
En we slapen idd op boxsprings, maar de reden dat we de topper hebben is niet alleen dat we dan geen rand tussen de matrassen hebben, maar vooral dat het voor mij veel makkelijker is het bed op te maken of te verschonen, omdat ik nagenoeg nooit aan die zware matrassen hoef te trekken.
Een matrashoes over een topper van 5 cm hoog krijgen is zoveel eenvoudiger dan matrashoezen over 2 matrassen van 28 cm hoog.

Gemak dient de mens.
Google leert mij net dat Kungsmynta een ikea variant is van matrasbeschermer (en de kans heel groot is dat ie ook op mijn matras ligt haha).
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 21:46:52 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189521604
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:45 schreef Roosgeluk het volgende:

[..]

Google leert mij net dat Kungsmynta een ikea variant is van matrasbeschermer (en de kans heel groot is dat ie ook op mijn matras ligt haha).
Ja klopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:03:42 #208
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189521939
quote:
16s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:25 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ja.
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:26 schreef Sjeen het volgende:

[..]

nee
Zo blij met jullie! Mijn leven kan verbeterd weer door _O_ .
pi_189522722
Ipv de Kungsmynta hier een gokart van de ikea om het matras.
Waterdichte matrashoes, was een tip tijdens de zwangerschap maar werkt goed dus gebruiken we nog steeds.
Om de kussens een ondersloop van de ikea. Werkt goed tegen kwijlen :P
pi_189522737
Ik heb volgens mij ook nog nooit mn hoofdkussen gewassen, het dekbed gaat ook maar eens per jaar :@
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 22:40:28 #211
149959 SQ
snelle trees
pi_189522956
Nieuw opsomtopic O+
disclaimer
pi_189523175
Dat was niet eens mijn bedoeling :'(
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:04:05 #213
244125 laziness
pi_189523460
Al die lagen, zeker waterdichte, dat zweet toch de pan uit mensen?
Ik vind een molton er onder genoeg ^O^
pi_189523545
Omg, een hoes onder je kussensloop? En meer dan alleen een laken op je matras? Dekadent gedoe :6

Wij hebben alleen een waterafstorende matrasbeschermer, in geval van pies en kots.

Die zit nu nog in de was want kots bij oudste. Dus ik lig nu in haar bed (en zij met man in dat van ons) Recht op het matras, en zonder beddengoed- alleen n dekbed dus. Living on the edge. Wel lekker zacht zo’n slooploos dekbed O+
pi_189523599
Dan gooi ik er nog wat anders in: de docu 'mijn dochter de vlogger'. Op een andere manier dan de turn jongetjes ook heel sneu. En ik vrees dat de ouders mee hebben gedaan omdat dit óók reclame is...
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:14:43 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189523660
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:04 schreef laziness het volgende:
Ik heb er geen waterdichte bij, daar moet ik idd niet aan denken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:16:24 #217
149959 SQ
snelle trees
pi_189523686
Voor de statistieken:

Boxspring, matras, topmatras, molton, hoeslaken.

Kussen heeft een molton en een sloop.

Einde dienstmededeling.
disclaimer
pi_189523703
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:10 schreef Hupje het volgende:
Dan gooi ik er nog wat anders in: de docu 'mijn dochter de vlogger'. Op een andere manier dan de turn jongetjes ook heel sneu. En ik vrees dat de ouders mee hebben gedaan omdat dit óók reclame is...
Ja brrrr, geen enkel inzicht in wat voor boodschap je ermee aan je kind geeft. Je bent pas leuk en ik vind pas dat je het goed doet als je wat vrolijks en bruikbaars maakt waar ik likes voor krijg :r
pi_189523817
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Ja brrrr, geen enkel inzicht in wat voor boodschap je ermee aan je kind geeft. Je bent pas leuk en ik vind pas dat je het goed doet als je wat vrolijks en bruikbaars maakt waar ik likes voor krijg :r
Brrr inderdaad! Ik schrok er op een bepaalde manier van. “Als ze dadelijk 6 is heeft heel haar klas een YouTube kanaal en ik geef haar wat voorsprong”. Gun je kind wat privacy zodat ze later zelf kan beslissen wat er op internet verschijnt
En die Nina is een meisje van 13 die zich presenteert als iemand van 18+ en haar ouders vinden het geweldig. Ik snap dat echt niet.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 23:32:36 #220
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189523855
Het kind als marketingproduct.
Niet voor niks zijn "mamablogs" of vlogs zo populair...
KuikenGuppy
pi_189523927
Dit geeft wel een boeiend kijkje in t maffe hoofd van de moeder van die drie jarige

https://www.vn.nl/piepjonge-influencer/
pi_189526508
quote:
Ik zou hem naar de stomerij brengen. Ooit waste ik ook een donzen kussen en ik kreeg het met geen mogelijkheid droog. Die lucht herken ik. :X

Voor de stats matras, matrasbeschermer en hoeslaken. Mijn kussen heeft alleen een kussensloop en moet ik eigenlijk ook maar weer eens wassen. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Jubileum moderator zondag 20 oktober 2019 @ 08:05:32 #223
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_189526697
Ik was mijn donzen hoofdkussens regelmatig en gooi ze daarna in de droger met een tennisbal.
Gebonk hoor je dan door het hele huis maar ze worden wel lekker fris en fluffy O+
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 20 oktober 2019 @ 08:42:34 #224
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189526934
Geen moltons hier, ik begin acuut aan mijn bestaan te twijfelen. :o
Maar goed de keren dat mijn kinderen gekotst hebben zijn op 1 hand (per kind) te tellen, idem voor piesen, ben daarom lui denk ik. ;)
  zondag 20 oktober 2019 @ 08:50:12 #225
244125 laziness
pi_189526992
Moltons zijn ook wel zo prettig tegen het zweet en andere lichaamssappen die anders zo je matras intrekken, vind ik dan :P

Maar moltons was ik niet net zo vaak als het hoeslaken dus de helft van de tijd is dat geen extra werk dat ze er om zitten.
pi_189527034
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:16 schreef SQ het volgende:
Voor de statistieken:

Boxspring, matras, topmatras, molton, hoeslaken.

Kussen heeft een molton en een sloop.

Einde dienstmededeling.
Idem.

Kussens was ik nooit, maar koop ik nieuw. Dekbedden gaan zo’n 2x per jaar door de wasmachine.

Om het matras zelf zit ook een hoes, die was ik ook af en toe.
pi_189527262
Ik heb laatst geprobeerd het dekbed te wassen, maar dat past niet eens in mijn XL-wasmachine, dus ik heb m maar gewoon even uitgehangen. Dat was overigens de allereerste (en laatste) poging ooit.

Dekbed van kleuter gaat wel regelmatig in de was, maar dat is omdat die nog wel eens nat is.
  Licht Ontvlambaar zondag 20 oktober 2019 @ 09:31:27 #228
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189527285
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 08:42 schreef BE het volgende:
Geen moltons hier, ik begin acuut aan mijn bestaan te twijfelen. :o
Maar goed de keren dat mijn kinderen gekotst hebben zijn op 1 hand (per kind) te tellen, idem voor piesen, ben daarom lui denk ik. ;)
Ik heb geen droger, dus hee, welk bestaan :')

Dat peutervloggedoe vind ik op het randje, haast mishandeling... Doet me denken aan een tv documentaireserie ‘Het beste voor je kind’ oid.
pi_189527364
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 21:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je bedoelt een molton? Tussen je matras en de hoeslaken om het matras?
Om je kussen..... maar dan vast ook een molton.
  zondag 20 oktober 2019 @ 09:49:25 #230
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189527431
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:38 schreef littledrummergirl het volgende:
Dit geeft wel een boeiend kijkje in t maffe hoofd van de moeder van die drie jarige

:o

quote:
‘Kom op Jaim,’ zegt ze. ‘We zijn toch niet voor niets twee uur onderweg geweest naar België? Jij wilde toch op de foto? Anders gaan we gewoon weer naar huis, hoor, mij best. Ga je niet op de foto, krijg je geen zure mat, en gaan we straks niet naar de McDonald’s.’
-O-
KuikenGuppy
pi_189527858
de Bellingas is ook om te :r :r (maar daar zijn we t geloof ik hier met elkaar eens)
Kinderen hebben ook hun eigen subkanaal, worden dus echt als content gebruikt ipv dat ze wel eens op de achtergrond door de videos huppelen oid.
pi_189528355
Tja, helaas genoeg mensen die er wel graag naar kijken. Dat een badfilmpje het meest bekeken is zou voor mij al een reden zijn om dan per direct te stoppen, maar volgens mij zijn deze mensen te simpel om het risico hier van in te zien. Maar ik ben wel benieuwd hoe die kinderen hier zelf later op terug kijken, zeker als het pubers worden. Was een tijd geleden op de radio al een Amerikaan die zijn influencer-moeder aanklaagde om wat ze allemaal van hem online had gezet, en ook nog eens weigerde te verwijderen...
  zondag 20 oktober 2019 @ 11:39:13 #233
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189528861
Hebben er nickchanges plaatsgevonden?
Brighteyes en stormqueen ?
  zondag 20 oktober 2019 @ 11:42:05 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189528903
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:39 schreef amaranta het volgende:
Hebben er nickchanges plaatsgevonden?
Brighteyes en stormqueen ?
Yep, geen fake users.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 20 oktober 2019 @ 11:43:35 #235
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189528921
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Yep, geen fake users.
Ben ff een week offline geweest. Vandaar.
  zondag 20 oktober 2019 @ 11:47:06 #236
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189528978
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2019 11:43 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ben ff een week offline geweest. Vandaar.
Ja, als je het niet zag gebeuren was het wat dubieus.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_189529653
ik heb blijkbaar wat gemist over vloggers

quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:04 schreef laziness het volgende:
Die van de ikea dus niet en kraakt ook niet :) Daaroverheen een molton en dan een gewoon hoeslaken. alleen die laatste gaat elke ronde de was in, de rest wanneer nodig.
kussen hetzelfde, de gewone sloop gaat elke keer de was in de ondersloop wanneer het nodig is.

Het dekbed past niet in de wasmachine dus die moeten het maar redden met luchten.

quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 09:40 schreef McLaura het volgende:

[..]

Om je kussen..... maar dan vast ook een molton.
Een ondersloop voor onder je kussensloop.
Bestaan ook in waterdichte variant maar dat lijkt me dan weer niets.
  zondag 20 oktober 2019 @ 13:17:40 #238
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189530077
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 12:37 schreef Elleska het volgende:
ik heb blijkbaar wat gemist over vloggers
[..]

Die van de ikea dus niet en kraakt ook niet :) Daaroverheen een molton en dan een gewoon hoeslaken. alleen die laatste gaat elke ronde de was in, de rest wanneer nodig.
kussen hetzelfde, de gewone sloop gaat elke keer de was in de ondersloop wanneer het nodig is.

Het dekbed past niet in de wasmachine dus die moeten het maar redden met luchten.
[..]

Een ondersloop voor onder je kussensloop.
Bestaan ook in waterdichte variant maar dat lijkt me dan weer niets.
Ik heb de heelveelaangerade onderdinges van de Ikea gebruikt in de laatste weken van m'n zwangerschap en in de eerste weken na de bevalling, maar vond het wel echt enorm zweterig. Veel warmer dan zonder. Het is denk ik maar net hoe veel last je daar van jezelf van hebt. Man vond het ook niks, die vond het broeierig.
pi_189535527
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 13:17 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb de heelveelaangerade onderdinges van de Ikea gebruikt in de laatste weken van m'n zwangerschap en in de eerste weken na de bevalling, maar vond het wel echt enorm zweterig. Veel warmer dan zonder. Het is denk ik maar net hoe veel last je daar van jezelf van hebt. Man vond het ook niks, die vond het broeierig.
Verschilt vast per persoon of het ligt aan het gebruikte beddengoed. Misschien zelfs aan het dekbed, we hebben een temperatuurregulerend dekbed waardoor het niet broeierig kan worden.
Was hier zelfs zo erg dat ik er maanden na de kraamweek pas achter kwamen dat waterdichte ding er nog op zat. Eigenlijk was het dus gewoon luiheid :P

maar hoe dan ook is dat heelveelaangerade ding sowieso beter dan een krakend stuk plastic uit het kraampakket.
  zondag 20 oktober 2019 @ 19:54:37 #240
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189535956
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 19:33 schreef Elleska het volgende:

[..]

Verschilt vast per persoon of het ligt aan het gebruikte beddengoed. Misschien zelfs aan het dekbed, we hebben een temperatuurregulerend dekbed waardoor het niet broeierig kan worden.
Was hier zelfs zo erg dat ik er maanden na de kraamweek pas achter kwamen dat waterdichte ding er nog op zat. Eigenlijk was het dus gewoon luiheid :P

maar hoe dan ook is dat heelveelaangerade ding sowieso beter dan een krakend stuk plastic uit het kraampakket.
Dat laatste ben ik sowieso met je eens :D

Het eerste niet, maar da's persoonlijk. Hoe dan ook: prul spuugt nog steeds, dus ga voor haar bedje toch ook maar eens kijken of ik dat matrasje droog kan houden de volgende ronde.
  zondag 20 oktober 2019 @ 20:15:36 #241
73386 Fazz
onderweg
pi_189536471
Dat vlog verhaal :{ Het hele idee van geld verdienen/voordelen krijgen door je kinderen is toch bizar?

Waar ik me ook zo over verbaasde; reclame folders! Na jaren een nee-nee sticker heeft ons nieuwe huis er geen. Wat een hoop folders vol meuk! En wat komt dat vaak! :o
Snel maar weer zo’n sticker regelen, scheelt ons een hoop ritjes oud papier ;)
pi_189540060
Ik ben zo blij met onze sticker op de brievenbus. Helaas stuurt bol.com hun speelgoedboek geadresseerd en nu wil Frits alles wat in dat pleurisboek staat. }:|
  zondag 20 oktober 2019 @ 23:32:10 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189540431
quote:
7s.gif Op zondag 20 oktober 2019 20:15 schreef Fazz het volgende:
Dat vlog verhaal :{ Het hele idee van geld verdienen/voordelen krijgen door je kinderen is toch bizar?

Waar ik me ook zo over verbaasde; reclame folders! Na jaren een nee-nee sticker heeft ons nieuwe huis er geen. Wat een hoop folders vol meuk! En wat komt dat vaak! :o
Snel maar weer zo’n sticker regelen, scheelt ons een hoop ritjes oud papier ;)
Dat hadden wij na de verhuizing ook idd! :o
Ik heb meteen zo'n 'geen collecte, verkoop, geloofsovertuigers' sticker erbij gedaan. Dat is echt lekker rustig! Niet meer dat geleur met energie-contracten en whatnot. ^O^ :Y

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 20-10-2019 23:37:35 ]
pi_189540760
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 23:07 schreef Cholula het volgende:
Ik ben zo blij met onze sticker op de brievenbus. Helaas stuurt bol.com hun speelgoedboek geadresseerd en nu wil Frits alles wat in dat pleurisboek staat. }:|
Ik heb juist bewust zo’n boek gehaald! Kan kleuter in de vakantie lekker een middagje knippen en plakken. Wat de Sint geeft staat daar toch redelijk los van ;)
pi_189540966
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 23:59 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb juist bewust zo’n boek gehaald! Kan kleuter in de vakantie lekker een middagje knippen en plakken. Wat de Sint geeft staat daar toch redelijk los van ;)
Ja, dat knippen en plakken werkt hier dus niet, want op de achterkant staat óók iets dat ze "super graag!" wil hebben..

Ik overwoog een doorzichtig verlanglijstje zodat je voor en achterkant kunt zien, maar ik denk dat ze gewoon maar het speelgoedboek in d'r schoen moet doen :')
pi_189542132
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 00:22 schreef Savvy het volgende:

[..]

Ja, dat knippen en plakken werkt hier dus niet, want op de achterkant staat óók iets dat ze "super graag!" wil hebben..

Ik overwoog een doorzichtig verlanglijstje zodat je voor en achterkant kunt zien, maar ik denk dat ze gewoon maar het speelgoedboek in d'r schoen moet doen :')
Hahaha Saar heeft ook t halve boek aangekruist, dus zei al dat ze het hele boek maar in de schoen moet doen. :')
S. 2014
J. 2016
  maandag 21 oktober 2019 @ 08:00:12 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_189542209
Dat deden wij toch zelf ook allemaal toen we kind waren ;) en ik kan me ook niet herinneren dat ik lijp werd omdat ik niet alles kreeg wat ik had aangekruist.

Hoe kom je aan zo'n boek trouwens, als je wél een sticker hebt?
disclaimer
pi_189542299
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 08:00 schreef SQ het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 23:07 schreef Cholula het volgende:
Helaas stuurt bol.com hun speelgoedboek geadresseerd en nu wil Frits alles wat in dat pleurisboek staat. }:|
  maandag 21 oktober 2019 @ 08:11:09 #249
149959 SQ
snelle trees
pi_189542313
Ah ja bol. Ik dacht dat Intertoys ofzo ze wellicht ook nog wel had, of zijn die er niet meer?
disclaimer
pi_189542326
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 08:11 schreef SQ het volgende:
Ah ja bol. Ik dacht dat Intertoys ofzo ze wellicht ook nog wel had, of zijn die er niet meer?
Die zijn er nog steeds. Ook tegenwoordig Toychamp want die hebben een aantal Intertoys overgenomen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_189542363
Het bol.com speelgoedboek zag ik gisteren ook bij de AH liggen.
pi_189542366
Ik geloof dat we de speelgoedboekenleeftijd hier wat ontgroeid zijn ;).
pi_189542580
Intertoys boek bestaat ook nog, dat hebben wij ook gekregen inderdaad. :) Gewoon met de reclame want wij hebben geen sticker, maar ze zullen vast ook in de winkel liggen.
pi_189542584
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 08:17 schreef Nijna het volgende:
Ik heb er wel 2 meegenomen, maar erg enthousiast waren ze hier ook nog niet. En de ene gelooft nog half, dus ik hoop stiekem dat hij het nog wel pakt bij verveling deze week. Altijd leuk om de brieven aan Sint te bewaren.
pi_189543568
Ik weet ook dat we niet hoeven te geven wat hij uitknipt, maar ik vind het stom dat ik ongevraagd zo'n boek in de bus krijg. Ik ben gewoon een azijnzeiker. Ik stoor me ook mateloos aan de enveloppen van de postcodeloterij. ;)
pi_189543706
Dat aankruisen in een speelgoed catalogus is toch een onderdeel van de voorpret voor Sinterklaas. O+

Het boekje van Intertoys was hier al populair, vooral omdat er ergens een plaatje van een graafmachine stond. :')
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  maandag 21 oktober 2019 @ 10:21:35 #257
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_189543918
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:02 schreef Cholula het volgende:
Ik weet ook dat we niet hoeven te geven wat hij uitknipt, maar ik vind het stom dat ik ongevraagd zo'n boek in de bus krijg. Ik ben gewoon een azijnzeiker. Ik stoor me ook mateloos aan de enveloppen van de postcodeloterij. ;)
Consequent retour blijven sturen en een mail sturen met het verzoek je uit het adressenbestand te verwijderen. Dan stopt het eindelijk.
We hebben het ook met Ziggo. We zijn nota bene klant van hun, maar toch sturen ze elke keer reclame per post. Stuur gewoon een mail...
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  maandag 21 oktober 2019 @ 10:33:41 #258
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189544077
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 08:17 schreef Nijna het volgende:
Ik liep afgelopen weekend met een haast huppelende puber naar de auto na een bezoekje aan de electronica afdeling van de lokale ‘Gamma’. ;)
pi_189544168
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:02 schreef Cholula het volgende:
Ja daar krijg ik nu ook opeens post van! Al 2x afgelopen maand 8)7

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Consequent retour blijven sturen en een mail sturen met het verzoek je uit het adressenbestand te verwijderen. Dan stopt het eindelijk.
We hebben het ook met Ziggo. We zijn nota bene klant van hun, maar toch sturen ze elke keer reclame per post. Stuur gewoon een mail...
Goede tip!

En snel op zoek naar zo'n sticker. De jehova's zijn ook al aan de deur geweest :')
pi_189544171
quote:
3s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Dat aankruisen in een speelgoed catalogus is toch een onderdeel van de voorpret voor Sinterklaas. O+

Het boekje van Intertoys was hier al populair, vooral omdat er ergens een plaatje van een graafmachine stond. :')
Oh ja. Waar is de tijd.
Werewolf
Papa 15/11/1950- 29/08/2025
pi_189545103
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_189545108
Ik was na een jaar retour afzender van de postcode loterij af... ziggo krijgen we twee keer per jaar ofzo, dat is nog wel te doen.

Speelgoedgidsen heb ik gewoon bij de Intertoys en AH gehaald. Intertoys x3, bol.com 1 keer. De meiden bladeren continu door dat boek. Niet om kado’s uit te zoeken, maar om leuke plaatjes te kijken. De 1e is al gesneuveld (maar nog goed genoeg voor knippen en plakken).
pi_189546907
We hebben geen speelgoedwinkels meer in de buurt zitten :( Zowel in het dorp als de omliggende dorpen is alles weg. Afgelopen 2 jaar zijn de intertoys winkels, blokker met grote speelgoedafdeling en twee zelfstandige speelgoedwinkel verdwenen.

quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:21 schreef Mariposas het volgende:

[..]

ziggo is heeeel hardnekkig met hun post. we hebben hier niet eens een kabel in huis liggen maar alsnog ladingen post gehad of we klant wilden worden.
pi_189546930
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 10:33 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ik liep afgelopen weekend met een haast huppelende puber naar de auto na een bezoekje aan de electronica afdeling van de lokale ‘Gamma’. ;)
Heerlijk!

Ze zijn een beetje klaar met speelgoed ofzo, alhoewel de jongste nog wel een zwak heeft voor van die knuffels met grote ogen (ty beanie boo's ofzo)
Maar ik heb ze ook nog niet gehoord over speelgoedboeken. Eerder kregen we van de buren nog wel eens een in de bus en werd er driftig geplakt en geknipt, maar dat was vorig jaar al minder.
En nu hebben we geen boek en ze hebben er ook nog niet naar gevraagd.
pi_189550340
Lobbes stuurde de gids al een maand geleden ofzo :') Die is al zo vaak doorgebladerd door kleuter. Dus ik heb die van Bol ook maar meegenomen bij AH. Intertoys zit hier niet meer in de buurt.

En over ongevraagde post... Wij wonen hier nu ruim 8 jaar en krijgen nog steeds geadresseerde reclame post voor de vorige bewoners. Ondanks alles retour afzender en mailen naar de bedrijven.
  maandag 21 oktober 2019 @ 20:12:18 #266
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_189552532
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 18:00 schreef Hupje het volgende:
Lobbes stuurde de gids al een maand geleden ofzo :') Die is al zo vaak doorgebladerd door kleuter. Dus ik heb die van Bol ook maar meegenomen bij AH. Intertoys zit hier niet meer in de buurt.

En over ongevraagde post... Wij wonen hier nu ruim 8 jaar en krijgen nog steeds geadresseerde reclame post voor de vorige bewoners. Ondanks alles retour afzender en mailen naar de bedrijven.
Wij kochten in 2011 een huis van een vrouw die was overleden.
Kregen we vorig jaar nog post voor haar (van douglas)
Dus ik benaderde ze hierover, kreeg ik terug dat haar klanten pas nog actief gebruikt wordt....
pi_189555117
quote:
Wij ook!
pi_189565859
Leandra balen van je fiets. Hoe is het nu met je kies?
pi_189566109
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 08:00 schreef SQ het volgende:
Dat deden wij toch zelf ook allemaal toen we kind waren ;) en ik kan me ook niet herinneren dat ik lijp werd omdat ik niet alles kreeg wat ik had aangekruist.

Bol.com boeken liggen bij de ah :Y als ze bij jou in de buurt niet (meer) hebben roep maar want hier stikken ze ervan _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  woensdag 23 oktober 2019 @ 09:10:58 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189575990
Goeiemorgen!
KuikenGuppy
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:06:48 #271
319308 Tink89
To live is to dance
pi_189576854
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 09:10 schreef Burdie het volgende:
Goeiemorgen!
Goeiemorgen!

Iemand nog tips voor een meisje van 11 maanden dat maar blijft spugen? Huisarts zegt: zolang ze niet uitdroogt, is het goed zo.

Ik ben het inmiddels wel een beetje beu, ze spuugt al sinds vrijdagmiddag en ze is er echt zo ziek van.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:43:41 #272
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189577350
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2019 20:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wij kochten in 2011 een huis van een vrouw die was overleden.
Kregen we vorig jaar nog post voor haar (van douglas)
Dus ik benaderde ze hierover, kreeg ik terug dat haar klanten pas nog actief gebruikt wordt....
misschien door een dochter of zoon?
in de haak.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:47:36 #273
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189577400
quote:
Je goed recht natuurlijk, maar brrr, ik vind 't altijd erg onvriendelijk overkomen, zulke stickers.
in de haak.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:52:34 #274
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189577484
O+
in de haak.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 10:58:11 #275
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189577546
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:13 schreef littledrummergirl het volgende:

welke regio?
in de haak.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 11:00:55 #276
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189577567
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 23:38 schreef littledrummergirl het volgende:

bizar he...
in de haak.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 11:02:27 #277
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189577582
Hoofdkussens was ik regelmatig, ze gaan na een tijdje toch wel wat muf ruiken vind ik. En af en toe vervang ik ze door nieuwe.
in de haak.
pi_189578440
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:47 schreef trui het volgende:

[..]

Je goed recht natuurlijk, maar brrr, ik vind 't altijd erg onvriendelijk overkomen, zulke stickers.
Maar ik ben ook heel onvriendelijk 🤣

Ik vind het rete irritant dat er steeds aangebeld wordt. Ik hou niet van "gebedel" aan de deur. Mijn energieleverancier kies ik zelf, ik wil niks met geloofsovertuigers te maken hebben en ik doneer aan wat ik wil.

Ik heb een keer bijna bonje gehad met een aantal Jehovas nadat ik ze vriendelijk gevraagd had niet bij mij aan te bellen. Ze wilden een verklaring waarom niet. Nogmaals netjes uitgelegd dat ik geen interesse had in wat zij wilden vertellen. Toen werden ze boos.

En dan nog helpt die sticker helaas niet altijd.

[ Bericht 13% gewijzigd door Vicky op 23-10-2019 12:32:29 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_189579565
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:47 schreef trui het volgende:

[..]

je vindt het vriendelijker om iemand voor de deur te laten wachten totdat je open doet en dan zeggen dat je niets geeft? Of de deur gewoon helemaal niet openen, die mensen zijn er ook.

Toen ik met de collectebus liep vond ik die stickers juist heel fijn.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 13:13:41 #280
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189579673
Ik vind het wel een lastige. Net zoals dat ik hier eerder eens las over mensen die de deur niet opendoen als ze niemand verwachten. Dat doet iets met een maatschappij, als je niet meer in principe de deur opendoet of de telefoon aanneemt. Ik ben geen socioloog dus heb de goede woorden niet maar het heeft te maken met dat je basis vertrouwen is of wantrouwen. Hoe je in de basis met elkaar omgaat. En nee, ik houd ook niet van verkopers aan de deur of de telefoon. Maar je weet niet wat je mist als je je zo afsluit.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 13:16:35 #281
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_189579732
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:07 schreef Elleska het volgende:

[..]

je vindt het vriendelijker om iemand voor de deur te laten wachten totdat je open doet en dan zeggen dat je niets geeft? Of de deur gewoon helemaal niet openen, die mensen zijn er ook.

Toen ik met de collectebus liep vond ik die stickers juist heel fijn.
? mensen kunnen niet ruiken wie er aan de deur staat, dus dan is open doen en zeggen dat je niets geeft toch prima.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het wel een lastige. Net zoals dat ik hier eerder eens las over mensen die de deur niet opendoen als ze niemand verwachten. Dat doet iets met een maatschappij, als je niet meer in principe de deur opendoet of de telefoon aanneemt. Ik ben geen socioloog dus heb de goede woorden niet maar het heeft te maken met dat je basis vertrouwen is of wantrouwen. Hoe je in de basis met elkaar omgaat. En nee, ik houd ook niet van verkopers aan de deur of de telefoon. Maar je weet niet wat je mist als je je zo afsluit.
Natuurlijk weet je wel wat je mist, verkopers, collectes etc.
Ik vind toch echt dat je zelf moet beslissen wie je wel of niet in je leven toe wil laten.
Als ik s'avonds boven ben en ik ben druk bezig met de kinderen laat ik ook lekker bellen.
nooit het idee gehad dat ik dan echt iets mis.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 13:19:16 #282
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189579768
quote:
17s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:16 schreef Budabuddumbam het volgende:
Natuurlijk weet je wel wat je mist, verkopers, collectes etc.
Ik vind toch echt dat je zelf moet beslissen wie je wel of niet in je leven toe wil laten.
Als ik s'avonds boven ben en ik ben druk bezig met de kinderen laat ik ook lekker bellen.
nooit het idee gehad dat ik dan echt iets mis.
Of een buurman die hulp komt vragen met een smsje of een brief. Of de overbuurvrouw die bloemen over heeft. Of kinderen die kinderpostzegels verkopen. Of... gewoon, het leven, buiten je eigen kringetje.
Ik doe trouwens ook niet open als ik net een kind op bed leg hoor. Soms roep ik dan even uit het raam.
pi_189579895
Dat zou dan juist een goede reden zijn om wel een sticker bij de deur te hebben. Als de bel dan gaat dan weet je dat het waarschijnlijk geen verkoper is.
Ik merkte toen we hier kwamen wonen dat ik de nijging had om de bel te negeren omdat er zo vaak iemand aanbelde voor een collecte of om iets te verkopen. Dat hadden we bij onze vorige woning niet en hier loopt elke week wel een collecte en daarnaast dan nog de verkopers enzo.

quote:
17s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:16 schreef Budabuddumbam het volgende:
? mensen kunnen niet ruiken wie er aan de deur staat, dus dan is open doen en zeggen dat je niets geeft toch prima.
Dat zeg ik toch helemaal niet?
Het is prima om te zeggen dat je niets geeft. Het enige dat ik zeg is dat een sticker niet onvriendelijk is wanneer je sowieso al niets wil geven en je je stoort aan alle collectanten.
pi_189579936
Hier vanmorgen ondanks de ''nee-ja'' (geen colporteurs/geloofsovertuigers, collectanten welkom) sticker van de vorige bewoners toch nog twee Getuigen aan de deur gehad.
Aardige mannen, vriendelijk bedankt en een fijne dag toegewenst :)

Heb als collectant eens een sticker over het hoofd gezien, toen werd ik uitgejoeld vanaf het badkamerraam. :')
  woensdag 23 oktober 2019 @ 13:39:21 #285
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_189579997
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:30 schreef Elleska het volgende:
Dat zeg ik toch helemaal niet?
Het is prima om te zeggen dat je niets geeft. Het enige dat ik zeg is dat een sticker niet onvriendelijk is wanneer je sowieso al niets wil geven en je je stoort aan alle collectanten.
Klopt ik las het anders dan je het bedoelde zo blijkt :*

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:19 schreef Lemijn het volgende:
Of een buurman die hulp komt vragen met een smsje of een brief. Of de overbuurvrouw die bloemen over heeft. Of kinderen die kinderpostzegels verkopen. Of... gewoon, het leven, buiten je eigen kringetje.
Ik doe trouwens ook niet open als ik net een kind op bed leg hoor. Soms roep ik dan even uit het raam.
Dat vind ik allemaal niet erg om te missen, als ik emotioneel en fysiek de mogelijkheid heb om open te doen dan doe ik dat en heb ik dat niet zal het mij worst wezen wat ik mis.

Maar wij wonen in een wijk waar ze graag komen voor verkopen omdat we veel vermogende ouderen hebben, en we zijn een wijk waar je makkelijk snel veel huizen kan bereiken door de fijne hofjes enzo. Er zijn dagen dat ik 16 keer loop naar de deur en bij de 17e keer savonds om 20:00 wel eens denk jammer de bammer ik zit net ik loop niet meer. :)
pi_189580212
Een van mijn buren heeft een a4-sticker midden op de voordeur zitten met waar ze allemaal geen interesse in heeft, elke regel in een ander lettertype uiteraard. Dat vind ik dan wel een beetje kansloos persoonlijk, zo’n kleine sticker is alleen maar fijn, zeg ik ook als oud-collecteur.
pi_189580428
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:55 schreef FlyingFish het volgende:
Een van mijn buren heeft een a4-sticker midden op de voordeur zitten met waar ze allemaal geen interesse in heeft, elke regel in een ander lettertype uiteraard. Dat vind ik dan wel een beetje kansloos persoonlijk, zo’n kleine sticker is alleen maar fijn, zeg ik ook als oud-collecteur.
Oh ja die ken ik... vind ik ook erg overdreven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 23 oktober 2019 @ 14:28:52 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189580815
Wij hebben sinds vanmiddag ook een sticker:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat zal niet helpen tegen andere aanbellers. Ik doe wel gewoon open en leg uit wat/waarom ik wel/niet wil. Ieuw, communiceren.
pi_189581018
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:28 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben sinds vanmiddag ook een sticker:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dat zal niet helpen tegen andere aanbellers. Ik doe wel gewoon open en leg uit wat/waarom ik wel/niet wil. Ieuw, communiceren.
Die sticker vind ik wel een risico... ik ken wel wat mensen die als je op de route van/naar het centrum zou wonen dan bewust de volgende keer een biertje mee zouden nemen om door de brievenbus te gieten :’)
  woensdag 23 oktober 2019 @ 14:51:42 #290
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189581096
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 14:45 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Die sticker vind ik wel een risico... ik ken wel wat mensen die als je op de route van/naar het centrum zou wonen dan bewust de volgende keer een biertje mee zouden nemen om door de brievenbus te gieten :’)
:D Dat zou ik hilarisch vinden! Ik vrees dat we daar tegenwoordig te rustig voor wonen.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 15:00:33 #291
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_189581225
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 13:13 schreef Lemijn het volgende:
Deze snap ik echt niet :D . Wat zou ik in vredesnaam missen omdat ik de deur niet open doe en de telefoon niet opneem?

Maatschappelijke impact heeft dat al helemaal niet.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 15:12:52 #292
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189581390
Nou ja, we regisseren op die manier dus helemaal met wie we (geen) contact hebben. Dat betekent dat spontane ontmoetingen en gesprekjes niet meer plaatsvinden. Je kunt aan de andere kant denken hoe waarschijnlijk het is dat dit soort spontaniteit aan de deur of per telefoon plaatsvindt. Niet heel waarschijnlijk denk ik, want iemand wil bijna altijd iets van je.

Maar we hebben ook weleens een oude buuf gehad die aanbelde als ze iets niet kon vinden, of een vriendin uit dezelfde buurt die toevallig langswandelde voor een kopje koffie, mijn moeder die spontaan langsfietste pas, helemaal trots dat ze weer kon fietsen met kapotte knie. Jammer als ik die had gemist. Ik kijk niet continu op mijn telefoon alhoewel :-)
  woensdag 23 oktober 2019 @ 15:13:25 #293
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189581400
Omdat je op die manier minder in contact komt met vreemden. Ze niet nodig hebt. Ontwend raakt om iemand in eerste instantie te vertrouwen, zomaar een praatje te maken. Het is maar een opinie he... maar ik zie er wel wat in.

Het is de ‘val me niet lastig, mijn tijd is kostbaar’-mentaliteit die voor een samenleving niet perse gunstig is.
pi_189581786
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:13 schreef Lemijn het volgende:
Omdat je op die manier minder in contact komt met vreemden. Ze niet nodig hebt. Ontwend raakt om iemand in eerste instantie te vertrouwen, zomaar een praatje te maken. Het is maar een opinie he... maar ik zie er wel wat in.
Zo zie ik het helemaal niet. Ik heb genoef contact met vreemden, heeft niks mer vertrouwen te maken.

quote:
het is de ‘val me niet lastig, mijn tijd is kostbaar’-mentaliteit die voor een samenleving niet perse gunstig is.
Niet mijn tijd is kostbaar...
Het is dring niet aan me op, ik kan heel goed mijn eigen keuzes maken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 23 oktober 2019 @ 15:48:14 #295
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_189581822
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:13 schreef Lemijn het volgende:

Het is de ‘val me niet lastig, mijn tijd is kostbaar’-mentaliteit die voor een samenleving niet perse gunstig is.
Hm ik zie zo niet het directe verband. Zomaar een praatje maken doe je sowieso niet/minder als je er geen behoefte aan hebt. Voor mij is het dus zo dat ik er en geen zin in heb en het heel veel energie kost. Maar dat wil niet zeggen dat ik helemaal in een sociaal isolement zit. In de laatste maanden heb ik iemand (onbekende) met de auto weggebracht naar de sociale werkplaats omdat ze verdwaald was, heb ik een jongen uit de brand geholpen waarvan de accu leeg was, bejaarde in het zwembad van een hellinkje geholpen. Geen behoefte aan sociale onnodigheden wil niet zeggen dat je geen oog hebt voor anderen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 15:49:28 #296
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189581844
Ik bedoel het precies zo, Lemijn. Het is gewoon zo'n teken van de verharding, ieder voor zich mentaliteit. Natuurlijk mag je nee zeggen als ik met een collectebus aan de deur kom, dat zal ik niemand kwalijk nemen. Maar dat 'val me niet lastig' toontje van zo'n sticker, bah. Ik word er echt niet vrolijk van.
in de haak.
pi_189581862
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 10:58 schreef trui het volgende:

[..]

welke regio?
Rotterdam :Y
  woensdag 23 oktober 2019 @ 15:51:05 #298
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189581872
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:50 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Rotterdam :Y
Is regio den Haag bereisbaar voor je?
in de haak.
pi_189582017
Wij wonen aan de rand van t centrum in n grote stad en ik doe niet open als ik niemand verwacht en degene die ik op mn schermpje zie (camera beneden) niet herken. Geen behoefte aan allerhande abbonementen, collectes en mensen die aanbellen voor anderen in de portiek. Als ik twijfel trek ik nog wel eens de balkondeur boven de voordeur open om even te vragen waar iemand voor komt. Er gebeurt hier gewoon teveel rottigheid dat ik het niet wil riskeren. Heb overigens wel gewoon contact met mn buren en we lenen elkaar vanalles uit via een straat appgroep :P
pi_189582021
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:51 schreef trui het volgende:

[..]

Is regio den Haag bereisbaar voor je?
Daar werk ik nu :) dus das prima
pi_189582304
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:49 schreef trui het volgende:
Ik bedoel het precies zo, Lemijn. Het is gewoon zo'n teken van de verharding, ieder voor zich mentaliteit. Natuurlijk mag je nee zeggen als ik met een collectebus aan de deur kom, dat zal ik niemand kwalijk nemen. Maar dat 'val me niet lastig' toontje van zo'n sticker, bah. Ik word er echt niet vrolijk van.
Ligt dat dan niet aan hoe jij de tekst opvat?
Mijn sticker betekend meer een: ik maak geld over naar het goede doel en gooi niets in de collectebus, hoop dat de extra tijd wordt besteed aan iemand die om een praatje verlegen zit. O+
Voor verkopers betekend het soms wel "val me niet lastig" maar meestal een simpele "geen interesse".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')