Alleen het officemes, met een slijpsteending. Broodmes hebben we wel nieuw gekocht een jaar of vijf geleden.quote:
Denk aan Fransjequote:Op maandag 7 oktober 2019 09:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
Messen met de punt naar beneden, vooral sinds ik me een keer gesneden heb bij het uitruimen van de vaatwasser toen ik messen nog met de punt naar boven in de machine stopte![]()
En als je mes bot wordt, gebruik je gewoon dit ding:
[ link | afbeelding ]
De kinderen zaten hier laatst toevallig een review van op YouTube te kijken. Nee, het lijkt niet te werken zoals in de commercial. Maar toch wil ik 't hebben. Want Tell Sell![]()
![]()
Ik heb nog steeds zo'n chickonwingrekske nodig. Past allemaal prima zo hop , in de laaiquote:
Gij houde zeker van sauuuuuuus? Dipt um erin!quote:Op maandag 7 oktober 2019 12:08 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds zo'n chickonwingrekske nodig. Past allemaal prima zo hop , in de laai
Dat heb ik me ook laten vertellen idd, dus dat doen we dan maar braafquote:Op maandag 7 oktober 2019 19:45 schreef Malteser het volgende:
“Waor bergde um op? In de laai!”
Wij zetten alles met het eetgedeelte omhoog in het bestekbakje. Dan verspreid het zich meer (als in: waaiert het meer uit dan opgefrot in dat mandje) en wordt het beter schoon. Dat is me ooit wijsgemaakt bij het Miele experience centre
Overigens hebben we in het nieuwe huis een vaatwasser met besteklade.
Ook #teambakjequote:Op woensdag 9 oktober 2019 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
#teambakje
Ik heb vaak genoeg bij vrienden zo'n lade gehad maar ik vind het helemaal niks. wat een geklooi. Ik grijp gewoon een hand bestek uit het verzamelbakje op het aanrecht en flikker dat zo het bakje in. <3
Ooit opperde mijn lieftallige om het per soort er in te zetten. Werkte als een trein, ware het niet dat hij dat plan snel liet varen en ik me er groen en geel aan ergerde, dus ik heb het ook weer overboord gezet.
Ik deed dat ook, maar de messen werden dan vaak niet goed schoon omdat ze tegen elkaar lagen.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 16:04 schreef Phaidra het volgende:
Ik ben echt erg, ik sorteer het al in de besteklade van de vaatwasser want als je soort bij soort doet past er ook meer in. Met uitruimen ook handig, dan pak ik in 1x alle vorken en die kunnen dan zo de andere lade in.
Verder ben ik niet zo geordend, met name omdat dat me overspannen zou maken met 3 mannen in huis die daar minder mee hebben![]()
. Ik maak een uitzondering voor het inruimen van de vaatwasser, die richt ik meestal nog ff opnieuw in voordat ik ’m aanzet
Precies dat ja!quote:Op woensdag 9 oktober 2019 16:08 schreef Sjeen het volgende:
En dan past alles wat er naast staat ‘omdat de vaatwasser vol was’ er ineens wel bij
Heel herkenbaar. En ook heel apart dat dat beroemde ruimtelijk inzicht bij mannen hen compleet in de steek laat zodra er een afwasmachine in beeld isquote:Op woensdag 9 oktober 2019 16:08 schreef Sjeen het volgende:
En dan past alles wat er naast staat ‘omdat de vaatwasser vol was’ er ineens wel bij
Daar wordt je niet blij van. Vooral die ene vader en die trainerquote:Op woensdag 9 oktober 2019 19:51 schreef Hupje het volgende:
Ik kijk de documentaire Turn! van 2doc. Pff, wat sneu voor die kinderen. En wat heftig is dat wereldje.
Ja pff steeds "het is jouw keuze als je wil stoppen maar als je het mij zou vragen zou ik zeggen dat je door moet gaan" en die vreselijk volwassen manier van praten tegen die kleintjes, vooral door die draak van een coachquote:Op woensdag 9 oktober 2019 19:51 schreef Hupje het volgende:
Ik kijk de documentaire Turn! van 2doc. Pff, wat sneu voor die kinderen. En wat heftig is dat wereldje.
Ik hoop ook dat mijn kind geen topsporter wordtquote:Op woensdag 9 oktober 2019 19:57 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Daar wordt je niet blij van. Vooral die ene vader en die trainer![]()
Gelukkig is het niet overal zo. En ik was even blij dat mijn kind niet zoveel talent heeft een lekker recreatief kan prutsen
Volgens mij heb ik al een keer zo'n zelfde soort docu gezien.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 19:51 schreef Hupje het volgende:
Op welke zender was dit?quote:Op woensdag 9 oktober 2019 19:51 schreef Hupje het volgende:
Ja, heel ver. Dat die moeder kon blijven filmen terwijl die trainer van die nare uitspraken deed, vind ik ook een godswonder. Ik vond het geestelijke mishandeling.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 21:35 schreef Hupje het volgende:
Phaidra, met goede sfeer en intrinsieke motivatie vind ik niks mis aan op hoger niveau sporten, maar dit was zo'n gepush. Dat zelfs de ouders niet tegen de trainers in durfden te gaan![]()
Ik vind niet dat een kind meteen van een sport af moet als hij een keer geen zin heeft, een beetje leren doorzetten vind ik ook belangrijk, maar dat heeft wel grenzen. En daar werd echt ver overheen gegaan.
Ik snap ook wel dat je keuzes moet maken en dat een topsportleven ook zwaar kan/zal zijn op enig moment. Ik vond die ouders ook erg naïef die wilden dat hun zoon én naar hockey zou blijven gaan, én pianoles, én dan nog 15 uur trainen in de week voor turnen. Dan heb je iets niet helemaal begrepen (en arm kind, als dat de verwachtingen van je ouders zijn).quote:Op woensdag 9 oktober 2019 22:30 schreef Peacefulll het volgende:
Ik heb zelf een topsportverleden in de acrobatiek. Het is prachtig om te doen, maar zeker mentaal erg pittig. Het gaat soms echt over lijken. En trainen gaat áltijd voor. Ook voor feestjes, verjaardagen..
En toch zou mijn kind, mocht hij het talent hebben, vol voor zijn sport mogen gaan, óók in de topsport. En waarom? Omdat het je ook heel veel moois kan brengen.
Edit: maar ik heb ook met buikpijn de docu gekeken hoor. De meeste trainers die ik ken zijn wel iets pedagogischer onderlegd.
of als ze dingen in de kast zetten, gewoon opstapelen, ook al zou het logischer zijn om groter onderop te zetten. Gemakzucht.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 19:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Heel herkenbaar. En ook heel apart dat dat beroemde ruimtelijk inzicht bij mannen hen compleet in de steek laat zodra er een afwasmachine in beeld is
En dan zeggen: "Ja, er moet natuurlijk wel tijd overblijven om te spelen."quote:Op woensdag 9 oktober 2019 22:52 schreef Phaidra het volgende:
Ik snap ook wel dat je keuzes moet maken en dat een topsportleven ook zwaar kan/zal zijn op enig moment. Ik vond die ouders ook erg naïef die wilden dat hun zoon én naar hockey zou blijven gaan, én pianoles, én dan nog 15 uur trainen in de week voor turnen. Dan heb je iets niet helemaal begrepen (en arm kind, als dat de verwachtingen van je ouders zijn).
Dat geloof ik ook wel, maar ik denk dat élke topsport wel veel van een kind vraagt, wat ze moeten laten. Ik ben in mijn werk ook kinderen tegengekomen die 3x per week van 6.30-8u moesten trainen (zwemmen) voor ze naar school gingen en dan na schooltijd vaak nog 2 uur.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 11:48 schreef Gaoxing het volgende:
Ik denk dat de documentaire met name gaat over topturnen, en dat topsport een beetje te algemeen is.
Ik vond dat altijd heerlijk. Ik zat gewoon op zaterdagochtend om 8 uur een uurtje bij te komen onder het genot van een lekkere cappuccino.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 21:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Besteklade? Eerlijk gezegd heb ik nooit een mening gehad over ons bestekbakje![]()
Ik ben wel heel blij dat F vanaf zaterdag niet meer om 8 uur zwemles heeft maar om 8:45. We werden er allebei heel chagrijnig van om al zo vroeg op pad te moeten in het weekend
Bij ons staat een middelbare school letterlijk naast de turnhal (en zwembad/algemene sporthal). Zij hebben ook een speciale topsport klas geloof ik. Dus als de oudste tegen die tijd nog steeds wil turnen, denk ik wel dat het die school zal worden. Maar dat duurt nog 4 jaar, da’s wel érg lange termijn.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 23:09 schreef E.T. het volgende:
Ik ben halverwege met Turn.. Nu Nienke naar de 'beloften' bij atletiek gaat wilde ik even puur voor mezelf kijken hoe ik het straks niet moet doen.. Gelukkig is de vereniging hier anders dan die turn-trainersde vereniging hamert hier continue op het plezier dat iedereen moet hebben
(al moet ik bekennen dat hier ook wel iets aangepast aan sport is; de keuze voor de middelbare school. Twee scholen; eentje op een paar minuten fietsen, eentje op 40min fietsen. Als ze 4x per week op de atletiekbaan wil trainen is elke dag zo ver fietsen naar school B een beetje zonde van de kostbare tijd. Daar moet ze dus nog even over in conclaaf met zichzelf. IK hoor wel wat het wordt
Congrats!quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 00:37 schreef Vicky het volgende:
🎉🎉 vandaag mijn 20e FOK verjaardag!! 🎉🎉
Ik registreerde me op 12-10-1999
🤵👰 gefeliciteerd!!quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Congrats!
Wij zijn vandaag 14 jaar getrouwd. Ook een beetje een FOK-feestje.
Ook gefeliciteerdquote:Op zaterdag 12 oktober 2019 08:52 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Congrats!
Wij zijn vandaag 14 jaar getrouwd. Ook een beetje een FOK-feestje.
Kun je toch zo met het typenummer opzoeken?quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 21:48 schreef McLaura het volgende:
Dankzij jullie heb ik de leverancier van de keuken voor ons nieuwe huis gemaild om te vragen of er een besteklade in de vaatwasser zit
Het was mooier, bijzonderder als het over jezelf gaat. Had ik niet zo kunnen bedenken van te voren...quote:Op zondag 13 oktober 2019 16:28 schreef Cathmar het volgende:
Gefeliciteerd Burdie! Was de dag alles waar je op hoopte? Vertel!
en, zat ie erin?quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 21:48 schreef McLaura het volgende:
Dankzij jullie heb ik de leverancier van de keuken voor ons nieuwe huis gemaild om te vragen of er een besteklade in de vaatwasser zit
Ja!quote:
Woei!!quote:Op woensdag 16 oktober 2019 15:35 schreef Fazz het volgende:
Niet meer bij te houden straks al die wijzigingen in nicks
HotChick*insert geboortejaar*quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:42 schreef Lemijn het volgende:
Ja maar... hoe moet ik dan heten? Le? Dat vind ik wel enigszins verwarrend met L-E. Of gewoon afkorten door die m eruit te halen?.
Maar jij wordt al niet constant afgekort hier op het forum, dus dan is die vraag ook niet zo relevantquote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:42 schreef Lemijn het volgende:
Ja maar... hoe moet ik dan heten? Le? Dat vind ik wel enigszins verwarrend met L-E. Of gewoon afkorten door die m eruit te halen?.
Het valt niet eens op bij jouquote:Op woensdag 16 oktober 2019 15:27 schreef BE het volgende:
Kiek-tan! Ik dacht 'wat @:SQ kan, kan ik ook!'![]()
ll vind ik dan weer minder voor mij.quote:
Mooi he!quote:Op woensdag 16 oktober 2019 19:19 schreef livelink het volgende:
[..]
Het valt niet eens op bij jou![]()
Voor mij was je al lang BE.
LL??quote:Op woensdag 16 oktober 2019 19:20 schreef livelink het volgende:
[..]
ll vind ik dan weer minder voor mij.
Nee, ik ben van de kleine letters op FOK!quote:
Buufke voor jou?quote:Op woensdag 16 oktober 2019 20:00 schreef debuurvrouw het volgende:
hahahaha! SQ viel me dan wel op, maar BE niet. ook erg.
Nee weet ik het was dan ook een grapjuh. Omdat RS zei dat we allemaal voor een afko moesten gaan.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 19:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar jij wordt al niet constant afgekort hier op het forum, dus dan is die vraag ook niet zo relevant
Niet van de OUD garde, voorlopigquote:Op woensdag 16 oktober 2019 20:13 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Nee weet ik het was dan ook een grapjuh. Omdat RS zei dat we allemaal voor een afko moesten gaan.
Zowel SQ als BE vielen me gelijk op trouwend. Donna en Fazz ook (van die laatste kreeg ik een autocorrect naar de oude versie). Mis ik dan nog wat?
Ik ben allang niet meer hotquote:
Is het nu eindelijk duidelijk dat ik niet BE benquote:Op woensdag 16 oktober 2019 15:27 schreef BE het volgende:
Ja, dat viel me wel direct op en gelukkig had ik ook meteen door dat jij het was. Ik weet nog niet wie Fazz is en ook niet Donnaquote:Op woensdag 16 oktober 2019 19:44 schreef SQ het volgende:
Ik vraag me ook af of het überhaupt iemand was opgevallen bij mij
vergeet niet je geboortejaar te inserten!quote:
Ik ben zoveel meer dan NietMeerHotquote:Op woensdag 16 oktober 2019 20:24 schreef livelink het volgende:
[..]
vergeet niet je geboortejaar te inserten!
Je bent ook lastig, jaquote:Op woensdag 16 oktober 2019 20:28 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik ben zoveel meer dan NietMeerHot.
Ik zal het eens rustig overwegen.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 20:31 schreef livelink het volgende:
[..]
Je bent ook lastig, ja![]()
MeerDanNietMeerHot
Zo dan!
Jij bent gewoon lieveling, in mijn hoofd danquote:Op woensdag 16 oktober 2019 19:20 schreef livelink het volgende:
[..]
ll vind ik dan weer minder voor mij.
Ja goeie, zet die e er in ieder geval tussen! Ik lees het nooit als laiflink namelijk, mocht het zo bedoeld zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 20:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij bent gewoon lieveling, in mijn hoofd dan
quote:Op woensdag 16 oktober 2019 20:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Jij bent gewoon lieveling, in mijn hoofd dan
Bij jou zou Buuf wel passen!quote:Op woensdag 16 oktober 2019 20:00 schreef debuurvrouw het volgende:
hahahaha! SQ viel me dan wel op, maar BE niet. ook erg.
quote:Op woensdag 16 oktober 2019 20:21 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Is het nu eindelijk duidelijk dat ik niet BE ben
Jij bent gewoon Bloedjequote:Op woensdag 16 oktober 2019 20:21 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Is het nu eindelijk duidelijk dat ik niet BE ben
Ja, zo is het eigenlijk wel bedoeld.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 20:57 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ja goeie, zet die e er in ieder geval tussen! Ik lees het nooit als laiflink namelijk, mocht het zo bedoeld zijn.
Ze is op het moment heftig aan het puberen. Ze is nu bijna 18 en ik dacht dat ik de dans was ontsprongen, maar had te vroeg gejuichtquote:Op woensdag 16 oktober 2019 21:29 schreef ferrari_rood het volgende:
Oei je dochter livelink. Je komt altijd over als een rustige, lieve doortastende moeder.
Als het een nauwelijks gebruikt account is, kun je Danny mailen. Ik zag dat er 4 x mee gepost was.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 21:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Fr bestaat al daar gaat mijn change
Dat vind ik knap van je. Ik zou dat nl wel zeggenquote:Op woensdag 16 oktober 2019 21:36 schreef livelink het volgende:
[..]
Ze is op het moment heftig aan het puberen. Ze is nu bijna 18 en ik dacht dat ik de dans was ontsprongen, maar had te vroeg gejuicht![]()
Ik probeer rustig te blijven en niet in alle valkuilen te trappen, maar dat is soms echt moeilijk hoor. Ik hoorde me gisteren bijna zeggen dat ik wel goed genoeg was om haar te helpen met haar schoolwerk en om haar was te doen, maar wist me net op tijd in te houden.
Zolang jullie niet ook nog je avater gaan vervangen kan ik het nog wel volgenquote:Op woensdag 16 oktober 2019 15:27 schreef BE het volgende:
quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:00 schreef SQ het volgende:
Even een update: vanaf heden graag alle fanmail aan @:SQ richten (ook via dm/pm!) Grazie
Jongens, zo raak ik helemaal in de war. Als jullie maar wel je plaatjes hetzelfde laten hoor...quote:Op woensdag 16 oktober 2019 14:23 schreef BE het volgende:
Ik heb hier ook over getwijfeld!
Check me out!![]()
Ik ging eens kijken wat mijn avatar ook al weer was... had alles uitstaanquote:Op donderdag 17 oktober 2019 14:05 schreef BE het volgende:
Veranderende avatars trek ik zelf ook altijd heel slecht, dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
quote:Op donderdag 17 oktober 2019 08:40 schreef Nijna het volgende:
[..]
Zolang jullie niet ook nog je avater gaan vervangen kan ik het nog wel volgen
Grapjas... dan raak ik echt het spoor bijsterquote:Op donderdag 17 oktober 2019 15:20 schreef SQ het volgende:
[..]![]()
@:BE, zullen we een dagje van avatar ruilen?
Ik vind het een gemiste kans, skjoequote:Op woensdag 16 oktober 2019 19:04 schreef SQ het volgende:
[..]
Maar jij wordt al niet constant afgekort hier op het forum, dus dan is die vraag ook niet zo relevant
Volgens mij heb ik zelf het account @Skjoe al ooit geregistreerd. Voor het geval dat.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 16:00 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Ik vind het een gemiste kans, skjoe
Flexibele schilquote:Op donderdag 17 oktober 2019 16:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Muh geen vast contract gekregen @ workgedoe rondom flexibele schil, dus binnenkort baanloos
![]()
Iemand nog op zoek naar een leuke hulpverlener?
Even bij "Opties" aanzetten, wel mobiel doen dus.quote:
Ben je leuk en kun je een hard uurtje reizen naar het zuidoosten? Wij zoeken nog iemand.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 16:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik zelf het account @:Skjoe al ooit geregistreerd. Voor het geval dat.
huhwat?quote:Op donderdag 17 oktober 2019 17:00 schreef YPPY het volgende:
[..]
Ben je leuk en kun je een hard uurtje reizen naar het zuidoosten? Wij zoeken nog iemand.
O ja! Oeps!quote:Op donderdag 17 oktober 2019 17:02 schreef SQ het volgende:
Oh wacht, die zal wel voor LDG zijn bedoeld
Flexibele schil is om mensen geen vast contract te geven, waardoor er veel verloop is en dus steeds nieuwe collega’s krijgt. Gevolg van de manier van financieren van de zorg.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 16:27 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Flexibele schilWas dat dan?
Maar goed waardeloos.. met al die verhalen dat er in " de zorg" zoveel banen zijn moet dat toch wel gaan lukken? Of valt hulpverlening niet onder de zorg?
Precies dit.. Er mag maar een bepaald percentage vaste contracten te zijn, de rest moet snel te lozen zijnquote:Op donderdag 17 oktober 2019 17:22 schreef YPPY het volgende:
[..]
Flexibele schil is om mensen geen vast contract te geven, waardoor er veel verloop is en dus steeds nieuwe collega’s krijgt. Gevolg van de manier van financieren van de zorg.
Zelf kan ik bv elk jaar mijn baan verliezen door de jaarlijkse keuzes van gemeentes. Ook de aanbestedingen zijn een drama dat lijkt tot meer flexibele schil.
Niet zoveel als bij verzorgenden en verpleegkundigen evt, maar alsnog wel een ok aantal vacatures. Gaat ook wel weer goedkomen om iets te vinden, maar vandaag baal ik evenquote:Op donderdag 17 oktober 2019 16:27 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Flexibele schilWas dat dan?
Maar goed waardeloos.. met al die verhalen dat er in " de zorg" zoveel banen zijn moet dat toch wel gaan lukken? Of valt hulpverlening niet onder de zorg?
quote:Op donderdag 17 oktober 2019 17:47 schreef Leandra het volgende:
Ah.... door de aanbestedingen moeten de zorgorganisaties telkens met de gemeentes in onderhandeling over de vergoedingen, en als er dan een onder gaat zitten qua prijs "wint" die de aanbesteding en moeten de andere zorgorganisaties hun personeel snel weten te lozen.
Net als met die aan bestedingen voor de buslijnen, dat Syntus Connexxion "verslaat" en dat al die Connexxion chauffeurs dan op straat staan, maar Syntus er tegelijkertijd heel veel nodig heeft.
Wat een drama, die "marktwerking" in de zorg en het OV.... dit soort achterlijk gedoe waarbij men aanbestedingen probeert te "winnen" voor bedragen die eigenlijk niet haalbaar zijn en die ook nog eens tot gevolg hebben dat je je personeel niet alleen waardeloos moet betalen maar ze ook nog eens geen zekerheid kunt geven.
Die "flexibele schil" is dus gewoon de mogelijkheid van een bedrijf zo snel mogelijk weer te krimpen tot de pit (en het kleine beetje vruchtvlees daar omheen dat ze niet kunnen lozen).
Zo jammer, want daardoor raken ze zoveel gemotiveerde ervaren krachten kwijt.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 18:02 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]jep, het is gewoon risicobeperking
Als de politiek gewoon eens zou toegeven dat dat hele "marktwerking" in een aantal sectoren helemaal niet werkt (zorg, OV, post, schoolvervoer) en we dat weer fatsoenlijke manier zouden doen, zodat mensen weer weten waar ze aan toe zijn en trots op hun werk en werkgever kunnen zijn dan komt dat de kwaliteit zoveel ten goede.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 18:10 schreef Roomsnoes het volgende:
Wat jammer zeg! En wat een stomme manier van organiseren zeg
Ik ben bang dat ik niet gestructureerd ben om te zzp'enquote:Op donderdag 17 oktober 2019 18:13 schreef Barreltje het volgende:
Ah! Tnx voor de (uitgebreide) uitleg dames!
Ik werk voor een werkgever die er prat op gaat dat werknemers nog 40 jaar in dienst zijn enzo.. en de inleners verdienen hier dan toch wel het dubbele van de werkgevers,dus totaal andere verhoudingen..
@:ldg (is die niet meer vrij?) is zzp-en een optie?
quote:Op donderdag 17 oktober 2019 15:20 schreef SQ het volgende:
[..]![]()
@:BE, zullen we een dagje van avatar ruilen?
Jij bent ook om!quote:Op donderdag 17 oktober 2019 19:19 schreef F_r het volgende:
Balen ldg.
Zo'n onzin die flexibele schil.
Zoekt like-knop.quote:
Balen van je fiets, Leandra! En sterkte met je kies.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 19:04 schreef Leandra het volgende:
Twee weken geleden was ik trouwens naar de VT-wonen beurs om moed te vinden het huis te verbouwen (niet gevonden), kom ik terug op het station hier; fiets weg![]()
M'n mooie elektrische Gazelle Miss Grace.... god wat was ik kwaad.
Gelukkig ook verzekerd, vandaag een verse Miss Grace opgehaald bij de fietswinkel, dit keer wordt hij met track & trace verzekerd, gewoon omdat ik het die hufters niet gun dat ze er mee weg kunnen komen.
Maar vanmorgen eerst naar de tandarts, er moest een kies uit waar een barst in zat en waardoor de pockets steeds dieper werden, want natuurlijk niet goed schoon te krijgen, en er zat ook ontstekingsweefsel volgens de tandarts, dus nu lig ik met een pijnlijk gezicht in bed (bakje vanillevla op het nachtkastje), terwijl ik nog helemaal niet op mijn mooie nieuwe fiets gefietst heb, want N heeft hem van de fietswinkel naar huis gefietst.
/dagboek
Zeker waar jij zit is het echt het moment om te verkopen. Mijn huis ging daar voor bijna 2 ton.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:29 schreef Vicky het volgende:
Succes met je kies Leandra!
Het gaat eindelijk gebeuren, ons huis gaat, na een opknapbeurtje, in de verkoop! Van de week is de makelaar geweest om te kijken wat er nog gedaan moet worden. Ik vind het best spannend en ook wel een beetje gek. Ons 1e huis, het huis waar de kinderen geboren zijn.
Vandaag feestA is 14!! geworden
ja echt 14......quote:
yep... toplocatiequote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zeker waar jij zit is het echt het moment om te verkopen. Mijn huis ging daar voor bijna 2 ton.
Spannend! Waar willen jullie zelf heen?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:29 schreef Vicky het volgende:
Het gaat eindelijk gebeuren, ons huis gaat, na een opknapbeurtje, in de verkoop! Van de week is de makelaar geweest om te kijken wat er nog gedaan moet worden. Ik vind het best spannend en ook wel een beetje gek. Ons 1e huis, het huis waar de kinderen geboren zijn.
Binnen RW, richting Strijpquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:57 schreef laziness het volgende:
[..]
Spannend! Waar willen jullie zelf heen?
Ligt eraan waar jij woont 🤣🤣quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:16 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik lees strijp en denkJe woont toch niet hier in de buurt
Ja, wat fijn joh!quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:29 schreef Vicky het volgende:
Same here. Maar ik begreep RW wel 🙂quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:16 schreef F_r het volgende:
[..]
Vicky woont in dezelfde plaats als ik dus dan weet je het welquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 14:16 schreef F_r het volgende:
[..]
Ikeaquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:15 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand tips om een hoofdkussen met dons te wassen? Of tips waar ik voor een acceptabele prijs een goed nieuw kussen kan kopen? Kleuter was ziek en moest spugen, mijn hoofdkussen was de pineut... dankzij mijn ninja skills (ook midden in de nacht) kwam ik er zelf goed van af. Maar mijn kussen is uit model en stinkt nu na het wassen.
Ikea heeft kussens met dons voor ik meen rond de 10 euro. Ik heb ook eens zo'n akkefietje gehad met een donzen kussen en een poging tot wassen gedaan. Maar het kussen was bijna niet droog te krijgen en stonk toen hij eenmaal droog was naar natte eend of iets dergelijks. Heel smerig!quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:15 schreef Hupje het volgende:
Heeft iemand tips om een hoofdkussen met dons te wassen? Of tips waar ik voor een acceptabele prijs een goed nieuw kussen kan kopen? Kleuter was ziek en moest spugen, mijn hoofdkussen was de pineut... dankzij mijn ninja skills (ook midden in de nacht) kwam ik er zelf goed van af. Maar mijn kussen is uit model en stinkt nu na het wassen.
Kussens wassenquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:21 schreef Burdie het volgende:
IKEA en ik was ze regelmatig (2x per jaar ofzo).
Ja.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:23 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Kussens wassen. Nou wil ik niet wasopsomming nr 5832 starten hier maar dat is echt nog nooit in me opgekomen. Is dat raar?
neequote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:23 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Kussens wassen. Nou wil ik niet wasopsomming nr 5832 starten hier maar dat is echt nog nooit in me opgekomen. Is dat raar?
Ik heb er nog een ondersloop omheen. Maar als er desondanks toch op geplast wordt, gespuugd of erg gezweet, dan gooi ik ze zo in de was. En ik schat zo in dat dat 2x per jaar gebeurt. Dan heb ik het over de kussens van de kinderen, btw.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:23 schreef Lemijn het volgende:
[..]
hoeslakens of nog die dr onder, dat zijn matrasbeschermers.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:27 schreef Mrs.Peel het volgende:
Ik heb geen donzen kussen, maar met synthetische vezels, en die was ik een paar keer per jaar, en daarna gewoon in de droger. Bedden worden wekelijks verschoond inclusief onderhoezen (hoe heten die dingen officieel?).
Ja, maar ik bedoel die onderhoezen die je als eerste om het kussen doet, voordat je de sloop erom doet.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:30 schreef Roosgeluk het volgende:
[..]
hoeslakens of nog die dr onder, dat zijn matrasbeschermers.
Yep, tennisballen erbij in de droger, die heb ik daarom zelfs speciaal in het washok liggen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:28 schreef Roosgeluk het volgende:
nope de mijne nog nooit in mn hele leven gewassen hoor.
Maar dons/watten kussens kun je toch alleen degelijk wassen en dan drogen in de droger met tennisballen?
Je bedoelt een molton? Tussen je matras en de hoeslaken om het matras?quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:32 schreef Roosgeluk het volgende:
haha uhm hoe die onderhoezen om je kussens heet geen idee. Hier gewoon extra neutrale katoenen kussensloop dr omheen.
Die Kungsmynta is gewoon een extra (wasbare) laag tussen ons en de topper.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:37 schreef Roosgeluk het volgende:
Nee mrs Peel wist ff niet meer hoe zon onderhoes heette.
Maar wat uitgebreid zeg, hier gewoon matrasbeschermer en dan hoeslaken.
Wat hebben de Kungsmynta en een molton als extra voordeel dan?
Topper is omdat je op een boxspring slaapt?
Google leert mij net dat Kungsmynta een ikea variant is van matrasbeschermer (en de kans heel groot is dat ie ook op mijn matras ligt haha).quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die Kungsmynta is gewoon een extra (wasbare) laag tussen ons en de topper.
En we slapen idd op boxsprings, maar de reden dat we de topper hebben is niet alleen dat we dan geen rand tussen de matrassen hebben, maar vooral dat het voor mij veel makkelijker is het bed op te maken of te verschonen, omdat ik nagenoeg nooit aan die zware matrassen hoef te trekken.
Een matrashoes over een topper van 5 cm hoog krijgen is zoveel eenvoudiger dan matrashoezen over 2 matrassen van 28 cm hoog.
Gemak dient de mens.
Ja klopt.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:45 schreef Roosgeluk het volgende:
[..]
Google leert mij net dat Kungsmynta een ikea variant is van matrasbeschermer (en de kans heel groot is dat ie ook op mijn matras ligt haha).
quote:
Zo blij met jullie! Mijn leven kan verbeterd weer doorquote:
Ik heb er geen waterdichte bij, daar moet ik idd niet aan denken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 23:04 schreef laziness het volgende:
Al die lagen, zeker waterdichte, dat zweet toch de pan uit mensen?
Ik vind een molton er onder genoeg
Ja brrrr, geen enkel inzicht in wat voor boodschap je ermee aan je kind geeft. Je bent pas leuk en ik vind pas dat je het goed doet als je wat vrolijks en bruikbaars maakt waar ik likes voor krijgquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 23:10 schreef Hupje het volgende:
Dan gooi ik er nog wat anders in: de docu 'mijn dochter de vlogger'. Op een andere manier dan de turn jongetjes ook heel sneu. En ik vrees dat de ouders mee hebben gedaan omdat dit óók reclame is...
Brrr inderdaad! Ik schrok er op een bepaalde manier van. “Als ze dadelijk 6 is heeft heel haar klas een YouTube kanaal en ik geef haar wat voorsprong”. Gun je kind wat privacy zodat ze later zelf kan beslissen wat er op internet verschijntquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 23:17 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Ja brrrr, geen enkel inzicht in wat voor boodschap je ermee aan je kind geeft. Je bent pas leuk en ik vind pas dat je het goed doet als je wat vrolijks en bruikbaars maakt waar ik likes voor krijg
Ik zou hem naar de stomerij brengen. Ooit waste ik ook een donzen kussen en ik kreeg het met geen mogelijkheid droog. Die lucht herken ik.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:15 schreef Hupje het volgende:
Idem.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 23:16 schreef SQ het volgende:
Voor de statistieken:
Boxspring, matras, topmatras, molton, hoeslaken.
Kussen heeft een molton en een sloop.
Einde dienstmededeling.
Ik heb geen droger, dus hee, welk bestaanquote:Op zondag 20 oktober 2019 08:42 schreef BE het volgende:
Geen moltons hier, ik begin acuut aan mijn bestaan te twijfelen.
Maar goed de keren dat mijn kinderen gekotst hebben zijn op 1 hand (per kind) te tellen, idem voor piesen, ben daarom lui denk ik.
Om je kussen..... maar dan vast ook een molton.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 21:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bedoelt een molton? Tussen je matras en de hoeslaken om het matras?
quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 23:38 schreef littledrummergirl het volgende:
Dit geeft wel een boeiend kijkje in t maffe hoofd van de moeder van die drie jarige
https://www.vn.nl/piepjonge-influencer/
quote:‘Kom op Jaim,’ zegt ze. ‘We zijn toch niet voor niets twee uur onderweg geweest naar België? Jij wilde toch op de foto? Anders gaan we gewoon weer naar huis, hoor, mij best. Ga je niet op de foto, krijg je geen zure mat, en gaan we straks niet naar de McDonald’s.’
Die van de ikea dus niet en kraakt ook nietquote:Op zaterdag 19 oktober 2019 23:04 schreef laziness het volgende:
Al die lagen, zeker waterdichte, dat zweet toch de pan uit mensen?
Ik vind een molton er onder genoeg
Een ondersloop voor onder je kussensloop.quote:Op zondag 20 oktober 2019 09:40 schreef McLaura het volgende:
[..]
Om je kussen..... maar dan vast ook een molton.
Ik heb de heelveelaangerade onderdinges van de Ikea gebruikt in de laatste weken van m'n zwangerschap en in de eerste weken na de bevalling, maar vond het wel echt enorm zweterig. Veel warmer dan zonder. Het is denk ik maar net hoe veel last je daar van jezelf van hebt. Man vond het ook niks, die vond het broeierig.quote:Op zondag 20 oktober 2019 12:37 schreef Elleska het volgende:
ik heb blijkbaar wat gemist over vloggers
[..]
Die van de ikea dus niet en kraakt ook nietDaaroverheen een molton en dan een gewoon hoeslaken. alleen die laatste gaat elke ronde de was in, de rest wanneer nodig.
kussen hetzelfde, de gewone sloop gaat elke keer de was in de ondersloop wanneer het nodig is.
Het dekbed past niet in de wasmachine dus die moeten het maar redden met luchten.
[..]
Een ondersloop voor onder je kussensloop.
Bestaan ook in waterdichte variant maar dat lijkt me dan weer niets.
Verschilt vast per persoon of het ligt aan het gebruikte beddengoed. Misschien zelfs aan het dekbed, we hebben een temperatuurregulerend dekbed waardoor het niet broeierig kan worden.quote:Op zondag 20 oktober 2019 13:17 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb de heelveelaangerade onderdinges van de Ikea gebruikt in de laatste weken van m'n zwangerschap en in de eerste weken na de bevalling, maar vond het wel echt enorm zweterig. Veel warmer dan zonder. Het is denk ik maar net hoe veel last je daar van jezelf van hebt. Man vond het ook niks, die vond het broeierig.
Dat laatste ben ik sowieso met je eensquote:Op zondag 20 oktober 2019 19:33 schreef Elleska het volgende:
[..]
Verschilt vast per persoon of het ligt aan het gebruikte beddengoed. Misschien zelfs aan het dekbed, we hebben een temperatuurregulerend dekbed waardoor het niet broeierig kan worden.
Was hier zelfs zo erg dat ik er maanden na de kraamweek pas achter kwamen dat waterdichte ding er nog op zat. Eigenlijk was het dus gewoon luiheid
maar hoe dan ook is dat heelveelaangerade ding sowieso beter dan een krakend stuk plastic uit het kraampakket.
Dat hadden wij na de verhuizing ook idd!quote:Op zondag 20 oktober 2019 20:15 schreef Fazz het volgende:
Dat vlog verhaalHet hele idee van geld verdienen/voordelen krijgen door je kinderen is toch bizar?
Waar ik me ook zo over verbaasde; reclame folders! Na jaren een nee-nee sticker heeft ons nieuwe huis er geen. Wat een hoop folders vol meuk! En wat komt dat vaak!![]()
Snel maar weer zo’n sticker regelen, scheelt ons een hoop ritjes oud papier
Ik heb juist bewust zo’n boek gehaald! Kan kleuter in de vakantie lekker een middagje knippen en plakken. Wat de Sint geeft staat daar toch redelijk los vanquote:Op zondag 20 oktober 2019 23:07 schreef Cholula het volgende:
Ik ben zo blij met onze sticker op de brievenbus. Helaas stuurt bol.com hun speelgoedboek geadresseerd en nu wil Frits alles wat in dat pleurisboek staat.
Ja, dat knippen en plakken werkt hier dus niet, want op de achterkant staat óók iets dat ze "super graag!" wil hebben..quote:Op zondag 20 oktober 2019 23:59 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Ik heb juist bewust zo’n boek gehaald! Kan kleuter in de vakantie lekker een middagje knippen en plakken. Wat de Sint geeft staat daar toch redelijk los van
Hahaha Saar heeft ook t halve boek aangekruist, dus zei al dat ze het hele boek maar in de schoen moet doen.quote:Op maandag 21 oktober 2019 00:22 schreef Savvy het volgende:
[..]
Ja, dat knippen en plakken werkt hier dus niet, want op de achterkant staat óók iets dat ze "super graag!" wil hebben..
Ik overwoog een doorzichtig verlanglijstje zodat je voor en achterkant kunt zien, maar ik denk dat ze gewoon maar het speelgoedboek in d'r schoen moet doen
quote:Op maandag 21 oktober 2019 08:00 schreef SQ het volgende:
Hoe kom je aan zo'n boek trouwens, als je wél een sticker hebt?
quote:Op zondag 20 oktober 2019 23:07 schreef Cholula het volgende:
Helaas stuurt bol.com hun speelgoedboek geadresseerd en nu wil Frits alles wat in dat pleurisboek staat.
Die zijn er nog steeds. Ook tegenwoordig Toychamp want die hebben een aantal Intertoys overgenomen.quote:Op maandag 21 oktober 2019 08:11 schreef SQ het volgende:
Ah ja bol. Ik dacht dat Intertoys ofzo ze wellicht ook nog wel had, of zijn die er niet meer?
Ik heb er wel 2 meegenomen, maar erg enthousiast waren ze hier ook nog niet. En de ene gelooft nog half, dus ik hoop stiekem dat hij het nog wel pakt bij verveling deze week. Altijd leuk om de brieven aan Sint te bewaren.quote:Op maandag 21 oktober 2019 08:17 schreef Nijna het volgende:
Ik geloof dat we de speelgoedboekenleeftijd hier wat ontgroeid zijn.
Consequent retour blijven sturen en een mail sturen met het verzoek je uit het adressenbestand te verwijderen. Dan stopt het eindelijk.quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:02 schreef Cholula het volgende:
Ik weet ook dat we niet hoeven te geven wat hij uitknipt, maar ik vind het stom dat ik ongevraagd zo'n boek in de bus krijg. Ik ben gewoon een azijnzeiker. Ik stoor me ook mateloos aan de enveloppen van de postcodeloterij.
Ik liep afgelopen weekend met een haast huppelende puber naar de auto na een bezoekje aan de electronica afdeling van de lokale ‘Gamma’.quote:Op maandag 21 oktober 2019 08:17 schreef Nijna het volgende:
Ik geloof dat we de speelgoedboekenleeftijd hier wat ontgroeid zijn.
Ja daar krijg ik nu ook opeens post van! Al 2x afgelopen maandquote:Op maandag 21 oktober 2019 10:02 schreef Cholula het volgende:
Ik weet ook dat we niet hoeven te geven wat hij uitknipt, maar ik vind het stom dat ik ongevraagd zo'n boek in de bus krijg. Ik ben gewoon een azijnzeiker. Ik stoor me ook mateloos aan de enveloppen van de postcodeloterij.
Goede tip!quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Consequent retour blijven sturen en een mail sturen met het verzoek je uit het adressenbestand te verwijderen. Dan stopt het eindelijk.
We hebben het ook met Ziggo. We zijn nota bene klant van hun, maar toch sturen ze elke keer reclame per post. Stuur gewoon een mail...
Oh ja. Waar is de tijd.quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:10 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Dat aankruisen in een speelgoed catalogus is toch een onderdeel van de voorpret voor Sinterklaas.![]()
Het boekje van Intertoys was hier al populair, vooral omdat er ergens een plaatje van een graafmachine stond.
ziggo is heeeel hardnekkig met hun post. we hebben hier niet eens een kabel in huis liggen maar alsnog ladingen post gehad of we klant wilden worden.quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:21 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Consequent retour blijven sturen en een mail sturen met het verzoek je uit het adressenbestand te verwijderen. Dan stopt het eindelijk.
We hebben het ook met Ziggo. We zijn nota bene klant van hun, maar toch sturen ze elke keer reclame per post. Stuur gewoon een mail...
Heerlijk!quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:33 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik liep afgelopen weekend met een haast huppelende puber naar de auto na een bezoekje aan de electronica afdeling van de lokale ‘Gamma’.
Wij kochten in 2011 een huis van een vrouw die was overleden.quote:Op maandag 21 oktober 2019 18:00 schreef Hupje het volgende:
Lobbes stuurde de gids al een maand geleden ofzoDie is al zo vaak doorgebladerd door kleuter. Dus ik heb die van Bol ook maar meegenomen bij AH. Intertoys zit hier niet meer in de buurt.
En over ongevraagde post... Wij wonen hier nu ruim 8 jaar en krijgen nog steeds geadresseerde reclame post voor de vorige bewoners. Ondanks alles retour afzender en mailen naar de bedrijven.
Wij ook!quote:Op maandag 21 oktober 2019 11:36 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben deze sticker
https://www.neesticker.co(...)-geloofsovertuigers/
Bol.com boeken liggen bij de ahquote:Op maandag 21 oktober 2019 08:00 schreef SQ het volgende:
Dat deden wij toch zelf ook allemaal toen we kind warenen ik kan me ook niet herinneren dat ik lijp werd omdat ik niet alles kreeg wat ik had aangekruist.
Hoe kom je aan zo'n boek trouwens, als je wél een sticker hebt?
Goeiemorgen!quote:
misschien door een dochter of zoon?quote:Op maandag 21 oktober 2019 20:12 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij kochten in 2011 een huis van een vrouw die was overleden.
Kregen we vorig jaar nog post voor haar (van douglas)
Dus ik benaderde ze hierover, kreeg ik terug dat haar klanten pas nog actief gebruikt wordt....
Je goed recht natuurlijk, maar brrr, ik vind 't altijd erg onvriendelijk overkomen, zulke stickers.quote:Op maandag 21 oktober 2019 11:36 schreef Vicky het volgende:
Wij hebben deze sticker
https://www.neesticker.co(...)-geloofsovertuigers/
welke regio?quote:Op donderdag 17 oktober 2019 16:13 schreef littledrummergirl het volgende:
Muh geen vast contract gekregen @ workgedoe rondom flexibele schil, dus binnenkort baanloos
![]()
Iemand nog op zoek naar een leuke hulpverlener?
bizar he...quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 23:38 schreef littledrummergirl het volgende:
Dit geeft wel een boeiend kijkje in t maffe hoofd van de moeder van die drie jarige
https://www.vn.nl/piepjonge-influencer/
Maar ik ben ook heel onvriendelijk 🤣quote:Op woensdag 23 oktober 2019 10:47 schreef trui het volgende:
[..]
Je goed recht natuurlijk, maar brrr, ik vind 't altijd erg onvriendelijk overkomen, zulke stickers.
je vindt het vriendelijker om iemand voor de deur te laten wachten totdat je open doet en dan zeggen dat je niets geeft? Of de deur gewoon helemaal niet openen, die mensen zijn er ook.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 10:47 schreef trui het volgende:
[..]
Je goed recht natuurlijk, maar brrr, ik vind 't altijd erg onvriendelijk overkomen, zulke stickers.
? mensen kunnen niet ruiken wie er aan de deur staat, dus dan is open doen en zeggen dat je niets geeft toch prima.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:07 schreef Elleska het volgende:
[..]
je vindt het vriendelijker om iemand voor de deur te laten wachten totdat je open doet en dan zeggen dat je niets geeft? Of de deur gewoon helemaal niet openen, die mensen zijn er ook.
Toen ik met de collectebus liep vond ik die stickers juist heel fijn.
Natuurlijk weet je wel wat je mist, verkopers, collectes etc.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het wel een lastige. Net zoals dat ik hier eerder eens las over mensen die de deur niet opendoen als ze niemand verwachten. Dat doet iets met een maatschappij, als je niet meer in principe de deur opendoet of de telefoon aanneemt. Ik ben geen socioloog dus heb de goede woorden niet maar het heeft te maken met dat je basis vertrouwen is of wantrouwen. Hoe je in de basis met elkaar omgaat. En nee, ik houd ook niet van verkopers aan de deur of de telefoon. Maar je weet niet wat je mist als je je zo afsluit.
Of een buurman die hulp komt vragen met een smsje of een brief. Of de overbuurvrouw die bloemen over heeft. Of kinderen die kinderpostzegels verkopen. Of... gewoon, het leven, buiten je eigen kringetje.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:16 schreef Budabuddumbam het volgende:
Natuurlijk weet je wel wat je mist, verkopers, collectes etc.
Ik vind toch echt dat je zelf moet beslissen wie je wel of niet in je leven toe wil laten.
Als ik s'avonds boven ben en ik ben druk bezig met de kinderen laat ik ook lekker bellen.
nooit het idee gehad dat ik dan echt iets mis.
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:16 schreef Budabuddumbam het volgende:
? mensen kunnen niet ruiken wie er aan de deur staat, dus dan is open doen en zeggen dat je niets geeft toch prima.
Klopt ik las het anders dan je het bedoelde zo blijktquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:30 schreef Elleska het volgende:
Dat zeg ik toch helemaal niet?
Het is prima om te zeggen dat je niets geeft. Het enige dat ik zeg is dat een sticker niet onvriendelijk is wanneer je sowieso al niets wil geven en je je stoort aan alle collectanten.
Dat vind ik allemaal niet erg om te missen, als ik emotioneel en fysiek de mogelijkheid heb om open te doen dan doe ik dat en heb ik dat niet zal het mij worst wezen wat ik mis.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:19 schreef Lemijn het volgende:
Of een buurman die hulp komt vragen met een smsje of een brief. Of de overbuurvrouw die bloemen over heeft. Of kinderen die kinderpostzegels verkopen. Of... gewoon, het leven, buiten je eigen kringetje.
Ik doe trouwens ook niet open als ik net een kind op bed leg hoor. Soms roep ik dan even uit het raam.
Oh ja die ken ik... vind ik ook erg overdreven.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:55 schreef FlyingFish het volgende:
Een van mijn buren heeft een a4-sticker midden op de voordeur zitten met waar ze allemaal geen interesse in heeft, elke regel in een ander lettertype uiteraard. Dat vind ik dan wel een beetje kansloos persoonlijk, zo’n kleine sticker is alleen maar fijn, zeg ik ook als oud-collecteur.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat zal niet helpen tegen andere aanbellers. Ik doe wel gewoon open en leg uit wat/waarom ik wel/niet wil. Ieuw, communiceren.
quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:28 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben sinds vanmiddag ook een sticker:Die sticker vind ik wel een risico... ik ken wel wat mensen die als je op de route van/naar het centrum zou wonen dan bewust de volgende keer een biertje mee zouden nemen om door de brievenbus te gieten :’)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dat zal niet helpen tegen andere aanbellers. Ik doe wel gewoon open en leg uit wat/waarom ik wel/niet wil. Ieuw, communiceren.
quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:45 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Die sticker vind ik wel een risico... ik ken wel wat mensen die als je op de route van/naar het centrum zou wonen dan bewust de volgende keer een biertje mee zouden nemen om door de brievenbus te gieten :’)
Deze snap ik echt nietquote:Op woensdag 23 oktober 2019 13:13 schreef Lemijn het volgende:
Ik vind het wel een lastige. Net zoals dat ik hier eerder eens las over mensen die de deur niet opendoen als ze niemand verwachten. Dat doet iets met een maatschappij, als je niet meer in principe de deur opendoet of de telefoon aanneemt. Ik ben geen socioloog dus heb de goede woorden niet maar het heeft te maken met dat je basis vertrouwen is of wantrouwen. Hoe je in de basis met elkaar omgaat. En nee, ik houd ook niet van verkopers aan de deur of de telefoon. Maar je weet niet wat je mist als je je zo afsluit.
Zo zie ik het helemaal niet. Ik heb genoef contact met vreemden, heeft niks mer vertrouwen te maken.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:13 schreef Lemijn het volgende:
Omdat je op die manier minder in contact komt met vreemden. Ze niet nodig hebt. Ontwend raakt om iemand in eerste instantie te vertrouwen, zomaar een praatje te maken. Het is maar een opinie he... maar ik zie er wel wat in.
Niet mijn tijd is kostbaar...quote:het is de ‘val me niet lastig, mijn tijd is kostbaar’-mentaliteit die voor een samenleving niet perse gunstig is.
Hm ik zie zo niet het directe verband. Zomaar een praatje maken doe je sowieso niet/minder als je er geen behoefte aan hebt. Voor mij is het dus zo dat ik er en geen zin in heb en het heel veel energie kost. Maar dat wil niet zeggen dat ik helemaal in een sociaal isolement zit. In de laatste maanden heb ik iemand (onbekende) met de auto weggebracht naar de sociale werkplaats omdat ze verdwaald was, heb ik een jongen uit de brand geholpen waarvan de accu leeg was, bejaarde in het zwembad van een hellinkje geholpen. Geen behoefte aan sociale onnodigheden wil niet zeggen dat je geen oog hebt voor anderen.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:13 schreef Lemijn het volgende:
Omdat je op die manier minder in contact komt met vreemden. Ze niet nodig hebt. Ontwend raakt om iemand in eerste instantie te vertrouwen, zomaar een praatje te maken. Het is maar een opinie he... maar ik zie er wel wat in.
Het is de ‘val me niet lastig, mijn tijd is kostbaar’-mentaliteit die voor een samenleving niet perse gunstig is.
Daar werk ik nuquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:51 schreef trui het volgende:
[..]
Is regio den Haag bereisbaar voor je?
Ligt dat dan niet aan hoe jij de tekst opvat?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:49 schreef trui het volgende:
Ik bedoel het precies zo, Lemijn. Het is gewoon zo'n teken van de verharding, ieder voor zich mentaliteit. Natuurlijk mag je nee zeggen als ik met een collectebus aan de deur kom, dat zal ik niemand kwalijk nemen. Maar dat 'val me niet lastig' toontje van zo'n sticker, bah. Ik word er echt niet vrolijk van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |