abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_189351636
Mijn oudste turnt sinds juni in de selectie :+. Gelukkig gaat het er tot nu toe heel gemoedelijk en gezellig aan toe en heb ik hem nog niet 1x horen zeggen dat hij geen zin had. Ze maken tussendoor ook genoeg lol, als ik die kinderen in de docu zag... Kon op geen enkel moment een lachje vanaf (al kan dat selectief filmen zijn geweest, maar iets zegt me van niet). Ik blijf er wel heel alert op. Dat het nog leuk is, zeg maar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189352029
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:51 schreef Hupje het volgende:
Ik kijk de documentaire Turn! van 2doc. Pff, wat sneu voor die kinderen. En wat heftig is dat wereldje.
Volgens mij heb ik al een keer zo'n zelfde soort docu gezien.


Net voor het eerst Coco gekeken, wat een mooie film. Heb er aardig wat traantjes bij gelaten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 21:09:27 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189352585
Oh, Coco is idd O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189353191
Phaidra, met goede sfeer en intrinsieke motivatie vind ik niks mis aan op hoger niveau sporten, maar dit was zo'n gepush. Dat zelfs de ouders niet tegen de trainers in durfden te gaan :o
Ik vind niet dat een kind meteen van een sport af moet als hij een keer geen zin heeft, een beetje leren doorzetten vind ik ook belangrijk, maar dat heeft wel grenzen. En daar werd echt ver overheen gegaan.
pi_189353299
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:51 schreef Hupje het volgende:
Ik kijk de documentaire Turn! van 2doc. Pff, wat sneu voor die kinderen. En wat heftig is dat wereldje.
Op welke zender was dit?
pi_189353374
Ik gok op (NPO)2 :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_189353428
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:41 schreef Clubsoda het volgende:
Ik gok op (NPO)2 :P
Ja al gevonden haha!
Ik kijk bijna nooit televisie dus moest even zoeken
pi_189354308
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 21:35 schreef Hupje het volgende:
Phaidra, met goede sfeer en intrinsieke motivatie vind ik niks mis aan op hoger niveau sporten, maar dit was zo'n gepush. Dat zelfs de ouders niet tegen de trainers in durfden te gaan :o
Ik vind niet dat een kind meteen van een sport af moet als hij een keer geen zin heeft, een beetje leren doorzetten vind ik ook belangrijk, maar dat heeft wel grenzen. En daar werd echt ver overheen gegaan.
Ja, heel ver. Dat die moeder kon blijven filmen terwijl die trainer van die nare uitspraken deed, vind ik ook een godswonder. Ik vond het geestelijke mishandeling. ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189355201
Ik heb zelf een topsportverleden in de acrobatiek. Het is prachtig om te doen, maar zeker mentaal erg pittig. Het gaat soms echt over lijken. En trainen gaat áltijd voor. Ook voor feestjes, verjaardagen..
En toch zou mijn kind, mocht hij het talent hebben, vol voor zijn sport mogen gaan, óók in de topsport. En waarom? Omdat het je ook heel veel moois kan brengen.

Edit: maar ik heb ook met buikpijn de docu gekeken hoor. De meeste trainers die ik ken zijn wel iets pedagogischer onderlegd.

[ Bericht 33% gewijzigd door Peacefulll op 09-10-2019 22:35:55 ]
pi_189355955
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 22:30 schreef Peacefulll het volgende:
Ik heb zelf een topsportverleden in de acrobatiek. Het is prachtig om te doen, maar zeker mentaal erg pittig. Het gaat soms echt over lijken. En trainen gaat áltijd voor. Ook voor feestjes, verjaardagen..
En toch zou mijn kind, mocht hij het talent hebben, vol voor zijn sport mogen gaan, óók in de topsport. En waarom? Omdat het je ook heel veel moois kan brengen.

Edit: maar ik heb ook met buikpijn de docu gekeken hoor. De meeste trainers die ik ken zijn wel iets pedagogischer onderlegd.
Ik snap ook wel dat je keuzes moet maken en dat een topsportleven ook zwaar kan/zal zijn op enig moment. Ik vond die ouders ook erg naïef die wilden dat hun zoon én naar hockey zou blijven gaan, én pianoles, én dan nog 15 uur trainen in de week voor turnen. Dan heb je iets niet helemaal begrepen (en arm kind, als dat de verwachtingen van je ouders zijn).

Ik zie overigens ook veel goede dingen idd. Hij heeft veel meer zelfvertrouwen gekregen en is in korte tijd zelfstandiger geworden. Om maar iets te noemen. En ik ben onwijs trots hoor :@, en verbaasd ook dat een kind met mijn genen opeens aanleg blijkt te hebben voor een sport! :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 10 oktober 2019 @ 07:58:36 #36
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_189358766
Spuit 11 reactie: team besteklade hier. *O* Wat een genot t.o.v. dat irritante mandje. En inderdaad, fijn om alvast te sorteren bij het erin leggen. Dat ruimt daarna erg makkelijk op.
in de haak.
pi_189358965
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 19:00 schreef livelink het volgende:

[..]

Heel herkenbaar. En ook heel apart dat dat beroemde ruimtelijk inzicht bij mannen hen compleet in de steek laat zodra er een afwasmachine in beeld is :P
of als ze dingen in de kast zetten, gewoon opstapelen, ook al zou het logischer zijn om groter onderop te zetten. Gemakzucht.
Net als met dingen zoeken, la open trekken en als je het niet gelijk ziet liggen dan is het er niet... terwijl het er dus wel is... Tja.

Die docu wilde ik gisteren kijken, maar ik kreeg steeds een foutmelding :(
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 10 oktober 2019 @ 11:48:04 #38
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_189361444
quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2019 22:52 schreef Phaidra het volgende:
Ik snap ook wel dat je keuzes moet maken en dat een topsportleven ook zwaar kan/zal zijn op enig moment. Ik vond die ouders ook erg naïef die wilden dat hun zoon én naar hockey zou blijven gaan, én pianoles, én dan nog 15 uur trainen in de week voor turnen. Dan heb je iets niet helemaal begrepen (en arm kind, als dat de verwachtingen van je ouders zijn).
En dan zeggen: "Ja, er moet natuurlijk wel tijd overblijven om te spelen." |:(

Ik denk dat de documentaire met name gaat over topturnen, en dat topsport een beetje te algemeen is. Ik denk dat er geen andere sport is waarbij zulke jonge kinderen zó hard trainen (afgezien van ballet misschien). En ook waarbij het lichaam zo moet veranderen (en dat is zeker bij ballet het geval).
pi_189361991
Ik heb een bakje in mijn vaatwasser. Doe scherpe messen nu wel met punt naar beneden, want heb mezelf een keer gesneden met uitruimen.

Ik las over dat programma. En wat ik las vond ik al heftig. Dan maar liever geen topsporter :@
Met mijn genen ook erg onwaarschijnlijk dat ik een sporttalentje heb :D
pi_189362940
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:48 schreef Gaoxing het volgende:
Ik denk dat de documentaire met name gaat over topturnen, en dat topsport een beetje te algemeen is.
Dat geloof ik ook wel, maar ik denk dat élke topsport wel veel van een kind vraagt, wat ze moeten laten. Ik ben in mijn werk ook kinderen tegengekomen die 3x per week van 6.30-8u moesten trainen (zwemmen) voor ze naar school gingen en dan na schooltijd vaak nog 2 uur.
pi_189370855
Besteklade? Eerlijk gezegd heb ik nooit een mening gehad over ons bestekbakje :+

Ik ben wel heel blij dat F vanaf zaterdag niet meer om 8 uur zwemles heeft maar om 8:45. We werden er allebei heel chagrijnig van om al zo vroeg op pad te moeten in het weekend :')
pi_189373881
quote:
7s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 21:20 schreef Fazzoletti het volgende:
Besteklade? Eerlijk gezegd heb ik nooit een mening gehad over ons bestekbakje :+

Ik ben wel heel blij dat F vanaf zaterdag niet meer om 8 uur zwemles heeft maar om 8:45. We werden er allebei heel chagrijnig van om al zo vroeg op pad te moeten in het weekend :')
Ik vond dat altijd heerlijk. Ik zat gewoon op zaterdagochtend om 8 uur een uurtje bij te komen onder het genot van een lekkere cappuccino. O+ Nu moeten we op woensdagmiddag en dat vind ik gewoon een soort van zonde van mijn tijd. Op zaterdag om 8 uur had ik toch niets beters te doen zegmaar en wakker waren zijn wij toch wel. :')
  donderdag 10 oktober 2019 @ 23:09:00 #43
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_189374297
Ik ben halverwege met Turn.. Nu Nienke naar de 'beloften' bij atletiek gaat wilde ik even puur voor mezelf kijken hoe ik het straks niet moet doen.. Gelukkig is de vereniging hier anders dan die turn-trainers :X de vereniging hamert hier continue op het plezier dat iedereen moet hebben
(al moet ik bekennen dat hier ook wel iets aangepast aan sport is; de keuze voor de middelbare school. Twee scholen; eentje op een paar minuten fietsen, eentje op 40min fietsen. Als ze 4x per week op de atletiekbaan wil trainen is elke dag zo ver fietsen naar school B een beetje zonde van de kostbare tijd. Daar moet ze dus nog even over in conclaaf met zichzelf. IK hoor wel wat het wordt ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_189377206
quote:
6s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 23:09 schreef E.T. het volgende:
Ik ben halverwege met Turn.. Nu Nienke naar de 'beloften' bij atletiek gaat wilde ik even puur voor mezelf kijken hoe ik het straks niet moet doen.. Gelukkig is de vereniging hier anders dan die turn-trainers :X de vereniging hamert hier continue op het plezier dat iedereen moet hebben
(al moet ik bekennen dat hier ook wel iets aangepast aan sport is; de keuze voor de middelbare school. Twee scholen; eentje op een paar minuten fietsen, eentje op 40min fietsen. Als ze 4x per week op de atletiekbaan wil trainen is elke dag zo ver fietsen naar school B een beetje zonde van de kostbare tijd. Daar moet ze dus nog even over in conclaaf met zichzelf. IK hoor wel wat het wordt ;)
Bij ons staat een middelbare school letterlijk naast de turnhal (en zwembad/algemene sporthal). Zij hebben ook een speciale topsport klas geloof ik. Dus als de oudste tegen die tijd nog steeds wil turnen, denk ik wel dat het die school zal worden. Maar dat duurt nog 4 jaar, da’s wel érg lange termijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_189390962
🎉🎉 vandaag mijn 20e FOK verjaardag!! 🎉🎉

Ik registreerde me op 12-10-1999
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:42:20 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189391015
Wow, 20 jaar al!
Gefeliciteerd! 🥳😘
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189392509
Haha mooi jubileum Vicky!

Ik registreerde me in 2003, voelt ook al een eeuwigheid geleden :o

Oooh, vandaag ga ik alvast een deel van onze huisraad verhuizen (zolder leeg trekken). Daar ben ik dan meteen zo hyper van dat ik al om 6 uur wakker was }:| en dat zonder huilende kinderen :')
pi_189392743
Ik heb mn fokverjaardag net gemist zie ik, 9 okt 2003 :o
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 08:52:15 #49
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189392890
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 00:37 schreef Vicky het volgende:
🎉🎉 vandaag mijn 20e FOK verjaardag!! 🎉🎉

Ik registreerde me op 12-10-1999
Congrats!
Wij zijn vandaag 14 jaar getrouwd. Ook een beetje een FOK-feestje. ;)
***
pi_189392923
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 08:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Congrats!
Wij zijn vandaag 14 jaar getrouwd. Ook een beetje een FOK-feestje. ;)
🤵👰 gefeliciteerd!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')