Ze hebben volgens mij geen google.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:36 schreef Postbus100 het volgende:
Voor mijn idee zijn al die namen te googelen. oprichter Zara? Google. Eén of ander medicijn? Google.
Dan gaat de charme wel een beetje verloren.
Wat wel dan? Wikipedia staat voor mij in dit geval gelijk aan Google.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:37 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ze hebben volgens mij geen google.
quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:36 schreef Postbus100 het volgende:
Voor mijn idee zijn al die namen te googelen. oprichter Zara? Google. Eén of ander medicijn? Google.
Dan gaat de charme wel een beetje verloren.
Ze hebben geen wikiquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:37 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Wat wel dan? Wikipedia staat voor mij in dit geval gelijk aan Google.
Ja, het woord. Maar dacht al van niet, want die letters staan naast elkaar. Dat doen ze volgens mij niet.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het woord bedoel je... ik zat al te denken dat je dat geneesmiddel bedoelde.
Ik erger me kapot aan de herhaling ervan. Alsof de kijker dom is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:41 schreef Postbus100 het volgende:
Kijk, zo ziet een paardensprong eruit
Ik ben er af en toe wel blij mee. Dan heb ik het echt niet gezien.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:41 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik erger me kapot aan de herhaling ervan. Alsof de kijker dom is.
Klopt, ik kon er niet op komen maar ik herken het wel. Friso van voren meen ik.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:44 schreef Postbus100 het volgende:
Kramer of Klamer ofzo. Volgens mij Kramer. Artikel over hem gelezen.
Ik ook, maar de naam heb ik niet paraat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:44 schreef Postbus100 het volgende:
Kramer of Klamer ofzo. Volgens mij Kramer. Artikel over hem gelezen.
Ik weet ook niet waar die bij mij vandaan kwamquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik ook, maar de naam heb ik niet paraat.
Nog nooit van de familie Doorsnee gehoord?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:50 schreef Postbus100 het volgende:
Nog n ooit over nagedacht dat dat een naam heeft (die overlap)
Jawel (en daar houdt het dan ook mee op: 'gehoord'), maar dat heb ik altijd geïnterpreteerd als 'gemiddeld', niet dat dat met een venn-diagram te maken heeft.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nog nooit van de familie Doorsnee gehoord?
Niks mis meequote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:55 schreef zoem het volgende:
Die muziek ben ik ook mee opgegroeid. Ik voel me nu best wel oud
1 team dat zo hoog scoort zie je al zelden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:58 schreef EP3 het volgende:
Komt het überhaupt weleens voor dat er 2 teams boven de 610 scoren?
Dat vind het grappige eraan. Dat wiskundige begrippen in het dagelijks spraakgebruik terecht zijn gekomen en daar vervolgens niet zo exact gebruikt worden. Jan modaal, de gemiddelde Nederlander en de familie doorsnee zijn wiskundig heel iets anders.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:52 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Jawel (en daar houdt het dan ook mee op: 'gehoord'), maar dat heb ik altijd geïnterpreteerd als 'gemiddeld', niet dat dat met een venn-diagram te maken heeft.
Ik voel me best wel oud omdat ik op skates praktisch niet meer vooruit kom ( ik kan ze beter naar de kringloop brengen) en ik niet meer in een brug kan staan. Toen probeerde of kopje duikelen nog wel ging kraakte er van alles, zodat ik eigenlijk verbaasd ben dat ik nog leef.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:55 schreef zoem het volgende:
Die muziek ben ik ook mee opgegroeid. Ik voel me nu best wel oud
Klinkt pijnlijk dat krakenquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 21:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik voel me best wel oud omdat ik op skates praktisch niet meer vooruit kom ( ik kan ze beter naar de kringloop brengen) en ik niet meer in een brug kan staan. Toen probeerde of kopje duikelen nog wel ging kraakte er van alles, zodat ik eigenlijk verbaasd ben dat ik nog leef.
Ja ik word er ook altijd wel blij van. Doet denken aan vroeger, fijne jeugd etc.quote:Maar van de muziek uit mijn jeugd word ik altijd blij, dan voel ik me juist weer jong.
Wat blauwaderkazen betreft gaat mijn voorkeur toch wel sterk uit naar Blue Stilton. Dat is tenminste een goede stinkkaas met een uitgesproken smaak.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
Danish blue?
Vind ik niet echt lekker
Ik heb bij dat soort termen vooral vaak geen flauw idee wat ze in het Nederlands zijn. Ik had hier op het anglicisms intersectie gegokt.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:50 schreef Postbus100 het volgende:
Nog n ooit over nagedacht dat dat een naam heeft (die overlap)
Intersectie werd al in de vraag genoemd.quote:Op zaterdag 12 oktober 2019 01:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb bij dat soort termen vooral vaak geen flauw idee wat ze in het Nederlands zijn. Ik had hier op het anglicisms intersectie gegokt.
Ze hebben wel Wiki. 3 of 4 vragen mogen worden opgezocht in Wikipedia. Gelijk aantal voor elk team. Ze mogen niet kiezen welke vraag ze mogen opzoeken in Wiki, dat staat erbij aangegeven. De rest van de vragen kunnen opgezocht worden in de boeken.quote:
Denk ik ook.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:31 schreef Postbus100 het volgende:
Als de drogisterijketen onder Ahold-Delhaize valt, dan is het toch Etos?
Ik weet niet meer waar het voor staat, maar het is wel typisch zo'n 1e helft 20e eeuwse afkorting in de cooperatiesfeer. Zo'n halve tegeltjeswijsheid.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:31 schreef Postbus100 het volgende:
Als de drogisterijketen onder Ahold-Delhaize valt, dan is het toch Etos?
Inderdaad, ze zegt het, dat is een Wikipedia, kan ik snel doen.quote:Op maandag 14 oktober 2019 09:38 schreef V. het volgende:
[..]
Ze hebben wel Wiki. 3 of 4 vragen mogen worden opgezocht in Wikipedia. Gelijk aantal voor elk team. Ze mogen niet kiezen welke vraag ze mogen opzoeken in Wiki, dat staat erbij aangegeven. De rest van de vragen kunnen opgezocht worden in de boeken.
O ja, bijna alle reacties zijn van jou.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:36 schreef la_perle_rouge het volgende:
Het is geen succes dit team.
En hier is het stil, is iedereen op herfstvakantie?
je hebt gelijk: Eendracht, Toewijding, Overleg, Samenwerking. (quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:36 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik weet niet meer waar het voor staat, maar het is wel typisch zo'n 1e helft 20e eeuwse afkorting in de cooperatiesfeer. Zo'n halve tegeltjeswijsheid.
Eendracht had ik al geraden. Het is heel oubollig maar ik hou wel van cooperaties en verenigingen en in die hoogtijdagen was dat nou eenmaal de woordkeus.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:42 schreef Postbus100 het volgende:
je hebt gelijk: Eendracht, Toewijding, Overleg, Samenwerking. ()
Net als sportverenigingen uit die tijd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Eendracht had ik al geraden. Het is heel oubollig maar ik hou wel van cooperaties en verenigingen en in die hoogtijdagen was dat nou eenmaal de woordkeus.
Tong, schol, heilbot... Mag allemaal.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:49 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Of schol? (ik zag het plaatje niet)
Etos ook hoor. AH publiceert zelfs de aanbiedingen van Gall&Gall en Etos op hun website.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, die was wel heel makkelijk!
Ja, de NOAD AD VENDO-combinatie bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:48 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Net als sportverenigingen uit die tijd.
Ik heb nog nooit de website van AH bezocht, dus dat weet ik niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:53 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Etos ook hoor. AH publiceert zelfs de aanbiedingen van Gall&Gall en Etos op hun website.
Tuurlijk klopt hetquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Inderdaad, ze zegt het, dat is een Wikipedia, kan ik snel doen.
O ja hij zij finopril, vandaar dat het niet teltquote:
Zelfde hier.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 20:39 schreef Postbus100 het volgende:
Die drogreden. Pfoeh, ik heb filosofie gehad, maar ik heb geen idee. Iets met fallacy? Maar dat is Engels, niet Grieks
Zat ook nog aan ad hominem te denken, maar dat is een type drogreden, en gebaseerd op het Latijn volgens mij.quote:
Ik heb er platen van, maar dat is uit hun psychedelische periode. My girl hebben ze volgens mij wel gedaan.quote:
(even opklikken, heel grappigtwitter:64alexz19 twitterde op vrijdag 25-10-2019 om 15:54:33Beetje ongelukkig afgeplakt, @hudsonsbaynl https://t.co/3O2w2u6eTc reageer retweet
Ja, Boss was van de herfstcollectie 1939.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 20:46 schreef Postbus100 het volgende:
Hugo Boss?
Tenminste, die kwam vandaag langs in reacties onder deze tweet:(even opklikken, heel grappigtwitter:64alexz19 twitterde op vrijdag 25-10-2019 om 15:54:33Beetje ongelukkig afgeplakt, @:hudsonsbaynl https://t.co/3O2w2u6eTc reageer retweet
)
Ik wou het net schrijvenquote:
Ik wacht altijd netjes tot de kandidaten gaan zoeken voordat ik het antwoord post. Niet alle verbindingen zijn even snel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 20:49 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Ik wou het net schrijven(bij mij zijn ze nog bezig met het oplepelen van de vraag, maar moest direct aan het syllogisme denken).
Ja, dat viel mij ook op. Vergeten weg te halen.quote:
Ze krijgen vooral bekendheid als Iguana's dus dan de Nederlandse naam een tikje moeilijker.quote:
Die was inderdaad nog makkelijkerquote:Op vrijdag 1 november 2019 20:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Pocahontas, dat was pas makkelijk.
Daar herinner ik me wel kraakbeen in.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 1 november 2019 20:40 schreef EP3 het volgende:
Waarom hadden ze op het eind zo weinig tijd over? Waren ze zo traag?
Ik wist het niet. Sorry.quote:Op vrijdag 1 november 2019 20:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Pocahontas, dat was pas makkelijk.
Disney heeft er een romantisch verhaaltje van gemaakt, en toen die film uitkwam was er wel enige belangstelling voor het echte verhaal.quote:Op vrijdag 1 november 2019 20:44 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik wist het niet. Sorry.
Zo leer je nog eens wat.
Treurig verhaal wel.
Ze weet welke snelheidquote:Op vrijdag 1 november 2019 20:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ik heb de indruk dat Astrid in een hogere versnelling is gaan praten.
Florijn was die krullenbol die samen met Rienks goud won in Seoulquote:Op vrijdag 1 november 2019 20:54 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik twijfeld tussen Rienks en Florijn.
Daarom, Rienks&Florijn vergeet je niet als klinkend duo.quote:Op vrijdag 1 november 2019 20:55 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Florijn was die krullenbol die samen met Rienks goud won in Seoul
Dacht ik bij die anderen ook, en toen gebeurde er iets geks.quote:Op vrijdag 1 november 2019 20:56 schreef Bos81 het volgende:
Deze winnen niet, of er moet iets geks gebeuren
quote:Op zondag 3 november 2019 10:22 schreef V. het volgende:
Binnenkort wordt het weer wat beter/spannender.
Gok ik zo.
Dan zou het een Friese stad met een A moeten zijn.quote:Op vrijdag 8 november 2019 20:42 schreef Postbus100 het volgende:
Paardenkracht? Of komt dat niet uit?
dat zijn 13 lettersquote:Op vrijdag 8 november 2019 20:42 schreef Postbus100 het volgende:
Paardenkracht? Of komt dat niet uit?
Of Dokkum, dan h eb je een D. En is het iets met Paardenquote:Op vrijdag 8 november 2019 20:43 schreef Postbus100 het volgende:
En de K en D mist, dus dat is 'm niet.
Grutte Pier is volgens mij Harlingen of Franeker.
Verdorie, ja, als je de S hebt. Iets met klok en klepel. Ik ken Grutte Pier wel, maar wist niet dat het van een bepaalde stad was.quote:
Ja, tragischquote:Op vrijdag 8 november 2019 20:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Gezellige legende. Ik kende hem niet.
Jaquote:
Ik denk ook dat het guernsy is bij nader inzien. Jersey is meer een materiaal dan een stijl.quote:Op vrijdag 8 november 2019 20:56 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
JaDacht dat Jersey gewoon 'rekstof'/eenbepaald type stretchstof was, zoals je ook jersey hoeklakens hebt.
(of eigenlijk dat het een typische weving is, die maakt dat stof stretcht).
Geen weving, het is breisel. Ook wel tricot.quote:Op vrijdag 8 november 2019 20:56 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
JaDacht dat Jersey gewoon 'rekstof'/eenbepaald type stretchstof was, zoals je ook jersey hoeklakens hebt.
(of eigenlijk dat het een typische weving is, die maakt dat stof stretcht).
Oja, dat.quote:Op vrijdag 8 november 2019 21:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen weving, het is breisel. Ook wel tricot.
Niet meegekregen, ik vond het maar stom.quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wanner zei Astrid dat die op de markt kwam? Ik kreeg hem in 1970 of 1971.
Jammer dat je net te laat was hequote:
Ik heb hem nog steeds, fantastisch ding.quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet meegekregen, ik vond het maar stom.
Zo ervoer ik het niet eigenlijk. Ik heb hem na het zien van je quote pas ge-edit. Ik voel niet zoveel schaamte voor spelfouten. .quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:42 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Jammer dat je net te laat was he
Dat hoeft ook niet, t was geen aanval.quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik voel niet zoveel schaamte voor spelfouten.
Zo had ik ook dat helemaal niet ervaren. Ik vond het wel grappig dat je letters had geteld, dat kan ik echt niet zo snel.quote:Op vrijdag 15 november 2019 20:51 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Dat hoeft ook niet, t was geen aanval.
Ik wist niet dat het zo heette, maar daar heb ik een keer mee gespeeld bij mijn oma. En toen mocht ik 'm volgens mij hebben. En met het typen van deze post bedenk ik me ineens dat ik hem waarschijnlijk nog steeds heb en dat 'ie... oh nee, hij lag altijd in een kastje en dat kastje is in ieder geval weg, dus ik weet niet of de spirograaf de opruimsessie toen overleefd heeftquote:Op vrijdag 15 november 2019 20:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
Ha, de spirograaf. Die had ik!
Ik riep maar watquote:Op vrijdag 22 november 2019 20:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
tijdsreiziger pélé? 18honderdnogwat
yep+ legendequote:Op vrijdag 22 november 2019 20:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
aangeslagen op "voetbal" "Bazilië" ??
Ik dacht aan voet van de Alpen, dus Piemonte.quote:
Maar dat rijmt niet.quote:Op vrijdag 22 november 2019 20:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht aan voet van de Alpen, dus Piemonte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |