abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:43:58 #276
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189263749
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:00 schreef KoosVogels het volgende:
Laten we even kort de feiten op een rijtje zetten (al is 'feiten' in dit stadium wellicht een te sterk woord, aangezien het onderzoek nog loopt):

Trump vraagt meerdere buitenlandse regeringsleiders om een onderzoek te starten naar zijn politieke rivalen (Biden en Warren), Amerikaanse staatsburgers. Zijn entourage (Barr, Pompeo, Pence) gaat hier niet alleen in mee, maar steekt ook nog eens hoop tijd en energie in het bedenken van manieren om (in dit geval) Zelensky onder druk te zetten. Kortom, de top van de Amerikaanse regering steekt tijd, geld en middelen in het trachten te beschadigen van politieke rivalen van de president in een poging zijn winkansen in 2020 te vergroten.

Watergate verbleekt hierbij.
Inderdaad. Je zou kunnen stellen dat er een stille coup gaande is om de macht te consolideren.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:51:48 #277
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189263867
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Inderdaad. Je zou kunnen stellen dat er een stille coup gaande is om de macht te consolideren.
de tekenen wijzen er wel op, de rechterlijke macht omvormen, openheid van politiek documenten blokkeren, het loslaten van diplomatie. -O-
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_189263869
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 12:17 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het is een "sterke, inhoudelijke kandidaat" voor de linkerkant van de democratische partij maar een vrij kansloze kandidaat voor de meer gematigde en zwevende kiezers. En die groep is juist waar de democraten de kiezers moeten zoeken die ze nodig hebben om Trump te verslaan. Nee, ze zullen niet op Trump stemmen maar straks ook niet op Warren.
Ik zag laatst op 538 dat Warren maar iets van 10% met Trump heeft meegestemd, het minste van iedereen. Een overstap van Trump naar Warren is dus wel een echte ommezwaai. Maar goed, zulke kiezers zijn er natuurlijk: hier stappen ook mensen over van SP naar FvD en weer terug.

Edit: hier de bron: https://projects.fivethir(...)core/?ex_cid=rrpromo
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:55:25 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189263916
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zag laatst op 538 dat Warren maar iets van 10% met Trump heeft meegestemd, het minste van iedereen. Een overstap van Trump naar Warren is dus wel een echte ommezwaai. Maar goed, zulke kiezers zijn er natuurlijk: hier stappen ook mensen over van SP naar FvD en weer terug.
Meestal worden Amerikaanse verkiezingen gewonnen op opkomst en niet zozeer op partijwisselaars.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:58:09 #280
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_189263947
Inderdaad, hoge opkomst betekent winst voor de Democraten een lage opkomst is dan weer in het voordeel van de Republikeinen, vandaar dat die laatsten ook zoveel tijd en geld in 'voter suppression' steken.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_189263953
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Meestal worden Amerikaanse verkiezingen gewonnen op opkomst en niet zozeer op partijwisselaars.
Dat klopt denk ik wel. En dan heeft een uitgesproken kandidaat als Warren meer kans om kiezers te mobiliseren dan een gematigde kandidaat, denk ik.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 13:59:45 #282
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189263962
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:58 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat klopt denk ik wel. En dan heeft een uitgesproken kandidaat als Warren meer kans om kiezers te mobiliseren dan een gematigde kandidaat, denk ik.
Ja plus dat lamlendige Democraten uit 2016 die fout waarschijnlijk niet nog een keer maken. In absolute zin had Trump zelfs minder kiezers dan Mitt Romney in 2012.
pi_189263975
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik zag laatst op 538 dat Warren maar iets van 10% met Trump heeft meegestemd, het minste van iedereen. Een overstap van Trump naar Warren is dus wel een echte ommezwaai. Maar goed, zulke kiezers zijn er natuurlijk: hier stappen ook mensen over van SP naar FvD en weer terug.

Edit: hier de bron: https://projects.fivethir(...)core/?ex_cid=rrpromo
Ik denk dat de meerderheid van de kiezers zich buiten verkiezingen om totaal niet bezighoudt met wat er gebeurt in de politiek en wie wat stemt of zegt.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:06:13 #284
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189264034
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 13:58 schreef kladderadatsch het volgende:
Inderdaad, hoge opkomst betekent winst voor de Democraten een lage opkomst is dan weer in het voordeel van de Republikeinen, vandaar dat die laatsten ook zoveel tijd en geld in 'voter suppression' steken.
Ik heb het al eerder aangegeven hier, de republikeinen hebben de getallen niet om een verkiezing te winnen. En je kunt er gif op innemen dat er veel mensen zijn die graag van Trump af willen. Dat zag je al in 2018.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_189264042
Tegenwoordig ook polls tussen de Democratische kandidaten en... Pence. :D.



https://projects.fivethirtyeight.com/polls/.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:09:03 #286
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189264054
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:07 schreef zarGon het volgende:
Tegenwoordig ook polls tussen de Democratische kandidaten en... Pence. :D.

[ afbeelding ]

https://projects.fivethirtyeight.com/polls/.
dat is een veeg teken, als de polling stations de prime kandidaten gaan switchen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_189264057
Pence scoort beter dan Trump. Leuk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:12:14 #288
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_189264079
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:09 schreef Hanca het volgende:
Pence scoort beter dan Trump. Leuk.
Ik vind het een engnek.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_189264099
quote:
Zijn vader Joe Biden heeft daar verder niks over te zeggen, er zijn ook geen financiele banden tussen vader en zoon (in tegenstelling tot bv de trump-situatie waar trump in naam nog wel eigenaar is van het bedrijf dat zijn zoons nu besturen)..
Je kunt dus domweg niet stellen dat zijn zoon ontslag had moeten nemen, hooguit dat het wel zo net is, maar een plicht bestaat niet en ook kun je niet stellen dat coorruptie al bestaat , enkel omdat een zoon een bepaalde baan bij een bedrijf heeft

hij haalt verder ook geen 'miljoenen op' (dat lijkt je te herhalen van een andere beschuldiging jegens een investeringsronde die Biden in China ondernomen zou hebben met een bedrijfspartner en waar men poogde investeringen op te halen in miljonenhoogte, iets wat overigens erg slecht lukte).

Om iemand te beschuldigen vanb nepotisme of corruptie zou je minimaal moeten aantonen dat er dus een reden is invloedname op een uiteindelijk besluit te vermoeden... en juist daarop loopt dit volledig stuk, omdat de positie die Biden innam in november/december 2015 rondom de positie van aanklager Shoking volledig tegenover de belangen van gasbedrijf Busima inging...

waar Shokin juist dat bedrijf in bescherming genomen had, al dan niet na betaling van smeergeld (wat vermoed werd), drong Biden aan op ontslag en vervolging van die aanklager, wegens de verdenking van corruptie en drong aan op beter onderzoek naar de corruptie en malversaties van oekrainse energiebedrijven als Burisma onder de vooorgaande pro-russische regering.

Overigens wat dat geen persoonlijke beslissing van Bidsen, maar gewoon een positie die overeengekomen was bij een overleg tussen alle sponsoren, europese landen, amerika en het IMF...
Bidsen was hooguit de boodschapper van dat gezamelijke politieke besluit.
Hier een stukje uit tweakers forum wat nog eens samenvat waarom dat hele Biden/Ukraine verhaal onzin is. De tijdslijn klopt niet.

- De aanklager van Ukraine dropt de zaak tegen het bedrijf waar Hunter werkzaam was, waarschijnlijk door corruptie
- Europa/VS zijn verbolgen over dat door laten gaan van corruptie
- Biden wordt als boodschapper naar Ukraine gestuurd om te eisen dat die corrupte aanklager het veld ruimt

Dit is juist volledig tegen het belang van dat bedrijf in. Biden neemt in deze dus positie tegen zijn zoon. Dat bedrijf heeft er juist baat bij dat de aanklager aanblijft en er geen onderzoeken opgestart worden.
beter een knipoog dan een blauw oog
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:18:18 #290
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_189264163
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:12 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik vind het een engnek.
Wel een engnek waar ze in Amerika zelf meer last van hebben, itt die oranje gek met z’n eeuwige tantrums en impulsieve acties waar de rest van de wereld ook mee te maken heeft. Dat ze in de VS iemand hebben zitten die homo’s eng vindt is triest maar kan me na de afgelopen drie jaar een stuk minder schelen, daar moeten de mafkezen die hem aan de macht hebben gebracht zelf maar mee dealen.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:19:28 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_189264177
En die charismaloze inteeltkop van Pence gaat nooit zelfstandig president worden. Daarom wil hij zo graag bij Trump zijn.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:25:34 #292
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_189264246
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:18 schreef Szura het volgende:

[..]

Wel een engnek waar ze in Amerika zelf meer last van hebben, itt die oranje gek met z’n eeuwige tantrums en impulsieve acties waar de rest van de wereld ook mee te maken heeft. Dat ze in de VS iemand hebben zitten die homo’s eng vindt is triest maar kan me na de afgelopen drie jaar een stuk minder schelen, daar moeten de mafkezen die hem aan de macht hebben gebracht zelf maar mee dealen.
Nou, Pence komt anders wel uit het kliekje van evangelicals die stijf geloven in zaken als 'the end times' en 'the rapture', daar hoef je ook niet zo blij mee te zijn.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_189264258
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:19 schreef Hexagon het volgende:
En die charismaloze inteeltkop van Pence gaat nooit zelfstandig president worden. Daarom wil hij zo graag bij Trump zijn.
49 om 51% is niet echt kansloos, al denk ik ook niet dat Pence (kan dat zonder scheldwoorden?) het zal worden. Ik heb in elk geval veel liever Pence dan Trump.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189264285
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:25 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Nou, Pence komt anders wel uit het kliekje van evangelicals die stijf geloven in zaken als 'the end times' en 'the rapture', daar hoef je ook niet zo blij mee te zijn.
En wat is daar mis mee? Het is een interpretatie van het bijbelboek Openbaring dat ik niet deel, maar echt kwaad kan het toch niet dat iemand er in geloofd dat in de toekomst de gelovigen allemaal tegelijk worden opgenomen en dat daarna een eindtijd zal beginnen? Dat heeft geen invloed op huidig gedrag, normaal gesproken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:36:21 #295
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189264393
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

En wat is daar mis mee? Het is een interpretatie van het bijbelboek Openbaring dat ik niet deel, maar echt kwaad kan het toch niet dat iemand er in geloofd dat in de toekomst de gelovigen allemaal tegelijk worden opgenomen en dat daarna een eindtijd zal beginnen? Dat heeft geen invloed op huidig gedrag, normaal gesproken.
Er zit een deel bij die armageddon juist in de hand wil werken of het niet echt problematisch vindt om daarom juist rotzooi te trappen in het Midden-Oosten.

Bijvoorbeeld: Analysis// Armageddon? Bring It On: The Evangelical Force Behind Trump's Jerusalem Speech (Haaretz)
Of: The Rapture and the Real World: Mike Pompeo Blends Beliefs and Policy (NY Times)
pi_189264466
Kunnen we ons even hierover op het hoofd krabben? Blijkt dat een heleboel mensen in een compleet andere wereld leven waar Trump misschien Biden heeft genoemd in het gesprek met Zelensky, maar misschien ook wel niet. Wat een tijd om te leven. 8)7

Poll: 40 percent of Republicans say Trump 'probably' mentioned Biden on Ukraine call
pi_189264530
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Er zit een deel bij die armageddon juist in de hand wil werken of het niet echt problematisch vindt om daarom juist rotzooi te trappen in het Midden-Oosten.

Bijvoorbeeld: Analysis// Armageddon? Bring It On: The Evangelical Force Behind Trump's Jerusalem Speech (Haaretz)
Of: The Rapture and the Real World: Mike Pompeo Blends Beliefs and Policy (NY Times)
Dat zijn wel mensen die de bijbel dan wel heel gek interpreteren.

Maar volgens mij hoort Pence niet in die groep. Wel hoort hij bij de groep die Jeruzalem erg belangrijk vinden (er moet daar een nieuwe tempel komen, is ook niet een interpretatie waar ik achter sta), maar ook dat heeft hooguit beperkt invloed op je handelen. En in het Israel conflict kun je vrij moeilijk nog meer puinzooi maken dan er al is en het beter maken lijkt ook kansloos.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:44:57 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189264532
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:09 schreef Hanca het volgende:
Pence scoort beter dan Trump. Leuk.
Niet leuk. Engerd Pence wil je óók niet als president...
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:45:14 #299
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_189264537
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:36 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Er zit een deel bij die armageddon juist in de hand wil werken of het niet echt problematisch vindt om daarom juist rotzooi te trappen in het Midden-Oosten.

Bijvoorbeeld: Analysis// Armageddon? Bring It On: The Evangelical Force Behind Trump's Jerusalem Speech (Haaretz)
Of: The Rapture and the Real World: Mike Pompeo Blends Beliefs and Policy (NY Times)
Yep, zie ook dit: https://www.pewforum.org/(...)religious-landscape/ en dit: https://lifewayresearch.c(...)stand-behind-israel/ bijvoorbeeld.

Links staan trouwens in dit artikel: https://www.theguardian.c(...)al-influence-support

Waaruit ook de volgende passage komt:

quote:
As Donald Trump finds himself ever more dependent on them for his political survival, the influence of Pence, Pompeo and the ultra-conservative white Evangelicals who stand behind them is likely to grow.

“Many of them relish the second coming because for them it means eternal life in heaven,” Andrew Chesnut, professor of religious studies at Virginia Commonwealth University said. “There is a palpable danger that people in high position who subscribe to these beliefs will be readier to take us into a conflict that brings on Armageddon.”

Chesnut argues that Christian Zionism has become the “majority theology” among white US Evangelicals, who represent about a quarter of the adult population. In a 2015 poll, 73% of evangelical Christians said events in Israel are prophesied in the Book of Revelation. Respondents were not asked specifically whether their believed developments in Israel would actually bring forth the apocalypse.


[ Bericht 30% gewijzigd door kladderadatsch op 04-10-2019 15:03:37 ]
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')