abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 februari 2020 @ 10:33:16 #201
163650 Greys
pi_191549509
Ik vind het mooi. Ietsss te weinig bombast qua strijkers naar mijn smaak maar verder uitstekende inzending.

Het heeft m'n verwachtingen niet helemaal waargemaakt maar dat was ook niet eerlijk want die waren oneerlijk hoog. Meesterwerkjes zullen maar eens in de zo veel tijd voorbijkomen. Maar prima kwalitatieve inzending. ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 februari 2020 @ 10:35:31 #202
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191549537
Hooverphonic heeft al aangegeven het optreden heel sober te gaan houden, dus verwacht echt geen props op het podium. Wellicht wel wat muzikanten, maar het beste waar we op kunnen hopen is een mooie lichtshow. Iets waar ik bij Sennek ook heel erg op hoopte, maar nooit kreeg.
pi_191549565
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:35 schreef lashatumbai het volgende:
Hooverphonic heeft al aangegeven het optreden heel sober te gaan houden, dus verwacht echt geen props op het podium. Wellicht wel wat muzikanten, maar het beste waar we op kunnen hopen is een mooie lichtshow. Iets waar ik bij Sennek ook heel erg op hoopte, maar nooit kreeg.
Sober lijkt me zeker positief, zolang dan inderdaad het lichtwerk, camera angles etc. wel echt goed is. Daar kun je heel veel mee neerzetten.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 17 februari 2020 @ 10:40:06 #204
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191549566
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:35 schreef lashatumbai het volgende:
Hooverphonic heeft al aangegeven het optreden heel sober te gaan houden, dus verwacht echt geen props op het podium. Wellicht wel wat muzikanten, maar het beste waar we op kunnen hopen is een mooie lichtshow. Iets waar ik bij Sennek ook heel erg op hoopte, maar nooit kreeg.
Sober is prima, als ze maar wel goed over het licht en de cameravoering nadenken, idd.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 10:41:23 #205
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_191549577
Wordt de Pannenkoek hierin betrokken? Weet iemand dat?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator maandag 17 februari 2020 @ 10:43:13 #206
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_191549595
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:41 schreef ijs_beer het volgende:
Wordt de Pannenkoek hierin betrokken? Weet iemand dat?
Hi
Misschien worden wij ook wel gepannenkoeked
  maandag 17 februari 2020 @ 10:46:09 #207
478909 molloot200
alles muziek.
pi_191549627
Ik heb het gevoel gevonden wat ik ervan krijg: het kan er zo mee door als James Bond nummer en die vind ik altijd heel mooi dus dat verklaart misschien ook waarom ik deze zo fijn vind.
  maandag 17 februari 2020 @ 10:49:53 #208
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191549670
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:46 schreef molloot200 het volgende:
Ik heb het gevoel gevonden wat ik ervan krijg: het kan er zo mee door als James Bond nummer en die vind ik altijd heel mooi dus dat verklaart misschien ook waarom ik deze zo fijn vind.
Dat gevoel had Sennek ook heel sterk. Maakte op mij wel meer indruk bij de release dan Release Me.

pi_191549715
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:30 schreef fatix het volgende:
“Release Me” is een classy kwalitatieve nummer
MAAR wel wat monotoon(er) dan frankrijk 😞
België gaat Frankrijk wel kunnen hebben hoor :P

Het is alleen jammer als dit straks 11e ofzo wordt, dat er een topact is gestuurd die er niet alles uit gehaald heeft.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_191549929
Ik had hier veel meer van verwacht. Beetje lauwe omelet op een maandagmorgen dit :{
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_191550067
Als Hooverphonic fan sinds 1997 heb ik inderdaad geprobeerd mijn verwachtingen te temperen. Een tweede Mad About You of Eden verwacht je ook niet zo snel.
Aan de positieve kant: ik vind dit een stuk prettiger dan wat ik op hun laatste twee albums gehoord heb. Het is een mooi nummer, de strijkers vind ik prachtig.
Maar.....ik vind het toch een beetje klinken als "Hooverphonic doet Hooverphonic na".
Ik vermoed dat het ook een beetje met de zang te maken heeft. Luka zingt prima, zeker niet minder goed dan Geike destijds, echter die laatste klonk vaak wel wat meer "getergd" waardoor ze er een stuk meer emotie in kon gooien.
Ik had van deze inzending classic Hooverphonic verwacht, qua kwaliteit vergelijkbaar met hun andere (minder bekende) hits. Echter als ik luister naar de volgende nummers, dan moet ik toch bekennen dat ik het kwalitatief minder goed vind, en dat het een goed kwalitatief liedje is, maar niet meer dan dat.


of

Beiden veel minder bekend werk, maar als je het mij vraagt toch een stuk indrukwekkender dan Release Me.
Maar we zullen het zien. Iets met koe en haas....
pi_191550173
Had er niet veel van verwacht want niet per se mijn smaak. Maar dit bevalt prima. Geen winnaar zoals de rest al aangeeft maar zeker ook geen verliezer.
Hotapnyc
pi_191550204
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:15 schreef Eightyone het volgende:

Maar er had geen 'losing game' in de tekst moeten zitten.
Dat is idd een opmerkelijke keuze.
Forbidden but tasteful.
pi_191550215
Ik vind hem mooi.

Gegeven hun kwaliteit verwacht ik dat live performance wel goed zit. Staging gaat cruciaal worden. Als ze de sfeer goed kunnen overbrengen, zie ik dit een solide top 10 klassering zijn.
pi_191550274
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:35 schreef lashatumbai het volgende:
Hooverphonic heeft al aangegeven het optreden heel sober te gaan houden
Maar je hebt Common Linnets-sober en 3Js-sober :P Hoop dat het wel doordacht is.
Forbidden but tasteful.
pi_191550299
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2020 09:20 schreef Jane het volgende:

Bij de NLse inzendingen gebeurt dit natuurlijk ook vaak. Bij Anouk bijvoorbeeld en om over CATS nog maar niet te spreken. Toevallig gisteren die topics uit 2014 nog door zitten lezen, waar iedereen behoorlijk in mineur was tot de eerste rehearsal was geweest en er positieve berichten over de staging naar buiten kwamen. Mensen die nu zeggen dat ze 'altijd al in dat nummer geloofden' o.i.d., jokken een beetje tegen zichzelf. :D

Hier oprechte fan vanaf het eerste uur. :D
Hotapnyc
pi_191550318
TT aangepast
pi_191550333
Dit nummer kun je blijven beluisteren en dan telkens nieuwe dingen ontdekken.
Dat geeft het verschil in kwaliteit aan met inzendingen zoals die van Spanje, die ik na 3 keer al spuugbeu was.
Forbidden but tasteful.
pi_191550376
Als ik dit topic zo doorlees, zijn er hier aardig wat reacties een stuk negatiever dan zou moeten. Het mist misschien een punch, maar het straalt wel degelijk sfeer uit, en is kwalitatief goed. Zowel bij de juries als bij de kijkers gaat dit zeker wel zijn fans hebben. Tenzij ze de staging volledig verknoeien zie ik dit sowieso de finale halen.
pi_191550473
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 10:49 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Dat gevoel had Sennek ook heel sterk. Maakte op mij wel meer indruk bij de release dan Release Me.

Beter liedje dan Releas Me ja... alleen viel het live een beetje plat op de bek, ook door de vroege startpositie....

Dat voordeel heeft Hooverphonic dan wel weer, ze zitten in deel 2 van de halve finale
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_191550544
quote:
Erg fijn nummer O+
pi_191550856
quote:
Video is stijlvol gedaan!
Ik begin het nummer steeds beter te vinden nadat ik het vaker luister :Y
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_191551167
Ik hou nog een slag om de arm want ik weet van mezelf dat ik een nummer veel vaker moet horen tot het echt een klik maakt, maar ik vind dit toch behoorlijk underwhelming.

Daarnaast vraag ik me af of dit vocaal live overeind blijft. Klinkt wat dun en zeurderig, en dat is dan zelfs de studioversie.
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † maandag 17 februari 2020 @ 13:12:46 #226
368283 ato
pi_191551292
quote:
2s.gif Op maandag 17 februari 2020 09:20 schreef Jane het volgende:
Ik denk dat het eigenlijk niet slim is om zoveel spanning voor een onthullingsmoment op te bouwen. Mensen gaan dan zo iets uitzonderlijks verwachten, dat het wel een teleurstelling móet worden.

Bij de NLse inzendingen gebeurt dit natuurlijk ook vaak. Bij Anouk bijvoorbeeld en om over CATS nog maar niet te spreken. Toevallig gisteren die topics uit 2014 nog door zitten lezen, waar iedereen behoorlijk in mineur was tot de eerste rehearsal was geweest en er positieve berichten over de staging naar buiten kwamen. Mensen die nu zeggen dat ze 'altijd al in dat nummer geloofden' o.i.d., jokken een beetje tegen zichzelf. :D

Ja, het klinkt misschien wat 'saaier' dan mensen verwachtten, maar ik denk dat het best nog verrassend uit de verf kan komen als ze de juiste staging vinden. Ik denk dat het wat dat betreft wel met CATS te vergelijken valt.
Oh ik vond Birds en CATS meteen iets hebben en daar jok ik niet over.
Ik vind Release me gewoon saai, ik hoor geen opbouw, orkest etc zoals in hun voorgaande nummers.
Misschien dat ik nog verrast word bij hun live-uitvoering maar na 2x luisteren zeg ik Mwoah. Niet slecht, maar het raakt mij nog niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door ato op 17-02-2020 13:21:29 ]
Life can be a bitch, so like it..
pi_191551311
De act die de VRT laat ontwikkelen voor op het Rotterdamse tv-podium wordt momenteel nog volop uitgewerkt. Hiervoor werkt Hooverphonic samen met Matthias Lebeer, Hans Pannecoucke en Ignace D’Haese. België zit in de eerste halve finale, op 12 mei, en moet het dan opnemen tegen onder andere Australië, Ierland, Noorwegen, Zweden en Oekraïne.

Bron: songfestivalweblog.

Dus toch Pannekoek.
pi_191551321
Ik weet niet zo goed wat ervan moet denken. Ik word niet warm of koud van het liedje, maar aan de andere kant heeft het toch iets bijzonders.

Finale gaat het wel worden, daarna wordt het onduidelijk. Of ze gaan hoog eindigen, of het wordt een blamage.

Ik zeg: themesong voor een James Bond film.
pi_191551485
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:15 schreef Mandy040986 het volgende:
De act die de VRT laat ontwikkelen voor op het Rotterdamse tv-podium wordt momenteel nog volop uitgewerkt. Hiervoor werkt Hooverphonic samen met Matthias Lebeer, Hans Pannecoucke en Ignace D’Haese. België zit in de eerste halve finale, op 12 mei, en moet het dan opnemen tegen onder andere Australië, Ierland, Noorwegen, Zweden en Oekraïne.

Bron: songfestivalweblog.

Dus toch Pannekoek.
Nou ik ben benieuwd wat Hans deze keer bedacht heeft om Release Me uit te beelden.
pi_191551557
Zoals verwacht: niet mijn smaak. Ik word hier nogal melancholisch van. Alsof er ineens een donkere wolk boven je hangt waar regen uit valt en je daar zo chagrijnig van wordt dat je ook nog eens begint te janken. ;(

Los van het feit dat dit niet zo zeer mijn smaak vertegenwoordigt, vind ik het wel kwaliteit, maar ik had niets anders verwacht van Hooverphonic. Ik vind dat de zangeres in de clip het verhaal goed overbrengt. Het stoort me gek genoeg ook niet dat je Release me 30 x hoort. Te veel herhaling kan een lied vervelend maken, maar dat heb ik bij dit lied niet. Het begin vind ik wel pakkend en het nummer groeit subtiel gedurende 3 minuten. Ik blijf luisteren. Ik hoor er dan ook wel een climax in. Gaan ze hiermee de finale halen? Ik denk van wel! Ik zie genoeg jurysupport en een afgang qua staging a la Sennek zal het ook niet worden verwacht ik. Er is een doelgroep die van dit soort muziek houdt. Als ze dit heel mooi in beeld gaan brengen, denk ik zelfs dat dit de top 10 in de finale kan gaan halen, maar dan moet de staging dit nummer nog meer liften zoals dat bij CATS gebeurde. Nogmaals, ik zou er zelf niet op stemmen. Oké misschien één televote, omdat ik de Belgen succes gun.
~The present is all there is~
pi_191551578
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:31 schreef Em31 het volgende:

[..]

Nou ik ben benieuwd wat Hans deze keer bedacht heeft om Release Me uit te beelden.
Sowieso iets met een visnetje.
  maandag 17 februari 2020 @ 13:43:29 #232
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_191551601
quote:
10s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:41 schreef Mandy040986 het volgende:

[..]

Sowieso iets met een visnetje.
Maar dan met kettingen en sloten eraan. Ik zie het al helemaal voor me. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  maandag 17 februari 2020 @ 14:21:10 #233
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_191552062
Ik heb het idee dat het nummer in 1 snelheid blijft hangen. Het is één groot couplet of refrein. Ik mis iets..
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 17 februari 2020 @ 14:45:35 #234
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191552397
Geen backings tijdens het nummer van Hooverphonic.

Songfestival_be twitterde op maandag 17-02-2020 om 14:34:46 Interview with @HooverphonicOff coming up! Surprise: the band will not use any backing vocals in their performance in Rotterdam. #Eurovision https://t.co/n08itbVE2Z reageer retweet
  maandag 17 februari 2020 @ 14:47:16 #235
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_191552427
Even een mening buiten de Eurovisie bubbel: mijn vriend vind het kwalitatief in elk geval het beste nummer samen met Italië tot nu toe.
pi_191552572
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:39 schreef grazz het volgende:
Los van het feit dat dit niet zo zeer mijn smaak vertegenwoordigt, vind ik het wel kwaliteit, maar ik had niets anders verwacht van Hooverphonic. Ik vind dat de zangeres in de clip het verhaal goed overbrengt. Het stoort me gek genoeg ook niet dat je Release me 30 x hoort. Te veel herhaling kan een lied vervelend maken, maar dat heb ik bij dit lied niet. Het begin vind ik wel pakkend en het nummer groeit subtiel gedurende 3 minuten. Ik blijf luisteren. Ik hoor er dan ook wel een climax in. Gaan ze hiermee de finale halen? Ik denk van wel! Ik zie genoeg jurysupport en een afgang qua staging a la Sennek zal het ook niet worden verwacht ik. Er is een doelgroep die van dit soort muziek houdt. Als ze dit heel mooi in beeld gaan brengen, denk ik zelfs dat dit de top 10 in de finale kan gaan halen, maar dan moet de staging dit nummer nog meer liften zoals dat bij CATS gebeurde. Nogmaals, ik zou er zelf niet op stemmen. Oké misschien één televote, omdat ik de Belgen succes gun.
Tot die doelgroep behoor ik, maar dat wil niet zeggen dat je elk nummer in dit genre goed vindt... ik vind het wel aardig, mooi arrangement, maar qua melodie en qua tekst echt teleurstellend. 'Release me from this sad and losing game' klinkt alsof ze nog een paar lettergrepen nodig hadden, maak er dan 'disappointing game' van ofzo.
  maandag 17 februari 2020 @ 15:01:29 #237
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_191552601
quote:
7s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:21 schreef Yesse het volgende:
Ik heb het idee dat het nummer in 1 snelheid blijft hangen. Het is één groot couplet of refrein.
Net als CATS, eigenlijk.
pi_191552688
Heel mooi lied idd, blijft een beetje hangen op één lijn zonder climax maar ik vind het niet heel erg. Als ze het stijlvol aankleden in Rotterdam kan het beter worden.

Één ding hoop ik dat de Nederlandse delegatie niet doet wat de Vlaamse omroep deed; het uitbrengen op een maandagochtend op een vroeg tijdstip op de radio, en pas later de videoclip uitbrengen. Op een druilerige maandagochtend is iedereen net wakker en humeurig, het kan zijn dat mensen onbewust negatiever reageren dan normaal, en dat is dan een eerste indruk die blijft hangen. Wat ze deden in DWDD en op YouTube vorig jaar was hype opbouwen; precies om 19:10 werd het afgespeeld met de videoclip. Beeld is zeer belangrijk bij de "beeldvorming", vooral bij Arcade heeft het immense geholpen. Ik merk dat ik Release Me veel beter kan waarderen nu ik de videoclip erbij heb gezien, dan toen ik alleen de audio hoorde
pi_191552716
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:59 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Tot die doelgroep behoor ik, maar dat wil niet zeggen dat je elk nummer in dit genre goed vindt... ik vind het wel aardig, mooi arrangement, maar qua melodie en qua tekst echt teleurstellend. 'Release me from this sad and losing game' klinkt alsof ze nog een paar lettergrepen nodig hadden, maak er dan 'disappointing game' van ofzo.
Ja, precies dit. Ik hou van deze soort muziek, maar ik vind dit lied nu niet echt bijzonder in zijn genre. Ik vind vooral de tekst erg teleurstellend en vol met clichés. It's not right to make me stay / All the lies and all the pain / Only you can make them go away. Zoiets heb ik al honderd keer gehoord. Voor mij persoonlijk is de tekst erg belangrijk om een lied echt goed te vinden. Arcade had een originele tekst en CATS ook. Dit... nouja, niet. Het is verder voor mij wel het beste lied tot nu toe.
  maandag 17 februari 2020 @ 15:11:38 #240
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_191552728
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:08 schreef Nashipeer het volgende:
Heel mooi lied idd, blijft een beetje hangen op één lijn zonder climax maar ik vind het niet heel erg. Als ze het stijlvol aankleden in Rotterdam kan het beter worden.

Één ding hoop ik dat de Nederlandse delegatie niet doet wat de Vlaamse omroep deed; het uitbrengen op een maandagochtend op een vroeg tijdstip op de radio, en pas later de videoclip uitbrengen.
De clip kwam al een paar uur later online.

Metéén alles tegelijk online brengen werkt beter, maar Belgen zijn gemiddeld wat minder handig in commercie dan wij. Wat ook zo z'n charme heeft.
pi_191552819
Plagiaat? Lijkt erg op liedje en vooral baseline van Day dream.

Toevalligerwijs is deze versie van het liedje ook nog eens belgisch...

- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
pi_191552954
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:17 schreef meneertje1972 het volgende:
Plagiaat? Lijkt erg op liedje en vooral baseline van Day dream.

Toevalligerwijs is deze versie van het liedje ook nog eens belgisch...
Tja, die bassline zit ook in Mad About You, van een bandje genaamd Hooverphonic. Het is gewoon een toonladdertje aflopen, weinig plagiaat aan.

pi_191553032
EurovisionPanda twitterde op maandag 17-02-2020 om 11:49:00 Idk what sends more😭😭- Hoover up- Romanian Flag- #France- The Graphic Design https://t.co/lIC4lJRqPl reageer retweet
Ik vond deze tweet wel grappig :')
pi_191553309
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:29 schreef Nashipeer het volgende:
EurovisionPanda twitterde op maandag 17-02-2020 om 11:49:00 Idk what sends more😭😭- Hoover up- Romanian Flag- #France- The Graphic Design https://t.co/lIC4lJRqPl reageer retweet
Ik vond deze tweet wel grappig :')
Wie verstuurt die tweets? Is dat ook het NLse team? Want vind dit wel slordig eigenlijk.
Forbidden but tasteful.
pi_191553582
Geen idee, kan ook vanuit de HQ in Zwitserland zijn verstuurd, maar slordig is het wel idd. Zelfs na een correctie (nieuwe tweet) zitten er nog steeds fouten in zoals de vlag
pi_191553633
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

Ik zeg: themesong voor een James Bond film.
Dat vond ik van Rise Like a Phoenix ook.... :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_191553645
Onze Buffi is in elk geval enthousiast (ik hoop dat dit niet iets zegt over haar enthousiasme m.b.t. Jeangu)

https://www.instagram.com/p/B8q4B8qFRwB/?hl=nl
pi_191553662
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:03 schreef Nashipeer het volgende:
Geen idee, kan ook vanuit de HQ in Zwitserland zijn verstuurd, maar slordig is het wel idd. Zelfs na een correctie (nieuwe tweet) zitten er nog steeds fouten in zoals de vlag
Verwijder dan de tweet gewoon nog een keer ja 8)7
pi_191553820
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 16:06 schreef blackswangreen het volgende:
Onze Buffi is in elk geval enthousiast (ik hoop dat dit niet iets zegt over haar enthousiasme m.b.t. Jeangu)

https://www.instagram.com/p/B8q4B8qFRwB/?hl=nl
Buffi is eigenlijk altijd extreem enthousiast, over alles. Heb een paar lessen van haar gehad.
Dus dat zegt helemaal niks helaas ;)
Forbidden but tasteful.
  maandag 17 februari 2020 @ 18:08:18 #250
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_191555412
Just do it »
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')