Dit is van bijna een jaar geleden. De verhoudingen liggen nu wel anders.quote:
Wat is de relevantie van een poll van een jaar geleden, en wat zeggen die taarten uberhaupt?quote:
Vooral dat Riazop nog steeds een true believer in no-deal brexit is en dat no-deal brexit van het VK een land van melk en honing gaat maken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 13:02 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat is de relevantie van een poll van een jaar geleden, en wat zeggen die taarten uberhaupt?
En hij gelooft nog steeds heilig dat de meerderheid van de Britten dit wil, laten we dat vooral niet vergeten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 13:04 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Vooral dat Riazop nog steeds een true believer in no-deal brexit is en dat no-deal brexit van het VK een land van melk en honing gaat maken.
Wat ik begreep is dat het in principe mogelijk is de deal aan het Britse parlement voor te leggen, nog voordat de EU ermee heeft ingestemd. Mocht het parlement de deal goedkeuren, dan vervalt voor de PM de plicht een verlenging aan te vragen, ongeacht of de EU de deal accepteert.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
Dan is het wel een hele slechte tactiek, de Benn act vereist dat er een deal met de EU is om op te stemmen. Dit is onacceptabel voor de EU dus valt er niks te stemmen.
Volgens mij wil BoJo dit plan eerst in stemming brengen en vervolgens daarmee naar de EU top van de 17e oktober gaan. Maar ik vermoed dat dit plan het niet gaat halen in de HoC. Als het wordt weggestemd kan hij de EU misschien dwingen tot meer concessies. Misschien is dat de gedachte?quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 12:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan is het wel een hele slechte tactiek, de Benn act vereist dat er een deal met de EU is om op te stemmen. Dit is onacceptabel voor de EU dus valt er niks te stemmen.
quote:Boris Johnson will seek a Brexit extension from the EU if no withdrawal agreement is reached by 19 October, government documents say.
Is er iemand verbaasd dat dat een leugen van Johnson was? Ik heb het iig nooit geloofd.quote:
Hij is erg onbetrouwbaar gebleken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is er iemand verbaasd dat dat een leugen van Johnson was? Ik heb het iig nooit geloofd.
Neu. Wel munitie voor Farage.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is er iemand verbaasd dat dat een leugen van Johnson was? Ik heb het iig nooit geloofd.
Ik had je post oorspronkelijk gequote, maar ik heb hem weer weggehaaldquote:
Dat gingen ze al niet dus dat was toch al van tafel.quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wel apart though. Denk je dat Boris dit voorzien had (dat deze info zou lekken) want nu is de wind uit zijn zeilen genomen... waarom zou de EU nog akkoord gaan met zijn deal die ze op z'n best 'meh' vinden.
Boris "liever dood in de greppel dan uitstel" Johnson laat zien hoe strong en stable hij is in z'n standpuntenquote:Op vrijdag 4 oktober 2019 14:26 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Breek: Documenten laten zien dat Boris uitstel gaat aanvragen als er voor de 19e geen deal is.
https://www.theguardian.c(...)33db8f081108db9c23c3
The framing on this thing...twitter:BorisJohnson twitterde op vrijdag 04-10-2019 om 09:38:56Let’s take the first step.Let’s #GetBrexitDone. https://t.co/HquHzrrzWQ reageer retweet
Wellicht stapt ie idd net voor de 19e op..quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 15:03 schreef zoost het volgende:
Misschien overschat ik BoJo maar ik kan me niet voorstellen dat hij uitstel gaat aanvragen. Dat is het einde van zijn geloofwaardigheid (bij zijn achterban, voor velen zal het alleen bevestigen wat ze toch al dachten) en het einde van de Conservatieve Partij.
Ik denk dat je BoJo onderschat. Als hij iets goed kan is het dingen framen. Hij zal absoluut de schuld alle kanten opschuiven, maar niet bij hem. En ook in het runnen van een verkiezingsstrijd is hij best goed en hij is eigenlijk de enige serieuze optie die vol op brexit in zal zetten (Farage wordt toch door weinig Britten serieus genomen).quote:Op vrijdag 4 oktober 2019 15:03 schreef zoost het volgende:
Misschien overschat ik BoJo maar ik kan me niet voorstellen dat hij uitstel gaat aanvragen. Dat is het einde van zijn geloofwaardigheid (bij zijn achterban, voor velen zal het alleen bevestigen wat ze toch al dachten) en het einde van de Conservatieve Partij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |