abonnement Unibet Coolblue
pi_189246495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 14:48 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Heerlijk
Ik krijg steeds meer het idee dat mensen hier genieten van een vooruitzicht van no deal brexit. Mag ik er op wijzen dat waarschijnlijk met name die 20% arme Britten er last van gaat hebben?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189246757
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik krijg steeds meer het idee dat mensen hier genieten van een vooruitzicht van no deal brexit. Mag ik er op wijzen dat waarschijnlijk met name die 20% arme Britten er last van gaat hebben?
Denk dat het wel meevalt met dat genieten, maar ondertussen is het zo'n teringbende geworden dat ik iig eigenlijk alleen nog maar zuchtend kan lachen om de enorme sneuheid van alles. Maar onder de streep is het natuurlijk vreselijk voor degenen die het hardst getroffen worden. Om het nog maar niet te hebben over de impact van een nd op onze eigen economie.
pi_189246772
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:27 schreef trustychords het volgende:

[..]

Denk dat het wel meevalt met dat genieten, maar ondertussen is het zo'n teringbende geworden dat ik iig eigenlijk alleen nog maar zuchtend kan lachen om de enorme sneuheid van alles. Maar onder de streep is het natuurlijk vreselijk voor degenen die het hardst getroffen worden. Om het nog maar niet te hebben over de impact van een nd op onze eigen economie.
Een term als "Heerlijk" kan ik niet anders dan als genieten omschrijven...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189246861
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een term als "Heerlijk" kan ik niet anders dan als genieten omschrijven...
Ik ben het met je eens. Maar na 3 jaar gelieg, unicorns en zwartmakerij wordt het soms wel moeilijk de onderbuikgevoelens weg te stoppen moet ik zeggen.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:41:17 #80
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189246963
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Een term als "Heerlijk" kan ik niet anders dan als genieten omschrijven...
wat een onzin reactie, dat "heerlijk" is een reactie op het EU commentaar, niet meer en niet minder, dat jij daar dan andere conclusies aan verbindt is geheel aan jou.
pi_189247041
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik krijg steeds meer het idee dat mensen hier genieten van een vooruitzicht van no deal brexit. Mag ik er op wijzen dat waarschijnlijk met name die 20% arme Britten er last van gaat hebben?
Jij ziet ze vliegen, ik ben blij verrast dat de EU er niet zomaar intrapt. Uit GB komen alleen maar luchtkastelen en leugens. een deal zou het beste zijn voor iedereen maar voor de EU is het vooral ook goed om door te kunnen, en dat is hoe dan ook zonder Britten.
pi_189247094
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:45 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Jij ziet ze vliegen, ik ben blij verrast dat de EU er niet zomaar intrapt. Uit GB komen alleen maar luchtkastelen en leugens. een deal zou het beste zijn voor iedereen maar voor de EU is het vooral ook goed om door te kunnen, en dat is hoe dan ook zonder Britten.
Excuus, dan had ik je verkeerd begrepen. Al was mijn reactie niet alleen op die van jou, er lijkt hier soms een algemene sfeer van hoop op een no deal brexit te heersen. Of in elk geval van een 'koste wat het kost een brexit op 31 oktober'. En dat vind ik, gezien de gevolgen voor mensen die nu echt al onder bestaansminimum zitten en echt nog een stuk armer zijn dan de Nederlandse armen, echt onbegrijpelijk. Ik ben meer van de 'koste wat het kost een deal, al duurt het nog 3 jaar'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 3 oktober 2019 @ 15:54:52 #83
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189247201
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Excuus, dan had ik je verkeerd begrepen. Al was mijn reactie niet alleen op die van jou, er lijkt hier soms een algemene sfeer van hoop op een no deal brexit te heersen. Of in elk geval van een 'koste wat het kost een brexit op 31 oktober'. En dat vind ik, gezien de gevolgen voor mensen die nu echt al onder bestaansminimum zitten en echt nog een stuk armer zijn dan de Nederlandse armen, echt onbegrijpelijk. Ik ben meer van de 'koste wat het kost een deal, al duurt het nog 3 jaar'.
het mooiste zou zijn dat ze gewoon blijven, tenminste dat is mijn mening maar met je eens dat een deal absoluut beter is dan no deal.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 17:39:16 #84
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189248641
Europees Parlement wijst Brexitvoorstellen Johnson af.
https://www.nu.nl/brexit/(...)mier-johnson-af.html

Die gaan er niet over, maar toch
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189249715
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 15:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Excuus, dan had ik je verkeerd begrepen. Al was mijn reactie niet alleen op die van jou, er lijkt hier soms een algemene sfeer van hoop op een no deal brexit te heersen. Of in elk geval van een 'koste wat het kost een brexit op 31 oktober'. En dat vind ik, gezien de gevolgen voor mensen die nu echt al onder bestaansminimum zitten en echt nog een stuk armer zijn dan de Nederlandse armen, echt onbegrijpelijk. Ik ben meer van de 'koste wat het kost een deal, al duurt het nog 3 jaar'.
Dan moet je bij Boris en zijn ERG club zijn, ik geloof niet dat de mening van mensen op Fok er toe zal doen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Redactie Games donderdag 3 oktober 2019 @ 19:13:44 #86
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_189250388
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 17:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Europees Parlement wijst Brexitvoorstellen Johnson af.
https://www.nu.nl/brexit/(...)mier-johnson-af.html

Die gaan er niet over, maar toch
Johnson zal het wel weer als stok gebruiken om de EU te slaan als ze zichzelf regelrecht in een crisis storten op 31 oktober.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  donderdag 3 oktober 2019 @ 19:19:43 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189250495
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:13 schreef Puddington het volgende:

[..]

Johnson zal het wel weer als stok gebruiken om de EU te slaan als ze zichzelf regelrecht in een crisis storten op 31 oktober.
Ongetwijfeld.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189251068
Barnier heeft het ook afgewezen.
“We zijn niet overtuigd”. Maar de EU staat altijd open voor gesprekken.

Keuze wordt extensie of no deal.

Begrijp gewoon niet dat de DUP zo veel macht heeft. Als NI in de customs union blijft is het probleem helemaal opgelost. Dat is ook het eerste voorstel van de EU aan May geweest.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 oktober 2019 @ 19:49:13 #89
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189251191
gaat het plan eerst door de Europese raad of eerst door het Britse parlement?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_189251562
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 19:49 schreef rubbereend het volgende:
gaat het plan eerst door de Europese raad of eerst door het Britse parlement?
Eerst door de Europese Raad. Tenminste, bij May toch wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 3 oktober 2019 @ 21:40:59 #91
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189254424
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:04 schreef Hanca het volgende:

[..]

Eerst door de Europese Raad. Tenminste, bij May toch wel.
toch wel raar dat de Britten met een voorstel komen waarvan geen idee is of er een parlementaire meerderheid voor is
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 3 oktober 2019 @ 23:03:10 #92
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_189256323
Wat luchtigs tussendoor: Bercow was vandaag even zijn stem kwijt, die opmerkingen die daarna kwamen _O-
pi_189258462
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 21:40 schreef rubbereend het volgende:

[..]

toch wel raar dat de Britten met een voorstel komen waarvan geen idee is of er een parlementaire meerderheid voor is
Dat is maar net vanaf welke perspectief je het bekijkt.

Wil je perse deal of stiekem afstel, ga je via deze route als PM
pi_189259823
Gisteren weer even naar BBC Question Time gekeken. Wat mij vooral opviel is dat alle partijen, inclusief commentatoren (behalve de regeringspartijen) zich ongelofelijk zorgen maken over wat deze voorstellen voor het Good Friday Akkoord gaan betekenen. Hier gaan ze nooit een meerderheid voor krijgen.

En dat is ook precies de zorg van de EU. Ze hebben al eerder onderhandeld met een PM die beloofde dat zij wel een meerderheid in het parlement zou halen. Boris heeft wat dat betreft een slecht track-record. 6 zaken in stemming gebracht, 6 keer geen meerderheid. En er is geen enkele indicatie dat hij dat nu wel zou halen. Dat geeft de EU wel een sterke troef in de onderhandelingen. Laat Boris nu eerst maar maar een voorstel komen waar hij een meerderheid voor kan krijgen, mag hij daarna naar de EU.

De UK heeft zichzelf zo ontzettend in de voet geschoten. Ik schat de kansen op een harde - No Deal Brexit op 90%. BoJo ligt op ramkoers en gaat niet meer wijken.
pi_189260351
Ken Clarke zegt het in ieder geval zoals het is
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 10:37:33 #96
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189260722
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:20 schreef zoost het volgende:
Gisteren weer even naar BBC Question Time gekeken. Wat mij vooral opviel is dat alle partijen, inclusief commentatoren (behalve de regeringspartijen) zich ongelofelijk zorgen maken over wat deze voorstellen voor het Good Friday Akkoord gaan betekenen. Hier gaan ze nooit een meerderheid voor krijgen.

En dat is ook precies de zorg van de EU. Ze hebben al eerder onderhandeld met een PM die beloofde dat zij wel een meerderheid in het parlement zou halen. Boris heeft wat dat betreft een slecht track-record. 6 zaken in stemming gebracht, 6 keer geen meerderheid. En er is geen enkele indicatie dat hij dat nu wel zou halen. Dat geeft de EU wel een sterke troef in de onderhandelingen. Laat Boris nu eerst maar maar een voorstel komen waar hij een meerderheid voor kan krijgen, mag hij daarna naar de EU.

De UK heeft zichzelf zo ontzettend in de voet geschoten. Ik schat de kansen op een harde - No Deal Brexit op 90%. BoJo ligt op ramkoers en gaat niet meer wijken.
Het is wel duidelijk gemaakt dat het GVA beschadigen voor het VK meer gevolgen heeft dan "slechts" een mogelijke hervatting van de gewelddadigheden in NI, het heeft ook verstrekkende gevolgen voor de economische relatie met de VS.

Dat Trump wat bazelt over handelsakkoorden is irrelevant, zonder het akkoord van Congress komt dat er nooit en die gaan niet akkoord als het GVA niet onbeschadigd uit de strijd komt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_189260837
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 09:20 schreef zoost het volgende:
De UK heeft zichzelf zo ontzettend in de voet geschoten. Ik schat de kansen op een harde - No Deal Brexit op 90%. BoJo ligt op ramkoers en gaat niet meer wijken.
Ik schat de kans op no deal sinds deze week eerder kleiner dan groter in. Johnson heeft, ook in zijn speech, zeer duidelijk gemaakt geen harde grens te willen. Natuurlijk is wat er ligt niet goed genoeg, daarom gaan ze ook weer onderhandelen. Maar het is beter dan alles wat er tot nu toe bij Johnson vandaan is gekomen en dat hij moeite heeft gedaan in het over halen van de DUP, die hier eerst fel tegen waren, zegt toch ook wel iets. De kans is nog steeds niet heel groot dat er voor 31 oktober een deal komt, maar toch wel iets groter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_189261730
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:44 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik schat de kans op no deal sinds deze week eerder kleiner dan groter in. Johnson heeft, ook in zijn speech, zeer duidelijk gemaakt geen harde grens te willen. Natuurlijk is wat er ligt niet goed genoeg, daarom gaan ze ook weer onderhandelen. Maar het is beter dan alles wat er tot nu toe bij Johnson vandaan is gekomen en dat hij moeite heeft gedaan in het over halen van de DUP, die hier eerst fel tegen waren, zegt toch ook wel iets. De kans is nog steeds niet heel groot dat er voor 31 oktober een deal komt, maar toch wel iets groter.
Het enige wat BoJo heeft gedaan is een voorstel indienen waarvan hij weet dat het onacceptabel is zodat hij straks naar de EU kan wijzen om ze de schuld te geven van alle misère
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_189261822
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 10:44 schreef Hanca het volgende:
Ik schat de kans op no deal sinds deze week eerder kleiner dan groter in. Johnson heeft, ook in zijn speech, zeer duidelijk gemaakt geen harde grens te willen. Natuurlijk is wat er ligt niet goed genoeg, daarom gaan ze ook weer onderhandelen. Maar het is beter dan alles wat er tot nu toe bij Johnson vandaan is gekomen en dat hij moeite heeft gedaan in het over halen van de DUP, die hier eerst fel tegen waren, zegt toch ook wel iets. De kans is nog steeds niet heel groot dat er voor 31 oktober een deal komt, maar toch wel iets groter.
Ik hoor en lees aan de andere kant echter, dat dit voorstel van Boris eerder een tactiek is om de Benn Act te omzeilen, dan een serieuze poging om tot een deal te komen. De DUP heeft waarschijnlijk ook alleen maar voor de bühne met het voorstel ingestemd, omdat ze weten dat het er nooit doorheen komt, maar zo kunne ze de schuld ergens neerleggen.
  Moderator vrijdag 4 oktober 2019 @ 12:25:15 #100
54278 crew  Tijger_m
42
pi_189262524
quote:
4s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 11:43 schreef chibibo het volgende:

[..]

Ik hoor en lees aan de andere kant echter, dat dit voorstel van Boris eerder een tactiek is om de Benn Act te omzeilen, dan een serieuze poging om tot een deal te komen. De DUP heeft waarschijnlijk ook alleen maar voor de bühne met het voorstel ingestemd, omdat ze weten dat het er nooit doorheen komt, maar zo kunne ze de schuld ergens neerleggen.
Dan is het wel een hele slechte tactiek, de Benn act vereist dat er een deal met de EU is om op te stemmen. Dit is onacceptabel voor de EU dus valt er niks te stemmen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')